Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Bij mij gebruikt Android-systeem 4%.

Verder na Skype eraf gegooid te hebben ivm media server battery drain nul problemen met mijn moto g. Prima toestel wat mij betreft

[ Voor 65% gewijzigd door Ceejay op 22-03-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:42
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:39:
Sinds woensdag ook een Moto G en hoewel ik eerst lyrisch was, begin ik daar nu anders over te denken. 8)7
Ook ik heb een probleem met Wifi. Ik heb een Netgear 3700 die nooit moeite heeft gehad met welk device dan ook, dus daar zoek ik het even niet bij.

Wat is het probleem:

Wifi heeft moeite met reconnecten. Als ik eenmaal verbinding heb dan is ie stabiel en valt ie niet meer weg, zoals hiervoor door enkele mensen is opgemerkt maar bij mij is het probleem dat als ik even buiten bereik van wifi ben en daarna weer binnen bereik kom, dan connect ie niet meer. Zet ik wifi uit en dan weer aan, dan doet ie het wel meteen.
Misschien is het een instelling, maar zoveel zijn dat er nu ook weer niet. Ik draai kitkat (stock), niet geroot en heb bij wifi geavanceerde instellingen het volgende aan of uitgevinkt:

Netwerkmelding: UIT
Wifi behouden in slaapstand: ALTIJD
Scannen altijd beschikbaar: UIT
Slechte verbindingen vermijden: UIT
Wifi optimalisatie: UIT

Heb al van alles geprobeerd, maar tot nu toe wordt ik er niet vrolijk van. :(

Heb het toestel al herstart, router gereboot en via DHCP krijgt ie telkens hetzelfde adres. Al mijn andere wifi toestellen werken zonder problemen, 2 laptops, 2 GSM's en een Nexus 7. Die andere GSM's doen het wel meteen als ze binnen bereik van de router komen.

Iemand nog een idee? _/-\o_
Ik heb zelf ook de moto g (type ik nu op) en de netgear wndr3700 v4 en 0,0 problemen gehad. Ik zal zo even voor je kijken naar de instellingen.

Edit* ik heb slechte verbindingen mijden en wifi-opstimaliastie AAN staan, netwerkmelding staat ook aan.

Ik draai 176.44.1.falcon_umts.EURetail.eng.EU

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3dy op 22-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Ceejay schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:48:
Bij mij gebruikt Android-systeem 4%.

Verder na Skype eraf gegooid te hebben ivm media server battery drain nul problemen met mijn moto g. Prima toestel wat mij betreft
Bij mijn instellingen ------ accu verbruikt android-systeem ook maar 7%. Het verschil zie ik in de Gsam battery app. Die splitst het verbruik nog wat nauwkeuriger uit. Ik was alleen maar benieuwd naar de verschillen tussen de Moto G en de Asus Transformer.

Verder ben ik ook zeer tevreden met de Moto G. Geen wifi issues. Geen problemen (meer) met de camera. Sinds de aanschaf, begin februari, gaat de Moto G één dag en negentien uur mee op 1 batterijlading. Wat dat betreft een stuk beter dan mijn HTC One V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58
Nog een vervelend dingetje: de camera. Ik draai geen stock meer, maar ik merkte vandaag dat bij het nemen van foto's (dus niet als je beeld ziet, pas bij het afdrukken) de camera-app crasht. M'n vrouw had daar (stock) ook op een manier last van: "camerafout".

Nu heeft zij een OTA-update gekregen voor de camera, eens kijken of ik daar ook van kan profiteren. Zal wel een nieuwe radio flashen worden oid :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Gerd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:04:
Iemand een idee hoeveel procent het gebruik van de android-kernel (Android 4.4.2) zou moeten zijn? Op mijn Moto G is dat 20 - 25%, terwijl op mijn Asus Transformer TF101 (Android 4.4.2 Katkiss) het gebruik van de kernel slechts enkele procenten is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4wRiJ8gpWJ52uqAaTe48QZTH/medium.png

Ik draai geen stock kernel, maar Faux kernel (ultimate) met OC naar 1,6Ghz.

Ondanks de OC geeft faux kernel over het algemeen even goede of betere battery life dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Bananenplant schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:36:
Nog een vervelend dingetje: de camera. Ik draai geen stock meer, maar ik merkte vandaag dat bij het nemen van foto's (dus niet als je beeld ziet, pas bij het afdrukken) de camera-app crasht. M'n vrouw had daar (stock) ook op een manier last van: "camerafout".

Nu heeft zij een OTA-update gekregen voor de camera, eens kijken of ik daar ook van kan profiteren. Zal wel een nieuwe radio flashen worden oid :/ ...
Welke Rom gebruik je? Ik heb dit ook gehad met een paar roms. Mijn ervaring is dat ik de beste resultaten heb met de stock rom...........
Die update voor de camera werkt verder goed (op stock) maar of de kwaliteit er nu van verbeterd is?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
LeViN schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:26:
Hm, ik was van plan eerdaags de Moto G te halen, maar nu ik het geklaag over al die problemen zie denk ik dat ik misschien toch maar moet doorsparen voor een andere telefoon. :/
Ik heb echt nergens last van en kan de Moto G dan ook echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 12:38
Weet iemand een goede app om een complete backup te maken naar PC? Aan gezien Helium niet werkt weet ik geen....

Enne, gebruikt iemand van jullie Gravity Box? Is het handig?

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
Phantomic schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:43:
Weet iemand een goede app om een complete backup te maken naar PC? Aan gezien Helium niet werkt weet ik geen....

Enne, gebruikt iemand van jullie Gravity Box? Is het handig?
Titanium, als je root hebt.

Gravity Box bied wat leuke extra's zoals je batterij icoontje aanpassen en nog tientallen aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds het begin. 8GB. Nog geen enkel probleem gehad. Toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07
Kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Ook het 8 GB toestel via Amazon.de

Geen enkel probleem ondervonden. Ben zeer tevreden.

De mensen met problemen laten zich nou eenmaal "luider" horen op fora dan degenen die wel tevreden zijn.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
LeViN schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:26:
Hm, ik was van plan eerdaags de Moto G te halen, maar nu ik het geklaag over al die problemen zie denk ik dat ik misschien toch maar moet doorsparen voor een andere telefoon. :/
Ik heb echt nul problemen met de Moto G en gebruik hem sinds kerst al probleemloos! Gebruik hem redelijk intensief, nooit problemen met connecten met Wifi, batterij gaat makkelijk een hele dag mee (meestal langer) en ook het touchscreen doet niet moeilijk.

Nee, hier geen klachten! Beste aankoop in tijden geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 12:38
Trouwens, is ART beter of Dalvik?

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Phantomic schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:01:
Trouwens, is ART beter of Dalvik?
Nu nog Dalvik, omdat veel apps niet (goed) lopen op ART.

Xposed framework support ART voorlopig in zijn geheel niet.

Maar in theorie ART > Dalvik
Outlandos schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:12:
[...]

[afbeelding]

Ik draai geen stock kernel, maar Faux kernel (ultimate) met OC naar 1,6Ghz.

Ondanks de OC geeft faux kernel over het algemeen even goede of betere battery life dan stock.
Raar om mezelf te quoten, maar weet iemand waar die 2G Systeem precies voor staat (zie plaatje)?

[ Voor 44% gewijzigd door outlandos op 24-03-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:32
Als ik bij gsm ontvangst kijk heb ik steeds maar 2 van de 4 blokjes. In de auto soms zelfs geen. Is er een bepaalde instelling die ik mis? Of kan het zijn doordat ik mijn simkaart heb laten knippen naar een microsim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
felder schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:00:
Als ik bij gsm ontvangst kijk heb ik steeds maar 2 van de 4 blokjes. In de auto soms zelfs geen. Is er een bepaalde instelling die ik mis? Of kan het zijn doordat ik mijn simkaart heb laten knippen naar een microsim?
Slechte 3g dekking. Kijk eens wat er gebeurt als je toestel op 2g omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
horizon1978 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:03:
[...]

Binnenshuis geeft dit geen verschil. Kzal morgen buiten eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand KPNmail ingesteld gekregen? Ik krijg bij het instellen van de POP account de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Ook na Googlen e.d. kom ik niet direct tot een oplossing. De volgende (automatisch en handmatige) instellingen:

Pop.kpnmail.nl - poort 110 - geen beveiliging
SMTP.kpnmail.nl - poort 587 - geen beveiliging

Ook met mijn oude HTC Desire instellingen werkt het niet. Deze gebruikt:

Mail.kpnmail.nl - poort 25 - geen beveiliging

Wie heeft dit vraagstuk al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Ben zeer te spreken over het effect van de (gratis) sluimerwidget van Greenify op mn Moto G/8GB.

Sinds ik deze heb ingesteld (alle app's behalve communicatie) en konsekwent gebruik (3 weken) is de resterende acculading aan t eind van de dag (+/- 15 uur gebruik) nu permanent rond 80% !
Daarvoor, gedurende de 2,5 mnd , rond de 65%.

Nogal een verschil......

[ Voor 10% gewijzigd door eekastar op 24-03-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 21:51
felder schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:00:
Dit kan een bug van de kitkat-update zijn: https://forums.motorola.com/posts/48fb0b8150

Ikzelf ben ook erg tevreden over dit toestel, alleen jammer dat mijn geluid nu erg slecht is https://forums.motorola.com/posts/eacaa46278.

Hiervoor contact gehad met Motorola en ze willen dat ik het toestel opstuur. Dat vind ik dan weer wat minder :(

Van de overige "kitkat-bugs" heb ik weer helemaal geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar dagen ook een moto G (xt1032).
8gb is aan de krappe kant (lees: te klein) als je unlocked/root/backups wilt maken en daarnaast nog wat muziek en foto's wilt bewaren.
ik heb toen ik 'm kocht overigens de update naar 4.4 gedaan, daarna de bootloader unlocked en geroot.
daarna wilde ik wel een custom rom flashen, maar dat lukt met geen mogelijkheid.
van alles geprobeerd (verschillende roms, terug naar stock 4.3, verschillende recoveries...).
hij start met bootlogo, daarna de animatie, maar daar komt hij nooit langs :-/
als iemand de gouden tip heeft: roept u maar! (voor nu ben ik er klaar mee. stock+xposed modules werkt ook prima, maar toch... ;-) )

(met m'n xperia s ging dat allemaal een stuk eenvoudiger moet ik zeggen).

verder: topding tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een werkende overclock tool gevonden?

Ik heb namelijk al met
Google Play: Trickster MOD Kernel Settings
Google Play: No-frills CPU Control

geen succes kunnen boeken, want elke keer dat ik een lagere max cpu snelheid instel zet Android het automatisch terug naar de max snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
moet je niet eerst een custom kernel installeren/flashen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22:
ik heb sinds een paar dagen ook een moto G (xt1032).
8gb is aan de krappe kant (lees: te klein) als je unlocked/root/backups wilt maken en daarnaast nog wat muziek en foto's wilt bewaren.
ik heb toen ik 'm kocht overigens de update naar 4.4 gedaan, daarna de bootloader unlocked en geroot.
daarna wilde ik wel een custom rom flashen, maar dat lukt met geen mogelijkheid.
van alles geprobeerd (verschillende roms, terug naar stock 4.3, verschillende recoveries...).
hij start met bootlogo, daarna de animatie, maar daar komt hij nooit langs :-/
als iemand de gouden tip heeft: roept u maar! (voor nu ben ik er klaar mee. stock+xposed modules werkt ook prima, maar toch... ;-) )

(met m'n xperia s ging dat allemaal een stuk eenvoudiger moet ik zeggen).

verder: topding tot dusver!
Probeer eens bij het booten in recovery te komen, en doe daar een factory reset. Niet vergeten data, cache en dalvik te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles gedaan...
factory reset, wipe data, wipe cahce, wipe dalvik, format data, format system.
daarna install zip(+gapps, ook zonder geprobeerd) en niet verder komen dan de bootanimation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:42:
moet je niet eerst een custom kernel installeren/flashen?
Oh is dat zo? Ik heb nu TWRP maar ik denk niet dat dat het juiste is...

Kan er mij iemand helpen qua overclocken? Want alle tools die op mijn oude xperia werkten werken nu niet. Of gedeeltelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:01:
alles gedaan...
factory reset, wipe data, wipe cahce, wipe dalvik, format data, format system.
daarna install zip(+gapps, ook zonder geprobeerd) en niet verder komen dan de bootanimation.
edit: ik mag beter gaan lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 25-03-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht, laat ik het er voor de zekerheid bij zetten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:37:
[...]

edit: ik mag beter gaan lezen.
Ik had in het begin mijn Android software ook naar de wup geholpen. Gelukkig kan je relatief eenvoudig de stock firmware reflashen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219

En voor het probleem dat ik had, bleek deze link zeer nuttig te zijn :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634745

PS:
Voor de gene die super simpel hun toestel willen rooten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2561757

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Sprak iemand die aangaf dat bij de Moto G bij het unlocken dat waterdrop scherm heeft als je met je vinger over het scherm beweegt. Dat is raar want dat heeft de mijne niet terwijl ie op 4.4.2 draait. Iemand anders die kan bevestigen/ontkennen dat dit op het toestel zou moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lord_Dain

sorry hoor.. maar lekker boeiend, dat ''waterdrop'' scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Lord_Dain schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:59:
Sprak iemand die aangaf dat bij de Moto G bij het unlocken dat waterdrop scherm heeft als je met je vinger over het scherm beweegt. Dat is raar want dat heeft de mijne niet terwijl ie op 4.4.2 draait. Iemand anders die kan bevestigen/ontkennen dat dit op het toestel zou moeten zitten?
Zit r niet standaard op maar ff zoeken in Google Play op Waterdruppel Live (Wasabi) en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:12:
@Lord_Dain

sorry hoor.. maar lekker boeiend, dat ''waterdrop'' scherm?
Dat scherm boeit mij ook niet. Dat ik de laatste firmware heb echter wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:10:
[...]

En voor het probleem dat ik had, bleek deze link zeer nuttig te zijn :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634745
welk probleem had je dan? hetzelfde als ik (het niet kunnen flashen van custom roms) of had je een ander probleem?
als dat zo is... eerst custom kernel flashen en daarna de custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kan iemand mij vertellen wat ''Radio'' precies inhoudt? Ik heb nooit de radio aan... toch schijnt er 6,4% van mijn batterij naar toe gegaan te zijn :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aqcFlWumwDc7lmxYfQ5JP5Qn/medium.png

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 26-03-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
radio van je 2G/3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:18:
Heeft iemand KPNmail ingesteld gekregen? Ik krijg bij het instellen van de POP account de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Ook na Googlen e.d. kom ik niet direct tot een oplossing. De volgende (automatisch en handmatige) instellingen:

SMTP.kpnmail.nl - poort 587 - geen beveiliging

Ook met mijn oude HTC Desire instellingen werkt het niet. Deze gebruikt:

Mail.kpnmail.nl - poort 25 - geen beveiliging

Wie heeft dit vraagstuk al opgelost?
Werkt hier prima (HTC One). Zowel bij email address als username staat m'n volledige e-mailadres (dus inclusief @kpnmail.nl), inkomend pop.kpnmail.nl op poort 110, uitgaand mail.kpnmail.nl op poort 25 (login niet vereist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Iemand hier ook problemen met Google Now (no connection) en Hangouts (verzend geen berichten)?

Internet & mail & playstore etc werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Lukt het iemand hier om met de systeemsoftware screenshots te maken? Verschillende websites melden dat dit eenvoudig kan door de aan-uitknop en de volumedownknop tegelijkertijd in te drukken, maar bij mij gebeurt er meestal niets. Ik heb het net een keer of twintig geprobeerd, en een keer is er daadwerkelijk een screenshot gemaakt. Zie ik iets over het hoofd?

Edit: al opgelost. In tegenstelling tot mijn HTC moet je beide knoppen exact op hetzelfde moment indrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Lan Mandragoran op 27-03-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
@lan mandragoran: Iets langer inhouden waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:53
Ik overweeg de dual-sim versie te importeren. Hoe zijn de ervaringen met GPS? Heeft deze telefoon een vlotte fix en goed ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
GPS is top. Ontvangst, ik heb altijd ontvangst, als ik nu op mijn foon krijg 2x max signaal (KPN/Hi!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 22:02
Nu bijna dagelijks problemen waarbij wifi wel verbinding heeft maar geen internetaccess. Andere apparaten geen enkel probleem met de wifi.

Het wordt denk ik echt tijd om terug naar de winkel te gaan ermee want het wordt bijna ondragelijk... De problemen blijven maar komen.

Ik kan nu eerlijk zeggen dat ik het toestel niet aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
mrcreatech schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:17:
Nu bijna dagelijks problemen waarbij wifi wel verbinding heeft maar geen internetaccess. Andere apparaten geen enkel probleem met de wifi.

Het wordt denk ik echt tijd om terug naar de winkel te gaan ermee want het wordt bijna ondragelijk... De problemen blijven maar komen.

Vreemd. Bij mij werkt wifi prima. Zodra ik het inschakel, heb ik meteen contact. Ik kan iedereen dit toestel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Aan sich vreemd, wel wifi maar geen internet.
Bedoel je met internet de browser of ook mail, playstore e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
horizon1978 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:14:
Aan sich vreemd, wel wifi maar geen internet.
Bedoel je met internet de browser of ook mail, playstore e.d?
Inderdaad wel een verbinding maar geen internet; en dat ligt aan de telefoon gezien dat alle andere apparaten wel degelijk werken.

Het probleem doet zich voornamelijk voor als ik een YouTube filmpje bekijk, dan valt internet weg maar blijft de verbinding bestaan. Op welk punt dan ook kan ik niet op internet; playstore, browser, andere apps, overal. Dit was eerst niet het geval dus misschien een probleem met installatie.

Zal hem vanavond even herstellen naar fabrieksinstellingen misschien dat dit het probleem oplost. Anders ga ik toch maar even terug ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
Ik ben bang dat een fabrieksreset niet gaat helpen voor je :(

Check dit topic op het motorolaforum maar eens...

https://forums.motorola.com/posts/48fb0b8150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
bas_1981 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:05:
Ik ben bang dat een fabrieksreset niet gaat helpen voor je :(

Check dit topic op het motorolaforum maar eens...

https://forums.motorola.com/posts/48fb0b8150
Is toch een heel andere probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
Ik ben inderdaad vaker langs dat topic gegaan maar het zijn inderdaad hele andere problemen die ik ervaar, als de problemen die daar zijn beschreven.

Plus, niet geschoten altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

Videopac

Rommelt wat aan.

Hoe krijg ik bij toetsinvoer dat balkje boven de toetsen weg? Ik heb die autocompletemeuk al uitgezet, maar nu blijft hij nog met suggesties voor leestekens komen...

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
Videopac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:21:
Hoe krijg ik bij toetsinvoer dat balkje boven de toetsen weg? Ik heb die autocompletemeuk al uitgezet, maar nu blijft hij nog met suggesties voor leestekens komen...
Instellingen --> Taal en invoer --> Android toetsenbord (AOSP) [Het schuifjes-icoontje ernaast klikken] --> Correctievoorstellen weergeven: "Altijd verbergen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
mrcreatech schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:17:

Hé, dat had ik pas geleden ook. Wel verbinding met WiFi maar inderdaad op geen enkele manier internettoegang. Nou doe ik niet zo heel veel op internet met m'n telefoon, maar raar is het wel. Ik zal er eens op letten of het vaker gebeurt. Het was toen in de bus, dus het zou ook kunnen dat daar het probleem lag.

En om nu gelijk hierom te zeggen dat je het toestel niet aanraad... Als je nog garantie hebt kun je 't altijd laten oplossen. Ik vind het een heel mooi toestel, en ik denk dat geen enkel toestel dat in de winkel ligt gespeend is van bugs. Soms heb je er last van, maar zo lang dat in de garantieperiode valt niet echt een probleem, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcreatech
Chris7 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:52:
[...]

Hé, dat had ik pas geleden ook. Wel verbinding met WiFi maar inderdaad op geen enkele manier internettoegang. Nou doe ik niet zo heel veel op internet met m'n telefoon, maar raar is het wel. Ik zal er eens op letten of het vaker gebeurt. Het was toen in de bus, dus het zou ook kunnen dat daar het probleem lag.

En om nu gelijk hierom te zeggen dat je het toestel niet aanraad... Als je nog garantie hebt kun je 't altijd laten oplossen. Ik vind het een heel mooi toestel, en ik denk dat geen enkel toestel dat in de winkel ligt gespeend is van bugs. Soms heb je er last van, maar zo lang dat in de garantieperiode valt niet echt een probleem, lijkt mij.
Het is niet het eerste probleem waar ik tegenaanloop, zo is de wifi verbinding als deze wél werkt op andere apps soms niet werkende op Whatsapp. Daarnaast valt de batterij soms weg en kan ik soms mijn unlock-code niet invoeren omdat het scherm niet of nauwelijks reageert..

Gewoon niet wat ik van het toestel had verwacht, en gezien de problemen die worden gemeld op diverse fora ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Desalniettemin vind ik het ondanks de problemen een mooi en fijn toestel, maar dat deze functies niet werken is toch wel een grote doorn in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Tja, bij alle merken kom je helaas slechte toestellen ertussen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de ezacast m2 dongle gekocht.. aan de hand van een bericht ergens hierboven,, dat mirroring gewoon werkt op de moto g bij kitkat,, hij ziet niks bij ''cast screen'' :( ook geen opties.. jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:39:
GPS is top. Ontvangst, ik heb altijd ontvangst, als ik nu op mijn foon krijg 2x max signaal (KPN/Hi!).
Hallo,
Is er een Nederlandstalige menu te selecteren bij de dual sim?
Mvg,
Cosi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdweij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01-2022
horizon1978 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:03:
[...]

Ik heb eergister de Moto G binnen gekregen. Kitkat zat er al op. Nu valt mij ook op dat ik met 3G aan ook vaak slechts op 0 tot 2 streepjes GSM signaal zit (binnenshuis). Zet ik de netwerkmodus op 2G dan zit ie minimaal op 3 en meestal 4 streepjes (=vol).

- Slechte 3G dekking zou kunnen maar is het dan niet vreemd dat ik met mijn vorige telefoon hier nooit last van heb gehad?

- Op internetfora (waaronder GoT) is natuurlijk genoeg te lezen over o.a. problemen met 3G connectiviteit na de Kitkat upgrade. Hoe waarschijnlijk is het dat deze problemen nog gefixt gaan worden? Update 176.44.1.en.EU heeft bij mij in ieder geval niet geholpen.

Voor de rest een aardig toestel maar ik zou er wat voor over hebben gewoon eens een stabiel, betrouwbaar toestel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:24:
[...]

Hallo,
Is er een Nederlandstalige menu te selecteren bij de dual sim?
Mvg,
Cosi.
Net even gekeken maar nee, is geen optie op de standaard ROM. Wellicht met een custom ROM dat het wel mogelijk is maar daar hou ik me niet mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb sinds 2 maanden mijn moto g,
vandaag is hij uitgevallen omdat de batterij leeg was.
nu wil hij niet meer opladen en hij wil ook niet meer aan
hoe kan dit? wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:13:
hallo allemaal,

Heb je hem al even 10min aan de lader laten liggen en daarna proberen aan te zetten? Andere lader eventueel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kepler schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:14:
[...]

Heb je hem al even 10min aan de lader laten liggen en daarna proberen aan te zetten? Andere lader eventueel proberen?
heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet
alleen het lampje knippert heel onregelmatig als hij aan de lader ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:04
Misschien komt er met de volgende Android update een oplossing voor de problemen die sommige mensen hier hebben? 4.4.3 lijkt iets aan connectiviteit te doen.
Nog maar de vraag of en hoe dat toepasbaar is op de Moto G.

http://www.androidpolice....ould-expect-to-see-fixed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:13:
hallo allemaal,

Is een bekend probleem en al aan de orde gekomen in dit topic. Er zijn ook links voorbijgekomen van XDA die een guide geven om het probleem op te lossen (voor sommigen). Goed zoeken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Shinji schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Net even gekeken maar nee, is geen optie op de standaard ROM. Wellicht met een custom ROM dat het wel mogelijk is maar daar hou ik me niet mee bezig :)
Wat Shinji zegt. Er is wel een Cyanogenmod 11 in ontwikkeling met dual sim support, maar deze heeft nog wat kinderziektes. Als deze er uit zijn is het een ideaal alternatief voor de standaard rom aangezien CM wel nederlands ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

Videopac

Rommelt wat aan.

mrcreatech schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:34:
[...]

Instellingen --> Taal en invoer --> Android toetsenbord (AOSP) [Het schuifjes-icoontje ernaast klikken] --> Correctievoorstellen weergeven: "Altijd verbergen".
Dank!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
Heb sinds vrijdag een Moto G en vandaag getracht te rooten, alleen krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Volgende stappen uitgevoerd:

1. Bootloader unlocked via Motorola website, succesvol voltooid.
2. Superboot root-procedure uitgevoerd. Geeft geen foutmeldingen, maar recovery is daarna niet te starten en een rootcheck levert ook niks op.
3. Alternatieve root uitgevoerd. Zelfde als hierboven,
4. Met 4.3 bootloader geprobeerd. Scheen achteraf nodig te zijn voor out-of-the box 4.4 toestellen, maar ook dit zonder resultaat.

Resultaat:
Nog steeds werkende telefoon, alleen kom ik niet meer in welke recovery dan ook. Selecter ik recovery vanuit fastboot krijg ik zo'n mooie Android foutmelding met: Geen opdracht.

Iemand een idee wat ik kan doen, want ik mis de root functionaliteit toch wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
mad-dog schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:51:
Heb sinds vrijdag een Moto G en vandaag getracht te rooten, alleen krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Volgende stappen uitgevoerd:

1. Bootloader unlocked via Motorola website, succesvol voltooid.
2. Superboot root-procedure uitgevoerd. Geeft geen foutmeldingen, maar recovery is daarna niet te starten en een rootcheck levert ook niks op.
3. Alternatieve root uitgevoerd. Zelfde als hierboven,
4. Met 4.3 bootloader geprobeerd. Scheen achteraf nodig te zijn voor out-of-the box 4.4 toestellen, maar ook dit zonder resultaat.

Resultaat:
Nog steeds werkende telefoon, alleen kom ik niet meer in welke recovery dan ook. Selecter ik recovery vanuit fastboot krijg ik zo'n mooie Android foutmelding met: Geen opdracht.

Iemand een idee wat ik kan doen, want ik mis de root functionaliteit toch wel..
Is je telefoon niet gewoon geroot dan? Wat gebeurt er als je SuperSU oid installeert?

Die android foutmelding hoort dat is gewoon de standaard recovery, je kunt voorbij die foutmelding komen door 10 - 15 seconden volume up ingedrukt te houden en dan kort de aan en uit knop in te drukken na 10 of 15 seconden. Je komt dan gewoon in de stock recovery.

Om root te hebben heb je niet per definitie een andere recovery nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
lennartbee schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:30:
[...]

Is je telefoon niet gewoon geroot dan? Wat gebeurt er als je SuperSU oid installeert?

Die android foutmelding hoort dat is gewoon de standaard recovery, je kunt voorbij die foutmelding komen door 10 - 15 seconden volume up ingedrukt te houden en dan kort de aan en uit knop in te drukken na 10 of 15 seconden. Je komt dan gewoon in de stock recovery.

Om root te hebben heb je niet per definitie een andere recovery nodig.
Thanks! Ben al iets verder, dat wil zeggen dat ik in de standaard recovery kom. Blijft nog wel steeds over dat ik geen root heb. Heb je enig idee wat de juiste manier om dit aan te pakken bij de Moto G met 4.4.2 voorgeinstalleerd?

Een andere recovery heb ik sowieso nodig, aangezien ik Paranoid of CM11 erop wil zetten

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 30-03-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mad-dog, ik heb de root uitgevoerd volgens het volgende stappenplan;
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=106595

Wat mij betreft echt appeltje eitje, toestel had al 4.4.2 bij levering, dus het zou ook bij jou moeten werken.
Laat even weten bij welke stap het evt fout loopt, denk ik met je mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Het is gelukt nadat ik dankzij lennartbee erachter was gekomen dat die foutmelding geen echte foutmelding was. Hierna zonder problemen de SuperSU via de recovery kunnen installeren en vervolgens TWRP. De rest gaat nu wel lukken! Tnx allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 12:04
Een tijd lang zat ik mij te orrienteren op de moto g en tot mijn schrik lees ik hier veel problemen met de wifi + accu en iets mindere mate de 3g stabiliteit.
Toch best belangrijke punten!
Als ik verder doorlees valt mij op dat dit veel voorkomt bij de gebruikers met kitkat 4.4, eerdere versie weinig problemen.
Ligt dit dan aan de moto g (hardware) zelf of is het een android (software) probleem waat moto g niets aan kan doen?
Tevens, zouden andere merken met kitkat 4.4. er dan ook geen last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier geen wifi+3g problemen. signaal is minstens zo goed als dat van m'n vorige mobiel (sony xperia s).

en de accu... die vind ik enorm goed! met de xperia s kwam ik met intensief gebruik soms de dag niet door, de moto g redt dat met groot gemak.
hij gaat heel ruim 24 uur mee (en ik lees op xda gebruikers die een dag of 4 met de accu kunnen doen (maar die hebben vaak alles wat synct e.d. uit staan ;-) ).

ik draai op 4.4 (unlocked en geroot) overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
barry86 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:19:
Als ik verder doorlees valt mij op dat dit veel voorkomt bij de gebruikers met kitkat 4.4, eerdere versie weinig problemen.
Ligt dit dan aan de moto g (hardware) zelf of is het een android (software) probleem waat moto g niets aan kan doen?
Tevens, zouden andere merken met kitkat 4.4. er dan ook geen last van moeten hebben?
Het ligt waarschijnlijk aan Kitkat, aangezien er in de volgende update wifi bugfixes zitten

- Wi-Fi auto-connect fix

http://www.androidpolice....ould-expect-to-see-fixed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:29

E-B

Ik heb afgelopen vrijdag mijn S3 verruild voor een Moto G, wat een verademing!

Mijn S3 is een paar keer gevallen en had een grote barst in het scherm. Ik was op zoek naar een goede (tijdelijke) telefoon omdat ik nog een jaar heb te gaan bij mijn abbonement en ik mij behoorlijk irriteerde aan de barst in het scherm. Aangezien een nieuw scherm zo'n 190 euro kost heb ik maar besloten om een nieuwe telefoon te kopen. Eerste keuze was de BB Z10 (prijs na korting zou uitkomen op 120 euro). Na goed overwegen toch maar de Motorola gekozen (want ik heb redelijk wat apps aangeschaft*).

Ik moet wel bekennen dat mijn allereerste ervaring met de Moto G niet positief is; het niet herkennen van een draadloos netwerk, maar dat zou ook aan de leeftijd van de router kunnen liggen. Ik was op dat moment niet thuis en thuis werkt alles gelukkig prima. Aangezien ik toch 10Gb aan databundel heb, ben ik niet echt draadloos internet (buiten huis) nodig. Op dat moment was het wel even een gemis aangezien 3G bereik niet optimaal was en er Android updates kwamen binnenrollen. :)

Dat was dan ook het enige wat even tegen zat. Ik ben zeer onder de indruk van de prestaties van het toestel. Het scherm is zichtbaar beter dan die van de S3 en hij voelt sneller aan. Ook ben ik erg blij dat ik van TouchWiz en standaard Samsung apps af ben! De laatste paar dagen heb ik Cyanogenmod 11 op mijn S3 gehad en dat was het ook nèt niet.

Waar ik vooral verbaasd over ben, is de accuduur. Ik doe nog steeds met de lading van vrijdag en ik kan niet zeggen dat ik de telefoon niet heb gebruikt. Erg prettig om in ieder geval zeker te weten dat ik de dag doorkom zonder bij te laden. Dat was met de S3 wel anders...

Kortom, zeer tevreden gebruiker tot nu toe! :)

*: Ik weet dat je op de BB apps kan side-loaden maar dat is me te omslachtig aangezien de Play Store ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik dit regelmatiger:

Uit het niets herstart het toestel zomaar?

Gisteren 3x op 1 dag zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 11:00
E-B schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:33:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn S3 verruild voor een Moto G, wat een verademing!

Mijn S3 is een paar keer gevallen en had een grote barst in het scherm. Ik was op zoek naar een goede (tijdelijke) telefoon omdat ik nog een jaar heb te gaan bij mijn abbonement en ik mij behoorlijk irriteerde aan de barst in het scherm. Aangezien een nieuw scherm zo'n 190 euro kost heb ik maar besloten om een nieuwe telefoon te kopen. Eerste keuze was de BB Z10 (prijs na korting zou uitkomen op 120 euro). Na goed overwegen toch maar de Motorola gekozen (want ik heb redelijk wat apps aangeschaft*).

Ik moet wel bekennen dat mijn allereerste ervaring met de Moto G niet positief is; het niet herkennen van een draadloos netwerk, maar dat zou ook aan de leeftijd van de router kunnen liggen. Ik was op dat moment niet thuis en thuis werkt alles gelukkig prima. Aangezien ik toch 10Gb aan databundel heb, ben ik niet echt draadloos internet (buiten huis) nodig. Op dat moment was het wel even een gemis aangezien 3G bereik niet optimaal was en er Android updates kwamen binnenrollen. :)

Dat was dan ook het enige wat even tegen zat. Ik ben zeer onder de indruk van de prestaties van het toestel. Het scherm is zichtbaar beter dan die van de S3 en hij voelt sneller aan. Ook ben ik erg blij dat ik van TouchWiz en standaard Samsung apps af ben! De laatste paar dagen heb ik Cyanogenmod 11 op mijn S3 gehad en dat was het ook nèt niet.

Waar ik vooral verbaasd over ben, is de accuduur. Ik doe nog steeds met de lading van vrijdag en ik kan niet zeggen dat ik de telefoon niet heb gebruikt. Erg prettig om in ieder geval zeker te weten dat ik de dag doorkom zonder bij te laden. Dat was met de S3 wel anders...

Kortom, zeer tevreden gebruiker tot nu toe! :)

*: Ik weet dat je op de BB apps kan side-loaden maar dat is me te omslachtig aangezien de Play Store ontbreekt.
Ben juist van een motog naar een z10 gegaan :P
Vond de moto g echt goed. Vooral snelheid en accuduur. Maar de z10 bevalt me eigenlijk nog net iets beter. Qua gevoel os en bouwkwaliteit. Wel is inderdaad de accu duur veel minder.
Maar haal de dag kom ik wel Door met normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dit toestel is werkelijk geweldig; standby duur is rete goed, display erg helder en goed leesbaar bij tegenlicht, snelheid is weinig op aan te merken.

eerste keer ging die na ruim 3 dagen pas aan de oplader :+

iemand al een leuk hoesje incl. qwerty gespot?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45
Die nieuwe boot animatie van Motorola is echt cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Heb last van de android-OS kernel battery drain. Hoewel drain groot woord is, dit onderdeel staat bovenaan de lijst maar de accu lijkt niet veel minder lang mee te gaan.

Raar is dat in standby dit oploopt maar op moment dat scherm aan is de tijd terugloopt...

En dat na een factory reset, lolz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
horizon1978 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:05:
Heb last van de android-OS kernel battery drain. Hoewel drain groot woord is, dit onderdeel staat bovenaan de lijst maar de accu lijkt niet veel minder lang mee te gaan.

Raar is dat in standby dit oploopt maar op moment dat scherm aan is de tijd terugloopt...

En dat na een factory reset, lolz.
logisch.. op het moment dat je scherm uitstaat is de android kernel 1 van de weinige zaken die af en toe nog iets doet en stroom verbruikt. Op het moment dat je scherm aan staat wordt er significant meer stroom verbruikt en zal het minimale verbruik van de kernel wegvallen tegen het scherm (en waarschijnlijk ook tegen de apps die je op dat moment gebruikt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

SonyEricsson schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:36:
[...]

Ben juist van een motog naar een z10 gegaan :P
Vond de moto g echt goed. Vooral snelheid en accuduur. Maar de z10 bevalt me eigenlijk nog net iets beter. Qua gevoel os en bouwkwaliteit. Wel is inderdaad de accu duur veel minder.
Maar haal de dag kom ik wel Door met normaal gebruik.
Ook daar kun je toch via snap eerder gekochte apps installeren?

De motoG blijft een mooi toestel. Redelijke soc voor een zacht prijsje, de cashback voor de Z10 is voorbij dus de Z10 is ook weer 20 euro duurder.
Ik heb ook serieus gedacht de moto cadeau te doen voor mn broertje, maar verhalen over 3g bereik in het noorden van nl door de providers hebben mij toch weerhouden. 4g schijnt betrouwbaarder, stabieler en sneller te zijn.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Joh? 4G sneller?
Ik geloof ook niet dat 4G al zo ver is dat het overal in Nederland prima ontvangst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Prulleman schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:21:
[...]

logisch.. op het moment dat je scherm uitstaat is de android kernel 1 van de weinige zaken die af en toe nog iets doet en stroom verbruikt. Op het moment dat je scherm aan staat wordt er significant meer stroom verbruikt en zal het minimale verbruik van de kernel wegvallen tegen het scherm (en waarschijnlijk ook tegen de apps die je op dat moment gebruikt)
Dat van % is wiedes, maar stel ik ga kijken dan staat er bij Android OS awake time 21h 15m 44s
Laat ik scherm aan, klik ik op refresh icoontje, dan staat awake time op:
21h 15m 40s

4 seconden minder awake time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Momus schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:05:
Joh? 4G sneller?
Ik geloof ook niet dat 4G al zo ver is dat het overal in Nederland prima ontvangst heeft.
Bereik is het belangrijkste verschil.
Bij het diepte artikel reviews: Mobiele netwerken: het tweede leven van 2g lees je dat veel gebruikers wel 2g en 4g hebben in huizen en gebouwen maar geen 3g.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
3x3 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:31:
[...]

Bereik is het belangrijkste verschil.
Bij het diepte artikel reviews: Mobiele netwerken: het tweede leven van 2g lees je dat veel gebruikers wel 2g en 4g hebben in huizen en gebouwen maar geen 3g.
Dat klopt, dat heeft met de frequentie te maken. Maar als er geen paal staat, staat er geen paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vanmiddag kreeg ik opeens een bericht dat de telefoon geupdate kon worden naar Android 4.5. Meteen geupdate, duurde wel bijna een kwartier maar alles ging goed. Draait super en ziet er leuk uit. Hebben anderen met de europese retail de update ook al binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lord_Dain schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:17:
Vanmiddag kreeg ik opeens een bericht dat de telefoon geupdate kon worden naar Android 4.5. Meteen geupdate, duurde wel bijna een kwartier maar alles ging goed. Draait super en ziet er leuk uit. Hebben anderen met de europese retail de update ook al binnen gekregen?
android 4.5? 4.4.3 moet nog uitkomen voor de Nexus lijn, check nog eens welke android versie het precies is...?

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 01-04-2014 20:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Laatst online: 21-09 13:47
1 april!

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh nee geen update gehad! Alleen die boot animatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
crap.. nog (half) ingetrapt ook...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lord_Dain schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:17:
Als je 4.4.3 had gezegd had ik er nog ingetrapt, nu niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:56
-Edit-

[ Voor 95% gewijzigd door Frozen-Bullet op 17-04-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Crap. Neem gisteren men amper 3 weken oude moto g uit men broekzak, is er een barst in over heel de breedte. Iemand enig idee hoe dit kan? Is men eerste smartphone, en ben er heel voorzichtig met geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
felder schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:27:
Crap. Neem gisteren men amper 3 weken oude moto g uit men broekzak, is er een barst in over heel de breedte. Iemand enig idee hoe dit kan? Is men eerste smartphone, en ben er heel voorzichtig met geweest.
Weet je zeker dat er geen te hoge druk op de voor- of achterkant is geweest? Dit is vaak de oorzaak van gebarsten schermen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

3x3 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:57:
[...]

Ook daar kun je toch via snap eerder gekochte apps installeren?

De motoG blijft een mooi toestel. Redelijke soc voor een zacht prijsje, de cashback voor de Z10 is voorbij dus de Z10 is ook weer 20 euro duurder.
Ik heb ook serieus gedacht de moto cadeau te doen voor mn broertje, maar verhalen over 3g bereik in het noorden van nl door de providers hebben mij toch weerhouden. 4g schijnt betrouwbaarder, stabieler en sneller te zijn.
Aha, ik zie dat dat wellicht ook een mogelijkheid was geweest. Maar, als ik dat zo even snel lees, dan werkt Snap niet "out of the box" en zal dus ook eerst geinstalleerd moeten worden? Bottomline: gevoelsmatig sluit native Android beter aan bij mijn behoeften en verwachtingen. Het idee van BB OS, de verhalen over de korte accuduur zijn voor mij doorslaggeved geweest. Maar eerlijk is eerlijk, het had niet veel gescheeld... :)

Mijn ervaring is dat je vaak gewoon 3G en dus ook H(+) bereikt hebt in de Noordelijke steden. Kom je letterlijk in de dorpen of tussen de steden (en dat heb je nou eenmaal vaker in het Noorden) dan wordt het bereik minder.

Voorbeeld: ik heb jaren in Zuidbroek (GR) gewerkt. Daar zat ik precies tussen 2 palen in (provider op dat moment was T-Mobile). Binnen helemaal geen bereik en wanneer je uit het raam hing, een beetje. Vodafone was iets beter maar ook niet optimaal.

Meer recentelijk heb ik aan de rand van Veenhuizen (DR) gewerkt en ook daar het zelfde probleem. In het dorp zal een mast gestaan hebben, maar ik kwam niet verder dan een ouderwetse G verbinding.

In Assen (woonplaats) en Groningen (ook tijdje gewerkt) heb ik praktisch altijd goed bereik. Ook met mijn Moto G, tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

mad-dog schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:08:
[...]

Weet je zeker dat er geen te hoge druk op de voor- of achterkant is geweest? Dit is vaak de oorzaak van gebarsten schermen..
En vergeet uitzetting door hitte (bijvoorbeeld direct zonlicht) niet? Daar heb ik ook wel verhalen over gehoord. "Even het toestel in de vensterbank laten liggen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

E-B schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:24:
[...]
En vergeet uitzetting door hitte (bijvoorbeeld direct zonlicht) niet? Daar heb ik ook wel verhalen over gehoord. "Even het toestel in de vensterbank laten liggen."
heb 6jr in telecom gewerkt, dat heb ik 1x meegemaakt. Klant had toestel op dashboard laten liggen in zuidfrankrijk; toestel was samengesmolten met dashboard (soort permanente houder). Zo iets is wel heel uitzonderlijk, niet uitgesloten, verder nooit meer gezien.

Wanneer scherm barst in 98% is dat val, of stiekem toch een tafel(hoek) geraakt met telefoon in de broekzak. Behalve als je hele skinny-jeans draagt zal een scherm niet zomaar barsten. Dat kwam voornamelijk bij die clamshell en sliders, de toestellen heden dag zijn relatief solide.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
felder schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:27:
Hoe oud is je toestel? Ik heb al 2 keer met een camera meegemaakt dat het scherm spontaan gebarsten was zonder zichtbare val stoot of druk schade. Reactie van de winkel? 99,9% zeker dat je hem hebt laten vallen. Totaal geen service, Saturn / Mediamarkt loosers.

Laat je hier niet in misleiden, uiteindelijk bepaalt de fabrikant van het toestel wat de schade oorzaak is, en als je hier een goed omschreven brief bij doet zal de fabrikant je toestel gewoon repareren.

De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkopende partij. Zij moeten bewijzen dat je hem hebt laten vallen. Dit kan alleen maar door een zichtbaar aantoonbare val stoot of druk schade, de schade zelf is niet het aantoonbare deel er dient echt een deuk ergens te zitten. Daarnaast word de garantie door de fabrikant bepaald, indien je dus een goede brief meestuurt zullen ze je scherm gewoon onder garantie laten repareren. Voor hun kost het een paar tientjes maar de garantie afhandeling kan betekenen dat je zelf over een paar jaar weer bij het merk terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58
Doh. Ik wilde even m'n telefoon rebooten net omdat een app vervelend deed. Nu blijf ik hangen in het bootloaderscherm ;( (met die stomme waarschuwing).

Erg vervelend dat je bij dit toestel niet even de batterij eruit kunt trekken, dat maakt het omgaat met hicups bij custom roms een stuk gemakkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenplant op 02-04-2014 13:31 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Bananenplant schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:31:
Doh. Ik wilde even m'n telefoon rebooten net omdat een app vervelend deed. Nu blijf ik hangen in het bootloaderscherm ;( (met die stomme waarschuwing).

Erg vervelend dat je bij dit toestel niet even de batterij eruit kunt trekken, dat maakt het omgaat met hicups bij custom roms een stuk gemakkelijker.
Powerknop 10-15 seconden ingedrukt houden helpt niet?
Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.