Ik heb afgelopen vrijdag mijn S3 verruild voor een Moto G, wat een verademing!
Mijn S3 is een paar keer gevallen en had een grote barst in het scherm. Ik was op zoek naar een goede (tijdelijke) telefoon omdat ik nog een jaar heb te gaan bij mijn abbonement en ik mij behoorlijk irriteerde aan de barst in het scherm. Aangezien een nieuw scherm zo'n 190 euro kost heb ik maar besloten om een nieuwe telefoon te kopen. Eerste keuze was de BB Z10 (prijs na korting zou uitkomen op 120 euro). Na goed overwegen toch maar de Motorola gekozen (want ik heb redelijk wat apps aangeschaft*).
Ik moet wel bekennen dat mijn allereerste ervaring met de Moto G niet positief is; het niet herkennen van een draadloos netwerk, maar dat zou ook aan de leeftijd van de router kunnen liggen. Ik was op dat moment niet thuis en thuis werkt alles gelukkig prima. Aangezien ik toch 10Gb aan databundel heb, ben ik niet echt draadloos internet (buiten huis) nodig. Op dat moment was het wel even een gemis aangezien 3G bereik niet optimaal was en er Android updates kwamen binnenrollen.
Dat was dan ook het enige wat even tegen zat. Ik ben zeer onder de indruk van de prestaties van het toestel. Het scherm is zichtbaar beter dan die van de S3 en hij voelt sneller aan. Ook ben ik erg blij dat ik van TouchWiz en standaard Samsung apps af ben! De laatste paar dagen heb ik Cyanogenmod 11 op mijn S3 gehad en dat was het ook nèt niet.
Waar ik vooral verbaasd over ben, is de accuduur. Ik doe nog steeds met de lading van vrijdag en ik kan niet zeggen dat ik de telefoon niet heb gebruikt. Erg prettig om in ieder geval zeker te weten dat ik de dag doorkom zonder bij te laden. Dat was met de S3 wel anders...
Kortom, zeer tevreden gebruiker tot nu toe!
*: Ik weet dat je op de BB apps kan side-loaden maar dat is me te omslachtig aangezien de Play Store ontbreekt.