Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:46
Welke schermtijd heb je?

Ik heb afgelopen zaterdag mijn MotoG 16G besteld en had hem gisteren verwacht. Nu keek ik nog eens goed naar mijn T&T code zag ik dat daar dinsdag op stond. Nja, hopelijk kan ik er vanavond mee spelen. Ben benieuwd hoe die presteerd tov mijn HTC One X, ben hier nog altijd erg tevreden over kwa snelheid. Enkel de accu duur en afmetingen vallen me wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:09
zit nu na 2u 58min op
93%

Heb alleen na het wakker worden 2 telefoontjes gepleegd (5min)
en half uur zitten browsen. Nu.nl/facebooken
scherm nam 56% van accu in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
SonyEricsson schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:33:
zit nu na 2u 58min op
93%

89% na 5u 50m
screen 45%
Constant wifi & auto sync(behalve onderweg, dan gaat die uit)
Vanochtend uur lang gps erbij.
Google Now draaiend.
Gemaild e.d. Google Keep, Newsstand

Gister had ik een actieve schermtijd van 3 uur en 10 minuten op 50% accu. :9

Ja, tevreden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:39
SonyEricsson schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:33:
zit nu na 2u 58min op
93%

half uur browsen, en 7%.. Da's niet slecht dacht ik. Zelfs voor een Motorola. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Volgensmij presteert de telefoon batterij echt anders bij iederen =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

TFHfony

Professional Weirdo

Daar lijkt het wel op. Ik ben in ieder geval erg content met de prestaties van de accu in mijn Moto G:

Accu 1

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:24:
De tussenstand voor de poll is dat 10 van de 32 mensen (gecorrigeerd met verkeerde stemmen) last hebben van het minder Wifi ontvangst probleem. Op XDA zijn ook diverse personen die er last van hebben, maar ook mensen die aangeven dat dit met elke telefoon wel speelt (afhankelijk van het formaat wellicht) en dat het te maken kan hebben met het gebruik van deodorant (!). Ook las ik:

If you remove the back cover and look closely you can see the antennas on the inside moulded into the top layer of casing (or sprayed over), there's a zigzag shaped antenna by the power button going up and across the top and a longer straight one on the very bottom edge running between the screws in each corner and just above usb port. I'm thinking that the longer straight antenna that runs along the bottom edge is the wifi antenna.
Clearly holding the phone will block the signals to the antennas to some degree.

Dus tja, wat zal ik zeggen. Wellicht is de Motorola iets gevoeliger voor dit probleem maar mogelijk heb ik er op mijn exemplaar ook geen last van. Ik heb ook gelezen dat het 16Gb er minder last van heeft, en die wilde ik bestellen dus wellicht valt het mee. Stel dat ik er wel last van hebt dan ben ik benieuwd hoe Motorola het oppakt qua garantie.

Iets anders, gisteren viel de C't magazine hier op de mat. Hierin ook een test van de Motorola G. Overwegend positief echter ik lees het volgende over de gesprekskwaliteit:
Als je veel telefoneert dan wordt je van de Moto G niet echt blij. De gesprekken klinken matig. Jouw stem komt bij de gesprekspartner aan de andere kant nasaal over en de achtergrondgeluiden klinken te hard, al blijf je wel verstaanbaar. Muziek klinkt door de speaker vervormt.

Ik lees hier niet zoveel over in dit topic. Ervaren jullie ook een wat slechte gesprekskwaliteit?
Gesprekskwaliteit niets op aan te merken, de speaker echter wel (( maar dat is ook het enige bij deze telefoon )) ten eerste de plaatsing op de onderkant zeer vervelend met filmpjes bekijken als de telefoon plat ligt of bijvoorbeeld met spellen spelen terwijl de telefoon in de hand ligt zo wordt het geluid namelijk behoorlijk gedempt. Ten tweede de geluidskwaliteit is ronduit slecht. Veel te schel het klinkt als een opgeblazen box. De speaker zou 1 van de weinige redenen zijn om een nexus 5 te verkiezen naar mijn persoonlijke mening. ((En nog wat andere kleine Android zaken zoals nl spelling woordenlijsten etc)) De nexus 5 zou me dan wel weer te groot zijn * zucht * :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Want de speaker van de Nexus 5 is een Bose boombox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Hieronymus.B schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:27:
[...]

Gesprekskwaliteit niets op aan te merken, de speaker echter wel (( maar dat is ook het enige bij deze telefoon )) ten eerste de plaatsing op de onderkant zeer vervelend met filmpjes bekijken als de telefoon plat ligt of bijvoorbeeld met spellen spelen terwijl de telefoon in de hand ligt zo wordt het geluid namelijk behoorlijk gedempt. Ten tweede de geluidskwaliteit is ronduit slecht. Veel te schel het klinkt als een opgeblazen box. De speaker zou 1 van de weinige redenen zijn om een nexus 5 te verkiezen naar mijn persoonlijke mening. ((En nog wat andere kleine Android zaken zoals nl spelling woordenlijsten etc)) De nexus 5 zou me dan wel weer te groot zijn * zucht * :)
Zet de geluidseffecten uit in Instellingen of op Balanced, scheelt best wat (nog steeds matig maar beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-08 08:36
(jarig!)
Sjipz, wou een Miracast adapter halen om Ziggo TV naar mijn slaapkamer TV te spiegelen via de Moto G, werkt de Ziggo app niet :( Ziggo staat niet bepaald positief in het nieuws bij mij vandaag.

Maar mijn batterij gaat wel erg lang mee, dat dan weer wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rempx schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:25:
@ allen, bedankt voor het meedenken.

de app tweakker heb ik geprobeerd, geeft keurig alle gegevens aan die ik moet invoeren, maar na opslaan ben ik alles weer kwijt. Het opslaan na invoeren is het probleem. dit had ik niet bij het vorige toestel.

nogmaals als ik dezelfde procedure volg met een ander toestel gaat het wel. Kan mss iemand eens kijken of hij/zij een nieuwe apn kan aanmaken en opslaan (daarna kan je die dan weer verwijderen)? mij lukt het niet iig.
Probleem is dat MNC 04 niet wordt opgeslagen.

Om dit op te lossen:
Ga naar SIM-toolkit
Selecteer: Roaming Diensten-Selecteer Mode-Manueel-International

De juiste APN wordt nu als het goed is aangemaakt en anders kan het nu wel opgeslagen worden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hieronymus.B schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:27:
[...]

Moto G of Nexus; het geluid van dit soort speakertjes blijft (voor mij) altijd gejengel op de achtergrond. Wat kosten een paar goede oordopjes nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
guapper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Moto G of Nexus; het geluid van dit soort speakertjes blijft (voor mij) altijd gejengel op de achtergrond. Wat kosten een paar goede oordopjes nou?
Voor 10 euro heb je al hele nette Sony dopjes bij Kruidvat, de mijne zijn al bijna 3 jaar oud, en daarvoor had ik diezelfde maar die gingen na 1,5 jaar stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Momus schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:31:
Want de speaker van de Nexus 5 is een Bose boombox?
8)7

Nee de speaker is anders geplaatst, aan de zijkant van de telefoon zodat als deze plat ligt het geluid niet dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
Outlandos schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Zet de geluidseffecten uit in Instellingen of op Balanced, scheelt best wat (nog steeds matig maar beter).
Thnks voor de tip, ik heb het net geprobeerd en het scheelt idd. wat. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou vandaag even naar Media Markt kijken om de Moto G en Nexus 5 eens in het echt te zien en mee te spelen (ik blijf voorlopig nog wel bij mijn N4).

Was er een knul met z'n moeder, nieuwe telefoon gaan halen (later bleek hij een Galaxy Y te hebben, arm kind :( ) en ze vroegen aan de verkoper naar een sneller telefoon met nieuwste updates voor max 200 euro, komt die gast met een Galaxy S2 (serieus, een S2?!) aanlopen en verteld een hele flutverhaal, ik kon het niet aanhoren en heb zijn dag vrolijk verziekt, ik zei dat alles wat hij zei onzin is (in bijzijn van die jongen met z'n moeder) en zei dat hij beter een Moto G kan nemen die 15 euro goedkoper is, groter en veel scherper scherm heeft, WEL DE NIEUWSTE Android heeft en veel sneller werkt.
De jongen wou het uitproberen maar "toevallig" was de Moto G "leeg" waar ik mee nog 5 minuten teruggespeelde (dit gebeurde op het moment dat een medewerker langs liep om hem zogenaamd te pakken).

Dus ik mijn Nexus 4 uit de zak en liet die jongen de nieuwste Android zien, eerste reactie was waar ik die skin vandaan heb, maar na wat uitleg vertelde ik dat Android zo eruit ziet.

Dus, hun namen Moto G, ik ging eventjes verder spelen maar ging weg, ineens werd ik constant in de gaten gehouden door die medewerker en een andere, vond het absoluut niet fijn en liep weg, ik vraag mij af of MM een deal met Samsung heeft want als je hun daar om raad vraag hoor je toch het vaakst Samsung...

Trouwens het hele verhaal lijkt net een film, echt vaag... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
ik probeer net de rgb led notificatie aan de gang te krijgen blijkt het ledje geen rgb led te zijn. oopss.. Alleen wit. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is de Galaxy S2 op dit moment nog in de winkel verkrijgbaar? Dat iemand hem nog gebruikt als hij goed werkt kan ik inkomen, maar deze telefoon is ondertussen 3 jaar oud. Ik zou niet verwachten dat hij nog nieuw in de winkel zou liggen.

Maar ja, verkopers.... in een Mediamarkt in Nederland heb ik ook ooit een verkoper een verhaal horen doen dat een lens Sigma 70-300 f/4.5-5.6 een veel betere lens is dan een Canon 70-200 f/4L, want de Sigma heeft meer zoom, en een veel hoger diafragma.

"Kijk maar, die Sigma heeft 300mm zoom, en de Canon maar 200. Ook gaat die Sigma tot f/5.6, en de Canon maar tot f/4. U betaalt bij Canon vooral voor de naam."

Niet dat die Sigma slecht is: integendeel. Het is een van de beste 70-300mm lenzen, beter dan de Canon-versie (in elk geval in die tijd), maar tegen een 70-200/4L kan hij echt niet op.

Zo hoor je nog eens wat in de winkel :p

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 04-02-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Mizgala28 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:39:
Nou vandaag even naar Media Markt kijken om de Moto G en Nexus 5 eens in het echt te zien en mee te spelen (ik blijf voorlopig nog wel bij mijn N4).

Was er een knul met z'n moeder, nieuwe telefoon gaan halen (later bleek hij een Galaxy Y te hebben, arm kind :( ) en ze vroegen aan de verkoper naar een sneller telefoon met nieuwste updates voor max 200 euro, komt die gast met een Galaxy S2 (serieus, een S2?!) aanlopen en verteld een hele flutverhaal, ik kon het niet aanhoren en heb zijn dag vrolijk verziekt, ik zei dat alles wat hij zei onzin is (in bijzijn van die jongen met z'n moeder) en zei dat hij beter een Moto G kan nemen die 15 euro goedkoper is, groter en veel scherper scherm heeft, WEL DE NIEUWSTE Android heeft en veel sneller werkt.
De jongen wou het uitproberen maar "toevallig" was de Moto G "leeg" waar ik mee nog 5 minuten teruggespeelde (dit gebeurde op het moment dat een medewerker langs liep om hem zogenaamd te pakken).

Dus ik mijn Nexus 4 uit de zak en liet die jongen de nieuwste Android zien, eerste reactie was waar ik die skin vandaan heb, maar na wat uitleg vertelde ik dat Android zo eruit ziet.

Dus, hun namen Moto G, ik ging eventjes verder spelen maar ging weg, ineens werd ik constant in de gaten gehouden door die medewerker en een andere, vond het absoluut niet fijn en liep weg, ik vraag mij af of MM een deal met Samsung heeft want als je hun daar om raad vraag hoor je toch het vaakst Samsung...

Hulde voor deze bazenactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 11:47

+1 ;)

Heb nu een maandje een moto g. Geen problemen ondervonden. Mijn moto g ligt elke nacht aan de oplader. Nog nooit last gehad van een lege batterij, en ik game redelijk veel op mn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
johien schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:06:
Sjipz, wou een Miracast adapter halen om Ziggo TV naar mijn slaapkamer TV te spiegelen via de Moto G, werkt de Ziggo app niet :( Ziggo staat niet bepaald positief in het nieuws bij mij vandaag.

Wat voor problemen heb je met de app van Ziggo?

Sinds vandaag heb ik ook de Moto G in bezit. Ik heb bij de Ziggo app dat het beeld, bij het kijken naar een zender, steeds van zwart naar normaal gaat. Het geluid werkt wel. Bij de Fox Sports app heb ik wel gewoon beeld en voor de rest worden filmpjes ook goed afgespeeld.

Mijn Moto G (16 GB), van MediaMarkt, is niet geroot (bootloader ook niet unlocked) en geüpdatet naar Android 4.4.2.

Op mijn vorige telefoon werkte de Fox Sports app niet en de Ziggo app wel.

Edit: Ik had nog een eerdere versie van de Ziggo app en daar heb ik het probleem niet

[ Voor 4% gewijzigd door Pazzie op 04-02-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31

Klinkt bekend! Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat klanten echt naar een debiel apparaat worden toegepraat en ik me moet inhouden om niet hetzelfde als jij te doen. Welke vestiging was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PatrickG schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:08:
[...]

Klinkt bekend! Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat klanten echt naar een debiel apparaat worden toegepraat en ik me moet inhouden om niet hetzelfde als jij te doen. Welke vestiging was het?
Hoorn, maar ik heb vroeger dit soort grapjes ook in Amsterdam en Cruquius gezien, bij die laatste ging het destijds om een laptop en ook weer van Samsung vandaar dat ik denk dat beide MM en Samsung een dealtje hebben.

Trouwens, dat hij die Moto G uit heeft gedaan weet ik zeker, ik speelde paar minuten eerder mee en dat ding had onscreen van 10 minuten en 48% accu over (met 9 dagen stand-by _/-\o_ ) .

Maar ik won :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
(jarig!)
Pazzie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:47:
[...]

Wat voor problemen heb je met de app van Ziggo?

Sinds vandaag heb ik ook de Moto G in bezit. Ik heb bij de Ziggo app dat het beeld, bij het kijken naar een zender, steeds van zwart naar normaal gaat. Het geluid werkt wel. Bij de Fox Sports app heb ik wel gewoon beeld en voor de rest worden filmpjes ook goed afgespeeld.

Mijn Moto G (16 GB), van MediaMarkt, is niet geroot (bootloader ook niet unlocked) en geüpdatet naar Android 4.4.2.

Op mijn vorige telefoon werkte de Fox Sports app niet en de Ziggo app wel.

Edit: Ik had nog een eerdere versie van de Ziggo app en daar heb ik het probleem niet
Hier dezelfde problemen als je omschrijft. Ook exemplaar van de MM, alleen 8 GB en 4.4.2

Wel jammer want via Miracast kan je dan toch op je big screen TV kijken? Nergens lees ik hier wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs deze telefoon gekocht, mijn eerste smartphone, erg wennen t.o.v. mijn oude Nokia die alleen kon bellen en sms-en.

Ik zit met paar vragen die ik niet in de handleiding kan vinden (maar misschien zijn deze dingen ook niet aan te passen).

1. Ik vind het het volume tijdens een telefoongesprek nogal laag, is dit bij te stellen? (Of misschien ben ik wel een beetje doof aan het worden)

2. Bij een n binnenkomend sms, whatsApp of email gaat er een lampje knipperen net naast de front camera. Bij een gemiste telefoonoproep gaat dit lampje niet knipperen...........kun je dit zo instellen dat dit lampje in dit geval ook gaat knipperen ?

Groet, Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turtlesnif
  • Laatst online: 16:38
Komend van een htc hero villianrom. Moet ik even wennen.
Waar vindt ik de mogelijkheid om dubbele contacten te verwijderen ?
Ik had op een beginscherm favorieten staan van contacten. Handig voor mijn dochtertje die dan vanaf start 1 swipe deed en daarna op een foto drukte om te bellen. Is zoiets niet mogelijk ?
Of moet ik daarvoor een externe app installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Turtlesnif schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:13:
Komend van een htc hero villianrom. Moet ik even wennen.
Waar vindt ik de mogelijkheid om dubbele contacten te verwijderen ?
Ik had op een beginscherm favorieten staan van contacten. Handig voor mijn dochtertje die dan vanaf start 1 swipe deed en daarna op een foto drukte om te bellen. Is zoiets niet mogelijk ?
Of moet ik daarvoor een externe app installeren ?
(De dubbele contacten: wellicht dat je contacten op de simkaart en op de telefoon hebt staan?
Daarnaast: ik neem aan dat je google account hebt aangemaakt, als je daar inlogt (op pc) kun je makkelijk alle contacten bewerken (deze worden gesynchroniseerd met je telefoon).)

Op je telefoon: open app genaamd personen. Klik contact dat je wil verwijderen. Rechtsboven op de drie puntjes en optie verwijderen staat erbij.

Je kunt widgets plaatsen, Plaats die genaamd contact, selecteer persoon welke je nodig hebt en plaats op homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
johien schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:06:

Bij mij werkt de ziggo app wel naar behoren. Op android 4.3 had ik last van een zwart knipperend scherm. Maar sinds de update naar 4.4.2 werkt hij perfect

Ps. 4.4.2 rooted cwm & faux ultimate kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:09:
Onlangs deze telefoon gekocht, mijn eerste smartphone, erg wennen t.o.v. mijn oude Nokia die alleen kon bellen en sms-en.

Ik zit met paar vragen die ik niet in de handleiding kan vinden (maar misschien zijn deze dingen ook niet aan te passen).

1. Ik vind het het volume tijdens een telefoongesprek nogal laag, is dit bij te stellen? (Of misschien ben ik wel een beetje doof aan het worden)

2. Bij een n binnenkomend sms, whatsApp of email gaat er een lampje knipperen net naast de front camera. Bij een gemiste telefoonoproep gaat dit lampje niet knipperen...........kun je dit zo instellen dat dit lampje in dit geval ook gaat knipperen ?

Groet, Sander
Over die eerste vraag --> het volume is uiteraard bij te stellen met de volumeknoppen tijdens het gesprek, maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd ;) . Probeer tijdens een gesprek ook eens om (hoe gek het ook klinkt) het volume eerst 1 tikje lager te zetten. Ik heb de ervaring dat het volume dan opeens wèl reageert en veel luider wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene-W
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05 07:51
Spontane barst in scherm!

Ik heb de Moto G net een paar dagen maar er zit nu opeens een barst in het display. De telefoon lag gewoon op de tafel, en toen ik hem een half uur later oppakte zat er een lange, dunne horizontale barst in het scherm. Het lijkt net een haar, maar als je er met je vinger over heen gaat voel je toch een barst. Het is onverklaarbaar! Nu heb ik de telefoon teruggebracht naar de winkel, en zij sturen de telefoon op naar een technicus. Ik heb ondertussen ook gebeld met de Motorola klantenservice. Zij zeggen dat barsten niet spontaan kunnen ontstaan. Er is nog nooit iets gebeurd met alle telefoons die ik in mijn leven gehad heb. Dus ben best boos hierover want ik weet zeker dat het niet mijn schuld is!

Waar zou dit aan kunnen liggen? Zijn er zwakheden van het Gorilla Glass bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Rene-W schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:42:

Ik heb de Moto G net een paar dagen maar er zit nu opeens een barst in het display. De telefoon lag gewoon op de tafel, en toen ik hem een half uur later oppakte zat er een lange, dunne horizontale barst in het scherm. Het lijkt net een haar, maar als je er met je vinger over heen gaat voel je toch een barst. Het is onverklaarbaar! Nu heb ik de telefoon teruggebracht naar de winkel, en zij sturen de telefoon op naar een technicus. Ik heb ondertussen ook gebeld met de Motorola klantenservice. Zij zeggen dat barsten niet spontaan kunnen ontstaan. Er is nog nooit iets gebeurd met alle telefoons die ik in mijn leven gehad heb. Dus ben best boos hierover want ik weet zeker dat het niet mijn schuld is!

Je weet natuurlijk nooit zeker dat het jouw schuld niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:42

Esumontere

Floep, banaan.

Rene-W schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:42:

Het kan zijn dat er door een productiefoutje spanning in het glas heeft gezeten, dat komt wel eens voor. Echter, dat is zo sporadisch dat het erg onwaarschijnlijk is, en ik weet ook niet of het aan te tonen is dat het niet jouw schuld was. Verder ben ik het eens met mijn voorganger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vraagje!

Ik heb hier 2 Moto G's gehad, eerst een 8GB (en die aan mijn moeder gegeven) en nu een 16GB voor mezelf.

Toen ik de 8GB versie een paar weken terug aan mijn PC sloot via de usb kabel ging mijn PC automatisch drivers downloaden en zag ik de telefoon keurig staan onder Deze Computer.

Nu heb ik zojuist mijn 16GB voor het eerst aangesloten, ook weer via usb, maar het enige wat ie doet is opladen; mijn pc gaat geen drivers downloaden en ook ziet hij de telefoon niet bij Deze Computer.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos?

edit: nevermind, moest de telefoon alleen even unlocken door het beveiligingspatroon te sliden.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 05-02-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Krijg je bij het aansluiten niet een melding in notifications, waarin de telefoon staat ingesteld op 'alleen laden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
guapper schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:10:
Krijg je bij het aansluiten niet een melding in notifications, waarin de telefoon staat ingesteld op 'alleen laden'?
Het is opgelost, zie de edit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene-W
Esumontere schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Het kan zijn dat er door een productiefoutje spanning in het glas heeft gezeten, dat komt wel eens voor. Echter, dat is zo sporadisch dat het erg onwaarschijnlijk is, en ik weet ook niet of het aan te tonen is dat het niet jouw schuld was. Verder ben ik het eens met mijn voorganger...
Ja, het zal zeldzaam zijn en in veel gevallen gewoon de schuld van de klant. Ik weet ook niet hoe ik kan aantonen dat ik er echt niets mee heb gedaan. De barst in het display van de Moto G zat er opeens. Telefoon heeft geen enkel gebruikersspoor of schade. Specs van de telefoon zijn super, Gorilla Glass 3 zou minder gauw barsten en meer druk kunnen weerstaan volgens de reviews. Ik heb dikke pech hiermee, maar hoop alsnog dat Motorola dit probleem zal erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Rene-W schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Ja, het zal zeldzaam zijn en in veel gevallen gewoon de schuld van de klant. Ik weet ook niet hoe ik kan aantonen dat ik er echt niets mee heb gedaan. De barst in het display van de Moto G zat er opeens. Telefoon heeft geen enkel gebruikersspoor of schade. Specs van de telefoon zijn super, Gorilla Glass 3 zou minder gauw barsten en meer druk kunnen weerstaan volgens de reviews. Ik heb dikke pech hiermee, maar hoop alsnog dat Motorola dit probleem zal erkennen.
Hem verkeerd neerleggen of een botsing vanuit de zak kun je natuurlijk nooit uitsluiten.
Ik geef je weinig kans dat ze dit als hun probleem erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirxess
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 14:04
Ik ben geen expert in garantieregels maar ik heb wel eens contact gehad met (ik denk) de consumentenbond over een garantiegeval en in het eerste jaar van het bezit van een (elektronica-)product moet de fabrikant/winkel kunnen aantonen dat een defect daadwerkelijk door jouw schuld is ontstaan. Misschien kun je even bellen met het juridisch loket voor meer informatie? Misschien weten mensen er hier meer over?

Als er verder geen valschade is, en er geen punt van impact te zien is op het glas, is het niet onwaarschijnlijk dat restspanningen in het glas de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:04
Dat was de oplossing! je moet het maar net weten.

bedankt! _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:36:
[...]

Probleem is dat MNC 04 niet wordt opgeslagen.

Om dit op te lossen:
Ga naar SIM-toolkit
Selecteer: Roaming Diensten-Selecteer Mode-Manueel-International

De juiste APN wordt nu als het goed is aangemaakt en anders kan het nu wel opgeslagen worden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Rene-W schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Ja, ik keek laatst ook tv naar Paul de Leeuw, sprong ineens een barst in mijn brilleglas :(

[ Voor 51% gewijzigd door Ceejay op 05-02-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Maar dat is natuurlijk eigen schuld. Dat snap je zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene-W
Dirxess schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:09:
Ik ben geen expert in garantieregels maar ik heb wel eens contact gehad met (ik denk) de consumentenbond over een garantiegeval en in het eerste jaar van het bezit van een (elektronica-)product moet de fabrikant/winkel kunnen aantonen dat een defect daadwerkelijk door jouw schuld is ontstaan. Misschien kun je even bellen met het juridisch loket voor meer informatie? Misschien weten mensen er hier meer over?

Als er verder geen valschade is, en er geen punt van impact te zien is op het glas, is het niet onwaarschijnlijk dat restspanningen in het glas de oorzaak kunnen zijn.
Bedankt! Wanneer mijn telefoon is van de technicus zal ik vragen om een testrapport. Goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
johien schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:39:
[...]

Hier dezelfde problemen als je omschrijft. Ook exemplaar van de MM, alleen 8 GB en 4.4.2

Wel jammer want via Miracast kan je dan toch op je big screen TV kijken? Nergens lees ik hier wat over.
Het Ziggo probleem kun je wel oplossen met een oudere versie van de app. Over Miracast lees ik verschillende verhalen:
http://www.boards.ie/vbul...p=88653754&postcount=1099
https://forums.motorola.com/posts/428c5c4c37?page=2

In de laatste post in het topic op het Motorola forum staat dat het wel kan werken, maar dat je niet tegelijk WIFI kunt gebruiken en je scherm kunt spiegelen met een televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
(jarig!)
Bedankt @Pazzie voor je feedback. Jammer dat Miracast problemen levert. Het werkt onafhankelijk dus je internet wifi verbinding moet je behouden. Las dit probleem vaker en meestal met KitKat. Hopelijk werkt het binnenkort out of the box zoals het eigenlijk hoort, zeker op stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Dirxess schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:09:
Ik ben geen expert in garantieregels maar ik heb wel eens contact gehad met (ik denk) de consumentenbond over een garantiegeval en in het eerste jaar van het bezit van een (elektronica-)product moet de fabrikant/winkel kunnen aantonen dat een defect daadwerkelijk door jouw schuld is ontstaan.
Die termijn is een half jaar, zie www.kieskeurig.nl/garantie:
Indien het product binnen een half jaar kapot gaat, dan moet de verkoper bewijzen dat het jouw schuld is. Wanneer je het product op een normale manier hebt gebruikt en hierdoor is versleten of wanneer je het product verkeerd gebruikt hebt, dan moet jij zelf de reparatie betalen.

Op zich vind ik www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie altijd wel een mooie site echter ik kon de half jaar periode niet goed op deze site terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 05-10 16:13
Vraagje: ik heb een app geïnstalleerd waarmee ik wat data kan inzien over het verbruik van de telefoon. Nu is hij ineens weer best wel snel leeg (eerder deed ik er rustig 2 dagen mee) en ik heb het idee dat dat komt door de functie 'Radio'. Die staat met 12,7% boven aan de processen. Volgens mij heeft dit iets met het internet te maken, maar ik zie geen verschil in gebruik tussen wifi en 3g. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd12
  • Laatst online: 17-08 13:47
Mijn telefoon herkent af en toe mijn simkaart niet meer. Zijn er meer die hier last van hebben, of zijn er eventueel al oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hier geen probleem met sim kaart.

Over de radio wat je ziet: bedoel je 'phone radio'? Zo ja, dan is dat de energie die het kost om verbinding met je telefoon netwerk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Sjoerd12 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:25:
Mijn telefoon herkent af en toe mijn simkaart niet meer. Zijn er meer die hier last van hebben, of zijn er eventueel al oplossingen?
Zeker. Een nieuwe simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene-W
Sjoerd12 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:25:
Heb je een oude simkaart geknipt naar microsimkaartformaat? Misschien is ie dan beschadigd of net niet helemaal goed geknipt. Probeer het eens met een andere microsimkaart of bestel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd12
  • Laatst online: 17-08 13:47
Mijn huidige micro-sim kon ik gewoon uit mijn simkaart drukken, dus niet geknipt. Maar ik zal morgen wel even een nieuwe simkaart bestellen, hopenlijk Is het dan opgelost. Iedereen tenminste bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal wel toch zo zijn dat we miracast kunnen gebruiken? misschien straks met de chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik gebruik Smart Connect van Sony (werkte ook heel goed op m'n Xperia Ray) om het afspelen van muziek te starten/stoppen bij het in/uitpluggen van m'n koptelefoon. Nu is het alleen zo dat het geluidsvolume dan ineens heel hoog staat en niet de via Settings ingestelde waarde.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of moet ik een andere autoplay app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Ik gebruik gewoon rocket player op mijn Moto G, dan stopt de muziek ook als ik de koptelefoon eruit haal en als ik die er terug in steek gaat die verder.

[ Voor 4% gewijzigd door H.Boss op 06-02-2014 09:38 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:13:
het zal wel toch zo zijn dat we miracast kunnen gebruiken? misschien straks met de chromecast?
Wou een -Netgear Push To TV PTV3000- ervoor gaan halen, eigenlijk speciaal om Ziggo TV te spiegelen. Maar ik wacht nog ermee totdat ik berichten hoor dat het daadwerkelijk goed werkt zonder zelf te moeten gaan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 05-10 16:13
horizon1978 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:28:
Hier geen probleem met sim kaart.

Over de radio wat je ziet: bedoel je 'phone radio'? Zo ja, dan is dat de energie die het kost om verbinding met je telefoon netwerk te houden.
Geen idee of dat phone radio is (ik luister niet naar radio ofzo). Er staan drie verbindingsstreepjes bij, dus ik gok van wel. Maar ik zag dit eerder niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik had op internet gezien dat je widgets bij android 4.4 via een nieuwe manier moest opzoeken via de het homescreen.
Maar bij mijn telefoon moet ik gewoon widgets opzoeken via de menu knop en dan staat daar een tabblad widgets.
Heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
fransf schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:19:
Ik had op internet gezien dat je widgets bij android 4.4 via een nieuwe manier moest opzoeken via de het homescreen.
Maar bij mijn telefoon moet ik gewoon widgets opzoeken via de menu knop en dan staat daar een tabblad widgets.
Heeft iedereen dat?
Dat ligt aan welke launcher je gebruikt.
Heb je die demo gezien op een Nexus 5 toevalig? Die beschikt over de Google Experience Launcher (GEL). Die krijg je niet standaard op je Moto G (of andere telefoons).

[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 06-02-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
renskerenske schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:01:
[...]

Geen idee of dat phone radio is (ik luister niet naar radio ofzo). Er staan drie verbindingsstreepjes bij, dus ik gok van wel. Maar ik zag dit eerder niet staan.
Yup, dat is je verbinding met je mobiele netwerk.
Heeft iedereen dat?
Zoals gezegd, 4.4 op de Nexus smartphones hebben een google experience launcher. De Moto G heeft dat niet standaard met 4.4.
Je kunt het wel zelf erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10 11:42
Heeft iedereen dat?
Als je dat wilt kun je de launcher van de nexus 5 downloaden van xda of gewoon een gel launcher uit de playstore installeren (ziet er precies hetzelfde uit als op de nexus 5 alleen kun je die irritante zoekbalk verwijderen en de grote van icoontjes wat makkelijker aanpassen)

Edit*
Gebruik zelf ook de app

http://nl.tinypic.com/r/20jlgcj/8

[ Voor 5% gewijzigd door Sp3dy op 06-02-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus.B
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:40:
[...]

Die termijn is een half jaar, zie www.kieskeurig.nl/garantie:
Indien het product binnen een half jaar kapot gaat, dan moet de verkoper bewijzen dat het jouw schuld is. Wanneer je het product op een normale manier hebt gebruikt en hierdoor is versleten of wanneer je het product verkeerd gebruikt hebt, dan moet jij zelf de reparatie betalen.

Op zich vind ik www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie altijd wel een mooie site echter ik kon de half jaar periode niet goed op deze site terugvinden.
Helemaal onderaan op de pagina:
consuwijzer garantie
en
ondeugdelijk product

Ik denk dat het beter is om wat duidelijker te zijn in het eerder gegeven antwoord. Het begint namelijk altijd met een claim die je doet. Daarna heb je het pas over de onderbouwing van die specifieke claim/stelling/uitspraak;

De onderbouwing boven is alleen van toepassing op de claim dat het product in kwestie niet conform aan de fabrieksspecificaties zou zijn. (Ondeugdelijk ?)

Garantie is eigenlijk niet meer dan een verzameling verschillende claims. Het moet dus altijd duidelijk zijn welke claim je wilt bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
nico-1 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:11:
[...]

Als je dat wilt kun je de launcher van de nexus 5 downloaden van xda of gewoon een gel launcher uit de playstore installeren (ziet er precies hetzelfde uit als op de nexus 5 alleen kun je die irritante zoekbalk verwijderen en de grote van icoontjes wat makkelijker aanpassen)

Edit*
Gebruik zelf ook de app

http://nl.tinypic.com/r/20jlgcj/8
Welke widget is dat? Ziet er leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
guapper schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:27:
[...]

Dat ligt aan welke launcher je gebruikt.
Heb je die demo gezien op een Nexus 5 toevalig? Die beschikt over de Google Experience Launcher (GEL). Die krijg je niet standaard op je Moto G (of andere telefoons).
Ow vandaar thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Razer schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Welke widget is dat? Ziet er leuk uit!
Zeker mooie widget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mok 2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 12:15
NIB0R schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:53:
[...]

Bij mij werkt de ziggo app wel naar behoren. Op android 4.3 had ik last van een zwart knipperend scherm. Maar sinds de update naar 4.4.2 werkt hij perfect

Ps. 4.4.2 rooted cwm & faux ultimate kernel
Heb ook dit probleem met de Moto G, ook met de 4.4.2 update heb ik wel goed geluid met de ziggo app maar het beeld blijft knipperen, kun je misschien even aan een leek van 58 jaar nader uitleg geven over wat dit is ( Ps. 4.4.2 rooted cwm & faux ultimate kernel) evt oplossing begrijp ik , bij voorbaat dank .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben ook benieuwd naar de naam van bovenstaande widget!

Al ben ik niet ontevreden over mijn homepage:

http://nl.tinypic.com/r/2zs5o53/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 20:42

Esumontere

Floep, banaan.

Outlandos schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:47:
Ik ben ook benieuwd naar de naam van bovenstaande widget!

Al ben ik niet ontevreden over mijn homepage:

http://nl.tinypic.com/r/2zs5o53/8
Ik vind jouw weer-widget tof! Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Esumontere schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:03:
[...]

Ik vind jouw weer-widget tof! Welke is dat?
Chronus, je hebt hoogstwaarschijnlijk voldoende aan de gratis versie, ik wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
En welke icons gebruik je ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
Widget zit in de app: one more clock, gewoon te downloaden in de play store.

Icon pack zit bij mn launcher in
Launcher:
http://nl.tinypic.com/r/veq4cy/8

Widget
http://nl.tinypic.com/r/34ybsbk/8

Achtergrond is van een xperia z1, vrij makkelijk te vinden in playstore

[ Voor 62% gewijzigd door Sp3dy op 06-02-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vroeg je het aan mij?

Zo ja: Lumos - Icon Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024

Medewerkers krijgen een bonusje al ze incourantjes verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ze zullen toch proberen die oude rommel eerst te verkopen.
Daarnaast zal er op een G niet heel veel marge zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Gisteren mijn Moto G in ontvangst genomen. Na het inloggen met mijn Google account en data overzetten via Migrate voelt hij gelijk aan mijn HTC One X alleen wat kleiner.

De achterkant is gladder dan ik had verwacht dus even het accessoires topic doornemen hier en op Xda om een leuke cover te zoeken.

Tot nu toe erg tevreden over de accu duur, een van de hoofdreden om voor deze telefoon te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
Outlandos schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Vroeg je het aan mij?

Zo ja: Lumos - Icon Pack
Sorry ik vergat de quote :)
Thanks in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12

Karma +1, zou ik zeggen... en de winkels maar klagen dat iedereen op het internet zijn aankopen doet. Is het de prijs niet die mensen weg jaagt, dan is het het beroerde advies wel wat alleen maar door targets gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

witteveder schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:44:
[...]
Karma +1, zou ik zeggen... en de winkels maar klagen dat iedereen op het internet zijn aankopen doet. Is het de prijs niet die mensen weg jaagt, dan is het het beroerde advies wel wat alleen maar door targets gestuurd wordt.
En het sneue is dat juist de mensen die het advies het hardst nodig hebben, dit soort slechte adviezen krijgen. Stel zo'n jongen, alleenstaande moeder, oudere die ook voor het eerst een smartphone koopt, hebben vaak lang gespaard, lang getwijfeld, maar dan toch de stap genomen. En dat dit soort adviezen krijgen, is sneu. Ik stond laatst bij de Mediamarkt te kijken of ik mijn HD ready Panasonic plasma zou moeten vervangen door een full HD LED tv. Vertelt die verkoper mij dat Panasonic inderdaad alleen maar HD ready plasma's heeft gemaakt, maar geen full HD plasma's. ;w Heb hem even een paar typenummers gegeven en ben daarna weg gegaan.

Als ik dat advies van die Samsung S2 had gehoord, had ik ook ingegrepen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
hars73 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:07:
[...]

En het sneue is dat juist de mensen die het advies het hardst nodig hebben, dit soort slechte adviezen krijgen. Stel zo'n jongen, alleenstaande moeder, oudere die ook voor het eerst een smartphone koopt, hebben vaak lang gespaard, lang getwijfeld, maar dan toch de stap genomen. En dat dit soort adviezen krijgen, is sneu. Ik stond laatst bij de Mediamarkt te kijken of ik mijn HD ready Panasonic plasma zou moeten vervangen door een full HD LED tv. Vertelt die verkoper mij dat Panasonic inderdaad alleen maar HD ready plasma's heeft gemaakt, maar geen full HD plasma's. ;w Heb hem even een paar typenummers gegeven en ben daarna weg gegaan.

Als ik dat advies van die Samsung S2 had gehoord, had ik ook ingegrepen. 8)
Alleen HD Ready Plasma, lol ik heb in de kelder nog een kapotte 55" FHD plasma staan, van Panasonic...

Maar je hebt een punt, ik wou vorig jaar een SSD halen, ik wou eentje van Plextor bij MM halen, nee hoor die verkopen ze niet maar Samsung maakt nette SSD's, zeg ik tegen hem dat ik die Plextor naast wil krijg ik een heel verhaal dat ze onbetrouwbaar zijn.

Nee hoor, bij Paradigit maar een Plextor gehaald.

Trouwens, een kennis heeft de Moto G, weet iemand waar je die backcovers koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
(jarig!)
Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:12:
[...]
...
Trouwens, een kennis heeft de Moto G, weet iemand waar je die backcovers koopt?
Ehm... bij de MediaMarkt :P
In Breda lagen zowel de flipcovers als alleen de backcovers In bonte kleurtjes van Motorola zelf. Dacht resp. €25 en €15.

Voor de rest eens met het foute advies wat je daar gemiddeld krijgt. Heb me vaker daar aan geïrriteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:57
Hm, inmiddels twee Moto G's gehad, allebei (helaas) terug moeten sturen. De eerste had last van dode pixels en de tweede had last van een bepaald drukpunt achter het scherm (bij het scherm aanraken zag je duidelijk een vervorming, alsof er iets achter het scherm zat). Hopen dat ik met de volgende wat meer geluk heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Even een vraagje van deze android noob:

ik heb een muziek nummer gekocht op de music play store voor 99 cent en deze gedownload.

Afspelen met de Play Music app gaat prima, maar als ik mijn andere muziek speler open (Shuttle+) dan ziet die het nummer niet..

Kan ik gekochte muziek alleen maar afspelen met de Play Music app of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
Volgens mij dit prima moeten gaan mer de app rocketplayer, is een muziekspeler met itunes ondersteuning (forgive me if i'am wrong :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
nico-1 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:42:
Volgens mij dit prima moeten gaan mer de app rocketplayer, is een muziekspeler met itunes ondersteuning (forgive me if i'am wrong :))
Ik wil juist zover mogelijk wegblijven van iTunes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Outlandos schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:58:
[...]

Ik wil juist zover mogelijk wegblijven van iTunes :/
Niks mis met iTunes hoor, ben je tenminste niet verplicht om een creditcard te hebben.

Al kan ik niet syncen met mijn N4, de liedje van iTunes kan ik zelfs op een stokoude Sony mp3 speler afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 21:27
Outlandos schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:27:

ik heb een muziek nummer gekocht op de music play store voor 99 cent en deze gedownload.

Afspelen met de Play Music app gaat prima, maar als ik mijn andere muziek speler open (Shuttle+) dan ziet die het nummer niet..

Kan ik gekochte muziek alleen maar afspelen met de Play Music app of doe ik iets fout?
Volgens mij wordt de muziek in een afgeschermde locatie geplaatst waar alleen play music bij kan. Je kan echter wel gewoon via de site de muziek downloaden en op je sd storage zetten, dan kan iedere app erbij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Prulleman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:23:
[...]

Volgens mij wordt de muziek in een afgeschermde locatie geplaatst waar alleen play music bij kan. Je kan echter wel gewoon via de site de muziek downloaden en op je sd storage zetten, dan kan iedere app erbij
Hoe bedoel je precies downloaden van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Hmm, na enkele weken met gemak 2 dagen op de batterij te kunnen, lukt het de laatste dagen niet meer. S'nachts is mijn moto g van 37% naar 17% gegaan, waarvan wifi en 3g uit stonden. Ik zie nu voor het eerst de mediaserver in de lijst staan, voor 10%, 30 minuten de cpu actief gehouden. Een andere nacht had zelfs mijn gsm op vliegtuigstand gezet en dan ging ie nog 10% naar beneden op het einde van de nacht.

Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Mijn moto g ging normaal enkele procenten naar beneden als je hem niet gebruikte, niet direct 10 of 20%.. Enig idee wat er veranderd kan zijn? Heb niks veranderd de laatste tijd, heb al lang kitkat, heb geen skype en eigenlijk niet zo heel veel applicaties op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59
sieem schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:08:
Hmm, na enkele weken met gemak 2 dagen op de batterij te kunnen, lukt het de laatste dagen niet meer. S'nachts is mijn moto g van 37% naar 17% gegaan, waarvan wifi en 3g uit stonden. Ik zie nu voor het eerst de mediaserver in de lijst staan, voor 10%, 30 minuten de cpu actief gehouden. Een andere nacht had zelfs mijn gsm op vliegtuigstand gezet en dan ging ie nog 10% naar beneden op het einde van de nacht.

Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Mijn moto g ging normaal enkele procenten naar beneden als je hem niet gebruikte, niet direct 10 of 20%.. Enig idee wat er veranderd kan zijn? Heb niks veranderd de laatste tijd, heb al lang kitkat, heb geen skype en eigenlijk niet zo heel veel applicaties op staan.
Misschien een open deur, heb je hem al een keer ge-reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Outlandos schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:27:

Dat heeft waarschijnlijk met de bestandsindeling van de Moto G te maken. Ik gebruik Poweramp en had het probleem dat alle songs er 2 x opstonden.
Toen ik keek bij de file opties stonden daar twee music mappen aangevinkt die allebei dezelfde bleken te zijn. Eéntje afgevinkt en het probleem was opgelost.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
sieem schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:08:

Volgens mij wil er een app bij je syncen maar is er geen verbinding en blijft die onafgerond draaien.

Zelf nu op 50% accu na 1 dag en 7 uur.
Google Now aan, overdag wifi en 30 minuten met gps navigatie (sygic) en browsen, mailen, newsstand vaak open.
Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
De telefoon 2 dagen in gebruik en ik kan niet anders zeggen dat het een prachtding is. Hiervoor alleen een budget smartphone gehad dus dan ben je misschien al snel tevreden. Maar mijn vriendin heeft de S4 en ik moet zeggen dat ik voor het verschil in geld echt niet de noodzaak zie om zo'n duur toestel te halen. Ben gek op gadgets en vind de S4 een prachtig staaltje techniek maar als ik zie wat ik (en velen anderen) echt doen met een telefoon (nu.nl, Whatsapp (en bellen+sms), internetten en wat simpele games) zie ik de meerwaarde niet in. Accuduur is tot nu toe zeer behoorlijk al leg ik 'm standaard elke nacht aan de lader.
Ik heb wel twee vragen:
1. Waar is de taakbeheer app? Ik wil graag zoiets op mijn home scherm plaatsen om af en toe snel wat processen af te sluiten. Op mijn Samsung Galaxy Y (ja ik had een Y haha) gebruikte ik die namelijk heel veel.

2. Zit er standaard Swype op de Moto G, en zo ja waar kan ik die activeren? Niet iedereen vindt Swype fijn maar dat lettertje voor lettertje typen duurt me te lang en auto aanvullen vind ik slechter werken dan Swype.

Hopelijk kunnen jullie die simpele vraagjes beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
Maartendc schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:52:
1. Waar is de taakbeheer app? Ik wil graag zoiets op mijn home scherm plaatsen om af en toe snel wat processen af te sluiten. Op mijn Samsung Galaxy Y (ja ik had een Y haha) gebruikte ik die namelijk heel veel.
taakbeheer zelf zit er niet op, maar als je onderaan op het rechtse icoontje klikt zie je alle openstaande processen, door ze naar links te swypen kan je ze sluiten
2. Zit er standaard Swype op de Moto G, en zo ja waar kan ik die activeren? Niet iedereen vindt Swype fijn maar dat lettertje voor lettertje typen duurt me te lang en auto aanvullen vind ik slechter werken dan Swype.
zit er standaard niet op, er zijn echter genoeg apps beschikbaar die het wel kunnen, zelf gebruik ik het google-toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Maartendc schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:52:
De telefoon 2 dagen in gebruik en ik kan niet anders zeggen dat het een prachtding is. Hiervoor alleen een budget smartphone gehad dus dan ben je misschien al snel tevreden. Maar mijn vriendin heeft de S4 en ik moet zeggen dat ik voor het verschil in geld echt niet de noodzaak zie om zo'n duur toestel te halen. Ben gek op gadgets en vind de S4 een prachtig staaltje techniek maar als ik zie wat ik (en velen anderen) echt doen met een telefoon (nu.nl, Whatsapp (en bellen+sms), internetten en wat simpele games) zie ik de meerwaarde niet in. Accuduur is tot nu toe zeer behoorlijk al leg ik 'm standaard elke nacht aan de lader.
Ben ik het mee eens, hoewel voor deze prijs (zeker met de korting waarvoor ik 'm kocht) deze telefoon eigenlijk ook een budgetsmartphone is. Ik ben er ook erg tevreden over, vooral de accu is geweldig.
Ik heb wel twee vragen:
Die is er niet, volgens mij heeft Samsung een eigen gemaakte app. Je kunt er allicht eentje downloaden, maar standaard kun je ook apps stoppen, via Instellingen > Apps > Wordt uitgevoerd en dan lang ingedrukt houden op een appnaam. Via de instellingen widget kan je ook een snelkoppeling maken naar Apps waardoor je nog hoogstens 1 keer op zij hoeft te vegen.
Overigens, waarom zou je apps af willen sluiten? Heb je er last van dat de telefoon traag wordt? Het is namelijk niet zo dat als je veel apps open hebt (gehad) deze ook allemaal actief draaien, ook al staan ze in het Recente Apps lijstje. De meeste apps gaan gewoon op 'pauze' en gebruiken daarom geen of weinig geheugen en het heeft ook weinig impact op je accuduur.
Volgens mij niet, ik heb er ook al naar gezocht. Het zit tegenwoordig wel in stock Android, dus blijkbaar heeft Motorola het eruit gehaald.

Edit:
xenne schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:00:
[...]
taakbeheer zelf zit er niet op, maar als je onderaan op het rechtse icoontje klikt zie je alle openstaande processen, door ze naar links te swypen kan je ze sluiten
Dat is niet helemaal waar, openstaande processen kun je zien via instellingen. Het icoon onderaan is het lijstje met Recente apps, en zoals de naam al zegt (en ik hierboven ook uitleg) zijn dat apps die je pas geleden hebt gebruikt maar die niet hoeven te draaien. Sommige apps blijven inderdaad aan op de achtergrond, maar de meeste stoppen of gaan in de 'pauzestand'. Een app kan ook gewoon door blijven draaien op de achtergrond, ook al staat deze niet meer in Recente apps.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris7 op 08-02-2014 12:05 . Reden: Reactie op de reactie van xenne ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Thx voor de snelle antwoorden. Instellingen > Apps > Wordt uitgevoerd en dan lang ingedrukt houden, had ik zelf ook al gevonden maar vond dat wat omslachtig (al weet ik nu ook dat het via widget kan). En Xenne, thanks heel voor de hand liggend maar dat is wat ik bedoel. Even wennen dat swypen (wist eerst ook niet dat je zo de meldingen bovenin weg kon krijgen :P) maar heel handig. En nou ik dacht dat het effect had op de accuduur maar dat was meer intuïtie dan dat ik het ergens op basseerde haha. Als het niks uitmaakt dan kijk ik er niet meer naar.

Jammer dat ze Swype er uit hebben gesloopt, ik was er inmiddels zeer bedreven in. Ik wilde liever geen externe toetsenbord app (kreeg meteen een waarschuwing toe ik er eentje wilde installeren ivm de veiligheid) maar denk dat ik toch maar een Swype app ga installeren. Of hebben jullie nog betere, sneller werkende toetsenbord apps? Ik hoor ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
Ik wilde liever geen externe toetsenbord app (kreeg meteen een waarschuwing toe ik er eentje wilde installeren ivm de veiligheid) maar denk dat ik toch maar een Swype app ga installeren. Of hebben jullie nog betere, sneller werkende toetsenbord apps? Ik hoor ze graag :)
zoals gezegd gebruik ik zelf de app "google keyboard", ik miste ook het swypen dat ik gewoon was van htc. ook wat veiligheid betreft zal dit wel oké zijn veronderstel ik

link : Google Play: Google-toetsenbord

[ Voor 13% gewijzigd door xenne op 08-02-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik gebruik al jaren Swiftkey. Vind de customizing ideaal en gebruik ook vaker swype wanneer ik maar met 1 hand kan typen (om wat voor een reden dan ook).

ps. ik heb de betaalde versie. Weet niet of deze nog extra functies oid had of dat ik de developer wilde steunen.

[ Voor 22% gewijzigd door Card Nox op 08-02-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
xenne schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:20:
[...]
zoals gezegd gebruik ik zelf de app "google keyboard", ik miste ook het swypen dat ik gewoon was van htc. ook wat veiligheid betreft zal dit wel oké zijn veronderstel ik

link : Google Play: Google-toetsenbord
Hm, het leek me handig om deze te installeren, echter krijg ik de melding dat dit niet kan in mijn land. Terwijl de app wel gewoon in het Nederlands is en dit (swype-)toetsenbord standaard in stock Android zit. Op de Galaxy Nexus die ik hiervoor had (met Android 4.3) werkte deze gewoon. Kon jij 'm wel gewoon installeren vanuit de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik heb nu nog een HTC One X die ik vooral heb gekocht vanwege het geweldige scherm. Niet alleen de helderheid, maar ook de kwaliteit van het beeld vind ik echt top. Bij de Mediamarkt heb ik een Moto G met BTW korting gekocht. Ook het scherm van de Moto G vind ik erg mooi (ben het eens met de reviews) al haalt hij het naar mijn mening niet bij de HTC.

Wat ik alleen een beetje gek vind: het lijkt alsof er rond de witte letters een soort van gloed zit als je de schermhelderheid hoger zeg dan ongeveer een kwart. Dat viel me ook al op bij de Moto G van mijn zwager, en ik ben nieuwsgierig hoe dit komt. Heb het bij andere telefoons nooit eerder zo gezien.
Is het mensen hier wel eens opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Ik heb de apk even voor je gedwonload en geupload https://dl.dropboxusercon...oid.inputmethod.latin.apk

komt rechtstreeks uit de play store
Chris7 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:42:
[...]

Hm, het leek me handig om deze te installeren, echter krijg ik de melding dat dit niet kan in mijn land. Terwijl de app wel gewoon in het Nederlands is en dit (swype-)toetsenbord standaard in stock Android zit. Op de Galaxy Nexus die ik hiervoor had (met Android 4.3) werkte deze gewoon. Kon jij 'm wel gewoon installeren vanuit de Play Store?
Pagina: 1 ... 16 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.