Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.088 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Mooie vid, ook prachtig snel systeem. Zelfs pinnen is nog 3x langzamer. :D

@ voorgaand artikel: maar niet gelezen (wegens tijd) en getuige rickii reactie missen we er niets aan.

Wel AMEN zo'n post! _/-\o_
En haat aan journalisten die hun facts niet ff checken. 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Aardwolf op 18-04-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
marcel87 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 01:07:
Mooie vid, ook prachtig snel systeem. Zelfs pinnen is nog 3x langzamer.
3x langzamer, overdrijven is ook een vak. Normaliter moet je eerst je telefoon uit je zak halen, ontgrendelen, de app starten, enzovoorts. Dat had hij al mooi allemaal gedaan in de video.
In die tussentijd heb ik al 3 keer m'n pincode ingetoets. ;)

En trouwens, het nieuwe contactloos betalen van ING nog niet gezien wat werkt via NFC? Dát is pas snel.

[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 18-04-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hadespuiter schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:50:
[...]
De cloe is waarschijnlijk om nou net dát te voorkomen. ;)
Er zijn handleidingen/tools op internet beschikbaar waarmee anonimiteit kan worden gewaarborgd.
Het punt is dat je permanente sporen achterlaat en daarmee ben je per definitie niet anoniem. Net zoals je met schrijven onder een pseudoniem op basis van schrijfstijl ontmaskerd kan worden, kun je dat met betalingen ook door allerlei statistische gegevens waar je weinig tot geen controle over hebt. Als je nu denkt slim te zijn, dan is dat in de toekomst waarschijnlijk achterhaald. Het beste is om er vanuit te gaan dat je met de de blockchain géén anonimiteit hebt. Die handleidingen en tools waar je het over hebt zijn zelfs al moeilijk te gebruiken of kosten te veel tijd voor de meeste criminelen en dat is al vaak een stap te ver waardoor het niet loont.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Het punt is dat je permanente sporen achterlaat en daarmee ben je per definitie niet anoniem.
Hier kun je lang of kort over spreken, zolang sporen niet naar je identiteit zijn te herleiden ben je anoniem.

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 18-04-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Hadespuiter schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:21:
[...]

Zolang sporen niet naar je identiteit zijn te herleiden ben je anoniem.
Als je alles oppot en nooit uigeeft misschien. maar das vast niet de bedoeling van criminelen.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Doe nou gewoon ff een Google search hierover, legio trucs om een spoor ontraceerbaar te maken en uiteindelijk te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
rickiii schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:21:
[...]

Het punt is dat je permanente sporen achterlaat en daarmee ben je per definitie niet anoniem. Net zoals je met schrijven onder een pseudoniem op basis van schrijfstijl ontmaskerd kan worden, kun je dat met betalingen ook door allerlei statistische gegevens waar je weinig tot geen controle over hebt. Als je nu denkt slim te zijn, dan is dat in de toekomst waarschijnlijk achterhaald. Het beste is om er vanuit te gaan dat je met de de blockchain géén anonimiteit hebt.
Hoe ga je coins traceren die op een grote hoop gegooid zijn? Veel early adopters van bitcoin hebben "banden" met Silk Road puur en alleen omdat het gebruikt werd om je coins te anonimiseren. Iedereen gooit zijn geld in een grote pot en haalt daarna dezelfde hoeveelheid er weer uit. Individuele bitcoins kun je niet traceren, alleen transacties. En dus stopt je spoor bij zo'n transactie. En het wordt helemaal erg als zo'n systeem een shitload aan kleine wallets gebruikt, want dan is er niet eens een spoor. Of althans, het spoor leidt naar de verkeerde persoon, want die ontvangt coins vanaf een door jou gebruikt adres.

Er zijn zat kleine exchanges of shady diensten zoals btc-arbs.com waar je je coins even kunt "witwassen" zonder dat daar relevante logs van worden bewaard. Gewoon een deposit doen en wat later een withdrawal.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-04-2014 12:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Hadespuiter schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:17:
[...]

3x langzamer, overdrijven is ook een vak. Normaliter moet je eerst je telefoon uit je zak halen, ontgrendelen, de app starten, enzovoorts. Dat had hij al mooi allemaal gedaan in de video.
In die tussentijd heb ik al 3 keer m'n pincode ingetoets. ;)
Ja ik moest toch een getal noemen, wat zijn we weer letterlijk vandaag. :+
1,264943x sneller staat ook zo raar en een mooi rond getal als 30x is overdreven.

Mja feit is wel dat als je wilt betalen je voorts altijd met BTC kunt betalen ook alvast de spullen gereed kunt hebben. De pinpas, intypen en wachten totdat ie akkoord is... is volgens mij altijd nog langer dan dat hier de Bitcoinbetaling ons laat zien.
En trouwens, het nieuwe contactloos betalen van ING nog niet gezien wat werkt via NFC? Dát is pas snel.
Oké dat kan, maar ik heb geen ING en wou dat graag zo houden. Vraag me altijd wel af hoe veilig zoiets is, waar je kleine bedragen zonder pincode of ook maar enig andere bevestiging van de rekening kunt aftrekken. Zelfde twijfel heb ik ook wel bij de BTC methode, maar daar heb je dan iig nog die code die je dan scant.

Wat overigens ook denk is dat beide methoden niet echt helemaal top zijn. De BTC methode lijkt op eerste oog vooral voor de wat technische mens te zijn (en dat komt goed uit omdat deze waarschijnlijk op dit moment ook de meeste BTC bezit), terwijl die contactloze betaling slechts bij enkele banken is en twijfelachtig qua veiligheid. mja das allemaal alweer off-topic... excuses. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Er is geen enkele reden waarom dat niet met bitcoin zou kunnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ook dat ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
[...]
Met BIP0070 werkt dat ook net zo snel (of zelfs sneller) en iedereen kan de hardware en software maken ipv dat je gekoppeld bent aan een bankrekening. Je kunt zo zelfs met je telefoon gebruiken. Allemaal open source en zonder licentie rechten te hoeven betalen. Banken en andere betaaldiensten moeten nu écht werken om daarmee te concurreren en de innovatie daarmee bij te houden :*)

Microsoft heeft door de innovaties van open source browsers hun 90% dominantie van Internet Explorer ook niet volgehouden ... ik zie Bitcoin (en andere open betaalplatformen) het marktaandeel van de huidige aanbieders nog wel overnemen in de komende 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

rapsac schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:19:
[...]

De schade die je met een dergelijke aanval kan aanrichten is terminaal. Als je een flink % van de totale hashcapaciteit hebt kan je het netwerk volledig en zolang je wilt stil gooien. De schade is dan dat niemand meer die of zelfs alle crypto vertrouwd.
Ja, je kan van PoW wisselen, maar in de praktijk gebeurt dat niet (zie litecoin fiasco). Bovendien duurt dat weken terwijl intussen er geen enkele transactie wordt verwerkt.
Zelfs een geslaagde aanval op een totaal irrelevante altcoin zou al een schokgolf door de crypto-wereld sturen.
Daarom: elke asic is er 1 teveel. De vervanger/opvolger van bitcoin zal op wat voor manier dan ook volledig asic-proof moeten worden.
Een crypto die altijd asic bestendig is, kan nooit populair worden. Want zodra de koers daarvan hoog genoeg staat is er een incentive om er een chip voor te ontwerpen.

Tenzij je crypto niet gebaseerd is op proof-of-work.
Het berekenen van sha256 is vrij eenvoudig, kan parallel uitgevoerd worden en bijna volledig linear opgeschaalt. Ook kost het nauwelijks geheugen.

De enige andere variant die momenteel populair is, is scrypt dat vooral door litecoin gebruikt word.
Zodra het financieel aantrekkelijk genoeg is om voor scrypt een asic chips te ontwerpen ... zal er wel iemand zijn die een poging wacht.

Dus een crypto die asic bestendig is..... zal je nooit zien. Zolang de bitcoin netwerkkracht maar decentraal blijft ,,,, en dat is trouwens ook in het voordeel van de asic chip makers. Die moeten altijd naar een evenwicht zoeken, teveel chips op de markt gooien voor een goede prijs en de diffucultiy stijgt zo hard dat je on tevreden klanten krijgt en dan verkoop je in de toekomst niks meer. Chips op de markt gooien zonder er zelf mee te minen kan goed uitpaken als je je chips vooral voor bitcoins verkoopt en de prijs blijft stijgen. Maar het veiligste om je investering terug te krijgen is minen met eigen chips en verkopen voor fiat en bitcoins. En zorgen dat je je targets haalt.

Er zullen de komende 5 jaar veel ASIC chips bouwers bij komen ... en dan heb ik het over chip designs ... het effectief maken van de chips gebeurt in een handvol fabrieken die bijna alle chips maken.

Maar ik zie een grote speler zoals nvidia of amd nog wel in de asic markt stappen. Met hun kennis kunnen ze waarschijnlijk 10 jaar lang elke zoveel maanden net die asic uitbrengen die het meest aantrekkelijk is.
Doen ze met hun videokaarten ook. Al zal het uitvogelen van de perfecte strategie om de difficulties niet te snel te laten stijgen moeilijk zijn.

Belangrijkste is dat de rekenkracht van het netwerk decentraal genoeg blijft. Dus hopelijk worden de grote mining pools ook langzaam kleiner. Want het netwerk werkt niet met stemmen van gebruikers ... maar met stemmen van cpu cycles. En als je in een pool zit dan geef je de democratisch stem van je cpu cycles aan de pool operator.

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 19-04-2014 12:40 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
.edit: over 1 cruciaal zinnetje heengelezen.

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 19-04-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Ik zag dit weekend het filmpje hierboven over Bitcoin betalingen bij Het Concerthuis in Groningen, en laat dat nou één van mijn favoriete plekken zijn.

Ik had geen idee dat je daar met Bitcoin kon betalen!
Maar dit weekend hebben we daar lekker biertjes op het terras gedronken en betaald met Bitcoin, welcome to the future! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Nice, ik mag naar Bitcoin2014 als vrijwilliger. Meer mensen hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:01:
Nee, maar goed geregeld
De vraag is is "hoe heb je het geregeld" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Veel plezier alvast :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
What's up met BTC-Arbs? Er is nu een nieuwe balans en een legacy balance :?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a9BOElG.png

Nevermind, BTC-Arbs is overgenomen:
Today we have some exciting news that will have a great impact on the overall future of BTC-Arbs as well as all of our arbitrage investors. Over the past few months, BTC-Arbs has grown to become the most prominent and successful Bitcoin arbitrage investment in the Bitcoin community. During this time, we have seen a great deal of interest from venture capitalists, as well as other investors. While the previous buy-out offers that we've received haven't reached the value that we feel that company is worth, we have just negotiated a deal that we believe is fair for all parties.

Effective immediately, BTC-Arbs will be owned and operated by the Global Capital Alliance. The Global Capital Alliance is a venture capital firm that has dove in head first to the Bitcoin industry, and has made a number of strategic investments to position itself for what they believe is the upcoming mass adoption of Bitcoin. With a portfolio of other services such as Bitcoin wallets and cold storage solutions, as well as Bitcoin related retailers, the Global Capital Alliance is the perfect group to take over management of BTC-Arbs and drive it "to the moon".

As a member of BTC-Arbs, you're likely wondering how this will impact the day to day operations of the website, as well as the ability for the site to provide long term earnings. Rather than speak about this myself, I will allow Ron James, the CEO of The Global Capital Alliance to share his thoughts and vision for the future of BTC-Arbs. Please find Ron's introductory note below.

Dear BTC Arbs Members,

It is a pleasure to be part of the team that has recently acquired BTC-Arbs. With offices around the globe, and institutional investors banging at the door, we feel that the time is now for Bitcoin to make a huge splash in the global investment and financial industries. We plan on taking BTC-Arbs from its current form of an unregulated Bitcoin "fund" and transforming it into an institutional investment powerhouse that will serve worldwide investors for years to come. As part of this process, we will be restructuring numerous aspects of the program, evaluating the fund's current assets, and creating a strategy for long term growth. I have outlined the basic steps that we will be immediately taking.

1. All current balances will be reviewed to ensure that everything is correct. It is believed that some user balances are incorrect due to the Heartbleed Bug that impacted the website at the beginning of April.

2. Current Bitcoin Balances will be relocated within your account and placed in a balance known as the "Legacy Fund."

3. The daily arbitrage earnings will apply only to the new Bitcoin balance and will not be calculated on the Legacy Fund.

4. Funds in the Legacy Fund will be moved to the current Bitcoin balance as we successfully transfer the funds from the previous owners exchange accounts into our new corporate accounts. Furthermore, prior to being transferred, Legacy Funds will be reviewed for accuracy.

5. The regular fund will continue to earn as usual. New deposits will be accepted and withdrawals will be processed in the normal time frame.

6. USD Deposits will no longer be accepted. USD Balances are currently being paid out directly to USD users as we speak. If you have a USD Balance, you will soon (if not already) receive a message from our new team with instructions on how to either convert your USD balance to Bitcoin, or withdraw it entirely. Some users have already been sent the value of their accounts to their respective e-currency account.

7. New Bitcoins deposits will go into the regular Bitcoin balance and will continue earning each day.

The above steps may seem somewhat

If you have any questions about the acquisition of BTC-Arbs, please submit a message in the "Support Zone".

Sincerely,
Ron James
Global Capital Alliance"

As part of the acquisition, I (Adam) will not be continuing on. I am confident that everyone is in good hands with Ron and everyone from GCA.

Adam
Mooi nieuws voor iedereen die op BTC-Arbs zit denk ik :)

Mocht iemand nog een referral linkje willen dan staat mijn inbox nog steeds open O-)

[ Voor 94% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wel wat vreemd dat een bedrijf van dit formaat:
"With offices around the globe, and institutional investors banging at the door, we feel that the time is now for Bitcoin to make a huge splash in the global investment and financial industries."

Niet op het net te vinden is anders dan ron james een komediant is en 'global capital alliance' in 2007 failliet is gegaan.

Op bitcointalk hebben ze inmiddels een heel andere gedachte.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Avalaxy schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:29:

[...]

Mooi nieuws voor iedereen die op BTC-Arbs zit denk ik :)
Mooi nieuws? Dat overname-bericht staat vol met onzin. Om maar iets eruit te pikken: USD deposits zijn niet meer mogelijk. Kortom: alle funds voor hun "handel" komt in de vorm van BTC. Echter, gezien BTC transacties vele malen sneller zijn dan USD wire-transfers, heb je voor efficiente arbitrage vele malen meer USD (of andere fiat) nodig dan BTC.

Gezien er geen USD deposits meer mogelijk zijn, zou dat betekenen dat het merendeel van de gestorte BTC moet worden omgezet naar USD. Kortom: Een gigantische short-positie op BTC en opeens is de investering erg risicovol. Als het een daadwerkelijke investering zou zijn natuurlijk...

Het zou me niet verbazen als deze Ponzi binnenkort klapt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 22-04-2014 23:10 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
Rannasha schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:09:
[...]

Mooi nieuws? Dat overname-bericht staat vol met onzin. Om maar iets eruit te pikken: USD deposits zijn niet meer mogelijk. Kortom: alle funds voor hun "handel" komt in de vorm van BTC. Echter, gezien BTC transacties vele malen sneller zijn dan USD wire-transfers, heb je voor efficiente arbitrage vele malen meer USD (of andere fiat) nodig dan BTC.

Gezien er geen USD deposits meer mogelijk zijn, zou dat betekenen dat het merendeel van de gestorte BTC moet worden omgezet naar USD. Kortom: Een gigantische short-positie op BTC en opeens is de investering erg risicovol. Als het een daadwerkelijke investering zou zijn natuurlijk...

Het zou me niet verbazen als deze Ponzi binnenkort klapt.
wat zit je nou te zeuren man. Jij bent er ook zo een die overal bij NU.nl opmerking plaatst en triest loopt te doen, erg sneu.

Nu even de feiten. ik heb 2,5 btc ingelegd en heb er momenteel 2 bij in 2 maanden tijd. heb er nu 2 uit laten betalen en die vervolgens weer terug gestort omdat ik ze ook daad werkelijk uitbetaald kreeg. voor de arbitrage mis ik slecht 4 dagen maar loopt niet bepaald een jaar rente mis zoals een bak dat doet!

Maar goed ieder z'n ding jij zit denk ik op je hand, te wachten totdat je er weer is aan kan trekken.

btc arbs DOEN! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
senslight schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:17:
[...]

wat zit je nou te zeuren man. Jij bent er ook zo een die overal bij NU.nl opmerking plaatst en triest loopt te doen, erg sneu.

Nu even de feiten. ik heb 2,5 btc ingelegd en heb er momenteel 2 bij in 2 maanden tijd. heb er nu 2 uit laten betalen en die vervolgens weer terug gestort omdat ik ze ook daad werkelijk uitbetaald kreeg. voor de arbitrage mis ik slecht 4 dagen maar loopt niet bepaald een jaar rente mis zoals een bak dat doet!

Maar goed ieder z'n ding jij zit denk ik op je hand, te wachten totdat je er weer is aan kan trekken.

btc arbs DOEN! 8)
Heb je ook nog inhoudelijke argumenten of ben je enkel in staat tot ad hominems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
*knip* Houd het vriendelijk en ontopic aub :(

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Nu even de feiten uit hun eigen mailtje : Jij bent nu voor onbepaalde tijd die 4,5 btc kwijt (Legacy fund) en je krijgt er voor onbepaalde tijd ook geen geld meer over (Legacy fund).

Al moeten ze het Legacy fund teruggeven, dan alsnog hebben ze nu al ingecalculeerd dat je niet alles gaat terug krijgen (zie het zinnetje : It is believed that some user balances are incorrect due to the Heartbleed Bug that impacted the website at the beginning of April. )

Dat hele Legacy fund gedoe stinkt gewoon aan alle kanten.
Als ik het moest inschatten zou ik denken : Iemand gaat goed gokken met de Legacy funds, krijgt hij er voldoende uit dan kan er doorgespeeld worden en kan iedereen alles uitbetaald krijgen. Krijgt hij er net niet genoeg uit, dan waren de funds incorrect. Krijgt hij er bij lange na niet genoeg uit dan gaat het hele zaakje op de fles.
De nieuwe eigenaar heeft waarschijnlijk rustig 10 tot 100.000 btc als speelgeld nu staan in de naam Legacy fund en daar krijgt niemand iets over uitbetaalt tot het of top of flop wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Dat was op het nippertje. Ik had vorige week mijn kapitaal plus een beetje winst eruitgehaald.
Er is nu zo'n 0.08BTC over op mijn legacy account. Ik weet niet wat dit is maar dit tegoed kan ik niet terugstorten. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen met de "nieuwe" arbs-btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je snapt hopelijk dat Ponzi schemes in eerste instantie ook gewoon uitbetalen he? Het feit dat jij 2 BTC uitbetaald hebt gekregen is op zich nog geen bewijs dat de boel ook daadwerkelijk legit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w7YmJZ-qVW8]
:D O+

Uiteindelijke opbrengst was dus ongeveer 48 BTC, met bijna 2000 donateurs. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Tourniquet op 23-04-2014 01:13 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hey,

Ik zou graag wat BTC willen kopen via paypal.
Is dit mogelijk?
Wat is volgens jullie de beste weg?
Dit is vrij nieuw voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
beve schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:47:
Hey,

Is dit mogelijk?
Verkopers van bitcoins willen dat liever niet doen via PayPal, want Bitcoin betalingen zijn definitief (elke transactie bevestiging is méér zekerheid dat het niet teruggedraaid kan worden) en gebruikers van PayPal kunnen tot op weken na aankoop hun geld terughalen zonder toestemming van de persoon van wie ze gekocht hebben.

Zie Bitcoin topic - deel 2 voor een aantal bedrijven in Nederland waar je bitcoins kunt kopen.
Je kunt ook deze website bezoeken: http://howtobuybitcoins.info/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
rickiii schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:57:
[...]

Verkopers van bitcoins willen dat liever niet doen via PayPal, want Bitcoin betalingen zijn definitief (elke transactie bevestiging is méér zekerheid dat het niet teruggedraaid kan worden) en gebruikers van PayPal kunnen tot op weken na aankoop hun geld terughalen zonder toestemming van de persoon van wie ze gekocht hebben.

Zie Bitcoin topic - deel 2 voor een aantal bedrijven in Nederland waar je bitcoins kunt kopen.
Je kunt ook deze website bezoeken: http://howtobuybitcoins.info/

Succes!
Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/200000/10000/4000/900/214942/214942.strip.gif

^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:20
beve schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:47:
Hey,

Is dit mogelijk?
http://99bitcoins.com/buy...paypal-a-practical-guide/

Ik heb het niet gekeken, maar ik heb het gevonden via de site die rickii noemt (howtobuybitcoins). Misschien dat je daarmee wat kunt. VirWoX is de enige site waar je BTC met PayPal kan kopen volgens de site, maar het ziet er omslachtig uit (via SLL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
mat.hi.as schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:30:
[...]

http://99bitcoins.com/buy...paypal-a-practical-guide/

Ik heb het niet gekeken, maar ik heb het gevonden via de site die rickii noemt (howtobuybitcoins). Misschien dat je daarmee wat kunt. VirWoX is de enige site waar je BTC met PayPal kan kopen volgens de site, maar het ziet er omslachtig uit (via SLL)
Waarom paypal als je ook met ideal kan betalen bij bitonic?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Om de Paypal funds naar je bankrekening over te maken kost je dat 2.5% aan Paypal commissie fee.
En PP gebruikt ook nog schandalige USD/EUR koers. Geen wonder dat men zoekt naar alternatieven.

Via VirWox kan je bitcoins aankopen met PayPal maar ook niet rechtstreeks. Eerst moet je Linden dollars aankopen met Paypal en dan die Linden dollars omzetten naar BTC. Kost allemaal weer fee en conversie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Zoals bekend konden iOS gebruikers via de officiële weg (non-jailbreak) wel een wallet aanmaken met bepaalde apps als "bitWallet" maar hiermee geen bitcoins versturen.
BitWallet heeft echter net een update uitgebracht waarmee ze Apple's restrictie omzeilen. De app genereert een code die je vervolgens kunt copy&pasten naar Safari (blockchain adres) die de betaling voor je uitvoert.
Net getest en werkt perfect!

Link naar app:

https://itunes.apple.com/us/app/bitwallet/id777634714?mt=8

[ Voor 7% gewijzigd door Hadespuiter op 25-04-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Even een vraagje over confirmations. Stel je biedt je mountainbike te koop aan voor zeg 1 btc. Een koper komt langs en betaalt de 1 btc, die je netjes in je bitcoin client app ziet verschijnen.
Laat je de koper direct wegfietsen of is het verstandiger te wachten op 1? 3? 5? confirmations?

Welke dirty trics kan hij uithalen als je 'm met 0 confirms al weg laat fietsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 26-04-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

Thomg

Aww yiss

Hadespuiter schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:49:
Even een vraagje over confirmations. Stel je biedt je mountainbike te koop aan voor zeg 1 btc. Een koper komt langs en betaalt de 1 btc, die je netjes in je bitcoin client app ziet verschijnen.
Laat je de koper direct wegfietsen of is het verstandiger te wachten op 1? 3? 5? confirmations?

Welke dirty trics kan hij uithalen als je 'm met 0 confirms al weg laat fietsen?
Bakkie pleur aanbieden en vriendelijk verzoeken te wachten tot er 5 confirms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Laatst online: 19-09 09:34
Thomg schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:51:
[...]

Bakkie pleur aanbieden en vriendelijk verzoeken te wachten tot er 5 confirms zijn.
Dat kost je dan 1btc aan koffie er bij? aangezien dat confirmen ook wel een uurtje in beslag wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

Thomg

Aww yiss

FreestyleFrl schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:52:
[...]

Dat kost je dan 1btc aan koffie er bij? aangezien dat confirmen ook wel een uurtje in beslag wil nemen.
20 confirms ja.
Oeps, verkeerde coin.
1 confirm dan :/

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 26-04-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik zou bij een fiets 1 confirmation vertrouwen. 1 block terugdraaien is zeer moeilijk. Misschien krijg je een orphan, maar oplichters nemen dat risico niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
rickiii schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:48:
Ik zou bij een fiets 1 confirmation vertrouwen. 1 block terugdraaien is zeer moeilijk. Misschien krijg je een orphan, maar oplichters nemen dat risico niet.
Zelfs een orphan-block betekent nog niet dat de transactie vervalt. Als het een gewone transactie is, dan zal deze ook in het andere block opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

gws24

Thinking is hard!

Af en toe wil ik wel eens een gokje wagen en natuurlijk verlies je dan alles maar soms he..... soms heb je gewoon extreem mazzel :P

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ibyi6w.png

0,41 btc ingelegd en 20,3 btc eruit :9~ :9~ :9~ (10 btc al uitgecashed via bitonic en ik ga nog wat meer uitcashen)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wtf :P Waarvan is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BlackCoin? Daarmee was "gemakkelijk" een waardestijging van 50 maal te halen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Een gokspel waar hij aan mee gedaan heeft.. en gewonnen. ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

gws24 schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:36:
Af en toe wil ik wel eens een gokje wagen en natuurlijk verlies je dan alles maar soms he..... soms heb je gewoon extreem mazzel :P

[afbeelding]

0,41 btc ingelegd en 20,3 btc eruit :9~ :9~ :9~ (10 btc al uitgecashed via bitonic en ik ga nog wat meer uitcashen)
nice... hoe heb je dat gefixt? Maar eh, interessanter: wat gebruik je daar voor programma?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

LED-Maniak schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:54:
Een gokspel waar hij aan mee gedaan heeft.. en gewonnen. ;)
Dit dus; SatoshiDice. Zoals gezegd doe ik dit af en toe voor de lol en met een klein bedrag. Gewoon extreem geluk gehad want het blijft gokken. Daarom cash ik het grootste gedeelte ook uit.

Gebruikte programma is trouwens multibit.

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 28-04-2014 22:00 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Extreem is een understatement. 0.78% kans.. Dat is bijna nihil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

0,78% is 1 in 125 dus het is een kleine kans maar nihil zou ik het niet noemen. De kans om ook nog eens de 1 in 64x (1,5%) te hitten kort daarop lijkt me wel vrij nihil :)

PS Dit komt misschien opschepperig over maar ik ben super blij zoals jullie je kunnen voorstellen dus ik moest het gewoon even delen.

[ Voor 28% gewijzigd door gws24 op 28-04-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoe zit het nu eigenlijk met dit topic? Is het niet beter om hier een cryptocurrency topic van te maken? Misschien krijgen we in het begin wat vervuiling wat eerder bij handel en koers hoort. Maar die er zijn nu coins die echt iets anders proberen te doen met Pos en posv. Discussies daarover horen op dit moment in beide topics niet echt thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heb het gevoel dat dit topic meer over gebruikte programmatuur, api's, en andere lastige dingen zou moeten gaan. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

EJPostema schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:29:
Hoe zit het nu eigenlijk met dit topic? Is het niet beter om hier een cryptocurrency topic van te maken? Misschien krijgen we in het begin wat vervuiling wat eerder bij handel en koers hoort. Maar die er zijn nu coins die echt iets anders proberen te doen met Pos en posv. Discussies daarover horen op dit moment in beide topics niet echt thuis
Voor andere coins kan toch een eigen topic komen? Er is niet voor niets een compleet Themaforum: Digitale valuta / coinmining :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Ik ben er ook bij!

[ Voor 6% gewijzigd door remcoboy1479 op 29-04-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:59:
[...]
Dit dus; SatoshiDice. Zoals gezegd doe ik dit af en toe voor de lol en met een klein bedrag. Gewoon extreem geluk gehad want het blijft gokken. Daarom cash ik het grootste gedeelte ook uit.

Gebruikte programma is trouwens multibit.
ik dacht dat ga ik ook eens proberen
online wallet bij coinbase aangemaakt
krijg ik een melding bij het betalen via coinbase , dat de adressen van SatoshiDice geblocked zijn , lekker is dat.
heb zelf wel multibit op de pc , maar ik wil graag bij SatoshiDice gokken via mijn smartphone
Vandaar dat ik voor een online wallet heb gekozen, beide kan ik dan via de androidbrowser gebruiken.
maar dat lukt me dus niet met een online wallet.

hoe verstuur jij je bitcoins naar SatoshiDice , alleen via multibit / pc dan ?

iemand wellicht een andere oplossing om met een android smartphone bitcoins te betalen?
liefst niet met een app , (vertrouw ik nog niet helemaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Afaik is de btc app van Andreas Schildbach voor Android prima. Zou er geen 10 tallen btc's op zetten, al was het maar dat je een tel kunt verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:41:
[...]

krijg ik een melding bij het betalen via coinbase , dat de adressen van SatoshiDice geblocked zijn , lekker is dat.
heb zelf wel multibit op de pc , maar ik wil graag bij SatoshiDice gokken via mijn smartphone
Vandaar dat ik voor een online wallet heb gekozen, beide kan ik dan via de androidbrowser gebruiken.

iemand wellicht een andere oplossing om met een android smartphone bitcoins te betalen?
Er zijn verschillende Bitcoin gok-sites die beter zijn dan SatoshiDice. Meer mogelijkheden, hogere winkans. De meesten hebben als voordeel dat ze "off-chain" werken, dat wil zeggen: je stuurt er eenmalig Bitcoins naartoe, waarna ze aan je account op de site worden toegevoegd. Daarmee kun je daarna spelen, waarbij je niet telkens hoeft te wachten op de blockchain zoals bij on-chain sites als SatoshiDice.

Hiermee heb je geen wallet op je smartphone nodig, want je kunt je account opladen vanaf je desktop en vervolgens met je mobiel inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:42:
[...]

Er zijn verschillende Bitcoin gok-sites die beter zijn dan SatoshiDice. Meer mogelijkheden, hogere winkans. De meesten hebben als voordeel dat ze "off-chain" werken, dat wil zeggen: je stuurt er eenmalig Bitcoins naartoe, waarna ze aan je account op de site worden toegevoegd. Daarmee kun je daarna spelen, waarbij je niet telkens hoeft te wachten op de blockchain zoals bij on-chain sites als SatoshiDice.

Hiermee heb je geen wallet op je smartphone nodig, want je kunt je account opladen vanaf je desktop en vervolgens met je mobiel inloggen.
ja zo'n goksite ken ik wel , maar ik wilde juist niet bij een site registeren en een account aanmaken
of geld naar dit account overmaken.
rechtstreeks in zetten op een BETmet bitcoins , en ook meteen uitbetaald krijgen zoals SatoshiDice
is juist wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:41:
[...]

De reden waarom jij niet via Coinbase naar SatoshiDice kan sturen is omdat Coinbase van een shared wallet gebruik maakt. SatoshiDice stuurt de gewonnen coins terug naar het verzendadres, maar omdat het verzendadres een gezamelijk adres is van Coinbase kunnen de coins nooit aan de juiste persoon gecrediteerd worden. Daarom is het belangrijk om een wallet te gebruiken waar je zelf toegang tot de adressen hebt zoals https://blockchain.info/nl/wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:51:
[...]

De reden waarom jij niet via Coinbase naar SatoshiDice kan sturen is omdat Coinbase van een shared wallet gebruik maakt. SatoshiDice stuurt de gewonnen coins terug naar het verzendadres, maar omdat het verzendadres een gezamelijk adres is van Coinbase kunnen de coins nooit aan de juiste persoon gecrediteerd worden. Daarom is het belangrijk om een wallet te gebruiken waar je zelf toegang tot de adressen hebt zoals https://blockchain.info/nl/wallet
het is me allemaal duidelijk , bedankt iedereen voor de hulp.
ik heb reeds de bitcoin wallet app geïnstalleerd.
de eerste weddenschappen zijn verstuurd en weer uitbetaald. (nog maar 0.2 btc winst d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Rannasha schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:42:
[...]

Persoonlijk vind ik Sdice leuker juist omdat het langer duurt. Ik kan met een klein bedrag uren spelen terwijl ik bij bv just-dice binnen 5 minuten er doorheen ben. Dat sdice dan een grotere house edge heeft neem ik dan op de koop toe.
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:29:
[...]
het is me allemaal duidelijk , bedankt iedereen voor de hulp.
ik heb reeds de bitcoin wallet app geïnstalleerd.
de eerste weddenschappen zijn verstuurd en weer uitbetaald. (nog maar 0.2 btc winst d:)b
Mooie winst maar beter stop je nu want anders raak je het weer kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Welke aspecten van de bitcoin moet nog naar gekeken worden voordat er een bitcoineconomie kan ontstaan?

Waar ik persoonlijk aan dacht is het afschrijven van "geld", nu kan dat met een automatische incasso. Echter is bitcoin push, dus is dat niet meer mogelijk. Dat kan je zien als voordeel maar ook als nadeel.
Hoe zou zoiets kunnen worden opgelost?
Rannasha schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:58:
In een toekomstig scenario waar de block reward vrijwel nul is en enkel transactie-fees inkomsten opleveren is er dus een spanning tussen het willen opnemen van zoveel mogelijk transacties (meer totale fees) en het leveren van een zo klein mogelijk block (grotere kans op acceptatie van het block). Dit zal er voor zorgen dat er een evenwichtssituatie onstaat met een bepaalde transactie-fee waaronder het oneconomisch is om een transactie in een block op te nemen tenzij het relatief rustig is op het netwerk.
Wordt een block al geweigerd bij 1 foute transactie? Of hoe moet ik dit zien?

[ Voor 50% gewijzigd door remcoboy1479 op 02-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb even wat reacties over het omzetten van bitcoins in fiat verplaatst naar het handel en koers topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

trekker22 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:32:
[...]

altcoin zie ik ook niet als investering en bij uitgeven.php staat niks tussen wat ik nog moet hebben :)

niks wat pensioen achtig is zeg maar / of maandelijkse uitkeringen in euro's :)
Wat er niet is kan komen.
Zo te zien heb je een gat in de bitcoin markt gevonden.

Als je een dienst voor ontwikkel heb je zelfs kans dat je flink ermee kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
"Er is in de wereld van digitale valuta geen enkele centrale partij die de verantwoordelijkheid heeft om marktpartijen aan te spreken wanneer zij zich niet houden aan bijvoorbeeld gebruiksvoorwaarden, veiligheidsvereisten of juridische kaders."

Dat is een feature, niet een bug. Het is een nieuw economisch middel dat je mag het gebruiken zoals je wil, zolang de meerderheid van de wereldwijde miners en nodes het maar accepteren.

Waarom moet het zo zwart/wit zijn? Bitcoin hoeft geld en betaalverkeer ook niet compleet te vervangen. Het is een alternatief voor de situaties waar euro's, PayPal en credit cards te kort schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Als je de reacties leest op de voorpagina, dan kan het nog wel eens heel lang duren voordat de Bitcoin enigszins geaccepteerd gaan worden. Waarom praten mensen over iets waar ze totaal geen informatie/verstand van hebben?
Je wilt echt je polsen doorsnijden als je het gros van de reacties leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34

Seraphin

Meep?

The Great HooD schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:26:
Waarom praten mensen over iets waar ze totaal geen informatie/verstand van hebben?
Je wilt echt je polsen doorsnijden als je het gros van de reacties leest.
Muhahaha, dat denk ik altijd als ik (reacties op) de berichtgeving over financiële markten lees. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Seraphin schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:37:
[...]

Muhahaha, dat denk ik altijd als ik (reacties op) de berichtgeving over financiële markten lees. :P
Kun je over alles zeggen, het valt alleen op als je zelf ergens echt veel verstand van hebt. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
rickiii schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:43:
[...]

"Er is in de wereld van digitale valuta geen enkele centrale partij die de verantwoordelijkheid heeft om marktpartijen aan te spreken wanneer zij zich niet houden aan bijvoorbeeld gebruiksvoorwaarden, veiligheidsvereisten of juridische kaders."

Dat is een feature, niet een bug. Het is een nieuw economisch middel dat je mag het gebruiken zoals je wil, zolang de meerderheid van de wereldwijde miners en nodes het maar accepteren.

Waarom moet het zo zwart/wit zijn? Bitcoin hoeft geld en betaalverkeer ook niet compleet te vervangen. Het is een alternatief voor de situaties waar euro's, PayPal en credit cards te kort schieten.
Dat is ook wat ik niet snap. Bitcoin kan prima naast de euro of elke andere munt bestaan en hoeft echt niks te vervangen. Het enige waar ik de DNB gelijk in kan geven is dat de munt zo volatiel is. Maar je kan op dit moment nog niet echt iets anders verwachten voor iets wat nog zo in de kinderschoenen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

rickiii schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:43:
Het hoeft niet zo zwart/wit te zijn. Het belangrijkste wat het rapport zegt is Toch is het onwaarschijnlijk dat virtuele valuta’s als de bitcoin het huidige financiële stelsel en het bestaande geld gaan vervangen.

Volgens mij zijn jullie het helemaal eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Gebeurtenissen als de diefstal van 650.000 bitcoins bij Mt. Gox en de daaropvolgende faillissementsaanvraag van die organisatie laten zien dat virtuele valutasystemen op veiligheidsgebied nog duidelijk tekortschieten.
Hoezo veiligheid van de Bitcoin zelf? Dit probleem lag toch duidelijk bij MtGox zelf?
Ook bestaat er binnen virtuele valutasystemen geen alternatief voor het – door de overheid gewaarborgde – depositogarantiestelsel, dat consumententegoeden tot EUR 100.000 dekt wanneer er iets misgaat bij de financiële instelling die de tegoeden beheert.
En wie betaalt die kosten, juist wijzelf!
En wat niet is kan nog, een beperkte vorm van verzekering o.i.d. zou uiteraard kunnen.

Verder zitten er uiteraard wel sterke argumenten in, bijvoorbeeld de transactietarieven die in de toekomst onbekend zijn. Die kunnen hoger worden om genoeg miningpower te houden, maar ook break-even met de energiekosten zijn. De kans op een 51% attack is dan fors hoger.
Duidelijk is wel dat deze bulletin enkel over de huidige situatie gaat, die inderdaad verre van perfect is voor landelijke adoptatie in het hier en nu.

[ Voor 0% gewijzigd door remcoboy1479 op 08-05-2014 18:54 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

remcoboy1479 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:54:
Hoezo veiligheid van de Bitcoin zelf? Dit probleem lag toch duidelijk bij MtGox zelf?
Ze hebben het over de veiligheid van virtuele valutasystemen. Een exchange hoort daar gewoon bij, net als onze huidige banken bij het fiat systeem horen.
En wat niet is kan nog, een beperkte vorm van verzekering o.i.d. zou uiteraard kunnen.
Die kosten betaal je uiteraard altijd zelf. Het probleem van een vrijwillige verzekering is dat mensen niet in staat zijn om de risico's te beoordelen. Dat zag je bijvoorbeeld al bij de opkomst van Icesave waarbij elke kritiek op die bank werd afgedaan als angst voor de omzet van de NL banken.

Als een gezin z'n geld bij de verkeerde instelling parkeert en het geld kwijt is (zonder verzekering) dan heeft dat enorme gevolgen. Helemaal als dat met een 1-2 miljoen gezinnen gebeurt. Die gevolgen zijn dan niet alleen voor de mensen die (al) hun geld kwijt zijn maar ook voor de gehele Nederlandse economie. Daarom is het fijn dat dit soort verzekeringen publiek en verplicht zijn.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
remcoboy1479 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:54:
[...]

Dat bitcoins zelf lastig echt goed zijn te beheren maakt het vooral dat mensen heil zoeken in dergelijke exchanges en wallets denk ik. Ik heb zelf iets staan bij blockchain.info en heb best vertrouwen in hun beveiliging.
Bij creditcards betaal je vaak een extra fee (of de winkelier doet dit), prima toch als je daardoor veilig bent? De 1 BTC die bij mij gejat is zie ik nooit meer terug.
Een Bitcoinbank die dit zou bieden zou mooi zijn, totdat ze gehackt worden en failliet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Dus jullie gaan er (opeens) vanuit dat Bitcoin niet groter gaat worden dan het nu is? Waar iedereen een goed deel vermogen in heeft om betalingen mee te doen?

Als het stabieler is, zou je natuurlijk ook de euro kunnen hebben om te sparen en je belaste salaris te ontvangen, om vervolgens een deel voor uitgaven om te zetten. Als dit via een veilige bitcoinexchange kan, heb je van beide de voordelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
emnich schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:43:
[...]
Het hoeft niet zo zwart/wit te zijn. Het belangrijkste wat het rapport zegt is Toch is het onwaarschijnlijk dat virtuele valuta’s als de bitcoin het huidige financiële stelsel en het bestaande geld gaan vervangen.
Volgens mij zijn jullie het helemaal eens ;)
Internet/e-mail heeft ansichtkaarten en handgeschreven brieven toch ook niet compleet vervangen? Dat soort persoonlijke communicatie is nog steeds een markt voor. Dat ze alleen al de moeite nemen om het zo negatief te formuleren is dus onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Waarom is dat negatief geformuleerd? Het is juist zeer neutraal geformuleerd maar de taak van de toezichthouder is wel om er een uitspraak over te doen.

Zij vinden het onwaarschijnlijk dat het (op korte termijn) het huidige systeem gaat vervangen. Als dat hun (beargumenteerde) conclusie is, hoe zou jij het dan formuleren? Ze laten zelfs een (klein) gaatje over dat het toch zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Leuk gesprek tussen Vincent Evers en Marc van de Chijs (in Nederland voor http://www.bitcoincongres.nl en http://bitcoin2014.com, allebei komende dagen in Amsterdam):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Spannend. Ebay\Paypal en Bitcoin integration:

http://www.coindesk.com/e...ring-bitcoin-integration/

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

nieuws: Betalingsprovider Mollie accepteert bitcoins
Doordat Mollie bitcoinbetalingen accepteert, krijgen duizenden webwinkels ondersteuning voor bitcoins, stelt het bedrijf. Onder meer The Phone House, TNT en Videoland maken gebruik van Mollie als betalingsprovider, evenals veel kleinere webwinkels.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Huge nieuws :) Dat betekent dat we dalijk in Nederland in een groot deel van de webshops met Bitcoin zullen kunnen betalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Avalaxy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:08:
Huge nieuws :) Dat betekent dat we dalijk in Nederland in een groot deel van de webshops met Bitcoin zullen kunnen betalen! :)
Ja het is geweldig. Al hadden we dat niet echt nodig vanwege iDEAL. Het is goed dat er een keuze is en het maakt ook mogelijk om vanuit buiten Nederland makkelijk bij webshops te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Avalaxy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:08:
Webshops moeten dit wel zelf nog aanzetten (las op de FP dat tot nu toe ongeveer 150 shops dit hebben gedaan) maar het is weer een stap vooruit!

Kunnen we straks bitcoins kopen bij Bitonic met bitcoins aangezien die ook Mollie gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

gws24 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:14:
[...]

Kunnen we straks bitcoins kopen bij Bitonic met bitcoins aangezien die ook Mollie gebruiken :+
Haha, moest ik ook gelijk aan denken aangezien ik Mollie eigenlijk alleen via Bitonic ken. :D

Schijnt dat Coolblue ook Mollie gebruikt alleen willen ze de Bitcoin-mogelijkheid (nog) niet aanzetten. :(
https://twitter.com/Coolblue_NL/status/466960896502530049
https://twitter.com/Coolblue_NL/status/466935382287073280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsk2k
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Tourniquet schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:29:
[...]

Haha, moest ik ook gelijk aan denken aangezien ik Mollie eigenlijk alleen via Bitonic ken. :D

Schijnt dat Coolblue ook Mollie gebruikt alleen willen ze de Bitcoin-mogelijkheid (nog) niet aanzetten. :(
https://twitter.com/Coolblue_NL/status/466960896502530049
https://twitter.com/Coolblue_NL/status/466935382287073280
Coolblue gebruikt geen Mollie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Bitcoin was vanochtend op radio1: Gebruik op thuisbezorgd en in die straat met cafe's was nog laag, maar degene die werd geïnterviewd verwachtte wel dat het in 5 jaar groot ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Gisteren Mollie / Bitonic, vandaag Toshiba / BitPay :)

Coindesk: BitPay, Toshiba Partnership Brings Bitcoin to 6,000 New Merchants
Bitcoin merchant payment processor BitPay has announced a new partnership with electronics manufacturer Toshiba that will integrate bitcoin payments into Toshiba’s touch-screen point-of-sale platform, VisualTouch.

BitPay will provide technical assistance for the purpose of integrating bitcoin payments into the existing VisualTouch system. VisualTouch is used by more than 6,000 client-companies in the hospitality, restaurant, grocery and retail sectors worldwide.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat een dag. Gesproken met een hele sloot mensen van Kraken, waaronder Jesse Powell. Morgen weer daarmee verder. Zover ik heb begrepen waren ze heel erg enthousiast over m'n Windows Phone app en kan ik mogelijk hun Android app gaan bouwen. Gesproken met de gasten van Coinbase, waarop Charlie Lee (bouwer van Litecoin, broer van Bobby Lee) me vroeg mijn CV te mailen omdat hij wilt dat ik een Windows app ga bouwen voor Coinbase, waarvoor ze me ook over willen brengen naar San Francisco :P

Verder een hele sloot andere interessante mensen ontmoet en gezien. Onder andere Patrick Byrne met een enorm lange filosofische keynote, de core developers van Bitcoin (waaronder Gavin Andresen), de CEO van Bitstamp, Jouke van Bitonic.

Ook voor het eerst via een Bitcoin ATM (Lamassu) voor €5 bitcoin gekocht. Erg onder de indruk van het proces. Ik was binnen 5 seconden klaar nadat ik de QR code van m'n wallet er bij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Mooi man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog mensen hier die morgen zin hebben om te meeten?

Edit: ik zag Bobby Lee trouwens ook meerdere keren voorbij waggelen :+ Mark Karpeles helaas niet gezien :(

[ Voor 51% gewijzigd door Avalaxy op 16-05-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Wow Avalaxy, vet man! Gefeliciteerd :)

Jammer dat er nergens streams van zijn. Ik kan zo'n kaartje niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm de sessies werden wel allemaal opgenomen. Zullen vast ergens terug te zien zijn. Maar to be honest: de sessies waren wel ok, maar niet héél interessant, het interessantste aan zo'n conferentie is om met al die bekende lui die je telkens op alle filmpjes voorbij ziet komen te kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Avalaxy schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:33:
Wat een dag. Gesproken met een hele sloot mensen [...]
Klinkt goed. Er gebeurt toch een hoop achter de schermen. Alhoewel wij in Nederland best verwend worden met iDeal en SEPA in Europa, is er toch een markt voor decentrale 24/7 betalingssystemen. Ik krijg een goed gevoel bij jouw enthousiaste beschrijving van dit event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Avalaxy schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:48:
Hmm de sessies werden wel allemaal opgenomen. Zullen vast ergens terug te zien zijn. Maar to be honest: de sessies waren wel ok, maar niet héél interessant, het interessantste aan zo'n conferentie is om met al die bekende lui die je telkens op alle filmpjes voorbij ziet komen te kunnen praten.
Draaien de meeste netwerken toch om lijkt mij: netwerken.
Wat behoorlijk goed ging bij jou zo te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsk2k
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Misschien in het verleden o.i.d, maar Coolblue gebruikt Ogone, geen idee waarom Mollie Coolblue in haar portfolio noemt. Misschien gebruiken ze Mollie als cpsp.

EDIT: zie dat hun iDEAL ook gaat via ING, dus lijkt me ook geen Mollie als cpsp

[ Voor 16% gewijzigd door dsk2k op 17-05-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
dsk2k schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:27:
[...]

Misschien in het verleden o.i.d, maar Coolblue gebruikt Ogone, geen idee waarom Mollie Coolblue in haar portfolio noemt. Misschien gebruiken ze Mollie als cpsp.

EDIT: zie dat hun iDEAL ook gaat via ING, dus lijkt me ook geen Mollie als cpsp
Waarschijnlijk maken ze gebruik van andere diensten van Mollie. (SMS ofzo)
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.