Zorgverzekering 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28
Even een vraagje, waarschijnlijk een hele domme maar is eerste jaar dat ik niet meer bij moeders in het pakket ga en het dus zelf even moet regelen.

Gaan vergoedingen van je aanvullende verzekeringen ook eerst van het eigen risico af? Zeg ik heb tandarts 100% gedekt en maak in 2014 150 euro aan kosten bij de tandarts. Voor de rest geen enkele zorg. Gaat dit dan af van het eigen risico of krijg je dit meteen vergoed?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, aanvullende verzekeringen vallen niet onder het eigen risico van de basis verzekering. Die hebben weer andere regelingen zoals maximale vergoeding en vergoedingspercentage.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:11
VAndaag heeft CZDirect zijn prijzen voor 2014 ook bekend gemaakt. De basisverzekering is beschikbaar vanaf €63,-. De aanvullende verzekeringen zijn allemaal ten opzichte van dit jaar duurder geworden.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28
Tsurany schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:28:
Nee, aanvullende verzekeringen vallen niet onder het eigen risico van de basis verzekering. Die hebben weer andere regelingen zoals maximale vergoeding en vergoedingspercentage.
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hoppa, weer bij Salland ingeschreven. Complete dekking voor ziekenhuizen bij mij in de buurt, logopedistische vergoeding voor 2014 voor mijn dochter van bijna 3 en maximaal eigen risico.

Voor 2 volwassenen en 3 kinderen totaal (incl. korting) 138,40 per maand kwijt. Was voorheen 195.96 :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Brammos85 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:15:
[...]

1e tandpakket = 75% van tandarts, tot €250,-
Dit vergoedt budget ook.

Per chat gecheckt. Mevrouw raadde me in dat geval idd maar aan om budget te kiezen, want meer voor zelfde geld 8)7
Kijk eens naar de voorwaarden. "Tandarts" vergoedt onafhankelijk van de behandeling, "Budget" doet bijvoorbeeld geen kronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Besured premie is ook bekend, €81.25 met standaard eigen risico van 360 euro. Ik denk dat ik daar maar blijf :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
BlizzarD schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:37:
Besured premie is ook bekend, €81.25 met standaard eigen risico van 360 euro. Ik denk dat ik daar maar blijf :)
Klopt het dat je je ER daar niet eens kan verhogen? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
BlizzarD schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:37:
Zie:
Geen12 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:52:
Besured en Promovendum hebben ook hun premies bekend gemaakt: € 81,25 p/m zonder extra ER. (Bij Promovedus moet je kiezen voor studentenzorgverzekering om deze premie te krijgen.)
martinusz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:41:
[...]

Klopt het dat je je ER daar niet eens kan verhogen? :?
Dat klopt. Besured biedt geen optie om hoger ER te kiezen. Maar volgens hun eigen algemene voorwaarden staat onder artikel 8 dat het mogelijk is om een vrijwillig ER te nemen. https://www.besured.nl/pu...Basisverzekering_2014.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Geen12 op 19-11-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik zit bij VGZ. Deze hebben ook de nieuwe voorwaarden en prijzen bekend gemaakt. Voor de basisverzekering betaal je nu €95,95 zonder de verhoging van het eigen risico. Nu staar ik me niet blind op de prijs. Ik ben van mening dat de zorg gewoon goed moet zijn in de ziekenhuizen waar ik graag kom (niet dat ik vaak in het ziekenhuis kom maar goed :p). Nu ga ik in 2014 voor een aantal weken naar Amerika. Nu wil ik weten hoe het zit met VGZ als ik daar iets krijg, tot hoever dat in de basisverzekering gedekt word? Of dek je dat dan in je reisverzekering? Ik weet dat VGZ in Europa overal dekking bied voor de eventueel gemaakte kosten, maar voor buiten Europa geen idee? Kan er ook niks over terug vinden bij VGZ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
wizzlewaxx schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:22:
Ik zit bij VGZ. Deze hebben ook de nieuwe voorwaarden en prijzen bekend gemaakt. Voor de basisverzekering betaal je nu €95,95 zonder de verhoging van het eigen risico. Nu staar ik me niet blind op de prijs. Ik ben van mening dat de zorg gewoon goed moet zijn in de ziekenhuizen waar ik graag kom (niet dat ik vaak in het ziekenhuis kom maar goed :p). Nu ga ik in 2014 voor een aantal weken naar Amerika. Nu wil ik weten hoe het zit met VGZ als ik daar iets krijg, tot hoever dat in de basisverzekering gedekt word? Of dek je dat dan in je reisverzekering? Ik weet dat VGZ in Europa overal dekking bied voor de eventueel gemaakte kosten, maar voor buiten Europa geen idee? Kan er ook niks over terug vinden bij VGZ...
Klantenservice contact mee opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
De basisverzekering biedt in het algemeen dekking voor 100% van de Nederlandse tarieven voor spoedeisende zorg buiten Europa. Ik zou je adviseren of een aanvullende verzekering af te sluiten of een reisverzekering met dekking voor geneeskosten te nemen. Want het kan wel in de papieren lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
http://www.vgz.nl/vergoedingen/buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Notna schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:33:
Hoppa, weer bij Salland ingeschreven. Complete dekking voor ziekenhuizen bij mij in de buurt, logopedistische vergoeding voor 2014 voor mijn dochter van bijna 3 en maximaal eigen risico.

Voor 2 volwassenen en 3 kinderen totaal (incl. korting) 138,40 per maand kwijt. Was voorheen 195.96 :X
Je bedoeld pp 138.40 per maand of voor 5 mensen totaal 138.40 per maand?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kinderen zijn gratis dus twee volwassenen samen voor die prijs lijkt mij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Voor mij is het ONVZ geworden. Basis + startfit pakket (minimale eigen bijdrage van €360,-). Totale premie per maand is €72 euro nog wat, door de collectiviteit en € 25,- cashback per maand via m'n werkgever.

[ Voor 9% gewijzigd door thundermo op 19-11-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zhadox schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:35:
Onwijs bedankt, dude... Dankzij jou kan ik nog eens €40,- extra op mijn zorgverzekering besparen. Echter hoop ik maar dat het goed zal komen, omdat dit (nog) niet bevestigd is. Ik heb zojuist gelijk een mail achter de polisbevestiging gestuurd.

Voor het geval dat dude's link niet (meer) geaccepteerd word heb ik zelf maar eventjes een nieuw account aangemaakt:

https://www.socialshop.nl/ *knip*
Toen ik jouw linkje voor het eerst zag, dacht ik dat je een affiliate link geplaatst had, waar je zelf dus beter van wordt, en heb ik dit topic aangemerkt voor een TopicReport, aangezien dat hier niet gewenst is op Tweakers. Echter nu zie ik dat je de complete E40 afstaat aan de nieuwe AnderZorg klant, waardoor je er echt iemand mee helpt, zonder eigen gewin.

AnderZorg wordt dan bij jaarbetaling slechts E59.66 per maand, en dan via zo'n linkje, nogeens E40 extra, wat neerkomt op E56,33 per maand!

Heb ook maar meteen een linkje aangemaakt als dank: https://www.socialshop.nl/

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 19-11-2013 18:43 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

thewizard2006 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:04:
[...]

Je bedoeld pp 138.40 per maand of voor 5 mensen totaal 138.40 per maand?
138.40 totaal per maand voor 5 mensen (waarvan dus eigenlijk 2 aangezien kinderen tot 18 gratisch zijn en geen eigen risico hebben)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

robbierzz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:29:
VAndaag heeft CZDirect zijn prijzen voor 2014 ook bekend gemaakt. De basisverzekering is beschikbaar vanaf €63,-. De aanvullende verzekeringen zijn allemaal ten opzichte van dit jaar duurder geworden.
Heb ik nu ook, maar dit is het laatste jaar dat ik nog in de jongeren-categorie val. Ga er toch nog even goed voor zitten dit jaar!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Richard schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:40:
[...]

Toen ik jouw linkje voor het eerst zag, dacht ik dat je een affiliate link geplaatst had, waar je zelf dus beter van wordt, en heb ik dit topic aangemerkt voor een TopicReport, aangezien dat hier niet gewenst is op Tweakers. Echter nu zie ik dat je de complete E40 afstaat aan de nieuwe AnderZorg klant, waardoor je er echt iemand mee helpt, zonder eigen gewin.

AnderZorg wordt dan bij jaarbetaling slechts E59.66 per maand, en dan via zo'n linkje, nogeens E40 extra, wat neerkomt op E56,33 per maand!

Ik had dus ook al zo`n linkje gepost (zie eerste pagina), maar die is dus mooi verwijderd omdat het als *spam* wordt gezien... 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door SmartDoDo op 19-11-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Phony schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:27:
[...]

Ik had dus ook al zo`n linkje gepost (zie eerste pagina), maar die is dus mooi verwijderd omdat het als *spam* wordt gezien... 8)7
Opzich snap ik de reacties van de moderators wel, er is een mogelijkheid dat iemand er aan verdiend. Maar juist de linkjes zoals wij ze aanboden (de volledige E40 naar de verzekeringsnemer, E0 voor de iniatienemer zelf), zijn natuurlijk lastig te vinden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tsurany schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:34:
[...]

https://www.hemaverzekeri...orgverzekering%202014.pdf
Bladzijde 64. Dat is dus ook kronen en bruggen als ik het zo zie.
Heb het nog nagevraagd bij Hema en het is idd incl. Kronen en Bruggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
takecarenow is een naturaverzekering, maar ik kan nergens een lijst met gecontracteerde zorg vinden

edit: al gevonden: http://www.takecarenow.nl...ing/Vind_een_zorgverlener

[ Voor 30% gewijzigd door darksnake88 op 19-11-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Richard schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:35:
[...]

Opzich snap ik de reacties van de moderators wel, er is een mogelijkheid dat iemand er aan verdiend. Maar juist de linkjes zoals wij ze aanboden (de volledige E40 naar de verzekeringsnemer, E0 voor de iniatienemer zelf), zijn natuurlijk lastig te vinden.
Jammer genoeg krijg je als bestaande klant geen korting via zo'n shop. Dan moet je zelf zo'n shop opzetten, maar eerlijk gezegd voel ik geen behoefte om een verzekering aan kennissen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Tsurany schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:29:
Kinderen zijn gratis dus twee volwassenen samen voor die prijs lijkt mij.
Voor gezinnen is het vaak praktischer om de kinderen bij een van de twee onder te brengen. De ouder met de meeste zorgvraag en dus het uitgebreidst pakket kan de dekking van de kinderen nemen. De andere ouder kiest zijn eigen zorgverzekering met een hoog eigen risico.

Ik zelf zit bij Zilverenkruis en ga volgend jaar voor slechts 685,79 euro voor een heel jaar betalen, inclusief een aanvullend pakket :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kinderen hebben geen eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar toch stel ik hem.

Stel dat een van mijn kinderen (<18 jaar) 40 keer per jaar naar de fysio moet, wordt dat dan volledig vergoed zonder aanvullede modules?

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 19-11-2013 15:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

@Termi,
Wat jij zegt maakt niet uit. Sommige verzekeringen hanteren dat de kinderen vallen onder de verzekeringsnemer. Dus dan is het soms interessant om de man/vrouw te wisselen als hoofdverzekerde.
Maar ik kwam ook een verzekering tegen, dat de kinderen automagisch onder de hoogst/best verzekerde valt.

Edit:
@pven,
Als het niet onder basis valt, dan moet je wel een aanvullende hebben.

Zo kun je als bijvoorbeeld 40-er een aanvullende verzekering nemen die 100% orthodontist betaald voor personen <18 jaar. Je zou dan denken, "wat moet ik ermee als 40er", maar als je dan 3 puberende kinderen met een beugelbekkie hebt rondlopen, is dat nog niet zo'n gekke verzekering.

(Of zie ik iets over het hoofd (je merkt dat ik nog enigzins voorzichting ben))

[ Voor 45% gewijzigd door Richard op 19-11-2013 15:44 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pven schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:37:
Misschien een domme vraag, maar toch stel ik hem.

Stel dat een van mijn kinderen (<18 jaar) 40 keer per jaar naar de fysio moet, wordt dat dan volledig vergoed zonder aanvullede modules?
Standaard 18 behandelingen waarbij de eerste 9 standaard toegekend worden en de 9 daarna enkel wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Interessante info, dank!

Zowel mijn vrouw als de oudste hebben veel fysio nodig. Bij FBTO wordt er 1000 euro per jaar vergoed (pp), elders heb je onbeperkte fysio (=erg duur) of noemen ze een max aantal behandelingen ipv een bedrag. Ik denk dat ik dus maar bij FBTO blijf, om te voorkomen dat ik voor onverwachte zaken kom te staan ivm fysio.

Wat wel lastig is: pas eind december is duidelijk of de oudste volgend jaar nog veel fysio nodig zal hebben, dat wordt krap aan als ik over zou willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:47:
Interessante info, dank!

Zowel mijn vrouw als de oudste hebben veel fysio nodig. Bij FBTO wordt er 1000 euro per jaar vergoed (pp), elders heb je onbeperkte fysio (=erg duur) of noemen ze een max aantal behandelingen ipv een bedrag. Ik denk dat ik dus maar bij FBTO blijf, om te voorkomen dat ik voor onverwachte zaken kom te staan ivm fysio.

Wat wel lastig is: pas eind december is duidelijk of de oudste volgend jaar nog veel fysio nodig zal hebben, dat wordt krap aan als ik over zou willen stappen.
Volgens mij kun je tot 31 januari 2014 een nieuwe verzekering zoeken, als je de oude vzekering maar voor 31 december opzegt. Zo heb je dus een maand extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Laagste wat ik dit jaar vind met een beetje fatsoenlijke zorgkeuzes is Anderzorg met een aantal combinaties:

Shopkorting -> Zorgkiezer (-19,25) -> Anderzorg -> (jaar 715,92) = 696,67 jr / 58,06 mnd

Heeft iemand iets goedkopers kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Net als vorig jaar heb ik ook dit jaar een Social Shop vanAnderzorg en net als vorig jaar geef ik de volledige 40 euro weg. Vorig jaar zijn er via mijn Social shop zo'n 50 personen overgestapt:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/39415462

Ikzelf kom voor komend jaar, met maximaal eigen risico en jaarbetaling, uit op omgerekend 59,66 per maand. Wanneer je dus overstap vanaf een andere aanbieder krijg je ook nog eens 40 euro terug en kom je uit op 56,32 per maand.

Anderzorg heeft dit jaar de voorwaarden aangepast. Vorig jaar heb ik niks overgehouden aan alle overstappers. Dit jaar krijgt een shophouder ook een beloning bij 5 / per 5 overstappers. Dat is misschien de reden dat er nu al meer shops te vinden zijn waarin de volledige 40 euro wordt weggegeven, vorig jaar was ik geloof ik de enige en was het aantal Social shops beperkt.

Hoe dan ook, mijn shopnaam is ook rudedadude.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb mijn nieuwe polis van Anderzorg binnen, en daar staat de jaarbetalingskorting op 20 euro, ipv 30 euro op hun site. Heeft iemand anders dat ook?

Uiteraard heb ik ze al erover gemaild, maar zou me niet verbazen als dat een tijdje duurt voordat ik daar antwoord op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand een PDFje of duidelijk overzicht van wie CZ gecontracteerd heeft? Op de site moet ik per ingreep kijken. Als het ziekenhuis om de hoek niet gecontracteerd is pak er een met vrije keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bartjeee schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:26:
Iemand een PDFje of duidelijk overzicht van wie CZ gecontracteerd heeft? Op de site moet ik per ingreep kijken. Als het ziekenhuis om de hoek niet gecontracteerd is pak er een met vrije keuze.
Kijk dan even via independer bijvoorbeeld, bij details zie je dan of het ziekenhuis bij je in de buurt erbij zit.

Ik zit nog erg te twijfelen, aan de ene kant zou ik alleen een basisverzekering willen, aan de andere kant voor 12 euro heb ik fysio en tandarts vergoeding erbij, je weet tenslotte nooit of je het nodig hebt.
In het laatste geval ga ik voor czdirect, basis + aanvullend basic = 75,25 dan heb je 12 fysio en 250,- tandarts (75% vergoedt inclusief kronen)

Nu betaal ik 114 euro bij Menzis met jong pakket erbij, dus ik ga er in ieder geval 40 euro per maand op vooruit en ben voor hetzelfde verzekerd (wel hogere ER dan).

[ Voor 38% gewijzigd door Martinusz op 19-11-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Rudedadude schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:31:
Net als vorig jaar heb ik ook dit jaar een Social Shop vanAnderzorg en net als vorig jaar geef ik de volledige 40 euro weg. Vorig jaar zijn er via mijn Social shop zo'n 50 personen overgestapt:

Ikzelf kom voor komend jaar, met maximaal eigen risico en jaarbetaling, uit op omgerekend 59,66 per maand. Wanneer je dus overstap vanaf een andere aanbieder krijg je ook nog eens 40 euro terug en kom je uit op 56,32 per maand.

Anderzorg heeft dit jaar de voorwaarden aangepast. Vorig jaar heb ik niks overgehouden aan alle overstappers. Dit jaar krijgt een shophouder ook een beloning bij 5 / per 5 overstappers. Dat is misschien de reden dat er nu al meer shops te vinden zijn waarin de volledige 40 euro wordt weggegeven, vorig jaar was ik geloof ik de enige en was het aantal Social shops beperkt.

Hoe dan ook, mijn shopnaam is ook rudedadude.
Gebruik van gemaakt :)
Premie is nu per maand van €152 (FBTO, max. eigen risico, 2 personen) naar €119 (Anderzorg, max. eigen risico + betaling per jaar, 2 personen) gegaan. En eenmalig €40 euro retour dankzij je socialshop, thanx!

3 jaar geleden betaalde ik dat bedrag zo'n beetje voor alleen mezelf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Richard schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:40:
[...]

Oh dat is niet zo handig. Ik heb hier juist de link geplaatst om mensen aan extra korting te helpen...
Iedereen die bij Anderzorg wil profiteren van €40,- voordeel kan de link gebruiken. Voor alle duidelijkheid ik sta de hele €40,- bonus af.

https://www.socialshop.nl/

Modbreak:Jouw eerdere posting is al aangepast, dit is de 2e maal. Referrals zijn niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 23-11-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:45
Rudedadude schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:31:
Hier gaan we waarschijnlijk gebruik van maken. Geweldig! _/-\o_ _/-\o_

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb gisteren de aanbiedingen binnen gekregen voor de collectieve verzekeringen via mijn werk. Ik denk er over om over te stappen naar Promovendum, gezien de lage premie en toch volledige keuzevrijheid. Ik zit vanwege medicijnen vast aan een ER van 360 euro, ik ga daar in een jaar namelijk dik en dik overheen (62 euro per maand kosten de medicijnen). Zijn er Tweakers die ervaring hebben met Promovendum?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 11:50
Mijn shop, volledige vergoeding (40 euro) uitgekeerd.
Geen wanbetalers a.u.b. ;)

Modbreak:Let op: Referrallinks zijn niet toegestaan

[ Voor 170% gewijzigd door SmartDoDo op 23-11-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zijn er nog mensen die ook wachten op wat sloopdecrisis gaat opleveren voor de zorgverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb de gok ook genomen.

Zilveren Kruis met collecitiveits korting alleen basis verzekering met 860 euro eigen risico. 62 eurie p/m.
TOV vorig jaar bespaar ik dus al 50 euro p/m. Eigen risico gebruik ik nooit (heb mijn eigen doktor nog nooit gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

martinusz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:10:
Zijn er nog mensen die ook wachten op wat sloopdecrisis gaat opleveren voor de zorgverzekering?
Ik verwacht er niet te veel van, maar wacht er wel even op. We hebben tenslotte nog wel even de tijd om over te stappen ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
BlizzarD schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:20:
[...]

Ik verwacht er niet te veel van, maar wacht er wel even op. We hebben tenslotte nog wel even de tijd om over te stappen ;)
Naja ze zeggen dat ze de goedkoopste prijzen kunnen krijgen via veiling. Ben wel benieuwd welke verzekeraar het wordt en of ze maar 1 pakket dan aanbieden of vrije keuze. 29 november zouden ze het bekend gaan maken, nog een ruime week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:11
pven schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:47:
Interessante info, dank!

Aantal behandelingen of een bedrag, wat maakt het uit? Een reguliere fysiozitting kost ergens tussen de 30 en 35 euro. Of je dan dus 1000 euro of 35 behandelingen krijgt; dat maakt niet heel veel verschil meer?
Bartjeee schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:26:
Mijn ervaring met CZ is dat ze tot nu toe alles waar wij naartoe wilden hadden gecontracteerd en de kosten hiervan vergoedden (van zelfstandige behandelcentra in Amsterdam, tot het ziekenhuis om de hoek in Goes tot een centrum gespecialiseerd in orthopedische zaken in St. Niklaas).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderzorg is nu nog in overleg met:

Medisch Centrum Leeuwarden Universitair Medisch Centrum Utrecht
Universitair Medisch Centrum St. Radboud Maxima Medisch Centrum

===

Trouwens, ik was vorig jaar al klant bij anderzorg. Kan ik nu weer gebruik maken van iemand z'n shop of geld dat alleen voor nieuwe klanten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Huh ik snap er even niks van.

Premie berekend bij ZK Achmea. Was er al klant en ER aangepast naar €660
Beter af selectief: €78.75 - ER -12.50 + aanvullend beter af +1,- +tandarts €7.35 = €74.60 nieuwe maandpremie.

Ik kon niet vinden hoeveel korting ik krijg als ik per jaar betaal dus ik dacht ik check hem zelf (zonder in te loggen) via de site.

Zelfde invoergegevens kom ik op €84.81.. En er staat bij dat er per maand €3.06 bij komt aangezien ik in januari 22 wordt --> meer betalen. Dus vanaf februari €87.87..

Waarom is dit verschil 10 euro en is het niet aangegeven op mijn polis oid? En kan ik niet vinden wat ik per jaar betaal?

PS. Ben nog student dus die korting pak ik ook nog mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:13:
Anderzorg is nu nog in overleg met:

Medisch Centrum Leeuwarden Universitair Medisch Centrum Utrecht
Universitair Medisch Centrum St. Radboud Maxima Medisch Centrum

===

Trouwens, ik was vorig jaar al klant bij anderzorg. Kan ik nu weer gebruik maken van iemand z'n shop of geld dat alleen voor nieuwe klanten?
Nee, dat geldt alleen voor overstappers.

Voor de totale beeldvorming: ik zie dat er nu, naast mijn socialshop, nog een aantal socialshops in dit topic zijn die de totale beloning weggeven. Het complete verhaal is dat de shophouder per 5 overstappers ook 40 euro krijgt uitgekeerd. Dat geldt dus ook voor mijn social shop. De teller lijkt dit jaar tot nu toe bij mijn shop op 4 te staan (alhoewel het pas definitief is op het moment dat iemand begin volgend jaar ook premie heeft overgemaakt), dus het grote binnenlopen is bijna begonnen :)
Het is dus aan de mods om te bepalen of dit soort 'belangenloze' links naar de verschillende social shops in dit topic mogen staan. Maar tot die tijd: https://www.socialshop.nl/*knip*

[ Voor 41% gewijzigd door SmartDoDo op 23-11-2013 21:16 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_0
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:53:
Ik heb mijn nieuwe polis van Anderzorg binnen, en daar staat de jaarbetalingskorting op 20 euro, ipv 30 euro op hun site. Heeft iemand anders dat ook?

Uiteraard heb ik ze al erover gemaild, maar zou me niet verbazen als dat een tijdje duurt voordat ik daar antwoord op krijg.
Dat viel me idd ook op. Even afwachten maar of het 20 of 30 euro korting wordt.

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35
Als je overstapt naar FBTO met top pakket mag je het eerste half jaar geen gebruik maken van fysiothearpie, is dit bij allemaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Weet je dat zeker? Volgens mij gaan de FBTO modules alleen vertraagd in op het moment dat je al klant bent en een module "aan" zet. Nieuwe klanten kunnen, voor zover ik gezien heb, altijd direct gebruik maken van de modules die ze direct bij het afsluiten toevoegen (aanzetten).
Deze module heeft een wachttijd

Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Je hebt dan geen wachttijd. Zet je de module later aan? Dan heb je voor paramedische behandelingen een wachttijd van 6 maanden. Je betaalt dan premie vanaf de 1e dag van de volgende maand. Heb je 6 maanden premie betaald voor deze module? Dan krijg je vergoeding voor paramedische behandelingen als de behandeldatum na de wachttijd ligt. De wachttijd geldt ook als je tijdens het kalenderjaar een hoger jaarlijks vergoedingsbedrag kiest. De andere onderdelen van deze module hebben geen wachttijd.

[ Voor 54% gewijzigd door MrAcid op 20-11-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Via United Consumers kan je bij VGZ een verzekering afsluiten.

Wat mij opvalt bij 'opvallend best' (die heeft mijn voorkeur):
- vergoeding voor fysio
- vergoeding voor bril (150 euro / 3 jaar)
- vergoeding voor podotherapie en steunzolen (500 euro per jaar)

Die laatste vind ik opvallend, want bij andere verzekeraars is dat meestal X euro per 2 of 3 jaar.

Iemand die er meer over weet?

[ Voor 197% gewijzigd door pven op 20-11-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29
Hm voor 2013 heb ik de collectiviteit van de studenten kunnen gebruiken. Is het nu afgeschaft? Krijg het nu bij Independer niet meer zo te zien. Volgens mij hebben ze bij Independer alles afgeschaft behalve hun eigen?

Ah ziet erna uit dat je het dan via http://www.studentengoedverzekerd.nl/ moet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xepos op 20-11-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Cheezus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:59:
[...]

Gebruik van gemaakt :)
Premie is nu per maand van €152 (FBTO, max. eigen risico, 2 personen) naar €119 (Anderzorg, max. eigen risico + betaling per jaar, 2 personen) gegaan. En eenmalig €40 euro retour dankzij je socialshop, thanx!

3 jaar geleden betaalde ik dat bedrag zo'n beetje voor alleen mezelf :o
Euhmm, 1x 40 euro korting? Waarom dan niet twee aparte verzekeringen, dan heb je 2x 40 euro bonus... of bedoel je dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag van Zilveren Kruis het nieuwe polisblad ontvangen.

Basisverzekering Beter Af Selectief € 78,75
Eigen risico 860 €-20,83
Aanvullende verzekering Beter Af Plus Polis* € 1,00
Collectieve verzekering Beter Af Extra Pakket Studenten € 0,00

Totale premie € 58,92

Als je het bij slechts wettelijk eigen risico houdt van 360 betaal je €79,75 want geen €20,83 voordeel.

Wanneer ik beide naast elkaar leg en uit ga van €550 aan medicijnkosten (€500) en twee tandartscontroles (€50) zit ik dus met €550 eigen risico wat ik sowieso opmaak.

€58,92 x 12 = 707,04 + 550 = 1257,04 totaal voor het hele jaar.
€79,75 x 12 = 957,00 + 360 = 1317,00 totaal voor het hele jaar.

Kortom: zo is mijn winst al 1317-1257= 60 euro door zelfs als chronisch zieke gewoon te kiezen voor €860 aan (wettelijk/vrijwillig) eigen risico _O- Tenzij ik besluit te kiezen voor nieuwe dure medicatie en die 60 euro wel voor lief neem, nu die medicijnen met gemak een factor 10 hoger liggen :X Mijn specialist zit mij telkens te pushen, maar enfin: ik vind ZK (zolang je geen problemen hebt met naturapolis ipv restitutie) nog steeds een prima pakket aanbieden voor een goede prijs als student :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik ben student en de verzekering op www.studentengoedverzekerd.nl lijkt van 2013 te zijn. Ik ben benieuwd of zoiets ook in 2014 weer terug komt. De site lijkt een beetje dood als je goed kijkt. Je wordt evenwel doorgestuurd naar de site van het zilveren kruis. Het is vervolgens weer goed opletten met welke ziekenhuizen er een contract is afgesloten voor welk jaar.

Conclusie: ik kijk over een paar weken wel weer een keer want nog niet alles is ingevoerd en up to date volgens mij

[ Voor 43% gewijzigd door Nikeo op 20-11-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
Nikeo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:18:
Ik ben student en de verzekering op www.studentengoedverzekerd.nl lijkt van 2013 te zijn. Ik ben benieuwd of zoiets ook in 2014 weer terug komt. De site lijkt een beetje dood als je goed kijkt. Je wordt evenwel doorgestuurd naar de site van het zilveren kruis. Het is vervolgens weer goed opletten met welke ziekenhuizen er een contract is afgesloten voor welk jaar.

Conclusie: ik kijk over een paar weken wel weer een keer want nog niet alles is ingevoerd en up to date volgens mij
De tarieven zijn gewoon van 2014, staat ook onderaan de pagina van Zilveren Kruis. Dat waarschijnlijk nog niet alles is ingevuld klopt, is ook aangegeven op de pagina.

Let er trouwens nog wel even op dat je via Studenten Goed Verzekerd (Zilveren Kruis) ook nog 75 euro terugkrijgt en ook nog 35 euro cashback kunt krijgen via Shopkorting.nl

[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 20-11-2013 23:30 . Reden: Cashback toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

dank je voor de tips! Ik zag ook dat je het hele jaar in 1x kan betalen, wat ook weer 3% (30 euro oid) scheelt. Daarnaast hoge vergoeding voor bril en fysio. Ik houd het in de gaten!

Edit: ik zie bij shopkorting dat er staat: De punten zijn niet geldig voor overige verzekeringen, voor studentencollectiviteit ISO/LSVB Helaas

[ Voor 29% gewijzigd door Nikeo op 20-11-2013 23:40 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
[b][message=41266779,noline
Edit: ik zie bij shopkorting dat er staat: De punten zijn niet geldig voor overige verzekeringen, voor studentencollectiviteit ISO/LSVB Helaas
Helaas, jij ook bedankt voor de informatie :)

• pven
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:11:
... door zelfs als chronisch zieke gewoon te kiezen voor €860 aan (wettelijk/vrijwillig) eigen risico _O- Tenzij ik besluit te kiezen voor nieuwe dure medicatie en die 60 euro wel voor lief neem, nu die medicijnen met gemak een factor 10 hoger liggen :X Mijn specialist zit mij telkens te pushen, maar enfin: ik vind ZK (zolang je geen problemen hebt met naturapolis ipv restitutie) nog steeds een prima pakket aanbieden voor een goede prijs als student :)
Een paar weken terug kreeg ik bericht dat we de 2x 350 euro kwijt zijn (was ook te verwachten). Ik durf het eigenlijk niet aan om het eigen risico te verhogen, omdat ik dan met wat pech een paar honderd euro meer kwijt ben per jaar.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vraag is hoe groot de kans op pech is. Heb je concrete aanleiding of is het een onderbuik gevoel?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb van de week anderzorg afgesloten, een heel jaar voor E715,92 (wat wel hilarisch is, is dat mijn bevestiging aangeeft: "Je totale maandpremie is E715.92")

Echter is deze prijs nu niet meer te evenaren via de site van anderzorg. (Nu 724.56).

Denk dat ze iets aan het rommelen zijn geweest met het kortingsbedrag voor jaarbetaling.

20*350ZO45°

• Martinusz
pven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 07:48:
[...]

Een paar weken terug kreeg ik bericht dat we de 2x 350 euro kwijt zijn (was ook te verwachten). Ik durf het eigenlijk niet aan om het eigen risico te verhogen, omdat ik dan met wat pech een paar honderd euro meer kwijt ben per jaar.
Paar honderd euro is overdreven he, je maandpremie gaat ook omlaag bij hoog ER, dus dat verschil moet je wel verrekenen ;) als je de volledige 860 ER gebruikt, in geval van pech dus, dan kom je geloof ik 150 euro duurder uit, kijk maar terug in het topic is al een paar keer berekend.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@martinusz: het ligt een beetje aan de hoeveelheid korting die je krijgt, want dat verschilt per verzekeraar. Maar gemiddeld krijg je de helft van de € 500,- korting, dus je loopt een risico van € 250,-. Maal twee personen is dat toch € 500,-. Als de kans dat je veel zorg moet gebruiken klein is zou ik het zeker doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen toch een risico is die ze niet willen/kunnen lopen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
Ben aan het rondkijken naar een andere verzekering. Ik ben alleen op zoek naar een basisverzekering, maar wil mijn eigen risico niet hoger hebben dan de standaard 360. Anderzorg is wel een aantrekkelijke, maar ze zijn nog in overleg met het UMC. Als dat niet door zou gaan is dat wel een dealbreaker voor mij. Voor welke datum moeten zorgverzekeringen dit rond hebben?

To dare is to do

• pven
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:15:
De vraag is hoe groot de kans op pech is. Heb je concrete aanleiding of is het een onderbuik gevoel?
Is vrij concreet, dit jaar had ik het ook al verwacht.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:54:
[...]

Is vrij concreet, dit jaar had ik het ook al verwacht.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het enkel voor één persoon te maximaliseren. Als je bij een persoon wel kosten verwacht, en bij de andere niet, kun je gewoon alleen voor de persoon waar je geen kosten verwacht het risico maximaliseren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• pven
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:14:
[...]

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het enkel voor één persoon te maximaliseren. Als je bij een persoon wel kosten verwacht, en bij de andere niet, kun je gewoon alleen voor de persoon waar je geen kosten verwacht het risico maximaliseren.
Die constructie gaat helaas niet werken. Dit jaar zijn we voor twee personen echt de man 350 euro kwijt aan eigen risico, en de kans dat dat volgend jaar ook zo is is vrij groot.

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Richard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:45:
Heb van de week anderzorg afgesloten, een heel jaar voor E715,92 (wat wel hilarisch is, is dat mijn bevestiging aangeeft: "Je totale maandpremie is E715.92")

Echter is deze prijs nu niet meer te evenaren via de site van anderzorg. (Nu 724.56).

Denk dat ze iets aan het rommelen zijn geweest met het kortingsbedrag voor jaarbetaling.
Volgens mij heb je gelijk. Het viel mij idd ook al op dat je ineens 4% korting krijgt op een jaarpremie, terwijl dat voorgaande jaren maar 3% was. Blijkbaar hebben ze dat nu aangepast :(

• fRiEtJeSaTe
Beste meneer/mevrouw,

Fijn dat je in 2014 kiest voor Anderzorg!

We vallen maar met de deur in huis. We hebben iets niet goed gedaan. Op onze website heb je een premieberekening gemaakt en vervolgens een verzekering bij ons afgesloten. Je hebt ervoor gekozen niet per maand te betalen, maar per kwartaal of (half) jaar. De wijze waarop de korting is berekend klopte helaas niet. De premie die je hebt gezien in de premieberekening kan daarom lager zijn dan de daadwerkelijke premie. Het gaat om een verschil tussen € 0,50 en € 10 per jaar. De juiste premie staat vermeld op de zorgpolis. Deze ontvang je binnen 2 werkdagen per e-mail.

We vinden het erg vervelend dat dit is gebeurd. We hebben de fout op de dag van onze premiebekendmaking ontdekt en zo snel mogelijk hersteld. Onze excuses voor de mogelijke verwarring! We willen je graag tegemoetkomen. Daarom ontvang je voor 29 november een Bol.com bon t.w.v. € 10 per e-mail. Hiervoor hoef je verder niets te doen.

Heb je nog vragen?

Je kunt ons bereiken per e-mail, chat, Twitter en Facebook. Telefonisch zijn we bereikbaar tussen 8.30 en 19.00 uur op 0900 16 16 160 (€ 0,15 per minuut). We helpen je graag!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hahahaha, jaja dacht het niet pipo's :P

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-11-2013 14:33 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SCHANDALIG! ZOGAJENIETMETJEKLANTENOM!!!!! AFSPRAAKISAFSPRAAK!!!! IKHEBHETZWARTOPWIT!!!! ZORGVERZEKERAARSDENKENMAARDATZEALLESKUNNENMAKEN!!!!! ZOMGGGGGGG!!!!

*zucht*

• fRiEtJeSaTe
Ik hoef geen Bol.com bon, want voor 10 euro krijg ik bij Bol wat ik voor 2 euro in de lokale winkel kan halen. Fout erkennen is goed, maar niet klant afschepen met een coupon. Contractbreuk werkt 2 kanten op, en het gaat hier niet om een grove fout, maar een paar euro.

[ Voor 44% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-11-2013 14:53 ]

• internetinfo
  • Laatst online: 11-09 13:34
Het is natuurlijk apart dat ze aangeven dat het maximale verschil €10,- is, en ook een cadeaubon van €10 geven.
Ik doe even de aanname dat de waarde van de bon altijd €10,- is, ookal is het premieverschil op jaarbasis slechts €0,50.

Wees dan gewoon consequent en hanteer voor die groep het afgesproken tarief, of maak een eenmalige credit aan. Waarschijnlijk zijn ze dan ook nog goedkoper uit, want die €10,- verschil zal zich alleen voordoen bij de meest complete polis en daardoor relatief weinig voor komen.

[ Voor 5% gewijzigd door internetinfo op 21-11-2013 14:51 ]

• fRiEtJeSaTe
internetinfo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:50:
[...]
Wees dan gewoon consequent en hanteer voor die groep het afgesproken tarief, of maak een eenmalige credit aan. Waarschijnlijk zijn ze dan ook nog goedkoper uit, want die €10,- verschil zal zich alleen voordoen bij de meest complete polis en daardoor relatief weinig voor komen.
Het scheelt mij 8 a 9 euro met een basisverzekering, 500 euro ER.

[ Voor 20% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-11-2013 14:54 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het is al wat dat ze aangeven dat ze in de fout zijn geweest. Genoeg bedrijven die opeens andere bedragen op je factuur douwen dan afgesproken. Maarja, dat variabele is ook lekker vaag.

offtopic:
En bol.com heeft vaak leuke aanbiedingen van producten, dat hoeft dan niet per se max 10 euro te zijn. Er zijn vaak acties bij bedrijven met bol.com cadeaubonnen dus als je deze lekker spaart heb je leuk een gratis product of goede korting.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• fRiEtJeSaTe
RonaldDesigns schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:56:
Het is al wat dat ze aangeven dat ze in de fout zijn geweest. Genoeg bedrijven die opeens andere bedragen op je factuur douwen dan afgesproken. Maarja, dat variabele is ook lekker vaag.

offtopic:
En bol.com heeft vaak leuke aanbiedingen van producten, dat hoeft dan niet per se max 10 euro te zijn. Er zijn vaak acties bij bedrijven met bol.com cadeaubonnen dus als je deze lekker spaart heb je leuk een gratis product of goede korting.
Komt bij mij over als:
Ons probleem --> bol 10 euro coupon --> jouw probleem.
Gaat om 8 euro op jaarbasis, accepteer het en neem je verlies. Ga niet de klant ermee lastig vallen. Ik zit niet te wachten op coupons, want dan verplichten men mij om iets te kopen, waar ik specifiek bij AnderZorg kwam om die paar euro's besparing eruit te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 21-11-2013 15:14 ]

• internetinfo
  • Laatst online: 11-09 13:34
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:54:
[...]

Het scheelt mij 8 a 9 euro met een basisverzekering, 500 euro ER.
Basisverzekering is €62,25
4% korting betekent €2,49 korting
3% korting betekent €1,8675 korting

Verschil*12 is €7,47. Dus pak je €2,53 winst in de vorm van die bon of stap over naar een andere aanbieder.
Je lijkt wel familie van Arrold van der Hurk.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:04:
[...]

Gaat om 8 euro op jaarbasis, accepteer het en neem je verlies.
Zou ik ook willen met dat geklungel met bedragen maar zo werkt het helaas niet altijd. Stel dat ze die fout bij 100000en hebben gemaakt, dan wordt het bedrag groot. Maar je kunt ook bellen met de mededeling dat dit niet de gang van zaken zou moeten zijn en dat je gewoon het afgesproken bedrag wilt hebben (dat bedrag ben je aangegaan met het contract) of dat je anders simpelweg overstapt. Misschien dat ze dan nog coulant willen zijn en alsnog het bedrag aanpassen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

0900 16 16 160 E0,15 per minuut :)

20*350ZO45°

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie collectiviteitskorting?
Ik zit bijvoorbeeld al 8 jaar bij Zilverenkruis en werk al 7 jaar bij een andere werkgever. De collectiviteitskorting is van mijn vorige werkgever zeg maar.

Nu is dit een hele interessante want ik krijg 10% korting op de basisverzekering en 15% op aanvullend en de tandartsverzekering. Daarnaast nog eens 9 extra behandelingen fysio bij 2 sterren aanvullend. Ik was altijd 3 sterren aanvullend, maar achteraf had het beter 2 sterren kunnen zijn. Omdat ik dan 21 behandelingen (i.p.v. 12) fysio kreeg. Vanaf de 21e behandeling neemt de basisverzekering het over i.v.m. mijn chronische aandoening. 3 sterren aanvullend was 27 behandelingen... dus eigenlijk altijd te ruim verzekerd geweest.

Maar hoe gaan jullie om met die collectiveitskorting? In mijn omgeving zie ik veel mensen die nog steeds via hun oude werkgever een dikke korting krijgen. Maar in hoeverre is hier controle op?

• haribold
  • Niet online
Hier een voorbeeldbrief:
Geachte heer, mevrouw,

Via de mail ontving ik uw bericht dat u een fout zou hebben gemaakt bij de berekening van mijn korting voor mijn zorgverzekering van 2014. Op mijn polis blijkt de premie ... euro hoger dan is overeengekomen. U heeft mij ter compensatie een bol.com-coupon aangeboden van 10 euro. Ik ga hiermee niet akkoord. Ik wil u verzoeken mijn premie aan te passen naar het juiste bedrag. De verkeerde premie is niet aan mij te wijten en ik vind uw mail daarover eerlijk gezegd nogal kinderlijk en gemakkelijk. Ik vertrouw op uw medewerking,

Met vriendelijke groet,
gegevens / verzekerdennummer etc.
Kun je invullen en versturen via https://applicaties.ander...omService.Pres/Email.aspx

Krijg je geen positief antwoord, dan nogmaals verzoeken de mail serieus te behandelen. Krijg je weer geen positief antwoord dan kun je via de site van Menzis een klacht indienen over Anderzorg via een mailformulier: https://www.secure.menzis.nl/web/show/id=631486

• Martinusz
Binnetie schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:01:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie collectiviteitskorting?
Ik zit bijvoorbeeld al 8 jaar bij Zilverenkruis en werk al 7 jaar bij een andere werkgever. De collectiviteitskorting is van mijn vorige werkgever zeg maar.

Nu is dit een hele interessante want ik krijg 10% korting op de basisverzekering en 15% op aanvullend en de tandartsverzekering. Daarnaast nog eens 9 extra behandelingen fysio bij 2 sterren aanvullend. Ik was altijd 3 sterren aanvullend, maar achteraf had het beter 2 sterren kunnen zijn. Omdat ik dan 21 behandelingen (i.p.v. 12) fysio kreeg. Vanaf de 21e behandeling neemt de basisverzekering het over i.v.m. mijn chronische aandoening. 3 sterren aanvullend was 27 behandelingen... dus eigenlijk altijd te ruim verzekerd geweest.

Maar hoe gaan jullie om met die collectiveitskorting? In mijn omgeving zie ik veel mensen die nog steeds via hun oude werkgever een dikke korting krijgen. Maar in hoeverre is hier controle op?
Als je gecontroleerd wordt ben je de l*l, je hebt geen recht op die korting, best kans dat je kunt terugbetalen dan. Hoeveel controle hierop is, geen idee....

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
haribold schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:42:
Hier een voorbeeldbrief:
[...]
Kun je invullen en versturen via https://applicaties.ander...omService.Pres/Email.aspx

Krijg je geen positief antwoord, dan nogmaals verzoeken de mail serieus te behandelen. Krijg je weer geen positief antwoord dan kun je via de site van Menzis een klacht indienen over Anderzorg via een mailformulier: https://www.secure.menzis.nl/web/show/id=631486
En dan?

• haribold
  • Niet online
Krijg je waar je recht op hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
martinusz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:20:
[...]
Als je gecontroleerd wordt ben je de l*l, je hebt geen recht op die korting, best kans dat je kunt terugbetalen dan. Hoeveel controle hierop is, geen idee....
Of je krijgt een keer serieuze kosten en je zorgverzekeraar gooit de collectiviteitskorting ineens voor je voeten. Want eigenlijk pleeg je gewoon fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Hoezo fraude? Waaruit blijkt dat er geen recht is op die korting? Allereerst bepaalt de Zorgverzekeringswet expliciet dat een overeenkomst tussen een werkgever en de verzekeraar voor collectiviteitskorting ook betrekking kan hebben op voormalige werknemers. De inhoud van die overeenkomst is waarschijnlijk helemaal niet bekend bij Binnetie en het lijkt me de simpele taak van de werkgever en verzekeraar om de controle op de collectiviteit te doen. Dan heb je nog de overeenkomst tussen Zilveren Kruis en verzekerde, waaruit niet de verplichting voortvloeit om zelf wijzigingen door te geven over je deelname aan de collectiviteit. En dan nog is fraude beperkt tot gevallen waarin je onterecht declareert. Ik zie helemaal geen grond voor Zilveren Kruis om korting terug te vorderen of fraude te constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
haribold schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:19:
Hoezo fraude? Waaruit blijkt dat er geen recht is op die korting? Allereerst bepaalt de Zorgverzekeringswet expliciet dat een overeenkomst tussen een werkgever en de verzekeraar voor collectiviteitskorting ook betrekking kan hebben op voormalige werknemers. De inhoud van die overeenkomst is waarschijnlijk helemaal niet bekend bij Binnetie en het lijkt me de simpele taak van de werkgever en verzekeraar om de controle op de collectiviteit te doen. Dan heb je nog de overeenkomst tussen Zilveren Kruis en verzekerde, waaruit niet de verplichting voortvloeit om zelf wijzigingen door te geven over je deelname aan de collectiviteit. En dan nog is fraude beperkt tot gevallen waarin je onterecht declareert. Ik zie helemaal geen grond voor Zilveren Kruis om korting terug te vorderen of fraude te constateren.
Weet je dat heel zeker? Vaak is in een clausule het recht op collectiviteit opgenomen en staat daar ook in vermeld dat je zelf moet doorgeven als die collectiviteit niet meer van toepassing is op jou als verzekerde. Dus ja, je pleegt fraude hiermee.

De controle zal niet erg strikt zijn aangezien je bij een pakje boter als 10% kunt krijgen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Wettelijk is niet vastgelegd dat met het beëindigen van je baan je deelname aan de collectiviteit van je werkgever ook daarmee eindigt. Er staat zelfs in de wet dat zo'n collectiviteit ook kan gelden voor voormalige medewerkers en in contracten met werkgevers wordt dit ook geregeld. Wat in de voorwaarden van Zilveren Kruis is geregeld, is dat je recht hebt op korting die hoort bij de collectiviteit waarin je deelneemt. Er is verder niets over geregeld in clausules, dus dat "vaak is het in een clausule opgenomen" gaat hier niet op. En het niet-nakomen van een overeenkomst (stel dat dat het geval zou zijn, wat het niet is) gelijkstellen aan fraude, is al helemaal een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
Heb het meegemaakt dat ik na het verlaten van mijn ouderlijk huis dat ik nog 3 jaar van de collectiviteitskorting gebruik kon maken (via de werkgever van mijn vader). Na het derde jaar een brief gekregen dat ik geen recht had op de korting vanwege niet meer thuiswonen. Vanaf toen had ik geen recht meer op de korting, heb niets met terugwerkende kracht moeten terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Misschien dat ze het checken wanneer een adreswijziging wordt doorgegeven. En dat je dan later een vroege kunt verwachten.
Fraude vind ik inderdaad ook een beetje een groot woord omdat ik hier onlangs pas achterkwam en eigenlijk vanuit de verzekeraar dan wel bericht had verwacht. Die zijn immers op de centen.

Een andere vraag, bij veel verzekeraars mag je elke 2 a 3 kaar brillen en lenzen declareren. Maar hoe wordt dat geregistreerd? Ik kan me voorstellen dat mensen elk jaar van zorgverzekeraar wisselen om dat te kunnen declareren. Ikzelf heb per jaar voor ongeveer 300 eu kosten aan lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Op jaarbasis is de vergoeding meestal al lager dan de premie die je voor het aanvullende pakket moet betalen. Dat is logisch, brillen en lenzen zijn nu eenmaal consumptiegoederen geworden en lenen zich niet voor verzekeren. Maar de 2 of 3 jaar geldt alleen in de relatie tussen de klant en de specifieke verzekeraar. Door steeds te wisselen van verzekeraar zou je dus ieder jaar kunnen declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrFl0ppY schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:32:
[...]

Weet je dat heel zeker? Vaak is in een clausule het recht op collectiviteit opgenomen en staat daar ook in vermeld dat je zelf moet doorgeven als die collectiviteit niet meer van toepassing is op jou als verzekerde. Dus ja, je pleegt fraude hiermee.

De controle zal niet erg strikt zijn aangezien je bij een pakje boter als 10% kunt krijgen.
De controle hoeft helemaal niet strikt te zijn. Het zal ze inderdaad weinig uitmaken bij normale kosten. Maar zodra jij plotseling 500000 euro ziektekosten hebt kan je er op rekenen dat ze gaan nadenken hoe ze die kosten kunnen verminderen. En BINGO....je hebt clausule 2345 sub d lid 3 overgeslagen waarin staat dat je moest melden als je van werkgever veranderde. En zelfs al mocht je in dat geval je korting houden, dan nog heb je je niet aan de voorwaarden gehouden. En dat is fraude en DUS is je verzekering niet geldig.
En misschien win je dat dan wel als je een advocaat inschakelt, maar zeker als jouw ziektekosten zo hoog zijn heb je andere dingen aan je hoofd

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 23-11-2013 12:31 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:08
Ik weet het niet hoor.. Ik heb nog nooit van iemand in mijn omgeving gehoord dat iemand last had met collectiviteitskorting waar ze geen recht op hadden. Nooit in het nieuws geweest of iets dergelijks. Volgens mij heb jij recht op die korting zodra je het contract ondertekent en kunnen ze hier niet meer op terug komen.

Mijn vrouw kreeg haar nieuwe polisblad van Salland en daar wordt ook korting aangeboden. Korting voor wat? Enige wat ik kan bedenken is korting omdat we vorig jaar via Independer hebben afgesloten. Zodra ik dit onderteken, kunnen ze me volgens mij weinig maken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Van mij mag je de gok nemen. Maar in het verleden zijn er met enige regelmaat dingen in het nieuws gekomen als een brandverzekering die weigerde uit te betalen omdat iemand had niet alle informatie had opgegeven die van belang kon zijn voor de verzekering. Daar vroegen ze expliciet naar.
En dat bleek dan te gaan om een 15 jaar ouder veroordeling voor het bezit van een paar gram hash toen de verzekeringsnemer 19 was. Uiteindelijk heeft de man dat gewonnen. Maar van dat soort zaken wordt je niet vrolijk en het kan jaren kosten voor het is afgehandeld. Verzekeringsmaatschappijen hebben advocaten in dienst die ze hoe dan ook moeten betalen. Of ze koffie zitten te drinken, of jou het leven zuur maken, hun loonkosten blijven gelijk. En ze kunnen dus alleen maar winnen.
Ik geloof zeker niet dat een verzekeringsmaatschappij moeilijk gaat doen om die 10% korting die je wel of niet krijgt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als jij een kwaal krijgt die ze de eerste 10 jaar een paar miljoen gaat kosten ze ineens heel inventief worden om te kijken of ze dat niet hoeven te betalen.
En juist dan wil je geen gezeur, want je bent blijkbaar serieus ziek.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag:

Via zorgkiezer.nl heb ik een offerte aangevraagd bij een zorgverzekeraar. Deze offerte was voor mijn situatie geschikt dus ik besloot hem af te sluiten. Echter ik ben nogal paranoïde om mijn BSN in te vullen in een website zonder enige vorm van encryptie en een https:// in de adresbalk. Ik kon kiezen voor de optie "geef door via zorgverzekering". Bij de bevestigingsmail staat alleen een premie die niet overeenkomt met de offerte...het scheelde bijna 11 euro.

Afin, dat leek mij een goede optie. Dus ik koos ervoor. Afgelopen vrijdag gaat de telefoon:
T: "Hallo met Jannekke, ik wil jouw BSN hebben"
ik: Heyy Jannekke, ik wil niet lullig doen, maar dat ga ik zeker niet doen. Wie ben jij en waarom wil je die zo graag?"
T: "Ja, ik ben van zorgkiezer.nl en heb hem nodig"
Ik: Maar de premie kwam niet overeen met de offerte, dus ik wil graag dat dit eerst klopt"
T: "Oh, ja...uhm...tja. Even geduld
Na een paar minuten krijg ik iemand anders aan de lijn die mij ook niet echt kan helpen en mij beloofd om terug te bellen. Nog niks van gehoord dus ik vertrouw het niet zo. Vooral door de manier waarop ik wordt teruggebeld en het feit dat de premie gewoon 11 euro verkeerd zit! Kan ik nu (ik heb nog geen BSN gegeven) ervanuitgaan dat ik een andere verzekering kan afsluiten bij diezelfde verzekeraar via de eigen website van die verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
haribold schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:21:
Op jaarbasis is de vergoeding meestal al lager dan de premie die je voor het aanvullende pakket moet betalen. Dat is logisch, brillen en lenzen zijn nu eenmaal consumptiegoederen geworden en lenen zich niet voor verzekeren. Maar de 2 of 3 jaar geldt alleen in de relatie tussen de klant en de specifieke verzekeraar. Door steeds te wisselen van verzekeraar zou je dus ieder jaar kunnen declareren.
Ik ga elke week naar de fysio dus ik heb al een 3 sterren aanvullende verzekering, na 20e behandeling wordt vanuit de basis vergoedt. Dus alleen voor de lenzen ging het mij niet om maar ik zag wel een puntje daarin zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:29

HaTe

haat niet

Ik wacht even totdat Independer weer de studentenversie van Zilverenkruis aanbied, zodat ik daar nog cashback van krijg. http://www.studentengoedverzekerd.nl/
€57,92 per maand met max ER

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
offtopic:
Over die collectiviteit... Had een keer Centraal Beheer aan de lijn over een inboedelverzekering, en gaf aan dat ik van baan veranderd was en welke gevolgen dat zou hebben voor mijn premie. Antwoord was vrij resoluut: absoluut geen, we blijven gewoon de korting hanteren. Ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zat te twijfelen tussen CZ en Achmea Zilveren Kruis (collectief via werkgever). Alles in een overzichtje gegooid, conclusie is dat CZ voor hetzelfde geld iets meer bied (in ons geval), echter wil mijn vriendin een volledige zorgkeuze hebben en ik niet. Dat kan dus niet bij CZ, het is allebei of niet. Jammer.
Verder ga ik het ditkeer in 1x betalen, scheelt 3% (mijn spaarrente is op dit moment 1% en het geld ligt er). Toch weer 50 euro. En niet elke maand geconfronteerd worden met relatief hoge premie terwijl ik het afgelopen jaar 0 zorg nodig heb gehad :P. En de zorg van mijn vriendin viel allemaal binnen het eigen risico.

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 24-11-2013 13:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!