Gisteren de Moto G 16 Gb versie ontvangen met de motorola originele flipcover en de hele avond bezig geweest met installeren. Kom van een Samsung Ace 2 af met CM10.2. De eerste indrukken waren niet slecht. Mooi scherm, haarscherp en de telefoon reageert soepel. Migreren ging ook oed, alle wifi wachtwoorden, SMS'sen en belhistorie zijn meegekomen. Sommige data en Apps moesten nog handmatig, maar dat was geen probleem.
Het grote probleem bij de Ace 2 was het geheugen, dit zat met het aantal apps die ik heb draaien telkens op >95% vol (65 Mb vrij). Nu met hetzelfde aantal apps (en nog een beetje meer) nog steeds >40% vrij (380 Mb), dus dat is al een grote vooruitgang. De Ace was wel voorzien van een 32 Gb SD kaart met 20 Gb muziek, dus daar moet ik wel wat consessies doen; Heb op de Moto nu nog zo'n 9.5 Gb over (met 1.9 Gb aan Apps erop). Dus hooguit 5 Gb aan muziek erop.
Het hoesje bevalt redelijk, de autowake functie werkt goed, maar als het een beetje scheef zit, dan gaat het scherm ook aan, dus dat kan je batterydrain kosten als je de telefoon veel in de broekzaak draagt. Ook de kwaliteit van dit hoesje moet zich nog bewijzen.
Zit me alleen af te vragen of ik dit toestel moet rooten; Alhoewel ik nog even moet wennen aan deze Android versie, vond sommige zaken in CM10.2 beter, blijf ik wel voorlopig op Stock firmware. Heb wel een andere Launcher (Nova) draaien, die bevalt me wel beter.
Kortom, tot nu toe een tevreden Moto G gebruiker.
Ik heb alleen nog een vraag mbt de lader;
Kun je alle USB laders gebruiken, ook bv de wat zwaardere van de (nieuwe) Nexus 7?
Arriving Somewhere but not here....