Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
vandermark schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:04:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie als jij en ik wacht gewoon op een zip bestand die je in TWRP kan flashen, die gaat er via XDA zeker komen. Bovendien wil ik ook wachten op een nieuwe Xposed framework omdat deze nu ivm ART nog niet beschikbaar is voor Lollipop.
OK, dat is ook een optie. Ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat het wel even kan duren voordat er een custom recovery is voor lollipop. Geduld is niet mijn sterkste kant ;). Ik vind het ook wel jammer mocht ik geen Xposed framework meer hebben. Is echt wel een beetje een must geworden voor me. Draait lollipop alleen op ART dan? Geen Dalvik meer?

Alles bij elkaar misschien toch maar overwegen om even te wachten met Lollipop. Kan op de Moto G 4G van mijn vrouw proberen, die is nog helemaal stock _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:47
De laatste 2 maanden is mijn Moto G (16GB, 2013) ontzettend traag geworden. Het openen van apps duurt vaak 4-5 seconden waar soms het openen van het app-overzicht al 2 seconden duurt. Ik heb sinds die tijd niks geks gedaan met mijn Moto G.

Ik heb de cache al verwijderd, maar ik weet niet of dit gewerkt heeft. Voor de duidelijkheid: mijn Moto G heeft nog 6GB geheugen over. Als ik kijk naar het RAM gebruik, dan verbruikt hij 667MB en is er nog maar 208MB over. Het dunkt mij dat het probleem hem hier in zit, maar wellicht dat iemand tips heeft hoe ik dit kan verhelpen? Het liefst zonder een hard reset....

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:13
vraagje
hoe het best een moto G 4G rooten, mijn toestel is simlokvrij.
moet ik eerst de bootloader unlocken of niet, al verschillende Samsung-tablet geroot maar nu zie ik door het bos de bomen niet meer.

veel dank op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
XIII schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:43:
vraagje
hoe het best een moto G 4G rooten, mijn toestel is simlokvrij.
moet ik eerst de bootloader unlocken of niet, al verschillende Samsung-tablet geroot maar nu zie ik door het bos de bomen niet meer.

veel dank op voorhand.
Bootloader moet unlocked zijn, volg deze handleiding. Succes!

http://theunlockr.com/2014/07/31/how-to-root-the-moto-g-4glte/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57
Raden jullie CWM of TWRP aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
Ik gebruik TWRP vanwege touch bediening maar volgens mij is er tegenwoordig ook CWM met touch.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Misschien heb je hier wat aan om je keuze te maken.

http://www.droidiser.com/2013/04/twrp-vs-clockworkmod-recovery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
WITFRA schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik TWRP vanwege touch bediening maar volgens mij is er tegenwoordig ook CWM met touch.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Misschien heb je hier wat aan om je keuze te maken.

http://www.droidiser.com/2013/04/twrp-vs-clockworkmod-recovery.html
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardK123 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:22:
De laatste 2 maanden is mijn Moto G (16GB, 2013) ontzettend traag geworden. Het openen van apps duurt vaak 4-5 seconden waar soms het openen van het app-overzicht al 2 seconden duurt. Ik heb sinds die tijd niks geks gedaan met mijn Moto G.

Ik heb de cache al verwijderd, maar ik weet niet of dit gewerkt heeft. Voor de duidelijkheid: mijn Moto G heeft nog 6GB geheugen over. Als ik kijk naar het RAM gebruik, dan verbruikt hij 667MB en is er nog maar 208MB over. Het dunkt mij dat het probleem hem hier in zit, maar wellicht dat iemand tips heeft hoe ik dit kan verhelpen? Het liefst zonder een hard reset....

Dank alvast!
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
En ik ook. Wat wel helpt is ccleaner erover heen gooien, maar dat werkt a niet volledig (terug op snelheid) en b maar tijdelijk.

Ik heb trouwens wel een hoop apps. 200 of zo, maar ook 1.2 GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:40
Mijn vriendin heeft bij het paardrijden een kleine stunteling meegemaakt zonder veel erg voor haar maar de Moto G die in haar jas zat had minder geluk:

https://drive.google.com/...4d3BwaTg/view?usp=sharing

Nu was ik aan het rondkijken voor het scherm te repareren, dat heb ik al eerder gedaan met smartphones maar in dit geval zitten er geen barsten in de toplaag en de touch werkt ook nog. Heeft het dan nut om een nieuwe LCD / Digitizer te steken of zit het probleem elders?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn moto G 4G rooten en upgraden naar Lollipop. Wat kan ik het beste doen?

- Eerst wachten op de OTA update van Lollipop en daarna de Moto G 4G rooten.
- Eerst de Moto G 4G rooten en daarna wachten op de OTA update van Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Ik zou eerst de update installeren en dan pas rooten. Omdat de kans groot is dat je de update niet kunt installeren met een custom recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:28

Dank alvast!
Bij mij ook. Heb toch maar een hard reset gedaan. Nu loopt alles voorlopig iig weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Darks schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:05:
Mijn vriendin heeft bij het paardrijden een kleine stunteling meegemaakt zonder veel erg voor haar maar de Moto G die in haar jas zat had minder geluk:

https://drive.google.com/...4d3BwaTg/view?usp=sharing

Nu was ik aan het rondkijken voor het scherm te repareren, dat heb ik al eerder gedaan met smartphones maar in dit geval zitten er geen barsten in de toplaag en de touch werkt ook nog. Heeft het dan nut om een nieuwe LCD / Digitizer te steken of zit het probleem elders?
Je linkt werkt helaas niet, lijkt een fout te zijn in het knippen en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35

Dank alvast!
Wat misschien de rede kan zijn is de hoeveelheid apps die je er op hebt staan. Veel apps hebben een 'service' in de achtergrond draaien en ook al heb je nog geheugen vrij, het houdt wel je CPU wat bezig. Ik heb gemerkt dat wanneer ik alle apps had bevroren met greenify, dat mijn Nexus 7 een pak soepelder liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Voor mijn moto G 4g zoek ik een andere gallery. In de standaard kan ik namelijk geen nieuwe mappen aanmaken en foto's verplaatsen. Ik zoek er wel een zonder reclame, eventueel tegen een kleine vergoeding. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
:9
thejoker80 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:41:
Voor mijn moto G 4g zoek ik een andere gallery. In de standaard kan ik namelijk geen nieuwe mappen aanmaken en foto's verplaatsen. Ik zoek er wel een zonder reclame, eventueel tegen een kleine vergoeding. Enige suggesties?
Ik gebruik hiervoor QuickPic, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik factoy reset doe via instellingen, ga ik dan terug naar de android versie waarmee mn toestel geleverd werd of die waarop ik nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25

IkWilbert

Het is mij!

Outlandos schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:03:
Als ik factoy reset doe via instellingen, ga ik dan terug naar de android versie waarmee mn toestel geleverd werd of die waarop ik nu zit?
Waarop je nu zit, 4.4.4 als het goed is :)

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 11-11-2014 13:07 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:22

Dank alvast!
Ik heb/had hetzelfde probleem. Ik ben daarom een paar dagen geleden van de Google One launcher terug gegaan naar de standaard launcher en dat lijkt een stuk geholpen te hebben. Een snelheidsmonster zal het natuurlijk nooit worden, maar het wisselen van apps en het opvragen van de lijst van apps lijkt weer een stuk soepeler te gaan. Misschien ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
Ik heb een raar probleem met mijn Moto G 2nd gen. Als ik in de camera app de flash aanzet, loopt de camera app vast en blijft de flash aanstaan totdat ik mijn toestel opnieuw heb opgestart en de camera app opnieuw heb geopend. Dan gaat de flash wel weer uit, maar wanneer ik de flash weer aanzet begint het weer opnieuw. Foto's maken met flash is zo niet mogelijk en het is natuurlijk sowieso waardeloos. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit filmpje laat precies zien waar ik ook last van heb: YouTube: MOTO G 2nd Genration FlashLight Stuck Issue

Het eerste exemplaar van dit toestel had een probleem met het scherm en nu heb ik een nieuw exemplaar gekregen en heeft die weer een probleem met dit. Ik wordt hier niet echt goed van eerlijk gezegd, het is elke keer wat. Zijn er meer mensen die dit soort problemen ondervinden? Het lijkt een beetje goedkoop is duurkoop te worden.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Laatst online: 08-06 01:16
Ik heb geen last van flash en of scherm probleem ( wat was dat dan?) ook 2nd gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
IkWilbert schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:07:
[...]

Waarop je nu zit, 4.4.4 als het goed is :)
Dus als ik straks naar 5.0 update en ik factory reset um vervolgens dan staat ie daarna nog wel op 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 05-10 16:03
Outlandos schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:18:
[...]

Dus als ik straks naar 5.0 update en ik factory reset um vervolgens dan staat ie daarna nog wel op 5.0?
Ja. Dat geldt voor elke Android smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
gram501 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:35:
Ik heb geen last van flash en of scherm probleem ( wat was dat dan?) ook 2nd gen
Hmm... nu houdt het flash probleem gelukkig op zo te zien, hij heeft urenlang raar gedaan maar nu doet hij weer normaal. Hopelijk blijft het weg.

Ik had last van backlight bleeding. Er zat een stuk van een halve vierkante centimeter midden op het scherm waar het licht fel doorheen scheen. Maar dat was natuurlijk een fabrieksfout dus is deze meteen omgewisseld voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 16:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hadden jullie vast al gezien, maar toch:

http://arstechnica.com/ga...heir-lollipop-update-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Gezien, afwachten wanneer de OTA hier beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Misschien wel interessant voor mensen die denken een Moto G te kopen:
http://www.androidpolice....-with-a-free-bumper-case/
Ze leveren naar Europa voor 25$ en het ondersteunt de juiste frequenties voor België en Nederland. Alleen wel refurbished dus weinig garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Wat zijn jullie ervaringen met het versturen en tonen van metadata van de Moto G naar een afspeelapparaat?
In alle auto's waar ik de Moto G via bluetooth mee verbind, valt mij op dat er bijna geen metadata verstuurd of getoont wordt.

Eerst dacht ik dat dit kwam door het afspeelapparaat / auto, maar nu begin ik daar toch aan te twijfelen. In 3 auto's, alle nieuwer dan 2011 zie ik het zelfde verschijnsel. Huidige auto is een golf 7 met Discovery media audio systeem. Als ik de Google music (oid) app start en een nummer afspeel zie ik vaak alle metadata van het eerste nummer. Daarna blijft deze metedata staan, onafhankelijk van het nummer dat daarna gespeelt wordt. Andere keren zie ik helemaal geen metadata verschijnen.

Ligt dit aan de Moto, Android of de auto's?

De bediening werkt wel prima (Play/pauze/next) en bellen en het syncen van telefoonboek werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 16:24
Ik heb de moto g 1e generatie en gebruik Spotify icm een Ford Fiesta en de metadata wordt korrekt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb vandaag een Moto G 4G gekocht. Ik merk echter dat hij ghost touches doet aan de bovenkant van het scherm. Dit betekent dat hij bijvoorbeeld het pulldown-menu opent zonder dat ik daar click of de groepsinformatie in whatsapp toont zonder dat ik daar om vraag.

Opnieuw opstarten zorgt niet voor een oplossing. Zijn er oplossingen of mag ik hem gaan ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:55
Opperhoof schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:33:

Ligt dit aan de Moto, Android of de auto's?

De bediening werkt wel prima (Play/pauze/next) en bellen en het syncen van telefoonboek werkt ook.
Ik gebruik de 4G variant dagelijks i.c.m. een Parrot Mki 9200 en dit werkt juist heel goed eigenlijk.
Met mijn Iphone 5 was dit een grote irritatie, altijd alleen de data van het eerste nummer.
Ojjorz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:20:
Ik heb vandaag een Moto G 4G gekocht. Ik merk echter dat hij ghost touches doet aan de bovenkant van het
Opnieuw opstarten zorgt niet voor een oplossing. Zijn er oplossingen of mag ik hem gaan ruilen?
Ik heb hier geen last van (of gehad). Lijkt me toch hardwarematig als het steeds spontaan gebeurd?

[ Voor 31% gewijzigd door Electromonkey op 12-11-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb vandaag een Moto G 4G gekocht. Ik merk echter dat hij ghost touches doet aan de bovenkant van het scherm. Dit betekent dat hij bijvoorbeeld het pulldown-menu opent zonder dat ik daar click of de groepsinformatie in whatsapp toont zonder dat ik daar om vraag.

Je kunt proberen het scherm even goed schoon te maken; viezigheid kan genoeg geleiden om een touch te veroorzaken. Gebruik je een screen protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Heb je de oplader erin zitten? Dat wel bij mij nog wel eens voor vreemd touch gedrag zorgen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees overal dat lollipop naar gen 2 komt.. maar komtie ook naar de eerste generatie? kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 10:55
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, maar dat is bevestigd, ook de eerste generatie G toestellen krijgt Android 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:44
partyondude schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:03:
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, maar dat is bevestigd, ook de eerste generatie G toestellen krijgt Android 5.0
Lijkt me ook logisch, aangezien de hardware op het scherm na praktisch hetzelfde is

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:55
mad-dog schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:24:
[...]

Lijkt me ook logisch, aangezien de hardware op het scherm na praktisch hetzelfde is
Waarbij de resolutie zelfs hetzelfde is gebleven, voor mij de reden om voor de 4g 2013 te gaan.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:41:
ik lees overal dat lollipop naar gen 2 komt.. maar komtie ook naar de eerste generatie? kan het nergens vinden...
Dat staat hier:
https://motorola-global-p...re-upgrade-news/g_id/1949

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

BillSpaarbank schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:58:
[...]

Heb je de oplader erin zitten? Dat wel bij mij nog wel eens voor vreemd touch gedrag zorgen.
Bedankt voor de tip, maar helaas lag het daar niet aan. De Moto G teruggebracht naar de MediaMarkt. Daar hebben ze hem als DOA (Dead On Arrival) geregistreerd en mocht ik een nieuwe meenemen. Heb er nu 1 zonder ghost touches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 07:47
Iemand van de 2014 2e gen toevallig al 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

EdwardK123 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:07:
Niet hier. :'(

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

EdwardK123 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:07:
Alleen in de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:26
wachten duurt lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De lollipop update voor de Moto G first gen komt pas in december volgens xda, http://forum.xda-develope...?p=56821580&postcount=502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:46
Mijn Moto G start sinds vanmiddag niet meer op. Dit gebeurde nadat ik de podcast app Stitcher had geïnstalleerd.

Android bevroor, en na een harde reset zag ik de tekst 'App 1 van 1 optimaliseren' (ik neem aan Stitcher). Na een herstart krijg ik ik het scherm waarin ik mijn patroon kan tekenen. De launcher verschijnt , ik kan alleen geen apps starten. Na een paar seconden verschijnt het scherm met het patroon weer. Soms krijg ik de melding ; Het proces com.android.systemui is gestopt'.

Ik heb vervolgens de troubleshooter doorlopen (kies other en 'Phone Hangs/Freezes'). Ik heb gepoogd de chache te wissen maar ook hierbij bleef de telefoon hangen.

Weten jullie nog een alternatief voor een factory / external reset?

Edit: ik ben toch maar voor een factory reset gegaan...

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 17-11-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Of gewoon de bewuste app verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Chip. schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:14:
De lollipop update voor de Moto G first gen komt pas in december volgens xda, http://forum.xda-develope...?p=56821580&postcount=502
Hoho.....ff zeggen wat er staat:

The official OTA is about to be in next week or 1st week of December.

Oftewel hij kan tussen volgende week en 1e week december komen. Maar volgens mij weet hij het ook niet.............

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch al best vaak een update gekregen.. kon ik van mijn Samsung niet zeggen.... 2 weken wachten is ook geen probleem, het functioneert nu ook al als de brandweer.. voor mij iig nooit meer een Samsung! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
gram501 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:11:
Of gewoon de bewuste app verwijderen
Dat kon helaas niet meer, ik kon niets meer selecteren. Maar goed ik ben weer up and running. Moet zeggen dat de telefoon ook een stuk sneller aanvoelt nu, ook met een flink aantal aps opnieuw geïnstalleerd. Bij een Android update kan je dus volgens mij het beste daarna een factory reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
musicfreak schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:35:
[...]

Dat kon helaas niet meer, ik kon niets meer selecteren. Maar goed ik ben weer up and running. Moet zeggen dat de telefoon ook een stuk sneller aanvoelt nu, ook met een flink aantal aps opnieuw geïnstalleerd. Bij een Android update kan je dus volgens mij het beste daarna een factory reset uitvoeren.
Ja dat is altijd de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:53
Sinds een paar dagen klinkt het geluid tijdens gesprekken niet meer zo helder als ik gewend ben en klinkt het geluid overstuurd als de ander luid praat.

Meer mensen die hier last van hebben? Of wellicht een bekend probleem?

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

daanNL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:57:
Sinds een paar dagen klinkt het geluid tijdens gesprekken niet meer zo helder als ik gewend ben en klinkt het geluid overstuurd als de ander luid praat.

Meer mensen die hier last van hebben? Of wellicht een bekend probleem?
Viezigheid in de luidspreker? Of is de luidspreker vochtig geworden?

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 21:51
Sinds gisteren heb ik een raar fenomeen als ik naar hotmail wil gaan. Ik krijg telkens het bericht "Je verbinding is niet prive. Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van dub127.mail.live.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards."
Dit is enkel maar op men moto G, op men laptop en tablet werkt hotmail nog wel. Is er iemand die weet wat dit zou kunnen zijn?

• silvanrijnberk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb mijn moto g geupdate via een OTA zip update met recovery maar nu doet me internet het niet meer hij geeft aan dat er geen service is iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
De eerste geluiden over Lollipop stemmen mij niet echt blij. Als ik zo o.a. de Nexus 5 topics lees dan zegt men dat het lagged van tijd tot tijd en dat het te maken zou kunnen te hebben met de standaard encryption op de diverse devices.

Ik heb het zelf gemerkt toen ik mijn moto G 4G (4.4.4) versleutelde dat alles niet meer zo snel ging als voorheen. Met name het openen van de apps van tijd tot tijd, of hangen af en toe. Na een factory reset vliegt het toestel weer.

Zal het eens testen op mijn Nexus 7 (2013) en kijken hoe het daar op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Ook ik ben erg benieuwd hoe "goed/ vlot" het draait op de Moto G
En vooral of de functie "cast screen" dan werkt...

Want dan is het eerste wat ik aanschaf een Chromecast :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:49
gram501 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:03:

Zover ik het heb gelezen in de comments werkt 'cast screen' niet op lollipop zowel bij de moto g als moto x.

Zie comments op www.androidpolice.com/201...or-samsung-galaxy-note-4/ en www.reddit.com/r/MotoG/co...asting_to_the_chromecast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
toro36 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:18:
De eerste geluiden over Lollipop stemmen mij niet echt blij. Als ik zo o.a. de Nexus 5 topics lees dan zegt men dat het lagged van tijd tot tijd en dat het te maken zou kunnen te hebben met de standaard encryption op de diverse devices.
Encryptie wordt enkel standaard aangezet bij nieuwe devices. Dus bij een update naar lollipop, zul je nog steeds zonder encryptie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
gram501 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:03:

Er bestaat toch al

https://play.google.com/s...?id=com.koushikdutta.cast

dat hetzelfde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 21:34
Nee, Allcast kan alleen specifieke media. Met cast screen repliceer je het complete scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 05-10 16:13
De accu van mijn Moto G gaat ineens veel langer mee! :o Hij hield het amper een dag vol en nu zit ik al op 30 uur en heb ik nog 45% over!

Heb deze week twee dingen gedaan: KK launcer erop gezet en Clean Master voor Android geïnstalleerd en m'n telefoon opgeschoond. Kan het daaraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Misschien doe je er minder/ andere dingen mee, lijkt mij dat de accu daar niet zoveel mee veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 05-10 16:13
gram501 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:33:
Misschien doe je er minder/ andere dingen mee, lijkt mij dat de accu daar niet zoveel mee veranderd
Nee, ben niks anders gaan doen. Denk zelf dat het door de schoonmaak komt. Er is best wel veel verwijderd, namelijk, misschien draaide er toch iets op de achtergrond zonder dat ik het doorhad? :) Blij mee iig! Ben benieuwd hoe het morgen gaat, doordeweeks gebruik ik m'n foon toch meer dan in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij mij gaat de Moto G 4g variant steevast 5u45 screen on time mee, gisteren zo waar 6u meegepakt :o Met mijn ZTE Blade mocht ik blij zijn met een 2u45, max 3 uur screen on time, dus ik ben positief verrast dat ie met een ruime 2000mAh accu ondanks groter scherm nog zo lang mee zou gaan. Wel merk ik dat de combo Swiftkey en Firefox enorm traag werkt zo nu en dan. Wil je een site intikken, verschijnt Swiftkey en verdwijnt in een microseconde. Swiftkey blijft het fijnste tobo t.o.v. standaard Android geval vind ik. Maar die haperingen zijn wel ergerlijk, het helpt pas als ik Firefox in het geheel dan maar stop als proces en Firefox opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Misschien eens een andere browser proberen? Ben nu Next browser aan het uittesten, die werkt best fijn.

Weet iemand trouwens een link om de stock browser te downloaden voor een niet geroot toestel? Heb gezocht op internet maar kon geen link vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 06-10 01:05
Ik heb met mijn Moto G 4G opeens weer het geheugenkaartprobleem. Heb er een kaartje van 16GB in zitten dat altijd goed heeft gewerkt. Nu krijg ik opeens weer de meldingen van kaartfout en beschadigde kaart etc. die bij veel grotere/snelle/nieuwe kaartjes ook voorkwamen toen de telefoon net uit was. Ik heb geen nieuwe firmware geïnstalleerd o.i.d., draai de meeste recente (Android 4.4.4). Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:05:
Wel merk ik dat de combo Swiftkey en Firefox enorm traag werkt zo nu en dan. Wil je een site intikken, verschijnt Swiftkey en verdwijnt in een microseconde. Swiftkey blijft het fijnste tobo t.o.v. standaard Android geval vind ik. Maar die haperingen zijn wel ergerlijk, het helpt pas als ik Firefox in het geheel dan maar stop als proces en Firefox opnieuw opstart.
Kan dat niet een Swiftkey-iets zijn? Sinds ik Swiftkey gebruik heb ik dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Ik heb de stap gemaakt en de moto G 4G maar voorzien van de CarbonRom.

Ik werd een beetje stock beu met die motorola onzin erbij en geen app ops/Privacy Guard. Ik hou van power en controle. Zelfs onder iOs heb je meer controle over apps dan met stock 4.4.4. Na een test drive met Lollipop op de Nexus 7 heb ik genoeg gezien. Weer geen app ops/Privacy Guard aanwezig. Stock is fijn, maar als je niet kan instellen waar apps overal wel/niet bij mogen dan laat maar zitten. Rooten en los installeren is een optie, maar het had gewoon standaard er in moeten zitten.

En voor diegene die denken dat het allemaal mee valt lees dit dan maar eens:
http://www.telegraaf.nl/d...dse_apps_onveilig___.html

Ik hou heel erg veel van Android (meer dan van iOs) maar het is gewoon niet anders dan dat Android een privacy nachtmerrie is. Een malware minefield. Ik heb jaren iOs gebruikt en Apple doet het op dit gebied erg goed. Natuurlijk, er zullen genoeg apps zijn in de Apple app store die ook je gegevens stelen. Maar op dat platform kan je er wat aan doen door te beperken waar de apps allemaal toegang tot hebben. App ops was tijdelijk in stock android (4.4.?) aanwezig maar blijkbaar vond Google het niet nodig om die power aan de gebruikers later terug te geven. Dit is triest, heel triest voor alle android gebruikers dat het niet terug gekeerd is in Lollipop. Ik maak een doelbewuste keuze dat ik Apple en Google vertrouw met mijn data (alhoewel, deels dan) maar ik pas er voor dat ik apps vrij laat roamen op mijn devices.

De huidige privacy filtering settings zijn een Joke. Bij installatie vanuit de playstore krijg je te zien waar het toegang tot moet hebben de apps. Er is in geen mogelijkheid in stock android dit later na installatie ongedaan te maken of te veranderen. Het enigste wat je kan doen is of een app je mag naggen via de notificatie scherm of uitschakelen (als de app al dan niet geen service heeft) of verwijderen. Triest erg triest.

Om je Motorola Moto G 4G (Peregrine) te voorzien van een custom rom raad ik je aan de How to install van de CyanogenMod op onze geliefde device te volgen tot en met de stap waar je CM zou moeten installeren. CM installeren kan je beter maar even mee wachten tot dat alle bugs eruit zijn. Voor een normale gebruiker is die nog niet geschikt. CarbonRom is stabiel genoeg voor dagelijks gebruik ondanks dat het een nightly is. Standaard op onze device staat stock android 4.4.4 maar toch merk je met een custom rom dat het toch weer wat vlotter werkt allemaal. Als je goed de aanwijzingen opvolgt die in de wiki van CM staan is het best te doen om je device te modden.

Dit is de How-to van CM:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_peregrine

En hier op de XDA forums vind je de CarbonRom voor ons toestel:
http://forum.xda-develope...carbonrom-kitkat-t2847887

Ik heb begrepen dat men binnenkort overstapt op Lollipop bij CarbonRom, dat is wel fijn. Tot dusver weet ik niet van andere roms die al stabiel genoeg zijn voor dagelijks gebruik.

[ Voor 0% gewijzigd door toro op 24-11-2014 00:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
LVGH schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:08:
Ik heb met mijn Moto G 4G opeens weer het geheugenkaartprobleem. Heb er een kaartje van 16GB in zitten dat altijd goed heeft gewerkt. Nu krijg ik opeens weer de meldingen van kaartfout en beschadigde kaart etc. die bij veel grotere/snelle/nieuwe kaartjes ook voorkwamen toen de telefoon net uit was. Ik heb geen nieuwe firmware geïnstalleerd o.i.d., draai de meeste recente (Android 4.4.4). Heeft iemand hier ook last van?
Dat heb ik ook gehad, maar het bleek dat het kaartje echt beschadigd was. Ook in een andere telefoon/tablet werkte het kaartje niet meer, wel op de PC. Wat het kaartje 'vernield' heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
musicfreak schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:47:
Misschien eens een andere browser proberen? Ben nu Next browser aan het uittesten, die werkt best fijn.

Weet iemand trouwens een link om de stock browser te downloaden voor een niet geroot toestel? Heb gezocht op internet maar kon geen link vinden.
Bedoel je voor de moto g? Is de Stock Browser niet gewoon Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Ik vind chrome ook erg fijn werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Zawaponga schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:20:
Is de Stock Browser niet gewoon Chrome?
Chrome is inderdaad standaard geïnstalleerd, maar ik vind die browser wat log aanvoelen op mijn mobiel. Voor mijn fabrieksreset had ik op mijn Moto G de 'originele' Android browser, met zo'n blauwe wereldbol als icoon. Die wil ik eigenlijk weer terug, want die werkte heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook last van... :-(

Ik wilde een telefoon met redelijk goede prestaties (snel en soepel draaiend), niet te groot (< 5'), zonder zware en lelijke skin (dus geen Samsung), maar mét 4G, een goed scherm, een accu die op z'n minst met gemak het eind van de dag haalt, en een update naar Lollipop. Bovendien wilde ik er niet teveel voor betalen.

Moto G 4G leek dus perfect in het plaatje te passen. Dus besteld via Cool Blue; volgende dag in huis. Aanvankelijk heel blij met het apparaat. Ik vind het best een mooi ding, zeker voor het geld, mooi helder scherm en snel functionerend. Telefoon ingesteld, wat appjes erop; klaar.

Volgende dag doe ik het scherm aan, en meteen opent ie uit zichzelf het pulldown-menu. Hij springt voortdurend uit zichzelf naar datum en tijd-instellingen. Reboot: geen resultaat. Herstel van de fabrieksinstellingen: geen resultaat.

Moto G teruggebracht naar de winkel. Ik kreeg meteen een nieuwe mee. Thuis de telefoon geïnstalleerd: meteen precies hetzelfde!! Nou kan ik morgen weer terug naar de winkel...
Ik kan nu wel wéér gaan ruilen, maar ja; straks zit ik met een derde ondeugdelijk apparaat...
Zouden ze bij Cool Blue een serie met een productiefout hebben binnengekregen ofzo? Ik baal hier super van, want de Moto G 4G was precies wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Ik heb vorige week ook een Moto G gehaald, ook bij CoolBlue. Fijn apparaat idd. Maar had precies hetzelfde als jij omschrijft. Met name rechtsboven, bij de voicecommand.
Toestel omgeruild, naar huis gegaan en weer precies hetzelfde. Dus weer op de fiets naar CB, weer omgewisseld en daar ter plekke maar getest. Die voldeed en tot op heden vlekkeloos! Dus je kunt het nog een keer proberen ;).
Betrof CoolBlue Groningen, perfecte en snelle service overigens!

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij mij betreft het ook CB Groningen; topservice.
Nou ja, dan maar weer erheen morgen en inderdaad in de winkel testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
musicfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:42:
[...]

Chrome is inderdaad standaard geïnstalleerd, maar ik vind die browser wat log aanvoelen op mijn mobiel. Voor mijn fabrieksreset had ik op mijn Moto G de 'originele' Android browser, met zo'n blauwe wereldbol als icoon. Die wil ik eigenlijk weer terug, want die werkte heerlijk snel.
Je kan ICS+ browser installeren uit de playstore deze is gelijk aan stock ICS maar met extra's als text-reflow etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
gehaktstaaf schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:17:
Ik heb vorige week ook een Moto G gehaald, ook bij CoolBlue. Fijn apparaat idd. Maar had precies hetzelfde als jij omschrijft. Met name rechtsboven, bij de voicecommand.
Toestel omgeruild, naar huis gegaan en weer precies hetzelfde. Dus weer op de fiets naar CB, weer omgewisseld en daar ter plekke maar getest. Die voldeed en tot op heden vlekkeloos! Dus je kunt het nog een keer proberen ;).
Betrof CoolBlue Groningen, perfecte en snelle service overigens!
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:24:
Ja, bij mij betreft het ook CB Groningen; topservice.
Nou ja, dan maar weer erheen morgen en inderdaad in de winkel testen...
Klinkt alsof jullie elkaars toestellen hebben gehad :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
musicfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:42:
[...]

Raar, ik weet bijna zeker dat die browser bij mij niet geïnstalleerd was toen ik de telefoon kreeg. Chrome werkt bij mij gewoon snel, maar ik weet natuurlijk niet hoe die andere browser is.

Verwijderd

Moto G 2013 sinds november/december hier.

Toestel is ERG traag geworden.

Ondanks dat ik regelmatig eens cache clean.

't Duurt soms bv 1 min om facebook app te starten.

Geen zin om mijn apps te herinstalleren/instellen.
'k Doe er niet veel mee:
Gmail, mail van 't werk, facebook, coyote, bank apps, sms...
Bank apps zijn nl irritant om opnieuw in te stellen idem coyote..
'k Had toch gehoopt dat ik 2j met dit toestel zonder gedoe zou kunnen doen...

Tips?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:55:

'k Doe er niet veel mee:

Tips?
Bijzonder. Ik heb deze telefoon ook al zo'n beetje sinds hij uit is, maar een app als Faceboek is 1 a 2 seconden voor deze op mijn scherm staat, incl update. En als ik hem open via de recents apps, dan staat hij echt direct op het scherm.
Waarschijnlijk heb je te veel op de achtergrond draaien waardoor o.a. je geheugen ver vol zit? Wat heb je aan vrij geheugen op het ding?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• spocky
  • Niet online
Heeft iemand met een Moto G 2014 dual sim de Android 5.0 update al geinstalleerd? Ik vind het wel heel jammer dat Motorola als eerste de beschikbaarheid van Lollipop aankondigde maar ik nu nog steeds geen update heb ontvangen :(

Portugese Wijn

Verwijderd

633mb gebruikt en 249 vrij.

Als ik clean master erop los laat kom ik op 349 vrij.

Blijft echt enorm langzaam.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

spocky schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:04:
Heeft iemand met een Moto G 2014 dual sim de Android 5.0 update al geinstalleerd? Ik vind het wel heel jammer dat Motorola als eerste de beschikbaarheid van Lollipop aankondigde maar ik nu nog steeds geen update heb ontvangen :(
Update is uitgerold in Amerika. In India begint vandaag of morgen de soaktest, mails daarvoor zijn verstuurd naar de deelnemende gebruikers.

Ik vermoed dat het nog wel even kan wachten voordat wij hier de update krijgen.

• Kassad
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:55:

'k Doe er niet veel mee:

Tips?
een pagina terug melde iemand hetzelfde probleem plus oplossing, toestel herstellen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Verwijderd

croxz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:07:
[...]

Ik heb/had hetzelfde probleem. Ik ben daarom een paar dagen geleden van de Google One launcher terug gegaan naar de standaard launcher en dat lijkt een stuk geholpen te hebben. Een snelheidsmonster zal het natuurlijk nooit worden, maar het wisselen van apps en het opvragen van de lijst van apps lijkt weer een stuk soepeler te gaan. Misschien ook eens proberen.
Hoe doe ik dit?

CCleaner doe ik elke 3 dagen..

Ik heb amper 20 apps extra geinstalleerd maximum. Ik heb geen muziek e.d. staan.

Verwijderd

Kassad schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:11:
[...]

een pagina terug melde iemand hetzelfde probleem plus oplossing, toestel herstellen.
Wat wil je zeggen met toestel herstellen?

Terug naar fabrieksinstellingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:14:
[...]

Hoe doe ik dit?

CCleaner doe ik elke 3 dagen..

Ik heb amper 20 apps extra geinstalleerd maximum. Ik heb geen muziek e.d. staan.
Hell, ik heb zelfs gewoon de standaard launcher. Niets aangepast of gedaan...

• Kassad
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:16:
[...]

Wat wil je zeggen met toestel herstellen?

Terug naar fabrieksinstellingen?
Klopt

Verwijderd

Ok, ga dat morgen doen.

Waaraan zou dit kunnen liggen? Kwestie van dit in de toekomst te voorkomen.

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb de Moto G 2013 versie met Android 4.4.4. Nu werkt sinds kort de besparingsmodus niet meer. In het instellingenmenu zet ik bij Accu het 'schuifje' achter Energie besparen op Aan. Maar wanneer ik later terug ga naar dit scherm staat het weer op Uit.
De telefoon al eens opnieuw opgestart en weer geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Meer mensen met dit probleem? Weet iemand een mogelijke oplossing?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26
@krokodil Ik heb het gevoel dat het bij Android hoort.. Op de Windows Phones had ik er nooit last van, terug naar Android, en ja hoor na 3 maanden wordt ie trager

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 27-11-2014 16:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Joosie200
  • Niet online
_Vincent_ schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:09:
Ik heb de Moto G 2013 versie met Android 4.4.4. Nu werkt sinds kort de besparingsmodus niet meer. In het instellingenmenu zet ik bij Accu het 'schuifje' achter Energie besparen op Aan. Maar wanneer ik later terug ga naar dit scherm staat het weer op Uit.
De telefoon al eens opnieuw opgestart en weer geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Meer mensen met dit probleem? Weet iemand een mogelijke oplossing?
Dat merk ik de laatste maand ook, met mijn 4G variant. De eerste twee weken ging ie automatisch bij 15% de melding geven: energiebespaarmodus ingeschakeld, achtergrondprocessen beperkt. En dan trok je nog een paar uur extra eruit. Nu moet ik hem handmatig inschakelen via het instellingenmenu, schuift ie keihard weer terug naar uitgeschakeld :/ Voorheen ging ie het automatisch zelf inschakelen, nu vertikt ie het. :X

• Card Nox
  • Laatst online: 09:19
Zojuist Battery Saver ingeschakeld, lijkt geen issues te geven. Zal het eens aankijken wanneer de accu onder de 15% komt.

ps. Ik heb nu sinds een paar dagen 2G ipv 3G in gebruik (snel genoeg voor WA en wat mail) en dat bespaard voor mijn gevoel heel veel. Haal nu 'met gemak' twee dagen.

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ah, ik het de oplossing al gevonden na wat verder zoekwerk op internet :)
Het bleek aan Motorola Assist te liggen, die had ik uitgeschakeld. Na inschakelen van Assist blijft het Energie Besparen wel op Aan staan.
Bron

• Joosie200
  • Niet online
_Vincent_ schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:29:
Ah, ik het de oplossing al gevonden na wat verder zoekwerk op internet :)
Het bleek aan Motorola Assist te liggen, die had ik uitgeschakeld. Na inschakelen van Assist blijft het Energie Besparen wel op Aan staan.
Bron
Kijk, dat verklaart veel. Heb alle Google apps uitgeschakeld en ook een paar van Motorola, waaronder die Assist dus. Maar weer ingeschakeld en hij doet weer zijn ding bij <15% :)

• amelis
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb de 2013-versie Moto G. Geweldig apparaat, maar, ik weet niet of het gewoon aan de toestellen die ik heb gehad ligt, hebben jullie ook last van een ruis bij jullie toestellen? Net zoals in onderstaand filmpje zeg maar, maar dan met een Moto G.

Het is niet zo erg als met de G2 in het filmpje, want bij de Moto G moet ik de speaker dicht bij mijn oor houden. Maar bij iedere activiteit die geluid produceert zoals muziek luisteren of iets simpels als het volume veranderen, hoor ik een ruis.

Je hoort zeg maar eerst het geluid van het openen van de app en daarna een ruis die zo'n 3 seconden doorgaat voordat het abrupt stopt. Bij het afspelen van filmpjes en muziek is de ruis constant, zelfs met het volume uit. Op zich niet erg als je geen oortjes gebruikt, maar met mijn Sennheiser-oortjes in is het echt heel irritant en leidt het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Joosie200 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:35:
[...]

Kijk, dat verklaart veel. Heb alle Google apps uitgeschakeld en ook een paar van Motorola, waaronder die Assist dus. Maar weer ingeschakeld en hij doet weer zijn ding bij <15% :)
Maar waarschijnlijk bespaar je meer door Assist uit te laten staan dan met die energie bespaar functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

TFHfony

Professional Weirdo

Card Nox schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:52:
Zojuist Battery Saver ingeschakeld, lijkt geen issues te geven. Zal het eens aankijken wanneer de accu onder de 15% komt.

ps. Ik heb nu sinds een paar dagen 2G ipv 3G in gebruik (snel genoeg voor WA en wat mail) en dat bespaard voor mijn gevoel heel veel. Haal nu 'met gemak' twee dagen.
Wat doen jullie toch met dat toestel. Ik gebruik het ding om lekker op FB te zitten, whatsappen, Rabo Telebankieren, bellen, foto's maken, etc... En ik doe gewoon 3 dagen met het ding:

Accu

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.