Ehm.. Veel vettigheid op het scherm?eekastar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:23:
Vraag:
Mn touchscreen reageert steeds minder accuraat.
Merk dat vooral bij t toetsenbord en ook bij t Swipen.
Ohja, ik heb een reboot gedaan (hielp niet) en gebruik geen screenprotector.
Meer mensen met dit euvel?
Kan ik hier zelf iets aan doen?
Nee, ook dat niet
Heb echter zojuist onder "Toegankelijkheid" de "vertraging voor blijven aanraken" gewijzigd van 'kort' naar 'normaal' en dat lijkt te helpen.
Swipen gaat nu weer als vanouds maar ben nog niet helemaal blij met accuratesse van mn Google Toetsenbord.
Ik denk te weten wat de laatste bug fixes zijn met de laatste kleine update....
Opeens gaat mijn accu veel langer mee!
Opeens gaat mijn accu veel langer mee!
Top, ik had er ook last van. Swipen doe ik nooit maar de rest lijkt weer goed te gaan. Had er hinder van op inloggen scherm.
eekastar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:21:
[...]
Nee, ook dat niet
Heb echter zojuist onder "Toegankelijkheid" de "vertraging voor blijven aanraken" gewijzigd van 'kort' naar 'normaal' en dat lijkt te helpen.
Swipen gaat nu weer als vanouds maar ben nog niet helemaal blij met accuratesse van mn Google Toetsenbord.
Hoe kun je op een smartphone nooit swipen?ivocare schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 07:55:
Top, ik had er ook last van. Swipen doe ik nooit maar de rest lijkt weer goed te gaan. Had er hinder van op inloggen scherm.
[...]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Tekst swipen beidehand.
Rossi46 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 08:33:
[...]
Hoe kun je op een smartphone nooit swipen?
Verwijderd
Heb 21 januari de Moto G 16GB besteld bij Studentmobiel, De status van het toestel is nog steeds "Product is in bestelling". Blijkbaar veel vraag naar
. Maakt mij (nog) niet uit hoor: voor m'n oude abo geldt een opzegtermijn van 1 maand. Ik ga er van uit dat v.a. de 2e helft van februari de 16GB sowieso wel weer leverbaar is.......
Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar het toestel
Maar, ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar het toestel
Inderdaad een goede accu... ook al gaf de accu 1% aan, hij heeft maar liefst 7,5 uur YouTube filmpjes afgespeeld voor de Moto G zichzelf uitzette.johien schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:50:
Bedankt voor de feedback. De Moto G is nog steeds filmpjes aan het spelen op 1% accu...
Hopelijk is het na kalibratie opgelost.
Kreeg geen .png screenshots in voorbeeld dus dan maar de link
https://www.dropbox.com/s...t_2014-01-24-19-10-05.png
Heel de nacht aan de oplader (hij startte uit zichzelf op na een paar minuten aan de lader trouwens) en de accu staat weer netjes op 100%. Hopelijk blijft het hierbij anders gaat deze terug, zal wel jammer zijn want het is echt een soepel machientje.
Ik ben minder tevreden over de accuduur, die van mij gaat best rap leeg (weergave op automatisch, scherm gaat na 15 minuten uit, sync weinig). Maar ik doe er niet zo moeilijk over, want in de praktijk leg ik hem toch elke avond aan de lader. Als 'ie het dus maar een hele dag uithoudt.
dan heb je misschien last van de media server bug.renskerenske schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:29:
Ik ben minder tevreden over de accuduur, die van mij gaat best rap leeg (weergave op automatisch, scherm gaat na 15 minuten uit, sync weinig). Maar ik doe er niet zo moeilijk over, want in de praktijk leg ik hem toch elke avond aan de lader. Als 'ie het dus maar een hele dag uithoudt.
vooral skype geeft problemen met media server(maar ook andere apps die er gebruik van maken)
Iseci
Waar kan ik zien of mediaserver aanstaat, want die zie ik niet bij de processen staan. Ik heb er niet heel veel apps op staan, ook geen Skype. Wel Facebook, Twitter, Whatsapp, e-mail, internetbankieren, Pathé, IMDB, NS, dat soort dingen.tntkiller schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:33:
[...]
dan heb je misschien last van de media server bug.
vooral skype geeft problemen met media server(maar ook andere apps die er gebruik van maken)
Vorig weekend haalde ik overigens wel 2 dagen en 1 nacht met een schermtijd van 4,5 uur, maar dat heb ik niet weer gehaald. Ik heb het idee dat hij in standby sneller leeggaat dan wanneer je hem actief gebruikt, kan dat kloppen? (niet als je dat de hele dag door doet natuurlijk)
Edit: valt me wel op dat het scherm veel gebruikt. Zit altijd boven de 40%, terwijl ik de weergave op automatisch heb en hij na 15 secs uitschakelt.
[ Voor 8% gewijzigd door renskerenske op 25-01-2014 12:38 ]
Hmmm... De accu-drop komt toch vaker voor, niet echt een duidelijke oorzaak te vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2545553
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2545553
Gisteren heb ik op de G van mijn moeder alle autocorrectie en voorspelling uitgezet. Eigenlijk is het gewoon een blunder dat er geen Nederlandstalig woordenboek in zit.
Nou ja. Niet dat het erg is, want man trok T9 ook al niet goed. Een telefoon die zelf worden maakt met letters die niet zijn getypt. Brrrr
Nou ja. Niet dat het erg is, want man trok T9 ook al niet goed. Een telefoon die zelf worden maakt met letters die niet zijn getypt. Brrrr
Ik ben ook dik tevreden met de accu duur. Ik zit ook vrijwel de hele dag op Wi-Fi (constant aan) en wanneer nodig 3G. Mijn ZTE Blade moest ik iedere avond opladen, anders was de kans groot dat hij de volgende ochtend gewoon leeg was. De Moto G houdt het met gemak een dag volVerwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:26:
Ik heb de Moto G inmiddels een week, en ben er super tevreden over, met name over de accuduur!
[afbeelding] [afbeelding]
Toestel synct iedere 15 minuten mail via K9 mail, en Facebook en Twitter. Waar mogelijk zit ik op Wi-Fi (ook Ziggo Wifispots).

Over de snelheid ook niks te klagen. Dit voelt zo'n 1000x sneller aan als die 600 MHz single core van de Blade (webpagina's doen er geen 10s meer over om te laden
Verwijderd
Weet er iemand hoe je in de immersive mode komt??. Of is dat niet beschikbaar voor de moto g..
Dat is te installeren via Xposed Framework (root nodig)Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:50:
Weet er iemand hoe je in de immersive mode komt??. Of is dat niet beschikbaar voor de moto g..
Verwijderd
Oke thankz voor de info.guapper schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:51:
[...]
Dat is te installeren via Xposed Framework (root nodig)
Ik sync contact foto's met sync.me maar zie maar halve portretten.
Dacht dat ik dat probleem eerder had gelezen maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee wat er mis is?
Dacht dat ik dat probleem eerder had gelezen maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee wat er mis is?
Ik probeer mijn Moto G (4.4.2) te rooten, maar ik kom niet helemaal door het proces heen zoals in de link hierboven is aangegeven.vandermark schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:22:
Ik vind rooten een groot voordeel:
- Recovery TWRP voor echte backups
- Titanium backup voor de apps
- Xposed framework met Gravitybox: PIE bediening, DPI instelling per app en dus per app kunnen schalen
Met name de laatste maakt het gebruik zo prettig voor mij: ik wil meer info op mijn scherm en kan dat nu per app instellen.
Ik heb dus nog geen custom rom, gewoon OTA 4.4.2. maar rooten is een no-brainer voor mij. Via deze link gaat het ook nog eens erg eenvoudig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2585755
Alle stappen gaan goed, totdat ik moet rebooten in recovery modus. Ik reboot terwijl ik volume down ingedrukt houd, selecteer vervolgens recovery modus. Ik krijg dan alleen een android logo op z'n rug met een uitroepteken erboven en "geen opdracht" tekst eronder. Geen mogelijkheid om supersu.motog.zip te selecteren oid.
Wie helpt mij? Dit is btw mijn eerste Android toestel, dus rooten is helemaal nieuw voor me.
nvm, dit werkte wel: http://www.modaco.com/top...oto-g-option-1-superboot/
[ Voor 4% gewijzigd door Padvinder op 25-01-2014 23:40 . Reden: stiekem toch gelukt ]
Swype kopen, komt met boel veel talen woordenboekjesKatsunami schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:31:
Gisteren heb ik op de G van mijn moeder alle autocorrectie en voorspelling uitgezet. Eigenlijk is het gewoon een blunder dat er geen Nederlandstalig woordenboek in zit.
Gratis en voor niets (van Google zelf):Katsunami schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:31:
sieem schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:51:
Freakie1NL: Je kan best even de Google Keyboard apk downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Dat is identiek aan het toetsenbord die er al in zit, maar heeft dan wél alle woordenboeken die je wil. Geen idee waarom die er in de Moto G niet inzitten, maar installeer dat even en schakel de AOSP keyboard even uit in de apps settings.
En als je de apk niet kan installeren, moet je de apk even in google drive uploaden en vanaf daar installeren. Anders krijg je parse error, geen idee waarom de moto g dat heeft.
Is die beter dan Swiftkey?Ceejay schreef op zat januari 2014 @ 23:21:
[...]
Swype kopen, komt met boel veel talen woordenboekjes
Nee zeker niet, het mooie van switchkey is dat je ook gewoon 3 talen tegelijk kan gebruiken door elkaar zonder steeds te hoeven te veranderen. Daarnaast kan je met switchkey ook swipen.
Meerdere talen tegelijk kan ook bij Swype.bloodlynx schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:47:
[...]
Nee zeker niet, het mooie van switchkey is dat je ook gewoon 3 talen tegelijk kan gebruiken door elkaar zonder steeds te hoeven te veranderen. Daarnaast kan je met switchkey ook swipen.
Bedankt voor de link. Dat weet ik echter al. Gelukkig boeit het niet zo voor mijn moeder. Die wil gewoon helemaal geen woordherkenning, voorspelling, of correctie want als de telefoon zelf dingen gaat doen snapt ze het niet meer
Als de Moto G van mij was geweest, had ik het toetsenbord wel vervangen. Ik gebruik al sinds jaar en dag SlideIT (die er al is sinds het begin, toen Swype net bekend werd, maar nog niet beschikbaar was op Android). Op de Nexus4 is het normale toetsenbord echter net zo goed
Ik heb de Moto G geroot,daarna 4.4.2 erop gezet (volgens mij deze) en daarna uiteraard Titanium erop gezet. Titanium klaagt vervolgens dat ik installatie uit onbekende bronnen toe moet staan. Prima: ik ga naar instellingen / beveiliging en krijg vervolgens de melding 'Instellingen is gestopt' ...
... ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit op kan lossen.
Iemand tips?
Iemand tips?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Sinds gisteren zie ik Motorola Services in mijn lijst verschijnen en 13 - 15 procent gebruiken. Iemand enig idee?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Kan misschien zijn omdat je Moto G een update wilt downloaden? De 175.44.1 update (die 174.44.1 vervangt), duurt blijkbaar bij velen heel lang om te downloaden, ook al is ie maar 2MB groot. Als je 174.44.1 op je gsm hebt staan (te zien bij 'Telefooninfo'), dan kan het daar misschien wel aan liggen.TFHfony schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:42:
Sinds gisteren zie ik Motorola Services in mijn lijst verschijnen en 13 - 15 procent gebruiken. Iemand enig idee?
Nop. 175.44.1 heb ik er afgelopen week al op gekregen.
Ik heb nu met Android Task Killer eens even alle lopende taken gekilled. Eens kijken of dat helpt.
Ik heb nu met Android Task Killer eens even alle lopende taken gekilled. Eens kijken of dat helpt.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Is het mogelijk de cache op te ruimen zonder een app ervoor te hoeven downloaden?
Misschien helpt een simpele reboot ook? Gefeliciteerd trouwensTFHfony schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:03:

:)
Krijg je voor die update ook weer een automatische melding?TFHfony schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:03:
Heb mijn Moto G nu een kleine 3 weken en zojuist blijkt dat hij niet meer op wil laden en dus ook niet meer bruikbaar is; verder een fijne telefoon maar ben hier minder blij mee.
Verschillende laders geprobeerd? En verschillende kabels? En via de computer?mrcreatech schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:37:
Heb mijn Moto G nu een kleine 3 weken en zojuist blijkt dat hij niet meer op wil laden en dus ook niet meer bruikbaar is; verder een fijne telefoon maar ben hier minder blij mee.
Alles ja; ga morgen maar eens langs de winkel even zien wat ze ermee gaan doen.Esumontere schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:38:
[...]
Verschillende laders geprobeerd? En verschillende kabels? En via de computer?
Ik denk dat het ook te maken heeft waar je telefoon besteld is. Ik kan me voorstellen dat een GSM van Amazon.de bijv. een duitse versie aanbiedt.sieem schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:55:
[...]
Kan misschien zijn omdat je Moto G een update wilt downloaden? De 175.44.1 update (die 174.44.1 vervangt), duurt blijkbaar bij velen heel lang om te downloaden, ook al is ie maar 2MB groot. Als je 174.44.1 op je gsm hebt staan (te zien bij 'Telefooninfo'), dan kan het daar misschien wel aan liggen.
De mijne komt bij Mediamarkt vandaan en ik heb als laatste versie de 174.44.9 falcon_umts.EURetail.en.EU
build nr: KLB20.9-1.10-1.9
Jeroen
Ik zie net dat ik niet de enige ben met hetzelfde probleem: http://www.digitaltrends.com/mobile/moto-g-problems/
Het kan gebeuren dat, als de telefoon volledig leeg is, hij niet wil opladen. Er is hotfix voor dus dat ga ik nu even proberen (duurt een tijdje; 20 min wachten), zal de outcome zo ook posten. Iemand anders tegen hetzelfde aangelopen?
Edit:Na een tijd aan de oplader te houden startte de telefoon weer vanzelf op en doet het nu dus weer!
Het kan gebeuren dat, als de telefoon volledig leeg is, hij niet wil opladen. Er is hotfix voor dus dat ga ik nu even proberen (duurt een tijdje; 20 min wachten), zal de outcome zo ook posten. Iemand anders tegen hetzelfde aangelopen?
Edit:Na een tijd aan de oplader te houden startte de telefoon weer vanzelf op en doet het nu dus weer!
[ Voor 13% gewijzigd door mrcreatech op 26-01-2014 19:34 ]
Ik vroeg me af of iemand anders net als ik sinds de KitKat upgrade geen verbinding meer kan maken met wifi-netwerken waarmee de Moto G nog niet eerder verbinding had? De verbindingen die mijn telefoon al kende voor de upgrade werken allemaal nog gewoon, maar ik heb al bij drie netwerken tevergeefs geprobeerd te verbinden: "kan geen verbinding maken met het netwerk".
(Zag dit probleem nog niet staan bij http://www.digitaltrends.com/mobile/moto-g-problems/)
Heb al veel geprobeerd (wifi uit/aan, mobiel uit/aan, energiebesparing uit, accepteer zwakke netwerken), maar durf factory reset niet aan (bang dat ik dan na reset met helemaal geen netwerk meer kan verbinden).
(Zag dit probleem nog niet staan bij http://www.digitaltrends.com/mobile/moto-g-problems/)
Heb al veel geprobeerd (wifi uit/aan, mobiel uit/aan, energiebesparing uit, accepteer zwakke netwerken), maar durf factory reset niet aan (bang dat ik dan na reset met helemaal geen netwerk meer kan verbinden).
Ik had deze vraag oorspronkeliik gepost. Syn.me heeft ook bij mij dit probleem helaas niet verholpen. Heeft iemand nog een tip hoe dit op te lossen?QuarK schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:51:
Ik sync contact foto's met sync.me maar zie maar halve portretten.
Schijnt dat het hoort, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2577958Peter1706 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:10:
[...]
Ik had deze vraag oorspronkeliik gepost. Syn.me heeft ook bij mij dit probleem helaas niet verholpen. Heeft iemand nog een tip hoe dit op te lossen?
Als je telefoon geroot is werkt dit misschien? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2562126
Verwijderd
Hoe doe ik dit het rooten?Kots schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:44:
[...]
Telefoon rooten, vervolgens Xposed Framework en GravityBox installeren, tada alle aanpasmogelijkheden die je je maar kunt wensen aangezien GravityBox nog veel meer aanpasmogelijkheden heeft. In GravityBox kun je zelf kiezen welke shortcuts je wilt zien, zoals hier:
[afbeelding]
Veelal is dit trouwens netjes in het Nederlands vertaald. Bijkomend voordeel is dat je dus geen custom rom hoeft te installeren waardoor je de stabiliteit en accuduur van de stock rom niet verliest.
Gelijk ook even Greenify installeren om je batterij te sparen en apps die veel accu gebruiken te pauzeren.
Als je het goed wil doen begint het met een avondje lezen, zodat je in elk geval een idee hebt van waar je aan begint. Google is je vriend.
en xda niet te vergetenguapper schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:30:
[...]
Als je het goed wil doen begint het met een avondje lezen, zodat je in elk geval een idee hebt van waar je aan begint. Google is je vriend.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558638
Na eerst twee andere manieren geprobeerd te hebben werkte deze meteen bij mij
Jeroen
Weet iemand of er een manier is om je de Ringer en de Notification volume settings te scheiden? Kan volgens mij niet via een app. Ik zou bijvoorveeld de notificatie op trillen willen zetten en telefoon ringer gewoon aan maar dat kan niet. Is volgens mij iets dat na ICS gekomen is in Android.
Het is het toestel van mijn vriendin. Ik zelf heb een toestel met MIUI Android ICS en hierbij kan het wel.
Het is het toestel van mijn vriendin. Ik zelf heb een toestel met MIUI Android ICS en hierbij kan het wel.
Ik heb ook een drop naar 1% batterij meegemaakt.

Ben nu een HD film aan het streamen om de rest van de batterij op te maken. Duurt nog aardig lang voordat hij leeg is

Ben nu een HD film aan het streamen om de rest van de batterij op te maken. Duurt nog aardig lang voordat hij leeg is

Waarom zou je dat willen?ejtnaj schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:09:
IBen nu een HD film aan het streamen om de rest van de batterij op te maken. Duurt nog aardig lang voordat hij leeg is
Gewoon je lader erin en dan issie binnen een paar minuten weer op het normale niveau.
Daarna werkt ie weer prima.
Er wordt bij verscheidene dingen gevraagd of ik wil kiezen voor de app Foto's of Galerij, welke prefereren jullie?
En als jullie een screenshot nemen van je scherm staat die bij jullie dan ook enkel in de app Foto's en niet in Galerij?
En als jullie een screenshot nemen van je scherm staat die bij jullie dan ook enkel in de app Foto's en niet in Galerij?
[ Voor 35% gewijzigd door outlandos op 28-01-2014 13:21 ]
Ben wel geïnteresseerd in dit toestel, maar kan nergens een video vinden van hoe de basis apps van Google er uit zien op dit toestel, zoals agenda (wat ik toch wel erg belangrijk vind) en bel app, contacten app etc.
Ik zou graag eens zien hoe dat er uit ziet, kan en wil iemand wat screenshots plaatsen? Of een link naar een youtube video die ik mogelijk heb gemist.
Ik zou graag eens zien hoe dat er uit ziet, kan en wil iemand wat screenshots plaatsen? Of een link naar een youtube video die ik mogelijk heb gemist.
galerij is van google, foto's een toevoeging van motorola. je kan beide testen en zo bepalen welke je fijn vind.Outlandos schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:11:
Er wordt bij verscheidene dingen gevraagd of ik wil kiezen voor de app Foto's of Galerij, welke prefereren jullie?
heb zelf geen moto g, maar mijn screenshots worden in de galerij netjes getoond.
Hey guys, het is me gelukt om mn moto G (van 4 dagen oud) in een bootloop te laten vastlopen.
Eerste wat ik had gedaan was root verkrijgen en daarbij ook gelijk ClockWorkMod erop gezet.
Hierna per ongeluk 4.4.2 proberen te installeren maar hier gaat het dus ook fout.
Ik heb nog gezocht en heb een moto G unofficial cyanogenmod gevonden, alleen heb ik daar nog geen guide bij gevonden om it te installeren.
Weet iemand zo snel waar ik deze kan vinden?
Eerste wat ik had gedaan was root verkrijgen en daarbij ook gelijk ClockWorkMod erop gezet.
Hierna per ongeluk 4.4.2 proberen te installeren maar hier gaat het dus ook fout.
Ik heb nog gezocht en heb een moto G unofficial cyanogenmod gevonden, alleen heb ik daar nog geen guide bij gevonden om it te installeren.
Ja dat had ik moeten doen. Ik dacht dat het goed was om af en toe je batterij volledig leeg te laten lopen.bas-r schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:31:
[...]
Waarom zou je dat willen?
Gewoon je lader erin en dan issie binnen een paar minuten weer op het normale niveau.
Daarna werkt ie weer prima.
Nu wil ie niet meer aan gaan
Gewoon aan de lader hangen en geduld hebben.ejtnaj schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:48:
[...]
Ja dat had ik moeten doen. Ik dacht dat het goed was om af en toe je batterij volledig leeg te laten lopen.
Nu wil ie niet meer aan gaan. Ik lees dat het vaker voorkomt, en dat je je Moto G even uit moet laten staan voor een dagje. Over het algemeen is men het over eens dat je de Moto G niet moet laten uit gaan!
Oplossing gevonden in geval iemand ooit hetzelfde heeft:looc schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:35:
Hey guys, het is me gelukt om mn moto G (van 4 dagen oud) in een bootloop te laten vastlopen.
- maak een nandroid
- met adb op je pc, pull the backup in geval het ooit nodig is: adb pull /data/media/clockworkmod/backup/1970-01-05.00.41.30 "C:\backup"
- volg deze guide vanaf stap 4 http://techegis.com/insta...-moto-g-unofficial-build/
- als je niet de zip files op je telefoon hebt: adb sideload "waar je de zip files hebt gedownload"
Jammer van de diverse problemen met de accu. De meesten hier lijkt het niet zo'n probleem te vinden maar een telefoon die zichzelf uitschakelt (accu drop) of niet instant is op te laden is voor mij volstrekt onacceptabel. Hopelijk komt Motorola met een fix.
Wat een top toestelKnamix schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:39:
30 minuten onderwater en alles werkt nog!?
YouTube: Moto G: 30 Minutes Underwater! (Review Kickoff)
Ehhh... nee. Hij crashed al snel tot drie maal toe, daarna ben ik maar gestopt te kijken ☺:)Knamix schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:39:
30 minuten onderwater en alles werkt nog!?
YouTube: Moto G: 30 Minutes Underwater! (Review Kickoff)
Vice versa. Photo's is de nieuwe foto app van Google, terwijl de Gallery die we op de Moto G hebben staan van Motorola is.Prulleman schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:26:
[...]
galerij is van google, foto's een toevoeging van motorola.
Misschien als je tot het einde kijk...johien schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:56:
[...]
Ehhh... nee. Hij crashed al snel tot drie maal toe, daarna ben ik maar gestopt te kijken ☺:)
Het punt is dat hij niet als waterbestendig bestempeld is maar gewoon een standaard smartphone net als een S4/HTC One etc etc.
Kijk hem maar eens uit en oordeel dan
Ik heb dat met Xposed framework en Gravitybox gedaan. Ik krijg als ik m'n volumeknop indruk standaard het instellingen knopje naast de volume slider. Daarmee kan ik dus telefoon-, media-, notificatie- en alarmvolume apart instellen. Wel root nodig.TVL schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:27:
Weet iemand of er een manier is om je de Ringer en de Notification volume settings te scheiden? Kan volgens mij niet via een app. Ik zou bijvoorveeld de notificatie op trillen willen zetten en telefoon ringer gewoon aan maar dat kan niet. Is volgens mij iets dat na ICS gekomen is in Android.
Ik heb nog nergens last van gehad. 2 weken in bezit nu (Afkloppen....johien schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:34:
Jammer van de diverse problemen met de accu. De meesten hier lijkt het niet zo'n probleem te vinden maar een telefoon die zichzelf uitschakelt (accu drop) of niet instant is op te laden is voor mij volstrekt onacceptabel. Hopelijk komt Motorola met een fix.
Jeroen
Tja ik heb nu wel een probleem met de accu. Hij wil niet aan gaan. Morgen ga ik maar nog een poging wagen, en als ik het aan de praat krijg, ga ik m nooit meer leeg laten lopen! 
edit: terwijl ik zit te lurken op GoT, zie ik in Windows een nieuwe USB device verschijnen. Ineens zie ik dat mijn Moto G uit de coma is gekomen en vertoont het een wit scherm met een 0% batterij icoon. Vervolgens doet ie niks, en als ik op de aan/uit knop druk, zie ik de 0%. Hij lijkt niet op te willen laden.
Tien minuten later boot mijn telefoon ineens, en lijkt alles terug naar normaal.
edit: terwijl ik zit te lurken op GoT, zie ik in Windows een nieuwe USB device verschijnen. Ineens zie ik dat mijn Moto G uit de coma is gekomen en vertoont het een wit scherm met een 0% batterij icoon. Vervolgens doet ie niks, en als ik op de aan/uit knop druk, zie ik de 0%. Hij lijkt niet op te willen laden.
Tien minuten later boot mijn telefoon ineens, en lijkt alles terug naar normaal.

[ Voor 52% gewijzigd door ejtnaj op 29-01-2014 00:01 ]
Het ziet er net zoals op de Nexus 5 en andere Google toestellen uit. Gewoon standaard dus. Zoek maar op Google calendar Android en Android dialer 4.4 etc..Daantje20 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:53:
Ben wel geïnteresseerd in dit toestel, maar kan nergens een video vinden van hoe de basis apps van Google er uit zien op dit toestel, zoals agenda (wat ik toch wel erg belangrijk vind) en bel app, contacten app etc.
Same here, eerst werd er een levertijd van 3 weken gegeven maar die werd om de dag terug gebracht. Uiteindelijk duurde het 12 dagen.Atrax schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:09:
[...]
Niet lang. Zowel 8gb als 16gb had ik binnen twee werkdagen (mits op voorraad uiteraard).
Even over de batterij, wat ik ervan begrepen heb. De update van 4.3 naar 4.4.2 gaat met een batterij-bug(?) gepaard (als het al een bug is). De telefoon weet niet meer hoeveel procent batterij er nog is. De telefoon gewoon gebruiken en opladen is voldoende om weer het goede perecentage te geven.
De telefoon helemaal leeg laten lopen zodat ie zelf uitgaat, is niet aan te raden. De telefoon moet dan eerst een tijdje (soms 20 min) aan de oplader hangen voordat ie zelfs maar wil opstarten. Dat is niet echt een bug, mijn nexus 7 2013 heeft het ook.
De telefoon helemaal leeg laten lopen zodat ie zelf uitgaat, is niet aan te raden. De telefoon moet dan eerst een tijdje (soms 20 min) aan de oplader hangen voordat ie zelfs maar wil opstarten. Dat is niet echt een bug, mijn nexus 7 2013 heeft het ook.
De nexus 7 uit 2012 heeft hier heel erg last van, die moet je soms ook echt lang voorladen voordat hij een teken van leven geeft. De devices hebben een (veilige) hoeveelheid prik in hun accu nodig voor ze booten om zo zekerweten door de opstartfase te komen.witteveder schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:47:
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Ik had die van mij helemaal leeg laten lopen (tot ie uitviel dus), en zodra ik de lader erin prikte startte hij uit zichzelf weer op. Geldt dus niet voor iedereen.witteveder schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:47:
Even over de batterij, wat ik ervan begrepen heb. De update van 4.3 naar 4.4.2 gaat met een batterij-bug(?) gepaard (als het al een bug is). De telefoon weet niet meer hoeveel procent batterij er nog is. De telefoon gewoon gebruiken en opladen is voldoende om weer het goede perecentage te geven.
Wat wel vreemd is is dat sinds kort 'Android-besturingssysteem' meer dan 50% van de accu gebruikt. Dit heeft ook als gevolg dat de accu in plaats van 2 dagen nog maar 1 dag mee gaat. Dit heeft denk ik niet te maken met KitKat gezien die update al een tijdje geinstalleerd is, en hij met KitKat het ook gewoon 2 dagen op 1 acculading deed. Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb hier wel last gehad van de accu-drop (waardeloos) maar na volledig laten leeglopen van de accu start deze na een paar minuten aan de lader wel op. Dus dat gaat wel goed. Soms heb ik het idee dat het ook aan de (kwaliteit) hoeveelheid A kan liggen? Op zowel de iPhone adapter (1A) als de Nexus 7 2013 adapter (1,35A) gaat het hier goed.
Verwijderd
Mijn vorige motorola had het ook. Als hij echt helemaal leeg is, duurt het soms tot 15 min aan de lader voordat je hem weer kan inschakelen. En dat is met mijn huidige G ook zo.
Wel heb ik nu een probleem met wifi na de kitkat update. Voor de update werkte wifi in het hele huis, nu niet meer. Met slechts 1 streepje krijg ik geen verbingding, ook niet met de setting slechte verbinding inschakelen. Als ik dan dichter na de router toe ga, en gewoon vol bereik heb, blijft hij op ip-adres ophalen staan.
Wel heb ik nu een probleem met wifi na de kitkat update. Voor de update werkte wifi in het hele huis, nu niet meer. Met slechts 1 streepje krijg ik geen verbingding, ook niet met de setting slechte verbinding inschakelen. Als ik dan dichter na de router toe ga, en gewoon vol bereik heb, blijft hij op ip-adres ophalen staan.
Is het ook noodzakelijk dat je telefoon hiervoor geroot is? Oeps zie het antwoord al in je bericht (te snel)Padvinder schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:54:
[...]
Ik heb dat met Xposed framework en Gravitybox gedaan. Ik krijg als ik m'n volumeknop indruk standaard het instellingen knopje naast de volume slider. Daarmee kan ik dus telefoon-, media-, notificatie- en alarmvolume apart instellen. Wel root nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 29-01-2014 13:41 ]
paar dagen in bezit. enige rare dat ik hier heb is dat batterij applicaties (heb er al verschillende geprobeerd) soms een verkeerde accuwaarde aanduiden, bv op dit moment staat er 44%, als ik naar instellingen ga staat daar het juiste percentage, namelijk 87%. verder gaat de accu ruim 2 dagen mee, wat het dubbele is van wat ik gewend was met andere smartphones, die zeker dagelijks aan de lader moesten
Ik had last van een verschrikkelijk laag gespreksvolume terwijl dat op z'n hardst stond. Mocht je daar ook last van hebben is de oplossing om hem even zachter te zetten en dan weer op z'n hardst. Probleem weg.
Zojuist de Moto G 16GB bij de Mediamarkt gehaald, tot nu toe alles goed. De 4.4.2 update kreeg ik bij het booten meteen binnen ;-)
Ik kwam op XDA ook wat verhalen tegen over 'dode' accu's. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat het helpt om hem dan in de vriezer te leggen. Voor degene die er last van hebben, zoek even op XDA.
Motorola word overgenomen door Lenovo, heeft dat nog invloed op de updates rechtstreeks van Google voor de moto G?
druk en typefouten voorbehouden
Ik las het ook al, dacht precies hetzelfde. Hopelijk blijft motorola van google

Daar hebben we het raden naar natuurlijk, maar zeer waarschijnlijk heeft dit wel een invloed.lutkeveld schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:15:
Motorola word overgenomen door Lenovo, heeft dat nog invloed op de updates rechtstreeks van Google voor de moto G?
Het is me wel nog niet duidelijk of het nu reeds verkocht is (of de deal al is gesloten om het te verkopen), of dat er gesprekken zijn?
't is daarnet officieel bekend gemaakt door de Google CEO dat Motorola Mobility voor 2,91 miljard dollar aan Lenovo is verkocht
Ik vrees hiermee dat 4.4 de laatste update is/was voor ons toestel... Jammer maarja, denk dat de community rond deze telefoon wel groot genoeg is om ons nog lang van updates te voorzien.
Er is nu toch ook een Moto G Play edition die hardwarematig gelijk is. Dan zal het ook wel mogelijk moeten zijn een Play edition te maken van een gewone Moto G. Dan blijf je voorzien van de meest recente updates.
Verwijderd
Daar heb je een punt.. Ik hoop het in ieder geval wel !!easyriider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:33:
Er is nu toch ook een Moto G Play edition die hardwarematig gelijk is. Dan zal het ook wel mogelijk moeten zijn een Play edition te maken van een gewone Moto G. Dan blijf je voorzien van de meest recente updates.
Dat lijkt me erg sterk. Het ding is net een paar maanden geleden gereleased, en het bedrijf blijft hetzelfde. Lijkt me geen goede marketing om direct de support voor toestellen stop te zetten.SiM0 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:38:
Ik vrees hiermee dat 4.4 de laatste update is/was voor ons toestel... Jammer maarja, denk dat de community rond deze telefoon wel groot genoeg is om ons nog lang van updates te voorzien.
Is wel afwachten, me al eens verdiept in Lenovo Smartphones en op dit moment blinkt Lenovo op het gebied van support en software updates niet uit. Erg slechte reviews.Esumontere schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:13:
[...]
Dat lijkt me erg sterk. Het ding is net een paar maanden geleden gereleased, en het bedrijf blijft hetzelfde. Lijkt me geen goede marketing om direct de support voor toestellen stop te zetten.
Wellicht dat door de overname van een echte Smartphone bouwer/ontwikkelaar dit voor Lenovo de stap kan zijn om betere producten uit te brengen.
Afwachten dus.
Ik heb een vraagje over het opslaggeheugen. Ik zoek namelijk een ander toestel voor m'n vrouw. Die heeft nu een Wildfire S en ze wordt er knettergek van dat ze eigenlijk alleen nog maar ruimte heeft om Whatsapp te installeren en dan nog meldingen krijgt dat het interne geheugen bijna vol zit. Dingen naar de SD-kaart verplaatsen heeft daarbij ook maar beperkt zin.
Mijn vraag is dus: hoe groot is de kans op vergelijkbaar gedonder met een 8GB Moto G? Is er hier sprake van een enkel geheugen van 8GB zonder zo'n harde knip zoals je op toestellen met een SD-kaart hebt? Ikzelf denk dat het wel losloopt (5GB vrij voor de gebruiker versus 512MB romgrootte voor de Wildfire S), maar ik zou toch graag even willen checken of m'n vermoeden daarover klopt
.
Mijn vraag is dus: hoe groot is de kans op vergelijkbaar gedonder met een 8GB Moto G? Is er hier sprake van een enkel geheugen van 8GB zonder zo'n harde knip zoals je op toestellen met een SD-kaart hebt? Ikzelf denk dat het wel losloopt (5GB vrij voor de gebruiker versus 512MB romgrootte voor de Wildfire S), maar ik zou toch graag even willen checken of m'n vermoeden daarover klopt
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Verwijderd
Je zal nog iets van 4gb overhouden, tenminste op mijn 16gb hou ik nog meer dan 12gb over.
Mijn vriendin had ook een wildfire, en met de G heeft ze geen enkel probleem,
Maar ik zou toch aan raden om voor die 3 tientjes de 16GB te nemen.
BTW, mijn Wifi probleem thuis, dat hij bleef hangen op ip adres ophalen bij slechts 1 streepje wifi is over, nu ik ben overgestapt op een fixed ip ipv dhcp. Nu maakt hij direct verbinding, en blijft stabiel.
Mijn vriendin had ook een wildfire, en met de G heeft ze geen enkel probleem,
Maar ik zou toch aan raden om voor die 3 tientjes de 16GB te nemen.
BTW, mijn Wifi probleem thuis, dat hij bleef hangen op ip adres ophalen bij slechts 1 streepje wifi is over, nu ik ben overgestapt op een fixed ip ipv dhcp. Nu maakt hij direct verbinding, en blijft stabiel.
Is het mogelijk de Moto G aan de pc te hangen via de usb kabel die erbij geleverd is, maar dat ie dan niet automatisch wordt opgeladen? Want ik wil enkele bestanden op mijn mobiel zetten en dit kan niet draadloos he? Maar ik wil ook niet dat ie wordt opgeladen terwijl ik bezig ben...
@Bananenplant
Als je alleen maar wat Apps en fotootjes op je toestel zet heb je naar mijn idee genoeg aan de 8GB. Als je veel muziek en eventueel kaarten voor navigatie erop wil dan zou ik de 16GB aanraden.
@Outlandos
Maakt toch niet uit dat hij opgeladen word? Je kan tegelijkertijd ook met de USB kabel bestanden op de Moto G zetten.
Ja kan overigens ook draadloos bestanden overzetten, Ik gebruik bijvoorbeeld Total Commander met de LAN plugin. Verder gebruik ik ook MyPhoneExplorer en hiermee kan ik ook bestanden draadloos op de Moto G zetten.
Als je alleen maar wat Apps en fotootjes op je toestel zet heb je naar mijn idee genoeg aan de 8GB. Als je veel muziek en eventueel kaarten voor navigatie erop wil dan zou ik de 16GB aanraden.
@Outlandos
Maakt toch niet uit dat hij opgeladen word? Je kan tegelijkertijd ook met de USB kabel bestanden op de Moto G zetten.
Ja kan overigens ook draadloos bestanden overzetten, Ik gebruik bijvoorbeeld Total Commander met de LAN plugin. Verder gebruik ik ook MyPhoneExplorer en hiermee kan ik ook bestanden draadloos op de Moto G zetten.
[ Voor 48% gewijzigd door TVL op 30-01-2014 12:32 ]
Je hebt geen bluetooth op de pc?Outlandos schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:03:
Is het mogelijk de Moto G aan de pc te hangen via de usb kabel die erbij geleverd is, maar dat ie dan niet automatisch wordt opgeladen? Want ik wil enkele bestanden op mijn mobiel zetten en dit kan niet draadloos he? Maar ik wil ook niet dat ie wordt opgeladen terwijl ik bezig ben...
Ja, hij zal wel opladen als je via usb koppelt, maar je zou dan via de verkenner android moeten kunnen benaderen.Outlandos schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:03:
Daarnaast zijn er tich apps beschikbaar waarmee je draadloos via pc en smartphone kunt werken, bijvoorbeeld dmv ftp servertje opzetten.
En anders kun je nog altijd via de cloud (google drive, dropbox bijvoorbeeld) dingen overzetten.
Gisteravond ook een Moto G 8gb gekocht. Mooi toestel, zeer snel en haarscherp display.
Minpunt echter is dat ik nu al wat stof aan de boven en onderkant tussen scherm en rand zie zitten... Dat is wel erg snel!
Minpunt echter is dat ik nu al wat stof aan de boven en onderkant tussen scherm en rand zie zitten... Dat is wel erg snel!
Ff dichtkitten is de best werkende oplossing.mannetje19 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:40:
Gisteravond ook een Moto G 8gb gekocht. Mooi toestel, zeer snel en haarscherp display.
Maar dus geen gezeur met een beperkt stuk gereserveerd geheugen voor apps zoals je dat zou hebben bij een sd-kaartTVL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:26:
Ik durf ook niet goed de Moto G aan mijn, in dit geval, Mac te hangen. Heb op XDA gelezen dat dan het batterij percentage in de war raakt met als gevolg een accu-drop. Zal allemaal wel meevallen maar de accu, ook al gaat deze erg lang mee ;-) , een probleemkindje is.
Thanks, googledrive is de oplossing.horizon1978 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:28:
[...]
Ja, hij zal wel opladen als je via usb koppelt, maar je zou dan via de verkenner android moeten kunnen benaderen.
Daarnaast zijn er tich apps beschikbaar waarmee je draadloos via pc en smartphone kunt werken, bijvoorbeeld dmv ftp servertje opzetten.
En anders kun je nog altijd via de cloud (google drive, dropbox bijvoorbeeld) dingen overzetten.
Een goede tip is in elk geval voorkomen dat je telefoon uit gaat doordat de accu helemaal leeg is. Het best stop je hem gewoon tussen 3-5% (better safe than sorry) in de accu en laat je hem helemaal vol lopen.johien schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:43:
Ik durf ook niet goed de Moto G aan mijn, in dit geval, Mac te hangen. Heb op XDA gelezen dat dan het batterij percentage in de war raakt met als gevolg een accu-drop. Zal allemaal wel meevallen maar de accu, ook al gaat deze erg lang mee ;-) , een probleemkindje is.
Waarom zou het daarmee wel mogelijk zijn? Die Moto G Play Edition valt nu toch ook onder Lenovo? Of zeg ik nu iets stoms?easyriider schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:33:
Ik blijf mijn accu raar vinden: twee nachten achtereen ging er zo'n 15% per nacht af, vannacht ineens maar 5%. Terwijl ik niks heb gedaan.
En ik snap ook niet hoe het kan dat de ene accu-issues heeft en de ander niet. Is dat dan een defect of heeft de ander alles gewoon heel optimaal ingesteld? Ik red 2 dagen bijvoorbeeld echt niet bij normaal gebruik. 1,5 dag is dan wel de max.
Hm, misschien is dit toestel voor mijzelf ook wel interessant. Ik zat na te denken over een 2ehands Nexus 4 om daar CyanogenMod op te zetten, maar wellicht wil dat ook prima op dit apparaatje
.
Waar hebben ze de 16GB versie?Fransfb schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:23:
Zojuist de Moto G 16GB bij de Mediamarkt gehaald, tot nu toe alles goed. De 4.4.2 update kreeg ik bij het booten meteen binnen ;-)
Verwijderd
Ik heb eventueel nog wel een 2e hands Nexus 4 liggen mocht je intresse hebben stuur gerust een berichtjeBananenplant schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:49:
Hm, misschien is dit toestel voor mijzelf ook wel interessant. Ik zat na te denken over een 2ehands Nexus 4 om daar CyanogenMod op te zetten, maar wellicht wil dat ook prima op dit apparaatje.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.