Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zo een update duurt altijd paar weken voor iedereen hem heeft. Geduldig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 13:47
Hallo,

Vanochtend ben ik lekker stom bezig geweest.
Ik heb per ongeluk mijn wpa_supplicant file in data/misc/wifi aangepast waardoor mijn wifi het nu niet meer doet. :(
Mijn telefoon is geroot.
Ik heb al een fabrieksreset geprobeerd.Maar dat werkt niet.
Weet iemand waar ik de orginele files kan vinden? Of zou iemand mij deze willen sturen?
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rjftvr.png

Wie kan mij helpen?

Na wat verder proberen en testen ben ik erachter gekomen dat wifi thetering ook niet werkt. In het 'homemenu' van de instellingen staat wel dat wifi aan staat, maar al ga ik vervolgens in het menu zelf, staat hij uit.
Kan dit een hardwarematig probleem zijn? of kan het in de software zitten?

Edit: Plaatje toegevoerd & extra info.

[ Voor 44% gewijzigd door Stefan.Z op 22-02-2014 10:46 ]

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
StefanZ:

Als je een stock image zoekt: Hier is de lijst

[ Voor 5% gewijzigd door BarnOwl op 22-02-2014 11:07 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

loll schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:35:
Ik heb er last van dat mijn moto G veel meer data verbruikt dan mijn oude s3 hebben meer mensen daar last van?
Ja daar heb iik ook last van, En ik heb geen idee hoe het te verhelpen. Maar ben nu op de helft van de maand zo goed als door mn 1gig data bundel heen.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
hasjee schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Ja daar heb iik ook last van, En ik heb geen idee hoe het te verhelpen. Maar ben nu op de helft van de maand zo goed als door mn 1gig data bundel heen.
Data via 3g beperken in de instellingen ?
Misschien ligt het aan de motocare services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Esumontere

Floep, banaan.

horizon1978 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Data via 3g beperken in de instellingen ?
Misschien ligt het aan de motocare services?
Ik heb nergens last van, mijn data gaat niet sneller dan eerder. Misschien draait er op de achtergrond veel mee, veel syncs ofzo? Of heb je een widget die elke 5 min update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

Esumontere schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:19:
[...]

Ik heb nergens last van, mijn data gaat niet sneller dan eerder. Misschien draait er op de achtergrond veel mee, veel syncs ofzo? Of heb je een widget die elke 5 min update?
Ik draai de zelfde apps op deze telefoon als op mn vorige 2 toestellen (huawei g300 en galaxy 3 apollo). Toen verbruikte ik per maand tussen de 300 en 400 mb. Nu zit ik na een paar dagen al op 550mb verbruik.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582635

Ik zou graag deze kern willen installeren, zodat ik gebruik kan maken van DoubleTap2Wake, maar ik snap het al niet vanaf stap 3... Kan iemand hier het installatieproces enigszins verduidelijken aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 30-09 18:04
Iemand ervaringen gehad of gehoord over het laten repareren van een Moto G welke geroot+unlocked was? Of misschien soortgelijke toestellen waarbij je online een unlock code moest opvragen? Want dat is natuurlijk voor de reparateurs/motorola een manier om te checken of je geroot bent of bent geweest.Opvragen alleen al is volgens de voorwaarden genoeg om garantie te laten vervallen.
Ik weet dat het geen problemen zou mogen opleveren, ook volgens dat artikel van Tweakers, maarja, de werkelijkheid is vaak anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 13:47
De oplossing voor mijn probleem heb ik gevonden,
Ik moest op mijn moto g opnieuw de firmware flashen.
Dat is gelukt en nu doet mijn wifi het weer :D
(met behulp van: http://www.theandroidsoul...eneric-firmwarestock-rom/)
De aanstichter van het probleem was deze app: Google Play: WiFi Pass Recovery & Backup.

Maar gelukkig doet alles het weer :D

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
vanengelandt schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:50:
Moto G update beschikbaar!

https://motorola-global-e...ZRVBtS1VNbA==/action/auth

ik heb hem juist ontvangen, fixt USB OTG en andere prachtige service vaan Motorola !
Als ik zo snel even kijk, en tussen de lijntjes doorlees :P, hebben vooralsnog enkel mensen met een 'Duits' of 'Brits' toestel die update ontvangen?
Of zijn er hier ook mensen met 174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU die de update naar 176 al hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Esumontere

Floep, banaan.

Beuzelarij schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Als ik zo snel even kijk, en tussen de lijntjes doorlees :P, hebben vooralsnog enkel mensen met een 'Duits' of 'Brits' toestel die update ontvangen?
Of zijn er hier ook mensen met 174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU die de update naar 176 al hebben gehad?
Mijne is 'Brits' en ik heb ook nog niets ontvangen, dus het lijkt enigszins random te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Esumontere schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:52:
Mijne is 'Brits' en ik heb ook nog niets ontvangen, dus het lijkt enigszins random te zijn.
Ja, ze doen dat soort dingen altijd 'batches', niet iedereen krijgt tegelijk de mogelijkheid te updaten. Alleen heb ik nog nergens iemand met een EURetail.en.EU-versien zien melden dat hij/zij een update heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Outlandos schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:44:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582635

Ik zou graag deze kern willen installeren, zodat ik gebruik kan maken van DoubleTap2Wake, maar ik snap het al niet vanaf stap 3... Kan iemand hier het installatieproces enigszins verduidelijken aub?
Zelf heb ik deze geflasht via een custom recovery, toen de stock rom nog op mijn telefoon stond. Dat is het makkelijkste.

Volgens mij bestaat de uitleg die jij volgt uit twee delen, namelijk de system map en boot.img, uit het zip bestand.

Je kunt het gedownloade zip bestand op je computer uitpakken. De map system, uit het uitgepakte zip bestand, kopieer je dan naar /sdcard.

Vervolgens start je de telefoon op in fastboot modus (Volume omlaag + Power, of via adb: adb reboot bootloader) en verbind je je telefoon met je computer. Op je telefoon navigeer je via cmd (of terminal) naar de de (uitgepakte) map waar boot.img in staat. Je voert dan het commando fastboot flash boot boot.img uit, zodat boot.img naar je telefoon wordt geflasht. Vervolgens voer je het commando fastboot reboot uit, zodat je telefoon wordt herstart.

Als je telefoon herstart is, open je een bestandsbeheerder met root rechten (bijvoorbeeld root explorer of ES file explorer met root rechten). De modules uit de map system, welke je eerder naar /sdcard hebt gekopieerd, kopieer je naar /system/lib/modules/.

Mocht je terug naar de stock kernel willen, kan dat via het zip bestand uit deze post (http://forum.xda-develope...?p=49435765&postcount=292), of via een backup. Het is verstandig om voor het flashen van de custom kernel een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07
Dus deze app is niet helemaal betrouwbaar i.c.m. de Moto G? Vind het zelf wel een handige app maar had 'm nog niet geïnstalleerd en twijfel nu of dat wijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
Prulleman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:45:
[...]

Wat verwacht je precies, mass storage? Dan kan je beter gewoon een X GBP USB stick,kan erin pluggen. Je USB is geen audio out, dus bediening telefoon, geluid via auto radio kan alleen via Bluetooth of jack
ik wil gewoon (net als met mn iphone) podcasts/spotify kunnen afspelen via een kabel die tegelijk mn telefoon oplaadt. Maar dat kan dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik zit met een Whatsapp probleempje.

Als ik een video maak van bijvoorbeeld 40 seconden lang en deze dan later via Whatsapp wil versturen dan lukt dit niet, elke keer als ik op Verzenden druk dan gebeurt er helemaal niks..

Heeft een van jullie dit ook? Van alles al geprobeerd (reinstalls, etc) en niks helpt, bovendien kan ik er op Google niks over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Heb je al eens een korter filmpje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Outlandos schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:02:

Als ik een video maak van bijvoorbeeld 40 seconden lang en deze dan later via Whatsapp wil versturen dan lukt dit niet, elke keer als ik op Verzenden druk dan gebeurt er helemaal niks..

Heeft een van jullie dit ook? Van alles al geprobeerd (reinstalls, etc) en niks helpt, bovendien kan ik er op Google niks over vinden :(
Gewoon overstappen naar Telegram........tot 1Gb filmpjes.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:25
Moto G is gisteren gevallen. Resultaat is dat het scherm (glas) niet gebroken is, maar de rechterkant van de gsm reageert niet meer op aanrakingen en de kleuren zijn zeer vreemd

Zie: http://oi58.tinypic.com/adlrww.jpg

Iemand al ervaring met het scherm/digitizer te vervangen? Heb al een teardown video gevonden zodat ik weet hoe de Moto G uit elkaar te halen, nu enkel nog het scherm/digitizer bestellen op internet. Ik vind echte maar 1 site waar ze die momenteel verkopen: http://www.etradesupply.c...-front-housing-black.html

Weet iemand nog een site/manier om daar aan te geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 11:00
argon007 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:02:
Moto G is gisteren gevallen. Resultaat is dat het scherm (glas) niet gebroken is, maar de rechterkant van de gsm reageert niet meer op aanrakingen en de kleuren zijn zeer vreemd

Zie: http://oi58.tinypic.com/adlrww.jpg

Iemand al ervaring met het scherm/digitizer te vervangen? Heb al een teardown video gevonden zodat ik weet hoe de Moto G uit elkaar te halen, nu enkel nog het scherm/digitizer bestellen op internet. Ik vind echte maar 1 site waar ze die momenteel verkopen: http://www.etradesupply.c...-front-housing-black.html

Weet iemand nog een site/manier om daar aan te geraken?
waarschijnlijk is het niet rendabel om zoiets te repareren.
gewoon een nieuwe (€190) of 2de handse voor +/- €140 kopen en je oude nog proberen te slijten voor €70

iemand waarvan zijn glas van de moto g gebroken is zal die van jou maybe wel kopen

[ Voor 4% gewijzigd door SonyEricsson op 24-02-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:25
Maar voor een €80 heb ik wel het scherm/digitizer. Heb in het verleden al mijn Nexus One enk enkele Jiayu telefoons hersteld/vervangen. Dus op zich heb ik er niet echt schrik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Outlandos schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:02:

Zelfs op een oude htc desire met 5MP camera kan je maar 10-11 seconden filmpjes sturen, destijds kreeg je wel een foutmelding op Whatsapp dat deze te lang of te groot was (kan ook 10-11MB zijn bedenk ik me). Telegram is the way to go :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
hasjee schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Ik las net in een ander topic over iemand die ook problemen heeft met data (sinds android 4.4), blijkt dat Hollands Nieuwe per sessie afrond naar 100KB (ookal had je in die sessie 1KB gebruikt). Dit was op een nexus 5 met Android 4.4.2, die blijkbaar na het gebruik een sessie direct netjes afsluit (maar bij Hollands nieuwe en haar data-regeling de consument hiermee dus behoorlijk in de weg staat).

EDIT: Met de GSam Battery app kan je ook zien welke app hoeveel MB verbruikt (en misschien ook het aantal sessies en sowieso het aantal wakelocks per app)

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 24-02-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ToFast schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:13:
[...]

Zelfs op een oude htc desire met 5MP camera kan je maar 10-11 seconden filmpjes sturen, destijds kreeg je wel een foutmelding op Whatsapp dat deze te lang of te groot was (kan ook 10-11MB zijn bedenk ik me). Telegram is the way to go :*)
Ja maar als ik op de peperclip druk en dan op Galerij en dan op Video en dan die video probeer te versturen dan gebeurt er niks, als ik dan weer op de peperclip druk en dan weer op Galerij dan springt ie automatisch van Afbeeldingen op Video en dan kan ik wel weer dat filmpje aanklikken om te verzenden maar dan gebeurt er gewoon weer helemaal niks, gevolg: ik kan dan ook geen afbeeldingen meer sturen omdat ie automatisch naar Video springt telkens wanneer ik op peperclip -> galerij druk.

Enige oplossing dan is Whatsapp opnieuw installeren, dan kan ik wel weer gewoon zonder problemen afbeeldingen versturen.

Mocht deze uitleg te onduidelijk zijn laat het dan even weten, dan maak ik er een screen capture van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar je gallerij

Open het filmpje en doe exporteren naar
Exporteren naar WhatsApp

Android gaat het vanzelf omzetten naar een formaat in lagere kwaliteit voor WhatsApp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:45:
Ga naar je gallerij

Open het filmpje en doe exporteren naar
Exporteren naar WhatsApp

Android gaat het vanzelf omzetten naar een formaat in lagere kwaliteit voor WhatsApp!
Zo werkt het wel, thans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 16:07
vraagje,

Ik heb een App (mrsafe.eu webcam) geïnstalleerd op mijn Moto G en deze geeft een heel lelijk icoontje in de linker bovenhoek weer. Bij reboot komt het er automatisch weer te staan.

Hoe krijg ik dat ding weg zonder de app te verwijderen (dat wil ik nou net niet).

Zal vast wel makkelijk zijn, maar ik zie het even niet.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:14
Noppesnada schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:58:
vraagje,

Ik heb een App (mrsafe.eu webcam) geïnstalleerd op mijn Moto G en deze geeft een heel lelijk icoontje in de linker bovenhoek weer. Bij reboot komt het er automatisch weer te staan.

Hoe krijg ik dat ding weg zonder de app te verwijderen (dat wil ik nou net niet).

Zal vast wel makkelijk zijn, maar ik zie het even niet.

John
Is dat een vraag die iets met de Moto G te maken heeft?

[ Voor 80% gewijzigd door guapper op 25-02-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Enkele weken een iPhone 4S uitgeprobeerd, maar was niet tevreden over de volgende (voor mij) belangrijke punten:
  • Accu (met zeer licht gebruik meet pijn en moeite 1 dag, iedere avond aan de lader);
  • Geen notificatie lampje bij nieuwe/gemiste berichten, dus moest ik de telefoon uit standbye halen om te zien of er iets binnen was gekomen;
  • Problemen met pushmail, kreeg ik niet direct binnen, maar moest ik 'fetchen' GMail app lostte dit op, maar dit gaf weer beperkingen met het verzenden van bijlages.
Natuurlijk waren er ook een groot aantal voordelen, maar wil nu toch de overstap maken naar Android. De Nexus 5 is voor mij te groot en twijfel nu tussen de Samsung S4 mini (heeft overigens geen notificatielampje) en de Moto G.

Nu heb ik mij door 19 pagina's aan ervaringen geworsteld en heb gelezen dat de accu van de Moto G, met licht gebruik het toch wel een twee dagen moet kunnen volhouden. Nu zou ik graag van de gebruikers horen:
  • Of het notificatielampje op de Moto G goed werkt, dus is dit goed zichtbaar en blijft het knipperen of alleen de eerste paar keer bij binnenkomst van een bericht.
  • Tevens kun je via GMail op android alle soorten bijlagen meesturen of is daar een aanvullende app voor nodig?
  • Heeft Rooten veel zin op de Moto G (mijn iPhone 4S was gejailbreakt en dit opende vele deuren in IOS 7)
Poison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
PoisonRX schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:03:
Enkele weken een iPhone 4S uitgeprobeerd, maar was niet tevreden over de volgende (voor mij) belangrijke punten:
  • Accu (met zeer licht gebruik meet pijn en moeite 1 dag, iedere avond aan de lader);
  • Geen notificatie lampje bij nieuwe/gemiste berichten, dus moest ik de telefoon uit standbye halen om te zien of er iets binnen was gekomen;
  • Problemen met pushmail, kreeg ik niet direct binnen, maar moest ik 'fetchen' GMail app lostte dit op, maar dit gaf weer beperkingen met het verzenden van bijlages.
Natuurlijk waren er ook een groot aantal voordelen, maar wil nu toch de overstap maken naar Android. De Nexus 5 is voor mij te groot en twijfel nu tussen de Samsung S4 mini (heeft overigens geen notificatielampje) en de Moto G.

Nu heb ik mij door 19 pagina's aan ervaringen geworsteld en heb gelezen dat de accu van de Moto G, met licht gebruik het toch wel een twee dagen moet kunnen volhouden. Nu zou ik graag van de gebruikers horen:
  • Of het notificatielampje op de Moto G goed werkt, dus is dit goed zichtbaar en blijft het knipperen of alleen de eerste paar keer bij binnenkomst van een bericht.
  • Tevens kun je via GMail op android alle soorten bijlagen meesturen of is daar een aanvullende app voor nodig?
  • Heeft Rooten veel zin op de Moto G (mijn iPhone 4S was gejailbreakt en dit opende vele deuren in IOS 7)
Poison
Vraag 2 is ja, dat kan.
Voor vraag 3 is het van belang te weten dat Rooten en Jailbreaken niet echt hetzelfde is. Door het gesloten karakter van iOs opent jailbreaken vele deuren. Deuren die in Android vaak allang open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Momus schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:07:
[...]

Vraag 2 is ja, dat kan.
Voor vraag 3 is het van belang te weten dat Rooten en Jailbreaken niet echt hetzelfde is. Door het gesloten karakter van iOs opent jailbreaken vele deuren. Deuren die in Android vaak allang open staan.
Dus ik kan ook andere bestandsformaten (niet alleen foto's) bijv. uit Dropbox meezenden met GMail zonder aanvulllende apps?
Wat zou de toevegoegde waarde zijn van Rooten op de Moto G als ik toch geen custom Rom ga installeren? (Sorry voor deze wellicht Noob-vragen maar komende van IOS7 roept de overstap nogal wat vragen op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Lampje bij notificaties blijft knipperen (rustig tempo). Wel maar 1 kleur (sommige toestellen hebben per soort een kleur).

Gmail kan alles oppikken om te versturen (ook al zou je geen app hebben om het bestand te openen).

Rooten/Unlocken als je geen custom rom wil?
Rooten geeft optie tot installeren van een app als titanium backup wat een goede app is. Of diverse beveiliging apps of apps die andere apps wat directer qua permissie & gedrag kunnen aansturen (zoals greenify).

Zelf geen custom rom erop, zal ook niet zo snel gebeuren. Denk ik. :+

[ Voor 64% gewijzigd door horizon1978 op 25-02-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
horizon1978 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:25:
Lampje bij notificaties blijft knipperen (rustig tempo). Wel maar 1 kleur (sommige toestellen hebben per soort een kleur).

Gmail kan alles oppikken om te versturen (ook al zou je geen app hebben om het bestand te openen).

Rooten/Unlocken als je geen custom rom wil?
Rooten geeft optie tot installeren van een app als titanium backup wat een goede app is. Of diverse beveiliging apps of apps die andere apps wat directer qua permissie & gedrag kunnen aansturen (zoals greenify).

Zelf geen custom rom erop, zal ook niet zo snel gebeuren. Denk ik. :+
Werkt dat Greenify echt zo goed? Vind de batterij nu al zo geweldig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Outlandos schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Werkt dat Greenify echt zo goed? Vind de batterij nu al zo geweldig namelijk.
Geen idee, als ik de reacties van mensen lees wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
horizon1978 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Geen idee, als ik de reacties van mensen lees wel.
* Persistent background services
* Broadcast receivers, which respond to global device events, such as network state change, SMS reception.
* Alarms, which activate background task at specific time or interval.
* Widget update. Widget should display but never update because periodic update involves background task.
* Push messages. Push is also disabled since it would activate background task on Android, unlike iOS which just shows up messages to user.

dit zijn toch wel grote minpunten, laat dan maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend mijn moto g laten vallen. Nu krijg ik elke keer als ik de camera app opstart camerafout. Ik heb de app cache enzo al verwijderd. Weet iemand wat ik er nog aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:33:
Ik heb afgelopen weekend mijn moto g laten vallen. Nu krijg ik elke keer als ik de camera app opstart camerafout. Ik heb de app cache enzo al verwijderd. Weet iemand wat ik er nog aan kan doen?
andere app geprobeerd?
en hoor je als je app opstart een sluitergeluidje van je camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:36:
[...]

andere app geprobeerd?
en hoor je als je app opstart een sluitergeluidje van je camera?
Ik heb ook al 2 andere camera apps geprobeerd, en ik hoor geen geluidjes als ik de apps opstart. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Er worden hier wel veel telefoons laten vallen zeg, hebben jullie geen hoesje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Ik heb ook al 2 andere camera apps geprobeerd, en ik hoor geen geluidjes als ik de apps opstart. :-(
je moet een soort sluitergeluidje horen als je de camera functie opstart
en een iets luider sluitergeluidje als je een camera app sluit.

Als je dus geen kilkje hoort dan wil de camera hardwarematig niet aan en krijg je dus een foutmelding denk ik. Camera kapot tijdens het laten vallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Outlandos schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:48:
Er worden hier wel veel telefoons laten vallen zeg, hebben jullie geen hoesje oid?
Meer stuitergeluidjes dan sluitergeluidjes hier :P

Nog niemand met EU-versie hier de kleine update gehad waarschijnlijk? Ook op XDA is er nog geen melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 16:22
Beuzelarij schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:59:
[...]
Nog niemand met EU-versie hier de kleine update gehad waarschijnlijk? Ook op XDA is er nog geen melding van gemaakt.
176.44.1 heb ik eind vorige week binnen gekregen. Dit was een update van enkele tientallen MB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand enig idee of het nog nut heeft om mijn Moto G op te sturen voor reparatie?

Hij is kapot; ik weet alleen of ik een nieuwe moet kopen of hem moet opsturen voor reparatie. Reparatie moet ik helaas wel zelf betalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ginkgo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:03:
176.44.1 heb ik eind vorige week binnen gekregen. Dit was een update van enkele tientallen MB's.
En kwam jij van 174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU ? Voor de Britse, Duitse (en ook Franse?) versie is de uitrol al enige tijd geleden begonnen, maar jij zou dan de eerste zijn met een EU-versie waarvan ik hoor. Ook op XDA is daar nog geen melding van gemaakt. Die zouden graag de update willen hebben van de EU versie.

Het schijnt dat je de update met PhilZ Touch en (dus) met unlocked bootloader, maar verder Stock, toch gewoon ontvangt. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:19:
Heeft er iemand enig idee of het nog nut heeft om mijn Moto G op te sturen voor reparatie?

Hij is kapot; ik weet alleen of ik een nieuwe moet kopen of hem moet opsturen voor reparatie. Reparatie moet ik helaas wel zelf betalen ;(
Waar het eigenlijk simpelweg op neerkomt is dat je hem zelf in het water hebt laten vallen, verzekering en garantie daardoor niet van toepassing zijn, en je dus zelf voor de schade moet opdraaien. En bij dat soort gevallen kost het veel te veel moeite om de oorzaak te achterhalen, waar de kortsluiting precies zit. In zo'n geval is een nieuw exemplaar goedkoper dan een paar uur uitzoek- en reparatiewerk. Als een fabrikant aansprakelijk zou zijn, wordt er ook zo geredeneerd.
Ook al spreek je een maximaal bedrag af waartegen ie gerepareerd mag worden, opsturen en onderzoekskosten moet je sowieso betalen, terwijl je bij voorbaat dus eigenlijk al weet dat het zinloos is.

Wat je nog zou kunnen proberen:
Bij een winkelier de zaak eerlijk voorleggen en dan vragen wat je moet bijbetalen voor een nieuw exemplaar als je de kapotte (voor onderdelen) inlevert. Je moet dan niet hopen op enkele tientjes bijbetalen, maar eerder hopen op enkele tientjes korting op een nieuwe. En dan nog geef ik je weinig kans. Sowieso is het toestel in niet veel fysieke winkels te koop, via een webshop is zoiets afspreken al helemaal lastig, en de MediaMarkt e.d. hebben waarschijnlijk helemaal geen zin in dat soort gedoe. Dat kost ze simpelweg teveel tijd en moeite. Maar een scherm heeft nog wel waarde.

Nog een optie:
Uit jouw klaagzang :o berichten in dit topic begrijp ik dat Verwijderd in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie" 'alleen het geluid, de camera en de speakers het niet doen'. Het scherm dus wel? In dat geval kun je misschien met tntkiller een deal maken, omdat bij hem juist het scherm kapot is tntkiller in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie" ? Maar je meldt ook weer ergens dat je een kluns bent met schroefjes...

Laatste optie (van mij):
Op Marktplaats met het eerlijke verhaal. Scherm, mits dat dus nog goed is, plus accu vertegenwoordigen nog wel enige waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het advies.

Nee, helaas, na 2 dagen in een zak rijst helemaal geen teken van leven meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 16:22
Beuzelarij schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:16:
[...]

En kwam jij van 174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU ? Voor de Britse, Duitse (en ook Franse?) versie is de uitrol al enige tijd geleden begonnen, maar jij zou dan de eerste zijn met een EU-versie waarvan ik hoor. Ook op XDA is daar nog geen melding van gemaakt. Die zouden graag de update willen hebben van de EU versie.
Ik weet niet precies van welke versie ik kwam, het was i.i.g. van een Android 4.4.2 versie. Ik zit nu op 176.44.1.falcon_umts.EURetail.en.EU. Smallbandversie: MSM8626BP_1032.355.66.00R. (Typo's voorbehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Laatst online: 30-09 18:04
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:33:
Hey ik ook toevallig, alleen heb ik hem niet laten vallen. Misschien als gevolg van laatste update? Ik heb de Franse versie. Moto G opnieuw opstarten helpt maar na een tijdje crasht ie weer voortdurend. Ook andere camera apps krijgen de camera niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ginkgo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:21:
Ik weet niet precies van welke versie ik kwam, het was i.i.g. van een Android 4.4.2 versie. Ik zit nu op 176.44.1.falcon_umts.EURetail.en.EU. Smallbandversie: MSM8626BP_1032.355.66.00R. (Typo's voorbehouden)
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja, update beschikbaar voor EURetail.en.EU maar ben nog onderweg zonder Wi-Fi dus wacht nog even tot ik thuis ben met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Update is hier ook binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Ook ik heb zojuist een update ontvangen (ik ben een aantal dagen geleden weer terug naar de stock rom gegaan).
Hier vind je de zip file, van de update welke mij aangeboden werd:
https://www.dropbox.com/s...n_umts.EURetail.en.EU.zip

Deze heb ik met Philz Touch recovery (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2639583) kunnen installeren, terwijl de telefoon geroot was.

edit: het schijnt dat je dan wel de cache partitie moet legen, of in ieder geval het bestand Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU.zip uit /cache moet verwijderen (had ik zelf al gedaan). Anders wordt de update weer steeds opnieuw aangeboden.

[ Voor 22% gewijzigd door Pazzie op 25-02-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 05:03
De update komt niet binnen mocht je op ART lopen. Terug naar Dalvik, en je krijg gelijk een pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Pseudoc schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:56:
De update komt niet binnen mocht je op ART lopen. Terug naar Dalvik, en je krijg gelijk een pop-up.
Hier is hij wel gewoon onder ART binnen gekomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 09:52
Ik heb ook net de update binnen. Het viel me op dat er een fix voor otg usb tussenstond. Ik heb 2 otg usbsticks waarvan 1 werkte voor de update aan met "Nexus usb otg file". De ander werd herkend, maar kon niet gekoppeld worden. Nu werken beide sticks native! Lezen en schrijven zoals normaal in vorige versies van android. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat google dit niet meer wou onder kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Pazzie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:00:
Ook ik heb zojuist een update ontvangen (ik ben een aantal dagen geleden weer terug naar de stock rom gegaan).
Hier vind je de zip file, van de update welke mij aangeboden werd:
https://www.dropbox.com/s...n_umts.EURetail.en.EU.zip

Deze heb ik met Philz Touch recovery (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2639583) kunnen installeren, terwijl de telefoon geroot was.

edit: het schijnt dat je dan wel de cache partitie moet legen, of in ieder geval het bestand Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU.zip uit /cache moet verwijderen (had ik zelf al gedaan). Anders wordt de update weer steeds opnieuw aangeboden.
Ik heb hem gewoon binnengekregen op TWRP. OTA binnengehaald en geinstalleerd, dit deed TWRP automatisch.....(stond er ook van te kijken) ik draaide gewoon op stock 174.44.9 en.EU. Wel geroot dus.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al maanden op zoek naar een android phone. Op dit moment heb ik een nokia lumia 820. Mijn nieuwe telefoon moet max rond de 200 euro kosten, moet soepel draaien, tel moet op een accu redelijk lang mee gaan, het liefst stock andorid of een lichte skin erop, moet lekker in de hand liggen en niet te zwaar zijn en hoe groter het scherm hoe beter.

Zelf heb ik mijn lumia ontiechelijk vaak (hard) laten vallen en heb nog geen barst op mijn scherm. Ook heb ik onlangs mijn aantal maanden oude nexus 7 een keer laten vallen en niet alleen zat er een barst op het scherm maar de touchscreen deed het niet meer en er werd tegen mij gezegd nadat ik mijn tablet had opgestuurd voor reparatie dat de tablet niet meer gerepareerd kan worden. Daarom wil ik niet veel geld uitgeven aan een telefoon en het liefst wil ik dus een telefoon die tegen een stootje kan.

Afijn, gezien mijn 'vele' eisen heb ik deze telefoon al een tijdje op het oog. Wat denken jullie? Dat de Moto G de beste koop voor mij is gezien mijn eisen of raden jullie mij een andere telefoon aan die nog beter aan mijn eisen voldoet?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voldoet aan al je eisen, zolang je er niet mee gaat gooien.
Wat dat laatste betreft, zou je nog kunnen kijken naar een Grip Cover (van Motorola, los verkrijgbaar), die maakt de G net even wat robuuster.

Deze vervangt de achterkant, en de rand rondom valt net over het glas, waardoor dit net even wat beter beschermd is. Maar alles kan stuk natuurlijk, je met er gewoon een beetje mazzel mee hebben die keer dat je m laat stuiteren. Overigens, met meer grip minder kans op stuiteren denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door guapper op 25-02-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
BarnOwl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:16:
[...]

Ik heb hem gewoon binnengekregen op TWRP. OTA binnengehaald en geinstalleerd, dit deed TWRP automatisch.....(stond er ook van te kijken) ik draaide gewoon op stock 174.44.9 en.EU. Wel geroot dus.
Zou je dit wat nader willen uitleggen aub? De helft lijkt wel Chinees voor me maar ook ik wil mijn toestel graag updaten en heb de update zelfs al aangeboden gekregen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:51:
[...]

je moet een soort sluitergeluidje horen als je de camera functie opstart
en een iets luider sluitergeluidje als je een camera app sluit.

Als je dus geen kilkje hoort dan wil de camera hardwarematig niet aan en krijg je dus een foutmelding denk ik. Camera kapot tijdens het laten vallen denk ik.
Is het volume van dat sluitergeluidje bij het opstarten en sluiten van de camera app ergens in te stellen ?
Ik moet de telefoon dicht bij mijn oor houden on een zacht klikje waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Da's mooi voor Motorola:
http://www.androidcentral...uccessful-smartphone-ever

Hopelijk dat Lenovo daarop voortborduurt en Motorola niet binnen twee jaar om zeep helpt. Het is best knap dat ze per verkocht toestel nog winst maken.
Op deze manier voorzie ik een opvolger van de Moto G eind van het jaar verschijnen. Eind vd zomer schijnt er een ge-update Moto X te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:24:
[...]

Zou je dit wat nader willen uitleggen aub? De helft lijkt wel Chinees voor me maar ook ik wil mijn toestel graag updaten en heb de update zelfs al aangeboden gekregen.

Alvast bedankt!
Laat maar zitten het is al gelukt, door simpel op install te drukken; blijkbaar kun je de update gewoon ontvangen én instellen op een unlocked en geroot toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:21:
Hallo,

Ik ben al maanden op zoek naar een android phone. Op dit moment heb ik een nokia lumia 820. Mijn nieuwe telefoon moet max rond de 200 euro kosten, moet soepel draaien, tel moet op een accu redelijk lang mee gaan, het liefst stock andorid of een lichte skin erop, moet lekker in de hand liggen en niet te zwaar zijn en hoe groter het scherm hoe beter.

Zelf heb ik mijn lumia ontiechelijk vaak (hard) laten vallen en heb nog geen barst op mijn scherm. Ook heb ik onlangs mijn aantal maanden oude nexus 7 een keer laten vallen en niet alleen zat er een barst op het scherm maar de touchscreen deed het niet meer en er werd tegen mij gezegd nadat ik mijn tablet had opgestuurd voor reparatie dat de tablet niet meer gerepareerd kan worden. Daarom wil ik niet veel geld uitgeven aan een telefoon en het liefst wil ik dus een telefoon die tegen een stootje kan.

Afijn, gezien mijn 'vele' eisen heb ik deze telefoon al een tijdje op het oog. Wat denken jullie? Dat de Moto G de beste koop voor mij is gezien mijn eisen of raden jullie mij een andere telefoon aan die nog beter aan mijn eisen voldoet?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
De Moto G is zeker een hele goede keus, de accu gaat lang mee en er staat stock Android op (met een paar kleine aanpassingen van Motorola). Verder vind ik alles ook heel soepel draaien. Het enige is dat je hem echt niet moet laten vallen, het is denk ik vergelijkbaar met de Nexus 7 (natuurlijk ligt het eraan hoe je 'm laat vallen, maar als de Moto G op het scherm valt zal die echt wel beschadigen). Dus dan zou je er inderdaad nog een cover bij kunnen nemen, dan zal het waarschijnlijk wel goed gaan. Er zijn bijvoorbeeld van Motorola zelf een heel aantal mooie covers.

Ik kreeg gisteren ook de update binnen, geüpdate naar 176.44.1. Op deze pagina staan de release notes en meer uitleg over hoe de update te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:35:
[...]

Laat maar zitten het is al gelukt, door simpel op install te drukken; blijkbaar kun je de update gewoon ontvangen én instellen op een unlocked en geroot toestel.
d:)b

Ok, dit blijkt inderdaad zo te zijn, welke recovery heb je er op staan? (CWM, TWRP of Philz)
Dit is echt voor het eerst dat ik een OTA binnenkrijg op een geroot toestel en dat hij ook nog keurig geinstalleerd wordt. :)F

Goed gedaan Motorola/Google!

[ Voor 17% gewijzigd door BarnOwl op 26-02-2014 11:28 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Ik heb hem ook binnen op unlocked en geroot toestel en zonder problemen kunnen installeren. Ik heb wel de originele recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
BarnOwl schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:25:
[...]

d:)b

Ok, dit blijkt inderdaad zo te zijn, welke recovery heb je er op staan? (CWM, TWRP of Philz)
Dit is echt voor het eerst dat ik een OTA binnenkrijg op een geroot toestel en dat hij ook nog keurig geinstalleerd wordt. :)F

Goed gedaan Motorola/Google!
Ik heb geen idee waar al die afkortingen voor staan :/ het enige dat ik weet is dat ik op stock rom draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:07:
[...]

Ik heb geen idee waar al die afkortingen voor staan :/ het enige dat ik weet is dat ik op stock rom draai.
Jij hebt waarschijnlijk net als mij stock recovery en stock rom. Maak voor de zekerheid een back-up maar het zit er dik in dat updaten zonder problemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Toch is zo'n custom recovery voor mij onmisbaar. Je kunt er nml een nandroid backup op zetten van je totale systeem. Zo kun je binnen 4 minuten weer helemaal alles op orde hebben.
TWRP, CWM en Philz zijn de bekendste custom recovery's.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
BarnOwl schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:09:
Toch is zo'n custom recovery voor mij onmisbaar. Je kunt er nml een nandroid backup op zetten van je totale systeem. Zo kun je binnen 4 minuten weer helemaal alles op orde hebben.
TWRP, CWM en Philz zijn de bekendste custom recovery's.
Hoeveel ruimte heb je eigenlijk nodig voor een complete backup op de Moto G?
En kan dat ook naar een partitie op een OTG USB device?

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 26-02-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:07:
[...]

Zoals hierboven al gezegd zijn TWRP, CWM en Philz custom recovery's die dus het standaard systeem uitbreiden of vervangen. OTA betekent Over The Air, wat inhoudt dat je een update via WiFi binnenhaalt en niet met een computer verbonden moet zijn. Overigens zou "OTA update" dan een betere term zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Chris7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Zoals hierboven al gezegd zijn TWRP, CWM en Philz custom recovery's die dus het standaard systeem uitbreiden of vervangen. OTA betekent Over The Air, wat inhoudt dat je een update via WiFi binnenhaalt en niet met een computer verbonden moet zijn. Overigens zou "OTA update" dan een betere term zijn ;) .
Ik ga vanavond maar even die termen googlen en kijken hoe ik zelf zo'n custom recovery maak. Tot nu toe loopt mijn telefoon echt perfect, maar daarom is het misschien juist handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kijk je daar wel een beetje mee uit?

Het kan erg verslavend zijn, moet ik bekennen. :Y

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 26-02-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik ben helemaal tevreden met de telefoon zoals hij is, eerder op m'n Nexus had ik er ook al vrij weinig aan veranderd. Maar ik gebruik 'm dan ook niet heel intensief. Er zijn tot nu toe niet echt dingen die ik zou willen en niet met de standaard software kan :).

[ Voor 3% gewijzigd door Chris7 op 26-02-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Chris7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:42:
Ik ben helemaal tevreden met de telefoon zoals hij is, eerder op m'n Nexus had ik er ook al vrij weinig aan veranderd. Maar ik gebruik 'm dan ook niet heel intensief. Er zijn tot nu toe niet echt dingen die ik zou willen en niet met de standaard software kan :).
Het enige wat ik mis is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582635 zodat DoubleTab2Wake werkt zonder dat dat extra batterij kost, vanavond maar eens proberen!
guapper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:34:
Kijk je daar wel een beetje mee uit?

Het kan erg verslavend zijn, moet ik bekennen. :Y
Haha, herkenbaar, zit sowieso veeeeel te veel uren aan mijn mobiel te knutselen om hem precies zo te krijgen zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Nog steeds het probleem met de wisselvalligen baterij. Zou deze nieuwe update dat oplossen?

Gisteren om 11uur 100%, vliegtuig stand, volgende morgen om 7 uur 89%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Sinds vandaag ook een moto G 16Gb in m'n bezit, wat een verbetering tov. m'n galaxy S1!
Eindelijk een snelle respons zoals ik het wil :), zal ook liggen aan het feit dat ik nog niets heb geinstalleerd...

Nu op zoek naar een beschermende case, voor m'n S1 had ik een cover van Case-mate, die perfect paste en de achterkant beschermt, zonder em veel dikker te maken.

Ik ken die grip cover van motorola zelf, maar vind em nogal duur... Kent er iemand een goedkoper alternatief?

Op amazon zie ik deze: http://www.amazon.de/mumb...&keywords=motorola+moto+g , maar je weet natuurlijk nooit hoe ie er echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
guapper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:13:
[...]

Hoeveel ruimte heb je eigenlijk nodig voor een complete backup op de Moto G?
En kan dat ook naar een partitie op een OTG USB device?
Een backup neemt bij mij 1,6 Gb in beslag. Ik sla de laatste backup altijd op de Moto G op, Als ik een custom rom probeer zet ik deze er ook op maar dan loopt het al snel op.

Daarom zet ik de interessante nandroids (totale backups) ook op mijn PC. Je kunt ze verschillende namen geven, PA 230114 is Paranoid Android van 23 jan.

Zo kan ik altijd teruggaan naar een custom rom en blijft de 16Gb goed te doen.

Ik moet wel zeggen dat ik toch steeds terugga naar de stock rom. Met Xposed is het prima werken en met de nieuwe Xposed GEL + Gravitybox kun je alles aanpassen.

Al deze info is uitgebreid te vinden op XDA developers.com. Zeker eens gaan kijken! ;)

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
Gisteren heb ik de update binnen gekregen en geïnstalleerd. Nu net maakte de telefoon een lawaai dat ik nog niet eerder heb gehoord en schakelde hij zichzelf uit. Blijkt de batterij ineens plat te zijn alhoewel het ding al enkele uren aan het opladen was. Zijn er nog mensen die dit sinds de update (of ervoor) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Flying schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:32:
Gisteren heb ik de update binnen gekregen en geïnstalleerd. Nu net maakte de telefoon een lawaai dat ik nog niet eerder heb gehoord en schakelde hij zichzelf uit. Blijkt de batterij ineens plat te zijn alhoewel het ding al enkele uren aan het opladen was. Zijn er nog mensen die dit sinds de update (of ervoor) hebben?
Met even googlen zal je hebben gezien dat dit een bekend probleem is waar relatief veel mensen last van hebben.

Op het forum van Motorola heeft een mod gezegd dat het team op de hoogte van de bug is en ze aan een oplossing werken.

Voor zover bekend heeft de laatste update niets veranderd aan dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:35:
[...]

Met even googlen zal je hebben gezien dat dit een bekend probleem is waar relatief veel mensen last van hebben.

Op het forum van Motorola heeft een mod gezegd dat het team op de hoogte van de bug is en ze aan een oplossing werken.

Voor zover bekend heeft de laatste update niets veranderd aan dit probleem.
Ik had het letterlijk nu net dus ik dacht even zoeken op Tweakers, maar er stond hier niets. Zoeken via Google levert inderdaad een hoop mensen op met hetzelfde probleem. Er lijken ook geen fixes te zijn. Ik zit er enorm mee in dat mijn telefoon straks midden in de nacht zichzelf uitschakelt en mijn wekker dan als gevolg niet afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Flying schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:38:
[...]

Ik had het letterlijk nu net dus ik dacht even zoeken op Tweakers, maar er stond hier niets. Zoeken via Google levert inderdaad een hoop mensen op met hetzelfde probleem. Er lijken ook geen fixes te zijn. Ik zit er enorm mee in dat mijn telefoon straks midden in de nacht zichzelf uitschakelt en mijn wekker dan als gevolg niet afloopt.
Happened to me; het is eenmalig gebeurd bij mij en dat was snachts, waardoor ik een afspraak miste, behoorlijk kut. Sindsdien geen last meer van gehad en de batterij gaat echt super lang mee. Hopelijk komen ze snel met een fix though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
De batterij gaat inderdaad lang mee. Ontzettend lang in vergelijking met mijn vorige telefoon, de Xperia P. Die moest ik dagelijks opladen. De Moto G laad ik eens iedere drie dagen op en dan heeft hij nog 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Flying schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:32:
Dat had ik vorige week toen ik 'm aan een laptop had gehangen. Ineens was de batterij van 60% naar 1% en schakelde de telefoon zichzelf uit. Na een klein poosje opladen bleef het niveau een hele dag op 20%, hoewel ik 'm toen vrij intensief gebruikte. Nu lijkt het wel weer goed te gaan. In ieder geval lijkt het accuniveau weer te kloppen en ook niet meer zomaar leeg gelopen. Ik dacht eigenlijk dat het aan de laptop lag, maar als het zomaar kan gebeuren is dat niet echt fijn, nee. Toch maar even in de gaten houden. Gelukkig word ik meestal wel wakker rond de tijd dat m'n wekker staat, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Zijn er al mensen die een dual-sim in de hand hebben gehad?
Ik zie dat 'ie nu voor rond de 200€ op ebay te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Lord_Dain schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:33:
Zijn er al mensen die een dual-sim in de hand hebben gehad?
Ik zie dat 'ie nu voor rond de 200€ op ebay te krijgen is...
Ik heb de dual sim nu ongeveer 2 weken en bevalt prima, maar buiten de dual-sim opties is hij voor zover ik weet niet anders dan de gewone Moto G. Had je een specifieke vraag?

Ik heb er uiteindelijk 226 euro voor betaald, de prijs was omgerekend 199 euro en er kwam iets van 27 euro aan kosten bij voor het importeren/btw bij de douane (eigenlijk geen idee wat precies maar bij levering moest dat nog afgerekend worden).

Heb de AsiaRetail versie maar heb tot nu toe nog niet de update binnen (ook niet bij handmatig controleren), andere met een AsiaRetail deze update al wel binnen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vroeg me af of ze concessies hebben gedaan op de telefoon omdat er een 2e sim in moest kunnen. Ook vraag ik me af hoe het SIM management is geregeld. Kan je contacten koppelen aan een SIM e.d.

Hoe gaan de beide SIM's in de telefoon, via dezelfde slede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Lord_Dain schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:00:
Ik vroeg me af of ze concessies hebben gedaan op de telefoon omdat er een 2e sim in moest kunnen. Ook vraag ik me af hoe het SIM management is geregeld. Kan je contacten koppelen aan een SIM e.d.

Hoe gaan de beide SIM's in de telefoon, via dezelfde slede?
Zal even wat foto's en screenshots maken, was ik sowieso van plan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GPE device or Non-GPE device, ik kom er niet achter waar het voor staat, zelfs niet via google, wat is de Moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Moto G GPE
GPE = google play edition
Is moto g met kale Android zoals Nexus.
Te koop via playstore.
Niet in Nederland. Wel vs, Duitsland, waar ze hardware in playstore verkopen.

Gezien de standaard moto g versie , die zeer licht is en bijna 95% standaard Nexus is, niet de extra moeite waard. Vind zelf de Motorola toevoegingen handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
horizon1978 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:24:
Moto G GPE
GPE = google play edition
Bedankt voor de uitleg.

Ik zit al de hele avond te klooien met Rom Manager, maar als ik via die app een back-up wil maken van mijn current rom, dan reboot de telefoon (dat hoort neem ik aan), maar dan krijg ik telkens dit te zien:

https://lh4.googleusercon...8/IMG_20130120_025237.jpg

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f53gvp.png

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vxgjf6.png

Bij dat hele Recorvery Setup heb ik maar wat gedaan, kennis ontbreekt echt }:O

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 26-02-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
je had wel al root?

En wat heb je geïnstalleerd: CWM of TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Overzicht dual-sim settings menu, eerste geeft vaak aan slechter bereik. Dit is volgens mij omdat de tweede simkaart alleen 2G doet waarvan de dekking beter is:
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot1.png

Je kan zelf je eigen naam geven aan de simkaarten en aangeven van welke de data gebruikt moet worden. Ik gebruik mijn privé data en krijg een warning als deze bereikt is. Daarna is het handmatig overschakelen:
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot2.png

Je kan de simkaarten een aantal standaard kleuren geven en je eigen naam er voor bedenken. In dit geval privé en werk.
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot4.png

Als je belt krijg je de keuze via welke simkaart je gaat bellen. Dit kan je voor een bepaald contactpersoon/nummer opslaan. Ik heb niet kunnen vinden dat je dit direct ook in de contactpersoon aan kan geven maar dat kan wellicht komen doordat al mijn contacten op Exchange staan. Wellicht als je je contacten lokaal heb dat dit wel kan.
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot3.png

Deze opties kan je instellen voor sms, ik gebruik nu weer de oude messaging app ipv hangouts. Deze instellingen kon ik in hangouts niet zo snel vinden, verder nog niet echt naar gezocht dus wellicht zijn ze er wel.
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot5.png

Zo wordt weergegeven via welke simkaart je precies smst terwijl je aan het smsen bent.
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot6.png

En op je lockscreen heb je gewoon twee keer een providernaampje staan. Jammer dat mijn werkgever dezelfde provider heeft anders had je ook nog de voordelen van de verschillende netwerken.
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot7.png

Simkaarten zitten in spiegelbeeld over twee assen zoals op onderstaande foto te zien is. Heb geen vergelijkinksmateriaal maar denk niet dat er consessies gedaan zijn aangezien het bijna geen ruimte inneemt.
Afbeeldingslocatie: https://wesdijk-public.sharepoint.com/Documents/Screenshot8.png

//edit: pics werkten niet, nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
guapper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:45:
je had wel al root?

En wat heb je geïnstalleerd: CWM of TWRP?
Ge-root issie zeker.

CWM installeer je toch automatisch mee met de app Rom Manager? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
@Shinji, je pics werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:47:
[...]

Ge-root issie zeker.

CWM installeer je toch automatisch mee met de app Rom Manager? :?
Nee, wanneer je de ROM Manager geïnstalleerd hebt start je die op, en kun je CWM installeren. Dat staat er dus nog niet meteen op nadat je de app hebt geïnstalleerd vanuit de play store.

Lees anders het volgende topic op XDA eens door, daar staan meerdere manieren omschreven.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558638

Daar staan goede tips in, oa. dat stuk over het maken van een backup can je PDS partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
guapper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:55:
[...]

Nee, wanneer je de ROM Manager geïnstalleerd hebt start je die op, en kun je CWM installeren. Dat staat er dus nog niet meteen op nadat je de app hebt geïnstalleerd vanuit de play store.

Lees anders het volgende topic op XDA eens door, daar staan meerdere manieren omschreven.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558638

Daar staan goede tips in, oa. dat stuk over het maken van een backup can je PDS partitie.
Ik zie die methode om het via prompt command te doen, maar je zegt dat het ook via die app kan, maar als ik dat probeer staan er allemaal toestel namen maar geen Moto G, die wordt niet ondersteund, en als ik eronder klik vragen ze of ik het manueel al gedaan heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Outlandos schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:08:
[...]

Ik zie die methode om het via prompt command te doen, maar je zegt dat het ook via die app kan, maar als ik dat probeer staan er allemaal toestel namen maar geen Moto G, die wordt niet ondersteund, en als ik eronder klik vragen ze of ik het manueel al gedaan heb..
Dan lees je verder onder de link naar het CMW Recovery topic, en Google je naar Android Fastboot.

Owja, omdat het vroeg of laat gegarandeerd een keertje mis gaat en je je Moto G terug wil flashen naar de originele fabrieksinstellingen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
;)

[ Voor 55% gewijzigd door guapper op 26-02-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Shinji, bedankt voor de screenshots en uitleg, helder en duidelijk verhaal! Lijkt een beetje op hoe het op mijn chinaphones is geregeld, maar toch net iets anders. Op zich zeker werkbaar.. ff goed over nadenken.

• Shinji
  • Nu online
Wat de messaging betreft overigens, in Hangouts of elke andere app kan je alleen instellen dat hij of altijd via SIM1 een sms verstuurd of altijd via SIM2. Alleen de messaging app heeft de optie om dit per sms/nummer te vragen.

Heb dezelfde tekst even ietsjes uitgebreider gedaan en er een "review" van gemaakt: productreview: Motorola Moto G 16GB Zwart review door Shinji

Over die app die even geleden hier langs kwam AcDisplay, werkt opzich goed alleen krijg ik regelmatig dat blauwe voorbeeldscherm te zien. Waar die aangeeft dat je van boven naar beneden kan swipen etc. Hebben er meer dat?

• outlandos
guapper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:09:
[...]

Dan lees je verder onder de link naar het CMW Recovery topic, en Google je naar Android Fastboot.

Owja, omdat het vroeg of laat gegarandeerd een keertje mis gaat en je je Moto G terug wil flashen naar de originele fabrieksinstellingen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
;)
Dank, gelukt!
Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.