0BlackLight schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:23:
Ik heb vanmiddag even een mailtje naar Megekko gestuurd met de vraag of we willen overwegen om Bitcoin te accepteren.
[...]
Maar helaas kreeg ik dit terug als antwoord:
[...]
Als ze met 'geen stabiel betalingsmiddel' de fluctuaties in prijs bedoelen, dan geef ik toe dat de prijs inderdaad niet stabiel is, maar zoals ik in mijn mailtje al aangaf kunnen ze dit makkelijk ontwijken door Bitpay of Coinbase te gebruiken.
Jammer, want nu ga ik toch m'n HTPC onderdelen maar bij SiComputers halen!
Hoe kan je met Bitpay of Coinbase dan wel een stabiele prijs krijgen?
Want ik heb de interesse in BTC wel eens gepolsd bij wat webshops die ik ken, maar die kwamen allemaal met het verhaal dat er met BTC geen prijzen te maken zijn (zonder uitgebreide aanpassingen in shops etc.)
Dus het gaat dan niet om het stukje Omzetten BTC->Eur, dat kan Bitpay / CoinBase wel redelijk direct doen waardoor je een garantie hebt wat je ervoor krijgt.
Maar het gaat dan voornamelijk om het stuk : Je wilt 99 euro voor een product hebben, hoeveel BTC is dit nu, hoeveel BTC is dit tegen de tijd dat de klant het shop-proces afgehandeld heeft en er betaald moet worden?
En hoe bereken je dit voor alle (zeg 100) artikelen op een overzichtspagina met prijzen.
Want je kan er geen 96 euro voor krijgen, want daarvoor is de marge te laag en als je er 105 euro voor gaat vragen dan voelen mensen zich opgelicht. En 10 euro daling / stijging is weleens vaker gebeurt in 5 minuten.
Afaik levert Bitpay / Coinbase wel diensten ala ideal om direct af te rekenen en om direct een eindbedrag om te rekenen, maar niet voor bulk-omrekeningen om de prijs op de FP van de shop te tonen en op alle overzichtspagina's...
De realiteit voor bijna alle webshops is dat 99,99% van de bezoekers "kijken, kijken, niet kopen" is en als je dan geen prijs in hun valuta kan tonen aan die 99,99% dan wordt het een aanpassing al snel erg duur zonder echt resultaat.
DIe webshops zijn geen thuisbezorgd.nl met x duizend orders per dag waarover de fluctuatieverschillen door de aantallen orders wel uitmiddelen, dat zijn kleine webshops waar het merendeel van de kopers echt alleen naar de prijs kijkt dus die moet ook getoond worden.
Wellicht dat er tegenwoordig wel api's bestaan die een prijs op een FP kunnen omrekenen en die ook gegarandeerd 10 minuten kunnen vasthouden totdat de klant de betaling heeft afgerond, maar als ik zonet even kijk op de site van bitpay dan vind ik daar niets over.
De meeste van die webshops maakt het in principe niet uit of ze nou betaald krijgen in snoepjes, eur, kraaltjes of BTC zolang ze maar snel exact hun prijs in Eur hebben en de klant de prijs in snoepjes, eur, kraaltjes of BTC kunnen tonen. En het laatste is een probleem in BTC afaik.