Wat gaan de Amerikanen morgen eigenlijk bespreken over bitcoin? Of gaan er ook al dingen afgesproken worden?
creapYYY schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:09:
Wat gaan de Amerikanen morgen eigenlijk bespreken over bitcoin? Of gaan er ook al dingen afgesproken worden?

Er zullen een aantal mensen uit de Bitcoin wereld een presentatie geven over Bitcoin en de senatoren kunnen daarna vragen stellen. Ik verwacht er niet teveel van: voorgekauwde presentaties en vragen waarop de vragensteller al weet welk antwoord hij wil horen.creapYYY schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:09:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Eerder "Anti-drugs", "Anti-laundering", ...
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Die rollen inpakpapier hangen ongetwijfeld naast die van "protect kids".wsitedesign schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:13:
[...]
Eerder "Anti-drugs", "Anti-laundering", ...
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ach, de wereld is groter dan alleen Amerika en hoe meer Uncle Sam aan regulatie van bitcoin gaat doen, hoe interessanter het voor landen als China en Rusland wordt om bitcoin juist te omarmen.Biersteker schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:13:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooie, persoonlijk denk ik dat het beste senario, acceptatie + tax niet gaat gebeuren. Dat kan morgen imho freefall praktijken opleveren, ben benieuwd
En als Amerikanen morgen gaan panicsellen zal de rest van de wereld het als mooi instapmoment zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2013 21:20 ]
Er zijn twee hoorzittingen van verschillende comités.creapYYY schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:09:
Wat gaan de Amerikanen morgen eigenlijk bespreken over bitcoin?
Of gaan er ook al dingen afgesproken worden?
COMMITTEE ON HOMELAND SECURITY AND GOVERNMENTAL AFFAIRS
Hearings to examine Silk Road, focusing on potential risks, threats and promises of virtual currencies.
Site: http://www.hsgac.senate.g...ses-of-virtual-currencies
Stream: http://www.capitolhearing...311181500/dirksen342.aspx
Begint op maandag 18 november om 14:30 EST
NATIONAL SECURITY AND INTERNATIONAL TRADE AND FINANCE
COMMITTEE ON BANKING, HOUSING, AND URBAN AFFAIRS
Joint hearings to examine the present and future impact of virtual currency.
Site: http://www.banking.senate...48-4a00-a41f-c23be8ff4cad
Stream: http://www.capitolhearing...311191530/dirksen538.aspx
Begint op dinsdag 19 november om 15:30 EST
Pas op! Er zit op dit moment een héél irritante harde pieptoon in de stream!
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Klopt maar ik dacht dat je het liet zien om te laten zien dat de LTC in waarde is gedaald... dat is dus niet zo. Maar je hebt gelijk dat de investering in BTC veel meer rendement heeft opgeleverd.Tourniquet schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:26:
[...]
Hoezo vertekend, dat is een LTC/USD chart. Als je 3 maanden geleden voor hetzelfde bedrag BTC en LTC had gekocht waren je bitcoins nu meer waard geweest in dollars, dat wilde ik aantonen met mijn LTC/BTC-grafiek.
Met andere woorden, bitcoin is de betere investering geweest. Ik zou niet weten waarom dat nu zou moeten gaan veranderen? Een ander verhaal is het als je zelf wil gaan minen, dan is litecoin of een andere altcoin wel de betere keus.
Een pessimist is een realistische optimist
Trouwens een zeer interessante video voor nieuwkomers waarin veel van de concepten achter bitcoin (en bezwaren) aan de orde komen (waar ook de hierboven geplaatste cartoon nog genoemd wordt) is deze met Andreas Antonopoulos:
Je moet wel alle hinderlijke herrie/geluiden op de achtergrond negeren, het is opgenomen tijdens een etentje.
Maar alsnog zeer de moeite waard.
Je moet wel alle hinderlijke herrie/geluiden op de achtergrond negeren, het is opgenomen tijdens een etentje.

Ik heb geen enkele ervaring met het kopen van BTC's maar die ervaring zou ik dus nu best opdoen zeg je?Tourniquet schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:08:
[...]
Buy the dip strategie? Zou kunnen, maar ik zou m'n geld nu vooral op BTC zetten.
Ja, zeker nu je nog voor een gunstig prijsniveau (minder dan €0.40 per mBTC) kunt inslaan.filenox schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:46:
Ik heb geen enkele ervaring met het kopen van BTC's maar die ervaring zou ik dus nu best opdoen zeg je?
Het probleem is blijkbaar wel zo dat je overal een VISA kaart moet hebben (of een Amerikaans rekeningnummer). Iemand ervaringen waar ik als Belg coins kan kopen?
Je kan toch gewoon met SEPA geld storten zoals bij kraken en bitstamp?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ben het er wel mee eens. Denk dat er op een gegeven moment inderdaad wel een extra laag op het huidige protocol zal komen voor dingen als microtransacties en dat die services/protocollen weer gedekt kunnen worden door bitcoins.
Dus wat, altcoins gebruiken om dingen te kopen en bitcoin alleen voor het grote geld?
Meh?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Nee, er zijn nog allerlei alternieve opties om als een soort layer bovenop Bitcoin draaien.W3ird_N3rd schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:06:
[...]
Dus wat, altcoins gebruiken om dingen te kopen en bitcoin alleen voor het grote geld?
Meh?
Die blockchain, en dan met name de Bitcoin blockchain die nu een gigantische netwerk power heeft, is veel veelzijdiger dan alleen bitcoin transacties. Je kunt daar allerlei vette dingen bovenop doen. Contracten met timestamps, andere (sub-)coins (dus geen altcoins met een eigen blockchain), DNS achtige toestanden, etc.
Ik kwam vanavond dit artikel tegen toen ik de originele paper van satoshi zocht:
http://www.theverge.com/2...8/report-satoshi-nakamoto
Er schijnt een wallet te bestaan waarin ongeveer 1 miljoen bitcoins in zitten, en deze vermoedelijk toebehoort aan de illustere satoshi.
Ik had tot nu toe niet echt aandacht besteed aan de beweegredenen van de bedenker van de bitcoin. In het achterhoofd denkende dat deze filantroop en altruist het voor een betere wereld deed. Maar dit neigt toch sterk naar een voorbedacht plan om zoveel mogelijk geld te verdienen. Er zijn tot nu toe weinig bitcoins in deze wallet zijn uitgegeven, maar dat zegt natuurlijk niets over de toekomst.
Wat indirect wel spreekt ten nadele voor de bedenker (en ik vermoed een clubje van bedenkers gezien het vernuft) is de enorme berg bitcoins op zich. Waarom niet tevreden met duizend, tienduizend of zeg een honderdduizend? Ik begrijp dat er in het begin gewoon geen kip om gaf, en er daarom ook makkelijk gemined kon worden. Maar waarom niet ritueel weggegeven of digitaal vernietigd?
Waarom is er niet begonnen met een lage beloning van zeg 1 bitcoin per 10 minuten en die laten oplopen in de toekomst naar 50? Het kost per slot van rekening ook steeds meer energie om ze te minen. Ik geloof in het concept van de bitcoin, maar is er niemand anders die dit erg op een piramidespel vind lijken?
Zeg dat deze club straks enkele malen 100.000 bitcoins dumpt. Zijn ze lekker binnen.
Er schijnt een wallet te bestaan waarin ongeveer 1 miljoen bitcoins in zitten, en deze vermoedelijk toebehoort aan de illustere satoshi.
Ik had tot nu toe niet echt aandacht besteed aan de beweegredenen van de bedenker van de bitcoin. In het achterhoofd denkende dat deze filantroop en altruist het voor een betere wereld deed. Maar dit neigt toch sterk naar een voorbedacht plan om zoveel mogelijk geld te verdienen. Er zijn tot nu toe weinig bitcoins in deze wallet zijn uitgegeven, maar dat zegt natuurlijk niets over de toekomst.
Wat indirect wel spreekt ten nadele voor de bedenker (en ik vermoed een clubje van bedenkers gezien het vernuft) is de enorme berg bitcoins op zich. Waarom niet tevreden met duizend, tienduizend of zeg een honderdduizend? Ik begrijp dat er in het begin gewoon geen kip om gaf, en er daarom ook makkelijk gemined kon worden. Maar waarom niet ritueel weggegeven of digitaal vernietigd?
Waarom is er niet begonnen met een lage beloning van zeg 1 bitcoin per 10 minuten en die laten oplopen in de toekomst naar 50? Het kost per slot van rekening ook steeds meer energie om ze te minen. Ik geloof in het concept van de bitcoin, maar is er niemand anders die dit erg op een piramidespel vind lijken?
Zeg dat deze club straks enkele malen 100.000 bitcoins dumpt. Zijn ze lekker binnen.
Wat mij betreft prima als Satoshi er schatrijk mee wordt. Het zij hem van harte gegund, voor zijn briljante revolutionaire vinding waarmee we ons eindelijk van het juk van de banken kunnen bevrijden. Weet je hoe ontzaggelijk veel maatschappelijke schade dit perverse monetaire systeem oplevert? Alleen al miljarden rente op de staatsschuld, belastinggeld wat zo in de zakken van bankiers verdwijnt, omdat we ooit hun het exclusieve privilege hebben gegeven om geld te mogen creëren, in plaats van dat bij de staat te houden. Te absurd voor woorden is het. Daarmee vergeleken steekt die paar honderd miljoen die dit genie heeft verdiend nog schraal af.Fornoo schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:20:
Ik kwam vanavond dit artikel tegen toen ik de originele paper van satoshi zocht:
Op deze manier lijkt het meer op goud denk ik. Je kunt steeds moeilijker, steeds minder vinden, zoiets.Waarom is er niet begonnen met een lage beloning van zeg 1 bitcoin per 10 minuten en die laten oplopen in de toekomst naar 50? Het kost per slot van rekening ook steeds meer energie om ze te minen.
Juist het tegenovergestelde. Een piramidespel kan alleen blijven bestaan zolang er nieuwe mensen bijkomen. Zodra de laatste mensen zijn ingestapt, klapt een piramidespel in elkaar (met de laatste instappers als slachtoffers). Terwijl als iedereen Bitcoin zou gaan gebruiken, dit juist een succesvol hoogtepunt van de Bitcoin zou zijn omdat er dan een maximale 'Bitcoin economie' floreert.Ik geloof in het concept van de bitcoin, maar is er niemand anders die dit erg op een piramidespel vind lijken?
Wel is het zo dat de vroege instappers in het begin veel goedkoper aan bitcoins konden komen dan nu. Net zoals destijds het eerste goud ook veel makkelijker en goedkoper was te vinden of te verkrijgen dan nu. Of aandelen Google, of zoals degenen die in de begintijden van internet een hoop gewilde domeinnamen hebben vastgelegd en die later voor megabedragen hebben verkocht. Dat is het voordeel van 'early adopters'.
Daar is bij lange na niet genoeg marktvolume voor.Zeg dat deze club straks enkele malen 100.000 bitcoins dumpt. Zijn ze lekker binnen.
Jullie mening, nu interessant om wat LTC te kopen voor BTC?
Verwijderd
Waarschijnlijk al vaker besproken, maar het feit dat de personen van het eerste uur rijk worden maakt het niet per definitie een piramidespel. In dit geval lijkt het meer op een beloning.
Ik vind twee argumenten nogal conflicteren namelijk:
De bitcoin bevrijd het betalingsverkeer van de centrale bankiers en overheden.
En de bedenker en early adopters mogen er flink aan verdienen.
Daarnaast, Wellicht houdt satoshi zijn bitcoins en wordt ie over 10 a 20 jaar ineens acfief, lekker pump en dumpen.
Volgens mij zal dit gaandeweg de ontwikkeling van de bitcoin, en de acceptatie ervan nog grote parten gaan spelen.
1 miljoen van de 21 miljoen is simpelweg enorm. Als er een persoon zou bestaan met een paar triljard euro, kan die in zijn eentje markten en beurzen bespelen met twee vingers in de neus. Dan is het gros er al snel klaar mee denk ik.
Daarnaast, Wellicht houdt satoshi zijn bitcoins en wordt ie over 10 a 20 jaar ineens acfief, lekker pump en dumpen.
Volgens mij zal dit gaandeweg de ontwikkeling van de bitcoin, en de acceptatie ervan nog grote parten gaan spelen.
1 miljoen van de 21 miljoen is simpelweg enorm. Als er een persoon zou bestaan met een paar triljard euro, kan die in zijn eentje markten en beurzen bespelen met twee vingers in de neus. Dan is het gros er al snel klaar mee denk ik.
Wat conflicteert er? Onafhankelijkheid in de zin dat niemand (persoon of bedrijf of autoriteit) een monopolie of alle macht en controle over ons geld en betalingsverkeer heeft (zoals nu wel het geval is) ≠ gelijke of eerlijke verdeling van rijkdom.Fornoo schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:56:
Ik vind twee argumenten nogal conflicteren namelijk:
Een paar triljard? Ik weet niet hoeveel euro's er in omloop zijn, maar is die vergelijking niet wat overdreven?Daarnaast, Wellicht houdt satoshi zijn bitcoins en wordt ie over 10 a 20 jaar ineens acfief, lekker pump en dumpen.
Er zij nu ook mensen die in hun eentje meer bezitten dan 50% van de wereld (ja dat is een andere statistiek).
Wat denk je dat het zou doen met de waarde van die triljard euro? Nee, zodra hij ook maar 1 bitcoin aanraakt is iedereen alert! Als die bitcoins gedumpt worden vernietigt het niet alleen alle vertrouwen in de markt, maar de ook waarde van die voorraad. Maargoed... als ze vervolgens verkocht zijn, dan is het systeem wel weer stabieler, dus eigenlijk zou het daarna beter moeten zijn. In elk geval spannend om in de gaten te houden :-)Fornoo schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:56:
Als er een persoon zou bestaan met een paar triljard euro, kan die in zijn eentje markten en beurzen bespelen met twee vingers in de neus. Dan is het gros er al snel klaar mee denk ik.
Zo ook de voorraad van de FBI die de complete koers kunnen laten crashen tot enkele euro per bitcoin als alles in een keer verkocht zou worden. Tel all sell-orders van alle exchanges maar eens bij elkaar op en kijk hoe weinig er eigenlijk nodig is om terug naar $10 te gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door rickiii op 18-11-2013 00:08 ]
Verwijderd
Dat is ook het grootste probleem, de waarde is virtueel en kan zo instorten wanneer het vertrouwen weg is en er geen enkel bedrijfsresultaat tegenover staat.rickiii schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:05:
Tel all sell-orders van alle exchanges maar eens bij elkaar op en kijk hoe weinig er eigenlijk nodig is om terug naar $10 te gaan.
Het lijkt me dat Nakamoto ze supergeleidelijk zou verkopen, maar het zou me ook weer niet verbazen als zijn (hun?) visie veel verder lag: wachten tot de dollar klapt en de bitcoin alles overneemt. En dan gewoon luxe leven en alles afrekenen met bitcoins.
Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar het zou me niet niet verbazen als dat de visie van Nakamoto was/is. Of is geworden: toen ze bitcoins ontwierpen konden ze onmogelijk weten of het een succes zou worden.
Ik zou me meer zorgen maken over die wallet van Ulbricht waar $80 miljoen in zou zitten, ondertussen waarschijnlijk nog veel meer gerekend tegen deze koers. Als de FBI de sleutel daartoe in handen weet te krijgen kunnen er rare dingen gebeuren. De US gov wil namelijk helemaal niets kopen met bitcoins, die willen alleen maar dollars. En ze zijn allicht wel stom genoeg om ze veel te snel te dumpen. Nakamoto zal niet zo stom zijn.
Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar het zou me niet niet verbazen als dat de visie van Nakamoto was/is. Of is geworden: toen ze bitcoins ontwierpen konden ze onmogelijk weten of het een succes zou worden.
Ik zou me meer zorgen maken over die wallet van Ulbricht waar $80 miljoen in zou zitten, ondertussen waarschijnlijk nog veel meer gerekend tegen deze koers. Als de FBI de sleutel daartoe in handen weet te krijgen kunnen er rare dingen gebeuren. De US gov wil namelijk helemaal niets kopen met bitcoins, die willen alleen maar dollars. En ze zijn allicht wel stom genoeg om ze veel te snel te dumpen. Nakamoto zal niet zo stom zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 18-11-2013 00:15 ]
Daarom is het ook zo belangrijk dat mensen bitcoins willen gebruiken omdat het hun leven makkelijker maakt. Zolang dat niet het geval is, gaat het feestje niet door. Er is al duidelijk een markt voor om transactiekosten te omzeilen van bestaande betalingspartijen, maar hoe groot die markt verder gaat worden (en blijven afhankelijk van wetgeving) moet nog maar blijken.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:12:
[...]
Dat is ook het grootste probleem, de waarde is virtueel en kan zo instorten wanneer het vertrouwen weg is en er geen enkel bedrijfsresultaat tegenover staat.
Nog iets om over na te denken.. Als de acceptatie van de bitcoin breed genoeg is dan kan je het vergeten met je wetgeving. Het enige wat je kan verbieden zijn exchanges omdat die nog vast zitten aan bankrekeningen en dergelijke, maar als bitcoins gewoon rondgaan tussen mensen die dingen voor elkaar doen, dan is het net zoals filesharing verbieden: je kan het wel opschrijven, maar iedereen gaat er vrolijk mee door.rickiii schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:15:
[...]
Daarom is het ook zo belangrijk dat mensen bitcoins willen gebruiken omdat het hun leven makkelijker maakt. Zolang dat niet het geval is, gaat het feestje niet door. Er is al duidelijk een markt voor om transactiekosten te omzeilen van bestaande betalingspartijen, maar hoe groot die markt verder gaat worden (en blijven afhankelijk van wetgeving) moet nog maar blijken.
* Mentalist stelt zich een gesticht voor waar een dwaas roept "Ik ben de baas! Jullie moeten doen wat ik zeg! Ik heb het opgeschreven, dat is de wet! Doe godverdomme wat ik zeg! Ik ben jullie leider! Echt waar! Maak die dwangbuis los!
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 18-11-2013 00:22 ]
Verwijderd
Wanneer de bitcoins gebruikt worden om op grote schaal spullen te kopen dan is er een nieuwe munt.rickiii schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:15:
[...]
Daarom is het ook zo belangrijk dat mensen bitcoins willen gebruiken omdat het hun leven makkelijker maakt. Zolang dat niet het geval is, gaat het feestje niet door. Er is al duidelijk een markt voor om transactiekosten te omzeilen van bestaande betalingspartijen, maar hoe groot die markt verder gaat worden (en blijven afhankelijk van wetgeving) moet nog maar blijken.
Als iedereen ze vast houdt omdat ze nog in waarde stijgen dan stort het op een dag in.
Beste presentatie met gedetailleerde inhoud over Bitcoin die ik tot nu toe heb gezien
Bitcoin Cryptocurrency Crash Course with Andreas Antonopoulos - Jefferson Club Dinner Meetup @ Silicon Valley
Bitcoin Cryptocurrency Crash Course with Andreas Antonopoulos - Jefferson Club Dinner Meetup @ Silicon Valley
[ Voor 3% gewijzigd door Floesh op 18-11-2013 00:21 ]
Heb ik eerder vanavond ook gepost.floesh schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:21:
Beste presentatie met gedetailleerde inhoud over Bitcoin die ik tot nu toe heb gezien
[video]
Tourniquet in "Bitcoin topic - deel 2"
Sorry, dat heb ik gemistTourniquet schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:31:
[...]
Heb ik eerder vanavond ook gepost.Zeker de moeite waard.
Tourniquet in "Bitcoin topic - deel 2"
In januari komt deze documentaire uit:
IMDB: The Rise and Rise of Bitcoin (2014)
Trailer ziet er veelbelovend uit!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V-3haBibXWc]
IMDB: The Rise and Rise of Bitcoin (2014)
Trailer ziet er veelbelovend uit!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V-3haBibXWc]
Even een noob vraag, maar ik heb 0,01BTC overgemaakt naar een vriend van me en diegene wil nu die 0,01BTC terug verzenden (we deden het even om hem te laten zien wat Bitcoin is en hoe het werkt), maar hij krijgt een melding dat het niet mogelijk was omdat hij transactiekosten moest betalen. Maar dat is toch vrijwillig?
Precies of je mijn gedachten kon lezen, ik dacht deze avond nog na het terugzien van 'the social network' en de film 'the internship' dat er wel snel een film over de bitcoin zou kunnen komen haha.
Standaard is bij de meeste wallets/clients de fee ingeschakeld. In geval van bijvoorbeeld multibit zal je vriend dus 0,0099 terug moeten zenden.floesh schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:46:
Even een noob vraag, maar ik heb 0,01BTC overgemaakt naar een vriend van me en diegene wil nu die 0,01BTC terug verzenden (we deden het even om hem te laten zien wat Bitcoin is en hoe het werkt), maar hij krijgt een melding dat het niet mogelijk was omdat hij transactiekosten moest betalen. Maar dat is toch vrijwillig?
Je kan de fee uitschakelen, maar dan kan het weken duren voor de transactie bevestigd is.
Je kan die default transactie fee wel een stuk lager zetten. Met bijvoorbeeld 0.00001 BTC gaat het ook prima. Een transactie kost dan minder dan 1 cent, en wordt wel meteen verwerkt.
Ik verwacht wel dat de koers morgen òf flink gaat stijgen òf gaat dalen, of als het nieuws neutraal lijkt, twijfelachtig gaat schommelen zonder duidelijke richting.rickiii schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:22:
[...]
Er zijn twee hoorzittingen van verschillende comités.
COMMITTEE ON HOMELAND SECURITY AND GOVERNMENTAL AFFAIRS
Hearings to examine Silk Road, focusing on potential risks, threats and promises of virtual currencies.
Site: http://www.hsgac.senate.g...ses-of-virtual-currencies
Stream: http://www.capitolhearing...311181500/dirksen342.aspx
Begint op maandag 18 november om 14:30 EST
NATIONAL SECURITY AND INTERNATIONAL TRADE AND FINANCE
COMMITTEE ON BANKING, HOUSING, AND URBAN AFFAIRS
Joint hearings to examine the present and future impact of virtual currency.
Site: http://www.banking.senate...48-4a00-a41f-c23be8ff4cad
Stream: http://www.capitolhearing...311191530/dirksen538.aspx
Begint op dinsdag 19 november om 15:30 EST
Pas op! Er zit op dit moment een héél irritante harde pieptoon in de stream!
Ben benieuwd.
Met andere woorden, je hebt geen ideeW3ird_N3rd schreef op maandag 18 november 2013 @ 01:04:
[...] Ik verwacht wel dat de koers morgen òf flink gaat stijgen òf gaat dalen, of als het nieuws neutraal lijkt, twijfelachtig gaat schommelen zonder duidelijke richting.
Klopt, omdat ik niet weet wat het nieuws gaat zijn, maar ik verwacht dat de koers niet rustig door blijft kabbelen.
Niet normaal... Zaten we net nog aan de $500, nu zitten we al bijna op $600 (ok, ok, Mt Gox, maar iedereen gebruikt het nog steeds als maatstaaf, dus wel een handige vergelijking).
U.S. Agencies to say Bitcoins Offer Legitimate Benefits
http://www.bloomberg.com/...-legitimate-benefits.html
http://www.bloomberg.com/...-legitimate-benefits.html
BTCChina zit omgerekend ook al op $603. Bitstamp maakt nu ook grote sprongen. Net in 5 minuten $15 erbij. Jeumig!Avalaxy schreef op maandag 18 november 2013 @ 03:44:
Niet normaal... Zaten we net nog aan de $500, nu zitten we al bijna op $600 (ok, ok, Mt Gox, maar iedereen gebruikt het nog steeds als maatstaaf, dus wel een handige vergelijking).
Ik vind het allemaal wel heel erg snel gaan, een beetje te snel, zonder enige vorm van correctie. Afgelopen week goed bijverdiend met wat handel in bitcoins, maar heb nu al sinds de 400$+ niets meer gekocht en verkocht, puur omdat ik steeds een correctie verwachtte...
Dat is leuk wakker worden:

Benieuwd wat er vandaag weer gaat gebeuren...
Edit: Volgens mij mis ik een stukje grafiek in het plaatje

Benieuwd wat er vandaag weer gaat gebeuren...
Edit: Volgens mij mis ik een stukje grafiek in het plaatje
[ Voor 19% gewijzigd door leejoow op 18-11-2013 08:17 ]
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Zit hier al een tijdje te lurken en ben vorige week ook maar overstag gegaan om 2.0 btc aan te schaffen, easiest money I ever made
.
Maar wat ik me nou afvraag, misschien is het iets van de laatste tijd maar de koers bij MtGox is regelmatig hoger dan bijv. bij Bitstamp. Wat houdt iemand tegen om gewoon bij de ene in te slaan en direct te verkopen bij de andere? Je zou zeggen dat het alleen om die reden al veel dichter bij elkaar zou liggen.
Maar wat ik me nou afvraag, misschien is het iets van de laatste tijd maar de koers bij MtGox is regelmatig hoger dan bijv. bij Bitstamp. Wat houdt iemand tegen om gewoon bij de ene in te slaan en direct te verkopen bij de andere? Je zou zeggen dat het alleen om die reden al veel dichter bij elkaar zou liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2013 09:08 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heh dat was ik ja, bedanktJace / TBL schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:50:
Interview van Tros met iemand van bitonic
Na al het fucking retarded commentaar in de media over Bitcoin (ook met vermeende 'experts' wat in de praktijk communicatieve randdebielen bleken), eindelijk iemand die eens het gewoon snapt en fatsoenlijk antwoord kan geven![]()
@Komkommer: als jij het was, kudos, en anders voor je collega
Echt een correctie gaat er nog niet komen...er is teveel vraag naar BTC en te weinig aanbod...men gaat voorlopig nog wel even door met het opbieden. Daarbij is van het weekend bekend geworden dat er in China betaald kan gaan worden met BTC's om een huis te kopen. Bereid je maar voor op een 1000+ euro en als de hearing een beetje meezit is de plaats gemaakt voor de 10000+ euro.
Las ook van het weekend een artikel van een bekende goudgoeroe die 1BTC op 700 ounces goud schat. Dat betekent dus dat 1BTC een waarde KAN hebben van 1000000 euro. Een miljoen dus.
Deze boot strandt nog even niet...de ontwikkelingen gaan razend nu
Las ook van het weekend een artikel van een bekende goudgoeroe die 1BTC op 700 ounces goud schat. Dat betekent dus dat 1BTC een waarde KAN hebben van 1000000 euro. Een miljoen dus.
Deze boot strandt nog even niet...de ontwikkelingen gaan razend nu
Ik wil een paar bitcoins kopen, maar ze zijn nergens meer te krijgen lijkt het
Geen een Nederlandse site verkoopt ze nog en voor de Amerikaanse moet je eerst je paspoort laten controleren en daarna een bankoverschrijving doen, wat bij elkaar een aantal weken kan duren.
Is er geen andere manier om snel aan die dingen te komen?

Heeft ie dat al ooit gedaan dan (de laatste paar maanden)?W3ird_N3rd schreef op maandag 18 november 2013 @ 01:22:
[...]
Klopt, omdat ik niet weet wat het nieuws gaat zijn, maar ik verwacht dat de koers niet rustig door blijft kabbelen.
Groetjes, FaceDown.
Ik zat toevallig ook net even te kijken maar ik kon zo ook niks meer vindenWouter schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:40:
Ik wil een paar bitcoins kopen, maar ze zijn nergens meer te krijgen lijkt hetGeen een Nederlandse site verkoopt ze nog en voor de Amerikaanse moet je eerst je paspoort laten controleren en daarna een bankoverschrijving doen, wat bij elkaar een aantal weken kan duren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Blijven F5'en op bitonic, soms staan ze er weer even ;p
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb ze gister gehaald bij bitonic. Zonder (grote) fee, en ging lekker makkelijk. Uitbetalen heb ik nog niet gedaan natuurlijk, maar als ik alles mag geloven, gaat dat ook wel prima. En als ze er niet zijn, even wachten totdat ze er weer zijn
Bizar. Dat is het enige wat er in mijn hoofd rond gaat 
Ik zat net te kijken naar de grafiek op http://bitcoin.clarkmoody.com en er ging gewoon even een order van 417 stuks op $610 doorheen alsof het niets is.

Ik zat net te kijken naar de grafiek op http://bitcoin.clarkmoody.com en er ging gewoon even een order van 417 stuks op $610 doorheen alsof het niets is.
[ Voor 59% gewijzigd door pposthoorn op 18-11-2013 09:48 ]
Minen...dat gaat nu ineens best groot worden hahahaha...Wouter schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:40:
IMO om meteen al 1000 euro (geen dollar dus) te voorspelling zonder correcties is een beetje voorbarig. Ik ben long op bitcoin maar ik denk dat er zeker correcties zullen zijn van mensen die willen uitstappen.
Als in, ze zijn op. Volgens mij heeft dat te maken met wat ik net zei, de prijzen van bitonic en bitplaats liggen ook onder de koers van Mt Gox. Kwestie van veel inkopen en direct weer verkopen, tel uit je winstWouter schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:40:
Ik wil een paar bitcoins kopen, maar ze zijn nergens meer te krijgen lijkt hetGeen een Nederlandse site verkoopt ze nog

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als jij long bent op BTC dan zal je ook wel een orderboekje begrijpen..en wat lees je nu? Veel meer demand dan er verkocht wordt. Elke crash wordt opgevangen door de huidige demand. Vannacht was er een mini crash. Van 525 naar 470 en binnen een minuut weer op 520. Zeg het maarlieu10ant schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:50:
IMO om meteen al 1000 euro (geen dollar dus) te voorspelling zonder correcties is een beetje voorbarig. Ik ben long op bitcoin maar ik denk dat er zeker correcties zullen zijn van mensen die willen uitstappen.
We zullen moeten overstappen op mBTC en uBTC willen we het overzichterlijk houden.
Had dat nou niet gezegt, hij knalt gelijk van 619 naar 570Yzord schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:53:
[...]
Als jij long bent op BTC dan zal je ook wel een orderboekje begrijpen..en wat lees je nu? Veel meer demand dan er verkocht wordt. Elke crash wordt opgevangen door de huidige demand. Vannacht was er een mini crash. Van 525 naar 470 en binnen een minuut weer op 520. Zeg het maar
We zullen moeten overstappen op mBTC en uBTC willen we het overzichterlijk houden.
Yup lol....is de hearing al begonnen ofzopposthoorn schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:56:
[...]
Had dat nou niet gezegt, hij knalt gelijk van 619 naar 570
Geweldig dat Plus500 ook gewoon dicht zit nu, kan mijn posities niet verkopen...
MtGox heeft eeuwen (of preciezer: minstens 6 weken) nodig om euro's uit te betalen (dollars duurt nog langer). Ze hebben flink problemen met hun bank die vrijwel niets aan uitgaand transactievolume aankan. Om die reden zie je dat veel mensen die USD/EUR op Gox hebben dat ze terug willen, Bitcoins kopen op Gox en het dan maar elders laten uitbetalen voor USD/EUR, wat de prijs op Gox opdrijft..oisyn schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:06:
Om die reden kijk ik eigenlijk vooral naar de Bitstamp koers, zij zijn vergelijkbaar in volume met MtGox tegenwoordig, maar zitten in Slovenie en zijn snel met SEPA stortingen en uitbetalingen. Probleem daar is dat ze in het weekend geen stortingen verwerken (want banken zijn dicht), dus dat tijdens een koersstijging op MtGox / China in het weekend het even duurt voordat Stamp volgt. Daarom is er nu ook een groter prijsgat tussen MtGox/China en BitStamp.
Dit is toch wel één van de heftigste correcties van de laatste drie weken
Ja mooi huh...dat is een van de reden waarom ik er mee gestopt ben...wanneer de markt paniekerig is gooien hun de boel op slot en ben jij je poen gewoon kwijt als je geen stop loss hebt ingezet.m19 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:01:
Geweldig dat Plus500 ook gewoon dicht zit nu, kan mijn posities niet verkopen...
Gaat erg diep inderdaad.... Ik twijfel vooral heel erg hard of ik in moet stappen! Waar kun je nu snel bitcoins kopen?
Krabbelt wel weer op
Je moet ook niet verkopen nu. Dit is puur panic selling. Als de paniek voorbij is gaan mensen weer gunstig instappen en staat de koers zo weer op het 'oude' niveau. Probleem is als je die opwaartse beweging mist, je dus een hoop geld mis loopt.m19 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:01:
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Heel hard f5'en op Bitonic en hopen dat iemand stom genoeg is om te panic sellen. Ik zou bijna zelf weer serieus overwegen om te gaan speculeren (meer 'sit 'n hold' in dit geval), al had ik dat eigenlijk afgezworen nadat ik tijdens de bubbel van eerder dit jaar vrijwel al m'n inleg was verloren.
EDIT: Bitonic had net 4BTC, is nu nog een klein beetje van over. Alles opgekocht door Tweakers?
EDIT: Bitonic had net 4BTC, is nu nog een klein beetje van over. Alles opgekocht door Tweakers?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 10:06 ]
Ik heb net op 540 weer ingekocht na eigenlijk al een week zitten te twijfelen of ik in moest stappen.. ff afwachten of ie zo weer gaat stijgen of eerst nog iets meer inzakt..
Don't worry, die stijgt zo weer...er zijn er gewoon een paar bezig de koers te manipuleren
edit: 570 alweer...
edit: 570 alweer...
[ Voor 11% gewijzigd door Yzord op 18-11-2013 10:08 ]
Grappige dump, de prijs is weer terug op het niveau van 12 uur geleden... PANIEK!
Twijfelen = vaak te laat zijnMarce schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:05:
Ik heb net op 540 weer ingekocht na eigenlijk al een week zitten te twijfelen of ik in moest stappen.. ff afwachten of ie zo weer gaat stijgen of eerst nog iets meer inzakt..
Groetjes, FaceDown.
Iedere 30 seconden lijkt de prijs met minimaal 10 euro te verspringen, heel bizar om dit te zien; http://bitcoinity.org/markets/mtgox/EUR
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
En zo zie je maar...een crash wordt gewoon opgevangen door de demand die er op dat moment is. Advies is dus nog steeds KOPEN
Als de prijs nog op € 5.00 zou staan, dan keek je niet raar op van schommelingen met € 0.10DeMoN schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:09:
Iedere 30 seconden lijkt de prijs met minimaal 10 euro te verspringen, heel bizar om dit te zien; http://bitcoinity.org/markets/mtgox/EUR
Omdat jij bitcoins associeert met zo'n lage prijs lijkt het heel raar.
[ Voor 15% gewijzigd door rickiii op 18-11-2013 10:14 ]
Als dit koersmanipulatie is/was door een paar individuen, dan is dat natuurlijk schandalig van de ene kant. Je zal maar een stop loss order hebben die je hele voorraad dumpt, om vervolgens te zien dat de koers weer vrolijk omhoog knalt.
Van de andere kant; ook een 'leermomentje' voor day traders om niet te paniekerig te reageren. Dat is wel het positieve van deze actie.
Van de andere kant; ook een 'leermomentje' voor day traders om niet te paniekerig te reageren. Dat is wel het positieve van deze actie.
Groetjes, FaceDown.
Het heeft onderhand meer zin om te kijken naar de mBTC koers. Nu zo'n $0.51 op Bitstamp.
heren waar kan ik zo snel mogelijk litecoins kopen en verzenden naar mijn wallet bij btc-e.com ? het liefst met ideal.
Thanks voor de info, ook heel grappig om te zien hoe leerzaam het is om je met Bitcoin te bemoeien. Alleen daarom al leuk dat ik er eentje hebrickiii schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:12:
[...]
Als de prijs nog op € 5.00 zou staan, dan keek je niet raar op van schommelingen met € 0.10
Omdat jij bitcoins associeert met zo'n lage prijs lijkt het heel raar.
@sheepsonn, lol!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Of juist wel, zo groot mogelijk inkopen als die wat lager komtFaceDown schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:13:
Haha, ik had er 0.25 te pakkenVerwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:05:
Heel hard f5'en op Bitonic en hopen dat iemand stom genoeg is om te panic sellen. Ik zou bijna zelf weer serieus overwegen om te gaan speculeren (meer 'sit 'n hold' in dit geval), al had ik dat eigenlijk afgezworen nadat ik tijdens de bubbel van eerder dit jaar vrijwel al m'n inleg was verloren.
Daytraden is in deze markt vrijwel niet te doen, de koersschommelingen zijn groot en onvoorspelbaar. Daarnaast presteert Bitcoin op de langere termijn zo goed dat het haast onmogelijk is om de prestatie van een buy-and-hold strategie te verslaan.FaceDown schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:13:
Ik zat er straks aan te denken.. als dit zo doorgaat moet bijv de mBTC of microBTC toch wel de 'standaard' maat worden. Het is niet handig om een hamburger te moeten afrekenen in 0,0000001 BTC. Bovendien maakt het de BTC toegankelijker voor nieuwkomers. De huidige bedragen zijn toch wel afschrikwekkend (hoewel het in feite niks uit maakt natuurlijk).Jace / TBL schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:13:
Het heeft onderhand meer zin om te kijken naar de mBTC koers. Nu zo'n $0.51 op Bitstamp.
Groetjes, FaceDown.
Ach, het blijft een zenuwenspel. Beste is gewoon om een steady BTC te kopen of meerdere uiteraard, deze in een offline wallet te gooien en voor jezelf een doel te stellen ipv de hele dag naar de koers te kijken...scheelt stress. En je vooral niet inlaten op forextools
zojuist bitwallet gedownload op werkpc. maar kan niet online ermee.
kan ik nu wel al kopen met de code die bij de wallet zit ?
Neem gewoon Electrum
Zeker, maar de kans dat dat lukt (op een gunstig moment) is niet zo groot. Na de 'mini-crash' knalt de koers namelijk direct weer omhoog. De enige die er uiteindelijk beter van worden, zijn degenen die zelf de crash initieren, en vervolgens klaar staan om laag in te kopen.mat.hi.as schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:15:
[...]
Of juist wel, zo groot mogelijk inkopen als die wat lager komt
Groetjes, FaceDown.
Ja. Je wallet hoeft niet online te zijn, of uberhaubt ooit online te zijn geweest, om geldige bitcoin-adressen te genereren. Je kunt het adres dat de wallet heeft gegenereerd dus nu al gebruiken om bitcoins te ontvangen.the_assassin50 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:19:
zojuist bitwallet gedownload op werkpc. maar kan niet online ermee.
Als je wil controleren of het is aangekomen, kijk je op blockchain.info (zoek op jouw adres na een transactie).
Zelf ook maar ingestapt met 0,1 bitcoin. We zien wel wat het brengt ;-)
Nog maar eens mijn account op Mt.Gox bekeken en ik zie dit:
Geldt dit ook voor BTC withdrawals? Stel ik wil day-traden met BTC vs EUR of USD en dan de gemaakte winsten naar mijn eigen wallet sturen, lukt dit zonder verificatie?Attention Users: All withdrawals and deposits require account verification.
Volgens mij wel, zo kan je US Gov ook de tegenwallets registeren etc. etc.Hipska schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:24:
Nog maar eens mijn account op Mt.Gox bekeken en ik zie dit:
[...]
Geldt dit ook voor BTC withdrawals? Stel ik wil day-traden met BTC vs EUR of USD en dan de gemaakte winsten naar mijn eigen wallet sturen, lukt dit zonder verificatie?
Nog wel althans. Dus even wachten tot die senaat is gekalmeerd, en daarna komen Dark Wallet, CoinJoin, Zerocoin, etcYzord schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:28:
Volgens mij wel, zo kan je US Gov ook de tegenwallets registeren etc. etc.
bedankt voor de tips
heb zojuist wat BC aan kunnen schaffen
Nope, je moet je verificeren.Hipska schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:24:
Geldt dit ook voor BTC withdrawals? Stel ik wil day-traden met BTC vs EUR of USD en dan de gemaakte winsten naar mijn eigen wallet sturen, lukt dit zonder verificatie?
Als je wil traden zonder verificatie, dan moet je naar BTC-E gaan. USD/EUR deposits/withdrawals zijn daar moeizaam, maar als je er BTC instopt en er later (hopelijk) meer BTC uithaalt, dan hoort dit geen probleem te zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.