Zorgverzekering 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
Na dik twee jaar voor een goedkope variant van CZDirect te zijn gegaan, vanaf volgend jaar bij ONVZ via de collectiviteit van mijn nieuwe werkgever. Doorslag gaf de vergoeding voor alternatieve geneeswijzen, wat bij CZ wordt gemaximeerd op € 25 per dag. Bij ONVZ wordt 100% vergoed tot een max van €750, wat een enorme winst oplevert. Dit op de polis van mijn vriendin. Helaas werd ik daardoor ook 'gedwongen' over te stappen (om dus gebruik te kunnen maken van die collectiviteit), en hierdoor geen extreem lage premie per maand, maar over het totaal van een jaar zijn we zo'n 500 euro goedkoper uit :) . En daarbij ingedekt voor eventuele onverwachte ziektekosten :). Premie in totaal €220,- per maand, waarbij mijn eigen risico op €860,- staat.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
2Dutch schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:56:
[...]

Attent, maar dat is inderdaad bewust. Het enige wat ik per jaar betaal is de controle..een whopping 20 euro nadat ik 2 minuten binnen ben geweest :+ Heb ook geen halfjaarlijkse controle maar per 9mnd, omdat zelfs m'n tandarts zoiets had van: tsja, heeft niet zoveel nut om 2x per jaar aan te waaien. Dus kinders: flossen en elektrisch poetsen ;) Maar even zonder gein, ben zeker wel blij dat ik een behoorlijk goede gezondheid heb.
Dan is het de moeite niet nee :)

Ik heb mijn huidige verzekering nog even optimaal gebruikt dit jaar voordat ik overstap, bril vergoeding a 130,- (bril+ zonnebril op sterkte + tegoedbon voor vrouw) en 5 gaatjes + foto's bij de tandarts ( ik was 3 jaar niet geweest...oeps).
Totale zorgkosten 450,- eigen bijdrage tandarts 62 euro, eigen bijdrage basisverzekering 0 euro.
Hoppa klaar voor een nieuw jaar :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRG550 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:53:
[...]

Zonder die aanvullende verzekering krijg je de cashback ook niet, deel van de voowaarden

[...]

Ik vraag me wel af wat "op 1 februari 2014 niet meer staan ingeschreven op het studentencollectief ISO/LSVb" betekent. Dat je bijv. niet van collectiviteit moet wisselen, volgens mij kan je je namelijk niet aanmelden voor de lsvb en is student zijn niet verplicht.
Heb ze net even gebeld, student zijn is wel verplicht (let op MBO wordt niet meegerekend).
Verder hoefde ik mij overigens niet in te schrijven bij een studentenorganistatie om de 75 euro cashback te krijgen.
Wat ook erg fijn is, is de buitenlanddekking (info). Ook doktersbezoeken worden 100% vergoed en dat is erg fijn als je 5 maanden naar het buitenland gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat "student zijn" blijkt anders nergens uit de voorwaarden van Zilveren Kruis of van het collectief (wat dat collectief ook precies mag inhouden of waar het ook omschreven staat). Bovendien behartigt het LSVb ook de belangen m.b.t. studiefinanciering, veel oud-studenten met een studieschuld kunnen zich dus nog prima vertegenwoordigd voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Overstap is de deur uit gedaan, nieuwe zorgpas inmiddels binnen. Tijd om deze maand nog langs de opticiën te gaan. Niet omdat ik het nu al nodig heb (huidige bril is nog niet stuk noch zijn mijn ogen achteruit gegaan) maar omdat het zonde is om geen gebruik te maken van 125 euro die ik nu nog vergoed krijg terwijl een volledige bril 129/139 kost. Heb ik er een als reserve wat nooit verkeerd is :) Volgend jaar enkel basis bij anderzorg dus dan kan ik flink dieper in de buidel tasten voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

haribold schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:48:
Dat "student zijn" blijkt anders nergens uit de voorwaarden van Zilveren Kruis of van het collectief (wat dat collectief ook precies mag inhouden of waar het ook omschreven staat). Bovendien behartigt het LSVb ook de belangen m.b.t. studiefinanciering, veel oud-studenten met een studieschuld kunnen zich dus nog prima vertegenwoordigd voelen.
Medewerker LSVb heeft na een vraag van mij aangegeven dat student zijn niet noodzakelijk is. Dus idd, iedereen kan gebruik maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 11-12-2013 22:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:30:
Overstap is de deur uit gedaan, nieuwe zorgpas inmiddels binnen. Tijd om deze maand nog langs de opticiën te gaan. Niet omdat ik het nu al nodig heb (huidige bril is nog niet stuk noch zijn mijn ogen achteruit gegaan) maar omdat het zonde is om geen gebruik te maken van 125 euro die ik nu nog vergoed krijg terwijl een volledige bril 129/139 kost. Heb ik er een als reserve wat nooit verkeerd is :) Volgend jaar enkel basis bij anderzorg dus dan kan ik flink dieper in de buidel tasten voor hetzelfde.
Ik geef je geen ongelijk, maar dat is toch gewoon principieel fout aan ons zorgstelsel? Mensen die hun zorg maar gaan opmaken, niet omdat het nodig is, maar omdat het nu nog kan en er toch premie betaald is.

Al hekel ik de mensen die zwaar ongezond leven en ook het minste bijdragen nog meer, die kosten een boel meer. En dan betalen we nog veel te veel met ons allen gezien de winsten die je ieder jaar ziet bij de zorgverzekeringen.

Zelf dit weekend ook maar eens een overstap maken.

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:24:
[...]

Ik geef je geen ongelijk, maar dat is toch gewoon principieel fout aan ons zorgstelsel? Mensen die hun zorg maar gaan opmaken, niet omdat het nodig is, maar omdat het nu nog kan en er toch premie betaald is.

Al hekel ik de mensen die zwaar ongezond leven en ook het minste bijdragen nog meer, die kosten een boel meer. En dan betalen we nog veel te veel met ons allen gezien de winsten die je ieder jaar ziet bij de zorgverzekeringen.

Zelf dit weekend ook maar eens een overstap maken.
Ik vind het fouter om voor allerlei vergoedingen te betalen die je niet gebruikt. Maar zo is ons zorgstelsel nu eenmaal ingericht.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

martinusz schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:15:
[...]

Ik vind het fouter om voor allerlei vergoedingen te betalen die je niet gebruikt. Maar zo is ons zorgstelsel nu eenmaal ingericht.
Dat is de enige manier waarop een verzekering kan werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 15:40
Tsurany schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:23:
[...]

Dat is de enige manier waarop een verzekering kan werken.
Wat dat aan gaat is het hetzelfde met 80%+ van de tv zenders, daar heb je in zekere zin hetzelfde. Je wil maar heel weinig maar krijg toch de hele bups als je het "standaard" pakket afneemt.

User Error -- Please Replace User

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ikke_Niels schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:26:
[...]

Wat dat aan gaat is het hetzelfde met 80%+ van de tv zenders, daar heb je in zekere zin hetzelfde. Je wil maar heel weinig maar krijg toch de hele bups als je het "standaard" pakket afneemt.
Dat zou ik toch niet als hetzelfde zien. TV kan prima werken op basis van betalen voor wat je echt gebruikt terwijl een verzekering niet op die manier zou kunnen werken. Bij een verzekering is het collectief dragen van dergelijk risico noodzakelijk, bij tv absoluut niet. Echter het is voor zowel klant als leverancier makkelijker het gehele assortiment aan te leveren in plaats van losse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb me aangemeld voor de CZ zorgverzekering via mijn werkgever (9% korting). De prijs is redelijk netjes en ze hebben een leuk aanvullend jongerenpakket, waardoor je voor €14,64 per maand goedkoop aanvullend verzekerd bent incl. €450 tandarts.

Of komen er waarschijnlijk nog leuke promotie-aanbiedingen aan het einde van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

chronoz schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:51:
Ik heb me aangemeld voor de CZ zorgverzekering via mijn werkgever (9% korting). De prijs is redelijk netjes en ze hebben een leuk aanvullend jongerenpakket, waardoor je voor €14,64 per maand goedkoop aanvullend verzekerd bent incl. €450 tandarts.

Of komen er waarschijnlijk nog leuke promotie-aanbiedingen aan het einde van het jaar?
Ik vermoed dat het daar een beetje te laat voor is..dat zou je direct na het bekendmaken van de premies verwachten, want als je te lang wacht met je nieuwe pakket/zorgaanbieder loop je de kans dat je wijziging misschien niet op tijd binnen is?

Vanaf 31 jaar val je in een duurder categorie, geniet maar van je jongerenkorting :+
Met meisje ingelogd op czdirect en ze houdt haar huidige pakket en ER maar gaat per jaar betalen, ik zoals gepland ER van 860 gepakt en 't goedkoopste aanvullende pakket. "Jij hebt toch nooit wat" is een keer een compliment :+

Samen van ong 222 per maand naar ong 168. Toch weer mooi meegenomen, oftewel zo'n 650 euro per jaar bespaard. Daar kunnen we andere leuke dingen van doen dacht ik zo :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:24:
[...]
Is het ook. Maar als een zorgverzekeraar het zonder medische noodzaak gewoon vergoed want zit in het pakket, tja dan moeten ze de vergoedingen ofwel naar beneden stellen ofwel onder selecte voorwaarden pas uitkeren. Tot die tijd maak ik er gebruik van: omdat het kan :) (12x 1 euro kostte mij de aanvullende zorgverzekering want student + 14 euro bijbetaling = voor €26 een bril die €139 kost) Bespaart mooi €114 die weer aangesproken gaat worden als volgend jaar het eigen risico geïncaseerd gaat worden. Bovendien is de huidige situatie waarin ik goedkoop uit ben ook maar beperkt want
2Dutch schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:03:
[...]
Vanaf 31 jaar val je in een duurder categorie, geniet maar van je jongerenkorting :+
Kortom.. om het een beetje 50/50 houden nu profiteren en straks dik terug betalen qua premies ivm leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
TRG550 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:53:
[...]

Ik vraag me wel af wat "op 1 februari 2014 niet meer staan ingeschreven op het studentencollectief ISO/LSVb" betekent. Dat je bijv. niet van collectiviteit moet wisselen, volgens mij kan je je namelijk niet aanmelden voor de lsvb en is student zijn niet verplicht.
heeft iemand al info over geen student zijn maar wel gebruik willen maken van de ISO/LSVB collectief korting bij studentengoedverzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Waarom heeft iedereen zo'n haast met het aanmelden voor een nieuwe zorgverzekering? Ik zelf stel dat altijd zolang mogelijk uit (zelfs een keer geswitched op 31 december :P). Vorig jaar ben ik op 1e kerstdag overgestapt naar Anderzorg, je kreeg daar toen alleen op kerst, een Bol.com cadeaukaart van 50 euro, ik hoop dat ze weer een soortgelijk iets zullen doen.

Daarom zou ik aanraden zoveel mogelijk te wachten, je weet nooit of er tijdelijke aanbiedingen komen. Misschien alleen nuttig om je snel aan te melden als je aanvullende verzekering wilt (voor acceptatie), maar verder kan ik geen goed argument bedenken waarom je zo snel zou willen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

groggy schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:21:
[...]

heeft iemand al info over geen student zijn maar wel gebruik willen maken van de ISO/LSVB collectief korting bij studentengoedverzekerd
Ja, dat mag gewoon.
Nostordici schreef op maandag 16 december 2013 @ 01:32:
Waarom heeft iedereen zo'n haast met het aanmelden voor een nieuwe zorgverzekering? Ik zelf stel dat altijd zolang mogelijk uit (zelfs een keer geswitched op 31 december :P). Vorig jaar ben ik op 1e kerstdag overgestapt naar Anderzorg, je kreeg daar toen alleen op kerst, een Bol.com cadeaukaart van 50 euro, ik hoop dat ze weer een soortgelijk iets zullen doen.

Daarom zou ik aanraden zoveel mogelijk te wachten, je weet nooit of er tijdelijke aanbiedingen komen. Misschien alleen nuttig om je snel aan te melden als je aanvullende verzekering wilt (voor acceptatie), maar verder kan ik geen goed argument bedenken waarom je zo snel zou willen overstappen.
Op een gegeven moment zijn alle premies wel bekend. Dan heb ik geen zin om te wachten tot mijn vakantie om op eerste of tweede kerstdag in de gaten te houden of er aanbiedingen komen die net een paar euro schelen. Die dagen heb ik wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:32
Heren (en dames) bedankt voor de tip van studentengoedverzekerd! Ben geen student meer maar het levert mij een mooie besparing op :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Zojuist voor mijzelf en het gezin alles weer aangepast aan 2014.
We hadden een extra uitgebreide internetverzekering bij CZ , wat goed is bevallen. We betaalden samen een 225,- in 2013.
En we gaan nu 160,- samen betalen. Nog steeds uitgebreid, maar wat minder extra omdat we het amper tot niet gebruiken.

Toch weer een besparing van 60-65,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:08
Ik denk dat ik er ook uit ben voor komend jaar, belangrijkste punt voor mij is dat ik mijn ogen wil laten laseren.

VGZ (collectief via werkgever)
VGZ Natura €1.037,28
Korting eigen risico €860,- : -€178,20
VGZ MIX aanvullende verzekering (verplicht bij collectief) €130,92
VGZ Fit & Vrij (vrijwillig i.v.m. ooglaseren) €361,20

Vergoeding van €22,73 bruto per maand voor VGZ MIX door werkgever (netto -€158,20)
Werkgever betaalt per jaar, premie wordt per maand van mijn loon ingehouden

Komt dan op €1.193,- per jaar (€99,42 per maand)

Hiermee heb ik via fit&vrij een zorgbudget van €1.000,- wat ik 100% voor het ooglaseren kan en mag gebruiken, ik betaal dat jaar dus nog €193,- voor mijn zorgverzekering.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 07:22
Zelf ook druk aan het kijken voor een zorgverzekering. Ik ben nu oververzekerd bij Agis (150 euro voor aanvullend en aanvullend tand, maar ik heb niets gebruikt de afgelopen jaren op twee verstandskiezen dit jaar na.... dus daar ben ik van af) en wil dus flink inslanken.

Hoeveel is de vrije zorgkeuze jullie waard? Mijn ziekenhuizen worden gewoon vergoed hier in de buurt.

Het enige waar ik over twijfel is de tandarts (aanvullend doe ik niet en mijn vriendin is afgestudeerd fysiotherapeut), ik doe aan een vechtsport en dat is dus een risico. Voor de rest alleen half jaarlijks een controle en af en toe tandsteen verwijderen.

Ik zat bij Ohra te kijken, zag er goed uit. En dan misschien tot 250 euro tandarts, maar goed... dan betaal ik denk ik 60 euro per jaar teveel. Even teruglezen in het topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 250 euro tandarts levert je niet veel op als je tand uit je mond geslagen wordt bij vechtsporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Tsurany schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:09:
Die 250 euro tandarts levert je niet veel op als je tand uit je mond geslagen wordt bij vechtsporten.
Daar heb je gelijk in, ik zou het tandarts gedeelte meer doen voor eventueel een gaatje etc...

Wat betreft het vechtsporten:

Natuurlijk heb ik wel een bitje in. Ik zie het persoonlijk ook niet zitten om 500 euro per jaar meer te betalen voor de kans dat (ik krijg er een beetje het postcodeloterij gevoel van, ga je maximaal verzekeren voor de tandarts omdat je met de fiets een ongelukje kan krijgen?). Het is niet zo dat we veel full contact sparren en als we dat doen heb je meestal een gesloten helm op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 16:32
Je moet even kijken hoe het zit met dekking voor ongelukken. Zo ben ik via zilverenkruis nu verzekerd voor 10k bij ongelukken (en 1k voor "normaal")

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
-Splash- schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:12:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik zou het tandarts gedeelte meer doen voor eventueel een gaatje etc...
Voor eventueel een gaatje zou ik überhaupt geen aanvullende verzekering afsluiten. De gemiddelde minimale aanvullende tandartsverzekering kost op jaarbasis meer dan het vullen van één (of zelfs twee) gaatjes.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

argro schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:27:
[...]
Voor eventueel een gaatje zou ik überhaupt geen aanvullende verzekering afsluiten. De gemiddelde minimale aanvullende tandartsverzekering kost op jaarbasis meer dan het vullen van één (of zelfs twee) gaatjes.
Of €580,- ;(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
argro schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:27:
[...]
Daar probeer ik nu achter te komen (prijslijst in te zien). In vergelijking met nu spaar ik 800 euro op jaar basis uit als ik mijn aanvullende verzekeringen stop zet. (zonder extra ER, dat zou ik ook nog kunnen verhogen (ivm de verstandskiezen die bij de kaakchirurg getrokken waren was ik blij dat ik dat nu nog niet had gedaan)).

Voor dat geld kan ik toch wel wat laten doen bij de tandarts....

Thanks voor de suggestie. Wat doen de meeste hier? Natura of restitutie?
Wat is er dan gebeurd?

[ Voor 13% gewijzigd door -Splash- op 16-12-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Phyxion schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:21:
Qua aanvullende verzekering puur voor buitenland dekking kan je inderdaad beter een doorlopende reisverzekering nemen, kost een paar tientjes in het jaar.

Nog even mijn vraag herhalen:

[...]

:+
Pas hier wel mee op!
Voor Europa gaat dat wel werken, voor een hoop landen daarbuiten niet.

Zo staat er bij mijn reisverzekering een clausule dat als je werelddekking voor zorg wilt je tevens verplicht bent een aanvullende verzekering met buitenlanddekking bij je zorgverzekeraar af te sluiten! (Waarop ik vroeg wat er dan vanuit de reisverzekering vergoed werd, dat zou dan evt alleen zaken zijn die dan alsnog niet vergoed werden vanuit de aanvullende zorgverzekering.)
(Het moge duidelijk zijn: deze module zit niet bij mijn doorlopende reisverzekering in, zorg vang ik af via aanvullende zorgverzekering (maar zo betaal ik niet dubbel)

Opletten met polisvoorwaarden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zag er geen gat meer in, de tandarts spijtig genoeg wel. :(

Edit: Zat nog even te kijken op FBTO website, als ik daar volgende aangeef:

Basisverzekering + module tand €500,- + Alternatieve geneeswijze €500,- totaal €110,86 per maand.
Kan je module tand ook weer uitzetten nadat je de behandeling hebt gehad? Of zit daar voor het uitzetten ook een wachttijd van 6 maanden op? Zou dus kunnen inhouden dat ik 2 maanden + 6 maanden wachttijd = 4 maanden met module tand uit (4* 17,21) minder. Zou mij in verhouding met bijvoorbeeld Interpolis al heel wat schelen.

(+ €35,- cashback van shopkorting)

[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 17-12-2013 23:39 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ikzelf zit voor €62,25 bij Anderzorg. Dat is niet zo spannend.

Mijn vrouw (en kind) zijn wel aanvullend verzekerd, hoofdzakelijk met als reden de fysio. Bij CZ Direct is er dan wel een interessante mogelijkheid. Het Basic-pakket kost €75,25, maar biedt ook 100 euro voor contactlenzen (ook gewoon via getlenses.nl ed). Die verzekeren we anders nooit mee, maar voor nu wel interessant. Door die zekere declaratie zit je eigenlijk dus op €66,91. Als je ook nog afsluit via Shopkorting krijg je nog eens 25 euro cashback, wat de premie op €64,83 zet.

Voor deze prijs mag je ook nog 12 keer naar de fysio en krijg je 75% tot een max van 250 euro voor de tandarts vergoedt. Geen slechte deal zo!

Ik zie trouwens dat Independer nu een extra tijdelijke korting voor Friesland Verzekeringen aanbiedt. Basis + Fysio + Tand voor €71,43 (en nog €19,25 korting via Shopkorting). Deze stond er eerst nog niet. Misschien wel interessant voor een aantal.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
-Splash- schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:56:

Hoeveel is de vrije zorgkeuze jullie waard? Mijn ziekenhuizen worden gewoon vergoed hier in de buurt.
Vrije zorgkeuze is voor mij heel veel waard, het ziekenhuis bij ons in de buurt staat niet erg goed aangeschreven en ben het zeker niet eens met de behandelmethodieken die er vaak worden voorgeschreven. Bij second opinion toch al erg vaak tot een totaal andere conclusie gekomen wat ook daadwerkelijk de oplossing bleek..

Ook vind ik het belangrijk dat een ziekenhuis in België bijvoorbeeld wordt vergoed, dat is nl voor ons dichterbij dan een ziekenhuis in Rotterdam..
Quad schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:35:
[...]

Ik zag er geen gat meer in, de tandarts spijtig genoeg wel. :(

Edit: Zat nog even te kijken op FBTO website, als ik daar volgende aangeef:

Basisverzekering + module tand €500,- + Alternatieve geneeswijze €500,- totaal €110,86 per maand.
Kan je module tand ook weer uitzetten nadat je de behandeling hebt gehad? Of zit daar voor het uitzetten ook een wachttijd van 6 maanden op? Zou dus kunnen inhouden dat ik 2 maanden + 6 maanden wachttijd = 4 maanden met module tand uit (4* 17,21) minder. Zou mij in verhouding met bijvoorbeeld Interpolis al heel wat schelen.

(+ €35,- cashback van shopkorting)
Als je veel alternatieve geneeswijzen gebruikt is ONVZ wellicht een beter alternatief; deze vergoed nl 100% van een behandeling/consult (wat bij zo iemand al gauw >€50,- is) tot een maximum bedrag.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Edit: post aangepast naar aanleiding van reactie hieronder van Scooper.

Ik zie nu dat je bij een overstap naar Menzis tot en met 20 december 50 euro extra korting krijgt. Dat kan in combinatie met een socialshop overstapkorting van 40, maar dan moet je ook een aanvullende verzekering nemen van 11,95 per maand

Basisverzekering € 1006,80 (inclusief korting bij jaarbetaling)
Eigen risico € 860,- - € 232,80

Premie per jaar € 774,00

40 euro overstapbonus via Socialshop
50 euro bonuskorting tot en met 20 december

Totaal= 684 euro / 12
= 57 euro per maand

+ 11,95 = 68,95 per maand inclusief aanvullende verzekering.

Mogelijk interessant voor degene die vorig jaar al de overstap naar Anderzorg hebben gemaakt en weer een overstapkorting en een aanvullende verzekering willen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudedadude op 18-12-2013 17:00 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Raar:

Bij de voorwaarden van de SocialShop geldt bij Anderzorg de voorwaarde dat zowel de shophouder als de shopbezoeker in 2014 een verzekering bij AnderZorg moeten hebben, anders krijgt geen van beide uitbetaald.

Bij de 'vragenpagina' op socialshop.nl staat voor Menzis alleen de voorwaarde dat de shopbezoeker verzekerd moet zijn bij Menzis om tot uitkering van de beloning over te gaan.

Klopt dit echt? Zo ja, dan is het interessant om over te stappen van Anderzorg naar Menzis, scheelt toch weer ongeveer 40 euro op jaarbasis. Als dit niet klopt, dan moet je dus erg opletten dat de shophouder niet zijn verzekering opzegt voor 2014.

Edit:
Sterker nog, het gaat om een basisverzekering PLUS aanvullende verzekering. De premie van 57 euro ga je dus niet kunnen halen...

[ Voor 10% gewijzigd door Scooper op 18-12-2013 16:26 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Woeps. Je hebt gelijk, je krijgt alleen die 40 euro wanneer je ook een aanvullende verzekering afsluit. Die 50 euro krijg je wel wanneer je alleen een basisverzekering afsluit, maar dat hoeft dus helemaal niet via een socialshop.

edit: oja, ik krijg idd ruzie met een stuk of 40 overstappers wanneer ik nu mijn Anderzorg verzekering op zou zeggen. Maar dat was ik niet van plan.

[ Voor 24% gewijzigd door Rudedadude op 18-12-2013 16:54 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Ik zie dat je bij shopkorting ook 40 euro krijgt als je de menzis-verzekering afsluit. Daarbij staat geen voorwaarde voor een aanvullende verzekering. Misschien dus toch nog mogelijk ;)

SRK35ZS-W

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wegens (volledige) logopedie vergoeding voor mijn zoontje, zit ik nog te twijfelen tussen Energiek (Salland) en Ditzo. Ik neig meer richting Energiek.

Ik gebruik mijn eigen risico altijd volledig (lang leve de puffertjes!). Ik zocht eerst ook een betaalbare verzekering die speltherapie vergoedt, maar icm met logopedie vergoeding is dit moeilijk te vinden (iemand die het toevallig wel heeft gevonden?).
Bij de ene verzekering valt het onder kinderpsycholoog, andere alternatief. Bij veel wordt het helemaal niet vergoedt.
Bij aanvullend top wordt maximaal 15 zittingen fysiotherapie vergoed (zal ik wslk gebruik van maken).
En spoedeisende hulp in het buitenland is 100% in EU en tot 20.000 rest van de wereld. Heb ik dit dan ook voor de zekerheid bij.
Kinderopvang bij ziekenhuisopname wordt ook gedeeltelijk vergoedt, vanaf 11de dag.

Heb Energiek gebombardeerd met talloze vragen en kreeg netjes steeds zelfde werkdag antwoord. 1x zelf een excuus dat ze te laat waren met antwoord geven (1 dag te laat).

Ik hoef geen tandartsverzekering bij te nemen. Zit standaard voor kinderen bij de basisverzekering en ik moet hooguit 2x per jaar voor een controle naar de tandarts gaan. Las net hier over spalken van beugels die zomaar afbreken, dan toch zou ik voordeliger zijn zonder aanvullend tandverzekering te nemen.

Er zijn meerdere medetweakers die ook vergelijkingen hebben gedaan. Heb helemaal niks over Energiek gelezen, of komt het doordat het een vrouwenverzekering is ;)? Energiek is niet de goedkoopste, maar voor 105e per maand, is het wel ok imo voor wat ik zoek. Ik stap over van CZdirect en Energiek biedt iets ruimere zorgkeuze dan CZdirect.

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 19-12-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, mijn ouders ook even geholpen met door de bomen het bos zien in zorgverzekeringsland. 50 euro per maand besparing op de poliskosten en ook nog betere dekking: afgelopen jaar heeft mijn moeder 400 euro betaald voor iets wat komend jaar netjes gedekt is. Twee weken geleden had ik ze ook al geholpen met de autoverzekering en daarop 50 euro per maand bespaard, dus dat is in 2014 in totaal 1600 euro...

Nu moet ik ze nog zo ver zien te krijgen dat ze ook eens naar hun gas en licht kijken, daar zal vast ook nog op te besparen zijn. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Ik heb 1 december mijn verzekering bij Zilveren Kruis (Beter Af Selectief) verlengd, maar het blijkt nu dat deze maar met 30 ziekenhuizen een contract heeft. Als ik het goed begrijp en ik wil naar mijn "eigen" ziekenhuis, dan moet ik eerst naar een gecontracteerd ziekenhuis voor een verwijsbrief? Dat vindt ik niet handig, aangezien het dichtstbijzijnde ziekenhuis nog best ver weg ligt.

Ik zou dus graag nog van verzekering veranderen, kan dat nog? Ik kan het zo niet vinden.. Of zit ik met bovenstaande uitspraak toch fout?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
HaTe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:06:
Ik heb 1 december mijn verzekering bij Zilveren Kruis (Beter Af Selectief) verlengd, maar het blijkt nu dat deze maar met 30 ziekenhuizen een contract heeft.
Ik zou dus graag nog van verzekering veranderen, kan dat nog? Ik kan het zo niet vinden.. Of zit ik met bovenstaande uitspraak toch fout?
Verlengd als in: ZK heeft jou een prolongatiepolis toegestuurd per post? :) Oftewel: alsjeblieft, het nieuwe polisblad voor 2014 met vernieuwde premies voor de pakketten die je al had. Want zo ja: dan kun je gewoon een overstap maken met ingangsdatum per 01-01 naar een andere verzekeraar. Dat heb ik ook gedaan. Ik vond het een scherpe premie voor het geboden pakket (€57,92 met maximale eigen risico en 9x fysio + bril gedekt) maar inderdaad, slechts 30 ziekenhuizen bij beter af selectief polis.

Dus toen ik erachter kwam dat mijn ziekenhuis om de hoek zeg maar niet langer gecontracteerd zou zijn komend jaar, heb ik gekeken bij andere verzekeraars met de zorgaanbieders of mijn ziekenhuis er wel tussen zat. Dat was het geval bij Anderzorg, die weliswaar met 62,25 euro lang niet zo'n scherpe premie aanbied qua bang for buck (geen collectiviteitskorting op de een of andere manier :?) Maar tja, zo kan ik wel gewoon naar het ziekenhuis dichtbij ipv eerst mooi 30/50km te mogen reizen om überhaupt niet 50% zelf te dokken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb het eigenlijk heel apart gedaan, ik heb bij Zilveren Kruis het pakket besteld en aangegeven dat ik nieuwe klant ben, anders kwam niet de juiste prijs erbij te staan op de een of andere manier, maar dat is wel goed gegaan qua bestellen. In principe heb ik dus handmatig verlengd.

Ik zag op Independer dat je tot 14 dagen na het ontvangen van het polisblad nog kan annuleren, wat betekend dat het nog zou kunnen want dat ding heb ik nog geen 2 weken. Ik ga morgen eens bellen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Tsurany schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:27:
[...]

Ja, dat mag gewoon.

[...]

Op een gegeven moment zijn alle premies wel bekend. Dan heb ik geen zin om te wachten tot mijn vakantie om op eerste of tweede kerstdag in de gaten te houden of er aanbiedingen komen die net een paar euro schelen. Die dagen heb ik wel wat beters te doen.
En waar staat dat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Wat zijn de zorgverzekeraars die Alternatief nog echt 100% vergoeden? Dus geen max per consult / dag hebben?

Ik heb zelf deze gevonden:
-IZZ
-PNOzorg
-Turien & Co Prima/Primair/Privilege
-UMC

Alleen bij de duurste pakketten:
-De Goudse, vanaf AV Totaal
-Stad Holland vanaf AV Riant
-Zorg en Zekerheid vanaf AV Totaal

Heb ik iets gemist?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn receptje voor 2014:

De Friesland Online Verzorgd / €860 eigen risico / Jaarbetaling / Afgesloten via independer.nl
€57.58 per maand (€690.96 per jaar)

Goedkoper kon ik niet vinden en de zorgkeuze is beter dan bij andere verzekeringen die qua prijs in de buurt zaten: met PMA kon ik bij 1 apotheek terecht in mijn stadsdeel, met deze verzekering bij 12 en met Zilverenkruis vielen heel veel ziekenhuizen buiten de boot terwijl ik nu eigenlijk overal terecht kan in Amsterdam.

Tevreden denk ik, volgens mij heb ik niks over het hoofd gezien :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
  • Laatst online: 08-09 21:20
Gizz schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:12:
Mijn receptje voor 2014:

De Friesland Online Verzorgd / €860 eigen risico / Jaarbetaling / Afgesloten via independer.nl

Goedkoper kon ik niet vinden en de zorgkeuze is beter dan bij andere verzekeringen die qua prijs in de buurt zaten: met PMA kon ik bij 1 apotheek terecht in mijn stadsdeel, met deze verzekering bij 12 en met Zilverenkruis vielen heel veel ziekenhuizen buiten de boot terwijl ik nu eigenlijk overal terecht kan in Amsterdam.

Goede tip!
Zojuist precies hetzelfde afgesloten. Ook vanwege de goede dekking in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
ik zag het toevallig vandaag ook .. ook zojuist iets anders afgesloten.
ik ga van 130 euro per maand en standaard eigen risico, naar 80 euro per maand en 860 eigen risico.

Basis: Online Verzorgd Polis
Eigen risico: € 860
Aanvulling: AV Standaard Online + AV Tand Standaard Online

zo nu kijken of mijn gokje goed uitpakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
birdibird schreef op zondag 22 december 2013 @ 06:18:
Wat zijn de zorgverzekeraars die Alternatief nog echt 100% vergoeden? Dus geen max per consult / dag hebben?

Ik heb zelf deze gevonden:
-IZZ
-PNOzorg
-Turien & Co Prima/Primair/Privilege
-UMC

Alleen bij de duurste pakketten:
-De Goudse, vanaf AV Totaal
-Stad Holland vanaf AV Riant
-Zorg en Zekerheid vanaf AV Totaal

Heb ik iets gemist?
Je hebt ONVZ gemist, die kent zonder collectief overigens wel medische selectie op die aanvullende verzekeringen waar dat wordt gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door robbierzz op 23-12-2013 10:26 ]

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben naar ONVZ overgestapt en kreeg voor de aanvullende tandartsverzekering nog allerlei aanvullende vragen, eerst op de website en na enkele dagen telefonisch. Vragen betroffen aantal gaatjes, aantal missende kiezen en te verwachtte behandelingen in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Gizz schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:12:
Mijn receptje voor 2014:

Dit zojuist ook gedaan, goede deal van independer. Nog goedkoper dan Anderzorg met de 40/2 actie.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Ook van Zilveren Kruis Beter Af selectief overgestapt naar de Friesland met de Independer-korting.Nu voor minder geld wel een verzekering zonder ziekenhuis-beperkingen
Heb het wel via spaarcentje gedaan, scheelt nog weer 25 euro cashback (+ 2,50 als je nog niet eerder met spaarcentje gewerkt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wellicht heb je het gemist dat er geen enkel bewijs is dat alternatieve geneeswijzen beter werken dan placebo's?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
Weet iemand hoe het werkt eigenlijk met de aanvullende verzekeringen waarbij geneesmiddelen tot een x bedrag worden vergoed?

Hoef je in dat geval dan tot x bedrag geen eigen risico te betalen voor geneesmiddelen? Of is het eigen risico toch nog altijd verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Xepos schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:45:
Weet iemand hoe het werkt eigenlijk met de aanvullende verzekeringen waarbij geneesmiddelen tot een x bedrag worden vergoed?

Hoef je in dat geval dan tot x bedrag geen eigen risico te betalen voor geneesmiddelen? Of is het eigen risico toch nog altijd verplicht?
Het eigen risico geldt alleen voor zaken die uit de basisverzekering vergoed worden (m.u.v. huisarts).

Stel dat een medicijn in een aanvullend pakket tot €500 gedekt wordt, dan wordt de eerste €500 volledig vergoed. Daarna moet je het zelf betalen, tenzij het medicijn ook in het basispakket zit. Dan betaal je de volgende €360 zelf, waarna het weer volledig vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
Mx. Alba schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:51:
[...]

Het eigen risico geldt alleen voor zaken die uit de basisverzekering vergoed worden (m.u.v. huisarts).

Stel dat een medicijn in een aanvullend pakket tot €500 gedekt wordt, dan wordt de eerste €500 volledig vergoed. Daarna moet je het zelf betalen, tenzij het medicijn ook in het basispakket zit. Dan betaal je de volgende €360 zelf, waarna het weer volledig vergoed wordt.
Duidelijk!
Aangezien ik van plan ben om een immunotherapie te doen ga ik dan wel zo'n aanvullende verzekering bij pakken.

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mx. Alba schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:43:
[...]

Wellicht heb je het gemist dat er geen enkel bewijs is dat alternatieve geneeswijzen beter werken dan placebo's?
Chiropractie valt dan wel onder alternatieve geneeswijzen maar is in geen geval placebo effect.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als er ook geen placebo-effect optreedt doet het wetenschappelijk gezien helemaal niks :P

Omschrijving van alternatieve geneeskunde:
Een alternatieve geneeswijze is een behandel- of onderzoeksmethode waarvoor geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs van geneeskundige effectiviteit geleverd is.
bron

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
robbierzz schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:26:
[...]
Je hebt ONVZ gemist, die kent zonder collectief overigens wel medische selectie op die aanvullende verzekeringen waar dat wordt gedaan.
ONVZ heeft een max staan op per consult vergoeding
Zie ook https://www.independer.nl...natieve-geneeswijzen.aspx

UMC blijkt de beste prijs/dekking te hebben als je alternatief belangrijk vindt.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
birdibird schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:11:
[...]

ONVZ heeft een max staan op per consult vergoeding
Zie ook https://www.independer.nl...natieve-geneeswijzen.aspx

UMC blijkt de beste prijs/dekking te hebben als je alternatief belangrijk vindt.
Je hebt gelijk, hoewel ik nog niet vaak een alternatief genezer heb gezien die > 85€ voor een consult rekent (vanaf optifit) ;) . De twee 'mindere' pakketten zijn inderdaad wel iets beperkter..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
robbierzz schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:41:
[...]

Je hebt gelijk, hoewel ik nog niet vaak een alternatief genezer heb gezien die > 85€ voor een consult rekent (vanaf optifit) ;) . De twee 'mindere' pakketten zijn inderdaad wel iets beperkter..
Orthomanueel artsen (rug-wervel specialisten) zijn vaak duurder dan 85,-.
Bizar trouwens dat die nog steeds onder alternatief vallen :F
(bij sommige verzekeringen zoals UMC vallen ze trouwens onder beweegzorg)

[ Voor 7% gewijzigd door birdibird op 25-12-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 21:35
Ik ben van CZ naar CZdirect gegaan. Ik betaal nu 125 euro, dat wordt in 2014 113 euro. Bij CZ direct ga ik 99 euro betalen voor basis + aanvullend met tandarts. Geen aanvullende ER.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik ben ook maar eens aan het vergelijken gegaan. Ik kwam er eerst niet echt uit, maar na wat gelezen te hebben in dit topic toch wel een redelijke inschatting/keuze kunnen maken denk ik. Hopelijk heeft iemand er wat aan. Advies/tips zijn welkom!

Wat heb ik nodig?

Eigen risico verhoogd naar 860 euro. Aangezien ik helemaal gezond ben en afgelopen jaren 0 euro aan eigen risico heb opgemaakt, lijkt me dat wel de gok waard. Daarnaast (even alleen gekeken naar CZdirect) levert het me korting van 24 euro per maand op. 288 euro per jaar korting dus. Mijn eigen risico komt daarmee op 572 euro, slechts 210 euro hoger dan het verplichte eigen risico van 360. Niet eens zo'n grote gok als je het mij vraagt.

Wat heb ik nog meer nodig? Tandarts zou fijn zijn. Daar ga je toch 1 à 2 keer per jaar naartoe voor controle. Begin dit jaar wat aan mijn kies gehad. Kans bestaat dat dat dit jaar ook het geval is. Verder afgelopen jaar een paar keer naar de fysio geweest, maar of ik dat dit jaar ga doen... de oefeningen kennen we onderhand wel :P

Waar kom ik op uit?
Na heel wat vergelijkers te hebben ingevuld kom ik tot nu toe uit bij CZdirect.
Basisverzekering CZdirect € 733,32 p.j.
Aanvullende verzekering CZdirect Basic € 142,59 p.j.
Eigen risico per jaar € 860,-

Totaal jaarpremie € 875,91 euro.

Daar trek ik het volgende van af:
25 euro cashback
100 euro vergoeding voor lenzen*

Daarvoor heb je dus het basispakket + (kort)
Alternatieve geneeswijzen € 200,- p.j.
Anticonceptie Vanaf 21 jr. € 200,- p.j.
Apotheek / medicijnen Vanuit de basisverzekering
Brillen / contactlenzen/ € 100,- per 2 jr.
Condooms 50 stuks
Fysiotherapie vanaf 18 jaar 12 behandelingen p.j.
Generalistische basis geestelijke gezondheidszorg Vanuit de basisverzekering
Spoedeisende zorg buitenland Ja
Tandarts vanaf 18 jaar 75% tot max. € 250,-
Tandarts buitenland (spoed) € 275,- p.j.
Preventie voor reizen naar buitenland 100%

Voor dit alles betaal je dus netto 750,91 per jaar / 62,58 per maand.

Aangezien tandartskosten als enige echt een zekerheid zijn heb ik nog gekeken naar de pakketten zonder tandarts en met tandarts 100% tot 250 euro.

Goedkoopste basisverzekering - zonder tandarts:
De Friesland basisverzekering = 691,34 p.j.**

Een verschil van (lenzen en cashback er dus af) van 59,57 euro.
Voor dat geld krijg je dan dus 12x fysio, tandarts 75% tot 250, alternatieve geneesdingetjes 100% tot 200 euro en vaccinaties 100% vergoed (iets wat volgens mijn zusje veel kan kosten).

Wanneer ik met fysio ga rekenen heb je na 2 behandelingen het verschil er al uit. Vaccinaties idem dit.
Alternatieve dingen zal ik denk ik geen gebruik van maken, dus zal ik nog met tandarts rekenen. Lang verhaal kort; kantelpunt ligt bij 75 euro. Aangezien ik die kosten wel verwacht (2 controles + schoonmaken) valt enkel basis af.

Goedkoopste verzekering - tandarts 100% tot 250 euro
De Friesland - basis + TV standaard = 788,35 p.j.

Scheelt ommenabij de 12 euro per jaar (uitgaande van 200 euro aan tandarts kosten). Voor dat geld heb ik dus fysio e.d. er gewoon bij. Lijkt mij dan een betere deal imo.

Het enige waar ik over twijfel is de zin bij brillen en lenzen van "max. 100 euro per 2 jaar".

Moet je dat zien als 50 euro per 2 jaar of kun je 100 euro in jaar 1 declareren en in jaar 2 bijvoorbeeld weer overstappen zonder gevolgen?

* Voor zover ik kan zien is CZdirect de enige die 100 euro vergoed. Aangezien ik deze kosten (lenzen) sowieso zou hebben trek ik het hier er voor het gemak even van af om het op die manier beter te vergelijken met pakketten die dit niet aanbieden.
** Dit is via geld.nl. De actie bij independer is afgelopen. Prijs was daar hetzelfde. Voor geld.nl zijn er voorzover ik kan zien geen cashbacks beschikbaar. Voor independer was dit 12,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat heb ik nog meer nodig? Tandarts zou fijn zijn. Daar ga je toch 1 à 2 keer per jaar naartoe voor controle.
Precies waar je geen verzekering voor zou moeten afsluiten, de controles :)

Dat is het stomme van een tandartsverzekering. Bij een goede verzekering is de premie laag omdat de meeste mensen zich niet laten uitbetalen (bijvoorbeeld bij een inboedelverzekering, autoverzekering). Maar 99% van de mensen die een aanvullende tandartsverzekering afsluiten maakt gebruik van de verzekering voor controles. Dat zie je gelijk terug in de premie. Het is meer een soort vooruit / gespreid betalen dan dat je je echt tegen hoge onverwachte kosten kan verzekeren.

Ook bij de duurdere verzekeringen speelt dat, omdat je die alleen afsluit als je vrij zeker weet dat je veel kosten gaat maken. Een beetje als een allrisk autoverzekering die €20.000 per jaar kost voor een auto van €30.000, omdat degene die de verzekering afsluiten verwachten eens per twee jaar de auto compleet kapot te rijden :P

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 25-12-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Daarom had ik ook gekeken naar enkel basis verzekeringen (dus zonder tandarts). Het is dat tandarts bij CZdirect erbij in zit. Door die vergoeding van de lenzen kan enkel een basisverzekering niet concurreren qua prijs als ik het goed heb.

Bedoel; het omslagpunt zit hem bij 75 euro aan tandartskosten. Controle kost iets van 22 euro. Dat dan 2x per jaar. Tel daar nog wat tandsteen verwijderen e.d. bij op en je zit al aan dat bedrag. Of er net onder. Maar dan heb je dus als extra nog de fysio, de alto healing, vacinaties etc. En zoals ik al zei; ik verwacht eerlijk gezegd eenzelfde behandeling als afgelopen jaar à ~150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Houd er rekening mee dat die lenzen vergoeding vaak maar 1 x in de 2 of 3 jaar is. Ik heb niet gekeken of dit bij CZDirect zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:48:
Houd er rekening mee dat die lenzen vergoeding vaak maar 1 x in de 2 of 3 jaar is. Ik heb niet gekeken of dit bij CZDirect zo is.
Ja, 1x in de 2 jaar.

Dat is ook wat ik me afvraag en niet 1,2,3, kan terug vinden in de voorwaarden:
Freakster86 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:22:
Moet je dat zien als 50 euro per 2 jaar of kun je 100 euro in jaar 1 declareren en in jaar 2 bijvoorbeeld weer overstappen zonder gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:22:
of kun je 100 euro in jaar 1 declareren en in jaar 2 bijvoorbeeld weer overstappen zonder gevolgen?
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bij CZ direct krijg je per behandeling bij alternatieve geneeswijzen maar 25,- vergoed tot maximaal aangegeven bedrag per jaar of lees ik dat verkeerd? Tevens vergoedt CZdirect 75% tot maximaal €500,- voor tandarts, maar betaal daar wel €110,- per maand voor ipv 116,50 bij Interpolis, die wel 100% vergoed bij tandarts en alternatief tot maximaal aangegeven bedrag.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:56:
Bij CZ direct krijg je per behandeling bij alternatieve geneeswijzen maar 25,- vergoed tot maximaal aangegeven bedrag per jaar of lees ik dat verkeerd?
Maximaal 200 euro per jaar.
Maximaal 25 euro per dag/per behandeling.

Even gezocht in de voorwaarden van CZdirect i.v.m. de lenzen vraag. In D.4.7 staat dat je gewoon in 1x die 100 euro kan declareren. Vanaf dat moment gaat een periode van 2 jaar lopen.

Ik kan verder geen uitsluitingen/uitzonderingen o.i.d. vinden die iets zeggen over wat er gebeurd wanneer je na 1 jaar naar een andere zorgverzekeraar gaat.

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ben naar Frieland zorgverzekering gegaan met av tandarts 80% a 250 euro, 67,20 per maand na korting via zorgkiezer. Die 100 euro extra voor de tandarts heb je na 2 jaarlijksecontroles met gebitsreiniging al bijna terugverdiend.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Zelf inmiddels ook overgestapt van Anderzorg (Basis+Budget pakket) naar De Friesland.
Altijd wel tevreden geweest over Anderzorg van alle afhandelingen/declaraties, maar de Friesland was dit keer toch goedkoper voor hetgeen ik nodig denk te hebben. Gebruikte van het Budget pakket van Anderzorg alleen maar het tandartsgedeelte.

Nu de Online Verzorgd Polis (basis) met AV Tand Standaard Online bij de Friesland voor €66,68 per maand :*) bij 500 euro vrijwillig eigen risico. Heb voordat ik jaren bij Anderzorg verzekert ben geweest ook altijd al bij de Friesland gezeten en dat was destijds ook prima qua service.

Nu alleen nog een goede verzekeraar zoeken voor mijn vrouw.
Die zit ook nog bij Anderzorg, maar aangezien wij een kleine verwachten is Anderzorg niet echt geschikt.
Een ziekenhuisbevalling zal het zeker worden (noodzaak) dus dat wordt vergoed, maar we willen ook graag de kraamzorg (verplichte eigen bijdrage a 4,10 per uur) vergoed hebben aangezien dat bedrag ook al snel oploopt.

Iemand een suggestie?

• Quad

Quad

Doof

Ben nu toch naar Interpolis gegaan. Zitten daar met autoverzekering, rechtsbijstand en hypotheek en ben afgelopen weekend zeer goed geholpen door de Interpolis rechtsbijstand dat dat mij heeft overgehaald om naar deze zorgverzekering over te stappen. Ben er tevreden mee.

- basis met €360,- ER
- aanvullend zorgactief meer zeker, €40,- per behandeling voor Alternatieve geneeswijzen tot maximaal €440,- pj
- tandarts aanvullend 100% tot maximaal €500, - pj

€116,50 premie per maand.

PVOutput☀️

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zojuist ook naar anderzorg gegaan. Basis + max. eigen risico. Gemiddeld genomen eens in de twee jaar niet meer dan wettelijk eigen risico claimen moet mij makkelijk lukken.

Een beetje krom is dit wel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O6OJVKC.png

Komt er dus op neer dat je je 120 euro extra korting krijgt voor 100 euro extra eigen risico.
Ben benieuwd óf er mensen zijn die voor 760eu eigen risico hebben gekozen :')

Verwijderd

Volgens mij kun je de Friesland aanbieding niet meer afsluiten en als ik heel eerlijk ben vind ik het maar raar dat ze stunten met zorgverzekeringen.

Want ik heb deze maand al eens de vergelijking gemaakt en toen kwam Anderzorg bij mij als goedkoopste uit de bus met hoogste eigen risico en nu ik die vergelijking weer maakt is het resultaat het zelfde.

En ik zie 1,2,3 ook geen reden om een aanvullende verzekering erbij af te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 18:29 ]

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:16:
Volgens mij kun je de Friesland aanbieding niet meer afsluiten en als ik heel eerlijk ben vind ik het maar raar dat ze stunten met zorgverzekeringen.

Want ik heb deze maand al eens de vergelijking gemaakt en toen kwam Anderzorg bij mij als goedkoopste uit de bus met hoogste eigen risico en nu ik die vergelijking weer maakt is het resultaat het zelfde.

En ik zie 1,2,3 ook geen reden om een aanvullende verzekering erbij af te sluiten.
Klopt, het zijn tijdelijke acties waarbij je extra korting krijgt.
In mijn geval was dit via Independer.

Anderzorg + hoogste eigen risico: €62,25
De Friesland + hoogste eigen risico: €58,76 (met actie via independer)
De Friesland + hoogste eigen risico: €66,95 (huidige prijs via independer)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dM2Weov.png

Inderdaad vreemd want op de polis staat dat de deze korting een collectiviteitskorting is.
Zou dan altijd moeten gelden maar dat blijkt dus van niet.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

bladebla

<Piéééép>

Vanmiddag de 'Online Verzorgd Polis' van De Friesland afgesloten via ippies.nl

Met maximaal eigen risico en geen aanvullende verzekeringen, een jaarpremie, €96 retour van De Friesland en €30,55 bij ippies kom ik op €55,06 per maand

Dan moet ik wel erbij zeggen dat ik die €30,- bij Bol of Wehkamp moet uitgeven in de vorm van waardebonnen. Maar dat komt wel goed. :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
bladebla schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:37:

Met maximaal eigen risico en geen aanvullende verzekeringen, een jaarpremie, €96 retour van De Friesland en €30,55 bij ippies kom ik op €55,06 per maand

Dan moet ik wel erbij zeggen dat ik die €30,- bij Bol of Wehkamp moet uitgeven in de vorm van waardebonnen. Maar dat komt wel goed. :)
Bedankt voor de Ippies tip (nooit van gehoord), maar wel lekker 30 euro bol.com waardebon en in maart 96 euro retour. Wel lekker, half uur geleden afgesloten, dus net op tijd haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 11:05
Aanbieding bij 'De Fiesland' is nog geldig tot 31 dec; http://www.defriesland.nl/exclusief96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
bladebla schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:37:

Je kunt beter shopkorting gebruiken. 32,50 euro die je gewoon kunt cashen.

Op die manier wel de allergoedkoopste basisverzekering die je kan vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook overgestapt naar De Friesland zorgverzekering en eigenlijk alleen vanwege een paar tientjes verschil met Anderzorg.

Maar ik denk dat het nu langs elkaar af gaat lopen en dat Anderzorg al de premie incasseert en wellicht Friesland zorgverzekeringen ook.

Friesland zorgverzekering had trouwens met wel minder klinieken een contract bij mij in regio, maar ik sluit die zorgverzekering toch alleen af omdat het me wettelijk verplicht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik heb De Friesland gisteren ook nog even vlak voor middernacht afgesloten voor mijn vriendin. Mooi dat de actie nog verlengd is.
Ik zag bij Independer wel dat Anderzorg voor sommige ziekenhuizen bij mij in de buurt maar deels de kosten vergoed en bij De Friesland niet. Alleen waar vinden jullie terug dat je in maart de 96 euro retour krijgt? Ik heb me ook aangemeld via ippies.nl de 96 euro retour viel me ook op. Heb gekozen voor jaarbetaling.

Voor mezelf moet ik nog even goed nazoeken wat ik wil gaan doen.

Ik kom nu elke week bij de fysiotherapeut voor mijn chronische aandoening (vanaf de 21e behandeling vergoed nu Zilverenkruis voor mij).
Maar klopt mijn redenatie:
Elke week naar de fysio met een aantal weken per jaar uitval i.v.m. ziekte, vakantie, andere drukte. Laten we zeggen 46x per jaar.
Ik betaal de eerste 360 euro zelf (dat zijn 11 behandelingen a 31,50 per behandeling). Daarna komen 20 behandelingen uit mijn aanvullende verzekering en daarna neemt de basisverzekering het over.

Dat zijn 31 behandelingen en hou ik er 15 zeg maar over die dor de basisverzekering vergoed worden. Ik heb nu 27 behandelingen in mijn aanvullende verzekering zitten. Dus ik kan beter opzoek gaan naar een verzekeraar die 20 behandelingen vergoed?
En wordt mijn chronisch zieken indictie ook automatisch overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Binnetie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:02:
Ik heb De Friesland gisteren ook nog even vlak voor middernacht afgesloten voor mijn vriendin. Mooi dat de actie nog verlengd is.
Ik zag bij Independer wel dat Anderzorg voor sommige ziekenhuizen bij mij in de buurt maar deels de kosten vergoed en bij De Friesland niet. Alleen waar vinden jullie terug dat je in maart de 96 euro retour krijgt? Ik heb me ook aangemeld via ippies.nl de 96 euro retour viel me ook op. Heb gekozen voor jaarbetaling.

Voor mezelf moet ik nog even goed nazoeken wat ik wil gaan doen.

Ik kom nu elke week bij de fysiotherapeut voor mijn chronische aandoening (vanaf de 21e behandeling vergoed nu Zilverenkruis voor mij).
Maar klopt mijn redenatie:
Elke week naar de fysio met een aantal weken per jaar uitval i.v.m. ziekte, vakantie, andere drukte. Laten we zeggen 46x per jaar.
Ik betaal de eerste 360 euro zelf (dat zijn 11 behandelingen a 31,50 per behandeling). Daarna komen 20 behandelingen uit mijn aanvullende verzekering en daarna neemt de basisverzekering het over.

Dat zijn 31 behandelingen en hou ik er 15 zeg maar over die dor de basisverzekering vergoed worden. Ik heb nu 27 behandelingen in mijn aanvullende verzekering zitten. Dus ik kan beter opzoek gaan naar een verzekeraar die 20 behandelingen vergoed?
En wordt mijn chronisch zieken indictie ook automatisch overgenomen?
Je chronische indicatie is iets wat je fysiotherapeut aangeeft op basis van de DBC waarvoor hij/zij jou behandeld. Die wordt dus automatisch overgenomen. Als jouw aandoening ook in 2014 op de chronische lijst staat is het natuurlijk beter om een aanvullende verzekering te nemen die tot 20 behandelingen vergoed, alles wat erboven zit op de aanvullende verzekering wordt dan inderdaad niet gebruikt :) .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Helder antwoord robbierzz! Weer een gevalletje van al die jaren teveel betaald. Want ik kan nu 22 uro per maand besparen. Ik zie dat CZ-direct tot 20 behandelingen vergoed maximaal, of zijn er nog betere? Krijg ze alleen maar niet te pakken aan de telefoon en chat. Want ik zit nog even met de zorgkeuze. Of de behandelend artsen en fysiotherapeut ook worden overgenomen (ze hebben wel een contract met ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:37:
Zo ook overgestapt naar De Friesland zorgverzekering en eigenlijk alleen vanwege een paar tientjes verschil met Anderzorg.

Maar ik denk dat het nu langs elkaar af gaat lopen en dat Anderzorg al de premie incasseert en wellicht Friesland zorgverzekeringen ook.

Friesland zorgverzekering had trouwens met wel minder klinieken een contract bij mij in regio, maar ik sluit die zorgverzekering toch alleen af omdat het me wettelijk verplicht word.
Bij mij dus net gebeurd :| lekker bellen naar een onbereikbare klantenservice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hebben ze de premie al afgeschreven? Dan mag ik mijn vriendin wel eens gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Binnetie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:41:
Hebben ze de premie al afgeschreven? Dan mag ik mijn vriendin wel eens gaan bellen...
Jep, mijn oude zorgverzekering heeft het vandaag afgeschreven terwijl ik vorig weekend via independer heb overgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Binnetie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:37:
Helder antwoord robbierzz! Weer een gevalletje van al die jaren teveel betaald. Want ik kan nu 22 uro per maand besparen. Ik zie dat CZ-direct tot 20 behandelingen vergoed maximaal, of zijn er nog betere? Krijg ze alleen maar niet te pakken aan de telefoon en chat. Want ik zit nog even met de zorgkeuze. Of de behandelend artsen en fysiotherapeut ook worden overgenomen (ze hebben wel een contract met ze).
Als ze een contract hebben is het toch goed? Jij zet toch gewoon je behandeling daar voort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja klopt, maar ik las wel eens spookverhalen dat de verzekering ineens ging eisen dat je ergens anders onder behandeling moest gaan. Vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ben ik nou gek of is CZdirect met hun lenzen/bril vergoeding gewoon hartstikke goedkoop?

Die kosten maak je (als lensdrager) sowieso.
Bij het basispakket krijg je 100 euro p.2.j. vergoed.
Bij het extrapakket krijg je 200 euro p.2.j. vergoed.

Je kunt dit in 1x in jaar 1 declareren volgens hun voorwaarden. Op het moment dat je declareert gaat die termijn van 2 jaar lopen. Ik kan werkelijk niks vinden over wat er gebeurd als je na 1 jaar overstapt, maar wel het volle bedrag hebt gedeclareerd.

Als je na 1 jaar gewoon kunt overstappen zonder gevolgen is dit de meest aantrekkelijke aanvullende verzekering die er is voor mensen met lenzen. Afgezien van de basisverzekering van De Friesland (maar dan heb je ook echt niks. Nu betaal je ietsje meer voor heel veel extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 21:35
Freakster86 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:20:
Ben ik nou gek of is CZdirect met hun lenzen/bril vergoeding gewoon hartstikke goedkoop?

Die kosten maak je (als lensdrager) sowieso.
Bij het basispakket krijg je 100 euro p.2.j. vergoed.
Bij het extrapakket krijg je 200 euro p.2.j. vergoed.

Je kunt dit in 1x in jaar 1 declareren volgens hun voorwaarden. Op het moment dat je declareert gaat die termijn van 2 jaar lopen. Ik kan werkelijk niks vinden over wat er gebeurd als je na 1 jaar overstapt, maar wel het volle bedrag hebt gedeclareerd.

Als je na 1 jaar gewoon kunt overstappen zonder gevolgen is dit de meest aantrekkelijke aanvullende verzekering die er is voor mensen met lenzen. Afgezien van de basisverzekering van De Friesland (maar dan heb je ook echt niks. Nu betaal je ietsje meer voor heel veel extra).
Dat gaf bij mij inderdaad de doorslag om voor czdirect te kiezen. Tandarts zit er ook bij (75% tot max 200 euro geloof ik) dus dat is ook weer mooi meegenomen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is ook voor mij een reden. Via de chat een maand geleden gaven ze aan dat als je zeg maar in januari declareert voor je lenzen en je stapt per 1 januari 2015 weer over dan maakt dat niks uit voor het uitgekeerde bedrag.
Ik heb dan het zwaarste pakket met 75% vergoeding voor tandarts met een max van 500 euro.
Als je nou ook nog de condooms verpatst op marktplaats scheelt je ook weer een paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:35:
Dat is ook voor mij een reden. Via de chat een maand geleden gaven ze aan dat als je zeg maar in januari declareert voor je lenzen en je stapt per 1 januari 2015 weer over dan maakt dat niks uit voor het uitgekeerde bedrag.
Dit weet je zeker?
Ik probeer ze te pakken te krijgen via chat of telefoon, maar kom er niet doorheen.

Enige nadeel; CZdirect heeft geen contract met mijn tandarts zie ik nu :( Dat zou dus betekenen dat ik of moet overstappen (niet echt zin in) of genoegen moet nemen met een vergoeding van 50%. Wat, als ik er over nadenk, erg vreemd is. Alle tarieven zijn landelijk hetzelfde... Dus waarom een contract nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ze zeiden het tegen me, maar misschien wel goed dat jij het ook hoort als extra bevestiging.
Heel scherp van contract met je tandarts. Die van mij is ook net gecontracteerd! Nu wil het feit dat ik in januari ga verhuizen en dus liever in de buurt een goede tandarts zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Enige zekere post is tandarts. Hoeveel dat gaat kosten weet je nooit precies, maar bij mij sowieso 1 controle en 1 gebitsreiniging. Daarnaast had ik afgelopen jaar een rekening van 138 euro voor 1 kies. Iets wat dit jaar ook zou kunnen gebeuren (best wel aannemelijk).

CZdirect vergoed voor mijn tandarts 50%. Overstappen wil ik liever niet, dus (uitgaande van een totale rekening van 200 euro) 100 euro zelf betalen.
Totaal = 850 ( 875 - 25 cashback - 100 lenzen + 100 tandarts )

De Friesland vergoed met tand standaard 100% tot 250 euro. De vraag is echter of je hier vrij mag kiezen tussen tandartsen. Ik neem aan van wel. De voorwaarden zeggen niets over gecontracteerde of niet gecontracteerde tandartsen. Het rare is dat je het via hun 'zorgvinder' wel kunt zoeken op tandartsen. Als ik Nijmegen invul hebben ze met geen enkele tandarts een contract... Dus ik ga er vanuit dat je hier keuze vrijheid hebt.
Totaal = 757 ( 885 - 32,50 (shopkorting) - 96 (cashback de Friesland actie) )

Hoe meer tandarts, des te voordeliger de Friesland wordt. Bij tientjes werk is het het CZdirect pakket veel uitgebreider (en leuk om erbij te hebben) maar zo snel de tandkosten echt 'hoog' (150+) uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Interessant, want ik zie ook in mijn nieuwe woonplaats geen gecontracteerde tandarts. Hiervoor moet ik 15 km uitwijken. Ook in de plaats waar ik werk. Maar voor de fysio wat ik het allermeeste gebruikt matchen ze het beste bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gecontracteerde tandarts maakt niet uit, enige verschil daarin is dat ze de factuur niet naar de verzekeraar sturen maar naar jou, jij betaald en ontvangt daarna het de te vergoeden bedrag terug op de rekening.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Binnetie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:48:
Ja klopt, maar ik las wel eens spookverhalen dat de verzekering ineens ging eisen dat je ergens anders onder behandeling moest gaan. Vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben.
Mijn eigen ervaringen met CZ Direct zijn prima, als de zorgverlener is gecontracteerd dan is er geen enkel probleem en kun je daar gewoon je zorg gebruiken :) .

Je hebt 'vrije keuze' bij gecontracteerde zorg en die gecontracteerde zorg is volgens mij behoorlijk breed, in ieder geval veel breder dan bij andere budgetmaatschappijen, waar ze in Zeeland alleen contracten hebben met het ziekenhuis in Terneuzen..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:35:
Gecontracteerde tandarts maakt niet uit, enige verschil daarin is dat ze de factuur niet naar de verzekeraar sturen maar naar jou, jij betaald en ontvangt daarna het de te vergoeden bedrag terug op de rekening.
Zoiets dacht ik al. Jammer genoeg maken ze bij CZdirect wel onderscheid in de vergoeding voor gecontracteerde of niet gecontracteerde tandartsen...

De tarieven zijn overal hetzelfde? Dus waarom contracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Freakster86 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:38:
[...]

Zoiets dacht ik al. Jammer genoeg maken ze bij CZdirect wel onderscheid in de vergoeding voor gecontracteerde of niet gecontracteerde tandartsen...

De tarieven zijn overal hetzelfde? Dus waarom contracten?
Tarieven zijn niet overal hetzelfde, maar bijvoorbeeld Menzis hanteert 80% per code (bijvoorbeeld C11) tot maximaal 22,nogwat.
Interpolis hanteert gewoon maximaal 100% tot €500,-
Tandarts gecontracteerd of niet, moet niet uit maken. Net als chiropractie, die van mij is niet gecontracteerd maar je krijgt per behandeling €40,- terug tot maximaal €440,- pj. Bij andere verzekeraars minder (sommige €25,- per behandeling) of iets meer 100% tot maximaal €xxx euro.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dus kort samengevat kan ik in principe bij mijn eigen tandarts blijven die geen contract heeft met CZ-direct, maar dan moet ik de rekening wel even voorschieten en krijg ik het later terug (- de 25% eigen bijdrage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Yes, je betaald eerst zelf en daarna krijg je vergoed volgens voorwaarden van je zorgverzekering.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!