• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
[b][message=41842360,noline]
Over die app die even geleden hier langs kwam AcDisplay, werkt opzich goed alleen krijg ik regelmatig dat blauwe voorbeeldscherm te zien. Waar die aangeeft dat je van boven naar beneden kan swipen etc. Hebben er meer dat?
Heb dat zelf nu 1x gehad in twee weken tijd. Geen idee waarom, wss omdat de app nog altijd in ontwikkeling is.
Maar vind het een fijne app! Echt handige toevoeging.

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:08:
Ik zie die methode om het via prompt command te doen, maar je zegt dat het ook via die app kan, maar als ik dat probeer staan er allemaal toestel namen maar geen Moto G, die wordt niet ondersteund, en als ik eronder klik vragen ze of ik het manueel al gedaan heb..
Het was al gelukt zag ik, maar dat was nog een CWM 5.x.x.x, die al redelijk op leeftijd is en wellicht daarom de Moto G niet ondersteunt.

@Shinji d:)b voor de pics!

Eigenlijk zouden die gelinkt moeten worden in de startpost, die überhaupt wel een update kan gebruiken. Van de TS benbaba wordt in dit topic weinig meer vernomen, wellicht is het een idee als er ook wat anderen worden toegevoegd, opdat de startpost wat aangevuld kan worden. En eventueel een nieuw topic voor Rooten en Custom ROM's, hoewel niet helemaal duidelijk is of er hier al veel alternatieve ROM's worden gedraaid?

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
jastas schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:01:

Op amazon zie ik deze: http://www.amazon.de/mumb...&keywords=motorola+moto+g , maar je weet natuurlijk nooit hoe ie er echt uit ziet.
ik heb deze: http://www.amazon.de/mumb...&keywords=motorola+moto+g

en die ziet er hetzelfde uit als op de plaatjes :P
Voelt stevig aan, geeft meer grip aan de telefoon dan zonder een hoesje. Pasvorm is ook erg goed. Alleen weet ik nog niet of hij goed beschermd tegen het vallen, maar dat probeer ik liever ook niet aan omdat ik bij m'n eerste moto G er hele slechte ervaringen aan heb over gehouden 8)7

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
bas_1981 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:01:
[...]

ik heb deze: http://www.amazon.de/mumb...&keywords=motorola+moto+g

en die ziet er hetzelfde uit als op de plaatjes :P
Voelt stevig aan, geeft meer grip aan de telefoon dan zonder een hoesje. Pasvorm is ook erg goed. Alleen weet ik nog niet of hij goed beschermd tegen het vallen, maar dat probeer ik liever ook niet aan omdat ik bij m'n eerste moto G er hele slechte ervaringen aan heb over gehouden 8)7
Die is hier iets goedkoper: http://dx.com/p/x-style-p...o-g-moto-dvx-black-280716

Er is trouwens een apart topic over accessoires

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07
Ik heb zo'n cover ook voor mijn Moto G. Ik was verrast door de goede pasvorm en kwaliteit. Had die van mij via Ebay besteld maar volgens mij komen die allemaal uit hetzelfde fabriekje in China.

De grip op het toestel wordt ook een stuk beter

John

Verwijderd

Als je toestel geroot is kan je de allerlaatste update niet uitvoeren... blijkt...

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:58:
Als je toestel geroot is kan je de allerlaatste update niet uitvoeren... blijkt...
Blijkt waaruit?

Ik heb bootloader unlockt en ben geroot en kon de update prima uitvoeren zonder dat ik er ook maar iets voor hoefde te doen.

Verwijderd

Ik heb de 174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU versie ook geroot en unlocked maar bij updates kreeg ik telkens een foutmelding" niks gevonden".

Dus ik dacht laat ik terug naar stock flashen, en zonder superuser, root kon ik de update wel uitvoeren...?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 17:06 ]

• outlandos
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:04:
Ik heb de 174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU versie ook geroot en unlocked maar bij updates kreeg ik telkens een foutmelding" niks gevonden".

Dus ik dacht laat ik terug naar stock flashen, en zonder superuser, root kon ik de update wel uitvoeren...?
Niks gevonden is niet per se een foutmelding toch? Wellicht moest ie voor jouw type toestel nog gepushed worden.

Verwijderd

Outlandos schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:08:
[...]

Niks gevonden is niet per se een foutmelding toch? Wellicht moest ie voor jouw type toestel nog gepushed worden.
Nou ik heb rond de middag nog eens gecheckt als het ging, zonder succes. Na terug te flashen naar stock settings kreeg ik plotseling wel de allerlaatste update... Dus ik weet niet wat het is, of ze moeten toevallig in de loop van de namiddag de update gepushed hebben...

• outlandos
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:10:
[...]

Nou ik heb rond de middag nog eens gecheckt als het ging, zonder succes. Na terug te flashen naar stock settings kreeg ik plotseling wel de allerlaatste update... Dus ik weet niet wat het is, of ze moeten toevallig in de loop van de namiddag de update gepushed hebben...
Ja dat zou wel toevallig zijn geweest dan, maar draaide je wel stock rom?

Verwijderd

Outlandos schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:11:
[...]

Ja dat zou wel toevallig zijn geweest dan, maar draaide je wel stock rom?
Yep, alles stock behalve de SuperUser app... Ik moet er wel bijzeggen dat ik tal van Motorola systeem apps verwijderd heb... Kan daar toch niet aan liggen?

• outlandos
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:13:
[...]

Yep, alles stock behalve de SuperUser app... Ik moet er wel bijzeggen dat ik tal van Motorola systeem apps verwijderd heb... Kan daar toch niet aan liggen?
Geen idee, zou wellicht wel kunnen dat het daaraan ligt, volgens mij kon verder iedereen hier die update binnenhalen namelijk.

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
[...]

Bij een geroot toestel met de stock rom kun je wel updaten (via OTA) maar als je er een custom rom op hebt staan niet.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
ligt eraan wat je allemaal heb aangepast in /system.. er worden in sommige gevallen checks gedaan waarna de updated via stock recovery failed. Ik weet niet precies wanneer er checks gedaan worden en wanneer het fout gaat, maar op de stock rom van mijn nexus 7 heb ik de ene update wel en de andere niet kunnen uitvoeren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wie heeft de laatste versie van Gravity Box en kan mij uitleggen hoe ik mijn statusbar transparant krijg?

Ik zie deze optie nergens:

http://4.bp.blogspot.com/...QBj0/s1600/gravitybox.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door outlandos op 28-02-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
[...]

Dat zou wel erg toevallig zijn. Maar: gistermiddag kreeg ik ook zelf pas de update! (Ik heb geen root). Dus het *zou* kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb root en ook de update ontvangen. Installeren ging zonder problemen.

Ik heb wel een ander probleem. Mijn standby batterij gebruik is vaak 5% per uur. Veel te veel dus, zo kom je zelfs met alleen standby niet eens de dag door. Herkent iemand dat?

De batterij statistieken helpen me niet echt verder. Daar staat doorgaans het scherm als grootste verbruiker, maar dat is dan met een screen-on time van 15 minuten ofzo. Ook is in het batterij grafiekje te zien dat de telefoon 99% van de tijd niet awake is.

Ik heb ook better battery stats, maar daar springt ook niet echt een app ofzo uit die veel verbruikt.

Iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken?

Het vreemde is, soms werkt ie urenlang prima. Dan is er gewoon een standby verbuik tussen 0.5% en 1% per uur. Maar het is voor mij totaal onvoorspelbaar wanneer hij in de veel verbruik standby modus terechtkomt.

Ik gebruik greenify, gebruik doorgaans geen 3G, heb geen lokatie aanstaan, gebruik geen Google Now, en ben verder een lichte gebruiker. Met m'n vorige telefoon, een Galaxy ACE 2, haalde ik meestal 3 tot 4 dagen gebruik. Dat hoopte ik met de MOTO G ook te halen.

Ik gebruik ook Skype, en dan snap ik dat je in een paar uur de batterij helemaal leeg trekt. (De mediaserver bug zie ik niet in mn statistieken) Veel gebruik tijdens skype vind ik prima. Maar met alleen standby zou hij niet meer dan 10% of 20% op een dag moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb je het ook na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Slechte wifi verbinding?

Heb je 3g uitstaan of heb je data uitstaan (maar dus we 3g om te bellen)?
Als je namelijk slechte 3g dekking hebt dan trekt dat de accu ook sneller leeg, kun je beter naar 2g gaan als je toch geen data gebruikt. 2g dekking is vele malen beter.

En als je lichte gebruiker bent: gooi greenify er eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Gisteren, zonder WIFI en roamend op een Belgisch netwerk had ik het ook. Roamend, dus verbinding met het sterkste netwerk (4 streepjes en groen in het batterij grafiekje). WIFI stond bijna de hele dag uit. 3G staat inderdaad aan, met data uitgeschakeld. Ook met een slechte verbinding is 5% per toch excessief zou ik zeggen.

Op mn werk heb ik inderdaad slechte WIFI (hoewel dit met mn ACE 2 dan 2% per uur was ofzo), maar thuis ging het altijd prima.

Zojuist heb ik greenify gedeinstalleerd en 2G geforceerd. Hoewel ik verwachtte trouwens dat Greenify juist voor lichte gebruikers voordelig zou zijn, omdat het achtergrondprocessen uitschakelt.

Een factory reset heb ik nog niet gedaan, vanwege het gedoe dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 19:04
Ik vermoed dat niet wifi maar een slechte mobiele verbinding veel energie vreet. Op sommige plaatsen/tijden heb ik maar 1 a 2 streepjes ontvangst (Vodafone) en ik heb het idee dat dat overeen komt met de momenten dat de batterij (veel) sneller naar beneden gaat. Soms haal ik zo amper 2 dagen (hoofdzakelijk standby), soms makkelijk 4 a 5 dagen.

Maarja, het is lastig te bewijzen. Ik zit niet steeds op het scherm te kijken naar de ontvangst. Het kan ook een app of proces zijn dat ergens slurpt, maar het is is nooit aantoonbaar een specifieke app.

Werkt bij iemand de "Battery saver" trouwens? Die schakelt bij mij steeds vanzelf weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je kan bij je accu stats na een klik op de grafiek ook het mobiele signaal zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/TFsMX.png
(random plaatje van internet, maar ook van toepassing op je moto G)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb wel dat soms mijn wifi opeens weg valt thuis, terwijl ik altijd heel dicht bij de modem zit dus dat kan het niet zijn. Gebeurt zo'n 3 keer per week. Kan ook aan de 1 miljoen wifi's zijn die hier in deze studentenflat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
Outlandos schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:47:
Ik heb wel dat soms mijn wifi opeens weg valt thuis, terwijl ik altijd heel dicht bij de modem zit dus dat kan het niet zijn. Gebeurt zo'n 3 keer per week. Kan ook aan de 1 miljoen wifi's zijn die hier in deze studentenflat staan.
Wat vind de Wifi Analyzer van je signaal (en dat van je buren) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
@Prulleman, ik ken het plaatje maar ik heb nog nergens een betrouwbare uitleg van de de kleurcodes kunnen vinden. Bovendien zie ik nog geen duidellijke correlatie tussen de keuren en het batterijgebruik maar dat kan komen omdat er zoveel kleurwisselingen zijn (grijs, lichtgroen, groen, soms stukje geel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hbogaards schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:51:
[...]

Wat vind de Wifi Analyzer van je signaal (en dat van je buren) ?
Ik ga die app dit weekend er eens opgooien en dan laat ik het hier weten, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Outlandos schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:47:
Dat had ik met mijn oude ziggo modem, toen ik een nieuw modem kreeg was het opgelost.
Dus... Hebben je andere apparaten er om laat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@horizon1978
nee dat is het niet, meer mensen hebben daar last van,, de wifi valt soms gewoon weg, als je naar instellingen gaat kan je gewoon het netwerk zien, en verbinden.. maar waarom die verbroken is weet niemand,.. indd gemiddeld 3a4 keer per week.. mooie bug voor motorola om op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:11:
@horizon1978
nee dat is het niet, meer mensen hebben daar last van,, de wifi valt soms gewoon weg, als je naar instellingen gaat kan je gewoon het netwerk zien, en verbinden.. maar waarom die verbroken is weet niemand,.. indd gemiddeld 3a4 keer per week.. mooie bug voor motorola om op te lossen...
Ah oke dat wist ik niet.

Dan hebben we hier dus zeker ook niks meer aan:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/206ng44.png

Ik ben MVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Ik zou adviseren om eens een hoger kanaal te kiezen. Je buurman zit wel erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet je router op de franse instelling, dan kan je volgens mij kanaal 14 kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:45:
zet je router op de franse instelling, dan kan je volgens mij kanaal 14 kiezen...
Hmmm vanmiddag maar eens proberen dan! Welk kanaal zou een goed alternatief zijn mocht 14 niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Die app heeft ook een tabblad waar je kan zien wat het beste kanaal voor je is. Wel even jouw AP selecteren. Hoe meer sterretjes, des te beter het kanaal. En bij instellingen even kanaal 14 uitschakelen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25591353/Screenshots/WiFiAnalyzer.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
^bedankt.

Nog even een ander vraagje:

Als ik naar motorola.nl ga en dan inlog met mijn google account (waarop mijn Moto G geregistreerd staat) en dan naar Lost device ga dan staat er: Not supported.

Komt dit omdat ik locatie UIT heb staan op mijn Moto G of omdat ik MotoCare uit heb staan + geblokkeerd heb via Greenify?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2rcyaa8.jpg

Werkt het bij jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 01-03-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 15:48

Esumontere

Floep, banaan.

Outlandos schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:01:
^bedankt.

Nog even een ander vraagje:

Als ik naar motorola.nl ga en dan inlog met mijn google account (waarop mijn Moto G geregistreerd staat) en dan naar Lost device ga dan staat er: Not supported.

Komt dit omdat ik locatie UIT heb staan op mijn Moto G of omdat ik MotoCare uit heb staan + geblokkeerd heb via Greenify?

[afbeelding]

Werkt het bij jullie?
Ik gok het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Fijn ik heb MotoCare van Greenift lijst afgehaald, maar het proces/service start niet automatisch, ook niet wanneer ik MotoCare aanzet in Instellingen.. En de MotoCare app hebben wij EU devices niet..

Iemand enig idee wat ik nu kan doen om MotoCare weer te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Outlandos schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:17:
Fijn ik heb MotoCare van Greenift lijst afgehaald, maar het proces/service start niet automatisch, ook niet wanneer ik MotoCare aanzet in Instellingen.. En de MotoCare app hebben wij EU devices niet..

Iemand enig idee wat ik nu kan doen om MotoCare weer te starten?
Ik heb het even getest en bij mij staat er ook 'Not Supported'. Ik draai geen Greenify, dus vermoed dat het niet (alleen) met Greenify te maken heeft. Bij apparaatbeheer heb ik Motorola-apparaatbeleid ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Pazzie schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:34:
[...]

Ik heb het even getest en bij mij staat er ook 'Not Supported'. Ik draai geen Greenify, dus vermoed dat het niet (alleen) met Greenify te maken heeft. Bij apparaatbeheer heb ik Motorola-apparaatbeleid ingeschakeld.
Ik heb het proces weer werkende gekregen, maar inderdaad, zelfs met Locatie AAN en MotoCare AAN krijg ik nog steeds Not Supported te zien, blijkbaar werkt het gewoon niet :')

Of zijn er hier wel mensen bij wie het gewoon werkt op dit moment?

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 01-03-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Volgens mij US only. Anders Motorola mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 14:05
Waarom zou je niet gewoon Android Device Manager gebruiken?
https://www.google.com/android/devicemanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Omdat ik niet wist dat dat bestond, maar ik krijg daar Locatie niet beschikbaar, moet ik dan Locatie op mijn tel aanzetten om dat werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Outlandos schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Omdat ik niet wist dat dat bestond, maar ik krijg daar Locatie niet beschikbaar, moet ik dan Locatie op mijn tel aanzetten om dat werkende te krijgen?
Oh haha, als je niet weet dat het bestaat wordt het lastig om het te gaan gebruiken :z
En klopt, je moet locatie wel aanhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
calvinturbo schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:29:
[...]

Oh haha, als je niet weet dat het bestaat wordt het lastig om het te gaan gebruiken :z
En klopt, je moet locatie wel aanhebben.
Op welke stand in Locatie heb jij um? Ik heb het idee dat met alles op UIT je accu echt een stuk langer meegaat, of is dat verbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Outlandos schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:31:
[...]

Op welke stand in Locatie heb jij um? Ik heb het idee dat met alles op UIT je accu echt een stuk langer meegaat, of is dat verbeelding?
Ik heb geen Moto G (me zusje wel), maar in principe zou het aanhebben van je locatie niet echt veel meer batterij moeten slurpen. Ik heb op me Note II zelfs locatie delen & Google Now aanstaan, maar zelfs dan merk ik niet echt dat mijn batterij (veel) minder lang meegaat.

Probeer het met locatie op Battery saving / Batterijbesparend, dan staat GPS uit.
Mocht de batterij dan toch veel minder lang meegaan, kijk dan even welke apps je locatie gebruiken, dat staat in hetzelfde instellingenmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Batterij gebruik is niet intensief als je locatie aan hebt staan. pas als je actief gaat navigeren gaat GPS gebruik omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vreemd, die kan geen verbinding maken met mijn telefoon, dit terwijl alles aan staat, inclusief aangevinkt in apparaatbeheer.

AirDroid net even getest, en die kan wel zien waar mijn toestel zich verbind, inclusief alle andere opties zoals vergrendelen en wissen, dus dan gebruik ik dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:45:
Helaas, na hem op Frans gezet te hebben kon ik nog steeds enkel kiezen uit kanaal 1-13.

Niemand hier in de buurt gebruikt kanaal 14, toch wel opmerkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 01-03-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Laatst online: 02-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:11:
@horizon1978
Ja dat klopt ik heb hier ook regelmatig last van. Terwijl ik gewoon volle wifi verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
1-2% eraf in 9 uur lang slaapstand is ook meer dan prima als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Waarschijnlijk is het al gezegd, maar 78 pagina's doornemen is aardig wat werk. Heeft er iemand een oplossing voor de camerafout? Of het feit dat soundcloud niks meer uit cache laadt? Of dat het heel lang duurt voordat er weer een internetconnectie is met wifi na slaapstand?
Het klinkt nu een beetje negatief, maar ben nog steeds blij met de motorola hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
DaanfunnyQ schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:49:
Waarschijnlijk is het al gezegd, maar 78 pagina's doornemen is aardig wat werk. Heeft er iemand een oplossing voor de camerafout? Of het feit dat soundcloud niks meer uit cache laadt? Of dat het heel lang duurt voordat er weer een internetconnectie is met wifi na slaapstand?
Het klinkt nu een beetje negatief, maar ben nog steeds blij met de motorola hoor!
Er is altijd nog de zoekfunctie, die zou je even kunnen gebruiken... In ieder geval problemen met de camera zijn al langs gekomen ;). En een probleem met een niet-ingebouwde app is meestal niet telefoonspecifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Vanaf morgen bij media markt, Moto G 16gb voor 198 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:44
Sinds een poosje heb ik mijn Moto G in gebruik. Wat een tof toestel, helemaal met de rode Grip case.

Wel moet ik nog een beetje wennen aan het scrollen met de tempered glass screenprotector, het lijkt net alsof dat minder makkelijk gaat dat met een regulier exemplaar. Én ik heb nog een vraag: wat past de instelling Energie besparen onder Accu (bij instellingen) aan? Heb 'm ingeschakeld maar weet eigenlijk niet wat 'ie doet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
3g gaat uit onder bepaald percentage. Anders via moto help zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
16GB vandaag voor 199 bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Nu online
Wat is jullie ervaring met het geluid tijdens het bellen? Bij mij zit er een kraak/trilling doorheen, alsof het speakertje los zit of al stuk is ofzo...

Aangezien ik niet zo heel veel bel heb ik geen idee hoelang dit al is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bas_1981

heb je dit altijd? Ik heb het ook heel soms, maar meestal niet.. als ik dat heb zet ik em op handsfree en dan weer terug, en dan is het weg bij mij.. lijkt wel software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Soms als de telefoon over gaat klinkt dat geluid zo dramatisch slecht en andere keren is het prima.. ik denk dat het software matig is, want die van mijn moeder heeft het ook.

Trouwens, ik heb hier wat van mijn homescreens gepost:

http://forum.xda-develope...?p=50777764&postcount=469

Ben ook wel benieuwd naar die van jullie eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:12

Herman

FP ProMod
Outlandos schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:07:
(...)

Trouwens, ik heb hier wat van mijn homescreens gepost:

http://forum.xda-develope...?p=50777764&postcount=469

Ben ook wel benieuwd naar die van jullie eigenlijk :)
Daar is een centraal topic voor ;) Post je Homescreen! - Deel 2

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Oh tof dat wist ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:57:
@bas_1981

heb je dit altijd? Ik heb het ook heel soms, maar meestal niet.. als ik dat heb zet ik em op handsfree en dan weer terug, en dan is het weg bij mij.. lijkt wel software...
Dat had ik ook al eens geprobeerd, maar leek geen effect te hebben. Het is ook als ik het volume heel zacht zet.
Outlandos schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:07:
Soms als de telefoon over gaat klinkt dat geluid zo dramatisch slecht en andere keren is het prima.. ik denk dat het software matig is, want die van mijn moeder heeft het ook.
Het is bij mij niet het overgaan van de telefoon, maar het geluid dat je hoort als je met iemand aan het bellen bent (het speakertje bij je oor dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
bas_1981 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:16:
Het is bij mij niet het overgaan van de telefoon, maar het geluid dat je hoort als je met iemand aan het belletje (het speakertje bij je oor dus)
Er waren meer mensen met vreemde bijgeluiden. Advies was toen om de Audio Effects (Surround, Equaliser) uit te zetten of terug te schalen (Settings > Sound > Audio Effects).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Nu online
Maar dat gaat toch alleen over de speaker voor het algemene geluid? Niet voor de gesprekken?

Ik heb het wel even getest. Ik heb de audioeffects uitgezet en de vriendelijke dame van de voicemail gebeld maar ze klinkt nog niet echt fris :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik wilde nog ff terugkomen op mn accuproblemen van een paar dagen terug. Het compleet uitschakelen van 3G en Greenify disablen bracht niet het gewenste resultaat.
Toch maar een factory reset gedaan en ondertussen doe ik al meer dan 2 dagen met mn batterij en heb nog 50% over (met licht gebruik). Dikke prima dus en hopen dat ie het zo blijft doen. Bedankt voor de hulp en het meedenken!

[ Voor 5% gewijzigd door GrowMyHair op 06-03-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 15:19
Heb sinds vandaag ook een Moto-G (16GB). Prachtapparaat, alleen vind Motorola dat ik het apparaat niet mag unlocken:
https://motorola-global-p...ader/unlock-your-device-b
Mail ook niet ontvangen.

Bekend probleem en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
Aapmansz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:32:
Heb sinds vandaag ook een Moto-G (16GB). Prachtapparaat, alleen vind Motorola dat ik het apparaat niet mag unlocken:
Mail ook niet ontvangen.

Mij lukte het niet met Chrome, maar wel met Internet Explorer. (toen was Motorola nog van Google, vrij ironisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Aapmansz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:32:
Mail ook niet ontvangen.

Ik had even gechat met de helpdesk, imei nummer en screenshot van het commando scherm gegeven en 24 uur later kon ik mijn bootloader unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 11:47
Ik heb mijn telefoon geroot en unlocked dus, nu heb ik een systeem update die ik niet kan installeren, moet ik nu op internet die systeemupdate voor mijn Motorola vinden of hoe pak je dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
RienkK schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:56:
Ik heb mijn telefoon geroot en unlocked dus, nu heb ik een systeem update die ik niet kan installeren, moet ik nu op internet die systeemupdate voor mijn Motorola vinden of hoe pak je dit aan?
Ik kreeg voor de update deze pagina te zien, mogelijk dat je daar meer informatie kan vinden.
Whatsek schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:49:
[...]

Mij lukte het niet met Chrome, maar wel met Internet Explorer. (toen was Motorola nog van Google, vrij ironisch)
Motorola is nog steeds van Google (op de website staat ook nog steeds 'A Google Company'). Bij zulke grote bedrijven als Motorola gaat er wel enige tijd overheen voordat deze ook daadwerkelijk in handen van de overnemende partij zijn, in dit geval Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Whatsek schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:49:
[...]

Heb het inderdaad met Chrome geprobeerd.
Bedoeling was CyanogenMod 11 op het toestel draaien en toestel pas in 'productie' nemen na uitgebreid testen. Maar aangezien 1 van de voorwaarden voor unlocken een actieve sim is heb ik het toestel versneld in gebruik genomen (nieuwe sim pas niet in mijn oude toestel).

Toestel is nu ingericht en na unlocken moet dit nogmaals.

Blijf dus voorlopig met de standaard rom draaien en die is ook niet verkeerd.

Kwam wel een paar probleempjes tegen:
- batterij indicator niet correct (toestel heeft hele nacht aan de USB poort van de PC gehangen en na vanochtend loskoppelen gaf de indicator 65% aan)
- Miracast (scherm sturen) ziet mijn Sony Bravia TV niet (Nexus 7 HD op hetzelfde WiFi netwerk is wel te koppelen met de Bravia TV)

Youtube via telefoon op TV afspelen gaat wel probleemloos en zelfs zonder ingeven koppelcode.

Toestel presteert boven verwachting en dat voor deze prijs :+

Ben alleen nog op zoek naar een goede klok / weer widget (transparant), gebruik nu die van Yahoo maar vind ik niet mooi:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3651/13006716135_37d24819eb_n.jpg

Edit: lachen met Google
Kreeg vanochtend al 50GB extra storage vanwege het gebruik van Drive op dit toestel en net na bekijken oude foto's een melding dat er een awesome video voor me gemaakt was. 3 clicken verder stond het materiaal op Youtube:

Google boy's en girls weten je goed de cloud in te verleiden 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Aapmansz op 08-03-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Probeer Chronus eens, aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 15:58
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een moto G besteld bij de BCC en deze heb ik de volgende dag netjes ontvangen. Ik heb alleen een aantal problemen met de wifi. Als eerste werkt de WPS functie niet. Als ik WPS selecteer en ik druk de knop van de router in (Sitecom WL-351) dan krijg ik de melding dat de verbinding mislukt is en dat ik het over een paar minuten weer moet proberen. De keren daarop krijg ik steeds dezelfde melding. Daarnaast krijg ik ook in de play store soms de melding dat er geen verbinding is. Maar als ik daarna kies voor opnieuw proberen dan doet ie het weer. Zijn er mensen die deze problemen ook hebben? En weet iemand misschien wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 23:50

Barrycade

Through the...

En als je gewoon handmatig de code invoert? En heeft je telefoon het ook op andere wifi netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Barrycade schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:20:
En als je gewoon handmatig de code invoert? En heeft je telefoon het ook op andere wifi netwerken?
Als ik de code handmatig invoer dan doet hij het zonder problemen, op het wegvallen van de play store na dan. Mijn tablet (acer a210) doet het wel zonder problemen met WPS. Ik heb de Moto g nog niet geprobeerd op een ander wifi netwerk. Ik vind het alleen raar dat de andere mobiele apparaten geen problemen hebben met wegvallen. (xperia P, Nokia 520)
Weet iemand misschien nog wat het kan zijn, of is de antenne stuk van de moto G, gezien de problemen met WPS.

Bedankt voor de reactie!

[ Voor 33% gewijzigd door Kruidje20 op 08-03-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 07:37
Aapmansz schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:31:
Ben alleen nog op zoek naar een goede klok / weer widget (transparant)
Probeer eens Transparant Clock & Weather

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.droid27.transparentclockweather&hl=nl

Gebruik de app nu een week naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Aapmansz schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:31:
Maar aangezien 1 van de voorwaarden voor unlocken een actieve sim is
Voor het unlocken van de bootloader is geen SIM vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Omdat het mooi weer is en ik geen zin heb in vertalen, hier even mijn post van een ander forum:

So i got the 007 (u), bought fauxclock and set the recommanded settings as stated in the second post (except for Zram, i keep this off because its known to be a real battery sucker).

Tried AnTuTu Benchmark.

Stock: 17300
With Faux kernel: 17600

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582635

--

edit: met deze settings zou de totale battery duur haast onveranderd zijn, als ie al anders is dan zou de batterij nu juist iets langer mee gaan. Een bijkomend voordeel is dat ik nu DoubleTab2Wake kan doen en dus niet meer het rammelende powerknopje elke keer hoef in de drukken wanneer ik hem uit sleep wil halen.

[ Voor 48% gewijzigd door outlandos op 08-03-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Hallo allemaal,

Ik heb even een kleine update met belangrijke informatie. Ik heb de moto G verbinding laten maken met de UPC modem (TC-7200) en deze doet het wel met WPS. Ook lijken de verbindingsproblemen met de google play store opgelost te zijn.Ik denk dat er ergens toch iets is met de Sitecom router. Zou het helpen om de firmware te updaten? Ik draai nu versie 1.5 maar ik zag dat 2.5 de nieuwste versie is.

Ik hoop snel nog reacties te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Niet echt meer een Moto probleem meer, maar waarom zou je niet je router updaten? Als je geen problemen zou hebben zou ik zeggen niet doen, maar nu je het wel hebt zou ik kijken of de update het probleem verhelpt. Ik weet niet of je veel settings in je router hebt staan, maar wellicht handig om eerst even een backup te maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Dank voor de tips (transparante klok / weer widget).
Foto in Yahoo weather is uit te schakelen, dus die is nu ook transparant:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3031/13008353855_662788de6d_n.jpg

Meteen een andere achtergrond geselecteerd.

@Beuzelarij
Ergens in het unlock stappenplan was een actieve sim vereist, anders had ik die echt niet geactiveerd (nieuwe ongeactiveerde sim zat al wel in het toestel, wellicht is daardoor de activatie eis getriggerd).

Hoesje is ook geregeld. Originele Motorola flipcase, wel aan de prijs, maar dat wordt goedgemaakt doordat het scherm automatisch aan of uit gaat bij openen / sluiten flipcase. Werkt met een magneetje.

GPS en BT werken ook goed.
Navigatie (Co-Pilot) en de verbinding met het motormanagement systeem in mijn auto (ODB2 BT stick) getest. Gaat beiden probleemloos.

Toestel is dus goedgekeurd.

Komende tijd wel weer opnieuw alle WiFi wachtwoorden van vrienden / kenissen / familie vergaren.
Is er geen tool om die vanaf mijn oude toestel over te zetten?
Zou ook wel handig zijn om met deze tool een backup van de huidige Wifi instellingen te kunnen maken.
Heb genoeg zelfkennis om te weten dat er binnen nu en een aantal maanden een custom rom op het toestel draait 8)

Versleutelen gegevens
Beveiligingstool (Sophos) geeft aan dat het toestel gegevens kan versleutelen en dat dit wijs is. Is dat echt zo en zit dit niet het gebruiksgemak in de weg?

Youtube afspelen op TV
Gaat goed tenzij je het hoesje te snel dichtklapt of de power button gebruikt voordat de video gestart is op je TV. Mooie is dat je niet door het menu van je TV hoeft. 1 touch op de Motorola is voldoende :)

Miracast (schermreproductie)
Telefoon en TV zien elkaar niet. Heeft wellicht te maken met het verschil in resolutie (HD vs FullHD).

[ Voor 17% gewijzigd door Aapmansz op 08-03-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:44
Is de oplader voor de Moto G dezelfde als die Samsung's tegenwoordig allemaal ook hebben?

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Aapmansz schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:52:
Dank voor de tips (transparante klok / weer widget).
Foto in Yahoo weather is uit te schakelen, dus die is nu ook transparant:
[afbeelding]

Meteen een andere achtergrond geselecteerd.
Ik zou Chronus uit de Play Store eens proberen.
Hier een screenshot van de lockscreen widget, homescreen widget ziet er precies zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidbeat.com/wp-content/uploads/2013/09/chronus_final.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Phantomic schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:11:
Is de oplader voor de Moto G dezelfde als die Samsung's tegenwoordig allemaal ook hebben?
Er zit geen oplader bij, alleen een USB kabeltje. Dus als je oplader een USB uitgang hebt kan je die gebruiken.

@ Aapmansz als je andere telefoon een Android is kan je met de Motorola Migreren tool van alles van je oude telefoon over zetten om je Moto, in ieder geval incl je Wifi wachtwoorden. Wekt vrij goed, bouwt een ad hoc Wifi netwerk op en door een QC code te fotograferen bouwt hij het op.

[ Voor 31% gewijzigd door Barrycade op 08-03-2014 22:37 . Reden: Transfer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
agoNITE schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:27:
[...]

Ik zou Chronus uit de Play Store eens proberen.
Hier een screenshot van de lockscreen widget, homescreen widget ziet er precies zo uit.
[afbeelding]
Dat adviseerde ik hem ook al, hands down de mooiste imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 15:48

Esumontere

Floep, banaan.

Barrycade schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:34:
[...]

Er zit geen oplader bij, alleen een USB kabeltje. Dus als je oplader een USB uitgang hebt kan je die gebruiken.

@ Aapmansz als je andere telefoon een Android is kan je met de Motorola Migreren tool van alles van je oude telefoon over zetten om je Moto, in ieder geval incl je Wifi wachtwoorden. Wekt vrij goed, bouwt een ad hoc Wifi netwerk op en door een QC code te fotograferen bouwt hij het op.
Motorola Migrate werkt niet altijd. Op mijn oude telefoon geinstalleerd, maar om een of andere reden kwam de QR-code maar half op het scherm, en ik kon niets verzinnen om dat te verhelpen (draaien werkte niet, telefoon opnieuw installeren niet, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Laatst online: 30-08 10:15
Youtube afspelen op TV
Gaat goed tenzij je het hoesje te snel dichtklapt of de power button gebruikt voordat de video gestart is op je TV. Mooie is dat je niet door het menu van je TV hoeft. 1 touch op de Motorola is voldoende :)
Hoe doe je dat dan? Want ik ben er al lang naar op zoek maar heb nog niks fatsoenlijke gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
UIhhhh ik heb via Galerij een walllpaper geselecteerd, maar ik zie nu opeens allemaal blauwe kruisjes en nee ik zit niet aan de drugs, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JAYHXstfIM09sCoc1OoYfAqF/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fHOcKWRMRNlwsIpUCyUkdg8W/medium.png

Een livewallpaper kan het toch niet zijn als je um via Galerij hebt geset? Hoe komen die blauwe kruisjes er dan, tis niet dat ze me in de weg zitten hoor, maar vind het wel vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je grid wordt getoond, net zoals tijdens het verslepen ofzo. Lijkt me een bug van de launcher

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
@Beuzelarij
Ergens in het unlock stappenplan was een actieve sim vereist, anders had ik die echt niet geactiveerd (nieuwe ongeactiveerde sim zat al wel in het toestel, wellicht is daardoor de activatie eis getriggerd).
Je meldde dat '1 van de voorwaarden voor unlocken een actieve sim is' en dat is simpelweg niet het geval.

Ik heb voor iemand bij een Moto G de bootloader unlocked, het toestel geroot en voorzien van een andere recovery. Dat alles bij een Moto G nieuw uit de verpakking, zonder dat het toestel ooit ook maar een SIM heeft gezien.

Dit om voor anderen aan te geven dat een SIM dus niet noodzakelijk is om bovenstaande te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Barrycade schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:49:
Niet echt meer een Moto probleem meer, maar waarom zou je niet je router updaten? Als je geen problemen zou hebben zou ik zeggen niet doen, maar nu je het wel hebt zou ik kijken of de update het probleem verhelpt. Ik weet niet of je veel settings in je router hebt staan, maar wellicht handig om eerst even een backup te maken dan.
Heb net een update van de router gedaan. Nu draait hij op versie 2.5 en er zijn een paar dingen veranderd. Jammer genoeg is het probleem met de wifi (en WPS) niet opgelost. Weet iemand nog een oplossing?

Daarnaast krijg ik bij het opstarten geregeld de melding "beperkte toegang gewijzigd" en ik weet niet waar het vandaan komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kruidje20 op 09-03-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
chielisdenaam schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:25:
[...]

Hoe doe je dat dan? Want ik ben er al lang naar op zoek maar heb nog niks fatsoenlijke gevonden
Youtube via telefoon afspelen op TV

Lijkt me overbodig om te melden dat je wel een smart-TV met geïnstalleerde Youtube app nodig hebt.
Rest is kinderspel.
Click op de connect to device knop:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3799/13035398113_01216ddb57_n.jpg
Kies het gewenste device et voila video wordt afgespeeld:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7337/13035619644_f396fc906b_n.jpg

Bediening werkt zowel met de TV-afstandsbediening als op het apparaat (PC / Mobiel) waar je de verbinding gestart hebt.

Wifi wachtwoorden overzetten uit oude telefoon is ook gelukt
Heb deze tool gebruikt:
Google Play: WiFi Pass Recovery & Backup
Niet helemaal compatibel met 4.4.2 (naam + wachtwoord komt niet in beeld), maar met top down QR codes maken en deze stuk voor stuk inscannen op de Moto G is de klus geklaard.

Miracast (schermreproductie) toch niet aanwezig op Moto-G
Ging er vanuit dat deze functionaliteit beschikbaar was omdat de menukeuze beschikbaar is:
instellingen => display => scherm sturen
Echter ontbreekt bij dit item het menu rechtsboven om deze functionaliteit aan of uit te zetten.
Jammer, is wel handig om foto's op TV te laten zien zonder gedoe met kabels.
Voor mij geen onoverkomelijk punt, mijn tablet kan dit wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Aapmansz op 09-03-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn Geekbench 3 score:

http://browser.primatelabs.com/geekbench3/461561

Wat is die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Kruidje20 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:20:
[...]

Heb net een update van de router gedaan. Nu draait hij op versie 2.5 en er zijn een paar dingen veranderd. Jammer genoeg is het probleem met de wifi (en WPS) niet opgelost. Weet iemand nog een oplossing?

Daarnaast krijg ik bij het opstarten geregeld de melding "beperkte toegang gewijzigd" en ik weet niet waar het vandaan komt.
Toestel gaat volgens mij goed om met WPS functionaliteit.
Kan via direct wifi connecten met mijn TV zonder ingeven wachtwoord.
Is ook hoe je wil dat het werkt, met handmatig instellen komt de direct wifi verbinding in de lijst met accespoints. TV's zijn tegenwoordig smart, maar nog net niet smart genoeg om als accespoint te fungeren >:)

Overigens kunnen de telefoonmakers nog wat leren van TV makers. TV kan gelijktijdig wifi en direct-wifi aan, ken nog geen telefoon of tablet die dat ook kan.
Correctie: Nexus7 (2013) kan het wel

Vermoed dan ook dat je moet investeren in een ander accespoint. En dan niet 1 van het merk Sitecom :X

Heb zelf goede ervaringen met Linksys / Cisco en Draytek routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Beuzelarij schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:31:
[...]

Je meldde dat '1 van de voorwaarden voor unlocken een actieve sim is' en dat is simpelweg niet het geval.

Ik heb voor iemand bij een Moto G de bootloader unlocked, het toestel geroot en voorzien van een andere recovery. Dat alles bij een Moto G nieuw uit de verpakking, zonder dat het toestel ooit ook maar een SIM heeft gezien.

Dit om voor anderen aan te geven dat een SIM dus niet noodzakelijk is om bovenstaande te kunnen doen.
Dank voor de toelichting.
Helaas voor mij zat er wel een niet geactiveerde sim in het toestel en dan gaat Moto-Care zeuren om activatie als je een account wil aanmaken.

Misschien ook niet helaas, ben eigenlijk wel tevreden met de stock rom en snap ook niet mijn drang om overal een custom rom op te zetten :+

[ Voor 8% gewijzigd door Aapmansz op 09-03-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Aapmansz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:14:
Dank voor de toelichting.
Helaas voor mij zat er wel een niet geactiveerde sim in het toestel en dan gaat Moto-Care zeuren om activatie als je een account wil aanmaken.
Was het toestel wellicht niet los maar via een provider aangeschaft? Dan heeft die misschien een overeenkomst met Motorola dat de bootloader enkel unlocked mag worden als er een geactiveerde SIM (van hun) aanwezig is.

Overigens kun je, indien dat niet het geval is, volgens mij ook contact opnemen met Motorola, waarna je vervolgens toch nog je unlock-code krijgt.
Misschien ook niet helaas, ben eigenlijk wel tevreden met de stock rom en snap ook niet mijn drang om overal een custom rom op te zetten :+
Probleem is dat je ook om root te krijgen de bootloader moet unlocken. Dus ook al is men tevreden met stock ROM, velen willen toch root omdat sommige apps dat nu eenmaal vereisen.

[ Voor 8% gewijzigd door Beuzelarij op 10-03-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Allen dank voor het meedenken over toestel unlocken. Weet nu dat ik geen Chrome moet gebruiken voor de aanvraag en dat dit ook telefonisch kan. Vraag me wel af of je dan de ADB string moet intoetsen of mag dit ook mondeling :+

Voorlopig blijft het toestel gelocked, ff geen zin in herinrichten.

Heb nog wel een andere vraag, beveiligingsadviseur (Sophos) adviseert om encryptie aan te zetten.
Wat zijn eventuele nadelen van toestel encrypten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
iemand enig idee hoe je de melding van de provider linksboven uit de notificatiebalk krijgt?..is daar root voor nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Michel242186 op 12-03-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 16:10
Iemand die weet waar ik een goede screen protector (alleen zo'n plastiekje dus) kan bestellen voor deze smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22
Michel242186 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:55:
iemand enig idee hoe je de melding van de provider linksboven uit de notificatiebalk krijgt?..is daar root voor nodig?
Daar is een xposed module voor. Root is dus vereist.
Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.