Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Jenthex schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:14:
Iemand die weet waar ik een goede screen protector (alleen zo'n plastiekje dus) kan bestellen voor deze smartphone?
ik heb bij amazon.de deze besteld: Ecultor Motorola Moto G Schutzfolie (6 Stück) inkl. Tuch und Rakel - klare Premium Folie als Displayschutz, incl bezorgen was ik 6.50 kwijt voor 2 moto's G telefoons (en nog 4 folies over, ging beide keren in 1x goed :-).

Folie merk je weinig van imo, alleen bij de uitsparingen voor mic, camera etc zie je het eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:29

E-B

Aapmansz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:22:
Allen dank voor het meedenken over toestel unlocken. Weet nu dat ik geen Chrome moet gebruiken voor de aanvraag en dat dit ook telefonisch kan. Vraag me wel af of je dan de ADB string moet intoetsen of mag dit ook mondeling :+

Voorlopig blijft het toestel gelocked, ff geen zin in herinrichten.

Heb nog wel een andere vraag, beveiligingsadviseur (Sophos) adviseert om encryptie aan te zetten.
Wat zijn eventuele nadelen van toestel encrypten?
Ik weet niet hoe de impact op de/een telefoon zal zijn, maar in het algemeen wordt een apparaat er niet sneller van (dus trager). Ver- en ontsleutelen kost rekenkracht. Geen idee hoe zich dit vertaalt naar het dagelijkse gebruik van de Moto G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Zijn hier misschien mensen die, net als ik, de XT1033 (DualSim) hebben en Android in het Nederlands hebben weten te krijgen? De ROMs met Europese talen zijn alleen beschikbaar voor SingleSim toestellen en de flashbare multilanguages zijn ook alleen specifiek voor die ROMs.
In de tussentijd heb ik een morelocale app in gebruik maar dat zorgt natuurlijk niet voor een compleet Nederlandse android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
sorry.....verkeerd gepost

[ Voor 96% gewijzigd door BarnOwl op 13-03-2014 18:27 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
Ik lees her en der dat miracast niet ondersteund wordt door de moto G, ik kon nergens een oplossing vinden op internet maar op mijn moto G heb ik het wel prima werkend gekregen.

Ik heb het gedaan door weergave > scherm sturen en dan op de drie puntjes bovenaan klikken om de optie draadloze weergave aan te vinken en vervolgens het miracast apparaat aan te klikken.

Ik heb wel in build.prop de regel "persist.debug.wfd.enable=0" naar 1 veranderd, maar ik weet niet of dit essentieel is.

Getest in combi met de netgear pvt3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Michel242186 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:55:
iemand enig idee hoe je de melding van de provider linksboven uit de notificatiebalk krijgt?..is daar root voor nodig?
Een andere launcher als Nova Launcher haalt dat ook weg. Bijkomend voordeel is veel aanpassingsmogelijkheden en die irritante google zoekbalk is ook weg (meer ruimte voor icoontjes)
Kan dus (ook) zonder root.

[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 13-03-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58
16GB Moto G is besteld, morgen ophalen :Y . En hopen dat het een beetje smooth gaat met unlocken en flashen, ik ga wel eerst het scherm en alle sensors goed testen om te zien of alles goed is ivm garantie :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Jenthex schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:14:
Iemand die weet waar ik een goede screen protector (alleen zo'n plastiekje dus) kan bestellen voor deze smartphone?
Dit soort vragen is eigenlijk een apart topic voor. Maar ik wil wel kwijt dat je bijvoorbeeld op ebay ook voor 2-3 euro en gratis verzending 6 van die screenprotectortjes kan krijgen. Ik zit nu op de tweede dus ze gaan 2 of 3 maanden mee, op een gegeven moment heb je de balen van die kleine krasjes en dan vervang je hem. Beter krasjes op me protector dan op me glas :)

Mijn Desire HD heeft ook altijd zo'n el cheapo protectortje gehad en het glas daarvan is nog als nieuw (de foon zelf trouwens niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 07-10 09:14

Altaphista

1. check manual, 2. ask

de Moto G van m'n vrouw heeft sinds 4.4 een erg korte accu duur. Nu ben ik niet zo bekend met android, maar instellingen etc zijn getweaked, maar ie geeft steeds mindere accuduur aan en is soms al na een halve dag leeg. Het scherm staat op z'n minst helder! Direct na het ontkoppelen van de lader, bij 100% accu geeft ie 20 min aan, zie screenshot. Die 20 min loopt langzaam op bij refresh en uiteindelijk doet de phone het zo'n halve dag op de accu. Iemand tips?
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14brjus.png

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Aan je plaatje hebben we niks, beter maak je een screenshot als ie bijna leeg is.

En de Helderheid lekker op Auto zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 13-03-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 07-10 09:14

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Outlandos schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:54:
Aan je plaatje hebben we niks, beter maak je een screenshot als ie bijna leeg is.

En de Helderheid lekker op Auto zetten.
ok done.
ik begrijp nu dat het geen schatting is van hoe lang de accu nog mee gaat, maar een history 8)7 ik maak een screenshot als ie bijna leeg is.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik merkte ook dat mijn batterij de laatste tijd een stuk minder lang meegaat.
(in het begin ~3-4 dagen, nu amper 2)

Vorige week heb ik echter m'n cache partitie gecleared, en ik moet zeggen dat de batterij weer aanzienlijk langer meegaat.
bron
How do I clear Cache Partition on my device?

This will remove any temporary files that may be causing the problem, but will not delete your files or settings.
  1. With the phone powered off, press the VOL DOWN KEY for 2-3 seconds then POWER key then release.
  2. The device will display different BOOT OPTIONS
  3. Use the VOL DOWN Key to SCROLL to Recovery and VOL UP Key to select Tip: If the device reboots, you may have waited [too] long to make a selection, you will need to begin the process again.
  4. The device will display the Motorola logo and then the Android in distress (logo with Exclamation mark)
  5. Press and hold the VOL UP key for 10-15 seconds. While still holding the VOL UP key tap and release the POWER key Tip: You can try this step, holding the phone in landscape. If you are stuck on step 6, try a force reboot by pressing the Power key and Vol Down key, and start the process again.
  6. The device will display additional menu options (Text will appear in BLUE)
  7. Use the VOL DOWN Key to scroll to wipe cache partition and the POWER Key to select this option
  8. The device will then perform the partition wipe
  9. The device will reboot and start the normal power up sequence
Dit verwijderd normaal geen bestanden of instellingen, dus het is het proberen waard voor iedereen die problemen met de batterijduur begint te merken.
Ook heb ik locatie uitgeschakeld, en wifi wordt uitgeschakeld in slaapstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Volvados op 15-03-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:44
Ceejay schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:45:
[...]
Een andere launcher als Nova Launcher haalt dat ook weg. Bijkomend voordeel is veel aanpassingsmogelijkheden en die irritante google zoekbalk is ook weg (meer ruimte voor icoontjes)
Ik heb Nova launcher (prima) en inderdaad, die zoekbalk is wel maar de providernaam niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Volgens mij kan dat niet zonder root.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Als je root hebt kan ik je een goede module aanraden waarmee je je providernaam kan veranderen of zelfs verwijderen, en nog wat andere leuke dingetjes. Maar je hebt wel root nodig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Drat. Recovery flashen mislukt aldoor (twee verschillende versies van CWM).

Hij zegt iets over mismatched partition size. De eerste keer kon ik wel in CWM komen en had ik aangegeven dat ik het herflashen van de stock recovery graag wilde uitzetten. Na een reboot kreeg ik bij recovery "geen opdracht". Nu kan ik helemaal niet meer in recovery komen: die optie start gewoon m'n telefoon op nu.

Wat nu :'( ?

Oh, misschien doe ik iets niet goed: ik was gewend van m'n HTC dat ik op de powerknop moest drukken om te selecteren, misschien ging dat mis. Ik zit nu weer met een "geen opdracht" :') .

Goed, het is nu telkens zo dat ik eenmalig een recovery kan flashen, en er ook in kan komen, maar na een reboot is het telkens weer "geen opdracht" als ik probeer recovery te starten. Met een omweg kan ik dus wel CWM aan de praat krijgen. Misschien moet ik dat maar op die manier regelen dan.

[ Voor 37% gewijzigd door Bananenplant op 14-03-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvados schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:00:
Ik merkte ook dat mijn batterij de laatste tijd een stuk minder lang meegaat.
(in het begin ~3-4 dagen, nu amper 2)

Vorige week heb ik echter m'n cache partitie gecleared, en ik moet zeggen dat de batterij weer aanzienlijk langer meegaat.

[...]

Dit verwijderd normaal geen bestanden of instellingen, dus het is het proberen waard voor iedereen die problemen met de batterijduur begint te merken.
Ook heb ik locatie uitgeschakeld, en wifi wordt uitgeschakeld in slaapstand.
ik zit vast bij 5, hij zegt 'geen opdracht'. Ik druk de vol down knop in voor 3 seconden en dan de vol up knop voor minder dan een seconde en dan laat ik ze allebei los. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:45:
[...]
ik zit vast bij 5, hij zegt 'geen opdracht'. Ik druk de vol down knop in voor 3 seconden en dan de vol up knop voor minder dan een seconde en dan laat ik ze allebei los. Wat doe ik fout?
Voor je op dit scherm komt zou je eigenlijk al de volume up knop moeten inhouden. Ik heb de stappen in mijn eerdere post even aangepast om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Als je CWM recovery erop hebt staan dan is Cache verwijderen gewoon een optie als je de telefoon opstart met de volume omlaag knop ingedrukt.

Zojuist ook maar eens gedaan en SD Maid ook gebruikt om een zooi bestanden om te ruimen (goede app, maar voor der volledige functies heb je wel de paid versie nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 19:25
Hallo, ben van plan om ook de Moto G 16GB te halen. Nu ben ik wel benieuwd of het voor een 'leek' makkelijk is om deze telefoon te rooten? Ik heb deze thread (81 pagina's) niet helemaal door gelezen, maar heeft er iemand een uptodate link naar een pagina waarin aangegeven staat hoe deze telefoon te rooten (las wel ergens dat het rooten niet werkt met de laatste Android update).

O ja, ik lees ook her en der over een folie voor je scherm. Nu heb ik zelf een tijd al een Sony gehad maar daar heb ik nooit een folietje hoeven te gebruiken (telefoon zit altijd in mijn broekzak) en er zit niet 1 krasje op het scherm. Is het scherm van de Motorola gevoelig voor krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
103720 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:43:
Hallo, ben van plan om ook de Moto G 16GB te halen. Nu ben ik wel benieuwd of het voor een 'leek' makkelijk is om deze telefoon te rooten? Ik heb deze thread (81 pagina's) niet helemaal door gelezen, maar heeft er iemand een uptodate link naar een pagina waarin aangegeven staat hoe deze telefoon te rooten (las wel ergens dat het rooten niet werkt met de laatste Android update).
Zoeken naar root levert vijf pagina's op, dus dat is nog wel door te lezen ;).
O ja, ik lees ook her en der over een folie voor je scherm. Nu heb ik zelf een tijd al een Sony gehad maar daar heb ik nooit een folietje hoeven te gebruiken (telefoon zit altijd in mijn broekzak) en er zit niet 1 krasje op het scherm. Is het scherm van de Motorola gevoelig voor krasjes?
Ik gebruik zelf geen folie en heb nergens last van. Het enige wat ik heb gemerkt is dat de rand aan de buitenkant iets hoger is ten opzichte van scherm+bezel. Daar heb ik een heel kleine beschadiging aan opgelopen, die ik verder alleen merk als ik er met m'n hand overheen ga. Voor de rest is het wel een redelijk stevige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Sony doet vanuit de fabriek al een screen protector op de schermen, met de laatste z serie zijn ze daarmee gestopt dacht ik.

Heb zelf de grip shell en dat is wel fijn. Geen screen protector en gelukkig nog geen krasjes. Gewoon goed uitkijken voor zand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 21:51
bas_1981 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:15:
Wat is jullie ervaring met het geluid tijdens het bellen? Bij mij zit er een kraak/trilling doorheen, alsof het speakertje los zit of al stuk is ofzo...

Aangezien ik niet zo heel veel bel heb ik geen idee hoelang dit al is 8)7
Het lijkt er op dat het te maken heeft met de ktitkat update. Er zijn gelukkig meer mensen met een moto g met dit probleem.
https://forums.motorola.com/posts/eacaa46278

indien iemand dit probleem herkend, helpt het wellicht om in dat topic ook even te reageren zodat er misschien aan een fix gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
ik heb die storing ook al ervaren, maar het is niet constant, komt af en toe voor tijdens telefoongesprek. wel een heel vervelende bug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@xenne, en heb je jouw telefoon ook geupdate naar kitkat (had je daarvoor het probleem ook al)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
103720 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:48:
@xenne, en heb je jouw telefoon ook geupdate naar kitkat (had je daarvoor het probleem ook al)?
ik heb het de eerste maal ervaren op 13/02, ik weet niet of kitkat toen al op mijn toestel stond. tijdens het telefoongesprek plots storing, gedurende een seconde of 20? daarna kon ik het gesprek normaal verder zetten. ditzelfde fenomeen heb ik ondertussen nog al een paar keer ervaren (bel niet veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:48

Esumontere

Floep, banaan.

Mijn Moto G is plotseling gestopt met vibreren. Echter, als ik de vibratie met een vibratie-testapp aanzet en de telefoon een tikje geef (of een kwartslag draai) doet hij het ineens weer wel. Iemand die dit probleem herkent en weet hoe het op te lossen? Ik ben momenteel een fabrieks-reset aan het proberen maar ik heb er een hard hoofd in...

[ Voor 14% gewijzigd door Esumontere op 16-03-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
@Xenne en @103720: zouden jullie dit ook willen melden in het topic van het motorola forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Ik merk wel dat mijn wifi er steeds vaker (gemiddeld eens per dag) uitvliegt, vervelende bug imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:30
Outlandos schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:43:
Ik merk wel dat mijn wifi er steeds vaker (gemiddeld eens per dag) uitvliegt, vervelende bug imo.
Ik had dat ook, nadat ik mijn router van nieuwe firmware had voorzien. Veel disconnects en zeer traag wifi. Geen enkel ander apparaat in huis (android phone, windows laptops) had er last van, behalve de moto g.
Met de oude firmware van de router werkt de wifi van mijn moto G (kitkat, root, geen custom rom) weer feilloos.
Dus check ook eens je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zoek de stock-ROM, maar dan het liefst eentje die al ge-root is. Iemand tips?

Uiteraard kijk ik op XDA, maar ik heb last van de bomen en het bos enzo. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
pven schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:19:
Ik zoek de stock-ROM, maar dan het liefst eentje die al ge-root is. Iemand tips?

Uiteraard kijk ik op XDA, maar ik heb last van de bomen en het bos enzo. 8)7
Guide om stock rom te flashen: http://forum.xda-develope...219&highlight=sparsechunk
Lijst met stock roms, kies degene die bij je device past: http://sbf.droid-developers.org/phone.php?device=14

Daarna even rooten: Q8: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2537119

[ Voor 9% gewijzigd door bas-r op 17-03-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank! :)

Laatste vraagje: de ROM 'Android 4.4.2
Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.EURetailSL.en.EU' lijkt me de meest recente en juiste?

Dank @ hieronder! :)

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 20-03-2014 06:42 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
pven schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:10:
Dank! :)

Laatste vraagje: de ROM 'Android 4.4.2
Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.EURetailSL.en.EU' lijkt me de meest recente en juiste?
De SL in Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.EURetailSL.en.EU staat volgens mij voor SimLock. Volgens mij kun je het beste deze versie (Blur_Version.174.44.9.falcon_umts.EURetail.en.EU) flashen en vervolgens updaten naar 176.44.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Esumontere schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:00:
Mijn Moto G is plotseling gestopt met vibreren. Echter, als ik de vibratie met een vibratie-testapp aanzet en de telefoon een tikje geef (of een kwartslag draai) doet hij het ineens weer wel. Iemand die dit probleem herkent en weet hoe het op te lossen? Ik ben momenteel een fabrieks-reset aan het proberen maar ik heb er een hard hoofd in...
Niemand? :( De fabrieksreset en ook booten in safe mode werkte niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:44
blurb.

Ik ben een noob.
Welke redenen zijn er om te rooten en wat is het nut van een ROM erop te zetten. En wat is volgens jullie een goede ROM

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Rooten = wat meer controle over de gehele software, cq je kunt voorgeinstalleerde google apps eraf gooien waar dat nomaliter niet gaat.

Custom Roms: persoonlijke smaak veelal. De ene voegt dat toe, de ander weer dit. Motorola zelf heeft een vrij basic Android versie, weinig extra's en toevoegingen. Zelf vind ik dat een pre en zal dus ook niet zo snel een custom rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:32
Ben nu sinds zaterdag in het bezit van een moto g. Men erste smartphone, hiervoor had ik een oude nokia. Heel tevreden tot hiertoe. Heb wel enkele vragen. Hoe kan ik op een snelle manier men contacten aanpassen? Bij men nokia kon ik groepen aanmaken, en dan kon ik aan een groep een beltoon hangen. Zodat ik een andere toon wou, enkel de toon van die groep moest aanpassen. Kan dit ook bij de moto g? Want ik vind enkel hoe ik een beltoon moet aanpassen bij een individueel contact. En eenmaal ik een beltoon aan een contact heb toegewezen, kan ik nergens terugvinden welke beltoon hieraan gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@felder

individueel is toch nog beter? als je zelf niet weet wie je een beltoon toewijst, doe je het opnieuw? als je bij jezelf denk : bij deze mensen moet ik deze toon horen omdat ze boeiend zijn.. dan weet je dat voor jezelf.. ik denk niet dat je bij al je familie leden denkt : deze moet ik opnemen... iig zo denk ik dat :P

dus in dit geval groepen lijkt me juist niet handig.. maarja.. kan voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@felder

vrij hilarisch dat je die ene functie die deze smartphone niet heeft, en een oude Nokia wèl, hebt gevonden. Kudo's daarvoor!

Verder weet ik dat het wel in Sense (software op HTC toestellen) zit.
Misschien eens een app als 'Go Contacts' downloaden, kijken of het daar in zit, denk het haast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 30-09 10:38
Yess.. mijn Moto G 16GB met dual sim support is binnen. Eerste indruk is zeer positief!

Firmware die op het toestel staat is 171.44.31.falcom_umtsds.AsiaRetail.en.03.

[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 19-03-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:01:
@felder

individueel is toch nog beter? als je zelf niet weet wie je een beltoon toewijst, doe je het opnieuw? als je bij jezelf denk : bij deze mensen moet ik deze toon horen omdat ze boeiend zijn.. dan weet je dat voor jezelf.. ik denk niet dat je bij al je familie leden denkt : deze moet ik opnemen... iig zo denk ik dat :P

dus in dit geval groepen lijkt me juist niet handig.. maarja.. kan voor iedereen anders zijn.
Ik vind dit juist handig. Zo steken al men collega's in een groep. Zo weet ik direct of het iemand van het werk is die belt. Zeer handig voor mij, want ik zit in een wachtdienst.

nog even een andere vraag. Is het normaal wanneer je opgebeld wordt, en het gesprek is gedaan, dat je telefoon ontgrendeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Lord_Dain schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:03:
Yess.. mijn Moto G 16GB met dual sim support is binnen. Eerste indruk is zeer positief!

Firmware die op het toestel staat is 171.44.31.falcom_umtsds.AsiaRetail.en.03.
Congrats! Dat is de firmware die ik er ook op heb staan. Hij is dus bij jou al naar kitkat geupdate? Ik heb dat zelf nog handmatig moeten doen toen ik hem kreeg.

De update van Motorola waar hier een paar weken terug over werd gesproken heb ik nog niet binnen gehad overigens, ook niet als ik handmatig controleer op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Shinji schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:08:
[...]

Congrats! Dat is de firmware die ik er ook op heb staan. Hij is dus bij jou al naar kitkat geupdate? Ik heb dat zelf nog handmatig moeten doen toen ik hem kreeg.

De update van Motorola waar hier een paar weken terug over werd gesproken heb ik nog niet binnen gehad overigens, ook niet als ik handmatig controleer op updates.
Dan zal die betreffende update wellicht of later komen, of misschien niet nodig zijn voor deze versie?

Ik denk dat ik nog even wacht met rooten dan, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Vraagje, ik krijg meerdere keren per dag de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is met de vraag of ik deze wil downloaden of dat ik dat later wil doen.

Ik heb inmiddels begrepen dat het beter is om deze update niet uit te voeren omdat er problemen ontstaan. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze melding niet meer krijg te zien?

( het gaat om de update naar: 176.44.1.en.EU )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij is dat wel de goede update.. staan de letters 'sl' in de firmware naam?

Vraagje, als ik mijn telefoon 'Power Off' geef met USB cable connected, reboot hij ipv dat hij uit gaat? Working as intended?

Gravitybox KK werkt goed, alleen niet voor de statusbalk colors+clock. Jammer.
Edit: werkt wel voor het volume icoontje, maar dat is dan ook 't enige wat in de statusbalk te tweaken is qua color e.d. Clock en battery is niets mee te doen.
Edit2: helaas is dit een known issue, blijkbaar is android op de moto g toch niet volledig AOSP waardoor simpelweg niet alle functies werken :( http://forum.xda-develope...p=51204244&postcount=5404

[ Voor 100% gewijzigd door Lord_Dain op 20-03-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
103720 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:19:
Vraagje, ik krijg meerdere keren per dag de melding dat er nieuwe systeemsoftware beschikbaar is met de vraag of ik deze wil downloaden of dat ik dat later wil doen.

Ik heb inmiddels begrepen dat het beter is om deze update niet uit te voeren omdat er problemen ontstaan. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik deze melding niet meer krijg te zien?

( het gaat om de update naar: 176.44.1.en.EU )
Welke problemen?
Heb zelf alle updates geinstalleerd en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Bananenplant schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:39:
Goed, het is nu telkens zo dat ik eenmalig een recovery kan flashen, en er ook in kan komen, maar na een reboot is het telkens weer "geen opdracht" als ik probeer recovery te starten. Met een omweg kan ik dus wel CWM aan de praat krijgen. Misschien moet ik dat maar op die manier regelen dan.
Nou, vanmorgen even geprobeerd naar recovery te booten vanuit CM11. Het blijkt gewoon te werken, de CWM die ik op de site van CyanogenMod had gedownload is wel blijven staan :) . Had ik weer een boel stress om niks dus :') .

Nu dat stomme waarschuwingsschermpje van de bootloader nog een keertje regelen :P .

Ik ben verder blij verrast met het toestel, met name de beeldkwaliteit. Ik vind 'm ook snel genoeg. Het is alleen wel vervelend dat er een bug in de camera lijkt te zitten, zowel mijn vrouw (stock) als ik hebben er last van dat de camera-app soms gewoon stopt en soms ook gewoon niet meer aan de praat te krijgen is. Op zich is dat natuurlijk jammer, maar aan de andere kant... het toestel is best goedkoop, het was vervelender geweest bij iets dat meer dan 2x zo duur is :P .

Nog wel iets anders trouwens: waar laat CWM mijn nandroid backups? De directory clockworkmod is gewoon leeg :? ? Maar CWM zelf kan ze wel vinden :? ?

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 20-03-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:42:

Vraagje, als ik mijn telefoon 'Power Off' geef met USB cable connected, reboot hij ipv dat hij uit gaat? Working as intended?
Ja, de telefoon kan niet én opladen én uit staan. Dus als je de USB-kabel erin hebt zitten kan de telefoon niet uit en gaat deze dus weer aan als je dat probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Gisteren de Moto G 16 Gb versie ontvangen met de motorola originele flipcover en de hele avond bezig geweest met installeren. Kom van een Samsung Ace 2 af met CM10.2. De eerste indrukken waren niet slecht. Mooi scherm, haarscherp en de telefoon reageert soepel. Migreren ging ook oed, alle wifi wachtwoorden, SMS'sen en belhistorie zijn meegekomen. Sommige data en Apps moesten nog handmatig, maar dat was geen probleem. :9

Het grote probleem bij de Ace 2 was het geheugen, dit zat met het aantal apps die ik heb draaien telkens op >95% vol (65 Mb vrij). Nu met hetzelfde aantal apps (en nog een beetje meer) nog steeds >40% vrij (380 Mb), dus dat is al een grote vooruitgang. De Ace was wel voorzien van een 32 Gb SD kaart met 20 Gb muziek, dus daar moet ik wel wat consessies doen; Heb op de Moto nu nog zo'n 9.5 Gb over (met 1.9 Gb aan Apps erop). Dus hooguit 5 Gb aan muziek erop.

Het hoesje bevalt redelijk, de autowake functie werkt goed, maar als het een beetje scheef zit, dan gaat het scherm ook aan, dus dat kan je batterydrain kosten als je de telefoon veel in de broekzaak draagt. Ook de kwaliteit van dit hoesje moet zich nog bewijzen.

Zit me alleen af te vragen of ik dit toestel moet rooten; Alhoewel ik nog even moet wennen aan deze Android versie, vond sommige zaken in CM10.2 beter, blijf ik wel voorlopig op Stock firmware. Heb wel een andere Launcher (Nova) draaien, die bevalt me wel beter. :+

Kortom, tot nu toe een tevreden Moto G gebruiker. :9~

Ik heb alleen nog een vraag mbt de lader;
Kun je alle USB laders gebruiken, ook bv de wat zwaardere van de (nieuwe) Nexus 7?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:33
Zolang de lader een 5V USB lader zou deze gewoon moeten werken in combinatie met je Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Bananenplant schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:45:
Nu dat stomme waarschuwingsschermpje van de bootloader nog een keertje regelen :P .
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2548530
Nog wel iets anders trouwens: waar laat CWM mijn nandroid backups? De directory clockworkmod is gewoon leeg :? ? Maar CWM zelf kan ze wel vinden :? ?
PhilZ Touch slaat ze ook gewoon op in de directory 'clockworkmod'. Die wordt dan daadwerkelijk gevuld.

Geeft Aroma File Manager bij jou overigens goed beeld? Het schijnt dat in een van de laatste updates van CWM een nieuwe overlay functie wordt gebruikt waar Aroma File Manager wat problemen mee heeft. Daardoor melden sommigen dat er een wat gehusseld beeld wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Laatst online: 06-10 15:58
Hallo allemaal,

Ik had een aantal dagen gelden melding gemaakt over de problemen met mijn wifi in huis. Ik had toen een sitecom WL-351. Ik dacht oorspronkelijk dat het probleem aan de router lag. En echt jong was de router niet meer, dus dacht ik: laat ik een nieuwe kopen. Bij de mediamarkt een Asus RT-AC66U router gekocht. Het probleem met de WPS knop is opgelost, maar ik heb nog steeds last dat de verbinding wegvalt. Als ik in de Play Store een app wil openen krijg ik geregeld de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Ik zie ook geen Wifi icoon in de statusbalk meer.

Af en toe heb ik ook nog steeds last dat ik de melding krijg "beperkte toegang gewijzigd". Deze melding heb ik op mijn oude telefoon nog nooit gehad, dus ik denk niet dat het aan de simkaart ligt. Et staat ook genoeg beltegoed op.

Zijn er misschien mensen die de Moto G gebruiken met de Asus RT-AC66U router? En zijn er mensen die ook verbindingsproblemen hebben met wifi? Ik vind het heel vervelend en ik denk dat het een Firmware bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 16:28
Heb je al geprobeerd om de hele verwijzing naar je router te verwijderen bij de WiFi instellingen, en deze opnieuw aan te maken?

Ik gok dat problemen met je WiFi niets met je SIM kaart te maken hebben. Of je beltegoed.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
guapper schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:01:
Heb je al geprobeerd om de hele verwijzing naar je router te verwijderen bij de WiFi instellingen, en deze opnieuw aan te maken?

Ik gok dat problemen met je WiFi niets met je SIM kaart te maken hebben. Of je beltegoed.. :+
Ik heb die verwijzing verwijderd en opnieuw gedaan, maar het probleem blijft. Sterker nog: die Asus router is nieuw. Volgens mij moet het niet daaraan liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kruidje20 op 20-03-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:32
Lord_Dain schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:42:
Volgens mij is dat wel de goede update.. staan de letters 'sl' in de firmware naam?

Gravitybox KK werkt goed, alleen niet voor de statusbalk colors+clock. Jammer.
Edit: werkt wel voor het volume icoontje, maar dat is dan ook 't enige wat in de statusbalk te tweaken is qua color e.d. Clock en battery is niets mee te doen.
Edit2: helaas is dit een known issue, blijkbaar is android op de moto g toch niet volledig AOSP waardoor simpelweg niet alle functies werken :( http://forum.xda-develope...p=51204244&postcount=5404
Huh apart, ik heb toch echt de clock gecentreerd en de cirkel batterij met percentage in gebruik (gebruik ook xposed framework met GravityBox KK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
incomer schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Huh apart, ik heb toch echt de clock gecentreerd en de cirkel batterij met percentage in gebruik (gebruik ook xposed framework met GravityBox KK
+1 Werkt perfect..................

[ Voor 5% gewijzigd door BarnOwl op 20-03-2014 15:17 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Kruidje20 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:53:
Hallo allemaal,

Ik had een aantal dagen gelden melding gemaakt over de problemen met mijn wifi in huis. Ik had toen een sitecom WL-351. Ik dacht oorspronkelijk dat het probleem aan de router lag. En echt jong was de router niet meer, dus dacht ik: laat ik een nieuwe kopen. Bij de mediamarkt een Asus RT-AC66U router gekocht. Het probleem met de WPS knop is opgelost, maar ik heb nog steeds last dat de verbinding wegvalt. Als ik in de Play Store een app wil openen krijg ik geregeld de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Ik zie ook geen Wifi icoon in de statusbalk meer.

Af en toe heb ik ook nog steeds last dat ik de melding krijg "beperkte toegang gewijzigd". Deze melding heb ik op mijn oude telefoon nog nooit gehad, dus ik denk niet dat het aan de simkaart ligt. Et staat ook genoeg beltegoed op.

Zijn er misschien mensen die de Moto G gebruiken met de Asus RT-AC66U router? En zijn er mensen die ook verbindingsproblemen hebben met wifi? Ik vind het heel vervelend en ik denk dat het een Firmware bug is.
Is een bekende bug van de Moto G. Ik heb hier drie routers/Wlan acc. points in gebruik. Met de andere telefoons is er ook wel eens eentje minder, maar nooit dat een verbinding wegvalt.
Met de Moto g heb ik ook dat hij af en toe helemaal wegvalt. Als ik dan de wifi opnieuw inschakel lukt het weer wel....

Ik denk dat deze telefoon een erg snelle drempel heeft om hem er uit te gooien. Hopelijk met een volgende update beter. Het stoort me niet echt, ik heb nooit lang geen verbinding.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
incomer schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Heb jij de single of dual sim? Ik heb 't idee dat ze op de dual sim een beetje geklust hebben bovenop AOSP waardoor Gravitybox KK er helaas niets mee kan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
BarnOwl schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Is een bekende bug van de Moto G. Ik heb hier drie routers/Wlan acc. points in gebruik. Met de andere telefoons is er ook wel eens eentje minder, maar nooit dat een verbinding wegvalt.
Met de Moto g heb ik ook dat hij af en toe helemaal wegvalt. Als ik dan de wifi opnieuw inschakel lukt het weer wel....

Ik denk dat deze telefoon een erg snelle drempel heeft om hem er uit te gooien. Hopelijk met een volgende update beter. Het stoort me niet echt, ik heb nooit lang geen verbinding.
Ik heb de telefoon per reparatie opgestuurd naar motorola via de BCC. Achteraf is dat misschien niet zo'n goed idee, want als het een softwareprobleem is dan valt er niet veel aan te repareren. De vraag is: gaat Motorola het ooit nog maken, gezien het feit dat zo worden overgenomen. Ik ben bang dat ik hem nu 3 weken kwijt ben, weer terugkrijg en weer bij het zelfde ritueel eindig. Deze telefoon heeft trouwens nog meer problemen. Ik kan via Plex geen Flac naar de Moto G streamen (dan begint hij te haperen) Via internet erachter gekomen dat het een bug is. Daarnaast zijn er klachten over de simkaart (beperkte toegang geweigerd?) en nog veel meer. Ik vind dat dat soort dingen niet mogen voorkomen. Nou kan ik Motorola niet echt kwalijk nemen. Want al die problemen zitten niet in het toestel, maar in Android versie 4.4 (kitkat)

Wordt vervolgd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Het feit dat Motorola is overgenomen doet niets af aan de noodzaak om een goede naam te handhaven. Daar hoort bug fixen zeker bij lijkt me. Maakt niet uit of je onder de paraplu van Google of van Lenovo opereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:42
Iemand die weet waar de functie scherm sturen voor dient? Ik heb al even door dit topic gebladerd maar ik kom niet verder dan miracast?? Als ik op google zoek kom ik alleen maar bij scherm repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik krijg mijn Active Exchange account niet lekker werkend op de Moto G. Ik laat enkel Calendar en contacten syncen, e-mails niet. Op mijn Nexus 7 met exact dezelfde settings geen probleem. Heb account al verwijderd en opnieuw toegevoegd. Eenmalige sync werkt en daarna niets meer.

Nu viel me op dat de calendar er iets anders uit ziet dan op de N7. Ik dacht dat het met DPI settings te maken zou hebben. Nu check ik echter bij 'About' en valt me op dat de Moto G niet de originele Google Calendar erop heeft zitten. Kan hem ook niet bij apps vinden in de Play Store. Ben dus aan het overwegen de Google Calendar erop te plaatsen en te kijken of ik daar meer succes mee heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Beuzelarij schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:43:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2548530

[...]

PhilZ Touch slaat ze ook gewoon op in de directory 'clockworkmod'. Die wordt dan daadwerkelijk gevuld.

Geeft Aroma File Manager bij jou overigens goed beeld? Het schijnt dat in een van de laatste updates van CWM een nieuwe overlay functie wordt gebruikt waar Aroma File Manager wat problemen mee heeft. Daardoor melden sommigen dat er een wat gehusseld beeld wordt weergegeven.
Het blijkt /data/media/clockworkmod/ te zijn, met ES File Explorer met root explorer aan kan ik erbij. Ben ze nu even via Samba naar m'n pc aan het kopiëren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@horizon1978 (en natuurlijk alle anderen), de problemen die zouden ontstaan na de update zijn hier op het Motorola User Forum te vinden:

https://forums.motorola.com/posts/48fb0b8150

Dus dat zijn er nogal wat. Dus ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen hier die de Moto G hebben geupdate naar de 176.44.1.en.EU - versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik heb 176.44.1.falcon_umts.EURetail.en.EU draaien, al een tijdje.

Geen issues op het WiFi wegvallen na, dit heb ik echter alleen thuis, op het werk niet...
Zou mijn exchange issue hier aan gerelateerd zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Card Nox op 21-03-2014 17:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:42
Card Nox schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:32:
Ik heb 176.44.1.falcon_umts.EURetail.en.EU draaien, al een tijdje.

Geen issues op het WiFi wegvallen na, dit heb ik echter alleen thuis, op het werkt niet...
Zou mijn exchange issue hier aan gerelateerd zijn?
Precies dezelfde draaien hier en GEEN issues met wifi oid. Router die ik gebruik is een netgear wndr3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier geen issues met een netgear wndr3700v2 maar wel met een verouderde linksys wrt54g. Bij deze linksys ziet hij af en toe het hele wifi netwerk niet. Zou het wellicht te maken hebben met het kanaal waarop wifi draait? Ik heb ze nl. allebei expliciet op een andere kanaal gezet, ver van elkaar af. De linksys gebruikt kanaal 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Lord_Dain schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:20:
Hier geen issues met een netgear wndr3700v2 maar wel met een verouderde linksys wrt54g. Bij deze linksys ziet hij af en toe het hele wifi netwerk niet. Zou het wellicht te maken hebben met het kanaal waarop wifi draait? Ik heb ze nl. allebei expliciet op een andere kanaal gezet, ver van elkaar af. De linksys gebruikt kanaal 12.
Hoe verhoud zich dat tot andere drukke WiFi kanalen in de buurt?

(Je kunt de WiFi Analyzer app gebruiken om te kijken op welke kanalan het druk is in jouw omgeving.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Ik heb ook geen problemen met de Wifi, zowel thuis niet als op m'n werk. Hebben jullie de optie "slechte verbindingen vermijden" uitgezet? Wellicht dat de wifi daardoor te snel wegvalt?

Mijn moto G bevalt nog steeds goed, alleen het bellen gaat nog steeds niet lekker... M'n geluid is erg slecht. Via het forum heb ik nog geen reactie gekregen https://forums.motorola.com/posts/eacaa46278
Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk via de mail, eens kijken of dat wel iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 22:02
Heb mijn Moto G ondertussen al ruim 3 maanden en de problemen beginnen zich nu toch echt wel te tonen.

Vandaag startte de telefoon plots opnieuw op en de batterij toonde 1%, terwijl deze op ruim 90% batterij stond. Vervolgens bij het rechargen wordt er aangegeven dat de telefoon niet wordt opgeladen. De 1% blijft, maar de telefoon sluit vervolgens ook niet af uitzichzelf. Een reboot wilde ook niet baten.

^Iemand hier een fix voor?

Ook is de wifi verbinding niet de allerbeste. Als de telefoon op zwart gaat (scherm uit, vergrendeld), verdwijnt de wifiverbinding voor bepaalde applicaties. Vooral met Whatsapp grote problemen. Een minuut of 2/3 moet ik wachten voordat Whatsapp ziet dat er verbinding is en dan krijg ik dus ook pas nieuwe berichten binnen en worden de mijne verstuurd. Heel vervelend. Dit is al vanaf dag 1 zo.

Iemand anders dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
mrcreatech schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:14:
Heb mijn Moto G ondertussen al ruim 3 maanden en de problemen beginnen zich nu toch echt wel te tonen.

Vandaag startte de telefoon plots opnieuw op en de batterij toonde 1%, terwijl deze op ruim 90% batterij stond. Vervolgens bij het rechargen wordt er aangegeven dat de telefoon niet wordt opgeladen. De 1% blijft, maar de telefoon sluit vervolgens ook niet af uitzichzelf. Een reboot wilde ook niet baten.

^Iemand hier een fix voor?

Ook is de wifi verbinding niet de allerbeste. Als de telefoon op zwart gaat (scherm uit, vergrendeld), verdwijnt de wifiverbinding voor bepaalde applicaties. Vooral met Whatsapp grote problemen. Een minuut of 2/3 moet ik wachten voordat Whatsapp ziet dat er verbinding is en dan krijg ik dus ook pas nieuwe berichten binnen en worden de mijne verstuurd. Heel vervelend. Dit is al vanaf dag 1 zo.

Het batterij probleem is algemeen bekend en alom aanwezig, zelf heb ik het 1 keer gehad en daarna nooit meer. MIjn mobiel ging overnight van 40% naar uit toen ik wakker werd... toen 6 uur lang in de oplader gehad en zoals gezegd, nooit meer last van gehad.

De wifi problemen met apps herken ik niet, wel heb ik dat de wifi zo nu en dan uit het niets uitvalt, maar dat is ook een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
nico-1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:28:
Iemand die weet waar de functie scherm sturen voor dient? Ik heb al even door dit topic gebladerd maar ik kom niet verder dan miracast?? Als ik op google zoek kom ik alleen maar bij scherm repareren.
Ja miracast, oftewel een kopie van je scherm op een groter scherm weergeven bijvoorbeeld je tv als deze dat ondersteund. Op internet staat overal dat het niet zou werken maar bij mij werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
update voor camera app binnen gekregen, je kan nu foto's trekken met de volumeknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Laatst online: 20-08 20:12
mrcreatech schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:14:
Vooral met Whatsapp grote problemen. Een minuut of 2/3 moet ik wachten voordat Whatsapp ziet dat er verbinding is en dan krijg ik dus ook pas nieuwe berichten binnen en worden de mijne verstuurd. Heel vervelend. Dit is al vanaf dag 1 zo.

Met whatsapp heb ik dit probleem ook soms. Dan bijlft het klokje er lang staan en duurt het lang voor een bericht verstuurd wordt. Ook berichtjes komen soms langzaam binnen, maar dat merk ik alleen als de verzendende partij in de buurt is. Ik dacht dat het een typische whatsapp dingetje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 22:02
witteveder schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Met whatsapp heb ik dit probleem ook soms. Dan bijlft het klokje er lang staan en duurt het lang voor een bericht verstuurd wordt. Ook berichtjes komen soms langzaam binnen, maar dat merk ik alleen als de verzendende partij in de buurt is. Ik dacht dat het een typische whatsapp dingetje was.
Het maakt bij mij niet uit of de verzendende partij dichtbij is of niet. Zodra ik het scherm ontgrendel (van zwart naar zichbaar scherm en sleuteltje weg) duurt het even voordat Whatsapp de wifiverbinding herkent. Dit terwijl ingesteld staat dat de wifi-verbinding altijd behouden moet worden.

Daarnaast werkt het met mijn normale dataverbinding wél naar behoren, direct na het ontgrendelen is Whatsapp beschikbaar om te versturen en ontvangen.

Het zit hem dus in het vergrendelen/ontgrendelen in combinatie met wifi. Dit is zo op alle wifi-verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:44
In het begin heb je 7 startschermen ofzo. Hoe dit te veranderen?

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Esumontere schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:00:
Heeft niemand hier een idee over? Ik denkd at ik 'm maar naar het repair centre ga sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Sinds woensdag ook een Moto G en hoewel ik eerst lyrisch was, begin ik daar nu anders over te denken. 8)7
Ook ik heb een probleem met Wifi. Ik heb een Netgear 3700 die nooit moeite heeft gehad met welk device dan ook, dus daar zoek ik het even niet bij.

Wat is het probleem:

Wifi heeft moeite met reconnecten. Als ik eenmaal verbinding heb dan is ie stabiel en valt ie niet meer weg, zoals hiervoor door enkele mensen is opgemerkt maar bij mij is het probleem dat als ik even buiten bereik van wifi ben en daarna weer binnen bereik kom, dan connect ie niet meer. Zet ik wifi uit en dan weer aan, dan doet ie het wel meteen.
Misschien is het een instelling, maar zoveel zijn dat er nu ook weer niet. Ik draai kitkat (stock), niet geroot en heb bij wifi geavanceerde instellingen het volgende aan of uitgevinkt:

Netwerkmelding: UIT
Wifi behouden in slaapstand: ALTIJD
Scannen altijd beschikbaar: UIT
Slechte verbindingen vermijden: UIT
Wifi optimalisatie: UIT

Heb al van alles geprobeerd, maar tot nu toe wordt ik er niet vrolijk van. :(

Heb het toestel al herstart, router gereboot en via DHCP krijgt ie telkens hetzelfde adres. Al mijn andere wifi toestellen werken zonder problemen, 2 laptops, 2 GSM's en een Nexus 7. Die andere GSM's doen het wel meteen als ze binnen bereik van de router komen.

Iemand nog een idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Ik heb het Forum bij Motorola even gekeken en ik zie heel veel versschillende klachten over dit product. Ik vind het een schande dat dit soort dingen voorkomen. Ik heb dit product gekocht door de goede recensies. Maar veel van die reviews zijn uitgevoerd met Android 4.3, en toen waren er toch minder klachten over. Mijn Moto G is door de BCC opgestuurd en nu ben ik hem dus 3 weken kwijt. Als ik hem na drie weken terugkrijg en er is niets veranderd dan wil ik heel snel mijn geld terug, want ze moeten een product leveren wat naar behoren functioneert. Doen ze dat niet dan zet ik het verhaal op facebook, en denk dat ze zich bij BCC dan even achter de oren gaan krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is het een idee om een 4.3 te flashen? Als ik het zo lees is dit sowieso beter qua batterij tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ben er nu bijna klaar mee :( :( :(

Zojuist factory reset gedaan en als dit geen verbetering oplevert gaat hij morgen retour. 8)7
Binnen een week kan dit zonder opgave van redenen.
Dan bestel ik toch maar de Nexus 5

EDIT:21:45
en nu dus helemaal, deze gaat retour afzender.
Voor mij einde Moto G ;w

[ Voor 16% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 21-03-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Klepzeiker, waarom zet je er geen CM11 op?

Ik heb zelf ff zitten kijken op deze repository van stock firmwares voor mogelijke downgrade naar 4.3

http://sbf.droid-developers.org/phone.php?device=14

Voor dualsim retail zijn er niet veel mogelijkheden, alleen de aziatische + braziliaanse retail versie. Ik vraag me nu af of er verschillen zitten in de hardware, of zouden alle toestellen wat dat betreft hetzelfde zijn ie. zou ik op mijn dualsim (Asia retail) willekeurig een 4.3 versie kunnen flashen?

[ Voor 86% gewijzigd door Lord_Dain op 21-03-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Lord_Dain schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:55:

Ik heb zelf ff zitten kijken op deze repository van stock firmwares voor mogelijke downgrade naar 4.3

http://sbf.droid-developers.org/phone.php?device=14

Voor dualsim retail zijn er niet veel mogelijkheden, alleen de aziatische + braziliaanse retail versie. Ik vraag me nu af of er verschillen zitten in de hardware, of zouden alle toestellen wat dat betreft hetzelfde zijn ie. zou ik op mijn dualsim (Asia retail) willekeurig een 4.3 versie kunnen flashen?
Niet iedereen wil zijn garantie kwijt, trouwens het is wel de bedoeling dat de toestel normaal functioneert out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Lord_Dain schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:55:
Ik koop een nieuwe telefoon en dan verwacht ik dat deze het probleemloos doet. Als ik al meteen een custom ROM erop moet zetten of moet gaan downgraden dan heb ik daar geen goed gevoel bij.

Nu kan ik kosteloos omruilen dus waarom moeilijk doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch heel veel mensen die wifi problemen hebben.. en ook hierboven weer over de batterij.. snap er niks van had eerst soms last van het slechte belkwaliteit.. dat is zomaar verdwenen.. de batterij bug heb ik 1 x gehad, batterij gaat met kitkat extreem lang mee hier. en het wifi probleem is ook weg (altijd connected en goed bereik ) 176.44.1falcon_umts.EURetail.en.EU wat hebben jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:13:
toch heel veel mensen die wifi problemen hebben.. en ook hierboven weer over de batterij.. snap er niks van had eerst soms last van het slechte belkwaliteit.. dat is zomaar verdwenen.. de batterij bug heb ik 1 x gehad, batterij gaat met kitkat extreem lang mee hier. en het wifi probleem is ook weg (altijd connected en goed bereik ) 176.44.1falcon_umts.EURetail.en.EU wat hebben jullie dan?
Die firmware had ik ook. Daar ligt het niet aan volgens mij. Heb ook nog een factory reset gedaan maar hielp ook niet, ja en toen was ik er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn eerste ervaringen zijn dat ik bij de allereerste keer rebooten de batterij bug had (1% maar niet leeg). Batterij gaat na volledig opladen vervolgens wel 2 dagen mee (met redelijk intensief gebruik, want nieuw dus veel klooien, spelletje spelen, etc). Wifi heb ik soms het idee dat een app bij het uit sleep komen van het toestel zijn verbinding ff kwijt is; tevens af en toe het niet zien van 1 van mijn 2 AP's.

Nu verdenk ik de Motorola apps er van dat zij af en toe beslissingen voor mij nemen in de achtergrond, m.b.t. wel of geen battery saving achtige zaken, waardoor ze misschien bewust iets afknijpen, ook al heb je in Wifi advanced ingesteld dat Wifi altijd aan moet staan. Ik ga de komende dagen dus eerst eens aan de slag met Titanium Backup om al de Moto apps te freezen, om te kijken of zij de oorzaak zijn van de vage wifi problemen. Ik post natuurlijk mijn bevindingen hier als ik iets ontdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Vreemd allemaal, hier geen bel, wifi of batterij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ook niet, gebruik de Moto G als backup telefoon en als tethering met een Vodafone sim. Standaard staat data en wifi uit, maar niet in vliegtuig stand. 1x per dag wifi aan voor synchronisatie en 1x per 2 dagen tethering van ongeveer 4 uur per keer. De batterij gaat dan 5 dagen mee. Zonder tethering minstens 8 dagen, erg goed! Geen Wi-Fi problemen trouwens.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen donderdag de Moterola Moto G en heb een aantal problemen en vraag me af of ik het moet opsturen. Mijn scherm reageert heel vaak niet of slecht en freezed helemaal. Rebooten werkt niet. Daarnaast reageerd het scherm op de een stukje rechterkant nooit waardoor ik naar landscape mode moet om een p te typen. Wat kan ik doen?
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/euiidj.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:51:
Ik heb sinds afgelopen donderdag de Moterola Moto G en heb een aantal problemen en vraag me af of ik het moet opsturen. Mijn scherm reageert heel vaak niet of slecht en freezed helemaal. Rebooten werkt niet. Daarnaast reageerd het scherm op de een stukje rechterkant nooit waardoor ik naar landscape mode moet om een p te typen. Wat kan ik doen?
[afbeelding]
Ik zou 'm zeker opsturen, ik neem aan dat je gewoon garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris7 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:02:
[...]

Ik zou 'm zeker opsturen, ik neem aan dat je gewoon garantie hebt.
Dit is sinds ik de telefoon binnen heb gekregen dus ik ga contact opnemen met de verkoper.
Een reset heeft namelijk ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 15:19
Herken niets van bovenvermelde WiFi en belproblemen.
WiFi staat bij mij altijd aan en het toestel verbind automatisch met bekende netwerken.
Ookla Speedtest geeft ook goede testresultaten (is bij de Nexus 5 wel anders, dus voor Joop wel even een punt van aandacht). WPS functionaliteit ook in orde (getest met een Huawei MiFi router).

Apparaten waar ik mee verbind (voor zover bekend): UPC technicolor Modem/Router, UPC Horizon box, Linksys WRT54GL, Linksys E2000, Sony Bravia TV, KPN Experia, Ziggo spul, Tele2 spul en het horecaspul wat je onderweg tegenkomt.

Heb thuis de UPC technicolor op 2.4GHZ en mixedmode (b/g/n) ingesteld.
Wellicht dat problemen op de 5.0 Ghz band optreden?

Geluidsweergave tijdens bellen ook prima in orde.

Minpunten die ik wel heb gevonden
- laden stopt als de Moto G als media apparaat aan de computer gekoppeld is nadat je de PC hebt uitgezet. Na loshalen USB kabel en opnieuw inprikken wordt het laadproces wel gestart.
- Miracast (scherm sturen) is niet in te schakelen. Keuze zit wel in het display-menu, maar submenu rechtsboven om deze functionaliteit in te schakelen ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Aapmansz schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:31:

Heb thuis de UPC technicolor op 2.4GHZ en mixedmode (b/g/n) ingesteld.
Wellicht dat problemen op de 5.0 Ghz band optreden?
Nee, de Moto G ondersteunt geen 5Ghz band dus daar kun je sowieso niet mee connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeViN
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03-2023

LeViN

Ga janken.

Hm, ik was van plan eerdaags de Moto G te halen, maar nu ik het geklaag over al die problemen zie denk ik dat ik misschien toch maar moet doorsparen voor een andere telefoon. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
LeViN schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:26:
Hm, ik was van plan eerdaags de Moto G te halen, maar nu ik het geklaag over al die problemen zie denk ik dat ik misschien toch maar moet doorsparen voor een andere telefoon. :/
Als ik die Wifi ellende niet had gehad, had ik 'm zeker gehouden. De telefoon is verder prima, goed scherm, snel en gaat hard genoeg. Misschien had ik een maandagmorgen versie, maar ik had geen zin meer in een tweede. Vanmorgen is die retour gegaan en nu een kleine 150 bijleggen en dan heb ik de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bedenk wel dat je vaker de klachten dan de halleluja berichten leest. Mensen die tevreden zijn posten / berichten nou eenmaal veel minder dan mensen die klachten hebben of heel kritisch zijn. Als ik de posts hier op tweakers op tel dan valt het dus best mee zo te zien.

Wat me trouwens persoonlijk een beetje ergert, is dat ik om de 5-10 minuten het 'clickita-clickita-clickita' interference geluid op mijn PC speakers krijg als mijn moto met de gsm masten aan het communiceren is (incheckt?), dit heb ik tot op heden niet meegemaakt met mijn vorige telefoons (Htc Desire, iOcean X7, Zopo ZP980 waarvan laatste 2 dual sim). Heel irritant, waarom interfereert de moto (wel) op mijn speakers?

edit: de interferentie verdwijnt volledig bij uit zetten van 1 van de 2 sims, maakt niet uit welke, zal dus voorbehouden zijn aan dual sim toestellen..

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 22-03-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de hardware te beschermen kun je gewoon een cover nemen.
Om de problemen met software zijn niet zo groot, behalve met wifi, dus als je gewoon een 4g abonnementje (bij die abonnementen heeft 3g ook meer snelheid) hebt, heb je ook daar geen last van.
Ook voorkomt een betrouwbaar modem veel problemen.

In deze prijsklasse, is er op de z10 na, qua specs, weinig beters te vinden, dus de motorola is een fijne keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Iemand een idee hoeveel procent het gebruik van de android-kernel (Android 4.4.2) zou moeten zijn? Op mijn Moto G is dat 20 - 25%, terwijl op mijn Asus Transformer TF101 (Android 4.4.2 Katkiss) het gebruik van de kernel slechts enkele procenten is.
Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.