Als jij €100k hebt overgemaakt naar een exchange en die waarde is bij je volgende aangifte plots verdwenen dan zullen ze daar wel vragen over hebben ja. Dat heeft niets met omgekeerde bewijslast te maken. Denk je dat de BD zelf de blockchain af gaat struinen? Echt nietErikRo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:40:
[...]
Weet ik niet maar omdat de Belastingdienst de bewijslast vaak om draait maar goed misschien zie ik spoken.
Het hele banken-boehoehoe argument is natuurlijk niet heel sterk. Je kunt er kritiek op hebben, maar dat is op zichzelf nog geen reden waarom bitcoin zal verdwijnen of een bankenmunt geen tractie zal krijgen.Bornin1972 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:31:
Mijn mening:
Welnu, een cryptomunt uitgegeven door een bank slaat natuurlijk nergens op. Het unique selling point van blockchain technologie is dat het decentraal is - het biedt een manier om een globale consensus te bereiken zonder je vertrouwen te leggen in 1 partij. Als je dingen juist centraal wilt regelen, zoals bancaire transacties, dan heb je heel dat blockchain niet nodig. We hébben al een door de banken uitgegegeven munt: de euro. Is vaak ook niets meer dan gewoon een getalletje op een rekening. Dat ze nog een hoop kunnen verbeteren aan interbancaire transacties staat natuurlijk buiten kijf, maar dat kan best zonder blockchain technologie. Sterker nog, het is een stuk efficienter zonder.
De stelling dat een bankencrypto de huidige crypto's wel even zal verdrukken is derhalve compleet van de pot gerukt
[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2017 19:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.