Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
renskerenske schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:14:
[...]
Ik blijf mijn accu raar vinden: twee nachten achtereen ging er zo'n 15% per nacht af, vannacht ineens maar 5%. Terwijl ik niks heb gedaan.

En ik snap ook niet hoe het kan dat de ene accu-issues heeft en de ander niet. Is dat dan een defect of heeft de ander alles gewoon heel optimaal ingesteld? Ik red 2 dagen bijvoorbeeld echt niet bij normaal gebruik. 1,5 dag is dan wel de max.
GSM battery uit de playstore eens downloaden en gebruiken om een diagnose te stellen? Wellicht dat er een proces af en toe (doordat je deze net hebt gebruikt) blijft 'haken' en voorkomt dat de telefoon in diepe slaapmodus komt. Bij hergebruik van de app kan een dergelijke bug weer zijn verdwenen (of bij het echt afsluiten ervan).

1.5 dag bij normaal gebruik met wifi/3g/h en het beeldscherm bijvoorbeeld 4-6uur aangehad te hebben is zeer netjes. Dat je af en toe 2 dagen haalt kan liggen aan hoeveel je het scherm niet in de zon/in een lichte kamer (=fel) hebt gebruikt, of juist veel data/gesurfd/gefacebooked hebt op 3g/h in plaats van wifi, of op een plek met slecht bereik..

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 30-01-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 11:28

SebasFM

BOFH

Card Nox schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:06:
[...]

Waar hebben ze de 16GB versie?
Ehmmm. Hier?
pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart

[ Voor 82% gewijzigd door SebasFM op 30-01-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Over de accu perikelen, op de website van Motorola met gebruikstips staat dat je je toestel gewoon elke nacht moet opladen zodat je de volgende dag zonder problemen doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
horizon1978 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:28:
Over de accu perikelen, op de website van Motorola met gebruikstips staat dat je je toestel gewoon elke nacht moet opladen zodat je de volgende dag zonder problemen doorkomt.
Hmmm beetje non advies. Ik zet hem gewoon uit elke avond en hoef hem maar 2-3x per week op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zozo, die jongens zijn oplossingsgericht!
Wellicht hadden ze er nog bij kunnen vermelden dat elk uur een kwartier aan de lader tot nog betere resultaten kan leiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
Ho! Is die ~156 euro voor dit apparaat bij MediaMarkt vanwege die btw-actie? Als in: snel beslissen :P ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Yes.. Snel beslissen inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
Voor m'n vrouw wordt dat een no-brainer, voor mezelf weet ik het nog niet direct ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
witteveder schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:33:
[...]

Hmmm beetje non advies. Ik zet hem gewoon uit elke avond en hoef hem maar 2-3x per week op te laden.
Ik wil hem snacht's ook wel uitzetten maar wie maakt me dan wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 10:35
Outlandos schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:21:
[...]

Ik wil hem snacht's ook wel uitzetten maar wie maakt me dan wakker :+
Je kan gebruik maken van Llama, ideaal om je batterij te sparen en taken te automatiseren.
Wat ik doe is: tussen 1am en 7em --> wifi uit, bluetooth uit, gps uit, mobiele data uit en telefoon op stil - behalve als 1 van mijn favorieten belt (misschien is het wel belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:15
Hm.. Als ik in de app drawer links onderin of rechtsonderin iets kracht zet (op een zwarte achtergrond is het duidelijk zichtbaar) dan zie ik het display verkleuren. Iemand anders hier ook last van?

Edit: het maakt niet uit waar ik druk, overal is het zichtbaar.

Lijkt hierop, alleen dan nog veel erger (vooral de zijkanten als ik in het midden ook maar iets druk uitoefen): YouTube: iPhone 5S screen distortion at little pressure

[ Voor 47% gewijzigd door Frozen-Bullet op 30-01-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Frozen-Bullet schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:22:
Hm.. Als ik in de app drawer links onderin of rechtsonderin iets kracht zet (op een zwarte achtergrond is het duidelijk zichtbaar) dan zie ik het display verkleuren. Iemand anders hier ook last van?

Lijkt hierop, alleen dan nog veel erger (vooral de zijkanten als ik in het midden ook maar iets druk uitoefen): YouTube: iPhone 5S screen distortion at little pressure
Nope, dat heeft die van mij niet.

Die van mij (zowel de 8gb als de 16gb die ik hier heb liggen) geven wel een beetje geluid als je ze schud, maar ik denk dat dat de knopjes aan de zijkant zijn die niet volledig vast zitten.. dat zal wel bij iedereen zo zijn denk ik }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:33
Je hebt de reactie die ik gequote heb zeker niet gelezen??

Ik wil dus weten waar ze de 16GB bij de MM hebben, incl de BTW korting zou ik die graag willen kopen.

quote:
Fransfb schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:23:
Zojuist de Moto G 16GB bij de Mediamarkt gehaald, tot nu toe alles goed. De 4.4.2 update kreeg ik bij het booten meteen binnen ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 30-01-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:15
Outlandos schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:50:
[...]

Nope, dat heeft die van mij niet.

Die van mij (zowel de 8gb als de 16gb die ik hier heb liggen) geven wel een beetje geluid als je ze schud, maar ik denk dat dat de knopjes aan de zijkant zijn die niet volledig vast zitten.. dat zal wel bij iedereen zo zijn denk ik }:O
Knopjes zitten bij mij ook iets los ja.. (de power knop iets losser dan de volume knop)
Nou, dan moet ik morgen maar is terug naar de Mediamarkt.. Hopen dat ze de 16gb nog op voorraad hebben. Ik neem aan dat het niet uit maakt dat ik hem in een ander filiaal heb gekocht dan waar ik hem wil omruilen? Toevallig iemand die dat weet?

Als iemand het nog een keer wil checken bij zijn/haar Moto G, graag :)
Frozen-Bullet schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:22:

[ Voor 31% gewijzigd door Frozen-Bullet op 30-01-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Bananenplant schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:09:
Ho! Is die ~156 euro voor dit apparaat bij MediaMarkt vanwege die btw-actie? Als in: snel beslissen :P ?
Op amazon.co.uk is die al een tijdje 156 eur incl verzenden. De 16gb voor 188 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
BigSurf schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:05:
[...]

Op amazon.co.uk is die al een tijdje 156 eur incl verzenden. De 16gb voor 188 euro.
Het voordeel van een fysieke winkel in de buurt moet je niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozen-Bullet schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:00:
[...]
Ik neem aan dat het niet uit maakt dat ik hem in een ander filiaal heb gekocht dan waar ik hem wil omruilen? Toevallig iemand die dat weet?
[...]
Ik neem aan van niet. Het zijn losse filialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 06:45
Card Nox schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:51:
[...]

Je hebt de reactie die ik gequote heb zeker niet gelezen??

Ik wil dus weten waar ze de 16GB bij de MM hebben, incl de BTW korting zou ik die graag willen kopen.

quote:
Fransfb schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:23:
Zojuist de Moto G 16GB bij de Mediamarkt gehaald, tot nu toe alles goed. De 4.4.2 update kreeg ik bij het booten meteen binnen ;-)
Ik heb hem in Utrecht gekocht, lagen in de schappen. De 8gb lagen allemaal in een bak op elkaar gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Fransfb schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:18:
[...]

Ik heb hem in Utrecht gekocht, lagen in de schappen. De 8gb lagen allemaal in een bak op elkaar gegooid.
Ik neem aan wel in de verpakking............. ;) 8)7

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
De mediamarkt webshop, die moet de 16gb versie toch ook nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Als je een linkje hebt bestel ik hem. Ik kan enkel de 8GB vinden. Ben nu rond aan het bellen maar kom er niet door vanwege de (verwacht ik) drukte.

EDIT: Kom er net door, de MM Roermond heeft momenteel geen 8GB meer (komen wel weer binnen) en de 16GB krijgen ze niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Card Nox op 31-01-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
max3D schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:16:
[...]

Om nog wat preciezer te zijn over het signaalsterkte verlies als je de achterkant van de Moto G (half) afschermt met je hand heb ik Wifi Analyzer gedownload. 5-10 db verlies als ik alleen de onderkant afscherm op mijn wifi connectie!!!

Zijn er echt maar drie mensen met dit probleem op Got?
Dit verminderde Wifi bereik als je de achterkant afschermt lijkt me toch wel een serieus issue of niet? Het doet mij denken aan de HTC One X gehad die last had van een wifi bug: bij veel toestellen ging het bereik omhoog als je op de achterkant van het toestel tussen de camera en de volumeknop drukte.

Ik twijfel hierdoor een beetje of ik de Mot G wel of niet moet kopen, afgelopen vakantie vond ik het vervelend dat mijn One X geen bereik had op plekken waar mijn vriendin met haar spotgoedkope Huawei Y300 prima ontvangst had.

Om inzicht te krijgen of dit probleem bij veel mensen speelt heb ik de volgende poll gemaakt:

Poll: Minder Wifi ontvangst als je de achterkant (half) afschermt?
Nee
Ja
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389283&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb per ongeluk ja gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Als ik op die Poll stem (Nee) krijg ik het volgende scherm:

Er ging iets niet goed: rstr niet gevonden of ip klopt niet.

NIET VALSSPELEN!!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 14:19
Bij de MM Zoetermeer had ik hem weer teug gelegd. Koos toch maar voor de 8GB. Misschien dat zei hem hier nog hebben... Onder de showmodellen achteraan in de kast even zoeken achter alle doosjes ;)
Card Nox schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:46:
Als je een linkje hebt bestel ik hem. Ik kan enkel de 8GB vinden. Ben nu rond aan het bellen maar kom er niet door vanwege de (verwacht ik) drukte.

EDIT: Kom er net door, de MM Roermond heeft momenteel geen 8GB meer (komen wel weer binnen) en de 16GB krijgen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 16:13
ToFast schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:21:
[...]

GSM battery uit de playstore eens downloaden en gebruiken om een diagnose te stellen? Wellicht dat er een proces af en toe (doordat je deze net hebt gebruikt) blijft 'haken' en voorkomt dat de telefoon in diepe slaapmodus komt. Bij hergebruik van de app kan een dergelijke bug weer zijn verdwenen (of bij het echt afsluiten ervan).

1.5 dag bij normaal gebruik met wifi/3g/h en het beeldscherm bijvoorbeeld 4-6uur aangehad te hebben is zeer netjes. Dat je af en toe 2 dagen haalt kan liggen aan hoeveel je het scherm niet in de zon/in een lichte kamer (=fel) hebt gebruikt, of juist veel data/gesurfd/gefacebooked hebt op 3g/h in plaats van wifi, of op een plek met slecht bereik..
Dank voor de tip en je uitleg :) Overigens is mijn wifi thuis niet stabiel (lift mee op wifi van de huisbaas), kan dat het probleem veroorzaakt hebben?

De afgelopen 2 dagen had ik juist weer geen problemen en haalde 'ie zo'n 34 uur. Merk nu ook dat 'ie overdag minder snel leegloopt. Zal deze app in mijn achterhoofd houden voor als 'ie weer gek gaat doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er hier iemand weten of ze in MediaMarkt Eindhoven/Breda nog de Motorola Moto G 16GB hebben?
Ze antwoorden niet via Twitter en hun contact pagina. Telefonisch proberen is geen optie. Ik zou er omkomen vanuit België.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben erg tevreden met dit telefoontje, de bouwkwaliteit is ook prima alleen jammer dat die standby en volumeknopjes enigszins los zitten waardoor je ze hoort als je het apparaat schud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19
Outlandos schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:
Ik ben erg tevreden met dit telefoontje, de bouwkwaliteit is ook prima alleen jammer dat die standby en volumeknopjes enigszins los zitten waardoor je ze hoort als je het apparaat schud.
Bekijk het van de voordelige kant: Geluidseffecten bij de gestures. Dat heeft niet iedereen.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk toestel wel zeg, maar jammer dat de knopjes rammelen inderdaad.

4.4.2 erop gekregen, prima "Nexus" ervaring verder met dit toestel tot nu toe. Raar alleen dat ze de nieuwe market nog niet erbij hebben lopen in de 4.4.2 update, de update heeft nog de market uit 4.3.1? (die crashed dus ook als je snel terug klikt na het installeren van een app) (gebruikt een niet langer beschikbare render methode voor de animatie)

Ik kan ook bevestigen dat de fastboot bootloader unlock methode hier gewoon werkt, net als op een Nexus 4 of 5, dus als je root wilt, hoef je niets met custom software te doen. Let wel dat dit een security wipe uitvoert. (Anders ligt je data t.a.t. te grabbel natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door djunicron op 31-01-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexuss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 22:26
Nu bij de MediaMarkt webshop de 16 GB voor 182 euro! Prima deal lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lexuss schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:46:
Nu bij de MediaMarkt webshop de 16 GB voor 182 euro! Prima deal lijkt mij zo.
Dat is het zeker, heb ik voor niets een half uur in de rij gestaan , och gelukkig was het niet ver rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:20

Zyron

BWRAAAAP

Dat moet snel gegaan zijn dan, want zie 'm nu al niet meer. :p

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexuss
Zyron schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:23:
Dat moet snel gegaan zijn dan, want zie 'm nu al niet meer. :p
Hij is inderdaad lastig te vinden, bij deze de link.

[ Voor 13% gewijzigd door Lexuss op 31-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexuss schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:27:
[...]
Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon 'motorola g' intikken in het zoekscherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
musicfreak schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Dit verminderde Wifi bereik als je de achterkant afschermt lijkt me toch wel een serieus issue of niet? Het doet mij denken aan de HTC One X gehad die last had van een wifi bug: bij veel toestellen ging het bereik omhoog als je op de achterkant van het toestel tussen de camera en de volumeknop drukte.

Ik twijfel hierdoor een beetje of ik de Mot G wel of niet moet kopen, afgelopen vakantie vond ik het vervelend dat mijn One X geen bereik had op plekken waar mijn vriendin met haar spotgoedkope Huawei Y300 prima ontvangst had.

Om inzicht te krijgen of dit probleem bij veel mensen speelt heb ik de volgende poll gemaakt:

Poll: Minder Wifi ontvangst als je de achterkant (half) afschermt?
Nee
Ja
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb natuurlijk Ja gestemd, maar ik zie dat ik bij lange na niet de enige ben. Check dit topic opo XDA anders ook even http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=49931481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexuss
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:50:
[...]

Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon 'motorola g' intikken in het zoekscherm. :)
Ik krijg dan alleen de 8 GB versie te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Lexuss schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:27:
[...]

Gek dat je er alleen zo bij kunt komen, en niet door er simpelweg op te zoeken vanaf de homepage.

Anyway, hartstikke bedankt, ik heb hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:20

Zyron

BWRAAAAP

Ah, top. Zo vind je 'm inderdaad niet als je zoekt op Moto G...

Besteld!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:
jammer dat die standby en volumeknopjes enigszins los zitten waardoor je ze hoort als je het apparaat schud.
Het was mij totaal niet opgevallen, maar inderdaad, als je de telefoon op 20cm van je oor houdt, en dan de telefoon hard schudt, dan hoor je de knopjes. Maar bij normaal gebruik hoor of merk je daar dus niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Besteld, kon het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Getikt op een Moto G. :)

Inderdaad been heel leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
De tussenstand voor de poll is dat 10 van de 32 mensen (gecorrigeerd met verkeerde stemmen) last hebben van het minder Wifi ontvangst probleem. Op XDA zijn ook diverse personen die er last van hebben, maar ook mensen die aangeven dat dit met elke telefoon wel speelt (afhankelijk van het formaat wellicht) en dat het te maken kan hebben met het gebruik van deodorant (!). Ook las ik:

If you remove the back cover and look closely you can see the antennas on the inside moulded into the top layer of casing (or sprayed over), there's a zigzag shaped antenna by the power button going up and across the top and a longer straight one on the very bottom edge running between the screws in each corner and just above usb port. I'm thinking that the longer straight antenna that runs along the bottom edge is the wifi antenna.
Clearly holding the phone will block the signals to the antennas to some degree.

Dus tja, wat zal ik zeggen. Wellicht is de Motorola iets gevoeliger voor dit probleem maar mogelijk heb ik er op mijn exemplaar ook geen last van. Ik heb ook gelezen dat het 16Gb er minder last van heeft, en die wilde ik bestellen dus wellicht valt het mee. Stel dat ik er wel last van hebt dan ben ik benieuwd hoe Motorola het oppakt qua garantie.

Iets anders, gisteren viel de C't magazine hier op de mat. Hierin ook een test van de Motorola G. Overwegend positief echter ik lees het volgende over de gesprekskwaliteit:
Als je veel telefoneert dan wordt je van de Moto G niet echt blij. De gesprekken klinken matig. Jouw stem komt bij de gesprekspartner aan de andere kant nasaal over en de achtergrondgeluiden klinken te hard, al blijf je wel verstaanbaar. Muziek klinkt door de speaker vervormt.

Ik lees hier niet zoveel over in dit topic. Ervaren jullie ook een wat slechte gesprekskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 22:14

Esumontere

Floep, banaan.

musicfreak schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:24:
De tussenstand voor de poll is dat 10 van de 32 mensen (gecorrigeerd met verkeerde stemmen) last hebben van het minder Wifi ontvangst probleem. Op XDA zijn ook diverse personen die er last van hebben, maar ook mensen die aangeven dat dit met elke telefoon wel speelt (afhankelijk van het formaat wellicht) en dat het te maken kan hebben met het gebruik van deodorant (!). Ook las ik:

If you remove the back cover and look closely you can see the antennas on the inside moulded into the top layer of casing (or sprayed over), there's a zigzag shaped antenna by the power button going up and across the top and a longer straight one on the very bottom edge running between the screws in each corner and just above usb port. I'm thinking that the longer straight antenna that runs along the bottom edge is the wifi antenna.
Clearly holding the phone will block the signals to the antennas to some degree.

Dus tja, wat zal ik zeggen. Wellicht is de Motorola iets gevoeliger voor dit probleem maar mogelijk heb ik er op mijn exemplaar ook geen last van. Ik heb ook gelezen dat het 16Gb er minder last van heeft, en die wilde ik bestellen dus wellicht valt het mee. Stel dat ik er wel last van hebt dan ben ik benieuwd hoe Motorola het oppakt qua garantie.

Iets anders, gisteren viel de C't magazine hier op de mat. Hierin ook een test van de Motorola G. Overwegend positief echter ik lees het volgende over de gesprekskwaliteit:
Als je veel telefoneert dan wordt je van de Moto G niet echt blij. De gesprekken klinken matig. Jouw stem komt bij de gesprekspartner aan de andere kant nasaal over en de achtergrondgeluiden klinken te hard, al blijf je wel verstaanbaar. Muziek klinkt door de speaker vervormt.

Ik lees hier niet zoveel over in dit topic. Ervaren jullie ook een wat slechte gesprekskwaliteit?
Ik heb niet zo zeer last van matige gesprekskwaliteit, maar wel van wegvallende verbinding. Ik heb al bij meerdere personen gehad dat ik hen zonder problemen kon verstaan, maar dat mijn stem steeds wegviel. Dit kan te maken hebben met mijn provider, maar ik had hier met mijn vorige telefoon nooit last van. Wellicht heeft het te maken met hoe ik de telefoon vasthou, dat wordt gewoon proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren de Moto G 16GB, mijn eerste smartphone (ben dus 'leek') ontvangen! Eerste indruk: toch wel een behoorlijk gewicht, ligt lekker in de hand (breder moet voor mij niet), helder scherm en prettige bediening; de kwaliteit van de foto's en filmpjes zijn voor mij goed genoeg. Al met al geen verkeerde keuze dus. Er zat Android 4.3 op, maar ik kreeg gelijk al bericht dat 4.4.2 beschikbaar was.

Omdat ik hier al over accuproblemen gelezen had nadat 4.4.2 geïnstalleerd was en er bij mij per ongeluk een autolader i.p.v. de bestelde thuislader geleverd was, heb ik de eerste dag alleen maar een beetje gekeken wat zoal mogelijk is. WiFi werkt hier trouwens prima, geen probleem dat de verbinding minder wordt zoals bij sommigen.

Gisteren de Moto G toch maar op 4.4.2 gezet en daarbij het toestel aan de lader van de iPhone 5 van mijn zoon gezet. Die lader werd trouwens behoorlijk warm en nadat 4.4.2 met succes geladen was, heb ik het toestel weer van de lader gehaald. Het zal vast aan mij liggen, maar ik merk geen verschil met 4.3. Qua snelheid merk ik iig geen verschil en over de betere batterijduur kan ik nog niks zeggen. Wat zouden de verschillen moeten zijn?

Nog wel iets raars gemerkt: als ik Marktplaats via Chrome bezoek, krijg ik een keurige lijst met bijv. aangeboden Audi's, maar als ik Marktplaats bekijk via de app (die heeft mijn zoon er gisteren voor mij op gezet....) krijg ik de tekst door/over elkaar te zien, knap irritant. Heeft dat misschien met 4.4.2. te maken of is dit normaal? Ik had dit topic al helemaal gevolgd, maar dit ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
Hoe ervaren jullie het surfen op de Moto G met 3G, hoe snel laadt bv dit topic.
Zit nog te twijfelen dus de Moto G, S4 Mini of de Nexus 5, deze laatste 2 hebben 4G maar zijn ook wel een stuk duurder.
Ik heb monenteel een LG970 en daar gaat het surfen soms lastig zelfs als ik een H zie(T-Mobile), weet ook niet als het aan de telefoon ligt of aan de verbinding.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:10:
Eergisteren de Moto G 16GB, mijn eerste smartphone (ben dus 'leek') ontvangen! Eerste indruk: toch wel een behoorlijk gewicht, ligt lekker in de hand (breder moet voor mij niet), helder scherm en prettige bediening; de kwaliteit van de foto's en filmpjes zijn voor mij goed genoeg. Al met al geen verkeerde keuze dus. Er zat Android 4.3 op, maar ik kreeg gelijk al bericht dat 4.4.2 beschikbaar was.

Omdat ik hier al over accuproblemen gelezen had nadat 4.4.2 geïnstalleerd was en er bij mij per ongeluk een autolader i.p.v. de bestelde thuislader geleverd was, heb ik de eerste dag alleen maar een beetje gekeken wat zoal mogelijk is. WiFi werkt hier trouwens prima, geen probleem dat de verbinding minder wordt zoals bij sommigen.

Gisteren de Moto G toch maar op 4.4.2 gezet en daarbij het toestel aan de lader van de iPhone 5 van mijn zoon gezet. Die lader werd trouwens behoorlijk warm en nadat 4.4.2 met succes geladen was, heb ik het toestel weer van de lader gehaald. Het zal vast aan mij liggen, maar ik merk geen verschil met 4.3. Qua snelheid merk ik iig geen verschil en over de betere batterijduur kan ik nog niks zeggen. Wat zouden de verschillen moeten zijn?

Nog wel iets raars gemerkt: als ik Marktplaats via Chrome bezoek, krijg ik een keurige lijst met bijv. aangeboden Audi's, maar als ik Marktplaats bekijk via de app (die heeft mijn zoon er gisteren voor mij op gezet....) krijg ik de tekst door/over elkaar te zien, knap irritant. Heeft dat misschien met 4.4.2. te maken of is dit normaal? Ik had dit topic al helemaal gevolgd, maar dit ben ik nog niet tegen gekomen.
De verschillen zijn heel subtiel en ik denk dat ze vooral mensen die langer met 4.3 gedaan hebben zullen opvallen. Ik heb 2 dagen 4.3 gehad en ik zag dat hier en daar wat opties waren toegevoegd en dat bepaalde icoontjes (bijv. instellingen) anders waren. Heb qua accuduur e.d. niets gemerkt, maar goed, daar kun je ook niets over zeggen als je maar 2 dagen op 4.3 hebt gezeten ;)
audiojunk schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:24:
Hoe ervaren jullie het surfen op de Moto G met 3G, hoe snel laadt bv dit topic.
Zit nog te twijfelen dus de Moto G, S4 Mini of de Nexus 5, deze laatste 2 hebben 4G maar zijn ook wel een stuk duurder.
Ik heb monenteel een LG970 en daar gaat het surfen soms lastig zelfs als ik een H zie(T-Mobile), weet ook niet als het aan de telefoon ligt of aan de verbinding.
Surfen gaat echt supersnel! Alleen de Facebook-app is traag als dikke stront, maar volgens mij ligt dat gewoon aan de app.

In hoeverre denk je echt gebruik te maken van 4g? Als het antwoord 'niet' is, zou ik daar niet extra geld voor neerleggen. Ik denk dat je de komende 2 jaar iig nog prima op 3g voort kunt. Tegen die tijd zal 4g gestandaardiseerd zijn en zullen de prijzen daarvan ook zakken :)

[ Voor 17% gewijzigd door renskerenske op 01-02-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:09:
Ik heb de Moto G geroot,daarna 4.4.2 erop gezet (volgens mij deze) en daarna uiteraard Titanium erop gezet. Titanium klaagt vervolgens dat ik installatie uit onbekende bronnen toe moet staan. Prima: ik ga naar instellingen / beveiliging en krijg vervolgens de melding 'Instellingen is gestopt' ... :? ... ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit op kan lossen.

Iemand tips?
*schop*

Iemand?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 03:14
Gegevens en cache wissen bij instellingen, apps, alles, instellingen.
Als je daar ook niet kan komen, en factory reset vanuit reset recovery

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Niet direct Moto G gerelateerd, maar kun je 2 widgets op 1 lock screen hebben? Heb nu missed it op mn lock screen als widget maar dan is de digitale klok weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 18:05
Sinds een paar uurtjes eigenaar geworden van een Moto G 16Gb.

MM in zoetermeer had volop 8 Gb, voor een tientje meer had ik de 16 Gb. Moest wel even zoeken naar een 16Gb versie, stond helemaal achterin de schappen verstopt :)

Ik was 175 euro kwijt, nog een flipcover erbij van 25 euro. 200 euro was ik klaar.

Kwam van een Huawei G615, verademing dat ik de Moto G nu heb.

En nu instellen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Signs schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:57:
Sinds een paar uurtjes eigenaar geworden van een Moto G 16Gb.

MM in zoetermeer had volop 8 Gb, voor een tientje meer had ik de 16 Gb. Moest wel even zoeken naar een 16Gb versie, stond helemaal achterin de schappen verstopt :)

Ik was 175 euro kwijt, nog een flipcover erbij van 25 euro. 200 euro was ik klaar.

Kwam van een Huawei G615, verademing dat ik de Moto G nu heb.

En nu instellen maar!
175? Daar komt nog thuisheffing boven toch? Ik heb bij MM zoetermeer iig 182 betaald net zoals de anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
Zo goedkoop? ~200 euro bij de MM in Enschede voor de 16GB :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:24:
Zo goedkoop? ~200 euro bij de MM in Enschede voor de 16GB :') .
T/m zondag kost de 16GB bij MM 182,04 euro incl. gratis bezorging (de 8GB kost 156,72 euro). Staat gewoon op hun www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
[b][message=41703565,noline]Ik lees hier niet zoveel over in dit topic. Ervaren jullie ook een wat slechte gesprekskwaliteit?
Heb het toestel zelf nog niet, maar ik lees her en der over de juist goede gesprekskwaliteit door Motorola's ervaring op dit vlak. Volgens mij noemt MKBHD dit ook in zijn Moto G review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Ja inderdaad met die 6 euro erbij 182 voor een 16gb variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Outlandos schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:55:
Niet direct Moto G gerelateerd, maar kun je 2 widgets op 1 lock screen hebben? Heb nu missed it op mn lock screen als widget maar dan is de digitale klok weg..
Nee, wel er naast, dashclock is een mooi als in 1 alternatief

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Yep, op lock screen kun je meerdere schermen met eigen widgets maken.

Geen WiFi problemen hier, 8gb versus.

De accu is wel heel mooi. 4 uur schermtijd en nog meer Dan 40% over. WiFi constant aan.

Van 4.3 naar 4.4 is vooral 'onderhuids'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Ik heb niet zo zeer last van matige gesprekskwaliteit, maar wel van wegvallende verbinding. Ik heb al bij meerdere personen gehad dat ik hen zonder problemen kon verstaan, maar dat mijn stem steeds wegviel. Dit kan te maken hebben met mijn provider, maar ik had hier met mijn vorige telefoon nooit last van. Wellicht heeft het te maken met hoe ik de telefoon vasthou, dat wordt gewoon proberen denk ik.
Ik heb zowel last van een wegvallend signaal als van verslechterde spraak en net als jij heb ik het al eens meegemaakt dat de andere partij mij helemaal niet kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Besefte me net dat ik de 50 GB gratis Drive opslag nog niet had geactiveerd.
Had meteen een andere ROM geïnstalleerd en dat activeren gaat alleen via de Drive app op de stock rom. De aanbieding geldt schijnbaar ook maar een maand dus maar snel even geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Snippo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:56:
Besefte me net dat ik de 50 GB gratis Drive opslag nog niet had geactiveerd.
Had meteen een andere ROM geïnstalleerd en dat activeren gaat alleen via de Drive app op de stock rom. De aanbieding geldt schijnbaar ook maar een maand dus maar snel even geactiveerd.
hoe heb je dat gedaan dan? Moet ik ook nog doen. Zie in de drive app niets en daar staat dat ik 15 gb heb.

Edit: gelukt :) moest even op product tour klikken. Dank voor de reminder :)

[ Voor 13% gewijzigd door renskerenske op 01-02-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Heb gisternacht trouwens een update gehad.
Ik heb nu snelkoppelingen in het dropdown menu en een tekentje met de accu capaciteit lings boven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:25
Afgelopen vrijdag heb ik de 8Gb versie gehaald, direct 4.4.2 erop, Google account instellen en toen toch maar even het "flyertje" gelezen.

HANDIG: Motorola Migreren. App op je oude phone zetten, app starten op je Moto G, die geeft dan een QR code, Migreren starten op je oude, QR scannen en alles wordt automatisch voor je overgezet.

Helaas: het werkte niet voor al mijn contacten. Maar alles blijft nog gewoon op je oude phone staan, dus ik ben een uurtje bezig geweest alle namen, nummers en verjaardagen over te zetten. Verder is alles correct overgezet.

Ik ben "gemigreerd" van een Galaxy Y naar deze Moto G. Wat een enorm verschil :)

Ben er nu twee dagen mee bezig, heb nog geen lag of bug gezien.

Foto's zijn scherp zat. Dit zou wat minder zijn (volgens menigeen), maar ik heb in de MM foto's gemaakt en bekeken met deze en de Galaxy S3 mini: ik zag een heeeel klein verschil bij vol inzoomen op de foto in het voordeel van de samsung.

Ofwel: tot zover een toptoestel op alle vlakken.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
speed60 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:40:
Helaas: het werkte niet voor al mijn contacten. Maar alles blijft nog gewoon op je oude phone staan, dus ik ben een uurtje bezig geweest alle namen, nummers en verjaardagen over te zetten. Verder is alles correct overgezet.
Dat is nu geen probleem meer. Je Google account wordt automatisch gesynchroniseerd in the cloud..... ;)

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

speed60 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:40:
Afgelopen vrijdag heb ik de 8Gb versie gehaald, direct 4.4.2 erop, Google account instellen en toen toch maar even het "flyertje" gelezen.

HANDIG: Motorola Migreren. App op je oude phone zetten, app starten op je Moto G, die geeft dan een QR code, Migreren starten op je oude, QR scannen en alles wordt automatisch voor je overgezet.

Ik ben "gemigreerd" van een Galaxy Y naar deze Moto G. Wat een enorm verschil :)

Ben er nu twee dagen mee bezig, heb nog geen lag of bug gezien.

Foto's zijn scherp zat. Dit zou wat minder zijn (volgens menigeen), maar ik heb in de MM foto's gemaakt en bekeken met deze en de Galaxy S3 mini: ik zag een heeeel klein verschil bij vol inzoomen op de foto in het voordeel van de samsung.

Ofwel: tot zover een toptoestel op alle vlakken.
Bij mij werkte Motorola Migrate helemaal niet, omdat de QR code die gegenereerd werd op mijn oude telefoon maar voor 1/3 in beeld kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Laatst online: 11-08 08:36
loll schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:04:
Ik heb nu snelkoppelingen in het dropdown menu en een tekentje met de accu capaciteit lings boven aan.
Meedere mensen een update gehad? Ik zie hier niks, of ik snap niet zo goed wat je bedoeld dat kan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59
johien schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Meedere mensen een update gehad? Ik zie hier niks, of ik snap niet zo goed wat je bedoeld dat kan ook. :)
4.4.2? Die moet me gewoon krijgen hoor. Toestel wat afkomt van de mediamarkt heeft hem gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
Zal hij 4.4.2 bedoelen? Denk dat je gelijk hebt @Dacuuu

Dacht eerst aan een kleine (fix) update van Motorola op de manier waarop hij het omschreef. 8)7

Maar ik zie nog niet wat hij bedoeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
johien schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Ik had al 4.4 maar daar is nu weer een update overheen gekomen met de 2 verbeteringen die ik had genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
Dan had ik je toch goed begrepen @loll. Ben benieuwd wanneer de mijne binnenrolt, misschien zit er ook wel een fix in m.b.t. het accuniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
Er zitten trouwens 2 krasjes van ongeveer een halve centimeter op mijn G hoe is dit het best weg te poetsen uit mijn zicht? Door een (matte) screen protector te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

loll schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:20:
Er zitten trouwens 2 krasjes van ongeveer een halve centimeter op mijn G hoe is dit het best weg te poetsen uit mijn zicht? Door een (matte) screen protector te kopen?
Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt, dat Gorilla Glass 3 is praktisch niet in te krassen...

Hoe dan ook, ik denk dat een screen protector niets oplost en dat je ermee zult moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
Esumontere schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt, dat Gorilla Glass 3 is praktisch niet in te krassen...

Hoe dan ook, ik denk dat een screen protector niets oplost en dat je ermee zult moeten leven.
Ik vind het ook erg raar ik had gedacht dat het heel moeilijk zou zijn en heb daarom ook geen screen protector gekocht. Als ik er een matte op gooi vallen de krasjes dan minder op?
Gelukkig valt het dan weer mee dat ik er geen last van heb als het scherm aanstaat maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
horizon1978 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:02:
Yep, op lock screen kun je meerdere schermen met eigen widgets maken.

Geen WiFi problemen hier, 8gb versus.

De accu is wel heel mooi. 4 uur schermtijd en nog meer Dan 40% over. WiFi constant aan.

Van 4.3 naar 4.4 is vooral 'onderhuids'.
Maar niet onder elkaar?

Want ik heb nu Missed It! op mijn lockscreen, zie:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2dccqxs.png

er is nog voldoende ruimte over voor een digitale klok (en die mis ook erg), maar dat is onmogelijk om die erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Ik heb de Moto G (16 gb) toch maar besteld bij de Mediamarkt. Ik zie wel hoe het bij mijn toestel zit met ontvangstbereik en belkwaliteit. Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Vanmiddag deze telefoon besteld, 156 euro voor de 8GB versie bij MediaMarkt Online vond ik te mooi om te laten lopen. Heb hiervoor een Galaxy Nexus gehad en nu een tijdje geen smartphone, en ik zei altijd dat áls ik weer een Android telefoon zou kopen, het een Nexus zou zijn, vooral vanwege de stock Android. Toen kwam ik de Moto G tegen, en de combinatie van specificaties, (bijna) stock Android en vooral de prijs hebben mij over de streep getrokken. Hoewel ik de Nexus 5 nog steeds de mooiste telefoon van het moment vind, is deze fors duurder en ik zie een smartphone niet als een zo noodzakelijk apparaat dat ik per se het beste van het beste wil hebben. Ben in ieder geval heel benieuwd naar de Moto G.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:35:
[...]

T/m zondag kost de 16GB bij MM 182,04 euro incl. gratis bezorging (de 8GB kost 156,72 euro). Staat gewoon op hun www.
Online is de Moto G goedkoper dan in de winkel, in ieder geval waar ik had gekeken, daar kostte hij 165 euro in plaats van de 155 online. Sowieso hebben verschillende MediaMarkt winkels soms verschillende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Outlandos schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:34:
[...]

Maar niet onder elkaar?

Want ik heb nu Missed It! op mijn lockscreen, zie:

[afbeelding]

er is nog voldoende ruimte over voor een digitale klok (en die mis ook erg), maar dat is onmogelijk om die erbij te zetten?
Check mijn antwoord nog eens

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Esumontere schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Met een scherp mes lukt het niet, maar 1 zandkorreltje in je broekzak doet dat probleemloos.
Mineraal is harder dan staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
guapper schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:16:
[...]

Met een scherp mes lukt het niet, maar 1 zandkorreltje in je broekzak doet dat probleemloos.
Mineraal is harder dan staal.
Echt zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
loll schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:04:
lijkt mij wel een handige update, hier nog niet ontvangen en ook niets over gelezen... welke firmware versie heb heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Probeer maar..
})

Maar dat is wel serieus ja. Je kent vast wel de filmpjes van youtube waarin ze met stanley messen los gaan... Wat ze er niet bij vertellen is dat een zandkorrel wel krast.
Wel relevanter vind ik, want hoe vaak heb je nu stanley mesjes los in je broekzakken zitten?

[ Voor 47% gewijzigd door guapper op 03-02-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
guapper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:25:
[...]

Probeer maar..
})

Maar dat is wel serieus ja. Je kent vast wel de filmpjes van youtube waarin ze met stanley messen los gaan... Wat ze er niet bij vertellen is dat een zandkorrel wel krast.
Wel relevanter vind ik, want hoe vaak heb je nu stanley mesjes los in je broekzakken zitten?
Met uitgeschoven mesje dan ook nog wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:04
onlangs de Moto G gehaald bij de MM voor mijn vrouw. zij heeft een abbo bij Hollandsnieuwe. Ik probeer nu mobiel internet in te stellen volgens de gegevens van Hollands nieuwe website (nieuwe apn, gegevens invullen). als ik opslaan kies verdwijnt alles en komt de apn niet te voorschijn. 100 keer geprobeerd maar lukt niet. Op haar oude HTC en mijn HTC lukt het wel. Wat kan hier aan de hand zijn? heb me al suf gezocht op internet, maar kom niets vergelijkbaars tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
rempx schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:42:
onlangs de Moto G gehaald bij de MM voor mijn vrouw. zij heeft een abbo bij Hollandsnieuwe. Ik probeer nu mobiel internet in te stellen volgens de gegevens van Hollands nieuwe website (nieuwe apn, gegevens invullen). als ik opslaan kies verdwijnt alles en komt de apn niet te voorschijn. 100 keer geprobeerd maar lukt niet. Op haar oude HTC en mijn HTC lukt het wel. Wat kan hier aan de hand zijn? heb me al suf gezocht op internet, maar kom niets vergelijkbaars tegen.
Vreemd......ik heb mijn simkaart in de Moto G gedaan en toen werkte alles gewoon als met de Samsung SIII.
Bedoel je met mobiel internet de email account gegevens?
Je kunt eventueel ook in je Google account de andere email adressen omleiden, dit is ideaal, heb je alles binnen via je Google account........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
Nee, het gaat om de internet verbinding op zich. Via wifi werk alles, mobiele internet verbinding instellen via nieuwe apn krijg ik niet opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 15:56
rempx schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:10:
Nee, het gaat om de internet verbinding op zich. Via wifi werk alles, mobiele internet verbinding instellen via nieuwe apn krijg ik niet opgeslagen
Probeer de app "Tweakker" eens.

Heeft mij al vaker geholpen.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Gaat zoiets anno 2014 niet automatisch? Heb in ieder geval bij Simyo niets hoeven aan te passen; direct 3G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
Hier moest ik hem ook handmatig invullen. Heb eerst de oude verwijderd, dan bij de nieuwe alleen de APN en naam ingevuld. Niet vergeten op te slaan en daarna aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Laatst online: 07-10 19:04
Ik gebruik de Moto G ook met HN en ik heb niets hoeven instellen. Vorige sim was van T-Mobile, die heb ik via we website laten configureren (die een magic smsje naar het toestel stuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
@ allen, bedankt voor het meedenken.

de app tweakker heb ik geprobeerd, geeft keurig alle gegevens aan die ik moet invoeren, maar na opslaan ben ik alles weer kwijt. Het opslaan na invoeren is het probleem. dit had ik niet bij het vorige toestel.

nogmaals als ik dezelfde procedure volg met een ander toestel gaat het wel. Kan mss iemand eens kijken of hij/zij een nieuwe apn kan aanmaken en opslaan (daarna kan je die dan weer verwijderen)? mij lukt het niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
- Terug van weg geweest.

Ik heb het gevoel dat mijn Moto G heel wisselvallig presteert. Vooral als het gaat om de batterij.
Ik gebruik hem als wekker snachts, maar zet altijd vliegtuig stand aan omdat ik geen stopcontact in de buurt heb.
Soms als ik wakker word is er maar 2-4% af waar ik nog wel mee kan leven. Maar soms is de batterij veel meer leeg gelopen.
Zo was het vannochtend, nadat hij tot 100% was opgeladen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RLEQlF1l.png

Door een hoop geluk heb ik hier in Singapore een iPhone 4S in handen gekregen en de mogelijkheid gehad om wat mee te spelen. Als ik deze telefoon snachts in vliegtuig stand zet en wakker word is er hoogstens 1% af. Ik start mijn motorola regelmatig opnieuw op om te voorkomen dat teveel apps gek doen of stiekem ergens draaien, op de iphone staat alles gewoon constant open. Toch een beetje vervelend.

Overigens inmiddels 2 haardunnen krasjes op mijn scherm. Geen idee hoe ze er zijn gekomen omdat ik een flipcover gebruik. Misschien is er iets van zand tussen gaan zitten en heeft dat gekrast. Maar had niet verwacht dat het zo snel ging. :( Little bit upset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
LunaTempesta schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 05:55:
Overigens inmiddels 2 haardunnen krasjes op mijn scherm. Geen idee hoe ze er zijn gekomen omdat ik een flipcover gebruik. Misschien is er iets van zand tussen gaan zitten en heeft dat gekrast. Maar had niet verwacht dat het zo snel ging. :( Little bit upset.
Op alle telefoons/iPods die bij ons in huis zijn is het eerste wat ik doe een beschermfolietje plakken. Heb voor de Moto G die we hebben zelfs een Tempered Glass beschermlaagje geplaatst (0,3mm). Ook met anti-fingerprint coating, merk geen verschil met de originele laag.

Na jaren gebruik zijn de schermen zonder krassen en zijn ze zo verkocht. Bijv iPod4 3 jaar gebruikt. 150 euro voor betaald, voor 100 verkocht...
En je hoeft je niet zoveel zorgen te maken over het dagelijks gebruiken van je telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door BigSurf op 04-02-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 11:33
Hmm als ik dat zo lees dan moet ik toch maar een screen protector bestellen. Op mijn oude telefoon had ik het laatste jaar of zo geen screen protector meer en daar zit maar paar licht krasje op als je goed zoekt. Aangezien dat volgens mij gewoon nog een plastic scherm is had ik verwacht dat huidige telefoons hier zo goed als geen last van zouden hebben.

Een screen protector van Tempered Glass klinkt interessant waar heb jij deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Christiaan676 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:54:
Een screen protector van Tempered Glass klinkt interessant waar heb jij deze besteld?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=360835958944

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Christiaan676 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:54:
Hmm als ik dat zo lees dan moet ik toch maar een screen protector bestellen. Op mijn oude telefoon had ik het laatste jaar of zo geen screen protector meer en daar zit maar paar licht krasje op als je goed zoekt. Aangezien dat volgens mij gewoon nog een plastic scherm is had ik verwacht dat huidige telefoons hier zo goed als geen last van zouden hebben.

Ik vind het erg gek, aangezien alle scratch tests op het internet lieten zien dat er eigenlijk niks gebeurde. En zonder dat ik het weet, ineens weer een shit haar krasje. Het is echt zo dun dat je het alleen vanuit een bepaalde hoek ziet, en eigenlijk niet eens kan voelen, maar toch, kras is kras.
Misschien maar eens kijken of singapore een screenprotector heeft die op deze telefoon past. (Is hier nog onbekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Tot nu toe tevreden.

Aantal telefoontje gevoerd, games gespeeld, whatsapp, internet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EvUDuUh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9uPKVqH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 13:09
Signs schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:12:
Tot nu toe tevreden.

Aantal telefoontje gevoerd, games gespeeld, whatsapp, internet.

[afbeelding]
[afbeelding]
om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo onder de indruk
volgens mij kan dat ding beter

haal net aan 40 uur met veel browsen, half uur gps navigatie, en veel apps gebruik.
Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.