Zorgverzekering 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ulster Seedling schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:43:
[...]

Waar zie je dat staan? Als ik de informatie over wachttijden bekijk, staat dat er niet.
Eigen ervaring (vorig jaar).
Het bedrag van € 571 is inderdaad geen exacte prijs per overstapper. Daarentegen is het natuurlijk wel absurd dat we met z'n allen — want op dat principe zijn verzekeringsstelsels gebaseerd — € 541 miljoen per jaar weggooien om dit circus in stand te houden.
17 miljoen inwoners, dus 30 euro per verzekerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:07
Azrael schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:02:
Correctie, bij 10 euro wordt er al uitbetaald :) Zie http://www.shopkorting.nl/fhoewerkthet

@henkyyyyyyy: een zorgverzekering is een zorgverzekering, het enige wat ze hoeven te doen is jouw premie te incasseren en als jij zorg gebruikt die vergoeden. Veel kwaliteitsverschil zal er niet in zitten, hoogstens de klantenservice (die je waarschijnlijk zelden nodig hebt).

Dus mits je het pakket kan krijgen wat je wilt zou ik gewoon overstappen :)
Ja behalve dat Zilveren kruis en sommige andere niet meer vergoeden voor elk ziekenhuis wat dus mooi k*t is... Ik zat altijd bij zilveren kruis maar nu vergoeden zij eigenlijk "bijna" geen Amsterdamse ziekenhuizen meer dus dikke doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:38

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Wolly schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:45:
[...]

16,8 mln inwoners waarvan 21,6% kind, en dus niet zelf verzekerd, is. Zo kom je uit op € 41 jaarlijkse marketingkosten per verzekerde — bijna 5% van je premie. En het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er nog veel meer onnodige kosten gemaakt worden doordat allerlei dingen dubbel gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Ulster Seedling op 31-12-2013 16:02 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bizar, afgelopen 2 jaar niet aanvullend verzekerd geweest, en afgelopen jaar begonnen met Tui Na-therapie (chinese accupressuur massage). Gezien dat dit (gedeeltelijk) vergoed wordt (€ 25 per behandeling, max € 250 per jaar) door een aanvullende verzekering van nog geen € 10 per maand, lijkt me duidelijk.

Wat ik écht niet begrijp, is hoe ze nog winst kunnen maken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Hmm net aangemeld bij De Friesland, maar zie niks over shopkorting wel natuurlijk via de link besteld, maar nadat je het aangevraagd hebt geen reactie.
Geen link, niet dat je punten krijgt?

Weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 24% gewijzigd door henkyyyyyyy op 31-12-2013 16:29 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ulster Seedling schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:58:
[...]

16,8 mln inwoners waarvan 21,6% kind, en dus niet zelf verzekerd, is. Zo kom je uit op € 41 jaarlijkse marketingkosten per verzekerde — bijna 5% van je premie. En het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er nog veel meer onnodige kosten gemaakt worden doordat allerlei dingen dubbel gebeuren.
Ben er aardig gelukkig mee, 96 + 32,50 terug voor De Friesland, toch zo'n 16% van de jaarpremie.

Laat die marketing euro's maar rollen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Over geldverspilling gesproken: vandaag post van Independer met daarin een Independer-zorgpas met daarop mijn nummer en dat ik verzekerd ben bij De Friesland.

En de melding dat ik een zorgpas met precies dezelfde informatie ook nog van De Friesland ontvang. Tja :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Wolly schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:45:
[...]

Eigen ervaring (vorig jaar).

[...]

Dat was vorig jaar zo, vanaf 2014 niet meer. Zie facebook en twitter van FBTO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ardana schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:15:
Bizar, afgelopen 2 jaar niet aanvullend verzekerd geweest, en afgelopen jaar begonnen met Tui Na-therapie (chinese accupressuur massage). Gezien dat dit (gedeeltelijk) vergoed wordt (€ 25 per behandeling, max € 250 per jaar) door een aanvullende verzekering van nog geen € 10 per maand, lijkt me duidelijk.

Wat ik écht niet begrijp, is hoe ze nog winst kunnen maken.
Niet alle verzekeraars hebben een winstoogmerk :P

@henkyyyyyyy: na even wachten staat ie er vaak wel op, zie je 'm nu nog niet je account? Anders na 48 uur even mailen met shopkorting.

We hebben zelf nog even nagedacht en gaan toch maar voor het maximale eigen risico. Zelfs al zou je dat eens in de twee jaar opmaken (wat nooit gebeurt natuurlijk) ben je nog goedkoper uit. Wel ga ik voor de zekerheid wat geld voor dit doel op een spaarrekening zetten.

Voor mij blijft het dan De Friesland (basis + tand 250), voor mijn vriendin toch Anderzorg i.p.v. Bewuzt, die blijkt met maximaal eigen risico goedkoper te zijn (De Friesland is het goedkoopst maar daar zit ze nu bij).
Bij Anderzorg krijg je ook nog 3% korting als je in 1x de jaarpremie betaalt, bij De Friesland is dat 2%.

[ Voor 41% gewijzigd door Azrael op 31-12-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben er definitief aan uit: het blijft FBTO. Ik heb naar De Friesland gekeken, maar hoe ik ook reken (met de kortingen/cashbacks erbij) ze blijven in mijn situatie duurder dan FBTO. Volgend jaar dus maar weer in verdiepen. Nu ga ik maar eens verder met stroom/gas-verbruik. :P

Kan ik trouwens via Shopkorting als bestaande klant van FBTO nog wat korting krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 31-12-2013 21:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik heb net ook de knoop doorgehakt en voor Zilveren Kruis Achmea (ISO/LSVb) gekozen :)

En zelfs nadat je je verzekering hebt afgesloten, willen ze nog meer van je:
Verzeker ook Afrikaanse gezinnen van toegang tot goede zorg!

Zilveren Kruis Achmea en de Nederlandse stichting Health Insurance Fund werken samen aan een bijzonder nieuw initiatief: het Global Health Membership. Het doel is om de toegang tot goede zorg in Afrika duurzaam te verbeteren. En u kunt hier nu aan meedoen! Met uw hulp en een klein beetje eigen inbreng van de Afrikaanse families zelf, kunnen ook zij zich verzekeren van goede zorg. Want de beste manier om mensen te helpen, is ze in staat te stellen zichzelf te helpen. Meer weten?

Afbeeldingslocatie: http://www.zilverenkruis.nl/SiteCollectionImages/Banners/2013/Global_Health_Membership.jpg

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Azrael schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:32:
[...]

Niet alle verzekeraars hebben een winstoogmerk :P

@henkyyyyyyy: na even wachten staat ie er vaak wel op, zie je 'm nu nog niet je account? Anders na 48 uur even mailen met shopkorting.

We hebben zelf nog even nagedacht en gaan toch maar voor het maximale eigen risico. Zelfs al zou je dat eens in de twee jaar opmaken (wat nooit gebeurt natuurlijk) ben je nog goedkoper uit. Wel ga ik voor de zekerheid wat geld voor dit doel op een spaarrekening zetten.

Voor mij blijft het dan De Friesland (basis + tand 250), voor mijn vriendin toch Anderzorg i.p.v. Bewuzt, die blijkt met maximaal eigen risico goedkoper te zijn (De Friesland is het goedkoopst maar daar zit ze nu bij).
Bij Anderzorg krijg je ook nog 3% korting als je in 1x de jaarpremie betaalt, bij De Friesland is dat 2%.
Thanks, ja staat er nu bij :)
Gelukkig nieuwjaar allemaal btw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Kom ik ook nog eens aanzakken na 1 januari, maar was op vakantie en hoorde gisteren bij thuis komst pas dat mijn pa mij uit het gezinspakket heeft gegooid, dus heb nog tot 1 februari.

Bij Zilveren Kruis Achmea vind ik icm met:
- Maximaal eigen risico
- Per jaar betalen (dat is veel meer korting dan de rente op de bank; bij auto en andere verzekeringen ook altijd doen!)
- ISO/LSVb collectiviteitskorting

Totaal: €674.15 (€56,18 per maand).

Misschien neem ik tot €250 tandarts erbij, dan kom ik uit op €60.03 na extra kortingen.

De dichtstbijzijnde ziekenhuizen zitten erbij en aanvullend heb ik toch nooit iets nodig. Nu heeft iedereen het over shopkorting.nl, die heeft echter duidelijk in zijn voorwaarden staan dat de Zorgverzekering ISO/LSVb addon is uitgesloten, dus hoe dachten jullie dat te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 03-01-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tandarts zou ik niet doen en die heb ik er vroeger alleen in gehad omdat toen die onzin met maximale vergoedingen nog niet was en je onder een bepaalde leeftijd alles vergoed kreeg.

En ik ben toen het nog kon ook gewoon naar de tandarts gegaan, maar nu zorg ik er vooral voor dat ik goede tandpasta gebruik en heb ik verdere ook geen gebitsproblemen.

En een controle kost je maar een paar tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Als ik naar de tandarts ga heb ik altijd gaatjes, al heel mijn leven, maar ik ga niet vaak. Want heb nooit last van de gaatjes. Ligt niet aan de tandarts, ben diverse keren veranderd. Was al een beetje van plan dit jaar geen tandarts verzekering te doen en niet te gaan en dan volgend jaar er weer wel 1 te nemen.

Je betaald effectief bij Zilveren Kruis dus €46,80 extra voor de basale tandartsdekking (van €250), dus dat is ook niet zo heel veel door de extra kortingen die je krijgt. Als je maar 1x wil gaan, moet je het lijkt mij al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die € 46,80 per maand of over het hele jaar? In dat laatste geval dan zou ik zeggen valt het redelijk mee, maar eerst deden de experts nog tandarts verzekeringen afraden omdat je veel te veel betaald.

Maar goed vroeger speelde de leeftijd juist mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:13:
Is die € 46,80 per maand of over het hele jaar? In dat laatste geval dan zou ik zeggen valt het redelijk mee, maar eerst deden de experts nog tandarts verzekeringen afraden omdat je veel te veel betaald.

Maar goed vroeger speelde de leeftijd juist mee.
Experts die tandartsverzekeringen per definitie afraden verstaan hun vak niet. Het is heel simpel een afweging van kosten. Wat kost een verzekering plus eigen bijdragen versus de kosten van niet verzekeren. En bij een tandartsverzekering via collectiviteit kan dat al snel uit. Controle + foto's en gebitsreiniging is al genoeg om de tandartsverzekering eruit te hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
30 december overgestapt van zilveren kruis Achmea naar De Friesland.
Polis de 31ste ontvangen en mijn 32,50 via shopkorting staat nog openstaand.

Nu 1 January heeft Zilveren Kruis weer de maandelijkse bedrag afgeschreven van mijn rekening.
Hoort dat zo? want ik dacht namelijk dat De Friesland het voor mij ging opzeggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tsurany schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:29:
[...]

Experts die tandartsverzekeringen per definitie afraden verstaan hun vak niet. Het is heel simpel een afweging van kosten. Wat kost een verzekering plus eigen bijdragen versus de kosten van niet verzekeren. En bij een tandartsverzekering via collectiviteit kan dat al snel uit. Controle + foto's en gebitsreiniging is al genoeg om de tandartsverzekering eruit te hebben.
Misschien bij jouw tandarts, maar niet die van mij. Ik heb het berekend en controle, foto en reiniging twee keer per jaar (foto uiteraard maar 1 keer) is goedkoper om zelf te betalen in mijn geval dan bij te verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

martijn24 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:00:

Nu 1 January heeft Zilveren Kruis weer de maandelijkse bedrag afgeschreven van mijn rekening.
Hoort dat zo? want ik dacht namelijk dat De Friesland het voor mij ging opzeggen .
Dat wordt ook gedaan, alleen niet per direct en is er bij dat soort instellingen niemand op 1 januari aanwezig, daarbij zijn alle incasso's allang de deur uit.

Je krijgt je geld vanzelf terug, en anders maak je er een storno van.

Ben overgestap van Ditzo (98,50) naar Avero Achmea met medicatie nu wel vergoed, kost wel 125 per maand, maarja... Het is niet anders...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:00:

Ja want dat kruist elkaar eigenlijk gewoon, was bij mij bij Anderzorg ook en ik heb het gister gewoon gestorneerd.

En zoals Raz zegt heb je ook nog de periode van de feestdagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Periodieke controle: 21,29
Gebitsreiniging: 2x12,56

Komt uit op ~46 euro per bezoek. Twee bezoeken per jaar is dan al ~92 euro. Dan nog een foto en voila, tandartsverzekering er weer uit.

Ik haal het er sowieso wel uit want als ik een spalkje moet laten vastzetten ben ik al 50 euro verder :(

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 03-01-2014 22:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:11:
[...]

Ja want dat kruist elkaar eigenlijk gewoon, was bij mij bij Anderzorg ook en ik heb het gister gewoon gestorneerd.

En zoals Raz zegt heb je ook nog de periode van de feestdagen gehad.
bedankt voor de mededeling ik wacht het rustig af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Die jaarlijkse tandartscontroles, je gaat toch ook niet jaarlijk naar de huisarts voor controle ? (zou ik dan nog zinvoller vinden)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 09:22
DDX schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:20:
Die jaarlijkse tandartscontroles, je gaat toch ook niet jaarlijk naar de huisarts voor controle ? (zou ik dan nog zinvoller vinden)
Praat voor jezelf, niet iedereen heeft van nature een goed gebit, een periodieke controle kan dan erger voorkomen door op tijd in te grijpen. Heb je een super gebit dan is het misschien anders.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ga elk half jaar. Nooit gaatjes maar veel last van tandplak door enerzijds roken, rode wijn en koffie en anderzijds genetisch bepaald, ondanks goed poetsen.. Voor mij is het wel degelijk zinvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:25:
[...]

Praat voor jezelf, niet iedereen heeft van nature een goed gebit, een periodieke controle kan dan erger voorkomen door op tijd in te grijpen. Heb je een super gebit dan is het misschien anders.
En toch heeft hij gewoon een punt. Want we gaan inderdaad ook niet twee keer per jaar op controle bij de huisarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:49:
[...]

En toch heeft hij gewoon een punt. Want we gaan inderdaad ook niet twee keer per jaar op controle bij de huisarts.
Want huisarts en tandarts is hetzelfde?
Wat wil jij periodiek controleren dan bij de huisarts?

Een periodieke controle is afhankelijk per persoon, bij slechter gebit is controle gewoon nodig, je hebt maar 1 gebit waar je het liefst heel je leven mee wilt doen. Heb je een perfect gebit dan kun je de periode tussen de controles vergroten. Het stellen dat periodieke controles onzin is, is praten vanuit het eigen straatje. Prima maar zeg dan gewoon ik heb zelf geen periodieke controles nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja als we twee keer per jaar op controle zou gaan bij de huisarts dan kunnen ziektes waarvan je eigenlijk niks merkt in vroeger stadium wellicht ontdekt worden.

Maja mannen doen blijkbaar geen body check, maar sommige vrouwen doen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Er zijn ook zat mensen, zeker boven de 30 of bij diegenen die erfelijk belast zijn die wel periodiek naar de huisarts gaan/moeten. Dus zo gek is dat niet. Denk aan uitstrijkjes bij vrouwen.

Alleen bij een gebit moet dat van jongs af aan, anders heb je op je 40e een kunstgebit of iig een paar tanden minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat laatste ben ik het niet eens want er zijn hele volkeren die niet periodiek naar de tandarts gaan en toch nog een prima gebit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DDX schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:20:
Een halfjaarlijkse controle bij de huisarts levert te weinig op. Grote problemen zijn niet door de huisarts te detecteren als een patiënt geen klachten heeft maar vereisen meerdere full body scans waarbij naar specifieke problemen gezocht worden. Een tandartscontrole daarentegen kan veel meer opleveren, zeker in combinatie met controlefoto's. Dan kunnen de meeste mankementen wel herkend worden.
Bovendien is het gebit wat gevoeliger voor problemen en herstelt het achteraf veel minder makkelijk. Tandproblemen zijn vrijwel nooit te herstellen met medicatie en rust maar vereisen altijd actieve behandelingen en reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:11:
Periodieke controle: 21,29
Gebitsreiniging: 2x12,56

Komt uit op ~46 euro per bezoek. Twee bezoeken per jaar is dan al ~92 euro. Dan nog een foto en voila, tandartsverzekering er weer uit.

Ik haal het er sowieso wel uit want als ik een spalkje moet laten vastzetten ben ik al 50 euro verder :(
Probleem met die tandartsverzekeringen is natuurlijk wel dat ze niet dekken wat je echt gedekt zou willen hebben en daarmee tamelijk kansloos zijn...
Die foto maken ze maar 1x in de 3 jaar overigens.

Ikzelf ben niet geinterreseerd in minime bedragen als 100 of 200 euro aan check ups en schoonmaakjes of whatever per jaar gedekt te hebben. Waar ik wel tegen gedekt zou willen zijn is al die serieuze procedures, wortelkanaaltjes, kronen, implantaten misschien, dat zijn dingen die extreem rap zwaar serieus in de papieren lopen maar je tegen dat soort grappen en grollen verzekeren is niet meer te doen.
En als je het wel doet ga je je investering in geld er in het overgrote deel van gevallen niet uit halen.
Dat natuurlijk er van uitgaande van dat ze je uberhaupt aannemen want dat is geenzins een verplichting met aanvullende verzekeringen dus als je wel een gebit hebt waar je wat aan zo'n monster verzekering zou hebben is de kans rieel tot groot dat je het gewoon niet krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, waar je een zorgverzekering wilt hebben om de echt hoge kosten te dekken is dat bij een tandartsverzekering opeens niet meer mogelijk zonder torenhoge premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:10:
Klopt, waar je een zorgverzekering wilt hebben om de echt hoge kosten te dekken is dat bij een tandartsverzekering opeens niet meer mogelijk zonder torenhoge premie.
Yes. En ik vind dat persoonlijk een tamelijk serieus defect in ons huidige stelsel.
Een fatsoenlijk gebit is in dit land min of meer een must voor fatsoenlijke deelname aan de maatschappij.
Als het echt te duur is dat gewoon bij de basisdekking te trekken (zoals het vroeger was) dan moet er in elk geval iets komen waarbij je je bij wijze van spreke alleen voor zware behandelingen verzekerd tegen een veel aantrekkelijker tarief en zonder keuring. (dus dat je alles tot 2 of 300 euro voor je eigen rekening neemt)
Het hele nut van een verzekering is immers jezelf in te dekken tegen onvoorspelbare kosten die je niet zelf kan dragen.
Tandarts is voor veel mensen al moeilijk genoeg zonder een falliesement te ervaren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Yes. En ik vind dat persoonlijk een tamelijk serieus defect in ons huidige stelsel.
Een fatsoenlijk gebit is in dit land min of meer een must voor fatsoenlijke deelname aan de maatschappij.
Als het echt te duur is dat gewoon bij de basisdekking te trekken (zoals het vroeger was) dan moet er in elk geval iets komen waarbij je je bij wijze van spreke alleen voor zware behandelingen verzekerd tegen een veel aantrekkelijker tarief en zonder keuring. (dus dat je alles tot 2 of 300 euro voor je eigen rekening neemt)
Het hele nut van een verzekering is immers jezelf in te dekken tegen onvoorspelbare kosten die je niet zelf kan dragen.
Tandarts is voor veel mensen al moeilijk genoeg zonder een falliesement te ervaren. :)
Voor ernstige gevallen is het nu ook verzekerd in de basisverzekering. Als er een kaakchirurg bij moet komen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:33
Tsurany schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:23:
[...]

Een halfjaarlijkse controle bij de huisarts levert te weinig op. Grote problemen zijn niet door de huisarts te detecteren als een patiënt geen klachten heeft maar vereisen meerdere full body scans waarbij naar specifieke problemen gezocht worden.
Er zijn twee problemen met dit soort generiek preventief onderzoek:
- Het is duur en drijft de kosten van de gezondheidszorg verder op. Gericht preventief onderzoek bij risico-groepen werkt veel beter.
- Het geeft een vals gevoel van veiligheid met soms fatale gevolgen. Onderzoek laat zien dat mensen die scans laten doen tussen de scans veel minder snel naar de dokter gaan bij klachten ("op de scan was alles ok"). Als die mensen dan wel komen is de kanker al uitgezaaid, de blindedarm al gesprongen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik heb dit jaar weer even vergeleken, en besloten om toch weer gewoon te blijven zitten waar ik zit: bij FTBO. Het scheelt me gewoon te weinig aan premie met de agressieve aanbieders. Ik geloof dat ik op €1 of €2 verschil uit kwam per maand. Daar ga ik geen lange polissen voor doorspitten terwijl ik nu weet dat de artsen en ziekenhuizen waar we nu komen gedekt worden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
timag schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:55:
[...]

Er zijn twee problemen met dit soort generiek preventief onderzoek:
- Het is duur en drijft de kosten van de gezondheidszorg verder op. Gericht preventief onderzoek bij risico-groepen werkt veel beter.
- Het geeft een vals gevoel van veiligheid met soms fatale gevolgen. Onderzoek laat zien dat mensen die scans laten doen tussen de scans veel minder snel naar de dokter gaan bij klachten ("op de scan was alles ok"). Als die mensen dan wel komen is de kanker al uitgezaaid, de blindedarm al gesprongen etc.
Gerichte scans echter leveren wel wat op:
http://www.nu.nl/algemeen...ors-omlaag-screening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:49:
[...]

Voor ernstige gevallen is het nu ook verzekerd in de basisverzekering. Als er een kaakchirurg bij moet komen in ieder geval.
Een kroon, implantaat, of andere herstelwerkzaamheden komen absoluut niet uit je basisdekking. Basisdekking word pas aanspreekbaar als je gebit dermate verrot is dat je je eten niet meer kan verkouwen en dat je dus aan een gedeeltelijk of volledig kunstgebit moet. Tot het zo ver is is alles blijkbaar cosmetisch en dus onnodig. Wellicht zekere ingrepen door de kaakchirurg wel maar die krijg je niet zomaar toegewezen en dan wellicht alleen het deel dat de kaakchirurg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:59:
[...]

Een kroon, implantaat, of andere herstelwerkzaamheden komen absoluut niet uit je basisdekking. Basisdekking word pas aanspreekbaar als je gebit dermate verrot is dat je je eten niet meer kan verkouwen en dat je dus aan een gedeeltelijk of volledig kunstgebit moet. Tot het zo ver is is alles blijkbaar cosmetisch en dus onnodig. Wellicht zekere ingrepen door de kaakchirurg wel maar die krijg je niet zomaar toegewezen en dan wellicht alleen het deel dat de kaakchirurg doet.
Nee maar een kroon of implantaat word dan ook niet uitgevoerd door een kaakchirurg :9
Maar een kroon andere dingen ook als je naar de halfjaarlijkse controle gaat, kun je enigszins verwachten/plannen dat je voor het volgende jaar dan een hogere tandverzekering afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Nee maar een kroon of implantaat word dan ook niet uitgevoerd door een kaakchirurg :9
Maar een kroon andere dingen ook als je naar de halfjaarlijkse controle gaat, kun je enigszins verwachten/plannen dat je voor het volgende jaar dan een hogere tandverzekering afsluit.
Het termijn waarmee zo'n kroon noodzakelijk gaat zijn is niet meer dan een jaar. Als dat tegen het eind van het jaar ontdekt word is dat wellicht een puntje van geluk, maar de verzekeringen die kronen dekken gaan je negen van de tien keer geen dekking geven als je al van te voren weet dat je een kroon gaat moeten plaatsen. (keuring) Zo wel tegen zware tarieven of andere randvoorwaarden (eerste 3 maanden geen declaratie heb ik ook al voorbij zien vliegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Xepos schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Als je tand afbreekt tot aan de zenuw ga je geen jaar wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 09:07
Ik zie ineens iets interessant op mijn aanmeldingsformulier van CZDirect:
Als je geen basisverzekering afsluit bij CZ, betaal je een toeslag van 25% op de premie van de aanvullende verzekeringen
Betekent dat nu dat je ook ergens anders je basisverzekering kon afsluiten? Want als je dan voor de goedkoopste gaat met jaar betaling (bijv. De Friesland) waar mijn vriendin bij zit en je neemt bij CZ Direct de aanvullende verzekering dan scheelt dat nog. Nu is de aanvullende verzekering €23,95. Daar komt dan die 25% overheen, kom je op ongeveer €30,- per maand + iets van €60,- voor de basisverzekering (met jaar betaling). Dan zit je totaal op €90,- per maand. Nu heb ik €110,90 per maand.

Of lees ik nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het op dezelfde manier interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:21:
Ik zie ineens iets interessant op mijn aanmeldingsformulier van CZDirect:

[...]

Betekent dat nu dat je ook ergens anders je basisverzekering kon afsluiten? Want als je dan voor de goedkoopste gaat met jaar betaling (bijv. De Friesland) waar mijn vriendin bij zit en je neemt bij CZ Direct de aanvullende verzekering dan scheelt dat nog. Nu is de aanvullende verzekering €23,95. Daar komt dan die 25% overheen, kom je op ongeveer €30,- per maand + iets van €60,- voor de basisverzekering (met jaar betaling). Dan zit je totaal op €90,- per maand. Nu heb ik €110,90 per maand.

Of lees ik nu helemaal verkeerd?
Je mag al vanaf het begin je basisverzekering en aanvullende verzekering bij verschillende maatschappijen afsluiten. Vaak is dat inderdaad met toeslag indien je niet de basis erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Had even de zenuwen dat er precies wat zou zijn nu de controlefoto's bij de tandarts werden genomen half december nadat ik de ER al had verhoogd, maar weer clean en de 70 euro nog net van ER van de tandartsvergoeding van vorig jaar kunnen krijgen. Enige wat opviel was de verstandskies die al jaren op dezelfde plek zit en verder niks doet. Godzijdank zijn de probleem kiezen al zo'n 10 jaar terug eruit gehakt

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 09:07
Wolly schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 06:09:
[...]

Je mag al vanaf het begin je basisverzekering en aanvullende verzekering bij verschillende maatschappijen afsluiten. Vaak is dat inderdaad met toeslag indien je niet de basis erbij neemt.
Oke, dan weet ik dat voor volgend jaar. Kan ik nog eens 20 euro per maand besparen.
Alleen als je 2 verschillende zorgverzekeraars hebt, verloopt het vergoeden dan wel in verschillende banen?
Je leest nooit over iemand die basis en aanvullend bij verschillende verzekeraars heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nooit geweten dat zoiets kon. Wordt ook op geen enkele (vergelijkings)site als optie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:15:
Nooit geweten dat zoiets kon. Wordt ook op geen enkele (vergelijkings)site als optie aangeboden.
Het is ook niet erg gangbaar, verzekeraars zitten er niet op te wachten en proberen dat dus te temperen met bijvoorbeeld extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Mijn vrouw heeft op 27 december zich aangemeld voor de Friesland, en nu heeft ze wel al een brief van Unive dat ze daar afgemeld is, maar van de Friesland hebben we nog niks gehoord.
Is ze nu wel verzekerd? Wanneer krijgt ze de zorgpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mastermind schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:07:
Mijn vrouw heeft op 27 december zich aangemeld voor de Friesland, en nu heeft ze wel al een brief van Unive dat ze daar afgemeld is, maar van de Friesland hebben we nog niks gehoord.
Is ze nu wel verzekerd? Wanneer krijgt ze de zorgpas?
Bel de Friesland? :?
Als je zo in onzekerheid zit, dan bel je toch die maatschappij? of ben ik nu gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
En ik neem aan dat je een mail hebt gekregen toen je je aanmelde met een samenvatting van de aanmelding in PDF?

Ik heb ook nog niets gehad van De Friesland en nog geen premie betaald, maar ik kan wel inloggen op hun website met mijn DigiD. Misschien is dat een idee om even te proberen?

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Iemand al de korting van 32,50 goedgekeurd gekregen van shopkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb vanochtend een aantal tweets gestuurd naar De Friesland. Zorgpas is onderweg en moet nog bezorgd worden, de samenvatting van aanmelding is kennelijk je polisblad (althans dat zei De Friesland@twitter) en premie wordt kennelijk later pas geïncasseerd. Shopkorting is nog niet verwerkt nee, dat doen ze pas na de 14-dagen bedenktermijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Joosie200 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:47:
Ik heb vanochtend een aantal tweets gestuurd naar De Friesland. Zorgpas is onderweg en moet nog bezorgd worden, de samenvatting van aanmelding is kennelijk je polisblad (althans dat zei De Friesland@twitter) en premie wordt kennelijk later pas geïncasseerd. Shopkorting is nog niet verwerkt nee, dat doen ze pas na de 14-dagen bedenktermijn ;)
Ah ok thanks!
Ja best logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een vraagje over de zorgverzekering. Ik heb in 2013 voor het eerst iets gedeclareerd. Het gaat gelukkig niet om tienduizenden euro's, maar het gaat toch om een aardig bedrag.

Ik heb de kliniek persoonlijk voorgeschoten en ik heb de factuur doorgestuurd naar mijn zorgverzekeraar. De declaratie is geweigerd met als reden: "U had deze factuur niet zelf mogen betalen, de kliniek had de factuur direct naar ons moeten sturen, dus nu keren we niet uit." Ondanks dat de betreffende kliniek gewoon onder de dekking valt.

Dat is toch van de zotte? Dat betekent dus dat je nooit je ziekenhuisrekening te zien krijgt? Vind je het gek dat niemand een idee heeft dat een ziekenhuisopname al snel tienduizend euro per dag kan kosten en dat ze zorgkosten de pan uit rijzen (lekker declareren :P) Is het normaal dat ik de rekening niet zelf mag voorschieten? Zou het niet veel beter zijn als klanten wel de rekening te zien krijgen?

Ik moet in 2014 weer naar dezelfde kliniek, maar ik ga denk ik niet. Ik ben bang dat ik weer iets verkeerd doe waardoor ik met torenhoge kosten kom te zitten. Die rekening kan ik wel dragen, maar 8x die rekening kan ik niet dragen. Wat is nou wel de bedoeling? Dat ik de factuur die ik ontvang gewoon in een nieuwe envelop doe en doorstuur en dat ik vervolgens maar hoop dat zij binnen 14 dagen betalen?

[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 14-01-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gewoon door die kliniek alsnog die factuur laten insturen, ik zie het probleem niet. Snap ook niet dat je de factuur eerst zelf betaald als ze gewoon de factuur naar de zorgverzekering sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:29
Had me ingeschreven bij de Friesland voor AV tand optimaal.
Maar mag (had ik kunnen weten realiseer ik me nu) een zeer uitgebreid tandheelkundig keuringsrapport laten invullen door de tandarts (met foto's en meer).
Kreeg daar vandaag de brief over, da's best laat.

Als ik niet door de eisen kom, geen tandartsverzekering en daarnaast mag ik die keuring dan ook zelf betalen (en als ik wel door de keuring kom gaat ie van de 1000 euro dekking af)..
Mijn gebit is wel een forse dekking waard (veel vullingen en al wat kronen) dus ik vertrouw er niet op dat Friesland mijn goed door de tandarts onderhouden gebit accepteerd.

Daarom zojuist toch maar een verzekering gezocht (de Hema + Tand3) die accepteerd zonder vragen.

Jammer, de Friesland Tandartsverzekering was relatief goedkoop, (maar nu weet ik waarom.) :(

[ Voor 5% gewijzigd door weerstand op 14-01-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Efficiëntie ten top :P

IZZ opgezegd, bevestigingsbrief ontvangen
Van IZZ nieuwe factuur voor januari ontvangen, postdatum 3 dagen na de bevestiging van mijn opzegging..

Servicepas van independer ontvangen (geen zorgpas, duidelijk). Geen idee wat ik ermee moet.
Zorgpas van De Friesland ontvangen
Aparte brief van Independer ontvangen (gisteren) met uitleg over de pas van Independer, omdat mensen door twee passen in de war raakte.

Kom op, zo moeilijk moet dit toch allemaal niet zijn? Opzeggingen die wel én niet verwerkt worden, onzinpassen met extra onzinuitlegbrieven :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Doet mij denken aan de drie passen die ik bij m'n leaseauto kreeg. Service pas dit, service pas dat. Nog nooit nodig gehad en liggen nu ergens te verstoffen. Kennelijk vinden bedrijven dat overal maar een pasje bij moet komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Die ervaring van Gizz heb ik nu ook. Van Zilveren Kruis overgestapt op De Friesland. Kreeg eerst netjes een opzegbrief van ZK, vond vandaag in de bus een polisblad voor 2014 van ZK gelijk aan hun prolongatiebrief met polisblad die ik in november al ontving. Alsof de opzegging totaal niet verwerkt is dus. Zorgpas van De Friesland is ook nog niet binnen, maar ik kan wel inloggen en heb bij de bevestigingsemail een bijlage wat volgens de Friesland dus je polisblad is. Kom ik bij de apotheek om herhaalrecept aan te vragen, zeggen ze ook nog doodleuk dat ik bij ZK sta in het systeem van zorgverzekeraars. Dit is voor het eerst dat een overstap zo warrig verloopt voor mij. Eerder overgestapt tussen ZK > Interpolis > ZK > De Friesland nu. Maar enfin, je zou verwachten dat e.e.a. binnen 14 dagen wel opgestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hem. Hier ook nog niks binnen gehad, geen brief niks. Ik ben benieuwd...overgestapt naar VGZ.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier ook nog geen zorgpas van De Friesland ontvangen, maar ik meen me te herinneren dat ze dat binnen 3 weken zouden doen. Dus ze hebben nog even de tijd.

De opzegging bij CZ lijkt wel goed te zijn verwerkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Trommelrem schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:42:
Ik heb een vraagje over de zorgverzekering. Ik heb in 2013 voor het eerst iets gedeclareerd. Het gaat gelukkig niet om tienduizenden euro's, maar het gaat toch om een aardig bedrag.

Ik heb de kliniek persoonlijk voorgeschoten en ik heb de factuur doorgestuurd naar mijn zorgverzekeraar. De declaratie is geweigerd met als reden: "U had deze factuur niet zelf mogen betalen, de kliniek had de factuur direct naar ons moeten sturen, dus nu keren we niet uit." Ondanks dat de betreffende kliniek gewoon onder de dekking valt.

Dat is toch van de zotte? Dat betekent dus dat je nooit je ziekenhuisrekening te zien krijgt? Vind je het gek dat niemand een idee heeft dat een ziekenhuisopname al snel tienduizend euro per dag kan kosten en dat ze zorgkosten de pan uit rijzen (lekker declareren :P) Is het normaal dat ik de rekening niet zelf mag voorschieten? Zou het niet veel beter zijn als klanten wel de rekening te zien krijgen?

Ik moet in 2014 weer naar dezelfde kliniek, maar ik ga denk ik niet. Ik ben bang dat ik weer iets verkeerd doe waardoor ik met torenhoge kosten kom te zitten. Die rekening kan ik wel dragen, maar 8x die rekening kan ik niet dragen. Wat is nou wel de bedoeling? Dat ik de factuur die ik ontvang gewoon in een nieuwe envelop doe en doorstuur en dat ik vervolgens maar hoop dat zij binnen 14 dagen betalen?
Vreemd verhaal, of je de rekening van 2013 nog betaald kunt krijgen weet ik niet. Aangezien het om een aardig bedrag gaat lijkt het me wel waard hier wat tijd in te steken. Gewoon met de kliniek contact opnemen en vragen of ze nog wat kunnen doen. Desnoods sturen ze de rekening naar de verzekering en als die betaald is storten ze het bedrag naar je terug ?
Als je dit jaar weer naar die kliniek moet, kun je het beste vooraf goed (schriftelijk!) afspraken met ze maken dat ze de factuur rechtstreeks naar je verzekering sturen. Vraag bij je verzekering (nogmaals) op of ze die kliniek wel vergoeden !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Trommelrem schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:42:
Raar, nog nooit van gehoord. En ik heb ook nog nooit voorwaarden gezien die dit eisen. Wel dat je binnen een jaar o.i.d. moet declareren, maar dat heb je gedaan. Wellicht kan je deze weigering "hogerop" neerleggen?
Dat is toch van de zotte? Dat betekent dus dat je nooit je ziekenhuisrekening te zien krijgt?
Online bij je zorgverzekering kan je inloggen om de totale zorgkosten te zien. Het is wel even zoeken. Bij in ieder geval Anderzorg en VGZ was het al zichtbaar, vanaf 2014 is het verplicht dit beschikbaar te maken.
VGZ doet wel aan dubbeltellingen voor de totale kosten, en laat het lijken alsof je zelf weinig betaald hebt. Voorbeeld:
-Premie 1000 euro
-Vergoed door VGZ 1000 euro
-Door u betaald: 100 euro
-Eigen risico: 350 euro
Totale zorgkosten: 2450 euro. Hierbij tellen ze de premie op bij de daadwerkelijke zorgkosten (2450 i.p.v. 1450 euro) en zeggen ze dat jijzelf 100 euro betaald hebt (100 i.p.v. 1450 euro). Netto heeft VGZ dus niets betaald, en jijzelf alles, maar ze doen het lijken alsof VGZ heel veel bijdraagt.

Wij wachten nog op heel veel kostenposten, o.a. voor het eigen risico is het wel fijn om de totale rekening eens te zien. De eerste specialist waar we nog een rekening van verwachten is van begin juli 2013.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 16-01-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jp. Ik heb bij mijn vrouw al gezien wat een spoedritje met de ambulance kost :D

Is niet eens heel duur (rond de 1000,-).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Motrax schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:39:
Jp. Ik heb bij mijn vrouw al gezien wat een spoedritje met de ambulance kost :D

Is niet eens heel duur (rond de 1000,-).
Hier was dat 923 euro. Niet direct spoed, de ambulance kwam uit een andere stad omdat er niets anders beschikbaar was, maar wel m'n snelste ritje naar Utrecht ooit. Daarna moesten ze terug (pompen terugbrengen), dus 2 professionals + ambulance voor 2-3 uur vind ik een schappelijke prijs.
Ambulance was van Connexxion (met een alleraardigste chauffeuse die me probeerde gerust te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
RemcoDelft schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Hier was dat 923 euro. Niet direct spoed, de ambulance kwam uit een andere stad omdat er niets anders beschikbaar was, maar wel m'n snelste ritje naar Utrecht ooit. Daarna moesten ze terug (pompen terugbrengen), dus 2 professionals + ambulance voor 2-3 uur vind ik een schappelijke prijs.
Ambulance was van Connexxion (met een alleraardigste chauffeuse die me probeerde gerust te stellen).
Waarom chauffeuse eigenlijk? Moet die niet rijden? Moet niet de andere ambulancebroeder/zuster je geruststellen?

Overigens ook iets vreemd krijg nog een factuur van de zilverenkruis (sinds dit jaar niet meer bij hun) en ik moet 1 euro betalen voor de betalingswijze 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vandaag een factuur van De Friesland ontvangen: het jaarbedrag wordt rond 31 januari afgeschreven.

Verder wacht ik nog op een reactie van IZZ over mijn uitschrijving en direct erna facturering voor januari. Volgens hun eigen klachtenpagina doen ze hun best om binnen 14 dagen te reageren op mijn klacht :')

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 16-01-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
martinusz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:22:
Gewoon door die kliniek alsnog die factuur laten insturen, ik zie het probleem niet. Snap ook niet dat je de factuur eerst zelf betaald als ze gewoon de factuur naar de zorgverzekering sturen.
Dan weigeren ze hem. Reden: Ik mag niet zelf betalen.
ZeRoC00L schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Vreemd verhaal, of je de rekening van 2013 nog betaald kunt krijgen weet ik niet. Aangezien het om een aardig bedrag gaat lijkt het me wel waard hier wat tijd in te steken. Gewoon met de kliniek contact opnemen en vragen of ze nog wat kunnen doen. Desnoods sturen ze de rekening naar de verzekering en als die betaald is storten ze het bedrag naar je terug ?
Als je dit jaar weer naar die kliniek moet, kun je het beste vooraf goed (schriftelijk!) afspraken met ze maken dat ze de factuur rechtstreeks naar je verzekering sturen. Vraag bij je verzekering (nogmaals) op of ze die kliniek wel vergoeden !
Contact gehad met de kliniek. Zij sturen opnieuw een kopie van de factuur. Ik heb nu alles doorgestuurd naar de zorgverzekeraar zoals zij dat willen zien, althans zoals mij dat telefonisch is verteld.
Ik vind het sowieso vreemd. Je moet toch je facturen zelf voorschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het met die 32,50 via shopkorting zit?
Status is bij mij nog steeds openstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Xepos schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:07:
Waarom chauffeuse eigenlijk? Moet die niet rijden? Moet niet de andere ambulancebroeder/zuster je geruststellen?
Ik was niet de patient.
Overigens ook iets vreemd krijg nog een factuur van de zilverenkruis (sinds dit jaar niet meer bij hun) en ik moet 1 euro betalen voor de betalingswijze 8)7
Anderzorg vroeg hier 50 cent voor, ik heb dat bedrag niet overgemaakt. Principekwestie: hun enige bestaansrecht is het afhandelen van de administratie, dat is hun core-business. Daar moeten ze geen extra geld voor vragen! Sowieso belachelijk dat ik dat bedrag (het ging om 13 euro) niet gewoon bij de apotheek kon betalen, maar dat het via deze tussenhandelaar gaat, die mij het volledige bedrag plus toeslag in rekening brengt. Als ze zich er niet mee hadden bemoeid had ik het zo kunnen betalen.
Ik ben benieuwd of ze me opnieuw een acceptgiro gaan sturen voor 50 cent plus 50 cent toeslag :+

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 16-01-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:32:
[...]

Ik was niet de patient.

[...]

Anderzorg vroeg hier 50 cent voor, ik heb dat bedrag niet overgemaakt. Principekwestie: hun enige bestaansrecht is het afhandelen van de administratie, dat is hun core-business. Daar moeten ze geen extra geld voor vragen! Sowieso belachelijk dat ik dat bedrag (het ging om 13 euro) niet gewoon bij de apotheek kon betalen, maar dat het via deze tussenhandelaar gaat, die mij het volledige bedrag plus toeslag in rekening brengt. Als ze zich er niet mee hadden bemoeid had ik het zo kunnen betalen.
Ik ben benieuwd of ze me opnieuw een acceptgiro gaan sturen voor 50 cent plus 50 cent toeslag :+
Is dat niet gewoon omdat je hem op acceptgiro hebt ingesteld ipv automatische incasso? Daar zijn ze namelijk redelijk duidelijk over geweest.

(Overigens was dat bij mij fout gegaan, het zou allemaal automatisch op automatische incasso worden gezet, alleen als je dat niet wilde kon je hem op acceptgiro zetten en dat kost iets meer. Ik had niks gedaan, stond wel op acceptgiro. Maar even chatten met hun online hulp en het was prima als ik exclusief die 50 cent overmaakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:22:
Nee ik heb dat ook nog niet goedgekeurd gekregen en ik vind ook wel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

De premie van de Friesland verzekering is vandaag van mijn rekening afgeschreven. Dus de shopkorting zal binnenkort ook wel goedgekeurd worden neem ik aan.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gisteren is dan eindelijk de zorgpas binnen gekomen van De Friesland. Beter laat dan nooit, maar zo laat heb ik het nog nooit binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Hoe zit het met de cashback van de friesland? Die van 96 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Lodo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:40:
Hoe zit het met de cashback van de friesland? Die van 96 euro?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:46:
[...]

Ik denk het zelfde inderdaad. Want via shopkorting kwam ik op de website van Friesland zorgverzekering en toen zag ik dit scherm.

[afbeelding]

En als ik het in maart niet heb dan gaat er natuurlijk een mailtje richting Friesland zorgverzekering, want vanwege de cashback heb ik de overstap gemaakt.
Medio maart zal De Friesland het dus overmaken. Diqui dank voor de printscreen, is voor mij met shopkorting ook het bewijs straks, mocht De Friesland een via Shopkorting op hun site afgesloten polis niet willen uitkeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 19:02
Heeft iemand al de 40 euro bonus van SocialShop gekregen van AnderZorg?

[ Voor 17% gewijzigd door Lud0v1c op 07-02-2014 09:48 ]

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:29:
Gisteren is dan eindelijk de zorgpas binnen gekomen van De Friesland. Beter laat dan nooit, maar zo laat heb ik het nog nooit binnen gehad.
Uberhaupt een onzinnig pasje, in NL weet elke zorgverlener al waar je zit. In het buitenland is dat met 1 telefoontje geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Lud0v1c schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:48:
Nee, dat gebeurt rond april.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lud0v1c schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:48:
Leuk dat je hebt meegedaan aan de Tip een Vriend actie! We keren de bonussen inderdaad in april 2014 uit. Nog even geduld dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Nee ik heb dat ook nog niet goedgekeurd gekregen en ik vind ook wel lang duren.
Ik heb nog steeds geen akkoord, ik ga ervan uit dat dit bij anderen ook zo is. Wij zijn nu al weer zo'n 3 weken verder...

• henkyyyyyyy
Krijgen we ooit nog de 32,50 van shopkorting?
Nog steeds geen akkoord....

Verwijderd

Hier is het eindelijk akkoord na bijna twee maanden wachten ;) Bij verzekeringen zou dat langere duren werd mij door shopkorting laatst mede gedeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Mijn Ippies van Friesland Zorgverzekering zijn geannuleerd. Weet nog niet waarom, denk dat door 2 vezekeringsaanvragen het niet helemaal goed is gegaan.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 13:08
Eindelijk akkoord op shopkorting, maakte me al zorgen.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Hmm, hier nog geen akkoord....

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Onroptemraakle schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 05:24:
Mijn Ippies van Friesland Zorgverzekering zijn geannuleerd. Weet nog niet waarom, denk dat door 2 vezekeringsaanvragen het niet helemaal goed is gegaan.
Mijn Ippies staan nog altijd in de wacht, ze mogen van mij wel spoedig gaan uitkeren. Binnenkort toch maar een mail naar hun klantenservice sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:20
Die 40 euro heb ik deze week gekregen (Anderzorg socialshop). Bedankt R.K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 18:46
Wolly schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 06:09:
[...]

Beetje late reactie maar misschien nuttig om te melden: je kan niet los een aanvullende verzekering aanschaffen. Die moet altijd gekoppeld zijn aan een basisverzekering. Wanneer je wisselt van basisverzekering mag je de aanvullende verzekering houden. Het zijn immers losse contracten die je aangegaan bent met compleet verschillende voorwaarden. Dit kan bv nuttig zijn als je ziek geworden bent waardoor je niet meer in aanmerking komt voor een (betaalbare) aanvullende verzekering bij de nieuwe verzekeraar. Dit is ingebouwd in de zorgverzekeringswet zodat mensen kunnen blijven wisselen tussen basisverzekeringen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Nog steeds geen akkoord op de Shopkorting van De Friesland, ook nog niets mogen vernemen van de 96 euro cashback...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Nee hier ook niet. Dat zal wel 31 maart worden, kunnen ze nog even rente trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Lodo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:50:
Nog steeds geen akkoord op de Shopkorting van De Friesland, ook nog niets mogen vernemen van de 96 euro cashback...
De shopkorting is bij mij al lang goed gekeurd en zelfs al uitbetaald. Ik zou als ik jou was even mailen met shopkorting.

De 96 euro cashback zal eind van de maand wel komen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
"Bedankt voor uw e-mail.

Wij hebben van De Friesland vernomen dat zij druk bezig zijn met het keuren van de kortingen. Wij verwachten daarom dat uw korting spoedig gekeurd zal worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Vandaag heb ik een brief van Zilveren Kruis Achmea ontvangen over de cashback van € 75. Er staat niets nieuws in (uiterlijk eind maart moet het bedrag op mijn rekening staan). Maar ik weet nu in ieder geval dat de cashback goed verwerkt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:03
Bij mij is de 75 euro van Zilveren Kruis op mijn rekening gestort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFriesland mag ook wel opschieten met die cashback...
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!