Zorgverzekering 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Net met CZdirect gebeld:

Vraag: Ik zie mijn tandarts niet tussen jullie lijst van gecontracteerde tandartsen staan. Heeft dit invloed op de vergoeding?
Antwoord: Nee, de lijst kunt u vergeten (kort gezegd). CZdirect vergoed gewoon de kosten ongeacht bij welke tandarts je zit.

Vraag: Het basic pakket zegt 100 euro per 2 jaar te vergoeden voor lenzen. Kun je dat in 1x declareren of per jaar 50 euro?
Antwoord: U koopt een bril van 200 euro op 10 januari, dan vergoeden wij 100 euro in 1x. Daarna vergoeden wij pas weer op 10 januari 2016.
Vraag: En wat als ik dan aan het einde van het jaar overstap?
Antwoord: Als u overstapt naar een ander pakket krijgt u gewoon de vergoeding die dan geldt voor dat pakket. Dan vervalt de termijn. (of zoiets, niet helemaal verstaan. Mocht dit voor iemand belangrijk zijn, dan laat maar even weten. Dan luister ik het even terug ;) )
Vraag: Maar wat als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar?
Antwoord: Ja, dat mogen we eigenlijk niet zeggen; maar dan gebeurd er niks. Die 100 euro is vergoed. Dus als u elk jaar een nieuwe bril nodig heeft, kan het handig zijn om elk jaar een andere verzekeraar te kiezen.

>:)

Het gaat dus zeker CZdirect worden. Alleen even bedenken of ik alleen lenzen wil of ook een nieuwe bril :+

Ze zijn wat dat betreft ook gemakkelijker te bereiken. Bij de Friesland krijg je alleen een ingesprektoon en bij CZ werd ik, na 1 minuut in de wacht, keurig geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Toevallig had ik net ook gebeld voor de zekerheid en hoorde hetzelfde (over de tandartsverzekering). Voor mij alleen lenzen want die kosten al 250 euro per jaar (nachtlenzen).

Ik ga me ook maar aanmelden en de 25 euro korting meenemen via shopkorting.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rooke schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:38:
[...]

Bij mij dus net gebeurd :| lekker bellen naar een onbereikbare klantenservice/
Eigenlijk is dat juist wat ik wil en dan zorg ik wel dat ik het na 1 Januari terug krijg. Want ik heb er wel belang bij om tijdelijk mijn vermogen iets lager te hebben i.v.m. vrh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat scheelt je wel €8,- of iets dergelijks (bij jaarbetaling, anders gaat het om helemaal niks). Dik cashen hoor :P

[ Voor 29% gewijzigd door Gizz op 27-12-2013 12:47 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:44:
Dat scheelt je wel €8,- of iets dergelijks. Dik cashen hoor :P
Alle kleine beetjes zijn meegenomen. Maar ik doe eerdere omdat je de vrh pas aan einde van jaar betaald en zo kan ik het uitstellen tot eind 2015 en dan ontsnap ik er echt niet meer aan.

Oh die shopkorting van € 32 heb ik natuurlijk ook nog ingevuld ;)

Maar voor meeste mensen zal het echt storend zijn als ze tijdelijk dikke € 725 moeten missen, vooral net na de feestdagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
Ik vraag me af of je via Shopkorting.nl wel die 'kennismakingskorting' van 96euro van De Friesland Zorgverzekeraar wel krijgt. Kan iemand dit misschien bevestigen?

Ik heb net telefonisch te horen gekregen (van De Friesland) dat het bij de volgende sites wel wordt gegeven en van Shopkorting hadden ze niet gehoord en konden ze helaas dit niet bevestigen;
- Consumentenbond.nl
- Geld.nl
- Prizewize.nl
- Zorgkiezer.nl
- Zorgverzekeringwijzer.nl
- Independer.nl (sinds vanmiddag 15:00 niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Lijkt mij van wel. Shopkorting linkt door naar die pagina en ze maken er reclame mee op hun site. Shopkorting kennende zit dat wel snor. Betrouwbaarste cashback site die ik ken.

Afijn, blijft een mening. Als je zekerheid wilt kun je shopkorting mailen. Weet alleen niet hoe snel ze rond deze tijd reageren. Normaal is dat binnen een dag iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
Freakster86 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:40:
Lijkt mij van wel. Shopkorting linkt door naar die pagina en ze maken er reclame mee op hun site. Shopkorting kennende zit dat wel snor. Betrouwbaarste cashback site die ik ken.

Afijn, blijft een mening. Als je zekerheid wilt kun je shopkorting mailen. Weet alleen niet hoe snel ze rond deze tijd reageren. Normaal is dat binnen een dag iig.
Goed om te weten, thanx! Zal voor de zekerheid nog een mail erachter aan sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:40:

Ik denk het zelfde inderdaad. Want via shopkorting kwam ik op de website van Friesland zorgverzekering en toen zag ik dit scherm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mvvj5uF65TuO0OWbFyVrnRyf/full.png

En als ik het in maart niet heb dan gaat er natuurlijk een mailtje richting Friesland zorgverzekering, want vanwege de cashback heb ik de overstap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Freakster86 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:59:
Net met CZdirect gebeld:

Vraag: Ik zie mijn tandarts niet tussen jullie lijst van gecontracteerde tandartsen staan. Heeft dit invloed op de vergoeding?
Antwoord: Nee, de lijst kunt u vergeten (kort gezegd). CZdirect vergoed gewoon de kosten ongeacht bij welke tandarts je zit.

Vraag: Het basic pakket zegt 100 euro per 2 jaar te vergoeden voor lenzen. Kun je dat in 1x declareren of per jaar 50 euro?
Antwoord: U koopt een bril van 200 euro op 10 januari, dan vergoeden wij 100 euro in 1x. Daarna vergoeden wij pas weer op 10 januari 2016.
Vraag: En wat als ik dan aan het einde van het jaar overstap?
Antwoord: Als u overstapt naar een ander pakket krijgt u gewoon de vergoeding die dan geldt voor dat pakket. Dan vervalt de termijn. (of zoiets, niet helemaal verstaan. Mocht dit voor iemand belangrijk zijn, dan laat maar even weten. Dan luister ik het even terug ;) )
Vraag: Maar wat als ik overstap naar een andere zorgverzekeraar?
Antwoord: Ja, dat mogen we eigenlijk niet zeggen; maar dan gebeurd er niks. Die 100 euro is vergoed. Dus als u elk jaar een nieuwe bril nodig heeft, kan het handig zijn om elk jaar een andere verzekeraar te kiezen.

>:)

Het gaat dus zeker CZdirect worden. Alleen even bedenken of ik alleen lenzen wil of ook een nieuwe bril :+

Ze zijn wat dat betreft ook gemakkelijker te bereiken. Bij de Friesland krijg je alleen een ingesprektoon en bij CZ werd ik, na 1 minuut in de wacht, keurig geholpen.
Czdirect is ook goed bereikbaar via Twitter :) zie ook mijn eerdere vragen aan czdirect.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Weet iemand hoe het zit met de 18/19/20 fysio behandelingen? Vaak staat er tot 600 euro genoemd in de voorwaarden en dan kom je niet uit met 18/19/20 behandelingen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cobb schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:00:
Weet iemand hoe het zit met de 18/19/20 fysio behandelingen? Vaak staat er tot 600 euro genoemd in de voorwaarden en dan kom je niet uit met 18/19/20 behandelingen.
Niet? Volgens mij is het gemiddelde tarief 31 euro, maal 19 is 589,- volgens mij klopt dat dus wel aardig. Als er staat tot 600 euro is het vrij simpel, je krijgt vergoedt tot 600 euro, het aantal behandelingen is dan afhankelijk van het tarief dat gehanteerd wordt door je fysio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Heb ik toch Zilveren Kruis kunnen annuleren en heb ik daarna de basis verzekering van De Friesland besteld, ben ik weer aan het twijvelen geraakt door Freakster86. Ik ben nu op CZ Direct Budget uitgekomen, dus wel aanvulling, zie ook mijn reken tabel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21558454/Zorgvergelijk.PNG
Ik verwacht 110 voor m'n lenzen + controle kwijt te zijn en enkel een standaard tandarts controle + tandsteen krabben.

De aanvulling met tandarts blijkt gewoon niet rendabel te zijn, aangezien de kans erg klein is dat er iets mis is bij mij.

Ik ga dus De Friesland morgen annuleren en over naar CZ Direct.

Mijn excel sheetje kan je hier vinden mocht er interesse zijn: https://dl.dropboxusercon...54/Zorgverzekeringen.xlsx

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 27-12-2013 20:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
martinusz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:04:
[...]

Niet? Volgens mij is het gemiddelde tarief 31 euro, maal 19 is 589,- volgens mij klopt dat dus wel aardig. Als er staat tot 600 euro is het vrij simpel, je krijgt vergoedt tot 600 euro, het aantal behandelingen is dan afhankelijk van het tarief dat gehanteerd wordt door je fysio.
Ja kom aardig uit, maar mijn vriendin gaat naar een (hele goede) bekkenfysio en die vraag 36,50 per sessie. Ze is wel gecontracteerd en CZ direct vermeld op hun website dat ze de 600 dit jaar laten vallen, maar in de voorwaarden staat wel 600 euro genoemd.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cobb schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:14:
[...]

Ja kom aardig uit, maar mijn vriendin gaat naar een (hele goede) bekkenfysio en die vraag 36,50 per sessie. Ze is wel gecontracteerd en CZ direct vermeld op hun website dat ze de 600 dit jaar laten vallen, maar in de voorwaarden staat wel 600 euro genoemd.
Check het even via Twitter ofzo bij cz direct, als er staat dat ze aantal behandelingen vergoeden en niet met Max bedrag dan zal het wel zo zijn toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 17:54
Bij de CZ Direct 'Aanvullende verzekering Extra' zit een Vergoeding Eigen Bijdrage van 250 euro bij (Apotheek/ medicijnen). Betekent dit dat de eerste 250 euro aan medicijnen, wat normaal gesproken onder de eigen risico valt, door CZ wordt betaald?

Een voorbeeld: als ik de wettelijke eigen risico neem van 360 euro, dan hoef ik dus zelf 110 euro te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xzip22 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:19:
Bij de CZ Direct 'Aanvullende verzekering Extra' zit een Vergoeding Eigen Bijdrage van 250 euro bij (Apotheek/ medicijnen). Betekent dit dat de eerste 250 euro aan medicijnen, wat normaal gesproken onder de eigen risico valt, door CZ wordt betaald?

Een voorbeeld: als ik de wettelijke eigen risico neem van 360 euro, dan hoef ik dus zelf 110 euro te betalen.
Eigen bijdrage is wat anders als eigen risico.

Zie hier http://weblog.independer....risico-of-eigen-bijdrage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Je betaald dus eerst zelf 250 euro en pas daarna wordt het vergoed uit je aanvullende verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij aanvullende verzekeringen geld het eigen risico niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Maar wel je eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:21:
Bij aanvullende verzekeringen geld het eigen risico niet ;)
Correctie.
Bij aanvullende verzekeringen geld het eigen risico vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Eigen bijdrage geneesmiddelen (GVS)

maximaal € 250,- per jaar van het
bedrag dat u volgens de
basisverzekering zelf moet betalen

D.3.2.
Wij vergoeden de eigen bijdragen die u volgens
het GVS zelf moet betalen voor:
a. anticonceptie geneesmiddelen;
b. andere geneesmiddelen dan anticonceptie
geneesmiddelen.
Welke zorg en tot hoeveel wij vergoeden staat op
uw Vergoedingen Overzicht.
Let op!
* Kijk voor de algemene uitsluitingen in artikel
A.21. en C.10. (heel algemeen)
* Kijk in artikel D.3.1. welke geneesmiddelen wij
niet vergoeden.

D.3.1.
De hieronder genoemde kosten vergoeden wij
niet, behalve als u volgens uw Vergoedingen
Overzicht uitdrukkelijk verzekerd bent voor het
betreffende onderdeel van artikel D.3.:
o eigen bijdragen voor geneesmiddelen die
onder de zorgverzekering vallen;

Eigen bijdrage voor medicijnen
Soms moet u een eigen bijdrage betalen voor een medicijn. Het College voor Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) deelt medicijnen in groepen in. Alle medicijnen in een groep hebben dezelfde werking, maar sommige kosten meer dan andere. Voor zo'n groep medicijnen is een maximale vergoeding vastgesteld. Voor een medicijn dat meer kost dan de maximale vergoeding, moet u bijbetalen. Hiervoor kunt u eventueel een aanvullende verzekering afsluiten. Neem voor meer informatie hierover contact op met uw zorgverzekeraar.
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/vraag-en-antwoord/welke-medicijnen-krijg-ik-vergoed.html

Eigen bijdrage

Voor sommige medicijnen moet je een wettelijke eigen bijdrage betalen.
Je vindt op de website www.medicijnkosten.nl External link voor welke medicijnen een eigen bijdrage geldt en hoe hoog deze is.

Let op: jouw apotheker kan andere kosten in rekening brengen dan de kosten als vermeld op medicijnkosten.nl. Dat komt doordat op deze site alleen de kosten van het medicijn te zien zijn. Je apotheker kan kosten berekenen voor het klaarmaken en/of het afleveren van de medicijnen.
Bron: http://www.czdirect.nl/vergoedingen/medicijnen

http://www.medicijnkosten.nl/

Zoals ik het lees is het zo:

Medicijnen zitten in je basisverzekering.
Voor je basisverzekering geldt je eigen risico.
Voor bepaalde medicijnen, zie site medicijnkosten.nl, gelden voor bepaalde medicijnen een eigen bijdrage ONGEACHT of je nog eigen risico hebt of niet.
Die kosten worden met dit aanvullende pakket tot 250 euro per jaar vergoed.

CORRECT ME IF I'M WRONG.

Dus je hebt er alleen wat aan als je medicijnen gebruikt of gaat gebruiken die een eigen bijdrage vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
Bedankt voor de link met de uitleg, het is me nu een stuk duidelijker. Het is een stuk minder aantrekkelijk dan ik in eerste instantie dacht, jammer. ;)

Vinden jullie het trouwens ook niet irritant dat je maar 1x per jaar mag veranderen van zorgverzekering tijdens de drukste maand van het jaar? Stel je voor dat je ontevreden bent over je verzekeraar, of je situatie plotseling verandert waardoor je eigenlijk een andere verzekering nodig hebt. Nu moet je eerst een jaar 'uitzitten' voordat je weer kunt overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
xzip22 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:25:
of je situatie plotseling verandert waardoor je eigenlijk een andere verzekering nodig hebt. Nu moet je eerst een jaar 'uitzitten' voordat je weer kunt overstappen.
Anders zou het ook geen verzekering zijn. Een verzekering houdt in dat je vantevoren je risico's probeert vast te stellen en die (deels) afdekt. Niet dat je, een week voordat je in het ziekenhuis opgenomen wordt, even je verzekering aanpast zodat het jezelf zo min mogelijk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ook maar overgestapt op De Friesland met shopkorting en 96 euro bonus.

Had graag bij Anderzorg gebleven maar die bieden alleen korting aan voor nieuwe klanten en niet voor verlengers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
toolkist schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:30:
[...]

Anders zou het ook geen verzekering zijn. Een verzekering houdt in dat je vantevoren je risico's probeert vast te stellen en die (deels) afdekt. Niet dat je, een week voordat je in het ziekenhuis opgenomen wordt, even je verzekering aanpast zodat het jezelf zo min mogelijk kost.
Punt gemaakt. Alleen nu ben je wel altijd verplicht om een contract van 1 jaar te nemen, wat je alleen kunt wijzigen in de december maand (toch?). Stel je voor, ik ben tevreden over mijn huidige verzekeraar en laat de polis gewoon doorlopen, dan zit ik er automatisch weer 1 jaar aan vast. Echter wil ik misschien naar 1,5 jaar overstappen, om welke reden dan ook, maar dat kan dus niet.

Ik mis flexibiliteit in het systeem en daardoor ligt er te veel macht bij de verzekeraars. Zij hoeven tenslotte maar 1 maand per jaar met elkaar te concurreren en daarna kunnen zij weer rustig de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb even de aanvullende pakketten van CZdirect doorgenomen. Ik heb het Basic pakket vergeleken met het Extra pakket. Hieronder de lijst met dingen die het Extra pakket wél (of meer) vergoed t.o.v. het Basic pakket.

• Logeerkosten voor 1 kamer tegen het logeerhuistarief (bijvoorbeeld Ronald McDonaldhuis)€ 200,- (t.o.v. 0)
• Vergoeding eigen bijdrage GVS (geneesmiddelenvergoedingssysteem) € 250,- (t.o.v. 0)
• Totale vergoeding alternatieve geneeswijzen en geneesmiddelen € 300,- (t.o.v. 200)
• fysiotherapie en oefentherapie Cesar/Mensendieck (ook manuele therapie, oedeemtherapie,
bekkentherapie) aanvullend op de basisverzekering 20 behandelingen (t.o.v. 12)
• Voetbehandeling overige situaties (door podoloog of podotherapeut, op voorschrift arts) € 115,- (t.o.v. 70 euro)
• Spoedeisende hulp in het buitenland - tandheelkundige hulp € 345,- (t.o.v. 275)
Brillenglazen, contactlenzen en ooglaserbehandelingen (per 2 kalenderjaren) € 200,- (t.o.v. 100)
• Sportmedisch advies door sport(duikers)arts, consult, keuring, onderzoek € 200,- (t.o.v. 100)
• Dieetadvisering (op voorschrift arts) 3 uur ja € 120,- (t.o.v. 0 )
• Gezondheidscursussen (door thuiszorg, GGD of RIAGG, ziekenhuis, door CZ erkende
• instelling/zorgverlener of erkende patiëntenvereniging) € 100,- (t.o.v. 0 )
• Totale vergoeding Tandheelkunde € 500,- (t.o.v. 250 / bij beide 75%)

Voor dit alles betaal je per saldo* 3 euro extra per maand t.o.v. het Basic pakket.

* Per saldo; van beide het eigen risico op 860 euro, jonger dan 31 jaar, betaling per jaar. Van dat totaalbedrag haal ik respectievelijk 100 en 200 euro (vergoeding voor lenzen/bril) van af. Van die kosten weet je toch wel zeker dat je ze anders zelf zou betalen.

De Eigen bijdrage geldt volgens de pakketvergelijker voor:
• boven- of ondergebit op implantaat - ja € 125,-
• boven- én ondergebit op implantaat - ja € 250,-
• volledig kunstgebit (boven en/of onder) - ja 25%
• Zittend ziekenvervoer (enkele reis; toestemming CZ nodig), in de volgende situaties: max. 200 km € 96,-/jaar
• Poliklinische bevalling zonder medische indicatie - ja (geen bedrag genoemd)
• Bevalling/Kraamzorg in kraamcentrum of ziekenhuis zonder medische noodzaak - € 16,50/dag8
• Bevalling/Kraamzorg thuis (aanvragen via CZdirect Kraamzorg) 10 dagen € 4,10/uur
• Anticonceptiemiddelen tot 21 jaar - ja mogelijk (zie 3)
• Geneesmiddelen zoals antibiotica (niet voor bijvoorbeeld alternatieve- en zelfzorg
geneesmiddelen) - ja mogelijk (zie 3)

3. Volgens het geneesmiddelenvergoedingssysteem, het kan zijn dat u een eigen bijdrage moet betalen.

EDIT:
Vergoeding bril en lenzen doorgestreept. Die kosten trek je er van af (om premies te vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
xzip22 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:42:
[...]

Punt gemaakt. Alleen nu ben je wel altijd verplicht om een contract van 1 jaar te nemen, wat je alleen kunt wijzigen in de december maand (toch?). Stel je voor, ik ben tevreden over mijn huidige verzekeraar en laat de polis gewoon doorlopen, dan zit ik er automatisch weer 1 jaar aan vast. Echter wil ik misschien naar 1,5 jaar overstappen, om welke reden dan ook, maar dat kan dus niet.

Ik mis flexibiliteit in het systeem en daardoor ligt er te veel macht bij de verzekeraars. Zij hoeven tenslotte maar 1 maand per jaar met elkaar te concurreren en daarna kunnen zij weer rustig de kat uit de boom kijken.
Ik denk dat jij het systeem gewoon niet begrijpt. Zou lekker makkelijk zijn, maak je het eerste half jaar al je vergoedingen op bij verzekeraar A en ga je vervolgens naar verzekeraar B het tweede half jaar ook al je vergoedingen opmaken....zo werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Iemand die een antwoord heeft op de volgende vraag?

Ik zit nu bij CZ en kan nog 100 euro (per 2 jaar) voor lenzen declareren.
Ik wil naar CZdirect waar je ook 100 euro (per 2 jaar) kan declareren.

Kan ik nu zonder problemen bij CZ declareren zonder in de knoei te komen met die 'per 2 jaar'? Bedoel; staan deze twee los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Freakster86 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:30:
Iemand die een antwoord heeft op de volgende vraag?

Ik zit nu bij CZ en kan nog 100 euro (per 2 jaar) voor lenzen declareren.
Ik wil naar CZdirect waar je ook 100 euro (per 2 jaar) kan declareren.

Kan ik nu zonder problemen bij CZ declareren zonder in de knoei te komen met die 'per 2 jaar'? Bedoel; staan deze twee los van elkaar?
Ff bij ze checken, mijn vrouw gaat ook van cz naar direct, maar volgens mij staat het wel los van elkaar ( ook al houdt ze hetzelfde polisnummer en log je in op mijn cz). Heb je Twitter? Daar reageren ze wel snel meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik bel ze maandagochtend anders wel even, maar misschien dat iemand het hier weet. Zo zie je maar; je komt steeds weer dingetjes tegen waardoor je gaat twijfelen...

Krijg ik wel lenzen vergoed; CZdirect + basis
Zo niet, dan waarschijnlijk de Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
martinusz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat jij het systeem gewoon niet begrijpt. Zou lekker makkelijk zijn, maak je het eerste half jaar al je vergoedingen op bij verzekeraar A en ga je vervolgens naar verzekeraar B het tweede half jaar ook al je vergoedingen opmaken....zo werkt het dus niet.
Misschien heb je wel gelijk en begrijp ik het systeem niet. Echter denk ik dat er nog maar weinig mensen zijn die het systeem überhaupt begrijpen. Zo heb ik documentaires gezien waarbij zelfs de zorgverzekeraars, ziekenhuis etc heel het declaratiesysteem te ingewikkeld vinden en om zeker te zijn bewust te veel declareren.

Je vergoedingen opmaken, dat is niet ons probleem toch maar van de verzekeraar. Zij kunnen zich indekken door daar maatregelen voor te treffen. Misschien is het wel heel interessant voor een verzekeraar om jouw als nieuwe klant te hebben en nemen zij 'de schade' op zich. Of laten ze je wel toe als nieuwe klant, alleen zonder de vergoedingen, indien je die al hebt opgemaakt. Ik roep trouwens maar wat, ben tenslotte geen expert.

(waarschijnlijk wijken we met deze discussie te veel af van het doel van deze topic. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
martinusz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:46:
[...]

Ff bij ze checken, mijn vrouw gaat ook van cz naar direct, maar volgens mij staat het wel los van elkaar ( ook al houdt ze hetzelfde polisnummer en log je in op mijn cz). Heb je Twitter? Daar reageren ze wel snel meestal.
Ben in 2011 overgestapt van CZ zorg op maat naar CZ direct. De maximale vergoeding wordt gewoon overgenomen, dus ze staan niet los van elkaar. Heb in 2010 een nieuwe bril gehaald (eerste jaar) en het tweede jaar was de vergoeding ook verbruikt bij CZ direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Exor schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:40:
[...]

Ben in 2011 overgestapt van CZ zorg op maat naar CZ direct. De maximale vergoeding wordt gewoon overgenomen, dus ze staan niet los van elkaar. Heb in 2010 een nieuwe bril gehaald (eerste jaar) en het tweede jaar was de vergoeding ook verbruikt bij CZ direct.
Dit kun je dus helemaal nergens terug vinden. 137 pagina's aan voorwaarden, maar hier wordt met geen woord over gesproken.

Zou echt zuur zijn. Betekent dat ik komend jaar niks kan declareren en dus voor aanvullend 100 euro extra betaal... Bel ze morgenochtend nog wel even, maar als ik jou mag geloven ben ik dus de sjaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets heb ik al eerdere gehoord, maar stel je stapt over van CZ naar De Friesland zorgverzekering dan kun je wel weer je bril declareren.

Volgend jaar in december zal ik wel weer overstappen naar Anderzorg, want die cashback acties gelden alleen voor nieuwe klanten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Freakster86 schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:49:
[...]

Dit kun je dus helemaal nergens terug vinden. 137 pagina's aan voorwaarden, maar hier wordt met geen woord over gesproken.

Zou echt zuur zijn. Betekent dat ik komend jaar niks kan declareren en dus voor aanvullend 100 euro extra betaal... Bel ze morgenochtend nog wel even, maar als ik jou mag geloven ben ik dus de sjaak :(
heb ze met exact dezelfde vraag ook al gebeld. Ze houden het gewoon bij dus je blijft aan die oude termijn voor je bril vastzitten. :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 10:41
In de laatste paar dagen dat het mogelijk is ben ik ook aan het kijken naar zorgverzekeringen. De Friesland is voor zover ik kan zien het voordeligst (mits maximaal ER), die zou voor mij op iets onder de €60 uitkomen.
Nu vraag ik me af: hoe zit het met zorgtoeslag. Volgens de proefberekening van de belastingdienst kan ik zo'n €72 euro per maand aan toeslag krijgen. Geldt dit bedrag ook als je premie lager is dan de toeslag die je krijgt? Dat lijkt me namelijk wel heel raar. Weet iemand hier meer van?

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Ja dat krijg je ook dan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg al jaren meer zorgtoeslag dan ik aan premie betaal, maar daarom heb ik wel het maximale eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 06:51:
Ik krijg al jaren meer zorgtoeslag dan ik aan premie betaal, maar daarom heb ik wel het maximale eigen risico.
Ik weet bij jou nooit of ik het bewonderingswaardig moet vinden dat je in jouw situatie zoveel kan sparen of juist erg krom ten opzichte van mensen die een 'normale' job hebben. In ieder geval goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lau1187 schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:44:
In de laatste paar dagen dat het mogelijk is ben ik ook aan het kijken naar zorgverzekeringen. De Friesland is voor zover ik kan zien het voordeligst (mits maximaal ER), die zou voor mij op iets onder de €60 uitkomen.
Nu vraag ik me af: hoe zit het met zorgtoeslag. Volgens de proefberekening van de belastingdienst kan ik zo'n €72 euro per maand aan toeslag krijgen. Geldt dit bedrag ook als je premie lager is dan de toeslag die je krijgt? Dat lijkt me namelijk wel heel raar. Weet iemand hier meer van?
Waarom raar? Ze stellen gewoon 1 bedrag vast, over het algemeen zullen de meeste mensen met zorgtoeslag geen extra Eigen risico nemen. Je hebt ook niet voor niets zorgtoeslag, wat als jij nu in het ziekenhuis belandt, dan moet je dus 860 euro betalen, aangezien je zorgtoeslag krijgt, lijkt mij dat voor jou een behoorlijke smak geld?

Ja als je niets gebeurd "verdien" je een tientje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zojuist gebeld; Wanneer je van CZ naar CZdirect gaat blijft die termijn van 2 jaar gelden! Dus heb je afgelopen jaar 100 euro gedeclareerd voor lenzen? Dan kun je komend jaar dus niet 100 euro declareren wanneer je overstapt naar CZdirect met het Basic pakket. Neem je het Extra pakket (200 euro) dan kun je maar de helft declareren.

Mooie klote dit. Op zich goed dat ik hier nu nog achter kom. Ik rekende namelijk de premie uit door de lenzenvergoeding (die ik sowieso opmaak) van de echte premie af te trekken. Dat kan bij CZdirect nu dus niet meer. Premie valt dus zo'n 8 euro per maand hoger uit voor hetzelfde pakket.

CZdirect =
850 (basis + aanvullend Basic pakket)

De Friesland =
658 (basis verzekering) of
755 (basis + tand 100% tot 250) of
814 (basis + tand 100% tot 250 + budget aanvullend) of
843 (basis + tand 100% tot 250 + standaard aanvullen)

Bij alle 4 gaat cashback van Shopkorting en de Friesland (32,50 + 96) van af. Bij de laatste wordt 60 euro voor lenzen vergoed, dus die trek ik daar nog eens extra van af. Zoals je ziet zijn ze allemaal goedkoper dan CZdirect. Daarnaast vergoed CZdirect tandarts maar voor 75% en aangezien je die kosten voor een gedeelte sowieso hebt, wordt CZdirect dus alleen maar duurder.

En even inhakend op de discussie hierboven:

Ik krijg ook meer zorgtoeslag dan ik nu aan premie ga betalen. Ik persoonlijk vind dat een beetje krom, maar afijn. Zo werkt het systeem blijkbaar.

Wat betreft het eigen risico. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet je eigen risico maximaal zet. Veel mensen schrikken daar van, maar het extra risico dat je loopt is te verwaarlozen.

Stel ik heb verzekering X
Bij 360 euro eigen risico betaal ik 100 per maand
Bij 860 euro eigen risico betaal ik 75 per maand

25 euro per maand korting. Bij sommige is die korting wat minder; zeg 20 euro. Dat is dan toch al een besparing van 240 euro op je premie op jaarbasis. Je echte eigen risico is dan dus eigenlijk niet 860 euro, maar 620 euro. De kans dat je over de 360 euro gaat (afhankelijk van je situatie) is nihil.

Als je jong bent en gezond (maar ook ouder en gezond) gewoon maximaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54

Daniel36

vernieuwde formule

Duidelijk punt over het Eigen risico.
In onze situatie het volgende bedacht: mijn vrouw neemt het minimale eigen risico omdat ze meerdere gezondheidsklachten heeft en een beetje onderzoek etc. al aardig in de papieren loopt.
Zelf neem ik het maximale eigen risico omdat ik eigenlijk elk jaar niets mankeer de laatste jaren.
Het "bespaarde geld"zet ik maandelijks op een rekening om eventuele tegenvallers op te vangen.
Ik heb dit ook zo gedaan bij het tandarts gebeuren, wel een aanvullende verzekering voor mijn vrouw en geen voor mezelf.
Kosten van controle en eventueel een vulling blijven on der de kosten van de aanvullende verzekering op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Ik zit al tijden bij de Agis. Vroeger nog met het ziekenfonds en sinds de basisverzekering bij Agis of het jeugdlabel Take Care Now. Agis is een Amersfoortse verzekeraar en heeft haar hoofdkantoor daar ook staan. Locaal dus de werkgelegenheid stimuleren en een scherpe prijs voor de verzekering.

Heeft Achmea (de lompe holding die er boven zit) dit jaar geen contract gesloten met het Meander ziekenhuis in Amersfoort. Ik baal hier toch wel een beetje van. Wil ik een statement maken dan moet ik weg bij mijn verzekeraar waar ik al jaren tevreden over ben. Maar blij ben ik hier zeker niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Robkazoe schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:12:
Ik zit al tijden bij de Agis. Vroeger nog met het ziekenfonds en sinds de basisverzekering bij Agis of het jeugdlabel Take Care Now. Agis is een Amersfoortse verzekeraar en heeft haar hoofdkantoor daar ook staan. Locaal dus de werkgelegenheid stimuleren en een scherpe prijs voor de verzekering.

Heeft Achmea (de lompe holding die er boven zit) dit jaar geen contract gesloten met het Meander ziekenhuis in Amersfoort. Ik baal hier toch wel een beetje van. Wil ik een statement maken dan moet ik weg bij mijn verzekeraar waar ik al jaren tevreden over ben. Maar blij ben ik hier zeker niet mee.
Dit geldt alleen voor geplande operaties he, dus verwacht je komend jaar geplande operaties?
Nee? Dan maakt het geen drol uit :) voor spoedeisende hulp kun je in elk ziekenhuis terecht ongeacht contract met verzekeraar wel/niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Als ik vandaag zorg krijg en ik stap per 1 januari 2014 over naar een andere provider. Bij wie lever ik de zorgkosten van vandaag in als ik de factuur pas tussen 5 en 10 januari krijg?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:06
Factuur gaat over geleverde zorg in 2013, dus lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

En overgestapt van FBTO naar De Friesland.
Geld ook meteen overgemaakt, hopenlijk hebben ze dit netjes door en gaan ze niet binnenkort ook een incasso doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DDX schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:14:
En overgestapt van FBTO naar De Friesland.
Geld ook meteen overgemaakt, hopenlijk hebben ze dit netjes door en gaan ze niet binnenkort ook een incasso doen.
Welk rekeningnr heb je hiervoor gebruikt? En welke referentie, gewoon je bsn nummer?

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 30-12-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Info vanaf http://www.defriesland.nl...eningnummer-betaling.aspx
U kunt uw (vooruit)betaling overmaken op rekeningnummer NL76RABO0132199793 t.n.v. De Friesland Zorgverzekeraar N.V. Bij de omschrijving kunt u het verzekerdennummer vermelden en de periode waarop de (vooruit)betaling betrekking heeft.
Verzekerdenummer kan je vinden als je inlogt met digid op de friesland website.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 30-12-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

AnderZorg is vanochtend gestart met automatische incasso's van in ieder geval jaarbetalingen 2014.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DDX schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:18:
Info vanaf http://www.defriesland.nl...eningnummer-betaling.aspx

[...]

Verzekerdenummer kan je vinden als je inlogt met digid op de friesland website.
Helaas, blijkbaar hebben ze mijn aanvraag nog niet verwerkt.
Uit onze gegevens blijkt dat u geen klant bent bij De Friesland Zorgverzekeraar. U kunt daarom niet inloggen in Mijn De Friesland.
Wanneer heb jij het aangevraagd?

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 30-12-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Rond 13:00 vandaag (om 13:04 de bevestigingsmail gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Richard schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:29:
AnderZorg is vanochtend gestart met automatische incasso's van in ieder geval jaarbetalingen 2014.
Yep, bij mij ook gedaan. Terwijl ik me de 28ste bij De Friesland ingeschreven heb. Gelijk maar ff een mailtje richting Anderzorg gedaan; hopen dat ze dit snel terugstorten. Als straks de hypotheek afgeschreven wordt en De Friesland ook de premie gaat incasseren gaat het natuurlijk wel ineens heel hard met mijn saldo :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bergie schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:59:
[...]

Yep, bij mij ook gedaan. Terwijl ik me de 28ste bij De Friesland ingeschreven heb. Gelijk maar ff een mailtje richting Anderzorg gedaan; hopen dat ze dit snel terugstorten. Als straks de hypotheek afgeschreven wordt en De Friesland ook de premie gaat incasseren gaat het natuurlijk wel ineens heel hard met mijn saldo :+
Niet zo heel raar he, dat de Friesland en Anderzorg de betaling niet hebben kunnen tegenhouden in een tijdsbestek van twee dagen?

De incasso van Anderzorg kan je gewoon zelf terugboeken binnen (uit mijn hoofd) 54 dagen. Dan staat het direct weer op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Bergie schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:59:
[...]

Ik lees meerdere berichten van mensen die de helpdesk bellen ivm dubbele afschrijvingen, maar het geld zelf terugboeken is toch ook mogelijk? (zie hierboven)

Ik ga denk ik zo ook naar De Friesland over, ik las dat de cashback van Shopkorting maar 1x per persoon geldt. Ik ga dus maar een aparte account voor mijn vriendin aanmaken en 2x inschrijven.

[ Voor 0% gewijzigd door Ron!n op 30-12-2013 14:19 . Reden: wat wolly zegt dus ;) ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt tegenwoordig zelfs de geplande incasso's vantevoren weigeren. In ieder geval ING geeft al voor de toekomstige periode een overzicht van ingeplande incasso's. Ik heb de incasso van Anderzorg daarom ook geweigerd. Gevolg: de incasso is uitgevoerd en direct weer teruggedraaid (er staat dus af en bij op mijn rekening). Anderzorg kan er natuurlijk ook voor kiezen om pas op 10 januari ofzo te incasseren, wanneer alle opzeggingen verwerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Nog snel even me verzekering aangepast van Zilverenkruis Achmea naar De Friesland.
Met shopkorting en 96 euro cashback actie( dank aan deze forum)

Wanneer kan je deze (punten) verwachten op mijn account?
edit= al bijgeschreven

zilverenkruis totaal 117,65 betaalt in 2013
De Friesland totaal 85,30 ga ik betalen in 2014

Vrijwillig eigen risico voorheen 360,- naar max 500,-

van aanvullend tandverzekering van Beter Af tandart polis ( 500 per jaar)
naar AV tand extra online ( 500 per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Ook nog is overstappen.
Want Zekur kwam nog met een rekening aan zetten van 1,5 jaar terug. :')
Zijn wel goedkoop met € 80,-, maar dat soort grappen hou ik niet zo van.

Inmiddels overgestapt naar Friesland via de consumentenbond krijg je ook die € 96,- korting.

[ Voor 21% gewijzigd door nFo op 30-12-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 18:31
Ik ben zojuist overgestapt van Zilveren Kruis naar CZDirect.
De redenen hiervoor:

- ik had al heel lang geen recht meer op collectiviteitskorting
- 200 euro vergoeding per 2 jaar voor brillen en lenzen t.o.v. 150 euro per 3 jaar
- Zelfs met collectiviteitskorting is CZDirect voordeliger

Met Zilverenkruis nooit geen problemen, maar de iets betere dekking voor een veel lagere maandprijs hebben me doen besluiten om over te stappen. Wel spannend, voor het eerst in de tijd van dit zorgstelsel dat ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:15:
[...]

Ik weet bij jou nooit of ik het bewonderingswaardig moet vinden dat je in jouw situatie zoveel kan sparen of juist erg krom ten opzichte van mensen die een 'normale' job hebben. In ieder geval goed geregeld.
Ik werk net zo goed als andere mensen, dat mijn baas subsidie voor mij krijgt doet er niks toe, want ik krijg net als andere gewoon salaris en daar werk is dus gewoon voor en al ruim drie jaar en dat terwijl ik niet hoefde te werken ;) .

En ik zou gek zijn als ik die zorgtoeslag liet liggen, ik heb er ja immers recht op. Oh Anderzorg heeft bij mij ook even mooi € 724,56 geïncasseerd en wat mij betreft mogen ze er een paar dagen rente over trekken en daarna storneer ik het.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Overgestapt naar De Friesland.

Basis + Tand Standaard voor (884,28 - 32,50 - 96) 755,78 euro per jaar.
63 euro per maand vind ik geen slechte deal. Had liever CZdirect gehad, maar die 100 euro extra heb ik er niet voor over. Gelijk de premie overgemaakt om het vermogen weer te drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
nFo schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:21:
Ook nog is overstappen.
Want Zekur kwam nog met een rekening aan zetten van 1,5 jaar terug. :')
Zijn wel goedkoop met € 80,-, maar dat soort grappen hou ik niet zo van.

Inmiddels overgestapt naar Friesland via de consumentenbond krijg je ook die € 96,- korting.
Zolang de rekening niet "af" is, kunnen ze niet tussentijds geld terugvragen. Klinkt vreemd, maar dat is nu eenmaal de regel en daarom kan je nu nog rekeningen krijgen voor begin januari. Wel erg irritant inderdaad. Maar De Friesland (zit ik bij) doet precies hetzelfde weet ik uit ervaring.

Zelf waarschijnlijk voor PMA zorg + Tand, is goedkoper zelfs met de cashback bij De Friesland. Daarnaast vergoeden ze 50% paradontie, en dat heb ik misschien nodig en kan flink in de papieren lopen. Kan alleen niet vinden tot hoeveel euro er bij tandzorg 2 wordt vergoed. Staan alleen percentages maar geen maximum bedrag. Ze konden het me ook niet vertellen, moest bij Menzis zijn. En daar staat het ook niet.

Trouwens, kun je ook los je verzekering aanvragen als je samenwoont? kan je 2x cashbacken lijkt me. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 30-12-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:44:
[...]

Ik werk net zo goed als andere mensen, dat mijn baas subsidie voor mij krijgt doet er niks toe, want ik krijg net als andere gewoon salaris en daar werk is dus gewoon voor en al ruim drie jaar en dat terwijl ik niet hoefde te werken ;) .

En ik zou gek zijn als ik die zorgtoeslag liet liggen, ik heb er ja immers recht op. Oh Anderzorg heeft bij mij ook even mooi € 724,56 geïncasseerd en wat mij betreft mogen ze er een paar dagen rente over trekken en daarna storneer ik het.
Die subsidie doet er juist alles toe. Die subsidie komt van belastingen en zonder die subsidie was jouw baan er niet omdat je dan geen rendabele arbeidskracht zou zijn.
Een hogere zorgtoeslag krijgen dan je aan zorgkosten kwijt bent vind ik ook vrij vreemd, dat zou zeker niet zo mogen zijn. Zorgtoeslag mag van mij dan ook wel flink omlaag dit jaar als de zorgpremies dat ook doen.
Zeker als je ziet dat het naar mensen gaat die een enorme stapel spaargeld hebben, meerdere keren op vakantie gaan en amper onkosten hebben. Zorgtoeslag zou enkel gegeven moeten worden aan mensen die het echt nodig hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zorgtoeslag is ook omlaag gegaan tegenover vorig jaar ;) namelijk van € 89 per maand in 2013 naar in 2014 € 72 per maand. En reden dat ik meer zorgtoeslag krijg dan ik premie betaal is heel simpel, ik neem alleen een basis verzekering en kies voor het hoogste eigen risico.

Dus als mij iets serieus gebeurd dan heb ik wat ik teveel aan zorg toeslag krijg alsnog nodig en dan moet ik ook nog wat eigen geld erin steken.

Maar ik ruik jaloezie in dat soort posts wanneer mensen andere iets niet gunnen ;) En natuurlijk word dat hard ontkend altijd ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:22:
[...]

Zelf waarschijnlijk voor PMA zorg + Tand, is goedkoper zelfs met de cashback bij De Friesland. Daarnaast vergoeden ze 50% paradontie, en dat heb ik misschien nodig en kan flink in de papieren lopen. Kan alleen niet vinden tot hoeveel euro er bij tandzorg 2 wordt vergoed. Staan alleen percentages maar geen maximum bedrag. Ze konden het me ook niet vertellen, moest bij Menzis zijn. En daar staat het ook niet.
Hoe duur is het daar dan, gezien het bij DeFriesland dit is?
Basis + Tand Standaard voor (884,28 - 32,50 - 96) 755,78 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:42:
[...]

Die subsidie doet er juist alles toe. Die subsidie komt van belastingen en zonder die subsidie was jouw baan er niet omdat je dan geen rendabele arbeidskracht zou zijn.
Alle ambtenaren dan ook maar anders behandelen?
Een hogere zorgtoeslag krijgen dan je aan zorgkosten kwijt bent vind ik ook vrij vreemd, dat zou zeker niet zo mogen zijn. Zorgtoeslag mag van mij dan ook wel flink omlaag dit jaar als de zorgpremies dat ook doen.
Dat gebeurt ook.
Zeker als je ziet dat het naar mensen gaat die een enorme stapel spaargeld hebben, meerdere keren op vakantie gaan en amper onkosten hebben. Zorgtoeslag zou enkel gegeven moeten worden aan mensen die het echt nodig hebben.
Zorgtoeslag is ook maar mogelijk tot een bepaald bedrag aan vermogen.

Oftewel: Al je wensen zijn verhoord :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:40:
[...]

Hoe duur is het daar dan, gezien het bij DeFriesland dit is?

[...]
Ik kom op 1021 -32,5 - 96 = 982 op jaarbasis, dus 74.40 pm. Dus de Friesland is iets goedkoper. (4/maand)
Ik ga wel uit van 500 euro tandarts, gezien ik die kosten verwacht. mijn vriendin heeft de basistandarts (250 euro) maar nu heeft ze ook oneindig, en heeft dan meteen 100 euro om een bril te kopen. Dat geld heeft ze bij De Friesland al opgemaakt.

Dus de friesland is goedkoper, als je geen zorg verwacht. Ik verwacht echter wel kosten (paradontologie, geen goedkoop grapje) en dat wordt 50% vergoed, over een (in principe) oneindig bedrag. En mijn vriendin heeft ook oneindig bedrag maar geen paradontologie vergoed, en 9x fysio, 100 euro voor een bril en aan 50 euro genoeg voor anticonceptie.

was even (zonder te melden) van mijn eigen situatie uitgegaan. excuus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wolly schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:42:
Alle ambtenaren dan ook maar anders behandelen?
Dat ga je toch niet serieus als vergelijking opperen?
Dat gebeurt ook.
Kennelijk niet genoeg als je alsnog winst kan maken op de zorgtoeslag. Dan is het meer dan alleen een zorgtoeslag maar gewoon een vorm van subsidie. Zorgtoeslag zou tot maximaal het premiebedrag uitgekeerd moeten worden.
Zorgtoeslag is ook maar mogelijk tot een bepaald bedrag aan vermogen.

Oftewel: Al je wensen zijn verhoord :*)
Met een eigen vermogen van 20.000 euro krijg je alsnog zorgtoeslag terwijl je met een dergelijk vermogen absoluut geen zorgtoeslag nodig hebt. Dus nee, mijn wensen zijn zeker niet verhoord.
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:46:
Maar ik ruik jaloezie in dat soort posts wanneer mensen andere iets niet gunnen ;) En natuurlijk word dat hard ontkend altijd ;)
Maar heb je zelf wel eens bedacht hoe dat komt? Het heeft niet zozeer met jaloezie te maken maar wel met het verstandig uitgeven van belastinggeld. Vergeet namelijk niet van wie al die subsidies komen.
Het gaat er niet om dat mensen anderen niks gunnen, het gaat er om waar de rekening uiteindelijk komt te liggen. Zorg is al duur genoeg, dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat er niet meer zorgtoeslag wordt gegeven dan er uiteindelijk aan zorg uitgegeven gaat worden. Dus nooit boven het bedrag zorgpremie + eigen risico.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de politiek in gaan als je dat soort zaken storen, maar dan wel je veel te hoge beloning afstaan he ;) En daarnaast werk ik gewoon net als jouw en waar dat geld vandaan komt doet er totaal niet toen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tsurany schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:50:
[...]

Maar heb je zelf wel eens bedacht hoe dat komt? Het heeft niet zozeer met jaloezie te maken maar wel met het verstandig uitgeven van belastinggeld. Vergeet namelijk niet van wie al die subsidies komen.
Het gaat er niet om dat mensen anderen niks gunnen, het gaat er om waar de rekening uiteindelijk komt te liggen. Zorg is al duur genoeg, dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat er niet meer zorgtoeslag wordt gegeven dan er uiteindelijk aan zorg uitgegeven gaat worden. Dus nooit boven het bedrag zorgpremie + eigen risico.
Ik ben bang dat je dan juist krijgt dat mensen maar gaan "bijverzekeren" om het maximum aan zorgtoeslag te krijgen. Juist door eigen risico en dergelijke wordt er mede bespaard op de zorgkosten. Veel mensen halen het bedrag van 360 gewoon niet.

En als mensen bijverzekeren, gaan ze die zorg ook opmaken (brillen, fysio, noem maar op).
Niet per se een besparing.

Daarnaast neemt men een risico met de 500 extra eigen risico. Dat je dan meer zorgtoeslag krijgt dan je betaald is volgens mij niet erg, want zodra je iets hebt kan je dat "extra" geld goed gebruiken voor de zorgrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Dat ga je toch niet serieus als vergelijking opperen?
Jij komt hier aan met 'Jouw baan komt van belastingen'. Wat maakt het nou uit hoe iemand zijn kostje bij elkaar scharrelt, als je jaloerst bent vraag je toch of je mag ruilen?
Kennelijk niet genoeg als je alsnog winst kan maken op de zorgtoeslag. Dan is het meer dan alleen een zorgtoeslag maar gewoon een vorm van subsidie. Zorgtoeslag zou tot maximaal het premiebedrag uitgekeerd moeten worden.
Het is al gezegd maar voor jou nogmaals: Als je premie lager is betekent het dat je eigen risico hoger is. Er wordt dus pas iets "verdiend" als er geen kosten zijn, anders wordt er alleen maar verloren.
Met een eigen vermogen van 20.000 euro krijg je alsnog zorgtoeslag terwijl je met een dergelijk vermogen absoluut geen zorgtoeslag nodig hebt. Dus nee, mijn wensen zijn zeker niet verhoord.
Die grens is nu eenmaal gesteld. Lijkt mij geen bizar hoog bedrag trouwens.
Zorgtoeslag is er zodat iedereen dezelfde zorg krijgt. Als je rekening gaat houden met alle keuzes die mensen maken qua verzekering kan je net zo goed het ziekenfonds weer introduceren, dat scheelt dan een hoop rompslomp. .

Edit: En inderdaad, mensen met een hoog ER claimen minder. Het bespaart dus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik ben overgestapt naar CZ Direct met aanvullend budget (+5 euro) met maximaal eigen risico. Kom op 68euro per maand.

Ik heb alleen aanvullend gekozen omdat we volgend jaar naar Thailand willen en daar zijn de vaccinaties ook vergoed. Ook 9 fysio behandelingen erbij en dat komt goed uit omdat ik net door mn rug ben gegaan :P Daarnaast nog 75euro voor lenzen erbij en ik heb het er maximaal uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Waah schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:22:
[...]

Zolang de rekening niet "af" is, kunnen ze niet tussentijds geld terugvragen. Klinkt vreemd, maar dat is nu eenmaal de regel en daarom kan je nu nog rekeningen krijgen voor begin januari. Wel erg irritant inderdaad. Maar De Friesland (zit ik bij) doet precies hetzelfde weet ik uit ervaring.
Het was een controle in het ziekenhuis, ecg en een echo.
De rekening kunnen ze dan wel de volgende dag even opsturen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
nFo schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:40:
[...]

Het was een controle in het ziekenhuis, ecg en een echo.
De rekening kunnen ze dan wel de volgende dag even opsturen lijkt mij.
zou je wel zeggen. Maar ze kunnen de rekening pas sturen als zeker is dat er geen verdere kosten komen. (dus dat uit de resultaten blijkt dat er niks volgt).

Dan nog hoeft het niet zo lang te duren inderdaad. maar tja tis best vreemd geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:58:
[...]

Jij komt hier aan met 'Jouw baan komt van belastingen'. Wat maakt het nou uit hoe iemand zijn kostje bij elkaar scharrelt, als je jaloerst bent vraag je toch of je mag ruilen?

[...]

Het is al gezegd maar voor jou nogmaals: Als je premie lager is betekent het dat je eigen risico hoger is. Er wordt dus pas iets "verdiend" als er geen kosten zijn, anders wordt er alleen maar verloren.

[...]

Die grens is nu eenmaal gesteld. Lijkt mij geen bizar hoog bedrag trouwens.

[...]

Zorgtoeslag is er zodat iedereen dezelfde zorg krijgt. Als je rekening gaat houden met alle keuzes die mensen maken qua verzekering kan je net zo goed het ziekenfonds weer introduceren, dat scheelt dan een hoop rompslomp. .

Edit: En inderdaad, mensen met een hoog ER claimen minder. Het bespaart dus geld.
De grens is een ton.....niet heel hoog inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:12:
[...]

De grens is een ton.....niet heel hoog inderdaad....
Mensen, hoe interessant het ook is, dit lijkt me niet het topic voor een discussie over zorgtoeslag. Mensen die er recht op hebben moet je gewoon in hun waarde laten.

Vanmiddag had ik met Friesland Verzekering gebeld en ze vertelde me dat het bedrag pas eind januari, begin februari wordt afgeschreven. Dikke prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online

Dus als je voor een huis spaart of zelf je pensioen regelt, iets wat binnenkort weer heel normaal gaat worden, dan moet je je zorgverzekering volledig zelf betalen? Ook als je niet bij dat geld kan komen?

Vermogen hebben != geld uit kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ook net aangesloten bij De friesland.

Zie je bij shopkorting meteen de punten na afsluiten van een verzekering? Ik zie namelijk nog niks :(.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
MsG schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:52:
Ook net aangesloten bij De friesland.

Zie je bij shopkorting meteen de punten na afsluiten van een verzekering? Ik zie namelijk nog niks :(.
Nee, zie je doorgaans niet direct. Heb zojuist ook besteld maar tevens nog geen punten bijgeschreven. Zal over een paar uren wel bijgeschreven worden, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ik ga zelf overstappen naar De Friesland, al met al de goedkoopste.
Voor mijn vriendin wordt het Bewuzt, aangezien die al bij De Friesland zit (met een veel te hoge premie omdat ze er zelf nooit naar gekeken heeft :P).
We nemen allebei basis + tand 250 en geen hoger eigen risico.

Is het handig om de oude verzekering voor de zekerheid op te zeggen of is het voldoende om je vandaag bij de nieuwe verzekering aan te melden?

Bij je telefoonabo moet je de oude nooit opzeggen, maar het lijkt me niet dat zoiets ook bij zorgverzekeringen geldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

De nieuwe verzekeraar zorgt ervoor dat de oude wordt opgezegd, dit gebeurt aan de hand van je BSN nummer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Gisteravond overgestapt van Interpolis waar ik al enkele jaren zit naar De Friesland. Met shopkorting en 96 euro retour (waar ik overigens geen melding van heb gekregen) flink voordeliger dan mijn oude polis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Waah schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:50:
[...]

Ik kom op 1021 -32,5 - 96 = 982 op jaarbasis, dus 74.40 pm. Dus de Friesland is iets goedkoper. (4/maand)
Dat is 81,83 per maand 892,50 per jaar }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 31-12-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Hoe werkt dat precies, shopkorting.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ik wil vandaag nog overstappen, in principe naar de Friesland, maar... is het echt zo'n goede verzekering?
In verhouding met Zilveren Kruis?

Ik heb alle sites al 5 dagen zitten bekijken van independer tot consumentenbond en Facebookreacties enz...
En op Facebook zie je best veel negatieve reacties.

Ik zat altijd bij Zilveren kruis, nooit gekeken naar andere aanbieders, dit wordt de eerste keer.
Enige voordeel wat De Friesland mij oplevert is die shopkorting incl 96 euro Cashback.

Wat is wijsheid, iemand een idee?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Lodo schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:44:
Hoe werkt dat precies, shopkorting.nl?
Je registreert je, logt in, gaat via de referal link naar de website van de aanbieder, gaat ondertussen niet naar andere websites, meldt je aan en enige tijd later staat de korting in je account. Dan kan je het als het meer is dan 10 euro laten uitbetalen op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Azrael schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:58:
[...]

Je registreert je, logt in, gaat via de referal link naar de website van de aanbieder, gaat ondertussen niet naar andere websites, meldt je aan en enige tijd later staat de korting in je account. Dan kan je het als het meer is dan 25 euro laten uitbetalen op je rekening.
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Correctie, bij 10 euro wordt er al uitbetaald :) Zie http://www.shopkorting.nl/fhoewerkthet

@henkyyyyyyy: een zorgverzekering is een zorgverzekering, het enige wat ze hoeven te doen is jouw premie te incasseren en als jij zorg gebruikt die vergoeden. Veel kwaliteitsverschil zal er niet in zitten, hoogstens de klantenservice (die je waarschijnlijk zelden nodig hebt).

Dus mits je het pakket kan krijgen wat je wilt zou ik gewoon overstappen :)

[ Voor 66% gewijzigd door Azrael op 31-12-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Volgens mij werkt de link op Shopkorting.nl niet meer, ik wordt telkens terug gestuurd naar het overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Weten jullie of De Friesland niet gecontracteerde tandartsen vergoed? Wellicht dat je het zelf moet declareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Met tandartsen hebben ze geen contracten meer, omdat ze allemaal het landelijk tarief weer hanteren. Je kunt dus zelf je tandarts kiezen en daarna de rekening declareren bij de Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Freakster86 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:35:
Met tandartsen hebben ze geen contracten meer, omdat ze allemaal het landelijk tarief weer hanteren. Je kunt dus zelf je tandarts kiezen en daarna de rekening declareren bij de Friesland.
Veelal gebeurd dat automatisch ook nog :D _/-\o_

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Ahh oke, ik blijf toch maar bij Anderzorg a 724 euro per jaar. Scheelt niet zo gek veel met De Friesland ervanuitgaande dat er niet veel met mn gebit aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Azrael schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:02:
Correctie, bij 10 euro wordt er al uitbetaald :) Zie http://www.shopkorting.nl/fhoewerkthet

@henkyyyyyyy: een zorgverzekering is een zorgverzekering, het enige wat ze hoeven te doen is jouw premie te incasseren en als jij zorg gebruikt die vergoeden. Veel kwaliteitsverschil zal er niet in zitten, hoogstens de klantenservice (die je waarschijnlijk zelden nodig hebt).

Dus mits je het pakket kan krijgen wat je wilt zou ik gewoon overstappen :)
Ja het pakket zit er wel tussen.

Ik wil basis plus tandarts 2.
Als ik dat bij De Friesland afsluit met volledige eigen risico 860 euro betaal ik per maand 86 euro, dan gaat die 130 euro er nog af. Dus in principe 76 euro per maand.

Dan heb ik uitgerekend dat je tot een bedrag van 754 euro eigen risico kan opmaken om aan dezelfde maandelijkse premie te komen als je bij Zilveren kruis je eigen risico met 360 neemt.

Dat betekent dus 106 euro specualtie bedrag dat het duurder wordt per jaar. 754 + 106
Zit je onder de 754 dan is dat allemaal mooi meegenomen. Mocht je zorg nodig hebben, anders is de "winst" veel meer.

Dan zou ik toch wel gek zijn om voor die 106 euro het niet te proberen om volledige eigen risico te menen?
Of zie ik hier iets over het hoofd? Of zijn er andere addertjes?

Zilveren Kruis met eigen risico 360 gebruikt = 1644
DeFriesland met eigen risico 860 gebruikt = 1750

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Omdat ik nog twijfelde over mijn keuze voor 2014, heb ik een overzicht gemaakt met de voor mij relevante mogelijkheden. Wellicht is dit ook handig voor anderen, dus post ik het hier.

Ik ga uit van maximaal eigen risico (€ 360 + € 500) en betaling per jaar. Kortingsacties heb ik wel meegenomen in de berekening, referral-cashbacks niet. Verder ben ik student en jonger dan 23 jaar. Enkel voor mij relevante extra vergoedingen heb ik genoteerd bij "Extra".

Voor elke situatie heb ik de goedkoopste optie gekozen. In geval van Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb) heb ik tevens de tweede optie opgenomen (i.v.m. de zeer beperkte zorgkeuze, die mogelijk onwenselijk is). Ook voor FBTO heb ik dit gedaan, omdat ik daar als bestaande klant wachttijd heb (en ik dus beter weg kan gaan).

Basis + 9 × fysio

Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb)
Beter Af Selectief + Beter Af Plus Polis ★★☆☆ + Beter Af Extra Pakket Studenten
Extra: 12 (i.p.v. 9) × fysio; bril/lenzen € 150 per 3 jaar
Totaal: € 658,28 (€ 733,28 - € 75,00 cashback)
Zeer beperkte zorgkeuze!

De Friesland via ZorgKiezer.nl
Online Verzorgd Polis + AV Budget Online
Totaal: € 749,52 (€ 845,52 - € 96,00 cashback)

Basis + 18 × fysio

Beter Af Selectief + Beter Af Plus Polis ★★★☆ + Beter Af Extra Pakket Studenten
Extra: 27 (i.p.v. 18) × fysio; bril/lenzen € 200 per 3 jaar
Totaal: € 729,02 (€ 804,02 - € 75,00 cashback)
Zeer beperkte zorgkeuze!

FBTO
Basisverzekering + Module Therapieën Extra
Totaal: € 844,48

Online Verzorgd Polis + AV Extra Online
Extra: 20 (i.p.v. 18) × fysio
Totaal: € 911,76 (€ 1007,76 - € 96,00 cashback)

Basis + 9 × fysio + tandarts 75% tot € 250

Beter Af Selectief + Beter Af Plus Polis ★★☆☆ + Beter Af Extra Pakket Studenten + Beter Af Tandarts Polis ★☆☆☆
Extra: 12 (i.p.v. 9) × fysio; tandarts 100% (i.p.v. 75%); bril/lenzen € 150 per 3 jaar
Totaal: € 743,83 (€ 818,83 - € 75,00 cashback)
Zeer beperkte zorgkeuze!

Online Verzorgd Polis + AV Budget Online + AV Tand Standaard Online
Extra: tandarts 100% (i.p.v. 75%)
Totaal: € 822,96 (€ 918,96 - € 96,00 cashback)

Basis + 18 × fysio + tandarts 75% tot € 250

Beter Af Selectief + Beter Af Plus Polis ★★★☆ + Beter Af Extra Pakket Studenten + Beter Af Tandarts Polis ★☆☆☆
Extra: 27 (i.p.v. 18) × fysio; tandarts 100% (i.p.v. 75%); bril/lenzen € 200 per 3 jaar
Totaal: € 814,57 (€ 889,57 - € 75,00 cashback)
Zeer beperkte zorgkeuze!

FBTO
Basisverzekering + Module Therapieën Extra + Module Tand € 250
Extra: tandarts 100% (i.p.v. 75%)
Totaal: € 963,21

Online Verzorgd Polis + AV Extra Online + AV Tand Standaard Online
Extra: 20 (i.p.v. 18) × fysio; tandarts 100% (i.p.v. 75%)
Totaal: € 985,20 (€ 1081,20 - € 96,00 cashback)

Conclusie

Ben je net als ik student en verwacht je naast fysiotherapie (en evt. tandarts) geen zorg nodig te hebben? Kijk dan naar Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb). Als hun zorgkeuze te beperkt voor je is, kijk dan naar De Friesland of FBTO.

Ben je al klant bij FBTO en wil je komend jaar andere modules gebruiken? Ga dan snel weg, omdat de meeste modules wachttijd hebben. (Hoezo klantenbinding? 8)7)

En misschien wel het belangrijkste: waarom hebben we zo'n absurd zorgstelsel? Ik ben redelijk liberaal, maar kan écht niet begrijpen waarom dit systeem nou goed zou werken. Nu moet ik bekennen dat ik het oude systeem niet bewust (als volwassene) heb meegemaakt, maar toch.
Zorgverzekeraars gaven vorig jaar € 571 per nieuwe verzekerde uit aan werving en de enigen die hier beter van worden zijn de vergelijkingssites, Google (AdWords), en andere reclamepublishers. Is het hele probleem van de (on)betaalbaarheid van de zorg niet opgelost als we met dit jaarlijkse geneuzel stoppen?

Relevante informatie als je deze verzekering overweegt:
[list]
Beter Af Selectief met overzicht van ziekenhuizen waar je terecht kunt
Gecontracteerde fysiotherapeuten

Prijzen per onderdeel (per jaar):
[list]
• Beter Af Selectief: € 599,15 (€ 674,15 - € 75,00 cashback)
• + Beter Af Plus Polis ★★☆☆: € 59,13 (12 × fysio; bril/lenzen € 150 per 3 jaar)
• + Beter Af Plus Polis ★★★☆: € 129,87 (27 × fysio; bril/lenzen € 200 per 3 jaar)
• + Beter Af Tandarts Polis ★☆☆☆: € 85,55 (tandarts 100% tot € 250)

[ Voor 7% gewijzigd door Ulster Seedling op 31-12-2013 15:52 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik vind dit ook bizar, ieder jaar weer als een malle gaan lopen rond zoeken voor de goedkoopste. Mag van mij ook wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja ik was graag bij Anderzorg gebleven, maar ze doen niet aan prijs garantie en dwingen ze me dus over te stappen.

Maar ik denk dat ik in 2015 misschien weer terug naar Anderzorg ga, want zulke cashback acties zoals De Friesland doet zijn alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ulster Seedling schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:54:

Ben je al klant bij FBTO en wil je komend jaar andere modules gebruiken? Ga dan snel weg, omdat de meeste modules wachttijd hebben. (Hoezo klantenbinding? 8)7)
Ook voor bestaande klanten geldt: Module vanaf 1 januari afgesloten? Geen wachttijd!
En misschien wel het belangrijkste: waarom hebben we zo'n absurd zorgstelsel? Ik ben redelijk liberaal, maar kan écht niet begrijpen waarom dit systeem nou goed zou werken. Nu moet ik bekennen dat ik het oude systeem niet bewust (als volwassene) heb meegemaakt, maar toch.
Zorgverzekeraars gaven vorig jaar € 571 per nieuwe verzekerde uit aan werving en de enigen die hier beter van worden zijn de vergelijkingssites, Google (AdWords), en andere reclamepublishers. Is het hele probleem van de (on)betaalbaarheid van de zorg niet opgelost als we met dit jaarlijkse geneuzel stoppen?
Dat cijfer slaat als een tang op een varken. 541 miljoen euro aan marketingkosten heeft niets te maken met het aantal overstappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Wolly schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:34:
[...]

Ook voor bestaande klanten geldt: Module vanaf 1 januari afgesloten? Geen wachttijd!
Waar zie je dat staan? Als ik de informatie over wachttijden bekijk, staat dat er niet.
[...]

Dat cijfer slaat als een tang op een varken. 541 miljoen euro aan marketingkosten heeft niets te maken met het aantal overstappers.
Het bedrag van € 571 is inderdaad geen exacte prijs per overstapper. Daarentegen is het natuurlijk wel absurd dat we met z'n allen — want op dat principe zijn verzekeringsstelsels gebaseerd — € 541 miljoen per jaar weggooien om dit circus in stand te houden.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!