probeer anders eens via de app mobogenieChris7 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:42:
[...]
Hm, het leek me handig om deze te installeren, echter krijg ik de melding dat dit niet kan in mijn land. Terwijl de app wel gewoon in het Nederlands is en dit (swype-)toetsenbord standaard in stock Android zit. Op de Galaxy Nexus die ik hiervoor had (met Android 4.3) werkte deze gewoon. Kon jij 'm wel gewoon installeren vanuit de Play Store?
Ik zie verschil in de HOX vs Moto G maar niet zodanig dat ik de ene telefoon enkel daardoor boven de andere telefoon zou kiezen.musicfreak schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:57:Is het mensen hier wel eens opgevallen?
De gloed die je aangeeft herken ik niet, zelfs niet op 100% scherm helderheid.
Verwijderd
ik heb deze gsm (is mijn eerste smartphone) nu een 2 tal weken en heb nu een wellicht heel domme vraag
mobiel internet (3G) zet je normaal aan via gegevensverbruit en dan heb je normaal een knop Aan/Uit bij Mobiel Internet. In het begin kan ik dat zonder problemen, maar sinds enkele dagen is deze aan/uit knop op een of andere manier verdwenen. Als ik nu naar Gegevensgebruik ga zie ik enkel zo een grafiekje van de gegevensgebruikcyclus en daar onder een overzicht van de apps en hun verbruik
Waar vind ik die aan/uit knop nu terug?
mobiel internet (3G) zet je normaal aan via gegevensverbruit en dan heb je normaal een knop Aan/Uit bij Mobiel Internet. In het begin kan ik dat zonder problemen, maar sinds enkele dagen is deze aan/uit knop op een of andere manier verdwenen. Als ik nu naar Gegevensgebruik ga zie ik enkel zo een grafiekje van de gegevensgebruikcyclus en daar onder een overzicht van de apps en hun verbruik
Boven dat grafiekjeVerwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:11:
ik heb deze gsm (is mijn eerste smartphone) nu een 2 tal weken en heb nu een wellicht heel domme vraag
Verwijderd
Neen! Ik ben niet blind eh.
Nu kan ik blijkbaar geen berichten meer verzenden ook. Komt iets van een systeen dat niet werkt niet of zo.
Heeeeeeeeeeelp
Heb je hem geprobeerd opnieuw op te starten? Kan zijn dat er een service gecrasht is.Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:33:
[...]
Neen! Ik ben niet blind eh.
Nu kan ik blijkbaar geen berichten meer verzenden ook. Komt iets van een systeen dat niet werkt niet of zo.
Heeeeeeeeeeelp
Verwijderd
heb ik net eens gedaan, maar nog steeds hetzelfdeEsumontere schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:34:
[...]
Heb je hem geprobeerd opnieuw op te starten? Kan zijn dat er een service gecrasht is.
Bedankt! Toch vraag ik me af waarom ik hem niet kan downloaden, als anderen er blijkbaar geen probleem mee hebben. Het viel me wel op dat mijn Moto G in de lijst stond als een 'T-Mobile XT1032', wat ik ook wel vreemd vind, aangezien ik hem sim-lock vrij heb gekocht bij de Media Markt maar het blijkbaar toch een branded versie is.lennartbee schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:10:
Ik heb de apk even voor je gedwonload en geupload https://dl.dropboxusercon...oid.inputmethod.latin.apk
komt rechtstreeks uit de play store
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Chris7 op 09-02-2014 11:35 ]
Verwijderd
blijkbaar liggen mijn problemen aan het feit dat mij simkaart niet werkt
als ik hem opnieuw aanzet zegt hij 'Geen simkaart - Alleen noodoproepen'
Heb ze er al uitgenomen en opnieuw ingestoken maar dat helpt niet, wat nu?
als ik hem opnieuw aanzet zegt hij 'Geen simkaart - Alleen noodoproepen'
Heb ze er al uitgenomen en opnieuw ingestoken maar dat helpt niet, wat nu?
Uh ja, sim Kaart verkeerd om?
Reset lijkt me goed idee.
Reset lijkt me goed idee.
tamme kloot, je kunt je berichtje aanpassen met 'wijzig' rechtsboven bij je bericht.
Test de SIM eens in een ander toestel. Als die daar wel werkt ligt het (waarschijnlijk) aan je telefoon, heb je hetzelfde probleem dan is het (waarschijnlijk) je SIM. Bij het laatst zou je een nieuwe SIM kunnen aanvragen.
Test de SIM eens in een ander toestel. Als die daar wel werkt ligt het (waarschijnlijk) aan je telefoon, heb je hetzelfde probleem dan is het (waarschijnlijk) je SIM. Bij het laatst zou je een nieuwe SIM kunnen aanvragen.
huh? waar kun je dat zien, over Tmobile dan? Ik krijg dezelfde melding namelijkChris7 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:42:
Bedankt! Toch vraag ik me af waarom ik hem niet kan downloaden, als anderen er blijkbaar geen probleem mee hebben. Het viel me wel op dat mijn Moto G in de lijst stond als een 'T-Mobile XT1032', wat ik ook wel vreemd vind, aangezien ik hem sim-lock vrij heb gekocht bij de Media Markt maar het blijkbaar toch een branded versie is.
Wil toch even de volgende screenshots delen.
Heb voor m'n vrouw met de BTW dagen van de MM een 16GB Moto G gekocht en direct naar 4.4 geupgrade.
1 keer vol geladen en tot nu toe nog geen seconde aan de lader gehangen.
Zie hier het resultaat:

Heb voor m'n vrouw met de BTW dagen van de MM een 16GB Moto G gekocht en direct naar 4.4 geupgrade.
Zie hier het resultaat:

[ Voor 5% gewijzigd door r_kluft op 08-02-2014 23:53 ]
1 uur 58 minuten.horizon1978 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:59:
Hoeveel was de scherm tijd?
Beetje mailtjes en facebook kijken en 2 of 3 korte belletjes.
Al met al een perfecte vervanger voor haar 6 jaar oude nokia.
Hij kan meer aan hoorr_kluft schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:02:
[...]
1 uur 58 minuten.
Beetje mailtjes en facebook kijken en 2 of 3 korte belletjes.
Al met al een perfecte vervanger voor haar 6 jaar oude nokia.
de provider staat in google play altijd vermeld bij deze telefoon, net zoals de provider ook in de notificatiebalk staat... maar heeft niks met branded te maken[b][message=41742695,noline]Het viel me wel op dat mijn Moto G in de lijst stond als een 'T-Mobile XT1032', wat ik ook wel vreemd vind, aangezien ik hem sim-lock vrij heb gekocht bij de Media Markt maar het blijkbaar toch een branded versie is.
Ziek!r_kluft schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:51:
Wil toch even de volgende screenshots delen.
Zie hier het resultaat:
[afbeelding][afbeelding]
Ik zag het toen ik in de desktop Google Play was ingelogd met mijn Google account en op Installeren drukte bij de Google-toetsenbord app. Toen stond het onderaan de verschenen melding in kleine lichtgrijze letters. Ik vind het nogal een vreemd verhaal, zijn er andere mensen die de Moto G bij de MediaMarkt hebben gekocht maar bijvoorbeeld wel gewoon de Google-toetsenbord app kunnen installeren?TimtheToolman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:58:
[...]
huh? waar kun je dat zien, over Tmobile dan? Ik krijg dezelfde melding namelijkzou ff lekker worden....ik heb toch een simlockvrij toestel gekocht, dan verwacht ik geen gezeur door stiekeme branding zooi.
Yup, bij media markt besteld en zonder problemen google keyboard APK geïnstalleerd.
Wat bij mij goed werkte was:Chris7 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:38:
[...]
Ik zag het toen ik in de desktop Google Play was ingelogd met mijn Google account en op Installeren drukte bij de Google-toetsenbord app. Toen stond het onderaan de verschenen melding in kleine lichtgrijze letters. Ik vind het nogal een vreemd verhaal, zijn er andere mensen die de Moto G bij de MediaMarkt hebben gekocht maar bijvoorbeeld wel gewoon de Google-toetsenbord app kunnen installeren?
1. Via VPN (ik gebruik hiervoor Tunnelbear) een Amerikaans IP adres te verkrijgen.
2. Een nieuw browserscherm openen in incognito modus (Chrome) of inprivate (IE)
3. Via Google te zoeken naar "google android keyboard" en vervolgens in de zoekresultaten de play.google.com link kiezen
4. Log in op Google account, klik vervolgens op installeren en kies het device waarop je het wil installeren
5. Vervolgens wordt de app gedownload op je telefoon (mocht dit laatste niet het geval zijn, verbreek dan op je pc de verbinding met Tunnelbear en (installeer en) start de Tunnelbear app op je mobiel)
6. De google keyboard app is nu terug te vinden onder my apps -> all (vreemd genoeg niet onder installed, terwijl die dat wel is)
Klopt, ik heb zelf de Moto G in Duitsland gehaald en in mijn account staat hij vermeld als "motorola XT1032 KPN" (zit een Simyo =KPN netwerk simkaart in). Bij instellingen -> telefooninfo -> systeemversie, kun je als het goed is zien of het retail of branded is.xenne schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:20:
[...]
de provider staat in google play altijd vermeld bij deze telefoon, net zoals de provider ook in de notificatiebalk staat... maar heeft niks met branded te maken
een APK installeren is natuurlijk wat anders dan de app rechtstreeks uit google play halenhorizon1978 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:00:
Yup, bij media markt besteld en zonder problemen google keyboard APK geïnstalleerd.
Verwijderd
goedemorgen iedereen naja mijn morgen is zwaar kut begonnen
gister avond was me moto g helemaal leeg en ik dacht ik laad em op via me laptop de moto g starte uit zichzelf weer op en was op 3% toen ik wou gaan slapen en ik hem aan de gewone lader legde dus meegeleverd usb snoertje in mijn apple oplader steken en naast me bed leggen om heel de nacht te laden
ik haal em vanochtend er dus af en wou kijken hoelaat het was en tot me verbazing hij niks meer deed
start knop lang proberen in te drukken niks werkt om hem weer te starten ...
wat moet ik nu ?????
gister avond was me moto g helemaal leeg en ik dacht ik laad em op via me laptop de moto g starte uit zichzelf weer op en was op 3% toen ik wou gaan slapen en ik hem aan de gewone lader legde dus meegeleverd usb snoertje in mijn apple oplader steken en naast me bed leggen om heel de nacht te laden
ik haal em vanochtend er dus af en wou kijken hoelaat het was en tot me verbazing hij niks meer deed
wat moet ik nu ?????
Nee, als het goed is bij niemand. Het moet altijd via de APK.Chris7 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:38:
[...]
Ik zag het toen ik in de desktop Google Play was ingelogd met mijn Google account en op Installeren drukte bij de Google-toetsenbord app. Toen stond het onderaan de verschenen melding in kleine lichtgrijze letters. Ik vind het nogal een vreemd verhaal, zijn er andere mensen die de Moto G bij de MediaMarkt hebben gekocht maar bijvoorbeeld wel gewoon de Google-toetsenbord app kunnen installeren?
Opnieuw proberen te laden, wellicht met een andere lader of een ander snoertje.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:34:
goedemorgen iedereen naja mijn morgen is zwaar kut begonnen
wat moet ik nu ?????
Verwijderd
@momus hij ligt nu alweer meer dan uur aan de lader ik probeer te starten weer tevergeefs ...
net ook even samsung lader gebprobeerd maar dat haalde ook niks uit
zou iemand kunnen weten wat het probleem is daar ben ik wel nieuwschierig naar want hoe ik dit oplos ik heb geen idee ik ga morgen even snel naar alternate bellen dat is diegene waar ik de telefoon besteld heb en maar kijken hoe snel ze het oplossen want ik vind dit wel heeel vaag ik kan nu niks meer telefoon is helemaal black
zou iemand kunnen weten wat het probleem is daar ben ik wel nieuwschierig naar want hoe ik dit oplos ik heb geen idee ik ga morgen even snel naar alternate bellen dat is diegene waar ik de telefoon besteld heb en maar kijken hoe snel ze het oplossen want ik vind dit wel heeel vaag ik kan nu niks meer telefoon is helemaal black
Probeer de aan/uit knop is 2 minuten in te houden, terwijl die aan de lader ligt.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:50:
@momus hij ligt nu alweer meer dan uur aan de lader ik probeer te starten weer tevergeefs ...
In de systeeminstellingen staat inderdaad wel dat het een retail versie. Toch vind ik het raar, aangezien ik helemaal niet bij T-Mobile zit. In Google Play wordt de Moto G ook aangegeven als "T-Mobile XT1032" ipv "Motorola XT1032". Nouja, zolang het er bij blijft dat ik niet het Google keyboard kan installeren is het niet erg, als ik maar niet een andere versie van Android heb ofzo. In ieder geval, bedankt voor je tip!L. Tee schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:09:
[...]
Wat bij mij goed werkte was:
1. Via VPN (ik gebruik hiervoor Tunnelbear) een Amerikaans IP adres te verkrijgen.
2. Een nieuw browserscherm openen in incognito modus (Chrome) of inprivate (IE)
3. Via Google te zoeken naar "google android keyboard" en vervolgens in de zoekresultaten de play.google.com link kiezen
4. Log in op Google account, klik vervolgens op installeren en kies het device waarop je het wil installeren
5. Vervolgens wordt de app gedownload op je telefoon (mocht dit laatste niet het geval zijn, verbreek dan op je pc de verbinding met Tunnelbear en (installeer en) start de Tunnelbear app op je mobiel)
6. De google keyboard app is nu terug te vinden onder my apps -> all (vreemd genoeg niet onder installed, terwijl die dat wel is)
[...]
Klopt, ik heb zelf de Moto G in Duitsland gehaald en in mijn account staat hij vermeld als "motorola XT1032 KPN" (zit een Simyo =KPN netwerk simkaart in). Bij instellingen -> telefooninfo -> systeemversie, kun je als het goed is zien of het retail of branded is.
Je hebt een zwaardere lader nodig dan de Samsung lader. Eentje die minimaal 1A kan leveren, maar liever iets zwaarders. Dan laadt je Moto na een minuutje of twee weer prima op.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:50:
Even een accuvraagje. Ik dacht dat het normaal gesproken goed voor de accu was om hem de eerste paar keren volledig op te laden en leeg te laten lopen, maar met de Moto G lijkt me dat (aangezien sommigen hem niet meer aan kregen) geen goed idee, klopt dat?
Do not follow the method of full charge and full discharge. Avoid letting your cell phone's battery run all the way down. Unlike nickel-based batteries (such as the NiCd or NiMH rechargeable AA batteries seen in most supermarkets), lithium-based batteries are designed to be charged early and often, and letting them get too low can damage the battery. [1] With Lithium batteries, doing shallow discharges and frequent charging prolongs battery life.Sjoerd487 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:11:
Even een accuvraagje. Ik dacht dat het normaal gesproken goed voor de accu was om hem de eerste paar keren volledig op te laden en leeg te laten lopen, maar met de Moto G lijkt me dat (aangezien sommigen hem niet meer aan kregen) geen goed idee, klopt dat?
Als mijn Nexus 4 niet iedere avond compleet leeg was zou ik deze tip graag volgen, deed dat vroeger op m'n iPhone want die hield het wel tot de volgende ochtend.nielZify schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Do not follow the method of full charge and full discharge. Avoid letting your cell phone's battery run all the way down. Unlike nickel-based batteries (such as the NiCd or NiMH rechargeable AA batteries seen in most supermarkets), lithium-based batteries are designed to be charged early and often, and letting them get too low can damage the battery. \[1] With Lithium batteries, doing shallow discharges and frequent charging prolongs battery life.
Bedankt voor het bericht, dit wist ik niet, ik heb hem nog nooit helemaal leeg laten lopen, wel vaak tot een paar procent, blijkbaar is dat helemaal niet nodig. Helemaal tot ie uitgaat heb ik hem nooit laten lopen, dit ivm de batterij problemen die dan soms de kop op steken.nielZify schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Do not follow the method of full charge and full discharge. Avoid letting your cell phone's battery run all the way down. Unlike nickel-based batteries (such as the NiCd or NiMH rechargeable AA batteries seen in most supermarkets), lithium-based batteries are designed to be charged early and often, and letting them get too low can damage the battery. \[1] With Lithium batteries, doing shallow discharges and frequent charging prolongs battery life.
dan is het inderdaad wel raar, bij mij staat er "Proximus Motorola XT1032" waarbij Proximus de naam van mijn provider is. als ik er een andere sim insteek ga ik er vanuit dat die naam zal wijzigen, maar zeker ben ik dat niet.Chris7 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:42:
[...]
In de systeeminstellingen staat inderdaad wel dat het een retail versie. Toch vind ik het raar, aangezien ik helemaal niet bij T-Mobile zit. In Google Play wordt de Moto G ook aangegeven als "T-Mobile XT1032" ipv "Motorola XT1032".
Verwijderd
Ik werk met een 2.4A lader van Apple ....
En hij doet nog niks
Alleen ik zie de notificatie lampje branden ik hou de aanuit lang in
Telefoon geeft aan batterij 0% en valt weer uit en ikzie de led nietmeer knipperen ???
En hij doet nog niks
Alleen ik zie de notificatie lampje branden ik hou de aanuit lang in
Telefoon geeft aan batterij 0% en valt weer uit en ikzie de led nietmeer knipperen ???
Verwijderd
Ook ikzie nu 5 minuten later dat de telefoon zichzelf weer heeft opgestart
Nu kijken hoe die dat volhoud ik kom er voorlopig even niet aan haha
Zowiezo een tip laat hem niet uitvallen zoals ik heb gedaan zit al heel de zondag te klooie om me weervaar te krijgen terwijl ie al meer dan 18 uur aan de lader zat 0% opgeladen ?
Nu kijken hoe die dat volhoud ik kom er voorlopig even niet aan haha
Zowiezo een tip laat hem niet uitvallen zoals ik heb gedaan zit al heel de zondag te klooie om me weervaar te krijgen terwijl ie al meer dan 18 uur aan de lader zat 0% opgeladen ?
Hebben andere ook dat de wifi verbinding niet zo goed is.
De wifi verbinding schommelt nogal en valt ook heel soms gewoon weg.
Terwijl de wifi modem gewoon dichtbij staat.
Gebruik de stock Android (4.4.2) e-mail app, alleen de e-mail komt alleen binnen als de inbox handmatig "vernieuw".
Nu staat ook bij Instellingen > Accounts > E-mail > "synchroniseren UIT"
Hoe zet ik dit AAN? Ik krijg met geen mogelijkheid dat ronde symbooltje op groen?
Hoe zet ik dit AAN? Ik krijg met geen mogelijkheid dat ronde symbooltje op groen?
Dek je de achterkant van je telefoon misschien volledig af met je handen?fransf schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:38:
Hebben andere ook dat de wifi verbinding niet zo goed is.
Ik heb zelf geen last van slecht WiFi ontvangst, tot buiten de deur gaat het prima.
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Weet iemand of de motorola G audio (eg spotify) over de micro-usb poort kan outputten naar een 3.5 mm plug?
Mijn auto doet niet aan ad2p, maar heeft wel een line in (3.5 mm jack) en ik heb een sigaretten-usb-charger. Ik wil natuurlijk het liefst maar 1 kabel aansluiten om de telefoon onderweg op te laden, en tegelijk audio af te spelen.
Mijn auto doet niet aan ad2p, maar heeft wel een line in (3.5 mm jack) en ik heb een sigaretten-usb-charger. Ik wil natuurlijk het liefst maar 1 kabel aansluiten om de telefoon onderweg op te laden, en tegelijk audio af te spelen.
Ga naar email app, puntjes rechtsboven, klik op je account naam. Daar staat de optie Sync frequency. Wat heb je daar staan?Mauritssvt schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:48:
Gebruik de stock Android (4.4.2) e-mail app, alleen de e-mail komt alleen binnen als de inbox handmatig "vernieuw".
Verwijderd
@marteltor
nahh wat jij wil kan echt niet..je radio ondersteund a2dp niet en usb niet.. alleen aux.. zo ontkom je niet aan 2 kabels... ik zou een nieuwe radio kopen! meer keus is er niet,. usb port naar 3.5 mm plug? je sigaretten aansteker is alleen voor stroomtoevoer hoor? waar haald hij dan die line in vandaan?
nahh wat jij wil kan echt niet..je radio ondersteund a2dp niet en usb niet.. alleen aux.. zo ontkom je niet aan 2 kabels... ik zou een nieuwe radio kopen! meer keus is er niet,. usb port naar 3.5 mm plug? je sigaretten aansteker is alleen voor stroomtoevoer hoor? waar haald hij dan die line in vandaan?
@samma,
misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dit:

Dat het bestaat is zeker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1321491
Vraag is of de motorola G het ondersteunt...mn iphone 4 deed het wel.
edit: ik ga deze maar gewoon proberen voor die 3 euro: http://dx.com/p/micro-usb...117cm-254670#.UvftboU7rEo
misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dit:

Dat het bestaat is zeker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1321491
Vraag is of de motorola G het ondersteunt...mn iphone 4 deed het wel.
edit: ik ga deze maar gewoon proberen voor die 3 euro: http://dx.com/p/micro-usb...117cm-254670#.UvftboU7rEo
[ Voor 22% gewijzigd door marteltor op 09-02-2014 22:08 ]
Die heb ik staan op: "Elke 5 minuten".horizon1978 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:43:
[...]
Ga naar email app, puntjes rechtsboven, klik op je account naam. Daar staat de optie Sync frequency. Wat heb je daar staan?
Kan ik dit ook nog ergens vinden voor mijn gmail app?horizon1978 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:43:
[...]
Ga naar email app, puntjes rechtsboven, klik op je account naam. Daar staat de optie Sync frequency. Wat heb je daar staan?
dan staat je global (dus voor alle accounts) sync waarschijnlijk uit, heb ook eveven moeten zoeken, maar op mijn N4 zit dit onder instellingen, datagebruik, menu dots, gegevens automatisch synchroniseren.
(als je dit vaak aan/uit zet, kan je ook de standaard "energie beheer widget" op je home screens zette, daar zit een 1 klik shortcut naar dit vinkje in)
gmail loopt mee met de rest van de google diensten, dus dit is push of niet. maar als je google sync uit zit heb je volgens mij ook geen hangout berichten, geen app update meldingen, geen kalender sync, etc etcOutlandos schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Kan ik dit ook nog ergens vinden voor mijn gmail app?
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 10-02-2014 16:36 ]
Dit is de oplossing. Many thanks!Prulleman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:34:
dan staat je global (dus voor alle accounts) sync waarschijnlijk uit, heb ook eveven moeten zoeken, maar op mijn N4 zit dit onder instellingen, datagebruik, menu dots, gegevens automatisch synchroniseren.
Overigens nog een tip (waar ik ook een tijdje naar heb moeten zoeken):
Het irritante "triple tap zoom" kan worden uitgeschakeld: Systeem > Toegankelijkheid > Vergrotingsgebaren > UIT
[ Voor 20% gewijzigd door Mauritssvt op 10-02-2014 17:25 ]
Oke thanks voor de uitleg.
Die Rocketplayer is trouwens wel een fijne muziek speler!
Die Rocketplayer is trouwens wel een fijne muziek speler!
Woooow ik moet mijn Play Store aankopen maar even kappen nu, dacht dat ik rond de 30 euro had uitgegeven, net even bij elkaar opgeteld... 60 pffff kut creditcard haha.
Verwijderd
niet normaal die batterij.. gaat echt lang mee, dit heb ik met geen enkele smartphone meegemaakt. Wel heb ik dat sochtends de wifi weg is.. hij staat dan gewoon aan, maar is niet verbonden.. maakt niet uit naar welke router ik loop.. je moet em dan echt uit en aan zetten, of handmatig op verbinden drukken.. hebben meer mensen dat? heb wifi alive gedownload maar dat werkt niet. .
Ik merk ook soms dat mijn Wifi soms gewoon weg is, wel icoon maar geen data. Nog geen echte oorzaak or constante factor voor kunnen vinden. Even aan en uit zetten bied vaak de 'oplossing'.
Hebben jullie al gecontroleerd of bij de WiFi instellingen bij het kopje 'WiFi behouden in slaapstand' de optie ' Altijd' is geselecteerd?
Geen andere energie sparende apps actief die deWiFi zouden kunnen onderdrukken?
Geen andere energie sparende apps actief die deWiFi zouden kunnen onderdrukken?
Dat wifi probleem ben ik nog niet tegengekomen.
Hebben jullie app die iets met de wifi doet (tasker, wifi-automatic, etc die dingen)?
Hebben jullie app die iets met de wifi doet (tasker, wifi-automatic, etc die dingen)?
Is er een manier om, liefst zonder een extra app/widget te installeren, het gebruik van mobiele data aan of uit te zetten. Via de 2-vinger swipe kun je wel WiFi (via long press) aan-/uitzetten maar bij mobiele data kom ik dan bij de settings uit.
Datzelfde wifi probleem heb ik ook, ik vind het niet super storend, even wifi aan/uit verhelpt het probleem.
Heb geen WiFi apps en niets aan veranderd ten opzichte van stock.
kdbruin, goede vraag. Heb nu 'Notifications' geinstalleerd (waar ik ook niet ontevreden over ben).
Q: Is het niet mogelijk om bij een swipe down in de settings te komen als er geen notificaties zijn? MIUI roms hebben dit, erg handige feature.
kdbruin, goede vraag. Heb nu 'Notifications' geinstalleerd (waar ik ook niet ontevreden over ben).
Q: Is het niet mogelijk om bij een swipe down in de settings te komen als er geen notificaties zijn? MIUI roms hebben dit, erg handige feature.
Je kan wel als je de notificatiebalk naar beneden trekt rechtsboven op het gezichtje/tegels icoontje drukken. Dan kom je in een overzicht met snelle instellingen (en daar staat ook een link naar de volledige instellingen). Verder kun je natuurlijk ook gewoon een snelkoppeling naar instellingen maken op een homescreen (bijvoorbeeld de eerste zodat je er altijd in twee klikken op de home-knop bij bent).Card Nox schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:12:
[...]
Met twee vingers tegelijk naar beneden swipen = snelle instellingen / toggles.
Ik denk dat je wel een appje nodig hebt. Ik gebruik zelf powertoggles, werkt erg goed! Maar voor alleen data kun je ook met zoiets: Google Play: Data Switch af lijkt me. Die is maar 16k, dat moet toch nog wel passen op een MotoG...kdbruin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:09:
Is er een manier om, liefst zonder een extra app/widget te installeren, het gebruik van mobiele data aan of uit te zetten. Via de 2-vinger swipe kun je wel WiFi (via long press) aan-/uitzetten maar bij mobiele data kom ik dan bij de settings uit.
Goeie tip! Maar, ik heb geen twee duimenhorizon1978 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:22:
Telefoon platleggen en twee vingers (maakt niet uit welke) gebruiken?
Thanks! Ik zal beide eens bekijken.GrowMyHair schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:30:
Ik denk dat je wel een appje nodig hebt. Ik gebruik zelf powertoggles, werkt erg goed! Maar voor alleen data kun je ook met zoiets: Google Play: Data Switch af lijkt me. Die is maar 16k, dat moet toch nog wel passen op een MotoG...
dank voor de tiphorizon1978 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:22:
Grappig, dat wist ik niet. Ik gebruikte die snelle instellingen al bijna nooit omdat ze niet zo heel makkelijk bereikbaar waren, maar nu zal ik dat zeker vaker doen.horizon1978 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:22:
Ik vraag het omdat ik de telefoon vaak met 1 hand bedien en dan zou een automatische switch naar de toggles (wanneer er geen notificaties zijn) handig zijn ipv eerst naar beneden swipen en dan het icoontje indrukken.
LOL
Ik gebruik de app Google Play: Notification Toggle om dingen te switchen. Erg handig, helemaal met root toegang, dan kan ook gps, wifi, en data allemaal met 1 druk op de knop vanuit het meldingencentrum worden geswitched.
shit nu gebeurt wat mij bijna nooit gebeurt....vannacht mijn moto g uit mijn handen laten schieten(nog wel in bescherm hoes) en ja hoor scherm gescheurd
gelukkig heb ik hem met de creditcard gekocht dus heb ik een aankoop verzekering..even zien of ik kan claimen
gelukkig heb ik hem met de creditcard gekocht dus heb ik een aankoop verzekering..even zien of ik kan claimen
we zullen zien maar ik baal wel als een stekker vooral wetende dat dit gorilla glas 3 isGratis: uw aankopen verzekerd
Dat is een prettig idee: vrijwel alles wat u koopt en afrekent met uw MasterCard Classic is een halfjaar gratis verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.
Iseci
Valt dat niet onder de inboedelverzekering?
...
[ Voor 98% gewijzigd door SiNNERGi op 16-04-2018 20:36 ]
Wat jij wil is de google experience launcher, nu genaamd google now launcher. Daar moet je apk voor downloaden.
Dat is het "speciale" iets wat de Nexus 5 nog bij kitkat heeft.
Dat is het "speciale" iets wat de Nexus 5 nog bij kitkat heeft.
Dit IS de standaard KitKat-interface, deze ziet er helemaal niet zo heel anders uit dan Jelly BeanSiNNERGi schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:41:
Ik heb zojuist mijn Moto G geupdate naar Kitkat maar ik zie echter geen verschil in uiterlijk. Ik dacht dat de nieuwe interface er platter uit zou zien.
Zo ziet het er bij mij uit:
[afbeelding]
Ook is bij het app menu de achtergrond nog steeds zwart terwijl deze volgens video's de achtergrond van je homescreen aan zou moeten nemen?
Is er nog iets dat ik moet aanpassen of ziet de Kitkat interface er bij de Moto G gewoon anders uit?
Apart, er zit wel de oude telefoon app icoon.
Terwijl op de Nexus 4 en 5 die helemaal anders is (platter)
Terwijl op de Nexus 4 en 5 die helemaal anders is (platter)
De nexus 5 heeft de nieuwe Google launcher die is wat anders grotere ikonen enzo.
Maar die zit (nog) alleen op de n5.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Gister mijn Moto G dual sim binnen gekregen en het is echt een heerlijk telefoontje. Net iets kleiner dan mijn Nexus 4 maar niet hinderlijk. Had het al wel gelezen in reviews maar ben benieuwd hoe dat met stofophoping gaat in de naden.
Had nog wel wat problemen met verbinden naar een zakelijk wifi .1X authentixation PEAP waarbij ik geen wachtwoordveld kreeg. Na paar keer opnieuw de settings in te voeren had ik dat veld wel weer. Zal wel meer een Android issue zijn denk ik.
Had ook problemen met diverse apps die na inloggen op playstore account automatisch probeerden te installeren. Telefoon had gister nog 4.3 (vandaag naar 4.4 geüpdatet) en denk dat er een aantal niet compatibel waren (kreeg fout 920). Had op mijn Nexus 4 de Nexus 5 launcher staan. Ben overigens benieuwd wanneer die launcher algemeen beschikbaar wordt gemaakt.
Had nog wel wat problemen met verbinden naar een zakelijk wifi .1X authentixation PEAP waarbij ik geen wachtwoordveld kreeg. Na paar keer opnieuw de settings in te voeren had ik dat veld wel weer. Zal wel meer een Android issue zijn denk ik.
Had ook problemen met diverse apps die na inloggen op playstore account automatisch probeerden te installeren. Telefoon had gister nog 4.3 (vandaag naar 4.4 geüpdatet) en denk dat er een aantal niet compatibel waren (kreeg fout 920). Had op mijn Nexus 4 de Nexus 5 launcher staan. Ben overigens benieuwd wanneer die launcher algemeen beschikbaar wordt gemaakt.
Verwijderd
Sinds begin deze maand eigenaar van een Moto G en ik ben zoals iedereen waarschijnlijk zeer tevreden. Goeie performance, geen bugs... tot 5 minuten geleden...
M'n toestel was aan het opladen maar plots lichtte de kamer op in een wit kleur (omdat hij geroot is). Bleek dat ie uit z'n eigen opnieuw herstart was, kreeg dan een melding van 1% batterij... ??? Een kwartiertje ervoor stond die al op 85%+ maar plotseling op 1%.
Dus ik laat de stekker erin en op wonderlijke wijze krijg ik een paar minuten later "100% Batterij Opgeladen"
Mijn vraag is nu: is dit normaal? Of ligt het aan het feit dat ik het toestel geroot heb en de bootloader unlocked heb?
Mijn vorige Android was een Sony Xperia en nadat ik die geroot had, had ik af en toe last van willekeurige bugs. Ik heb zo het gevoel dat dat de boosdoener is. Kan dat?
Zoja, hoe lock ik die bootloader opnieuw?
Ps: Voor de gene die een Nederlands woordenboek missen
:
Google Play: Dutch Dict for KK Keyboard
Je moet wel het KK keyboard installeren wat er als 2 druppels water uitziet zoals het stock toetsenbord én je hebt een knopje met smileys!
M'n toestel was aan het opladen maar plots lichtte de kamer op in een wit kleur (omdat hij geroot is). Bleek dat ie uit z'n eigen opnieuw herstart was, kreeg dan een melding van 1% batterij... ??? Een kwartiertje ervoor stond die al op 85%+ maar plotseling op 1%.
Dus ik laat de stekker erin en op wonderlijke wijze krijg ik een paar minuten later "100% Batterij Opgeladen"
Mijn vraag is nu: is dit normaal? Of ligt het aan het feit dat ik het toestel geroot heb en de bootloader unlocked heb?
Mijn vorige Android was een Sony Xperia en nadat ik die geroot had, had ik af en toe last van willekeurige bugs. Ik heb zo het gevoel dat dat de boosdoener is. Kan dat?
Zoja, hoe lock ik die bootloader opnieuw?
Ps: Voor de gene die een Nederlands woordenboek missen
Google Play: Dutch Dict for KK Keyboard
Je moet wel het KK keyboard installeren wat er als 2 druppels water uitziet zoals het stock toetsenbord én je hebt een knopje met smileys!
Dat is zeker niet normaal @WietKop. Wat jij had was de batterij-drop bug. Het accu niveau schiet naar 1% en de Moto G schakelt zich uit. Omdat de jouwe aan de oplader lag startte deze weer op wat de witte kleur verklaard. Heeft niks met root te maken mijn inziens.
Er staat in dit draadje vele voorbeelden van deze bug.
Er staat in dit draadje vele voorbeelden van deze bug.
Dan moet je google now launcher (google experience launcher) apk downloaden op je Moto G.4play schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:47:
De nexus 5 heeft de nieuwe Google launcher die is wat anders grotere ikonen enzo.
Via google te vinden, op de site androidpolice bijvoorbeeld.
Die battery drop is over het algemeen bekend. Ik had precies zoals jouw, na een maandje is die accudrop. Heb ook bootloader unlocked. Na die battery drop geen problemen gehad, dus no probs!
Ik wil er een nieuwe ROM op gaan zetten. Als ik een backup maak met Titanium, en daarna de hele handel wipe, staat die backup er dan nog op? Ik verwacht van wel, maar ik hoorde laatst dat dit bij de G2 niet het geval is.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Maak ff een kopie naar Drive, daarna kun je vrijelijk testen.pven schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:01:
Ik wil er een nieuwe ROM op gaan zetten. Als ik een backup maak met Titanium, en daarna de hele handel wipe, staat die backup er dan nog op? Ik verwacht van wel, maar ik hoorde laatst dat dit bij de G2 niet het geval is.
En rapporteren natuurlijk.
ligt eraan wat voor wipe..pven schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:01:
Dit had ik dus al na 2 dagen...tntkiller schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:41:
shit nu gebeurt wat mij bijna nooit gebeurt....vannacht mijn moto g uit mijn handen laten schieten(nog wel in bescherm hoes) en ja hoor scherm gescheurd
Gelukkig vergoedt gekregen van m'n inboedelverzekering
I.p.v. de GEL (Google Experience Launcher) kun je ook KK Launcher installeren. Deze bied enkele, nuttige toevoegingen en is compleet vloeiend op mijn G.
Die even geprobeerd maar terugswipen naar rechts vanaf Google Now lukt mij niet.. Nu maar even uitgezet. Alleen de terugknop werkt om bij het begin scherm te komen.
[ Voor 26% gewijzigd door Shinji op 13-02-2014 17:53 ]
Ik heb de Moto G nu een aantal weken. Over het algemeen is het een prima smartphone, lekker snel en de batterij gaat lang mee. Ik vind er wel een aantal nadelen aan zitten.
- De microusb aansluiting is nogal kieskeurig wat betreft kabels. De bijgeleverde kabel werkt goed maar van mijn rondslingerende kabels en laders werkt de helft niet terwijl mijn oude samsung met allemaal werkt, zowel laden als data.
- Geen nederlands woordenboek. Voor de gemiddelde tweaker geen probleem maar voor de gemiddelde gebruiker waarop de telefoon is gericht vind ik dit niet kunnen.
- De achterkant is nogal glad en heeft daardoor nogal de neiging om uit je hand te glijden.
- Ik vind 'm persoonlijk iets te groot, het is gewoon niet handig met 1 hand te bedienen en ik heb toch echt geen kleine handen.
- Opslagruimte. Ik heb de 16GB, op dit moment nog 8 GB over en ik heb alleen maar apps geinstalleerd, foto's, video's en muziek heb ik niet overgezet van m'n oude telefoon. Ik vraag me af hoe mensen met een 8GB hier genoeg aan hebben... maar het is een goede manier om mensen naar de cloud te dwingen
Ik heb net een bestand (adaway apk) gedownload, maar waar op mijn telefoon kan ik die apk vinden zodat ik de installatie ervan kan beginnen?
/sdcard/Downloads waarschijnlijkOutlandos schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:28:
Ik heb net een bestand (adaway apk) gedownload, maar waar op mijn telefoon kan ik die apk vinden zodat ik de installatie ervan kan beginnen?
(heb je al wel een file browser)
(en heb je root rechten, anders kan je nog niet zoveel met adaway, deze past namelijk je host file aan, wat zonder root niet mogelijk is)
[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 14-02-2014 16:52 ]
Gevonden met mijn file browser! Enkel heb ik geen root rechten... is dit nou ingewikkeld?Prulleman schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:51:
[...]
/sdcard/Downloads waarschijnlijk
(heb je al wel een file browser)
(en heb je root rechten, anders kan je nog niet zoveel met adaway, deze past namelijk je host file aan, wat zonder root niet mogelijk is)
Je kan wel een 'persoonlijk woordenboek' aanleggen, door telkens als je een woord hebt getypt, twee keer te klikken op de suggestie in de balk vlak boven het toetsenbord. Dat woord wordt dan opgeslagen. Je kan ook weer woorden er uit verwijderen via Instellingen.sds schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:06:
- Geen nederlands woordenboek. Voor de gemiddelde tweaker geen probleem maar voor de gemiddelde gebruiker waarop de telefoon is gericht vind ik dit niet kunnen.
Dat zeker! Veel mensen reageren verbaasd, als ze zien wat ik voor 150 euro heb gekregen. Voor mij is deze telefoon ruim voldoende qua specificaties, en hij heeft een geweldige accu.Maar top prijs/kwaliteit verhouding
Heb zelf nu na een maand nog 4,4 GB over van de 8 GB op de Moto G. Ligt er dus heel erg aan wat je er op zet.sds schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:06:
Ik heb de Moto G nu een aantal weken. Over het algemeen is het een prima smartphone, lekker snel en de batterij gaat lang mee. Ik vind er wel een aantal nadelen aan zitten.Maar top prijs/kwaliteit verhouding
- De microusb aansluiting is nogal kieskeurig wat betreft kabels. De bijgeleverde kabel werkt goed maar van mijn rondslingerende kabels en laders werkt de helft niet terwijl mijn oude samsung met allemaal werkt, zowel laden als data.
- De achterkant is nogal glad en heeft daardoor nogal de neiging om uit je hand te glijden.
- Ik vind 'm persoonlijk iets te groot, het is gewoon niet handig met 1 hand te bedienen en ik heb toch echt geen kleine handen.
- Opslagruimte. Ik heb de 16GB, op dit moment nog 8 GB over en ik heb alleen maar apps geinstalleerd, foto's, video's en muziek heb ik niet overgezet van m'n oude telefoon. Ik vraag me af hoe mensen met een 8GB hier genoeg aan hebben... maar het is een goede manier om mensen naar de cloud te dwingen
Gebruik de mijne voornamelijk als P.A.
Daarnaast heb ik het google keyboard geïnstalleerd waardoor er meteen Nederlands woordenboek bij zit.
En ja, prijs/kwaliteit verhouding is top. Zeker als je vaak ziet dat iemand met een toestel van 500 euro+ er minder meedoet dan jezelf.
Removed.
[ Voor 99% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:34 ]
@Bloodyus
Dat hebben meer mensen volgens mij, maar meestal konden ze dan na heel veel proberen, rebooten etc wel verbinden. Ik had het in het begin toen ik nog de 8GB versie van de moto g had ook de eerste dag, de volgende dag lukte het wel.
Dat hebben meer mensen volgens mij, maar meestal konden ze dan na heel veel proberen, rebooten etc wel verbinden. Ik had het in het begin toen ik nog de 8GB versie van de moto g had ook de eerste dag, de volgende dag lukte het wel.
Ik had dat met m'n vorige telefoon ook wel eens, en pas geleden met de Moto G weer (iets vergelijkbaars in ieder geval): goede key ingevuld, maar hij wil niet verbinden.
Netwerk lang indrukken > Netwerk vergeten en dan nog eens proberen hielp bij mij.
Netwerk lang indrukken > Netwerk vergeten en dan nog eens proberen hielp bij mij.
Removed.
[ Voor 97% gewijzigd door bloodyus op 08-01-2021 14:34 ]
Even een vraagje:
Als je bijvoorbeeld via Whatsapp een bericht krijgt (terwijl je je telefoon unlocked hebt) kun je daarvan een text preview zien in de status bar? Volgens mij had ik dat tot enkele dagen geleden, maar nu komt er alleen nog een Whatsapp icoontje in de status bar...
Als je bijvoorbeeld via Whatsapp een bericht krijgt (terwijl je je telefoon unlocked hebt) kun je daarvan een text preview zien in de status bar? Volgens mij had ik dat tot enkele dagen geleden, maar nu komt er alleen nog een Whatsapp icoontje in de status bar...
Dat is WPS. Zelf nog nooit gebruikt, maar mooi dat het bij jou nu werkt!bloodyus schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:58:
[...]
Nadat ik op de router op die knop gedrukt had en vervolgens op mijn Moto G ook op die knop geklikt had, kreeg ik plots connectie met de WiFi van mijn router.
VICTORY!!
Je kunt een notificatie vergroten, op dezelfde manier als bv. in de browser (twee vingers naast elkaar en die dan uit elkaar bewegen).Outlandos schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:20:
Even een vraagje:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.