Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:52
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:23:
Ik heb m binnen
Specs:
Motorola XT1039 (Moto G LTE), retail, bulk, euro, 8gb
Netwerken:
GSM: 850/900/1800/1900
WCDMA: 850/900/1900/2100
LTE band: 03/07/20

ff zoeken naar de banden op internet
03 = 1800mhz
07= 2600mhz
20 = 800mhz!!!

Zit overigens geen lader bij, alleen een wit usb kabeltje.
Goed om te horen. Waar lees je die specs, op de doos?
Dat witte kabeltje en geen lader had ik ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34
Specs staan op de doos inderdaad. Op een sticker.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:39:
Specs staan op de doos inderdaad. Op een sticker.
Ja inderdaad, wat dom dat ik daar nog niet had gekeken, er staat hetzelfde op als bij jou. Nou dan is het mysterie van de lte frequenties van de moto g 4g opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
TheByteBoy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:47:
Vanmorgen kreeg ik een melding dat 4.4.4 klaarstond voor mijn Moto G 4G XT1039
16,9MB download, systeem versie is nu 21.1.46.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu.
In het info linkje bij de download stond dat ook het sd kaart problem met deze update is opgelost. Nu dus maar eens een sd kaartje kopen :-)
Hoe krijg je die melding dat er een update klaar stond, ik heb de device manager geïnstalleerd en geen update voor mij, blijft de 21.1.31 als nieuwste aangeven.
Of word de update langzaam voor meer toestellen vrij gegeven en is het gewoon op de beurt wachten.

Wil mijn 32 Gb kaartje namelijk ook wel gaan gebruiken, ook al heb ik nu nog even genoeg aan de 8 Gb maar dat zal vlot minder worden vrees ik, zit al bijna 6 Gb vol.

[ Voor 6% gewijzigd door Doornekamp33 op 18-07-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik heb nu al een poos dat de app audio effecten (om bijv. wat meer hoge tonen in het geluid te krijgen) niet werkt. Het probleem is volgens mij opgetreden na een update van de app van de muziekdienst Deezer. Sindsdien blijft het geluid zowel via de speaker als via mijn hoofdtelefoon gelijk, welke instelling ook kies. Audio effecten is een aparte app, die via Instellingen - Apparaat - Apps ook af te sluiten ook uit te schakelen is. Ik heb de gegevens gewist, de app gestopt en vervolgens uitgeschakeld en hierna de telefoon opnieuw opgestart.

Na het rebooten heb ik de app opnieuw gestart. Helaas lost dit het probleem op. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
Doornekamp33 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:57:
[...]

Hoe krijg je die melding dat er een update klaar stond, ik heb de device manager geïnstalleerd en geen update voor mij, blijft de 21.1.31 als nieuwste aangeven.
Of word de update langzaam voor meer toestellen vrij gegeven en is het gewoon op de beurt wachten.
Volgens mij is het op je beurt wachten inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Dan wachte we het af, toestel heeft voor mij het enige nadeel dat het het SD kaartje niet wil slikken, wil wel een nieuwe kopen maar als dit de oplossing is ben ik er blij mee.

Kan in ieder geval zeggen dat dit mijn eerste smartphone is die ik niet hoef te voorzien van root, er zitten gewoon geen onnodige apps op die ik weg wil hebben op een paar google apps na, en die kun je gewoon uitschakelen, dus probleem opgelost.
Verder zeer tevreden met de snelheid van het toestel, de vorige een Huawei met 1.4 Ghz quadcore was al snel maar werd op den duur trager, dan de software maar even opnieuw erop en ging het weer even goed, tot de fatale crash en gezien nog wat foutjes zoals de mail app die diens weigerde en de matige bleutooth die van deze uitstekend is kan ik niet anders dan blij zijn dat ik de motorola heb genomen, en dat omdat ik alleen een Moto E voor de dochter wilde bestellen en die bij Bol het goedkoopst was, en de G waar ik soms met een schuin oog naar keek daar ook net geen 200 euro koste, en ik in een opwelling die maar gelijk mee bestelde.

Dus wie er nog interesse heeft in een Huawei G615, hij is beschikbaar, ik wil nooit meer terug nu ik deze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 13:22
ksborg schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:54:
[...]

Kan echt nog steeds niet geloven hoe zuinig deze telefoon is. Na ruim 22 uur nu op 56% en dat is incl. véél messaging vandaag en ruim 2,5 uur Runkeeper. Superfijn :)
Wat raar, de accuduur vind ik juist de grootste tegenvaller. Ik heb alle automatische synchro's uit staan en op wifi met de laagste brightness houdt de telefoon het minder dan een dag vol (met veel messaging). Draai Android 4.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik haal gemiddeld tussen de 3 en de 6 dagen afhankelijk van gebruik. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik heb echter wel veel dingen getweaked en draai llama (sync. aan/uit, wifi aan/uit etc.) om dit voor elkaar te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door MacGrumpy op 20-07-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
LVGH schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:13:
[...]

Wat raar, de accuduur vind ik juist de grootste tegenvaller. Ik heb alle automatische synchro's uit staan en op wifi met de laagste brightness houdt de telefoon het minder dan een dag vol (met veel messaging). Draai Android 4.3.3.
Bijzonder idd. Zit nu op 19 uur. Heb een stuk in Duitsland gereden waar hij steeds netwerk moet zoeken (schakelt niet automatisch over omdat ik vlak aan de grens woon), foto's gemaakt, gisteravond wat berichten verzonden... Accu op 77% nu :).

Is er geen proces dat blijft hangen? Ik begrijp da dingen als Facebook de accuduur nogal terugbrengen, ook al heb je synchronisatie wel uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zelf heb ik vrij veel op auto sync staan. Relatief veel internet/newsstand. Plus veel berichten via hangouts/whatsapp. Haal dan altijd de twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanN44
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:59
Wat ben ik blij met dit toestel!
Sinds vrijdag de 4G versie in bezit en in vergelijking met mijn oude toestel (HTC One X) is het echt een wereld van verschil. Vooral qua beeld kwaliteit en WIFI en GPS ontvangst. Ben er nu wel achter wat een slechte telefoon die HTC eigenlijk was.
4G werkt prima overigens en 32GB SD kaartje van de Kruidvat ook!
Ik denk dat dit toestel qua prijs/kwaliteit verhouding op dit moment geen concurrentie heeft.

[Mijn sim rig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17
waar blijft de update 4.4.4

Want ik zit nog steeds op 4.4.2 :(

Ik lees hier dat mensen hem al hebben maar als ik hem controleerd dan zegt hij dat die up to date is :S

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasThoreau
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-01-2023
Om het nog maar eens te zeggen: het is een prachtig toestel. Voor de prijs ben ik er super blij mee. Geweldig scherm en heerlijk snel.

Deze flip cover heb ik erbij in gebruik. Ik moet wennen aan de grootte maar zo is hij iig beschermd. En een ov-chipkaart in dit hoesje is handig tijdens het reizen! Als iemand nog zo'n hoesje wil, PB maar, ik heb hem dubbel ontvangen..

Ik mis wel de mogelijkheden om de power buttons in het notification center te wijzigen (of hoe dat op android ook moet heten). Om bijvoorbeeld een rotation lock button toe te voegen. Ook kwam ik vroeger makkelijker bij de power buttons: van rechtsboven slepen bracht meteen de power buttons naar voren. En swipen naar links op je notifcation center bracht je er ook. Kijk ik over bepaalde settings heen? Of moet ik naar een app op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17
ThomasThoreau schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:04:
Als iemand nog zo'n hoesje wil, PB maar, ik heb hem dubbel ontvangen..
dat gebeurd wel vaker daar geloof ik zo had ik 2 hoesjes bij iemand gekocht die hem dubbel gekregen had :)

kosten gedeelt en klaar

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
@ ravw: geduld hebben. Zo gaat dat met updates. Altijd in batches.
Ook kwam ik vroeger makkelijker bij de power buttons: van rechtsboven slepen bracht meteen de power buttons naar voren. En swipen naar links op je notifcation center bracht je er ook. Kijk ik over bepaalde settings heen?
Snelst:
Met twee vingers tegelijk naar beneden swipen.

Of als je in notificatie centre zit rechtsboven op die blokjes klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 13:47

Ik mis wel de mogelijkheden om de power buttons in het notification center te wijzigen (of hoe dat op android ook moet heten). Om bijvoorbeeld een rotation lock button toe te voegen. Ook kwam ik vroeger makkelijker bij de power buttons: van rechtsboven slepen bracht meteen de power buttons naar voren. En swipen naar links op je notifcation center bracht je er ook. Kijk ik over bepaalde settings heen? Of moet ik naar een app op zoek?
Ik heb deze app geinstalleerd, werkt ook prima!
Google Play: Settings Extended

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 09:45
Weet iemand hoe het kan dat ik nog niet eens update 4.4.3 binnenkrijg laat staan 4.4.4? Telefoon meldt zelf dat hij up to date is.

Systeemversie: 176.44.1.falcon_umts.EURetail.en.EU

Het gaat om een Moto G 16gb (geen 4G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Fernoráto schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:20:
Weet iemand hoe het kan dat ik nog niet eens update 4.4.3 binnenkrijg laat staan 4.4.4? Telefoon meldt zelf dat hij up to date is.

Toen bleek dat er een beveiligingslek in 4.4.3 zat heeft Motorola die uitrol stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:29

E-B

horizon1978 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:25:
[...]

Toen bleek dat er een beveiligingslek in 4.4.3 zat heeft Motorola die uitrol stopgezet.
Precies. En zoals ik zelf eerder schreef heeft Motorola de update hervat. Op dit moment is Inda aan de beurt. Het valt aan te nemen dat andere regio's spoedig zullen volgen. Mensen die in dit topic melding maken van een update hebben volgens mij allemaal de 4G variant of een toestel uit een andere regio (import).

Moet bekennen dat ik wel een beetje ongeduldig begin te worden. Aan de andere kant zijn er volgens mij weinig toestellen van andere fabrikanten die de update al hebben gekregen (Nexus reeks uitgezonderd, natuurlijk). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 11:32
Voor wat het waard is zojuist de update ontvangen. Het gaat om het prepaid VF model geïmporteerd uit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word vanmorgen wakker, en wil mijn mobiel aan doen, en opeens reageert hij niet meer.. helemaal niks.. alleen als hij in de oplader zit knippert de LED snel achter elkaar. ik had heb gisteravond ook niet uitgezet.. maar opeens reageert hij niet meer. hoe kan dat? en wat kan ik er aan doen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
Lang in de oplader houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronneke1996
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-07 00:21
Lang in de oplader stoppen en de aanknop voor minimaal een minuut inhouden volgens mij. Ik hb dit probleem ook eerder gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
4g werkt in ieder geval prima met Tmobile.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/wFQSH5b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Laatst online: 08-10-2024
Sindsde update naar 4.4.4 werkt mijn Dual Sim niet meer. Meer mensen hier last van of hier een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Fernoráto schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:20:

Ik heb een Frans model, en ik heb 18 juli de update ontvangen, dus het zal snel komen. Nog enkele dage geduld. Het wordt waarschijnlijk ook in fases uitgerold: eerst 1%, dan 5%, dan 20%, etc, zodat ze zeker zijn dat als er fouten zijn bij het updaten, het niet meteen een effect heeft op een grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
@jjurgen, geen last van. welke firmware had en heb je?

instellingen->telefooninfo->systeemversie

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 22-07-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Ik heb mijn moto g geroot, ik krijg wel de notificatie om 4.4.4 te installeren, maar is het gevaarlijk voor mij? (Mij lijkt van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 13:47
Nee, mijnes was ook geroot. Update naar 4.4.4 gedaan, ging prima en hoef niet opnieuw te rooten :)

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Update naar 4.4.4 net ontvangen. Werkt goed.
4g moto g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 06-10 16:24
GAIAjohan schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:12:
4g werkt in ieder geval prima met Tmobile.
[afbeelding]
Hoe kom je aan die widget met wifi, bluetooth enz.?

Edit: laat maar, staat bij de widgets, waar anders? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Zawaponga op 23-07-2014 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Update gisteravond ontvangen voor mijn Moto G 4G: https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/100699
Moto G with 4G LTE - Android™ 4.4.4, KitKat® Release Notes

INTRODUCTION

We are excited to announce a new software update for Moto G with 4G LTE by Motorola. With this upgrade you get the latest version of the Android OS (Android™ 4.4.4, KitKat®,) as well as new features, enhancements and bug fixes for your Moto G with 4G LTE . For more information on Motorola updates and repairs, visit us at www.motorola.com/mymotog.

NOTE: You cannot downgrade to a previous software version after installing this update.

ENHANCEMENTS

This Moto G with 4G LTE software update is for all users. After installing the software update you will notice numerous enhancements and changes, including:

Android™ 4.4.4, KitKat® Android 4.4.4, KitKat, is the latest release of the Android platform and includes enhanced security update to OpenSSL.
Fixed Class 10 microSD card compatibility issue Fixed compatibility issues with Class 10 microSD cards experienced by some users.

INSTRUCTIONS

For a successful installation, we recommend installing this update when the battery in your phone is at least 50% charged and you are connected to a Wi-Fi network.
If you have received a notification message for this update:

Select "Download".
After the software is downloaded, select "Install now".
After the software is installed, your phone will re-start automatically.
Your phone is now updated with 21.1.46
If you have not received a notification message for this update, follow the steps below to manually update your phone:

Select the Settings icon in the apps menu.
Select "About phone".
Select "System updates".
Select "Download". After the software is downloaded, select "Install".
After the software is installed, your phone will re-start automatically.
Your phone is now updated to 21.1.46
Additional Information

If you have difficulty with this upgrade, visit us at www.motorola.com/mymotog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Laatst online: 08-10-2024
Lord_Dain schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:40:
@jjurgen, geen last van. welke firmware had en heb je?

instellingen->telefooninfo->systeemversie
210.12.40.falcon_umtsds.AsianRetail.en.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm dat is wel de goede versie zo te zien. Je zou deze tutorial kunnen gebruiken om opnieuw te flashen;
http://forum.xda-develope...n-dual-sim-4-4-4-t2810166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Over de dual-sim 4.4.4 update: volgens het XDA topic verbergt hij nu sim iconen als als er geen sim in zit, maar bij mij worden ze nog steeds weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ik heb op mijn rooted moto g geprobeerd te updaten naar 4.4.4, maar ik krijg een error wanneer hij de image installeert. Heeft er nog iemand dit voor? (rooted!)

Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
brecht_vb schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:16:
Ik heb op mijn rooted moto g geprobeerd te updaten naar 4.4.4, maar ik krijg een error wanneer hij de image installeert. Heeft er nog iemand dit voor? (rooted!)

Brecht
Zelfde hier. Zag op XDA dat je je root moet verwijderen en als dat niet werkt je de image naam aan kon passen. Nog geen tijd gehad om het te proberen (of om de juiste link te achterhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasThoreau
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-01-2023
horizon1978 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Snelst:
Met twee vingers tegelijk naar beneden swipen.
[...]
Perfect! Vind ik zelf fijner dan weer een app extra erbij. Grappig dat ik dat nooit aangeleerd had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
BiggyB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:22:
[...]

Zelfde hier. Zag op XDA dat je je root moet verwijderen en als dat niet werkt je de image naam aan kon passen. Nog geen tijd gehad om het te proberen (of om de juiste link te achterhalen).
Dat heb ik ook gelezen, daar heb ik wel minder zin in, gezien je dan je data kwijt bent (=factory reset)? Ik heb er zo meteen geen tijd voor om serieus te beginnen hooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dav1d schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:48:
Over de dual-sim 4.4.4 update: volgens het XDA topic verbergt hij nu sim iconen als als er geen sim in zit, maar bij mij worden ze nog steeds weergegeven?
Alleen als er geen sim inzit, dan zou hij moeten verdwijnen. Uitschakelen van sim werkt dus niet. Er komt zelfs een icoon bij tov 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Ik heb geen zin om heel het topic af te zoeken dus ik vraag het zo. Bij de moto G 4G, is er een mogelijkheid om apps op je sd kaart te plaatsen/installeren?

Er is ook nog zoiets als een zoekfunctie, daarbij is dit nieteens zozeer Moto G gerelateerd, maar Android gerelateerd. We verwachten echt meer eigen inzet hier.

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 23-07-2014 18:18 ]

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiggyB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:22:
[...]

Hier crasht OTA 4.4.4 ook op de XT1039. Terwijl ik root vanuit SuperSu helemaal verwijderd heb. Ik heb niets aan de systeem-partitie gewijzigd of toegevoegd. Xposed gedeïnstalleerd. Balen weer dat gezeik met root. Terwijl zonder root Android nauwelijks nog waarde heeft voor mij Zoals een derde minder batterij leven zonder root en aanpassingen.

Over de naam veranderen van de OTA heb ik nog niets kunnen vinden na lezen van tientallen over de 100 pagina's op Xda-topics. Erg interessant als iemand daar toch meer van weet.

Wordt anders dus firmware helemaal opnieuw flashen. Gelukkig zoals gewoonlijk eerst alles gebackup-t met Titanium, dat wel. Echter kan ik nergens via Google of op Xda de volledige 4.4.4 fabrieks-firmware vinden. Nog niet gepubliceerd wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
KoensSocialL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
Ik heb geen zin om heel het topic af te zoeken dus ik vraag het zo. Bij de moto G 4G, is er een mogelijkheid om apps op je sd kaart te plaatsen/installeren?
Veel onbekendheid met de mogelijkheden van android zie ik in deze vraag. Er zijn apps te krijgen waaronder app2sd waarbij je bij elke android telefoon apps naar je sdkaart kunt verplaatsen. Vanaf Gingerbread dacht ik (android versie 2.3.3) dus zeker ook de moto g, kun je dat ook doen vanuit het android systeem (onder instellingen - apps) Is volgens mij al jaren zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Ceejay op 23-07-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoensSocialL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:52:
Kijk in systeem settings->apps. Klik daar een app aan. Daar kun je een app naar SD verplaatsen als die app dat toelaat. Ik neem gemakshalve aan dat dan naar externe sd gebeurt. Niet alle apps laten dat toe zoals bijv. de meeste widgets. Er zijn ook diverse apps omdat te bewerkstelligen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Ceejay schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:08:
[...]

Veel onbekendheid met de mogelijkheden van android zie ik in deze vraag. Er zijn apps te krijgen waaronder app2sd waarbij je bij elke android telefoon apps naar je sdkaart kunt verplaatsen. Vanaf Gingerbread dacht ik (android versie 2.3.3) dus zeker ook de moto g, kun je dat ook doen vanuit het android systeem (onder instellingen - apps) Is volgens mij al jaren zo.
Ik wist dat het vroeger mogelijk was bij de Android 2.X versies. Maar ik las overlaatst dat vanaf Android 4.0 die optie weg was. En ik wist niet of die inmiddels terug was of niet. Dankjewel voor je antwoord!

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat me wel opvalt vergeleken Windows phone waar ik vandaan kom, is dat ik nu weer apps zie crashen.. Ben zelf daarom destijds van mijn HTC weggegaan omdat daar whatsapp het lukte meerdere maken per dag te crashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:15:
Wat me wel opvalt vergeleken Windows phone waar ik vandaan kom, is dat ik nu weer apps zie crashen.. Ben zelf daarom destijds van mijn HTC weggegaan omdat daar whatsapp het lukte meerdere maken per dag te crashen..
Heb ik persoonlijk sinds ICS nooit last van op 4 inmiddels verschillende Droids. Wel vaak op mijn iPad Mini Retina crashen apps. De laatste update heeft dat systeem nu ook volledig verkracht. Ik haat dat dure ding zo langzamerhand uit de grond van mijn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Ik was vandaag aan de beurt voor 4.4.4, dus gelijk geïnstalleerd, probleemloos gegaan maar ik heb hem dan ook niet geroot.
Heb het idee dat die lekkerder reageert op het scherm, soms vertraagde dat nog iets in 4.4.3 wat er opstond toen ik het toestel kreeg, voor de rest weinig veranderingen geconstateerd, straks nog even de SD kaart klonen naar mijn 32 GB kaartje en kijken of die werkt.

Apps crashen bij mij niet in ieder geval, maar ik gebruik ook niet zoveel dus daarom misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik wacht nog op mijn 4.4.4 (momenteel nog 4.4.2 en niet geroot). Maar ik vraag mij nu af. Is dit misschien de laatste update die wij krijgen of denken jullie dat wij nog een update naar Android L zullen krijgen? Ik ben benieuwd wat jullie denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Ik denk dat we gezien de berichtgeving ook L krijgen, eind van het jaar moet dat dan gaan gebeuren, we gaan het zien,

En ik heb de 32 GB kaart er in gedaan, tot nu toe nog geen probleem mee gehad, ziet er dus uit dat dat ook is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 21:51
De update naar Andriod L is aangekondigd door Motorola:

http://www.androidorigin....0-lollipop-update-moto-e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 02-10 07:44
IkBenBrian schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:41:
Ik wacht nog op mijn 4.4.4 (momenteel nog 4.4.2 en niet geroot). Maar ik vraag mij nu af. Is dit misschien de laatste update die wij krijgen of denken jullie dat wij nog een update naar Android L zullen krijgen? Ik ben benieuwd wat jullie denken!
Als dit de enige update is voor de net uitgekomen 4g dan is dit m'n eerste en direct laatste Motorola :+. Dus ik help het ze hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Wanneer nou is de update 4.4.4 voor moto 3G uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk 4.4.4. maar moest wel opnieuw 4.4.3 flashen, omdat ongemerkt er kennelijk iets op mijn systeem-partitie veranderd was en Ota dus steeds crashte.

Voor diegenen die bij wie ook de OTA crashed hier handleiding factory rom flashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219

In het geval van de XT1039 moet 'mfastboot' gebruikt worden, omdat het om firmware-xml.zip gaat. Zelf had ik platform tools in dezelfde map gedaan, omdat mfastboot daar bij sommigen toch een dll-file voor nodig had. Kopieer mfastboot-commando's van handleiding even naar tekstbestand en corrigeer sparsechunk-commando's met juiste nummering en er moet één bij toegevoegd worden voor 4.4.3 (laatste volledige factory-rom momenteel). Tevens bij de sparsechunk een punt (.) voor het nummer Voor de rest kloppen de commando's.

(Als uitgepakte firmware, platform tools en mfastboot in zelfde map hoef je in Windows Opdrachtprompt (cmd) niet helemaal daar naartoe te bladeren. Gewoon <shift> indrukken, met rechtermuisknop ergens in de map klikken en op 'opdrachtvenster hier openen' klikken)

4.4.3 firmware voor o.a. de XT1039 (EU RET/EU Retail voor Nederland, niet de BR) is hier te downloaden: http://www.firmware-team.com/showthread.php?t=1146 EN OOK: http://www.filefactory.com/folder/c6cdedc45a775d27 .

Als klaar daarna OTA naar 4.4.4 uitvoeren.

Eventueel opnieuw rooten ( http://forum.xda-develope...o-rooting-moto-g-t2793895) en eventueel 'unlocked warning' verwijderen ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2548530 ) daarna.

Zo en nu tijd voor de wonderen van Titanium Pro, zodat alles weer vanzelf helemaal op zijn plekje komt

----------------------
Hier de complete commando's nog voor het flashen van 4.4.3 fabrieks firmware voor de XT1039 Retail EU die 1 voor 1 uitgevoerd moeten worden:

mfastboot flash partition gpt.bin
mfastboot flash motoboot motoboot.img
mfastboot flash logo logo.bin
mfastboot flash boot boot.img
mfastboot flash recovery recovery.img
mfastboot flash system system.img_sparsechunk.0
mfastboot flash system system.img_sparsechunk.1
mfastboot flash system system.img_sparsechunk.2
mfastboot flash system system.img_sparsechunk.3
mfastboot flash modem NON-HLOS.bin
mfastboot erase modemst1
mfastboot erase modemst2
mfastboot flash fsg fsg.mbn
mfastboot erase cache
mfastboot erase userdata
mfastboot reboot

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 11:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Laatst online: 06-10 20:37
Enkele discussies hierboven wordt gesuggereerd dat het mogelijk is om apps naar de SD kaart te verplaatsen.
Bij mijn Moto G 4G was dat op 4.4.3 niet mogelijk en nu op 4.4.4 nog steeds niet, dat klopt toch met Google's laatste ideeën hierover?
Lukt het na rooten wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Pjoromura schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:24:
Enkele discussies hierboven wordt gesuggereerd dat het mogelijk is om apps naar de SD kaart te verplaatsen.
Bij mijn Moto G 4G was dat op 4.4.3 niet mogelijk en nu op 4.4.4 nog steeds niet, dat klopt toch met Google's laatste ideeën hierover?
Lukt het na rooten wel?
Het is wel mogelijk om apps naar SD te verplaatsen, zonder root en onder beide versies. Wat gaat er bij jouw fout dan?

Ga naar 'Instellingen' -> Apps. Swipe naar rechts en krijg je de kolom 'OP SD-KAART'. Als je op één van deze apps klikt, krijg je, als er een SD-kaart in zit tenminste, de button te zien met 'Verplaatsen naar SD-kaart'.

[ Voor 18% gewijzigd door acoster op 24-07-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23
Na de update naar 4.4.4 is mijn accu wel sneller leeg. Doe nu ruim een dag met de accu terwijl dat eerst ruim twee dagen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Het hangt ook van de betreffende app af of verplaatsen naar SD-kaart mogelijk is, dat kan nit bij alle apps.

Wel leuk dat die nat achter de oren net komen kijken jongens met hun stoere Moto G 4g eerder de update krijgen dan de aloude trouwe Moto G bezitters van het eerste uur! En bedankt Motorola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 10:28
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik sta op het punt om een Moto G te kopen. Volgens mij een briljant toestel voor deze prijsklasse. Zelf heb ik niet veel verstand van techniek. Ik heb nog wel wat vragen waar jullie me vast wel bij kunnen helpen.
- Is 1 GB werkgeheugen voldoende? Heb nu de HTC Desire C daar zit volgens mij 512 MB in en dat is veel te weinig.
- Zijn er veel apps die je niet naar de sd-kaart kunt verplaatsen?
- Wat zijn volgens jullie de grootste nadelen van dit toetsel? Lees vooral de positieve verhalen, wat natuurlijk erg mooi is, maar hoor ook graag de mindere positieve dingen voordat ik een toestel koop.

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De camera en haar bediening zijn niet geweldig. Over de front camera heb ik overigens geen klagen..

De camera achterop is denk ik mijn slechtste in 8 jaar..

Lumia 920, Huawei Ascend W1, HTC one v, HTC legend, Nokia n82 en Sony-Ericsson k800i waren m.i. allemaal beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 06-10 16:24
@bloodyus
Alles aan behalve roaming. Roaming maakt dataverbruik in het buitenland mogelijk.

@92job

- 1GB is genoeg voor de moto.
- op Android zijn er apps die je kunt verplaatsen naar de sd en apps waar dat niet kan, welke dat zijn geen flauw idee try Google
- echt grote nadelen zijn er imo niet. De camera app crasht soms en ik kan in Chrome niet pasten. Ik kom van een IPhone 3gs en sommige dingen zijn bij ios beter, andere bij Android, de moto g is in ieder geval rapper dan de 3gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:37:
Hallo,

Ik sta op het punt om een Moto G te kopen. Volgens mij een briljant toestel voor deze prijsklasse. Zelf heb ik niet veel verstand van techniek. Ik heb nog wel wat vragen waar jullie me vast wel bij kunnen helpen.
- Is 1 GB werkgeheugen voldoende? Heb nu de HTC Desire C daar zit volgens mij 512 MB in en dat is veel te weinig.
- Zijn er veel apps die je niet naar de sd-kaart kunt verplaatsen?
- Wat zijn volgens jullie de grootste nadelen van dit toetsel? Lees vooral de positieve verhalen, wat natuurlijk erg mooi is, maar hoor ook graag de mindere positieve dingen voordat ik een toestel koop.

Hoor graag van jullie.
Het is voor mij een goede alternatief dan dr Samsung Galaxy S2. Want ik WhatsApp, kijk youtube filmpjes etc. op me mobiel. Maar wat ik echt jammer vind haat de Moto G is dat ik wel bijna alle pixels kan tellen. Voor mij is dat wel echt jammer, maar wat verwacht je dan van die 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 98% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh de pixeldichtheid is volgens mij nog hoger dan van de iphone 5(s) ik kon de pixels pas zien onder de microscoop. En volgens mij is de pixeldichtheid van de samsung s2 helemaal belabberd? Heb je het niet over de moto E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
bloodyus schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:13:
[...]

Thanks!

Ander vraagje: Ik ga dus binnenkort op vakantie naar de Verenigde Staten en wil voor mijn vriendin daar een Moto G 4g kopen (heb zelf de 3g versie). Werkt deze dan wanneer ze in Nederland is?
Nee, de Amerikaanse werkt op andere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:13:
Ehh de pixeldichtheid is volgens mij nog hoger dan van de iphone 5(s) ik kon de pixels pas zien onder de microscoop. En volgens mij is de pixeldichtheid van de samsung s2 helemaal belabberd? Heb je het niet over de moto E?
Sowieso is de Moto G niet voor €150 te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
Op mijn telefoon (Serieus waar de Moto G) zie ik echt meer pixels dan de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
GAIAjohan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Sowieso is de Moto G niet voor €150 te krijgen..
Bij de mediamarkt was er een tijdelijke actie dat je de Moto G voor 150 euro kon krijgen. Natuurlijk moet je ook belasting betalen, dus het kwam uit op 157.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
IkBenBrian schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Moto g- 329ppi
S2 - 218ppi
1,5x zo pixeldicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
IkBenBrian schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:13:
[...]

De Moto G heeft dan ook ruim twee keer meer pixels... Misschien is je achtergrond gewoon niet zo scherp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

IkBenBrian schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:57:
[...]Maar wat ik echt jammer vind haat de Moto G is dat ik wel bijna alle pixels kan tellen.
GAIAjohan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:22:
[...]
Moto g- 329ppi
S2 - 218ppi
1,5x zo pixeldicht
Volgens Wikipedia is het als volgt:

Moto G: 326ppi
iPhone 5/c/s: 326ppi
Samsung S2: 217ppi

Bron: Wikipedia: List of displays by pixel density

Opmerkelijk dat bij de Moto G de pixels geteld kunnen worden. Heb je het niet over het grid (ken de term niet) dat in het scherm is verwerkt t.b.v. het registreren van de aanrakingen? Deze is namelijk wel duidelijk zichtbaar onder de juiste kijkhoek (kan ik bevestigen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
E-B schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:31:
[...]

[...]

[...]

Volgens Wikipedia is het als volgt:

Moto G: 326ppi
iPhone 5/c/s: 326ppi
Samsung S2: 217ppi

Bron: Wikipedia: List of displays by pixel density

Opmerkelijk dat bij de Moto G de pixels geteld kunnen worden. Heb je het niet over het grid (ken de term niet) dat in het scherm is verwerkt t.b.v. het registreren van de aanrakingen? Deze is namelijk wel duidelijk zichtbaar onder de juiste kijkhoek (kan ik bevestigen). :)
Uhm, blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:37:- Wat zijn volgens jullie de grootste nadelen van dit toetsel? Lees vooral de positieve verhalen, wat natuurlijk erg mooi is, maar hoor ook graag de mindere positieve dingen voordat ik een toestel koop.

Hoor graag van jullie.
Hmmm. Ik heb het toestel gekocht om mijn S3 te vervangen (grote barst van links naar rechts in scherm - vervangen was/is net zo duur als een Moto G). Bij voorbaat wist ik dat er in ieder geval één zaak zou zijn waar ik mij aan zou gaan ergeren en dat was/is de camera. Deze is gewoon simpelweg niet heel erg goed. Zeker niet als je een beetje kritisch bent en/of verwacht goede foto's in niet-ideale omstandigheden te kunnen maken.

Ik had niet verwacht tegen opslagproblemen aan te lopen (8GB - 3G variant) want ik heb een databundel van 10GB en stream eigenlijk al mijn muziek, radio en video. Ik als naïeve blij eikel had er niet stil bij gestaan dat er uiteindelijk maar een GB of 6 beschikbaar is voor apps en foto's e.d. Zo nu en dan ga ik nog wel eens naar Duitsland voor boodschappen en heb daarvoor OSMAnd+ (navigatie) paraat. Het is behoorlijk passen en meten geweest om deze werkbaar op de telefoon te krijgen wat offline kaarten betreft. Ik heb nu iets minder dan een GB aan ruimte vrij maar eigenlijk verder ook weinig andere apps geïnstalleerd. De nieuwe generatie Moto G toestellen met SD uitbreiding kent dit probleem natuurlijk niet.

Ik vind het toestel enigszins lomp (dat is positief en negatief). Het toestel voelt daardoor uiterst degelijk aan en zit verder goed in elkaar. Maar toch, ik had laatst mijn S3 weer in mijn handen en dan merk je wel degelijk een verschil (in het voordeel van de S3). De Moto G is zwaarder, dikker en net iets minder in de afwerking.

Tot slot paar kleine dingetjes waarover ik zou kunnen gaan zeuren;
  • Speaker is van matige kwaliteit
  • Enkel een USB kabel voor opladen
  • Geen NFC / DNLA / Miracast
  • Erg lompe trilfunctie
  • Geen 5Ghz WiFi
  • Gebrek aan gekleurde notificatie ledjes (S3 had allemaal leuke kleurtjes, Moto G alleen een witte)
  • Geen gyroscoop en barometer (handig spelletjes en positiebepaling)
Zo, negatief genoeg? :P

Ps. nog steeds vind ik mijn Moto G een super fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Pixels tellen op de moto g? Dan heb je toch echt geen goede moto g..

Dat grid kun je trouwens ook op de iPhone 5s zien bij de juiste kijkhoek/lichtinval.

[ Voor 39% gewijzigd door horizon1978 op 24-07-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Ik wil runtastic draaien terwijl de muziek blijft spelen op de telefoon. Is dit mogelijk? Ik heb vanaf mijn laptop muziek gezet op de telefoon en dit kan ik afspelen met ASTRO, echter kan ik dan niet tegelijk runtastic laten draaien.

Met mijn vorige toestel (iphone 4) lukte dit wel: podcast afspelen en vervolgens runtastic opstarten.

Hoe speel ik gedownloade muziek af terwijl runtastic aan blijft?

[ Voor 14% gewijzigd door SX-Superfly op 24-07-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:07:

mfastboot erase cache
mfastboot erase userdata

<knip>
Deze 2 commando's zou ik niet uitvoeren, omdat je dan al je usersettings kwijt bent. Ik heb ze geskipped en ben zo terug gegaan naar stock 4.4.2 en kon daarna upgraden naar 4.4.4 en heb gewoon al mijn userdata / apps / settings kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Het lukt mij niet apps naar SD te verplaatsen. O.a. AppMgr III geeft aan dat er een verplaatsbare app gevonden wordt maar via instellingen/apps is de verplaatsbutton bij mij "uit"ge-gray-ed"

Vergeet ik iets?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/sd%20verplaatsen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Sommige apps kunnen niet verplaats worden omdat ze bepaalde gegevens van jou en je toestel nodig hebben die ze vanaf de SD kaart niet kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kan m gewoon verplaatsen :?
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/deHeLzd.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 24-07-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Reisplanner en 9292 zijn twee verschillende apps. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat wel, maar wilde gewoon aangeven dat verplaatsen hier prima wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:01:
[...]

Deze 2 commando's zou ik niet uitvoeren, omdat je dan al je usersettings kwijt bent. Ik heb ze geskipped en ben zo terug gegaan naar stock 4.4.2 en kon daarna upgraden naar 4.4.4 en heb gewoon al mijn userdata / apps / settings kunnen behouden.
Heel goed dat je dat meldt voor anderen. Heb het in persoonlijke handleiding toegevoegd.

Zelf doe ik na firmware flash en liefst ook OTA's een harde fabrieksreset en zet alle apps, instellingen, berichten, etc. simpel terug met Titanium Backup Pro. Meestal in mijn ervaringen tot nu toe presteren roms dan beter en ook betere accu-leven. Vooral OTA's vaak negatieve invloed. Laatst met mijn Nexus 7-13 na OTA weer bijv. Na paar dagen toch maar fabrieksreset en Titanium, apparaat vloeiender en paar uur langer acculeven bleek uit statistieken Gsam

Maar nogmaals goed dat je het meldt voor anderen, die wel alles willen behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helemaal met je eens, ik doe het eigenlijk ook altijd, het is wat mij betreft zelfs een moetje als je wisselt tussen verschillende (custom) ROMs. In dit geval had ik gelezen dat de update goed ging met behoud van alle usersettings en data en ik had haast, dus heb ik mijn eigen principes voor een keer opzij gezet. Het resultaat is een update naar 4.4.4 met voor zover ik kan zien (nog) geen nadelige gevolgen. Het kan dus wel goed gaan, het is denk ik vooral handig dat de keuze er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Bij mij niet, wat is het verschil ?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/screenshot_2014-07-25-11-21-26.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Pjoromura schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:29:
Bij mij niet, wat is het verschil ?
En je draait gewoon standaard ROM, geen root ?
Kan je wel op je SD-kaart schrijven? Misschien de SD-kaart een keer opnieuw formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Volgens mij heb je met 3g en 2g nergens last van. Dat zou voor whatsapp genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 00:11

P!m

Ik heb een raar probleem met m'n Moto G 4G en MMS icm Vodafone. Ik verstuur zelf nooit MMS berichten maar soms stuurt iemand iets naar me per MMS. Deze krijg ik dan binnen als een sms met een code om het bericht op de site van Vodafone te bekijken in plaats van bijvoorbeeld direct de foto. Met mijn vorige Android toestel kreeg ik wel gewoon foto's binnen via MMS. Instellingen zijn overgenomen van de website van Vodafone en precies zoals deze in m'n vorige Android toestel staan.

Heeft iemand een oplossing?'
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qatkqo.png
Instellingen:
http://nl.tinypic.com/r/6zlk51/8
http://nl.tinypic.com/r/2epko3n/8
http://nl.tinypic.com/r/34zgm0h/8
http://nl.tinypic.com/r/5y50jt/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 13:22
Pjoromura schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:05:
Het lukt mij niet apps naar SD te verplaatsen. O.a. AppMgr III geeft aan dat er een verplaatsbare app gevonden wordt maar via instellingen/apps is de verplaatsbutton bij mij "uit"ge-gray-ed"

Vergeet ik iets?

[afbeelding]
Deze app staat toch al op de SD kaart? (zie tabblad bovenin beeld)

Weet iemand hoe je het scherm kunt uitlijnen? Ik krijg het maar niet voor elkaar om nauwkeurig te typen. Ik gebruik nu swiftkey maar ben daar ook niet helemaal tevreden over. Met name de plaatsing van speciale tekens (, . ?) en smileys vind ik erg onhandig. Ook heb ik het idee dat Swiftkey best veel stroom verbruikt. Het standaard google en het emoji toetsenbord bevallen me ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door LVGH op 25-07-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
LVGH schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:43:
[...]

Deze app staat toch al op de SD kaart? (zie tabblad bovenin beeld)
Nee, programma's staan op de SD als ze behalve in dat lijstje ook aangevinkt zijn.

Dat lijstje geeft alleen aan welke apps op de SD gezet kunnen worden..

Is de SD wel correct geformatteerd?

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 25-07-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
Vandaag de eerder genoemde Kruidvat 32GB microsd gehaald voor mijn Moto G 4G met android 4.4.4. Al een aantal keren de beruchte "SD kaart onverwacht verwijderd" melding gehad, dus zo goed werkt het allemaal nog niet helaas.
https://www.kruidvat.nl/k...c-geheugenkaart/p/3131885

Hoe zijn de ervaringen van andere Moto G 4G gebruikers, werkt de SD kaart nu wel, en welk type gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb er zelf een oude Duracell class 6 8GB in.. Geen centje pijn.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 25-07-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
Hoe zijn de ervaringen van andere Moto G 4G gebruikers, werkt de SD kaart nu wel, en welk type gebruik je dan?
Mijne werkt na de update naar 4.4.4 perfect, ik gebruik een sandisk ultra 32 Gb sdhc kaart, classe 10.
Met 4.4.3 werkte die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Ik kan nog steeds geen apps verplaatsen naar de SD kaart.
Ondertussen een nieuwe (32 Gb class 10) kaartje geplaatst en zelfde verschijnsel, optie om naar SD te verplaatsen is grey ...
Ik heb de SD kaart met de telefoon zelf geformatteerd.
Met ES File explorer kan ik wel mappen en bestanden op de SD kaart maken/lezen/verwijderen.

Iemand nog een idee ?

Is het misschien een instelling?
Is er een supportmogelijkheid bij Motorola zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Removed.

[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
bloodyus schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Ik heb het nog eens opgezocht, maar volgens mij heeft mijn Moto G quadband.. Dat zou toch betekenen dat ik gewoon mobiel kan bellen/gebeld worden in Amerika?
Ja, alleen 4G werkt niet in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen,

Ik sta op het punt de Moto G te kopen. Alleen valt mij iets op, als je het toestel bij bijvoorbeeld belsimpel wilt kopen, dan staat er Android 4.3 op in plaatst van de 4.4. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:31:
Hallo beste mensen,

Ik sta op het punt de Moto G te kopen. Alleen valt mij iets op, als je het toestel bij bijvoorbeeld belsimpel wilt kopen, dan staat er Android 4.3 op in plaatst van de 4.4. Hoe zit dat?
Zodra je hem voor de eerste keer opstart krijg je, naar alle waarschijnlijkheid, een melding met de update naar Android 4.4, anders krijg je dit na de installatie. Dan kan je hem installeren (gewoon stappen volgen) en na het herstarten heb je Android 4.4. De Moto G wordt standaard geleverd met Android 4.3, maar de update naar 4.4 is gratis.
Pagina: 1 ... 28 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.