Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvn86
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-08-2023
Beste allen,

Ik heb een paar vragen die ik niet kan vinden, Misschien kunnen jullie helpen. Recent heb ik ethereum gekocht en dat heb ik nu staat in een online ether wallet. Ik heb hier echter geen goed gevoel bij en zou graag een hardware wallet aanschaffen; echter er is veel keuze. Ik wil meer investeren in altcoins, vandaar dat ik benieuwd ben of er een wallet bestaat die veel coins accepteert. Heb bijvoorbeeld de Ledger gezien, alleen als ik het goed begrijp kan daar bijvoorbeeld geen NEO in geplaatst worden. Wat voor wallet zouden jullie aanbevelen?

Daarnaast nog de vraag of bepaalde altcoins alleen met BTC gekocht kunnen worden of ook met Euro's middels een overboeking/creditcard? Omdat ik geen BTC heb zou ik liever het tweede doen, maar kan hier geen goede website voor vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
kvn86 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:34:
Beste allen,

Ik heb een paar vragen die ik niet kan vinden, Misschien kunnen jullie helpen. Recent heb ik ethereum gekocht en dat heb ik nu staat in een online ether wallet. Ik heb hier echter geen goed gevoel bij en zou graag een hardware wallet aanschaffen; echter er is veel keuze. Ik wil meer investeren in altcoins, vandaar dat ik benieuwd ben of er een wallet bestaat die veel coins accepteert. Heb bijvoorbeeld de Ledger gezien, alleen als ik het goed begrijp kan daar bijvoorbeeld geen NEO in geplaatst worden. Wat voor wallet zouden jullie aanbevelen?

Daarnaast nog de vraag of bepaalde altcoins alleen met BTC gekocht kunnen worden of ook met Euro's middels een overboeking/creditcard? Omdat ik geen BTC heb zou ik liever het tweede doen, maar kan hier geen goede website voor vinden.

Alvast bedankt!
NEO is inmiddels wel in gesprek met ledger overigens, zodat het in de toekomst compatible wordt.
ik gebruik momenteel de NEON wallet, die genereert ook GAS, wat inmiddels ook al op rond de de $25,- staat.
Wat betreft wallets is dit misschien een tip voor je.
Ik maak gebruik van 3 usb sticks waar mijn wallets op staan.
1 gebruik ik continue, gewoon thuis bij mijn PC.
2 en 3 zijn mijn backup sticks. ik maak een backup van de wallets op één van deze sticks en neem hem mee naar een veilige locatie buiten mijn huis. daar ligt altijd de andere die ik dan omwissel.

Overigens mijn eerste post hier in het topic, zit al een tijdje in de crypto, en ben op tweakers voornamelijk actief op de simracing fora, dus hallo allemaal :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Armada schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Ik heb al eerder winst genomen (320 naar 640) en aansluitend een deel winst gemist. Nu ook weer een positie genomen een maand geleden die nu weer flink gestegen is. Je speelt alleen 'als'-spelletjes met jezelf. Als je was blijven zitten, dan...
Punt is alleen dat Bitcoin geen enkele onderliggende waarde heeft. Een Euro of een dollar kan op alle plaatsen uitgegeven worden, je kan er belasting mee betalen etc. Aandelen hebben ook een speculatief aspect, maar wel een keiharde kern van eigendom in een bedrijf, bovendien is het toezicht op deze markt veel beter.
Dat de waarde van Bitcoin de afgelopen acht jaar gestegen is, zegt dus niets, zie Madoff met 15 jaar voordat het inklapte. En om Bitcoin een store of value te geven zal er een harde use case onder moeten liggen. Dat was ooit om als currency te fungeren (alhoewel dat her en der steeds meer ontkent wordt). Daar slaagt Bitcoin niet in op dit moment, het wordt hoogstens als 'transportlaag' gebruikt, en in milliseconden omgezet in fiat door een Bitpay of iets dergelijks.
De vraag is dus geloof ik (we) dat dit werkelijk een veelgebruikte currency zal worden in de toekomst? Ik twijfel. En zeker omdat het technisch nog niet zo werkt, maar ook door de sfeer van speculatie die er omheen hangt en de 'sec, drugs en rock&roll' betalingen waar het voor gebruikt wordt. Gaat de gemiddelde consument dit accepteren? Gaat de overheid dit accepteren? (Ik vermoed dat de overheid echt wel er voor kan zorgen dat Bitcoin geen grote doorbraak gaat meemaken)
Dus ik vraag me ook regelmatig af, wat als ik een gedachte-experiment doe en we gaan er vanuit dat dit een grote fata morgana is: wanneer houdt de muziek dan op? Voor elke Bitcoin die nu verkocht wordt, moet 3400 eur opgehoest worden. Wie gaan dat doen? Krijgen we daar nog genoeg nieuwelingen voor om dit te doen? En als de toevoer voldoende afgesneden wordt door de ware gelovigen, de HODL-ers, no matter what, zorgt dat er dan voldoende voor dat zo'n beperkt aantal Bitcoins verkocht worden, dat we dat nog niet merken? Of breken we nu zo'n mainstream markt aan dat de toevoer nog voldoende is? Ergens gaan we toch een lange termijnevenwicht bereiken dat er evenveel kopers als verkopers zijn, en dat er geen nieuwe mensen meer aangetrokken worden door beloftes van gouden bergen.
En de conclusie is dat ik er totaal geen zicht op heb, ik zie niet hoeveel traders elkaar per dag bezig houden, elkaar centen afhankelijk houden. Alleen Exchanges zullen daar echt goed een beeld bij hebben.
Heeft iemand hier er een beter beeld bij?
Ik denk dat je teveel op de zaken vooruit loopt, ik snap je punt overigens wel.
Mijn punt is alleen dat momenteel minder dan 0,1% van de wereldbbevolking handelt in crypto, en hoe meer mensen erin komen, hoe meer geld in de markt zal stromen.

Als je kijkt naar de total market cap van crypto en de total market cap van de foreign exchange, zie je dat er nog wel ruimte is voor groei.

Crypto is 139 miljard, 139.000.000.000
Forex is 4 biljoen; 4.000.000.000.000 (alleen is het in forex deze hoeveelheid op dagelijkse basis, terwijl het in crypto 'slechts' de totale hoeveelheid in omloop is in $ value)

Dit is ook meteen de reden waarom de cryptomarkt zo volatiel kan zijn.
Mensen die met grote bedragen spelen, kunnen de markt in ofwel meer of mindere mate beinvloeden.

Paniek slaat toe en ineens lijkt de markt te gaan instorten, kijk naar de periode voorafgaand aan 1 augustus. Dat komt doordat mensen hun geld snel naar USD zetten, en als maar genoeg mensen dat doen, kun je dat zien in de markt.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Voor degene die twijfelen om een Ledger Nano S te bestellen.

Op 10 juli heb ik er 1 besteld en deze zou eind september geleverd worden. Vandaag toch al ontvangen, dus een stuk vroeger dan verwacht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindCtrller
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 14:05
Ik heb een vraagje, had hem ook op bitcointalk gepost maar nog geen reactie gehad. Ik copy/paste de vraag hier als jullie het niet erg vinden:

I hope someone can help me. This morning i made an transaction from my bitcoin core wallet to my kraken wallet. Unfortunately i put in the wrong miners fee (way to low). I found the following topic:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1802212.0 and followed the steps of starting bitcoin core with -walletbroadcast=0 and then i was able to abandon the transaction. When i did this i got my bitcoins back in my core wallet.

I then send my bitcoins again to my kraken account, this time i used dynamic fee and put the slider all the way to the right and also increased the amount of btc to transfer just because i wanted to transfer more btc. The status of the transaction showed "offlline". i figured out this was because i started core with "-walletbroadcast=0". So i restarted core without "-walletbroadcast=0" and then the status showed "0/unconfirmed, in mempool".The fee that has been used is now 0.00046083 BTC. When i search up the transactionid in blockchain.info it cant find the transaction. So i am wondering what went wrong and how can i fix this?

ps i also tried the rebroadcast the transaction by getting the getrawtransaction and using blockchain.info/pushtx, this gave me the message: Validation Error: Error #-26: 258: txn-mempool-conflict

The original transactionid with the way to low miners fee is: e57f73265506025cf486d4d51c959b5ede9117dddba6bc8a6764875ae4edd6b4
The new transactionid is: 6d50925ccae27615480b0a9b11f7be3391f2805a09b343d93d0adcd7ffeb601b

Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door MindCtrller op 14-08-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvn86
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-08-2023
Crasheeee schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:48:
Voor degene die twijfelen om een Ledger Nano S te bestellen.

Op 10 juli heb ik er 1 besteld en deze zou eind september geleverd worden. Vandaag toch al ontvangen, dus een stuk vroeger dan verwacht :-)
Ok staat nu dat levertijd 15 september is op de website idd.

Via welke site heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

MindCtrller schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:01:
Ik heb een vraagje, had hem ook op bitcointalk gepost maar nog geen reactie gehad. Ik copy/paste de vraag hier als jullie het niet erg vinden:

I hope someone can help me. This morning i made an transaction from my bitcoin core wallet to my kraken wallet. Unfortunately i put in the wrong miners fee (way to low). I found the following topic:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1802212.0 and followed the steps of starting bitcoin core with -walletbroadcast=0 and then i was able to abandon the transaction. When i did this i got my bitcoins back in my core wallet.

I then send my bitcoins again to my kraken account, this time i used dynamic fee and put the slider all the way to the right and also increased the amount of btc to transfer just because i wanted to transfer more btc. The status of the transaction showed "offlline". i figured out this was because i started core with "-walletbroadcast=0". So i restarted core without "-walletbroadcast=0" and then the status showed "0/unconfirmed, in mempool".The fee that has been used is now 0.00046083 BTC. When i search up the transactionid in blockchain.info it cant find the transaction. So i am wondering what went wrong and how can i fix this?

ps i also tried the rebroadcast the transaction by getting the getrawtransaction and using blockchain.info/pushtx, this gave me the message: Validation Error: Error #-26: 258: txn-mempool-conflict

The original transactionid with the way to low miners fee is: e57f73265506025cf486d4d51c959b5ede9117dddba6bc8a6764875ae4edd6b4
The new transactionid is: 6d50925ccae27615480b0a9b11f7be3391f2805a09b343d93d0adcd7ffeb601b

Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank!
Op het eerste zicht is je transactie opgepikt geweest en heeft nu 1 confirmatie. Komt wel goed dus denk ik, staat wel nog gemarkeerd als double spend maar eens er meerdere confrontaties komen is dat geen issue meer.
https://blockchain.info/t...a09b343d93d0adcd7ffeb601b

Maw: gewoon nog even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Gruwel84 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

NEO is inmiddels wel in gesprek met ledger overigens, zodat het in de toekomst compatible wordt.
ik gebruik momenteel de NEON wallet, die genereert ook GAS, wat inmiddels ook al op rond de de $25,- staat.
Wat betreft wallets is dit misschien een tip voor je.
Ik maak gebruik van 3 usb sticks waar mijn wallets op staan.
1 gebruik ik continue, gewoon thuis bij mijn PC.
2 en 3 zijn mijn backup sticks. ik maak een backup van de wallets op één van deze sticks en neem hem mee naar een veilige locatie buiten mijn huis. daar ligt altijd de andere die ik dan omwissel.

Overigens mijn eerste post hier in het topic, zit al een tijdje in de crypto, en ben op tweakers voornamelijk actief op de simracing fora, dus hallo allemaal :)
Misschien een domme vraag maar: wat als 1 van uw sticks gestolen wordt? Zijn zowel jij als de dief dan eigenaars van de coins of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
kvn86 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:24:
[...]

Ok staat nu dat levertijd 15 september is op de website idd.

Via welke site heb jij hem besteld?
Officiële site van Ledger zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Adnanos schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:06:
[...]

Misschien een domme vraag maar: wat als 1 van uw sticks gestolen wordt? Zijn zowel jij als de dief dan eigenaars van de coins of hoe moet ik dit zien?
Ik heb de private keys er nooit bij.
Die heb ik in een andere veilige offline locatie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gruwel84 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Wat is het nut van het hebben van zoveel backups van je public keys?
Niemand kan er iets mee, dus je kan ze gewoon op je pc laten staan en misschien 1 backup op usb.
En in de meeste gevallen is je adres en je public key gewoon te genereren uit je private key (en in de gevallen waar dat niet zo is sla je het toch bij je private key op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Het nut ervan is dat ik altijd een veilige backup heb op een andere plek dan mijn huis in geval van brand. Die backup op de andere locatie wordt er pas weggehaald als ik een meer recente versie er neerleg.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Gruwel84 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:05:
Het nut ervan is dat ik altijd een veilige backup heb op een andere plek dan mijn huis in geval van brand. Die backup op de andere locatie wordt er pas weggehaald als ik een meer recente versie er neerleg.
Maar zolang daar je private keys niet bij zitten heb je toch niks aan deze backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

One-eye864 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:57:
[...]
Maar zolang daar je private keys niet bij zitten heb je toch niks aan deze backups?
Neem aan dat hij de wallet.dat bedoelt. Dan is het gewoon wallet.dat vervangen met de backup en blockchain naar binnen halen.

Heb de hele discussie niet gevolgd, dus kan goed dat het hier niet eens om de qt wallet gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 07:12
Yzord schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:20:
[...]

Neem aan dat hij de wallet.dat bedoelt. Dan is het gewoon wallet.dat vervangen met de backup en blockchain naar binnen halen.

Heb de hele discussie niet gevolgd, dus kan goed dat het hier niet eens om de qt wallet gaat :)
Gruwel84 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

@Gruwel84 zegt letterlijk dat de private keys er niet bij zitten en dat als iemand anders de backup in handen krijgt ze er niks mee kunnen. Dus ik vermoed niet de wallet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

One-eye864 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:22:
[...]

[...]

@Gruwel84 zegt letterlijk dat de private keys er niet bij zitten en dat als iemand anders de backup in handen krijgt ze er niks mee kunnen. Dus ik vermoed niet de wallet ;-)
Ja sorry, ik reageer weer te snel zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:21:
Ben zelf iemand die de boot heeft gemist en aan het missen is, dus vandaar mijn "zure" ( :p) vraag, maar waar de neuk is die stijging van $1860 naar $4200 in een maand op gebaseerd????

Hulde trouwens voor al die mensen die wel tijdig zijn ingestapt en gewoon HODL deden!
Ik ben verre van een expert maar de de splitsing naar Bitcoin Cash en Bitcoin gaf een hoop onzekerheid bij geinteresseerden en beleggers. Nu dat achter de rug is en BTCash de verliezer is (voorlopig) zie je dat er weer volop in BTC wordt geinvesteerd.

Een kleine vraag overigens :
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wil graag mijn bitcoin van Kraken naar een eigen wallet. Echter weinig zin om 65gb aan data te downloaden. Kan iemand mij gewoon 'de' beste eenvoudige wallet vertellen voor long-term storage? Ik ben al een paar jaar netjes op weg naar een 10 jaar hodl, dus dat is het uiteindelijke doel - veilig, simpel, toekomstbestendig.

[ Voor 23% gewijzigd door majic op 15-08-2017 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 14:27
majic schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Ik ben verre van een expert maar de de splitsing naar Bitcoin Cash en Bitcoin gaf een hoop onzekerheid bij geinteresseerden en beleggers. Nu dat achter de rug is en BTCash de verliezer is (voorlopig) zie je dat er weer volop in BTC wordt geinvesteerd.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wil graag mijn bitcoin van Kraken naar een eigen wallet. Echter weinig zin om 65gb aan data te downloaden. Kan iemand mij gewoon 'de' beste eenvoudige wallet vertellen voor long-term storage? Ik ben al een paar jaar netjes op weg naar een 10 jaar hodl, dus dat is het uiteindelijke doel - veilig, simpel, toekomstbestendig.
Electrum wallet.
Of een hardware wallet zoals een leder nano s of trezor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Adnanos schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:06:
[...]

Er zit een pincode op. 3x foute pincode en de private key is gewist. Dan ben je wel het apparaatje kwijt, maar niet de coins. Een secundaire backup is noodzakelijk dus, en er zit een papier bij om de private key op te schrijven. Zelf heb ik naast het papiertje ook een cryptosteel, omdat die er ook nog eens heel mooi uit ziet :) Wel een klusje om je key daarin te zetten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:37

Auredium

Informaticus Chaoticus

majic schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Kijkend naar BTCash denk ik dat er momenteel nog niet veel te zeggen valt over de toekomstige koers. Het is vrij logisch dat het met een piek wordt geïntroduceerd als Bitcoin gebruikers BTCash kunnen claimen. Het is ook vrij logisch dat die piek onmiddellijk ook het hoogtepunt is gevolg door een daling; veel van de Bitcoin eigenaren die BTCash's hebben geclaimed hebben deze onmiddellijk in local currency omgezet of in andere coins.

De vraag is hoeveel anders BTCash wordt behandeld dan een reguliere alt-coin en in hoeverre mensen geïnteresseerd blijven. Vooralsnog doet de markt op BTCash niet heel erg veel. Het is gelijk met een zeer lichte dalingstendens. Wat je hieruit kunt aflezen is dat de mensen die momenteel nog BTCash's hebben waarschijnlijk 'oudgedienden' zijn die weten dat het vasthouden van BTC zich kan lonen en tevens inzien dat ze eigenlijk niets te verliezen hebben omdat ze de BTCash's hebben kunnen claimen via de reguliere Bitcoins wat ze hadden.

Ik denk dat BTCash vooral interessanter wordt als er mensen zijn die BTCash als mogelijkheid zien en deze beginnen in de te kopen t.o.v. de reguliere Bitcoin i.v.m. de lagere inkoopsprijs. Op dat ogenblik zal er gespeculeerd worden in de coin en zullen we sterkere fluctuaties zien in de koers van BTCash. Als dat uit blijft zullen na langere tijd meer van de huidige bezitters uitcashen waardoor de koers zakt, wat er dan gebeurd is anybodies guess.

[ Voor 0% gewijzigd door Auredium op 16-08-2017 08:47 . Reden: noobfout :+ ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Auredium schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:31:
[...]

Kijkend naar BTCash denk ik dat er momenteel nog niet veel te zeggen valt over de toekomstige koers. Het is vrij logisch dat het met een piek wordt geïntroduceerd als Bitcoin gebruikers BTCash kunnen claimen. Het is ook vrij logisch dat die piek onmiddellijk ook het hoogtepunt is gevolg door een daling; veel van de Bitcoin eigenaren die BTCash's hebben geclaimed hebben deze onmiddellijk in local currency omgezet of in andere coins.

De vraag is hoeveel anders BTCash wordt behandeld dan een reguliere alt-coin en in hoeverre mensen geïnteresseerd blijven. Vooralsnog doet de markt op BTCash niet heel erg veel. Het is gelijk met een zeer lichte dalingstendens. Wat je hieruit kunt aflezen is dat de mensen die momenteel nog BTCash's hebben waarschijnlijk 'oudgedienden' zijn die weten dat het vasthouden van BTC zich kan lonen en tevens inzien dat ze eigenlijk niets te verliezen hebben omdat ze de BTCash's hebben kunnen claimen via de reguliere Bitcoins wat ze hadden.

Ik denk dat BTCash vooral interessanter wordt als er mensen zijn die BTCash als mogelijkheid zien en deze beginnen in de te kopen t.o.v. de reguliere Bitcoin i.v.m. de lagere inkoopsprijs. Op dat ogenblik zal er gespeculeerd worden in de coin en zullen we sterkere fluctuaties zien in de koers van BTCash. Als dat uit blijft zullen na langere tijd meer van de huidige bezitters uitcashen waardoor de koers zakt, wat er dan gebeurd is anybodies guess.
Wat dus interessant is om in de gaten te houden, is wat er gaat gebeuren met de eerste normale difficulty adjustment, na de eerste 2016.
Momenteel is dit het plaatje:
https://cashvscore.com/?eur
In een eerdere versie kon je ook zien dat de hashrate van BTC 15 x die van BCH was, terwijl de difficulty dus nog op een achtste staat. Aangezien die dus nog te hoog staat zal die na het 2016e blok moeten terugvallen, waardoor miners het makkelijker kunnen minen. Wellicht wordt hiermee een deel van de miners richting BCH getrokken, aangezien het makkelijk is om van de ene naar de andere chain te switchen.
Daarnaast zal BCH moeten werken aan acceptatie bij de verschillende partijen. Zodra het voor de huidige BTC marktpartijen worst is of ze BTC of BCH ontvangen (uiteraard gecorrigeerd voor het prijsverschil), dan zullen we zien of de markt de lagere fees waardeert. Tegelijkertijd zullen we zien of het risico van centralisatie echt zo groot is bij grotere blokken als Blockstream/Core in het scaling debat beweert. Ik hoop echt dat BCH een eerlijke kans krijgt.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Waarschijnlijk een hele domme vraag: Kun je bitcoins, of andere currencies, die je op een exchange hebt gekocht naar een (hardware)wallet transferen of MOET je die daar verhandelen?

[ Voor 6% gewijzigd door simlock op 16-08-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:26
Ja, dat kan.

Edit: Laat ik wat minder kinderachtig zijn, maar bijv. bij Bittrex kun je in je wallet op de + of - klikken om resp naar of van de exchange over te maken.

[ Voor 86% gewijzigd door I-King op 16-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
DaCoTa schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:53:
[...]

Er zit een pincode op. 3x foute pincode en de private key is gewist. Dan ben je wel het apparaatje kwijt, maar niet de coins. Een secundaire backup is noodzakelijk dus, en er zit een papier bij om de private key op te schrijven. Zelf heb ik naast het papiertje ook een cryptosteel, omdat die er ook nog eens heel mooi uit ziet :) Wel een klusje om je key daarin te zetten trouwens.
Stelling: daarmee is je hardware wallet dus precies even veilig en redundant als een paper wallet.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Wat ik dus bizar vind is dat ik op mn offline pc een BC adres kan aanmaken en zonder dat deze pc online is geweest, kan ik op m'n andere pc online hier BC op zetten.(Even een test gedaan met 5 euro)

Ook nieuw in de cryptocoins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Sebastiaan_2005 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:47:
Wat ik dus bizar vind is dat ik op mn offline pc een BC adres kan aanmaken en zonder dat deze pc online is geweest, kan ik op m'n andere pc online hier BC op zetten.(Even een test gedaan met 5 euro)

Ook nieuw in de cryptocoins ;)
Ik denk dat een adres niet hoeft 'te bestaan' om er toch Bitcoins naar te kunnen overmaken. Als je dan je Offline wallet een keer online zet, zal hij de transactie, die evengoed wordt uitgevoerd, met het adres uit de blockchain halen en dan ziet de wallet dat er toch geld in staat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

https://evajinek.kro-ncrv...inck-en-rutger-van-zuidam
De digitale munteenheid Bitcoin is al jaren bezig aan een opmars, en het lijkt de nieuwe manier om fortuin te maken. Deze week bereikte de waarde de vierduizend dollar. Er zijn al een fiks aantal bitcoin-miljonairs, maar de digitale munt is ook voor criminelen een handige manier om anoniem hun geld wit te wassen of te gebruiken voor afperspraktijken. Wat is de toekomst van de bitcoin? Wordt het straks een betaalmiddel voor ons allemaal? Dat bespreken we vanavond bij Jinek met Quote-hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck en bitcoin-ondernemer Rutger van Zuidam.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Oh lachen. Hebben ze Rutger ineens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
S0epkip schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

Stelling: daarmee is je hardware wallet dus precies even veilig en redundant als een paper wallet.
Nee, een paper wallet kan in in 3 seconden een foto van maken, een hardware wallet kun je ergens in het zicht laten liggen. Of aan je sleutelbos.

• S0epkip
  • Laatst online: 13-09 18:02
Ik heb het over je seed.

PVO

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het betalen bij webshops wordt ook steeds normaler. Gewoon via overmaken van btc of via een betalingsprovider met ideal bijv ertussen. Gisteren was wel grappig, in de webwinkel wordt korting gegeven om met BTC te betalen. Maar wanneer ik betaal, was het weer het originele bedrag ivm transfer fee en wisselkoers.

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
Voor degenen die ook op exchanges handelen: Hebben jullie allemaal jullie privégegevens zoals naam/adres/woonplaats naar waarheid ingevuld en paspoort foto's/selfies creditcard opgestuurd?

• Meekoh
  • Laatst online: 12-09 11:51
simlock schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:00:
Voor degenen die ook op exchanges handelen: Hebben jullie allemaal jullie privégegevens zoals naam/adres/woonplaats naar waarheid ingevuld en paspoort foto's/selfies creditcard opgestuurd?
Ja, Exchanges zijn ook gewoon financiele instellingen. Zij moeten voldoen aan wetgevingen en zijn dus verplicht dit soort informatie te verzamelen.
Zoek maar eens naar KYC

edit: Als je een rekening opent bij de ING of Rabobank, noem maar wat. Vul je dan ook iets fictiefs in?

[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 17-08-2017 11:41 ]

Computer says no

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hoe doen jullie het precies als je je laatste Bitcoins in een wallet wilt verzenden? Is het dan gebruikelijk om de rekenmachine erbij te moeten pakken om te berekenen hoeveel je gaat verzenden om de transaction fee te kunnen betalen, of zie ik een tooltje hiervoor over het hoofd? :P

• PilatuS
  • Niet online
nino_070 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:30:
Hoe doen jullie het precies als je je laatste Bitcoins in een wallet wilt verzenden? Is het dan gebruikelijk om de rekenmachine erbij te moeten pakken om te berekenen hoeveel je gaat verzenden om de transaction fee te kunnen betalen, of zie ik een tooltje hiervoor over het hoofd? :P
Electrum kan dit zelf voor je doen. Je kan daar een max instellen aan wat je wil verzenden en het programma kijkt dan wat die max is met de fee erbij.

• nino_070
PilatuS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Electrum kan dit zelf voor je doen. Je kan daar een max instellen aan wat je wil verzenden en het programma kijkt dan wat die max is met de fee erbij.
Maar dit is een aparte wallet, is er geen tool voor? Ik heb m'n Bitcoins nu in BitPay en wil gewoon op een willekeurige iDeal-ondersteunende website als Bitonic m'n laatste Bitcoins verkopen.

Als ik het goed heb berekend is het de volgende formule:
code:
1
Bits wat je kwijt wilt = X + ( X * Y satoshis per byte ) / (100 * 8)

Waarbij X het bedrag is wat je moet invullen op de site waar je je bitcoins wilt verkopen.

• PilatuS
  • Niet online
nino_070 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Maar dit is een aparte wallet, is er geen tool voor? Ik heb m'n Bitcoins nu in BitPay en wil gewoon op een willekeurige iDeal-ondersteunende website als Bitonic m'n laatste Bitcoins verkopen.

Als ik het goed heb berekend is het de volgende formule:
code:
1
Bits wat je kwijt wilt = X + ( X * Y satoshis per byte ) / (100 * 8)

Waarbij X het bedrag is wat je moet invullen op de site waar je je bitcoins wilt verkopen.
Tot dat wat je kwijt wil niet op 1 adres maar op 3 adressen staat :P

• nino_070
PilatuS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Tot dat wat je kwijt wil niet op 1 adres maar op 3 adressen staat :P
Ja uiteraard maar daarom dacht ik van daar moet toch een tooltje voor zijn. Nu ben ik ook bang dat ik rekenfouten maak. Plus even wat snel overmaken zonder rekenmachine/pc is er niet bij.

• PilatuS
  • Niet online
nino_070 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Ja uiteraard maar daarom dacht ik van daar moet toch een tooltje voor zijn. Nu ben ik ook bang dat ik rekenfouten maak. Plus even wat snel overmaken zonder rekenmachine/pc is er niet bij.
Toen Electrum die optie nog niet had hield ik altijd gewoon een klein beetje over voor de transacties. Je kan kijken wat een transactie ongeveer aan dollars gaat kosten. Stel een transactie kost gemiddeld 1 dollar dan hield ik altijd 3 dollar aan BTC over om transacties mee te doen. Verkoop je dan alles hou je 2 dollar over, dat boeit mij dan opzich niet. Geen idee of je berekening klopt trouwens, ik deed dus altijd wat overhouden of anders nu met Electrum laat ik het programma die berekening doen.

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Gruwel84 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Als je kijkt naar de total market cap van crypto en de total market cap van de foreign exchange, zie je dat er nog wel ruimte is voor groei.

Crypto is 139 miljard, 139.000.000.000
Forex is 4 biljoen; 4.000.000.000.000 (alleen is het in forex deze hoeveelheid op dagelijkse basis, terwijl het in crypto 'slechts' de totale hoeveelheid in omloop is in $ value)
Je haalt hier wel twee dingen door elkaar: market cap en daily trade volume. Wat de marketcap is van forex weet ik niet, maar dat is al het forex geld bij elkaar en dus veel meer dan 4 biljoen USD.

Dus als je een vergelijking maakt, neem dan bijvoorbeeld crypto 24-uurs volume vs forex 24-uurs volume, dus 5 miljard vs 5000 miljard.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
PilatuS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Idem bij Copay, echter bij mij blijven ca 500 bits achter ivm UTXO of zo, zelfs na aanvullen zodat het alsnog 2-3000 bits transactie blijft.

Overigens laat ik copay vallen nu er blijkbaar mensen op het verkeerde been gezet worden met foute info en daarmee meewerken aan een split/fork:

https://blog.bitpay.com/bitcore-segwit-activation/amp/

https://twitter.com/bitpay/status/890970565942681600

Ik ga dus richting mycelium op dit moment

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:34
Ik heb al een jaar mijn bitcoins in cold storage staan. Ik wil nu eigenlijk de bitcoincash ervan verkopen. Hoe pak ik dit het beste aan ? Kan ik gewoon mijn private key importeren in een bitcoin cash wallet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 07:46
WLC91 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:53:
Ik heb al een jaar mijn bitcoins in cold storage staan. Ik wil nu eigenlijk de bitcoincash ervan verkopen. Hoe pak ik dit het beste aan ? Kan ik gewoon mijn private key importeren in een bitcoin cash wallet ?
Dat wordt meerdere keren uitgebreid uitgelegd in diverse posts kort na 1 augustus. Een beetje eigen inspanning moet toch kunnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 11:24

MarvinJames

Theatermaker

Is er een (relatief) eenvoudig antwoord op de volgende vraag:
Een vriend van me vroeg vanochtend aan me of het niet interessant zou zijn om te beginnen met het minen van Bitcoins i.v.m. de hoge koersen van nu (lees: het rendement is hoger dan de rente op de spaarrekeningen van nu).
Echter heb ik hier geen antwoord op. Ik snap en ken het principe van de cryptocurrency, maar ik heb geen idee of het iets oplevert als je met je PC thuis probeert te minen.

Mijn idee: De mining moeilijkheid op dit moment zo hoog dat je meer kwijt bent aan energiekosten dan dat de Bitcoin oplevert en omdat de moeilijkheid steeds hoger wordt, levert het steeds minder op.

De redenering van mijn maat: Moeilijkheid wordt wel hoger, maar de Bitcoin stijgt ook steeds verder in waarde, dus de kosten worden wel hoger, maar het levert ook meer op.

Is hier eenvoudig antwoord op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Het minen weegt in Nederland niet op tegen de energiekosten. Een veel makkelijkere optie: koop gewoon bitcoin op een exchange en bewaar die. Als volgens je maat je bitcoin zoveel meer waard gaat worden dan nu (wat nog maar de vraag is, niemand weet waar het plafond zit) dan levert het ook al meer op dan de spaarrente van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
MarvinJames schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:20:
Een vriend van me vroeg vanochtend aan me of het niet interessant zou zijn om te beginnen met het minen van Bitcoins i.v.m. de hoge koersen van nu (lees: het rendement is hoger dan de rente op de spaarrekeningen van nu).
Bitcoin mining is waarschijnlijk inmiddels niet meer interessant zonder gespecialiseerde hardware (en dan nog alleen als je er het overschot van je zonnepanelen mee verstookt, waarschijnlijk). Mogelijk maak je meer kans dat Ethereum mining nog winstgevend is op lange termijn, dat kan in ieder geval nog met normale videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:35
MarvinJames schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:20:
Echter heb ik hier geen antwoord op. Ik snap en ken het principe van de cryptocurrency, maar ik heb geen idee of het iets oplevert als je met je PC thuis probeert te minen.

Mijn idee: De mining moeilijkheid op dit moment zo hoog dat je meer kwijt bent aan energiekosten dan dat de Bitcoin oplevert en omdat de moeilijkheid steeds hoger wordt, levert het steeds minder op.

De redenering van mijn maat: Moeilijkheid wordt wel hoger, maar de Bitcoin stijgt ook steeds verder in waarde, dus de kosten worden wel hoger, maar het levert ook meer op.

Is hier eenvoudig antwoord op te geven?
Je zou eens kunnen proberen te minen via Nicehash, dan mine je verschillende coins op demand maar je wordt gewoon in BTC uitbetaald. Of dat winstgevend is weet ik niet, ligt een beetje aan de vraag en aanbod.

Eenvoudig antwoord geven is het niet, maar als je bijvoorbeeld ethers gaat minen zijn daar genoeg calculators voor waar je kan inschatten wat het gaat opleveren.

https://www.cryptocompare...ption=780&CostPerkWh=0.15

Let wel je weet nooit wat de prijs en de difficulty gaan doen dus het is een moment opname.

Maar BTC minen met je 'gewone' pc is zeer af te raden idd.

edit:
en als je gaat minen pas dan je maandelijkse energiebedrag aan! Anders kan je nog eens voor vervelende rekeningen komen te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 18-08-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 11:24

MarvinJames

Theatermaker

anboni schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Bitcoin mining is waarschijnlijk inmiddels niet meer interessant zonder gespecialiseerde hardware (en dan nog alleen als je er het overschot van je zonnepanelen mee verstookt, waarschijnlijk). Mogelijk maak je meer kans dat Ethereum mining nog winstgevend is op lange termijn, dat kan in ieder geval nog met normale videokaarten.
Bartske schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:45:
[...]
Je zou eens kunnen proberen te minen via Nicehash, dan mine je verschillende coins op demand maar je wordt gewoon in BTC uitbetaald. Of dat winstgevend is weet ik niet, ligt een beetje aan de vraag en aanbod.
[...]
https://www.cryptocompare...ption=780&CostPerkWh=0.15

Let wel je weet nooit wat de prijs en de difficulty gaan doen dus het is een moment opname.

Maar BTC minen met je 'gewone' pc is zeer af te raden idd.

edit:
en als je gaat minen pas dan je maandelijkse energiebedrag aan! Anders kan je nog eens voor vervelende rekeningen komen te staan.
MeltedForest schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:25:
Het minen weegt in Nederland niet op tegen de energiekosten. Een veel makkelijkere optie: koop gewoon bitcoin op een exchange en bewaar die. Als volgens je maat je bitcoin zoveel meer waard gaat worden dan nu (wat nog maar de vraag is, niemand weet waar het plafond zit) dan levert het ook al meer op dan de spaarrente van nu.
Interssante informatie / inzichten! Ik laat het allemaal even bezinken.

Grootste vraag is natuurlijk is het een bubbel? En zo ja, hoeveel klapt het dan in elkaar. Maar goed, als we dat eens wisten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Minen is zeker nog wel rendabel.Maar er zijn meerdere factoren die meespelen. Welke coin mine je, wat voor rig heb je ivm stroomkosten etc en reken je met de huidige prijs of de toekomstige prijs van de coin die mined.

Er gaan geluiden dat BCH interessant kan worden om te minen bij een bepaalde prijs. Wanneer de diffucultiy maar laag genoeg wordt. De prijs staat nu rond 424.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 09:35
MarvinJames schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

[...]

[...]

Interssante informatie / inzichten! Ik laat het allemaal even bezinken.

Grootste vraag is natuurlijk is het een bubbel? En zo ja, hoeveel klapt het dan in elkaar. Maar goed, als we dat eens wisten! :)
Ik neem aan dat je als miner je coins niet 100% in btc houdt maar iig je investeringen eerst weer naar fiat omwisselt. Dan valt het risico opzich mee (tenzij de boel nu ineens in elkaar stort natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik probeer de private key van een oude Blockchain.info legacy wallet te importeren. Je kunt onder settings > addresses > imported addresses > more info de private key opvragen van legacy wallets. Ik wil die private key (WIF-formaat) vervolgens importeren in Electron Cash om toegang te krijgen tot de BCC.

Als ik probeer de private key te laden via Wallet > Private keys > Sweep, krijg ik de melding "no inputs found". Als ik het via Wallet > Private keys > Import probeer, importeert 'ie een adres dat totaal anders is dan het adres van mijn legacy wallet. Er staat dan ook volgens Electron Cash 0 BCC op. Als ik via Blockchair.com het juiste adres (dat in Blockchain.info staat) op zoek, dan zie ik dat er netjes wat BCC op staat.

Wat zie ik over het hoofd?

/edit: eindelijk gelukt in Coinomi. Kennelijk was de private key die Blockchain.info uitspuugt in een ander formaat dan wat de app wilde. Via bitaddress.org (offline versie) de private key kunnen converteren naar het WIF-formaat dat met een 5 begint. Dat pakt 'ie wel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Captain N op 19-08-2017 13:09 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Gister voor het eerst wat geld, 200 euro over gemaakt naar Ethereum. Eerst een offline Walllet aangemaakt op MyEtherwallet.com daarna het geld over gemaakt via BTCdirect. Het staat echter nog steeds niet in de blockchain. Iemand een idee hoe lang dit kan duren?

[ Voor 6% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 19-08-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sebastiaan_2005 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:02:
Gister voor het eerst wat geld, 200 euro over gemaakt naar Ethereum. Eerst een offline Walllet aangemaakt op MyEtherwallet.com daarna het geld over gemaakt via BTCdirect. Het staat echter nog steeds niet in de blockchain. Iemand een idee hoe lang dit kan duren?
Hoe check je of het in 'de' blockchain staat? (Lees: check je wel de ethereum-blockchain?)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
Mad Marty schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Hoe check je of het in 'de' blockchain staat? (Lees: check je wel de ethereum-blockchain?)
https://etherchain.org/

Edit:
Beste Sebastiaan,

Door wat technische moeilijkheden is de uitlevering van uw bitcoin order vertraagd. Uw betaling is echter goed aangekomen en op dit moment werken we er hard aan om de kwestie op te lossen en de bitcoins zo snel als mogelijk naar uw wallet te versturen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Anne
Team BTC Direct \ Choose freedom

[ Voor 44% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 19-08-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, kan ik hier een vraag stellen over bitcoin?

of zit ik hiervoor op een verkeerde forum-afdeling?

ik hoor graag, groeten peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 14-09 21:01
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:05:
hallo, kan ik hier een vraag stellen over bitcoin?

of zit ik hiervoor op een verkeerde forum-afdeling?

ik hoor graag, groeten peter
Uiteraard. Het is genaamd bitcoin.
Maar voordat je een vraag stelt (die misschien al tig keer beantwoord is) lees de beginpaginas even door?
of even zoekfunctie in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke wallets zijn er om BCC te importeren vanuit een paper wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:29:
welke wallets zijn er om BCC te importeren vanuit een paper wallet?
Ik gebruik daar Mycelium voor. Erg fijne wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi luuk, ik zie zojuist dat het o.a. voor android is,
nou dan ga ik 'm maar proberen te downloaden voor mijn mobieltje

ik ga aan de slag en kom er dan ook vandaag nog even op terug

bedankt alvast

ik heb 'm gedownload, maar ik zie nergens een optie om mijn BCC te importeren,
deze BCC (Bitcoin Cash) staat op een paper wallet en wil ik importeren

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Laatst online: 19-08 12:19
vraagje, is het mogelijk om in het weekend ergens BTC aan te kopen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
stekki schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:51:
vraagje, is het mogelijk om in het weekend ergens BTC aan te kopen? :s
Tuurlijk. Bij iedere site die verkoopt via Ideal kan je 24/7 kopen en het binnen 10 minuten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
PilatuS schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Tuurlijk. Bij iedere site die verkoopt via Ideal kan je 24/7 kopen en het binnen 10 minuten ontvangen.
Heb geen ideal, woon in Belgie ;-). Heb vorige bij BTC direct gekocht, maar die lijken niet te werken tijdens het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
stekki schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Heb geen ideal, woon in Belgie ;-). Heb vorige bij BTC direct gekocht, maar die lijken niet te werken tijdens het weekend.
Bitonic.nl biedt betaling via Bancontact aan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
Rannasha schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Bitonic.nl biedt betaling via Bancontact aan.
Hoi,

BTC direct ook, maar wordt dit ook tijdens het weekend verwerkt?

Alvast bedankt voor je respons ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Normaalgesproken is dit allemaal geautomatiseerd, dus dan maakt het niet uit wanneer je het doet.

Als er handmatige interventie nodig is, om welke reden dan ook, dan duurt het wellicht wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

Ik heb zojuist via Litebit 1 Monero gekocht als test (eerste aankoop ooit). Ik had al via mymonero een wallet aangemaakt. Nu is de 47,- euro wel afgeschreven, maar zie ik nergens mijn monero terug.. Ik heb de code van mijn wallet ingevoerd bij ontvangstadres. Iemand enig idee wat hier mis is gegaan en of ik nu mijn geld kwijt ben?

* update: het staat erop haha :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:05:
hoi luuk, ik zie zojuist dat het o.a. voor android is,
nou dan ga ik 'm maar proberen te downloaden voor mijn mobieltje

ik ga aan de slag en kom er dan ook vandaag nog even op terug

bedankt alvast

ik heb 'm gedownload, maar ik zie nergens een optie om mijn BCC te importeren,
deze BCC (Bitcoin Cash) staat op een paper wallet en wil ik importeren
Excuses ik reageerde te snel, Mycelium kan inderdaad niet met Bcash overweg. Voor Bcash kun je wel de wallet Coinomi gebruiken voor Android (en daar de optie 'sweep paper wallet' kiezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:52:
Ik wil graag mijn portfolio bijhouden in blockfolio, maar ik slaag er niet in om de juiste transacties in te voeren.
Ik heb vorige week x BTC en x ETH gekocht en deze overgezet naar een exchange.
Van ongeveer de helft van mijn BTC heb ik daar ingeruild voor ETH.
Vandaag heb ik ook weer euro's omgezet naar BTC en deze overgemaakt naar exchange om er hier vervolgens STRAT van te maken.

Kan ik deze transacties ook uitvoeren in blockfolio of moet ik dan een extra transactie maken via fiat?
Of denk ik verkeerd en kan ik dit eenvoudiger bijhouden?
Ik zit met dezelfde vraag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Excuses ik reageerde te snel, Mycelium kan inderdaad niet met Bcash overweg. Voor Bcash kun je wel de wallet Coinomi gebruiken voor Android (en daar de optie 'sweep paper wallet' kiezen.)
klopt Luuk!

met coinomi is het perfect gegaan (plusje gegeven aan jou)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
BTC.com heeft ook een handig tooltje voor het afsplitsen van BHC van je Mycelium of Blockchain.info
wallet.
Zie: https://cointelegraph.com...your-trapped-bitcoin-cash

En hier te vinden: https://blog.btc.com/how-...ther-wallets-24b929543f26

[ Voor 21% gewijzigd door RaptorXS op 20-08-2017 23:35 . Reden: extra link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag....
Uiteindelijk gaat het om je laatste transactie, en als je dan zorgt dat de juiste hoeveelheid er staat voor de juiste aankoopprijs kan het niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
Netflix heeft sinds kort een leuke documentaire over Bitcoin. 'Banking on Bitcoin'.

Relatief korte documentaire waarbij aanhangers en experts aan het woord komen over het verleden en de toekomst van XBT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen idee of dit nou t juiste topic is, dus op goed geluk: hoe zit t met die network fees?
Tijdje geen bitcoin betalingen gedaan, wil er net eentje maken komt er een fee overheen van meer dan 50%. Oo Vind een fee maar dan terecht, maar dat is wel erg veel.

Op basis waarvan wordt dat berekend en waarom is t zo hoog? Dat maakt t niet bijzonder aantrekkelijk om te gebruiken zegmaar. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:05:
Geen idee of dit nou t juiste topic is, dus op goed geluk: hoe zit t met die network fees?
Tijdje geen bitcoin betalingen gedaan, wil er net eentje maken komt er een fee overheen van meer dan 50%. Oo Vind een fee maar dan terecht, maar dat is wel erg veel.

Op basis waarvan wordt dat berekend en waarom is t zo hoog? Dat maakt t niet bijzonder aantrekkelijk om te gebruiken zegmaar. :P
vaak kan je aangeven hoe snel een transactie moet worden opgepikt door het netwerk. Dus hoe meer fee hoe sneller je transactie verwerkt wordt. In de meeste wallets is dit in te stellen. Soms zijn er veel transacties in de mempool. En worden daarmee de fees de hoogte ingedrukt. Maar het kan ook zijn dat je wallet niet meer de juiste fees heeft en daarom een hoge fee voorstelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:05:

De fee hangt af van de grootte van de transactie in bytes. En die grootte hangt weer af van het aantal inputs en outputs. Heb je vroeger heel veel kleine transacties ontvangen en probeer je nu een transactie te versturen die deze set transacties bundelt, dan zal dat een grote transactie opleveren.

Naast de grootte is ook de hoeveelheid fee per byte van belang. Deze wordt uitgedrukt in satoshis per byte (100,000,000 satoshi = 1 BTC). Op dit moment is het erg druk op het netwerk en zul je een fee van 200 sat/byte of meer mee moeten geven. In het weekend is het een stuk rustiger en kun je een veel lagere fee gebruiken. Afgelopen weekend waren er momenten dat alle transacties met meer dan 20 sat/byte direct werden opgenomen.

Morgen activeert SegWit, wat de capaciteit van het netwerk wat zal verhogen en daarmee de transactie-fees hopelijk zal verlagen.

Algemeen advies aan iedereen: Als je veel transacties hebt ontvangen, overweeg dan om op een moment dat het netwerk rustig is en de fees laag zijn een transactie naar jezelf te sturen met al deze coins, om zo alles te bundelen in een enkele output. Wanneer je later een echte transactie wil uitvoeren op een druk moment, betaal je een stuk minder fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

De fee hangt af van de grootte van de transactie in bytes. En die grootte hangt weer af van het aantal inputs en outputs. Heb je vroeger heel veel kleine transacties ontvangen en probeer je nu een transactie te versturen die deze set transacties bundelt, dan zal dat een grote transactie opleveren.

Naast de grootte is ook de hoeveelheid fee per byte van belang. Deze wordt uitgedrukt in satoshis per byte (100,000,000 satoshi = 1 BTC). Op dit moment is het erg druk op het netwerk en zul je een fee van 200 sat/byte of meer mee moeten geven. In het weekend is het een stuk rustiger en kun je een veel lagere fee gebruiken. Afgelopen weekend waren er momenten dat alle transacties met meer dan 20 sat/byte direct werden opgenomen.

Morgen activeert SegWit, wat de capaciteit van het netwerk wat zal verhogen en daarmee de transactie-fees hopelijk zal verlagen.

Algemeen advies aan iedereen: Als je veel transacties hebt ontvangen, overweeg dan om op een moment dat het netwerk rustig is en de fees laag zijn een transactie naar jezelf te sturen met al deze coins, om zo alles te bundelen in een enkele output. Wanneer je later een echte transactie wil uitvoeren op een druk moment, betaal je een stuk minder fees.
Het verzamelen op 1 adres is ook makkelijk te combineren voor het overzetten naar een nieuwe wallet om je oude private keys te gebruiken voor BCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Defector schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Het verzamelen op 1 adres is ook makkelijk te combineren voor het overzetten naar een nieuwe wallet om je oude private keys te gebruiken voor BCH.
Of voor airdrops zoals die van Byteball (begin september is er weer eentje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Rannasha schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Of voor airdrops zoals die van Byteball (begin september is er weer eentje).
Qua beschrijving lijkt het dan alsof ik in ieder geval 16 BTC moet hebben? Of krijg je proportioneel, zoals bij de Lumen?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
Armada schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:46:
[...]

Qua beschrijving lijkt het dan alsof ik in ieder geval 16 BTC moet hebben? Of krijg je proportioneel, zoals bij de Lumen?
Dat laatste.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat er gisteren al aan zat te komen (zie deze post van gisteren en opvolgende reacties) is vandaag realiteit geworden: de miners die afgelopen 3 dagen massaal over waren gestapt van BTC naar BCH (de hashingpower was zelfs even 55% BTC vs. 45% BCH) zijn ook massaal weer vetrokken sinds de difficulty-aanpassing van BCH gisteravond. Dit omdat het sinds de aanpassing weer lucratiever werd om Bitcoin te minen ipv BCH.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/3L1F3Q223K3w/Screen%20Shot%202017-08-23%20at%2020.09.15.png
bron: http://fork.lol/pow/hashrate let op, dit zijn gemiddelden over 24 uur

Het resultaat is dat er inmiddels 6 uur is verstreken sinds het laatste BCH-blok is gemined. Als dit zo blijft zal het Emergency Difficulty Adjustment mechanisme van BCH weer in werking treden waarna deze cyclus wellicht opnieuw begint.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/2I191I1c2u1l/Screen%20Shot%202017-08-23%20at%2020.20.58.png

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/1o1M1b1f2m0w/Screen%20Shot%202017-08-23%20at%2020.12.18.png
bron: http://fork.lol/pow/retarget

Wat er ook gaat spelen, is dat Bitcoin vannacht/morgenochtend een nieuwe difficulty-periode ingaat met waarschijnlijk een iets lagere difficulty én dat SegWit dan actief wordt. Ben benieuwd wanneer we de eerste SegWit-transacties gaan zien. Nog Tweakers die een SegWit Party gaan bezoeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Leuk om te lezen dit stuk Tourniqet! Ik vind die achtergrond info maar wat interessant :)

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
.... En de miners zijn even massaal weer teruggekeerd naar BCH met 5xEDA . Zou het geheel toevallig en alleen maar opportunistisch zijn dat er zoveel hashing power wegvalt bij BTC op het moment dat Segwit wordt geaktiveerd?

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Wortelstok schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:37:
.... En de miners zijn even massaal weer teruggekeerd naar BCH met 5xEDA . Zou het geheel toevallig en alleen maar opportunistisch zijn dat er zoveel hashing power wegvalt bij BTC op het moment dat Segwit wordt geaktiveerd?
Miners gaan voor winstmaximalisatie. De EDA van BCH maakt het lucratief om dergelijke heen-en-weer acties uit te halen. Daar zitten verder geen snode plannen achter. Sommige grote miners hebben inmiddels software die automatisch overschakelt naar de meest lucratieve tak.

• Defector
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Miners gaan voor winstmaximalisatie. De EDA van BCH maakt het lucratief om dergelijke heen-en-weer acties uit te halen. Daar zitten verder geen snode plannen achter. Sommige grote miners hebben inmiddels software die automatisch overschakelt naar de meest lucratieve tak.
Snode plannen niet. Maar het is wel disruptive voor de chains. In de periode dat er geen of minder hashpower aanwezig is. Zie je de transacties oplopen en die worden niet verwerkt. Coins zijn niet meer te versturen aangezien de bevestigingen super langzaam of niet binnenkomen.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Defector schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Snode plannen niet. Maar het is wel disruptive voor de chains. In de periode dat er geen of minder hashpower aanwezig is. Zie je de transacties oplopen en die worden niet verwerkt. Coins zijn niet meer te versturen aangezien de bevestigingen super langzaam of niet binnenkomen.
De EDA die in BCH zit ingebakken is in mijn ogen dan ook een enorme ontwerpfout. Met de huidige prijsverhouding tussen BTC en BCH zullen deze fluctuaties in de bloktijden blijven voortduren totdat er genoeg miners zijn die niet meer switchen door economische (prijsverhouding verschuift) of ideologische redenen. Voor BCH betekent dit ook dat de inflatie t.o.v. BTC fors toeneemt omdat elke blokperiode van 2016 blokken (waarbij er 25.200 nieuwe coins op de markt komen) maar 3-4 dagen duurt ipv ongeveer 14 dagen, met alle securityrisico's van dien. Het lijkt mij daarom dat het bijna niet anders kan dan dit op termijn een drukkend effect heeft op de BCH-prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Tourniquet schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

De EDA die in BCH zit ingebakken is in mijn ogen dan ook een enorme ontwerpfout. Met de huidige prijsverhouding tussen BTC en BCH zullen deze fluctuaties in de bloktijden blijven voortduren totdat er genoeg miners zijn die niet meer switchen door economische (prijsverhouding verschuift) of ideologische redenen. Voor BCH betekent dit ook dat de inflatie t.o.v. BTC fors toeneemt omdat elke blokperiode van 2016 blokken (waarbij er 25.200 nieuwe coins op de markt komen) maar 3-4 dagen duurt ipv ongeveer 14 dagen, met alle securityrisico's van dien. Het lijkt mij daarom dat het bijna niet anders kan dan dit op termijn een drukkend effect heeft op de BCH-prijs.
Klopt, in die zin wel goed. Want op deze manier weten we zeker dat BCH geen lang leven heeft. Aan de ene kant omdat er in korte periodes superveel coins gemined kunnen worden. En dus de markt op kunnen komen en de prijs kunnen beïnvloeden. Daarnaast heb je ook periodes waar gewoon geen verkeer mogelijk is. En als laatste omdat ze zo snel kunnen minen wordt de blockhalving ook veel sneller bereikt. Dan is het weer over met de snelle coins en dus ook met de aandacht van de miners. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat BCH per definitie geen stabiele munt is waarop gebouwd kan worden.

Al met al een goede zet om BCH geen serieuze concurrent voor BTC te maken. Hooguit nu voor een korte periode vervelend.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Defector schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Klopt, in die zin wel goed. Want op deze manier weten we zeker dat BCH geen lang leven heeft. Aan de ene kant omdat er in korte periodes superveel coins gemined kunnen worden. En dus de markt op kunnen komen en de prijs kunnen beïnvloeden. Daarnaast heb je ook periodes waar gewoon geen verkeer mogelijk is. En als laatste omdat ze zo snel kunnen minen wordt de blockhalving ook veel sneller bereikt. Dan is het weer over met de snelle coins en dus ook met de aandacht van de miners. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat BCH per definitie geen stabiele munt is waarop gebouwd kan worden.

Al met al een goede zet om BCH geen serieuze concurrent voor BTC te maken. Hooguit nu voor een korte periode vervelend.
Hier staat alles op een rijtje wat er momenteel aan de hand is, inclusief een aantal scenario's van wat er kan gebeuren:

Miners gaming the BCash emergency difficulty adjustment

• daf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09-2023

daf

Binance stuk?

• Defector
  • Niet online
puur even drukte voor een ICO.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tourniquet schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:02:
[...]
De EDA die in BCH zit ingebakken is in mijn ogen dan ook een enorme ontwerpfout.
De EDA was op zich niet eens zo slecht voor de periode direct na de fork. De EDA is vrij conservatief, maar heeft er wel voor gezorgd dat de BCH tak met slechts een kleine hoeveelheid miners toch op gang is gekomen direct na de fork. Men had echter een expiratie-mechanisme voor de EDA moeten inbouwen.

Of moeten kijken naar hoe sommige altcoins het doen. Want hoewel sterke fluctuaties in hashrate bij Bitcoin onverkend gebied waren, vanwege het effectieve monopolie op SHA256, zijn er veel altcoins die onderling concurreren voor aandacht van miners en waar miners en-masse van de ene naar de andere coin overstappen, vaak met behulp van software of pools die volautomatisch de meest winstgevende coin uitkiezen om te minen.

Dergelijke altcoins gebruiken andere difficulty-algoritmes dan het vrij simpele mechanisme van Bitcoin. Puur omdat dit nodig is om te overleven als altcoin. BCH had hier wat kunnen afkijken. Nu is het echter te laat, want het algoritme wijzigen betekent een hardfork van BCH en ik kan me voorstellen dat ze daar liever niet aan beginnen op dit moment.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Inderdaad een aardige ontwerpfout. Ik heb zelf alle BCH weer van de hand gedaan. O.a. EDA en acceptatie is in mijn optiek te riskant tov BTC.

• rickiii
Het is misschien een goed idee om alvast even uit te zoeken wat een gebruiker van Bitcoin moet opgeven bij de belastingdienst in 2019 over het vermogen op 1 Jan 2018. Moet daarbij Bitcoin Cash worden meegerekend? En als het afhankelijk is van de context, in welke gevallen wel en welke gevallen niet?

Ik kan me de volgende scenarios bedenken
  • Heeft bitcoins gekocht in 2014 en deze tussen 1 Aug 2017 en 1 Jan 2018 gesplitst
  • Heeft bitcoins gekocht in 2014, maar komt er pas na 2019 achter dat Bitcoin Cash worden uitgegeven met dezelfde sleutels
  • Heeft bitcoins staan bij Coinbase die Bitcoin Cash nu niet ondersteunt, maar potentieel na 2019 wel.
En misschien zijn er nog andere gevallen die jullie kunnen bedenken?

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 24-08-2017 19:06 ]

• anboni
Ik denk dat eind december van dit jaar vroeg genoeg is om daarover na te denken. Eerst maar 'ns zien of BCH dan nog wel enige rol van betekenis speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Oké jongens, pak de boel maar in. Het is klaar. Onderzoekers van de ABN hebben uitgebreid nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat Bitcoin, Ethereum & co niet geschikt zijn als geld. En de reden hiervoor? De koers schommelt.
Virtuele valuta's zoals bitcoin en ether zouden vanwege de sterke waardeschommelingen ongeschikt zijn als vervanging van reguliere munteenheden zoals de dollar en euro.

Dat stellen onderzoekers van ABN Amro MeesPierson in een vrijdag gepubliceerd onderzoek.

Volgens hen is virtueel geld vooral een risicovolle belegging. Een koersbeweging van 10 procent of meer per dag is geen uitzondering bij de zogenoemde cryptocurrencies. Centrale banken streven juist naar stabiliteit in het financiële systeem.

''Wanneer bijvoorbeeld salarissen worden uitbetaald of er is een schuld aangegaan in bitcoins, dan kan een drastische waardeverandering ongunstig uitpakken", schrijven de onderzoekers in het rapport.

Grote koersbewegingen zorgen ook voor financiële onzekerheid, wat fnuikend kan zijn voor het vertrouwen van consumenten en producenten.

ABN Amro krijgt geregeld vragen over cryptocurrencies. De bank geeft momenteel geen advies over de digitale munten. Ook kunnen ze niet als belegging via de bank worden aangeschaft.
rickiii schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:00:
Het is misschien een goed idee om alvast even uit te zoeken wat een gebruiker van Bitcoin moet opgeven bij de belastingdienst in 2019 over het vermogen op 1 Jan 2018. Moet daarbij Bitcoin Cash worden meegerekend? En als het afhankelijk is van de context, in welke gevallen wel en welke gevallen niet?

Ik kan me de volgende scenarios bedenken
  • Heeft bitcoins gekocht in 2014 en deze tussen 1 Aug 2017 en 1 Jan 2018 gesplitst
  • Heeft bitcoins gekocht in 2014, maar komt er pas na 2019 achter dat Bitcoin Cash worden uitgegeven met dezelfde sleutels
  • Heeft bitcoins staan bij Coinbase die Bitcoin Cash nu niet ondersteunt, maar potentieel na 2019 wel.
En misschien zijn er nog andere gevallen die jullie kunnen bedenken?
  • Heeft op 1 Jan 2018 private keys die toegang geven tot X BTC en X BCH. Declareren volgens de op die dag geldende koers.
  • Heeft op 1 Jan 2018 private keys die toegang geven tot X BTC en X BCH. Declareren volgens de op die dag geldende koers. Maar weet niet dat hij ook BCH heeft. In dat geval kan hij gebruik maken van de "Vrijwillige verbetering" waarmee hij binnen 2 jaar de aangifte kan updaten zonder boete. Na de 2 jaar geldt een boete van 120% van de hoeveelheid niet betaalde belasting (bij vrijwillige verbetering, als de belastingdienst er zelf achter komt is die een stuk hoger).
  • Heeft op 1 Jan 2018 wel toegang tot BTC, maar niet tot BCH. Dit is het lastigste geval, want wat als hij juridisch gezien wel recht heeft op de BCH (internationaal recht i.c.m. cryptocurrency, hoe moeilijk kan het zijn om daar een uitspraak over te krijgen?) of als Coinbase al heeft aangekondigd BCH te gaan uitdelen.
Alleen de derde optie lijkt me ingewikkeld, de rest is vrij duidelijk.

In mijn geval is het iets anders, want ik woon in Frankrijk, dus ik moet gerealiseerde koerswinsten als inkomsten tellen en daar gewone inkomstenbelasting over betalen. Ik heb afgelopen weekend mijn BCH verkocht. Maar wat is nu mijn winst? Dat hangt af van de aankoopprijs, maar die is er niet, want BCH zijn spontaan ontstaan. Aan de andere kant, zijn ze wel ontstaan als een soort van aandeel-splitsing van BTC, maar met welke ratio? Tevens is de koers van BTC niet noemenswaardig gedaald op het moment van de splitsing, dus je kunt niet zeggen dat de waarde van BCH direct te herleiden is naar een daling van de BTC waarde.

Bijkomende vraag: In Frankrijk hoef je slechts de helft van de winst te declareren voor investeringen die je langer dan een bepaalde periode aan hebt gehouden (weet de precieze lengte niet, maar mijn Bitcoin heb ik al lang genoeg om hier aan te voldoen). Is dit van toepassing op BCH? Aan de ene kant kun je zeggen van niet, want BCH bestaat pas een maand. Maar aan de andere kant is de winst die ik heb behaald een direct gevolg van de BTC die ik al jaren heb.

Moeizame zaken. Iets om me volgend jaar april/mei mee bezig te houden, maar ik neig naar een declaratie met winst gelijk aan de volledige verkoopprijs, maar wel gebruikmakend van de korting voor langlopende investeringen.

[ Voor 53% gewijzigd door Rannasha op 25-08-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

hebben we nu twee crypto topics :)? [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maan330
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Wat is hier niet duidelijk aan (in een groot rood vlak):
Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

maan330 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Wat is hier niet duidelijk aan (in een groot rood vlak):

[...]

[...]
bannerblindheid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Rannasha schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:34:
Oké jongens, pak de boel maar in. Het is klaar. Onderzoekers van de ABN hebben uitgebreid nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat Bitcoin, Ethereum & co niet geschikt zijn als geld.
Iets genuanceerder hier.. Het bericht op Nu.nl lijkt niet helemaal hetzelfde te zeggen.
https://www.abnamro.com/n...-beleggingscategorie.html
https://financialfocus.ab...urrencies-marktsentiment/

[ Voor 6% gewijzigd door rickiii op 25-08-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Je eerste linkje heeft een typo. Dit is de goeie: https://www.abnamro.com/n...-beleggingscategorie.html

En het is wel weer heel verrassend dat een journalistnu.nl-schrijver de essentie van willekeurig welke publicatie totaal mist. (hoe 'ie het voor elkaar krijgt om over de diverse "voorlopig" en "momenteel" heen te lezen?)
Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.