Ik denk dat het 'oude' 4G-model nog wel een tijdje te koop blijft, ik verwacht eigenlijk tot er een 4G versie van de nieuwe Moto G komt...
Anoniem: 153794
Google zet encryptie standaard aan in de nieuwe Android L.
Het is nu ook al mogelijk om encryptie aan te zetten, maar zoals ik het begrepen had doen veel gebruikers dat niet, omdat het de telefoon trager maakt.
Hoe zit dat met de Moto G? Deze gaat de upgrade naar Android L nog krijgen, zoals toegezegd door Motorola, maar is de telefoon wel krachtig genoeg om de encryptie aan te kunnen?
Het is nu ook al mogelijk om encryptie aan te zetten, maar zoals ik het begrepen had doen veel gebruikers dat niet, omdat het de telefoon trager maakt.
Hoe zit dat met de Moto G? Deze gaat de upgrade naar Android L nog krijgen, zoals toegezegd door Motorola, maar is de telefoon wel krachtig genoeg om de encryptie aan te kunnen?
Ik maak gebruik van encryptie op de Moto G (met Android 4.4.4) en ik merk geen enkel verschil in snelheid of gebruikerservaring. Dit was echter wel het geval met mijn Samsung Galaxy S3, deze werd iets langzamer door het gebruik van encryptie.Anoniem: 153794 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 02:09:
Google zet encryptie standaard aan in de nieuwe Android L.
Kans is klein, maar probeer het toch.
Heeft iemand al eens geprobeerd om afdrukken te maken van de foto's gemaakt op de Moto G?
Zijn ze goed genoeg voor goede 10-15 afdrukken (voor familie albums enzo)?
Heeft iemand al eens geprobeerd om afdrukken te maken van de foto's gemaakt op de Moto G?
Lijkt me geen probleem, zolang je de foto's bij fatsoenlijke lichtomstandigheden maakt, Natuurlijk heeft de Moto G wel een flitser maar ik weet niet of dat echt mooi uit gaat komen op afgedrukte foto's. De nieuwe Moto G heeft een betere camera dus dat lijkt me al helemaal geen probleem.honey schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:58:
Camera is het probleem niet, maar het licht (maar dat geld ook voor gewone fototoestellen) Donkere lichtomstandigheden maakt elke camera opname brak.honey schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:58:
p.s. voor een 10x15 foto is 1 megapixel al genoeg
www.casarodriguillo.com
Vergeleken met m'n "oude" Note is de camera van de Moto G ook bijzonder brak. In het donker, zelfs met flits, is het echt een uitdaging om een scherpe foto te maken. Maar ja, we mogen niet klagen. De Note zit ook in een volledig andere prijsklasse. Die had een paar jaar geleden gewoon al superieure hardware.
Foto's bij goede omstandigheden zijn zo slecht nog niet
.
Foto's bij goede omstandigheden zijn zo slecht nog niet
Voor een goede camera in die prijsklasse (~200 euro) zal je eerder voor de Lumia 730 moeten gaan, of desnoods de singlesim 920 (beide zijn 5" 720p toestellen die qua hardware direct vergelijkbaar zijn met de Moto G). Maar goed, dan zal je de ook de WP/Android afweging moeten maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 19-09-2014 16:43 ]
M'n Moto G 4G wil de apps niet meer updaten en geen nieuwe apps meer installeren, omdat er een tekort is aan opslaggeheugen. Echter is er nog 542 MB vrij. Dat lijkt me toch meer dan genoeg voor aps van een paar MB?
Iemand een idee hoe dit op te lossen (apps wissen is geen oplossing
)?
Iemand een idee hoe dit op te lossen (apps wissen is geen oplossing
Misschien apps stuk voor stuk updaten? Wellicht dat er een app of game is waarvan de update groot is...gabberjoost schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:43:
M'n Moto G 4G wil de apps niet meer updaten en geen nieuwe apps meer installeren, omdat er een tekort is aan opslaggeheugen. Echter is er nog 542 MB vrij. Dat lijkt me toch meer dan genoeg voor aps van een paar MB?
Iemand een idee hoe dit op te lossen (apps wissen is geen oplossing)?
Er zit 8Gb in en je zal zo 5Gb vrij hebben normaal, dan heb je aardig wat in gebruik. Kan me niet voorstellen dat het allemaal van apps is, dus misschien een sd-kaartje erin doen en zaken als foto's, muziek en films verplaatsen. Eventueel ook grotere games.gabberjoost schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:43:
Iemand een idee hoe dit op te lossen (apps wissen is geen oplossing)?
En check nog even of je het over het juiste geheugen hebt hier, het interne geheugen en niet over je RAM wat nog vrij is.
Ik heb Tomtom erop staan, dat neemt een groot deel in beslag.acoster schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:23:
[...]
Er zit 8Gb in en je zal zo 5Gb vrij hebben normaal, dan heb je aardig wat in gebruik. Kan me niet voorstellen dat het allemaal van apps is, dus misschien een sd-kaartje erin doen en zaken als foto's, muziek en films verplaatsen. Eventueel ook grotere games.
En check nog even of je het over het juiste geheugen hebt hier, het interne geheugen en niet over je RAM wat nog vrij is.
Ik heb het over het goede geheugen waar ik 542 MB van vrij heb. Ik kan verder geen apps verplaatsen naar de SD kaart.
Ik vind het raar dat Andoid 542 MB te weinig vind voor apps van zo'n 30 á 35 mb (facebook, candy crush ed).
Tomtom kan je toch een sdkaart zetten? Als je Tomtom deinstalleert, een sdkaart plaatst en weer installeert uit de Play store dan zal hij automatisch de kaarten op de sdkaart zetten.
Tomtom komt niet uit de play storeTheByteBoy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:34:
Tomtom kan je toch een sdkaart zetten? Als je Tomtom deinstalleert, een sdkaart plaatst en weer installeert uit de Play store dan zal hij automatisch de kaarten op de sdkaart zetten.
Ik zit ook soms met dat probleem, dat ik geen apps meer kan updaten omdat ik minder dan een half gigje vrij heb. Grappig, vroeger had ik een android die nog niet eens een half gigje aan geheugen had. Nu, wat ik doe, is de cache legen (kan in het settings->opslagruimte menu, door op cache te tikken), en dan is er meestal wel genoeg plek vrij voor de updates. Maar ideaal is wat anders.
Toch kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat Tasker bij mij regelmatig weg is, er staat dan geen persistant notificatie meer, en hij reageert dan ook niet meer op de acties (bijvoorbeeld lader inprikken na 23u = stil)Dreamvoid schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:39:
[...]
Tasker is een "always in memory" app, die wordt nooit afgesloten.
Het is weer zover: ik moet de Moto G van mijn vrouw weer eens onder handen nemen, want hij blijft nu erg vaak hangen. Ik neig er naar om hem naar de standaard-ROM zonder root terug te zetten, maar dan ga ik de backup-optie natuurlijk missen.
Iemand tips voor een goede custom ROM? Of is de standaard-ROM zo slecht nog niet?
Iemand tips voor een goede custom ROM? Of is de standaard-ROM zo slecht nog niet?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Zijn er meer mensen die problemen hebben dat de usb kabel(voor het opladen) er zeer makkelijk uit valt ? Het is mij regelmatig overkomen dat ik de oplader aansluit en de telefoon op het nachtkastje leg en er de volgende ochtend achterkom dat de oplader eruit geschoten is. Vrij vervelend. Mocht er niemand zijn met dit probleem zal het waarschijnlijk puur aan dit exemplaar liggen en dan toch maar eens opsturen.
Ik heb de 2e gen. moto G en het is een heerlijke Rom, Stock android 4.4.4 met wat (voor mij vrij overbodige) moto appjes. geweldigpven schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:43:
www.casarodriguillo.com
Dit heb ik nog nooit voorgehad.d.laning schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:46:
Zijn er meer mensen die problemen hebben dat de usb kabel(voor het opladen) er zeer makkelijk uit valt ? Het is mij regelmatig overkomen dat ik de oplader aansluit en de telefoon op het nachtkastje leg en er de volgende ochtend achterkom dat de oplader eruit geschoten is. Vrij vervelend. Mocht er niemand zijn met dit probleem zal het waarschijnlijk puur aan dit exemplaar liggen en dan toch maar eens opsturen.
Anoniem: 521452
@d.laning
nee ik heb daar geen ervaring mee.. je kan een andere lader proberen.. blijft die wel zitten? zo nee, terug sturen naar motorola voor reparatie, of je doet het zelf, en koopt een nieuwe usb aansluiting en maakt hem er zelf in.. kost 6 dollar op ebay (usb charging port)
nee ik heb daar geen ervaring mee.. je kan een andere lader proberen.. blijft die wel zitten? zo nee, terug sturen naar motorola voor reparatie, of je doet het zelf, en koopt een nieuwe usb aansluiting en maakt hem er zelf in.. kost 6 dollar op ebay (usb charging port)
Helaas ben ik niet erg bekwaam met een soldeerbout. Ik heb een aantal laders geprobeerd maar geen verschil. Ik zal eens contact opnemen met Motorola. Bedankt voor de reactie's!Anoniem: 521452 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:06:
@d.laning
Welke backup optie heb je nu die je anders zou moeten missen dan?pven schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:43:
Het is weer zover: ik moet de Moto G van mijn vrouw weer eens onder handen nemen, want hij blijft nu erg vaak hangen. Ik neig er naar om hem naar de standaard-ROM zonder root terug te zetten, maar dan ga ik de backup-optie natuurlijk missen.
Je kunt proberen een laad/datakabel (slechts enkele eurootjes) heeeel voorzichtig met een tang iets te vervormen waardoor hij wat strakker in en uit de USB poort gaat.d.laning schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:46:
Zijn er meer mensen die problemen hebben dat de usb kabel(voor het opladen) er zeer makkelijk uit valt ?
Of zorgen dat je nachtkastje niet wiebelt
Dit had ik regelmatig met mijn DHD, oorzaak: stof in de usb-poort. Met een scherp naaldje kon ik genoeg stof verzamelen voor een halve spijkerbroek. Daarna zat hij weer uitstekendd.laning schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:09:
[...]
Helaas ben ik niet erg bekwaam met een soldeerbout. Ik heb een aantal laders geprobeerd maar geen verschil. Ik zal eens contact opnemen met Motorola. Bedankt voor de reactie's!
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Overal wordt melding gemaakt dat de nieuwe moto g zowel een 8 als 16gb versie heeft. Echter kan op internet deze versie alleen in India traceren. Iemand enig idee of en wanneer de 16 gig versie in Nederland uitkomt? Echt bizar, zit al vanaf de release te wachten, maar helemaal niks. Diverse winkels gebeld, maar die weten van niks.
Heb ik ook met de lader die ik bij de Moto G kreeg. Mijn oudere lader van de Nexus S blijft prima erin vastzitten, maar die van Motorola zelf valt er snel uit als ik het apparaat ook maar iets draai of beweeg inderdaad.d.laning schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:46:
Ben op zoek naar een autohouder voor mijn moto G 4G. Voor mij vorige tel (HTC One S) had ik een handige die gewoon op de houder van mijn navigatie paste, zodat ik deze makkelijk af kon wisselen, dat was deze:

zijn er voor de moto G soortgelijke?

zijn er voor de moto G soortgelijke?
Ik koop dit soort accessoires via ebay. Ik gebruik momenteel deze:
http://www.ebay.nl/itm/36...ounts&hash=item2c77bb2b25
Voordeel is dat de Galaxy S4 mini van mijn vriendin er ook in past, dus wisselen van houder is niet nodig.
Uiteraard houdt soms de kwaliteit niet te wensen over, van de Chinese producten, maar op zich valt het mee. Het lijkt ook beter en beter te worden. En soms zit er wel eens een miskoop tussen, zoals een hoesje voor mij Moto G die niet rood maar roze bleek te zijn. Voor de €1,25 (inclusief verzendkosten!) neem ik dat voor lief ;-).
Een beetje zoeken op Ebay en zal er ook een soortgelijke als hierboven te vinden zijn.
http://www.ebay.nl/itm/36...ounts&hash=item2c77bb2b25
Voordeel is dat de Galaxy S4 mini van mijn vriendin er ook in past, dus wisselen van houder is niet nodig.
Uiteraard houdt soms de kwaliteit niet te wensen over, van de Chinese producten, maar op zich valt het mee. Het lijkt ook beter en beter te worden. En soms zit er wel eens een miskoop tussen, zoals een hoesje voor mij Moto G die niet rood maar roze bleek te zijn. Voor de €1,25 (inclusief verzendkosten!) neem ik dat voor lief ;-).
Een beetje zoeken op Ebay en zal er ook een soortgelijke als hierboven te vinden zijn.
Ik ben ook lang op zoek geweest naar zo'n autohouder voor de Moto G, maar heb deze nooit kunnen vinden. Na in eerste instantie de houder van mijn HTC Sentation te hebben bijgesneden heb ik uiteindelijk bij de halfords deze houder gekocht: www.mobilehangup.nl Deze bevalt mij heel goed!
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Gistermiddag een Moto G 4G opgehaald ter vervanging van mijn iPhone 4S. Ervaringen tot nu toe zijn echt super. Over de slechtere camera is niets gelogen, maar voor de rest echt een top toestel voor zijn prijs. De afwerking is heel degelijk. Als ik dan toch enige kritiek moet geven dan zou het over de knopjes zijn. Deze zijn wat losjes. Maar dan zit ik echt te muggenziften.
Ook erg verrast over de kwaliteit van het scherm. Kleuren komen op mij erg natuurlijk over. Misschien een heel klein beetje flets, maar de zwartwaardes lijken dik in orde. Ook geen rare afwijkingen of kleurverloop.
Qua snelheid en gebruikerservaring voelt het toestel ook gewoon goed aan. Erg blij mee!
Ook erg verrast over de kwaliteit van het scherm. Kleuren komen op mij erg natuurlijk over. Misschien een heel klein beetje flets, maar de zwartwaardes lijken dik in orde. Ook geen rare afwijkingen of kleurverloop.
Qua snelheid en gebruikerservaring voelt het toestel ook gewoon goed aan. Erg blij mee!
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Toch maar even een hulp vraag hier, hoop dat er iemand is die me even het laatste zetje kan geven en me de goede kant op kan wijzen.
Ik heb nu 4.4.2, Moto G XT1033 (Dual Sim). Wil nu vooral mijn recovery (CWM) terugzetten naar stock, maar daar gaat het mis. Is er iemand die voor mij de bestanden van stock recovery heeft (of de handleiding hoe dit te doen?)
Met de stappen van (Anoniem: 497309 in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie") kom ik er niet uit, omdat ik recovery.img mis.
Het doel is om mijn moto G naar 4.4.4 te krijgen, stock recovery mag er op blijven en het liefst daarna nog root voor Titanium backup.
Edit: de zip om naar 4.4.4 zelf te gaan heb ik al wel gevonden, Blur_Version.210.12.40.falcon_umtsds.AsiaRetail.en.03, gaat echt om de stock recovery)
Ik heb nu 4.4.2, Moto G XT1033 (Dual Sim). Wil nu vooral mijn recovery (CWM) terugzetten naar stock, maar daar gaat het mis. Is er iemand die voor mij de bestanden van stock recovery heeft (of de handleiding hoe dit te doen?)
Met de stappen van (Anoniem: 497309 in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie") kom ik er niet uit, omdat ik recovery.img mis.
Het doel is om mijn moto G naar 4.4.4 te krijgen, stock recovery mag er op blijven en het liefst daarna nog root voor Titanium backup.
Edit: de zip om naar 4.4.4 zelf te gaan heb ik al wel gevonden, Blur_Version.210.12.40.falcon_umtsds.AsiaRetail.en.03, gaat echt om de stock recovery)
[ Voor 10% gewijzigd door BiggyB op 27-09-2014 13:25 . Reden: toevoeging ]
Als je deze turtorial volgt, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219, zie je dat je de firmware hier vandaan kunt halen: http://sbf.droid-developers.org/phone.php?device=14BiggyB schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:21:
Blur_Version.210.12.40.falcon_umtsds.AsiaRetail.en.03, gaat echt om de stock recovery)
Als je die uitpakt heb je ook meteen de stock recovery.
Ik zou trouwens gewoon die complete handleding volgen, dan weet je zeker dat het goed gaat. Als je nog stock bent hoef je niet eens je data te wipen (Sla dit over "mfastboot erase userdata ") waardoor je gewon al je settings en apps nog hebt na afloop.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
http://www.filefactory.co..._35_cid12_CFC_1FF.xml.zip
De Latin America lijkt iets nieuwer aan de versienummering. Enig idee welke beter werkt?
http://www.filefactory.co...0_34_cid7_CFC_1FF.xml.zipThe firmwares with '_umtsds' in the file name are for the 'dual-sim' versions of the Moto G, it's probably not a good idea to flash these onto single sim phones, or vice-versa.
http://www.filefactory.co..._35_cid12_CFC_1FF.xml.zip
De Latin America lijkt iets nieuwer aan de versienummering. Enig idee welke beter werkt?
[ Voor 35% gewijzigd door timovd op 29-09-2014 10:11 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Bedankt voor je bericht. Mijn firmware staat er echter niet bij. Had ergens anders gelezen dat de Brasil versie gelijk is, maar bij het volgen van de handleiding krijg ik meerdere errors. Helaas had ik te weinig tijd om deze te onderzoeken gisteren.bas-r schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:38:
[...]
Als je deze turtorial volgt, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219, zie je dat je de firmware hier vandaan kunt halen: http://sbf.droid-developers.org/phone.php?device=14
Als je die uitpakt heb je ook meteen de stock recovery.
Ik zou trouwens gewoon die complete handleding volgen, dan weet je zeker dat het goed gaat. Als je nog stock bent hoef je niet eens je data te wipen (Sla dit over "mfastboot erase userdata ") waardoor je gewon al je settings en apps nog hebt na afloop.
Ik hoop volgend weekend weer tijd te hebben om hier naar te kijken, zal de handleiding dan nogmaals volgen en eventuele errors hier noemen.
Ik zou dan de 4.3 voor Asia umtsds installeren. Telefoon aan, en je krijgt direct alle updates.BiggyB schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:18:
[...]
Bedankt voor je bericht. Mijn firmware staat er echter niet bij. Had ergens anders gelezen dat de Brasil versie gelijk is, maar bij het volgen van de handleiding krijg ik meerdere errors. Helaas had ik te weinig tijd om deze te onderzoeken gisteren.
Ik hoop volgend weekend weer tijd te hebben om hier naar te kijken, zal de handleiding dan nogmaals volgen en eventuele errors hier noemen.
Dan kun je na een dagje updates installeren weer rooten mocht je dat nodig vinden.
Ik heb afgelopen weekend weer een nieuwe update gehad; systeemversie is nu 21.11.56
release notes:
https://motorola-global-e...nswers/detail/a_id/100822
release notes:
https://motorola-global-e...nswers/detail/a_id/100822
Wellicht handig dat mensen voortaan hun model gaan aangeven. Bovenstaande update geld enkel voor de Moto G with 4G LTE?
Tenzij je voortaan een SD kaart in je reguliere Moto G wilt gebruiken...
(Het staat er gelukkig duidelijk boven vermeld.)
Het vermelden van je telefoontype is inderdaad iets wat iedereen standaard zou moeten doen bij het aandragen van problemen en/of oplossingen.
Het vermelden van je telefoontype is inderdaad iets wat iedereen standaard zou moeten doen bij het aandragen van problemen en/of oplossingen.
[ Voor 60% gewijzigd door guapper op 29-09-2014 16:06 ]
Ik had wat Motorola apps verwijderd, en heb daarom nu problemen met het installeren van de update.. Heeft iemand toevallig een een Moto G LTE die ergens een kopietjs van sytem/priv-app/ kan uploaden?
Na de laatste firmware update werkt ook mijn 32Gb Kingston SD kaartje al een paar dagen goed. Eerder niet en ik had'm al teleurgesteld weggelegd.
De data van de 16Gb naar de 32Gb kaart heb ik met deze methode overgezet maar misschien had het wel simpeler gekopieerd kunnen worden.
De data van de 16Gb naar de 32Gb kaart heb ik met deze methode overgezet maar misschien had het wel simpeler gekopieerd kunnen worden.
Anoniem: 247281
Hallo allemaal, even een vraagje.
Weet iemand hoe je die Google zoekbalk van je homescreen af krijgt? Heb alles geprobeerd, vinger lang erop gedrukt enz enz. Iemand?
Weet iemand hoe je die Google zoekbalk van je homescreen af krijgt? Heb alles geprobeerd, vinger lang erop gedrukt enz enz. Iemand?
Staan gewoon in de Playstore https://play.google.com/s...?id=Motorola+Mobility+LLC.The_Fes schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:03:
Ik had wat Motorola apps verwijderd, en heb daarom nu problemen met het installeren van de update.. Heeft iemand toevallig een een Moto G LTE die ergens een kopietjs van sytem/priv-app/ kan uploaden?
http://trendblog.net/remove-google-search-bar-android/Anoniem: 247281 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:28:
Hallo allemaal, even een vraagje.
[ Voor 29% gewijzigd door willy1986 op 01-10-2014 21:12 ]
En plotseling is mijn SD-card damaged volgens de Moto G 4g.. Eruit, aanzetten en erin geeft dezelfde fout, of hij zegt dat de sd-card verwijderd is...
Zucht. Problems all over again..
Duracell 8GB class4 kaart. Werkte altijd zonder gezeik. Mss binnenkort mijn Hama 32GB Class 10 maar weer proberen..
Zucht. Problems all over again..
Duracell 8GB class4 kaart. Werkte altijd zonder gezeik. Mss binnenkort mijn Hama 32GB Class 10 maar weer proberen..
[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 02-10-2014 08:48 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Awesome. Zojuist de Moto G 4G aangeschaft. Wou graag AOKP er op zetten, maar de Moto G (4G) word nog niet ondersteund jammer genoeg.
Cyanogenmod ondersteund hem gelukkig wel. Ik laat hem eerst even stock eer ik hem ga rooten/modden zoals mijn Nexus 7.
Wie heeft er al ervaring met CyanogenMod en dit toestel? Werkt alles met deze rom?
Welke andere roms werken goed op deze device?
Cyanogenmod ondersteund hem gelukkig wel. Ik laat hem eerst even stock eer ik hem ga rooten/modden zoals mijn Nexus 7.
Wie heeft er al ervaring met CyanogenMod en dit toestel? Werkt alles met deze rom?
Check xda! Nog geen stable beschikbaar. Alleen nightlies
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Hoe kan ik die nieuwe systeem software erop zetten?
Ik zie enkel een nee, bedankt volgende keer knop en een info link.
Dus geen OK of installatie knop
2014 model
2014 model
[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 07-10-2014 08:05 ]
www.casarodriguillo.com
Ben je verbonden met de Wifi? Misschien moet je even opnieiw opstarten. Bij mijn Moto G 4G kon ik en rechteronderhoek OK selecteren voor installeren....Pinin schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:05:
Hoe kan ik die nieuwe systeem software erop zetten?
2014 model
Ik zou inderdaad eerst eens even werken met de originele firmware. 4.4.4 werkt feilloos. Ik heb al allerlei andere rom's geprobeerd (incl. CyanogenMod) en ze er allemaal weer afgegooid.toro36 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:04:
Awesome. Zojuist de Moto G 4G aangeschaft. Wou graag AOKP er op zetten, maar de Moto G (4G) word nog niet ondersteund jammer genoeg.
Op een Moto G staat gewoon de allernieuwste software............
Jeroen
De laatste tijd heb ik een 'probleem' met het updaten van applicaties vanuit de Playstore.
Als er updates zijn voor meerdere applicaties, gebeurd het vrij vaak dat het update-proces voor één van de applicaties stopt. Als het update-proces in de playstore nog open staat, sluit deze ook, updates van de andere apps gaan wel door, dat zie ik in de notificatiebalk.
Als ik daarna de update van de applicatie nogmaals start, gaat het wel goed.
Herkent iemand dit probleem? Kan uiteraard ook gerelateerd zijn een de Playstore.
Als er updates zijn voor meerdere applicaties, gebeurd het vrij vaak dat het update-proces voor één van de applicaties stopt. Als het update-proces in de playstore nog open staat, sluit deze ook, updates van de andere apps gaan wel door, dat zie ik in de notificatiebalk.
Als ik daarna de update van de applicatie nogmaals start, gaat het wel goed.
Herkent iemand dit probleem? Kan uiteraard ook gerelateerd zijn een de Playstore.
Ik heb de 4G versie en heb vorige week update .56 ontvangen en geinstalleerd, daarmee is het probleem van "onverwacht verwijderde' sdcard verdwenen.
Minder leuk is dat de telefoon nu last heeft van battery-drain...
Minder leuk is dat de telefoon nu last heeft van battery-drain...
Is er al een veilige root methode voor de 4G versie?
Stock firmware is erg zalig, maar ik mis dingen zoals App Ops.
Nou opeens stond er wel OK, weirdthomskipsp schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:24:
[...]
Ben je verbonden met de Wifi? Misschien moet je even opnieiw opstarten. Bij mijn Moto G 4G kon ik en rechteronderhoek OK selecteren voor installeren....
www.casarodriguillo.com
Ja, maar je moet wel om de bootloader te unlocken een code opvragen bij Motorola, en daarbij bevestigen dan je je garantie opgeeft. Bovendien verlies je al je data bij een unlock van de bootloader.toro36 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:22:
Is er al een veilige root methode voor de 4G versie?
Daarna is het simpelweg via adb er een custom recovery opzetten en daarme SU flashen.
Sinds vandaag is mijn microfoon volume zo laag, dat diegene met wie ik bel mij niet verstaat. Als ik de telefoon op speaker zet dan ben ik wel te verstaan. Het lijkt een softwarematig issue te zijn, want in een mic app kan ik de auto volume control van de mic uit zetten en dan werkt de microfoon wel gewoon. (Dit is dan echter alleen in de app zelf en kan dus niet blijvend uitgezet worden)
Meerdere mensen via Google melden hetzelfde probleem, maar niemand echt een oplossing.
Jullie een idee? Ik heb de telefoon al gehardreset.
Meerdere mensen via Google melden hetzelfde probleem, maar niemand echt een oplossing.
Jullie een idee? Ik heb de telefoon al gehardreset.
Lol. Nee, was dat het maar. Volgens Google heeft het er idd mee te maken dat er iets in een van de microfoons zit, waardoor de omgevingsgeluidsensor oid stoort.H92! schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:52:
Gevalletje vinger op de microfoon aan de onderkant van de telefoon?
Edit: Ik heb met een speld in de mic geprikt en nu doet iet het weer. Denk dat er een zandkorreltje oid inzat.
[ Voor 14% gewijzigd door pelt op 09-10-2014 10:31 ]
Kan iemand mij vertellen of de geluidskwaliteit van telefoongesprekken verbeterd is in de 2014 versie?
Ik heb even de G 2013 gehad maar ik was niet tevreden met de geluidskwaliteit. Niet heel erg slecht maar kon wel duidelijk horen dat het een budget telefoon is.
Ik heb even de G 2013 gehad maar ik was niet tevreden met de geluidskwaliteit. Niet heel erg slecht maar kon wel duidelijk horen dat het een budget telefoon is.
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 10-10-2014 16:47 ]
Ik neig om de Moto G 4G te bestellen, maar is nog een dingetje waar ik nooit iets over lees bij smartphones: geluidskwaliteit. Er moeten denk ik wel verschillen tussen zitten. Voornamelijk bij het luisteren naar muziek met oortjes/koptelefoon vind ik het fijn om een redelijk zuiver geluid te hebben. Bellen doe ik nauwelijks dus dat is niet heel belangrijk.
Verder heb ik nog steeds sterke twijfels bij de camera, omdat fotograferen een van mijn hobby's is en ik mijn spiegelreflex niet altijd kan en wil meezeulen. Maar de enige optie die ik dan heb is voor een (veel) duurdere smartphone gaan en daar zit ik nou weer net niet op te wachten.
Verder heb ik nog steeds sterke twijfels bij de camera, omdat fotograferen een van mijn hobby's is en ik mijn spiegelreflex niet altijd kan en wil meezeulen. Maar de enige optie die ik dan heb is voor een (veel) duurdere smartphone gaan en daar zit ik nou weer net niet op te wachten.
Muziek kwaliteit via de dopjes vind ik toereikend, maar ben geen audiofiel dus what do I know.
Camera ben ik niet zo erg ontvreden maar, maar verwacht geen hoogstandjes. Er zijn genoeg reviews met voorbeeld foto's te vinden denk ik, dus zoek daar eens naar. Ik kan me voorstellen dat wanneer fotografie je hobby is deze camera toch net even iets te kort schiet.
Camera ben ik niet zo erg ontvreden maar, maar verwacht geen hoogstandjes. Er zijn genoeg reviews met voorbeeld foto's te vinden denk ik, dus zoek daar eens naar. Ik kan me voorstellen dat wanneer fotografie je hobby is deze camera toch net even iets te kort schiet.
[ Voor 0% gewijzigd door Card Nox op 14-10-2014 23:58 . Reden: typo ]
@Ovindel: Ik luister op de Moto G (2013) al mijn muziek. Had daarvoor een iPod Nano 3G. Ik luister mijn muziek op een Marshall Major hoofdtelefoon en ik merk weinig verschil met de overstap. Wel in de EQ alles afzetten en dan komt het geluid overeen als op een iPod. Ben wel geen audiofiel te noemen, maar ik denk dat je dan meteen een iPod Classic zou hebben met een amp er tegen geplakt. Geluid is dus wat mij betreft zuiver.
Camera, goh het blijft een gsm-camera. Hij maakt meer dan bruikbare foto's, als kliekjes om momenten bij te houden (als je niet meer doet dan het op een computerscherm bekijken). Maar als hobbyfotograaf zou ik nog steeds je reflex meezeulen, daarvoor merk je bij de foto's heel snel dat het gemaakt is met een gsm.
Camera, goh het blijft een gsm-camera. Hij maakt meer dan bruikbare foto's, als kliekjes om momenten bij te houden (als je niet meer doet dan het op een computerscherm bekijken). Maar als hobbyfotograaf zou ik nog steeds je reflex meezeulen, daarvoor merk je bij de foto's heel snel dat het gemaakt is met een gsm.
Anoniem: 625409
Mijn zoon heeft sinds vorige week een motoG 2nd edition. Nu zoeken we ons helemaal suf, hoe we het geluid èn de trilling kunnen dempen! Het ding gaat mee naar school (natuurlijk
, als brugsmurf is dat een eerste levensbehoefte
), dus het geluid staat al uit, maar bij elke whattsapp die er binnenkomt, trilt de telefoon. Bij mijn eigen huawei is dat heel simpel in te stellen, maar bij deze.......
alvast bedankt!
oh ja: ik ben wel redelijk thuis op de pc, maar als het om extra apps gaat op een smartphone....aub duidelijke uitleg hoe die dan in te stellen, downloaden kan ik wel
alvast bedankt!
oh ja: ik ben wel redelijk thuis op de pc, maar als het om extra apps gaat op een smartphone....aub duidelijke uitleg hoe die dan in te stellen, downloaden kan ik wel
https://play.google.com/s...=com.painless.pc&hl=nl_NL
Probeer die eens, ik gebruik die met plezier en kan zo in de notificatie centrum snel data aan en uit zetten, wifi, flits en ook geluid (3 standen, geluid + trillen aan, geluid uit en trillen aan of beide uit).
Heel uitgebreid programma waar je alles naar je wens in de notificatie centrum kunt plaatsen.
Probeer die eens, ik gebruik die met plezier en kan zo in de notificatie centrum snel data aan en uit zetten, wifi, flits en ook geluid (3 standen, geluid + trillen aan, geluid uit en trillen aan of beide uit).
Heel uitgebreid programma waar je alles naar je wens in de notificatie centrum kunt plaatsen.
Vandaag een nieuwe Moto G generation 2 aangeschaft en ik heb gelijk al een vreemd probleempje.
De klok loopt niet goed. In eerste instantie had ik tijdens de initiele configuratie van de telefoon de tijd op 'netwerktijd' gezet. Ik dacht dat de tijd dan automatisch goed zou worden gezet m.b.v. een ntp-server, zoals met computers ook kan.
Dit bleek niet goed te werken, want de telefoon liep 56 minuten voor.
Misschien een verkeerde tijdzone ingesteld of zomer- / wintertijd probleem dacht ik, dus ging ik de instellingen controleren.
Wat blijkt? Er zijn twee lokaties waar je de tijd in kunt stellen:
Instellingen->Systeem->Datum & Tijd:
Hier had ik o.a. 'Automatische datum en tijd' en 'Automatische tijdzone' aangevinkt.
Toen dit niet goed werkte heb ik de 'Automatische tijdzone' uitgezet en handmatig op '
GMT+01.00, Amsterdam, Midden-Europese zomertijd' gezet
Er is echter ook een speciaall 'klok' icoontje waar je op kunt klikken om paramaters mee te geven en wat schetst mijn verbazing?
Daar is de 'Eigen tijdzone' als 'GMT+02:00, Amsterdam' ingesteld.
Is dit een bug?
Volgens mij moet de zomertijd idd GMT+2 zijn en de standaardtijd / wintertijd is dan GMT+1.
Op de Moto G worden er blijkbaar twee verschillende definities doorelkaar gebruikt?
Het zou het uur tijdsverschil kunnen verklaren, maar niet die vier minuten natuurlijk.
Daarnaast is het ook een beetje raar om de telefoon op de tijdzone van GB te moeten instellen om de juiste tijd op de telefoon te laten weergeven.
Inmiddels heb ik wel gelezen dat 'netwerktijd' niet op een tijdserver slaat, maar op de tijd die door de GSM masten van je provider worden gebruikt. Dan blijf ik het nog steeds raar vinden dat deze blijkbaar niet goed lopen?
Ik denk namelijk dat er twee problemen zijn. Een tijdsverschil van een uur door de 'bug' in Android. De 4 minuten verschil zullen dan wel aan de provider liggen en dat is ook vreemd natuurlijk.
Hebben jullie hier ook last van op julli Moto G en is er een oplossing voor?
Ik heb de tijd nu voorlopig maar even handmatig ingesteld.
De klok loopt niet goed. In eerste instantie had ik tijdens de initiele configuratie van de telefoon de tijd op 'netwerktijd' gezet. Ik dacht dat de tijd dan automatisch goed zou worden gezet m.b.v. een ntp-server, zoals met computers ook kan.
Dit bleek niet goed te werken, want de telefoon liep 56 minuten voor.
Misschien een verkeerde tijdzone ingesteld of zomer- / wintertijd probleem dacht ik, dus ging ik de instellingen controleren.
Wat blijkt? Er zijn twee lokaties waar je de tijd in kunt stellen:
Instellingen->Systeem->Datum & Tijd:
Hier had ik o.a. 'Automatische datum en tijd' en 'Automatische tijdzone' aangevinkt.
Toen dit niet goed werkte heb ik de 'Automatische tijdzone' uitgezet en handmatig op '
GMT+01.00, Amsterdam, Midden-Europese zomertijd' gezet
Er is echter ook een speciaall 'klok' icoontje waar je op kunt klikken om paramaters mee te geven en wat schetst mijn verbazing?
Is dit een bug?
Volgens mij moet de zomertijd idd GMT+2 zijn en de standaardtijd / wintertijd is dan GMT+1.
Op de Moto G worden er blijkbaar twee verschillende definities doorelkaar gebruikt?
Het zou het uur tijdsverschil kunnen verklaren, maar niet die vier minuten natuurlijk.
Daarnaast is het ook een beetje raar om de telefoon op de tijdzone van GB te moeten instellen om de juiste tijd op de telefoon te laten weergeven.
Inmiddels heb ik wel gelezen dat 'netwerktijd' niet op een tijdserver slaat, maar op de tijd die door de GSM masten van je provider worden gebruikt. Dan blijf ik het nog steeds raar vinden dat deze blijkbaar niet goed lopen?
Ik denk namelijk dat er twee problemen zijn. Een tijdsverschil van een uur door de 'bug' in Android. De 4 minuten verschil zullen dan wel aan de provider liggen en dat is ook vreemd natuurlijk.
Hebben jullie hier ook last van op julli Moto G en is er een oplossing voor?
Ik heb de tijd nu voorlopig maar even handmatig ingesteld.
Nou, mijn moto G 2nd gen. Staat gewoon op netwerktijd, en klopt prima.
Waar zie jij een speciaal klok icoontje?
En je moet of het handmatig instellen, incl tijdzone of op netwerk. Maar het makkelijkste is gewoon de bovenste twee angevinkt houden.
Herstart anders je phone eens.
* eigenlijk zou er een topic voor de 2e gen. moeten zijn, helaas echt te weinig tijd om een TS te maken en vooral onderhouden.
Waar zie jij een speciaal klok icoontje?
En je moet of het handmatig instellen, incl tijdzone of op netwerk. Maar het makkelijkste is gewoon de bovenste twee angevinkt houden.
Herstart anders je phone eens.
* eigenlijk zou er een topic voor de 2e gen. moeten zijn, helaas echt te weinig tijd om een TS te maken en vooral onderhouden.
[ Voor 18% gewijzigd door Pinin op 13-10-2014 22:09 ]
www.casarodriguillo.com
Sorry, ik was misschien een beetje onduidelijk. Het icoontje dat ik bedoelde was eigenlijk een pictogram tussen de overige iconen in het Android overzicht.
Behalve een pictogram 'instellingen' of 'personen' is er dus ook een pictogram 'klok'.
Bij het uitzoeken waarom de klok zo ver voor liep viel me dus op dat er op de ene plaats tijdzone Amsterdam als GMT+01:00 werd weergegeven en op de andere plaats Amsterdam GMT+02:00 stond.
Het moge duidelijk zijn dat ze niet alletwee gelijktijdig correct kunnen zijn. Er is een verschil tussen de standaardtijd en wintertijd, maar daar heb je als gebruiker geen invloed op. Je kunt alleen een locatie uit de lijst selecteren en blijkbaar verschillen die lijstjes van elkaar?
In eerste instantie had ik het dus precies zo geconfigureerd zoals jij nu adviseert, namelijk met de twee bovenste vakjes aangevinkt. Toen had ik het probleem van een klok die 56 minuten voor liep dus dat werkte niet goed bij mij. Ook niet na een herstart.
Nu heb ik dus de tijd handmatig ingesteld, omdat de klok anders niet goed liep. Het zou echter wel mooi zijn als de automatische tijd instelling wel goed zou werken natuurlijk.
Behalve een pictogram 'instellingen' of 'personen' is er dus ook een pictogram 'klok'.
Bij het uitzoeken waarom de klok zo ver voor liep viel me dus op dat er op de ene plaats tijdzone Amsterdam als GMT+01:00 werd weergegeven en op de andere plaats Amsterdam GMT+02:00 stond.
Het moge duidelijk zijn dat ze niet alletwee gelijktijdig correct kunnen zijn. Er is een verschil tussen de standaardtijd en wintertijd, maar daar heb je als gebruiker geen invloed op. Je kunt alleen een locatie uit de lijst selecteren en blijkbaar verschillen die lijstjes van elkaar?
In eerste instantie had ik het dus precies zo geconfigureerd zoals jij nu adviseert, namelijk met de twee bovenste vakjes aangevinkt. Toen had ik het probleem van een klok die 56 minuten voor liep dus dat werkte niet goed bij mij. Ook niet na een herstart.
Nu heb ik dus de tijd handmatig ingesteld, omdat de klok anders niet goed liep. Het zou echter wel mooi zijn als de automatische tijd instelling wel goed zou werken natuurlijk.
Nou das vreemd.
Bij mij staat hij ook bij gmt+1 Amsterdam ook goed op tijd. Ook al is het nu gmt+2 ivm wintertijd.
Probeer eens een andere sim.
En heb je het out of the box al of zou een appje het kunnen vern€#ken.
Bij mij staat hij ook bij gmt+1 Amsterdam ook goed op tijd. Ook al is het nu gmt+2 ivm wintertijd.
Probeer eens een andere sim.
[ Voor 66% gewijzigd door Pinin op 14-10-2014 08:12 ]
www.casarodriguillo.com
Dat is de Klok app die je o.a. als wekker kunt gebruiken. Daar kun je een tweede tijdzone instellen, bijvoorbeeld die van thuis als je op reis bent, die tijdzone heeft dus geen invloed op de werkelijke tijd.Anoniem: 153794 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:01:
Dat is wel opvallend inderdaad. Het zou nu gmt+2 moeten zijn en eind deze maand, wanneer de wintertijd weer ingaat zou het gmt+1 moeten worden.Pinin schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:07:
Nou das vreemd.
Het was vanaf het begin al zo. De tijd stond eerst helemaal niet goed. Toen heb ik dus automatische tijd instelling en tijdzone aangevinkt. Daarna werd de tijd aangepast, maar kwam ik dus op een verschil van 56 minuten uit.Probeer eens een andere sim.
Ik heb afgezien van whatsapp nog geen apps geïnstalleerd, dus dat zal het vast niet zijn.
Bedankt voor de toelichting. Ik begrijp wat je bedoelt. De klok app maakt gebruik van de systeem-tijd die je bij de systeem instellingen van Android hebt ingesteld. (of automatisch laten synchroniseren vanaf het netwerk)easyriider schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:16:
[...]
Dat is de Klok app die je o.a. als wekker kunt gebruiken. Daar kun je een tweede tijdzone instellen, bijvoorbeeld die van thuis als je op reis bent, die tijdzone heeft dus geen invloed op de werkelijke tijd.
Je kunt echter de weergave van de systeemtijd laten vertalen naar andere tijdzones waar je je op dat moment bevind. Of gewoon een extra klokje toevoegen, omdat je wilt weten hoe laat het elders in de wereld is.
Ik twijfel om een Moto G 4G te kopen. Er kan een SD kaart in tot 32GB, dat kan bij mijn huidige telefoon (Sony Xperia SP) ook, maar deze slikte ook nog een 64GB kaartje. Zou deze ook werken in de Moto G? Het gaat om een Class 10 Micro SDXC kaartje van Samsung.
Draai nu de laatste nightly's, werkt als een trein!toro36 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:04:
@Card Nox en sleem
Thanks voor de reacties. Jullie hebben eigenlijk wel gelijk met die camera inderdaad.
Ik ben nu toch ook iets meer naar de Moto G 2014 aan het kijken omdat deze een betere camera heeft en ik nu pas besef dat dual-sim eigenlijk wel eens heel handig voor mij zou kunnen zijn in de nabije toekomst. Ik lees alleen slechte verhalen over de accuduur, maar is het nou echt zo'n groot verschil met de oorspronkelijke Moto G? Na een beetje rondspeuren op het net zou de 2014 versie in stand-by modus het zo'n 2 dagen uit moeten kunnen houden en bij regelmatig gebruik een dag.
Thanks voor de reacties. Jullie hebben eigenlijk wel gelijk met die camera inderdaad.
Ik ben nu toch ook iets meer naar de Moto G 2014 aan het kijken omdat deze een betere camera heeft en ik nu pas besef dat dual-sim eigenlijk wel eens heel handig voor mij zou kunnen zijn in de nabije toekomst. Ik lees alleen slechte verhalen over de accuduur, maar is het nou echt zo'n groot verschil met de oorspronkelijke Moto G? Na een beetje rondspeuren op het net zou de 2014 versie in stand-by modus het zo'n 2 dagen uit moeten kunnen houden en bij regelmatig gebruik een dag.
Een groot 5" 720p scherm in combinatie met een 2000 mAh accu is gewoon krap, daar kan je niet echt om heen. Het is 1 van de grootste concessies die Motorola gedaan heeft om het toestel zo goedkoop te krijgen. Als je naar andere fabrikanten kijkt, die hebben nagenoeg allemaal grotere accu's ingebouwd in hun 720p toestellen.
Aan het andere uiterste heb je bv een toestel als de Lenovo P780 , ook een dual sim toestel met 5" 720p scherm, maar dan met een 4000 mAh accu erin. Dan ben je zorgeloos drie dagen onder de pannen met intensief gebruik, en een week met matig gebruik, tis maar net wat je wilt.
Aan het andere uiterste heb je bv een toestel als de Lenovo P780 , ook een dual sim toestel met 5" 720p scherm, maar dan met een 4000 mAh accu erin. Dan ben je zorgeloos drie dagen onder de pannen met intensief gebruik, en een week met matig gebruik, tis maar net wat je wilt.
[ Voor 36% gewijzigd door Dreamvoid op 14-10-2014 18:17 ]
Ik heb de 2014 nu een week (vanwege dual sim) en mij valt het mee. In het begin ging die ook wel vrij snel leeg, maar dan ben je er natuurlijk ook veel mee bezig. Nu staat hij op 56% na 2 dagen en bijna 10 uur. Dat is vergelijkbaar met mijn vorige toestel. (Ik gebruik hem niet heel veel, en zet altijd alles uit wat ik niet gebruik: wifi, 3G, Bluetooth, GPS, ...)
Alleen 5" had voor mij wel wat minder gekunt. Maar de keus aan dual sim toestellen is beperkt, en in alle andere opzichten is het een forse stap vooruit t.o.v. mijn vorige, tegen een heel vriendelijke prijs.
Alleen 5" had voor mij wel wat minder gekunt. Maar de keus aan dual sim toestellen is beperkt, en in alle andere opzichten is het een forse stap vooruit t.o.v. mijn vorige, tegen een heel vriendelijke prijs.
@dreamvoid
Die Lenovo ziet er heel interessant uit, maar wordt zo te zien wat ingewikkelder wat betreft het hier heen krijgen en heeft ook geen Nederlandse taaloptie begrijp ik. Valt allebei mee te leven, maar is wat meer gedoe. Zal hem op het lijstje zetten.
Edit: Volgens een review laat de snelheid van de Lenovo P780 te wensen over. Dat doet me overigens denken aan dat ik de Moto G (2013 versie) sneller vond werken dan een Sony Xperia Z1 Compact toen ik beide uitprobeerde in de winkel. Werkt de 2014 versie nog even snel? Het is tenslotte bijna hetzelfde apparaat vanbinnen.
@geerten
Klinkt goed, ik hoor graag hoe lang hij het in totaal heeft uitgehouden straks! Hoe veel doe je er zo ongeveer op een dag mee?
Die Lenovo ziet er heel interessant uit, maar wordt zo te zien wat ingewikkelder wat betreft het hier heen krijgen en heeft ook geen Nederlandse taaloptie begrijp ik. Valt allebei mee te leven, maar is wat meer gedoe. Zal hem op het lijstje zetten.
Edit: Volgens een review laat de snelheid van de Lenovo P780 te wensen over. Dat doet me overigens denken aan dat ik de Moto G (2013 versie) sneller vond werken dan een Sony Xperia Z1 Compact toen ik beide uitprobeerde in de winkel. Werkt de 2014 versie nog even snel? Het is tenslotte bijna hetzelfde apparaat vanbinnen.
@geerten
Klinkt goed, ik hoor graag hoe lang hij het in totaal heeft uitgehouden straks! Hoe veel doe je er zo ongeveer op een dag mee?
[ Voor 29% gewijzigd door Ovindel op 15-10-2014 02:36 ]
Sinds enkele dagen heb ik, als ik de camera afsluit, dat ik een soort klik hoor. Voorheen niet gehad, alles werkt ook nog naar behoren, maar het is niet zo als het hoort. Ik heb overigens een Moto G 4G.
Iemand anders dit 'euvel' ook (gehad)?
Ik heb een OTG USB kabeltje gekocht en wat muziek (mp3's) opgezet. Nu kan mijn muziek speler (ik gebruik google music) die niet vinden. Alternatieven als winamp ziet ze ook niet. Ik kan ze zelf wel zien met bv ds file als ik naar lokale files blader.
tl;dr weet iemand een mp3 player die usb OTG files kan afspelen?
Wellicht heb je hier wat aan:Ovindel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:31:
@Card Nox en sleem
BarnOwl schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:13:
Begin vd week kreeg ik mijn Sony QX10 binnen. Aangezien hij was afgeprijst naar 69 Euro kan ik iedereen die regelmatig foto's maakt met zijn smartphone dit ding aanraden.
Ik was de crappy foto performance van mijn MotoG meer dan zat en na een jaar is er nog niets aan gedaan door Motorola ....
Hij is op verschillende plaatsen te koop voor dit bedrag, maar ik weet niet voor hoe lang, dus grijp je kans!
De foto's die je met dit ding maakt zijn prima!
Mijn Moto G (8 GB 2013) valt uit het niets steeds uit. Ook als ie standby op tafel ligt. Is er een app oid om er achter te komen wat er gebeurd? Ik heb de telefoon al opnieuw geinstalleerd kan in feite dus niet aan een app liggen (tenzij een standaardapp er verantwoordelijk voor is).
Welke recovery image heb je gebruikt? Voor de Moto G of voor de Moto G 4G? Of zijn dat beiden dezelfde?Ravocs schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:19:
[...]
Draai nu de laatste nightly's, werkt als een trein!
Anoniem: 521452
@acoster
ik hoor ook een soort klik als ik de camera sluit.. had ik vanaf het begin al.. dus bij mij hoort het juist
ik hoor ook een soort klik als ik de camera sluit.. had ik vanaf het begin al.. dus bij mij hoort het juist
kun je ze ook niet via een soort music maker omzetten in andere formaat ( via pc) want veel muziek players ondersteunen otg geloof ik niet ps. ik kan het fout hebbenwitteveder schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:56:
Ik heb een OTG USB kabeltje gekocht en wat muziek (mp3's) opgezet. Nu kan mijn muziek speler (ik gebruik google music) die niet vinden. Alternatieven als winamp ziet ze ook niet. Ik kan ze zelf wel zien met bv ds file als ik naar lokale files blader.
USB OTG (USB On The Go) is een USB standaard en dat heeft niks te maken met het bestandsformaat van je muziek bestanden. Via een USB micro kabeltje (welke je ook gebruikt voor het opladen) kan je vanaf een pc muziek zetten in de map \Intern geheugen\Music\ dan moet de google muziek speler deze gewoon vinden.witteveder schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:56:
Denk dat dat de sluiter is die dichtgaat als de camera-app wordt afgesloten om zo de lichtgevoelige chip te beschermen. Niet druk om maken, kan geen kwaad. Heb 't zelf ook.acoster schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:00:
Sinds enkele dagen heb ik, als ik de camera afsluit, dat ik een soort klik hoor. Voorheen niet gehad, alles werkt ook nog naar behoren, maar het is niet zo als het hoort. Ik heb overigens een Moto G 4G.
Nope, tis de AF. Check het maar. Wanneer je de camera opstart of afsluit, beweegt de module een klein beetje.Esumontere schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:36:
[...]
Denk dat dat de sluiter is die dichtgaat als de camera-app wordt afgesloten om zo de lichtgevoelige chip te beschermen. Niet druk om maken, kan geen kwaad. Heb 't zelf ook.
Ok...ik maak me er niet druk om dan ;-)
Toen ik 'm vorig jaar kocht moest hij nog uit China komen, maar hij is inmiddels op Amazon.de bij een Duitse importeur te bestellen waar ze er van te voren al een bruikbare Europese image (incl root) opgezet hebben. Maar idd, geen Nederlandse taal.Ovindel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:11:
@dreamvoid
Er zit vrijwel dezelfde hardware in (allebei een quadcore Cortex A7 @ 1.2 GHz) dus erg veel zal het niet schelen. Hij haalt het natuurlijk niet bij toestellen met een Snapdragon 800/801/805.Edit: Volgens een review laat de snelheid van de Lenovo P780 te wensen over.
Anyway, de Moto G is een prima toestel en die P780 heeft zeker wat nadelen tov de Moto G (hij is wat zwaarder en dikker, die Mediatek chip mist Bluetooth 4.0, de front cam is slechter, je moet wel iets van rooten/etc af weten, hij zal waarschijnlijk geen Android L krijgen, heeft geen Nederlandse winkelgarantie), maar het is inmiddels een stuk makkelijker geworden om er eentje te kopen, en die geweldige accuduur kan een doorslaggevend argument zijn. Er is op het moment geen enkel toestel in Europa te vinden die daar bij in de buurt komt.
Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie van Motorola? Ik moet die van mij terugsturen en ben benieuwd hoe of wat de verdere afhandeling gaat. (of ik direct gewoon een refurb terug krijg bijv.)
We worden niet overgeslagen, we krijgen Lollipop! Het ongeduldig wachten kan beginnen..
http://motorola-blog.blog...d-50-lollipop-coming.htmlNow that Android 5.0 Lollipop will be going to the world with Nexus 6—a product of some of our own engineering—we are excited to confirm that this latest and greatest Android release will also come to our other devices as part of our ongoing software strategy to provide fast updates to our pure Android experience.
While Google has not yet publicly released Android Lollipop, we are happy to confirm that the upgrade will come to:
Moto X (1st Gen. & 2nd Gen.)
Moto G (1st Gen. & 2nd Gen.)
Moto G with 4G LTE
Moto E
Droid Ultra, Droid Maxx, and Droid Mini
Please stay tuned for more information on timing and other products, pending the public release and working with our various partners. And, you can always check for the latest on your specific device by going to our software upgrades page.
Dus geen Licorice/Liquorice meer maar Lollipop? Is tenminste wel een naam die voor iedereen herkenbaar is en makkelijk uit te spreken valt
Maar iig mooi dat Motorola dit zo bekend maakt
Wat is las was dat het verschil qua snelheid 'm vooral bleek te zitten in de chipset en software optimalisatie, maar het is een beetje lastig daar info over te vinden merk ik.Dreamvoid schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:49:Er zit vrijwel dezelfde hardware in (allebei een quadcore Cortex A7 @ 1.2 GHz) dus erg veel zal het niet schelen. Hij haalt het natuurlijk niet bij toestellen met een Snapdragon 800/801/805.
Dit wordt mijn eerste Android-telefoon. Hoewel ik vrij technisch ben weet ik natuurlijk niet of het allemaal wel gaat lukken met dat rooten enzo om het maar zo te zeggen. Het is voornamelijk dat ik geen gezeik wil als ik iets verkl**t met Android ofzo, ik wil gewoon een stabiele telefoon waar ik niet aan hoef te sleutelen. (jaja, fake tweaker enzoAnyway, de Moto G is een prima toestel en die P780 heeft zeker wat nadelen tov de Moto G (hij is wat zwaarder en dikker, die Mediatek chip mist Bluetooth 4.0, de front cam is slechter, je moet wel iets van rooten/etc af weten, hij zal waarschijnlijk geen Android L krijgen, heeft geen Nederlandse winkelgarantie), maar het is inmiddels een stuk makkelijker geworden om er eentje te kopen, en die geweldige accuduur kan een doorslaggevend argument zijn. Er is op het moment geen enkel toestel in Europa te vinden die daar bij in de buurt komt.
Garantie kan wel via Duitsland als je hem daar koopt lijkt mij en de andere minpunten gebruik ik toch niet dus dat is geen probleem.
Nu ligt hij aan de lader. Na 3 dagen en 13 uur was hij op 14%. Vanmiddag nog wat zitten configureren, oa de ART aangezet. Toen was hij een tijd bezig om alle apps opnieuw te precompilen, en daar is zo'n 15% van de accu in gaan zitten. Anders had ik morgen nog wel gehaald...Ovindel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:11:
@geerten
Verder een stuk of tien telefoongesprekken en een paar SMSjes. Een paar keer wat zitten browsen over wifi en een enkele keer over 3G.
Nu ik een paar keer de navigatie op mijn Moto G Generatie 2 heb kunnen proberen in de auto ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er toch beter een geschikte houder er bij kan zoeken.
Voor het nieuwe 2e generatie model uit 2014 heb ik nog niet echt iets gezien dus kijk ik nu naar een universele houder.
Een houder met zuignap lijkt me niet heel fijn. Ik heb altijd het gevoel dat dergelijke houders per ongeluk los kunnen schieten en dat wil je natuurlijk niet tijdens het rijden.
Dan blijven er grofweg twee typen over. De houders die aan een ventilatierooster worden bevestigd of houders die vast worden gezet met schroeven, lijm, plakstrips of magneten op het dashboard.
Van deze laatste categorie lijken mij vooral de magneet oplossingen helemaal niet handig, omdat die ongetwijfeld het kompas in de telefoon beïnvloeden. (of zou al het metaal van de auto dit sowieso al onbruikbaar maken?)
Gaten boren in het dashboard of er lijm op smeren is ook zoiets dat je liever niet doet, maar als het werkelijk een betere oplossing is, dan valt dat wel te overwegen.
De ventilatierooster houders lijken een simpele doch effectieve oplossing te bieden.
Eerder in dit topic kwam ik deze goedkope oplossing tegen van Nederlandse bodem.
Die HangUp smartphonehouder lijkt praktisch, maar je kunt de Moto G er alleen verticaal in plaatsen. Juist bij navigeren kan het ook handig zijn om het toestel horizontaal te plaatsen.
Ook vraag ik me af of de claim dat de houder geen krassen veroorzaakt op de telefoon wel klopt. Misschien dat het bij kwalitatief goede telefoons met Gorilla glass prima kan, maar zou het bij goedkopere telefoons ook goed gaan? Het RVS materiaal zou toch wel kunnen krassen lijkt me?
Op dit moment weet ik niet echt wat de beste oplossing zou zijn voor mij.
De MotoG heeft een relatief bolle achterkant. De boven en onderkant lopen ook een beetje taps af naar de voorkant. Deze eigenschappen zorgen er voor dat verschillende universele houders weinig steun bieden.
Ik heb er twee geprobeerd, waarbij opviel dat de ene te korte 'pootjes' had om de onderkant te steunen met het risico dat de Moto G er dus afglijd tijdens het rijden. De andere klemde wel goed, maar drukte tegen de volumeknop aan dus dat kon ook niet.
Wie heeft een geschikte houder gevonden waar de Moto G 2e generatie in kan?
Waar moet je verder op letten bij het uitzoeken van een goede telefoonhouder?
Voor het nieuwe 2e generatie model uit 2014 heb ik nog niet echt iets gezien dus kijk ik nu naar een universele houder.
Een houder met zuignap lijkt me niet heel fijn. Ik heb altijd het gevoel dat dergelijke houders per ongeluk los kunnen schieten en dat wil je natuurlijk niet tijdens het rijden.
Dan blijven er grofweg twee typen over. De houders die aan een ventilatierooster worden bevestigd of houders die vast worden gezet met schroeven, lijm, plakstrips of magneten op het dashboard.
Van deze laatste categorie lijken mij vooral de magneet oplossingen helemaal niet handig, omdat die ongetwijfeld het kompas in de telefoon beïnvloeden. (of zou al het metaal van de auto dit sowieso al onbruikbaar maken?)
Gaten boren in het dashboard of er lijm op smeren is ook zoiets dat je liever niet doet, maar als het werkelijk een betere oplossing is, dan valt dat wel te overwegen.
De ventilatierooster houders lijken een simpele doch effectieve oplossing te bieden.
Eerder in dit topic kwam ik deze goedkope oplossing tegen van Nederlandse bodem.
Die HangUp smartphonehouder lijkt praktisch, maar je kunt de Moto G er alleen verticaal in plaatsen. Juist bij navigeren kan het ook handig zijn om het toestel horizontaal te plaatsen.
Ook vraag ik me af of de claim dat de houder geen krassen veroorzaakt op de telefoon wel klopt. Misschien dat het bij kwalitatief goede telefoons met Gorilla glass prima kan, maar zou het bij goedkopere telefoons ook goed gaan? Het RVS materiaal zou toch wel kunnen krassen lijkt me?
De MotoG heeft een relatief bolle achterkant. De boven en onderkant lopen ook een beetje taps af naar de voorkant. Deze eigenschappen zorgen er voor dat verschillende universele houders weinig steun bieden.
Ik heb er twee geprobeerd, waarbij opviel dat de ene te korte 'pootjes' had om de onderkant te steunen met het risico dat de Moto G er dus afglijd tijdens het rijden. De andere klemde wel goed, maar drukte tegen de volumeknop aan dus dat kon ook niet.
Ik gebruik deze:
YouTube: Kenu Airframe Portable Car Mount
Vond alleen het originele exemplaar iets te duur en ben op China toer gegaan.
http://www.dx.com/p/unive...black-344174#.VD-Jyvl_tpQ
Hij is nu wel ruim 6 dollar, terwijl ik hem een paar maanden geleden nog voor 2,5 dollar had, maar goed er zijn genoeg andere chinese webshops die hem denk ook hebben.
Kwaliteit is misschien wel iets minder als de originele.
In de mijne passen telefoons van tussen de 3,5 en 5 inch denk. Ik koop toch geen grotere telefoon en als ik eens een auto leent kan ik de houder makkelijk meenemen.
YouTube: Kenu Airframe Portable Car Mount
Vond alleen het originele exemplaar iets te duur en ben op China toer gegaan.
http://www.dx.com/p/unive...black-344174#.VD-Jyvl_tpQ
Hij is nu wel ruim 6 dollar, terwijl ik hem een paar maanden geleden nog voor 2,5 dollar had, maar goed er zijn genoeg andere chinese webshops die hem denk ook hebben.
Kwaliteit is misschien wel iets minder als de originele.
In de mijne passen telefoons van tussen de 3,5 en 5 inch denk. Ik koop toch geen grotere telefoon en als ik eens een auto leent kan ik de houder makkelijk meenemen.
Je moet hem opsturen naar een belgisch adres (extra verzendkosten dus). Ik was hem een week of 2 kwijt en dan wordt ie gerepareerd.pelt schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:24:
Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie van Motorola? Ik moet die van mij terugsturen en ben benieuwd hoe of wat de verdere afhandeling gaat. (of ik direct gewoon een refurb terug krijg bijv.)
Bij mij kwam het probleem weer na 3 weken terug. Ik heb toen via de webshop waar ik hem besteld heb direct een nieuwe gekregen (via motorola was niets mogelijk).
Dit toestel heeft na 3 maanden weer hetzelfde probleem, wederom met motorola in discussie gegaan dat ik geen vertrouwen meer heb in dit type toestel en dat ik m'n geld terug wil of bijbetalen voor een moto x. Met beide opties gaat motorola niet akkoord. Ze zijn nu aan het kijken wat ze gaan doen.
Over gsm houder in auto.
Je ziet het niet zo zitten met een zuignap model maar ik kan je zeggen als je kwaliteitse neemt dat wel erg goed kan zijn.
Ik heb deze genomen en ben erg tevreden, http://www.amazon.de/Winn...95&sr=8-1&keywords=MONTAR
Mischien beetje duur maar je heb ook zelf reserve zuignappen ( je kan het ook wassen) bij.
Bekijk deze video eens, dan zie je hoe sterk zuignap is bij dit model (2.5 kilo geloof ik)
http://www.dailymotion.co...-review-offroad_lifestyle
Je ziet het niet zo zitten met een zuignap model maar ik kan je zeggen als je kwaliteitse neemt dat wel erg goed kan zijn.
Ik heb deze genomen en ben erg tevreden, http://www.amazon.de/Winn...95&sr=8-1&keywords=MONTAR
Mischien beetje duur maar je heb ook zelf reserve zuignappen ( je kan het ook wassen) bij.
Bekijk deze video eens, dan zie je hoe sterk zuignap is bij dit model (2.5 kilo geloof ik)
http://www.dailymotion.co...-review-offroad_lifestyle
Anoniem: 153794 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 02:23:
Nu ik een paar keer de navigatie op mijn Moto G Generatie 2 heb kunnen proberen in de auto ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er toch beter een geschikte houder er bij kan zoeken.
En als je het volume helemaal omlaag zet, dan krijg je eerst een tril symbool en dan een geluid uit symbool. Dan zou hij niet meer mogen trillen toch.Anoniem: 625409 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:18:
Mijn zoon heeft sinds vorige week een motoG 2nd edition. Nu zoeken we ons helemaal suf, hoe we het geluid èn de trilling kunnen dempen! Het ding gaat mee naar school (natuurlijk, als brugsmurf is dat een eerste levensbehoefte
), dus het geluid staat al uit, maar bij elke whattsapp die er binnenkomt, trilt de telefoon. Bij mijn eigen huawei is dat heel simpel in te stellen, maar bij deze.......
alvast bedankt!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.