Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.190 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Info van/over Copay wallet en de aanstaande situatie: https://blog.bitpay.com/bitcoin-cash-fork/amp/

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Kreeg net ook de mail van Kraken over bitcoin cash. Ik heb de bitcoins in een eigen wallet.
Is dit een soort voorproefje voor de mogelijke splitsing in November?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 11:00
PM_Petrol schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:07:
Kreeg net ook de mail van Kraken over bitcoin cash. Ik heb de bitcoins in een eigen wallet.
Is dit een soort voorproefje voor de mogelijke splitsing in November?
Anders blijf je even op de hoogte en lees je even in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 18:31
Weet iemand wat er gebeurt met m’n Bitcoin wallet van Blockchain zelf? Blijft dat zo of moet ik iets doen?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
nils7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:21:
Weet iemand wat er gebeurt met m’n Bitcoin wallet van Blockchain zelf? Blijft dat zo of moet ik iets doen?
Blockchain.info? Daar kun je je private key exporteren, dus je hebt altijd controle. Al zou je bij een eventuele fork wel een andere wallet voor je Bitcoin Cash moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SonyEricsson schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:01:
[...]

Anders blijf je even op de hoogte en lees je even in
Rustig maar. In dit topic is er amper nog over gesproken, en op internet kan ik weinig concreets vinden. Ik hou me inderdaad niet dagelijks bezig met bitcoins dus heb hier niks van meegekregen nog. Wel van de aanstaande fork, maar nu is er blijkbaar nóg een fork met enkele dagen aankodiging?

Ook ik heb btc bij kraken en wat cold storage, ik vraag me dus af of ik alles weg moet halen bij kraken of juist alles daar neer zetten zodat ik maar bch heb mocht het wat worden. Wat (linkjes naar) goede informatie zou erg gewaardeerd worden gezien de korte tijdspanne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:00
Aikon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:12:
[...]
Rustig maar. In dit topic is er amper nog over gesproken, en op internet kan ik weinig concreets vinden. Ik hou me inderdaad niet dagelijks bezig met bitcoins dus heb hier niks van meegekregen nog. Wel van de aanstaande fork, maar nu is er blijkbaar nóg een fork met enkele dagen aankodiging?

Ook ik heb btc bij kraken en wat cold storage, ik vraag me dus af of ik alles weg moet halen bij kraken of juist alles daar neer zetten zodat ik maar bch heb mocht het wat worden. Wat (linkjes naar) goede informatie zou erg gewaardeerd worden gezien de korte tijdspanne :)
Kraken heeft als het goed is een email gestuurd met tekst en uitleg. Zij zeggen dat ze je netjes de Bitcoin Cash zullen geven.

Ik haal ze voor de zekerheid wel van Kraken af, maar die keus moet je zelf maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Die mail heb ik idd gehad, er staat echter - net als in de bijbehorende blog - erg weinig inhoudelijke info in over bch. Het gaat vooral over hoe Kraken e.e.a. afhandeldt, logisch ook.

Waarom haal jij ze van Kraken af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Uit het verhaal van Kraken haal ik er uit dat zij je 1 BCH per BTC geven, maar je houdt je BTC ook.
Dus je hebt dan 1 BTC en 1 BCH.
Dat is toch juist alleen maar goed dan?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 12:42
PM_Petrol schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:16:
Uit het verhaal van Kraken haal ik er uit dat zij je 1 BCH per BTC geven, maar je houdt je BTC ook.
Dus je hebt dan 1 BTC en 1 BCH.
Dat is toch juist alleen maar goed dan?
Nee, 1+1 is in dit geval niet 2

Hier artikel over Bitcoin cash

Hier interview met ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dank je, die eerste had ik wel wel gelezen en nu ook dat interview. Toch is het me niet duidelijk:
Anyone who holds bitcoin (BTC) on this day, at 12:20 UTC precisely, will automatically receive the equivalent amount in BCC, attributed to their Bitcoin private keys.
Dus het is niet specifiek iets voor Kraken, dus daarom hoef je ze er niet af te halen. Zoals ik het lees valt niet te voorkomen dat je bch krijgt als je btc hebt waar dan ook.

Maar wat zou concreet het nadeel zijn van je btc op kraken houden? Of van het ontvangen van bch? 1+1 is niet 2, maar toch ook niet minder dan 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Aikon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:39:
Dank je, die eerste had ik wel wel gelezen en nu ook dat interview. Toch is het me niet duidelijk:

[...]

Dus het is niet specifiek iets voor Kraken, dus daarom hoef je ze er niet af te halen. Zoals ik het lees valt niet te voorkomen dat je bch krijgt als je btc hebt waar dan ook.

Maar wat zou concreet het nadeel zijn van je btc op kraken houden? Of van het ontvangen van bch? 1+1 is niet 2, maar toch ook niet minder dan 1?
Als ik het allemaal goed interpreteer (met de nadruk op "als" ;) ), is het punt dat je niet weet wat de waarde zal doen. In theorie heb je nu bv 1 bitcoin ter waarde van 2000 euro. Na de fork heb je dan 1 btc van 500 euro en 1 bcc ter waarde van 500 euro.

Maar de vraag is wat er daarna gebeurt. Als 1 van 2 enorm in waarde zakt kom je er dus slechter uit dan je begon.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ok, maar de enige manier om dat te voorkomen is om je btc te cashen blijkbaar (Zie mijn quote).

(ik neem aan dat je 1 btc van 1000 en 1 bch van 1000 bedoeld overigens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die Bitcoin bezit en over de private keys van zijn/haar wallet beschikt kan na de fork een gelijke hoeveelheid BitcoinCash claimen. Op sommige (veel) exchanges wordt dit automatisch gedaan.

Ik krijg de indruk dat sommige mensen hier denken dat Bitcoin opgesplitst gaat worden in twee coins en dat de waarde van Bitcoin in gelijke delen over beide coins verdeelt gaat worden. Dat is niet het geval.

Bitcoin in zijn huidige vorm blijft gewoon bestaan. Daarnaast komt dus een nieuwe (alt)coin genaamd BitcoinCash.

De waarde van Bitcoin zal na de fork veranderen. Veel mensen hebben Bitcoins gekocht omdat je over een paar dagen dus gratis BitcoinCash krijgt. Grote kans dat deze mensen hun Bitcoins na de fork (en het ontvangen van de gratis BitcoinCash) weer om gaan zetten in fiat/altcoins. Een waardedaling is dan ook aannemelijk.

Wat de waarde van BitcoinCash zal zijn? Geen idee. Momenteel doen de futures op ViaBTC ~$350 (en ze zakken iedere dag verder). Maar dit zou vlak na de fork net zo goed $35, $3,50 of 0,35 kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Aikon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:05:
Ok, maar de enige manier om dat te voorkomen is om je btc te cashen blijkbaar (Zie mijn quote).

(ik neem aan dat je 1 btc van 1000 en 1 bch van 1000 bedoeld overigens?)
Jep, ik maakte een foutje inderdaad :) zal ik even aanpassen.

En inderdaad, de enige manier om te voorkomen lijkt cashen, maar de vraag is op welk paard je daarna je geld gaat zetten... Ik had nog 1BTC voor de lange termijn waar ik eigenlijk niet meer naar om wilde kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 29-07-2017 17:43 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
posttoast schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:43:
[...]
maar de vraag is op welk paard je daarna je geld gaat zetten...
Dat is nogal duidelijk als je genoeg info opzoekt. Er zit bijna niemand te wachten op BCC en dat BTC in de toekomst voor blijft lopen en het meeste waard word is duidelijk. Ik heb geen idee wat de prijs van BTC en BCC zal worden de komende dagen en weken, maar dat BTC de winnaar van die 2 word is duidelijk.

Edit: Kijk ook eens naar de fork van Etherium en naar de prijzen van ETH vs. ETC. Wat er nu met de Bitcoin gaat gebeuren is hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 29-07-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Bitcoin Cash heeft een feature waardoor ze met een lage hash rate toch kunnen overleven. Bestaan er plannen om dit ook voor Bitcoin te implementeren? Als ik even de vergelijking trek met biologie: Als Bitcoin een vis is, dan is Bitcoin Cash een vis die uit Bitcoin geëvolueerd is en erop lijkt, maar die tanden heeft. De vis met tanden is uiteraard in het voordeel. Uiteindelijk ontstaan er steeds meer vissoorten met tanden en misschien nog andere features die een voordeel geven en blijft Bitcoin over als een zwakkere soort die erg kwetsbaar is in een steeds evoluerende en concurrerende omgeving. Het lijkt me ontzettend gevaarlijk om geen plan te hebben klaarliggen of een mechanisme dat automatisch actief wordt en de coin redt mocht plotseling een groot deel van de hashing power afsplitsen. Dan ga je er eigenlijk van uit dat Bitcoin onaantastbaar is en dat lijkt me nogal kortzichtig. Er kan beter een verdedigingsmechanisme ingebouwd worden.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:50:
[...]

Dat is nogal duidelijk als je genoeg info opzoekt. Er zit bijna niemand te wachten op BCC en dat BTC in de toekomst voor blijft lopen en het meeste waard word is duidelijk. Ik heb geen idee wat de prijs van BTC en BCC zal worden de komende dagen en weken, maar dat BTC de winnaar van die 2 word is duidelijk.

Edit: Kijk ook eens naar de fork van Etherium en naar de prijzen van ETH vs. ETC. Wat er nu met de Bitcoin gaat gebeuren is hetzelfde.
Ok, maar wat betekent dit in de praktijk dan? Ik heb mijn bitcoins op dit moment op Kraken staan. Zodra ik BCC krijg deze zo snel mogelijk cashen of omzetten naar BTC? Of gewoon lekker niets doen omdat de BTC zijn waarde toch wel houdt? Ik snap dat je geen kristallen bol heeft, maar het gaat me erom dat ik benieuwd ben wat de beste handelswijze is als er inderdaad gaat gebeuren wat jij zegt :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
posttoast schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:30:
[...]

Ok, maar wat betekent dit in de praktijk dan? Ik heb mijn bitcoins op dit moment op Kraken staan. Zodra ik BCC krijg deze zo snel mogelijk cashen of omzetten naar BTC? Of gewoon lekker niets doen omdat de BTC zijn waarde toch wel houdt? Ik snap dat je geen kristallen bol heeft, maar het gaat me erom dat ik benieuwd ben wat de beste handelswijze is als er inderdaad gaat gebeuren wat jij zegt :)
Niemand weet helaas wat er precies gaat gebeuren. Opzich is de waarde bij de split van BTC en BCC gelijk aan BTC voor de split. Als iedereen zijn BCC gaat dumpen gaat die prijs natuurlijk hard omlaag. Gaan mensen dan allemaal van BCC naar BTC zal de BTC omhoog gaan. Gaan mensen van BCC naar altcoins of fiat zal BCC omlaag gaan en blijft BTC gelijk.

Er word wel verwacht dat de mensen die geen BCC willen hebben dit snel zullen verkopen waardoor de koers flink omlaag gaat. Dat betekend niet dat de koers niet later weer omhoog zou kunnen gaan. Als je van je BCC af wil kan je dat waarschijnlijk het beste zo snel mogelijk doen of anders juist wat langer wachten. Het zou best kunnen dat BCC later toch nog een leuke stabiele waarde krijgt.

Wil je dit hele gebeuren sowieso niet aan, verkoop je BTC dan gewoon en koop later terug. Wil je dit niet doen lees dan wat goede info op het web en maak je eigen voorspelling/keuze.

Edit: Mijn glazenbol en mening zegt het volgende trouwens voor wie het boeit :P Ik denk dat zowel BCC als BTC omlaag zullen gaan omdat de BTC juist de laatste paar dagen omhoog gegaan is door mensen die gratis geld zien. Ik verwacht in de dagen na de fork meer BTC voor minder geld te kunnen kopen dan wat mijn BTC nu waard is omdat mensen BTC weer verkopen voor fiat of terug naar de alts gaan. Ik wil dus op het moment van de fork geen BTC hebben en hoef ook geen BCC te ontvangen. Ik koop liever wat meer BTC voor mij geld dan wat het nu totaal waard is. Dit is hoe ik er over denk en kan het natuurlijk prima fout hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 29-07-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 18:31
Martijn19 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Blockchain.info? Daar kun je je private key exporteren, dus je hebt altijd controle. Al zou je bij een eventuele fork wel een andere wallet voor je Bitcoin Cash moeten zoeken.
Ja die.
Hoe exporteer ik die? Ik heb alles in het menu afgespeurd maar niet gevonden.
[edit]
Ik zie dat de Nederlandstalige versie van de website beperkte is dan de Engelstalige versie.
Het is wel ingewikkeld zie ik.

Als ik m'n wallet dan importeer bij een nieuwe dan heb ik daarvoor gewoon BTC ipv BTH?

[ Voor 12% gewijzigd door nils7 op 29-07-2017 21:28 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-08-2017
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Niemand weet helaas wat er precies gaat gebeuren. Opzich is de waarde bij de split van BTC en BCC gelijk aan BTC voor de split. Als iedereen zijn BCC gaat dumpen gaat die prijs natuurlijk hard omlaag. Gaan mensen dan allemaal van BCC naar BTC zal de BTC omhoog gaan. Gaan mensen van BCC naar altcoins of fiat zal BCC omlaag gaan en blijft BTC gelijk.

Er word wel verwacht dat de mensen die geen BCC willen hebben dit snel zullen verkopen waardoor de koers flink omlaag gaat. Dat betekend niet dat de koers niet later weer omhoog zou kunnen gaan. Als je van je BCC af wil kan je dat waarschijnlijk het beste zo snel mogelijk doen of anders juist wat langer wachten. Het zou best kunnen dat BCC later toch nog een leuke stabiele waarde krijgt.

Wil je dit hele gebeuren sowieso niet aan, verkoop je BTC dan gewoon en koop later terug. Wil je dit niet doen lees dan wat goede info op het web en maak je eigen voorspelling/keuze.

Edit: Mijn glazenbol en mening zegt het volgende trouwens voor wie het boeit :P Ik denk dat zowel BCC als BTC omlaag zullen gaan omdat de BTC juist de laatste paar dagen omhoog gegaan is door mensen die gratis geld zien. Ik verwacht in de dagen na de fork meer BTC voor minder geld te kunnen kopen dan wat mijn BTC nu waard is omdat mensen BTC weer verkopen voor fiat of terug naar de alts gaan. Ik wil dus op het moment van de fork geen BTC hebben en hoef ook geen BCC te ontvangen. Ik koop liever wat meer BTC voor mij geld dan wat het nu totaal waard is. Dit is hoe ik er over denk en kan het natuurlijk prima fout hebben.
Ik heb dezelfde strategie, ik handel op Kraken en zou dus 'gratis' BCC krijgen, maar heb ook alles teruggezet naar Fiat. Eea een beetje volgend, waarde BTC(new) = BTC(old) - BCC en record aantal shorts afgesloten op Bitfinex, kan het bijna niet anders dan dat BTC in waarde gaat dalen zou je zeggen.
En mocht het tegenovergestelde gebeuren en ik de rally mis, wacht ik wel tot de volgende (onvermijdelijke) dip om weer in te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
MartyMcFly1955 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:19:
[...]

... record aantal shorts afgesloten op Bitfinex, kan het bijna niet anders dan dat BTC in waarde gaat dalen zou je zeggen.
Dat er heel veel shorts geopend zijn, is juist geen indicator dat er een daling gaat komen. Het openen van een short bestaat immers uit het verkopen van hetgene je short. De verkoop-actie is dus al geweest. Op een later moment moet de short gesloten worden en dat gebeurt door de onderliggende waarde weer terug te kopen (of, indien die mogelijkheid geboden wordt, de onderliggende waarde uit je eigen bezit te storten).

Het feit dat er een record aantal shorts op Bitfinex staat, betekent dat er een record aantal shorts in de toekomst Bitcoin moeten gaan kopen om de positie te sluiten.

Maar, voordat mensen een mega-rally gaan vermoeden, ik denk dat veel van de recente shorts op Bitfinex proberen te profiteren van de vreemde manier van BCH-distributie en dus samen met hun short ook ergens dezelfde hoeveelheid Bitcoins hebben gekocht. Het sluiten van de posities zal dus gepaard gaan met het verkopen van dezelfde hoeveelheid Bitcoins, waardoor het totale effect relatief neutraal zal zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 13:34
Is er een bepaald tijdstip waarop BCC beschikbaar komt? Ik wil eigenlijk zsm alles omzetten naar BTC op Kraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:51:
Is er een bepaald tijdstip waarop BCC beschikbaar komt? Ik wil eigenlijk zsm alles omzetten naar BTC op Kraken.
Miners die de BCC/BCH software draaien activeren een regel die zegt dat het eerste block na 1 augustus, 00:20 UTC groter moet zijn dan 1 MB. 00:20 is dus het fork-moment, maar er is pas echt sprake van een fork nadat er een block is gemined op de BCH-tak. Als het aantal miners laag is, wat vermoedelijk het geval is, dan zal het dus een tijdje duren voordat het zover is.BCH heeft wel een mechanisme dat de difficulty verlaagt als er een tijd lang geen block gevonden is, maar dit wordt pas actief zodra er een block gevonden is en de verlaging wordt stapsgewijs uitgevoerd (20% per block).

Dus het is goed mogelijk dat de BCH tak pas echt op gang komt in de loop van de middag. Het zal ook een tijdje duren voordat de BCH tak blocks gaat produceren op een redelijk tempo. De extra difficulty-verlaging gaat namelijk pas in als de laatste 6 blocks meer dan 12 uur hebben geduurd, dus 2 uur per block. Het is dus goed mogelijk dat BCH de komende tijd (lees: weken) met een block-interval van zo'n 2 uur zal zitten. Het feit dat BCH-blocks flink groter mogen zijn (8 MB) dan BTC blocks zal helpen om de transactie-achterstand weg te werken, maar gezien er een flinke hoeveelheid transacties verwacht kan worden direct na de fork, is het aannemelijk dat je er niet op kunt rekenen om als een van de eerste een transactie in een block te krijgen.

Wanneer de exchanges BCH gaan toevoegen is onbekend. Ik vermoed dat ze dit gaan doen nadat ze zelf hun wallets gesplitst hebben, dus nadat de eerste blocks gemined zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Rannasha op 31-07-2017 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Hoe komt het dat Bitcoin Cash zo goed georganiseerd lijkt te zijn? Een maand geleden hoorde je er niks van, en nu zijn er allerlei implementaties van de altcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03
ik ben me de laatste dagen aan het inlezen in bitcoins en heb ook wat verhalen van mensen gehoord wat ik uiteindelijk zelf niet meer terug kan vinden.

Wat ik van iemand hoorde is dat hij met zijn wallet zonder fee tussen bitcoins/altcoins en euro kon wisselen. zodra hij dan geld uit zijn wallet wilde halen naar zijn bankrekening moest hij daarover wel een fee betalen. als ik zo zoek kan ik nergens iets vinden wat hier op lijkt. je moet toch altijd een market fee betalen van X% bij het doen van een transactie?

en dan verder over fees: als ik op bijvoorbeeld kraken kijk staan daar 2 fees. 1 voor Makers en 1 voor Takers. is dit dan zo dat Miners die nieuwe bitcoins verkopen de makers fee betalen en iemand die iets koopt betaald takers fee? als ik bitcoins terug verkoop naar euro betaal ik dan ook een Maker fee?

verder zijn de fees wel erg verschillend. bij Kraken zie ik getallen als 0.26% staan terwijl een coinbase op 1.5% zit. dat zijn best grote verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:15:
[...]

Miners die de BCC/BCH software draaien activeren een regel die zegt dat het eerste block na 1 augustus, 00:20 UTC groter moet zijn dan 1 MB. 00:20 is dus het fork-moment, maar er is pas echt sprake van een fork nadat er een block is gemined op de BCH-tak.
Volgens https://www.bitcoincash.org is het fork-moment op 01-08 om 12:20 (PM) UTC.

Dat is dus morgenmiddag 14:20 NL-tijd als ik het goed heb.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Tourniquet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Volgens https://www.bitcoincash.org is het fork-moment op 01-08 om 12:20 (PM) UTC.

Dat is dus morgenmiddag 14:20 NL-tijd als ik het goed heb.
Oh right, 12:20 PM is 's middags... Wat heerlijk logisch is die Amerikaanse tijdsnotatie toch 8)7

Maar goed, het verhaal wordt er niet echt anders van, verwacht het eerste BCH-block niet in de uren direct na het fork-moment.

Sowieso zal het de eerste weken dikke poep door een trechter zijn, die BCH-blocks, tenzij ze een zeer significante hoeveelheid miners weten te krijgen, want hun extra difficulty-adjustment-algoritme wordt alleen actief als de laatste 6 blocks meer dan 12 uur hebben gekost (dat gaat zich waarschijnlijk vertalen naar een block-interval van gemiddeld ~1 uur), waardoor er dus lange tijd op laag tempo gemined gaat worden tot er een difficulty-adjustment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Nu snapt ik het waarom er zo ontzettend veel mensen short gaan op BTC. De BTC koers gaat zakken om plaats te maken voor BCC.

If one Bitcoin is worth US$2,800 by the time the split happens, and BCH is worth US$400, it is not unlikely Bitcoin would drop to US$2,400 on that day. The value for BCC has to come from somewhere, and deducting it from the regular Bitcoin price would seem the most logical course of action. With two competing forks, the value of the Bitcoin network — the market cap, in this case — will be distributed over the two blockchains. The actual values of both currencies will fluctuate heavily over the first few days following August 1st.

Meer dan 40 000 BTC short.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Zhou schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:28:
Nu snapt ik het waarom er zo ontzettend veel mensen short gaan op BTC. De BTC koers gaat zakken om plaats te maken voor BCC.
Als je selectief leest, kan dat inderdaad een conclusie zijn. Als je de comments van dat article bekijkt, zie je meerdere alternatieve scenarios voorbij komen, waarbij het mij niets zou verbazen als de "BCH is a scam" verwachting het dichts bij de waarheid ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 01-10 08:27
Hoi Allemaal,

Gezien de huidige ontwikkelingen wil ook ik mijn coins even offline wegzetten voor de zekerheid.
Nu heb ik de Exodus wallet op mijn desktop geïnstalleerd staan (nadat deze in het crypto - handel en koers forum werd voorgesteld enkele weken terug) maar ik zie dat daar slechts 9 verschillende munten op kunnen worden gestored. Heeft iemand een suggestie voor een geschikte offline software wallet waar een groter scala aan munten op kan worden gestored?

Eventuele tips worden zeer gewaardeerd! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Rannasha schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:15:
[...]

Miners die de BCC/BCH software draaien activeren een regel die zegt dat het eerste block na 1 augustus, 00:20 UTC groter moet zijn dan 1 MB. 00:20 is dus het fork-moment, maar er is pas echt sprake van een fork nadat er een block is gemined op de BCH-tak. Als het aantal miners laag is, wat vermoedelijk het geval is, dan zal het dus een tijdje duren voordat het zover is.BCH heeft wel een mechanisme dat de difficulty verlaagt als er een tijd lang geen block gevonden is, maar dit wordt pas actief zodra er een block gevonden is en de verlaging wordt stapsgewijs uitgevoerd (20% per block).
https://www.bitcoincash.org/, hier staat als fork-date/time 1 augustus 12.20 PM UTC, oftewel 14.20 NL-tijd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:09:
Hoi Allemaal,

Gezien de huidige ontwikkelingen wil ook ik mijn coins even offline wegzetten voor de zekerheid.
Nu heb ik de Exodus wallet op mijn desktop geïnstalleerd staan (nadat deze in het crypto - handel en koers forum werd voorgesteld enkele weken terug) maar ik zie dat daar slechts 9 verschillende munten op kunnen worden gestored. Heeft iemand een suggestie voor een geschikte offline software wallet waar een groter scala aan munten op kan worden gestored?

Eventuele tips worden zeer gewaardeerd! :)
Ik zou dan óf voor Electrum gaan óf Copay. Bij beiden weet je zeker dat je je private keys bezit. Copay ken ik niet op de Desktop trouwens, daar heb ik alleen nog maar Electrum. Maar ik ga er vanuit dat Copay keurig zijn werk doet en dat je je seed/priv.key's kunt inzien.

Maar wel: wees gewaarschuwd!

Ik schreef er een blogje over: "De enige manier om je BCC’s te claimen is namelijk door de privésleutel of je seed te importeren in een BCC-wallet. Maar zoals altijd: doe dit niet zomaar. Denk. Na. En lees.
Vanuit Electrum kun je je de seed of ‘zaad’ inzien via het Wallet of Portemonnee-menu. Via datzelfde menu kun je je privésleutels of private keys exporteren. Op die manier kan iedereen die de sleutels ziet je bitcoins stelen.
Dus eerst: verplaats je bitcoins na de fork (1 augustus 2017, 14:20 uur Nederlandse tijd, maar wacht daar sowieso nog een x aantal uur of dag mee zodat het eerste blok van de BCC-chain gedolven is) naar een BCC-portemonnee. Doe dit nadat je al je bitcoins vanuit je wallet hebt verplaatst naar een NIEUWE wallet. Helemaal nieuw aangemaakt, bij Electrum gewoon ‘nieuw/herstel’ om een nieuwe wallet aan te maken met een nieuwe naam.
Pas als al je bitcoins op je nieuwe wallet staan én je 100 procent zeker weet dat je bitcoins in je nieuwe wallet zitten, dan is het balletje naast je transactie groen (dat kan meerdere uren duren, zeker als het druk is!).
Als dit allemaal gebeurd is, kun je het liefst op een andere computer de seed of de private keys importeren in je BCC-wallet."

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Ik zou dan óf voor Electrum gaan óf Copay. Bij beiden weet je zeker dat je je private keys bezit. Copay ken ik niet op de Desktop trouwens, daar heb ik alleen nog maar Electrum. Maar ik ga er vanuit dat Copay keurig zijn werk doet en dat je je seed/priv.key's kunt inzien.
Ik zou dan voor Electrum gaan. De privatekeys van Copay kan je wel exporteren, maar dan heb je een encrypted stukje tekst waar de keys inzitten. Bij Electrum krijg je een mooie lijst van publickey met daar achter de privatekey. Dan kan je ook makkelijk zien welke adressen daadwerkelijk een saldo hebben en alleen aan de slag gaan met die adressen.

Met Electrum kan je veel makkelijker gaan prutsen met privatekeys dan via Copay. Sowieso is zoiets als dit doen op een PC veel makkelijker dan op een telefoon. Electrum is erg gebruiksvriendelijk als het aankomt op handmatig met adressen en sleutels aan de gang gaan. Ik maak zelf niet alleen een backup van de wallets waar BTC op staat, maar ook van de privatekeys. Hierdoor ben ik met zowel Copay als Electrum aan de slag gegaan en met Electrum gaat veel makkelijker. Als ik bijvoorbeeld alles wat ik aan BTC heb op 1 adres heb staan hoef ik maar 2 regels te backuppen om een volledige extra backup van mijn wallet te hebben die ik ook nog eens overal kan importeren. Stel over 15 jaar bestaat Electrum niet meer en zitten we op Windows 14 wat Electrum niet meer ondersteunt kan ik nog heel makkelijk de coins ergens anders importeren. Ik vind het zelf gewoon fijn om niet alleen een backup van de wallet te maken maar ook van de adressen en dit gaat met Electrum dus prima en met Copay een stuk minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
letatcest schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Maar wel: wees gewaarschuwd!
Oké, Electrum is gelukt alleen wat me opvalt is dat je (als ik het goed heb) zelf een coin aan een adres toe kan wijzen? ik heb dat net met 0,01 BTC geprobeerd en daarbij viel me op dat het niet als 0,010000BTC terug te zien is in de wallet maar in de balance als 9,9BTC wordt weergegeven :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:41:
[...]

Oké, Electrum is gelukt alleen wat me opvalt is dat je (als ik het goed heb) zelf een coin aan een adres toe kan wijzen? ik heb dat net met 0,01 BTC geprobeerd en daarbij viel me op dat het niet als 0,010000BTC terug te zien is in de wallet maar in de balance als 9,9BTC wordt weergegeven :?
Electrum staat standaard op mBTC, zie je die m niet gewoon over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:41:
[...]

Volgens mij is standaard-weergave mBTC. Even bij basisinstelling checken wat er staat ;)

Wat je bedoelt met 'coin aan een adres toewijzen' bedoelt, snap ik niet zo goed eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:44:
[...]

Wat je bedoelt met 'coin aan een adres toewijzen' bedoelt, snap ik niet zo goed eigenlijk...
Dat je zelf kan kiezen op welk adres je iets wil ontvangen. Sommige programma's doen dit helemaal zefl. Bij Electrum kan je gelukkig zelf gewoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Gents,

Ik heb gister mijn Bitcoin wallet (bitcoin core 0.14.2 64 bit) weer is geopend na een maand om de databse bij te werken. Nu kreeg ik een foutmelding over een corrupte database. Ik heb wat gezocht en kwam er toen achter dat je -reindex kan toevoegen om de databse te laten checken. Nu krijg ik steeds op hetzelfde punt een melding dat de database corrupt is.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Het gaat mis in block 155.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
2017-07-30 22:43:15 Pre-allocating up to position 0xd00000 in rev00155.dat
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=000000000000000005181cbe9b03e7c222cc2208fc287cb0290f30ec7d75ea4d height=310014 version=0x00000002 log2_work=79.635782 tx=42251933 date='2014-07-10 01:51:15' progress=0.174567 cache=358.5MiB(278238tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=00000000000000000897cfb2be9acfce250bcdc4e60f52e61e81e1a266c079a4 height=310015 version=0x00000002 log2_work=79.635893 tx=42252030 date='2014-07-10 01:53:18' progress=0.174567 cache=358.5MiB(278327tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=00000000000000000547fa552622f97420cf0be8566f3eb329f077f52e04b073 height=310016 version=0x00000002 log2_work=79.636004 tx=42252150 date='2014-07-10 01:55:12' progress=0.174568 cache=358.5MiB(278402tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=00000000000000002f85ea2cd01ae587c8e2b2ffe44c5656845039f521ae9bd8 height=310017 version=0x00000002 log2_work=79.636115 tx=42252400 date='2014-07-10 02:01:13' progress=0.174569 cache=358.6MiB(278520tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=00000000000000003c26cb56b7f77ad432bb55a7a5c79737dd64a6333572c8ae height=310018 version=0x00000002 log2_work=79.636225 tx=42252435 date='2014-07-10 02:02:08' progress=0.174569 cache=358.6MiB(278542tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=0000000000000000378ec0034d821e10f25e698491f7bf5dc114a5d56b90065c height=310019 version=0x00000002 log2_work=79.636336 tx=42253302 date='2014-07-10 02:24:46' progress=0.174573 cache=358.9MiB(278972tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=000000000000000000d2eb9afac0357563bb90bd2f574b5c04919b6370aadfe6 height=310020 version=0x00000002 log2_work=79.636447 tx=42253618 date='2014-07-10 02:32:05' progress=0.174574 cache=358.9MiB(279129tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=0000000000000000187d15ca430ac25be3079243d42c3ed9f03c17a90d39312a height=310021 version=0x00000002 log2_work=79.636558 tx=42254295 date='2014-07-10 02:50:46' progress=0.174577 cache=359.0MiB(279508tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=000000000000000004ac0dc9ebc96b52fe5c7c3f63c5df3d6cf1fbc04cfb8190 height=310022 version=0x00000002 log2_work=79.636669 tx=42254725 date='2014-07-10 03:03:22' progress=0.174579 cache=359.2MiB(279754tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=000000000000000040aa597bc6cc8b8a4191efd9bb54256443b17916f45bc3f9 height=310023 version=0x00000002 log2_work=79.63678 tx=42255473 date='2014-07-10 03:25:32' progress=0.174582 cache=359.8MiB(280289tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=0000000000000000196220c950474409cac2cb82f3f165515eb8fbe4c3b2d91d height=310024 version=0x00000002 log2_work=79.636891 tx=42255849 date='2014-07-10 03:36:42' progress=0.174583 cache=360.7MiB(280701tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=000000000000000040197fa53440fa0307063a8e6a9d64f7f67c0ccac017862a height=310025 version=0x00000002 log2_work=79.637002 tx=42255936 date='2014-07-10 03:37:55' progress=0.174584 cache=360.7MiB(280745tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=00000000000000001a58f08b1d9e6ee7510eff696a076c1ef599af06609ddf86 height=310026 version=0x00000002 log2_work=79.637113 tx=42256311 date='2014-07-10 03:50:07' progress=0.174585 cache=360.9MiB(280990tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=00000000000000001dcc29e94982cbcd76206695f4adfa0818ea765c57415b53 height=310027 version=0x00000002 log2_work=79.637223 tx=42256806 date='2014-07-10 04:04:43' progress=0.174587 cache=361.2MiB(281295tx)
2017-07-30 22:43:15 UpdateTip: new best=000000000000000022d0e24850192dda3accad8827ddb183f7f925b1ec3f0ac1 height=310028 version=0x00000002 log2_work=79.637334 tx=42257008 date='2014-07-10 04:09:56' progress=0.174588 cache=361.3MiB(281384tx)
2017-07-30 22:43:16 UpdateTip: new best=00000000000000003b104a4c8e1e64d8321683c178a56db9d55e764a01624fd4 height=310029 version=0x00000002 log2_work=79.637445 tx=42257224 date='2014-07-10 04:15:48' progress=0.174589 cache=361.4MiB(281567tx)
2017-07-30 22:43:16 UpdateTip: new best=0000000000000000369a3d084d913657e92fcafbd9a97141ba9f402bf062334d height=310030 version=0x00000002 log2_work=79.637556 tx=42257338 date='2014-07-10 04:18:06' progress=0.174589 cache=361.7MiB(281685tx)
2017-07-30 22:43:16 UpdateTip: new best=00000000000000001d29e67ff3aa951ee9db2a9170a2e56d467fe397348ad73a height=310031 version=0x00000002 log2_work=79.637667 tx=42257842 date='2014-07-10 04:28:58' progress=0.174591 cache=361.8MiB(281876tx)
2017-07-30 22:43:16 UpdateTip: new best=00000000000000003218aacc5e18397ffc1a45a7e208f75a3556563b6e129a7f height=310032 version=0x00000002 log2_work=79.637778 tx=42258376 date='2014-07-10 04:42:02' progress=0.174594 cache=362.0MiB(282158tx)
2017-07-30 22:43:16 UpdateTip: new best=00000000000000000f439e9deaae813587aea7233181233b67923357a4ae3490 height=310033 version=0x00000002 log2_work=79.637888 tx=42259486 date='2014-07-10 05:13:16' progress=0.174598 cache=362.3MiB(282703tx)
2017-07-30 22:43:16 UpdateTip: new best=00000000000000002d51a0340d1cab1fe02b47bb232045934bb965a2737ab1b3 height=310034 version=0x00000002 log2_work=79.637999 tx=42259997 date='2014-07-10 05:24:14' progress=0.174600 cache=362.4MiB(282942tx)
2017-07-30 22:43:17 Corruption: block checksum mismatch
2017-07-30 22:43:18 *** System error while flushing: Database corrupted
2017-07-31 04:26:31 Failed to connect best blockImported mempool transactions from disk: 0 successes, 0 failed, 0 expired
2017-07-31 04:26:31 tor: Thread interrupt
2017-07-31 04:26:31 addcon thread exit
2017-07-31 04:26:31 torcontrol thread exit
2017-07-31 04:26:31 scheduler thread interrupt
2017-07-31 04:26:31 Shutdown: In progress...
2017-07-31 04:26:31 net thread exit
2017-07-31 04:26:31 msghand thread exit
2017-07-31 04:26:36 opencon thread exit
2017-07-31 04:26:36 Corruption: block checksum mismatch
2017-07-31 04:26:36 *** System error while flushing: Database corrupted
2017-07-31 04:28:45 Shutdown: done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
jimz93 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:09:
"offline" niet, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Ik gebruik Coinomi (phone), daar kunnen er redelijk wat in.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
letatcest schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:44:
[...]

Volgens mij is standaard-weergave mBTC. Even bij basisinstelling checken wat er staat ;)
Jep dat was 'm, thx! :)

en zoals hierboven al vermeld, je kan idd zelf een adres kiezen daar vervolgens een labeltje voor verzinnen en coins naar toe sturen, beetje onwennig want: niet standaard maar 't werkt wel blijkbaar :9
Buzz_Fuzz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:51:
[...]

"offline" niet, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet. Ik gebruik Coinomi (phone), daar kunnen er redelijk wat in.
Jawel, althans volgens mij is dat het geval met Electrum...?

[ Voor 25% gewijzigd door jimz93 op 31-07-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Achja sorry, my bad. Is natuurlijk hetzelfde met Coinomi. Je hebt er ook gwn je private keys in handen.
Maar Coinomi toont realtime de actuele EUR waarde; dus zat er ff een stemmetje "ONLINE-ONLY" te schreeuwen in m'n kop 8)7
Tijd voor wat ontspanning I guess :p

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 31-07-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justianus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-01 12:54
Heren,

Even ter check

Ik heb mijn bitcoins op een paper wallet gezet, dus heb zelf de private keys.

Als ik het goed begrijp ontvang ik automatisch hetzelfde aantal BCC (of BCH?)

Nu kijk ik op blockchain.info om mijn saldo bitcoins te zien, zie ik daar zometeen ook de BCHtjes?

Om de BCHs te gebruiken moet ik na de fork een wallet zoeken die BCH ondersteund en daar dmv mn private keys alleen de BCH naartoe doen?

Of moet ik alles naar een andere wallet doen?

En waar kan ik evt vanaf morgen extra BCH kopen?

Cheers voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
justianus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:29:
Nee, die heb je gewoon omdat ze dezelfde transactie geschiedenis delen. Dus je krijgt ze van niemand.

Nu kijk ik op blockchain.info om mijn saldo bitcoins te zien, zie ik daar zometeen ook de BCHtjes?
Nee, Blockchain.info zal niet meteen BCC ondersteunen

Hier is dit te lezen
Om de BCHs te gebruiken moet ik na de fork een wallet zoeken die BCH ondersteund en daar dmv mn private keys alleen de BCH naartoe doen?

Nee, je moet een wallet zoeken die BCC onstersteunt en hier je oude private key importeren, dan heb je toegang tot je BCC. Dan is het verstandig om ze te verplaatsen naar een andere BCC wallet.

Op exchanges die BCC ondersteunen bijv. Kraken

[ Voor 7% gewijzigd door MaartenBW op 01-08-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heren,

Even ter check

Ik heb mijn bitcoins op een paper wallet gezet, dus heb zelf de private keys.

Cheers voor je hulp!
Misschien even 6 posts terugscrollen... Foei! beter zoeken he O-)

letatcest in "Bitcoin topic - deel 2"

Ah, @MaartenBW was me net voor blijkbaar. Maar ja, dat BCC (BCH) heeft tot 14:20 vandaag exact dezelfde blockchain als bitcoin, want de split is niet voor die tijd... maar alles wat daarna gebeurt, loopt niet meer synchroon, in tegenstelling tot bij soft forks.

[ Voor 18% gewijzigd door letatcest op 01-08-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justianus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-01 12:54
Hartelijk dank voor jullie hulp

Ik denk dat ik hem wel snap nu

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
The criterion for activation of the Bitcoin Cash hard fork activation is based on "Median Time Past", or MTP. This means that the chain split will not occur at exactly 12:20 UTC on Aug. 1st, but some time after.

MTP is a statistic calculated over 11 blocks, and trails behind wall clock time by about 6 blocks. This means that the last common block will be approximately the 6th block with a timestamp after 12:20pm. The block after that will be different on either chain.

Users attempting to split coins, and transact separately on the two networks should be aware of these details in order to properly identify the last common block, and the first post-split block.
Kwam dit tegen. Fork begint niet om 14:20 (NL Time), maar één of andere Median Time Past (MTP).

Om 12:37 UTC (14:37 NL time) tijd was 11:06 MTP

Na 14:20 is er 1 block gemined en deze is 'gewoon' overgenomen door ABC Nodes (volgens btcforkmonitor)

[ Voor 7% gewijzigd door MaartenBW op 01-08-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels m'n BCC binnen op bittrex... Echter nog niks mee te doen! Jammer dit...
Wel goed om te zien dat het (lijkt alsof) werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
Laatste block gezamelijk. (MTP 12:37 UTC)

viaBTC mined nu met 82P Hash/s (1.28% van totaal) op de BCC chain

Duurt dus gemiddeld 13 uur om een block te minen op de nieuwe chain, voor de komende 6 blocken.
Hij kan natuurlijk altijd eerder gevonden worden, maar ook later.

Volgende Block is gemined op de BTC chain, deze is niet geaccepteerd door ABC nodes.
Transacties in dit block en verder zijn dus niet geldig voor de BCC chain.

[ Voor 33% gewijzigd door MaartenBW op 01-08-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:58

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vooralsnog doet de prijs van BTC niks..m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:03:
Vooralsnog doet de prijs van BTC niks..m
Nog niet nee... Echter ben ik er ook nog niet helemaal uit hoeveel de BCC waard is. Als ik coinmarketcap moet geloven schommelt ie tussen de 300 en 400 dollar.

We wachten gewoon af! :) Iemand anders de impact van de fork al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Nog niet nee... Echter ben ik er ook nog niet helemaal uit hoeveel de BCC waard is. Als ik coinmarketcap moet geloven schommelt ie tussen de 300 en 400 dollar.

We wachten gewoon af! :) Iemand anders de impact van de fork al gemerkt?
meer iets voor het handelstopic. Maar ik denk dat je heel erg blij mag zijn als jij de BCH voor die prijs kunt verhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Puntje bij paaltje heb ik m'n cold storage geïmporteerd bij Kraken en heb ik netjes m'n bch gekregen zonder gedoe en m'n bxt behouden. Een ideale situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
Eerste blocks zijn inmiddels gevonden, en de mempool ziet er heerlijk leeg uit! https://jochen-hoenicke.de/queue/uahf/#2h

Iemand een idee of de difficulty al aan het dalen is? En hoe snel dit moet gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door GrooV op 01-08-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26
GrooV schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:20:
Eerste blocks zijn inmiddels gevonden, en de mempool ziet er heerlijk leeg uit! https://jochen-hoenicke.de/queue/uahf/#2h

Iemand een idee of de difficulty al aan het dalen is? En hoe snel dit moet gaan?
Als de snelheid qua blocks zo doorgaat zal de difficulty pas over ~8 dagen worden aangepast, net zoals bij Bitcoin.

Volgens mij moeten er 6 blocks worden gemined binnen 12 uur (niet 100% zeker) en dan zal de difficulty niet worden aangepast. Alleen elke 2016 blocks zoals bij Bitcoin ook het geval is.
Als er maar 4 blocks worden gemined bijvoorbeeld (binnen die tijd), dan zal de difficulty dalen met 20% zodat er sneller blocks worden gemined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
het is niet erg slim om BCH te dumpen.
Immers het is gewoon gratis een 'altcoin'

Je hebt het gratis gekregen en beste wat je eigenlijk kan doen is gewoon wegzetten. Je kan er niets mee verliezen en is eigenlijk alleen maar profit. Op kraken zie ik het de afgelopen uren ook steeds weer klimmen van €146 tot €292 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
SonyEricsson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 02:03:

Je hebt het gratis gekregen en beste wat je eigenlijk kan doen is gewoon wegzetten. Je kan er niets mee verliezen en is eigenlijk alleen maar profit. Op kraken zie ik het de afgelopen uren ook steeds weer klimmen van €146 tot €292 nu.
Sommigen zullen het pas als profit zien op het moment dat het in euro of BTC geliquideerd is.
De redenatie dat omdat het gratis is je beter niks kan doen snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
SonyEricsson schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 02:03:

Dat hangt er helemaal vanaf wat je meer waardevol vindt en liever wil gebruiken.

Bitcoin Core heeft een andere visie en zijn niet bereid om op korte termijn de blocks groter te maken, maar focussen zich voorlopig 100% op SegWit en de nieuwe mogelijkheden die daardoor ontstaan.

Bitcoin Cash heeft enkel grotere blocks. Dat laatste vind ik wel jammer, want ze hadden volgens mij meer winst gehaald als ze óók SegWit hadden ondersteund. Al is dit wel een grote red flag dat deze hele fork is omwille van AsicBoost en dat zou voor mij een reden zijn om ze verder niet serieus te willen nemen.

Bitcoin One (SegWit2x) zou allebei moeten krijgen, maar nu deze fork is geweest, heb ik weinig hoop dat dit nog gaat gebeuren.

Ik zie veel discussies welke Bitcoin nu de echte is. Dat is moeilijk te zeggen, want wie heeft recht op de naam? De miners? De ontwikkelaars? De forum moderators? Ik zou zeggen tot op heden, niet te rigide en gewoon inhoudelijk blijven praten op alles dat relateert aan de oorspronkelijke genesis block.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb wat Bitcoin op een exchange staan. Deze zijn nu ook 'opgesplitst' in XBT en BCH. Nu lees ik dat je niet zonder meer je normale Bitcoins kunt tranferen naar je bestaande wallet (de wallet waar je Bitcoins uit kwamen zeg maar). Bijv hier staat dat, in de laatste alinea (Wallet uitleg) maar dat je een nieuw wallet adres moet aanmaken eerst.

Begrijpen doe ik dat niet helemaal. Klopt dat inderdaad?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:46:
Ik heb wat Bitcoin op een exchange staan. Deze zijn nu ook 'opgesplitst' in XBT en BCH. Nu lees ik dat je niet zonder meer je normale Bitcoins kunt tranferen naar je bestaande wallet (de wallet waar je Bitcoins uit kwamen zeg maar). Bijv hier staat dat, in de laatste alinea (Wallet uitleg) maar dat je een nieuw wallet adres moet aanmaken eerst.

Begrijpen doe ik dat niet helemaal. Klopt dat inderdaad?
Het probleem is dat wanneer je een oude (pre-fork) wallet hebt waarvan je de Private key in eigen beheer hebt je dus nu 2 wallets (BTC en BCH) hebt met exact de zelfde privare key, transactie geschiedenis enz.

Het gevaar is als je deze 2 wallets naast elkaar gebruikt dat een transactie op de BCH chain even valid is op de BTC chain (door zelfde private key en transactie geschiedenis). Het gevaar bestaat dus dat je BCH wilt versturen, maar tegelijkertijd ook BTC verstuurt.

BCH heeft voor dit probleem een oplossing in de code (want zij konden dit zien aankomen), daarom moet je altijd eerste je BTC naar andere wallet verplaatsen (want die transactie zal niet worden opgepikt door BCH chain)

Hierna kan je ook evt je BCH verplaatsen omdat deze transactie niet meer geldig is op de BTC chain (want de BTC zijn al weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
marteltor schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Sommigen zullen het pas als profit zien op het moment dat het in euro of BTC geliquideerd is.
De redenatie dat omdat het gratis is je beter niks kan doen snap ik niet.
Ik snap die redenering wel. Als je nu niks doet verlies je niks. Mocht Bitcoin Cash de dominante chain worden, dan heb je nog steeds net zoveel BCH als BTC. Misschien is de totale waarde zelfs iets groter dan voor de fork. Als je nu al je BCH verkoopt en Bitcoin Cash wordt de dominante chain dan heb je niks meer, alleen nog wat BTC die nauwelijks wat waard is. Zeker voor de mensen die een (te) groot deel van hun vermogen in BTC hebben is het een risico om nu BCH te verkopen. Als je er maar een paar honderd euro in hebt zitten maakt het weinig uit en kun je best de gok nemen. En voordat je zegt dat de kans op dit scenario te verwaarlozen is, ja zo ziet het er op dit moment uit, maar dat kan zomaar veranderen (zie mijn reactie op de quote hieronder). Ook Bitcoin Cash kwam opeens uit het niets. Veranderingen kunnen uit onverwachte hoek komen waardoor het hele landschap er totaal anders uit komt te zien.
rickiii schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Bitcoin One (SegWit2x) zou allebei moeten krijgen, maar nu deze fork is geweest, heb ik weinig hoop dat dit nog gaat gebeuren.
Wie bepaalt of het 2x deel van SegWit2x door gaat op de afgesproken datum, zijn dat de miners, de developers, de nodes of de gebruikers? Ik vrees namelijk dat miners over zullen gaan op Bitcoin Cash als de 2x belofte niet wordt nagekomen.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik snap er nog niets van? Ik heb 10 BTC in een JAXX wallet zitten. Deze staat gewoon op 10. Ik zou hier dan dus volgens mij als ik het goed begrijp ook 10 BCC voor moeten krijgen?

Maar hoe "krijg" ik die? In JAXX staat überhaupt geen BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde vraag eigenlijk voor Exodus...ik heb 0,25 bitcoin

krijg ik die bcc ook in exodus te zien? en zou ik die dan gelijk kunnen omzetten naar echte bitcoins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
PWM schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:12:
Ik snap er nog niets van? Ik heb 10 BTC in een JAXX wallet zitten. Deze staat gewoon op 10. Ik zou hier dan dus volgens mij als ik het goed begrijp ook 10 BCC voor moeten krijgen?

Maar hoe "krijg" ik die? In JAXX staat überhaupt geen BCC.
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:23:
zelfde vraag eigenlijk voor Exodus...ik heb 0,25 bitcoin

krijg ik die bcc ook in exodus te zien? en zou ik die dan gelijk kunnen omzetten naar echte bitcoins?
Hier een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, had ik ook wel gedaan...

wat ik begrijp is, dat exodus niet de bcc kan laten zien….die aan je account vastzit, je moet dan je account (private key exporteren en in een andere wallet gooien, waar je ze wel ziet…) beetje spannend lijkt me, vandaar dat ik het vroeg...voor de zekerheid voordat ik al mijn geld weggooi.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fijn man d:)b Je schiet er alleen niets mee op, aangezien de resultaten elkaar tegenspreken en in veel gevallen weinig concreet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
In het kort:
- Maak een nieuwe BTC wallet aan
- Verplaats al je BTC naar die nieuwe wallet (deze stap is om twee redenen essentieel: je gaat je private key in een onbekende app importeren EN het BTC netwerk heeft geen gegarandeerde beveiliging, dus als je vanuit je private key je BCH overboekt terwijl je BTC er nog staan, kunnen je BTC zomaar ineens verdwijnen)
- Wacht tot die transactie voldoende confirmations heeft
- Zoek een BCH wallet app op en maak daar een nieuwe wallet in aan
- Importeer de private key(s) van je oorspronkelijke wallet in die BCH wallet

En als je dat een eng proces vindt, maak je eerst een wallet aan met maar een paar euro aan BTC en test je het proces eerst.

[ Voor 24% gewijzigd door anboni op 02-08-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:30:
thanks, had ik ook wel gedaan...

wat ik begrijp is, dat exodus niet de bcc kan laten zien….die aan je account vastzit, je moet dan je account (private key exporteren en in een andere wallet gooien, waar je ze wel ziet…) beetje spannend lijkt me, vandaar dat ik het vroeg...voor de zekerheid voordat ik al mijn geld weggooi.. :-(
Exodus en veel andere wallets hebben (nog) geen ondersteuning voor BCC. Daarom zie je hierin in geen BCC.

Korte samenvatting om BCC te claimen.

1) export je Private key van de wallet waar de BCC in zitten (Zoek per wallet software uit hoe dit moet)
2) Stuur je BTC naar een andere wallet (met andere wallet bedoel ik hier wallet adres, kan in de zelfde software als je nu gebruikt.)
3) download een BCC compatibele wallet software
4)Import de geëxporteerde private key als BCC wallet, als het goed is zie je nu de BCC die je hebt.

Nu kan je met de BCC wallet software doen wat je wilt, bijv. BCC naar exchange sturen en omwisselen voor BTC of elke andere currency (inc. fiat)

EDIT: @anboni was sneller _/-\o_
PWM schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Fijn man d:)b Je schiet er alleen niets mee op, aangezien de resultaten elkaar tegenspreken en in veel gevallen weinig concreet zijn.
Excuses voor de flauwe link, maar af en toe zijn er mensen die wel heel snel hier een kant en klare tutorial verwachten ipv eerst zelf een beetje research te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door MaartenBW op 02-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks, duidelijk...maar ook wel spannend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede wallet die bcc ondersteund?

via google zie ik verschillende, maar zou graag een antwoord uit de praktijk hebben...als het kan een net zo makkelijke als Exodus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
@Verwijderd relax, en svp geen post onder elkaar. Dan moet je je post editten.

BCC wordt niet ondersteund door Exodus, ze zullen hoogstens een one-click-send knop maken waardoor je je bcc weg kan sturen naar een exchange. De procedure om je bcc te claimen wordt aangehaald in het topic: MaartenBW in "Bitcoin topic - deel 2"

Dit gaat helaas niet zonder een volledige sync van de blockchain. Er zijn zover ik weet nog geen lite wallets. Dus je mag je op gaan maken voor 12 uur syncen, 122gb aan data wegschrijven en dan pas je bcc kunnen claimen.

Edit: je kan in Exodus zelf een nieuwe wallet aanmaken en je funds verplaatsen zonder daadwerkelijk de boel te hoeven verplaatsen van het ene naar het andere adres.

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 02-08-2017 15:37 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Is er al een adres waar je BCH kunt kopen (liefst ideal, maar dat zal voorlopig wel niet)? Zoek me rot, BTC deed ik altijd via Bitonic, maar die zullen voorlopig niets doen met BCH.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
loewie1984 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:29:
Dit gaat helaas niet zonder een volledige sync van de blockchain. Er zijn zover ik weet nog geen lite wallets. Dus je mag je op gaan maken voor 12 uur syncen, 122gb aan data wegschrijven en dan pas je bcc kunnen claimen.
Electron Cash (fork van Electrum) is een light wallet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:35

Mitchell

Ondertitel

anboni schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Eerste wat ik als ik Google op "Electron Cash" is het volgende topic: Do Not Use Electron Cash.

Reactie van ThomasV (maker van Electrum):
ThomasV schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:38:
Electron Cash has a "peer list poisoning" bug, see https://twitter.com/ElectrumWallet/status/892433256385261568
This is probably what you are experiencing.
To fix that, disable auto-connect, and select a server that you trust to be a BCC server.
Je kunt het dus gebruiken, maar je moet even goed opletten waarmee hij verbindt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mitchell op 02-08-2017 16:25 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Mitch377 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:20:
[...]

Eerste wat ik als ik Google op "Electron Cash" is het volgende topic: Do Not Use Electron Cash.

Reactie van ThomasV (maker van Electrum):

[...]

Je kunt het dus gebruiken, maar je moet even goed opletten waarmee hij verbindt.
Klopt, foutje met hele simpele fix. Ik heb ook niet meer gekeken of er intussen een versie klaarstaat waar het meteen goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
anboni schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Dus ik googelen, eerste 2 hits: DO NOT USE Electron

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2059091.0

https://twitter.com/electrumwallet/status/891935330235973633

Ik wacht wel ff...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Of je leest even verder waar dat nou echt over gaat ipv meteen in paniek te schieten: ze zijn een setting vergeten waardoor de client automatisch connect met de BTC blockchain. 3 keer klikken en je zit ermee op de goede chain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
Was t toch gratis geld hè, die BCH. Vooraf werd overal beweert dat zoiets niet bestond, maar is nu op
Kraken al ruim 500 Euro waard.

[ Voor 3% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 02-08-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EINDBAA5
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01-2022
Roeligan schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:55:
Is er al een adres waar je BCH kunt kopen (liefst ideal, maar dat zal voorlopig wel niet)? Zoek me rot, BTC deed ik altijd via Bitonic, maar die zullen voorlopig niets doen met BCH.
Inkopen en handelen op Kraken.com.
Ik had daar snel al mijn bitcoin van Coinbase naar Kraken verzonden voor de split. Nu zowel BTC als BCC in bezit.

Kraken werkt prima, layout can Kraken is niet echt mijn ding.

Xbox Series S: EINDBAA5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
anboni schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Of je leest even verder waar dat nou echt over gaat ipv meteen in paniek te schieten: ze zijn een setting vergeten waardoor de client automatisch connect met de BTC blockchain. 3 keer klikken en je zit ermee op de goede chain.
Ik las het, heb electron nu draaien, private keys imported. Dan zie ik idd een withdrawel van het totale bedrag naar een andere wallet. Maar nu moet ik nog ergens ontdekken waar ik BCC kan zien.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Je kunt ook even wachten met het importeren van je priv. keys. Er zijn nog geen exchanges die funding via BCH/BCC accepteren, dus dan kun je net zo goed even wachten tot de wallets wat beter getest zijn. Heb 1 testwallet aangemaakt met een ouwe wallet waar omgerekend nog 15 cent inzat ;) Dat werkt, dus ik wacht wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
anboni schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:39:
- Verplaats al je BTC naar die nieuwe wallet (deze stap is om twee redenen essentieel: je gaat je private key in een onbekende app importeren EN het BTC netwerk heeft geen gegarandeerde beveiliging, dus als je vanuit je private key je BCH overboekt terwijl je BTC er nog staan, kunnen je BTC zomaar ineens verdwijnen)
Ik snap wel waarom je best je BTC naar een nieuwe wallet overmaakt voor je je keys in een nieuwe/onbetrouwbare BCH wallet importeert, maar kan iemand dat laatste statement hierboven eens technisch toelichten? ('Als je vanuit je BCH wallet met je private key die gelijk is aan je BTC private key waar nog BTC's "op staan", BCH overmaakt, kunnen je BTC's ook ineens verdwijnen.")

[ Voor 10% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 02-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Ik snap wel waarom je best je BTC naar een nieuwe wallet overmaakt voor je je keys in een nieuwe/onbetrouwbare BCH wallet importeert, maar kan iemand dat laatste statement hierboven eens technisch toelichten?
Voor zover ik het begrijp (maar ik kan er ook finaal naast zitten, heb het niet in detail onderzocht :) ): als je met een private key een transactie maakt op de BTC blockchain, zit er in de BCH een beveiliging zodat die transactie daar niet wordt uitgevoerd. In de BTC blockchain zit een dergelijke beveiliging niet (want deze fork was daar uiteraard niet voorzien). Als je dus een BCH transactie maakt, zal de BTC blockchain die transactie ook oppikken (en je coins dus naar een adres sturen wat waarschijnlijk niet in de BTC blockchain bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Maar sinds de split zijn de chains toch verschillend? Hoe kan een tx met de private key van je BTC wallet dan worden "opgepikt" door miners die op de BCH chain kauwen? (maw, waarom is die beveiliging bij BCH nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:17:
Maar sinds de split zijn de chains toch verschillend?
Maar de adressen en privatekeys niet. Die zijn op beide chains hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
MartyMcFly1955 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:34:
Was t toch gratis geld hè, die BCH. Vooraf werd overal beweert dat zoiets niet bestond, maar is nu op
Kraken al ruim 500 Euro waard.
Zat daar juist over te denken, over al diegene die nu "gratis geld" roepen en niet begrijpen hoe dat kan... Imo, het kan ook niet, maar dat is volgens mij ook niet wat er gebeurt....

Een virtuele currency BCH wordt geschapen.
Dev "verdeelt" BCH aan zij die het claimen.
BTC eigenaar verkoopt zijn BCH aan een ander voor EUR
BTC eigenaar krijgt EUR waar hij niets voor moest doen.
"Gratis geld!"

Een game dev maakt een game met virtuele prullaria.
Dev verdeelt virtuele prullaria at random onder gamers.
Gamer 1 verkoopt zijn virtuele prullaria aan een ander voor EUR
Gamer 1 ontvang EUR waar hij niets voor moest doen.
Q: Ontving gamer 1 "gratis geld"?

In beide gevallen wordt er toch louter EUR verhuisd en is "gratis geld" toch niet van toepassing? Het lijkt enkel zo voor zij die aan de goede kant van de transactie stonden, maar er werd nooit geld uit het ijle aangemaakt. Je hebt gewoon een cadeau gekregen, en hopelijk is die wat waard, mss ook niet...

Agh, just my mind racing....

[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 02-08-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
PilatuS schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:34:
[...]

Maar de adressen en privatekeys niet. Die zijn op beide chains hetzelfde.
Ik ben er nog niet... :/ Ik denk dat het woord "oppikken" hier mij dwars zit
anboni schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:02:
[...]Als je dus een BCH transactie maakt, zal de BTC blockchain die transactie ook oppikken (en je coins dus naar een adres sturen wat waarschijnlijk niet in de BTC blockchain bestaat).
Je BCH wallet zal je tx toch gericht naar BCH miners sturen die er een BCH blok van maken? (of hoe werkt dat precies?)
Dat straat X zowel in België als Nederland bestaat doet er toch niet toe als je vanuit NL stuurt en PostNL enkel maar Nederland zou bedienen?
Maar het klinkt eerder alsof BTC die tx dus ook, somehow, zou kunnen sniffen... Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

Zat daar juist over te denken, over al diegene die nu "gratis geld" roepen en niet begrijpen hoe dat kan... Imo, het kan ook niet, maar dat is volgens mij ook niet wat er gebeurt....
Nee natuurlijk is het niet gratis. Er moet wel een koper zijn... en wie is er nou bereid om Bitcoin Cash te kopen? Als die koper er is, dan is het iemand die ook voor Bitcoin Core had kunnen kiezen, dus de vraag aan die kant verdwijnt en gaat de prijs daar omlaag. Naar de oorzaken zal ik verder niet gissen, dat is meer iets voor het handels-topic.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
rickiii schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Nee natuurlijk is het niet gratis. Er moet wel een koper zijn... en wie is er nou bereid om Bitcoin Cash te kopen? Als die koper er is, dan is het iemand die ook voor Bitcoin Core had kunnen kiezen, dus de vraag aan die kant verdwijnt en gaat de prijs daar omlaag. Naar de oorzaken zal ik verder niet gissen, dat is meer iets voor het handels-topic.
Dit is wel heel kort door de bocht.
Er zijn talloze redenen waarom de een geen invloed heeft op de ander. Maar vice versa ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

EINDBAA5 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:35:
[...]

Inkopen en handelen op Kraken.com.
Ik had daar snel al mijn bitcoin van Coinbase naar Kraken verzonden voor de split. Nu zowel BTC als BCC in bezit.

Kraken werkt prima, layout can Kraken is niet echt mijn ding.
Thx, @sylvesterrr had me al richting Kraken gezet. Zijn nu bezig om account te verifiëren zal wel een dag of 3-4 duren ben ik bang... Hopen dat ik nog kan instappen voor een leuke prijs.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EINDBAA5
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01-2022
BCH staat momenteel op 372,-. Zullen deze week nog wel veel mensen zijn die snel BCH gaan cashen. Ik zelf wacht even tot de prijs hoger is. Ik denk namelijk dat BCH een rare vlucht kan gaan nemen.

Xbox Series S: EINDBAA5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik heb zitten lezen en zoeken, maar hoe weet ik als ik een btc koop na de hardfork of ik er nog bch van kan afsplitsen? Waarschijnlijk mis ik een enorm detail :)

[ Voor 4% gewijzigd door EnderQ op 03-08-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ja, dat dat nu niet meer kan. Enkel je BTC voor de fork staan gelijk aan hetzelfde aantal BCH. Als je nu een BCH wil, en je had geen BTC voor de fork, kan dat enkel maar door er een te kopen op z'n eigen, afgesplitste chain...

(Ik heb de indruk dat je denkt dat je "oude" BTC kan kopen waar er nog BCH "aan hangen", juist? Maar zo werkt dat niet :) BTC's hebben geen leeftijd, BTC's bestaan niet. Er is enkel een balans, een getal dat een waarde voorstelt, waar jij recht op kan hebben dmv je private key. "BTC X op locatie Y in de chain waar nog BCH valt af te splitsen", is een statement dat geen steek houdt. :))

[ Voor 93% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 03-08-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Deze is hier nog niet gepost:

Delay SegWit2x 6 Months to Work on SegWit, Lightning: Adam Back

Blockstream CEO Adam Back has proposed delaying SegWit2x by six months to mitigate a possible third fork of Bitcoin appearing.

In a Twitter conversation with engineer Jameson Lopp, Back suggested that ecosystem should work together to implement SegWit and the Lightning Network.

“I expect the market concurs,” he wrote on the topic of not wanting SegWit2x miners to create a second hard fork. “Instead, a moratorium on contention for 6mo: work together deploy SegWit & LN.”
.....

Wordt nog spannend met SegWit2x. Binnenkort nog een semi BTC airdrop? :*)

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:26:
Ja, dat dat nu niet meer kan. Enkel je BTC voor de fork staan gelijk aan hetzelfde aantal BCH. Als je nu een BCH wil, en je had geen BTC voor de fork, kan dat enkel maar door er een te kopen op z'n eigen, afgesplitste chain...

(Ik heb de indruk dat je denkt dat je "oude" BTC kan kopen waar er nog BCH "aan hangen", juist? Maar zo werkt dat niet :) BTC's hebben geen leeftijd, BTC's bestaan niet. Er is enkel een balans, een getal dat een waarde voorstelt, waar jij recht op kan hebben dmv je private key. "BTC X op locatie Y in de chain waar nog BCH valt af te splitsen", is een statement dat geen steek houdt. :))
Ja dat is wel duidelijker, ik kreeg wel de indruk dat mensen nu nog bch claimen hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnderQ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:14:
[...]

Ja dat is wel duidelijker, ik kreeg wel de indruk dat mensen nu nog bch claimen hoe zit dat dan?
Dat is waarschijnlijk met btc die voor de fork al ergens in een wallet stond. Niet met nieuw gekochte btc neem ik aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Ik heb de gok genomen: eerst mijn btc vanuit Electrum naar mijn hardware wallet gestuurd (ledger nano s), Electron cash geinstalleerd, de Electrum seed geimporteerd en daar waren mijn bch's. Vervolgens de bch overgemaakt naar de ledger nano s en dit werkte ook. Ik dacht ik deel het even omdat ik vrijwel nergens kon vinden of mensen succesvol hun bch hebben 'geclaimd' via Electron cash. Ik weet natuurlijk van alle waarschuwingen en ik zeg zeker niet dat je die moet negeren, maar deze werkwijze is dus wel succesvol als je toch je bch wil 'claimen'. Ik kon geen andere (meer veilige manier) op i-net vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
EnderQ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:14:
[...]

Je kunt ten alle tijden je BCH claimen, nu maar ook over 2 jaar. Zolang de private key/wallet die je gebruikt maar een BTC balans had op het moment van de fork. Vanaf dat moment zijn de twee blockchains hun eigen weg gegaan. Dus alle balans veranderingen na die tijd zullen geen invloed hebben op de hoeveelheid BCH die je bezit.

Het moment van forken is van belang. Dit is ook waarom mensen BTC bij aan het kopen waren met fiat of alt coins. Om maar een zo groot mogelijk BTC positie te hebben wanneer de fork gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Defector schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Je kunt ten alle tijden je BCH claimen, nu maar ook over 2 jaar. Zolang de private key/wallet die je gebruikt maar een BTC balans had op het moment van de fork. Vanaf dat moment zijn de twee blockchains hun eigen weg gegaan. Dus alle balans veranderingen na die tijd zullen geen invloed hebben op de hoeveelheid BCH die je bezit.

Het moment van forken is van belang. Dit is ook waarom mensen BTC bij aan het kopen waren met fiat of alt coins. Om maar een zo groot mogelijk BTC positie te hebben wanneer de fork gebeurde.
Je kunt geen BCH claimen, die heb je gewoon (als je BTC had op het moment van de fork). Het is niet zo dat een instantie deze uitgeeft oid.
Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.