watercoolertje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:56:
[...]
Laten reviseren, kost je 1/3de of minder dan een nieuwe, en is stiller dan nieuw, afgelopen week gedaan (de ventilatoren uit je installatie halen is een schroefje of 10 werk, 4 bovenop die je als laatste doet en 6 ofso aan de voorkant om het afdekpaneel uit de weg te krijgen. En dan een 6pins kabel los maken en de aardedraad.
Ik kon op het reviseren zelf 20 min. wachten en was 120 euro kwijt (nieuwe kost 600), maar online zie ik dat je meestal moet opsturen en kost het rond de 200 euro. Hij is stiller geworden dan dat ie nieuw was en er zijn betere (vochtbestendigere) lagers gebruikt dan het origineel.
Zou je willen delen waar je de revisie dan laat doen?
Na 6 trouwe jaren is mijn Ecolution Solo nu ook ernstig herrie gaan maken. Zoekende op internet is dit topic de beste bron van informatie, maar kan ik dan nu ergens een setje bestellen om het zelf te doen of moet ik de ventilator uitbouwen en vervolgens ergens heen rijden? Zijn er installateurs die met een revisiesetje langskomen?
Mijn vaste installateur is volgens mij niet zo heel behendig met WTW's en ze staan nu in "feestdagen-stand", dus vermoedelijk kan ik die volgend jaar pas weer bellen, want herrie is wel irritant, maar niet problematisch voor mijn verwarming.
Er werd nog verder terug in dit topic wel een Duitse handleiding gelinkt, maar dat lijkt toch een ander apparaat, in hoeverre de internals overeenkomen vind ik wat lastig in te schatten.
Het liefst laat het apparaat zo kort mogelijk uit staan.