Waarom nemen jullie niet apart een zorgverzekering, desnoods ieder bij een andere zorgverzekeraar?Sport_Life schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:06:
Ik zat te twijfelen tussen CZ en Achmea Zilveren Kruis (collectief via werkgever). Alles in een overzichtje gegooid, conclusie is dat CZ voor hetzelfde geld iets meer bied (in ons geval), echter wil mijn vriendin een volledige zorgkeuze hebben en ik niet. Dat kan dus niet bij CZ, het is allebei of niet. Jammer.
Verder ga ik het ditkeer in 1x betalen, scheelt 3% (mijn spaarrente is op dit moment 1% en het geld ligt er). Toch weer 50 euro. En niet elke maand geconfronteerd worden met relatief hoge premie terwijl ik het afgelopen jaar 0 zorg nodig heb gehad. En de zorg van mijn vriendin viel allemaal binnen het eigen risico.
Binnenkort ook maar weer eens kijken en vergelijken. Heb nu aanvullend en tandarts (beide de goedkoopste variant) en minimaal eigen risico. Ik zoek eigenlijk iets vergelijkbaars, vrije zorgkeuze en EU dekking is een vereiste (werelddekking zou fijn zijn indien dit niet veel extra kost). Ik betaal nu iets van 110€ / maand, als ik de prijzen hier zo bekijk dan moet dat wel iets lager kunnen? Eigen risico wil ik niet omhoog overigens (bewuste keuze).
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Voor Europa dekking zou ik ook naar doorlopende reisverzekeringen kijken. Voor mij was dat heel erg veel goedkoper dan via een zorgverzekeraar.
Mja, ik ga wel eens even een dagje de grens over. Niet heel vaak maar om nou elke keer voor een dag een reisverzekering af te sluiten?Sissors schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:36:
Voor Europa dekking zou ik ook naar doorlopende reisverzekeringen kijken. Voor mij was dat heel erg veel goedkoper dan via een zorgverzekeraar.
Daarom heeft hij het ook over doorlopende reisverzekeringen
20*350ZO45°
Totaal niet gezienRichard schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:44:
Daarom heeft hij het ook over doorlopende reisverzekeringen
Klinkt wel interessant in ieder geval, maar eens kijken dan wat zoiets moet kosten
Basiszorg is in Europa gewoon gedekt tegen Nederlands tarief, dus een weekendje bratwurst eten in Berlijn of wodka drinken in Helsinki kan je eigenlijk zonder extra zorgverzekering doen.Phyxion schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:25:
[...]
Mja, ik ga wel eens even een dagje de grens over. Niet heel vaak maar om nou elke keer voor een dag een reisverzekering af te sluiten?
Kan iemand mij vertellen of je gebit is verzekerd in de basisverzekering of dat je tandarts aanvullend moet nemen in geval van gebitsbeschadiging door een ongeval?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat moet uit een tandartsverzekering komen, basisverzekering dekt dat niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat zit inderdaad niet in de basisverzekering, maar ik vind de tandartsverzekeringen ook totaal niet interessant voor ongelukken. De verhouding tussen premie en het maximaal uit te keren bedrag is zo slecht dat het alleen loont als je zo goed als zeker die kosten gaat maken.martinusz schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:36:
Kan iemand mij vertellen of je gebit is verzekerd in de basisverzekering of dat je tandarts aanvullend moet nemen in geval van gebitsbeschadiging door een ongeval?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Klopt inderdaad, daarom heb ik ook de meest basic variant van de tandartsverzekering. Ik ga meestal 2x per jaar voor controle. Controle met wat tandsteen is meestal een 40 euro per keer. Zelfs met mijn meest basic variant van een tientje per maand kan eigenlijk al amper uit. Voor ongelukken hoef je het zeker niet te doen in ieder geval.
Kan je niet beter eens kijken naar een ongevallenverzekering? Bij FBTO kost dat een tientje per jaar, inclusief een dekking van €1000 tandheelkundige hulp bij ongevallen. Goede kans dat je ook nog wel ergens een betere dekking op dat vlak kan vinden voor een schappelijk bedrag. Het lijkt me dat je daar meer aan hebt dan aan een standaard tandartsverzekering als je een gezond gebit hebt.martinusz schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:36:
Edit: ik zie dat je bij JOOIN ook een losse ongevalsverzekering voor tandartskosten kan afsluiten. Dan kan je een hoger bedrag verzekeringen dan €1000, maar het is wel wat duurder (€1 premie per maand per €1000 verzekerd bedrag).
[ Voor 16% gewijzigd door ATS op 25-11-2013 15:15 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hmm, ik zit nu even te kijken naar die doorlopende reisverzekering. Wereldwijde dekking voor zorgkosten zijn bij de ANWB (compleet) maar 37€ per jaar. Voor de meest basic aanvullende verzekering ben je al snel 12€ per maand kwijt, zeg even 140€ per jaar.
We hebben aanvullende verzekering X:
Ik kan niet zeggen dat dit nou punten zijn waar ik wat aan heb (behalve spoedeisende zorg buitenland). Zijn er dan uberhaupt nog wel voordelen om aanvullend te nemen of kan je beter basis doen en doorlopende reisverzekering (die ook zorgkosten in het buitenland vergoed)?• Anticonceptie 100% (GVS)
• SOA consult 1 consult
• Spoedeisende zorg in het buitenland 100%
• Fysio- en oefentherapie Cesar / Mensendieck 80% (€ 150)
• Pruiken 100% (€ 50)
• Plakstrips Mammaprothese (per prothese) 100% (€ 50)
• Reparatie / Inspectie orthopedisch schoeisel 100% (€ 30)
• Aanpassingen door orthopedisch schoenmaker confectiezolen 100% (€ 25)
• Plaswekker 100%
• Correctie oren voor kinderen t/m 12 jaar 100%
• Leefstijltraining 100% (€ 100)
• Fitness 100% (€ 25)
• Sportmedische keuring 100% (€ 114)
• Stottertherapie 100% (€ 350)
• Alternatieve geneeswijzen / Therapieën en geneesmiddelen 80% (€ 100)
• Voetbehandeling / podotherapieën 100% (€ 70)
Verwijderd
Ik wil een polis oversluiten naar anderzorg via de social shop. Hoe gaat dat in zn werk? Als ik naar iemand z'n social shop ga en erop klik kom ik gewoon op de normale anderzorg website
Aanmelden bij Anderzorg, zodra de aanvraag bevestigd wordt ontvang je een email van de Social shop.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:18:
Ik wil een polis oversluiten naar anderzorg via de social shop. Hoe gaat dat in zn werk? Als ik naar iemand z'n social shop ga en erop klik kom ik gewoon op de normale anderzorg website
Ik heb bij Centraal Beheer gedreigd om alle verzekeringen op te pakken en naar de concurrent te gaan, wanneer men mij niet dezelfde korting geeft, als die ik via m'n werkgever had.evleerdam schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:07:
Ik weet het niet hoor.. Ik heb nog nooit van iemand in mijn omgeving gehoord dat iemand last had met collectiviteitskorting waar ze geen recht op hadden. Nooit in het nieuws geweest of iets dergelijks. Volgens mij heb jij recht op die korting zodra je het contract ondertekent en kunnen ze hier niet meer op terug komen.
Ze laten me nog liever gaan. Dat geeft ongeveer aan hoe streng ze zijn. Kan me voorstellen dat zodra er iets aan de hand is wat veel geld gaat kosten, men de collectiviteitskorting voor je voeten gooit.
[ Voor 22% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 25-11-2013 15:36 ]
Ik heb ook netjes via een SocialShop een verzekering afgesloten, geen bevestiging gehad per mail. En diegene, wiens SocialShop ik gebruikt hebt, staat de teller ook nog steeds op "0 mensen" die via hem besteld hebben.petervandenberg schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:32:
[...]
Aanmelden bij Anderzorg, zodra de aanvraag bevestigd wordt ontvang je een email van de Social shop.
Deze tekst heb ik daarom ook heel erg goed bewaard, net als de link van de SocialShop:
Indien een Bezoeker of Shophouder niet uiterlijk 1 april 2014 de Beloning(en) heeft ontvangen waarop hij/zij meent recht te hebben, dan dient hij/zij daartegen uiterlijk 1 juni 2014 via www.anderzorg.nl/tipeenvriend bij de Stichting te protesteren. Als niet uiterlijk 1 juni 2014 bij de Stichting geprotesteerd is tegen het niet (volledig) ontvangen van de Beloning(en), vervalt het recht op betaling van die Beloning(en).
20*350ZO45°
Correct me if wrong, maar is dat niet juist het probleem? Het is gedekt tegen Nederlands tarief, als het duurder wordt heb je een probleem. Zal geloof ik ook afhangen per verzekeraar, maar van wat ik begreep bij Anderzorg toen ik tijd geleden ernaar keek werd het alleen tot hoeveel het in Nederland kost betaald.Termi schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:01:
[...]
Basiszorg is in Europa gewoon gedekt tegen Nederlands tarief, dus een weekendje bratwurst eten in Berlijn of wodka drinken in Helsinki kan je eigenlijk zonder extra zorgverzekering doen.
Dat was mijn conclusie idd ook. En een reisverzekering vergoedt nog wel wat meer dingen. (Zelf vind ik het onzinnig om als je in Nederland je telefoon doorspoelt het niet verzekerd te hebben, en in het buitenland wel, maar goed als het er toch bij zit).Phyxion schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:16:
Hmm, ik zit nu even te kijken naar die doorlopende reisverzekering. Wereldwijde dekking voor zorgkosten zijn bij de ANWB (compleet) maar 37€ per jaar. Voor de meest basic aanvullende verzekering ben je al snel 12€ per maand kwijt, zeg even 140€ per jaar.
[...]
Ik kan niet zeggen dat dit nou punten zijn waar ik wat aan heb (behalve spoedeisende zorg buitenland). Zijn er dan uberhaupt nog wel voordelen om aanvullend te nemen of kan je beter basis doen en doorlopende reisverzekering (die ook zorgkosten in het buitenland vergoed)?
Vorig jaar ben ik via de SocialShop overgestapt en toen ontving ik netjes bevestigingsmailtjes. Goed in de gaten houden dan in ieder geval. Het uitbetalen is ook vele maanden later, dus daar moet je op letten.Richard schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:40:
[...]
Ik heb ook netjes via een SocialShop een verzekering afgesloten, geen bevestiging gehad per mail. En diegene, wiens SocialShop ik gebruikt hebt, staat de teller ook nog steeds op "0 mensen" die via hem besteld hebben.
Deze tekst heb ik daarom ook heel erg goed bewaard, net als de link van de SocialShop:
[...]
Hmm oke, zal mijn verzekeringen eens nalopen...misschien is het ergens al gedekt.Woy schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:47:
[...]
Dat zit inderdaad niet in de basisverzekering, maar ik vind de tandartsverzekeringen ook totaal niet interessant voor ongelukken. De verhouding tussen premie en het maximaal uit te keren bedrag is zo slecht dat het alleen loont als je zo goed als zeker die kosten gaat maken.
Zo, mijn inschrijving bij Zilveren Kruis Achmea voor 2014 is de virtuele deur uit.
€60 en een paar duppies per maand. Scheelt flink met de €120 die ik een paar jaar geleden nog betaalde. Zou het systeem dan eindelijk werken, nu?
€60 en een paar duppies per maand. Scheelt flink met de €120 die ik een paar jaar geleden nog betaalde. Zou het systeem dan eindelijk werken, nu?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
In de meeste landen is het ongeveer even duur (Duitsland, Zwitserland) of goedkoper dan in Nederland (Engeland).Sissors schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:42:
[...]
Correct me if wrong, maar is dat niet juist het probleem? Het is gedekt tegen Nederlands tarief, als het duurder wordt heb je een probleem. Zal geloof ik ook afhangen per verzekeraar, maar van wat ik begreep bij Anderzorg toen ik tijd geleden ernaar keek werd het alleen tot hoeveel het in Nederland kost betaald.
En als het wat duurder is gaat je dat echt geen duizenden euro's kosten.
Je moet alleen erg oppassen als je naar de VS gaat. Daar is het veel duurder dan in Nederland, daar kan het volkomen uit de hand lopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 25-11-2013 19:40 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb me zojuist aangemeld bij AnderZorg via de Social Shop, en kreeg meteen een bevestigingsmail van AnderZorg, en een van de Social Shop. Het enige vreemde is dat je tijdens / na het aanmeldingsproces bij Anderzorg niks ziet van de Social Shop korting. In de bevestigingsmail van de Social Shop zie je pas dat je daar nog geld van moet krijgen.petervandenberg schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:59:
[...]
Vorig jaar ben ik via de SocialShop overgestapt en toen ontving ik netjes bevestigingsmailtjes. Goed in de gaten houden dan in ieder geval. Het uitbetalen is ook vele maanden later, dus daar moet je op letten.
[ Voor 48% gewijzigd door abalone op 25-11-2013 21:13 ]
Ik krijg ook een emailbevestiging van een aanvraag via mijn social shop, dus als het die van mij is moet je me even een dm sturen, dan kan ik vertellen of je aanvraag voorbij is gekomen. En anders moet je even de persoon dm-en van wie de shop wel is.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vergelijk jij ook de polisvoorwaarden of alleen de prijs? Paar jaar geleden was het (wettelijk) eigen risico een stuk lager, en (volgens mij) de voorwaarden een stuk breder. Lijkt eerder alsof er meer keuze is, goedkoop en veel risico, of duur en weinig risico.Mx. Alba schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:30:
Zo, mijn inschrijving bij Zilveren Kruis Achmea voor 2014 is de virtuele deur uit.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dan heb jij zojuist een mail van mijn aanmelding gehad! Thanks!Rudedadude schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:58:
Ik krijg ook een emailbevestiging van een aanvraag via mijn social shop, dus als het die van mij is moet je me even een dm sturen, dan kan ik vertellen of je aanvraag voorbij is gekomen. En anders moet je even de persoon dm-en van wie de shop wel is.
Qua collectiviteit zou ik wel oppassen, het is wachten tot er een verzekering ergens de kleine lettertjes opneemt en/of toe gaat passen, waarbij hoge zorgkosten niet worden vergoed vanwege onterechte korting. Alhoewel het wel een flinke deuk in het imago zal krijgen, dat is waarschijnlijk ook de reden dat het niet zo snel zal gebeuren. Toch wel raar dat er niets over bekend is/wordt gemaakt.ebia schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:05:
offtopic:
Over die collectiviteit... Had een keer Centraal Beheer aan de lijn over een inboedelverzekering, en gaf aan dat ik van baan veranderd was en welke gevolgen dat zou hebben voor mijn premie. Antwoord was vrij resoluut: absoluut geen, we blijven gewoon de korting hanteren. Ook weer opgelost
[ Voor 50% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2013 22:45 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Alles begint al goed bij Anderzorg...
Ik heb 2 mails gestuurd, 1 naar Anderzorg mbt de "verkeerde" berekening van de jaarpremie en 1 naar de beheerders van de Social Shop.
E-mail Anderzorg:
Geachte heer/mevrouw,
Via de mail ontving ik uw bericht dat u een fout zou hebben gemaakt bij de berekening van mijn korting voor mijn zorgverzekering van 2014. Omdat ik voor een jaarbetaling heb gekozen gaf uw website aan dat het mij €715,92 zou gaan kosten. Dit vond ik een hele mooie deal en daarom besloot ik het direct aan te vragen. Na de aanvraag kreeg ik een bevestiging binnen en ging ik er vanuit dat het wel goed zou komen. Totdat ik op donderdag 21-11-2013 een email van u binnen kreeg en daarin stelt dat u een fout heeft gemaakt met de premieberekening. Vervolgens besluit u ook nog eens om uzelf niet aan de afgesproken jaarpremie te houden en wilt u de premie verhogen naar €724,56. De verkeerde premie is niet aan mij te wijten en ik vind uw mail daarover eerlijk gezegd nogal kinderlijk en gemakkelijk. U hoopt eronderuit te komen door een waardeloze coupon van Bol.com van €10,- te verstrekken. Dit vind ik ongewenst en onacceptabel en vraag u langs deze weg om uzelf aan de afgesproken premieberekening te houden en een jaarpremie van €715,92 aan te houden.
Graag ontvang ik binnen 2 weken een bevestiging met de juiste afgesproken jaarpremie van €715,92.
Ik vertrouw op uw medewerking...
E-mail Social Shop:
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik weten waarom er nog geen verkopen bijgeschreven zijn terwijl het wel zo is. Tot nu toe hebben 2 a 3 mensen een Anderzorg zorgverzekering via mijn shop aangevraagd.
Verder heb ik ook geen e-mail ontvangen bij iedere verkoop. Hieronder staat dat het wel zo hoort...
Waar wordt mijn e-mailadres voor gebruikt?
We gebruiken je e-mailadres om je op de hoogte te brengen van de status van je shop. Zo ontvang je bv. een e-mail als iemand iets bij je koopt en als iemand in je shop reageert. Verder wordt je e-mailadres nergens voor gebruikt zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Als je je e-mailinstellingen wil wijzigen, dan kan dat hier.
Link: (van de Social Shop)

E-mail Anderzorg:
Geachte heer/mevrouw,
Via de mail ontving ik uw bericht dat u een fout zou hebben gemaakt bij de berekening van mijn korting voor mijn zorgverzekering van 2014. Omdat ik voor een jaarbetaling heb gekozen gaf uw website aan dat het mij €715,92 zou gaan kosten. Dit vond ik een hele mooie deal en daarom besloot ik het direct aan te vragen. Na de aanvraag kreeg ik een bevestiging binnen en ging ik er vanuit dat het wel goed zou komen. Totdat ik op donderdag 21-11-2013 een email van u binnen kreeg en daarin stelt dat u een fout heeft gemaakt met de premieberekening. Vervolgens besluit u ook nog eens om uzelf niet aan de afgesproken jaarpremie te houden en wilt u de premie verhogen naar €724,56. De verkeerde premie is niet aan mij te wijten en ik vind uw mail daarover eerlijk gezegd nogal kinderlijk en gemakkelijk. U hoopt eronderuit te komen door een waardeloze coupon van Bol.com van €10,- te verstrekken. Dit vind ik ongewenst en onacceptabel en vraag u langs deze weg om uzelf aan de afgesproken premieberekening te houden en een jaarpremie van €715,92 aan te houden.
Graag ontvang ik binnen 2 weken een bevestiging met de juiste afgesproken jaarpremie van €715,92.
Ik vertrouw op uw medewerking...
E-mail Social Shop:
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik weten waarom er nog geen verkopen bijgeschreven zijn terwijl het wel zo is. Tot nu toe hebben 2 a 3 mensen een Anderzorg zorgverzekering via mijn shop aangevraagd.
Verder heb ik ook geen e-mail ontvangen bij iedere verkoop. Hieronder staat dat het wel zo hoort...
Waar wordt mijn e-mailadres voor gebruikt?
We gebruiken je e-mailadres om je op de hoogte te brengen van de status van je shop. Zo ontvang je bv. een e-mail als iemand iets bij je koopt en als iemand in je shop reageert. Verder wordt je e-mailadres nergens voor gebruikt zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Als je je e-mailinstellingen wil wijzigen, dan kan dat hier.
Link: (van de Social Shop)
Die ervaring deel ik.
Hoop niet dat je ook 5 werkdagen moet wachten op antwoord wanneer je een enge ziekte opgelopen hebt.
Hoop niet dat je ook 5 werkdagen moet wachten op antwoord wanneer je een enge ziekte opgelopen hebt.
Verwijderd
Er zijn maar weinig mensen hier die zich zorgen maken over de vrije zorgkeuze. Straks hebben jullie allemaal de goedkoopste zorgverzekering, maar als er toevallig een x iets gebeurt moet je A. €860 euro eigen risico betalen en B. heb je geen eigen keuze voor het ziekenhuis, dus kom je waarschijnlijk in het slechtste ziekenhuis helemaal aan de andere kant van de provincie te liggen. Achteraf blijkt goedkoop dan duurkoop en had je beter een paar tientjes meer kunnen betalen.
Veel vergelijkingssites zijn niet compleet, er missen altijd wel verzekeringen. Laatst kwam ik bij mijn zoektocht www.keuze.nl/zorgverzekering tegen. Tot mijn verbazing kwam ik achter een aantal zorgverzekeraars waar ik nog nooit van had gehoord. Ook kan je hier direct zien welke zorgverzekeraar vrije zorgkeuze heeft en welke niet. Wisten jullie bijv. dat UMC de goedkoopste zorgverzekering heeft met volledige vrije zorgkeuze? Dit voor maar 85,25 per maand bij 360 eigen risico (goedkoper nog dan de basis van Anderzorg) En dat independer etc. deze zorgverzekeraar totaal niet vermelden omdat ze hier geen vergoeding van ontvangen? Daarnaast komt Zilveren Kruis weer met een hele voordelige zorgverzekering van 83,13 euro, met hele goedkope aanvullende verzekeringen, bijv. €1000 tandarts voor €24,93 p/m.
Ook vind ik de detailpagina op keuze.nl erg overzichtelijk, het is nog niet allemaal perfect maar ze hebben duidelijk hun best gedaan als nieuwkomer op de markt. Je kan hier in totaal meer dan 40 verschillende zorgverzekeraars vergelijken, op sommige vergelijkingswebsites zijn dat er maar 15, en mist er dus 2/3 van het aanbod! Kijk dus even goed rond op meerdere sites!
Veel vergelijkingssites zijn niet compleet, er missen altijd wel verzekeringen. Laatst kwam ik bij mijn zoektocht www.keuze.nl/zorgverzekering tegen. Tot mijn verbazing kwam ik achter een aantal zorgverzekeraars waar ik nog nooit van had gehoord. Ook kan je hier direct zien welke zorgverzekeraar vrije zorgkeuze heeft en welke niet. Wisten jullie bijv. dat UMC de goedkoopste zorgverzekering heeft met volledige vrije zorgkeuze? Dit voor maar 85,25 per maand bij 360 eigen risico (goedkoper nog dan de basis van Anderzorg) En dat independer etc. deze zorgverzekeraar totaal niet vermelden omdat ze hier geen vergoeding van ontvangen? Daarnaast komt Zilveren Kruis weer met een hele voordelige zorgverzekering van 83,13 euro, met hele goedkope aanvullende verzekeringen, bijv. €1000 tandarts voor €24,93 p/m.
Ook vind ik de detailpagina op keuze.nl erg overzichtelijk, het is nog niet allemaal perfect maar ze hebben duidelijk hun best gedaan als nieuwkomer op de markt. Je kan hier in totaal meer dan 40 verschillende zorgverzekeraars vergelijken, op sommige vergelijkingswebsites zijn dat er maar 15, en mist er dus 2/3 van het aanbod! Kijk dus even goed rond op meerdere sites!
Joh, doe eerst eens even goed nakijken wat je roept.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
Er zijn maar weinig mensen hier die zich zorgen maken over de vrije zorgkeuze. Straks hebben jullie allemaal de goedkoopste zorgverzekering, maar als er toevallig een x iets gebeurt moet je A. €860 euro eigen risico betalen en B. heb je geen eigen keuze voor het ziekenhuis, dus kom je waarschijnlijk in het slechtste ziekenhuis helemaal aan de andere kant van de provincie te liggen. Achteraf blijkt goedkoop dan duurkoop en had je beter een paar tientjes meer kunnen betalen.
Vrije zorgkeuze geldt niet voor spoedeisende hulp, daar ga je altijd naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Alleen voor geplande operaties kan het voorkomen dat je naar een ander ziekenhuis moet. Daarnaast kun je ook gewoon zien welke ziekenhuizen/instellingen er afgesloten zijn, in mijn geval zijn alle instellingen en ziekenhuizen in de buurt gecontracteerd, dus het maakt geen fluit uit. (en nee ik woon niet in een grote stad)
Daarnaast staat het vrijwillig eigen risico compleet los van vrije zorgkeuze of niet.
edit: de consumentenbond heeft ook een zorgvergelijker, die is waarschijnlijk ook niet zo partijdig als independer etc..
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 26-11-2013 09:32 ]
Ik weet niet hoor, maar met 500 euro eigen risico scheelt AnderZorg bijna 15 euro premie t.o.v. UMC.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
[...]
Wisten jullie bijv. dat UMC de goedkoopste zorgverzekering heeft met volledige vrije zorgkeuze? Dit voor maar 85,25 per maand bij 360 eigen risico (goedkoper nog dan de basis van Anderzorg) En dat independer etc. deze zorgverzekeraar totaal niet vermelden omdat ze hier geen vergoeding van ontvangen?
Independer helemaal mee eens. Achmea is de grootste aandeelhouder in Independer, dat zegt mijns inziens genoeg.
[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-11-2013 09:43 ]
Die eigen risico "beloning" bij UMC stelt inderdaad niet zoveel voor (€13 p/m bij max. eigen risico).
[ Voor 18% gewijzigd door MrAcid op 26-11-2013 09:41 ]
Ik heb vorig jaar via jouw social shop een Anderzorg verzekering afgesloten. Enig idee of ik dat nu weer kan doen? Of is dat alleen voor nieuwe klanten? Ben bang voor het laatsteRudedadude schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:58:
Yamaha MT-09
Nog een nieuwe vegelijker, zag hem laatste op tv-reclame.
http://www.betch.nl/
A is onzin. Do the math. Door maximaal eigen risico (+€500) te nemen bespaar je €250 premie. Dus als je <€360 aan declarabele zorgkosten maakt heb je over het hele jaar gezien €250 winst. Als je ~€600 declarabele zorgkosten maakt draai je quitte. En als je >€860 declarabele zorgkosten maakt ben je over het hele jaar gezien €250 duurder uit. Ten eerste schat ik de kans dat ik met maximaal eigen risico €250 "winst" maak veel hoger in dan dat ik er €250 "verlies" door maak. Ten tweede kan dat extra financiële risico van €250 op jaarbasis wel dragen en is het een heel mooi principe dat je alleen dat moet verzekeren wat je niet kunt betalen...Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
B is ook onzin. Sowieso zijn er geen "slechte" ziekenhuizen in Nederland. Bovendien selecteren de verzekeraars niet alleen op prijs maar ook op kwaliteit. Geen enkele verzekeraar wil in het nieuws komen als de boeman die een patiënt naar een incompetent ziekenhuis heeft gestuurd omdat de betere ziekenhuizen "off limits" waren.
En stel dat ik wel ziek word en naar het ziekenhuis moet (de kans daarop acht ik sowieso heel klein) en ik ben niet tevreden over het ziekenhuis waar ze me naartoe sturen, dan stap ik het volgende jaar over naar een andere verzekeraar. Worst case scenario, ik krijg kanker ofzo - de beste oncologische ziekenhuizen zitten sowieso "in het pakket" en dan verlies ik het eerste jaar €250 maar de jaren erop kan ik gewoon overstappen naar een verzekering met minimaal eigen risico.
Kijk, principieel zie ik het probleem rondom vrije zorgkeuze wel. Maar je moet ook pragmatisch zijn. De zorg is gewoon veel te duur aan het worden. En selectief zijn in de ziekenhuizen waar de klanten van een verzekeraar heen kunnen is een relatief goede manier om de kosten te drukken. De minst slechte van twee kwaden, zegmaar...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die was laatst nogal buggie....als je basisverzekering + tandverzekering koos, kreeg je geen resultatenfRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:41:
Nog een nieuwe vegelijker, zag hem laatste op tv-reclame.
edit: Ah dat doet ie nu wel, alleen niet alle verzekeringen volgens mij, zie geen CZdirect bijvoorbeeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 26-11-2013 09:52 ]
Ik wacht bij Anderzorg ook nog op een antwoord (wat ik las van iemand anders hier gaat het erop neerkomen dat op de site hun jaarbetalingskorting fout stond), verbaasd me niet dat het wel wat dagen kost met de drukte die ze vast hebben.fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:20:
Die ervaring deel ik.
Maa wat is dat een onzinnige opmerking van jou. Als ik een enge ziekte heb opgelopen ga ik niet naar mijn zorgverzekeraar, maar ga ik naar een ziekenhuis. Als je huis in de fik staat ga je toch ook niet eerst je verzekeraar bellen, je gaat de brandweer bellen.
A. Oftewel 250 euro duurder uit dan met minimum eigen risico. Waarom maak jij je er geen zorgen over dat elk jaar je 250 euro duurder uit bent met je minimum eigen risico?Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
B. Ze sturen je niet naar een random ziekenhuis waarbij jouw specifieke behandeling het goedkoopste is, je hebt gewoon vrije keuze, binnen de lijst waar hun een contract mee hebben. Als je kijkt naar Anderzorg is dat nagenoeg elk ziekenhuis. Hier in de buurt is geen ziekenhuis waar geen contract mee is, oftewel waarom zou ik volledig vrije keuze willen als ik in de praktijk al gewoon vrije keuze heb?
Enkel bij de selectief polis van Achmea? zijn er echt weinig ziekenhuizen. Voor mij geen optie, dichtstbijzijnde ziekenhuis is dan 50km afstand ofzo, en daar heb ik geen zin in.
[ Voor 47% gewijzigd door Sissors op 26-11-2013 10:05 ]
Het is voor een verzekeraar niet voordelig je naar een "goedkoop slecht ziekenhuis" te sturen, beter het probleem snel en goed oplossen.
Dan hebben ze met de meeste ziekenhuizen afspraken dus het enige probleem van verder weg is de reiskosten voor je bezoek en jezelf bij evt nacontroles natuurlijk.
Prachtig die telkens terugkerende eigen risico rekensom, zo logisch en de meesten kunnen wel inschatten of het een echt risico is van €250,- of dat ze na iets meer dan twee jaar veel beter zitten door het risico te nemen.
Ik baal er echt wel van dat ik het eigen risico niet op max heb gezet want ik heb net even gekeken en inderdaad nog de max van 350 over en daar had ook meer kunnen staan dan hadden we mooi 240 in eigen zak gehouden.
Wel heel bizar trouwens dat verzekeraar FBTO voor extra module bij bestaande klanten zes maanden wachttijd heeft en bij nieuwe niet. Ik wil iets kleins wijzigen maar ben bij hun dus pas over zes maanden in de dekking die ik wil. Dat kost ze ons gezin waar ik anders niet moeilijk had gedaan over tientje prijsverschil stap ik daardoor over en zijn ze drie klanten kwijt.
Dan hebben ze met de meeste ziekenhuizen afspraken dus het enige probleem van verder weg is de reiskosten voor je bezoek en jezelf bij evt nacontroles natuurlijk.
Prachtig die telkens terugkerende eigen risico rekensom, zo logisch en de meesten kunnen wel inschatten of het een echt risico is van €250,- of dat ze na iets meer dan twee jaar veel beter zitten door het risico te nemen.
Ik baal er echt wel van dat ik het eigen risico niet op max heb gezet want ik heb net even gekeken en inderdaad nog de max van 350 over en daar had ook meer kunnen staan dan hadden we mooi 240 in eigen zak gehouden.
Wel heel bizar trouwens dat verzekeraar FBTO voor extra module bij bestaande klanten zes maanden wachttijd heeft en bij nieuwe niet. Ik wil iets kleins wijzigen maar ben bij hun dus pas over zes maanden in de dekking die ik wil. Dat kost ze ons gezin waar ik anders niet moeilijk had gedaan over tientje prijsverschil stap ik daardoor over en zijn ze drie klanten kwijt.
Wel als je op afspraak moet langskomen en niet weet welke zorgverlener je naar toe mag.Sissors schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:58:
[...]
Ik wacht bij Anderzorg ook nog op een antwoord (wat ik las van iemand anders hier gaat het erop neerkomen dat op de site hun jaarbetalingskorting fout stond), verbaasd me niet dat het wel wat dagen kost met de drukte die ze vast hebben.
Maa wat is dat een onzinnige opmerking van jou. Als ik een enge ziekte heb opgelopen ga ik niet naar mijn zorgverzekeraar, maar ga ik naar een ziekenhuis. Als je huis in de fik staat ga je toch ook niet eerst je verzekeraar bellen, je gaat de brandweer bellen.
Trek het ff iets breder i.p.v. iedere zin te ontleden. Dat we nu al 5 werkdagen moeten wachten op antwoord of je klant gaat worden of niet, geeft wel aan wat het serviceniveau is dat je mag verwachten wanneer je eenmaal klant bent.
Verwijderd
Het is inmiddels gecorrigeerd. Je krijgt 3% betalingskorting bij jaarbetaling.Sissors schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:58:
[...]
Ik wacht bij Anderzorg ook nog op een antwoord (wat ik las van iemand anders hier gaat het erop neerkomen dat op de site hun jaarbetalingskorting fout stond), verbaasd me niet dat het wel wat dagen kost met de drukte die ze vast hebben.
@Melick, zag het ja. Ik had me vraag al opgestuurd voordat dat was gecorrigeerd, ach misschien levert het nog een bol.com voucher op.
Anders klik ik op de zorgkiezer en kan ik het zien (oftewel elk ziekenhuis hier in de buurt dat ik ken mag ik naar toe).
Onafhankelijk van hoe snel je verzekeraar mailtjes beantwoord, je gaat daar toch niet op zitten wachten als je een ernstige ziekte hebt? Bij spoed ga je naar het eerste het beste ziekenhuis, bij iets meer tijd klop je het in de zorgvinder in, of weet je al van voor dat je je verzekering hebt afgesloten dat je gewoon naar het ziekenhuis in de buurt mag gaan.
En als je haast hebt bel je sowieso. Dat ga ik nu niet doen omdat in de wachtrij staan voor een jaarkorting waarvan ik weet dat hij foutief is nogal zonde van mijn geld is, maar bij mijn ernstige ziekte maak ik me niet zo druk over een paar euro daaraan kwijt zijn.
Als er spoed is bij mijn exotische ziekte: elke.fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:50:
[...]
Wel als je op afspraak moet langskomen en niet weet welke zorgverlener je naar toe mag.
Trek het ff iets breder i.p.v. iedere zin te ontleden. Dat we nu al 5 werkdagen moeten wachten op antwoord of je klant gaat worden of niet, geeft wel aan wat het serviceniveau is dat je mag verwachten wanneer je eenmaal klant bent.
Anders klik ik op de zorgkiezer en kan ik het zien (oftewel elk ziekenhuis hier in de buurt dat ik ken mag ik naar toe).
Onafhankelijk van hoe snel je verzekeraar mailtjes beantwoord, je gaat daar toch niet op zitten wachten als je een ernstige ziekte hebt? Bij spoed ga je naar het eerste het beste ziekenhuis, bij iets meer tijd klop je het in de zorgvinder in, of weet je al van voor dat je je verzekering hebt afgesloten dat je gewoon naar het ziekenhuis in de buurt mag gaan.
En als je haast hebt bel je sowieso. Dat ga ik nu niet doen omdat in de wachtrij staan voor een jaarkorting waarvan ik weet dat hij foutief is nogal zonde van mijn geld is, maar bij mijn ernstige ziekte maak ik me niet zo druk over een paar euro daaraan kwijt zijn.
Zoals ik al zei, we kunnen nu gaan miereneuken op woord/letterniveau, of je trekt het ff iets breder:
Dat we nu al 5 werkdagen moeten wachten op antwoord of je klant gaat worden of niet, geeft wel aan wat het serviceniveau is dat je mag verwachten wanneer je eenmaal klant bent.
Dat we nu al 5 werkdagen moeten wachten op antwoord of je klant gaat worden of niet, geeft wel aan wat het serviceniveau is dat je mag verwachten wanneer je eenmaal klant bent.
[ Voor 12% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-11-2013 11:26 ]
Ik maak voor mezelf de volgende afweging, wat verwacht ik dat in 10 jaar tijd dat er gaat gebeuren. Verwacht ik daarvan 5 jaren 860 aan ER op te maken-> ER omlaag. Verwacht ik 10 jaren 600 euro per jaar aan zorg te maken -> ER omlaag. Je kan natuurlijk nog een mix maken. (niet vergeten die 250 te sparen en niet op te maken). En dan heb je als voordeel ook nog dat je ziekte die in december ontwikkeld in januari met een lager ER kan laten verhelpen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:13:
Als jong persoon heb je gewoon veel minder kans op ziekte, ik denk dat jongeren met een laag ER met name betalen voor de ouderen.
Het is min of meer een kansspelletje, waar je zelf wat invloed op hebt.
Ik woon in een stad, de ziekenhuizen hier zijn gecontracteerd met alle zorgverzekeringen. Ik kies simpelweg voor de goedkoopste.
Ik ben ook aan het kijken welke zorgverzekering ik neem in 2014 en ik zit een beetje in de knoop met de keuze voor aanvullende fysiotherapie. Ik wil in 2014 een voorstekruisbandreconstructie uit laten voeren en als gevolg daarvan moet ik vrij lang revalideren (9 maand ofzo) waarbij ik 3x per week naar de fysio moet. Fysio kost +- 30 euro per behandeling geloof ik.
Nu ging ik er vanuit dat dit vergoed wordt vanuit de basis verzekering vanaf de 21e behandeling (bron). Als ik het een beetje goed heb bekeken is de meest voordelige optie voor mij om een aanvullende dekking te kiezen waarbij t/m 18 behandelingen worden vergoed, 2 behandelingen zelf te betalen en de rest wordt dan vergoed vanuit de basisverzekering.
Nu vraag ik mij af waarom bijv. Menzis aanvullende modulen waarbij t/m 40 fysiobehandelingen vergoed worden. Klopt mijn redenering niet, of is dit specifiek voor behandelingen die geheel niet worden vergoed vanuit de basisverzekering?
(vraag ook al gesteld aan Menzis maar nog steeds geen antwoord....)
Nu ging ik er vanuit dat dit vergoed wordt vanuit de basis verzekering vanaf de 21e behandeling (bron). Als ik het een beetje goed heb bekeken is de meest voordelige optie voor mij om een aanvullende dekking te kiezen waarbij t/m 18 behandelingen worden vergoed, 2 behandelingen zelf te betalen en de rest wordt dan vergoed vanuit de basisverzekering.
Nu vraag ik mij af waarom bijv. Menzis aanvullende modulen waarbij t/m 40 fysiobehandelingen vergoed worden. Klopt mijn redenering niet, of is dit specifiek voor behandelingen die geheel niet worden vergoed vanuit de basisverzekering?
(vraag ook al gesteld aan Menzis maar nog steeds geen antwoord....)
...
Fysiotherapie wordt alleen maar voor de lange termijn vergoed voor chronische aandoeningen. Je kan echter ook goed ergens last van hebben wat niet op die lijst staat, maar waar je wel veel voor naar de fysio moet. Dan bied zo'n verzekering wel uitkomst.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ah, juist ja, stom dat ik daar niet aan gedacht heb.Hooglander1 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:12:
Fysiotherapie wordt alleen maar voor de lange termijn vergoed voor chronische aandoeningen. Je kan echter ook goed ergens last van hebben wat niet op die lijst staat, maar waar je wel veel voor naar de fysio moet. Dan bied zo'n verzekering wel uitkomst.
...
Nee, het geldt alleen voor nieuwe klanten. Overstappen loont in het algemeen (doe ik bijvoorbeeld wel jaarlijks van energieleverancier), maar ik weet niet of er nog andere zorgaanbieders met welkomstpremies zijn die tot een in totaal voordeliger aanbod leiden.Bergie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:41:
[...]
Ik heb vorig jaar via jouw social shop een Anderzorg verzekering afgesloten. Enig idee of ik dat nu weer kan doen? Of is dat alleen voor nieuwe klanten? Ben bang voor het laatste
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Sowieso overstappen dus, het wordt wel niet snel beter maar slechter af ben je ook niet. Dan volgend jaar weer terug switchen voor die bonus
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ben (als Nederlander) begin juli dit jaar in Duitsland door een verkeersongeval in een ziekenhuis terecht gekomen. De kosten die zijn gemaakt zouden m'n eigen risico wel redelijk leeg plunderen nam ik aan, maar tot m'n verbazing heb ik er nu 4,5 maand later nog steeds niks van gehoord.
Weet iemand van jullie hoe dat in zo'n situatie in Duitsland zit of vanaf wanneer ik er van uit kan gaan dat ik hier niks voor hoef te betalen?
Weet iemand van jullie hoe dat in zo'n situatie in Duitsland zit of vanaf wanneer ik er van uit kan gaan dat ik hier niks voor hoef te betalen?
Ik weet het niet zeker, maar ik zou zeker nog een rekening verwachten. Zelfs bij behandelingen in Nederlandse ziekenhuizen kost het soms meer dan een jaar voordat er een rekening op de mat valt, dus ik kan me voorstellen dat het bij een buitenlandse behandeling ook lang kan duren.-DG- schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:04:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nu mooie aanbieding via mijn werk van BeterDichtbij
Basispremie: 95 euro
Aanvullend met onbeperkt tandarts 7.91
incl. 20x fysio
En mocht ik meer nodig hebben zit er een beterdichtbij bon bij ter waarde van 250 euro die voor een zorg product mag inzetten (bijv. extra Fysio)
Dus voor mijn berekening kom ik op het volgende uit:
Max eigen risico: 72 euro
+ aanvullend 7.91
--------------------------
79.91 per maand
958,92 per jaar
incl. 20x fysio
En mocht ik meer nodig hebben zit er een beterdichtbij bon bij ter waarde van 250 euro die voor een zorg product mag inzetten (bijv. extra Fysio)
+ aanvullend 7.91
79.91 per maand
958,92 per jaar
Ik heb mijn berekening ook gemaakt, maar wat een uitzoek werk 
Ik heb ook gekozen voor de maximale eigen risico. Die €860 gaat in december op een aparte spaarrekening voor het geval dat ik toch zorg nodig heb. En premie per jaar.
Voor de tandarts schat ik dat mijn kosten niet hoger gaan zijn als mijn premie + 25% eigen bijdrage (kosten tot €250 met 75% vergoeding). Ben wel benieuwd of de tandarts het steeds nodig vind om een keer per jaar foto's te maken...
Voor mijn vrouw hebben we wel het minimale eigen risico en extra fysio, gezien mijn zoon dat ook krijgt Dat is bij ons de grootste zorg vrager
Ik heb ook gekozen voor de maximale eigen risico. Die €860 gaat in december op een aparte spaarrekening voor het geval dat ik toch zorg nodig heb. En premie per jaar.
Voor de tandarts schat ik dat mijn kosten niet hoger gaan zijn als mijn premie + 25% eigen bijdrage (kosten tot €250 met 75% vergoeding). Ben wel benieuwd of de tandarts het steeds nodig vind om een keer per jaar foto's te maken...
Voor mijn vrouw hebben we wel het minimale eigen risico en extra fysio, gezien mijn zoon dat ook krijgt Dat is bij ons de grootste zorg vrager
Die bon is toch alleen te gebruiken na een ongeval?hhoekstra schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:17:
Nu mooie aanbieding via mijn werk van BeterDichtbij
incl. 20x fysio
+ aanvullend 7.91
79.91 per maand
958,92 per jaar
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Weet iemand of vanuit de basis alle huisartsen 100% vergoed zijn? Want ik wil overstappen naar Anderzorg, maar zie mijn huisarts niet tussen de zorgvinder staan.
Extra kosten die je hiervoor zou krijgen worden toch gewoon vergoed door je reisverzekering.-DG- schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:04:
Ik ben (als Nederlander) begin juli dit jaar in Duitsland door een verkeersongeval in een ziekenhuis terecht gekomen. De kosten die zijn gemaakt zouden m'n eigen risico wel redelijk leeg plunderen nam ik aan, maar tot m'n verbazing heb ik er nu 4,5 maand later nog steeds niks van gehoord.
Alleen als de verzekering ook dekking voor zorgkosten heeft, en dat is lang niet altijd het gevalWolly schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:58:
[...]
Extra kosten die je hiervoor zou krijgen worden toch gewoon vergoed door je reisverzekering.
Goed dat je het zegt, aan de reisverzekering had ik nog niet gedacht. Even kijken hoe dat zit.Wolly schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:58:
[...]
Extra kosten die je hiervoor zou krijgen worden toch gewoon vergoed door je reisverzekering.
@Woy: Ik wacht in ieder geval gerust af dan, en neem inderdaad ook aan dat het nog wel komt dan.
Ter informatie, vorig jaar had ik een 'probleem' met AnderZorg, ze waren overgeschakeld naar automatische incasso voor zorgkosten, en als je dat niet wilde moest je het expliciet aangeven en 50 cent voor je acceptgiro betalen. Prima vond ik, wil lekker automatische incasso, scheelt me werk.fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:25:
Zoals ik al zei, we kunnen nu gaan miereneuken op woord/letterniveau, of je trekt het ff iets breder:
Ik naar tandarts, om één of andere reden gaan tandartskosten naar AnderZorg die het direct aan mij doorsturen gezien dat niet verzekerd is. Met acceptgiro + 50 cent extra daarvoor.
Oftewel ik neem contact op met AnderZorg dat dat niet klopt, ik heb niks gedaan, dus had het naar automatische incasso moeten overgaan. Hier de tijd die het me van begin tot einde heeft gekost om dat te regelen:
Start Date: 2013-23-04 07:23:23
End Date: 2013-28-04 07:28:38
Oftewel 5 minuten via hun chat. (Conclusie was overigens dat ze niet makkelijk meer automatische incasso op die rekening konden doen, dus de vraag of ik gewoon acceptgiro minus 50 cent wilde betalen, dat heb ik gedaan en dat is allemaal goed gekomen).
Zelfs voor mijn Nederlandse ziekenhuis bezoek moest ik 11 maanden wachten. Mijn vrouw precies hetzelfde. Zou dus nog niet te vroeg juichen.-DG- schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:04:
[ Voor 66% gewijzigd door evleerdam op 26-11-2013 20:37 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dat is voorlopig zo, ook ik had op basis van hun eigen lijstje zoiets: hmm, misschien toch maar overstappen. Maar lees je verder op hun site, dan kom je dit tegen:Sissors schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:58:
[...]
Enkel bij de selectief polis van Achmea? zijn er echt weinig ziekenhuizen. Voor mij geen optie, dichtstbijzijnde ziekenhuis is dan 50km afstand ofzo, en daar heb ik geen zin in.
En gezien het feit dat ze dit jaar gewoon met alle ziekenhuizen bij mij in de omgeving een contract hadden, zie ik niet in hoe dat plotseling in 1 jaar kan wijzigen. Maar mocht vrije zorgkeuze mij wel wat lijken en veilig kiezen voor alleen het wettelijk eigen risico, dan kom ik eerder uit op Besured, die voortspringt uit VGZ. En of ik nu bij de tak van UVIT (o.a. VGZ/Univé) zit of Achmea (o.a. Zilveren Kruis, FBTO) maakt me geen klap uit. Zelfs met deze premies maken ze als nog een flinke jaarwinst.Let op: dit is een impressie. Alleen de hoofdlocaties van de geselecteerde ziekenhuizen staan aangegeven. De komende weken kunnen er eventueel nog ziekenhuizen aan de lijst worden toegevoegd.
Punt is: vrije zorgkeuze boeit me niks, wat ik maandelijks kwijt ben wel. En als ik kies voor Besured met 81,25 x 12 + 360 = 1338,24 of voor ZK selectief met 58,92 x 12 + 860 = 1567,04 maximaal kwijt loop ik dus een effectief risico van 1567,04 - 1338,24 = 228,80. Maar gezien mijn medicijnkosten/tandartsconsult toch niet boven de 600 euro uitkomen, doe ik er als chronisch zieke verstandiger aan maar voor 860 te kiezen ipv 360. Bovendien kan ik met het verschil in premie (81,25-58,92 = 22,33) grofweg 268 euro extra sparen op jaarbasis. Welnu, dan ben ik al een end op weg naar die 360 die ik toch al af moet tikken. Terwijl dat andersom enkel op gaat aan meer en meer premie zonder er ook maar iets extra's voor terug te krijgen. Ja, vrije keuze. Leuk, vrije keuze waar ik dus extra voor betaal, terwijl de keuze al reuze is aan gecontracteerde aanbieders.
Wanneer ik zoek naar mijn huisarts zie ik die wel bij 2013 staan, maar nog niet bij 2014. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er dan nog iets administratief geregeld moet worden voordat hij ook wordt toegevoegd binnen de zorgvinder voor 2014. Wanneer ik namelijk zoek binnen mijn postcodegebied vind ik binnen een straal van 5km in 2013 125 huisartsen en voor 2014 er nog maar 54. Het lijkt me stug dat ze opeens meer dan de helft van de contracten stopzetten.darksnake88 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:37:
Weet iemand of vanuit de basis alle huisartsen 100% vergoed zijn? Want ik wil overstappen naar Anderzorg, maar zie mijn huisarts niet tussen de zorgvinder staan.
Dus het rechtstreekse antwoord is nee: bij Anderzorg zijn niet per definitie alle huisartsen vergoed, maar als je hebt gezocht naar zorgaanbieders in 2014 dan kan het zijn dat hij/zij er nog niet tussen staat. Als dat ook zo is voor 2013 dan is het denk ik wel goed om het nog even voor de zekerheid na te vragen bij huisarts of Anderzorg hoe het zit.
Dit is de reactie die ik van de beheerders van de Social Shop kreeg.
Beste ...,
Bedankt voor je mail. Kan je mij vertellen wanneer deze personen zich via jouw shop hebben aangemeld? Indien zij zich vorige week maandag of dinsdag hebben aangemeld is het mogelijk dat zij de bevestiging later ontvangen dan gebruikelijk.
Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Esmee | Social Shop
Graag wil ik de mensen, die een Anderzorg zorgverzekering via mijn Social Shop hebben aangevraag, vragen of ze via DM hun naam en de datum van de aanvraag doorgeven. Dan ga ik er achter aan...
Inmiddels heb ik vandaag een email gehad van de Social Shop en er staat dat er 1 aanvraag is gedaan.
Beste ...,
Bedankt voor je mail. Kan je mij vertellen wanneer deze personen zich via jouw shop hebben aangemeld? Indien zij zich vorige week maandag of dinsdag hebben aangemeld is het mogelijk dat zij de bevestiging later ontvangen dan gebruikelijk.
Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Esmee | Social Shop
Graag wil ik de mensen, die een Anderzorg zorgverzekering via mijn Social Shop hebben aangevraag, vragen of ze via DM hun naam en de datum van de aanvraag doorgeven. Dan ga ik er achter aan...
Inmiddels heb ik vandaag een email gehad van de Social Shop en er staat dat er 1 aanvraag is gedaan.
Yes, ik zit hier sinds begin dit jaar en het loopt verder zonder problemen. In het begin even wat opstartprobleempjes gehad, Anderzorg had de opzegging niet goed verwerkt, maar dat lag eerder aan Anderzorg dan Promovendum. Het scheelt toch weer 60 euro per jaar tov Anderzorg, dus ik blijf lekker zittenWokschotel schreef op woensdag 20 november 2013 @ 06:06:
Ik heb gisteren de aanbiedingen binnen gekregen voor de collectieve verzekeringen via mijn werk. Ik denk er over om over te stappen naar Promovendum, gezien de lage premie en toch volledige keuzevrijheid. Ik zit vanwege medicijnen vast aan een ER van 360 euro, ik ga daar in een jaar namelijk dik en dik overheen (62 euro per maand kosten de medicijnen). Zijn er Tweakers die ervaring hebben met Promovendum?
Wat ik als antwoord kreeg van Anderzorg:Rudedadude schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:11:
[...]
Wanneer ik zoek naar mijn huisarts zie ik die wel bij 2013 staan, maar nog niet bij 2014. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er dan nog iets administratief geregeld moet worden voordat hij ook wordt toegevoegd binnen de zorgvinder voor 2014. Wanneer ik namelijk zoek binnen mijn postcodegebied vind ik binnen een straal van 5km in 2013 125 huisartsen en voor 2014 er nog maar 54. Het lijkt me stug dat ze opeens meer dan de helft van de contracten stopzetten.
Dus het rechtstreekse antwoord is nee: bij Anderzorg zijn niet per definitie alle huisartsen vergoed, maar als je hebt gezocht naar zorgaanbieders in 2014 dan kan het zijn dat hij/zij er nog niet tussen staat. Als dat ook zo is voor 2013 dan is het denk ik wel goed om het nog even voor de zekerheid na te vragen bij huisarts of Anderzorg hoe het zit.
Bedankt voor je interesse in Anderzorg.
Gezondheids Centrum ***** staat inderdaad niet in onze Zorgvinder. Maar Anderzorg heeft met alle huisartsen en huisartsenposten een overeenkomst gesloten voor 2014. Via onderstaande link vind je hier meer informatie over.
http://www.anderzorg.nl/w...en/Huisartsenzorg2014.htm
Dus via de zorgvinder gaat het om extra afspraken met huisartsen (ketenzorg).
5 Dagen en 5 minuten vind ik toch wel een lange chatSissors schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:18:
[...]
Start Date: 2013-23-04 07:23:23
End Date: 2013-28-04 07:28:38
Oftewel 5 minuten via hun chat. (Conclusie was overigens dat ze niet makkelijk meer automatische incasso op die rekening konden doen, dus de vraag of ik gewoon acceptgiro minus 50 cent wilde betalen, dat heb ik gedaan en dat is allemaal goed gekomen).
Ik heb eigenlijk een ander vraagje.
Als ik val met de fiets en heb alleen de basis verzekering heb ik dacht recht op tandarts zorg? Naar mijn weten niet, alleen als het door de kaakchirurug wordt behandeld is het basiszorg anders moet je hier voor een av tandarts verzekering hebben of ongevallenverzekering.
Vind dit zelf een lastige, ik fiets veel, val ook wel eens.. Voor de auto heb ik een ongevallen verzekering, zal dat voor de fiets ook nodig zijn?
Als ik val met de fiets en heb alleen de basis verzekering heb ik dacht recht op tandarts zorg? Naar mijn weten niet, alleen als het door de kaakchirurug wordt behandeld is het basiszorg anders moet je hier voor een av tandarts verzekering hebben of ongevallenverzekering.
Vind dit zelf een lastige, ik fiets veel, val ook wel eens.. Voor de auto heb ik een ongevallen verzekering, zal dat voor de fiets ook nodig zijn?
Klopt, je bent in principe dan niet gedekt voor tandschade. Als je dat zelf een groot risico vind zou ik een ongevallen verzekering afsluiten, want de aanvullende verzekeringen voor tandzorg zijn daar ook niet echt interessant voor aangezien ze een vrij lage maximale uitbetaling hebben.Tito129 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:42:
Raar eigenlijk dat kosten die je niet kan voorkomen niet standaard in het basispakkt zitten (zoals bovenstaand situate) en kosten waarvan je weet dat je ze gaat maken ook pas hoeft af te sluiten in het jaar dat je er gebruik van gaat mken.
Ik vindt het maar een rare manier van verzekeren.
Ik vindt het maar een rare manier van verzekeren.
In de basis zit het niet maar via tros radar kwam ik wel een tandarts ongevallen verzekering tegen (tot 10000 euro)voor 4.85 per maand https://ixorg.nl
Na een premieberekeningsfout, een socialhop van Zhadox die op een bepaalde dag niet lekker werkte, nu ook nogeens een foute polis ontvangen van AnderZorg.
Ze kunnen met Bol.com bonnen blijven strooien.
Werkelijk ieder bedrag staat op €0,00 inclusief jaarpremie en jaarkorting. Enige waar wèl een bedrag staat is "vrijwillig eingen risico" €500.
Lekker zo'n gratis basisverzekering!
In de Bol.com mail stond immers:
Werkelijk ieder bedrag staat op €0,00 inclusief jaarpremie en jaarkorting. Enige waar wèl een bedrag staat is "vrijwillig eingen risico" €500.
De juiste premie staat vermeld op de zorgpolis. Deze ontvang je binnen 2 werkdagen per e-mail
[ Voor 5% gewijzigd door Richard op 27-11-2013 19:14 ]
20*350ZO45°
Shhh... Niet verder vertellenRichard schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:14:
Na een premieberekeningsfout, een socialhop van Zhadox die op een bepaalde dag niet lekker werkte, nu ook nogeens een foute polis ontvangen van AnderZorg.
[...]
Op de dag dat ik de Bol.com bon kreeg had ik het niet meer. Dit is de reactie die ik Anderzorg stuurde:
Geachte heer/mevrouw,
Vorige week heb ik u een email gestuurd met het verzoek om u aan de afgesproken jaarpremie te houden. En nu stuurt u me heel vrolijk dit?! Hoe haalt u het in uw hoofd om mij de coupon te sturen.
Ongevraagd en schaamteloos doet u alsof het de normaalste zaak van de wereld is om mensen te dwingen om de Bol.com coupon te accepteren. U moet u gewoon aan de afgesproken jaarpremie houden, punt uit...
De coupon wil ik niet en ik zou graag willen dat u de code onbruikbaar gaat maken, omdat ik het niet wil gebruiken.
Ik hoop dat u de verstandhouding tussen ons wilt herstellen, want ik ben echt woest...
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/mevrouw,
Vorige week heb ik u een email gestuurd met het verzoek om u aan de afgesproken jaarpremie te houden. En nu stuurt u me heel vrolijk dit?! Hoe haalt u het in uw hoofd om mij de coupon te sturen.
Ongevraagd en schaamteloos doet u alsof het de normaalste zaak van de wereld is om mensen te dwingen om de Bol.com coupon te accepteren. U moet u gewoon aan de afgesproken jaarpremie houden, punt uit...
De coupon wil ik niet en ik zou graag willen dat u de code onbruikbaar gaat maken, omdat ik het niet wil gebruiken.
Ik hoop dat u de verstandhouding tussen ons wilt herstellen, want ik ben echt woest...
Met vriendelijke groet,
Meen je dit nu serieus of....Zhadox schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:08:
Op de dag dat ik de Bol.com bon kreeg had ik het niet meer. Dit is de reactie die ik Anderzorg stuurde:
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,

Vandaag op het nieuws trouwens aandacht voor de beperkte zorgkeuze verzekeringen, dat dat heel duur kan zijn, maar ik vind het ook wel beetje naïef. Je weet dat je beperkt afsluit en dan zou je niet van te voren checken of het ziekenhuis wel of niet wordt vergoedt....
@martinusz
Het is het een of het ander, en niet allebei... Of je houd je mond en kiest voor de cadeaubon en gaat de jaarpremie met €8.64 omhoog, of je gaat in protest om te krijgen waar je recht op hebt.
Uit jou reactie kan ik opmaken dat je bij de eerste groep mensen wilt horen en dat is je goed recht, maar ga hier geen mensen zitten veroordelen en suggereren dat ze een domme fout hebben gemaakt.
Het is het een of het ander, en niet allebei... Of je houd je mond en kiest voor de cadeaubon en gaat de jaarpremie met €8.64 omhoog, of je gaat in protest om te krijgen waar je recht op hebt.
Uit jou reactie kan ik opmaken dat je bij de eerste groep mensen wilt horen en dat is je goed recht, maar ga hier geen mensen zitten veroordelen en suggereren dat ze een domme fout hebben gemaakt.
Waarom niet beide? Die cadeaubon krijg je gewoon (is immers ter compensatie van het verkeerd doen), de premie moet Anderzorg maar aanpassen naar het juiste overeengekomen bedrag.
Ik suggereer dat je een domme fout hebt begaan? Die volg ik niet, maar kijk eens naar de mail die je stuurt, als je zo communiceerd ga je niet ver komen denk ik. Succes met je strijd om 8 euro.[message=41308957,noline]Zhadox schreef op woensdag 27 november 2013 @ sessage]:
@martinusz
Ik denk niet dat ze dat gaan doen. Zoals Richard het hier eerder al aangaf staat alles op 0, zo kon ik dus niet controleren hoe ze de fout willen aanpakken. In de mail van Anderzorg valt niet te herleiden hoeveel ze precies voor de polis willen rekenen. Tot die tijd is het gissen...haribold schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:44:
Waarom niet beide? Die cadeaubon krijg je gewoon (is immers ter compensatie van het verkeerd doen), de premie moet Anderzorg maar aanpassen naar het juiste overeengekomen bedrag.
Beste meneer/mevrouw,
Fijn dat je in 2014 kiest voor Anderzorg!
We vallen maar met de deur in huis. We hebben iets niet goed gedaan. Op onze website heb je een premieberekening gemaakt en vervolgens een verzekering bij ons afgesloten. Je hebt ervoor gekozen niet per maand te betalen, maar per kwartaal of (half) jaar. De wijze waarop de korting is berekend klopte helaas niet. De premie die je hebt gezien in de premieberekening kan daarom lager zijn dan de daadwerkelijke premie. Het gaat om een verschil tussen € 0,50 en € 10 per jaar. De juiste premie staat vermeld op de zorgpolis. Deze ontvang je binnen 2 werkdagen per e-mail.
We vinden het erg vervelend dat dit is gebeurd. We hebben de fout op de dag van onze premiebekendmaking ontdekt en zo snel mogelijk hersteld. Onze excuses voor de mogelijke verwarring! We willen je graag tegemoetkomen. Daarom ontvang je voor 29 november een Bol.com bon t.w.v. € 10 per e-mail. Hiervoor hoef je verder niets te doen.
Heb je nog vragen?
Je kunt ons bereiken per e-mail, chat, Twitter en Facebook. Telefonisch zijn we bereikbaar tussen 8.30 en 19.00 uur op 0900 16 16 160 (€ 0,15 per minuut). We helpen je graag!
Hartelijke groet,
Renée Wilke
directeur Klant
Als ik het alleen bij communiceren houd ga ik inderdaad niet ver komen als ze moeilijk gaan doen. Zoals ik eerder schreef: het is je goed recht dat je eieren voor je geld kiest. En nu wens je me succes met de strijd om 8 euro... Allereerst moet je je sarcasme voor je houden en ten tweede heeft iedereen het recht om zijn eigen keuzes te maken. Zoals jij een keuze zou maken om de bon te kiezen...martinusz schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:51:
[...]
Ik suggereer dat je een domme fout hebt begaan? Die volg ik niet, maar kijk eens naar de mail die je stuurt, als je zo communiceerd ga je niet ver komen denk ik. Succes met je strijd om 8 euro.
Recht werkt 2 kanten op en is geen eenrichtingsverkeer. Ik moet me aan bepaalde zaken houden, zoals een betaalverplichting, maar Anderzorg moet zich ook aan bepaalde zaken houden. In dit geval aan de vooraf afgesproken jaarpremie.
Recht? Aan de website kun je geen rechten ontlenen, je hebt geen polis ontvangen met het bedrag, dus waar heb je recht op? Eigenlijk krijg je die 10 euro nog kado, hadden ze niet eens hoeven doen. Volgens mij zijn foutjes nog steeds menselijk.Zhadox schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:12:
[...]
Als ik het alleen bij communiceren houd ga ik inderdaad niet ver komen als ze moeilijk gaan doen. Zoals ik eerder schreef: het is je goed recht dat je eieren voor je geld kiest. En nu wens je me succes met de strijd om 8 euro... Allereerst moet je je sarcasme voor je houden en ten tweede heeft iedereen het recht om zijn eigen keuzes te maken. Zoals jij een keuze zou maken om de bon te kiezen...
Recht werkt 2 kanten op en is geen eenrichtingsverkeer. Ik moet me aan bepaalde zaken houden, zoals een betaalverplichting, maar Anderzorg moet zich ook aan bepaalde zaken houden. In dit geval aan de vooraf afgesproken jaarpremie.
Volgens mij bevat de uiteindelijke polis de juiste gegevens en heb je dan nog de keuze om deze wel of niet te accepteren. Het lijkt mij niet dat Anderzorg verplicht is het bedrag van de eerste berekening over te nemen als het gecorrigeerde bedrag op de polis naar jou toegestuurd wordt.
En als je iets gedaan wilt krijgen helpt zo'n mail echt niet, daar zullen ze eerder om lachen dan van schrikken. Je kan beter een nette en duidelijke mail opschrijven met een keurige onderbouwing in plaats van zo'n razernij die nergens op gebaseerd is.
En als je iets gedaan wilt krijgen helpt zo'n mail echt niet, daar zullen ze eerder om lachen dan van schrikken. Je kan beter een nette en duidelijke mail opschrijven met een keurige onderbouwing in plaats van zo'n razernij die nergens op gebaseerd is.
[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 28-11-2013 08:30 ]
@Zhadox, het doet me een beetje denken aan die reclame van die vakantie aanbieder;
'snel boeken, dan zitten ze eraan vast'.
Anderzorg heeft aangegeven een fout te hebben gemaakt die ze willen herstellen. Uit coulance bieden ze je een bon aan. Op welke gronden zou jij willen vasthouden aan het foutief berekende premiebedrag?
Op het moment heb je nog geen premie betaald en geen schade geleden.
Daarnaast staat in de AV (A14) dat Anderzorg het recht heeft om de premie te wijzigen:
A14 Mag Anderzorg de voorwaarden en premie wijzigen?
Anderzorg mag de voorwaarden, de premie en de kortingen op elk moment wijzigen. Een wijziging
van de grondslag van de premie van de Basisverzekering treedt niet eerder in werking dan 6 weken
na de dag waarop deze aan u is meegedeeld.
Gezien de datum van mededeling naar jou toe is dit minimaal 6 weken...
Aan jou de keus om te blijven bij Anderzorg of te kiezen voor een andere verzekeraar.
'snel boeken, dan zitten ze eraan vast'.
Anderzorg heeft aangegeven een fout te hebben gemaakt die ze willen herstellen. Uit coulance bieden ze je een bon aan. Op welke gronden zou jij willen vasthouden aan het foutief berekende premiebedrag?
Op het moment heb je nog geen premie betaald en geen schade geleden.
Daarnaast staat in de AV (A14) dat Anderzorg het recht heeft om de premie te wijzigen:
A14 Mag Anderzorg de voorwaarden en premie wijzigen?
Anderzorg mag de voorwaarden, de premie en de kortingen op elk moment wijzigen. Een wijziging
van de grondslag van de premie van de Basisverzekering treedt niet eerder in werking dan 6 weken
na de dag waarop deze aan u is meegedeeld.
Gezien de datum van mededeling naar jou toe is dit minimaal 6 weken...
Aan jou de keus om te blijven bij Anderzorg of te kiezen voor een andere verzekeraar.
Kreeg zelf een voorstel voor een VVV-bon i.p.v. Bol.com bon omdat ik wou beeindigen bij AnderZorg. Uiteindelijk beeindigd en opnieuw afgesloten met 40 euro retour actie via Rudeadude
[ Voor 37% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 28-11-2013 08:53 ]
Ik ben aan het kijken voor een verzekering bij Promovendum, nou staat er het volgende in de FAQ
Zijn er nog andere nadelen aan een Naturapolis behalve dat je niet altijd vrije zorgkeuze hebt?Wat voor polis biedt Promovendum: Restitutie of natura?
Promovendum biedt een naturapolis. Wij hebben contracten gesloten met alle ziekenhuizen, apotheken, tandartsen en huisartsen in Nederland. U kunt dus eigenlijk overal terecht. Voordeel: u hoeft geen geld voor te schieten, want wij verrekenen de factuur direct met de zorgaanbieder.
Ik denk dat die 60 euro een heel ander dekkingspakket en ER met zich mee brengt, Zo kan ik mij ook wel rijk rekenen? Premies dalen pas vorig jaar, en bij gelijkblijvend ER is het echt geen 60 euro per maand.Mx. Alba schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:30:
[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 28-11-2013 09:05 ]
Elect a clown, expect a circus.
Nadeel kan zijn dat je de facturen dus niet meer ziet, maar als het goed is kun je die vaak via je verzekeraar wel inzien, alleen dan moet je daar zelf aan denkenWoy schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:49:
Ik ben aan het kijken voor een verzekering bij Promovendum, nou staat er het volgende in de FAQ
[...]
Zijn er nog andere nadelen aan een Naturapolis behalve dat je niet altijd vrije zorgkeuze hebt?
Factuur wordt toch altijd doorgestuurd als het om je eigen risico gaat? Neem aan dat ze niet zomaar 500 euro in kunnen houden zonder dat te specificeren.
Mijn huidige verzekeraar krijgt dat voor elkaar hoor. Mag deze maand 525 euro aftikken maar ik heb echt geen idee waar het nu precies voor is geweest, en nergens kan ik nazien waar dat bedrag op gebaseerd is.Tsurany schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:10:
Neem aan dat ze niet zomaar 500 euro in kunnen houden zonder dat te specificeren.
Nou ja, een heel summier overzichtje met datum, plaats en bedrag maar meer is het ook niet. Dat vind ik niet echt specificeren. Van mijn vrouw kan ik zelf nog nazoeken wat het was, maar op de datum van mijzelf kan ik me niet herinneren dat ik ergens ben geweest.
* Gunner heeft gister een overstap geregeld.
[ Voor 62% gewijzigd door Gunner op 28-11-2013 09:20 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als ik inlog op de portal van mijn zorgverzekeraar kan ik tot op de cent nauwkeurig inzien wat mijn zorgkosten dit jaar geweest zijn (wat zij hebben betaald) en wat er 'op' is van mijn eigen risico en waaraan dat is opgegaan.
Behalve dat krijg ik ook gewoon een gespecificeerde factuur voor het eigen risico.
Behalve dat krijg ik ook gewoon een gespecificeerde factuur voor het eigen risico.
Ik heb in in de eerste 1 a 2 maand van 2014 een nul-urencontract, daarna een 'echt' contract (bij dezelfde werkgever). Kan ik gewoon gebruikmaken van de collectiviteitskorting via deze werkgever?
Op internet kan ik er maar weinig over vinden, maar het lijkt me van wel? Contract=contract, zeg maar?
Op internet kan ik er maar weinig over vinden, maar het lijkt me van wel? Contract=contract, zeg maar?
Vraag het HR ? ...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik zit momenteel te kijken wat verstandig is qua zorgverzekering.
Heb momenteel FBTO, Zekur en Interpolis bij elkaar vergeleken en kom eigenlijk op allemaal wel hetzelfde uit.
Ik heb nodig in elk geval gezien mijn gehoor recht op controle vergoeding etc. (FBTO biedt hiervoor 100% vergoeding aan voor audiologisch centrum en Schooneberg Hoorcomfort.
Tandheelkunde, ik heb vandaag controle gehad, mag in Januari weer komen voor wat gaatjes om te dichten, helaas niet goedkoop maar tandarts is nergens gecontracteerd, zal dat problemen geven? In elk geval kies ik bij alle drie tandheelkunde vergoed tot €500,-.
Ik heb gemiddeld 3/4 keer per jaar een bezoek aan een chiropractor, maar kan nergens duidelijk zien of dit onder basis of aanvullende (fysiologie) valt.
In elk geval ben ik bij alle drie voor basis vezekering met standaard 360,- eigen risico (valt tandarts aanvullend niet onder begrijp ik?) en aanvullende tandarts verzekering +- €105,- per maand kwijt.
Maar vallen bijvoorbeeld tandartskosten, indien meeverzekerd, wel onder het vrijwillig eigen risico? Dus 100,- tot maximaal 500,-?
Is een beetje onduidelijk voor mij allemaal.
Momenteel verzekerd bij Menzis voor €112,50 per maand (incl. collectiviteitskorting en korting werkgever vader).
Heb momenteel FBTO, Zekur en Interpolis bij elkaar vergeleken en kom eigenlijk op allemaal wel hetzelfde uit.
Ik heb nodig in elk geval gezien mijn gehoor recht op controle vergoeding etc. (FBTO biedt hiervoor 100% vergoeding aan voor audiologisch centrum en Schooneberg Hoorcomfort.
Tandheelkunde, ik heb vandaag controle gehad, mag in Januari weer komen voor wat gaatjes om te dichten, helaas niet goedkoop maar tandarts is nergens gecontracteerd, zal dat problemen geven? In elk geval kies ik bij alle drie tandheelkunde vergoed tot €500,-.
Ik heb gemiddeld 3/4 keer per jaar een bezoek aan een chiropractor, maar kan nergens duidelijk zien of dit onder basis of aanvullende (fysiologie) valt.
In elk geval ben ik bij alle drie voor basis vezekering met standaard 360,- eigen risico (valt tandarts aanvullend niet onder begrijp ik?) en aanvullende tandarts verzekering +- €105,- per maand kwijt.
Maar vallen bijvoorbeeld tandartskosten, indien meeverzekerd, wel onder het vrijwillig eigen risico? Dus 100,- tot maximaal 500,-?
Is een beetje onduidelijk voor mij allemaal.
Momenteel verzekerd bij Menzis voor €112,50 per maand (incl. collectiviteitskorting en korting werkgever vader).
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Voor zover ik weet... en ik heb verhoogd eigen risico gedaan dit jaar.... vallen tandartskosten niet onder het vrijwillig eigen risico. Het vrijwillig eigen risico geld enkel voor de basisverzekering. Net als je normale eigen risico. Aanvullende verzekeringen staan altijd los van het eigen risico.
Klopt helemaal. Soms zit er bij een aanvullende verzekering wel weer een eigen bijdrage/risico voor sommige behandelingen. Zo keren veel tandartsverzekeringen maar 75% uit ( Tot een bepaald maximum ).Waah schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:19:
Voor zover ik weet... en ik heb verhoogd eigen risico gedaan dit jaar.... vallen tandartskosten niet onder het vrijwillig eigen risico. Het vrijwillig eigen risico geld enkel voor de basisverzekering. Net als je normale eigen risico. Aanvullende verzekeringen staan altijd los van het eigen risico.
Verwijderd
Ik ga denk ik dit jaar voor Unive..
Ikzelf: Zorg Geregeld polis met € 860 eigen risico + Aanvullend Beter € 87,10 (dit ivm een sterilisatie volgend jaar
)
Vrouw: Zorg Geregeld polis met € 860 eigen risico € 68,85
Totaal: € 155,95
Betaal momenteel 215 euro bij Menzis.. Dus een vooruitgang van 60 euro per maand..
Ikzelf: Zorg Geregeld polis met € 860 eigen risico + Aanvullend Beter € 87,10 (dit ivm een sterilisatie volgend jaar
Vrouw: Zorg Geregeld polis met € 860 eigen risico € 68,85
Totaal: € 155,95
Betaal momenteel 215 euro bij Menzis.. Dus een vooruitgang van 60 euro per maand..
Ik ben bij de Rabobank geweest, deze adviseren volgende van Interpolis:
- Basis verzekering 10% collectiviteitskorting
- 860 euro eigen risico
- Aanvullende verzekering 15% collectiviteitskorting; MeerZeker (zit Chiropractie bij in tot 440,- per jaar)
- Tandheelkunde; GebitActief tot €500,- per jaar
Tegen een scherpe totale premie van €96,01 per maand.
Indien ik vrijwillig eigen risico eraf haal betaal ik €116,85 per maand oftewel 250,- meer per jaar terwijl ik op basis van afgelopen drie jaar het volledige eigen risico nooit betaald heb. Dus vrijwillig zo hoog mogelijk zetten is waarschijnlijk de beste optie.
- Basis verzekering 10% collectiviteitskorting
- 860 euro eigen risico
- Aanvullende verzekering 15% collectiviteitskorting; MeerZeker (zit Chiropractie bij in tot 440,- per jaar)
- Tandheelkunde; GebitActief tot €500,- per jaar
Tegen een scherpe totale premie van €96,01 per maand.
Indien ik vrijwillig eigen risico eraf haal betaal ik €116,85 per maand oftewel 250,- meer per jaar terwijl ik op basis van afgelopen drie jaar het volledige eigen risico nooit betaald heb. Dus vrijwillig zo hoog mogelijk zetten is waarschijnlijk de beste optie.
⏩ PVOutput☀️
Natuurlijk adviseert de RABO Interpolis.Quad schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:18:
Ik ben bij de Rabobank geweest, deze adviseren volgende van Interpolis:
Deze 2 werken samen.
Hoe denk je dan een onafhankelijk advies te krijge?
[ Voor 47% gewijzigd door maartend op 29-11-2013 13:22 ]
Dat weet ikmaartend schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:22:
[...]
Natuurlijk adviseert de RABO Interpolis.
Deze 2 werken samen.
Hoe denk je dan een onafhankelijk advies te krijge?
Gaat niet persé om onafhankelijk advies maar meer om indruk te krijgen wat ze bieden en voor welk maandbedrag.
Heb daar ook mijn reisverzekering lopen en een rekening. Menzis is sowieso duurder.
⏩ PVOutput☀️
Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!
Referrallinks zijn niet toegestaan!