Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bartske schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Je kunt geen BCH claimen, die heb je gewoon (als je BTC had op het moment van de fork). Het is niet zo dat een instantie deze uitgeeft oid.
Dat zeg ik toch... ik had er even quotes om moeten zetten. Ik weet echt wel hoe dit zit. Dit is geen airdrop of uitgifte. Dit is een kopie.

Het is een boekhouding ("de blockchain") die wordt op een bepaald moment gekopieerd. Dus je hebt het saldo twee keer in verschillende boekhoudingen. Je moet er alleen nog toegang tot krijgen. Dat doe je met je pinpas ("Private key").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Goed nieuws van Poloniex:
Bitcoin Cash (BCH) balances will be credited by 8/14, for more information: https://poloniex.com/press-releases/2017.08.03-Bitcoin-Cash-Update/

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik nu bitcoins omwissel voor ether, raak ik dan ook bitcoin cash kwijt?

of blijven de bitcoin cash aantallen hetzelfde als dat ik ze dinsdag gekregen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:30:
als ik nu bitcoins omwissel voor ether, raak ik dan ook bitcoin cash kwijt?

of blijven de bitcoin cash aantallen hetzelfde als dat ik ze dinsdag gekregen heb?
Dat laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:12
Uhh context van de vraagsteller ontgaat mij kun je dat zo stellig generaliseren?

Je moet volgens mij in het bezit zijn van de private keys van de btc voor de bch van ten tijde de fork.

En waarom niet eerst bch registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17
-domme vraag verwijderd-

[ Voor 113% gewijzigd door Dennisdn op 05-08-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:01
Zhou schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:28:
Nu snapt ik het waarom er zo ontzettend veel mensen short gaan op BTC. De BTC koers gaat zakken om plaats te maken voor BCC.

If one Bitcoin is worth US$2,800 by the time the split happens, and BCH is worth US$400, it is not unlikely Bitcoin would drop to US$2,400 on that day. The value for BCC has to come from somewhere, and deducting it from the regular Bitcoin price would seem the most logical course of action. With two competing forks, the value of the Bitcoin network — the market cap, in this case — will be distributed over the two blockchains. The actual values of both currencies will fluctuate heavily over the first few days following August 1st.

Meer dan 40 000 BTC short.
Net als de beurs niet te voorspellen wat er gaat gebeuren.
Veel liquidaties denk ik voor de mensen die met hoge leverage erin zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:37
Ik heb sinds 2 BTC in mijn Multibit Classic Wallet staan, maar daar staan geen BCH in.
Hoe en waar kan ik deze wel zien?
Op de Multibit FAQ kan ik ook niks vinden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45
PM_Petrol schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:44:
Ik heb sinds 2 BTC in mijn Multibit Classic Wallet staan, maar daar staan geen BCH in.
Als je even uitzoekt wat bitcoin cash nou precies is kom je hier al snel achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
jugger naut schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:30:
[...]

Als je even uitzoekt wat bitcoin cash nou precies is kom je hier al snel achter..
Als ik ze nu vanaf m'n wallet naar Kraken transfer, dan krijg ik toch geen BCH er bij omdat ik voor de fork al BTC had?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
PM_Petrol schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 03:05:
[...]

Als ik ze nu vanaf m'n wallet naar Kraken transfer, dan krijg ik toch geen BCH er bij omdat ik voor de fork al BTC had?
Ik zal het dan maar uitleggen voor je. Bitcoin Cash is identiek aan Bitcoin wat betreft alle tegoeden voor de fork. Alles wat je dus na de fork doet gaat je niks opleveren. Had je voor de fork BTC en heb je de private key van de wallet? Dan kan je met diezelfde private key ook BCC versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de fork had ik al BTC bij blockchain, aangezien blockchain alleen voor BTC is zou ik graag willen weten hoe en waar ik mijn BCC kan vinden? Ook heb ik geen idee hoe ik met BTC een private key aanmaak, is dat met die herstelregel van die 12 woorden?
alvast bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:55:
Voor de fork had ik al BTC bij blockchain, aangezien blockchain alleen voor BTC is zou ik graag willen weten hoe en waar ik mijn BCC kan vinden? Ook heb ik geen idee hoe ik met BTC een private key aanmaak, is dat met die herstelregel van die 12 woorden?
alvast bedankt voor de uitleg :)
*ik draag geen verantwoordelijkheid voor eventuele fouten of misgelopen geld*
Download de Electrum Cash wallet, en voer die 12 woorden in, zo krijg je als het goed is je BCC.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
kuusj98 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

*ik draag geen verantwoordelijkheid voor eventuele fouten of misgelopen geld*
Download de Electrum Cash wallet, en voer die 12 woorden in, zo krijg je als het goed is je BCC.
Het is overigens Electron Cash.

Jij weet waarschijnlijk hoe het werkt, maar anderen niet. Bovenstaande is een stap, maar het is raadzaam om je huidige BTC saldo eerst naar een andere wallet te verplaatsen.

Uitgebreidere uitleg vind iedereen hier ->https://electrum.org/bcc2.txt

[ Voor 28% gewijzigd door Crasheeee op 06-08-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste topic is voor de volgende vraag, maar het is niet direct gerelateerd aan de koers.

Graag zou ik een volgende setup maken en ik vraag me af of en hoe dit mogelijk is:

1) Iedere week/maand maak ik vanuit mijn rekening automatisch geld over naar een exchange/service
2) Deze exchange/service koopt automatisch Bitcoin en/of Ethereum zodra het geld ontvangen is
3) (Optioneel) Het balans in Bitcoin en/of Ethereum wordt automatisch verstuurd naar een door mij beheerd adres

Weet iemand een manier hoe dit op te zetten?.

EDIT: Op Kraken kan ik periodiek geld overmaken maar dan moet ik nog steeds zelf kopen en withdrawen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:03:
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor de volgende vraag, maar het is niet direct gerelateerd aan de koers.

Graag zou ik een volgende setup maken en ik vraag me af of en hoe dit mogelijk is:

1) Iedere week/maand maak ik vanuit mijn rekening automatisch geld over naar een exchange/service
2) Deze exchange/service koopt automatisch Bitcoin en/of Ethereum zodra het geld ontvangen is
3) (Optioneel) Het balans in Bitcoin en/of Ethereum wordt automatisch verstuurd naar een door mij beheerd adres

Weet iemand een manier hoe dit op te zetten?.

EDIT: Op Kraken kan ik periodiek geld overmaken maar dan moet ik nog steeds zelf kopen en withdrawen.
Bitstamp werkt met SEPA transacties en kan gelijk er usd/btc vsn maken dacht ik.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Ferio op 07-08-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Laatst online: 13:12
De link in de tekst "Voor mining zijn verschillende programma's beschikbaar. Het programma GUIMiner is voor beginners met een CPU of GPU het meest geschikt" van de starterspost is dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een oom van mij, heeft via bux app bitcoins gekocht...heeft hij nu ook bitcoin cash gekregen, ik kan het nergens vinden ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:48:
een oom van mij, heeft via bux app bitcoins gekocht...heeft hij nu ook bitcoin cash gekregen, ik kan het nergens vinden ;-(
Is dat Bux niet gewoon een optie of iets ? Het zou mij verbazen als je daadwerkelijk echt Bitcoins koopt. Laat staan dat je dan ook nog BCH zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik had ook mijn twijfels...dan hoop ik maar dat ze het doorberekenen..maar dat zal wel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
jugger naut schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 03:16:
[...]

Ik zal het dan maar uitleggen voor je. Bitcoin Cash is identiek aan Bitcoin wat betreft alle tegoeden voor de fork. Alles wat je dus na de fork doet gaat je niks opleveren. Had je voor de fork BTC en heb je de private key van de wallet? Dan kan je met diezelfde private key ook BCC versturen.
Ja ik had vóór de fork al bitcoins, dus ik heb nu ook BCC. Alleen in mijn wallet kan ik deze niet zien (Multibit classic wallet). Hoe moet ik dan BCC versturen als ik ze niet kan zien?
Hierboven zie ik iets over Electron wallet, maar kan het niet via de Multibit wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
PM_Petrol schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Ja ik had vóór de fork al bitcoins, dus ik heb nu ook BCC. Alleen in mijn wallet kan ik deze niet zien (Multibit classic wallet). Hoe moet ik dan BCC versturen als ik ze niet kan zien?
Hierboven zie ik iets over Electron wallet, maar kan het niet via de Multibit wallet?
Het zijn twee verschillende coins, natuurlijk zie je deze niet in jouw bitcoin wallet. Het is namelijk helemaal geen bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
jugger naut schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Het zijn twee verschillende coins, natuurlijk zie je deze niet in jouw bitcoin wallet. Het is namelijk helemaal geen bitcoin.
Ah kijk, dus ik moet een wallet hebben die BCC ook ondersteunt. Hier heb ik wat aan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:48:
Via BUX koop je geen bitcoins. Dat zijn CFD's (derivaten). Je krijgt dus geen BCH want je hebt helemaal geen bitcoin in bezit. Hij gokt dus via BUX op een stijging of daling van bitcoin.

Let op met deze app. Je kan er heel snel heel veel geld mee verliezen als je je er niet goed in verdiept (wat nu ook blijkt te zijn als hij denkt bitcoin gekocht te hebben).

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 07-08-2017 16:04 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Is er in de regel een mogelijkheid om wallets tussen verschillende clients heen te "importeren"/"exporteren"/"synchroniseren"? Bij wijze van spreken een Bitcoin Core Wallet in Electrum opnemen?

En dan doel ik niet op het over en weer zenden van de centjes maar echt gebruik maken van elkaars files. Of hangt dit weer af van de makers van de betreffende applicaties.

[ Voor 12% gewijzigd door Eagle Creek op 07-08-2017 17:33 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Eagle Creek schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:32:
En dan doel ik niet op het over en weer zenden van de centjes maar echt gebruik maken van elkaars files. Of hangt dit weer af van de makers van de betreffende applicaties.
Elkaars files gebruiken zal wel niet kunnen. Wat wel kan, is de private keys vanuit een applicatie importeren in de andere. Ik heb voor m'n BCH claims bijvoorbeeld m'n private keys vanuit bitcoin core QT gedumpt en geimporteerd in Electron Cash (uiteraard nadat ik m'n BTC had verplaatst naar een andere wallet ;) )

Verder heb ik in Copay/Bitpay een wallet aangemaakt, waarvan ik de seed ook weer als restore heb opgegeven bij het aanmaken van een nieuwe wallet in Electrum (wel even "Options" kiezen en BIP93 aanvinken). Dit laatste werkte trouwens weer niet met een wallet die ik in Copay had aangemaakt met een extra seed wachtwoord, daar heb ik nog geen manier voor gevonden om die ergens anders aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Begrijp ik goed dat het afdoende is je BTC te verhuizen naar een ander adres binnen dezelfde wallet (bijvoorbeeld door een imported adres in Blockchain.info te transferen naar je "My Bitcoin Wallet") voordat je je private key importeert in een BCC wallet? Of is het verstandiger je BTC naar een compleet andere wallet te sturen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Captain N schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:13:
Begrijp ik goed dat het afdoende is je BTC te verhuizen naar een ander adres binnen dezelfde wallet (bijvoorbeeld door een imported adres in Blockchain.info te transferen naar je "My Bitcoin Wallet") voordat je je private key importeert in een BCC wallet? Of is het verstandiger je BTC naar een compleet andere wallet te sturen?
ik denk dat laatste want anders blijft je private key gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ieder address heeft toch z'n eigen private key?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 07:28
Captain N schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:21:
Ieder address heeft toch z'n eigen private key?
Nee, aan een private key kunnen meerdere adressen hangen
Captain N schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:13:
Voor het gevaar dat je BTC ook worden verstuurd wanneer je BCh verstuurt (Replay attack) is het verplaatsen naar een andere adres met zelfde private key prima.

Echter sommige mensen vertrouwen sommige BCH wallet software (nog) niet. Dus is het veiliger om je BTC te verplaatsen naar een hele nieuwe wallet met nieuwe Private Key voordat je deze in evt. onveilige BCH wallet importeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
PM_Petrol schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:44:
Hoi PM_Petrol,

Ik heb het als volgt gedaan:
1. Exporteer je keys zonder wachtwoord vanuit Multibit (ik gebruikte v 0.5.18)
2. Kopieer uit het geexporteerde bestand de key van de wallet (bij mij was dat de 2e met de oudste datum)
3. Download Electron Cash (ik heb 2.9.2 gebruikt)
4. Maak een nieuwe Wallet aan (bv. Standard Wallet)
5. Bij de stap voor de Keystore heb ik de Use public or private keys gebruikt en daar de key uit stap 2 in geplakt
6. Na op Next te drukken werd mijn nieuwe wallet aangemaakt en zaten daar netjes de BCC/BCH in die bij de hard-fork van BTC naar BCC/BCH gekopieerd zijn

Op andere websites heb ik gelezen dat je ook de hash seeds (12 woorden) kunt gebruiken als BIP39 seed met derivation path... you need to use: m/0' (note the ' it is important... m/0'), maar dat is mij niet gelukt.

Ook gelezen dat Multibit inmiddels niet meer supported is, dus switchen naar een andere wallet, kan geen kwaad ;)

Groet,

Nika.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 07:28
nikagl schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Hoi PM_Petrol,

Ik heb het als volgt gedaan:
1. Exporteer je keys zonder wachtwoord vanuit Multibit (ik gebruikte v 0.5.18)
2. Kopieer uit het geexporteerde bestand de key van de wallet (bij mij was dat de 2e met de oudste datum)
3. Download Electron Cash (ik heb 2.9.2 gebruikt)
4. Maak een nieuwe Wallet aan (bv. Standard Wallet)
5. Bij de stap voor de Keystore heb ik de Use public or private keys gebruikt en daar de key uit stap 2 in geplakt
6. Na op Next te drukken werd mijn nieuwe wallet aangemaakt en zaten daar netjes de BCC/BCH in die bij de hard-fork van BTC naar BCC/BCH gekopieerd zijn

Op andere websites heb ik gelezen dat je ook de hash seeds (12 woorden) kunt gebruiken als BIP39 seed met derivation path... you need to use: m/0' (note the ' it is important... m/0'), maar dat is mij niet gelukt.

Ook gelezen dat Multibit inmiddels niet meer supported is, dus switchen naar een andere wallet, kan geen kwaad ;)

Groet,

Nika.
Eerst BTC naar andere wallet sturen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
MaartenBW schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Check, duidelijk (maar zo had ik het zelf niet gedaan). Nu nog een nieuwe wallet kiezen die...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Is het niet het vestandigst je BTC en BCC/BCH te versturen naar een geheel nieuw adres in een nieuwe wallet? Zijn er trouwens tips welke wallet het beste te gebruiken? Lijkt erop dat de meningen daarover aardig verdeeld zijn...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@nikagl Ik hoor zelf goede verhalen over Electrum. Die ga ik vanavond zelf even uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Scidd0w schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:00:
@nikagl Ik hoor zelf goede verhalen over Electrum. Die ga ik vanavond zelf even uit proberen.
Ja, alleen ondersteund Electrum geen BCC en Electron Cash geen BTC...als ik het allemaal goed heb begrepen...

[ Voor 0% gewijzigd door nikagl op 08-08-2017 20:56 . Reden: Electrum Cash = Electron Cash :) ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
nikagl schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Ja, alleen ondersteund Electrum geen BCC en Electum Cash geen BTC...als ik het allemaal goed heb begrepen...
Dat klopt, want Electrum is een Bitcoin wallet en Electron Cash een Bitcoin Cash wallet.

Het zijn twee verschillende munten. Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 14:27
Ik wil mijn 4~ bitcoins overmaken naar mijn nieuwe Ledger Nano S, maar ik heb een klein probleempje. Ik denk niet dat ik er iets aan kan veranderen, maar de fee die blockchain mijn standaard geeft is $100-150. Dit komt waarschijnlijk door de vele transacties die ik op mijn adres heb. Is er een manier om dit aan te passen? Ik heb nu via electrum geprobeerd, en dan de kleine bedragen weg te laten maar dan blijf hij alsnog zo hoog.

Helpt het verzenden in kleine bedragen ook? En heb ik dit probleem weer opnieuw als ik bijvoorbeeld vanaf mijn ledger al mijn coins wil verzenden naar een ander adres? (Nadat ik het heb verzonden met die $150 fee bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Crasheeee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:05:
[...]

Dat klopt, want Electrum is een Bitcoin wallet en Electron Cash een Bitcoin Cash wallet.

Het zijn twee verschillende munten. Niet meer en niet minder.
Helemaal duidelijk, thanks. Is er offline wallet die beide ondersteund? Online wel (zowel een aantal Exchanges als Wallets), maar offline heb ik nog geen lijst kunnen vinden...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Falcoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:42:
Ik wil mijn 4~ bitcoins overmaken naar mijn nieuwe Ledger Nano S, maar ik heb een klein probleempje. Ik denk niet dat ik er iets aan kan veranderen, maar de fee die blockchain mijn standaard geeft is $100-150. Dit komt waarschijnlijk door de vele transacties die ik op mijn adres heb. Is er een manier om dit aan te passen? Ik heb nu via electrum geprobeerd, en dan de kleine bedragen weg te laten maar dan blijf hij alsnog zo hoog.

Helpt het verzenden in kleine bedragen ook? En heb ik dit probleem weer opnieuw als ik bijvoorbeeld vanaf mijn ledger al mijn coins wil verzenden naar een ander adres? (Nadat ik het heb verzonden met die $150 fee bijv)
De fee wordt bepaald door de grootte van de transactie in bytes, wat grofweg overeen komt met het aantal inputs en outputs (waarbij inputs zwaarder meetellen). Als je je coins in veel kleine transacties hebt ontvangen, dan zul je dus veel inputs hebben. Het opsplitsen in kleinere transacties maakt dit niet anders een je betaalt uiteindelijk meer dan als je alles in een keer doet.

Het loont om zelf op te zoeken wat gangbare fees zijn, want lang niet alle wallet software maakt goede schattingen. Een goede bron hier voor is https://btc.com/stats/unconfirmed-tx

Zorg dat je wallet software gebruikt waar je zelf een fee kunt instellen. En merk op dat de fees in het weekend vaak het laagst zijn.

Zodra je de boel hebt verstuurd, zijn alle kleine inputs gebundeld tot één grote output en eventuele verdere transacties zullen daarom een stuk goedkoper zijn omdat ze slechts één input hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
Rannasha schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:00:
[...]

De fee wordt bepaald door de grootte van de transactie in bytes, wat grofweg overeen komt met het aantal inputs en outputs (waarbij inputs zwaarder meetellen). Als je je coins in veel kleine transacties hebt ontvangen, dan zul je dus veel inputs hebben. Het opsplitsen in kleinere transacties maakt dit niet anders een je betaalt uiteindelijk meer dan als je alles in een keer doet.

Het loont om zelf op te zoeken wat gangbare fees zijn, want lang niet alle wallet software maakt goede schattingen. Een goede bron hier voor is https://btc.com/stats/unconfirmed-tx

Zorg dat je wallet software gebruikt waar je zelf een fee kunt instellen. En merk op dat de fees in het weekend vaak het laagst zijn.

Zodra je de boel hebt verstuurd, zijn alle kleine inputs gebundeld tot één grote output en eventuele verdere transacties zullen daarom een stuk goedkoper zijn omdat ze slechts één input hebben.
Zoiets dacht ik zelf al. De fee die ik wilde gebruiken was iets van 140 satoshis per byte volgens mij, dus dat zou genoeg moeten zijn. Dan zit er denk ik niks anders op dan de fee van
$150 te betalen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Falcoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Zoiets dacht ik zelf al. De fee die ik wilde gebruiken was iets van 140 satoshis per byte volgens mij, dus dat zou genoeg moeten zijn. Dan zit er denk ik niks anders op dan de fee van
Ik zou dat niet doen. Je kunt beter vanuit een wallet versturen waarin je veel minder fee kan meegeven (bijvoorbeeld Electrum). $150 lijkt mij echt exorbitant veel.

Vanuit Blockchain.info kun je je seed of private keys exporteren en importeren in een geschikte wallet.

edit: Oh ik zie dat je Electrum al gebruikt. Kun je niet handmatig een lagere fee instellen en dan wat langer wachten?

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 08-08-2017 21:18 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
Tourniquet schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:16:
[...]

Ik zou dat niet doen. Je kunt beter vanuit een wallet versturen waarin je veel minder fee kan meegeven (bijvoorbeeld Electrum). $150 lijkt mij echt exorbitant veel.

Vanuit Blockchain.info kun je je seed of private keys exporteren en importeren in een geschikte wallet.
Ik heb de private key, en heb hem nu ook in electrum staan. Hoeveel fee zou jij meegegeven? 100 Satoshi, 80 Satoshi? (Per kb) of nog minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Falcoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Ik heb de private key, en heb hem nu ook in electrum staan. Hoeveel fee zou jij meegegeven? 100 Satoshi, 80 Satoshi? (Per kb) of nog minder?
Ergens tussen 20 en 40 Sat/byte. Het kan zijn dat je dan wel een aantal uur (misschien een dag) moet wachten maar dat lijkt mij het wel waard. Of even tot het weekend wachten.

Zie ook: https://bitcoinfees.21.co

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 08-08-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
Tourniquet schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:21:
[...]

Ergens tussen 20 en 40 Sat/byte. Het kan zijn dat je dan wel een aantal uur (misschien een dag) moet wachten maar dat lijkt mij het wel waard. Of even tot het weekend wachten.
Aanbevolen fee is trouwens $1, bij een "normale" transactie. Ik ga zo is kijken hoeveel $ het wordt bij 40 Satoshi per byte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Falcoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Wacht even tot het weekend. De aangeraden fee kan dan zo een factor 5 lager zijn. Recent zijn er ook heel wat transacties met 10 sat/byte of minder in blocks opgenomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Rannasha schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:50:
[...]

Wacht even tot het weekend. De aangeraden fee kan dan zo een factor 5 lager zijn. Recent zijn er ook heel wat transacties met 10 sat/byte of minder in blocks opgenomen.
En met een beetje geluk gaat het dan ook sneller ivm segwit of heb ik de klok horen luiden en geen idee waar de klepel hangt? :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
[...]

Er zijn nu wel weer 24k transacties die nog niet geconfirmeerd zijn.. ik wacht is af, hopelijk wordt het weer wat lager net zoals net voor de fork, dat was toen ideaal geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
nikagl schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

En met een beetje geluk gaat het dan ook sneller ivm segwit of heb ik de klok horen luiden en geen idee waar de klepel hangt? :)
Er is ook nog een grace period van 2 weken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Uitgebreid verhaal:

https://www.reddit.com/r/...tive_btc_vs_bch_articles/

Is er ook een uitgebreide historie geschreven over de negatieve kanten van de tegenpartij?

Ik begrijp het nadeel dat centralisatie van miners in China sub-optimaal is. Maar zijn er nog andere negatieve punten? Kan me voorstellen dat ze in het verleden ook niet altijd zuiver gehandeld hebben.

Ik probeer het verhaal en de twee kampen een beetje te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:11
Mooie nieuwe mijlpaal voor bitcoin, op het moment is 1 bitcoin meer waard dan €3000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Ik weet niet hoe lang dit al is.
Waarschijnlijk niet zo heel lang nog.........maar BCH funding is open bij kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
SonyEricsson schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:54:
Ik weet niet hoe lang dit al is.
Waarschijnlijk niet zo heel lang nog.........maar BCH funding is open bij kraken.
Vanaf 7 augustus. Hier de blogpost erover. Voor deposits zijn 20 confirmations nodig. De prijs heeft niet zo heel veel gedaan, terwijl de verwachting was dat iedereen zou dumpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bonez0r op 11-08-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
MaartenBW schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

Dus eerst de BTC naar een andere wallet sturen voordat ik de public keys invoer bij Electron?
En kan die wallet wel bij Electrum zijn?
Ik heb nu een Electrum Wallet en bij Electroncash heb ik ook een wallet, maar wel met dezelfde wachtwoorden want het is blijkbaar 1 soort wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

T-8one

take it easy, take a sisi

Als ik nou maandelijks een x aantal Bitcoins wil kopen voor euro's, en ik wil deze ergens offline bewaren hoe kan ik dat het beste/makkelijkste doen? Kopen zou dan bij Kraken of Bitonic kunnen, maar dan wil ik ze gemakkelijk naar een offline wallet overmaken, is dat standaard functionaliteit van een wallet?

Tot nu toe had ik mijn coins altijd verdeelt over een aantal exchanges waaronder BTC-e, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. Ik wil een verdeling maken tussen sparen/beleggen en daytrading.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

T-8one schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:14:
Als ik nou maandelijks een x aantal Bitcoins wil kopen voor euro's, en ik wil deze ergens offline bewaren hoe kan ik dat het beste/makkelijkste doen? Kopen zou dan bij Kraken of Bitonic kunnen, maar dan wil ik ze gemakkelijk naar een offline wallet overmaken, is dat standaard functionaliteit van een wallet?

Tot nu toe had ik mijn coins altijd verdeelt over een aantal exchanges waaronder BTC-e, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. Ik wil een verdeling maken tussen sparen/beleggen en daytrading.
Er zijn verschillende paper wallet generators online. Ik durf niet per se een aan te raden. Allen beweren client side (ofwel op jouw computer) de keys te genereren. In principe is dat vrij veilig.

Je moet over het algemeen je muis heen en weer bewegen om zo random mogelijk een private key te genereren, zoals bij bitaddress.org. Dan wijst het zich verder wel vanzelf.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson

voor lange termijn beleggen: hardware wallet aanschaffen
voor daytrading: Ligt eraan hoe je wilt traden en op welke exchanges, anders gewoon op 1 exchange houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23

Je kunt een paper wallet aanmaken en het daar naartoe sturen. Persoonlijk zou ik echter kiezen voor een hardware wallet (Trezor, Ledger Nano (s) of KeepKey;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Lifelogger schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Je kunt een paper wallet aanmaken en het daar naartoe sturen. Persoonlijk zou ik echter kiezen voor een hardware wallet (Trezor, Ledger Nano (s) of KeepKey;
Eigenlijk vind ik een hardware wallet voor langetermijnopslag niet per se beter dan papier. Alleen moet je in dat laatste geval wel een echte brandkast hebben en liefst nog elders ook een.

Hardware wallet kan stukgaan. Je kunt hem doodgewoon verliezen. Alles op één ding inzetten is gewoon nooit handig volgens mij...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
letatcest schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Eigenlijk vind ik een hardware wallet voor langetermijnopslag niet per se beter dan papier. Alleen moet je in dat laatste geval wel een echte brandkast hebben en liefst nog elders ook een.

Hardware wallet kan stukgaan. Je kunt hem doodgewoon verliezen. Alles op één ding inzetten is gewoon nooit handig volgens mij...
op een hardware wallet zet je nooit alles op je wallet.
Er is natuurlijk ook gewoon een recovery seed, mocht je device kwijtraken of kapot raken.

die seed moet je natuurlijk wel in je kluis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik ben ook actief met Bitcoin, maar regelmatig krijg ik een aanval van twijfels. Dansen we niet met zijn allen op de vulkaan? Wachten tot de boel ontploft en we allemaal ons geld kwijt zijn, afgegeven aan de oude eigenaren van de digitale signatures...

Een van de vasthoudendste criticasters is Jorge Stolfi en regelmatig wordt hij daar ook op aangesproken, maar ik vind ook dat hij een goed punt maakt:
Hi there Mssr. Stolfi,

I have observed you for a few years from bitcointalk.org and here. Do you realise bitcoin is at 2470 USD / 1 Bitcoin? Shit, you sang the same song when it was 100 USD / 1 Bitcoin which wasn't even that long ago.

I just don't understand how you can dedicate so much effort to what you must by now realise is an incorrect position. You could have easily been wealthy if you had just been willing to change your mind when clearly faced with mounting evidence your initial position was incorrect or misguided.

I actually feel bad for you, there must be a lot of self-loathing at the missed opportunity while standing on the sideline jeering.
Madoff's fund reached a 60 billion USD market cap. Bitcoin may still surpass it, who knows. But then suddenly his cap became 0 billion...

Like Madoff's fund, any lottery, or any penny stock scam, no matter what happens to the price, is still obvious that every cent of profit that one can make by investing in bitcoin must come from the loss of some other investor.

On the other hand, miners are taking $4.5 million USD from investors every day.

So, when the game is finally over, the total losses of all investors must be a couple billion dollars more than all the profits. As in any lottery, no matter what happens to the price, the expected profit from buying bitcoins is negative.

Holders count the coins that they hold as if each coin was worth $2500, and think that they have made fabulous profits. But they don't have the $2500 until they sell or spend; and most of them (counting by $ invested) necessarily will not be able to exit when they are winning, and will lose money.

Imagine a big pot and 100 people putting $5 each into it. Those guys are told that money magically multiplied so now each has the right to take $50 out. They all think that they made $45 profit.

But five of them already took the $50 out, and someone else took the other $250, so there is $0 left in the pot. New guys keep putting money into the pot, but every time that a new player puts $50 in, someone else (player or not) takes $50 out, so there is still $0 left.

No matter how the game progresses, any gain that someone makes only increases the losses that the others will necessarily suffer. That is what "investing in bitcoin" is.
Hebben jullie ook deze twijfels en wat denken jullie hier van?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Armada schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:55:
Ik ben ook actief met Bitcoin, maar regelmatig krijg ik een aanval van twijfels. Dansen we niet met zijn allen op de vulkaan? Wachten tot de boel ontploft en we allemaal ons geld kwijt zijn, afgegeven aan de oude eigenaren van de digitale signatures...
Op dit moment is bitcoin "lucht". Alle waarde van bitcoin wordt omgerekend naar dollars of euros voordat er verder iets mee gebeurt (volgens mij ook als je bij thuisbezorgd met bitcoin betaalt, wordt dat door een payment processor eerst omgezet naar euro). Dat is hartstikke leuk als beleggingsinstrument, maar als dat zo blijft heeft Stolffi absoluut gelijk: als iedereen gaat proberen z'n dollars of euros uit de blockchain te trekken, blijven er op een gegeven moment een heleboel mensen beteuterd met hun wallet met enkele tientallen of honderden bitcoins zitten, waar je als je mazzel hebt nog net een pizza van kunt bestellen.

Als er op een gegeven moment grote partijen opstaan die een of andere cryptocurrency direct als betaalruilmiddel gaan accepteren, gaat de dynamiek geheel veranderen. Wellicht dat je over een aantal jaar dan bij de bakker je brood met die cryptocoin kunt afrekenen. Lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat bitcoin zelf die positie ooit kan innemen, dan ga je het tenslotte hebben over tien- tot honderdduizenden transacties per seconde, daar kan de blockchain echt niet mee overweg. (en volgens mij is bitcoin cash ook niet de grote oplossing daarvoor) En waarschijnlijk kan niemand voorspellen wat dat met de traditionele dollar-economie gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door anboni op 12-08-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
anboni schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:17:
[...]
als iedereen gaat proberen z'n dollars of euros uit de blockchain te trekken, blijven er op een gegeven moment een heleboel mensen beteuterd met hun wallet met enkele tientallen of honderden bitcoins zitten, waar je als je mazzel hebt nog net een pizza van kunt bestellen..
Klopt helemaal. Alleen zolang iedereen er vertrouwen in heeft dat de BTC alleen maar omhoog zal gaan zal dat ook gebeuren. De meeste mensen geloven er wel in dat de BTC over 2 jaar of 10 jaar veel meer waard is dan nu. Zolang er genoeg mensen de boel vasthouden voor later en steeds meer nieuwe mensen juist willen kopen zal de waarde alleen maar toenemen. Wanneer het vertrouwen op de lange termijn er niet meer is stort de hele boel inderdaad in elkaar, maar zolang dat vertrouwen er wel is kan het alleen maar omhoog met slecht 21 miljoen munten maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
PilatuS schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:27:
[...]

Klopt helemaal. Alleen zolang iedereen er vertrouwen in heeft dat de BTC alleen maar omhoog zal gaan zal dat ook gebeuren.
[...]
Het is niet alleen die verwachting. Bitcoin wordt niet alleen als speculatiemiddel gebruikt, maar ook vaak als "store of value", als alterbatief voor de spaarrekening, om het geld te parkeren. Om dat te doen moet je uiteraard Bitcoins kopen, dus dan stijgt de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Goedemorgen!

Bitcoin prijs zet weer een all time high boven de $4100
https://www.worldcoinindex.com/coin/bitcoin

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 12:26
_AzN_GhOsT965 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:12:
Goedemorgen!

Bitcoin prijs zet weer een all time high boven de $4100
https://www.worldcoinindex.com/coin/bitcoin
Oud nieuws....zelfs boven de $4200!
https://www.coindesk.com/price/
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben zelf iemand die de boot heeft gemist en aan het missen is, dus vandaar mijn "zure" ( :p) vraag, maar waar de neuk is die stijging van $1860 naar $4200 in een maand op gebaseerd????

Hulde trouwens voor al die mensen die wel tijdig zijn ingestapt en gewoon HODL deden!

[ Voor 19% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-08-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:21:
Ben zelf iemand die de boot heeft gemist en aan het missen is, dus vandaar mijn "zure" ( :p) vraag, maar waar de neuk is die stijging van $1860 naar $4200 in een maand op gebaseerd????
Gelukzoekers? :P

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 11:58
Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:21:

Hulde trouwens voor al die mensen die wel tijdig zijn ingestapt en gewoon HODL deden!
gelukzoekers idd, mensen die deze maand vermogen in btc valuta stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02

Een van de vasthoudendste criticasters is Jorge Stolfi en regelmatig wordt hij daar ook op aangesproken, maar ik vind ook dat hij een goed punt maakt:

[...]

[...]

Tsja, zo kun je natuurlijk tegen alles aankijken. De beurs, een andere "fysieke" valuta, etc. Op de beurs zijn er ook winnaars en verliezers. Geloof mij maar dat dat binnen bitcoin (of alt-coin) ook zo is. Mensen die te laag verkopen en hoog weer terug kopen.
Zolang niemand er vertrouwen in heeft, is het waardeloos, maar dat geldt voor de dollar of de euro net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32

[...]

[...]

Als je nu twijfelt, waarom zou je dan niet een (aanzienlijk deel) verkopen? Kans is groot dat je je initiele inleg met deze koers eruit kan halen. En dan hou je je 'winst' vast. Als dan alles in elkaar dondert heb je iig gen verlies geleden. Dat heb ik zelf ook 1.5 jaar geleden gedaan en sindsdien kan ik prima gaan slapen zonder bang te zijn dat de koers totaal in elkaar gedonderd is als ik wakker wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik ga me vanavond aanmelden voor de gratis cursus (MOOC) Bitcoin and Cryptocurrency Technologies op Coursera die vorige week van start is gegaan. Misschien zijn er meer mensen in dit topic wel geïnteresseerd in deze cursus.

Heeft iemand deze MOOC toevallig al eens gedaan? Zo ja, wat vond je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Bartske schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Als je nu twijfelt, waarom zou je dan niet een (aanzienlijk deel) verkopen? Kans is groot dat je je initiele inleg met deze koers eruit kan halen. En dan hou je je 'winst' vast. Als dan alles in elkaar dondert heb je iig gen verlies geleden. Dat heb ik zelf ook 1.5 jaar geleden gedaan en sindsdien kan ik prima gaan slapen zonder bang te zijn dat de koers totaal in elkaar gedonderd is als ik wakker wordt.
Of je haalt alleen je inleg eruit en gast verder met de papieren winst. Alles extra is dan mooi meegenomen.

Veel mensen lijken een 'fear of missing out' te hebben en houden daarom de boel vast. Fascinerend om te zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Bartske schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Ik heb al eerder winst genomen (320 naar 640) en aansluitend een deel winst gemist. Nu ook weer een positie genomen een maand geleden die nu weer flink gestegen is. Je speelt alleen 'als'-spelletjes met jezelf. Als je was blijven zitten, dan...
Punt is alleen dat Bitcoin geen enkele onderliggende waarde heeft. Een Euro of een dollar kan op alle plaatsen uitgegeven worden, je kan er belasting mee betalen etc. Aandelen hebben ook een speculatief aspect, maar wel een keiharde kern van eigendom in een bedrijf, bovendien is het toezicht op deze markt veel beter.
Dat de waarde van Bitcoin de afgelopen acht jaar gestegen is, zegt dus niets, zie Madoff met 15 jaar voordat het inklapte. En om Bitcoin een store of value te geven zal er een harde use case onder moeten liggen. Dat was ooit om als currency te fungeren (alhoewel dat her en der steeds meer ontkent wordt). Daar slaagt Bitcoin niet in op dit moment, het wordt hoogstens als 'transportlaag' gebruikt, en in milliseconden omgezet in fiat door een Bitpay of iets dergelijks.
De vraag is dus geloof ik (we) dat dit werkelijk een veelgebruikte currency zal worden in de toekomst? Ik twijfel. En zeker omdat het technisch nog niet zo werkt, maar ook door de sfeer van speculatie die er omheen hangt en de 'sec, drugs en rock&roll' betalingen waar het voor gebruikt wordt. Gaat de gemiddelde consument dit accepteren? Gaat de overheid dit accepteren? (Ik vermoed dat de overheid echt wel er voor kan zorgen dat Bitcoin geen grote doorbraak gaat meemaken)
Dus ik vraag me ook regelmatig af, wat als ik een gedachte-experiment doe en we gaan er vanuit dat dit een grote fata morgana is: wanneer houdt de muziek dan op? Voor elke Bitcoin die nu verkocht wordt, moet 3400 eur opgehoest worden. Wie gaan dat doen? Krijgen we daar nog genoeg nieuwelingen voor om dit te doen? En als de toevoer voldoende afgesneden wordt door de ware gelovigen, de HODL-ers, no matter what, zorgt dat er dan voldoende voor dat zo'n beperkt aantal Bitcoins verkocht worden, dat we dat nog niet merken? Of breken we nu zo'n mainstream markt aan dat de toevoer nog voldoende is? Ergens gaan we toch een lange termijnevenwicht bereiken dat er evenveel kopers als verkopers zijn, en dat er geen nieuwe mensen meer aangetrokken worden door beloftes van gouden bergen.
En de conclusie is dat ik er totaal geen zicht op heb, ik zie niet hoeveel traders elkaar per dag bezig houden, elkaar centen afhankelijk houden. Alleen Exchanges zullen daar echt goed een beeld bij hebben.
Heeft iemand hier er een beter beeld bij?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

xxxMaverick schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:48:
Veel mensen lijken een 'fear of missing out' te hebben en houden daarom de boel vast. Fascinerend om te zien
De FOMO is denk ik de reden dat mensen instappen. Elke keer weer hoor je (al dan niet late) instappers, die in een maand 100% rendement halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Oscar Mopperkont schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:34:
[...]

De FOMO is denk ik de reden dat mensen instappen. Elke keer weer hoor je (al dan niet late) instappers, die in een maand 100% rendement halen.
Eens maar de mensen verkopen niet om hetzelfde principe ( Ik kan misschien wel miljonair worden als ze 100.000 waard worden !) En dat drijft de prijs dus op. De markt is zeer beperkt en beperkte handel heeft enorm effect op de prijs ( zelfde als penny stocks op de beurs met laag handels volume )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 11:58
xxxMaverick schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Eens maar de mensen verkopen niet om hetzelfde principe ( Ik kan misschien wel miljonair worden als ze 100.000 waard worden !) En dat drijft de prijs dus op. De markt is zeer beperkt en beperkte handel heeft enorm effect op de prijs ( zelfde als penny stocks op de beurs met laag handels volume )
Dat is nu dus ook precies de oorzaak van de enorme schommelingen, heel veel daytraders die instappen en zodra een altcoin naar beneden gaat weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Armada schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Ik heb al eerder winst genomen (320 naar 640) en aansluitend een deel winst gemist. Nu ook weer een positie genomen een maand geleden die nu weer flink gestegen is. Je speelt alleen 'als'-spelletjes met jezelf. Als je was blijven zitten, dan...
Iedereen z'n eigen strategie hoor, maar ik weet wel zeker dat een 'wat als' strategie niet de juiste is. Het fijne is dat het nu zo hard omhoog gaat dat je bijna alleen maar winst kan maken lijkt het wel, maar dat gaat echt niet zo blijven. Maar of die grens op 4000, 10.000 of 100.000 dollar zit weet niemand.
Punt is alleen dat Bitcoin geen enkele onderliggende waarde heeft. Een Euro of een dollar kan op alle plaatsen uitgegeven worden, je kan er belasting mee betalen etc. Aandelen hebben ook een speculatief aspect, maar wel een keiharde kern van eigendom in een bedrijf, bovendien is het toezicht op deze markt veel beter.
Dat de waarde van Bitcoin de afgelopen acht jaar gestegen is, zegt dus niets, zie Madoff met 15 jaar voordat het inklapte. En om Bitcoin een store of value te geven zal er een harde use case onder moeten liggen. Dat was ooit om als currency te fungeren (alhoewel dat her en der steeds meer ontkent wordt). Daar slaagt Bitcoin niet in op dit moment, het wordt hoogstens als 'transportlaag' gebruikt, en in milliseconden omgezet in fiat door een Bitpay of iets dergelijks.
De vraag is dus geloof ik (we) dat dit werkelijk een veelgebruikte currency zal worden in de toekomst? Ik twijfel. En zeker omdat het technisch nog niet zo werkt, maar ook door de sfeer van speculatie die er omheen hangt en de 'sec, drugs en rock&roll' betalingen waar het voor gebruikt wordt. Gaat de gemiddelde consument dit accepteren? Gaat de overheid dit accepteren? (Ik vermoed dat de overheid echt wel er voor kan zorgen dat Bitcoin geen grote doorbraak gaat meemaken)
Dus ik vraag me ook regelmatig af, wat als ik een gedachte-experiment doe en we gaan er vanuit dat dit een grote fata morgana is: wanneer houdt de muziek dan op? Voor elke Bitcoin die nu verkocht wordt, moet 3400 eur opgehoest worden. Wie gaan dat doen? Krijgen we daar nog genoeg nieuwelingen voor om dit te doen? En als de toevoer voldoende afgesneden wordt door de ware gelovigen, de HODL-ers, no matter what, zorgt dat er dan voldoende voor dat zo'n beperkt aantal Bitcoins verkocht worden, dat we dat nog niet merken? Of breken we nu zo'n mainstream markt aan dat de toevoer nog voldoende is? Ergens gaan we toch een lange termijnevenwicht bereiken dat er evenveel kopers als verkopers zijn, en dat er geen nieuwe mensen meer aangetrokken worden door beloftes van gouden bergen.
En de conclusie is dat ik er totaal geen zicht op heb, ik zie niet hoeveel traders elkaar per dag bezig houden, elkaar centen afhankelijk houden. Alleen Exchanges zullen daar echt goed een beeld bij hebben.
Heeft iemand hier er een beter beeld bij?
Ik kan je wel een analyse geven, of nog beter een linkje naar een analyse waar ik me wel in kan vinden: https://techcrunch.com/2017/08/12/bitcoin-just-passed-4000/

in het kort:
- BTC stijgt nu omdat de BCH fork goed is gegaan en segwit locked in is
- De ICO gekte
- Interesse vanuit wallstreet

De grote achterliggende gedachte is denk ik: blockchain. Dat is wel iets 'tastbaars' waar veel mensen het erovereens zijn dat dit de wereld gaat veranderen. Dat straalt natuurlijk enorm af op bitcoin, het meest bekende blockchain project. En bedenk ook de interesse vanuit china, een land waar je niet zomaar geld naar het buitenland kunt versturen. Bitcoins maakt het mogelijk om voor die mensen voor een paar euro (of wat de fees ook zijn tegenwoordig) bedragen te versturen naar het buitenland.

Als de overheid morgen keiharde regulatie van bitcoin (op wat voor manier dat zou gaan weet ik niet) gaat aankondigen zal dat zeker impact hebben op de koers ja. Nu is het een beetje 'wat de gek ervoor geeft'.

Wat de toekomst brengt, niemand die het weet. Ik denk dat je alles eens goed op een rijtje moet zetten en vanuit daar je conclusie moet trekken wat je gaat doen met je btc. Ik zou iig geen geld stoppen in een systeem waarvan ik denk dat het gebaseerd is op lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Als ik in mijn IOTA wallet inlog met mijn seed (geen foutmelding), dan zie ik niets (0 balance en geen transacties).
Ik weet 99,999% zeker dat ik de juiste seed heb en dat er meerdere transacties zijn geweest.
Als ik op bitfinex op de IOTA withdraws klik (op het adres of de tx) dan wordt ik naar iotasear.ch gestuurd en zie ik voor alle transacties "invalid hash".
Ik gebruik de connectie: iota.bitfinex.com:80 en de IOTA light wallet 2.3.1
Begrijp er niets van, iemand een idee?

Oplossing (gedeeltelijk) gevonden:

als je op een andere computer een iota wallet installeerd (en waarschijnlijk ook als je een wallet hebt verwijderd en opnieuw op dezelfde computer installeerd) dan moet je eerst het eerste RX adres koppelen: klik op "receive strip" daarna op "attach to tangle", daarna zie ik je eerste transactie naar je wallet (maar nog niet de andere die je daarna hebt gedaan).
Door opnieuw een receive (RX) adres te maken (create new adress in receive strip) wordt ook dat adres gekoppeld en verschijnt ook die transactie die je daarop gemaakt hebt. Dat moet je evenveel keer herhalen als je transacties hebt gemaakt plus nog één keer extra voor de nieuwe nog te maken receieve transactie.
Beetje omslachtig maar het werkt.

Waarom ik nog steeds fouten krijg op basis van de receive adressen op iotasear.ch begrijp ik nog niet.

[ Voor 80% gewijzigd door rokas op 14-08-2017 00:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik denk dat het bij veel mensen niet doordringt dat de Bitcoin voor ons misschien een leuk kunstprojectje is, maar ik in het buitenland gaat men er heel anders mee om. Kijk maar naar Venezuela. Hoe makkelijk is het om je geld in bitcoin om te zetten? Veel makkelijker dan ergens goud te kopen. Zeker het overwegen waard als je eigen munt wekelijks wordt gedevalueerd. In India gaat dit ook erg hard. Dan snap ik wel dat veel mensen ook een bitcoin potje willen hebben.

Hier in Nederland/het Westen blijven we allemaal erg achterdochtig.

Het heeft geen achterliggende waarde, nee. Maar diamanten zijn ook kunstmatig omhoog gedreven, via campagnes in onze verlovingsringen gestopt en door monopolie op de wereldhandel betalen we daar de hoofdprijs voor. Goud is ook praktisch niets tastbaars waar je even mee naar de Albert Heijn gaat. Maar Bitcoin heeft zoveel voordelen die wij hier in het Westen niet zo doorhebben. Bijv. de enorme fees op het doorsturen van geld tussen landen. In Nederland is het al druk bij de Western Union, maar als je naar het Midden Oosten of Azië gaat staan er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mensen in de rij. Dan is de Bitcoin ook een heel erg sterk alternatief om onder de enorme fees en hele slechte wisselkoers uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste,
weet iemand of er al topic is over slachtoffers van BTC-e en over hoe je BTC terug krijgt.
ik heb net Met de FBI gebeld en ik was niet de eerste. maar aan de helpdesk kunnen ze je niet helpen?
en adviseren ze een mail te sturen via de website, maar ze zegt ik denk niet dat het gaat helpen want we zeggen er niets over. maar ga er maar van uit dat je niets van de FBI terug krijgt.

FBI The Hague, Netherlands
American Embassy: 011-31-70-310-2264 (tel: 070-3102264)
Nations covered: Netherlands, U.S. Mission to Europol
https://www.fbi.gov/contact-us/legal-attache-offices

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 14-08-2017 11:42 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
[...]

Het is er helaas niet veel minder op geworden.. Nu weer 20000 transacties die nog geconfirmt moeten worden.. De aangeraden fee is 200 satoshi/byte, en aangezien mijn transactie iets meer dan 200 inputs heeft wordt die fee aanzienlijk hoog.. :( Mmm, wachten tot het minder wordt, of gewoon een hoge fee betalen? Of juist een lage, maar dan ben ik altijd bang dat die niet geconfirmed wordt.. Alhoewel ik hem wel altijd opnieuw kan versturen met repalce-by-fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Falcoo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Het is er helaas niet veel minder op geworden.. Nu weer 20000 transacties die nog geconfirmt moeten worden.. De aangeraden fee is 200 satoshi/byte, en aangezien mijn transactie iets meer dan 200 inputs heeft wordt die fee aanzienlijk hoog.. :( Mmm, wachten tot het minder wordt, of gewoon een hoge fee betalen? Of juist een lage, maar dan ben ik altijd bang dat die niet geconfirmed wordt.. Alhoewel ik hem wel altijd opnieuw kan versturen met repalce-by-fee.
bij zaken waarbij ik geen haast heb. Gebruik ik altijd de laagst mogelijk fee om toch nog opgenomen te worden. Meestal gaat dat nog relatief vlot. Binnen een dag is de transactie altijd wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:12:
Beste,
weet iemand of er al topic is over slachtoffers van BTC-e en over hoe je BTC terug krijgt.
ik heb net Met de FBI gebeld en ik was niet de eerste. maar aan de helpdesk kunnen ze je niet helpen?
en adviseren ze een mail te sturen via de website, maar ze zegt ik denk niet dat het gaat helpen want we zeggen er niets over. maar ga er maar van uit dat je niets van de FBI terug krijgt.

FBI The Hague, Netherlands
American Embassy: 011-31-70-310-2264 (tel: 070-3102264)
Nations covered: Netherlands, U.S. Mission to Europol
https://www.fbi.gov/contact-us/legal-attache-offices
BTC-e heeft op Bitcointalk gepost, dat ze toegang hebben tot hun database, en dat iedereen hun Bitcoins terugkrijgen. Moet je maar even zoeken op bitcointalk forums op account van BTC-E :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

BTC-e heeft op Bitcointalk gepost, dat ze toegang hebben tot hun database, en dat iedereen hun Bitcoins terugkrijgen. Moet je maar even zoeken op bitcointalk forums op account van BTC-E :).
ja maar waar moet je melden dan?
Dat kan ik dus nergens vinden en wat ik van de FBI begreep krijgen ze niets terug tot het onderzoek is afgerond. maar bedoel misschien is handig om als gedupeerde te groeperen.

want ik begreep is dat ik niet eerste en enige Nederlander was geweest die heeft belt want dacht dat ik al vaker had gebeld en begon al het gesprek van vorige week.

[ Voor 20% gewijzigd door xbeam op 14-08-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Dat kan ik dus nergens vinden en wat ik van de FBI begreep krijgen ze niets terug tot het onderzoek ik afgerond.
Welkom in de Cryptoland.

Iedereen zegt het al: coins moet je niet op een exchange laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:32:
[...]
Welkom in de Cryptoland.

Iedereen zegt het al: coins moet je niet op een exchange laten staan.
Gast ik zit echt niet op soort kinderlijke opmerking te wachten

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 14-08-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Gast ik zit echt niet op soort kinderlijke opmerking te wachten. Als ik het aan had zien komen dat er iets mis was met btc dan had ik daar geen duizenden euro en bitcoins staan.

Niemand heeft dit zien aan komen. ook jij niet met je paar 10tjes bitcoin
Het heeft geen zin om zo een reactie te plaatsen. Voor andere cryptotraders zijn de duizenden euros die jij hebt ook niets vergeleken met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Gast ik zit echt niet op soort kinderlijke opmerking te wachten. Als ik het aan had zien komen dat er iets mis was met btc dan had ik daar geen duizenden euro en bitcoins staan.

Niemand heeft dit zien aan komen. ook jij niet met je paar 10tjes bitcoin
Niet om je na te trappen maar het is echt wel algemene kennis dat je geen coins op de exchange moet laten staan. Aangezien door de jaren genoeg exchanges zijn omgevallen/gehacked/in beslag genomen zijn. Ik heb er zelf ook een aantal keren mee te maken gehad. Soms loopt het goed af en soms zie je niks weer van de coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
ik ben ook zoek naar een constructieve oplossing en aan het kijken naar de mogelijkheden.
zeg dan niets als je niets beters kan zeggen als enigenschuld dikke bult

maar jullie handelen zonder exchange ??? je moet ze er toch een keer neer zetten en dan is het kut wakker worden de volgende morgen.

[ Voor 29% gewijzigd door xbeam op 14-08-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:12:
Beste,
Ik zou het nieuws gewoon even afwachten, dat je alles terug krijgt klopt niet meer helemaal aangezien er zo'n 45% in beslag is genomen.

https://news.bitcoin.com/...t-balances-as-bte-tokens/
https://www.coindesk.com/...ding-exchange-debt-token/

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Dat kan ik dus nergens vinden en wat ik van de FBI begreep krijgen ze niets terug tot het onderzoek is afgerond. maar bedoel misschien is handig om als gedupeerde te groeperen.

want ik begreep is dat ik niet eerste en enige Nederlander was geweest die heeft belt want dacht dat ik al vaker had gebeld en begon al het gesprek van vorige week.
Op Reddit en Bitcointalk is meer informatie te vinden over de situatie rond BTC-e. Laatste stand van zaken is dat de beheerders claimen nog 55% van de funds in bezit te hebben en deze aan de users te willen uitkeren naar ratio van de saldo's. Van de overige 45% is het plan dat er tokens worden uitgegeven, net als Bitfinex heeft gedaan nadat ze gehackt waren.
For each currency, a recalculation will be made taking into account the currently available assets. Currently 55% of funds are available, so 55% will remain in currency, and 45% will be converted to a specific currency token.

For tokens of all currencies, free trading on a separate page will be opened. You can trade them at any price, but no more than their face value. We pledge to redeem all the tokens. You can also sell your tokens to other users and get a currency, or wait and exchange tokens at face value.

For example, you had 1 BTC. You will receive 0.55 BTC and 0.45 BTCT. 0.55 BTC you can output immediately. The remaining 0.45 BTCT you can either exchange for BTC at the market rate, or wait for their exchange at face value.
De FBI hoef je denk ik niet snel iets van te verwachten. Áls zij al iets gaan doen met (eventueel) in beslag genomen funds zul je denk ik niet gek moeten opkijken als dat jaren gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
SmiGueL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Ik zou het nieuws gewoon even afwachten, dat je alles terug krijgt klopt niet meer helemaal aangezien er zo'n 45% in beslag is genomen.

https://news.bitcoin.com/...t-balances-as-bte-tokens/
https://www.coindesk.com/...ding-exchange-debt-token/
Het probleem is dat ze van alles roepen maar dat nergens aan de bel kan trekken.

https://bitcointalk.org/i...3.msg20863112#msg20863112
Update6! 08/14/2017

We have read feedback about our proposal to exit the situation and we decided to revise this decision in favor of community opinions.

We believe that this way out of the situation is more fair for holders of crypto-currency and fiat funds:

For each currency, a recalculation will be made taking into account the currently available assets. Currently 55% of funds are available, so 55% will remain in currency, and 45% will be converted to a specific currency token.
For tokens of all currencies, free trading on a separate page will be opened. You can trade them at any price, but no more than their face value. We pledge to redeem all the tokens. You can also sell your tokens to other users and get currency, or wait and exchange tokens at face value.

For example, you had 1 BTC. You will receive 0.55 BTC and 0.45 BTCT. 0.55 BTC you can output immediately. The remaining 0.45 BTCT you can either exchange for BTC at the market rate, or wait for their exchange at face value.

P.S. A warning! The cases of posting fake links on allegedly our new domain have become more frequent. All official information about our service is placed only in our twitter and from our official account on the forum.

Sincerely, BTC-e team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:00:
Het probleem is dat ze van alles roepen maar dat nergens aan de bel kan trekken.
Wat wil je daarmee bereiken dan?..
Het lijkt me duidelijk dat Iedereen z'n coins terug wil.. dus ik zie niet echt wat het voordeel is van er achteraan bellen.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
SmiGueL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Wat wil je daarmee bereiken dan?..
Het lijkt me duidelijk dat Iedereen z'n coins terug wil.. dus ik zie niet echt wat het voordeel is van er achteraan bellen.
Meer duidelijkheid is ook wel gewenst.
Niemand weet waar je moet zijn.

Dat is wat ik bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
xbeam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

Meer duidelijkheid is ook wel gewenst.
Niemand weet waar je moet zijn.

Dat is wat ik bereiken
Met je grote mond hoef je hier alvast op niet veel hulp te rekenen. Go fish dude, go fish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:35

[...]

[...]

Zoals bij elk pyramidespel, uiteindelijk zijn de deelnemers hun geld kwijt. Het systeem kan jarenlang goedgaan als iedereen zijn opbrengsten weer gebruikt om nieuwe currency te kopen. Aantal aan bitcoin is nu 66 miljard dollar. De paniek zal toeslaan wanneer teveel gaan verzilveren en er geen kopers zijn. Dan ontstaat een vrije val waarbij iedere deelnemer zijn geld (vrijwel) kwijt is.

Dan nog om het punt voor te zijn dat dit een alternatieve munt is: Een virtueel getal die heen en weer fluctureert en zelfs in de vrije val geraakt daar kan je niets mee. Ene maand 60000 aan salaris andere maand 70 euro. Of wat voor te stellen van een hypotheek in bitcoins? Er zal nooit vertrouwen komen en daarom onbruikbaar als munteenheid.

Dan de technologie, is die 66 miljard waard? Lijkt mij eerder gewoon na te maken en niets waard. Gebakken lucht. Enig idee waar al dat geld gebleven is? Elektriciteitsbedrijven, computerfabrikanten, winsten voor miners die er al wat van gekocht hebben. Het is niet meer dan een getalletje zonder enige achterliggende dekking.

De koers kan misschien nog veel verder doorstijgen komende jaren of volgende week al instorten. Zolang er kopers zijn en winsten worden omgezet in nieuwe bitcoins gaat het goed, zodra iedereen gaat cashen en er geen kopers zijn gaat het gruwelijk mis.

Het is een pyramidespel, niemand heeft het er straks meer over en er kan een slotje op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23
aljooge schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:39:
[...]

Zoals bij elk pyramidespel, uiteindelijk zijn de deelnemers hun geld kwijt. Het systeem kan jarenlang goedgaan als iedereen zijn opbrengsten weer gebruikt om nieuwe currency te kopen. Aantal aan bitcoin is nu 66 miljard dollar. De paniek zal toeslaan wanneer teveel gaan verzilveren en er geen kopers zijn. Dan ontstaat een vrije val waarbij iedere deelnemer zijn geld (vrijwel) kwijt is.

Dan nog om het punt voor te zijn dat dit een alternatieve munt is: Een virtueel getal die heen en weer fluctureert en zelfs in de vrije val geraakt daar kan je niets mee. Ene maand 60000 aan salaris andere maand 70 euro. Of wat voor te stellen van een hypotheek in bitcoins? Er zal nooit vertrouwen komen en daarom onbruikbaar als munteenheid.

Dan de technologie, is die 66 miljard waard? Lijkt mij eerder gewoon na te maken en niets waard. Gebakken lucht. Enig idee waar al dat geld gebleven is? Elektriciteitsbedrijven, computerfabrikanten, winsten voor miners die er al wat van gekocht hebben. Het is niet meer dan een getalletje zonder enige achterliggende dekking.

De koers kan misschien nog veel verder doorstijgen komende jaren of volgende week al instorten. Zolang er kopers zijn en winsten worden omgezet in nieuwe bitcoins gaat het goed, zodra iedereen gaat cashen en er geen kopers zijn gaat het gruwelijk mis.

Het is een pyramidespel, niemand heeft het er straks meer over en er kan een slotje op dit topic.
Zo is ook de euro al jaren een piramidespel.... er ligt al jaren geen relatie met bv goud (als het goud al uberhaupt in Nederlands grondgebied ligt).... valuta valt en staat vandaag de dag vooral uit vertrouwen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
aljooge schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:39:
[...]

Het probleem ontstaat doordat de munt niet is ingeburgerd. Wat jij schets heb jij altijd als jij schulden heb in valuta x en inkomsten in valuta y. Ik heb een aantal jaar geleden een hoop Surinamers in de problemen gezien. Hier gestudeerd en een studieschuld in euro's en in Suriname werken en een salaris in dollers. Toen de doller zo slecht stond waren ze bijna hun hele salaris kwijt aan de studieschuld.

Zolang een pizza altijd € x,xx kost of omgerekend zoveel Bitcoin blijft deze onzekerheid in het systeem zitten. Kost een pizza gewoon x Bitcoin waarmee de medewerkers vervolgens y Bitcoins krijgen uitbetaald door de werkgever. Bitcoins waarvan ze weten hiermee kunnen vandaag, maar ook morgen, x pizza of y broden kopen, dan gaat de onzekerheid uit het systeem.

Maar om dat te bereiken is er nog een lange weg te gaan. Als wij daar ooit komen. Ik denk het niet.
Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.