Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Weet iemand een goede gratis Bitcoin wallet voor een beginner?
Ik heb al een openingspost gelezen, maar daar staan links die verouderd zijn.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

Dutchredgaming schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:59:
Wat wil je met je BTC doen? Als het puur is om (langere) tijd op te slaan en niets mee te doen, een paper wallet. Wil je handelen met BTC, dan zit je wel vast aan een wallet bij een Exchange. Je hebt ook softwarematige wallets als Exodus, maar dan heb je de wallets wel op je PC staan (lees: je moet niet gehackt worden). Een ander alternatief is een hardware wallet als Trezor of Ledger.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypho op 25-08-2017 14:02 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ypho schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Wat wil je met je BTC doen? Als het puur is om (langere) tijd op te slaan en niets mee te doen, een paper wallet. Wil je handelen met BTC, dan zit je wel vast aan een wallet bij een Exchange. Je hebt ook softwarematige wallets als Exodus, maar dan heb je de wallets wel op je PC staan (lees: je moet niet gehackt worden). Een ander alternatief is een hardware wallet als Trezor of Ledger.
Ik wil met BTC als mijn PC niks doet toch wat mijnen en wachten dat de koers niet meer stijgt. Ik ga nog niet professioneel mee om zoals een farm met allemaal videokaarten.

Ik ben zelf nog nooit gehack, maar is bij een wallet van BTC een groter risico?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 11:39
Dutchredgaming schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:59:
je kan ook een paper wallet aanmaken op bv https://www.bitaddress.org en deze (read only importeren) in de blockchain app. Dat kan je wel zien wat het waard is maar niet betalen (niet direct althans) wel als je de private key inleest (dit moet je dan elke keer opnieuw doen voor elke betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Dutchredgaming schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Ik wil met BTC als mijn PC niks doet toch wat mijnen en wachten dat de koers niet meer stijgt. Ik ga nog niet professioneel mee om zoals een farm met allemaal videokaarten.
BTC mining doe je niet met een PC.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat hele gepingpong tussen BTC en BCH hashing power begint wel irritant te worden. Een transactie die normaal zo over zou zijn is nu al weer tijden onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Defector schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:23:
Dat hele gepingpong tussen BTC en BCH hashing power begint wel irritant te worden. Een transactie die normaal zo over zou zijn is nu al weer tijden onderweg.
Het lijkt wel of er iets minder hashpower op BCH zit dan in de vorige periode, maar dit maakt het wel dat BTC er langer "last" van heeft. Tijdens de vorige periode waren alle BCH-blokken er binnen 2 dagen doorheen gejaagd, momenteel met de huidige bloksnelheid staat de retarget (en dus difficulty aanpassing van BCH) geschat voor zondagavond. (bron: http://fork.lol/pow/retarget)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
Tourniquet schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Het lijkt wel of er iets minder hashpower op BCH zit dan in de vorige periode, maar dit maakt het wel dat BTC er langer "last" van heeft. Tijdens de vorige periode waren alle BCH-blokken er binnen 2 dagen doorheen gejaagd, momenteel met de huidige bloksnelheid staat de retarget (en dus difficulty aanpassing van BCH) geschat voor zondagavond. (bron: http://fork.lol/pow/retarget)
Maarja, een dag of anderhalf later heeft EDA de difficulty van BCH weer dusdanig omlaag gebracht dat het weer lucratief is voor 'n paar dagen.

Ik zit steeds harder te twijfelen om m'n eigen BCH maar weer te gaan dumpen. Een paar weken geleden dacht ik nog dat het misschien wel een lange termijn kans had, maar deze fuckup met EDA geeft eigenlijk wel aan dat de devs van BCH tamelijk clueless zijn (en mogelijk vooral voor eigen gewin gingen). Geeft niet heel veel vertrouwen in ieder geval.

Nog even en het wordt zelfs lucratief om BCH weer met 'n GPU te gaan minen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

anboni schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Maarja, een dag of anderhalf later heeft EDA de difficulty van BCH weer dusdanig omlaag gebracht dat het weer lucratief is voor 'n paar dagen.

Ik zit steeds harder te twijfelen om m'n eigen BCH maar weer te gaan dumpen. Een paar weken geleden dacht ik nog dat het misschien wel een lange termijn kans had, maar deze fuckup met EDA geeft eigenlijk wel aan dat de devs van BCH tamelijk clueless zijn (en mogelijk vooral voor eigen gewin gingen). Geeft niet heel veel vertrouwen in ieder geval.

Nog even en het wordt zelfs lucratief om BCH weer met 'n GPU te gaan minen :+
Yep, het lijkt mij op termijn onhoudbaar voor BCH want zolang de miners de EDA op deze manier "gebruiken" komen alle BCH-coins op een veel hoger tempo op de markt dan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tourniquet schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Yep, het lijkt mij op termijn onhoudbaar voor BCH want zolang de miners de EDA op deze manier "gebruiken" komen alle BCH-coins op een veel hoger tempo op de markt dan voorzien.
En op deze manier zal niemand BCH serieus gaan nemen voor daadwerkelijke toepassingen anders dan speculatie. Want een cryptocurrency waarbij de confirmations de ene dag vele uren kosten en de andere dag iedere 2 minuten komen is natuurlijk niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Rannasha schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

En op deze manier zal niemand BCH serieus gaan nemen voor daadwerkelijke toepassingen anders dan speculatie. Want een cryptocurrency waarbij de confirmations de ene dag vele uren kosten en de andere dag iedere 2 minuten komen is natuurlijk niet bruikbaar.
Maar zal er op termijn niet toch een zekere balans optreden? Of zou EDA de boel echt dusdanig stuk maken dat die balans nooit kan ontstaan?

Ik hoop alleen dat dit gedoe het vertrouwen in BTC niet mee gaat schaden. Daar fluctueert het de laatste dagen ook tussen 2 en 10 blocks per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
anboni schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Maar zal er op termijn niet toch een zekere balans optreden? Of zou EDA de boel echt dusdanig stuk maken dat die balans nooit kan ontstaan?
Zolang de EDA actief blijft, kunnen miners dit trucje blijven uithalen. De effectiviteit is afhankelijk van de verhouding tussen de mining reward, uitgedrukt in USD (of EUR of CNY) van BTC (coinbase + fees) en die van BCH (coinbase + fees, die laatste zijn er nauwelijks). Hoe schever deze verhouding is (in het voordeel van BTC), hoe minder het oplevert om de EDA-exploit te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

anboni schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Ik hoop alleen dat dit gedoe het vertrouwen in BTC niet mee gaat schaden. Daar fluctueert het de laatste dagen ook tussen 2 en 10 blocks per uur.
Hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende tijd, geen idee. BTC heeft hier momenteel last van doordat miners chainhoppen (alhoewel dit nog niet echt zichtbaar is in de prijs), maar ik gok dat het uiteindelijk nog veel schadelijker voor BCH zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt er een beetje moe van. Maar kan iemand mij vertellen wanneer ik bitcoins uitkeer en op mijn rekening zet.. Welke belastingschijf moet ik nu gaan gebruiken van vermogensbelasting box3. Moet ik nu 1.2% betalen of 30% ??

(Een simpel voorbeeld is altijd welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:26:
Ik wordt er een beetje moe van. Maar kan iemand mij vertellen wanneer ik bitcoins uitkeer en op mijn rekening zet.. Welke belastingschijf moet ik nu gaan gebruiken van vermogensbelasting box3. Moet ik nu 1.2% betalen of 30% ??

Het maakt niet uit of je nu BTC bezit of het omzet in fiat. Allebei is het geld. Daarom wordt het belast in box 3, opgeven als spaargeld dus. De waarde die je BTC had op 1 Januari om 0:00 moet je opgeven en dus belasting over betalen.

Zo staat het op je aangifte.
Afbeeldingslocatie: https://bitcoin.nl/img/posts/106/aangiftetool2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
1,2 % over het bedrag boven je vrijstelling.
https://bitcoin.nl/nieuws/bitcoin-en-belasting-106

Heb het net met veel plezier afgetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:26:

Het is al vermogen al zijn het nu geen euro's.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die artikelen heb ik allemaal allang gelezen. Voor mij is het niet duidelijk..Vandaar ook mijn vraag hier stel..

Oke anders pakken we maar een voorbeeld.. stel ik heb 500k wat moet ik nu betalen??

En als het om een alt coin gaat die nog niet bestond op 1 januari. Moet ik dan 0 gebruiken, dat zou wel fijn zijn :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2017 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
1,2% van €475k (ongeveer, geen idee of de drempel exact €25k is). Heb je een fiscaal partner zonder geld, dan 1,2% over €450k.

Je kan ook gewoon het aangifteprogramma downloaden, dingen invullen en dan zien hoe je uitkomt.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:36:
En als het om een alt coin gaat die nog niet bestond op 1 januari. Moet ik dan 0 gebruiken, dat zou wel fijn zijn :D
Hoezo fijn? Het gaat je om vermogen aan het begin van het aangiftejaar. Wat je ermee doet in dat aangiftejaar wordt pas relevant voor de aangifte van het jaar erop.

Nogal wiedes dat als een altcoin nog niet bestond op 1 jan, je er sowieso ook geen vermogen in kon hebben op 1 jan ;)

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2017 22:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:41:
1,2% van €475k (ongeveer, geen idee of de drempel exact €25k is). Heb je een fiscaal partner zonder geld, dan 1,2% over €450k.
Over 2016 wel, maar over 2017 wordt het een iets ingewikkelder schema met 3 schijven:
https://www.belastingdien...n_uit_vermogen_vanaf_2017

Alleen weinig zin om nu te gaan rekenen. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Tourniquet op 25-08-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:36:
Die artikelen heb ik allemaal allang gelezen. Voor mij is het niet duidelijk..Vandaar ook mijn vraag hier stel..
Als je alles al gelezen hebt en het is dan nog niet duidelijk (wat ik erg knap vind) dan is het misschien handig je vraag wat beter te stellen en wat meer info te geven over wat je nou precies niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allen. Ik heb het antwoord zelf kunnen vinden hoe om te gaan met de 3 schijven..
http://support.satos.nl/n...ins-en-de-belastingdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tourniquet schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:46:
[...]

Over 2016 wel, maar over 2017 wordt het een iets ingewikkelder schema met 3 schijven:
https://www.belastingdien...n_uit_vermogen_vanaf_2017

Alleen weinig zin om nu te gaan rekenen. :+
Ah ja, om het makkelijk te maken 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:34:

• Heeft op 1 Jan 2018 wel toegang tot BTC, maar niet tot BCH. Dit is het lastigste geval, want wat als hij juridisch gezien wel recht heeft op de BCH (internationaal recht i.c.m. cryptocurrency, hoe moeilijk kan het zijn om daar een uitspraak over te krijgen?) of als Coinbase al heeft aangekondigd BCH te gaan uitdelen.

Alleen de derde optie lijkt me ingewikkeld, de rest is vrij duidelijk.
Box 3, "overige vorderingen". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tourniquet schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Box 3, "overige vorderingen". :P
Maar is het een vordering? Als Coinbase zegt niet mee te werken aan BCH distributie, heb je dan een vordering? En hoe is BCH anders dan een cryptocurrency die via airdrops aan Bitcoin-houders wordt uitgedeeld, zoals Stellar of Byteball? Het mechanisme is anders, maar het komt in feite op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:31:
[...]

Maar is het een vordering? Als Coinbase zegt niet mee te werken aan BCH distributie, heb je dan een vordering? En hoe is BCH anders dan een cryptocurrency die via airdrops aan Bitcoin-houders wordt uitgedeeld, zoals Stellar of Byteball? Het mechanisme is anders, maar het komt in feite op hetzelfde neer.
Ik was niet helemaal serieus, vandaar de smilie. Het is onontgonnen gebied, bijna onmogelijk iets over te zeggen.

In het geval van Coinbase, zij zeggen hier:
We are planning to have support for bitcoin cash by January 1, 2018, assuming no additional risks emerge during that time.

Once supported, customers will be able to withdraw bitcoin cash.
Dus ja, het is wel een soort van toezegging dat ze het gaan vrijgeven maar als ze half januari zeggen "sorry mensen, het gaat toch niet door" heb je geen poot om op te staan. Het lijkt mij dus geen vordering met enig gewicht, maar ben ook geen jurist.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Noxa schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:33:
[...]
Het maakt niet uit of je nu BTC bezit of het omzet in fiat. Allebei is het geld. Daarom wordt het belast in box 3, opgeven als spaargeld dus. De waarde die je BTC had op 1 Januari om 0:00 moet je opgeven en dus belasting over betalen.

Zo staat het op je aangifte.
[afbeelding]
Tijd om een crypto coin op te zetten, waarbij de waarde op 31 december naar 0.01 BTC valt, en 2 januari weer terug gaat naar 1 BTC.
Fiscuscoin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Moet zeggen dat het hier in Singapore wel een droomland is. Geen belasting op "capital gains" :P lekker makkelijk bij de jaarlijkse aangifte en niets hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Crotchy schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:53:
[...]

Tijd om een crypto coin op te zetten, waarbij de waarde op 31 december naar 0.01 BTC valt, en 2 januari weer terug gaat naar 1 BTC.
Fiscuscoin 8)7
Ronduit briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Geinig, ik hem aan dat er dan ook een handelsstop op komt? Ander wordt het wel heel goedkoop instappen rond de jaarwisseling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
cvheereveld schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:35:
Geinig, ik hem aan dat er dan ook een handelsstop op komt? Ander wordt het wel heel goedkoop instappen rond de jaarwisseling ;).
Voorraad zal waarschijnlijk op zijn tijdens de jaarwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
BCH heeft vannacht weer een difficulty-adjustment gehad, de miners zijn weer massaal teruggegaan naar BTC (waar de mempool nu behoorlijk leeg begint te raken). Over een paar uur zal BCH waarschijnlijk weer beginnen met de serie van emergency difficulty adjustments en begint het hele verhaal weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:14:
BCH heeft vannacht weer een difficulty-adjustment gehad, de miners zijn weer massaal teruggegaan naar BTC (waar de mempool nu behoorlijk leeg begint te raken). Over een paar uur zal BCH waarschijnlijk weer beginnen met de serie van emergency difficulty adjustments en begint het hele verhaal weer opnieuw.
De fee is nu ook 25% van wat de laatste dagen was. Als je naar bedragen gaat kijken is wat de fee nu is goed te doen. Toen de fee 4x zoveel was als nu is het qua dollars niet echt leuk meer om BTC te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

De fee is nu ook 25% van wat de laatste dagen was. Als je naar bedragen gaat kijken is wat de fee nu is goed te doen. Toen de fee 4x zoveel was als nu is het qua dollars niet echt leuk meer om BTC te verzenden.
Eerder 10%. Waar het een paar dagen terug nog boven de 300 sat/byte zat, zijn er nu vrijwel geen transacties boven de 30 sat/byte in de mempool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Eerder 10%. Waar het een paar dagen terug nog boven de 300 sat/byte zat, zijn er nu vrijwel geen transacties boven de 30 sat/byte in de mempool.
Ik wist niet dat het zo erg was. Ik kijk er ook niet dagelijk naar dus het hoogste wat ik gezien had op een bepaald moment was iets van 4x zoveel. Hoe dan ook wanneer de miners weer naar BCH gaan komt hetzelfde probleem dus weer terug. Hopen dat er snel genoeg een balans gevonden word en dat er veel minder miners op BCH blijven zitten. Dit hele BCH mining verhaal is niet echt goed voor de BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

996

Ik zit nog steeds met het probleem dat ik mijn Bitcoin cash niet kan verkopen omdat ik er nog niet bij kan. Bitcoin staat in een Bitgo wallet en daar is nog geen simpele manier voor om de Bitcoin cash uit te halen volgens mij. Bitgo werkt aan een nieuwe wallet maar daar geven ze helaas geen timeline van.
Van mij mag het hele gedoe rond het minen dus nog even duren. Heeft telkens weer een gunstig effect op de prijs van BCH. Rond 550 wil ik ze graag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
996 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:07:
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik mijn Bitcoin cash niet kan verkopen omdat ik er nog niet bij kan. Bitcoin staat in een Bitgo wallet en daar is nog geen simpele manier voor om de Bitcoin cash uit te halen volgens mij. Bitgo werkt aan een nieuwe wallet maar daar geven ze helaas geen timeline van.
Van mij mag het hele gedoe rond het minen dus nog even duren. Heeft telkens weer een gunstig effect op de prijs van BCH. Rond 550 wil ik ze graag verkopen.
Ik heb mijne BCH geclaimd door mijn Jaxx portefeuille te importeren in Coinomi (met mijn 12 woorden) en daarna de uitleg van deze pagina gevolgd:
https://coinomi.freshdesk...llect-your-free-bch-coins

Had een pagina die het beter uitlegde maar vind hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

En in je Jaxx wallet bleven je BTC gewoon staan? En in coinomi had je toen alleen de nieuwe BCH?

Hmmm jouw link verwijst naar een pre-fork handeling. Als ik dan de post-fork webpagina bekijk vind ik het allemaal wat moeilijk en ben ik bang dat ik een fout maak en toch mijn BTC kwijt raak of zo😳

Edit:
Oeps Coinomi is er alleen voor Android
Geen optie voor mij
Zie dat via een programma genaamd Bluestacks je eventueel Android apps op je Windows-pc of laptop kunt gebruiken

[ Voor 75% gewijzigd door 996 op 27-08-2017 22:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
code:
1
First they ignore you
Bernake in 23/12/2013 when asked: Bitcoin seems very hyped to me, and will be useless in the real world usage.
code:
1
... then they laugh at you
Bernake in 20/11/2014 on report: I think bitcoin itself has some serious problems. The first is that it hasn’t shown to be a stable source of value. Its price has been highly volatile and it hasn’t yet established itself as a widely accepted transactions medium.
code:
1
.. then they fight you
Bernake in Quartz interview 19/11/2015: The real serious problem that it has is it’s anonymity, which is a feature, and is also a bug, in that it has become in some cases a vehicle for illicit transactions, drug selling or terrorist financing or whatever. And you know, governments are not happy to let that activity happen, so I suspect that there will be oversight of transactions done in bitcoin or similar currencies and that will reduce the appeal.
code:
1
.. then you win.
FED Former Chairman Bernanke Will Be Keynote Speaker At Blockchain Conference
https://www.bloomberg.com...ober-cryptocurrency-event

[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 27-08-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

996 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:18:
En in je Jaxx wallet bleven je BTC gewoon staan? En in coinomi had je toen alleen de nieuwe BCH?

Hmmm jouw link verwijst naar een pre-fork handeling. Als ik dan de post-fork webpagina bekijk vind ik het allemaal wat moeilijk en ben ik bang dat ik een fout maak en toch mijn BTC kwijt raak of zo😳

Edit:
Geen optie voor mij
Zie dat via een programma genaamd Bluestacks je eventueel Android apps op je Windows-pc of laptop kunt gebruiken
Inmiddels wel gelukt:
Vanuit Bitgo mijn BTC naar een nieuwe coinomi wallet overgemaakt. Juiste BTC saldo is zichtbaar.
In Coinomi wallet kan ik BCH en BTC opslaan.

Nog niet gelukt:
De BCH is echter niet zichtbaar. Daarvoor moet ik mijn wallet sweepen? Heb dat al op verschillende manieren geprobeerd.Onder andere door de QR code te scannen van de Bitgo Private key maat het lukt mij niet? Coinomi geeft aan Could not recognize Private Key
Wie kan me verder op weg helpen?
In de BCH explorer is op het oude wallet adres (Bitgo) dus nog wel mijn saldo BCH zichtbaar, alleen hoe krijg ik dat naar mijn Coinomi wallet overgemaakt? Vanuit Bitgo is er geen Send optie omdat hun portefeuille BCH (nog) niet ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:14:
De EDA-situatie begint nu ook door te dringen tot de Bitcoin blogs en nieuwssites:
https://bitcoinmagazine.c...stments-and-why-problem1/

De devs zijn er ook achter dat de situatie niet ideaal is:
https://lists.linuxfounda...l/2017-August/000129.html

De eigenaar van de BTC.top pool heeft wel aangegeven (bron) te willen zorgen voor niet al te grote difficulty-aanpassingen door op strategische momenten blokken te minen. De laatste 2 BCH-blokken zijn inderdaad door BTC.top gemined. Vorig keer had hij dit ook willen doen, maar had zich verslapen. 8)7

Dit werkt natuurlijk dit soort reacties in de hand: :+

"It's interesting to hear that Bitcoin Cash's security model relies upon altruistic miners not oversleeping."
"guy oversleeps. coin enters massive inflation. nice coin, and satoshis vision and all that."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
996 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:18:

Edit:
Geen optie voor mij
die waren al lang overgezet naar Exodus, maar op het moment van de fork stond er BTC op die adressen en via de methode in de link kun je de BTC die op die adressen van jaxx stond importeren naar de ander portefeuille (adres bleef nog hetzelfde dacht ik) en heb ze van daaruit overgezet naar kraken

En idd zie dat de methode pre fork zegt maar ziet mij juist hetzelfde uit, ik zal nog eens zoeken naar de link thuis, stond mss in het crypto handel topic...

Edit:
Deze al gevonden
https://coinomi.freshdesk...e-bch-coins-pre-fork-only
https://coinomi.freshdesk...t-your-bch-post-fork-only

Eronder staan nog links en dan nog wat Google

[ Voor 13% gewijzigd door Rakward op 28-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Tourniquet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 01:07:
[...]

De eigenaar van de BTC.top pool heeft wel aangegeven (bron) te willen zorgen voor niet al te grote difficulty-aanpassingen door op strategische momenten blokken te minen. De laatste 2 BCH-blokken zijn inderdaad door BTC.top gemined. Vorig keer had hij dit ook willen doen, maar had zich verslapen. 8)7
Zowaar ziet het er nu naar uit dat mining voor BCH op peil blijft, ondanks de hogere reward voor BTC. Ben benieuwd of ze dat zo weten te houden (vraag me ook af of deze miners nu op BCH zitten om BCH te steunen of vooral om te voorkomen dat BCH teveel schade toebrengt aan BTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

anboni schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:44:
[...]

Zowaar ziet het er nu naar uit dat mining voor BCH op peil blijft, ondanks de hogere reward voor BTC. Ben benieuwd of ze dat zo weten te houden (vraag me ook af of deze miners nu op BCH zitten om BCH te steunen of vooral om te voorkomen dat BCH teveel schade toebrengt aan BTC)
Ja, er zijn vannacht weer 4 EDA's geweest maar ondanks dat is BTC momenteel toch nog lucratiever. Dit zorgt er wel voor dat de massale chainhopping nu uitblijft, wat op zich goed is voor de stabiliteit van beide chains. Een prijsverschuiving kan de balans wel makkelijk verstoren, bijvoorbeeld bij een daling van de BTC-prijs en stijging van de BCH-prijs zullen de opportunistische miners weer zonder probleem chainhoppen.

Elke "commerciele miner" zal normaalgesproken minen op de chain met de meeste inkomsten, tenzij ze niet makkelijk kunnen switchen of het switchen op lange termijn te gevaarlijk vinden. De miners die nu toch BCH minen doen dat dus niet opportunistisch maar hebben blijkbaar vertrouwen of een belang in BCH. Een flink deel wordt gemined door "Unknown Miner", deze pool heeft zelfs nog bijna geen van de coinbase-rewards verplaatst, deze staan bijna allemaal nog op een aantal adressen zoals deze:
https://bitinfocharts.com...rFLdCgnPnBqiDcNFFA46jkPZe

Wie hier achter zit staat open voor speculatie, maar ik heb wel een vermoeden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aantal SegWit-transacties begint langzaam maar zeker te stijgen:
http://segwit.party/charts/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
Tourniquet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:41:
Aantal SegWit-transacties begint langzaam maar zeker te stijgen:
http://segwit.party/charts/
Eerste segwit transactie zelf gedaan met ‘accountnummer’ wat nieuw gegenereerd start met ‘3’ als zijnde segwit trx.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Toch typisch dat BCH mining nu stabiel lijkt, maar dat de koers juist gestaag aan het dalen is. Je zou zeggen dat normale (of iets te snelle) blocktijden gunstig zou zijn omdat dat vertrouwen wekt. Of zou het feit dat een (grote) partij momenteel met flink 'verlies' (BTC mining levert 30% meer op) aan het minen is dat vertrouwen juist weer ondermijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 14:31
Goedemiddag mede tweakers, voor de Bidcoin lees ik geregeld over een mogelijk koersdoel, tot op heden komt die prognose ook uit. Nu is mijn vraag : is een mogelijk koersdoel ook terug te vinden voor Litecoin, ik krijg dat tot op heden niet gevonden.
Zit sinds kort in deze coins.
Alvast bedankt voor reakties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
EDIT: Verkeerde topic.

[ Voor 91% gewijzigd door remcoboy1479 op 29-08-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Weet iemand hoe het zit als je bijvoorbeeld voor 4 andere mensen crypto koopt via jouw exchange account en dit vervolgens na een x aantal jaar laat uitbetalen? Het geld komt dan op jouw bankrekening, want jouw gegevens staan bij de gebruikte exchange.

Hoe kijkt de belastingdienst hier naar bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:58:
Weet iemand hoe het zit als je bijvoorbeeld voor 4 andere mensen crypto koopt via jouw exchange account en dit vervolgens na een x aantal jaar laat uitbetalen? Het geld komt dan op jouw bankrekening, want jouw gegevens staan bij de gebruikte exchange.

Sorry geen antwoord op je vraag, maar is het niet veel overzichtelijker om die mensen een handje te helpen om zelf accounts aan te maken? En je hebt het over aantal jaren, waarom dan niet een offline wallet + voldoende backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Wat er ook gebeurt, voorlopig blijf ik HODL'en aan mijn Bitcoin.
Grappig en hoopvol als je wat getallen naast elkaar zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XD3tEqlax7ALi3UTH83Mr2JI/full.png

Of nog wat rooskleuriger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zetj8p7ukK3CMLdx59wKOVNZ/full.png

Natuurlijk is BTC misschien wel ontstaan omdat we af willen van valuta en dekking door goud (staan tenslotte al helemaal los van elkaar) Daarom is dit geen koopadvies of zo ;) Maar puur uit verveling geboren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Ook al voordat het uitbetaald wordt moet jij (en niet die 4 anderen) het opgeven in Box 3, lijkt mij.
De wallet is in jouw bezit, wellicht tenzij je schriftelijk aantoonbaar hebt dat de waarde van hen is. Maar dat zou ik dan maar eens nazoeken op de site van de belastingdienst of even bellen.
Start hier maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Sorry geen antwoord op je vraag, maar is het niet veel overzichtelijker om die mensen een handje te helpen om zelf accounts aan te maken? En je hebt het over aantal jaren, waarom dan niet een offline wallet + voldoende backups?
996 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Ook al voordat het uitbetaald wordt moet jij (en niet die 4 anderen) het opgeven in Box 3, lijkt mij.
De wallet is in jouw bezit, wellicht tenzij je schriftelijk aantoonbaar hebt dat de waarde van hen is. Maar dat zou ik dan maar eens nazoeken op de site van de belastingdienst of even bellen.
Start hier maar eens
Dat was ik er nog bij vergeten te vermelden. Ieder van deze 4 personen hebben een eigen hardware wallet.

En waarom op deze manier? Deze mensen hebben geen zin/verstand van een exchange. Ik kan het ze inderdaad uit gaan leggen, maar ik heb het daar zelf te druk voor. Gaat echt uren in zitten voor zij dit een keer begrijpen.

Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:
[...]

[...]

Dat was ik er nog bij vergeten te vermelden. Ieder van deze 4 personen hebben een eigen hardware wallet.

En waarom op deze manier? Deze mensen hebben geen zin/verstand van een exchange. Ik kan het ze inderdaad uit gaan leggen, maar ik heb het daar zelf te druk voor. Gaat echt uren in zitten voor zij dit een keer begrijpen.

Vandaar mijn vraag :)
Je kunt toch alles voor ze doen met hun gegevens. Als ze te lui zijn om 20min in totaal vrij te maken om te investeren zou ik ze helemaal links laten liggen. Kun je alleen gezeik mee krijgen zeker als het over dusdanige bedragen gaat dat een hardware wallet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Practics schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:56:
[...]

Je kunt toch alles voor ze doen met hun gegevens. Als ze te lui zijn om 20min in totaal vrij te maken om te investeren zou ik ze helemaal links laten liggen. Kun je alleen gezeik mee krijgen zeker als het over dusdanige bedragen gaat dat een hardware wallet nodig is.
Dat zou ik ook zeggen idd, laat staan dat er om wat voor reden gevraagd wordt naar de herkomst van het geld, dan kun je goed het haasje zijn. Witwassen werkt namelijk ook zo. ;)

Goed vertrouwen is prima maar gezond wantrouwen nog beter, zeker als het op geld aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de belastingdienst is het crypto-wereldje ook nog nieuw terrein. De komende jaren zal er imo steeds striktere controle op komen.

Ik betwijfel of ze op dit moment al een sluitend antwoord op jouw vraag kunnen geven. De vraag is meer: Durf jij het aan om een dergelijke, voor de belastingdienst onoverzichtelijke, situatie te creëren?

Ik zou er nooit aan beginnen. Je bespaart die mensen tijd en moeite en haalt jezelf er misschien weken tot maanden gezeik mee op de hals. Tot (bezwaar)procedures en rechtzaken aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Practics schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:56:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Dat zou ik ook zeggen idd, laat staan dat er om wat voor reden gevraagd wordt naar de herkomst van het geld, dan kun je goed het haasje zijn. Witwassen werkt namelijk ook zo. ;)

Goed vertrouwen is prima maar gezond wantrouwen nog beter, zeker als het op geld aankomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

Voor de belastingdienst is het crypto-wereldje ook nog nieuw terrein. De komende jaren zal er imo steeds striktere controle op komen.

Ik betwijfel of ze op dit moment al een sluitend antwoord op jouw vraag kunnen geven. De vraag is meer: Durf jij het aan om een dergelijke, voor de belastingdienst onoverzichtelijke, situatie te creëren?

Ik zou er nooit aan beginnen. Je bespaart die mensen tijd en moeite en haalt jezelf er misschien weken tot maanden gezeik mee op de hals. Tot (bezwaar)procedures en rechtzaken aan toe.
Bedankt voor de tips allen.

Ik bedenk me net: Litebit doet eigenlijk als het ware toch precies hetzelfde als ik voorstel? Ook daar schuif je je fiat naar Litebit en krijg je er de coins voor terug die je gekocht hebt. Litebit haalt er een fee af wat hun omzet genereert en zij betalen daar winstbelasting over. De koper heeft zijn coins in eigen beheer en geeft dit op in box 3.

Dus als ik duidelijk zeg dat die 4 mensen box 3 moeten opgeven, lijkt me er geen vuiltje aan de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeDion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-08 14:18
Maar zolang je fiat niet laat uitbetalen naar je bankrekening kan de belastingdienst toch nooit achter je holdings komen. Dus hoef je niets op te geven in box 3...... dacht ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:20:

Bedankt voor de tips allen.

Ik bedenk me net: Litebit doet eigenlijk als het ware toch precies hetzelfde als ik voorstel? Ook daar schuif je je fiat naar Litebit en krijg je er de coins voor terug die je gekocht hebt. Litebit haalt er een fee af wat hun omzet genereert en zij betalen daar winstbelasting over. De koper heeft zijn coins in eigen beheer en geeft dit op in box 3.

Dus als ik duidelijk zeg dat die 4 mensen box 3 moeten opgeven, lijkt me er geen vuiltje aan de lucht?
Als ik het goed begrijp geven deze mensen jou geld, jij koopt daar coins voor met jouw account en verplaatst deze dan naar hun eigen hardware wallet om dat dan na een aantal jaar weer terug te halen en via jouw rekening uit te laten betalen?

Veel succes met hoe je dat in godesnaam gaat uitleggen aan de belastingdienst... :D
Vergeet even 1 ding niet, als je eenmaal de BD achter je aan hebt dan ben je er echt niet zomaar af. Zeker niet als het ook nog eens om substantiële bedragen gaat. ;)

Litebit is een dienstverlener waarmee je een overkomst aangaat, dat is compleet iets anders dan particulier met andermans geld schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 13:04
CarpeDion schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:33:
Maar zolang je fiat niet laat uitbetalen naar je bankrekening kan de belastingdienst toch nooit achter je holdings komen. Dus hoef je niets op te geven in box 3...... dacht ik 8)7
Totdat je het wel een keer laat uitbetalen en de BD vraagt waar dat geld ineens vandaan komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeDion
Randle schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

Totdat je het wel een keer laat uitbetalen en de BD vraagt waar dat geld ineens vandaan komt 8)7
Ja dat wel. Maar neem nou volgend scenario:

Jaar 1: 1.000 geïnvesteerd (afgeschreven van rekening)
Jaar 2: goed jaar 100.000 holding
Jaar 3: nog beter jaar 300.000 holding
Jaar 4: heel slecht jaar, crash, 20.000 holding over, nu maar uit laten betalen :O

Jaar 4 opgeven in box 3, geen belasting betalen want onder drempel.
Netjes elk jaar box 3 opgeven zonder uit laten betalen is dan toch gewoon dom (en niet nodig).

Maar als je in jaar 3 besluit uit te laten betalen, dat jaar opgeven in box 3 en niemand die klaagt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 13:52

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Als je het op 20k houd per jaar dan is dat geen probleem lijkt mij toch? Als je daar boven komt moet je wel over dat bedrag belasting betalen.

Wat is het nu een belegging of spaargeld?
Randle schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 13:52

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ben wel benieuwd. Stel je geeft het wel elk jaar netjes op en alles gaat fout. Krijg jij dan ook het geld terug van de belasting?
CarpeDion schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

Ja dat wel. Maar neem nou volgend scenario:

Jaar 1: 1.000 geïnvesteerd (afgeschreven van rekening)
Jaar 2: goed jaar 100.000 holding
Jaar 3: nog beter jaar 300.000 holding
Jaar 4: heel slecht jaar, crash, 20.000 holding over, nu maar uit laten betalen :O

Jaar 4 opgeven in box 3, geen belasting betalen want onder drempel.
Netjes elk jaar box 3 opgeven zonder uit laten betalen is dan toch gewoon dom (en niet nodig).

Maar als je in jaar 3 besluit uit te laten betalen, dat jaar opgeven in box 3 en niemand die klaagt volgens mij.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeDion
TheDudez schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:57:
Ben wel benieuwd. Stel je geeft het wel elk jaar netjes op en alles gaat fout. Krijg jij dan ook het geld terug van de belasting?

[...]
Vast wel :+ Kunnen ze het toch leuker maken, niet alleen makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel-p
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
CarpeDion schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:00:
[...]

Vast wel :+ Kunnen ze het toch leuker maken, niet alleen makkelijker ;)
Gevalletje vast wel zou ik niet zo snel vanuit gaan bij de belastingdienst.

Om er zeker van te zijn gewoon is anoniem een inspecteur bellen en de casus voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024

[...]
Lijkt er op van niet: http://www.belastingtips....elegging_niet_aftrekbaar/ (even vlug gekeken)

Bij winst mag je dokken, bij verlies niet aftrekken, zo rolt de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 13:04
TheDudez schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:54:
Als je het op 20k houd per jaar dan is dat geen probleem lijkt mij toch? Als je daar boven komt moet je wel over dat bedrag belasting betalen.

Wat is het nu een belegging of spaargeld?

[...]
Heffingsvrij vermogen is € 25.000 per persoon.

[...]
Uiteraard niet, als aandelen dalen krijg je ook niks terug.
Op de peildatum (1 januari) heb je een bepaald vermogen en daar behoor je belasting in box 3 over te betalen.

Voorbeeld van stijgende koersen en crash in jaar 4 zou natuurlijk kunnen, al is dat nog ontduiking imo.
Maar wat als het stijgt tot 500k en je laat het uitbetalen? Hoe ga je dat verantwoorden? De boetes zijn niet mals.

[ Voor 9% gewijzigd door Randle op 29-08-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Goud vergelijken met Bitcoin... Ik zie enkel wat willekeurige getallen op mijn beeldscherm.

Afijn, ik kwam vandaag een update tegen van de ABN AMRO over cryptocurrency. Het is een terugkerende beleggingsvisie van de ABN waar ze o.a. inhaken op Bitcoin.

De update kan je bekijken via:
https://www.abnamro.nl/nl...ie/Beleggingsvisie_NL.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Crasheeee op 29-08-2017 21:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Jongens, box 3 en je effectieve belastingtarief stelt echt geen zak voor vergeleken met Amerika of Frankrijk hoor.

Bovendien heb je nog een timing-voordeel omdat het eerste meetmoment pas 1 januari 2018 is en je daarover pas in Q2/Q3 2019 hoeft te betalen als je >25.000 bezit hebt (crypto en andere beleggingen).

Geef het lekker aan en slaap lekker; als je aangeslagen wordt heb je mooi rendement, als je dat niet wilt geef je het lekker uit (incl btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:35

En wat als je, wanneer de tijd rijp is om het geld te verdelen, iedereen een account laat maken en het geld in bitcoins over maakt. Vervolgens kunnen die mensen het zelf naar hun bank overmaken en het opgeven bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Randle schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Heffingsvrij vermogen is € 25.000 per persoon.

[...]

Uiteraard niet, als aandelen dalen krijg je ook niks terug.
Op de peildatum (1 januari) heb je een bepaald vermogen en daar behoor je belasting in box 3 over te betalen.

Voorbeeld van stijgende koersen en crash in jaar 4 zou natuurlijk kunnen, al is dat nog ontduiking imo.
Maar wat als het stijgt tot 500k en je laat het uitbetalen? Hoe ga je dat verantwoorden? De boetes zijn niet mals.
Waarom uitbetalen? Boven die 25k kun je beter een TenX kaart halen en gewoon met je cryptocurrency betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

Als ik het goed begrijp geven deze mensen jou geld, jij koopt daar coins voor met jouw account en verplaatst deze dan naar hun eigen hardware wallet om dat dan na een aantal jaar weer terug te halen en via jouw rekening uit te laten betalen?

Veel succes met hoe je dat in godesnaam gaat uitleggen aan de belastingdienst... :D
Vergeet even 1 ding niet, als je eenmaal de BD achter je aan hebt dan ben je er echt niet zomaar af. Zeker niet als het ook nog eens om substantiële bedragen gaat. ;)

Litebit is een dienstverlener waarmee je een overkomst aangaat, dat is compleet iets anders dan particulier met andermans geld schuiven.
Jep, zoals je het in de eerste alinea omschrijft heb ik dat inderdaad in gedachten. Dat heb ik overigens ook voor mijn broertje gedaan, maar dat ging maar om ~€350.

En ja, als je eenmaal de BD achter je aan hebt... Vandaar dat ik hier ook wat research doe. En niet zonder resultaat, je bijdrage helpt me.

Ga ik nog een stapje verder, ik ben eigenwijs. Dan zet ik netjes op een A4 dat ik met persoon Y een overeenkomst aanga en ik persoon Y geld ontvang op mijn rekening, hiervan coins koop en verplaats naar de hardware wallet van persoon Y en dat persoon Y na een bepaalde periode weer via mij mag uitbetalen, waarna ik het resultaat overschrijf naar de bankrekening van persoon Y. Dan zou het opgelost moeten zijn toch?

Doe ik dit iets te vaak (buiten hobbymatige sfeer) geef ik dit op bij de BD als 'inkomsten uit overige arbeid' en betaal er netjes box I over. Dan lijkt het mij dat de BD er zélfs baat bij heeft als ik dit doe voor een ander, ik draag een steentje bij aan de economie in de vorm van werk & belasting.

Kort gezegd: als ik een overeenkomst op papier zet die ik en persoon Y beiden tekenen, is het in orde?
red1 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

En wat als je, wanneer de tijd rijp is om het geld te verdelen, iedereen een account laat maken en het geld in bitcoins over maakt. Vervolgens kunnen die mensen het zelf naar hun bank overmaken en het opgeven bij de belastingdienst.
Als persoon Y inderdaad later de moeite heeft genomen zichzelf aan te melden bij een exchange, lijkt me dat ook prima in orde :)

[ Voor 11% gewijzigd door GrazendeKoe op 29-08-2017 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53

DirtyBird

Praktiserend denker

GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:52:
[...]

Jep, zoals je het in de eerste alinea omschrijft heb ik dat inderdaad in gedachten. Dat heb ik overigens ook voor mijn broertje gedaan, maar dat ging maar om ~€350.

En ja, als je eenmaal de BD achter je aan hebt... Vandaar dat ik hier ook wat research doe. En niet zonder resultaat, je bijdrage helpt me.

Ga ik nog een stapje verder, ik ben eigenwijs. Dan zet ik netjes op een A4 dat ik met persoon Y een overeenkomst aanga en ik persoon Y geld ontvang op mijn rekening, hiervan coins koop en verplaats naar de hardware wallet van persoon Y en dat persoon Y na een bepaalde periode weer via mij mag uitbetalen, waarna ik het resultaat overschrijf naar de bankrekening van persoon Y. Dan zou het opgelost moeten zijn toch?

Doe ik dit iets te vaak (buiten hobbymatige sfeer) geef ik dit op bij de BD als 'inkomsten uit overige arbeid' en betaal er netjes box I over. Dan lijkt het mij dat de BD er zélfs baat bij heeft als ik dit doe voor een ander, ik draag een steentje bij aan de economie in de vorm van werk & belasting.

Kort gezegd: als ik een overeenkomst op papier zet die ik en persoon Y beiden tekenen, is het in orde?
Alleen ben je dan een broker en val je onder toezicht van de AFM. Je kunt niet zomaar beleggen namens een ander tegen betaling. Ik zou dus uitkijken met deze constructie.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
DirtyBird schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:55:
[...]

Alleen ben je dan een broker en val je onder toezicht van de AFM. Je kunt niet zomaar beleggen namens een ander tegen betaling. Ik zou dus uitkijken met deze constructie.
Weet je het zeker? Volgens mij help ik iemand gewoon met een handeling die diegene zelf al voor ogen had om te gaan doen.

En als het klopt wat je zegt ga ik weer in herhaling vallen: Wat is Nederland toch een ongelooflijk bureaucratisch k*tland.

[ Voor 13% gewijzigd door GrazendeKoe op 29-08-2017 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Er zijn goede redenen waarom deze regels bestaan en dat heeft niets met bureaucratie te maken.

Wat je wel zou kunnen doen is een signalling service. Persoon Y koopt zélf de coins, maar jij geeft aan wanneer en rekent hier een fee voor.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53

DirtyBird

Praktiserend denker

GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

Weet je het zeker? Volgens mij help ik iemand gewoon met een handeling die diegene zelf al voor ogen had om te gaan doen.

En als het klopt wat je zegt ga ik weer in herhaling vallen: Wat is Nederland toch een ongelooflijk bureaucratisch k*tland.
Je mag iemand uiteraard voorlichten en ik denk dat je de handeling ook mag uitvoeren. De crux zit m, voor zover ik weet, in de vergoeding/betaling.
Laat ik het anders zeggen; hoe verschil jij fundamenteel met een Alex of DeGiro? Als je hetzelfde doet val je onder dezelfde wetgeving.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
LED-Maniak schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:24:
Er zijn goede redenen waarom deze regels bestaan en dat heeft niets met bureaucratie te maken.

Wat je wel zou kunnen doen is een signalling service. Persoon Y koopt zélf de coins, maar jij geeft aan wanneer en rekent hier een fee voor.
Ik wil juist helemaal niet adviseren in de cryptowereld, maar juist de handeling voor iemand anders doen die geen verstand heeft van hoe een coin aan te kopen op een exchange.
DirtyBird schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:25:
[...]

Je mag iemand uiteraard voorlichten en ik denk dat je de handeling ook mag uitvoeren. De crux zit m, voor zover ik weet, in de vergoeding/betaling.
Laat ik het anders zeggen; hoe verschil jij fundamenteel met een Alex of DeGiro? Als je hetzelfde doet val je onder dezelfde wetgeving.
Voor zover ik weet is een Alex een beleggingsinstellingen die de gelden van hun klanten actief beheert. Het enige wat ik doe is het geld even op mijn rekening houden, vervolgens coins kopen die de 'klant' graag wil, namens hem deze aankopen en dan de coins 'terugstort' op hun eigen hardware wallet. Op die manier beheer niet ik, maar zijzelf hun coins. Daarin verschil ik met Alex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

Eigenlijk zou je constructie ook als volgt gezien kunnen worden.
Je runt een wint-was praktijk maar je vind omdat je het netjes op papier zet dat het legaal is.
Ik zeg niet dat ik het zo vind maar de BD zou dat wel zo kunnen zien. Transactie volume is natuurlijk ook wel een puntje daarin. Gaat het om 500euro per keer of om 10.000. Ik weet zelf niet waar de grens ligt maar er onder gaat niet automatisch een belletje af.
Ondanks dat je er vast iets leuks aan overhoud zou ik, tenzij het echt iets leuks is, er zelf nooit mee beginnen.
Als je je bezig gaat houden in de financiële wereld en dus ook transacties voor derden gaat uitvoeren dan komen er nou éénmaal veel regels bij kijken om duistere praktijken te voorkomen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je adviseert hier doodleuk belastingontduiking }:|. Vermogen is vermogen, of dat nou in euro's, aandelen of bitcoin zit. Gewoon opgeven dus. Scheelt je een hoop kopzorgen als het een keer toch veel waard is geworden en je het bijv. wil gebruiken voor de financiering van je huis. Want als jij uit het niets ineens een paar honderd k aan vermogen hebt, dan is de belastingdienst behoorlijk geïnteresseerd in hoe je daar dan aan komt. En als dat eerlijk is gebeurd, dan kun je dat met trade logs gewoon netjes aantonen en is er niets aan de hand.

Voor zakelijk vermogen gelden overigens weer andere regels. Dan telt wel het moment van koop en verkoop, maar dan valt het weer onder winst, en dat is dus potentieel nog veel onvoordeliger dan een paar jaar 1,2% aftikken van de waarde aan het begin van dat jaar (tenzij je het kan wegstrepen tegen verliezen).

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 29-08-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Hier op Tweakers was laatst ook iemand die ongeveer hetzelfde dacht. Ik kan helaas niet het topic vinden, maar in dat topic werd duidelijk waarom je het juist wel moet opgeven.

Wat heb je aan Bitcoins of een andere cryptocurrency als je het niet kan omzetten naar fiat?

[ Voor 12% gewijzigd door Crasheeee op 29-08-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
.oisyn schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

Je adviseert hier doodleuk belastingontduiking }:|. Vermogen is vermogen, of dat nou in euro's, aandelen of bitcoin zit. Gewoon opgeven dus. Scheelt je een hoop kopzorgen als het een keer toch veel waard is geworden en je het bijv. wil gebruiken voor de financiering van je huis. Want als jij uit het niets ineens een paar honderd k aan vermogen hebt, dan is de belastingdienst behoorlijk geïnteresseerd in hoe je daar dan aan komt. En als dat eerlijk is gebeurd, dan kun je dat met trade logs gewoon netjes aantonen en is er niets aan de hand.

Voor zakelijk vermogen gelden overigens weer andere regels. Dan telt wel het moment van koop en verkoop, maar dan valt het weer onder winst, en dat is dus potentieel nog veel onvoordeliger dan een paar jaar 1,2% aftikken van de waarde aan het begin van dat jaar (tenzij je het kan wegstrepen tegen verliezen).
Heb je toevallig ergens informatie over hoe cryotocurrency in een vennootschap behandeld moet worden? Ik heb er nog geen concrete informatie over gezien, enkel de uitspraak dat het een ruilmiddel is, en geen valuta. Ik zou daardoor verwachten dat er niet elk jaar geherwaardeerd hoeft te worden maar wel mag worden afgeboekt als er koersverlies is. Maar zoals gezegd, ik heb er geen artikel over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bonsaiboom schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:12:
[...]

Heb je toevallig ergens informatie over hoe cryotocurrency in een vennootschap behandeld moet worden? Ik heb er nog geen concrete informatie over gezien, enkel de uitspraak dat het een ruilmiddel is, en geen valuta. Ik zou daardoor verwachten dat er niet elk jaar geherwaardeerd hoeft te worden maar wel mag worden afgeboekt als er koersverlies is. Maar zoals gezegd, ik heb er geen artikel over gevonden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 30-08-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:34:

Voor zover ik weet is een Alex een beleggingsinstellingen die de gelden van hun klanten actief beheert. Het enige wat ik doe is het geld even op mijn rekening houden, vervolgens coins kopen die de 'klant' graag wil, namens hem deze aankopen en dan de coins 'terugstort' op hun eigen hardware wallet. Op die manier beheer niet ik, maar zijzelf hun coins. Daarin verschil ik met Alex.
Vooral dat "even" op eigen rekening houden is een risico, waarom zou je daar je rekening voor lenen? Ga er gewoon even naast zitten en laat ze het zelf doen onder jouw aanwijzingen op hun eigen wallets en rekeningen. Kost je hooguit een half uurtje (klik nu hier, klik dan daar etc. etc.) en niks staat je in de weg daar een kleine compensatie voor te vragen.

Op het moment dat je het via je eigen rekening laat lopen beheer je dus wel, je hebt immers vrij de beschikking over vreemd vermogen en volledige beslissingsbevoegdheid. Dat is dan ook het verschil tussen adviseren en beheren. Ik zou hier ook niet te licht aan tillen, adviseren "mag" iedereen. Daadwerkelijk beheren gelden hele andere regels voor.

In het algemeen, beschouw de BD als een klein kind in de "waarom?" periode. Op het moment dat ze ergens lucht van krijgen gaan ze gewoon achterover zitten en blijven overal waarom? op vragen. Zodra je ook maar een enkele vraag niet naar behoren kan beantwoorden heb je een probleem. Been there, done that overigens met een compleet andere casus. Al doende leert men.

Jij wil enkel iemand helpen maar je kunt jezelf zo heel simpel en heel diep in de problemen werken, dat is het echt niet waard.
Waarom niet via hun eigen rekening? Geen zin/tijd doet de BD het niet voor. Geef advies maar laat ze zelf de stappen zetten zodat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen en niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
echt wat een discussie, de meest fantastische onzin verzinnen om maar problemen met de belastingdienst/afm te krijgen. Pick your poison.

Als die mensen te lui zijn om zich te verdiepen dan is het niks voor hun. Sowieso wie stopt substantiële bedragen in zaken die ze niet begrijpen. Puur omdat ze op facebook/borrel/buurman gehoord hebben dat je er geld mee kan verdienen. Die mensen hadden zeker ook een rekening bij ICESave.

Willen ze het toch maar geen moeite doen. Verwijs ze naar https://www.iconomi.net/ dit is een index fonds gelijk aan bijv meesman. Deze club doet wat jij wil gaan doen. Een portfolio met coins beheren voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Op het moment dat iemand de (niet random genoeg) gegenereerde private key weet te kraken, de bitcoins verplaatst... dan beschouwen veel mensen het als "gestolen". Of als de wachtwoorden vergeten zijn of dat de harde schijven vermoedelijk op een vuilnisbelt liggen, maar uiteindelijk toch op zolder lagen.

Moeten die 'gestolen' of verloren bitcoins als vermogen meerekenend worden als men ooit nog in de komende 10 jaar de controle over die bitcoins hoopt te kunnen terugkrijgen? Wat als die bitcoins alleen maar meer en meer waard worden en de belasting daarover niet meer te betalen is?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
rickiii schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:37:
Op het moment dat iemand de (niet random genoeg) gegenereerde private key weet te kraken, de bitcoins verplaatst... dan beschouwen veel mensen het als "gestolen". Of als de wachtwoorden vergeten zijn of dat de harde schijven vermoedelijk op een vuilnisbelt liggen, maar uiteindelijk toch op zolder lagen.

Moeten die 'gestolen' of verloren bitcoins als vermogen meerekenend worden als men ooit nog in de komende 10 jaar de controle over die bitcoins hoopt te kunnen terugkrijgen? Wat als die bitcoins alleen maar meer en meer waard worden en de belasting daarover niet meer te betalen is?
Gejat of verloren hoef je niks over te betalen. Mocht je het terug vinden. Neem je contact op met de belastingdienst leg je het verhaal uit en geef je aan het verschuldigde vermogensbelasting alsnog te willen voldoen. Probleem opgelost. Mochten de coins minder waard zijn dan de belasting schuld, dan zou ik ze laten waar ze waren. Maar goed, met de percentages die de belastingdienst rekent zou dat betekenen dat ze bijna geen waarde meer moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Practics schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Mochten de coins minder waard zijn dan de belasting schuld, dan zou ik ze laten waar ze waren. Maar goed, met de percentages die de belastingdienst rekent zou dat betekenen dat ze bijna geen waarde meer moeten hebben.
Ik heb het meer over de situatie waarin bijvoorbeeld Satoshi een Nederlander is en over de geschatte €3.800.000.000 een bedrag van 1,3% (wat neer komt op €49.400.000) moet betalen, maar dit niet kan betalen omdat de wachtwoorden verloren zijn.

Of nog een leuk scenario. Als Satoshi de coins nu nog niet durft te verplaatsen omdat in dat geval de identiteit of de vermoede afwezigheid niet meer verhuld is en daarmee een complete economie onderhuit gaat of het gevaar is dat het uitlekt... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Update van BTC-e.com over de coins en fiat van de gebruikers:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2135397.0

Engelse vertaling: https://pbs.twimg.com/media/DIfcrE-W0AAVLmI.jpg

TL;DR: Het komt er op neer dat je binnenkort in kan loggen op www.btc-e.nz om je balance te controleren.
Er zal in September een nieuwe exchange online komen waarvandaan jouw balance van de exchange zou kunnen halen.

Het gedeelte wat je van de exchange zou kunnen halen zal in eerste instantie een percentage zijn van jou huidige balance. Hier hebben ze eerder een update over geplaatst.

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
rickiii schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Ik heb het meer over de situatie waarin bijvoorbeeld Satoshi een Nederlander is en over de geschatte €3.800.000.000 een bedrag van 1,3% (wat neer komt op €49.400.000) moet betalen, maar dit niet kan betalen omdat de wachtwoorden verloren zijn.
Doet dat wat af aan Practics' verhaal? Als de key weg is dan is dat vermogen niet meer van Satoshi. Als hij de key later terugvindt dan kan hij een correctie indienen voor de jaren dat hij het niet heeft opgegeven. De hoogte boeit daarbij geen ene zier - als hij beschikt over miljarden aan coins, dan is het ook geen probleem om daar miljoenen over af te dragen. VRH blijft hoe dan ook altijd relatief peanuts ivm wat je hebt.
Of nog een leuk scenario. Als Satoshi de coins nu nog niet durft te verplaatsen omdat in dat geval de identiteit of de vermoede afwezigheid niet meer verhuld is en daarmee een complete economie onderhuit gaat of het gevaar is dat het uitlekt... ?
Dat lijkt me niet echt het probleem van de BD, wel? Als ze echt zodanig vastzitten dat je ze effectief toch nooit uit kunt geven, kun je net zo goed ook opzettelijk de key kwijtraken. Ben je er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom gaat het hier zo vaak weer over belasting ontduiking. Bij nagenoeg alle 'vragen' over belasting over BTC (lees: manieren willen vinden om eronder uit te komen), kan je BTC één op één vervangen door een staaf goud, of een hoop papiergeld.

Als het gestolen is hoef je natuurlijk geen belasting erover te betalen, je hebt het niet. Als je redelijkerwijs ervan uit gaat dat je het echt kwijt ben, dan geldt hetzelfde, en anders corrigeren. Maar op 31 december je private key compleet vergeten, en hem op 2 januari weer terug vinden, betekend niet dat je dan geen belasting hoeft te betalen.

Die laatste wil ik zelf nog wel proberen, weigeren om belasting te betalen omdat ik niet geld van mijn rekening durf te halen...
Natuurlijk moet je dan gewoon belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:14:
Maar op 31 december je private key compleet vergeten, en hem op 2 januari weer terug vinden, betekend niet dat je dan geen belasting hoeft te betalen.
Er zijn zelfs genoeg mensen die dit proberen met contant geld. Even 30K of wat dan ook contant opnemen eind december en dan 2 weken later in januari weer terug storten. Dat allemaal om maar geen belasting te hoeven betalen. Gelukkig zijn ze bij de belasting ook zo dom dat dit niet opvalt en dat dit geintje werkt _O- Geen idee wie denkt dat dit kan werken en dat het niet zou opvallen, maar blijkbaar gebeurt dit nog best vaak :P

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2hot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
vraagje:
Is een privé sleutel nog geldig voor het resterende bedrag als je vanaf het publieke adres een deel bitcoins hebt verstuurd?
Immers oude adressen blijven in principe jou bezit waar je opnieuw tegoed kan ontvangen of zie ik iets over het hoofd?

En stel dat ik met een andere wallet een bedrag wil versturen. Ik heb jaxx als wallet en wil nu een bedrag op een privé sleutel versturen met bijvoorbeeld Electrum.
Is dat mogelijk of moet ik perse eerst de hele wallet importeren.

blijft lastig ook al lees ik al geruime tijd mee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
2hot schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:25:
vraagje:
Is een privé sleutel nog geldig voor het resterende bedrag als je vanaf het publieke adres een deel bitcoins hebt verstuurd?
Immers oude adressen blijven in principe jou bezit waar je opnieuw tegoed kan ontvangen of zie ik iets over het hoofd?

En stel dat ik met een andere wallet een bedrag wil versturen. Ik heb jaxx als wallet en wil nu een bedrag op een privé sleutel versturen met bijvoorbeeld Electrum.
Is dat mogelijk of moet ik perse eerst de hele wallet importeren.

blijft lastig ook al lees ik al geruime tijd mee. |:(
De publickey and privatekey veranderd niet als je alles of een deel verzend. Stel je hebt 1 BTC op 1 adres staan en je verzend 6x 0.1 BTC zal daarna de privatekey niet anders zijn. Bij iedere publickey hoort een privatekey en die blijven gelijk wat je ook doet met de balans op de adressen.

Wat betreft importeren kan je ook 1 adres met 1 key van de ene naar de andere wallet verplaatsen door alleen dat ene adres met bijbehorende key te importeren.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sissors schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:14:
Waarom gaat het hier zo vaak weer over belasting ontduiking...
Dat lees je toch echt verkeerd. Deze vragen zijn absoluut niet bedoeld om manieren te vinden om minder belasting te betalen (het tarief voor investeringen in Nederland is hartstikke laag, dus het raar om daar over te klagen)

Het gaat om uitzonderlijke scenarios die alleen mogelijk zijn met bitcoins (en andere decentrale cryptocurrency) omdat geld daarin meer een vorm van intellectueel eigendom is dan daadwerkelijk fysieke goederen. Natuurlijk is het zo dat intentie ook meespeelt en transacties blijven transacties, met wie je ook handelt.

Maar je kunt toegang tot de keys kwijtraken en er zijn constructies mogelijk om bijvoorbeeld de coins in een timelock van 10 jaar te zetten in het beheer van niemand en daarmee is het fysiek onmogelijk om een percentage om te zetten en deze te betalen aan de belasting. Zo'n situatie is niet mogelijk met cash geld.

Als wat .iosyn zegt waar is en dat later de controle erover terug is, dat met een correctie indienen voor de jaren dat het niet is opgegeven de zaak is afgedaan, dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:11
Na 7.5 jaar heeft iemand 3000 BTC gemoved van adress. Satoshi ?

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
unrealbe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:13:
Na 7.5 jaar heeft iemand 3000 BTC gemoved van adress. Satoshi ?
Satoshi heeft, voor zover we weten, al zijn Bitcoins in verschillende adressen (van elk 50 BTC) zitten, omdat hij de richtlijn om elk adres maar 1 keer te gebruiken trouw opvolgde.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rickiii schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:11:
[...]

Maar je kunt toegang tot de keys kwijtraken en er zijn constructies mogelijk om bijvoorbeeld de coins in een timelock van 10 jaar te zetten in het beheer van niemand en daarmee is het fysiek onmogelijk om een percentage om te zetten en deze te betalen aan de belasting. Zo'n situatie is niet mogelijk met cash geld.
Wat effectief gezien exact hetzelfde is als een deposito die tien jaar vast zit. Het maakt niet uit of niemand het in beheer heeft, jij kan er niet bij. Deze zal je dan ook niet later moeten corrigeren maar gewoon direct van je overige geld moeten betalen. Heb je dat niet, dan heb je dus een belasting schuld. Eigen schuld natuurlijk.

Later wijzigen is alleen relevant als je niet wist dat je het geld had. Dat is in dit voorbeeld totaal niet aan de orde.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 31-08-2017 13:18 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.