Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Ik heb een 16GB 3g Moto G en nog nooit een vastloper gehad.
Dus of je heb een appje dat lastig doet (dus even terug naar fabrieksinstellingen) of je exemplaar is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
honey schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:58:
Heb zelf een iPhone en nog nooit een crash gehad, maar wat is normaal bij dit soort telefoons? Waar ligt het aan?
Dit soort? :D Klinkt als kapot inderdaad, natuurlijk hoort dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
honey schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:58:
We hebben de Moto G 4G nu 4 dagen in gebruik. Beperkt aantal apps nog. Hij is prachtig als hij werkt.

Wel nu 3 x een zwart scherm gehad. Je ziet nog vaag dat het scherm wel aanstaat, omdat het niet helemaal zwart is. Niks doet het meer, behalve een reboot.

Heb zelf een iPhone en nog nooit een crash gehad, maar wat is normaal bij dit soort telefoons? Waar ligt het aan?
Het lijkt me niet normaal. Ik heb ook een 4G en nog geen enkel issue gehad in ruim 2 maanden. Geen vastlopers, etc. Gewoon een prima toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, mijn speakertje/earpiece is gaar.
Net opengemaakt, ding zat echt helemaal vol met ijzervijlsel. Niet zo gek, als je regelmatig aan het klussen bent en dat ding magnetisch is.
Maargoed, ervaringen mee? Heb het met mijn Defy en iPhone 4 ook gehad. Alleen een Sony bleef goed qua speaker, maar was voor de rest gaar :+
Straks op ebay even een paar nieuwe bestellen, alleen zit daar jammergenoeg geen metalen gaasje bij.
Besteld bij Dealextreme, geen metalen gaasje, maar wel het zwarte stoffiltertje wat daar achter zit.

[ Voor 26% gewijzigd door _ferry_ op 03-09-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12
Misschien een klein magneetje bij je speaker plaatsen? Trekt die vijlsel aan ipv dat het naar binnen gaat je telefoon in. Ziet er wel lelijk uit maar ja, praktisch is ook wat..

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Vanavond onze tijd presenteert moto de opvolger van de G en X en de 360.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:28
Outlandos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:24:
Weet je toevallig ook hoe laat precies? Vind elke keer niet veel meer dan de locatie en de dag...

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Outlandos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:24:
Ik heb net de Moto G 4G besteld.. niet goed gekeken :'). Ga em annuleren en even wachten op de versie 2! :)

• outlandos
FabianNL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:27:
[...]

Weet je toevallig ook hoe laat precies? Vind elke keer niet veel meer dan de locatie en de dag...
Nee volgens mij vannacht hier, dus zie alles morgenochtend wel.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 19:09
FabianNL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:27:
[...]

http://androidworld.nl/ni...-maar-morgen-5-september/

• outlandos
Live stream 21:00 onze tijd op 5 september, via YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 16:26
The New Moto G Offers A Bigger Screen And Removable Storage

Along with a new flagship Moto X, Motorola is taking the wraps off its new Moto G today, and the new version of its affordable smartphone continues to be one of the best values in modern mobile devices.

Motorola’s new mid-range phone offers a larger 5-inch display with 1280×720 resolution for 294 ppi pixel density, a Qualcomm Snapdragon 400 quad-core processor clocked at 1.2GHz, Corning Gorilla Glass, with Android 4.4 and a guaranteed update to Android L when that becomes available. It has both single SIM and dual SIM variants, with 8GB and 16GB storage options, and a brand new removable microSD slot which supports cards of up to 32GB.

A new 8 megapixel camera also boasts a faster f2.0 aperture, and the front camera is improved to 2 megapixels from one on the original Moto G. The volume button can now trip the camera’s shutter when the app’s open, another new trick, and it has a double stereo speaker, vs. the single mono version on the first-generation device. 802.11n Wi-Fi, Bluetooth LE, 720HD video capture and special digital TV tuners for Brazil only round out the hardware package.

http://techcrunch.com/2014/09/04/moto-g-2014/

[ Voor 82% gewijzigd door SamFox op 05-09-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Heb nieuw de Moto G 4G en in gebruik is hij aardig goed, tot het geheugen vol loopt denk ik. Hij wordt dat nauwelijks reagerend en moet hem opnieuw opstarten. Dan doet hij alles weer vlot.

Ik heb twee vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

1. Als ik de telefoon wil afsluiten (en kies deze optie in het menu na indrukken start knopje), dat blijft hij daar minutenlang op hangen. Hij doet dit altijd zo (dus ook als hij fris is). Je ziet het cirkeltje draaien, maar afsluiten doet hij niet. Na een paar minuten verlies ik mijn geduld, hou aan/uit knop 10 sec ingedrukt en hij start daarna weer normaal op. Waar kan dit aan liggen? Kan het kwaad om hem steeds zo opnieuw op te starten?

2. Vannacht is de batterij grotendeels leeg gelopen. In batterij beheer zag ik:
Media 45%
Helper voor pakkettoegang 38%
Scherm 10%
Dit is niet handig en waar kan het aan liggen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 2% gewijzigd door honey op 05-09-2014 09:11 . Reden: typo ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 12:20
honey schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:29:
Heb nieuw de Moto G 4G en in gebruik is hij aardig goed, tot het geheugen vol loopt denk ik. Hij wordt dat nauwelijks reagerend en moet hem opnieuw opstarten. Dan doet hij alles weer vlot.

1. Als ik de telefoon wil afsluiten (en kies deze optie in het menu na indrukken start knopje), dat blijft hij daar minutenlang op hangen. Hij doet dit altijd zo. Je (dus ook als hij nif fris is) ziet het circeltje draaien, maar afsluiten doet hij niet. Na een paar minuten verlies ik mijn geduld, hou aan/uit knop 10 sec ingedrukt en hij start weer normaal op. Waar kan dit aan liggen? Kan het kwaad om hem steeds zo opnieuw op te starten?

Media 45%
Scherm 10%

Lijkt erop dat een app niet goed geïnstalleerd is. Het niet goed af kunnen sluiten duidt daarom en ook de batterijdrain van 'Helper voor pakkettoegang' kan daardoor komen. Toevallig vannacht automatisch updates binnen gekregen? Dit pakker wordt gebruikt bij un- en install van apps. Als een app niet goed is geïnstalleerd, kan het problemen veroorzaken.
Heb je iets geïnstalleerd mbt media? Iets om muziek af te spelen...foto's te bekijken, films?
Misschien eens helemaal terug naar fabrieksinstellingen, dan de updates draaien van Motorola en vervolgens je apps weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
SamFox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:12:
The New Moto G Offers A Bigger Screen And Removable Storage

Along with a new flagship Moto X, Motorola is taking the wraps off its new Moto G today, and the new version of its affordable smartphone continues to be one of the best values in modern mobile devices.

Motorola’s new mid-range phone offers a larger 5-inch display with 1280×720 resolution for 294 ppi pixel density, a Qualcomm Snapdragon 400 quad-core processor clocked at 1.2GHz, Corning Gorilla Glass, with Android 4.4 and a guaranteed update to Android L when that becomes available. It has both single SIM and dual SIM variants, with 8GB and 16GB storage options, and a brand new removable microSD slot which supports cards of up to 32GB.

A new 8 megapixel camera also boasts a faster f2.0 aperture, and the front camera is improved to 2 megapixels from one on the original Moto G. The volume button can now trip the camera’s shutter when the app’s open, another new trick, and it has a double stereo speaker, vs. the single mono version on the first-generation device. 802.11n Wi-Fi, Bluetooth LE, 720HD video capture and special digital TV tuners for Brazil only round out the hardware package.

http://techcrunch.com/2014/09/04/moto-g-2014/
Weg crispy scherm, lomper toestel, en kortere batterijduur. Nee, ik houd mijn mooie Moto G 4G lekker, die net binnen is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
acoster schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:13:
[...]

Lijkt erop dat een app niet goed geïnstalleerd is. Het niet goed af kunnen sluiten duidt daarom en ook de batterijdrain van 'Helper voor pakkettoegang' kan daardoor komen. Toevallig vannacht automatisch updates binnen gekregen? Dit pakker wordt gebruikt bij un- en install van apps. Als een app niet goed is geïnstalleerd, kan het problemen veroorzaken.
Heb je iets geïnstalleerd mbt media? Iets om muziek af te spelen...foto's te bekijken, films?
Misschien eens helemaal terug naar fabrieksinstellingen, dan de updates draaien van Motorola en vervolgens je apps weer installeren.
Nee, geen app geïnstalleerd om films af te spelen e.d. Heb ook geen media bekeken, behalve via WhatsApp een geluidsfragment gekregen en beluisterd. Verder geen media gebruikt. Dat Media zo hoog is begrijp ik dus ook niet.

Zal vanavond anders helemaal terug naar fabrieksinstellingen gaan. Dat niet goed kunnen afsluiten deed hij al vanaf dag 1.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Vandaag kon ik in de play store Motorola assist updaten. De opties Drive en home zijn er nu eindelijk ook voor de Moto G (en E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Hoe zijn de ervaringen met Gorilla Glass? Ik heb toch maar wel een screen protector besteld, heb dat altijd gehad en ben redelijk goed geworden in het aanbrengen daarvan. Ben voor de InvisibleShield High Definition van Zagg gegaan (zie accessoiretopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ervaring met Gorilla Glass is prima, geen krasje te zien. Ik heb geen screen protector erop, leek me onnodig. Op de vorige telefoon wel gehad, maar zag altijd wel een bubbeltje en beïnvloed ook het aanraken een beetje. Wat mij betreft geen protector nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Screen Protector is imho lelijk en onnodig. Mijn oude iPhone 4s heeft het ook nooit gehad en op het scherm geen enkel krasje. Beetje omdenken dat je geen sleutels samen met je Phone in een zak doet, maar verder geen probleem.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 09:11
Ik heb een cheap-ass screen protector, gebruik ik altijd, geen last van.

De update van Assist zijn wel super!! Zojuist home aangezet en mijn vriendin mij laten bellen. Telefoon gaat 1x over en dan wordt voorgelezen dat je gebeld wordt en door wie. Vervolgens de vraag of je wilt opnemen of niet. Zo niet de vraag of je een smsje wilt sturen. Ik krijg daarna ook een sms van de beller (gemiste oproep) hierbij kun je kiezen of je wilt dat deze wordt voorgelezen.

Drive heb ik nog niet mee gespeeld, maar super dat Motorola de support van deze toestellen zo serieus neemt! Vooral voor de Moto E wat toch een vrij low-end toestel is, deze wordt nog interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21
De nieuwe Moto G lijkt voorlopig geen 4G te hebben?
Missing is an LTE version of the new Moto G, which the company declined to comment on. An LTE version of the old Moto G came out in May, even though the original version was released last November.
bron: CNET Motorola pushes budget edge with $500 Moto X, $180 Moto G phones

[ Voor 33% gewijzigd door My-life op 05-09-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

In België staat 'm al te koop voor 229€

http://www.vandenborre.be/smartphone/motorola-moto-g-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 16:52
Mooi gespot. Iemand al een review of gegevens gevonden ivm de batterijduur? Dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

Het viel mij op dat de nieuwe Moto G Wi-Fi 80211.ac aan boord heeft.
Terwijl de oude Moto G en 4G beiden 802.11 b/g/n ondersteunen.

Als ik het goed begrepen heb is Wi-Fi 80211.ac nieuwer en potentieel sneller dan de b/g/n standaarden van de oude Moto G. Dan moet je natuurlijk wel een router hebben die Wi-Fi 80211.ac ondersteund, maar dat is logisch.
Het zou ook backwards compatible moeten zijn lees ik, maar bij de specificaties staat alleen 5Ghz. De nieuwe Moto G werkt dan dus alleen op wifi netwerken die de 5ghz band ondersteunen? (dan zijn er veel locaties waar wifi wel beschikbaar is in de 2.4Ghz band, maar waar je nieuwe telefoon dan niet gebruik van kan maken?)

Binnenshuis zou het wifi bereik dan ook wel eens slechter kunnen worden t.o.v. de oude Moto G, want de 5Ghz band draagt minder ver toch? Zeker in nieuwbouwhuizen of grote betonnen panden die goed geïsoleerd zijn.

Of ondersteund de nieuwe Moto G ook gewoon de 2.4Ghz band en zijn ze het vergeten bij de specificaties op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperChips
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb sinds kort last van een probleem met de wifi van de moto g non 4g. Steeds als ik weg ben geweest en ik wil connecten met de wi-fi hier thuis, lukt het verbinden niet. Dan moet ik de telefoon in en uit de vliegtuigmodus zetten en daarna werkt 'ie weer prima. Dit probleem treed pas sinds kort op en mijn toestel is het enige dat er last van heeft. De Samsungs van mijn familie hebben dit probleem niet. Met andere wifi netwerken heb ik dit probleem niet. Wel vergeet de moto g soms alle wifi wachtwoorden dit probleem heb ik al sinds de aanschaf (ik heb trouwens de UK versie).

Zijn deze problemen bij jullie bekend?

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Volgens mij ondersteund wifi AC ook de 2.4 band.

En nee geen problemen met wifi hier. En inderdaad de nieuwe assist update werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:11
Nee, wifi ac is 5GHz only. Daarnaast zal de G 2.4GHz b/g/n ondersteunen. (en n/a op 5GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndRo555 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:14:
Nee, wifi ac is 5GHz only. Daarnaast zal de G 2.4GHz b/g/n ondersteunen. (en n/a op 5GHz)
De nieuwe Moto G heeft dus naast Wifi ac óók nog gewoon 2.4Ghz b/g/n?
Op de Duitse Motorola website staat namelijk alleen wifi ac vermeld.

edit:
Heb inmiddels een website gevonden waar de oude en nieuwe tegen elkaar zijn uitgezet. Daar wordt bij de nieuwe Moto G vermeld: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac.

Het lijkt er dus op dat de nieuwe G ook gewoon met 2.4Ghz overweg kan. :)

bron:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5831&idPhone2=6647

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 153794 op 06-09-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Heb nieuw de Moto G 4G [knip]

1. Als ik de telefoon wil afsluiten (en kies deze optie in het menu na indrukken start knopje), dat blijft hij daar minutenlang op hangen. Hij doet dit altijd zo (dus ook als hij fris is). Je ziet het cirkeltje draaien, maar afsluiten doet hij niet. Na een paar minuten verlies ik mijn geduld, hou aan/uit knop 10 sec ingedrukt en hij start daarna weer normaal op.[knip]

Media 45%
Scherm 10%
..
Opgelost. Op advies van acoster terug naar fabrieksinstellingen. Als ik Mijn Simyo installeer gaat het fout en sluit de telefoon niet meer af. App is er weer af en alles werkt weer prima.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Apart, hier geen problemen met de app Mijn Simyo.

3g 16gb toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
honey schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:37:
[...]
Opgelost. Op advies van acoster terug naar fabrieksinstellingen. Als ik Mijn Simyo installeer gaat het fout en sluit de telefoon niet meer af. App is er weer af en alles werkt weer prima.
Ok, niet opgelost helaas. :( Nadat ik mijn telefoon kon afsluiten (wat met Simyo niet meer kon), ben ik gaan slapen. 75% batterij over en op vliegtuigmodus gezet. Vanmorgen was hij geheel leeg gelopen!

Zie nu bij de batterij:

Media 47%
Helper voor pakkettoegang 21%
Google Play Music 21%
Scherm 7%

Het enige wat ik heb gedaan gisteravond is een 'Factory Reset' en alle apps (automatisch) geinstalleerd. Een paar keer een test mail en WhatsApp ontvangen zonder media. Google Play Music bijv. niet aangeraakt.

Wat is hier aan de hand? :'(

Apps wat ik o.a. heb:
WhatsApp
Mijn Simyo
Dropbox
Adobe Reader
Keep
Eventflow Widget
Nils
Total Commander
SafeinCloud
ConvertBee
Verder de stock apps

Battery Drain1

Battery Drain2

[ Voor 16% gewijzigd door honey op 06-09-2014 10:48 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Je toestel gaat niet in slaap toestand. Ik zou echt al die extra apps eraf gooien ( wat zijn het eigenlijk?). Dan twee dagen standaard draaien.
Dan pas met en met apps toevoegen.

En ik zou het syncen uitzetten voor aantal onderdelen van je google account.

[ Voor 18% gewijzigd door horizon1978 op 06-09-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

Tja wat is er aan de hand? Je telefoon blijft iets met media doen. Gezien al die sync appjes vermoed ik dat een van hen een media bestand probeert te syncen waardoor je telefoon aan blijft staan.
Staat er niet iets ingeschakeld dat je telefoon in stand-by iets moet back-uppen ofzo?

Maar omdat je gekozen hebt om na de fabrieksinstellen automatisch weer alle apps te installeren heb je waarschijnlijk je probleem appje binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209257

iemand een tip om de backcover eraf te halen voor iemand zonder nagels? zitten nu allemaal bloedvlekken op m'n moto g, en dat ding is er nog niet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 11:36
Ocharme! Zonet even geprobeerd: met een bankkaart onderaan rond de USBpoort lukt het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209257

thanks! haha ja, met de botte kant van een theelepeltje ging het uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
horizon1978 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:02:
Je toestel gaat niet in slaap toestand. Ik zou echt al die extra apps eraf gooien ( wat zijn het eigenlijk?). Dan twee dagen standaard draaien.
Dan pas met en met apps toevoegen.

Het zijn geen bijzondere apps lijkt mij. Dus snap niet waarom deze apps mijn accu zouden leegtrekken.

Ik denk erover om mijn telefoon terug te sturen en om te ruilen voor een nieuwe. Hij crashte ook twee keer in het begin, toen zaten er nauwelijks apps op.

Onder heb ik mijn apps nog even toegelicht.

WhatsApp
Mijn Simyo
Dropbox
Adobe Reader
Google Keep is een notitie/reminder en to-do list.
Eventflow Calendar Widget: is een agenda widget
Nils is een Lockscreen Notifications app.
Total Commander is een file manager
SafeinCloud is een wachtwoord manager.
ConvertBee is een unit converter.
Verder de stock apps
horizon1978 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:02:
[knip]
ehm, zoveel valt er niet in te stellen toch? Zal eens kijken of er nog verborgen sync settings zijn ergens. :/

Edit: ik heb er wel een SD kaart in. Heb deze gewist en zal er wat media opzetten. Zal dit weekend afwachten. Als ik nog steeds twijvels hou, dan gaat hij maandag terug.

[ Voor 13% gewijzigd door honey op 06-09-2014 16:39 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
honey schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:38:
[...]
Edit: ik heb er wel een SD kaart in. Heb deze gewist en zal er wat media opzetten. Zal dit weekend afwachten. Als ik nog steeds twijvels hou, dan gaat hij maandag terug.
Doe jezelf een plezier en zorg dat Wifi always on is. Het lijkt erop dat iets een verbinding probeert te maken maar op dat moment heb je én geen mobiel signaal én geen Wifi verbinding. Ik vermoed dat het proces/appje wat iets wil doen het wel kan en mag als je een inet verbinding hebt op dat moment. Zeker de moeite om dat eens te testen? Met mijn moto g en wifi altijd aan haal ik met gemak 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Nou, die Nils en event flow kunnen potentiële last pakken zijn.
En binnen de google account kun je alles afzonderlijk aanzetten of uitzetten ( contacten, muziek, foto's, chrome etc).

En inderdaad, als je geen internet verbinding hebt en iets wil toch synchroniseren blijft het systeem draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door horizon1978 op 06-09-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
horizon1978 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:12:
Nou, die Nils en event flow kunnen potentiële last pakken zijn.
En binnen de google account kun je alles afzonderlijk aanzetten of uitzetten ( contacten, muziek, foto's, chrome etc).

En inderdaad, als je geen internet verbinding hebt en iets wil toch synchroniseren blijft het systeem draaien.
Heb gekeken bij Google, maar kan dat niet echt vinden. :?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Klik op je account onder (jawel) accounts. Daar stel je de individuele onderdelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Update in mijn zoektocht naar de battery drain:

Vannacht is er niks gebeurd. Accu is een paar procent lager en is te verwachten.

Vandaag nog 1 test. Ik heb een paar berichten gestuurd zonder de notifications te openen. Weer op vliegtuigmodus gezet. Nu staan er een paar notifications op het lockscreen van NilS. Ben benieuwd of dit wat uitmaakt.

Toch stuur ik hem morgen denk ik wel terug. Reden is dat ik nu al meerdere keren heb gehad dat de phone 'non-responsive' wordt als ik meerdere apps open enzo. Gister weer een Google Search crash. Telefoon wou meerdere keren niet geheel afsluiten, maar blijft hangen in zo'n situatie. (kan een app niet afsluiten?) Dit probleem eerder genoemd en gevraagd hier. Een antwoord:
Cartman! schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:03:
[...]
Dit soort? :D Klinkt als kapot inderdaad, natuurlijk hoort dat niet.
Dus morgen maar opsturen dan. :(

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:57
Zit al lang te kijken om naar deze telefoon over te stappen. Nu gewacht op de opvolger maar weet niet of ik die nu zoveel beter vind.
Zal de 4G "oude" versie straks in prijs verlagen? Dat is wel een mooi model met een SD-card slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik ben er eerder bang voor dat die uit de schappen zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat de dual sim versie weer niet naar Europa komt? De nieuwe Moto G's op Amazon, etc zijn allemaal single sim:
http://www.amazon.de/Moto...24&sr=1-4&keywords=moto+g

Da's wel een tegenvaller, moet je weer toestellen uit Brazilie of India gaan bestellen. De Lumia 730 begint er op die manier wel interessanter uit te zien, ook al moet ik dan apps als Tasker en muziek-sync-over-wifi missen.

[ Voor 67% gewijzigd door Dreamvoid op 08-09-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dreamvoid schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:02:
Het lijkt erop dat de dual sim versie weer niet naar Europa komt? De nieuwe Moto G's op Amazon, etc zijn allemaal single sim:
http://www.amazon.de/Moto...24&sr=1-4&keywords=moto+g

Da's wel een tegenvaller, moet je weer toestellen uit Brazilie of India gaan bestellen. De Lumia 730 begint er op die manier wel interessanter uit te zien, ook al moet ik dan apps als Tasker en muziek-sync-over-wifi missen.
Hier staat de dual sim wel in het Nederlands aangegeven:
http://www.motorola.com/o...t-Show?pid=moto-g-gen2-nl

En hier ;)
reviews: Motorola Moto G (2014): Te groot geworden om klein te blijven

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 09-09-2014 10:39 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-05 19:05
Ik ben blij dat ik de oude nog heb, 4.5 inch scherm is voor mij groot genoeg, dus na de moto weer op zoek naar een mooie vervanger in 4.5 inch.

Moet wel zeggen dat ik hoop dat die nog lang mee gaat, blijft een fijn toestel, beter dan mijn vorige die telkens problemen had, deze nog niks vreemds mee gehad.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Moto G 4G binnen, 4.4.4 stond er al op, het blijkt een juni 2014 model te zijn. :)
4G versie gekozen omdat 16 GB op was en dit de enige versie is met SD-kaart.
En 199 euro 8)7 Ik had er eerder een moeten kopen. |:(
Ik heb nu 8 GB bijgeprikt. Nu heb ik evenveel als 16 GB, maar wel trager opslaggeheugen.

Hoe moet ik de flapje erafhalen? gewoon er afhalen of knippen. Want de flapje trekt letters eraf :( :?

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 11-09-2014 00:49 ]

Trein?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 18:47

The Wizard

Moderator Mobile
Flapje? Welk flapje?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 22:29
Letters? Welke letters?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb mijn Moto-G 16GB dual-sim binnen. Fijn toestel en heerlijk snel!

Voor deze telefoon heb ik een SIII-mini gehad; dit is echt wel een verbetering :)
De SIII had ik ook ge-root, met behoud van alle data. Nu zie ik bij de meeste root-handleidingen het volgende staan: "you'll need to unlock the bootloader" met daarbij vaak de waarschuwing "This will delete all your data!".

Ik heb mijn telefoon inmiddels helemaal ingericht, maar denk dat ik hem beter eerst had kunnen rooten :( is er een manier om hem te rooten, met behoud van al mijn instellingen?

• honey
MedionAkoya schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:42:
[....]

Hoe moet ik de flapje erafhalen? gewoon er afhalen of knippen. Want de flapje trekt letters eraf :( :?
Je bedoelt het 'flapje' om je te helpen om de backcover eraf te halen? Deze zit nergens aan vast wat betreft de buitenkant. Kun je gewoon lostrekken. Anders zou ik het ook niet weten welk 'flapje' :?

Specs van pc

• Lord_Dain
Nieuwe update van Moto Assist heeft voor mij wel een irritant dingetje. Bij aanzetten van de telefoon of het uitzetten van 'full gps' komt er zo'n irritante driehoek in de status balk om aan te geven dat je voor juist gebruik van Assist altijd GPS aan moet hebben staan.. pfff.. kan het ook niet uitzetten zo te zien die melding.

• MedionAkoya

MedionAkoya

honey schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:12:
[...]

Je bedoelt het 'flapje' om je te helpen om de backcover eraf te halen? Deze zit nergens aan vast wat betreft de buitenkant. Kun je gewoon lostrekken. Anders zou ik het ook niet weten welk 'flapje' :?
Ja, dat bedoelde ik, honey, ;)
Ik heb het flapje nu er afgeknipt. :)

Ontopic: Moto G _/-\o_ Wat een vooruitgang in snelheid en beeldscherm...behalve dat het Android schil ongelooflijk saai is. Die van Samsung ziet er tenminste cool en warm uit.

Helaas kan je een moto G niet platleggen, zoals bij iPhone 4 en Samsung S II. Die een redelijk stabiele en vlakke achterkant hebben. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 11-09-2014 19:35 ]

Trein?

• acoster
Mijne kan prima plat liggen hoor...

• horizon1978
Jep, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
MedionAkoya schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:33:
behalve dat het Android schil ongelooflijk saai is. Die van Samsung ziet er tenminste cool en warm uit.
Ik snap dat nooit zo, je kan toch gewoon Apex/Smartlauncher/Nova/Buzz/Themer/Aviate pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft de nieuwe Moto G 2014 nu standaard dual-sim of niet?

In sommige reviews valt te lezen dat de nieuwe Moto G standaard dual-sim aan boord heeft, maar ik zie bij de nederlandse webwinkels bijna overal dat de nieuwe Moto G geen dual sim support heeft.

Alternate maakt het helemaal verwarrend door in de omschrijving dit te beweren:
"Moto G leert u belpatronen kennen en bepaalt aan de hand daarvan de beste sim voor uitgaande gesprekken."

Terwijl er in het overzicht ook staat: "Duale sim support: nee".

De enige webwinkel die wel aangeeft dat de nieuwe Moto G ondersteuning heeft voor dual sims is Student Mobiel.

In de omschrijving wordt dat ook nogmaals bevestigd door het expliciet te noemen als één van de voordelen van de nieuwe Moto G:
Belangrijkste eigenschappen New Moto G
  • Helder 5 -inch
  • 8 megapixelcamera & 2 MP frontcam
  • altijd laatste android updates
  • snelle 1.2 GHz quadcore processor
  • krachtige accu met 2070 mAh
  • dualsim support
Alle overige Nederlands webwinkels noemen de dual-sim optie niet of er wordt zelfs beweerd dat er geen dual-sim ondersteuning is.

Wie weet hoe dit zit?
Is de dual-sim optie nu wel of niet standaard bij de nieuwe Moto G?
Zijn er misschien verschillende modellen verkrijgbaar in Nederland? (zowel enkelvoudige als dual-sim uitvoeringen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Heeft de nieuwe Moto G 2014 nu standaard dual-sim of niet?
Het is idd verwarring troef. Het is zeker niet standaard, er zijn versies zonder, en versies met:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6648&idPhone2=6647

Degene die Motorola zelf op Amazon.de verkoopt, lijkt bv ook de single-sim versie te zijn. De VS krijgt ook enkel de single-sim versie, en dat lijkt (?) voor veel Europese landen ook zo te zijn. Uitkijken dus!

[ Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 12-09-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Laatst online: 18-01 16:18
Ik heb sinds gisteren de nieuwe 5" moto G 8gb met dual sim binnen!!
Mooi toestel, net zo snel als de oude moto g.
Bij Expansys besteld via normale bezorging. Was binnen 2 dagen vanuit de UK hier.
Omdat het een tel. van de zaak is, kun je door het kvk nummer in te vullen hem bestellen voor €170,-

Nu nog ff een 32 gb micro SD erin, want na het overpompen van alle meuk van de oude moto G zit de 8 gb al bijna vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Bij Expansys besteld via normale bezorging.
Wel grappig dat bij Expansys de oude Moto G 215 euro kost en de nieuwe slechts 197.
Toegegeven, de oude heeft dan 8gb meer geheugen, maar 8gb kost tegenwoordig geen 18 euro.
En de nieuwe is de dual sim versie, oude niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 10:28
Mijn versie, besteld bij Belsimpel, betreft ook een duo-SIM. Volgens mij is de 'standaard' versie dus wel degelijk duo-SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-05 19:05
Gisteren de originele grip shell binnen gekregen via wehkamp, hadden hem in de aanbieding voor 8 euro en aangezien ik toch wat t-shirts nodig gehad maar gelijk die er bij gedaan.
Wat houd die nu lekker in de hand net iets meer grip maar nog net zo dun als normaal, had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Dreamvoid schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:55:
[...]

Ik snap dat nooit zo, je kan toch gewoon Apex/Smartlauncher/Nova/Buzz/Themer/Aviate pakken?
Oké, bedankt. Ik wist niet dat dat kon. |:(
Wat een keuze. :o

Trein?

• Dreamvoid
  • Niet online
Tis uiteraard persoonlijk, maar Themer is mijn favoriet, daar zitten echt schitterende skins tussen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Aegir2002 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:52:
Ik heb sinds gisteren de nieuwe 5" moto G 8gb met dual sim binnen!!
Mooi toestel, net zo snel als de oude moto g.
Bij Expansys besteld via normale bezorging. Was binnen 2 dagen vanuit de UK hier.
Omdat het een tel. van de zaak is, kun je door het kvk nummer in te vullen hem bestellen voor €170,-

Nu nog ff een 32 gb micro SD erin, want na het overpompen van alle meuk van de oude moto G zit de 8 gb al bijna vol.
Even uit interesse; waarom heb je de nieuwe gekocht? Was er iets mis met je oude? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
Gisteren een vreemd probleem met mn Moto G (de 'oude' versie). Hij werd opeens echt warm, bijna heet. Snel uitgezet en opnieuw opgestart, maar het probleem kwam steeds terug... Bij accu-verbruik gekeken, maar kon niks vreemd zien (behalve dat mn accu erg snel leegliep). Na een paar keer herstarten was het probleem weg, maar vind het wel een beetje vreemd. Iemand hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Nee. Heb je Gsam Battery Monitor? Wellicht kan de iets aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey

1. Als ik de telefoon wil afsluiten (en kies deze optie in het menu na indrukken start knopje), dat blijft hij daar minutenlang op hangen. Hij doet dit altijd zo (dus ook als hij fris is). Je ziet het cirkeltje draaien, maar afsluiten doet hij niet. Na een paar minuten verlies ik mijn geduld, hou aan/uit knop 10 sec ingedrukt en hij start daarna weer normaal op. Waar kan dit aan liggen? Kan het kwaad om hem steeds zo opnieuw op te starten?

Media 45%
Scherm 10%

Even een terugrapportage.

Telefoon teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Met deze nieuwe telefoon geen enkel probleem sinds vrijdag. Hij loopt vlot, geen enkele vastloper en de batterij loopt nauwelijks leeg.

Dus, ... bij problemen is te overwegen om de telefoon terug te sturen en om te ruilen voor een nieuwe. Mijn ervaring is dat het best een hardware probleem zou kunnen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door honey op 15-09-2014 09:36 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Android L in september !!??????
Bron
en
Bron

[ Voor 44% gewijzigd door Pjoromura op 15-09-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Card Nox schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:13:
Nee. Heb je Gsam Battery Monitor? Wellicht kan de iets aanwijzen.
Nee heb ik niet, in normaal accubeheer viel ook niks te zien.

@honey, ik ga het even in de gaten. Als ik nog een keer problemen heb dan ga ik eens even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Mooi om te lezen honey.
Pjoromura, zou mooi zijn maar ik zet mijn zinnen er niet op.
kepler, wellicht die app instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Card Nox schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:45:
Mooi om te lezen honey.
Pjoromura, zou mooi zijn maar ik zet mijn zinnen er niet op.
kepler, wellicht die app instaleren?
Goed idee, kheb hem nu geinstalleerd. Kijken of het komende tijd nog een keer voorkomt en dan uitzoeken welke app de boosdoener is

edit: deze geeft ook de temperatuur, das handig om te zien hoe heet hij geworden is :P

[ Voor 10% gewijzigd door kepler op 15-09-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

honey schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:34:
Telefoon teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Met deze nieuwe telefoon geen enkel probleem sinds vrijdag. Hij loopt vlot, geen enkele vastloper en de batterij loopt nauwelijks leeg.

Dus, ... bij problemen is te overwegen om de telefoon terug te sturen en om te ruilen voor een nieuwe.
Fijn dat je nu weer een goed werkende telefoon hebt. :)
Waar had je hem gekocht en hoe lang heb je moeten wachten voor je een vervangend toestel had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Anoniem: 153794 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:11:
[...]
Fijn dat je nu weer een goed werkende telefoon hebt. :)
Waar had je hem gekocht en hoe lang heb je moeten wachten voor je een vervangend toestel had?
Bij BOL. eerste keer dat ik daar elektronica kocht. Retour-zenden/omruilen gaat zeer gemakkelijk, zonder vragen. Zending was gratis (antwoordnummer). Maandag pakje verzonden, donderdag nieuwe in huis.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
honey schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:37:
[...]

Bij BOL. eerste keer dat ik daar elektronica kocht. Retour-zenden/omruilen gaat zeer gemakkelijk, zonder vragen. Zending was gratis (antwoordnummer). Maandag pakje verzonden, donderdag nieuwe in huis.
Ik heb hem bij Amazon.co.uk besteld, dus dat gaat denk ik wat moeilijker...

Ik heb wel toevallig vorige week een nieuwe telefoon besteld (Z3 compact :o ), maar ik zou deze graag als backup telefoon bewaren. Handig als die dan ook wel werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 22:31
[b][message=42886887,noline]
Ik heb hem bij Amazon.co.uk besteld, dus dat gaat denk ik wat moeilijker...
Een tijd geleden ook een probleem gehad met mijn moto G (de beller aan de andere kant van de lijn was niet te verstaan, kon dus alles met de telefoon doen, behalve bellen :P ). Contact opgenomen met Amazon.co.uk, kreeg binnen 3 dagen een nieuwe thuisgestuurd met de instructies hoe ik mijn oude toestel terug moest sturen (incl vooraf betaalde portokosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 10:18
Heb sinds ik vorige week m'n Nexus 4 kapot liet vallen ook een Moto G.

Goede bang for bucks, maar ik merk wel dat ie een stukje trager is dan de N4, vooral in schermopbouw enzo. En ik loop wat tegen het beperkte werkgeheugen aan.
Als ik bijvoorbeeld Spotify op heb staan, en ik open Simpsons Tapped Out, dan sluit Spotify af. Verder sluit hij Tasker af en toe af, en dat is wat irritant als je verwacht dat je telefoon automatisch op stil is gegaan als je gaat slapen.En als ik vanuit de facebook app een link open, en terug ga naar facebook, dan sta ik weer bovenaan m'n nieuwsfeed.

Dus denk niet dat ik er jaren mee ga doen, maar voorlopig kan ik er prima mee vooruit :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 19:38
Moto G heeft zelf een appje dat ik gebruik om hem het zwijgen op te leggen als je gaat slapen. Als je tasker verder niet voor veel gebruikt is dat misschien een goede optie?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
MrAngry schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:50:
Moto G heeft zelf een appje dat ik gebruik om hem het zwijgen op te leggen als je gaat slapen. Als je tasker verder niet voor veel gebruikt is dat misschien een goede optie?
Had ik ontdekt ja, maar ik gebruik tasker voor meer dingen, ook in combinatie met mijn pebble. Heb ondertussen een aantal apps verwijderd die toch niet zo veel toevoegden. Hoop dat tasker het daarmee wat langer overleeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
bas_1981 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:37:
[...]

Een tijd geleden ook een probleem gehad met mijn moto G (de beller aan de andere kant van de lijn was niet te verstaan, kon dus alles met de telefoon doen, behalve bellen :P ). Contact opgenomen met Amazon.co.uk, kreeg binnen 3 dagen een nieuwe thuisgestuurd met de instructies hoe ik mijn oude toestel terug moest sturen (incl vooraf betaalde portokosten)
hmm, dat klinkt wel handig. Ik ga eens even contact met ze opnemen en kijken wat ze zeggen

Dat eerste probleem klinkt ook bekend trouwens, maar dat was tot nu toe elke keer opgelost met een reboot

edit: Ik mag hem inderdaad kosteloos omruilen voor een nieuw exemplaar, goede service!

[ Voor 6% gewijzigd door kepler op 16-09-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:08
Zijn er mede-tweakers die dit probleem herkennen? Soms haal ik mijn moto g (eerste versie 16gb) uit mijn broekzak en dan is de sim kaart vergrendeld. Meestal gaat dit gepaard met een kleine sprong in het accu niveau.

Het lijkt vooral te gebeuren als ik druk bezig ben (misschien wordt de moto g mechanisch te veel belast?). Het gebeurt echter maar incidenteel, misschien eens per 2 maand gemiddeld en maximaal binnen twee weken twee keer. Ik ben dan ook het idee dat een reparatie service dit niet gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MrAngry schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:50:
Aardig app-je alleen jammer dat je niet kan instellen dat ie alle oproepen moet doorlaten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb even een vraagje over die Assist app. Na de update heb ik hem ingesteld, maar ik vind het toch niet handig genoeg. Echter nadat ik alle opties heb uitgeschakeld en ik de Locatiemodus ingesteld heb op accubesparing dan krijg ik de foutmelding 'GPS en assist - Locatie moet zijn ingeschakeld en ingesteld'. Daardoor lijkt het erop dat Alert nog steeds actief is. Hoe schakel ik deze app uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
De nieuwe chrome browser heeft naar mijn idee een aardige boost gegeven qua battery life. Tijdje niet in de gaten gehouden, maar had zojuist een battery life van 4 dagen en 8 uur met nog 15% remaining.

Niet heel intensief gebruikt, maar toch redelijk wat internet (Wifi only), whatsapp en foto's gemaakt.

In het begin had ik moeite om 3 dagen te halen, dus er is iets wat aardig zuiniger is geworden.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 21:23
musicfreak schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:02:
Ik heb even een vraagje over die Assist app. Na de update heb ik hem ingesteld, maar ik vind het toch niet handig genoeg. Echter nadat ik alle opties heb uitgeschakeld en ik de Locatiemodus ingesteld heb op accubesparing dan krijg ik de foutmelding 'GPS en assist - Locatie moet zijn ingeschakeld en ingesteld'. Daardoor lijkt het erop dat Alert nog steeds actief is. Hoe schakel ik deze app uit?
Je kan toch de melding wegvegen of niet? Anders moet je even via instellingen > apps > all > Assist uitschakelen of updates deïnstalleren.
Erasmo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:00:
[...]

Aardig app-je alleen jammer dat je niet kan instellen dat ie alle oproepen moet doorlaten.
Waarvoor zou je anders dan 'sleeping' mode gebruiken? Je kan wel instellen dat jouw favoriete contactpersonen (even iedereen tot favoriet benoemen) jou zelfs tijdens jouw slaap wakker kunnen bellen, of als iemand twee keer binnen 5 minuten belt (bij assist op dat rechter pijl drukken bij 'stilte') . Anders kan je beter tasker gebruiken om notificatiegeluiden uit te schakelen als je zit te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
weekend warrior, nooit ervaren.

Ereasmo, uhm, dat is gelijk aan 'Sleeping' niet inschakelen toch?

musicfreak, je hebt het over twee verschillende apps: Assist en Alert. Kijk even bij de settings in Alert.

InfinityG35, ik gebruik al tijden Chrome Beta dus kan daar weinig over vertellen. Vind wel dat je bizarre battery lifes haalt, als ik 2 dagen haal is het echt op.

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 16-09-2014 23:56 ]

• honey
Het zou mooi zijn om een lijst te hebben welke apps je kunt standaard kunt verwijderen/uitschakelen op de Moto G.

Ik heb een heleboel apps welke er al op zaten, waarvan ik niet weet of ze resources verbruiken en wat ze doen. Misschien goed om ze uit te schakelen, maar misschien heeft een ander die weer nodig en is het niet handig.

Is er ergens zo'n lijst of moet die hier gemaakt worden? Een soort optimalisatie guide dus. :)

Specs van pc

• musicfreak
Card Nox schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:56:
musicfreak, je hebt het over twee verschillende apps: Assist en Alert. Kijk even bij de settings in Alert.
Ik bedoelde Assist, sorry. Heb de app uitgeschakeld via de apps instellingen, dank voor de tip!

• Pjoromura
Volgende week een 32Gb SD kaartje bij de Aldi.
Hoe groot is de kans dat dit kaartje het doet in mijn G 4G?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Pjoromura schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:17:
Volgende week een 32Gb SD kaartje bij de Aldi.
Hoe groot is de kans dat dit kaartje het doet in mijn G 4G?
Zo'n 50%. Of wel, of niet.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Exor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:31:
[...]

Je kan toch de melding wegvegen of niet? Anders moet je even via instellingen > apps > all > Assist uitschakelen of updates deïnstalleren.

[...]

Waarvoor zou je anders dan 'sleeping' mode gebruiken? Je kan wel instellen dat jouw favoriete contactpersonen (even iedereen tot favoriet benoemen) jou zelfs tijdens jouw slaap wakker kunnen bellen, of als iemand twee keer binnen 5 minuten belt (bij assist op dat rechter pijl drukken bij 'stilte') . Anders kan je beter tasker gebruiken om notificatiegeluiden uit te schakelen als je zit te slapen.
Ik moet 's nachts vaak ook telefonisch bereikbaar zijn voor mensen die bij mij niet in de contactpersonen staan, en dan niet pas na twee keer bellen. Ik sluit nu voor het slapen handmatig een aantal appjes stop de dataverbinding maar het is natuurlijk handiger als dat automagisch via een timer gaat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 21:23
Erasmo schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:38:
[...]
Ik moet 's nachts vaak ook telefonisch bereikbaar zijn voor mensen die bij mij niet in de contactpersonen staan, en dan niet pas na twee keer bellen. Ik sluit nu voor het slapen handmatig een aantal appjes stop de dataverbinding maar het is natuurlijk handiger als dat automagisch via een timer gaat.
Dan moet je tasker installeren en deze op gezette tijden een taak laten uitvoeren.

• TheFes
Exor schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:43:
[...]

Dan moet je je tasker installeren en deze op gezette tijden een taak laten uitvoeren.
Moet je alleen wel zeker zijn dat Tasker actief blijft, en niet afgesloten is vanwege RAM tekort ;)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ben vanaf morgen een 2014 model eigenaar, er is volgens mij geen eigen topic, klopt dat

www.casarodriguillo.com

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22
Iemand enig idee hoe lang het oude model leverbaar blijft?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• Dreamvoid
  • Niet online
The_Fes schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:45:
Moet je alleen wel zeker zijn dat Tasker actief blijft, en niet afgesloten is vanwege RAM tekort ;)
Tasker is een "always in memory" app, die wordt nooit afgesloten.

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Zijn er al mensen die iets meer weten over de batterijduur van de nieuwe Moto G? Hoe veel screen on time?

• MedionAkoya

MedionAkoya

wezep schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:20:
Iemand enig idee hoe lang het oude model leverbaar blijft?
Waarom zou je wachten? :+
De 16 GB versie is helaas niet meer in Nederland te koop. :(

Trein?

Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.