Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
En ik heb van de week de 75 euro inderdaad netjes gekregen
Deze ruimte is te huur!
Die via Shopkorting of via hun eigen site? Bij beide: hier nog niet. Shopkorting komt beetje bij beetje nu binnen druppelen dus verwacht ik volgende week wel als akkoord zien te staan. En van DF zelf: daar verwacht ik nog wel een brief over en bijschrijving per halverwege april o.i.d.Anoniem: 318025 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:24:
Iemand al de cashback van De Friesland mogen ontvangen?
Nee nog steeds niet en volgens mij was het medio maart dat ze gingen uitkeren.Anoniem: 318025 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:24:
Iemand al de cashback van De Friesland mogen ontvangen?
Edit: plaatje gevonden

Maart 2014 voor nieuwe klanten.
Ook de shopkorting is nog niet goedgekeurd.
[ Voor 14% gewijzigd door henkyyyyyyy op 01-04-2014 08:07 ]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Wij hebben nogmaals om een terugkoppeling gevraagd bij onze tussenpersoon en hopen hier spoedig antwoord op te ontvangen.
Yamaha MT-09
Zelfde hier, duurt toch wel erg lang...Bergie schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:08:
Hier ook nog geen shopkorting ontvangen van De Friesland. Vorige week vrijdag voor de 2e keer al een mail achteraan gestuurd met als antwoord (wel binnen een uur een reactie; dat dan weer wel) :
[...]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hmmm, goed om te weten, wel vreemd dat ik die email nog niet heb mogen ontvangen. We wachten af.Simpele1986 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:48:
Zojuist een e-mail gehad dat wegens 'een technisch mankement' de wekomstbonus niet voor 1 april gestort wordt. binnen enkele dagen moet het op de rekening staan.
Ook beiden nog niet gehad. Shopkorting geeft aan dat De Friesland inderdaad nog bezig is met keuren. Ik heb echter De Friesland ook aangeschreven over de welkomsbonus. Eerst krijg ik bericht dat ze dit alsnog gaan regelen en dat er iets is misgegaan. Nu willen ze bewijs van aanmelding waar ook bevestiging van deze bonus in staat. Dat staat nergens in de aanmeldingsberichten die ik van shopkorting heb gehad. Ik hoop niet dat ze hier te veel mee gaan kloten, want shopkorting adverteerde gewoon met de cashback actie baast de shopkortingactie.
Ik heb ook beide nog niet ontvangen. Heb zojuist zowel shopkorting als de friesland om een status update gevraagd. Als ze nu gaan vragen om bewijsaapelite schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:49:
[...]
Ook beiden nog niet gehad. Shopkorting geeft aan dat De Friesland inderdaad nog bezig is met keuren. Ik heb echter De Friesland ook aangeschreven over de welkomsbonus. Eerst krijg ik bericht dat ze dit alsnog gaan regelen en dat er iets is misgegaan. Nu willen ze bewijs van aanmelding waar ook bevestiging van deze bonus in staat. Dat staat nergens in de aanmeldingsberichten die ik van shopkorting heb gehad. Ik hoop niet dat ze hier te veel mee gaan kloten, want shopkorting adverteerde gewoon met de cashback actie baast de shopkortingactie.
Deze kreeg ik ook. Daarna een reactie van De Friesland op mijn mail van die ochtend. Er stond niet in t systeem dat ik recht had op de welkomstbonus.... Ze gingen het doorsturen naar de betreffende afdeling.Nostordici schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:50:
[...]
Hmmm, goed om te weten, wel vreemd dat ik die email nog niet heb mogen ontvangen. We wachten af.
Ben benieuwd... Anders mag shopkorting gaan ophoesten. Die bonus was juist dé reden dat ik De Friesland heb genomen.
Anoniem: 318025
Ik heb ze naar elkaar verwezen en inmiddels heeft De Friesland voor mij bevestigd dat ik in aanmerking kom en ze het zo snel mogelijk in orde maken. Shopkorting zegt zelf nog te wachten op bevestiging van De Friesland. Dat wachten we nog even af.oZy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:05:
[...]
Ik heb ook beide nog niet ontvangen. Heb zojuist zowel shopkorting als de friesland om een status update gevraagd. Als ze nu gaan vragen om bewijsverwijs ik ze gewoon naar elkaar. Bij mijn bevestiging van de aanmelding staan geen voorwaarden die een combinatie met andere acties uitsluit, en de "96 euro retour" banner stond gewoon op shopkorting.nl dus beetje kansloze reactie.
Schiet nog niet echt op dusBedankt voor uw e-mail.
Dinsdag hebben wij bericht van De Friesland ontvangen dat het helaas nog iets langer duurt dan verwacht. Zij zijn hier druk mee bezig en daarom verwachten wij dat het niet lang meer zal duren voordat uw korting wordt gekeurd.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Yamaha MT-09
quote: 4 april antwoordWelkomstbonus
Wij hebben uw e-mail doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. U ontvangt binnenkort een reactie.
Shopkorting bonus
Wij vragen u vriendelijk contact op te nemen Shopkorting.nl over het bedrag van € 32,50.
Als je nog niets gehad hebt is het sowieso handig om even te mailen dus.quote: 8 april antwoordHet blijkt dat u niet automatisch bent aangemeld voor de welkomstbonus van € 96,-. Hierdoor heeft u het bedrag nog niet ontvangen. Onze excuses voor het ongemak. Wij melden u alsnog aan voor de welkomstbonus. U ontvangt uw € 96,- in april 2014. Wij doen ons best dit bedrag zo snel mogelijk aan u uit te betalen.
Yamaha MT-09
Ik heb ze ook maar eens gemaild. Vorige week wel de shopkorting goedgekeurd, maar nog geen 96 euro ontvangen.
Maar staat dat ook ergens in een mailtje vermeld?Azrael schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:42:
Door je eind december aan te melden bij De Friesland
Ik heb ze ook maar eens gemaild. Vorige week wel de shopkorting goedgekeurd, maar nog geen 96 euro ontvangen.
Yamaha MT-09
Bij mij stond het nergens in een mailtje oid vermeld.Bergie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:00:
[...]
Maar staat dat ook ergens in een mailtje vermeld?
Ik had mezelf eind december aangemeld bij de website van defriesland zelf, dus niet via shopkorting of een andere site.
Geen bonus ontvangen in maart, dus vorige week een mail gestuurd naar de klantenservice van defriesland.
Inmiddels de bevestiging gekegen dat de welkomsbonus gestort gaat worden in April
Dus zoek even uit wanneer je je precies hebt aangemeld en stuur een mail naar de klantenservice!
[ Voor 46% gewijzigd door MsG op 13-04-2014 20:04 ]
Bedankt voor uw e-mail.
Wij verwachten dat de korting deze maand nog gekeurd zal worden. Wij hebben hier helaas geen invloed op.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Yamaha MT-09
Anoniem: 133523
De volgende dag toch maar eens gebeld hoe dat werkt en ik kreeg de belofte dat ze mij terug zouden bellen hierover. Binnen een kwartier werd ik gebeld met de mededeling dat mijn vrouw en ik beide recht hadden op de welkomstbonus en dat deze zo snel mogelijk overgemaakt zou worden. Dat was op maandag en op vrijdag had ik idd 2x96 euro op de rekening.
Jammer dat het niet in 1x goed is gegaan, maar alsnog netjes afgehandeld naar mijn mening.
Nu alleen de shopkorting bonus nog
Yamaha MT-09
What's in the case?
Uit onze administratie blijkt dat u niet bent aangemeld voor de
welkomstbonus. Wij hebben uw e-mail doorgestuurd naar de verantwoordelijke
afdeling om uit te laten zoeken waarom u niet bent aangemeld. U ontvangt zo
spoedig mogelijk een reactie.
Beste meneer/mevrouw,
U bent inmiddels 4 maanden verzekerd bij De Friesland Zorgverzekeraar. We vinden het fijn dat u voor De Friesland heeft gekozen mede dankzij deze welkomstaanbieding. Helaas konden wij dit bedrag niet voor 1 april 2014 aan u uitbetalen. Excuses voor het ongemak.
Wij zorgen dat het bedrag volgende week wordt overgemaakt op uw rekening. U krijgt hiervan nog bericht.
Heeft u nog vragen?
U kunt ons bereiken via e-mail, of bel gerust met één van onze medewerkers via 0900-0400326 (10 ct/min).
Met vriendelijke groet,
Ingrid Wiechers
Directeur Klant en Commercie
P.S. Het kan gebeuren dat u deze mail meerdere keren ontvangt, omdat er meerdere personen zijn aangemeld op dit mailadres.
What's in the case?
Gaat daar intern volgens mij niet helemaal lekker met dit soort dingen.Begrijpelijk dat u informeert naar de status van de uitbetaling van de welkomstbonus van € 96,-.
Uit onze administratie blijkt dat u niet bent aangemeld voor de welkomstbonus. Wij sturen uw e-mail door naar de verantwoordelijke afdeling om het uit te laten zoeken. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.
Wanneer u nog vragen heeft, kunt u ons altijd mailen. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 0900 - 0400326. Wij helpen u graag. U kunt uw gegevens, vergoedingen en eigen risico ook online bekijken op Mijn De Friesland.
What's in the case?
Yamaha MT-09
Ha, blijkbaar is het nu wel ineens geaccordeerd. Geen idee wanneer dat precies gedaan is; ik heb er geen mailtje van langs zien komen. Nu maar eens kijken of ik het kan laten uitbetalenBergie schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:25:
Ik heb afgelopen vrijdag ook maar weer eens een mail gestuurd naar shopkorting.nl maar daar schiet ik ook nog niet veel mee op.
[...]
Yamaha MT-09
Gevalletje: met de kennis van nu had ik vorig jaar gewoon voor 350 ER gekozen ondanks dat ik toch weinig extra zorgkosten zou hebben. Maarja.. het meest idiote vind ik nog: ziekenhuizen maken absoluut op geen enkele manier inzichtelijk welke tarieven men hanteert voor een controle afspraak bijvoorbeeld of allerhande dingen als bloed prikken. Als ik had geweten dat twee controle-afspraken elk goed is voor 320 euro had ik geen enkel moment het maximale ER overwogen en had ik het wel bij het wettelijk ER gehouden dat jaar. En ook niemand die je van te voren vertelt dat je dus tot maximaal 3 jaar na dato een rekening kan verwachten van eerdere jaren. Leuk systeem: in de zakelijke wereld mag je verwachten dat het op den duur gewoon klaar is voor een bepaald jaar en niet dat je na x jaar nog geconfronteerd wordt met een rekening die dan pas ingediend wordt wegens een brakke administratie.
En denk maar niet dat ze een nota fatsoenlijk kunnen specificeren zodat jij kan nagaan om welke dag en type behandeling het ging zodat je kan checken of het klopt wat ze factureren. Voor hetzelfde geldt incasseert mijn oude verzekeraar nu ER waartoe enkel mijn nieuwe verzekeraar gerechtigd is gezien bij de datum ook tot en met april 2014 staat aangegeven en dat toch echt hoort bij het ER 2014.

/me Joosie200 weet het wel: maximaal ER is een keer en nooit meer
Het voordeel wat ik meende te hebben is hiermee namelijk achteraf in 1 keer als nog verdampt

Kortom dan maakt het toch geen fluit uit, als je wel minimaal ER had genomen, had je uiteindelijk hetzelfde bedrag kwijt geweest. Je weet dat met max ER en je moet het ziekenhuis bezoeken, dat je ER er dan snel aan is.Joosie200 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:39:
Lang verhaal....
Het voordeel wat ik meende te hebben is hiermee namelijk achteraf in 1 keer als nog verdampt
Overigens verder wel eens over de brakke administratie in de zorg hoor, daar heb je volkomen gelijk in.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als je wel het risico kunt/wil lopen, en niet verwacht de kosten te gaan maken neem je het maximale eigen risico.
Maar eigenlijk is het hele systeem kul, want de reden die voor het systeem genoemd wordt is juist bewustwording van de kosten. Maar dan zouden ze inderdaad eerst eens een fatsoenlijk, transparante boekhouding/administratie in moeten voeren.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Float like a butterfly, sting like a bee.
Eens, zoiets wat de tandartsen nu hebben met hun tariefcodes werkt helder. Op de cent nauwkeurig had ik mijn nota al uitgerekend en die klopte precies.martinusz schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:02:
Een simpele prijslijst zou al een hele verheldering zijn!
Als ik van te voren al zeker wist wat de ziekenhuistarieven echt waren dan had ik op voorhand een betere afweging kunnen maken. Voor vorig jaar ging ik er namelijk vanuit in elk geval niet boven 600 euro aan aanvullende kosten te komen (inclusief tandarts/medicatie/reguliere controles in ziekenhuis) Maar daar komt het nu dus wel bovenuit en dan is maximaal ER boven wettelijk ER niet langer rendabel.
Referrallinks zijn niet toegestaan!