Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een nieuwe gebruiker, dus misschien begrijp ik het probleem niet helemaal goed, maar volgens mij kun je toch heel makkelijk switchen door de power-knop ingedrukt te houden?
Er verschijnt dan een menu met drie icoontjes die verschillende modi representeren waar je uit kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mooie compacte oplossing en zeker een optie, maar ik vraag me wel af hoe robuust de klemmen zijn? De (nieuwe) Moto G is vrij zwaar en deze houder klemt de telefoon alleen maar aan de zijkant?
Gaat zoiets niet schuiven tijdens het rijden of als je in of over een vervelende kuil / hobbel rijdt?
Op de een of andere manier lijken houders zonder steun aan de onderkant van de telefoon een beetje 'gevaarlijk'. Ik zie hem er zo uitglijden zeg maar ... :lol:
Hij is nu wel ruim 6 dollar, terwijl ik hem een paar maanden geleden nog voor 2,5 dollar had, maar goed er zijn genoeg andere chinese webshops die hem denk ook hebben.
Kwaliteit is misschien wel iets minder als de originele.

In de mijne passen telefoons van tussen de 3,5 en 5 inch denk. Ik koop toch geen grotere telefoon en als ik eens een auto leent kan ik de houder makkelijk meenemen.
Het origineel heeft een metalen klip om in het ventilatierooster te schuiven zag ik. Heeft deze goedkope kloon dat ook of is het alleen plastic?
Is het een stabiele oplossing of moet je rekening houden met enige speling? (waardoor de telefoon niet stabiel blijft tijdens het rijden)
royalt123 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:47:
Over gsm houder in auto.
Je ziet het niet zo zitten met een zuignap model maar ik kan je zeggen als je kwaliteitse neemt dat wel erg goed kan zijn.
Ik heb deze genomen en ben erg tevreden, http://www.amazon.de/Winn...95&sr=8-1&keywords=MONTAR

Mischien beetje duur maar je heb ook zelf reserve zuignappen ( je kan het ook wassen) bij.
Bekijk deze video eens, dan zie je hoe sterk zuignap is bij dit model (2.5 kilo geloof ik)
http://www.dailymotion.co...-review-offroad_lifestyle
Hoewel houders met zuignap niet mijn voorkeur hebben moet ik zeggen dat de Montar er wel degelijk uit ziet. Een voordeel van een zuignap op het raam of dashboard, zoals in het filmpje wordt getoond, is natuurlijk dat je er dan ook mee kunt filmen. Als je telefoon in een ventilatierooster houder hangt kun je niet de weg filmen. (denk overigens niet dat je zoiets vaak gebruikt, maar het kan handig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:44
pelt schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:24:
Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie van Motorola? Ik moet die van mij terugsturen en ben benieuwd hoe of wat de verdere afhandeling gaat. (of ik direct gewoon een refurb terug krijg bijv.)
Heb mijn Moto G onlangs teruggestuurd naar de duitse reparateur (woon in DLD) ivm slecht geluid uit oor-speaker tijdens gesprekken.
Opsturen kostte een paar euro, verder gratis gemaakt en binnen enkele dagen weer thuis. Perfect dus.

Onlangs had mn vrouw een probleem met haar SGS3, ook opgestuurd, na 2 weken nog geen reactie en er werd duidelijk vermeld als het geen garantie is dat ze €40,- onderzoekskosten moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 01:43:
[...]

Het is een mooie compacte oplossing en zeker een optie, maar ik vraag me wel af hoe robuust de klemmen zijn? De (nieuwe) Moto G is vrij zwaar en deze houder klemt de telefoon alleen maar aan de zijkant?
Gaat zoiets niet schuiven tijdens het rijden of als je in of over een vervelende kuil / hobbel rijdt?
Op de een of andere manier lijken houders zonder steun aan de onderkant van de telefoon een beetje 'gevaarlijk'. Ik zie hem er zo uitglijden zeg maar ... :lol:

[...]

Het origineel heeft een metalen klip om in het ventilatierooster te schuiven zag ik. Heeft deze goedkope kloon dat ook of is het alleen plastic?
Is het een stabiele oplossing of moet je rekening houden met enige speling? (waardoor de telefoon niet stabiel blijft tijdens het rijden)

[...]

Hoewel houders met zuignap niet mijn voorkeur hebben moet ik zeggen dat de Montar er wel degelijk uit ziet. Een voordeel van een zuignap op het raam of dashboard, zoals in het filmpje wordt getoond, is natuurlijk dat je er dan ook mee kunt filmen. Als je telefoon in een ventilatierooster houder hangt kun je niet de weg filmen. (denk overigens niet dat je zoiets vaak gebruikt, maar het kan handig zijn)
Inderdaad kan je het ook gebruiken als dasham wat ik eigenlijk ook doet, gps + dasham.
En klemmen zijn stevig genoeg, het lijkt niet stevig maar wel voldoende.
Ik zal eens testen zoals in de film ^^ shudden met houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik ga binnenkort over naar de Moto X dus heb mijn Moto G (2013) op tweakers te koop gezet:

V&A aangeboden: Motorola Moto G 16GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben over van mijn ZTE Blade naar de Motorola Moto G 4g. Was er zeker aan toe, zat nog te dubben of ik niet voor de non 4g versie wou gaan of zelfs de Moto E, maar ik heb gekozen voor de 4g variant. Niet dat ik die feature nu veel ga benutten, maar mocht ik ooit van sim only veranderen dan is het fijn dat ie het iig aan boord heeft. De nieuwe moto G met 5 inch is mij te groot, dual sim is een leuke feature maar voor mij nog niet van belang atm. Nieuwste update werd meteen aangeboden. Ik kon mijn Sandisk Ultra microsd kaartje van 32GB wel vastklikken zoals mijn microsim trouwens. Qua camera ga ik er zelfs op vooruit trouwens, want ik heb nu een flitser :P Ben vooral overgestapt omwille van prijs (zie Ziggo topic :+) en dat de 4G Moto G nog net aan met 1 hand te bedienen valt en qua afmetingen aan het maximale zit wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 18-10-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Telefoon is verkocht,

Koper wil hem graag direct met root van mij overnemen, wat is dan de makkelijkste manier voor mij om alle inhoud van mijn telefoon te verwijderen, terwijl ik de root bewaar/in takt hou?

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 19-10-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
Na vergelijken van toestellen ga ik denk ik toch voor de Moto G 2014. Ik wil hem eerst nog wel even in mijn handen hebben gehad voordat ik hem ga bestellen dus ga binnenkort even bij de Media Markt langs om 'm uit te proberen.

Dan vraag ik me alleen nog af wat voor beschermding ik het beste kan nemen voor dit toestel. Omdat het toestel nieuw is zijn er zo te zien nog niet veel beschikbaar, maar hebben jullie misschien aanbevelingen?
Die flipcovers die ik zie lijken me wel handig, maar die zijn er volgens mij alleen voor de 'oude' Moto G. Dan zouden screenprotectors niet echt nodig zijn en kan ik er desnoods ook nog een hoesje omheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-09 19:37
op ebay heb je wel accoires hoesjes enz. of misschien de orginele flip cover wat er bij hoort zijn als goed is te koop bij cool blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Je kan de flipcover ook bij belsimpel bestellen, voorradig voor de 2014 modellen. Ik heb express geeb flipcover omdat ik het in de weg vind zitten.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Wat zouden jullie anders voor bescherming aanraden? Ik vermoed ook dat zo'n flipcover in de weg gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou helemaal geen bescherming nemen.. daar is niks mis mee,. ik loop al bijna een jaar zonder hoes met dat ding in me broek, en heb nog geen 1 kras kunnen vinden.. buiten dat word hij dan niet dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:07
Outlandos schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:50:
Telefoon is verkocht,

Koper wil hem graag direct met root van mij overnemen, wat is dan de makkelijkste manier voor mij om alle inhoud van mijn telefoon te verwijderen, terwijl ik de root bewaar/in takt hou?
Gewoon systeemgeheugen formatteren en naar fabrieksinstellingen terugzetten. De root blijft intact. Of heb je er ook een custom rom op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
suikerberg schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:32:
[...]

Gewoon systeemgeheugen formatteren en naar fabrieksinstellingen terugzetten. De root blijft intact. Of heb je er ook een custom rom op draaien?
In andere woorden gewoon naar fabrieksinstellingen terug zetten? Daarmee formatteer je automatisch het systeemgeheugen toch?

Ik draai stock rom en kernel, maar met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
geerten schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:40:
[...]

Nu ligt hij aan de lader. Na 3 dagen en 13 uur was hij op 14%. Vanmiddag nog wat zitten configureren, oa de ART aangezet. Toen was hij een tijd bezig om alle apps opnieuw te precompilen, en daar is zo'n 15% van de accu in gaan zitten. Anders had ik morgen nog wel gehaald...
Verder een stuk of tien telefoongesprekken en een paar SMSjes. Een paar keer wat zitten browsen over wifi en een enkele keer over 3G.
Vanochtend na 4 dagen nog 37% over. ART i.p.v. Dalvik lijkt ook nog aardig te helpen voor de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ovindel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:20:
Wat zouden jullie anders voor bescherming aanraden? Ik vermoed ook dat zo'n flipcover in de weg gaat zitten.
ik heb een flipcover, en vind dat super handig juist, extra grip, goed vasthouden en extra bescherming. De telefoon wordt er marginaal dikker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 19:40
Ovindel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:20:
Ik heb zelf de Grip Shell gekocht, was laatst in de aanbieding bij de Wehkamp. Werkt perfect! Ook heb ik een matte screenprotector op mn scherm, echt fantastisch. Probeer het zeker een keer, het zal niet tegenvallen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Heeft de flip cover eigenlijk ook een 'grip'? Dat hij dus niet uit je handen glijdt.

@thomskipsp
Welke screenprotector heb je? Ik heb geen idee welke ik moet nemen en er is zoveel keus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
er is geen grotere onzin dan een screenprotector imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:56
Outlandos schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:21:
er is geen grotere onzin dan een screenprotector imo.
Precies.

Als je weet dat je lomp bent koop je beter een goede case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Ik ben ook een trotse bezitter van de Moto G. Enige waar ik me over verbaas, ik heb met mijn nexus 4 lader + nexus 4 kabel vandaag 8 uur gedaan hem op te laden. Het is een 5.0V / 1.2a oplader. Hoelang doet jullie oplader over hem "fully charged" te krijgen? Enige opties hoe ik dit kan versnellen. Op Reddit en XDA claimen mensen hem in ongv. 3u op te laden. Of desnoods een Tablet lader gebruiken? Dat kan volgens de ondrestaande tekst, maar blaas ik hem dan écht niet op?

Groet.

Motorola zegt zelf dit:
Any Motorola charger with the correct micro-USB tip will charge your Moto G. You will see the best results when the output of the charger is between 500 mA and 1.5 A. The higher the output, the faster your Moto G will charge.

If your charger output is higher, the MOTO G will automatically restrict the charging rate. If your charger is lower, it will simply take longer to reach a full charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik ga dan maar eens nadenken over die flip cover vs grip shell.

Dat laatste bericht doet me eraan denken dat ik ook natuurlijk een lader nodig heb. Ik heb er wel een zien liggen bij de Action, maar ik vertrouw de kwaliteit daarvan niet echt. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Laatst online: 06-10 19:40
Ovindel schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:16:
Heeft de flip cover eigenlijk ook een 'grip'? Dat hij dus niet uit je handen glijdt.

@thomskipsp
Welke screenprotector heb je? Ik heb geen idee welke ik moet nemen en er is zoveel keus. :P
Als je op Ebay zoekt naar Moto G Matte screen protector, vind je ze. Kost 2 dollar, en kan ffies duren voordat ie in huis is, maar is het driedubbel waard! Liever een bekraste protector dan een scherm(ook al is het Gorilla 890, glas krast altijd wel....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ruurd31 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:37:
Ik ben ook een trotse bezitter van de Moto G. Enige waar ik me over verbaas, ik heb met mijn nexus 4 lader + nexus 4 kabel vandaag 8 uur gedaan hem op te laden. Het is een 5.0V / 1.2a oplader. Hoelang doet jullie oplader over hem "fully charged" te krijgen? Enige opties hoe ik dit kan versnellen. Op Reddit en XDA claimen mensen hem in ongv. 3u op te laden. Of desnoods een Tablet lader gebruiken? Dat kan volgens de ondrestaande tekst, maar blaas ik hem dan écht niet op?

Groet.

Motorola zegt zelf dit:
Any Motorola charger with the correct micro-USB tip will charge your Moto G. You will see the best results when the output of the charger is between 500 mA and 1.5 A. The higher the output, the faster your Moto G will charge.

If your charger output is higher, the MOTO G will automatically restrict the charging rate. If your charger is lower, it will simply take longer to reach a full charge.
Ik laad hem ook ongeveer in 3-4 uurtjes op. Gaat het niet wat langzamer omdat ie net nieuw is? Ik gebruik een 5.0v/1.0A lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockz0r
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 21:28
Kan een van de Moto G 2014 eigenaren een mening geven over de GPS? Goed bereik?

Ik sta op het punt deze mobiel aan te schaffen ivm dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Inmiddels enkele weken gelopen met de Moto G 2014 en beviel me echt meer dan prima!
Hele dikke bang-for-buck, stock Android, mooie(re) vormgeving, prima accu, GPS en camera, heerlijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

CLB schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:52:
Inmiddels enkele weken gelopen met de Moto G 2014 en beviel me echt meer dan prima!
Hele dikke bang-for-buck, stock Android, mooie(re) vormgeving, prima accu, GPS en camera, heerlijk!
Mooi om te horen, zit er ook over te denken om deze gsm aan te schaffen. Hoe zit het met de overall snelheid van de telefoon? En de grote/dikte en buildkwaliteit?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:37:
Ik ben ook een trotse bezitter van de Moto G. Enige waar ik me over verbaas, ik heb met mijn nexus 4 lader + nexus 4 kabel vandaag 8 uur gedaan hem op te laden. Het is een 5.0V / 1.2a oplader. Hoelang doet jullie oplader over hem "fully charged" te krijgen?
Heb je al een ander lader geprobeerd?
Zojuist heb ik mijn Moto G opgeladen van 17% tot 100% in minder dan 2,5 uur. Ik heb er nog geen lader bij en gebruik het usb-kabeltje dat standaard werd meegeleverd i.c.m. een usb-poort op mijn laptop.
Heb wel een speciale 'charge' usb-poort gebruikt, maar volgens mij gaat het met de andere usb-poorten op die laptop net zo snel.
rockz0r schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:05:
Kan een van de Moto G 2014 eigenaren een mening geven over de GPS? Goed bereik?

Ik sta op het punt deze mobiel aan te schaffen ivm dual sim.
Ja, daar kan ik zeker iets over zeggen, dat is gewoon fantastisch! GPS vond ik belangrijk en ik heb daar speciaal op gelet bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon. Ik kwam daarbij tot de conclusie dat je telefoons met mediatek schips beter kunt mijden.

De Moto G wordt door mij veelvuldig ingezet als navigatie hulp in de auto. Het werkt zeer snel en betrouwbaar. Bij het opstarten van Sygic werkt het vaak gelijk of heb ik hooguit binnen 2 seconden een shitloat aan satelliet-fixes. Bij Osmand duurt het hooguit 4 seconden, maar vaak sneller en over het algemeen zijn beide apps sneller met de gps-fix dan een 1 jaar oude TomTom die ik in bruikleen had.

Zelfs in één van de gebouwen waar ik regelmatig ben wetkt de GPS gewoon. Dat gebouw is helemaal opgetrokken uit beton en staal, werkelijk een bunker waar geen wifi of telefoonsignaal binnenkomt. Het duurt dan iets langer om het signaal op te pikken, maar je praat dan slechts over enkele seconden.

Het blijft natuurlijk een telefoon en geen dedicated gps-ontvanger, dus er zullen ongetwijfeld afwijkingen zijn. In de praktijk werkt het echter subliem. De GPS ontvanger is goed genoeg om veilloos te kunnen navigeren in de auto. De apps die ik heb genoemd zijn namelijk erg accuraat.
Het bevalt mij zeer goed en ik kan de Moto G absoluut aanbevelen wat dat betreft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockz0r
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

Zojuist heb ik mijn Moto G opgeladen van 17% tot 100% in minder dan 2,5 uur. Ik heb er nog geen lader bij en gebruik het usb-kabeltje dat standaard werd meegeleverd i.c.m. een usb-poort op mijn laptop.
Heb wel een speciale 'charge' usb-poort gebruikt, maar volgens mij gaat het met de andere usb-poorten op die laptop net zo snel.

[...]

Ja, daar kan ik zeker iets over zeggen, dat is gewoon fantastisch! GPS vond ik belangrijk en ik heb daar speciaal op gelet bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon. Ik kwam daarbij tot de conclusie dat je telefoons met mediatek schips beter kunt mijden.

De Moto G wordt door mij veelvuldig ingezet als navigatie hulp in de auto. Het werkt zeer snel en betrouwbaar. Bij het opstarten van Sygic werkt het vaak gelijk of heb ik hooguit binnen 2 seconden een shitloat aan satelliet-fixes. Bij Osmand duurt het hooguit 4 seconden, maar vaak sneller en over het algemeen zijn beide apps sneller met de gps-fix dan een 1 jaar oude TomTom die ik in bruikleen had.

Zelfs in één van de gebouwen waar ik regelmatig ben wetkt de GPS gewoon. Dat gebouw is helemaal opgetrokken uit beton en staal, werkelijk een bunker waar geen wifi of telefoonsignaal binnenkomt. Het duurt dan iets langer om het signaal op te pikken, maar je praat dan slechts over enkele seconden.

Het blijft natuurlijk een telefoon en geen dedicated gps-ontvanger, dus er zullen ongetwijfeld afwijkingen zijn. In de praktijk werkt het echter subliem. De GPS ontvanger is goed genoeg om veilloos te kunnen navigeren in de auto. De apps die ik heb genoemd zijn namelijk erg accuraat.
Het bevalt mij zeer goed en ik kan de Moto G absoluut aanbevelen wat dat betreft! :)
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie yohanman! :)

Het is goed om te horen dat de GPS gewoon "normaal" werkt. Misschien een dom vraag maar als je GPS gebruikt, gebruik je dan ook iets van GSM/Telefoon masten? Of komt het signaal echt alleen van de sateliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

[...]

Het laden via laptop duurt hier een eeuwigheid, maar ik heb dan ook niet zo'n mooie charge usb port :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
is de wifi ook goed van de moto g bereik snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockz0r schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:51:
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie yohanman! :)

Het is goed om te horen dat de GPS gewoon "normaal" werkt. Misschien een dom vraag maar als je GPS gebruikt, gebruik je dan ook iets van GSM/Telefoon masten? Of komt het signaal echt alleen van de sateliet?
Dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij kun je instellen of de telefoon gebruik mag maken van wifi-netwerken om te helpen bij het plaatsbepalen, waardoor je sneller een fix kunt krijgen.
Ik ben echter in de auto ook in het buitenland op plaatsen geweest waar absoluut geen wifi in de buurt kon zijn en dan werd het signaal nog steeds super snel opgepikt.
Zoals ik eerder al aangaf werkt de GPS bij mij ook op plaatsen waar totaal geen belsignaal aanwezig was (in de betonnen bunker), dus de GPS ontvanger kan zelfstandig heel goed zelf het signaal vinden. Als je wel m.b.v. informatie uit wifi netwerken en gsm-signaal kunt zoeken zal het alleen nog maar sneller zijn denk ik, maar het is dus niet nodig.

Hier ook een linkje waar je zelf kunt zien hoe snel het werkt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2551098
Outlandos schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:05:
Het laden via laptop duurt hier een eeuwigheid, maar ik heb dan ook niet zo'n mooie charge usb port :P
Tsja, het is een workstation en hij hangt ook aan de net-adapter, misschien maakt dat nog enig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
IkWilbert schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:53:
Mooi om te horen, zit er ook over te denken om deze gsm aan te schaffen.
Hoe zit het met de overall snelheid van de telefoon? En de grote/dikte en buildkwaliteit?
De overall snelheid van de telefoon is dik in orde en zolang je er geen Snapdragon 800/801-devices naast
legt heb je niet eens door dat een appje een halve seconde trager opstart. Je vliegt door de appdrawer en applicaties installeren gewoonweg snel. De grootte en dikte van de telefoon beviel ook erg goed, door zijn
mat afgewerkte finish en bolling ligt die lekker in de hand. Bouwkwaliteit is ook gewoon goed, niks bijsters bijzonder, maar ook zeker niet slecht. Al met al een telefoontje die je zeker moet aanschaffen als je er al in geïnteresseerd bent. Review van mijn hand volgt later vanavond op één van de Androidsites van Nederland :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@androidfreaker

ik heb met deze telefoon een beter bereik dan mijn oude tel (samsung i9070) qua snelheid.. ik deed de snelheidstest van speedtest.net, en daar haalde ik het maximum wat de app aan kon ( 50 mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
bedankt samma dat is snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

CLB schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:27:
[...]

De overall snelheid van de telefoon is dik in orde en zolang je er geen Snapdragon 800/801-devices naast
legt heb je niet eens door dat een appje een halve seconde trager opstart. Je vliegt door de appdrawer en applicaties installeren gewoonweg snel. De grootte en dikte van de telefoon beviel ook erg goed, door zijn
mat afgewerkte finish en bolling ligt die lekker in de hand. Bouwkwaliteit is ook gewoon goed, niks bijsters bijzonder, maar ook zeker niet slecht. Al met al een telefoontje die je zeker moet aanschaffen als je er al in geïnteresseerd bent. Review van mijn hand volgt later vanavond op één van de Androidsites van Nederland :)
Ik zal wat sites in de gaten houden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:21:
[...]

Dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij kun je instellen of de telefoon gebruik mag maken van wifi-netwerken om te helpen bij het plaatsbepalen, waardoor je sneller een fix kunt krijgen.
Ik ben echter in de auto ook in het buitenland op plaatsen geweest waar absoluut geen wifi in de buurt kon zijn en dan werd het signaal nog steeds super snel opgepikt.
Zoals ik eerder al aangaf werkt de GPS bij mij ook op plaatsen waar totaal geen belsignaal aanwezig was (in de betonnen bunker), dus de GPS ontvanger kan zelfstandig heel goed zelf het signaal vinden. Als je wel m.b.v. informatie uit wifi netwerken en gsm-signaal kunt zoeken zal het alleen nog maar sneller zijn denk ik, maar het is dus niet nodig.
Kleine kanttekening: laatst wilde ik na enige tijd de navigatie gebruiken, maar noch met sygic, noch met google navigatie kreeg ik de GPS werkend. Pas nadat ik het toestel opnieuw had gestart, deed de GPS het weer. Daarna bleef hij wel gedurende de hele reis (twee uur met de auto) goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Prima review CLB, met plezier gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 16:24
Gebruik sinds en maand of 5 ook sygic en had nog geen echte problemen, zoals geen gps signaal. Dus imo voor navigatie een fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv00552
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik overweeg ook de MotoG 2014 vanwege de dual sim optie echter een paar vraagjes.

Ik heb de beschikking over een bel&sms sim zonder data ( simA ) en een sim voor alleen data ( simB ).

Als beide sim's active zijn kan ik dan via de internet verbinding van simB een whatsapp krijgen op het
telefoonnummer van simA ?

Kan simB dienen als hotspot voor mijn tablet ?

Als ik aan het internetten ben op simB ben ik dan telefonisch bereikbaar op simA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als beide sim's active zijn kan ik dan via de internet verbinding van simB een whatsapp krijgen op het
Dit weet ik niet (ik gebruik geen WhatsApp). Ander punt (wat misschien niet belangrijk voor je is) is dat je geen 2 telefoonnummers aan 1 WhatsApp account kan koppelen. Met oa Facebook kan dit wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 22-10-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
hv00552 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:55:
Ik overweeg ook de MotoG 2014 vanwege de dual sim optie echter een paar vraagjes.

Ik heb de beschikking over een bel&sms sim zonder data ( simA ) en een sim voor alleen data ( simB ).

Als ik aan het internetten ben op simB ben ik dan telefonisch bereikbaar op simA ?
Ik ga er vanuit dat dit wel kan. Als je je SIM unlock code nog niet ingevoerd hebt, en dus die internetverbinding nog niet actief is, en je wel met WiFi verbonden bent, krijg je je whatsapp berichten ook gewoon binnen. Het is dus puur je account verificatie, je hoeft niet per se met die sim actief te zijn.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

hv00552 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:55:

Ja, ja en ja ;)

2 sims werkt echt perfect. De dataverbinding van één sim werkt gewoon als algehele dataverbinding van je telefoon. Vandaar op al je vragen het antwoord ja.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Ik had begrepen als je Encryptie aanzet op de Moto G (4G) met KitKat dat dan de performance behoorlijk achteruit gaat.

Bij Lollipop gaat dat standaard aanstaan. Ik ben nieuwsgierig hoe dit gaat uitpakken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan best zijn, maar met mijn Moto G 2014 heb ik nog niets gemerkt van mindere prestaties. Vanaf het begin heb ik gelijk encryptie geactiveerd en ik vind het allemaal zeer vloeiend en responsief.
Ik speel geen games op de telefoon. Bij het starten van apps merk ik echter geen storende vertraging en zodra het in het geheugen geladen is zul je er ook niets meer van merken lijkt mij. (het gaat alleen om de lees en schrijfacties van en naar je opslag geheugen en niet het werkgeheugen toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik ben uiteindelijk toch voor de Moto G 2014 gegaan. Ik heb hem net binnen, maar ik merk dat er op de onderste helft van het scherm een stukje is (ongeveer een halve vierkante centimeter) dat lichter is dan de rest van het scherm. Een witte vlek dus wat er denk ik op duidt dat het scherm ergens niet goed zit. Kan ik ervan uitgaan dat dat een defect scherm is en dat hij terug moet naar de winkel?

[ Voor 11% gewijzigd door Ovindel op 24-10-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb sinds augustus de Moto G 4G/LTE, en hij loopt als een zonnetje, niets over te klagen.

Alleen wil hij nu sinds zo'n 2 weken een update installeren (21.11.56.en.eu). Telkens als ik dit probeer, start hij opnieuw op, begint hij met installeren ne zegt hij na 10 seconden dat de installatie niet gelukt is.

Ik denk dat dit komt doordat ik hem geroot heb, waardoor hij die update weigert uit te voeren. Opzich niet zo'n probleem, maar die melding komt wel elke dat terug.
Ik vroeg me dus af:

- Is er een mogelijkheid om toch te updaten, zonder root helemaal te verwijderen en naderhand opnieuw te rooten? Ik kon zelf op internet geen mogelijkheid vinden om tijdelijk te 'unrooten'.
- Is er een mogelijkheid om die irritante meldingen weg te halen?

Of is de makkelijkste optie om die meldingen gewoon te negeren tot Lollipop voor de Moto G beschikbaar komt en dan te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ovindel schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:17:
Ik ben uiteindelijk toch voor de Moto G 2014 gegaan. Ik heb hem net binnen, maar ik merk dat er op de onderste helft van het scherm een stukje is (ongeveer een halve vierkante centimeter) dat lichter is dan de rest van het scherm. Een witte vlek dus wat er denk ik op duidt dat het scherm ergens niet goed zit. Kan ik ervan uitgaan dat dat een defect scherm is en dat hij terug moet naar de winkel?
Defect? Nee. Maar als die vlek er heel overheersend is en ook niet meer weggaat nadat de telefoon een tijd aanstaat (en heb je het scherm op volle brightness?) dan is dat wel een reden om hem terug te sturen/ te ruilen. Het product voldoet dan niet aan jouw verwachtingen (je mag verwachten dat het scherm gewoon goed is). Ik heb hetzelfde fenomeen met mijn ouder Moto G, de onderzijde is over de hele breedte bij full brightness en donkere kleuren iets lichter, maar ik vind het acceptabel en zie het inmiddels niet meer.

Als je je er aan ergert; terugsturen met als reden dat product niet voldoet aan je verwachting (niet melden als defect want dan heb je kans dat ze hem gaan repareren voor je met alle ellende van dien)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 24-10-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Als ik zachtjes drukte in de buurt van het 'vlekje' kwam er alleen maar nog meer light bleeding. Scherm is er denk ik dus niet goed ingezet.

De winkel gaat hem omruilen dus komt neem ik aan in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vanochtend lag mijn moto g 4g via usb naar de pc op het bureau, op de een of andere manier trok ik de kabel onbedoeld mee terwijl ik wou opstaan, bam kabel schiet los en mijn gloednieuwe moto g 4g komt flat out met scherm eerst op de houten vloer. Ik heb er een screenprotector en grip shell op zitten, de val was van 1 meter hoogte. Na een beetje stof van het scherm te poetsen was er geen kras te bekennen. Was al aan het denken dat er een goede barst zou verschijnen maar dat viel wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
@Joosie200
Komt vast door dat het Gorilla Glass is in combinatie met een screenprotector *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
toro36 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:03:
@Joosie200
Komt vast door dat het Gorilla Glass is in combinatie met een screenprotector *O*
sceenprotector _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Met GG mag het dan wel dubbelop zijn door toch een screenprotector te gebruiken, maar ik maak dat liever tig keer schoon dan allerlei stof te zien ophopen rondom het scherm, achter het scherm zoals bij mijn ZTE blade waar ik geen screenprotector op had zitten. Die had geen GG maar dan nog. Het zal best meer kunnen doorstaan maar ik wil het er niet op wagen. Bovendien doe ik het niet om het toestel mooi te houden voor eventuele doorverkoop later. Ga met dit toestel wederom als het even kan drie jaar mee uitzingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Gisteren mijn telefoon verkocht en Moto g 2014 bij coolblue besteld. Zojuist stond de postbode voor de deur met het pakje. Blijkt de verkeerde telefoon erin te zitten... 2013 versie. Meteen gebeld en ze gaan het uitzoeken.

Wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
Pieter van Ras schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:13:
Heb sinds augustus de Moto G 4G/LTE, en hij loopt als een zonnetje, niets over te klagen.

Alleen wil hij nu sinds zo'n 2 weken een update installeren (21.11.56.en.eu). Telkens als ik dit probeer, start hij opnieuw op, begint hij met installeren ne zegt hij na 10 seconden dat de installatie niet gelukt is.

Ik denk dat dit komt doordat ik hem geroot heb, waardoor hij die update weigert uit te voeren. Opzich niet zo'n probleem, maar die melding komt wel elke dat terug.
Ik vroeg me dus af:

- Is er een mogelijkheid om toch te updaten, zonder root helemaal te verwijderen en naderhand opnieuw te rooten? Ik kon zelf op internet geen mogelijkheid vinden om tijdelijk te 'unrooten'.
- Is er een mogelijkheid om die irritante meldingen weg te halen?

Of is de makkelijkste optie om die meldingen gewoon te negeren tot Lollipop voor de Moto G beschikbaar komt en dan te updaten?
Uitschakelen kan door met Titanium backup pro (of iets vergelijkbaars) Motorola OTA te freezen. Dan krijg je de melding niet meer.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

ben nieuw op dit forum, en dit wordt mijn eerste post :)

Ik heb het internet én dit forum al doorzocht (alsook deze thread) maar niet echt een sluitend antwoord gevonden, ook al lijkt het mij een standaard vraag:

ik ben van plan voor mijn vriendin de motorola moto G 2013 (4G) te kopen. Ik verkies deze boven de 2014 versie omwille van de 4G en omwille van het kleiner scherm (de 2013-grootte vind ik perfect).

Nu: amazon.de is veruit de goedkoopste site. Maar als absolute NIET-kenner vroeg ik me af: is dat dan 100 % dezelfde smartphone dan als je hem zou kopen in België? Is er dus een reden om hem daar niet te kopen?

Dat was het :)

alvast bedankt

grtz
clubje

ps. ook wel vreemd,

via amazon.de zelf zie ik deze prijs:
http://www.amazon.de/Moto...ywords=motorola+moto+g+4g

en via de link op tweakers:
http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B00L2519WK

lijkt me voor de rest krak hetzelfde...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:21:
ps. ook wel vreemd,

Het verschil in beide zit hem in degene die hem verkoopt. Die voor 179 wordt rechtstreeks door Amazon verkocht, die voor 176,32 door een externe derde verkoper die op Amazon adverteert verkocht. Ik heb vaak zat spullen rechtstreeks verkocht door Amazon.de gekocht, qua garantie zit je daar toch een stukje veiliger dan het via een derde te moeten regelen. Voorkomt iig veel gedoe en dat voor 2,68 euro meer zou ik het wel waard vinden. Retourneren naar Amazon kan via een Nederlands antwoordnummer en dus gratis, al brachten ze wel retourkosten in mindering op het geldbedrag wat ik terug ontving toen ik dat op die manier deed :?

Of het dezelfde toestel is zoals je die in België kunt krijgen zou ik niet weten. Maar gezien Android adhv je sim detecteert welke taal ie moet weergeven bij de eerste keer opstarten zitten daar alle Europese talen tussen. Kan nog zijn dat Amazon.de aan branding doet van Telekom o.i.d. maar dat lijkt me toch haast niet zo, dan zouden ze het wel vermelden. Dus je kunt er wel vanuit gaan dat je van Amazon.de een soortgelijk toestel in handen krijgt als eentje die je ter plekke in een winkel in België zou meekrijgen ;)

OT maar weer. Ik ben zeer te spreken over de accu van de 4G variant :) Krijg er met hetzelfde (lichte) gebruik als anders meer screen on time mee t.o.v. mijn ZTE Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 20-11-2024
The_Fes schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:39:
[...]

Uitschakelen kan door met Titanium backup pro (of iets vergelijkbaars) Motorola OTA te freezen. Dan krijg je de melding niet meer.
Bedankt, nog niet aan gedacht :)
Heb m gefreezed met Uninstaller Pro, dat moet ook wel werken lijkt me.
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:21:
Hallo iedereen,

ben nieuw op dit forum, en dit wordt mijn eerste post :)

Ik heb het internet én dit forum al doorzocht (alsook deze thread) maar niet echt een sluitend antwoord gevonden, ook al lijkt het mij een standaard vraag:

ik ben van plan voor mijn vriendin de motorola moto G 2013 (4G) te kopen. Ik verkies deze boven de 2014 versie omwille van de 4G en omwille van het kleiner scherm (de 2013-grootte vind ik perfect).

Nu: amazon.de is veruit de goedkoopste site. Maar als absolute NIET-kenner vroeg ik me af: is dat dan 100 % dezelfde smartphone dan als je hem zou kopen in België? Is er dus een reden om hem daar niet te kopen?

Dat was het :)

alvast bedankt

grtz
clubje

ps. ook wel vreemd,

Nouja, veruit de goedkoopste..
Amazon zelf verkoopt hem voor 179. Voor dat geld krijg je hem ook bij Trendy Computers (Zie Pricewatch), alleen moet je er dan nog 7 euro verzendkosten bij betalen.

Aangezien het toch niet voor jezelf is hoef je je over die 7 euro niet zo'n zorgen te maken. Ik zou gewoon op safe spelen en voor een Nederlandse webshop gaan. Mocht je problemen krijgen met garantie oid krijg jij wss de schuld omdat je bij een buitenlandse webshop hebt besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 11:50

Esumontere

Floep, banaan.

Waarom is dit een topic aan het worden met 'hier kan je hem goedkoop kopen!', in plaats van daadwerkelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Esumontere schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:51:
Waarom is dit een topic aan het worden met 'hier kan je hem goedkoop kopen!', in plaats van daadwerkelijke ervaringen?
Inderdaad. Als je over prijzen wil discussieren kan je dat beter in dit topic doen Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 06-10 12:29

iChaos

It's Lupus.

Ha, lekker dan, kennelijk is binnen nu en 2 tot 3 dagen geleden de kernel source uitgekomen voor de Moto G 2014 :) Ik was sterk de LG G2 aan het overwegen, maar nu ik ook op de Moto G aan de slag kan met het ontwikkelen van ROMs is het best een sterke kanshebber om mijn volgende toestel te worden.

Which brings me to my question: hoe smooth is het toestel? Ik kom van een MT6589-supported telefoon af met 1GB RAM, en daar had ik na een reboot soms al dat het niet helemaal soepel verliep. Is dat bij de Moto G 2014 wel het geval? Ik snap dat apps af en toe afgesloten zullen worden omdat 1GB wat krap is, maar stoort het bij normaal gebruik, en dan vooral met hoe vloeiend apps functioneren?

Indien daar geen grote problemen mee zijn ga ik de bestelling eens plaatsen morgen en direct aan de slag met het compileren van een kernel en een poging voor CyanogenMod voor de Moto G 2014 :) (HTC Desire en Flyer was ik beide keren de eerste mee, dus ik heb een naam hoog te houden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16
iChaos, ik heb nog een HTC Flyer: wat is de meest recente ROM daarvoor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 06-10 12:29

iChaos

It's Lupus.

Development is daar wel erg dood hoor :p ICS Yetki is de laatste ROM die ik heb gemaakt die min of meer wel goed werkt (Bluetooth doet het niet, maar volgens mij was dat ook het enige gebrek). Er is ook een JellyBean 4.1 ROM, maar daarvoor zijn flink wat rare fratsen uitgehaald om het werkend te krijgen en ik had er geen goede ervaringen mee, maar die drijft dus ook ergens rond op XDA. Meer gaat het ook niet worden ben ik bang, de community was er al niet echt actief en ik was de enige developer die vanaf source kon compilen of wist wat je in de kernel moest doen om dingen op te lossen, en toen we toch echt een 3.X kernel nodig zouden hebben om op 4.2 te kunnen komen ben ik daar een flinke tijd mee bezig geweest, maar de kernel bleef op zijn bek gaan en het toestel rebooten, en hulp van anderen was er ook niet, dus toen ben ik maar gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 17:10
En hoe zit het nu daadwerkelijk met de accu in 2014 uitvoering? Is de batterij echt zo slecht als de o.a. Tweakers-review doet vermoeden.......Voor de rest qua specs een prima toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Joosie200 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:24:
Vanochtend lag mijn moto g 4g via usb naar de pc op het bureau, op de een of andere manier trok ik de kabel onbedoeld mee terwijl ik wou opstaan, bam kabel schiet los en mijn gloednieuwe moto g 4g komt flat out met scherm eerst op de houten vloer. Ik heb er een screenprotector en grip shell op zitten, de val was van 1 meter hoogte. Na een beetje stof van het scherm te poetsen was er geen kras te bekennen. Was al aan het denken dat er een goede barst zou verschijnen maar dat viel wel mee :)
Mwoa bij mij knalt ie best vaak van de bank op het laminaat (ja ik ben onhandig), maar er gebeurt nooit wat. Heb alleen bumpercase er omheen zitten. Verder geen screenprotector (want lelijk). Stevig toestel is het zeer zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Sinds vanmorgen ook ook moto g (2nd edition) eigenaar. Eerste indrukken erg positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Drifter7 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:51:
En hoe zit het nu daadwerkelijk met de accu in 2014 uitvoering? Is de batterij echt zo slecht als de o.a. Tweakers-review doet vermoeden.......Voor de rest qua specs een prima toestel!
Ik vind hem prima, na 14 uur op 70% met wat browsen en bellen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Drifter7 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:51:
Ik doe er een dag of vijf mee.
- allerlei achtergrondprocessing uitzetten.
- wifi, 3g, Bluetooth, location alleen aanzetten wanneer je het nodig hebt
- ART runtime in plaats van Dalvik. (Dit scheelt veel!)
- (en ik ben een lichte gebruiker, dat scheelt ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

geerten schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:23:
[...]

Ik doe er een dag of vijf mee.
- allerlei achtergrondprocessing uitzetten.
- wifi, 3g, Bluetooth, location alleen aanzetten wanneer je het nodig hebt
- ART runtime in plaats van Dalvik. (Dit scheelt veel!)
- (en ik ben een lichte gebruiker, dat scheelt ook)
Hoe zet je art aan?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Zo, ja. Of anders wachten op de Lollipop update: voor zover ik weet is ART daar de default runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Volgende maand wil ik ook een Moto G halen, twijfel alleen nog tussen de 2013 (4G) versie en de 2014. De 2014 is nog groter dan mijn Nexus 5, die ik persoonlijk al net te groot vindt. Daarnaast is de accucapaciteit ook nog eens gelijk, samen met gelijke software, lijkt me de accuduur van de 2013 versie beter. Dit wordt ook in reviews bevestigd.
Camera en front speakers maak ik mij niet zo druk om. 4G biedt wel weer zijn voordelen. Rest alleen nog de updates. Van beide is bevestigd dat ze naar Android 5/L gaan. Alleen daarna, zou hier nog een verschil zitten in ondersteuningstermijn?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als je dual-sim niet belangrijk vindt is de 2014 versie niet erg zinvol, idd.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 30-10-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
gehaktstaaf schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:55:
De 2014 is nog groter dan mijn Nexus 5, die ik persoonlijk al net te groot vindt.
Voldoende redenen voor mij om voor de 2013 te gaan. Het is toch een ding dat je vaak in je handen hebt en gebruiksgemak is mij veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 20:32
Card Nox schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:24:
[...]

Voldoende redenen voor mij om voor de 2013 te gaan. Het is toch een ding dat je vaak in je handen hebt en gebruiksgemak is mij veel waard.
Precies de reden waarom ik ook gisteren de 2013 4G variant heb besteld. Nog lang getwijfeld of ik een Z1 compact of een Z3 compact zou kopen, maar het prijsverschil is echt te groot (je kunt 2-3 Moto G's kopen voor dat geld) voor de verbetering in performance. Ik ben niet een hele intensieve telefoongebruiker, dus de iets mindere performance zal mij waarschijnlijk niet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Wat doet dat "Encrypt phone" nu eigenlijk? Ik begrijp het denk ik niet. Ik kan gewoon via usb bij de sdcard en het interne opslag deel nu het encrypted is.

[ Voor 6% gewijzigd door toro op 31-10-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nou, als het aanzet kan je het in ieder geval niet meer uitzetten !!!
Dus bezint eer ge begint.

Zelf als je geroot ben en een custom recovery en een nieuwe rom plaatst blijft je toestel een soort van gelocked met pincode.
Ja, veilig is het opzich wel

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Voor de twijfelaars voor een 2013 of 2014 model heb ik een review geplaatst waarom ik voor de 2014 ben gegaan.
productreview: Motorola Moto G Dual SIM (2014) Zwart review door Pinin

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Inmiddels ligt de 2013-versie voor 152 euro bij Amazon.fr - die verzenden ook naar NL (en Belgie zelfs gratis).

[ Voor 75% gewijzigd door Dreamvoid op 02-11-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik krijg de Moto G met geen mogelijkheid gekoppeld aan m'n PC met Windows 7. Device Manager, losse drivers, admin rechten erop, MTP aan/uit, developer opties aan/uit. Hij vindt niks :( Wie heeft de gouden tip? M'n One Plus One doet het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
Hallo,

Mijn vader heeft zijn Moto G 8GB 2013 versie vanochtend uitgezet en toen hij hem vanmiddag weer aan wilde zetten ging de telefoon na het witte scherm met blauwe Motorola logo niet meer verder met opstarten maar gaf de telefoon een zwart scherm weer.

Verder dan dit scherm komt de telefoon niet meer.

Hoe is dit op te lossen?

Er is niets aan de software van de telefoon aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
LIMIT-AR schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:25:
Hallo,

Mijn vader heeft zijn Moto G 8GB 2013 versie vanochtend uitgezet en toen hij hem vanmiddag weer aan wilde zetten ging de telefoon na het witte scherm met blauwe Motorola logo niet meer verder met opstarten maar gaf de telefoon een zwart scherm weer.

Verder dan dit scherm komt de telefoon niet meer.

Hoe is dit op te lossen?

Er is niets aan de software van de telefoon aangepast.
probeer nogmaals helemaal uit te zetten en dan weer aan

anders onderstaand (wis wel al je gegevens...)

Misschien dat dit filmje je verder helpt...

[ Voor 9% gewijzigd door gram501 op 02-11-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cartman!

dat is wel heel raar! ik heb dezelfde combinatie .. windows 7 en moto g.. misschien is je data kabel kapot? of misschien de drivers los downloaden en installeren.. je moet wel het scherm ontgrendelen als je hem gekoppeld heb, dan ziet windows hem pas als ''apparaat''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
probeer eens een andere kabel en of usb poort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
One Plus One doet t met dezelfde kabel prima ieder geval, andere poort had ik al geprobeerd en telefoon was gewoon ontgrendeld. Ook heb ik de drivers los geinstalleerd met admin-rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Cartman! schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:09:
One Plus One doet t met dezelfde kabel prima ieder geval, andere poort had ik al geprobeerd en telefoon was gewoon ontgrendeld. Ook heb ik de drivers los geinstalleerd met admin-rechten.
Klinkt misschien raar maar het bij helpt bij de raarste dingen...

Heb je al een Reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, reboot gedaan na t installeren van de drivers ondanks dat de installer er verder niet om vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
gram501 schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:46:
[...]

probeer nogmaals helemaal uit te zetten en dan weer aan

anders onderstaand (wis wel al je gegevens...)

Misschien dat dit filmje je verder helpt...

[video]
Is er nog een manier om data uit te lezen via usb om bijvoorbeeld foto's over te zetten naar een computer?

Ik kan wel in die falcon s fastboot komen en de inhoud van sdcard zien op de telefoon zelf.

Maar is er nog een manier om de data over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 20:19
De app Wifi File Transfer van Smarterdroid.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
LIMIT-AR schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:50:
[...]

Is er nog een manier om data uit te lezen via usb om bijvoorbeeld foto's over te zetten naar een computer?

Ik kan wel in die falcon s fastboot komen en de inhoud van sdcard zien op de telefoon zelf.

Maar is er nog een manier om de data over te zetten?
Ik gebruik ES File explorer om bestanden te kopieren via WIFI (met de LAN mogelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:43

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb op eBay een Moto G (1st gen) gekocht voor nog geen $100. Ik heb deze gebricked tijdens het updaten van 4.4.2 naar 4.4.4. Het blijkt een AT&T model te zijn die dichtgetimmerd zit (bootloader is niet te unlocken). Ik kan alleen nog maar booten naar FastBoot. Als ik via ADB wil updaten krijg ik steeds foutmeldingen. Zowel met ZIP-files als tar.gz files. Ook downgraden naar 4.3 wil niet. Enig idee of deze te unbricken is?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Even een vraagje. Om straks de OTA naar Lollipop te doen heb ik volgens mij wel de stock recovery nodig, toch? Zoja, hoe krijg ik die weer op de telefoon? Ik heb nu TWRP erop. Kan ik de recovery uit de stock firmware gewoon flashen via ADB of moet ik helemaal terug naar stock. Ik zou graag alleen de stock recovery weer terug willen zetten. Ik heb al zitten zoeken op XDA etc.. maar kom er eerlijk gezegd niet uit.
Ik heb nu gewoon stock rom draaien met root en Xposed framework etc. Ik weet dat je die uit moet zetten (deinstalleren) om OTA updates te draaien maar de recovery ben ik niet zeker van. Ik heb de laatste (kleine) update gewoon gedaan met TWRP en dat ging goed maar voor Lollipop durf ik dat eigenlijk niet aan. Iemand enige suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ik krijg nu net een OTA Update binnen van 120MB op mijn moto g 2014.

Heb nu versie 21.11.23 en 03
Build KXB21.85-23

[ Voor 27% gewijzigd door IkWilbert op 04-11-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
kun je je scherm miracasten /clonen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

gram501 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:23:
kun je je scherm miracasten /clonen??
Waar kan ik dit vinden? Heb nu wel Google now als ik naar links swipe. Dit heb ik uitgezet omdat ik now toch niet gebruik. Zie op internet dat dit een update is die eind september door Motorola is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Via je pulldown menu en dan optie cast screen?? (hoop ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Anders via deze manier?!

http://forum.xda-develope...mirroring-device-t2812193

Vraag me wel af of je ook nog een active widi internet verbinding hebt tijdens casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Casten kan je vinden bij instellingen -> weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 14:11
WITFRA schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:26:
Even een vraagje. Om straks de OTA naar Lollipop te doen heb ik volgens mij wel de stock recovery nodig, toch? Zoja, hoe krijg ik die weer op de telefoon? Ik heb nu TWRP erop. Kan ik de recovery uit de stock firmware gewoon flashen via ADB of moet ik helemaal terug naar stock. Ik zou graag alleen de stock recovery weer terug willen zetten. Ik heb al zitten zoeken op XDA etc.. maar kom er eerlijk gezegd niet uit.
Ik heb nu gewoon stock rom draaien met root en Xposed framework etc. Ik weet dat je die uit moet zetten (deinstalleren) om OTA updates te draaien maar de recovery ben ik niet zeker van. Ik heb de laatste (kleine) update gewoon gedaan met TWRP en dat ging goed maar voor Lollipop durf ik dat eigenlijk niet aan. Iemand enige suggestie?
Ik heb dezelfde configuratie als jij en ik wacht gewoon op een zip bestand die je in TWRP kan flashen, die gaat er via XDA zeker komen. Bovendien wil ik ook wachten op een nieuwe Xposed framework omdat deze nu ivm ART nog niet beschikbaar is voor Lollipop.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Motorola heeft de kernel source vrijgegeven van sowieso de 2014 versie:
http://www.androidauthori...rce-moto-x-g-2014-545890/
Pagina: 1 ... 33 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.