Nee, ik zie eerder een verbetering. Nu 2 volle dagen actief incl. ruim 4 uur GPS tracking (verder weinig gebruik) en nog 55% batterij. In het verleden had ik na GPS gebruik vaak dat de accu snel leeg bleef lopen ook wanneer de locatie tracking weer uit stond.Anoniem: 521452 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:59:
mijn batterij gaat na de update echt sneller leeg.. is dat bij jullie ook zo? echt niet relaxt!
Ik ben sinds gisteren overgestapt van een s2 plus naar de moto g 4g. De camera heb ik nog niet heel veel getest maar binnenshuis zijn de foto's van de s2 plus echt veel beter. Zowel met als zonder flits. Verder loopt de moto wel veel soepeler maar de camera valt tot nu toe wat tegen. Had gehoopt dat dezelfde kwaliteit als de s2 zou zijn.l3art schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:09:
De camera is naar mijn idee (van wat ik gezien heb op de Moto G van mn vriendin) wel beter dan die van de S2. Dus als je vriendin daar al tevreden over was, dan is ze dat ook zeker met die van de G2.
Ik heb dan weer alleen vergelijking van overdag. Daar vond ik mijn S2 (niet de S2 Plus) slechter...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
bedankt iig voor de reactie's. Wat vinden jullie van de dikte van de telefoon. Mijn vrouw had de meetlat erbij gepakt en vond 12mm wel veel
Het is niet de dunste telefoon. Maar op zich wel prettig om vast te houden. Te dun is ook niet prettig vasthouden. Daarbij voelt hij hiermee behoorlijk solide aan. Daarbij loopt de achterkant wel rond, dus het is niet zo dat de buitenste randen al 12mm dik zijn, waardoor je niet direct het idee hebt zo'n dikke telefoon vast te hebben.
Ga anders eens naar een winkel om hem daar eens te bekijken/vast te houden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Met een "Grip shell" houdt'ie nog leggerder vast en hij wordt er niet dikker van wat het is een vervanger voor de originele achterkant.l3art schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:26:
Het is niet de dunste telefoon. Maar op zich wel prettig om vast te houden. Te dun is ook niet prettig vasthouden. Daarbij voelt hij hiermee behoorlijk solide aan. Daarbij loopt de achterkant wel rond, dus het is niet zo dat de buitenste randen al 12mm dik zijn, waardoor je niet direct het idee hebt zo'n dikke telefoon vast te hebben.
Opgelost:
Ik had bij de ontwikkelaarsopties de ART runtime ingeschakeld, nu weer terug naar Dalvik en het werkt wel.Pjoromura schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:15:
Ik kan nog steeds geen apps verplaatsen naar de SD kaart.
Ondertussen een nieuwe (32 Gb class 10) kaartje geplaatst en zelfde verschijnsel, optie om naar SD te verplaatsen is grey ...
Ik heb de SD kaart met de telefoon zelf geformatteerd.
Met ES File explorer kan ik wel mappen en bestanden op de SD kaart maken/lezen/verwijderen.
Iemand nog een idee ?
Is het misschien een instelling?
Is er een supportmogelijkheid bij Motorola zelf?
Ik ben overgestapt van de S2 naar de Moto G (niet 4G). Het is een complete upgrade, bij mij is de camera juist beter. Veel helderder dan de S2. En bij de standaard camera app is zo als je het lang indrukt, maak je snel foto's achter elkaar, bij de S2 kon dat niet. Maar op de moto G mis ik toch wel een SD slot.l3art schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:09:
De camera is naar mijn idee (van wat ik gezien heb op de Moto G van mn vriendin) wel beter dan die van de S2. Dus als je vriendin daar al tevreden over was, dan is ze dat ook zeker met die van de G2.
Even een beetje offtopic; daarbij zou ik toch liever zorgen voor een goede camera, dat is kwalitatief toch beter dan een telefooncamera, zeker als het om een net geboren kindje gaat
Dan had je beter de 4G kunnen kopenIkBenBrian schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:10:
[...]
Ik ben overgestapt van de S2 naar de Moto G (niet 4G). Het is een complete upgrade, bij mij is de camera juist beter. Veel helderder dan de S2. En bij de standaard camera app is zo als je het lang indrukt, maak je snel foto's achter elkaar, bij de S2 kon dat niet. Maar op de moto G mis ik toch wel een SD slot.
Iemand enig idee waardoor ik geen verbinding kan krijgen tussen mijn computer en telefoon?

Met andere apps lukt het ook niet om verbinding met mijn computer te krijgen...

Met andere apps lukt het ook niet om verbinding met mijn computer te krijgen...
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 06-08-2014 17:15 ]
Over de batterij:
Zaterdag ochtend 100%. Paar dagen vakantie, daar wel wifi en alle sync uit. Af en toe locale wifi gebruikt. Geen mobiel internet.
Op woensdag thuis zonder batterij te hebben opgeladen. 25% over. Netjes.
En ik merk geen verschil tussen 443 en 444 op gebied van batterij.
Zaterdag ochtend 100%. Paar dagen vakantie, daar wel wifi en alle sync uit. Af en toe locale wifi gebruikt. Geen mobiel internet.
Op woensdag thuis zonder batterij te hebben opgeladen. 25% over. Netjes.
En ik merk geen verschil tussen 443 en 444 op gebied van batterij.
Haha ja, maar er was korting bij de mediamarkt, kon ik het voor 150 euro mee nemen
iemand hier die een Moto-g voor zijn chick heeft??

Leather Case Stand for Motorola Moto G - Nutella Hazelnut Spread
heb bovenstaande hoesje gekocht (vond leuk), blijkt fel-roze van binnen .......
wie wil?

wie wil?
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 07-08-2014 01:29 ]
Verdorie, net mn Moto G doorgegeven aan mn chick, maar al een witte flipcase gekocht.himlims_ schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:28:
[afbeelding]
wie wil?
Ik heb geen chickhimlims_ schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:28:
[afbeelding]
wie wil?
Anoniem: 426269
Hmmm, dat fel-roze lijkt me dan nog het minst erge. Als dat ook aan de buitenkant gezeten had, had je een deal gehad. Maar dit is echt te lelijk.himlims_ schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:28:
[afbeelding]
wie wil?
Passen de oude hoesjes/covers voor de moto g ook op de moto g 4g ? (zelfde locaties led, camera, afmetingen,...)
Ja hoor, er is geen enkel verschil uiterlijk
Bedankt !
[ Voor 7% gewijzigd door _koen op 07-08-2014 18:03 ]
Ik ben zelf van de S2 naar de Moto G overgestapt en heb die laatste uiteindelijk weer weggedaan, omdat de camera mij enorm tegenviel.SuperKneus schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:37:
is er hier iemand die van de Galaxy S2 naar de Moto G (4g) is overgestapt?.
Mijn vrouw is de S2 nu echt zat en wilt een andere telefoon. Ze wilt er niet te veel voor betalen en op papier is de Moto G een goede optie alleen ik tijwel erg over de camera. Normaal is het geen probleem dat de camera op een telefoon niet top is maar met een net geboren kindje pak je sneller je telefoon dan een foto camera voor de leuke momenten.
De frontcamera van de Moto G is fenomenaal...daar komen kleuren en dynamisch bereik uit waar een S4 of S5 nog jaloers van worden (die toch erg hard renderen, met als gevolg dat schaduwen en rimpels e.d. niet mooi ogen).
De rearcamera echter..oei. Wat een drama. Witbalans erg matig, dynamisch bereik schamel, ruizig, onscherp. Uiteraard ivm de S2. Daarna een S3 gekocht wier fotos weer top waren.
Ik vind het super jammer, want verder was de Moto G eigenlijk beter dan een Galaxy S3 (fijner scherm, sneller voor m'n gevoel, beter geluid, veel betere accuduur én betere frontcam dus).
Anoniem: 264653
Grrr, de vergrendeling van de simkaart doet het niet meer, de simkaart schiet er steeds uit. Heb die nu wat dikker gemaakt met 3 laagjes plakband en dat werkt op zich wel, maar toch
Ik had dat ook bij mijn dualsim Moto G, na het bestellen van een nieuwe sim kaart bleef de nieuwe wel zitten.
Mijn chick heeft een Moto G, maar dat hoesje is zo mogelijk de lelijkste die ik ooit gezien heb, en dat vindt zij ook, dus helaas.himlims_ schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:28:
[afbeelding]
wie wil?
Ben nog steeds erg blij met mijn Moto G 16GB dual-sim
Motorola krijgt mij net als met de Defy weer dik tevreden. In tegenstelling tot Sony.
Alleen jammer dat Chrome nu een bug heeft waardoor de pagina's wel eens wit scherm veroorzaken. Camera is iets minder dan ik gewend ben, maar ach, het volstaat. Accu is einde van de dag nog zo'n 50%, en laad hem gedurende de nacht weer op, stukken beter dan ik had.
Alleen jammer dat Chrome nu een bug heeft waardoor de pagina's wel eens wit scherm veroorzaken. Camera is iets minder dan ik gewend ben, maar ach, het volstaat. Accu is einde van de dag nog zo'n 50%, en laad hem gedurende de nacht weer op, stukken beter dan ik had.
Je vergelijkt nu de camera van het vlaggenschip van Samsung met die van de Moto G. De S2 en de S3 gingen wel voor twee keer het bedrag van een Moto G over de toonbank. Dat de camera dan wat minder bruikbaar is, kun je incalculeren.majic schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:07:
[...]
Ik ben zelf van de S2 naar de Moto G overgestapt en heb die laatste uiteindelijk weer weggedaan, omdat de camera mij enorm tegenviel.
De frontcamera van de Moto G is fenomenaal...daar komen kleuren en dynamisch bereik uit waar een S4 of S5 nog jaloers van worden (die toch erg hard renderen, met als gevolg dat schaduwen en rimpels e.d. niet mooi ogen).
De rearcamera echter..oei. Wat een drama. Witbalans erg matig, dynamisch bereik schamel, ruizig, onscherp. Uiteraard ivm de S2. Daarna een S3 gekocht wier fotos weer top waren.
Ik vind het super jammer, want verder was de Moto G eigenlijk beter dan een Galaxy S3 (fijner scherm, sneller voor m'n gevoel, beter geluid, veel betere accuduur én betere frontcam dus).
Nu heb ik de Moto G meer dan een half jaar, en ben nog steeds verrast over de accuduur. Volgens Battery Widget Reborn (Google Play: Battery Widget Reborn) doe ik gemiddeld zo'n 2 dagen en 11 uur met een volle accu. Daarbij ben ik permanent verbonden met het internet (WiFi/3G) en gebruik ik de Moto G vrij intensief.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Anoniem: 264653
Ga ik dat proberen!Lord_Dain schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:56:
Ik had dat ook bij mijn dualsim Moto G, na het bestellen van een nieuwe sim kaart bleef de nieuwe wel zitten.
Daar heb ik ook last van._ferry_ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:10:
Alleen jammer dat Chrome nu een bug heeft waardoor de pagina's wel eens wit scherm veroorzaken.
Anoniem: 579226
ik heb de 8gb versie gekocht maar de werkelijke grootte van het geheugen is maar 5.5 staat in de instellingen. dat is best wel minder dan 8gb. Klopt dat dan wel?
Ja, dat is correct. Dat wat je mist wordt gebruikt door/voor Android zelf.Anoniem: 579226 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:04:
ik heb de 8gb versie gekocht maar de werkelijke grootte van het geheugen is maar 5.5 staat in de instellingen. dat is best wel minder dan 8gb. Klopt dat dan wel?
Dat is toch altijd zo, het besturingssysteem neemt toch ook ruimte in beslag..Anoniem: 579226 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:04:
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met het geluid? Mijn geluid van het telefoon overgaan en dergelijk doet het wel, maar het mediageluid bij bv youtube of bij de muziekspeler doet het niet, dit terwijl ik het mediavolume toch aan heb staan.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Gokje:
Je jackplug denkt dat er nog een koptelefoon in zit.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Heb vandaag een microsd card gekocht die helaas niet werkt met mijn MOTO G 4G..
=> pricewatch: Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter
Welke gebruiken jullie, of welke zijn zeker compatible? 32GB..
Net mijn Moto G 4G binnen. In tegenstelling tot de gewone Moto G werd deze wel geleverd inclusief oplader en oortjes
. Deze kwam van de franse Amazon en de vorige keer van de britse, dus daar zit schijnbaar verschil in qua accessoires.
Hoe krijg ik het voor elkaar om op de Moto G van mijn vader de foto's van contactpersonen te zien in de call app.De accounts voor Facebook, Gmail, LinkedIn, Hotmail, Whatsapp zijn allemaal aangemaakt en gesynchroniseerd. Helaas zie ik geen enkele foto van de contactpersonen/bellers.
Ik ben gewend met HTC's dat dat automatisch gelinked wordt. Hoe gaat dat met deze telefoon?
Ik ben gewend met HTC's dat dat automatisch gelinked wordt. Hoe gaat dat met deze telefoon?

Was al een uur aan het pielen om mijn sim kaart in mijn Moto G 4G te krijgen... Hij paste niet, dus ik had er al een stukje afgeknipt (was een micro SIM die in de oude wel gewoon paste).
Kom ik er achter dat ik hem in het microSD slot aan het duwen was

Haxsync, of nog beter tegenwoordig Sync.MESheik schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:12:
Hoe krijg ik het voor elkaar om op de Moto G van mijn vader de foto's van contactpersonen te zien in de call app.De accounts voor Facebook, Gmail, LinkedIn, Hotmail, Whatsapp zijn allemaal aangemaakt en gesynchroniseerd. Helaas zie ik geen enkele foto van de contactpersonen/bellers.
Ik heb dezelfde kaart in mijn Moto G 4G en hij werkt. Wel met kitkat 4.4.4. met 4.4.3 werkte hij niet.Muhtar schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:20:
Heb vandaag een microsd card gekocht die helaas niet werkt met mijn MOTO G 4G..
Dankje. Ik dacht dat de functionaliteit van HTC standaard was op alle Android toestellen.Lord_Dain schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:20:
[...]
Haxsync, of nog beter tegenwoordig Sync.ME
Nog mensen die slechtere batterijduur hebben na de update naar 4.4.4? Eerst kon ik veel langer op een acculading, nu max 1 dag. Of moet ik mijn batterij eerst terug kalibreren ofzo?
Als ik de bel-functie een tijdje niet gebruikt heb (kortom, uit je RAM is) en ik open deze app, werkt hij perfect. Alleen de dial pad moet ik áltijd 2x openen. Eerste keer aanklikken zie ik alleen een wit schermpje, wat na tikken ook weer verdwijnt - alsof de module niet lekker start. Tweede keer aantikken doet hij het perfect. In-call heeft hij ook wel eens geweigerd, maar kan ik niet met zekerheid zeggen (gebruik dit eigenlijk nooit).
Kortom, het gaat om mijn dial pad en niet om mijn keyboard in mail/sms/whatsapp, wat het altijd goed doet namelijk.
Kennen mensen meer dit? Ik had de hoop dat met de nieuwe systeemupdate het verholpen zou zijn, maar helaas.
Kortom, het gaat om mijn dial pad en niet om mijn keyboard in mail/sms/whatsapp, wat het altijd goed doet namelijk.
Kennen mensen meer dit? Ik had de hoop dat met de nieuwe systeemupdate het verholpen zou zijn, maar helaas.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Check! Hier nog een;)stevenP schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:19:
Als ik de bel-functie een tijdje niet gebruikt heb (kortom, uit je RAM is) en ik open deze app, werkt hij perfect. Alleen de dial pad moet ik áltijd 2x openen. Eerste keer aanklikken zie ik alleen een wit schermpje, wat na tikken ook weer verdwijnt - alsof de module niet lekker start. Tweede keer aantikken doet hij het perfect. In-call heeft hij ook wel eens geweigerd, maar kan ik niet met zekerheid zeggen (gebruik dit eigenlijk nooit).
Jup, bij mij ook. Gaat veel sneller leeg na de update. Betreft een 4G versie.SiM0 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:48:
Nog mensen die slechtere batterijduur hebben na de update naar 4.4.4? Eerst kon ik veel langer op een acculading, nu max 1 dag. Of moet ik mijn batterij eerst terug kalibreren ofzo?
Ook last van. Na een factory reset haal ik gelukkig weer 5 tot 7 dagen standby (I know ik ben een light userP!m schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:05:
[...]
Jup, bij mij ook. Gaat veel sneller leeg na de update. Betreft een 4G versie.
Ik ben voornemens om de Moto G DUAL SIM te kopen, maar wat mij tegenhoudt is dat hij alleen in het Engels verkrijgbaar is en op 4.3 draait. Nu las ik ergens dat iemand hem gewoon op Nederlands heeft ingesteld en op Android 4.4 draait. Heb zelf enige maanden geleden reeds een MOto G Dual sim gehad op 4.3, maar deze kon ik niet instellen op Nederlands. Is deze mogelijkheid met een update naar 4.4 erbij gekomen?
Kan iemand mij bevestigen dat dit mogelijk is?
Hmm. Geen last van dat dial scherm.
Batterij duur lijkt beter te worden. Nu drie dagen op één lading en nog 18% over met sync, google now ed lopende.
Volgens mij kun je alle androids gewoon op Nederlands instellen. Kan wel zo zijn dat Nederlands woordenboek voor standaard toetsenbord ontbreekt.
Batterij duur lijkt beter te worden. Nu drie dagen op één lading en nog 18% over met sync, google now ed lopende.
Volgens mij kun je alle androids gewoon op Nederlands instellen. Kan wel zo zijn dat Nederlands woordenboek voor standaard toetsenbord ontbreekt.
Ik heb zelfs mensen gezien die a 4.4.2 via OTA ervoor kregen.Peter1706 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:35:
Ik ben voornemens om de Moto G DUAL SIM te kopen, maar wat mij tegenhoudt is dat hij alleen in het Engels verkrijgbaar is en op 4.3 draait. Nu las ik ergens dat iemand hem gewoon op Nederlands heeft ingesteld en op Android 4.4 draait. Heb zelf enige maanden geleden reeds een MOto G Dual sim gehad op 4.3, maar deze kon ik niet instellen op Nederlands. Is deze mogelijkheid met een update naar 4.4 erbij gekomen?
En wat de taal betreft, dikke onzin, Nederlands staat er standaard op.
Bedankt voor je reactie. Maar geldt dat ook voor de DUAL SIM versie? Deze is namelijk niet via de officiële kanalen in Nederland te koop.Mizgala28 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:34:
[...]
Ik heb zelfs mensen gezien die a 4.4.2 via OTA ervoor kregen.
Dag Peter, Nederlands staat idd *NIET* op de dualsim, omdat deze in eerste instantie alleen bedoeld waren voor de zuid-amerikaanse en aziatische markt. Maar... sinds de update naar 4.4.4 staat Nederlands *WEL* bij de te selecteren talen!! Dus je kan gewoon de dualsim importeren upgraden naar 4.4.4 en NL kiezen!Peter1706 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:39:
[...]
Bedankt voor je reactie. Maar geldt dat ook voor de DUAL SIM versie? Deze is namelijk niet via de officiële kanalen in Nederland te koop.
Dat is echt een misvatting. 4.3 en 4.4.2 staat bij de dualsim versie geen NL erop. Wel op de singlesim variant maar dan zeer waarschijnlijk alleen de EU modellen. NL taal staat er vaak wel op, maar zeker *niet* standaard, dit is afhankelijk van de vendor. Er zijn genoeg android phones (vooral de chinaphones, of niet EU modellen) waar NL er uit gelaten is.Mizgala28 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:34:
[...]
Roep s.v.p. niet zomaar iets als het niet op feiten gebaseerd is. Voor hetzelfde geldt stuur je iemand het bos in met zo'n statement en koopt iemand zo'n toestel, om er vervolgens achter te komen dat er geen NL op staat.
[ Voor 50% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2014 22:59 ]
Dit komt voor als je de animaties uit hebt gezet in "Developer options". Met alle animation scales op .25x heb ik er geen last meer van.stevenP schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:19:
Top! Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Dat is goed om te horen. De update naar 4.4 gaat gewoon OTA?Lord_Dain schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:54:toon volledige bericht
[...]
Dag Peter, Nederlands staat idd *NIET* op de dualsim, omdat deze in eerste instantie alleen bedoeld waren voor de zuid-amerikaanse en aziatische markt. Maar... sinds de update naar 4.4.4 staat Nederlands *WEL* bij de te selecteren talen!! Dus je kan gewoon de dualsim importeren upgraden naar 4.4.4 en NL kiezen!
[...]
Dat is echt een misvatting. 4.3 en 4.4.2 staat bij de dualsim versie geen NL erop. Wel op de singlesim variant maar dan zeer waarschijnlijk alleen de EU modellen. NL taal staat er vaak wel op, maar zeker *niet* standaard, dit is afhankelijk van de vendor. Er zijn genoeg android phones (vooral de chinaphones, of niet EU modellen) waar NL er uit gelaten is.
Roep s.v.p. niet zomaar iets als het niet op feiten gebaseerd is. Voor hetzelfde geldt stuur je iemand het bos in met zo'n statement en koopt iemand zo'n toestel, om er vervolgens achter te komen dat er geen NL op staat.
Hier ook een factory reset gedaan en accuduur lijkt nu weer beter te zijn. Misschien een tip voor mensen die hier ook last van ondervinden?TheByteBoy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:04:
[...]
Ook last van. Na een factory reset haal ik gelukkig weer 5 tot 7 dagen standby (I know ik ben een light user)
Zeker als je geen root of aanpassingen hebt gedaan. Overigens zal een toestel wat je nu aanschaft zeer waarschijnlijk al 4.4 out of the box hebben, of in ieder geval grote kans daarop.Peter1706 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:51:
[...]
Top! Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Dat is goed om te horen. De update naar 4.4 gaat gewoon OTA?
Tnx!Lord_Dain schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:01:
[...]
Zeker als je geen root of aanpassingen hebt gedaan. Overigens zal een toestel wat je nu aanschaft zeer waarschijnlijk al 4.4 out of the box hebben, of in ieder geval grote kans daarop.
Heb ik ook over gedacht, maar dit is naar mijn idee niet zo. Want het belgeluid doet wel gewoon, en als ik oordopjes in doe gaat het over op de oordopjes.GAIAjohan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:40:
Gokje:
Mijn moto G vergeet vaak bij rebooten het sim unlock scherm weer te geven (waar je je pincode intoetst), ik moet dan terwijl hij aanstaat de sim kaart in en uit klikken en dan doet hij het wel. Zijn er anderen die dit gezien hebben en misschien een oplossing hebben?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Bedankt! Ik had dit 'probleem' ook al weken, maar kon geen oplossing vinden. Dit lijkt te werken!RobM schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:00:
[...]
Dit komt voor als je de animaties uit hebt gezet in "Developer options". Met alle animation scales op .25x heb ik er geen last meer van.
Mijn Moto X had voor de OTA root, daar heb ik dus gewoon de update op gedraaid, en daarna had ik nog steeds root.Lord_Dain schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:01:
[...]
Zeker als je geen root of aanpassingen hebt gedaan. Overigens zal een toestel wat je nu aanschaft zeer waarschijnlijk al 4.4 out of the box hebben, of in ieder geval grote kans daarop.
Goede kans dat dit op de Moto G hetzelfde zal zijn.
Misschien dat iemand dit kan bevestigen of tegenspreken?
Ik kreeg de OTA onmogelijk geïnstalleerd met root op het toestel. Moest dus eerst terug naar 'stock' via wat trucs eerder in het draadje besproken, voordat OTA goed geïnstalleerd werd.
Nog mensen bij wie de Moto G duidelijk vast lijkt te lopen op het moment dat er een update van een app doorkomt?
324936
Wat verschil heeft een factory reset op de accuduur? Factory Reset is nu niet echt iets aangenaams. Al die settings weer terug weh bleh.
Gisteren toevallig 3 updates van apps gehad. Ik had het toestel na op 'updaten' te hebben geklikt meteen weggelegd. Toen ik na een uur mijn telefoon oppakte zag ik dat ie nog halverwege de update van de 2e app was. Maar terwijl ik bleef keken ging hij toch snel verder. Ik dacht 'even een hapering' ofzo... Voor de rest nog geen rare dingen meegemaakt.Simonhoubracken schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:01:
Nog mensen bij wie de Moto G duidelijk vast lijkt te lopen op het moment dat er een update van een app doorkomt?
Ik heb nu al en paar keert gehad dat de simkaart los lijkt te schieten volgens de software, en dan moet ik de telefoon herstarten... Iemand hiermee bekend? Sim zit gewoon vast trouwens...
Tmobile kaart
Tmobile kaart
Heeft iemand hier al de nieuwste maintenance update (21.11.56) ?
Hmmm, zojuist mijn Moto G gepakt maar vergeten dat ie nog aan de USB-kabel van mijn computer hing dus toen kletterde hij op mijn bureau. Nu vier heldere verticale strepenover het scherm (Lijkt op zonnestralen, over de gehele breedte) en swypen gaat niet meer goed. Letter voor letter een bericht maken gaat nog wel. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ergens binnenin iets losgeschoten of beschadigd? Telefoon/beeldscherm ziet er nog smetteloos uit aan de buitenkant.
Nee nog niet, ik werk nu probleemloos met 21.1.46, maar hij zal wel langzaam uitgerold worden.Pjoromura schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:51:
Heeft iemand hier al de nieuwste maintenance update (21.11.56) ?
Gedult is een schone zaak is wel gebleken, het gaat komen.
De 4.4.4. update is bij mij niet geheel probleemloos.
De zaklamp ( en flitser ) vallen uit, als ik de telefoon opnieuw opstart dan werkt hij nog niet, alleen als ik de telefoon even 10 minuten geheel uit laat, dan werkt het wel weer.
En net liep de Dailer vast, ook nog nooit eerder gehad. Denk dat dit allemaal met de android te maken heeft, maar handig niet.
Moto G. 16 gb, denk 3/4 jaar oud.
De zaklamp ( en flitser ) vallen uit, als ik de telefoon opnieuw opstart dan werkt hij nog niet, alleen als ik de telefoon even 10 minuten geheel uit laat, dan werkt het wel weer.
En net liep de Dailer vast, ook nog nooit eerder gehad. Denk dat dit allemaal met de android te maken heeft, maar handig niet.
Al eens factory reset geprobeerd?Brinkerik schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:28:
De 4.4.4. update is bij mij niet geheel probleemloos.
Sinds ik mijn moto g naar fabrieksinstellingen heb gezet zijn de trilpatronen veranderd. Eerst waren ze zo:
-2 korte trillen: SMS
-2 'medium' trillen: facebook melding/bericht
-2 lange trillen: e-mail
Na de factory reset hebben sms en e-mail gewisseld van trilpatroon. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Vond 2 korte trillen véél duidelijker voor een sms.
-2 korte trillen: SMS
-2 'medium' trillen: facebook melding/bericht
-2 lange trillen: e-mail
Na de factory reset hebben sms en e-mail gewisseld van trilpatroon. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Vond 2 korte trillen véél duidelijker voor een sms.
Iemand die een betrouwbare bron heeft over het al dan niet komen van Android L naar de moto g? Ik lees veel geruchten, maar niets definitief..
Iemand al iets gehoord over de opvolger van de Moto G?
Eventueel al ergens een release datum?
De Moto G is overal nog maar beperkt leverbaar, vermoed dat het komt door de opvolger die eraan komt....
Eventueel al ergens een release datum?
De Moto G is overal nog maar beperkt leverbaar, vermoed dat het komt door de opvolger die eraan komt....
Dat was voorpaginanieuws op Tweakers, 4 dagen terug.
nieuws: Motorola presenteert opvolger Moto G op 4 september
Als je toch liever een Moto G 4G wil voor €199,-, moet je snel bij Orange kijken.
Ik zou niet te lang wachten...
nieuws: Motorola presenteert opvolger Moto G op 4 september
Als je toch liever een Moto G 4G wil voor €199,-, moet je snel bij Orange kijken.
Ik zou niet te lang wachten...
[ Voor 35% gewijzigd door guapper op 19-08-2014 13:21 ]
En als ik de specs zo lees valt het wel een beetje tegen, die opvolger. 5 inch dan toch een fullhd scherm please
Ik heb bewust voor de Moto G gekozen vanwege de 'kleine afmetingen', vind 5" veel te groot, ook al is de prijs goed, 4k, octacore en wat dan ook.
Ya, speelt bij mij ook mee. 4.5 inch is voor mij echt de "sweet spot". Je moet wel bedenken dat de high end telefoons met 5 inch scherm ook wel wat dunnere bezels hebben, dus heel veel scheelt het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 21-08-2014 23:25 ]
Vandaag ook weer 2x gehad dat de simkaart 'verdwenen' was.. Soms moet ik hem er ook fysiek uithalen en weer indoen, soms helpt een herstart//
Meer mensen bekend met het probleem?
Meer mensen bekend met het probleem?
Ja mijn vriendin had dat ook met haar Moto G. Toestel is omgeruild door de winkel, bleek later dat het daar niet aan lag.

Ben een keer met een schuursponsje losgegaan op de simkaart en sindsdien is het probleem weggebleven, dus het lijkt aan de SIM te liggen. Als het toch nog een keer terug mocht komen eens een nieuwe kaart aanvragen...

Ben een keer met een schuursponsje losgegaan op de simkaart en sindsdien is het probleem weggebleven, dus het lijkt aan de SIM te liggen. Als het toch nog een keer terug mocht komen eens een nieuwe kaart aanvragen...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb het hier ook een paar keer gehad.
Soms ziet hij de SIM-kaart vanzelf weer, vaak moet ik hem even losklikken en er weer in doen.
Gebeurt ongeveer 1x per maand.
Soms ziet hij de SIM-kaart vanzelf weer, vaak moet ik hem even losklikken en er weer in doen.
Gebeurt ongeveer 1x per maand.
Juist
Anoniem: 263719
Nog iemand problemen met de oorspeaker? Slecht/krakend/ruis geluid tijdens telefoongesprekken...
Ik heb een topic gevonden op het motorola forum, heel wat mensen met dezelfde of gelijkaardige problemen, maar geen oplossing van Motorola zelf.
https://forums.motorola.com/posts/e4bf86edc1
Ik heb mijn telefoon al binnen gedaan voor herstelling maar het enigste wat ze gedaan hebben is de software opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb een topic gevonden op het motorola forum, heel wat mensen met dezelfde of gelijkaardige problemen, maar geen oplossing van Motorola zelf.
https://forums.motorola.com/posts/e4bf86edc1
Ik heb mijn telefoon al binnen gedaan voor herstelling maar het enigste wat ze gedaan hebben is de software opnieuw geïnstalleerd.
Probleem heb ik ook gehad, tot 2x toe. Staat ook ergens vermeld hier op het topic.
Heb inmiddels via Amazon een nieuw toestel ontvangen en deze doet het nog steeds goed *klopt af op hout*
Heb inmiddels via Amazon een nieuw toestel ontvangen en deze doet het nog steeds goed *klopt af op hout*
Bedankt.
Ik heb de laatste 2 apps die ik geinstalleerd had ( games ) gedeinstalleerd, waarna ik geen problemen meer ondervonden heb.
Ik heb net gisteren een Moto G 4G ontvangen en heb er KPN in zitten, eerst gaf hij alleen H+ aan en later ineens 4G, dus hij werkt wel met KPN.
Groeten.
Kees
Groeten.
Kees
ArjenB64 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:51:
[...]
Als je een provider kiest die niet op het KPN-netwerk zit, zou 4G wel moeten lukken.
Net de Moto G 4G ontvangen en wat een mooi toestel! Heb alleen ervaring met iPhone, dus Android is erg wennen en heb ook wat hulp nodig.
Ik wil (net als op de iPhone) notifications op mijn lockscreen. Ik gebruik nu NiLS daarvoor en hij lijkt goed te werken.
Mijn probleem: als ik het toestel aan doe, dat zie ik meteen het scherm waar ik mijn paswoord of patroon moet invoeren. Mijn notifications worden hierover geplaatst. Dit is lelijk.
Vraag: is het mogelijk om te starten met een mooi leeg lockscreen, waar alleen een klok enzo te zien is, maar geen toetsen (voor pin) of punten (voor patroon). Deze wil ik (net als op de iPhone) pas laten verschijnen als ik hem echt wil ontlocken.
Ik wil (net als op de iPhone) notifications op mijn lockscreen. Ik gebruik nu NiLS daarvoor en hij lijkt goed te werken.
Mijn probleem: als ik het toestel aan doe, dat zie ik meteen het scherm waar ik mijn paswoord of patroon moet invoeren. Mijn notifications worden hierover geplaatst. Dit is lelijk.
Vraag: is het mogelijk om te starten met een mooi leeg lockscreen, waar alleen een klok enzo te zien is, maar geen toetsen (voor pin) of punten (voor patroon). Deze wil ik (net als op de iPhone) pas laten verschijnen als ik hem echt wil ontlocken.
Volgens mij was inmiddels (gelukkig) ook vastgesteld dat alle in Nederland gebruikte 4g-bandbreedtes worden ondersteund door de Moto G 4Gkeesvl55 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:57:
Ik heb net gisteren een Moto G 4G ontvangen en heb er KPN in zitten, eerst gaf hij alleen H+ aan en later ineens 4G, dus hij werkt wel met KPN.
Groeten.
Kees
[...]
Als je het niet erg vindt dat je geen pincode of pattern kunt instellen, is AcDisplay zeker de moeite waard:honey schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:01:
Net de Moto G 4G ontvangen en wat een mooi toestel! Heb alleen ervaring met iPhone, dus Android is erg wennen en heb ook wat hulp nodig.
Google Play: AcDisplay
(werd hier eerder in dit topic gemeld, credits for that)
Zet je huidige lockscreen uit in de settings (kies voor 'Geen') en zet AcDisplay aan, super mooi
Mooie app, maar ik wil wel gebruik maken van een beveiliging zoals Pin of Pattern, om te voorkomen dat onbekenden op mijn Phone bezig gaansieem schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:18:
[...]
Als je het niet erg vindt dat je geen pincode of pattern kunt instellen, is AcDisplay zeker de moeite waard:
Google Play: AcDisplay
(werd hier eerder in dit topic gemeld, credits for that)
Zet je huidige lockscreen uit in de settings (kies voor 'Geen') en zet AcDisplay aan, super mooialleen jammer dat Kitkat soms zaagt over immersive mode.. hopelijk dat dat met Android L weg gaat
Op zich kun je je lockscreen nog steeds aan laten, dan zul je eerst AcDisplay zien, dat 'unlocken' en dan krijg je de pincode van Android zelf. Niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel.
Klinkt als een goede optie. Op de iPhone gaat het ook zo. Eerst unlocken en dan komt je invoerscherm voor je pin.sieem schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:37:
Op zich kun je je lockscreen nog steeds aan laten, dan zul je eerst AcDisplay zien, dat 'unlocken' en dan krijg je de pincode van Android zelf. Niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel.
Ik ben benieuwd hoe Android L gaat draaien op de Moto G.
Meer in de zin van is 1Gb RAM voldoende. Ik begreep dat KitKat geoptimaliseerd is voor apparaten met 512 mb geheugen maar dan heb je nog een o.a. whatsapp welke als service op de achtergrond draait.
Meer in de zin van is 1Gb RAM voldoende. Ik begreep dat KitKat geoptimaliseerd is voor apparaten met 512 mb geheugen maar dan heb je nog een o.a. whatsapp welke als service op de achtergrond draait.
Ik denk dat 1Gb ruim voldoende zal zijn, aangezien L het geheugen gebruik nog meer optimaliseert:Signs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:57:
Ik ben benieuwd hoe Android L gaat draaien op de Moto G.
"Android L will also feature better memory collection, meaning that the system will be able to make better use of the available memory."
Wat je met de opmerking over whatsapp bedoeld, weet ik niet. Neem aan dat je op je telefoon met Android L ook whatsapp draait.
Ik was erg tevreden over de Moto G met sd kaart slot, maar ben afgelopen week tegen twee problemen aangelopen:
- SD kaart wordt opeens niet meer herkend, alsof er geen kaartje in zit. Voorheen deed hij het perfect. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
- Als de hele batterij leeg is, krijg ik hem niet meer opgeladen/aangezet, iemand ook dit probleem gehad?
- SD kaart wordt opeens niet meer herkend, alsof er geen kaartje in zit. Voorheen deed hij het perfect. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
- Als de hele batterij leeg is, krijg ik hem niet meer opgeladen/aangezet, iemand ook dit probleem gehad?
Ja, gewoon een halfuurtje laten laden en dan nog eens proberen. Is een vaker voorkomend probleem.Reynouts schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:35:
Mijn Grip Shell begon de laatste tijd lawaai te maken als je het toestel vastpakt...
Heb de cover een minuut in kokend water gelaten en voila, problem solved
Heb de cover een minuut in kokend water gelaten en voila, problem solved
Anoniem: 614506
Wat een prachttoestel! Ik heb de 4G-versie.
Het is mijn eerste smartphone en ben er best wel tevreden over
Maar toch is er iets dat mij niet lukt.
Mijn vorig toestel was een Nokia 6021 (van 2006). Ik heb die simkaart er uitgehaald en in de Moto G gestoken.
Mijn contacts die op de sim stonden staan nu tussen mijn andere contactpersonen in Gmail... Is dit normaal?
Ten tweede. Op die simkaart stonden berichten (sms) in mijn "Inbox" en "Verzonden items".
Voor één of andere reden lukt het me niet die smsen over te zetten naar de moto G.
En ik heb de indruk dat ik de "Verzonden items" zelfs helemaal nergens zie.
Kan er iemand mij helpen? Je zou me er een enorm plezier mee doen. Thx!
Het is mijn eerste smartphone en ben er best wel tevreden over
Maar toch is er iets dat mij niet lukt.
Mijn vorig toestel was een Nokia 6021 (van 2006). Ik heb die simkaart er uitgehaald en in de Moto G gestoken.
Mijn contacts die op de sim stonden staan nu tussen mijn andere contactpersonen in Gmail... Is dit normaal?
Ten tweede. Op die simkaart stonden berichten (sms) in mijn "Inbox" en "Verzonden items".
Voor één of andere reden lukt het me niet die smsen over te zetten naar de moto G.
Ik heb sinds kort problemen met het instellen van wallpapers op m'n Moto G. Afbeeldingen van exact 720x1280 krijgen boven of onder allemaal een klein zwart randje. Het lukt me ook niet met Wallpaper Wizardrii.
Afbeelding 1: Wallpaper van exact 720x1280 met onderaan een klein zwart randje terwijl de foto precies de resolutie van het scherm heeft.
Afbeelding 2: Grotere, scrollende wallpaper zonder zwarte randjes onder of boven.
Ik wil dus dat ook mijn niet scrollende wallpapers het scherm volledig vullen zonder zwarte randjes, wie weet een oplossing?
Afbeelding 1: Wallpaper van exact 720x1280 met onderaan een klein zwart randje terwijl de foto precies de resolutie van het scherm heeft.
Afbeelding 2: Grotere, scrollende wallpaper zonder zwarte randjes onder of boven.
Ik wil dus dat ook mijn niet scrollende wallpapers het scherm volledig vullen zonder zwarte randjes, wie weet een oplossing?
Misschien dat deze link je kan helpen. Je hebt wel een data kabel nodig om het te synchroniseren met jouw pc.Anoniem: 614506 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:44:
...
Het is inderdaad raar... met de volgende handelingen krijg je inderdaad een zwart balk onder: Gallery > Set picture as > Wallpaper.P!m schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:51:
De oplossing is om eerst Nova launcher te downloaden en te installeren. Dan moet je even de volgende handelingen proberen: Gallery > Set picture as >Nova Wallpaper. Dan doet die het bij mij wel. Daarna kan je Nova launcher weer eraf gooien.
[ Voor 30% gewijzigd door Exor op 31-08-2014 00:30 . Reden: oplossing? ]
Thanks!Exor schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:14:
[...]
Het is inderdaad raar... met de volgende handelingen krijg je inderdaad een zwart balk onder: Gallery > Set picture as > Wallpaper.
De oplossing is om eerst Nova launcher te downloaden en te installeren. Dan moet je even de volgende handelingen proberen: Gallery > Set picture as >Nova Wallpaper. Dan doet die het bij mij wel. Daarna kan je Nova launcher weer eraf gooien.
Ik had inderdaad al iets gelezen over Nova Launcher, maar dat is dus inderdaad een 'oplossing'. Wel een erg omslachtige manier om een wallpaper in te stellen. Hopelijk komt hier met Android L een oplossing voor.
We hebben de Moto G 4G nu 4 dagen in gebruik. Beperkt aantal apps nog. Hij is prachtig als hij werkt.
Wel nu 3 x een zwart scherm gehad. Je ziet nog vaag dat het scherm wel aanstaat, omdat het niet helemaal zwart is. Niks doet het meer, behalve een reboot.
Heb zelf een iPhone en nog nooit een crash gehad, maar wat is normaal bij dit soort telefoons? Waar ligt het aan?
Wel nu 3 x een zwart scherm gehad. Je ziet nog vaag dat het scherm wel aanstaat, omdat het niet helemaal zwart is. Niks doet het meer, behalve een reboot.
Heb zelf een iPhone en nog nooit een crash gehad, maar wat is normaal bij dit soort telefoons? Waar ligt het aan?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.