Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35
Heb weer inmiddels dalvik ipv art
facebook werkt weer als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Zit te twijvelen tussen deze Moto G (16GB versie) of de Nexus 5. Welliswaar is de Nexus 5 dubbel zo duur, maar ik zoek een telefoon die snel is en blijft (ook na verloop van apps installeren). Kan iemand mij een indicatie geven hoeveel apps deze Moto G kan draaien tot dat deze aanzienlijk trager wordt? :)
(wellicht is iets meer investeren in een telefoon toch verstandiger deze keer (heb normaal altijd een telefoon rond de 200 euro)).

Hoor graag van jullie, Gr b00ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35
b00ster schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:36:
Zit te twijvelen tussen deze Moto G (16GB versie) of de Nexus 5. Welliswaar is de Nexus 5 dubbel zo duur, maar ik zoek een telefoon die snel is en blijft (ook na verloop van apps installeren). Kan iemand mij een indicatie geven hoeveel apps deze Moto G kan draaien tot dat deze aanzienlijk trager wordt? :)
(wellicht is iets meer investeren in een telefoon toch verstandiger deze keer (heb normaal altijd een telefoon rond de 200 euro)).

ik vind hem sneller dan mijn xperia z met precies evenveel apps erop
maar mijn z had nog 4.2.2
en moto g 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
SonyEricsson schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:51:
[...]

ik vind hem sneller dan mijn xperia z met precies evenveel apps erop
maar mijn z had nog 4.2.2
en moto g 4.4
Dat is wel een heel goed verkoop argument voor de Moto G. Volgens mij heeft Motorola een beste goede software-hardware integratie.

En voor Booster:
Je vergelijkt de Moto G met de Nexus 5, als je toch de 399, euro wil uitgeven ga dan de Moto X met de Nexus 5 vergelijken.

[ Voor 16% gewijzigd door horizon1978 op 20-01-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49

Met de Nexus 5 krijg je van google in ieder geval 18 aan officiële updates, van de community nog langer (zo heb je Android 4.4.2 voor de Nexus one terwijl die officieel tot max 2.3.7 gaat).

En qua snelheid kom je de volgende 2 jaar zeker probleemloos door, telefoons zijn tegenwoordig zo snel dat dit geen probleem zal vormen.

Dus Nexus 5 nemen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Dan zou ik dus de moto G nemen en voor die andere 200 euro lekker je vriendin (of wie dan ook) mee uit eten nemen ;) Met een Moto G zul je gewoon niks tekortkomen, en 199 euro... No brainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Mijn telefoon is niet geroot en er staat geen carriername boven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:40

Het is net wat je wilt. De Nexus 5 heeft de snelste hardware die er op het moment beschikbaar is. Je kunt je afvragen of je dat nodig hebt. Waar wil je de telefoon allemaal voor gebruiken? Aangezien je in veel gevallen prima af met de Moto G. Prima scherm, prima hardware ( weliswaar niet het allersnelste maar hij is zeker snel genoeg ) en een prachtig prijskaartje.

Wil je meer bijvoorbeeld: Een beter scherm, betere hardware, betere camera en altijd de snelste updates van Android, ga dan voor de Nexus 5.

Loop een willekeurige telefoonwinkel is om de toestellen te vergelijken. Een korte ervaring met de toestellen geeft vaak de doorslag ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PCSO op 20-01-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
PCSO schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:47:
[...]

Het is net wat je wilt. De Nexus 5 heeft de snelste hardware die er op het moment beschikbaar is. Je kunt je afvragen of je dat nodig hebt. Waar wil je de telefoon allemaal voor gebruiken? Je bent in veel gevallen prima af met de Moto G. Wil je meer bijvoorbeeld: Een beter scherm, betere hardware, betere camera en altijd de snelste updates van Android, ga dan voor de Nexus 5.

Loop een willekeurige telefoonwinkel is om de toestellen te vergelijken. Meestal geeft dat de doorslag ;)
Heb de Moto g getest bij de MM en een collega van mij heeft de Nexus 5 (ook al op gespeeld). Ik heb altijd telefoons gehad in het 200-250 euro segment waarbij later toch merkbaar wordt dat de telefoon vertraagd. Ik wil nu een stapje hoger maar vraag me af of een stap niet beter is (financiël is het wel mogelijk zegmaar). Ik game minimaal en foto kwaliteit vindt ik niet heel belangrijk, scherm en video, geluidskwaliteit echter wel (bijv streamen via mijn NAS). Jullie maken de keuze trouwens ook niet echt makkelijker haha! :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
b00ster schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Heb de Moto g getest bij de MM en een collega van mij heeft de Nexus 5 (ook al op gespeeld). Ik heb altijd telefoons gehad in het 200-250 euro segment waarbij later toch merkbaar wordt dat de telefoon vertraagd. Ik wil nu een stapje hoger maar vraag me af of een stap niet beter is (financiël is het wel mogelijk zegmaar). Ik game minimaal en foto kwaliteit vindt ik niet heel belangrijk, scherm en video, geluidskwaliteit echter wel (bijv streamen via mijn NAS). Jullie maken de keuze trouwens ook niet echt makkelijker haha! :) ;)
Ik zou zeker weten voor de Nexus 5 gaan, vooral ook vanwege je 'traagheidseis' (Nexus 5 heeft 2 GB RAM i.p.v. Moto G's 1) en de Nexus 5 heeft een Full HD-resolutie i.p.v. HD.

[ Voor 3% gewijzigd door Domokun op 20-01-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:40
b00ster schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:01:
[...]

In het 200 - 250 segment van eerder ( 2010 , 2011, 2012 ) zat je vaak aan budget toestellen met een oude android versie. Deze versie ( 2.3.* tot aan 4.0.* ) was voor de meeste toestellen al gauw een bottleneck. Plus dat de oude toestellen geen of weinig updates kregen van de fabrikant. Echter de nieuwste android versies ( 4.2 tot aan 4.4.* ) gaan zo veel beter om met de hardware waardoor android veel beter loopt op smartphones met budget / midrange hardware.
Eigen ervaringen met een Optimus 2x die standaard niet verder kwam dan versie 4.0.* . Via een custom rom en android 4.2.2 en hoger werkt de telefoon veel beter dan op de oude versies met relatief matige hardware anno 2014.
Wat ik er mee wil zeggen is dat de optimalisatie van de software zoveel beter is dan een aantal jaren geleden zodat je met de Moto G ook prima uit de voeten kunt.Versie 4.4 is al aangekondigd en bij diverse mensen al geinstalleerd!

Het scherm is van prima kwaliteit zoals ook te lezen is in de diverse reviews, oa die van tweakers zelf. De geluidskwaliteit kan ik niet beoordelen aangezien ik zelf de moto G niet heb.

Besef wel dat je voor € 200 veel krijgt, maar dat het geen garantie is voor een complete, vlekkeloze ervaring van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Het enige wat mij echt tegenvalt is het bereik van wifi.
Geluids en scherm kwaliteit zijn echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
loll schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:25:
Het enige wat mij echt tegenvalt is het bereik van wifi.
Geluids en scherm kwaliteit zijn echt prima.
Mijn Wifi berreik is toch echt prima, misschien ligt het aan je router? Of toevallig net een slecht toestel?
De geluidskwaliteit is niet echt goed maar ik moet zeggen dat de nexus 5 ook lang niet in de buurd komt bijv een HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik krijg mijn mail niet automatisch binnen alleen via verversen en als hij binnen komt krijg ik geen melding via de standaard mail app. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

-Magnat- schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:01:
Ik krijg mijn mail niet automatisch binnen alleen via verversen en als hij binnen komt krijg ik geen melding via de standaard mail app. Meer mensen last van?
Er komt bij mij sporadisch automatisch wat binnen. Meestal moet ik het inderdaad zelf verversen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Sync niet goed staan? Die kun je bij accounts op automatisch zetten. En in de mail app de frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
4play schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:34:
Ik heb begrepen dat ART momenteel echt helemaal 0.0 toevoegt aan je ervaring en dat het alleen erin zit zodat de developers kunnen testen voor de toekomst.

Aangezien er nog geen apps zijn gecompiled in ART is het dus totaal nutteloos als eindgebruiker om daar nu naar over te gaan. Al het verschil zit tussen de oren...
Vergeet ook niet dat Xposed Framework incompatibel met ART is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56
Beuzelarij schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:21:
[...]

Vergeet ook niet dat Xposed Framework incompatibel met ART is.
Daar merk ik op mijn tablet weinig van.. :+
Maar goed, daar zit een Rockchip in, misschien dat dat verschil maakt?

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 21-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
guapper schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:36:
Daar merk ik op mijn tablet weinig van.. :+
Maar goed, daar zit een Rockchip in, misschien dat dat verschil maakt?
Je weet zeker dat ART gebruikt wordt en niet Dalvik, ook al heb je die eerste ingeschakeld?
Xposed Framework schijnt automatisch terug te schakelen naar Dalvik als je (al dan niet per ongeluk) ART hebt ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Beuzelarij schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Je weet zeker dat ART gebruikt wordt en niet Dalvik, ook al heb je die eerste ingeschakeld?
Xposed Framework schijnt automatisch terug te schakelen naar Dalvik als je (al dan niet per ongeluk) ART hebt ingeschakeld.
Ga ik vanavond maar eens checken.

Als ik er zo ff wat op na lees, lijkt het er in elk geval op dat je bewering klopt. :o

*geluid van brekende klomp*
Draait inderdaad weer dalvik..

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 22-01-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Freakie1NL schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:59:
[...]

Dit heb ik dus gedaan, moest vanaf de drive. Alleen kan ik AOSP keyboard helemaal niet uitschakelen. En vermoed dat ik daardoor nog steeds geen auto aanvulling heb.

Ik heb nu dus nu 3 keuzes (zie screenshot) waarbij ik AOSP dus niet kan uitvinken.

Iemand een idee?

Wilde eerst wachten tot 4.4 maar las dat daar nog steeds geen woordenboek inzit.

[afbeelding]
Vanuit de Amerikaanse Play Store kun je Google Keyboard wel gewoon downloaden, zodat je alsnog het goede woordenboek hebt. Dan hoef je dus niet zelf de eerder genoemde apk te downloaden en installeren. Deze methode werkt daarvoor prima: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2433299 . Op die manier kun je Google Keyboard dan ook veel makkelijker updaten (daarvoor moet je dan wel ook weer in de Amerikaanse Play Store zitten). Na installatie vanuit de Play Store kon ik het vinkje van het standaard AOSP-toetsenbord direct verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de Moto ge-root toen ik hem binnen kreeg, toen stond de oude Android-versie er nog op. Net wil ik de update installeren (gewoon netjes gewacht totdat hij aan werd geboden). Hij wordt keurig gedownload, de telefoon herstart zichzelf en dan krijg ik een Error. -O- Daarna start de telefoon weer op en heb ik, uiteraard, nog steeds de oude Android-versie.

Iemand een idee wat dat kan zijn? Om die root er nou af te halen voor deze update is ook weer zo wat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Heb je een custom recovery erop staan? Volgens mij is dat de oorzaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat staat er inderdaad op. Hmz, omdat ik dat niet wil verwijderen zal ik dus maar eens zoeken naar een ROM waar 4.4 al inzit.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Laatst online: 17-09 23:00
Kan je niet de stock recovery tijdelijk terugzetten en na de update weer een custom recovery flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 20:07
Ik heb mijn Moto G na de 4.4.2 OTA update geroot en TWRP als recovery geinstalleerd.

Nu kreeg ik net toch een OTA update binnen van een nieuwere 4.4.2 update. Gaat dat goed als ik die installeer?

Huidige:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/systeem.png

Nieuwe update:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/update.png

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 10:35
Een nieuwere versie dan 4.4.2?

Dat lijkt me een bug te zijn dan eerder. Ik zie ook nergens op andere sites of fora iets over een update na 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:05

H.Boss

Hugo Boss

Dat krijg je meestal als er een custom rom opzit. Ook al is het de OTA via een andere weg erop gezet.

Dan krijg je achteraf nog een update van het origineel.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Dan heb je niet goed gekeken: op XDA hebben ze het er ook al over.

En het gaat niet: gelukkig heb ik nandroid backup terug kunnen zetten want ik was root kwijt :)

Edit: het is dus echt een extra (4.4.2) update, na de regulier 4.3-->4.4.2 update, ook maar 1,9 MB groot. Zal dus iets van Motorola zijn, bugfix o.i.d.

[ Voor 31% gewijzigd door vandermark op 21-01-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een android middenklasser voor mijn tante. Nu kom ik uit op de Moto G16gb, Sony Xperia Sp en de HTC One S. Moto G is met een abo het goedkoopste, scheelt ongeveer 5 euro per maand met de Sony en de HTC. Welke telefoon raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mjkmobI schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:50:
Ik ben op zoek naar een android middenklasser voor mijn tante. Nu kom ik uit op de Moto G16gb, Sony Xperia Sp en de HTC One S. Moto G is met een abo het goedkoopste, scheelt ongeveer 5 euro per maand met de Sony en de HTC. Welke telefoon raden jullie aan?
One S is te oud, Xperia SP heeft voordelen maar denk dat voor je Tante de Moto G de veiligste keuze is waar het minste aan mis kan gaan.

Overigens de Xperia SP is niet een slecht toestel maar begint nu ook ouder te worden en niet dat je het merkt maar wel in dingen als updates en het up to date blijven.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:31:
Ik heb mijn Moto G na de 4.4.2 OTA update geroot en TWRP als recovery geinstalleerd.

Nu kreeg ik net toch een OTA update binnen van een nieuwere 4.4.2 update. Gaat dat goed als ik die installeer?

Huidige:
[afbeelding]

Nieuwe update:
[afbeelding]
Hoe pas je die statusbar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
Xposed + gravitybox vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Klopt en dan ook nog de modules appsettings en tinted statusbar binnen xposed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Gravitybox crasht hier altijd, ook na reboot / reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Is het mogelijk om V!per4android op de moto g te installeren?

Hoorde namelijk dat het geluid via hoofdtelefoons slecht was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
GigaPixels schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:08:
Gravitybox crasht hier altijd, ook na reboot / reinstall.
Gebruik je wel de goede versie?
Er zijn 2 aparte downloads voor Android Jellybean en KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Mijn iPhone 3GS (got it since day one) eindelijk vervangen voor een nieuwe phone, de Moto G.

Ik heb een paar vragen die deels Moto G gerelateerd zijn en deels Android (4.4):

- Wanneer ik in Chrome door mijn huidige tabs scroll gaat het beeld flikkeren en uiteindelijk wordt ie helemaal zwart, hebben jullie dit probleem ook? Online schijnt het al langere tijd bekend te zijn:

http://productforums.goog...ZKFgoE%5B101-125-false%5D

- Standaard zit er geen Nederlands woordenboek op en autospelling naar Nederlandse woorden lukt dus niet, is hier een oplossing voor?

- Ik kan niet zien hoeveel nieuwe whatsapp berichten ik heb door simpel naar het icoontje te kijken, bij iPhone stond er dan een rood ballonnetje boven met een getal erin die aangaf hoeveel ongelezen berichten je had.

- Is er een modus waarbij mijn notificaties geen geluid geven, maar het scherm wel oplicht als er bijv nieuwe berichten binnen komen? Ik kan uberhaubt geen [stille]modus vinden bij instellingen?

- Onder Instellingen -> Beveiliging kun je Widgets instellen aan- of uitvinken, wat houdt dit in? Want de widgets werken volgens mij gewoon ook al staat deze functie uitgevinkt?

- Wat is het verschil tussen de app Foto's en Galerij? En waarom kan ik soms kiezen tussen Foto's, Galerij en Videospeler [één keer] of [voor altijd] selecteren?

- Is het mogelijk in te stellen dat het toetsenboord niet draait in Hangout en Whatsapp, maar tegelijkertijd de mogelijkheid wel blijft om in horizontale modus te gaan tijdens bijv browsen en youtube kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 22-01-2014 12:53 . Reden: Enkele typo's verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:01
Outlandos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:44:
- Is er een modus waarbij mijn notificaties geen geluid geven, maar het scherm wel oplicht als er bijv nieuwe berichten binnen komen? Ik kan uberhaubt geen [stille]modus vinden bij instellingen?
Daar is de notificatie-led toch voor? Stille modus moet er wel zijn, probeer eens volume-down in te houden. Hij zou dan het volume moeten verlagen totdat hij in trilstand en vervolgens stille modus gaat.
- Wat is het verschil tussen de app Foto's en Galerij? En waarom kan ik soms kiezen tussen Foto's, Galerij en Videospeler [één keer] of [voor altijd] selecteren?
Ik geloof dat Foto's een Google app is. Iets met Picasa ofzo (gisteren snel iets opgezocht, ik vroeg me hetzelfde af). Galerij zal de standaard app zijn die op de telefoon staat.
- Ik kan niet zien hoeveel nieuwe whatsapp berichten ik heb door simpel naar het icoontje te kijken, bij iPhone stond er dan een rood ballonnetje boven met een getal erin die aangaf hoeveel ongelezen berichten je had.
Daar zal vast een app voor zijn. Als ik het me goed herinner kan je met MissedIt o.a. op je lock-screen laten zien hoeveel ongelezen berichten je hebt.
- Is het mogelijk in te stellen dat het toetsenboord niet draait in Hangout en Whatsapp, maar tegelijkertijd de mogelijkheid wel blijft om in horizontale modus te gaan tijdens bijv browsen en youtube kijken?
Ook hier zal vast een app voor zijn zodat je per applicatie in kan stellen of je wel of geen landscape view wil. Zelf geen ervaring mee dus je moet zelf even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Even een toevoeging naar aanleiding van het Mediaserver probleem, welke bij sommige mensen de accu leeg trekt.
Ik heb de systeemupdate naar KitKat gehad, deze heeft dus niet alle problemen verholpen. In eerste instantie was het Skype die voor problemen zorgde. Skype verwijderd. Probleem opgelost.
Gisteren heb ik PlayerPro Music Player gedownload. Zonder de app daadwerkelijk te gebruiken, komt het zelfde probleem weer naar voren met de Mediaserver. Mediaserver gebruikt 17%.

Nu moet ik zeggen dat Google Play Music ook ineens veel gebruikt, maar liefst 39%. Misschien heeft dit te maken met het feit dat ik Google Music Manager op de pc heb gebruikt om al mijn muziek te uploaden en dit afspeel via Google Music.

Scherm gebruikt maar 16%. Erg uit balans, als je het mij vraagt. Ik ga zien wat het verwijderen van PlayerPro oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mijn iPhone 3GS (got it since day one) eindelijk vervangen voor een nieuwe phone, de Moto G.

Ik heb een paar vragen die deels Moto G gerelateerd zijn en deels Android (4.4):

- Wanneer ik in Chrome door mijn huidige tabs scroll gaat het beeld flikkeren en uiteindelijk wordt ie helemaal zwart, hebben jullie dit probleem ook? Online schijnt het al langere tijd bekend te zijn:

http://productforums.goog...ZKFgoE%5B101-125-false%5D

- Standaard zit er geen Nederlands woordenboek op en autospelling naar Nederlandse woorden lukt dus niet, is hier een oplossing voor?
sieem schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:18:
[...]

Je kan altijd de Google Keyboard installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Is hetzelfde als het meegeleverde keyboard, maar heb je sowieso Nederlandse autocorrect.
- Is er een modus waarbij mijn notificaties geen geluid geven, maar het scherm wel oplicht als er bijv nieuwe berichten binnen komen? Ik kan uberhaubt geen stille modus vinden bij instellingen?
Moet gewoon in te stellen zijn zoals hierboven opgemerkt. Daarnaast vind je onder instellingen bij geluid ook nog opties voor 'stille uren', waarbij notificaties (behalven whatsapp helaas) onderdrukt worden, maar de telefoon wel over gaat.
- Onder Instellingen -> Beveiliging kun je Widgets instellen aan- of uitvinken, wat houdt dit in? Want de widgets werken volgens mij gewoon ook al staat deze functie uitgevinkt?
Dit gaat over widgets op het lockscreen
onder android mag/moet je zelf kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 22-01-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
dutchgio schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Gebruik je wel de goede versie?
Er zijn 2 aparte downloads voor Android Jellybean en KitKat.
Uiteraard, versie 4.4 geinstalleerd op mijn Moto G 4.4 .. :)

@ outlandos: download even Google Keyboard: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 23:20
GigaPixels schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Uiteraard, versie 4.4 geinstalleerd op mijn Moto G 4.4 .. :)
Heb je de module aangezet via Xposed? Xposed Installer -> Modules -> vinkje zetten voor GravityBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bedankt voor alle antwoorden, voor wat betreft mijn eerste vraag: heeft iedereen dat probleem hier of ben ik één van de enigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Outlandos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:15:
Bedankt voor alle antwoorden, voor wat betreft mijn eerste vraag: heeft iedereen dat probleem hier of ben ik één van de enigen?
Ik heb het ook en mijn broer met zijn Sony Experia Z1 heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 09-10 19:35
Op mijn Jiayu G3 had ik ook (eenzelfde) problemen met chrome, maar door toe te passen wat hier te lezen valt was het bij mij opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:30

Steef

GoT's Most Eaten

Outlandos schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:15:
Mijn Moto G heeft hier geen last van @ 4.4.2
Chrome 32.0.1700.99 (chrome://version)

Gebeurt dit je bij alle websites of alleen als je een specifieke website open hebt staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Steef op 22-01-2014 18:15 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2023

hey

Mijn scherm gebruikt 60% van de accu. De batterij is daardoor best snel leeg.
Hoe staan jullie scherminstellingen? En op hoeveel %??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
HaNS1443 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:26:
Op mijn Jiayu G3 had ik ook (eenzelfde) problemen met chrome, maar door toe te passen wat hier te lezen valt was het bij mij opgelost
Ik heb het nu een uurtje zo ingesteld staan en vooralsnog geen last meer van, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Iemand die weet hoe ik gegevens van een Windows Phone kan overzetten naar een Android telefoon.

Edit: na het instellen van mijn hotmail-account is alles gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door Crescendo op 22-01-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
hoe kan je in Kitkat je contacten eigenschappen bekijken of veranderen zonder dat die gelijk gaat bellen als je op de contacten drukt

normaal was het gewoon ingedrukt houden en dan kiezen wat je wilt
maar dat is er nu niet meer :(

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 22-01-2014 20:52 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zit nu allemaal onder People. (Weet niet hoe ze dit in de Nederlandse versie noemen), daar kun je iemand uitkiezen en vervolgens rechts boven op de 3 stipje klikken voor een menu.

[ Voor 36% gewijzigd door xabre16v op 22-01-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
xabre16v schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:54:
Zit nu allemaal onder People. (Weet niet hoe ze dit in de Nederlandse versie noemen), daar kun je iemand uitkiezen en vervolgens rechts boven op de 3 stipje klikken voor een menu.
ppff dat is wel vreemd kan dus niet meer via gewoon telefoon boek dus :(

Nu moet je dus naar Personen en dan doen wat je normaal in telefoon boek deed

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 22-01-2014 20:59 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
xabre16v schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:54:
Personen of Contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
ravw schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:58:
[...]

wat is nu het probleem, je was gewent dat de app telefoon boek heet, en nu heet ie personen?

of bedoel je eigelijk dat je vanuit de dialer/telefoon app een contact wilt bewerken? dan tik je op het kleine plaatje links, dan krijg je een popup met beperkte gegevens (van toepassing op de dialer app), daar klik je op het grote plaatje en je ziet alle details, welke je via de 3 menu puntjes kan bewerken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ThaRabbit schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:14:
[...]

Mijn Moto G heeft hier geen last van @ 4.4.2
Chrome 32.0.1700.99 (chrome://version)

Gebeurt dit je bij alle websites of alleen als je een specifieke website open hebt staan?
Net even gecontroleerd, het is alleen op bepaalde sites zoals gamer.nl en het FOK! forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
hey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:38:
Hoelang staat het scherm aan? Kun je zien als je op dat percentage van scherm drukt. Als het rond de 5 uur ligt bij een gebruik van 100% tot 10% is dat heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey

hey

De telefoon zelf staat op 5 uur 8 min 32 sec en het scherm staat nu op 52% na 56min 38 sec ... # slechte score lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
hey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:49:
De telefoon zelf staat op 5 uur 8 min 32 sec en het scherm staat nu op 52% na 56min 38 sec ... # slechte score lijkt mij
Maar hoeveel batterij in totaal heb je nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

hey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:49:
De telefoon is nu 1d1u11m22s van de lader en heeft nog 66% lading. Het beeldscherm heeft daarvan 22% gebruikt met een tijdsduur van 1u14m30s.
Misschien ligt het aan je instellingen van de helderheid van je scherm?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
hey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:38:
Vergeet niet dat je bij Android na een firmware upgrade er minstens een lading overheen moet gaan wil hij stabilizeren. Ik doe bij KitKat nu zo'n twee dagen met een batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door BarnOwl op 23-01-2014 11:12 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dassenhanger
  • Laatst online: 18-07-2024
Stel dat ik over drie jaar nog heel blij ben met deze foon, maar de accu is gaar. Enig idee of een reparatieservice er dan een nieuwe accu in kan zetten, en hoeveel dit ongeveer zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
in de us kost het buiten garantie vervangen van een moto g accu 40 dollar + taxes:
https://motorola-global-p.../kw/battery%20replacement.

aangezien motorola een erg US geörrienteerd merk is moet dat dus in NL wel voor < 70 euro kunnen.......
(of je besteld zelf een accu voor een tientje en klust em er zelf in)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 23-01-2014 14:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik ben vandaag overgestapt van T-Mobile prepay naar T-Mobile simonly. Allleen nu werkt mobiel internet niet meer. :(

Na half uur in de winkel alles te hebben geprobeerd (APN instellingen, reset, toestel opnieuw opstarten, vliegtuig modes, etc) geen resultaat.

Uiteindelijk heeft verkoper gebeld met zijn helpdesk en advies is om nog 24 uur te wachten.

Hier mensen met soortgelijke ervaring of tips/voorbeeld van werkende APN T-Mobile instellingen bij SimOnly? (Android 4.4.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
check ook eens een ander toestel, als het aan t-mobile ligt dan zal je echt moeten wachten, maar als het bij een ander toestel wel werkt, dan is er iets mis met je APN..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:39
Als je inlogt op de site van T-Mobile dan heb je daar een optie om je type telefoon te selecteren en de instellingen naar je telefoon te laten versturen misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
dassenhanger schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:58:
Stel dat ik over drie jaar nog heel blij ben met deze foon, maar de accu is gaar. Enig idee of een reparatieservice er dan een nieuwe accu in kan zetten, en hoeveel dit ongeveer zou kosten?
Over 3 jaar zullen er ongetwijfeld genoeg goedkopere opties zijn.............. 8)7

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:52
Ik heb een Duitse Moto G en krijg nu melding van een OTA (heb wel al Android 4.4.2 geïnstalleerd). Iemand die weet wat er gepatched werd ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:27
BarnOwl schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:05:
[...]

Over 3 jaar zullen er ongetwijfeld genoeg goedkopere opties zijn.............. 8)7
Toch vind ik de vraag wel terecht. Ik vind het behoorlijk verwerpelijk dat er telefoons worden weggegooid omdat de accu niet goed meer functioneert.

Overigens denk dat er tegen die tijd allang is uitgevogeld hoe je als nog de accu verwangen kunt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angie79
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb eerder al via een link de firmware naar 4.4.2 op mijn moto g gezet, alleen kwam er een melding dat er een update is. Maar hij blijft maar zeggen als ik naar systeemupdates ga dat hij aan het downloaden is, wat nu al een hele tijd duurt,en ik zie ook niet in beeld dat hij bezig is met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 14:19
Iemand hier de Moto G besteld van de site Amazon.de?
Hoelang duurt de verzending hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
argon007 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:29:
Ik heb een Duitse Moto G en krijg nu melding van een OTA (heb wel al Android 4.4.2 geïnstalleerd). Iemand die weet wat er gepatched werd ? :-)
Het gaat om een kleine update naar 175.44.1.en.DE
http://www.mobiflip.de/mo...ix-update-175-44-1-en-de/

Op verschillende Duitse fora gelezen dat het wel 3 dagen kan duren voordat de update van ongeveer 2MB binnen is.
http://www.android-hilfe....-en-de-3.html#post7092545

Ik wacht geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
mannetje19 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:47:
Iemand hier de Moto G besteld van de site Amazon.de?
Hoelang duurt de verzending hierbij?
Niet lang. Zowel 8gb als 16gb had ik binnen twee werkdagen (mits op voorraad uiteraard).

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 09-10 11:44
Juist de moto g (4.3) gekocht, zegt dat er een update is naar 4.2. Maar blijft downloaden en ik zie geen verhoging van percentage... nog iemand met dit probleem? (Wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeli
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-07-2022
coase schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:25:
Juist de moto g (4.3) gekocht, zegt dat er een update is naar 4.2. Maar blijft downloaden en ik zie geen verhoging van percentage... nog iemand met dit probleem? (Wifi)
Zelfde probleem. Ik kan alleen zelfs nergens zien op hoeveel procent hij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Ik heb het ook, kreeg een updatemelding, drukte op downloaden en zie verder niks gebeuren (ook geen statusbar oid). Via systeem updates geeft ie idd wel de melding dat er momenteel een update wordt gedownload.

Betreft nog 4.3 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 12:27
@ werkenslaap
Precies dat heb ik nu
Heb toen wifi even uitgezet en weer aan
Nu sta hij wel in de notificatie balk maar zegt hij dat downloaden wordt hervat bij wifi verbinding (waarmee ik nu gewoon op aan het typen ben)
Hij blijft op 0% hangen naja ik kijk morgen als ik wakker ben (rond een uur of 12)of hij dan al klaar is of überhaupt is begonnen. En anders even mailtje naar Motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06 13:34
Zelfde situatie hier. Eerder gaf hij nog bovenin aan dat hij op 0% stond en verder zou gaan wanneer ik zou verbinden met wifi (ik had al gewoon verbinding).
Nu geeft ie niks meer aan bovenin en wanneer ik controleer zegt ie dat ie aan het downloaden is en ik een melding krijg wanneer hij klaar is.

Gewoon maar afwachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 01-10 14:32
Iemand al eens zijn volume op 100% gezet met oortjes?

Tip: Niet doen :+ :+

Ik heb veel toestellen gehad en luister dan ook altijd muziek op 60-100% maar met de Moto G durf ik niet hoger dan 60% te gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
Vanmorgen bij het aanzetten van mijn moto g werd de 175.44.1.en.DE update gedownload en geïnstalleerd.
Goed dat ik gewacht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:59
Knamix schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:56:
Iemand al eens zijn volume op 100% gezet met oortjes?

Tip: Niet doen :+ :+

Ik heb veel toestellen gehad en luister dan ook altijd muziek op 60-100% maar met de Moto G durf ik niet hoger dan 60% te gaan. 8)7
Zoiets hangt ook sterk af van je oortjes zelf, hoor. Ik merk dat moderne toestellen algemeen veel luider gaan dan vroeger. Wel hebben ze vaak (beetje zoals WIN7) een setting dat ze terugschakelen wanneer er oortjes worden aangesloten. Ik weet niet of onze Moto G dit ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Voor alle ongerustelingen die vrezen voor hun update: no worries & geduld oefenen. (wrs slome server)
Bij mij duurde het ook bijna n dag vanaf de melding tot de daadwerkelijke installatie en nu draait ie als n zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
bird-of-prey schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:31:
Vanmorgen bij het aanzetten van mijn moto g werd de 175.44.1.en.DE update gedownload en geïnstalleerd.
Goed dat ik gewacht heb :)
Idem hier, ben nu van 4.3 naar 4.4.2 gegaan. Komt er dan ook nog een kleine patch?

Zit er allemaal wel weer iets gelikter uit trouwens, verder weinig verschil. Which is good :)

[ Voor 12% gewijzigd door werkenslaap op 24-01-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 09-10 11:44
Mogelijkheid om net zoals bij de S4, bv alle shortcuts te zien via een swipe naar beneden van de bovenbalk?
Zoals Wifi, gps, trillen, schermrotatie, bluetooth, .. Ik heb nu enkel bluetooth, wifi, ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 16:20

TVL

Marco87 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:51:
Zelfde situatie hier. Eerder gaf hij nog bovenin aan dat hij op 0% stond en verder zou gaan wanneer ik zou verbinden met wifi (ik had al gewoon verbinding).
Nu geeft ie niks meer aan bovenin en wanneer ik controleer zegt ie dat ie aan het downloaden is en ik een melding krijg wanneer hij klaar is.

Gewoon maar afwachten vrees ik.
Gister avond kreeg ik deze melding ook op de Moto G van mijn vriendin. Vanochtend is de update uitgevoerd dus gewoon even geduld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kots
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 11:37
ravw schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:58:
[...]

Hoeft niet persé. Je gaat naar je dialer -> druk op het plaatje van je contactpersoon -> druk op het poppetje rechtsboven (rechts van sterretje) -> druk op 3 stipjes rechtsbovenin -> bewerken.

Iets omslachtiger geworden, maar je hoeft niet persé eerst de personen app op te starten ;)

Edit: Ik zag later dat de vraag al beantwoord was, overbodig dus :X

[ Voor 5% gewijzigd door Kots op 24-01-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kots
coase schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:19:
Mogelijkheid om net zoals bij de S4, bv alle shortcuts te zien via een swipe naar beneden van de bovenbalk?
Zoals Wifi, gps, trillen, schermrotatie, bluetooth, .. Ik heb nu enkel bluetooth, wifi, ..
Telefoon rooten, vervolgens Xposed Framework en GravityBox installeren, tada alle aanpasmogelijkheden die je je maar kunt wensen aangezien GravityBox nog veel meer aanpasmogelijkheden heeft. In GravityBox kun je zelf kiezen welke shortcuts je wilt zien, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/thumbnail/ga2y3uva.jpg

Veelal is dit trouwens netjes in het Nederlands vertaald. Bijkomend voordeel is dat je dus geen custom rom hoeft te installeren waardoor je de stabiliteit en accuduur van de stock rom niet verliest.
Gelijk ook even Greenify installeren om je batterij te sparen en apps die veel accu gebruiken te pauzeren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
coase schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:19:
Settings Extended
Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/CxbNqPYxFqc4-_l6Axa_qbEUlEJrGSncvIUjeNXplareFbrxIMowvlau_dzL1VM_u10=h310-rw
https://play.google.com/s...etails?id=com.hb.settings
Heb je geen root voor nodig dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 24-01-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
freelh schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:37:
Zoiets hangt ook sterk af van je oortjes zelf, hoor. Ik merk dat moderne toestellen algemeen veel luider gaan dan vroeger. Wel hebben ze vaak (beetje zoals WIN7) een setting dat ze terugschakelen wanneer er oortjes worden aangesloten. Ik weet niet of onze Moto G dit ook doet?
Is er tegenwoordig niet iets van een wettelijke verplichting om het volume via een koptelefoon te beperken tot een bepaald maximum? Dit om gehoorschade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
Sommige mensen hebben klachten over de geluidkwaliteit van de Moto G. Standaard staat de equalizer aan op 3D Stereo. Dit kun je op de volgende manier wijzigen:

If you go into Settings->Sound->Audio effects then you will find a menu with all sorts of EQ settings for both the built in speaker and wired headphones. By default it is set on the '3D stereo' profile for some reason and it sounds terrible. I switched it to 'Custom' with Surround and Equaliser to off. Equaliser set to Balanced also sounds good depending on the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kots
Esumontere schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Mijn Moto G doet het bij normaal gebruik (soms bellen, veel whatsappen, beetje random browsen en zo nu en dan een spelletje) 2 dagen op 1 acculading. Ik gebruik inderdaad ook de Xperia U lader (levert 700mA), maar merk qua snelheid weinig verschil met laden via pc (ik gebruik wel een USB3 poort met maximale stroom van 900mA). Gebruik jij misschien USB2?

Merk tot nu toe weinig verschil van accugebruik tov 4.3. Ik heb ART wel aanstaan, met als gevolg dat Google Zoeken meer batterij verbruikt dan mijn scherm. Dat is wel een beetje vreemd, toch?
De Moto G kan volgens de specs van Motorola met maximaal 1500mA bijladen. Ik merk een duidelijk verschil de 1000mA lader van mijn oude HTC en de 2000mA lader van mijn nexus 7. Wanneer ik de Nexus 7 lader gebruik is mijn telefoon veel sneller vol. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je je batterij sloopt, de Moto G heeft een beveiliging dat hij met niet meer dan 1500mA zal bijladen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb hier dit nog liggen (komt van een iPhone of iPad geloof ik):

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1262313-0/iphone-ipad-usb-lader-uitgaande-stroom-1000-ma.jpg

Kan ik het kabeltje die bij mijn Moto G zat hierin doen en de Moto G veilig vanaf t stroomnet ermee opladen?

http://www.allekabels.nl/...KDI-eujl7wCFYxQ3godRzkAPg

[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 24-01-2014 18:25 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat kan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Laatst online: 11-08 08:36
Had ineens een batterij-drop van ca. 90% naar 1% in een luttele seconde! De Moto G stond gewoon standby en kreeg een piepje en zette zichzelf uit. Daarna gewoon opgestart en niet aan de lader gedaan. Hij speelt nu al 3 uur YouTube filmpjes af op 1%. Ik ga daarmee door totdat hij uitvalt voordat ik hem weer oplaad. Dan is hij weer gekalibreerd toch? Vreemd maar ik ben niet alleen las ik wel op internet, maar echt vaak lijkt het me ook niet voor te komen. Meerdere mensen met problemen hiermee en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Laatst online: 02-03-2021
Weet iemand hoeveel geheugen er vrij is bij het 8 GB model om apps te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
fransf schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:35:
Weet iemand hoeveel geheugen er vrij is bij het 8 GB model om apps te installeren?
Ik heb 5.52GB vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hey

hey

@johien: Hier hetzelfde probleem! Zat op 55% en opeens een piepje en 1% ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Vraag:

Mn touchscreen reageert steeds minder accuraat.
Merk dat vooral bij t toetsenbord en ook bij t Swipen.
Ohja, ik heb een reboot gedaan (hielp niet) en gebruik geen screenprotector.

Meer mensen met dit euvel?
Kan ik hier zelf iets aan doen?

[ Voor 26% gewijzigd door eekastar op 24-01-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 04:30

Steef

GoT's Most Eaten

johien schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:52:
Had ineens een batterij-drop van ca. 90% naar 1% in een luttele seconde! De Moto G stond gewoon standby en kreeg een piepje en zette zichzelf uit. Daarna gewoon opgestart en niet aan de lader gedaan. Hij speelt nu al 3 uur YouTube filmpjes af op 1%. Ik ga daarmee door totdat hij uitvalt voordat ik hem weer oplaad. Dan is hij weer gekalibreerd toch? Vreemd maar ik ben niet alleen las ik wel op internet, maar echt vaak lijkt het me ook niet voor te komen. Meerdere mensen met problemen hiermee en/of tips?
Dat is mij ook overkomen, doorgebruiken tot de batterij echt helemaal leeg is en de telefoon zichzelf uit schakelt. Vervolgens opnieuw opladen en de telefoon opstarten, should fix it.

Zo zag het er bij mij uit. Dit is éénmalig voorgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YycNfT1.png

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Laatst online: 11-08 08:36
Bedankt voor de feedback. De Moto G is nog steeds filmpjes aan het spelen op 1% accu...
Hopelijk is het na kalibratie opgelost.

Kreeg geen .png screenshots in voorbeeld dus dan maar de link
https://www.dropbox.com/s...t_2014-01-24-19-10-05.png
Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.