Zorgverzekering 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Woy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:59:
[...]

Je moet natuurlijk wel jaar op jaar rekenen. Als je het eerste jaar niet boven de 360 ER uitkomt heb je een buffer van 240 euro. Het tweede jaar loop je inderdaad weer 500 euro risico, maar ook dat jaar bespaar je weer 240.

Dus na een jaar onder je eigen risico blijven loop je eigenlijk nog maar 20 euro risico.
Het makkelijkst is het gewoon om de totaalsom die je voor ziektekosten en -verzekering in een jaar betaalt te bekijken.

Stel dat je €360 aan declarabele kosten hebt.
Met €360 ER betaal je €1000 premie + €360 = €1360
Met €860 ER betaal je €750 premie + €360 = €1110

Stel dat je €600 aan declarabele kosten hebt.
Met €360 ER betaal je €1000 premie + €360 = €1360
Met €860 ER betaal je €750 + €600 = €1350

Dus, als je voor ER declarabele ziektekosten de afgelopen jaren telkens onder de €600 zijn gebleven zou je goedkoper afgeweest zijn met een maximaal ER.

Door maximaal ER te nemen is je maximale winst zo'n €250 (als je <€360 ER-zorgkosten maakt) en je maximale verlies is ook zo'n €250 (als je >€860 ER-zorgkosten maakt). Bij ongeveer €600 ER-zorgkosten is het quitte.

Je moet dus gewoon voor jezelf een afwijzing maken. Is de kans dat ik <€600 kosten maak groter dan de kans dat ik >€600 kosten maak? Dan maximaal ER. Anders minimaal ER.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:36:
[...]
Maar hoe vaak komt het voor dat je daadwerkelijk boven de 600 euro uitkomt?
Dat is het risico wat je afkoopt...
Ik heb een periode gehad waar ik 3 jaar achter elkaar mijn eigen risico op heb gemaakt :)

Dus dat blijft altijd een risico. Aanvullende rommel opzeggen durf ik nog wel aan, maar aan de basis kom ik liever niet.

Ook vind ik het eigen risico uit principe al een naar concept waar uit spreekt "gij zult niet ziek worden". Ik bedoel, ik verzeker mij niet voor niets. Daar is een zorgverzekering voor, zodat ik ergens terecht kan als ik ziek word. Het is gek genoeg dat ik dan ook nog eens word bestaft als het dan daadwerkelijk gebeurt.

Het eigen risico verhogen gaat dus ook tegen mijn principes in.

Laat ze het dan op een niet naaierige manier doen en de premie net zo hard laten dalen als het eigen risico. Dus 500 euro meer eigen risico? 500 euro minder premie betalen. Maar nee, ook daar willen ze nog winst op je maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 14-11-2013 09:24 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
pven schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:08:
Ik zit nu bij FBTO. Momenteel betaal ik 213,60 euro per maand (2 volwassenen, 2 kinderen, beetje korting) en is het eigen risico op 16 euro na verbruikt. Wat ik dan heb is de basis-verzekering, plus de module therapieën.

Waar het mij met de aanvullende verzekering vooral om gaat is fysio-therapie. Ik heb momenteel 1 kindje en 1 vrouw die 1 keer per week naar de fysio gaan. De kleine doet dit al bijna het hele jaar, mijn vrouw sinds een paar maanden. Ik ga niet op details in, maar ze hebben deze fysio nog wel een tijdje nodig en het is niet chronisch.

Vanaf volgend jaar ga ik 201,14 euro betalen (3,44 euro collectiviteitskorting).

Wat ik erg lastig vind om uit te zoeken: hoe kan ik het makkelijkst fysio bij de verschillende zorgverzekeraars vergelijken?
De enige verzekeraar die nog volledige fysio vergoed is FNV menzis.
Bij pakket 2 en 3 krijg je automatisch onbeperkte fysio.
Heb er afgelopen jaar ruim gebruik van gemaakt na een tip van mijn fysio toen ik het jaar er voor ruim 1100 bij moest betalen. (verschoven tussenwervel)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lethalis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:19:
Het eigen risico verhogen gaat dus ook tegen mijn principes in.
Ja, dat dacht ik ook, tot ik eens ging rekenen.

Ik ben inderdaad ook principieel tegen dat eigen risico... Maar de afgelopen jaren heb ik alleen huisartsenzorg afgenomen, €0 kosten. Ik zou dus elk jaar €250 hebben kunnen besparen door maximaal ER te nemen... Volgend jaar neem ik gewoon die gok, met het risico dat ik inderdaad €250 duurder uit ben over het hele jaar gezien.

Vergeet ook niet het principe dat je niet iets moet verzekeren wat je wel zelf kunt betalen. Dus waarom zou je die €250 extra zorgkosten op jaarbasis verzekeren? ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mx. Alba schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:16:
[...]
Je moet dus gewoon voor jezelf een afwijzing maken. Is de kans dat ik <€600 kosten maak groter dan de kans dat ik >€600 kosten maak? Dan maximaal ER. Anders minimaal ER.
Klopt, je moet alleen wel bedenken of je inderdaad € 250,- extra risico kunt lopen ( Of eigenlijk of je € 860,- risico kunt lopen )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:16:
[...]

En natuurlijk de buffer die je altijd moet hebben in geval van onverwachte kosten van 1000+ indien ER max is. Maarja, kans dat je daarboven gaat, blijft vaak klein als je gezond leeft en gezond bent. Dan ben je afhankelijk van de gevaar-variabelen: klussen/verkeer/constructie/natuur
Lethalis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:19:
[...]

Ook vind ik het eigen risico uit principe al een naar concept waar uit spreekt "gij zult niet ziek worden". Ik bedoel, ik verzeker mij niet voor niets. Daar is een zorgverzekering voor, zodat ik ergens terecht kan als ik ziek word. Het is gek genoeg dat ik dan ook nog eens word bestaft als het dan daadwerkelijk gebeurt.
Zo is dat met meerdere verzekeringen helaas. Kreeg dat letterlijk eens bij Ditzo inboedel. Ik had ruitschade die was gedekt, kreeg later eens bericht dat we niet teveel schaden mochten melden of iets in die trant :?. Als het erop aankomt gaan ze moeilijk doen. Autoverzekering? Ik had eerst een bonusbeschermer, mn auto was nieuw dus ja extra bescherming leek me goed. Maar dat werd afgeschaft.

[ Voor 42% gewijzigd door ByteMe_ op 14-11-2013 09:33 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Mx. Alba schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:22:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, tot ik eens ging rekenen.

Ik ben inderdaad ook principieel tegen dat eigen risico... Maar de afgelopen jaren heb ik alleen huisartsenzorg afgenomen, €0 kosten. Ik zou dus elk jaar €250 hebben kunnen besparen door maximaal ER te nemen... Volgend jaar neem ik gewoon die gok, met het risico dat ik inderdaad €250 duurder uit ben over het hele jaar gezien.

Vergeet ook niet het principe dat je niet iets moet verzekeren wat je wel zelf kunt betalen. Dus waarom zou je die €250 extra zorgkosten op jaarbasis verzekeren? ;)
Dit moment bij ons jaar nummero 2 dat we dit gedaan hebben.
Werkt naar onze beleving erg goed, we zijn goedkoper uit per maand en na saldo naar een jaar hebben we misschien 100 euro zelf betaald met eigen risico.
Andere woorden we hebben er zeker wat aan dat het MAX is.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
arjants schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:20:
[...]

Heb er afgelopen jaar ruim gebruik van gemaakt na een tip van mijn fysio toen ik het jaar er voor ruim 1100 bij moest betalen. (verschoven tussenwervel)
Maar dan moet je dus verplicht lid worden van FNV?
De contributie verschilt per bond en bedraagt gemiddeld 15 euro per maand.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@pven: ik zag dat in ieder geval op zorgkiezer.nl een keuze is om het aantal fysiotherapie behandelingen op te geven bij het zoeken. Kan je misschien helpen om een snelle filtering van verzekeringen te maken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Lethalis
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:24:
[...]
En natuurlijk de buffer die je altijd moet hebben in geval van onverwachte kosten van 1000+ indien ER max is. Maarja, kans dat je daarboven gaat, blijft vaak klein als je gezond leeft en gezond bent. Dan ben je afhankelijk van de gevaar-variabelen: klussen/verkeer/constructie/natuur
En het feit dat gezondheid iets is, waar je uiteindelijk niet veel over te zeggen hebt.

Als morgen jouw netvlies loslaat, of blijkt dat je nieren niet lekker werken, dan kun je nog zo gezond geleefd hebben. Shit happens.

Vooral die vorm van reuma die in mijn familie voorkomt vind ik nasty. Dat kan 40 jaar lang goed gaan en dan ineens begint de ellende. Dus dan denk je 40 jaar lang dat je gezond bent, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is. Het is bovendien een vorm die auto-immuun is en ook tot hartproblemen en allerlei andere ellende kan leiden.

En ik weet dit pas sinds een jaar of 2 en heb zelf ook (nog) geen symptomen. Maar ja, het risico dat dit nog zal komen is wel behoorlijk aanwezig.

Zo kan er bij jou ook van alles zijn zonder dat je dit weet.

Dus hoewel ik nu alleen een basisverzekering heb, denk ik niet te licht over mijn zorgverzekering. Je weet maar nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 14-11-2013 09:36 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Eigenlijk meer klussen/natuur/sport/botte pech.

Verkeer niet als je een goede cascoverzekering hebt. Als een ongeluk niet jouw schuld is wordt je schade vergoed door de tegenpartij en gaat het dus niet uit je zorgverzekering / eigen risico. Als jet wel jouw schuld is maar je hebt een inzittendenverzekering erbij dan geldt het zelfde.

Op zich ook wel logischer zo, want waarom zouden de gevolgen van een ongeluk gedekt moeten worden door een ziektekostenverzekering?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Lethalis: Maar je kunt jaarlijks je eigen risico aanpassen, dus het is gewoon puur een simpele financiële afweging. Natuurlijk kun je het niet 100% voorspellen, maar je kunt wel een risico afweging maken. Ja dat kan je maximaal zo'n € 250,- kosten, maar ook hetzelfde opleveren.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
pven schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:29:
[...]

Maar dan moet je dus verplicht lid worden van FNV?

[...]
Jup, maar je krijg ook collectiviteitskorting op het pakket, onder de streep scheel het niet echt veel dacht ik.
In ieder geval voor mij een stuk goedkoper dan de fysio bijbetalen :)

Voor 13,- per maand kun je zo vaak gaan als je nodig bent, goede deal gezien de kosten per bezoek.
Ben zelf geen fan van de FNV maar op deze manier scheelt het mij dit jaar ruim 800,- en kan ik via http://www.fnv-voordeel.nl/ ook bij de volgende aanbieders korting krijgt:

KRAS.NL
Univé
Greenchoice
ASN Bank
Kwik-Fit
NTI
Matrabike
Nibud

Die 13,- heb je er zo uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door arjants op 14-11-2013 09:48 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:35:
[...]

Verkeer niet als je een goede cascoverzekering hebt.
Verkeer omvangt ook fietsers/voetgangers, wat als die tegen elkaar knallen en er is/zijn letsel/botbreuken. Dan heb je wel de aansprakelijkheidsverzekering, maarja tussen deze groep gaat het net wat 'makkelijker' dan met gemotoriseerde voertuigen. Dan fietsen ze bijv. doodleuk verder. En erachter komen later dat je toch best last hebt van je been oid. Of je bent dronken op de fiets en knalt tegen een paal. En dan moet je naar de dokter / fysio. Wie dekt dat dan?

Maarja er zijn zoveel situaties. In mijn geval is het All risk + inzittenverzekering dus geldt categorie vervoer inderdaad niet.

Botte pech is als je zelf ongelukkige situaties hebt, je glijdt uit op ijs, je loopt een trap en je gaat onderuit door een glad stuk, maar meesten vallen onder NIET GOED OPLETTEN. Net als ouders niet goed op hun kinderen letten en stunts uithalen waardoor ze gewond raken. Omdat ze geen gevaar kennen en daar moet steeds op geanticipeerd worden. Lukt niet altijd, ons ook niet, maar goed blijf gewoon alert. Ongelukjes zitten in een klein hoekje.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arjants schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:20:
[...]

Niet helemaal, IZZ zorg voor de zorg 3 heeft ook onbeperkte fysiotherapie. Die kan je volgens mij ook wel afnemen als je niet in de zorg werkt (maar dat weet ik niet zeker).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RonaldDesigns: Botte Pech kan natuurlijk ook acute kanker zijn ofzo... Kans astronomisch klein maar gevolgen enorm groot... :/ Maar ook in dat geval is je financiële verlies t.o.v. minimaal ER gemaximaliseerd op €250. Het volgende jaar ga je dan gewoon over op een polis met minimaal ER. (Kankertrajecten zijn zaken die jaren kunnen duren...)

[ Voor 46% gewijzigd door Mx. Alba op 14-11-2013 09:54 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ga zelf ook nooit naar een dokter of zo en heb ook een hoog ER, scheelt toch weer 296,96 per jaar. Als ik ooit een keer een been breek of zo dan is dat hoge eigen risico ook wel te betalen.

Net de nieuwe polis van Interpolis binnen en moet nu 71,19 per maand betalen. Ik heb ook even de zorgwijzer doorgelezen en voordat je een behandeling doet/krijgt moet je contact opnemen met de verzekeraar voor toestemming. Ik vind dit een beetje ver gaan en dit wordt natuurlijk vergeten als er echt iets is en dan kan je zelf de rekening gaan betalen.
Ik ga ook maar eens op zoek naar een andere verzekering die geen toestemming hoeft te geven als je een behandeling moet hebben.

[ Voor 119% gewijzigd door Ernemmer op 14-11-2013 10:11 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Woy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:59:
Je moet natuurlijk wel jaar op jaar rekenen. Als je het eerste jaar niet boven de 360 ER uitkomt heb je een buffer van 240 euro. Het tweede jaar loop je inderdaad weer 500 euro risico, maar ook dat jaar bespaar je weer 240.

Dus na een jaar onder je eigen risico blijven loop je eigenlijk nog maar 20 euro risico.
Klopt, maar stel je moet dat jaar de volle pond betalen...
Dan kost het je effectief toch 2,066 jaar?

Na het tweede jaar loop je nog slechts 20 euro ER...
Zo is dat met meerdere verzekeringen helaas. Kreeg dat letterlijk eens bij Ditzo inboedel. Ik had ruitschade die was gedekt, kreeg later eens bericht dat we niet teveel schaden mochten melden of iets in die trent :?. Als het erop aankomt gaan ze moeilijk doen. Autoverzekering? Ik had eerst een bonusbeschermer, mn auto was nieuw dus ja extra bescherming leek me goed. Maar dat werd afgeschaft.
Dat is de reden dat ik weg ga bij Unive.
Gezeik met doorlopende reisverzekering en declaratie van telefoon...

Betaal al 5 jaar lang 140 euro per jaar aan die rommel en puntje bij paaltje, bepalen ze zelf wat ze willen.

Ja telefoon was gedekt, maar vervolgens zulke vieze constructies!
Ging om een iPhone die redelijk waardevast is. Reparatie was 150 euro en dat ding leverde via de bekende sites nog 240 euro op. Maar omdat het abonnement bijna was afgelopen, was het volgens Unive beter om de laatste 2 maanden a 27 euro af te kopen, zodat we een nieuw abonnement konden afsluiten met een nieuwe telefoon.

Daar betaal je jaren premie voor. Dank je de koekoek.
Resultaat:
Dag reisverzekering, dag zorgverzekeringen bij unive!

Ze zijn al lang niet de goedkoopste voor reisverzekeringen, dan verwacht ik ook betere service en logische redeneringen bij uitbetalingen.

Om die 150 euro zijn ze nu heel wat meer aan verzekeringspremies kwijt! Heeeeel veeeel meer!
Woy schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:35:
@Lethalis: Maar je kunt jaarlijks je eigen risico aanpassen, dus het is gewoon puur een simpele financiële afweging. Natuurlijk kun je het niet 100% voorspellen, maar je kunt wel een risico afweging maken. Ja dat kan je maximaal zo'n € 250,- kosten, maar ook hetzelfde opleveren.
Inderdaad...

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
Andere vraag:
Kun je je basis verzekering bij de ene verzekeraar afsluiten en de aanvullende bij en ander?
Of tand bij een ander?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dfrenner schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:27:
Andere vraag:
Kun je je basis verzekering bij de ene verzekeraar afsluiten en de aanvullende bij en ander?
Of tand bij een ander?
Kan wel maar dan betaal je bij die andere verzekeraar waarschijnlijk een toeslag op je aanvullende pakket(ten)... De aangegeven prijzen zijn namelijk alleen voor de "combinatiedeal" van basis + aanvullend bij dezelfde verzekeraar.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Op papier zou dit mogelijk moeten zijn, maar verzekeraars eisen volgens mij bij verkoop van de aanvullende polis meestal ook een basicpolis bij dezelfde maatschappij.

• Martinusz
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ernemmer schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:00:
Ik ga zelf ook nooit naar een dokter of zo en heb ook een hoog ER, scheelt toch weer 296,96 per jaar. Als ik ooit een keer een been breek of zo dan is dat hoge eigen risico ook wel te betalen.

Net de nieuwe polis van Interpolis binnen en moet nu 71,19 per maand betalen. Ik heb ook even de zorgwijzer doorgelezen en voordat je een behandeling doet/krijgt moet je contact opnemen met de verzekeraar voor toestemming. Ik vind dit een beetje ver gaan en dit wordt natuurlijk vergeten als er echt iets is en dan kan je zelf de rekening gaan betalen.
Ik ga ook maar eens op zoek naar een andere verzekering die geen toestemming hoeft te geven als je een behandeling moet hebben.
Geldt denk ik niet voor spoedeisende hulp, tenminste dat hoop ik niet voor diegene ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor spoedeisende hulp kan je uiteraard gewoon terecht bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Maar voor geplande ingrepen ben je bij zo'n "selectief polis" gelimiteerd tot een aantal ziekenhuizen.

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 11:50
dfrenner schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:22:
[...]
Klopt, maar stel je moet dat jaar de volle pond betalen...
Dan kost het je effectief toch 2,066 jaar?

Na het tweede jaar loop je nog slechts 20 euro ER...
Nee, je maakt een denkfout. Je gaf aan dat ik de 20 euro dubbel reken; dat doe ik niet.

Als je in een x jaar het volle pond moet betalen (500 euro), heb je nog steeds die 20 euro per maand 'verdiend'. Dat je die vervolgens dubbel en dwars uitgeeft aan je ER verandert daar niets aan. Per saldo kom je dan wel op 260 euro negatief uit.

Het jaar erop bespaar je weer 20 euro per maand, dus speel je na 13 maanden quitte. Je hersteltijd is dus niet 2 jaar, maar 13 maanden.

• BlakHawk
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:01:
Nee, je maakt een denkfout. Je gaf aan dat ik de 20 euro dubbel reken; dat doe ik niet.

Als je in een x jaar het volle pond moet betalen (500 euro), heb je nog steeds die 20 euro per maand 'verdiend'. Dat je die vervolgens dubbel en dwars uitgeeft aan je ER verandert daar niets aan. Per saldo kom je dan wel op 260 euro negatief uit.

Het jaar erop bespaar je weer 20 euro per maand, dus speel je na 13 maanden quitte. Je hersteltijd is dus niet 2 jaar, maar 13 maanden.
Wacht even, volgens mij bedoelen we verschillende zaken.
Ik zeg: na 2,066 jaar maak je er winst op.
Jij zegt: hersteltijd is 13 maanden.

Klopt, hersteltijd na 12 maanden verlies is 13 maanden ;)

• fRiEtJeSaTe
Nee, na 13 maanden begin je weer met winst maken :P
01-2013 ga je de verzekering aan.
01-2014 maak je de balans op en heb je netto 260 euro verlies gemaakt
02-2015 heb je dit verlies weer gecompenseerd.

[ Voor 68% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-11-2013 11:13 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien jullie met maanden rekenen zitten jullie sowieso beide fout :P, als je na 13 maanden toch opeens in het ziekenhuis komt ben je aan het eind van het tweede jaar nog steeds 20 euro* armer dan dat je geweest was zonder hoger eigen risico ;)

* Met een korting van 20 euro per maand

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 14-11-2013 11:14 ]

• fRiEtJeSaTe
Laten we de discussie maar sluiten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-11-2013 11:14 ]

• BlakHawk
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:11:
Nee, na 13 maanden begin je weer met winst maken :P
01-2013 ga je de verzekering aan.
01-2014 maak je de balans op en heb je netto 260 euro verlies gemaakt
02-2015 heb je dit verlies weer gecompenseerd.
Lol en hoeveel jaar tel je daar ;)
01/2013-02/2015.

Ik snap je punt echt wel, maar ik zie het anders.

Mijn doel is die 500 euro extra ER fysiek op een rekening te hebben staan.
Daar doe ik dus 25 maanden over.

Vanaf dat moment kan mij "alles" gebeuren.

Ik snap heus wel dat ik 01/2014 al de betaling voor het hele jaar aanga, maar als ik per maand 20 euro bespaar is dat er pas aan het einde van het jaar "uit".
Goed plan :)
Ik ben het met je eens, maar ik heb het liever fysiek in handen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De zorgkosten gaan uiteindelijk per jaar, je moet dus ook niet per maand gaan zitten rekenen.

Voor ongeveer €250 minder premie heb je €500 meer eigen risico. De rekensom wordt dan vrij eenvoudig.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je zou het anders moeten benaderen. Als je besluit een extra eigen risico te nemen van 500 euro en dat zou 250 euro besparen op jaarbasis, dan heb je als je na het eerste jaar niet meer dan 360 euro aan zorgkosten hebt gehad (het wettelijk eigen risico) het risico ontstegen. Dan zit je immers op het punt dat je de 250 euro korting van dat jaar binnenhebt en je hebt de keus om voor het komende jaar ook weer die 250 euro korting te kiezen, in totaal 500 euro. Moet je het volledige verplichte eigen risico van 500 euro in dat tweede jaar gebruiken, dan draai je break-even. Na 1 jaar kun je dus al zekerheid hebben (zekerheid waarvoor andere mensen graag 250 euro per jaar extra betalen).

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
haribold schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:27:
(zekerheid waarvoor andere mensen graag 250 euro per jaar extra betalen).
Misschien wel omdat je ruim boven dat bedrag uit komt aan medicatie/controle e.d. op jaarbasis qua eigen bijdrage? 360 ben je sowieso kwijt, welnu: de gezondheidszorg wordt duurder, maar is qua behandeling ook aardig aan de prijs. Dus ja, ik kan heel goed begrijpen dat mensen het houden bij het wettelijk eigen risico. Eenvoudige keuze als de kosten voor jou dat jaar liggen boven 360 + 250 = 510 euro. Welnu, met een beetje chronisch medicijngebruik zit je daar echt zo op naast alle controles in ziekenhuizen.

En dan niet een jaar, maar elk jaar opnieuw. Dus voor gezonden en chronisch zieken is de rekensom eenvoudig. Gezonden: pak +500 vrijwillig eigen risico en profit. Chronisch: hou het bij 350 wettelijk eigen risico en zoek de goedkoopste verzekeraar.

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 14-11-2013 19:30 ]

• haribold
  • Niet online
Dan heb je de zekerheid dat je hoge kosten gaat maken, in dat geval is de rekensom gemakkelijk. Ik doel natuurlijk op de mensen die nooit wat hebben "maar je weet maar nooit"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
http://www.pmazorgverzekering.nl/
€ 63,50, volgens mij dezelfde voorwaarden als Menzis ZorgVerzorgd, dus niet BudgetBewust.
Met 3% korting bij jaarbetaling € 61,60. Via Menzis € 75,50.

Ik denk dat dit 'm gaat worden voor mij.

[ Voor 49% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-11-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:51:
Moet je Bouwend Nederland eens kiezen en per jaar betalen. Kom je op € 56,18 uit.
Volgens mij is het niets meer dan marge, dus ik snap niet dat men zo moeilijk doet over die kortingen.
Ik vind dat wel heel bizar, kansloze collectieve initiatieven, voor iets wat noodzakelijk is!
Ik MOET een zorgverzekering hebben, maar omdat ik bij een klein bedrijf werk en een kleine fitnessclub zit, krijg ik opeens geen 10% korting en 15% op aanvullende pakketten!

Vooral die bouwend Nederland krijg je nog gratis extra pakket erbij :S

Laat die kortingen gewoon voor iedereen gelden, het is niet alsof ik kan kiezen om geen verzekring te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Gisteren met ZK Achmea gebeld om die korting toch af te dwingen. Onbespreekbaar.
Zegt wel iets over het verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dit is ook een leuke:
Omdat u op 23 maart a.s. 30 jaar wordt, gaat uw premie op 1 april met € 26,22 omhoog. (zilveren kruis achmea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is dan voor een aanvullende verzekering? Voor de basisverzekering mag toch geen onderscheid gemaakt worden op leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Woy schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:20:
Dat is dan voor een aanvullende verzekering? Voor de basisverzekering mag toch geen onderscheid gemaakt worden op leeftijd?
Tuurlijk wel! Onder de 18 is het €0 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ook lekker dit:
Een beëindiging van het dienstverband is volgens de Zorgverzekeringswet géén reden om de zorgverzekering tussentijds te beëindigen. De polis (basisverzekering en aanvullende verzekering) wordt op individuele basis voortgezet. U bent verplicht de basisverzekering tot tenminste 1 januari individueel voort te zetten. De premie zal wel hoger zijn, omdat de collectieve korting wegvalt.

Als uw nieuwe werkgever ook lid is van een collectiviteit, kunt u hier naartoe overstappen. De datum waarop u een verzoek hiertoe indient is daarbij van belang.
M.a.w., nog een trap na van je zorgverzekering.
Voor overige verzekeringen geldt je collectieve korting tot de eerste verlengingsdatum.

[ Voor 19% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-11-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is inderdaad wel een stomme regeling. Je zou verwachten dat een dergelijke korting gewoon per contractperiode gaat. Als je per jaar betaald heb je daar natuurlijk weer geen last van :)

Overigens verbaast het me dat ze dat blijkbaar ook echt controleren, want ik heb in het verleden ook nog een tijd bij een zorgverzekering (CZ) gezeten met collectiviteitskorting terwijl ik er al niet meer werkte. Alleen bij toetreding werd er blijkbaar op gecontroleerd ( Zelfs dat weet ik niet zeker, maar daar ga ik van uit )

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 15-11-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:46:
http://www.pmazorgverzekering.nl/
€ 63,50, volgens mij dezelfde voorwaarden als Menzis ZorgVerzorgd, dus niet BudgetBewust.
Met 3% korting bij jaarbetaling € 61,60. Via Menzis € 75,50.

Ik denk dat dit 'm gaat worden voor mij.
Ik blijf dit zo raar vinden, mensen bij Menzis worden dus eigenlijk gewoon voor de gek gehouden. Je gaat naar een "andere partij", maar krijgt dezelfde pakketten, maar wel goedkoper :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Principe is nog niet eens zo raar. We zijn nou eenmaal een land van zegeltjes plakken.
Maar doe dan niet zo moelijk op het moment dat een klant geen recht heeft op coll. korting, maar wel hetzelfde percentage korting wil.

[ Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-11-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 08:06
Er is geen 'andere partij', het is gewoon een ander label (van Menzis). Dit is paarsebroekenwerk, ook wel 'product differentiatie' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
flipjevandejam schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:34:
Er is geen 'andere partij', het is gewoon een ander label (van Menzis). Dit is paarsebroekenwerk, ook wel 'product differentiatie' genoemd.
Dat weet ik, daarom stond het tussen haakjes ;)
Uiteindelijk zijn er maar 4 hele grote partijen geloof ik.....achja, dan maar goed zoeken naar de goedkoopste "partij" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Dat per jaar betalen heeft wel m'n ogen geopend trouwens.
Scheelt je zo 4 a 5% per verzekering, totaal over alle verzekeringen 120 euro per jaar :+

[ Voor 36% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-11-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:45:
Dat per jaar betalen heeft wel m'n ogen geopend trouwens.
Scheelt je zo 4 a 5% per verzekering, totaal over alle verzekeringen 120 euro per jaar :+
Moet je ook wel in 1 keer een grote smak geld beschikbaar hebben ;)

Morgen moeten alle premies bekend zijn toch? Dan kunnen we echt eens gaan shoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
martinusz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:52:
[...]
Je moet ook niet pas bezuinigen wanneer je met je rug tegen de muur staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:12:
[...]

Ik vind dat wel heel bizar, kansloze collectieve initiatieven, voor iets wat noodzakelijk is!
Ik MOET een zorgverzekering hebben, maar omdat ik bij een klein bedrijf werk en een kleine fitnessclub zit, krijg ik opeens geen 10% korting en 15% op aanvullende pakketten!

Vooral die bouwend Nederland krijg je nog gratis extra pakket erbij :S

Laat die kortingen gewoon voor iedereen gelden, het is niet alsof ik kan kiezen om geen verzekring te nemen...
via o.a. United Consumers, de consumentenbond, en anderen kun je ook kortingen krijgen... hoeft niet perse via je werk of fitnessclub.... iedereen kan wel ergens korting krijgen.... (m.i. is de HEMA zorgverzekering ook een soort verkapte collectiviteitskorting)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
martinusz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:52:
[...]

Morgen moeten alle premies bekend zijn toch? Dan kunnen we echt eens gaan shoppen!
Moet dan ook bekend zijn met welke zorgaanbieders contracten zijn? Ik ben nog aan het twijfelen of ik een restitutie of natura polis ga afsluiten, maar als nog niet bekend is welke zorgaanbieders er onder een naturapolis vallen, valt dat voor mij eigenlijk wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Woy schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:49:
[...]

Moet dan ook bekend zijn met welke zorgaanbieders contracten zijn? Ik ben nog aan het twijfelen of ik een restitutie of natura polis ga afsluiten, maar als nog niet bekend is welke zorgaanbieders er onder een naturapolis vallen, valt dat voor mij eigenlijk wel af.
Contracten voor een nieuw jaar zijn hoe dan ook nog niet altijd bekend aangezien ze tot ver in het jaar nog afspraken kunnen maken.

Zo heb ik een vasectomie laten doen en het ziekenhuis is nog steeds in overleg over de kosten/prijs/contract afspraak. Niet echt een peil op te trekken...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Daar was ik al bang voor inderdaad. Aan de ene kant snap ik dat zoiets een constant onderhandelen is, maar op deze manier is het als consument totaal niet meer van te voren goed te vergelijken.

Ik denk dat ik dan toch maar voor een restitutiepolis ga, dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid.

Ik denk ook dat het ondoorzichtige een van de grootste problemen van de zorg is. Door de complexe tariefstructuren van zorgaanbieders weet ook niemand meer echt wat iets kost. Maar blijkbaar kun je dus ook niet eens van te voren bepalen waar je wel/niet terecht kunt voordat je je verzekering afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 28-08 15:40
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:03:
Ook lekker dit:

[...]

M.a.w., nog een trap na van je zorgverzekering.
Voor overige verzekeringen geldt je collectieve korting tot de eerste verlengingsdatum.
Ik ben al 2 maal in het midden van het jaar geswitched van werkgever en daarmee dus ook van collectiviteit.
De twee keer dat ik het heb meegemaakt is het volgende:
Ik krijg een brief van de zorgverzekeraar (CZ en zilveren kruis) met de inhoud: "we zien dat u bent geswitched van werkgever en de collectiviteit vervalt per 1 januari volgend jaar, dan zult u geen collectieve korting krijgen.

Misschien komt het doordat ik jaarlijks betaal en ze daardoor de premie niet omhoog kunnen gooien...
En daarnaast: je mag switchen op het moment dat je collectiviteit vervalt, dat is 1 van de weinig redenen om tussentijds te mogen switchen. ( http://www.independer.nl/...kering-na-1-februari.aspx )
Maar waarom zou een zorgverzekeraar je korting afpakken? Nu houden ze me als klant tot het eind van het jaar, immers anders zou ik direct weggegaan zijn bij bv CZ en naar een ander overgaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ikke_Niels op 15-11-2013 13:28 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij onze collectiviteit is het zo dat de werkgever voor alle deelnemende werknemers de premie per jaar betaalt en dat vervolgens verdeeld over 12 maanden en inhoudt op het salaris. Bovenop de collectiviteitskorting krijgt men dus ook de jaarpremiekorting terwijl er door de werknemer toch per maand betaald wordt. Prettige oplossing. :)

Betekent wel dat wanneer je midden in het jaar uit dienst gaat, de resterende zorgpremie wordt verwerkt met wat er verder nog aan je uitgekeerd moet worden, natuurlijk...

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 15-11-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand die weet of de cz pakketten elders goedkoper worden aangeboden? (Net zoals PME dat doet met Menzis pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18
Woy schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:02:
Daar was ik al bang voor inderdaad. Aan de ene kant snap ik dat zoiets een constant onderhandelen is, maar op deze manier is het als consument totaal niet meer van te voren goed te vergelijken.

Ik denk dat ik dan toch maar voor een restitutiepolis ga, dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid.

Ik denk ook dat het ondoorzichtige een van de grootste problemen van de zorg is. Door de complexe tariefstructuren van zorgaanbieders weet ook niemand meer echt wat iets kost. Maar blijkbaar kun je dus ook niet eens van te voren bepalen waar je wel/niet terecht kunt voordat je je verzekering afsluit.
Inderdaad erg matig dat je niet kan zien waar je terecht gaat komen met kwaal X en verzekering Y. Zit er zelf aan te denken dat ook maar een verzekering af te sluiten met vrije zorg keuze. Dat is mij die 100e dan wel waard.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
Besured en Promovendum hebben ook hun premies bekend gemaakt: € 81,25 p/m zonder extra ER. (Bij Promovedus moet je kiezen voor studentenzorgverzekering om deze premie te krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
martinusz schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:01:
Iemand die weet of de cz pakketten elders goedkoper worden aangeboden? (Net zoals PME dat doet met Menzis pakket)
Je moet dan kiezen voor CZ online, die was in de voorgaande jaren een paar euro's goedkoper per maand dan de reguliere zorgverzekeringen van CZ. Ik weet niet of dit jaar ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Bij promovendum bij veelgestelde vragen staat dit:

Ben ik wel verzekerd als ik gebruikmaak van zorg in het buitenland?

U bent met de basisverzekering in het buitenland verzekerd tot maximaal 100% van het Nederlands tarief. Heeft u ook een aanvullende verzekering? Dan bent u compleet verzekerd voor alle spoedeisende zorg

Als mij in het buitenland iets overkomt.. ben ik dan verzekerd of niet als ik gewoon de standaard basisverzekering heb.. vind het een rare zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Zekur zit op 80,25 euro, zonder extra eigen risico. Goedkoper dus dan "de laagste premie van Nederland" van Promovendum.

Je bent in het buitenland wel verzekerd. Maar zou iets in het buitenland 1500 euro kosten en in Nederland 1200 euro, dan krijg je die 1200 euro vergoed en niet de werkelijke prijs. Dit is natuurlijk een volstrekt doorzichtige voorwaarde, omdat we in Nederland per behandeling slechts 1 prijs hanteren ("de Nederlandse prijs") en iedere behandeling in het buitenland 1 op 1 vergelijkbaar is met een Nederlandse behandeling aan de hand waarvan je het tarief kunt bepalen. Oftewel: ze dekken zich gemakkelijk in met vaagheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:24
Wat ik zo lees op de website van zekur lees is dat het wel een selectief polis is. Dus een beperkt aantal ziekenhuizen etc. Het aanvullende pakket is wel redelijk interessant met de (complete) reisverzekering. Maar eens even de polis voorwaarden vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Iemand nog een goede optie gevonden als je redelijk wat fysio nodig hebt? Mijn vriendin heeft afgelopen jaar 20+ sessie gehad en is nog niet klaar...
Ik zelf ga weer voor de goedkoopste en max. eigen risico.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Cobb schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:02:
Iemand nog een goede optie gevonden als je redelijk wat fysio nodig hebt? Mijn vriendin heeft afgelopen jaar 20+ sessie gehad en is nog niet klaar...
Ik zelf ga weer voor de goedkoopste en max. eigen risico.
Kijk ff via independer....volgens heeft fbto aardig aanbod voor fysio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cobb schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:02:
Kleine kans dat je er wat aan hebt (het kan alleen via je werkgever), maar toch: mijn vrouw heeft via haar werkgever VGZ met MiX aanvullende verzekering. Beweegzorg tot 1000 euro per jaar.

Even iets anders: ik zie in verschillende polissen vaak dat iets vergoed wordt "na toestemming". Het is toch uiterst dubieus als degene die het moet betalen gaat bepalen of ze een behandeling wel of niet vergoeden?

Een beetje rondkijken bij VGZ maakt wel duidelijk wat voor onverzichtelijk administratief gedrocht het is geworden: het een wordt wel vergoed, het ander niet, de ene aanbieder is gecontracteerd, de ander niet dus dan betalen ze minder, etc. etc.
En ik heb het vermoeden dat dit alleen maar erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pfff ik zoek voor mijn vriendin een polis met tandarts vergoeding van 750,- 75% of 1000,- 75% vergoeding, ze zit nu bij CZ, maar die is behoorlijk prijzig. Alleen ik denk niet dat ze ergens anders geaccepteerd wordt, aangezien ze dit jaar een koon heeft laten zetten, en er wellicht nog 1 gezet moet worden. Hoe weet je of je geaccepteerd wordt? Hoe snel laten ze dat weten? Kun je dan nog switchen als ze de tandartspolis niet accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Door gebruik te maken van werkgeverskorting, en korting via shopkorting.nl, ben ik op een premie van 55E per maand uit gekomen. Dit met max eigen risico en zonder aanvullende pakketen, bij ZilverenKruis. Kan dit nog goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
martinusz schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:56:
Pfff ik zoek voor mijn vriendin een polis met tandarts vergoeding van 750,- 75% of 1000,- 75% vergoeding, ze zit nu bij CZ, maar die is behoorlijk prijzig. Alleen ik denk niet dat ze ergens anders geaccepteerd wordt, aangezien ze dit jaar een koon heeft laten zetten, en er wellicht nog 1 gezet moet worden. Hoe weet je of je geaccepteerd wordt? Hoe snel laten ze dat weten? Kun je dan nog switchen als ze de tandartspolis niet accepteren?
Als je de behandeling plant in januari 2014, dan kun je bij FBTO de module Tand aanzetten voor 36 euro (tot max. 750 euro vergoeding). Per februari kun je de module weer uitzetten, dan betaal je dus in totaal 36 euro. Moet je wel je behandeling goed afstemmen, alle verrichtingen die je vergoed wilt hebben moeten wel in januari zijn verricht. Dit werkt alleen als je een verzekering afsluit bij FBTO en tegelijk de aanvullende tandmodule aanzet. Bestaande verzekerden hebben bij het aanzetten van de module een wachttijd van 6 maanden (dan betaal je dus ten minste 7 maanden premie). De basispremie bij FBTO is niet de goedkoopste, dus daar verlies je ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
haribold schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:48:
[...]
Als je de behandeling plant in januari 2014, dan kun je bij FBTO de module Tand aanzetten voor 36 euro (tot max. 750 euro vergoeding). Per februari kun je de module weer uitzetten, dan betaal je dus in totaal 36 euro. Moet je wel je behandeling goed afstemmen, alle verrichtingen die je vergoed wilt hebben moeten wel in januari zijn verricht. Dit werkt alleen als je een verzekering afsluit bij FBTO en tegelijk de aanvullende tandmodule aanzet. Bestaande verzekerden hebben bij het aanzetten van de module een wachttijd van 6 maanden (dan betaal je dus ten minste 7 maanden premie). De basispremie bij FBTO is niet de goedkoopste, dus daar verlies je ook op.
Waar heb je deze info vandaan? Was vorig jaar namelijk niet zo en zie nergens staan dat het dit jaar veranderd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Superbaddd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:20:
[...]

Waar heb je deze info vandaan? Was vorig jaar namelijk niet zo en zie nergens staan dat het dit jaar veranderd zou zijn.
Het is niet zo moeilijk te vinden. Maar het staat onder andere hier:
http://www.welkombij.fbto...denaanvullendemodules.pdf
pagina 84, artikel 16, lid 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik overweeg ook weer voor maximale korting te gaan. Omdat ik nog deeltijd studeer (en de eis van Achmea is dat ik een studentennummer heb), kan ik voor 57,92 (waarbij ik nog 1 euro extra betaal voor het studentenpakket) mijzelf verzekeren.

Overigens doe ik dit niet alleen omdat ik zo min mogelijk wil betalen voor mijn zorgverzekering. Ik vind het ook belangrijk dat de zorg serieus gaat kijken naar andere oplossingen voor het organiseren van zorg. Er zijn veel manieren om slimmer de zorg te organiseren, maar behalve wat uitzonderingen (bijv. Buurtzorg) merk ik maar weinig van veranderingen. Door te kiezen voor een selectieve polis hoop ik dat zorginstellingen serieus gaan nadenken hoe de zorg goedkoper en slimmer kan. :)

Ik weet dat een zorgverzekering maar een beperkt deel van de zorgkosten in NL voor zijn rekening neemt. Dit is echter een van de weinig signalen die ik wel met mijn portemonnee kan geven.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
haribold schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:50:
[...]
Het is niet zo moeilijk te vinden. Maar het staat onder andere hier:
http://www.welkombij.fbto...denaanvullendemodules.pdf
pagina 84, artikel 16, lid 2
Art. 16, lid 2
Wachttijd
Zet u de module Tand niet gelijktijdig met de basisverzekering aan? Dan geldt er nadat u deze module heeft aangezet, een wachttijd van 6 maanden voor vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp. De wachttijd geldt ook, als u op 1 januari of gedurende het kalenderjaar een hogere maximale vergoeding kiest. Verhoogt u de maximale vergoeding voor de module Tand bijvoorbeeld van € 500,- naar € 750,-? Dan geldt voor het bedrag boven de € 500,- een wachttijd van 6 maanden. De wachttijd gaat in op de datum waarop u de module aanzet. Verhoogt u de maximale vergoeding van de module Tand, of zet u deze module opnieuw aan? En heeft u in hetzelfde kalenderjaar al kosten voor tandheelkundige hulp vergoed gekregen? Houdt u er dan rekening mee dat de al vergoede kosten meetellen voor de hoogte van de vergoeding waar u nog recht op heeft. Bent u 18 jaar geworden en zet u de module Tand gelijktijdig met de basisverzekering aan? Dan vervalt de wachttijd voor deze module.

In bovenstaand artikel staat nergens dat bestaande FBTO verzekerden een wachttijd van 6 maanden hebben voor de module tand als deze per 1 januari gelijktijdig met de basisverzekering wordt aangezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Superbaddd op 17-11-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
haribold schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:48:
[...]
Het gaat mij om de acceptatie, vaak lees je als je naar het duurste tand pakket wilt, je een gelijkwaardig pakket moet hebben bij je huidige zorgverzekeraar. Maar de vraag is meer, hoe lang moet je dan wachten op het volledige budget, is dat een jaar?
Lees ook dat er een tandarts verklaring wordt gevraagd, enig idee wat ze daar opvragen? Of gaat dat alleen over het feit of ze daar regelmatig komt?

edit: zie via independer nu PNOzorg voor 66,54 MET vrije zorgkeuze, lijkt de enige tot nu toe in die prijsklasse :)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 17-11-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Anderzorg heeft de premies sinds zojuist ook eindelijk online staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Wilke schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:27:
Anderzorg heeft de premies sinds zojuist ook eindelijk online staan!
Niet verkeerd ook. € 59,66 bij jaarbetaling. Geen geklooi met collectiviteitskortingen.

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-11-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:06
Heeft anderzorg beperkingen voor de keuze van instellingen? Zo niet is deze zeker interessant...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:55:
[...]

Niet verkeerd ook. € 59,66 bij jaarbetaling. Geen geklooi met collectiviteitskortingen.
En een behoorlijke "base" voor wat betreft de ziekenhuiszorg. Bij "de goedkoopste" van ZK Achmea (Beter Af Selectief) heb je wel heel erg weinig mogelijkheden, om maar even eentje als voorbeeld te nemen.

Edit:
assje schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:19:
Heeft anderzorg beperkingen voor de keuze van instellingen? Zo niet is deze zeker interessant...
Grappig dat die net tussendoor kwam. Bijvoorbeeld voor ziekenhuis zorg:

https://applicaties.ander.../zorgaanbiederzoeken.aspx

En als je dan bijvoorbeeld zoekt op ziekenhuis krijg je:
Publicatiedatum 15 november 2013
Voor het contractjaar 2014 hebben we met vrijwel alle ziekenhuizen in Nederland contracten gesloten. Voor het contractjaar 2014 zijn we nog in onderhandeling met de volgende ziekenhuizen:

-Medisch Centrum Leeuwarden
-Universitair Medisch Centrum Utrecht
-Algemeen Ziekenhuis Westfries Gasthuis
-Spijkenisse Medisch Centrum
-Erasmus Universitair Medisch Centrum
-Maxima Medisch Centrum
-Universitair Medisch Centrum St. Radboud

[ Voor 55% gewijzigd door Richard op 18-11-2013 13:24 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Anderzorg = Menzis.
De vraag is wat het verschil is t.o.v. PMA, welke ZorgVerzorgd aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Hmm dat rijtje ziekenhuizen zijn niet de minste, jammer dat ze dat nog niet rond hebben.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je daar in de buurt woont is het zeker iets om nog even af te wachten, maar bijvoorbeeld tov die select polis die eentje had is het heel veel uitgebreider. Die had bijvoorbeeld rond Enschede helemaal niks, Anderzorg heeft elk ziekenhuis hier in de omgeving.

En werd tijd dat die online kwamen, maar wel mooie prijs, goede kans dat ik lekker bij Anderzorg kan blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wanneer zal independer 100% de premies weten? Zouden nu overal vast moeten staan toch?

Kan iemand bij de "HEMA" verzekering vinden of kronen/bruggen vergoedt worden?

Ik zie alleen dit staan bij de tandartsverzekering:
100% tot maximaal € 750 voor alle behandelingen
samen met uitzondering van orthodontie

[ Voor 57% gewijzigd door Martinusz op 18-11-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

martinusz schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:17:
Wanneer zal independer 100% de premies weten? Zouden nu overal vast moeten staan toch?

Kan iemand bij de "HEMA" verzekering vinden of kronen/bruggen vergoedt worden?

Ik zie alleen dit staan bij de tandartsverzekering:
100% tot maximaal € 750 voor alle behandelingen
samen met uitzondering van orthodontie
https://www.hemaverzekeri...orgverzekering%202014.pdf
Bladzijde 64. Dat is dus ook kronen en bruggen als ik het zo zie.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 18-11-2013 15:35 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tsurany schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:34:
[...]

https://www.hemaverzekeri...orgverzekering%202014.pdf
Bladzijde 64. Dat is dus ook kronen en bruggen als ik het zo zie.
Dat zou mooi zijn, maar ik ben altijd huiverig als het niet vermeld wordt ;)
Wordt ook niets vermeld over acceptatie voor het duurste tandartspakket...dat zou voor mijn vriendin dus bijvoorbeeld een hele goede optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Anderzorg, max eigenrisico en 18 fysio wordt het voor mijn vriendin denk ik. Voor 80,25
Wordt PMA 860 eigenrisco en extraverz. 2 (18 fysio) is 79,88 per maand.

Zelf ga ik voor enkel basis + 500 ER bij Anderzorg en 9 fysio + jaarbetaling = 64,51 per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door Cobb op 18-11-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Vraag me nog af hoe het zit met die "wereldwijd" dekking (bij Anderzorg, maar ook bij sommige andere aanbieders).

Wat als je al een doorlopende reisverzekering hebt, is dat dan volstrekt overbodig? Of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit in je reisverzekering ook zorgkosten? Kijk even wat wel en wat niet gedekt is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb specifiek een doorlopende Europa reisverzekering voor mijn zorgkosten. Dat was heel erg veel goedkoper dan mijn zorgverzekering daarvoor upgraden. De goedkoopste die ik kon vinden dekte gewoon wat ik wilde (zorgkosten, de rest maakt me allemaal geen drol uit, als ik mijn telefoon hier door de WC spoel moet ik zelf een nieuwe betalen, dan vind ik het nogal zinloos dat op vakantie te verzekeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Rudedadude schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:19:
Die 66,75 was alleen in combinatie met die 40 euro korting die mensen via mijn socialshop kregen voor aanmelding bij Anderzorg ;)
Ik ben benieuwd of ze dat nog een keer doen, want er was redelijk wat gezeik van mensen die beweerden dat ze hun geld niet tijdig kregen, of in een andere verdeling dan ze dachten...
Ow, inmiddels gekeken en ook voor 2014 geldt dit weer! Ik weet nog niet wat de premies zijn, maar kans is groot dat ik in 2014 weer bij Anderzorg verzekerd ben. Voor wie wil kun je je dus al aanmelden via mijn socialshop: *knip* aangezien we referrals niet toestaan.

Onwijs bedankt, dude... Dankzij jou kan ik nog eens €40,- extra op mijn zorgverzekering besparen. Echter hoop ik maar dat het goed zal komen, omdat dit (nog) niet bevestigd is. Ik heb zojuist gelijk een mail achter de polisbevestiging gestuurd.

Voor het geval dat dude's link niet (meer) geaccepteerd word heb ik zelf maar eventjes een nieuw account aangemaakt:

*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 19-11-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wilke schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:56:
Vraag me nog af hoe het zit met die "wereldwijd" dekking (bij Anderzorg, maar ook bij sommige andere aanbieders).

Wat als je al een doorlopende reisverzekering hebt, is dat dan volstrekt overbodig? Of hoe zit dat?
Sowieso is een aanvullende buitenland module op je zorgverzekering heel vaak onnodig. Het is niet zo dat je standaard niet verzekerd bent in het buitenland. Je bent alleen maar verzekerd tot de kosten voor een vergelijkbare behandeling in Nederland. Het verschil moet je bijbetalen.

Dit is geen advies om geen buitenlandmodule te nemen, maar wel om er goed over na te denken. Volgens mij vinken nog steeds veel mensen die aan omdat ze denken dat ze anders onverzekerd op reis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Anderzorg, hilarische verzekering:

Basisverzekering nemen, dan kan je kiezen tussen o.a. een basis tand verzekering of een anderzorg budget pakket. Beide pakketten kosten hetzelfde, maar bij de budget heb je behalve al je tandzooi die je ook in de basis tand verzekering hebt ook nog fysiotherapie en andere crap. Wáárom zou ik dan die basis tand kiezen?

Hoe dan ook, blijft de goedkoopste, al jaren zeer tevreden (declareren via een app is briljant!), dus we blijven fijn daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Ik hoor er veel over anderzorg ik zal ook eens kijken!

Zit nu bij Zilveren Kruis Achmea. Premie gaat naar 78,- per maand met 550 ER en 1 ster tandarts.
Kan volgens mij nog goedkoper als ik dit zo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
Brammos85 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:38:

Basisverzekering nemen, dan kan je kiezen tussen o.a. een basis tand verzekering of een anderzorg budget pakket. Beide pakketten kosten hetzelfde, maar bij de budget heb je behalve al je tandzooi die je ook in de basis tand verzekering hebt ook nog fysiotherapie en andere crap. Wáárom zou ik dan die basis tand kiezen?
Apart, als je het laagste eigen risico pakt + 9 Fysio (zit immers in de ICT) + 75% 250 tand + Werelddekking (is maar 1 euro per maand) kom je op €102,75 maar Basis (laagste ER) + Budget komt neer op €96,50. Verschil van 6,25 per maand. Op jaarbasis 75 euro. Is toch weer bijna een maandpremie!
Voor die combinatie kan je dus veel beter een pakket nemen dan losse modules? Of er moet een addertje onder het gras zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het idee is natuurlijk dat mensen een pakket nemen en daarmee voor zorg betalen die ze niet nodig hebben. Mensen die specifieke pakketten nemen zijn vaak veel meer aan het kijken naar kosten/baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
http://www.telegraaf.nl/b...nval_op_Independer__.html

Interessant :)

Betch.nl dus...ziet er wel aardig uit, maar als ik kies voor basisverzekering + alleen tandartspakket, dan kan ie niks vinden, alleen als je ook fysio opgeeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Martinusz op 19-11-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Brammos85 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:38:

Budget vergoed niet alle tandartsbehandelingen. Al die extra opties maakt het voornamelijk moeilijker te vergelijken...

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 19-11-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MrAcid schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:35:
[...]
Dit is geen advies om geen buitenlandmodule te nemen, maar wel om er goed over na te denken. Volgens mij vinken nog steeds veel mensen die aan omdat ze denken dat ze anders onverzekerd op reis gaan.
Het probleem is dat je geen flauw benul hebt wat de kosten in het buitenland zijn, en je dus een flink financieel risico loopt als je het niet hebt ( Het is al niet te doen om de kosten van behandelingen in Nederland van te voren te weten, laat staan die met het buitenland te vergelijken ). Ik heb het tot nog toe altijd bij mijn reisverzekering bijverzekerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 19-11-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Rempi schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:43:
Ik hoor er veel over anderzorg ik zal ook eens kijken!

Zit nu bij Zilveren Kruis Achmea. Premie gaat naar 78,- per maand met 550 ER en 1 ster tandarts.
Kan volgens mij nog goedkoper als ik dit zo hoor!
CZdirect heeft pakket met fysio 12 en tandarts 250,- voor 75,25 met 860 ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

martinusz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:59:
http://www.telegraaf.nl/b...nval_op_Independer__.html

Interessant :)

Betch.nl dus...ziet er wel aardig uit, maar als ik kies voor basisverzekering + alleen tandartspakket, dan kan ie niks vinden, alleen als je ook fysio opgeeft.
Crappy site, zodra ik tandartskosten wil zijn er geen zorgverzekeringen meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
RemcoDelft schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:04:
[...]

Budget vergoed niet alle tandartsbehandelingen. Al die extra opties maakt het voornamelijk moeilijker te vergelijken...
1e tandpakket = 75% van tandarts, tot €250,-
Dit vergoedt budget ook.

Per chat gecheckt. Mevrouw raadde me in dat geval idd maar aan om budget te kiezen, want meer voor zelfde geld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 14:27
Voor mensen voor wie fysio belangrijk is. Bij de Interpolis MeerZeker (middelste pakket) kun je het max aantal fysio behandelingen met elkaar delen. Dus als ieder persoon max 12 per jaar heeft, kun je ervoor kiezen 1 persoon 24 te laten nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door MrFl0ppY op 19-11-2013 09:18 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Cobb schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:53:
Anderzorg, max eigenrisico en 18 fysio wordt het voor mijn vriendin denk ik. Voor 80,25
Wordt PMA 860 eigenrisco en extraverz. 2 (18 fysio) is 79,88 per maand.

Zelf ga ik voor enkel basis + 500 ER bij Anderzorg en 9 fysio + jaarbetaling = 64,51 per maand.
Ik twijfel zelf nog tussen AnderZorg basis, of PMA basis.
PMA is helder dat het gaat om de ZorgVerzorgd verzekering bij Menzis, bij AnderZorg ben ik er nog niet achter.

-- edit -- Net antwoord van AnderZorg, zij bieden hun eigen verzekeringen aan. Het gaat dus niet om standaard Menzis polissen zoals bij PMA. (zeggen ze...) -- edit --

[ Voor 22% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 19-11-2013 09:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Referrallinks zijn niet toegestaan!