Top! Bedankt voor je antwoord! Ben nu aan het kijken wat het beste is om te doen, sim-only, los toetstel of abonnement.
Ben blij is hij besteld en binnen is.
Ben blij is hij besteld en binnen is.
Verwijderd
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 26-07-2014 16:11 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Zolang je stock rom en kernel draait wel.mad-dog schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:25:
Hoe zit het overigens met telefoons die geroot zijn, maar wel de stock rom draaien, krijgen die ook gewoon OTA?
Klopt. Ik heb gisteren ook voor het eerst een melding gehad (SD card unexpectedly removed, Unmount SD card before removing to avoid...). Op 4.4.4, op 4.4.2 geen meldingen gezien, en ik ben pas een paar dagen over.TheByteBoy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:09:
Vandaag de eerder genoemde Kruidvat 32GB microsd gehaald voor mijn Moto G 4G met android 4.4.4. Al een aantal keren de beruchte "SD kaart onverwacht verwijderd" melding gehad, dus zo goed werkt het allemaal nog niet helaas.
[...]
Oke dit is foutieve info, ik kwam in een boot loop terecht (wel weer fixed nu).
[ Voor 19% gewijzigd door outlandos op 28-07-2014 12:07 ]
[ Voor 10% gewijzigd door E-B op 28-07-2014 12:49 ]
Heb een mapje hier op mn PC staan met de stockrom en een batchbestand. Telefoon in fastboot zetten, batchbestand uitvoeren en goooooooooo. Indien interesse DM maar, gooi ik em wel richting dropboxOutlandos schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:04:
[...]
Oke dit is foutieve info, ik kwam in een boot loop terecht (wel weer fixed nu).
Wat is eigenlijk de simpelste manier om terug naar stock te returnen, zonder root, zodat ik 4.4.4 kan installeren?
[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 28-07-2014 12:58 ]
Das precies waar ik dus hierboven al voor waarschuwde. Je kan het trouwens makkelijk fixen door:mad-dog schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:09:
Lijkt hier dus niet goed te gaan. Telefoon schakelt uit, gaat 2x naar bootloader waarschuwing, boot vervolgens door naar Android en na een halve minuut schakelt toestel zich weer uit en dit blijft zich zo herhalen. Dat wordt toch unrooten waarschijnlijk
Oh dat is wel vervelend dan..mad-dog schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:18:
Ik kom de recovery uberhaupt niet meer in(niet te lang gewacht). Geeft 2x de bootloader waarschuwing en boot direct weer door naar Android.
Yaay, hier ook binnen
Bij deze, hij is binnen
Thanks! Kan ik de boel in 1x flashen ipv via 4.4.2(moet eerst weer terug naar factorysettings door bootloop)Pazzie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:53:
[...]
Bij deze, hij is binnen![]()
Ik heb dit bestand zojuist na het downloaden uit de cache map gehaald:
https://www.dropbox.com/s...n_umts.EURetail.en.EU.zip
Thanks, bleef ook hier herhaaldelijk rebooten na poging tot flashen op geroote moto g.
Hier ook de update naar 4.4.4 ontvangen. Simlock vrije moto g van bol.com Zo te zien zijn wij nu aan de beurt.theuberdude14 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:49:
Ook zojuist de 4.4.4 Update binnen gekregen voor een simlock vrije moto g 16gb van de mediamarkt
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Card Nox op 28-07-2014 19:47 ]
Verwijderd
Update installerenOutlandos schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:11:
iemand enig idee hoe ik de notificatie dat er een update voor mijn telefoon is weg krijg?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Je wil je contacten toch niet serieus op je simkaart opslaan? Bij een defect ben je ze kwijt, plus kun je op een simkaart veel minder informatie kwijtVerwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:05:
Nog een vraag, ik zie dat als je een contact wilt opslaan dat hij hem toevoegt aan mijn google account. Kan je dit ook omzeilen? Komt die persoon ook op je telefoon te staan? Op mijn vorige mobiel sloeg hij hem op de simkaart op.
[ Voor 26% gewijzigd door mad-dog op 28-07-2014 20:59 ]
1) Zorgen dat je telefoon genoeg prik heeftOutlandos schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:22:
[...]
moet ik me eerst verdiepen in hoe dat precies moet..
Zelf gebruik ik wel de standaard Calender app om alles te vullen, maar ik gebruik de widget van simpele calender om alles op een homescreen weer te geven.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:44:
Ik heb hem ondertussen binnen, ben erg verrast door het toestel. Had niet zulke hoge verwachtingen, zodat het ook niet kon tegenvallen.
Hoe kan ik het beste zien welke apps verplaatst kunnen worden naar mijn sd-kaart?
Heeft iemand een goede agenda voor android? Die erop zit is niet echt top.
Dat is al even achterhaald hoor.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:05:
Op mijn vorige mobiel sloeg hij hem op de simkaart op.
Abort, Retry, Quake ???
Dan kom ik in een boot loop, bijdehandje.GENETX schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:07:
[...]
1) Zorgen dat je telefoon genoeg prik heeft
2) Hersenpan uitschakelen
3) Domweg op de knop update of whatsoever drukken
4) ??
5) PROFIT!
Nee serieus, gewoon stap 1 en 3 uitvoeren. Het is zo gemaakt dat je moeder het ook zou moeten kunnen.
Nee, voordeel van want de informatie klopt. "Wij" van Telfort roamen op het KPN netwerk toch, ook voor bellen.Card Nox schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:46:
Heb sinds de 4.4.4 updated dat mijn telefoon constant roamed. Er staat NL Telfort maar met een r. Data verbinding maakt die niet tenzij ik roaming toe sta. Iemand anders ook last van / suggesties? Heb airplane mode aan en uit gehad en toestel opnieuw opgestart.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 08:32 ]
Dat is erg jammerlijk. Had dit met 4.4.2 namelijk niet. Dit betekend dat wanneer ik een mobiele data verbinding wil hebben roamen aan moet laten staan met de gevolgen voor wanneer ik het buitenland in ga...henkzelf schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:33:
[...]
Nee, voordeel van want de informatie klopt. "Wij" van Telfort roamen op het KPN netwerk toch, ook voor bellen.
Heb zelf een abonoment bij Simyo wat ook via het Kpn netwerk verloopt maar daar hoef ik roaming niet aan te zetten.Card Nox schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:11:
[...]
Dat is erg jammerlijk. Had dit met 4.4.2 namelijk niet. Dit betekend dat wanneer ik een mobiele data verbinding wil hebben roamen aan moet laten staan met de gevolgen voor wanneer ik het buitenland in ga...
Met 4.4.2 verviel de verbinding netjes.
Zie je wel een R in de statusbalk bij het symbooltje dat de gsm signaal weergeeft?Christiaan676 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:51:
[...]
Heb zelf een abonoment bij Simyo wat ook via het Kpn netwerk verloopt maar daar hoef ik roaming niet aan te zetten.
Geen R, alleen H+ met de signaal sterkte er naast. Roaming staat ook uit bij mij.ginkgo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:05:
[...]
Zie je wel een R in de statusbalk bij het symbooltje dat de gsm signaal weergeeft?
Nee, niet echt... Maar beetje afhankelijk van je definitie van prestaties zou dat ook wel aardig kunnen kloppen. 4.4.4 zou mogelijk een iets beter met batterijverbruik (kunnen) omspringen maar verder zijn er bij mijn weten weinig veranderingen geweest op prestatiegebied.Gerald182 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:57:
Goed, iedereen heeft hem binnen zo'n beetje.
Zijn er ook mensen die nog iets merken aan de prestaties?
Verwijderd
Nee, niet echt. Behalve dat de Playstore app niet meer opent (scherm blijft blanco, gebeurt niets)...Gerald182 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:57:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 12:46 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Esumontere op 29-07-2014 13:36 ]
Verwijderd
Na een reboot van mijn telefoon dat de Play Store het ook weer hier.Esumontere schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:35:
Play Store app het bij mij nog prima hoor...
Hoe heb je dit gedaan? Ik heb zelf ook TWRP maar snap niet hoe ik hem kan flashen naar stock recovery..Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:43:
Daarnet ota 4.4.4 update ontvangen op een Moto G 3g met faux kernel en geroot... ja het verbaasd me zelfs! Motocare en Assist zijn zelfs verwijderd...
edit: update ging niet omdat ik TWRP had geinstalleerd, de stock recovery flashen verhielp het probleem
En hoe haal je het getal weg dat naast de provider naam staat?Ravocs schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:31:
Mensen die zoeken hoe je de provider nam kan weghalen:
Instellingen -> Meer ... (onder "Gegevensverbruik") -> Mobiele netwerken
en daar het vinkje weghalen.
Dat is echt een eitje, iemand hierboven heeft het zelfs beschreven. Je kan zelfs al je data en usersettings behouden. Zie : Verwijderd in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie" - stappen voor cache en userdata overslaan als je alles wilt behouden.Outlandos schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:39:
[...]
Hoe heb je dit gedaan? Ik heb zelf ook TWRP maar snap niet hoe ik hem kan flashen naar stock recovery..
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 29-07-2014 18:19 ]
Welke post dan? Want ik begrjip niet welke post je precies bedoelt.Lord_Dain schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:18:
[...]
Hoi Outlandos, is echt een eitje, iemand hierboven heeft het zelfs beschreven. Je kan zelfs al je data en usersettings behouden.
Thnx.
[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 29-07-2014 22:46 ]
Welk getal?felder schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:17:
[...]
En hoe haal je het getal weg dat naast de provider naam staat?
Naast mijn providernaam staat er een getal. Dit is blijkbaar het percentage dat de batterij is opgeladen. Maar rechts op het scherm staat ook een batterij indicatie (grafisch). Hoe krijg ik dit getal van het batterij percentage weg?
[ Voor 30% gewijzigd door felder op 30-07-2014 12:50 ]
Ik heb daar een getal staan dankzij 'Power Toggles' app.felder schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:42:
[...]
Naast mijn providernaam staat er een getal. Dit is blijkbaar het percentage dat de batterij is opgeladen. Maar rechts op het scherm staat ook een batterij indicatie (grafisch). Hoe krijg ik dit getal van het batterij percentage weg?
[ Voor 97% gewijzigd door Card Nox op 30-07-2014 13:22 ]
Die kan je weghalen in de opties van Power Toggles (of Settings Extended). Echter, dan zullen je toggles onderin je notificatiecentrum staan in plaats van bovenin.Card Nox schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:21:
[...]
Ik heb daar een getal staan dankzij 'Power Toggles' app.
[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 30-07-2014 13:36 ]
Dat was het. Bedankt voor de infoEsumontere schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:36:
[...]
Die kan je weghalen in de opties van Power Toggles (of Settings Extended). Echter, dan zullen je toggles onderin je notificatiecentrum staan in plaats van bovenin.
Rond februari gebruikte ik deze app (AcDisplay) nog niet, dus wellicht is hij sindsdien enorm veranderd. Zoeken op de naam van de app gaf me deze post. Ik ben er erg over te spreken op m'n Moto G.horizon1978 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 07:47:
[...]
Heb dat zelf nu 1x gehad in twee weken tijd. Geen idee waarom, wss omdat de app nog altijd in ontwikkeling is.
Maar vind het een fijne app! Echt handige toevoeging.
batterij loopt sneller leeg...Gerald182 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:57:
Verwijderd
Op XDA staat een flashable versie voor clockworkmod recovery.. Gewoon update flashen daarmee, en misschien daarna supersu opnieuw flashen.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:52:
OK... net terug van vakantie en de verleidelijke melding van 4.4.4 in beeld.
wat te doen?
nu op 4.4.2, unlocked en geroot...
ik lees nu van alles over unrooten, maar ook over relocken e.d.
wat moet ik minimaal (lees: maximaal ;-) ) doen om bootloop e.d. te voorkomen?
Hoe doe je dit? Bij mij staan ze locked boven aan het notificatiecentrum en zou ze graag locked onderaan wollen hebben maar zie die optie niet bij de settings.Esumontere schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:36:
[...]
Echter, dan zullen je toggles onderin je notificatiecentrum staan in plaats van bovenin.
Je kunt ze niet locked onderaan zetten; het enige wat je kan doen is, door aan te vinken dat er geen icoontje in de statusbar staat, ervoor zorgen dat ze onder je notificaties komen te staan. Onderaan je notificatiecentrum (dus bij je providernaam) is voor zover ik weet niet mogelijk.Card Nox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:11:
[...]
Hoe doe je dit? Bij mij staan ze locked boven aan het notificatiecentrum en zou ze graag locked onderaan wollen hebben maar zie die optie niet bij de settings.
Verwijderd
ik heb een topic voor de xt1032 gevonden, maar... doet het bij mij niet :'-(.RedNas74 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:01:
[...]
Op XDA staat een flashable versie voor clockworkmod recovery.. Gewoon update flashen daarmee, en misschien daarna supersu opnieuw flashen.
http://forum.xda-develope...4g-21-1-46-en-eu-t2826249
Oops is voor de 4g versie......
Ahh, was al even excited. Dan laat ik ze lekker bovenaan staan, is het in ieder geval voorspelbaar.Esumontere schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:28:
[...]
Je kunt ze niet locked onderaan zetten; het enige wat je kan doen is, door aan te vinken dat er geen icoontje in de statusbar staat, ervoor zorgen dat ze onder je notificaties komen te staan. Onderaan je notificatiecentrum (dus bij je providernaam) is voor zover ik weet niet mogelijk.
[ Voor 31% gewijzigd door outlandos op 01-08-2014 23:19 ]
Als je nog wel in de bootloader kan komen kan dit wellicht helpen:Outlandos schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:11:
Ik denk dat mijn telefoon het tijdelijke voor het eeuwige heeft gewisseld. Had iets fout gedaan tijdens t flashen, waardoor ik maar een optie over had, factory reset, dat lukte in eerste instantie maar tijdens het instellen kreeg ik fout melding en toen deed ie niks meer. Heb um nu uit en aan gezet maar blijft steken op het moto logo, wacht nu al 10 minuten lang dus verwacht niet dat hij gaat werken. Beetje flink balen dit
Mocht iemand nog een geniaal idee hebben (behalve nieuwe tel kopen, want heb op dit moment weinig cash), dan hoor ik het graag.
edit: hij start ook elke keer automatisch op als ik um uit zet..
Nope, had al factory reset gedaan maar iets is daar fout gegaan.RedNas74 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:19:
[...]
Als je nog wel in de bootloader kan komen kan dit wellicht helpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
[ Voor 35% gewijzigd door outlandos op 01-08-2014 23:49 ]
Zojuist nog een keer geprobeerd en nu kom ik er wel in, ik krijg het volgende te zien:Lord_Dain schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 01:07:
Sowieso als ie powered is (kabel erin) bestaat op de Moto G geen shutdown. Stekker er dus altijd uit als je de telefoon helemaal uit wil zetten. Maarre, kan je ook niet in de bootloader? wat krijg je te zien dan als je vol up+down + power on doet?
[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 02-08-2014 07:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Pazzie op 02-08-2014 08:52 ]
Verwijderd
hier ook ja, indien verbonden met mobiel netwerk... op wifi merk ik geen verschilVerwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:59:
mijn batterij gaat na de update echt sneller leeg.. is dat bij jullie ook zo? echt niet relaxt!
Gefeliciteerd, er is dus niets aan de hand en je kan gewoon je toestel opnieuw flashen. Als je in dit menu zit kan je via mfastboot commando's zaken flashen naar je telefoon. Als je de instructies van pazzie opvolgt komt het zeker goed.Outlandos schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 06:26:
[...]
Zojuist nog een keer geprobeerd en nu kom ik er wel in, ik krijg het volgende te zien:
Battery: OK
Device is UNLOCKED -> Status Code: 3
Connect USB Date Cable
en vervolgens krijg ik het bootloader menu:
Normal Powerup
Recovery
Factory
Switch console
Barcodes
BP Tools
Wat kan ik nu het beste kiezen?
Ik merk niets van achteruitgang. Zit nu na 6 uur op 93%, wel met zeer licht gebruik.Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:59:
mijn batterij gaat na de update echt sneller leeg.. is dat bij jullie ook zo? echt niet relaxt!
[ Voor 28% gewijzigd door outlandos op 02-08-2014 19:49 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Lord_Dain op 02-08-2014 21:04 ]
Ik heb um opnieuw unlocked, was ie nog unlocked dan? Want in bootloader menu gaf ie aan LOCKED, code: 2.Lord_Dain schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:02:
Command werkt niet omdat je mfastboot niet in die dir hebt staan...
Je bootloader was en is nog steeds unlocked. Nu kan je eenvoudig vanuit hetzelfde fastboot menu i.c.m. een command window een andere recovery erop flashen + rooten. Zo heb ik het ook gedaan. 4.4.4 draait stabiel dus zou geen probleem moeten zijn.
CWM=recovery, niet je backup terugzetten, want die overschrijft alles incl. je system files!! Dan ga je zeker voor een softbrick. Dus lekker 4.4.4 erop, en dan recovery + root doen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik denk dat het toch echt wel de moto g gaat worden. De enige andere optie is een xperia z maar die is 100 euro duurder en heeft een tegenvalled scherm.l3art schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:09:
Even een beetje offtopic; daarbij zou ik toch liever zorgen voor een goede camera, dat is kwalitatief toch beter dan een telefooncamera, zeker als het om een net geboren kindje gaat
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq