Zorgverzekering 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 14:43
In navolging van het topic voor 2013 bij deze een topic om de zorgverzekeringen voor 2014 te bespreken.

Vorig jaar waren populair:
- CZ
- Anderzorg

Daarnaast was het gebruik van maximaal eigen risico van 500 euro een hot topic, met name door het hoge standaard eigen risico van 350 euro. Het lijkt er nu op dat dit 360 euro voor 2014 gaat worden (Hema propositie).

Een aantal relevante links
Collectivitijdskorting:
www.zorgpremiekorting.nl

Vergelijkingssites:
www.geld.nl
www.independer.nl
www.zorgkiezer.nl
www.zorgwatch.nl

Overheidssites:
Zorgverzekering rijksoverheid
www.kiesbeter.nl

[ Voor 24% gewijzigd door flipjevandejam op 07-11-2013 16:40 . Reden: thx Angel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 12-05 14:43
Actueel is momenteel dat ook Hema in zorgverzekeringen stapt als label voor Menzis verzekering:
HEMA komt met ziektekostenverzekering
http://www.nu.nl/geldzake...ktekostenverzekering.html

De basispremie van de zorgverzekering van HEMA bedraagt 89 euro per maand bij het wettelijke eigen risico van 360 euro. Klanten die kiezen voor een vrijwillig eigen risico van 500 euro bovenop het wettelijk eigen risico betalen slechts een premie van 69 euro per maand.
Aaanvullende pakketten zijn er voor 6, 12 en 18 euro, aanvullende tandzorg kost 11, 22 of 33 euro. Met de verzekeringspas krijgen klanten een jaar lang tien procent korting op bijna elke aankoop bij HEMA-filialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 13:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook een tip in het algemeen. Als je rabobank-rekeninghouder bent kan je gebruik maken van 10% collectiviteitskorting bij Interpolis Zorgverzekering.

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 07-11-2013 15:55 . Reden: 15% -> 10% ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Dus... straks gaat de McDonald's ook zorgverzekeringen aanbieden? Of de V&D? Wat de fuck is er gebeurd met de zorg, dat je straks particulier verzekerd bent bij een winkelketen waar je incidenteel genoeg ook terecht kunt voor rookworsten?

* Anoniem: 111703 het idee heeft dat de zorg één groot commercieel feest is geworden, over de ruggen van zieke mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsja, HEMA is een bekend en vertrouwd merk, staat te boek als zeer betaalbaar tot goedkoop, met redelijke tot goede kwaliteit en service. Ik kan me voorstellen dat je dat als verkoper graag gebruikt om ook andere producten (zoals een zorgverzekering) aan de man te brengen.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Ik zou HEMA meer vertrouwen dan sommige andere toko's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

Vorig jaar was Zilverenkruis voor studenten erg aantrekkelijk. Voor 1 euro meer had je een aanvullend pakket!
Ik maakte zelfs winst op mijn zorgverzekering met standaard eigen risico. Via shopkorting cashback gekregen (17,50 euro dacht ik?) van independer en van independer 75 euro korting. Verrekend in het maandbedrag maakte ik zo elke maand winst door de zorgkostenvergoeding voor studenten.

Dit jaar wil ik mijn ogen laten laseren en wil daarom een pakket waarbij dit gedeeltelijk vergoed wordt. Ik weet dat Zilverenkruis iets van 700 vergoedde dit jaar en dat het pakket waar dit bij zit iets van 350 meer zou kosten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik blijf bij Zilveren Kruis, collectieve korting (10%) en kost 69 euro per maand voor basisverzekering met volledig eigen risico. Aanvullende verzekering is slechts 5 euro extra (15% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:15
Ik ken verschillende hele positieve ervaringen omtrent de autoverzekering van de Hema, ook bij schade afhandeling, op basis daarvan durf ik Hema wel te overwegen.
Na jaren domweg bij de Trias/VGZ gebleven te zijn ga ik nu toch echt 'shoppen', zeker nu ik vanwege m'n leeftijd uit het best gunstige jong-pakket ben geknikkerd (terwijl mijn ouders bij AndersZorg wel gewoon in het jong-pakket konden).

Komende tijd maar eens puzzelen wat gunstig is bij mijn zorggebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:04:
Dus... straks gaat de McDonald's ook zorgverzekeringen aanbieden? Of de V&D? Wat de fuck is er gebeurd met de zorg, dat je straks particulier verzekerd bent bij een winkelketen waar je incidenteel genoeg ook terecht kunt voor rookworsten?
offtopic:
Wat is het probleem daarmee?
De Hema heeft talloze verzekeringen, dus waarom niet ook een zorgverzekering?

Ikzelf wacht nog even alle premies af, maar er moet een goede aanbieding bij een concurrent zijn wil ik bij mijn huidige verzekeraar (Anderzorg) weggaan. Ben er zeer tevreden mee. Niet al te duur, voor mij prima dekking, supersnelle afhandeling, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zit bij FBTO, als dit overzicht compleet is, ga ik eens rondkijken of het gras groener bij de buren is.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 23:11

The Executer

Lekker belangrijk!

Falcon schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:41:
Ook een tip in het algemeen. Als je rabobank-rekeninghouder bent kan je gebruik maken van 15% collectiviteitskorting bij Interpolis Zorgverzekering.
Correctie, dit is 10%. De volgende informatie haal ik zojuist van de site van Interpolis:
10% korting
Interpolis biedt u in 2014 al een basisverzekering vanaf € 71,19. U krijgt als rekeninghouder of lid van Rabobank 10% korting op de premie van de basisverzekering.
Bron: https://www.interpolis.nl...ring/Paginas/default.aspx

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286207

Hema is alleen tussenpersoon. De uiteindelijke verzekeraar is Menzis.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 286207 op 07-11-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 22:49

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Misschien handig voor een aantal goede sites voor informatie neer te zetten (iets voor de TS? ;) )

Collectivitijdskorting:
zorgpremiekorting.nl

Vergelijkingssites:
geld.nl
independer.nl
zorgkiezer.nl
zorgwatch.nl

Overheidssites:
Zorgverzekering rijksoverheid
kiesbeter.nl

Tot 18 november is het sowieso afwachten, de prijsvechters wachten bijna altijd tot op het laatste moment

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 13:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

The Executer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:12:
[...]

Correctie, dit is 10%. De volgende informatie haal ik zojuist van de site van Interpolis:

[...]

Klopt.. 10% op premie en 15% op aanvullende verzekering.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

The Executer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:12:
[...]

[...]

nieuwe klanten bij unive krijgen ook 10% korting op basispakket

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 23:11

The Executer

Lekker belangrijk!

Anoniem: 286207 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:18:
Hema is alleen tussenpersoon. De uiteindelijke verzekeraar is Menzis.
Vanmorgen op het nieuws werd vermeldt dat Menzis uiteindelijk de verzekering verzorgt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bij AnderZorg kun je via de volgende link € 40,- korting krijgen. *knip* aangezien we referrals niet toestaan.
De premies zijn nog niet bekend, maar vorig jaar heb ik gekozen voor het max. vrijwillig eigen risico en een jaar vooruitbetaling. Met deze korting erbij zat ik omgerekend op € 66,75 per maand. Voor wie op zoek is naar de goedkoopste deal kan dit wellicht interessant zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 09-11-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De goedkoopste die tot nu toe bekend is, is De Friesland Online Verzorgd voor 66,95 euro per maand. Ik zou zeggen dat Anderzorg en Zekur wel onder de 60 euro kunnen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:08
haribold schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:34:
De goedkoopste die tot nu toe bekend is, is De Friesland Online Verzorgd voor 66,95 euro per maand. Ik zou zeggen dat Anderzorg en Zekur wel onder de 60 euro kunnen duiken.
65,61 per maand bij een jaarbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:00
creator1988 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:40:
[...]
65,61 per maand bij een jaarbetaling.
64,79 als je lid wordt van het Natuurcollectief. Kan geen kosten ontdekken voor dit lidmaatschap.
Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een zorgverzekeraar die me bindt aan gecontracteerde zorgverleners. Dan maar een paar euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
HEMA = Menzis

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 06-05 11:50
Dat had ik al verwacht, maar mooi dat dit bekend is.
Dan kan ik dus rustig van Menzis naar Hema voor het min of meer htzelfde maar goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

The Executer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:33:
[...]

Vanmorgen op het nieuws werd vermeldt dat Menzis uiteindelijk de verzekering verzorgt.
Dat stond dan ook al hierboven, bij de eerste post over de HEMA: :O
flipjevandejam schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:30:
Actueel is momenteel dat ook Hema in zorgverzekeringen stapt als label voor Menzis verzekering:
(vet maken is van mij)

[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 08-11-2013 09:18 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 13-05 23:06
Mektheb schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:37:
[...]

Dat had ik al verwacht, maar mooi dat dit bekend is.
Dan kan ik dus rustig van Menzis naar Hema voor het min of meer htzelfde maar goedkoper.
Lees dan alles nog wel even goed door. Anderzorg is ook Menzis, maar heeft toch een meer uitgekleed pakket, en dat is ook wel logisch.

Ik verwacht dat het pakket van Hema ook wel minder zal zijn dan Menzis zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In hoeverre kan een basisverzekering meer uitgekleed zijn bij leverancier X ten opzichte van leverancier Y?

Enige wat ik kan bedenken tot dusver is de bereikbaarheid / dienstverlening, maar het basispakket is toch gewoon het basispakket in Nederland?

Ik verzeker er verder toch niks bij. Zit nu nog bij Delta Lloyd voor 98 euro per maand, maar overweeg om naar een goedkopere over te stappen.

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 08-11-2013 10:49 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Lethalis schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:48:
In hoeverre kan een basisverzekering meer uitgekleed zijn bij leverancier X ten opzichte van leverancier Y?

Enige wat ik kan bedenken tot dusver is de bereikbaarheid / dienstverlening, maar het basispakket is toch gewoon het basispakket in Nederland?

Ik verzeker er verder toch niks bij.
Nee dat is niet zo. Het basispakket moet inderdaad een bepaald minimum vergoeden, maar veel verzekeraars hebben toch extra's in het pakket zitten, of gunstigere voorwaarden ( Denk aan het verschil tussen natura en restitutiepolis ). Het is dus niet zo dat de basisverzekering 100% gelijk is tussen verschillende aanbieders.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 08-11-2013 10:51 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Woy schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:50:
[...]
Het is dus niet zo dat de basisverzekering 100% gelijk is tussen verschillende aanbieders.
Okee, dan moet ik dus uitzoeken wat ik extra heb momenteel ten opzichte van het minimum :)

PS:
Gingen ze de restitutiepolis niet afschaffen trouwens? Momenteel heb ik inderdaad nog vrije keuze in zorg.

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 08-11-2013 10:53 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je voorbeelden geven van zaken die verschillen in basisverzekeringen qua dekking (anders dan verplichte zorgkeuze of natura/restitutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou het niet concreet weten, maar volgens mij zit er bijvoorbeeld wel verschil in bijvoorbeeld het aantal fysiotherapie sessies dat vergoed word. Of dingen als vergoeding voor brillen.

Ik heb me er zelf nooit echt in verdiept aangezien ik eigenlijk geen zorg gebruik, en dus gewoon basisverzekering + maximaal eigen risico heb genomen. Ik ga er ( misschien ten onrechte ) van uit dat er niet heel erg veel verschil in de basisverzekeringen zit, maar volgens mij is het niet zo dat ze 100% identiek zijn.

Sowieso schrijft de wet niet voor dat een verzekering niet meer mag aanbieden, er word alleen een minimum gesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 08-11-2013 10:58 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Woy schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:57:
Ik zou het niet concreet weten, maar volgens mij zit er bijvoorbeeld wel verschil in bijvoorbeeld het aantal fysiotherapie sessies dat vergoed word. Of dingen als vergoeding voor brillen.
Nooit geweten!
En vergelijken is zo lastig als ze allemaal met 100 pagina's voorwaarden en vergoedingen komen... Dat kan je niet even in een half uurtje vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De basisverzekering is nu net hetgene wat exact overal hetzelfde is. :) Daar mag geen verschil in zitten voor zover ik weet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 10:37

Bergie

Lekker belangrijk...

In de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering staat wat uw verzekering precies vergoedt en onder welke voorwaarden. In de polisvoorwaarden leest u ook hoe vaak de verzekeraar de behandeling vergoedt. En of u een eigen bijdrage moet bijbetalen. Dat kan per verzekeraar verschillen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hooglander1 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:02:
De basisverzekering is nu net hetgene wat exact overal hetzelfde is. :) Daar mag geen verschil in zitten voor zover ik weet.
Dat is sowieso niet het geval, want je hebt dingen als natura/restitutie polis en vrije zorgkeuze. Volgens mij staat het een verzekeraar ook vrij om extra zaken toe te voegen aan de verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Services als wachttijdbemiddeling, second opinions etc misschien?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
haribold schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:34:
Bij Friesland online betaal je alleen wel een deel van je eigen risico in termijnen. Je maandbedrag is dus hoger. Dit krijg je aan het eind wel weer terug. Weet even niet zeker meer of dit optie of verplicht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik zit nu bij Menzis en betaal 215 euro p/m voor mij en me vrouw samen.. (basis + tanden). En heb ook nog collectiviteitskorting..

Ik ga dit jaar waarschijnlijk overstappen naar Unive, al wacht ik nog even af.. Ook ga ik van mijn tandverzekering af.. Afgelopen jaren hooguit 100 gemiddeld kwijt geweest aan me tanden.. Terwijl ik dik 250 euro aan extra premie heb betaald..

Wel neem ik een aanvullende verzekering bij Unive omdat ik me volgend jaar wil laten steriliseren.. Kosten gemiddeld 400 euro terwijl de aanvullende verzekering ongeveer 200 euro kost per jaar..

Bij mekaar ben ik nog 20 euro per maand goedkoper uit dan bij Menzis, En dat zelfs zonder collectiviteitskorting.. Zelfde voorwaarden etc..
Maar ik wacht ook nog even de andere premies af, misschien dat het nog goedkoper kan.

Tevens ben ik al mijn andere verzekeringen, en andere abonnementen aan het doorspitten, Zit nu al bijna aan een besparing van 100 euro per maand.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225524

Vandaag post gekregen van mijn Ziekenfonds, ga 7 euro en een beetje minder betalen in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hooglander1 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:02:
Helaas zit daar dus wel verschil in... bijv. m.b.t. vergoeding psychologische hulp kan daar behoorlijk verschil in zitten. Als je dat dus denkt/weet nodig te hebben, kan goed shoppen prima geld opleveren.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat is dat toch met die collectiviteitskorting? Die korting wordt met een pakje boter in de supermarkt weggegeven... Je bent een dief van eigen portomonnaie als je die korting niet hebt...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De goedkope verzekeringen doen daar niet aan, dus dan heb je geen collectiviteitskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Motrax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:08:
Wat is dat toch met die collectiviteitskorting? Die korting wordt met een pakje boter in de supermarkt weggegeven... Je bent een dief van eigen portomonnaie als je die korting niet hebt...
collectivieteiskortingen is vaak extra marge van grote verzekeraars die de goedkope niet hebben omdat ze in principe dezelfde prijs hebben als de grote verzekeraars inc. collectiviteitskorting.

kijk naar united consumers, das 10% collectivieits korting op vgz. Unive geeft diezelfde 10% korting aan nieuwe klanten, is ook vgz.
En vaak zijn de echt goedkope nog goedkoper als de grote met collectiviteitskorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Bij FBTO kun je een basisverzekering voor €88,50 afsluiten, met de 'normale' 360 euro eigen risico.
Unive is € 86,35 per maand, indien je daar nog niet verzekerd bent qua zorg.

Ben ook benieuwd waar Besured mee komt, daar zit ik nu voor € 91,90 in de maand

[ Voor 45% gewijzigd door BlizzarD op 11-11-2013 15:04 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
BlizzarD schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:52:
Bij FBTO kun je een basisverzekering voor €88,50 afsluiten, met de 'normale' 360 euro eigen risico
Ik keek net te vroeg, vanochtend gecheckt en zag nog niks. Maar thnx voor melden. Max risico = 67,67.

EDIT: en nu ook erachter gekomen dat er standaard huisartstarieven gehanteerd worden, pff nooit eerder opgevallen, telt ook weer lekker op voor nietsdoen. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ByteMe_ op 11-11-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:38
Zie net Zilverenkruis bij Independer voorbij komen, obv jaarbetaling+max eigen risico €60.4 per maand.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even gekeken en ik ga waarschijnlijk naar Zilveren Kruis. Inclusief collectiviteitskorting voor ~58 euro per mand. Jaarbetaling natuurlijk nog iets goedkoper. Neem tandartskosten er waarschijnlijk wel bij. Ik betaal dan 125 euro per jaar voor 250 euro aan zorg. Mijn tandartsrekeningen komen, zonder bijzonderheden, wel op 125 euro per jaar uit dus feitelijk is het enkel voordelig dit af te sluiten. En ik heb altijd wel iets aan "bijzonderheden" zoals controlefoto of een spalk vastzetten. Laatst spalk op twee plaatsen vast zetten, ruim 80 euro. Wel even kijken nog wat er precies gedekt wordt zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Edit: C, M en V codes voor 100% vergoed dus in dit geval een no-brainer.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 12-11-2013 10:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Motrax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:08:
Staan die collectiviteitskortingen ook niet een beetje lijnrecht tegenover de acceptatieverplichting? Je maakt gewoon een verzekering 2 maal zo duur, en geeft de groep die je wil accepteren een flinke collectiviteitskorting. Gevolg is dat niemand anders je verzekering neemt, en je dus gewoon fijn hebt kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:48
AFAIK mag er max 10% (collectiviteits)korting gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik zit nu voor het tweede jaar op rij bij Avéro Achmea. Dit jaar weer eens een goede check doen, o.a. ook die HEMA verzekering in het oog houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:39
RonaldDesigns schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:01:
[...]

EDIT: en nu ook erachter gekomen dat er standaard huisartstarieven gehanteerd worden, pff nooit eerder opgevallen, telt ook weer lekker op voor nietsdoen. 8)7
Ik ben zelf een jaar of 15 geleden op mezelf gaan wonen en nooit aan de huisarts gedacht. Nu zelf een zoon gekregen, dus dan is het wel verstandig om een huisarts in de buurt te hebben. Ik heb ons gezin dus netjes "opnieuw" ingeschreven.

Dit jaar een overzicht gekregen van mijn huidige verzekeraar over de mijn gemaakt "zorgkosten" over 2013. En inderdaad ook kosten voor de huisarts. Ik heb hier meteen op terug gestuurd dat dit niet klopte, dat ik helemaal niet bij de huisarts geweest ben. Maar volgens de zorgverzekering klopt dat, omdat het standaard inschijvingskosten zijn. |:(
Ik betaal dus al 15 jaar voor een huisarts, van wie ik het bestaan niet eens afwist. 8)7

Ook betaald ik dus al 15 jaar (in mijn ogen) te veel zorgkosten. Helaas heb ik pas voor dit jaar het maximale eigen riciso genomen en een spaarrekening aangemaakt met die 850 euro eigen risico. De rente komen dan op een voor mij betere plek terrecht 8)

Wat ook raar is dat mijn zoon gratis de zelfde dekking krijgt als de beste verzekerde. Heb je ook veel aan een tandarts verzekering met 2 pas door gekomen tanden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 13-05 16:19
Ik zoek voor mijn vriendin een goede zorgverzekering en dan met name voor het tandarts gedeelte, het gaat hier om kronen. Ze zit nu bij CZ met een behoorlijk dure premie voor tandarts vergoeding tot 1000,-. Verder maakt ze eigenlijk zelden ergens gebruik van, dus ik ga op zoek naar de "goedkoopste" tandarts vergoeding voor ten minste 500,- vergoeding 100%.

Iemand misschien al suggesties?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 13-05 09:18
Woy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:46:
[...]

Staan die collectiviteitskortingen ook niet een beetje lijnrecht tegenover de acceptatieverplichting? Je maakt gewoon een verzekering 2 maal zo duur, en geeft de groep die je wil accepteren een flinke collectiviteitskorting. Gevolg is dat niemand anders je verzekering neemt, en je dus gewoon fijn hebt kunnen selecteren.
Collectiviteitskorting is inderdaad begrensd. Ook een no-claim of ander systeem met individuele premiekortingen is niet toegestaan. De enige omweg die ik zie is om de basisverzekering behoorlijk duur te maken en dit verschil terug te geven in de vorm van kortingen op gekoppelde (niet-gereguleerde) producten of diensten. Die pakketaanbieding is interessant voor die doelgroepen die veel gebruik maken van het gekoppelde producten / diensten.

Koppelingen kun je op meerdere manieren vormgeven. Denk aan vermogensbeheer als je wilt mikken op vermogende klanten. Collegegeld als je mikt op studenten. Iets dichter bij de belevingswereld van zogverzekeraars: fitness, sportkleding.
Tjeerdtq schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:36:
[...]

Dit jaar een overzicht gekregen van mijn huidige verzekeraar over de mijn gemaakt "zorgkosten" over 2013. En inderdaad ook kosten voor de huisarts. Ik heb hier meteen op terug gestuurd dat dit niet klopte, dat ik helemaal niet bij de huisarts geweest ben. Maar volgens de zorgverzekering klopt dat, omdat het standaard inschijvingskosten zijn. |:(
Ik betaal dus al 15 jaar voor een huisarts, van wie ik het bestaan niet eens afwist. 8)7
Vroeger kreeg een huisarts gewoon per consult betaald (door particulier verzekerde of onverzekerde klanten). Maar de ziekenfondsen vonden het makkelijker om per ingeschreven patient per jaar te betalen, ongeacht het werkelijke zorgverbruik. niet geheel onlogisch omdat zij de lage inkomens verzekerden, dan is het wel zo slim om je risico's naar de zorgverlener te verleggen.

Het nieuwe systeem is een toonbeeld van besluiteloosheid. Dus wordt een huisarts gedeeltelijk per consult en gedeeltelijk per inschrijving betaald.

[ Voor 33% gewijzigd door t_captain op 12-11-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Net even zitten rekenen... De afgelopen jaren ben ik zeer ruim onder mijn eigen risico gebleven en het lijkt me dus beter om een verzekering met maximaal eigen risico te nemen. Als ik dan weer onder het wettelijk eigen risico blijf "verdien" ik daar dan namelijk zo'n €250 mee op jaarbasis. Pas als ik meer dan zo'n €600 aan gedekte zorgkosten maak ga ik dan meer betalen en maximaal betaal ik €250 meer als er iets goed mis gaat en ik veel kosten moet gaan maken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 11:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Misschien handig voor de IZZ-ers onder ons:

E15 cash als je digitaal gaat:
http://www.izz.nl/sitecol...elregels-actiekorting.pdf

Verder heb ik mij altijd afgevraagd wat dit nu precies inhoud:
collectiviteitskorting basisverzekering

U krijgt 10,00% collectiviteitskorting. Profiteer naast deze korting ook van een exclusieve werkgeversbijdrage op het Zorg voor de Zorg-pakket. Laat u hierover informeren door personeelszaken.
Navraag bij personeelszaken, je blijkt Netto nogeens E10 korting te krijgen. Het fijne weet ik er eigenlijk nog steeds niet van.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Collectiviteitskortingen, koppelingen met andere diensten: pure kolder. Wat mij betreft wordt het gewoon 100% verboden. Het tast de solidariteit van het systeem aan en het levert de maatschappij niets op qua kostenbesparing. Je gaat tenslotte niet minder naar de dokter omdat je bijvoorbeeld via de consumentenbond je zorgverzekering hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Wat vindt men hier trouwens van vrije zorgkeuze?

Zelf vind ik dat een groot goed. Maar als ik nauwelijks zorg afneem, wat heb ik er dan aan dat ik daar meer voor betaal? Dilemma's, dilemma's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:38
Bij alle verzekeraars die geen vrije zorgkeuze hebben 'beperken' mij tot AD's beste ziekenhuis dus maakt mij niet zoveel uit en daarnaast neem ik amper zorg af.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mx. Alba schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:49:

Zelf vindt ik dat een groot goed.
Ik ook. Ik zie de goedkopere pakketten met minder keuze dan ook met afgrijzen aan. Het komt er namelijk op neer dat iedereen die jong, mobiel en weinig ziek is dat goedkope pakket neemt. De mensen die minder mobiel, oud en vaker ziek zijn zullen eerder gedwongen worden het duurdere pakket te nemen. Je verschuift de lasten naar degenen die het toch al moeilijker krijgen. Een perverse prikkel van dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:49:

Zelf vind ik dat een groot goed. Maar als ik nauwelijks zorg afneem, wat heb ik er dan aan dat ik daar meer voor betaal? Dilemma's, dilemma's... :)
Hecht er zelf geen waarde aan aangezien ik op dit moment ook niet ziek ben. Dat mijn zorgverzekeraar zich met mijn behandeling gaat bemoeien als ik wat ernstigs krijg is niet fijn maar wel een voor mij afgewogen risico.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
D-e-n schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:46:
Collectiviteitskortingen, koppelingen met andere diensten: pure kolder. Wat mij betreft wordt het gewoon 100% verboden. Het tast de solidariteit van het systeem aan en het levert de maatschappij niets op qua kostenbesparing. Je gaat tenslotte niet minder naar de dokter omdat je bijvoorbeeld via de consumentenbond je zorgverzekering hebt afgesloten.
Dus i.p.v. 100 euro collectiviteitskorting te geven moet de zorgverzekeraar die 100 euro uitgeven aan reclame om op die manier hetzelfde aantal klanten binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Waarom zou dat het gevolg zijn? En ze maken nu ook reclame hoor. Beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het zinvol om een aanvullende tandartsverzekering bij een andere verzekeraar onder te brengen?

Ik zag dat CZ je verplicht om ook een aanvullende basisverzekering erbij te nemen voordat je die kan kiezen....

blijkbaar toch niet.

Heb ook de indruk dat verzekeraars hier niet mee te koop lopen om dit apart te verzekeren terwijl ze dit v.z.i.w wel verplicht zijn om aan te bieden.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 12-11-2013 14:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Vroeger toen dat hele zorgverzekeringsgedoe begon kon dat, neem aan nu nog steeds.

Edit: http://www.independer.nl/...sisverzekering-loopt.aspx. Kan wel dus maar blijkbaar redelijk niet handig.

[ Voor 62% gewijzigd door Bastien op 12-11-2013 14:24 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bastien schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:23:
Vroeger toen dat hele zorgverzekeringsgedoe begon kon dat, neem aan nu nog steeds.

Edit: http://www.independer.nl/...sisverzekering-loopt.aspx. Kan wel dus maar blijkbaar redelijk niet handig.
Las al dat er inderdaad premieopslag kan plaatsvinden, dus het schiet z'n doel aardig voorbij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik krijg zojuist de AGIS Zorgverzekering Polisblad voor 2014 binnen, staat er bij de ingangsdatum 01-01-2013. Dat lijkt mij een aardige fout, dat wordt heel wat Polisbladen opnieuw afdrukken (en daar is de eerste derving, waar de premie betaler in 2015 voor mag opdraaien). ;)

Eens even gekeken, enkele jaren geleden had ik de op één na duurste aanvullende verzekering, deze is in de loop der jaren gedegradeerd en er zitten er nu twee aanvullende verzekeringen boven. Het lijkt dus dat ze eerst je verzekering uithollen wat betreft er gedekt is, en er dan weer een nieuwe uitgebreidste verzekering toevoegen.

Wat mij betreft is een verzekeringspremie van het bruto salaris of van de uitkering (wel naar verhouding) aftrekken nog steeds goud.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 12-11-2013 14:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:20:
Is het zinvol om een aanvullende tandartsverzekering bij een andere verzekeraar onder te brengen?

Ik zag dat CZ je verplicht om ook een aanvullende basisverzekering erbij te nemen voordat je die kan kiezen....

Heb ook de indruk dat verzekeraars hier niet mee te koop lopen om dit apart te verzekeren terwijl ze dit v.z.i.w wel verplicht zijn om aan te bieden.
Ik zag laatst een reclame over Ixorg.nl , aparte tandartsverzekering, waarbij je budget opbouwt en dus niet kwijt bent als je het niet gebruikt (zoals ik het begreep).
Wellicht interessant om zoiets te nemen naast je basisverzekering? Iemand ervaring met een losse tandartsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ixorg.nl kan je niet direct als verzekering zien. Wat je doet is een budget opbouwen door middel van inleg en dit budget gebruiken voor zorg. Als jij dus 10 euro per maand betaald kan je 120 euro zorg per jaar declareren. Ga je hierboven dan betaal je het zelf. Enig voordeel is wanneer je een rekening van 120 euro krijgt in de eerste maand, dan schieten zij het voor.
Nadeel is echter dat je ~5 euro per maand betaald voor de dienstverlening en de ongevallenverzekering. Die ongevallenverzekering is om een calamiteit op mondzorggebied te dekken. Dit zal dus vrijwel nooit voorkomen waardoor ixorg eigenlijk niks anders is dan een externe spaarpot met voorschietmogelijkheid waar je voor betaald. Het verzekeringsaspect is eigenlijk niet noemenswaardig.

Je kan dus beter een tandartsverzekering nemen bij je zorgverzekeraar. Dan betaal je over het algemeen ook zelf voor de tandartszorg maar heb je de mogelijkheid om er, met wat goed plannen, geld aan over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

ixorg is net zoiets als brilsparen bij Hans Anders. Je legt een x bedrag per maand in op je "brilspaarrekening" en voor het gespaarde bedrag kan je dan eens in de zoveel tijd tegen wat extra korting een nieuwe bril kopen.

Zoals ik iemand heb horen uitleggen: het is financieel veel aantrekkelijker om daar gewoon zelf voor te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:39:
ixorg.nl kan je niet direct als verzekering zien. Wat je doet is een budget opbouwen door middel van inleg en dit budget gebruiken voor zorg. Als jij dus 10 euro per maand betaald kan je 120 euro zorg per jaar declareren. Ga je hierboven dan betaal je het zelf. Enig voordeel is wanneer je een rekening van 120 euro krijgt in de eerste maand, dan schieten zij het voor.
Nadeel is echter dat je ~5 euro per maand betaald voor de dienstverlening en de ongevallenverzekering. Die ongevallenverzekering is om een calamiteit op mondzorggebied te dekken. Dit zal dus vrijwel nooit voorkomen waardoor ixorg eigenlijk niks anders is dan een externe spaarpot met voorschietmogelijkheid waar je voor betaald. Het verzekeringsaspect is eigenlijk niet noemenswaardig.

Je kan dus beter een tandartsverzekering nemen bij je zorgverzekeraar. Dan betaal je over het algemeen ook zelf voor de tandartszorg maar heb je de mogelijkheid om er, met wat goed plannen, geld aan over te houden.
Duidelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:42:
Net even zitten rekenen... De afgelopen jaren ben ik zeer ruim onder mijn eigen risico gebleven en het lijkt me dus beter om een verzekering met maximaal eigen risico te nemen. Als ik dan weer onder het wettelijk eigen risico blijf "verdien" ik daar dan namelijk zo'n €250 mee op jaarbasis. Pas als ik meer dan zo'n €600 aan gedekte zorgkosten maak ga ik dan meer betalen en maximaal betaal ik €250 meer als er iets goed mis gaat en ik veel kosten moet gaan maken.
Hou ook rekening met 'simpele' bezoekjes aan een ziekenhuis. Ik had een bezoekje wat me 300 euro kostte (Ik had al een stuk eigen risico verbruikt blijkbaar, dus minder kosten). Het gesprek duurde 3 minuten voor de meest algemene 'virusje-hier-je-Tobradex-briefje' uitspraak allertijden. En dat was de verkeerde diagnose omdat het uiteindelijk om een bactierie ging(oogziekenhuis gaf de juiste zalf - had ik meteen heen moeten gaan). Sindsdien kunnen die 'specialisten' helemaal de klere krijgen.

Enige issue voor mij is de tandarts, het gaat jaren goed, maar vroeger wel veel gezeik gehad met kiezen achter die verkeerd zaten en eruit moesten, volgens mij zitten er nog 2 verstandkiezen die (ooit) weg moeten. Die module laat ik dus nog even aan (t/m 250 dekking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

RonaldDesigns schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:20:
[...]

Hou ook rekening met 'simpele' bezoekjes aan een ziekenhuis. Ik had een bezoekje wat me 300 euro kostte (Ik had al een stuk eigen risico verbruikt blijkbaar, dus minder kosten). Het gesprek duurde 3 minuten voor de meest algemene 'virusje-hier-je-Tobradex-briefje' uitspraak allertijden. En dat was de verkeerde diagnose omdat het uiteindelijk om een bactierie ging(oogziekenhuis gaf de juiste zalf - had ik meteen heen moeten gaan). Sindsdien kunnen die 'specialisten' helemaal de klere krijgen.

Enige issue voor mij is de tandarts, het gaat jaren goed, maar vroeger wel veel gezeik gehad met kiezen achter die verkeerd zaten en eruit moesten, volgens mij zitten er nog 2 verstandkiezen die (ooit) weg moeten. Die module laat ik dus nog even aan (t/m 250 dekking)
Ik neem aan dat je bij je verzekeraar aan de bel getrokken hebt over die rekening van €300 voor 3 minuten?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Mx. Alba schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:42:
Al 3 jaar maximaal eigen risico en bevalt me prima.
Standaardregel bij verzekeringen: als je het zelf kunt betalen niet verzekeren

Het scheelt iets van 20 euro in de maand, en het extra risico dat je loopt is 500 euro (wettelijk eigen risico kom je niet onderuit). Simpele rekensom: 500 / 20 = 25 maanden, dat betekent dat je bij 2 jaar geen gebruik maken van je eigen risico, het verschil eruit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:59:
[...]

Ik neem aan dat je bij je verzekeraar aan de bel getrokken hebt over die rekening van €300 voor 3 minuten?
Meteen toen ik dat bedrag zag. Eigenlijk heeft dit jaren terug plaatsgevonden, zou dit voor de gein moeten opzoeken wat het antwoord van de verzekeraar was. Vast nog wel tegen mn vrouw gezegd per mail/sms.
Wat ook raar is dat mijn zoon gratis de zelfde dekking krijgt als de beste verzekerde. Heb je ook veel aan een tandarts verzekering met 2 pas door gekomen tanden.
Waarom denk je dat het gratis is :+ Ben al blij dat het uberhaubt gratis is.

[ Voor 23% gewijzigd door ByteMe_ op 12-11-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

RonaldDesigns schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:20:

Het enige bezoekje dat ik ooit aan een ziekenhuis is gebracht is toen ik een jaar of 14 was en op de fiets door een auto was aangereden. :D

O, en toen ik een jaar of 5 was voor het knippen van mijn amandelen.

Stel, een zorgverzekering met wettelijk eigen risico (€360) kost €1000 per jaar.
Een verzekering met maximaal eigen risico (€860) kost €750 per jaar.
(Dat zijn vrij reële bedragen...)

Dan ben je dus tot €360 "vergoede" zorgkosten €250 goedkoper uit met maximaal eigen risico. Daarna loopt het voordeel langzaam terug en bij €610 "vergoede" zorgkosten draai je quitte. Daarboven ben je met maximaal eigen risico duurder uit - het verschil gaat oplopen tot maximaal €250.

Dus je bent met maximaal eigen risico maximaal €250 duurder uit op jaarbasis. Terwijl het risico dat dat daadwerkelijk gebeurt zeer laag is - de kans dat je juist €250 goedkoper uit bent is veel groter.

Zoals fRiEtJeSaTe zegt: dat wat je zelf kunt betalen moet je niet verzekeren. Maximaal €250 extra zorgkosten op jaarbasis kan ik wel betalen dus ga ik ook niet verzekeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:59:
[...]

Ik mag zelf ook 180 euro aftikken voor een kwartiertje in de polikliniek van het UMC met een assistent. Schijnt dat ze maar 1 boekingscode hebben.

Volgend jaar ga ik wéér voor de goedkoopste verzekering die ik kan vinden. Brillen, lenzen, ogen laseren* en eczeem moet ik toch (uiteindelijk) zelf betalen.

* = Wat je terug krijgt van de verzekeraar kan je zelf al goedkoper uit zijn door goed te shoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deveon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:53:
Schijnt dat ze maar 1 boekingscode hebben.
Dus wij betalen teveel premie omdat ziekenhuizen het zichzelf vooral erg makkelijk willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:55:
[...]

Dus wij betalen teveel premie omdat ziekenhuizen het zichzelf vooral erg makkelijk willen maken.
Nee, zo zat het nou ook weer niet want iemand die veel behandeld wordt betaald dezelfde prijs. Eerlijk toch..? Zou wat zijn als het bedrijfsleven dit overnam. Ja de consultant is maar een uur geweest, maar wel graag 750 euro afrekenen, want hij had ook langer kunnen blijven.

Sterker nog als ik van te voren wist dat het 180 euro zou kosten was ik helemaal niet gegaan voor een simpele controle.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 12-11-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Krijg ik vandaag de polis van IZA. Staat daar in: Uw (voormalig) werkgever neemt deel aan het collectieve contract [...] daarom krijgt u een aantrekkelijke korting op uw premie.

Nu heb ik ontslag genomen per 1-1-2014 (joepie!), maar ik mag blijkbaar nog wel gebruik maken van de collectieve korting gezien dat ze zelf 'voormalig' noemen. Op zich het overwegen waard want het is geen slechte verzekering, al moet ik mij nog inlezen in het ondoorzichtige oerwoud van regeltjes, vergoedingen etc. van andere verzekeringen. O.a. ook die van mijn nieuwe werkgever.

Maar ik heb ook al een paar jaar max. eigen bijdrage. Eén jaar heeft het mij geld gekost, de andere jaren is het mooi winst geweest.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is een tandartsverzekering uberhaupt nuttig? Bij al mijn tandartsbezoeken moest ik dit jaar sowieso nog 25% zelf betalen. en toch betaal ik er denk ik wel 20 euro p.p.p.m voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:40
Ligt aan je verzekering. Bij Besured dekken ze 100% tot 300 euro meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:33
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:15:
Is een tandartsverzekering uberhaupt nuttig? Bij al mijn tandartsbezoeken moest ik dit jaar sowieso nog 25% zelf betalen. en toch betaal ik er denk ik wel 20 euro p.p.p.m voor.
Dan heb je dit jaar een tandarts verzekering afgesloten die 75% vergoed (tot een bepaald bedrag). Vandaar dat je die overige 25% elke keer betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Murrays schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:26:
[...]

Dan heb je dit jaar een tandarts verzekering afgesloten die 75% vergoed (tot een bepaald bedrag). Vandaar dat je die overige 25% elke keer betaald.
Ja, dat snap ik :P

Maar je vraagt je dan af waarvoor je je dan verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:33
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:37:
[...]

Ja, dat snap ik :P

Maar je vraagt je dan af waarvoor je je dan verzekerd.
O haha ik dacht dat het je vraag was :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:15:
Die ik op het oog hebt is 125 euro voor 250 euro dekking met 100% dekking op C, M en V codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsurany schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:25:
[...]

Die ik op het oog hebt is 125 euro voor 250 euro dekking met 100% dekking op C, M en V codes.
M'n eerste indruk is dat dat niet echt bepaald een indrukwekkende verzekering is, maar ik kan me vergissen (ook geen idee wat C, M en V codes zijn, dat moet ik toegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net de envelop van VGZ gekregen, ER is 360 geworden (dit jaar dus nog even cashen :P) en zak nu naar 105 euro in de maand (natura, aanvullend, tand). Kon 8 euro goedkoper via Ohra, maar vind het systeem bij VGZ wat makkelijker (nooit betalen, alles gaat direct door vanuit huisarts/tandarts etc).

Blijft dom eigenlijk, mijn medicijnen zijn ~400 per jaar, krijg ik dus 40 van vergoed, de rest van die 1200 euro gaat waar precies heen? Toch eens doorrekenen voor 250 eigen risico, als me dat per maand <10 kost, is dan nog stukje voordeliger :)

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 12-11-2013 21:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hoe zit het eigenlijk met eigen risico?
Wanneer moet je hier gebruik van maken?
Is dat zodra je in het ziekenhuis belandt? Geldt dat ook als je daar belandt door oorzaak van een ander of kun je dat dan verhalen?
Huisarts bezoek ansich gaat niet van je eigen risico af, wel medicijnen uiteraard.

Ik twijfel om mijn eigen risico omhoog te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Alles gaat van je eigen risico af behalve bezoek huisarts, vergoeding uit aanvullende verzekering, kraamzorg en wat kleine dingetjes. Dus ja, als je in het ziekenhuis terecht komt ga je eerst je ER opmaken. Als een ander de oorzaak is kun je dat uiteraard verhalen (been there done that nadat een eikel mij dood wilde rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:27:
[...]
M'n eerste indruk is dat dat niet echt bepaald een indrukwekkende verzekering is, maar ik kan me vergissen (ook geen idee wat C, M en V codes zijn, dat moet ik toegeven).
Nou een verzekering waarbij ik eigenlijk standaard wel quitte speel vind ik wel indrukwekkend.
Die codes zijn behandelcodes. C is consultatie, M is preventieve mondzorg en V is vullingen. Bij mij bestaat een bezoek standaard uit een consult icm tweemaal vijf minuten reinigingswerk. Soms nog een eenvlaksvulling erbij. Ik heb namelijk een beugel gehad en heb nu dus zo'n spalk onder en boven. Daar bouwt tandsteen vrij makkelijk op wat de tandarts weg haalt (reinigingswerk) en af en toe raakt zo'n spalk los wat dan als eenvlaksvulling inclusief schoonmaken gedeclareerd wordt. Laatste bezoek was ik 120 euro kwijt voor routine controle, reinigen en spalk op twee plaatsen vast zetten. Ik was hoogtuig een kwartier bij de tandarts maar hij heeft wel even lekker kunnen cashen.
Met die verzekering zou dit dus volledig vergoed worden waarbij ik bij dit enkele bezoek al quitte zou spelen. Een volgende controle zou dus gratis zijn.

Zie ook: http://www.independer.nl/...andartstarieven-2013.aspx
Kan je zelf uitrekenen wat een gemiddeld bezoek je gaat kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 12-11-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bastien schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:39:
Alles gaat van je eigen risico af behalve bezoek huisarts, vergoeding uit aanvullende verzekering, kraamzorg en wat kleine dingetjes. Dus ja, als je in het ziekenhuis terecht komt ga je eerst je ER opmaken. Als een ander de oorzaak is kun je dat uiteraard verhalen (been there done that nadat een eikel mij dood wilde rijden).
Oké, huisarts kom ik zelden en in het ziekenhuis nooit meer geweest sinds mijn 1,5 jaar. Het enige risico lijkt dus iets oplopen wat niet de oorzaak is van een ander....

Had al berekend dat het mij een besparing kan opleveren van 550 euro per jaar. In het ergste geval kost het mij 300 euro meer per jaar in vergelijking met mijn huidige verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Nou ja, die conclusie dat je alleen maar door een ander in het ziekenhuis terecht komt zou ik niet zo trekken. Neem aan dat ik geen voorbeelden hoef op te noemen waardoor je gezondheid ineens *poef* gaat, geheel op natuurlijke wijze. En ook bijvoorbeeld kan een bloedonderzoek via de huisarts ook ineens aardig in de papieren lopen.

En ja, je kunt besparen door ER maximaal te zetten, doe ik ook al jaren zoals eerder aangegeven. Kwestie van risico nemen als je het financieel kunt dragen. Tot nu toe sta ik daar na 3 jaar nog mee in de plus, maar dat kan ineens over zijn. Maar dat moet ieder voor zich bepalen en berekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastien op 12-11-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:31:
[...]

Eigenlijk heeft dit jaren terug plaatsgevonden, zou dit voor de gein moeten opzoeken wat het antwoord van de verzekeraar was.

[...]
Ok het was dus 200 euro, 159 zelf gedokt. Hoe ik aan 300 kom geen idee. Maar nog steeds een bezoek van 3 minuten, even snel kijken, klaar.

Als ik een goede buffer heb binnenkort snel max eigen risico ophogen. Ik hoef niks meer te maken hebben met hun of er moet echt wat mis zijn alszijnde onder een auto gekomen oid. Ik ga het risico wel aan, ik heb een hekel om voor jan lul te dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ga me ook maar eens verdiepen in een nieuwe zorgverzekering want elk jaar betaal je meer maar krijg je minder. Eerst kreeg ik bijv nog mijn lenzen (deels) vergoed. Tegenwoordig niet meer.
Gisteren kreeg ik een nota binnen van 12-12-2012 (juist een focking jaar geleden). Verstandskiezen getrokken. Of ik even 133 euro wilde bijbetalen. Waar the hell ben je dan voor verzekerd :S Kan net zo goed het goedkoopste pakket nemen (aangezien het toch verplicht is) want je krijgt toch niets vergoed.

Ik zie net dat ik voor ongeveer 63 euro een verzekering kan afsluiten. Zit je wel met minimale dekking en max eigen risico maar dit scheelt mij zo rond de 700 euro per jaar. Dat gebruik ik toch nooit op. Ik denk dat ik die maar eens een jaar ga proberen...
Waarom zou ik dit niet doen? (Betreft Zilveren kruis Achmea maar Agis en De Friesland komen er ook goed uit)

[ Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 13-11-2013 08:16 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ZIlveren Kruis zit wel scherp met z'n prijzen, ik kwam met mijn wensen ook bij Zilveren kruis uit als goedkoopste. Ik ga het ook overwegen, zit nu bij Menzis, maar die zijn niet veel goedkoper geworden, plus zijn de pakketten wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
thewizard2006 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:01:
Gisteren kreeg ik een nota binnen van 12-12-2012 (juist een focking jaar geleden). Verstandskiezen getrokken. Of ik even 133 euro wilde bijbetalen. Waar the hell ben je dan voor verzekerd :S Kan net zo goed het goedkoopste pakket nemen (aangezien het toch verplicht is) want je krijgt toch niets vergoed.
Tandartsverzekering is niet meer dan uitgestelde betaling. Het scheelt je misschien max. 40 euro op jaarbasis 'als' je volledig gebruik maakt van het verzekerde bedrag.
Zelf betaal ik al jaren iets van 100 euro voor 2x standaardbezoek (controle/tandsteen). Dus heb je bijna nooit iets aan je gebit, overweeg dan om hem te schrappen. Hou je die euro's mooi in je zak.

[ Voor 38% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-11-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tandartsverzekering heb ik tegenwoordig ook niet meer, behalve als ik vlak voor het nieuwe jaar weet dat er een flinke behandeling aan zit te komen. Nu de dekking steeds minder word, en mensen steeds meer de verzekering nemen als ze weten dat ze hun kosten eruit halen is het eigenlijk bijna geen verzekering meer. Dat zie je ook in de verhouding premie/maximale uitkering, dat is in de meeste verzekeringen nog maar een factor 2. IMO moet je alleen dingen verzekering waar je het risico niet van kan dragen.

Maximaal eigen risico heb ik ook al jaren. Ik krijg daar iets van € 290,- korting op per jaar. Als ik minder dan € 360,- + € 290,- = € 650,- zorg gebruik levert het dus geld op. Mocht ik iets chronisch krijgen, dan kan ik het eigen risico het jaar er op altijd weer terug schroeven. Als je in het ziekenhuis komt ben je er inderdaad snel doorheen, maar dan nog is de schade maar maximaal € 210,-. Eigenlijk is dat een no-brainer als je gewoon gezond ben, en een buffertje hebt. Ik heb tot nog toe hooguit een keer een antibiotica kuurtje zelf moeten betalen, maar dat kwam dan uit het verplicht eigen risico. Ondertussen heb ik al wel 7 * € 290,- bespaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 13-11-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Bastien schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:48:
Nou ja, die conclusie dat je alleen maar door een ander in het ziekenhuis terecht komt zou ik niet zo trekken. Neem aan dat ik geen voorbeelden hoef op te noemen waardoor je gezondheid ineens *poef* gaat, geheel op natuurlijke wijze. En ook bijvoorbeeld kan een bloedonderzoek via de huisarts ook ineens aardig in de papieren lopen.

En ja, je kunt besparen door ER maximaal te zetten, doe ik ook al jaren zoals eerder aangegeven. Kwestie van risico nemen als je het financieel kunt dragen. Tot nu toe sta ik daar na 3 jaar nog mee in de plus, maar dat kan ineens over zijn. Maar dat moet ieder voor zich bepalen en berekenen.
Precies. Ik had het al eerder gezegd, door ER op maximaal te zetten, betaal je op jaarbasis maximaal €250 meer dan wanneer je geen extra ER neemt. (Immers €500 ER erbij maar €250 premie minder.) Het omslagpunt is bij ongeveer €600 voor ER geldende declarabele zorgkosten (huisartsbezoek dus niet meegerekend). De kans is dus voor een jong, gezond persoon vele malen groter dat je op jaarbasis tot €250 winst hebt door maximaal ER te nemen. En als het mis gaat, dan ben je hooguit €250 extra kwijt.

Overigens telt niet alleen dat mee, maar ook of je het kunt lijden om in een klap €860 te moeten afrekenen als je toch een keer in het ziekenhuis belandt. Tot afgelopen jaar was daarop voor mij het antwoord "nee" want door omstandigheden (o.a. scheiding etc.) had ik gewoon 0,0 buffer. Ondertussen heb ik weer een buffer van 1 netto maandsalaris opgebouwd - nog steeds weinig, maar voldoende om dat financiële risico nu te kunnen nemen. Vooral als ik daarmee gewoon €250 per jaar kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:25:
Tandartsverzekering is niet meer dan uitgestelde betaling. Het scheelt je misschien max. 40 euro op jaarbasis 'als' je volledig gebruik maakt van het verzekerde bedrag.
Zelf betaal ik al jaren iets van 100 euro voor 2x standaardbezoek (controle/tandsteen). Dus heb je bijna nooit iets aan je gebit, overweeg dan om hem te schrappen. Hou je die euro's mooi in je zak.
Bij mij scheelt het dus max 125 euro en is het financieel voordeliger om de verzekering wel te hebben terwijl ik ook eigenlijk nooit wat hebt op een los spalkje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mx. Alba schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:23:
[...]

Precies. Ik had het al eerder gezegd, door ER op maximaal te zetten, betaal je op jaarbasis maximaal €250 meer dan wanneer je geen extra ER neemt. (Immers €500 ER erbij maar €250 premie minder.) Het omslagpunt is bij ongeveer €600 voor ER geldende declarabele zorgkosten (huisartsbezoek dus niet meegerekend). De kans is dus voor een jong, gezond persoon vele malen groter dat je op jaarbasis tot €250 winst hebt door maximaal ER te nemen. En als het mis gaat, dan ben je hooguit €250 extra kwijt.

Overigens telt niet alleen dat mee, maar ook of je het kunt lijden om in een klap €860 te moeten afrekenen als je toch een keer in het ziekenhuis belandt. Tot afgelopen jaar was daarop voor mij het antwoord "nee" want door omstandigheden (o.a. scheiding etc.) had ik gewoon 0,0 buffer. Ondertussen heb ik weer een buffer van 1 netto maandsalaris opgebouwd - nog steeds weinig, maar voldoende om dat financiële risico nu te kunnen nemen. Vooral als ik daarmee gewoon €250 per jaar kan besparen.
Meeste partijen kun je ook wel in delen betalen hoor ;)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!