Toetsenbord instelling op Nederlands zetten en hij heeft gewoon een Nederlands woordenboek bij mij. Microfoontje lang ingedrukt houden die links van de spatie staat -> settings -> Keyboard Input Languages en dan Use system default uitzetten en Nederlands aanzetten. Eventueel Engels uitzetten. Weet niet precies of het bij het aanzetten van Nederlands is of als je hem voor het eerst gebruikt maar dan krijg je een melding dat er suggesties worden gedownload voor die taal.sds schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:06:
- Geen nederlands woordenboek. Voor de gemiddelde tweaker geen probleem maar voor de gemiddelde gebruiker waarop de telefoon is gericht vind ik dit niet kunnen.
Moto g heeft stock geen nl woordenboek hoor..Shinji schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:03:
[...]
Toetsenbord instelling op Nederlands zetten en hij heeft gewoon een Nederlands woordenboek bij mij. Microfoontje lang ingedrukt houden die links van de spatie staat -> settings -> Keyboard Input Languages en dan Use system default uitzetten en Nederlands aanzetten. Eventueel Engels uitzetten. Weet niet precies of het bij het aanzetten van Nederlands is of als je hem voor het eerst gebruikt maar dan krijg je een melding dat er suggesties worden gedownload voor die taal.
Van wel meer talen heeft die hem er waarschijnlijk niet standaard inzitten. Maar als je keyboard input language op nl zet gaat hij deze bij mij toch echt downloaden. Net zoals hij op mijn Nexus 4 deed. Dus wat dat betreft niet veel anders dan andere telefoons.Outlandos schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:33:
[...]
Moto g heeft stock geen nl woordenboek hoor..
En ja, mijn Moto G draait stock..
WPA is heerlijk, ik gebruik het waar ik kan. Gewoon zoveel makkelijker dan een Code invoeren met getallen hoofdletters en rare tekens.Chris7 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:56:
[...]
Dat is WPS. Zelf nog nooit gebruikt, maar mooi dat het bij jou nu werkt!
[...]
Je kunt een notificatie vergroten, op dezelfde manier als bv. in de browser (twee vingers naast elkaar en die dan uit elkaar bewegen).
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
vergroten kan ook gewoon met 1 vinger naar beneden slepen. terug verkleinen kan met 2 vingers tegelijk omhoog (vaak makkelijker dan een pinch beweging op een klein vlak)Chris7 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:56:
[...]
Je kunt een notificatie vergroten, op dezelfde manier als bv. in de browser (twee vingers naast elkaar en die dan uit elkaar bewegen).
WPA is juist wat iedereen kent van die code moeten invoeren met getallen, hoofdletters en rare tekens (zie Wikipedia: Wi-Fi Protected Access). WPS daarentegen niet. Echter zijn daar redelijk wat security issues mee.4play schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:53:
[...]
WPA is heerlijk, ik gebruik het waar ik kan. Gewoon zoveel makkelijker dan een Code invoeren met getallen hoofdletters en rare tekens.
Zie o.a. Wikipedia: Wi-Fi Protected Setup en http://www.howtogeek.com/...hy-you-should-disable-it/

Die accu gaat wel lekker lang mee. Een hele grote vooruitgang ten opzichte van mijn HTC One V
Edit: ik zie dat mijn foto niet geupload is. Nou ja, 2 dagen en 2 uur uptime en nog meer dan 20% over
[ Voor 22% gewijzigd door Gerd op 17-02-2014 19:34 ]
bla
[ Voor 93% gewijzigd door Tommert38 op 18-02-2014 21:12 ]
Verwijderd
Ik heb mijn G voor 3 seconden in het water laten vallen, nu doet hij het niet meer. Terwijl hij volgens dat filmpje het minimaal 30 min moest overleven. Ik heb gelijk de cover eraf gehaald, hem afgedroogd en daarna op de verwarming gelegd. Daar deed hij het nog, en voor het slapen gaan heb ik hem aan de oplader gelegd. Toen ik wakker werd deed hij niks meer, behalve dan dat dat ledje 3 keer knipperde als je hem aan wou zetten.
Iemand een idee wat ik moet doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 07:18 ]
Je had hem voor paar dagen moeten laten drogen, nu kan het zo zijn dat het door kortsluiting kwam.Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:18:
Ik heb mijn G voor 3 seconden in het water laten vallen, nu doet hij het niet meer. Terwijl hij volgens dat filmpje het minimaal 30 min moest overleven. Ik heb gelijk de cover eraf gehaald, hem afgedroogd en daarna op de verwarming gelegd. Daar deed hij het nog, en voor het slapen gaan heb ik hem aan de oplader gelegd. Toen ik wakker werd deed hij niks meer, behalve dan dat dat ledje 3 keer knipperde als je hem aan wou zetten.
Wat Mizgala28 zegt. In een pot met rijst (rijst absorbeert water) en boven een verwarming plaatsen.
Bovendien 'moet' de telefoon niets, die 30 minuten is een test van iemand geweest waarbij het goed uitpakte. Voor hetzelfde geld was de telefoon er na 3 seconden ook mee gestopt.
Bovendien 'moet' de telefoon niets, die 30 minuten is een test van iemand geweest waarbij het goed uitpakte. Voor hetzelfde geld was de telefoon er na 3 seconden ook mee gestopt.
YouTube: If your phones wet, we got you - Vine VideoCard Nox schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:01:
Wat Mizgala28 zegt. In een pot met rijst (rijst absorbeert water) en boven een verwarming plaatsen.

Verwijderd
Bedankt allemaal! Hij doet het trouwens weer, alleen doet het geluid, de camera en de speakers het niet
Maar ik ga nu rijst halen, dan hopen dat hij het weer gaat doen 
Heeft er iemand enig idee of hij het gaat overleven?
Heeft er iemand enig idee of hij het gaat overleven?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 12:00 ]
Vocht en electronica gaan niet goed samen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:53:
Bedankt allemaal! Hij doet het trouwens weer, alleen doet het geluid, de camera en de speakers het nietMaar ik ga nu rijst halen, dan hopen dat hij het weer gaat doen
Wanneer er ook nog spanning op gezet wordt, wordt het allemaal nog VEEL erger.
Beter demonteer je de telefoon zo ver mogelijk in zo'n geval en laat je hem enige dagen goed drogen voordat de accu er wee in gaat.
Als je hem niet kunt demonteren help rijst inderdaad. Goed luchten (op de verwarming of zo) mag ook.
Verwijderd
Helaas is de batterij niet user demontabel... maar hem demonteren? Ik ben een ontzettende kluns met schroefjes enzo... dus is dat echt nodig, of kan hij gewoon in een zak rijst blijven liggen op de verwarming?guapper schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:05:
[...]
Vocht en electronica gaan niet goed samen.
Wanneer er ook nog spanning op gezet wordt, wordt het allemaal nog VEEL erger.
Beter demonteer je de telefoon zo ver mogelijk in zo'n geval en laat je hem enige dagen goed drogen voordat de accu er wee in gaat.
Als je hem niet kunt demonteren help rijst inderdaad. Goed luchten (op de verwarming of zo) mag ook.
Lees de laatste zin nog eens, daar staat je antwoord.
[ Voor 90% gewijzigd door guapper op 18-02-2014 12:30 ]
Verwijderd
Wanneer dit het geval is heeft je telefoon permanente waterschade opgelopen. Dit kan gebeurd zijn doordat de telefoon aan stond terwijl deze in het water viel. Doordat water stroom geleid kan het zijn geweest dat er iets is doorgebrand.
Je zal in dit geval de garantie moeten aanspreken of je telefoon naar een reparatie winkel brengen.
Hij is dus verloren. Jammer, ik ben nog maar 13 en het geld stroomt niet naar binnen
Je zal in dit geval de garantie moeten aanspreken of je telefoon naar een reparatie winkel brengen.
Hij is dus verloren. Jammer, ik ben nog maar 13 en het geld stroomt niet naar binnen
Ik begrijp het: dat is toch al snel 2 maanden lang 2x in de week kranten gooien.
Zuur voor je, maar probeer in elk geval nog om de telefoon goed te laten drogen.
Hier zie je meteen ook wat een bijkomend probleem is van een accu die je er niet uit kunt halen.
Zuur voor je, maar probeer in elk geval nog om de telefoon goed te laten drogen.
Hier zie je meteen ook wat een bijkomend probleem is van een accu die je er niet uit kunt halen.
Verwijderd
Ja, da's waar. Maar ik had niet verwacht dat ik zo stom was om hem in water te laten vallen...
Je kunt nog even checken of de inboedelverzekering van je ouders t dekt, sommige verzekeringen dekken ook waterschade aan je eigen spullen...
Verwijderd
Bedankt, ik zal het morgen vragen!LameDog schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:06:
Je kunt nog even checken of de inboedelverzekering van je ouders t dekt, sommige verzekeringen dekken ook waterschade aan je eigen spullen...
ik voel met je mee...ik heb van de week mijn moto g laten vallen en is het scherm gescheurdVerwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:18:
Iseci
Verwijderd
Het is dus heel duur om gewoon zo'n scherm te vervagen? Maar inderdaad heel irritant als je hem 2 maandjes hebt en hij dan al kapoet is... tenminste, ik weet het nog niet zeker.tntkiller schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:20:
[...]
ik voel met je mee...ik heb van de week mijn moto g laten vallen en is het scherm gescheurdhij doet het nog wel maar die scheur irriteert me mateloos dus dat wordt weer geld opzij leggen voor een nieuwe
Hoelang moet hij drogen in rijst op de verwarming (stand 1)? Hij ligt er sinds gister 12:00 in.
offtopic:
Geen waarde toevoegend maar wilde het toch delen. Heb mijn G nu ongeveer 2 weken en hoesje is onderweg. Maar vannacht gedroomd dat ik mijn telefoon 2x had laten vallen, beide keren zonder nadelige gevolgen maar dit zijn toch mini nachtmerries
Geen waarde toevoegend maar wilde het toch delen. Heb mijn G nu ongeveer 2 weken en hoesje is onderweg. Maar vannacht gedroomd dat ik mijn telefoon 2x had laten vallen, beide keren zonder nadelige gevolgen maar dit zijn toch mini nachtmerries
ontopic
ManMetSnor, zou hem er nog 1 dagje in laten liggen en dan goed nakijken of je nog ergens vocht oid ziet.
Ik had hem na 3 dagen al laten vallen... schade was zo erg dat er stukjes glas uit vielen.tntkiller schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:20:
[...]
ik voel met je mee...ik heb van de week mijn moto g laten vallen en is het scherm gescheurdhij doet het nog wel maar die scheur irriteert me mateloos dus dat wordt weer geld opzij leggen voor een nieuwe
Gelukkig kreeg ik het vergoed op m'n inboedelverzekering
Zojuist is mijn mobiel uit zichzelf uitgegaan, batterij stond nog op minstens 20%...
Ik denk dat het de batterij bug is, maar wat kan ik nou het beste doen?
Ik denk dat het de batterij bug is, maar wat kan ik nou het beste doen?
Is er nog helemaal geen topic over custom roms voor dit toestel
?
Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die CyanogenMod draaien op de Moto G en of daar nog issues mee zijn. En welke keuze voor een custom recovery het handigste is
.

Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die CyanogenMod draaien op de Moto G en of daar nog issues mee zijn. En welke keuze voor een custom recovery het handigste is
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Done, hij gaf bijna direct 0% aan..horizon1978 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:10:
Aan een goede oplader hangen.
Nu eerst maar eens 4 uur aan de muur laten hangen..
mm misschien maar even bellen met de inboedelverzekering...ik had mijn aankoopverzekering geprobeerd van mijn CC maar dan moet je 50 euro eigen risico en een gespecificeerd report laten maken van een reparateur over de staat en kosten van vervanging...op een toestel wat mij 160 euro heeft gekost is dat de moeite amper waard.(die reparateur zal ook onderzoek kosten claimen .)bas_1981 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:22:
[...]
Ik had hem na 3 dagen al laten vallen... schade was zo erg dat er stukjes glas uit vielen.
Gelukkig kreeg ik het vergoed op m'n inboedelverzekering
Iseci
Is die batterij bug nu echt eenmalig of komt dat gewoon willekeurig vaker voor?
Wil hem misschien kopen maar dat vind anders wel een groot minpunt.
Ik heb het 1x gehad na de update naar KK 4.4.2.
Daarna de batterij nog 1x totdat hij uitviel gebruikt, aan een lader gehangen en 5 minuten later ging die vanzelf weer aan. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.
Beetje laat maar goede!!
Daarna de batterij nog 1x totdat hij uitviel gebruikt, aan een lader gehangen en 5 minuten later ging die vanzelf weer aan. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.
Beetje laat maar goede!!
[ Voor 39% gewijzigd door Card Nox op 19-02-2014 13:52 ]
Verwijderd
Gaat lekker, heb een uur geleden mijn G uit de zak rijst gehaald en nu gaat hij niet meer aan... Hij ligt nu 10 min in de oplader, maar ja ik heb nog hoop.
Waarschijnlijk toch echt te vroeg aan gedaan, terwijl er nog vocht in zat. Ik help je hopen dat het nog goed komt, maar grote kans dat er een kortsluiting is geweest en dat het einde verhaal is
.
Geen idee of het eenmalig is, maar veel mensen hebben het probleem.StealthTBH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
Overigens zie ik dat mijn batterij vannacht niet direct naar 1% geschoten is, maar van 40% naar 0% in 9 uur tijd, dit terwijl de telefoon op vliegtuigemode stond en een dergelijke nacht normaal maar ~3% in beslag neemt.
Verwijderd
Ja, dat was inderdaad heel dom. Maar hij deed het nog voordat hij in de rijst ging, misschien is het de batterij bug? Dat hij niet oplaadt?Chris7 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:49:
Waarschijnlijk toch echt te vroeg aan gedaan, terwijl er nog vocht in zat. Ik help je hopen dat het nog goed komt, maar grote kans dat er een kortsluiting is geweest en dat het einde verhaal is.
Kun je je niet van de domme houden en met de bon terug naar de winkel en zeggen dat ie het opeens niet meer deed?Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:16:
[...]
Ja, dat was inderdaad heel dom. Maar hij deed het nog voordat hij in de rijst ging, misschien is het de batterij bug? Dat hij niet oplaadt?
Wel eens van vocht indicatie stickers gehoord? Daarnaast niet echt eerlijk... andere klanten die wel met echte klachten komen weiden hier de dupe van.Outlandos schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:20:
[...]
Kun je je niet van de domme houden en met de bon terug naar de winkel en zeggen dat ie het opeens niet meer deed?
Niet eerlijk? Lekker boeiendPrulleman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:32:
[...]
Wel eens van vocht indicatie stickers gehoord? Daarnaast niet echt eerlijk... andere klanten die wel met echte klachten komen weiden hier de dupe van.
Gewoon proberen zou ik zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:04:
Ja, ik heb verhalen gehoord...
[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 19-02-2014 19:50 ]
En jij downloadt ook nooit muziek/software/games/etc? Daar zijn de klanten net zo goed de dupe van...Prulleman schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:32:
[...]
Wel eens van vocht indicatie stickers gehoord? Daarnaast niet echt eerlijk... andere klanten die wel met echte klachten komen weiden hier de dupe van.
Je vocht indicatie stickers zijn wel een valid point, die controleren ze altijd meteen.
Hoewel ik ook erg tevreden was met de stock rom (rooted i.c.m. Xposed framework en Gravitybox), heb ik zojuist CyanogenMod geïnstalleerd.Bananenplant schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:
Is er nog helemaal geen topic over custom roms voor dit toestel?
Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die CyanogenMod draaien op de Moto G en of daar nog issues mee zijn. En welke keuze voor een custom recovery het handigste is.
Sinds gisteren/vandaag is de CyanogenMod versie van dhacker29 een officiële CyanogenMod versie geworden (http://wiki.cyanogenmod.org/w/Falcon_Info) en is er OTA update support.
Hier vind je de eerste officiële nightly, welke ik geïnstalleerd heb:
http://download.cyanogenmod.org/?device=falcon&type=
Als recovery heb ik gebruik gemaakt van PhilZ Touch (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2639583) en verder heb ik naast de ROM, de laatste CM11 gapps (http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps) geflasht.
Tot nu toe ben ik geen problemen tegen gekomen en draait alles tot nu toe soepel (ik heb nog niet veel dingen kunnen testen). Hier vind je de "known issues": http://wiki.cyanogenmod.org/w/Known_Issues_page_for_falcon.
Het kan wel zo zijn dat de PhilZ Touch recovery fouten gaat geven bij het OTA updaten. Als ik het goed heb, moet er bij de geavanceerde instellingen van de recovery dan "/data/media" worden veranderd in "/data/media/0" (of andersom).
Wil dit nou ook zeggen dat we binnenkort ondersteuning voor de Moto G van CyanogenMod Installer kunnen verwachten? Want handmatig alles doen gaat me beetje boven mijn pet..Pazzie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:42:
[...]
Hoewel ik ook erg tevreden was met de stock rom (rooted i.c.m. Xposed framework en Gravitybox), heb ik zojuist CyanogenMod geïnstalleerd.
Sinds gisteren/vandaag is de CyanogenMod versie van dhacker29 een officiële CyanogenMod versie geworden (http://wiki.cyanogenmod.org/w/Falcon_Info) en is er OTA update support.
Als recovery heb ik gebruik gemaakt van PhilZ Touch (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2639583) en verder heb ik naast de ROM, de laatste CM11 gapps (http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps) geflasht.
Tot nu toe ben ik geen problemen tegen gekomen en draait alles tot nu toe soepel (ik heb nog niet veel dingen kunnen testen). Hier vind je de "known issues": http://wiki.cyanogenmod.org/w/Known_Issues_page_for_falcon.
Het kan wel zo zijn dat de PhilZ Touch recovery fouten gaat geven bij het OTA updaten. Als ik het goed heb, moet er bij de geavanceerde instellingen van de recovery dan "/data/media" worden veranderd in "/data/media/0" (of andersom).
Het valt allemaal best mee hoor. Daar komt bij dat het beter is wanneer je een beetje snapt waar je mee bezig bent. Daar leer je van, en als er eens iets mis gaat zul je ook beter begrijpen waarom, en hoe je het weer kunt herstellen.
Als ik het zo lees zou het een verplicht vak moeten zijn voor iedere tweaker.
Daar komt nog eens bij dat we hier dol zijn op vragen die eens wat verder gaan dan de standaard 'woordenboek ontbreekt' (no hard feelings, voorbeeld om punt te maken) en soortgelijke zaken.
Daar komt nog eens bij dat we hier dol zijn op vragen die eens wat verder gaan dan de standaard 'woordenboek ontbreekt' (no hard feelings, voorbeeld om punt te maken) en soortgelijke zaken.
[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 20-02-2014 00:26 ]
Verwijderd
Na de rijst heb ik hem in de charger gezet, nu brandt die led constant. Hij wil niet aan.
Maar, met alle respect, kun je een paar voordelen noemen tegenover de stock rom? Ik heb hem zelf ook geroot en met xposed gravity box vind ik hem toch echt wel lekker draaien. (Antutu 16650)Pazzie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:42:
[...]
Hoewel ik ook erg tevreden was met de stock rom (rooted i.c.m. Xposed framework en Gravitybox), heb ik zojuist CyanogenMod geïnstalleerd.
Jeroen
Ikzelf heb er nog nooit last van gehad.......maar ik heb hem eigenlijk altijd aan dezelfde lader liggen (Samsung SIII) of aan de PC.StealthTBH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
Jeroen
#$%#$ zojuist is er 201mb van m'n databundel gebruikt voor "OS Services"....
iemand een idee wat dat kan zijn? Dit zijn geen leuke geintjes voor m'n telefoonrekening...
iemand een idee wat dat kan zijn? Dit zijn geen leuke geintjes voor m'n telefoonrekening...
Je kan via Instellingen > Meer.. > Mobiele netwerken gegevenstoegang uit zetten. Dan wordt er sowieso geen internet gebruikt buiten WiFi. En verder kan je volgens mij via Gegevensgebruik een limiet instellen, al kan het echte getal daar wat van afwijken.bas_1981 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:54:
#$%#$ zojuist is er 201mb van m'n databundel gebruikt voor "OS Services"....
PrachtigPazzie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:42:
[...]
Wel jammer van dat issue met het kompas trouwens
Oh, en aangezien er blijkbaar geen apart accessoiretopic is: weet iemand wat voor mofi case goed past
[ Voor 3% gewijzigd door Bananenplant op 20-02-2014 11:40 ]
Dat weet ik, ik gebruik ook de app "m y datamanager" dan zie ik in mijn notificatielijst altijd de info met het gebruik en daar is ook een alarm en limiet in te stellen.Chris7 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:31:
[...]
Je kan via Instellingen > Meer.. > Mobiele netwerken gegevenstoegang uit zetten. Dan wordt er sowieso geen internet gebruikt buiten WiFi. En verder kan je volgens mij via Gegevensgebruik een limiet instellen, al kan het echte getal daar wat van afwijken.
Echter wat ik me afvraag is waar ineens die 200mb aan "os services" naar toe zijn gegaan....
Ik denk dat je daarvoor beter af bent met XPrivacy of OpenPDroid.Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:36:
Prachtig! Ik wil CM11 omdat ik het nu op m'n Desire S heb en features zoals per app de privacy regelen vind ik toch wel erg fijn vind
.
Heb LBE gehad, lijkt nog niet voor KitKat te werken. En noem me stom, maar de ringtone is gewoon tofBeuzelarij schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat je daarvoor beter af bent met XPrivacy of OpenPDroid.
Accessoires voor de Motorola Moto GBananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Oh, en aangezien er blijkbaar geen apart accessoiretopic is: weet iemand wat voor mofi case goed past?
Ik had in de startpost gekeken of er linkjes naar stonden, ik zie nu ook het roze blok met linkjes staan
.
Ja met deze 'houding' ben ik het wel eens, maar ik ben een beetje bang voor het verliezen van de garantie en dat doe je automatisch wanneer je je bootloader unlockt he.. Straks gaat de batterij nog gekker doen en dan wat, ben ik de lul?guapper schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:23:
Het valt allemaal best mee hoor. Daar komt bij dat het beter is wanneer je een beetje snapt waar je mee bezig bent. Daar leer je van, en als er eens iets mis gaat zul je ook beter begrijpen waarom, en hoe je het weer kunt herstellen.
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreakOutlandos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:14:
[...]
Ja met deze 'houding' ben ik het wel eens, maar ik ben een beetje bang voor het verliezen van de garantie en dat doe je automatisch wanneer je je bootloader unlockt he.. Straks gaat de batterij nog gekker doen en dan wat, ben ik de lul?
Hmm interessant artikel, ben nou toch maar begonnen met een complete backup te maken, wie weet vanavond toch eens gaan knutselen
Is er een root methode waarbij niet alles gereset wordt (locked bootloader)?
Zo niet, wat is de meest gemakkelijke manier om je apps, data en settings terug te zetten?
/sdcard backuppen, na rooten terugzetten en apps reinstallen?
Zo niet, wat is de meest gemakkelijke manier om je apps, data en settings terug te zetten?
/sdcard backuppen, na rooten terugzetten en apps reinstallen?
Overigens is het maken van Nandroid backups wel iets waardoor ik me zorgen maak of 8GB genoeg gaat zijn en of ik niet beter 16GB kan halen.
Over de stock rom was ik inderdaad ook erg tevreden. Ik vind het echter leuk om wat anders te proberen. Mijn voornaamste argument is eigenlijk 'omdat het kan'BarnOwl schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:31:
[...]
Maar, met alle respect, kun je een paar voordelen noemen tegenover de stock rom? Ik heb hem zelf ook geroot en met xposed gravity box vind ik hem toch echt wel lekker draaien. (Antutu 16650)

Voor per app privacy zijn er inderdaad ook alternatieven te vinden die je met de stock rom kunt gebruiken. Daar gebruikte ik Xprivacy voor en dat werkte ook goed. De CyanTone ringtone kun je ook wel bij de stock rom instellen.
WhisperPush zou misschien wel een argument kunnen zijn, als je berichten naar andere TextSecure gebruikers verstuurd.
CM11 draait (tot nu toe) trouwens ook lekker (Antutu 16789, hoewel het mij meer om 'real world' performence gaat, welke ik overigens ook goed vind).
Volgens mij maakt het dan niet uit of je CyanogenMod middels de CyanogenMod installer of zonder de Cyanogenmod installer zou installeren. De bootloader moet sowieso unlockt worden en Motorola zegt dan inderdaad dat je je garantie verliest.Outlandos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:14:
[...]
Ja met deze 'houding' ben ik het wel eens, maar ik ben een beetje bang voor het verliezen van de garantie en dat doe je automatisch wanneer je je bootloader unlockt he.. Straks gaat de batterij nog gekker doen en dan wat, ben ik de lul?
IANAL, maar zoals al eerder was vermeld zou je je garantie moeten behouden. Waarschijnlijk geldt dat alleen niet als een storing door toedoen van bijvoorbeeld het verkeerd flashen van een rom is veroorzaakt. Binnen zes maanden ligt de bewijslast dan volgens mij bij de verkopende partij.
Je moet de garantie dan wel regelen met de partij waar je de telefoon hebt aangeschaft, omdat je daar de overeenkomst mee hebt.
Waar je wel rekening mee moet houden is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
hoeveel wil je er opslaan? en hoeveel MB apps heb je staan?Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:10:
Overigens is het maken van Nandroid backups wel iets waardoor ik me zorgen maak of 8GB genoeg gaat zijn en of ik niet beter 16GB kan halen.
Als je gebruik verder vrij beperkt is (qua apps, muziek, film etc) en je wilt 1 backup, dan moet het allemaal wel lukken, maar ik zou voor de 16GB gaan
Tenzij er ook voor de Moto G een 2nd-Init komt, net zoals voo de Defy en Atrix series waarvan de bootloader niet te unlocken was.Pazzie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:32:
[...]
Volgens mij maakt het dan niet uit of je CyanogenMod middels de CyanogenMod installer of zonder de Cyanogenmod installer zou installeren. De bootloader moet sowieso unlockt worden en Motorola zegt dan inderdaad dat je je garantie verliest.
[...]
Ik zou zeker de 16GB nemen, voor die 20 Euro............Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:10:
Ik heb ook een 16GB en zie toch dat dit snel volloopt. Foto's, filmpjes etc en je zit zo aan de max........En TomTom heb ik er afgegooid omdat mijn West Europa map veeeel te groot is. Nu navigeer ik lekker via Maps, eigenlijk wordt dat programma steeds beter.
Voor die Android backups: Die zet ik meteen op de PC, daar kan ik er zoveel kwijt als ik wil. Ik kan er ook eentje op de Moto G laten staan (Ongeveer 4Gb) maar dat vind ik toch zonde........
Het is een prima telefoon, maar de ruimte houdt zeker niet over..........
[ Voor 9% gewijzigd door BarnOwl op 20-02-2014 17:45 ]
Jeroen
Hehehe.........ik ken dat!Pazzie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:32:
[...]
Over de stock rom was ik inderdaad ook erg tevreden. Ik vind het echter leuk om wat anders te proberen. Mijn voornaamste argument is eigenlijk 'omdat het kan'.
Jeroen
Hoe kan ik de Screen timeout aanpassen?
Ik krijg nu notificaties binnen en dat doet het scherm opwaken, maar na 5 seconden gaat het scherm weer op zwart, wat vaak te kort is om de notificatie rustig te lezen..
Ik krijg nu notificaties binnen en dat doet het scherm opwaken, maar na 5 seconden gaat het scherm weer op zwart, wat vaak te kort is om de notificatie rustig te lezen..
Verwijderd
Contact opgenomen met Motorola, volgens hen was het dat mijn Apple wall charger hem heeft 'gefrituurd'.
Hoeveel ampère zou de lader moeten zijn? Bij het toestel van m'n vrouw zat alleen een usb-kabel.
Motorola adviseert tussen de 500mA en 1,5A:Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:40:
Hoeveel ampère zou de lader moeten zijn? Bij het toestel van m'n vrouw zat alleen een usb-kabel.
https://motorola-global-p.../30,6720,9050/action/auth
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:28:
Contact opgenomen met Motorola, volgens hen was het dat mijn Apple wall charger hem heeft 'gefrituurd'.
Dat zou inhouden dat de laad-regelaar niet meer goed gefunctioneerd heeft. Wel knap overigens dat ze dat hebben kunnen achterhalen. Via chat??You will see the best results when the output of the charger is between 500 mA and 1.5 A. The higher the output, the faster your Moto G will charge.
If your charger output is higher, the MOTO G will automatically restrict the charging rate. If your charger is lower, it will simply take longer to reach a full charge.
Na het unlocken van de boot doet het rebooten wel erg lang...
edit: oke hij staat weer aan, nu stap 2, het rooten zelf
edit: oke hij staat weer aan, nu stap 2, het rooten zelf
[ Voor 123% gewijzigd door outlandos op 20-02-2014 20:31 ]
Zelfde probleem hier, ook gekocht bij mediamarkt. Ik chatte met de helpdesk en moest een screenshot van mn commando scherm maken met de id en m'n imei nummer geven en het zou binnen 24 uur opgelost worden. Dus dat zou morgenavond moeten zijn.Outlandos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:03:
Zojuist begonnen met het boot unlock proces, enkel krijg ik dit wanneer ik mijn strings invoer:
Gekocht bij Mediamarkt, de retail versie, die zou toch gewoon unlockable moeten zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door lennartbee op 20-02-2014 20:21 ]
post je string hier eens, want ik maakte een fout en nu doet ie het wel.lennartbee schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:19:
[...]
Zelfde probleem hier, ook gekocht bij mediamarkt. Ik chatte met de helpdesk en moest een screenshot van mn commando scherm maken met de id en m'n imei nummer geven en het zou binnen 24 uur opgelost worden. Dus dat zou morgenavond moeten zijn.
Als ik heb probeer te rooten krijg ik enkel groene lijnen te zien...
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 20-02-2014 20:48 ]
Als ik de app SuperSU start staat er onder Instellingen: Superuser is Actief.
Wil dit zeggen dat het rooten is gelukt?
Wil dit zeggen dat het rooten is gelukt?
[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 20-02-2014 21:11 ]
Vandaag een heerlijk slim momentje. Kan niet verbinden met kpn, noodoproepen only. Misschien wel handig dat je de simkaart helemaal in de telefoon klikt -_-
Waarschijnlijk wel, maar als je het zeker wilt weten moet je een app uitvoeren, welke root toegang nodig heeft. Dat kan eventueel ook met een speciale 'root checker' app.Outlandos schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:03:
Als ik de app SuperSU start staat er onder Instellingen: Superuser is Actief.
Wil dit zeggen dat het rooten succesvol is?
Root checker geprobeerd en het is inderdaad geluktPazzie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:11:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar als je het zeker wilt weten moet je een app uitvoeren, welke root toegang nodig heeft. Dat kan eventueel ook met een speciale 'root checker' app.
*weg* meehelpen aan fraude doen we hier niet.
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 21-02-2014 10:00 ]
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 21-02-2014 10:00 ]
Verwijderd
Contact opgenomen, ik moet hem naar het reparatie center brengen... maar ja daar zien ze dus wel dat hij in het water is gevallen.
Mochten mensen hun Moto G meer op een Moto X willen laten lijken:
Google Play: AcDisplay
Active Display op een niet-amoled scherm. App misschien niet helemaal af maar sms doet het in ieder geval zonder problemen. Is tevens geen accu vreter.
Google Play: Open Mic+ for Google Now
Open Mic+ biedt ook een benadering van touchless control. Voice Command niet alleen op homescreen, en ook als toestel scherm uit heeft, Is helaas wel wat accu zwaarder.
Google Play: AcDisplay
Active Display op een niet-amoled scherm. App misschien niet helemaal af maar sms doet het in ieder geval zonder problemen. Is tevens geen accu vreter.
Google Play: Open Mic+ for Google Now
Open Mic+ biedt ook een benadering van touchless control. Voice Command niet alleen op homescreen, en ook als toestel scherm uit heeft, Is helaas wel wat accu zwaarder.
Moto G update beschikbaar!
https://motorola-global-e...ZRVBtS1VNbA==/action/auth
ik heb hem juist ontvangen, fixt USB OTG en andere prachtige service vaan Motorola !
ik heb hem juist ontvangen, fixt USB OTG en andere prachtige service vaan Motorola !
Ontvangen mensen die hem geroot hebben ook? Anders ben ik 1 dag te vroeg geweestvanengelandt schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:50:
Moto G update beschikbaar!
Blijkbaar niet dus, en dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
gaat me denk never nooit lukken

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 21-02-2014 14:00 ]
ontvangen wel, maar de install zal falenOutlandos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:51:
[...]
Ontvangen mensen die hem geroot hebben ook? Anders ben ik 1 dag te vroeg geweest
Mijn code deed het nu net bij motorola en ik ben geroot dus ik ben ook echt net te vroeg hahaOutlandos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:51:
[...]
Ontvangen mensen die hem geroot hebben ook? Anders ben ik 1 dag te vroeg geweest
Ga jij terug naar stock? Ik heb eigenlijk geen last van die 4 dingen die gefixed zijn, enkel een keer dat de batterij naar 1 sprong, maar dat lijkt met deze update niet gefixed?lennartbee schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:03:
[...]
Mijn code deed het nu net bij motorola en ik ben geroot dus ik ben ook echt net te vroeg haha
Hier heb ik dus last van, heb net vanmiddag een nieuwe sim gekregen van T-mobile om te kijken of fat het probleem verhelpt.Fixed an issue which could lead to temporary loss of cellular network service for a small number of Moto G customers.
Betekend dus terug naar stock
Maar daar kan ik nog even mee wachten want de update voor Retail.en.GB is er nog niet.
[ Voor 13% gewijzigd door [Roland] op 21-02-2014 15:24 ]
Ik heb alleen last van dat ik het geluid bij het bellen soms wat laag vind, ben mezelf nog even aan het afvragen of het de moeite waard is om daarvoor terug naar stock te gaan..Altijd_Lastig schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:21:
[...]
Hier heb ik dus last van, heb net vanmiddag een nieuwe sim gekregen van T-mobile om te kijken of fat het probleem verhelpt.
Betekend dus terug naar stock
Maar daar kan ik nog even mee wachten want de update voor Retail.en.GB is er nog niet.
Dan moet je tijdens het bellen even 1 of 2x het volume omlaag klikken en dan weer omhoogOutlandos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:34:
[...]
Ik heb alleen last van dat ik het geluid bij het bellen soms wat laag vind, ben mezelf nog even aan het afvragen of het de moeite waard is om daarvoor terug naar stock te gaan..
Hmm,
Net voor mijn Moto G (gekocht via Amazon.de) een update gehad.
Te snel geklikt om te zien wat er precies gewijzigd was.
John
Net voor mijn Moto G (gekocht via Amazon.de) een update gehad.
Te snel geklikt om te zien wat er precies gewijzigd was.
John
Kompas issue is volgens mij verholpen nu.Bananenplant schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Prachtig! Ik wil CM11 omdat ik het nu op m'n Desire S heb en features zoals per app de privacy regelen vind ik toch wel erg fijn vind
.
Wel jammer van dat issue met het kompas trouwens.
Oh, en aangezien er blijkbaar geen apart accessoiretopic is: weet iemand wat voor mofi case goed past?
Komt bij dat hij tussen de 340 en 360 graden z'n werk wel deed, dat is voor de echte padvindert natuurlijk geen enkel probleem.
Heeft iemand ook last van een niet werkende camera-app? Ik tot nu toe twee keer. Cache leegmaken helpt niet. Het enige wat tot nu toe heeft gewerkt is het uitzetten van de Moto G en opnieuw aanzetten. Ik draai nog gewoon stock 4.4.2
helaas zorgt de fix er nog steeds niet voor dat ik de motorola via usb op mn autoradio kan aansluiten via usb
Wat verwacht je precies, mass storage? Dan kan je beter gewoon een X GBP USB stick,kan erin pluggen. Je USB is geen audio out, dus bediening telefoon, geluid via auto radio kan alleen via Bluetooth of jackmarteltor schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:05:
helaas zorgt de fix er nog steeds niet voor dat ik de motorola via usb op mn autoradio kan aansluiten via usb
Verwijderd
huhhh waarom heb iedereen een update, en ik niet? had wel die bug met geluid over de handsfree speaker.. dus wil em graag hebben.. hij is niet beschikbaar ota, en ook niet via de moto device manager
?

Ik heb ook nog geen update beschikbaar op mijn Moto G 16 GB. Zal wel wat later komen, hoop ik.
Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C
Helaas heb ik ook nog geen update voor mijn moto G ontvangen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.