Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste
Acties:
  • 580.961 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij Kraken ook het orderbook bekijken van ripples en litecoins. Ik zie dat ik ze wel kan kopen, maar kan nergens het orderbook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Fornoo schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:04:
Maar wie gaat er in de toekomst voor zijn "lol" een supernode opzetten en bijhouden?

Ik geloof best dat er een aantal mensen zullen overblijven, maar zal dit geen effect hebben op de snelheid van de verificaties van de betalingen?
Nou is de snelheid van betalingen mijns inziens niet het grootste probleem bij een te grote blockchain. Het idee van Bitcoin is dat alle transacties zijn te controleren, maar om dat te doen moet de blockchain wel voor iedereen beschikbaar blijven. Nou draai ik zelf een aantal nodes, maar als steeds minder nodes de blockchain delen, dan moeten mijn nodes steeds meer data verstoken.

Dat is ook een van de redenen dat stichtingbitcoin.nl een node draait. Puur zodat de blockchain goed beschikbaar blijft voor iedereen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
komkommer schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:57:
[...] Puur zodat de blockchain goed beschikbaar blijft voor iedereen.
Met andere woorden:
Aan iedereen hier die investeert in Bitcoin, draai een node, daarmee versterk je het netwerk en geef je het waarde.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

rickiii schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:01:
[...]

Met andere woorden:
Aan iedereen hier die investeert in Bitcoin, draai een node, daarmee versterk je het netwerk en geef je het waarde.
Inderdaad! Meer nodes is meer beter!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

LED-Maniak schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:27:
Gebruiken mensen hier ook de ticker van bitstamp? https://www.bitstamp.net/api/ticker/

Ik krijg regelmatig de melding "
www.bitstamp.net
owner has denied your access to the site.
"

Na een tijdje werkt het dan weer. Op andere IP-Adressen hetzelfde geneuzel..
Ik heb een scriptje geschreven, nog niet goed getest en nog niet af:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
#!/bin/bash

#Example from ticker:
#{"high": "447.47", "last": "431.01", "timestamp": "1384623801", "bid": "431.01", "volume": "30668.69825743", "low": "390.00", "ask": "433.00"}

#Options: bitstamp-ticker high/last/bid/low/ask (pick one)

if  [ "$1" == "" ];
 then
 option="ask"
 else
 option=$1
 fi

clear

while [ "TRUE" ]
do
 ticker="`wget -qO- https://www.bitstamp.net/api/ticker/`"

availablecheck=$(echo ${ticker} | cut -c1)
  if [ "$availablecheck" == "{" ];
  then

# Somebody, please, write a regexp that selects the desired number..

rate="`echo $ticker | sed -e "s/.*$option//g"`"

# This just isn't right..

echo $rate
  oldrate=$rate
  sleep 1m
  clear

else
  echo $oldrate
  echo -e "\nTicker seems unavailable!"
  sleep 1m
  clear
  fi
done

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Wat zal de minimale hardware zijn om een node te draaien? Een klein apparaatje dat eventueel met een preloaded blockchain kan acteren als een goedkope en energiezuinige bitcoin-node, ik denk dat daar misschien wel vraag naar is. Of wellicht dat er weer partijen zijn die dat soort dingen wel wil verstrekken.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
In mijn XBT wallet staat een "default fee to include with transactions".
Ik begrijp dat ik dat betaald om mijn transacties (sneller) te laten verifiëren.

Wat ik me nu echter afvraag is wie dat geld krijgt? Op blockchain zie ik nl. ook transacties die 10.000+ keer confirmed zijn.

Mijn wallet client (Armory) draait achter de schermen zelf ook Bitcoin-Qt. Ben ik dan zelf ook bezig met zulke confirmaties van transacties?

Ik zou dit graag wat gedetailleerder willen snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
witchdoc schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:35:
In mijn XBT wallet staat een "default fee to include with transactions".
Ik begrijp dat ik dat betaald om mijn transacties (sneller) te laten verifiëren.
Wat ik me nu echter afvraag is wie dat geld krijgt?
Dat is beloning voor de miners.

Wat miners nou eigenlijk doen is het verzamelen en verifiëren van alle transacties sinds het laatst gevonden block. Deze transacties (met een extra transactie van de fees en 25BTC uit het niks voor zichzelf) stoppen ze in een nieuw block met een unieke referentie naar het vorige block en proberen een getal te vinden dat het antwoord is op een wiskundig algoritme. De eerste miner die dat gevonden heeft, stuurt dan dat block naar alle nodes in het netwerk en die verifiëren dan of dat getal klopt. Als het klopt accepteert iedereen het en gebruikt dat als uitgangspunt voor het volgende block. Daarom heet de gedistribueerde database die alle bitcoin transacties bevat, de blockchain.

Als er staat dat iets 100 keer een confirmatie heeft, wil het zeggen dat er sindsdien 99 blocks zijn gevonden voortbordurend op het initiële block met de bevestiging van jouw transactie. Oftewel, het is dan vrijwel onmogelijk dat jouw transactie teruggedaaid kan worden. Dat is vanaf 6 blocks al praktisch onmogelijk.
Mijn wallet client (Armory) draait achter de schermen zelf ook Bitcoin-Qt. Ben ik dan zelf ook bezig met zulke confirmaties van transacties?
Wat je met Bitcoin-QT doet is het ontvangen, verifiëren en doorsturen van alle transacties en blocks. Niet alles, maar jij houdt contact met een klein groepje nodes, zij houden weer contact met een groepje... etc. Zo de hele wereld rond.

Validatie ontstaat door consensus.

Ik raad je aan om YouTube: How Bitcoin Works Under the Hood te kijken voor een compleet beeld

[ Voor 48% gewijzigd door rickiii op 16-11-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
LED-Maniak schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:27:
Gebruiken mensen hier ook de ticker van bitstamp? https://www.bitstamp.net/api/ticker/

Ik krijg regelmatig de melding "
www.bitstamp.net
owner has denied your access to the site.
"

Na een tijdje werkt het dan weer. Op andere IP-Adressen hetzelfde geneuzel..
Wellicht loop je tegen de request-limiet aan? Je mag maximaal 600 API requests per 10 minuten doen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Bitstamp heeft de laatste tijd met erg grote regelmaat problemen met hun api helaas.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Rannasha schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:02:
[...]

Wellicht loop je tegen de request-limiet aan? Je mag maximaal 600 API requests per 10 minuten doen.
Nee, ik heb dezelfde melding gezien en ik heb echt geen 600 requests gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jeej!
weer iemand in V&A die blockerupters voor hoofdprijzen probeert te verkopen, het komt me de kont uit...
dit zou ik bijna oplichterij noemen, drie- en zeventig euro voor 3 erupters? Shove it up your ass please.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

Machine om je buitenlandse valuta restanten te wisselen naar oa bitcoin:
http://www.reddit.com/r/B..._box_in_istanbul_airport/
http://www.travelersbox.com/#wallet

[ Voor 10% gewijzigd door ikbenwouter op 16-11-2013 23:40 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

komkommer schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:02:
Wat zal de minimale hardware zijn om een node te draaien? Een klein apparaatje dat eventueel met een preloaded blockchain kan acteren als een goedkope en energiezuinige bitcoin-node, ik denk dat daar misschien wel vraag naar is. Of wellicht dat er weer partijen zijn die dat soort dingen wel wil verstrekken.
Zou dat niet gewoon kunnen op een Raspberry Pi? Het enige probleem is de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:32:
[...]

Zou dat niet gewoon kunnen op een Raspberry Pi? Het enige probleem is de opslag.
Nouja, het controleren van alle transacties kost ook wel redelijk wat processorkracht. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd op een rpi.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Wat ik ervan meeneem is dat die transactie fee nu nog vrij nutteloos is omdat ze toch nog die coins willen kraken momenteel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

Rannasha schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:49:
[...]

Het verdient zichzelf niet terug.

Een R7950 gebruikt 160W meer als er gemined wordt dan als hij idle is (http://www.tomshardware.c...iew-benchmark,3207-9.html), dat is ~320 euro op jaarbasis. Met 416 Mh/s heb je nu ruwweg een tienmiljoenste van de rekenkracht van het netwerk, dat betekent dat als de difficulty niet verder meer toeneemt, je in een jaar 0,13 BTC mined, een achtste van de kosten. En de difficulty zal zeker toenemen (de laatste maanden een verdubbeling per maand).

Overigens verbruikt een ASICMiner USB Block Erupter zo'n 2.5W voor een hashpower van 330 Mh/s. Het ding kost 2 tientjes om te kopen. En ze worden niet meer gemaakt, want ze zijn inmiddels, in ruim minder dan een jaar, achterhaald.

Als je zoiets vergelijkt met een high-end videokaart, dan geeft het goed aan hoe zinloos het is om Bitcoin te minen met gewone hardware. Met altcoins is wellicht nog wel wat winst te behalen, maar ook daar is de concurrentie groot.
ja precies zelf minen is echt de moeite niet meer alleen met gratis stroom . en zelfs dat levert nix op . de enige manier om met minen geld te verdienen zou een asic miner zijn , maar helaas gaat dat ook niet lukken want bedrijven als butterfly labs die die dingen produceren zijn de enige die er geld mee verdienen . waarschijnlijk maken ze die dingen vangen de poen en laten de miner lekker zelf lopen . na een aantal maanden als het niet meer zo rendabel is of als ze hun nieuwe miners zoals de 600 ghz miners hebben lopen sturen ze de oudere producten op. dus die producten verdienen zichzelf ook niet meer terug en de klant blijft met een waardeloos apparaat zitten die nix meer oplevert. dus het enige wat er over blijft is de bitcoins zo te kopen en te hopen dat ze meer waard worden .dus het blijft hoe dan ook een gok. :)

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

witchdoc schreef op zondag 17 november 2013 @ 00:28:
[...]

Wat ik ervan meeneem is dat die transactie fee nu nog vrij nutteloos is omdat ze toch nog die coins willen kraken momenteel :D
Nouja, miners kunnen transacties weigeren volgens mij.. Daarom ook dat een transactie zonder fee een eeuwigheid duurt om te confirmen.

Dus een kleine fee (incentive) om transacties te blijven verwerken is dan toch wel handig, maar dat hoeft niet meer dan een paar cent te zijn. De standaard fee begint met multibit b.v. nu relatief hoog te worden omdat de koers zo gestegen is, iets van 5 dollarcent nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die standaard fee zal dan wel gecorrigeerd worden lijkt me. Mtgox tikt bijna de 500 usd/btc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:36
hallo,

ben nieuw in de bitcoins wereld en heb even 3 vraagjes:
1. wie is het beste om te bitcoins te kopen / verkopen (bitstamp of kraken)
2. Laad je eerst geld op naar hun en kan je dan echt live aan die koers kopen of verkopen of zitten er vertragingen op ?
3. Heb een walleet bij blockchain en kan die gewoon voor beide gebruikt worden ?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:39:
Beide sites werken prima. Kraken heeft wat meer geavanceerde handelsfuncties, maar vrij weinig handelsvolume. Voor grotere hoeveelheden kun je beter bij Bitstamp terecht.
2. Laad je eerst geld op naar hun en kan je dan echt live aan die koers kopen of verkopen of zitten er vertragingen op ?
Je stort geld op de rekening van de exchange, dit wordt zodra het binnen is aan je account toegevoegd (bij Bitstamp duurde dit minder dan 24 uur bij mij). Op dat moment kun je live handelen.
3. Heb een walleet bij blockchain en kan die gewoon voor beide gebruikt worden ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

http://www.silverseek.com...ff-berwick-11th-annual-si

Dit filmpje vond ik zeker de moeite waard. De man praat eerst over de financiële problemen in de wereld en dat dit alleen maar erger blijft worden. Daarna verandert het onderwerp naar goud en Bitcoin waarbij hij de uitspraak doet dat (hij zegt niet wanneer) je niet gek moet staan te kijken als een BTC ooit meer dan een miljoen waard is. De man is erg anti-overheid en neemt geen blad voor de mond, zegt waar het op staat.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
DeMoN schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:11:
Jeff Berwick. De man is erg anti-overheid en neemt geen blad voor de mond, zegt waar het op staat.
Ja hij komt met enige regelmaat in het nieuws en verschillende podcast interviews.
Meest recent gisteren nog: YouTube: Jeff Berwick on Fox Business: Is Bitcoin the currency of the future?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:39:
hallo,

ben nieuw in de bitcoins wereld en heb even 3 vraagjes:

Thnx
Ik handel via BTC-E, heb daar ook mijn wallet en als ik extra geld wil inleggen of opnemen doe ik dat via bitonic.nl.
Ik vind dit zeer handig werken en de handel is realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Bitonic rekent toch behoorlijk wat kosten? Ik keek pas om een aankoop te doen maar het was zo'n 20 euro per BTC meer.

Ik ben overigens benieuwd wat de prijs nog gaat doen. 465 dollar alweer.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
En de 500$ grens is ook doorbroken op Mt.Gox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Maar waar komt dit door? Ik neem aan hamsteren(dat kon je uit de getallen opmaken toch?). Dan zou je verwachten dat zodra iemand een volume verkoopt, dat het ook weer hard naar beneden gaat.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Krijg je op elke bitcoin handelsite een eigen walletnummer? Ik heb bijv bitcoins op localbitcoins.com en wil deze (misschien) verhuizen naar bitstamp. Dat kan dus gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanitygen uitgecheckt vanaf github (de master) en gecompileerd op m'n Mint/Ubuntu distro. Voor diegene die willen weten hoe:

# Uitchecken en bouwen (kan zijn dat er nog wat overige packages nodig zijn)
sudo apt-get install libpcre3-dev libssl-dev make git
git clone https://github.com/samr7/vanitygen.git
cd vanitygen
make

# genereer een bitcoin pair, beginnende met 1GoT :+
./vanitygen 1GoT

# genereer een litecoin pair, beginnende met Lgot
./vanitygen -X 48 Lgot

Om te kijken de private/public keys kloppen kun je een private key invoeren op bv http://brainwallet.org/ (let op gebruik puur om te testen of vanitygen correct werkt, daarna het keypair discarden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Ik kan bitonic niet gebruiken want woon in Belgie en kan dus niet storen via ideal :-(

Maar bedankt voor de info.
Ernemmer schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:31:
[...]

Ik handel via BTC-E, heb daar ook mijn wallet en als ik extra geld wil inleggen of opnemen doe ik dat via bitonic.nl.
Ik vind dit zeer handig werken en de handel is realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ook al woonde je in nederland.. de bitcoins zijn op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Voor vandaag dan :-)
LED-Maniak schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:32:
Ook al woonde je in nederland.. de bitcoins zijn op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
En waarom is bij MT GOX de waarde van een BTC nog hoger ?
Is het niet handiger om dan te kopen bij Bitstamp en te verkopen bij MT GOX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:50:
En waarom is bij MT GOX de waarde van een BTC nog hoger ?
Is het niet handiger om dan te kopen bij Bitstamp en te verkopen bij MT GOX ?
Bij MtGox duurt het minstens 6 weken om je geld op je rekening gestort te krijgen.

Als kopen op Bitstamp en verkopen op MtGox een makkelijk proces zou zijn geweest, dan was het huidige prijsverschil allang teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Arbitrage trading. Ja, dat kan uit. Probleem is dat je meerdere malen je geld heen en weer moet sturen. Naast dat hier kosten aan zitten, is Mt. gox ook niet de snelste met uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Nu bitonic.nl depleted is, waar is het volgens jullie daarna het makkelijkst om aan een BTC te komen?

Tijdens de snelle stijging begin dit jaar een gekocht, maar daarna stortte het in. Ding bewaard tot 2 weken geleden, toen was ie weer op hetzelfde punt. Mensen spraken weer over een crash, ik besloot quitte te spelen. Maar toch, als ik nu de trends zie dan geloof ik dat het veel meer waard gaat worden, daarom wil ik er eentje achterhouden, voor het geval dat. bitonic.nl was heerlijk simpel, vast niets vergelijkbaars?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
ah ok,

en waar betaal je nu kosten op bij Bitstamp, 0,50% per order (enkel buy of ook sell ??? )volgens mij
en om naar bitcoins wallet om te zetten is gratis volgens mij ?
Of als je laat uitbetalen enkel die 0,90 euro ?

want van die kosten snap ik niet geheel goed :-)
Rannasha schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:52:
[...]

Bij MtGox duurt het minstens 6 weken om je geld op je rekening gestort te krijgen.

Als kopen op Bitstamp en verkopen op MtGox een makkelijk proces zou zijn geweest, dan was het huidige prijsverschil allang teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
DeMoN schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:55:
Nu bitonic.nl depleted is, waar is het volgens jullie daarna het makkelijkst om aan een BTC te komen?

Tijdens de snelle stijging begin dit jaar een gekocht, maar daarna stortte het in. Ding bewaard tot 2 weken geleden, toen was ie weer op hetzelfde punt. Mensen spraken weer over een crash, ik besloot quitte te spelen. Maar toch, als ik nu de trends zie dan geloof ik dat het veel meer waard gaat worden, daarom wil ik er eentje achterhouden, voor het geval dat. bitonic.nl was heerlijk simpel, vast niets vergelijkbaars?
Heb ook al rond zitten neuzen. Je hebt btc direct en btc next, maar die hebben al tijden geen voorraad meer. Bij bitonic moet je er nu snel bij zijn want elke munt die binnenkomt vliegt gelijk weer de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even m'n wallet geladen en blijk gewoon 1 BTC te hebben die ik ooit 2 jaar geleden eens gemined heb, denk dat ik t maar gewoon bewaar voor t geval het over 20 jaar ineens vet veel waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:56:
ah ok,

en waar betaal je nu kosten op bij Bitstamp, 0,50% per order (enkel buy of ook sell ??? )volgens mij
en om naar bitcoins wallet om te zetten is gratis volgens mij ?
Of als je laat uitbetalen enkel die 0,90 euro ?

want van die kosten snap ik niet geheel goed :-)

[...]
Bij Bitstamp gaat het om het USD-volume van de afgelopen 30 dagen: https://www.bitstamp.net/fee_schedule/

Geld storten via SEPA-overboekeing is idd gratis en uitbetalen €0,90 per transactie.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Gaat dit er direct af of moet je dat nadien nog betalen ? enk is dat enkel voor buy of ook voor sell orders ?

En overboeken naar men wallet is gratis of telt dat ook mee in dat volume ?
Tourniquet schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:00:
[...]

Bij Bitstamp gaat het om het USD-volume van de afgelopen 30 dagen: https://www.bitstamp.net/fee_schedule/

Geld storten via SEPA-overboekeing is idd gratis en uitbetalen €0,90 per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Van Bitonic.nl:
Wanneer kan ik weer bitcoins kopen/verkopen?
Wegens de enorm toegenomen vraag zijn wij niet altijd in staat de voorraad op peil te houden. We kunnen geen precies antwoord geven op deze vraag: op het moment dat wij weten dat we weer bitcoins hebben, kunt u ze ook vrijwel meteen kopen. Over het algemeen komen er regelmatig kleine hoeveelheden binnen, hou de site dus in de gaten! Wanneer er grote voorraden arriveren zullen wij dit doorgaans melden op Twitter.

Helaas zijn banken soms traag waardoor het regelmatig voorkomt dat we tegelijkertijd ook geen bitcoins kunnen inkopen. Wij kopen alleen bitcoins in wanneer we het ook daadwerkelijk kunnen uitbetalen. Indien u het niet erg vind om iets langer te wachten op uw uitbetaling, neem dan even contact op.

Omdat het betalingsverkeer tussen banken in het weekend en tijdens feestdagen volledig stilligt, kan het voorkomen dat onze buffer dan opdroogt. In zo'n geval kunnen we die over het algemeen in de loop van de eerstvolgende werkdag weer aanvullen.
Dat laatste is natuurlijk best wel waar, even niet bij stilgestaan. Morgen zul je sowieso meer kans maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Is maar goed ook, want de prijs is alweer met 10+ dollar gezakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

In plaats van pepernoten kun je dit jaar voor Sinterklaas ook vragen om een goed gevulde paperwallet.
http://bitaddress.org/

Of strooi ze zelf rond als kado :)

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

LED-Maniak schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:10:
Is maar goed ook, want de prijs is alweer met 10+ dollar gezakt ;)
Idd.. op het moment dat mtGox de 500 USD aantikte. Toch die psychologische grens.... ;)

Dit hele Bitcoin gebeuren is overigens wel iets waar je de hele dag mee in je hoofd kan rondlopen en waar andere mensen niets van begrijpen. Die begrijpen niet waar je je druk om maakt. Ik denk me echter te beseffen dat dit een unieke tijd is en een begin van misschien wel een nieuw cryptocurrency-tijdperk wat zich nu rap steeds mainstreamer aan het ontwikkelen is.

Zo had ik 6 jaar geleden als een van de weinige een smartphone en zocht ik op een verjaardag wat voetbaluitslagen op. Iedereen was verbaasd want 'doe je dat nou echt via internet op je mobiel???'. 6 jaar... Waar staat Bitcoin over 6 jaar.
Ik weet het zeker, ik moet er (weer) een hebben! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

DeMoN schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:17:
[...]
Zo had ik 6 jaar geleden als een van de weinige een smartphone en zocht ik op een verjaardag wat voetbaluitslagen op. Iedereen was verbaasd want 'doe je dat nou echt via internet op je mobiel???'. 6 jaar... Waar staat Bitcoin over 6 jaar.
Ik weet het zeker, ik moet er (weer) een hebben! :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0u0RQk2Z1-o]

Bitcoin zit nu in 1997 denk ik... ;)
"Heeft u een bitcoin-wallet?" 95% van de mensen weet nu nog niet eens wat het is.

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste bezwaar van Bitcoin vind ik nog wel dat het betalingsverkeer gewoon te traag is om de wereld over te kunnen nemen. Als je iets fysieks in een webshop koopt maakt het misschien niet zoveel uit, de post doet er toch al lang over, maar als ik iets digitaals koop (een HumbleBundle of een Tweakers-abo bijvoorbeeld), dan wil ik dat binnen een minuut hebben.
In het huidige systeem kan dat prima, juist doordat het betaalverkeer gecentraliseerd is bij de banken. Op basis van vertrouwen kunnen de verkoper en de klant er vanuit gaan dat het aan de geldkant goed zit en het product uitwisselen, nog voordat de verkoper daadwerkelijk het geld op zijn rekening heeft.

Met BTC moet je, wat is het, een uur wachten voordat het groene licht gegeven wordt? Dan koop ik nu dus een game, maar kan ik 'm pas over een uur spelen. Dat is een hele stap terug naar mijn mening en eigenlijk gewoon onacceptabel. Nu weet ik niet of er een altcoin is die wel overschrijvingen binnen een minuut (liever: enkele seconden) kan bevestigen, maar ik denk dat ik daar dan liever mijn geld op in zet dan op BTC (als we het over de lange termijn hebben)

EDIT: Om nog maar te zwijgen over wanneer je je boodschappen in de supermarkt wilt betalen. Dat gaat gewoon niet als je zo lang moet wachten tot 'het netwerk' de betaling accepteert.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:48:
Het grootste bezwaar van Bitcoin vind ik nog wel dat het betalingsverkeer gewoon te traag is om de wereld over te kunnen nemen. Als je iets fysieks in een webshop koopt maakt het misschien niet zoveel uit, de post doet er toch al lang over, maar als ik iets digitaals koop (een HumbleBundle of een Tweakers-abo bijvoorbeeld), dan wil ik dat binnen een minuut hebben.
In het huidige systeem kan dat prima, juist doordat het betaalverkeer gecentraliseerd is bij de banken. Op basis van vertrouwen kunnen de verkoper en de klant er vanuit gaan dat het aan de geldkant goed zit en het product uitwisselen, nog voordat de verkoper daadwerkelijk het geld op zijn rekening heeft.

Met BTC moet je, wat is het, een uur wachten voordat het groene licht gegeven wordt? Dan koop ik nu dus een game, maar kan ik 'm pas over een uur spelen. Dat is een hele stap terug naar mijn mening en eigenlijk gewoon onacceptabel. Nu weet ik niet of er een altcoin is die wel overschrijvingen binnen een minuut (liever: enkele seconden) kan bevestigen, maar ik denk dat ik daar dan liever mijn geld op in zet dan op BTC (als we het over de lange termijn hebben)

EDIT: Om nog maar te zwijgen over wanneer je je boodschappen in de supermarkt wilt betalen. Dat gaat gewoon niet als je zo lang moet wachten tot 'het netwerk' de betaling accepteert.
Dit is niet helemaal waar.

Zodra je een betaling doet zal 1 node die sowieso al controleren op double spending en de ontvangende kant kan dit direct zien. Hoewel dit technisch gezien te neppen valt is dat veel te ingewikkeld voor een game of Tweakers-abo. De "waarde" van zulke digitale goederen is toch al nihil (en in geval van online games en abo: kan weer worden afgenomen) dus is het geen probleem om direct te leveren. En bijvoorbeeld HumbleBundle doet dat dan ook gewoon.

Het netwerk mined iedere 10 minuten een block. Binnen 10 minuten heb je normaal dus 1 confirmation. Om vanaf dat punt een transactie nog terug te draaien heb je heel veel dure hardware nodig (ASIC miners) om een block voor te kunnen liggen. Doet dus niemand voor honderd euro aan boodschappen. Maar toegegeven, 10 minuten is in die situatie alsnog te lang.

Toch is het niet vreemd om te verkopen op basis van vertrouwen. Creditcards en cheques zijn ook terug te draaien of kunnen ongeldig blijken. Misschien komt het gewoon door het Nederlandse spreekwoord: "boter bij de vis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
In de praktijk kan dit ook prima. De veelgenoemde "6 confirmations" als grens voordat je coins al verzonden kunt beschouwen is gebaseerd op theoretische aannames en niet op de werkelijkheid. Nodes nemen een transactie alleen aan als deze geldig is en geen coins spendeert die al gespendeerd zijn. Ook al is een transactie nog niet in een blok opgenomen (=geconfirmed), dan zal deze nog steeds meegenomen worden bij de eerdergenoemde check of coins al gespendeerd zijn.

Dat betekent dat als ik mijn coins op 2 plekken wil uitgeven, ik dat heel goed moet timen en het liefst de transacties moet doen op plaatsen die qua internet-latency ver uit elkaar liggen. Voor een gratis broodje bij de bakker is dit dus absoluut niet de moeite waard. Dergelijke aankopen kunnen prima gedaan worden zonder dat er confirmations zijn van de transactie. Bij digitale aankopen kun je dit ook doen en eventueel de key of license achteraf intrekken als er toch een double-spend is geweest.

Bij grotere aankopen, zoals een auto, is het wachten wel de moeite waard. Maar ook daar hoef je geen uur (6 confirmations) te wachten. Veel websites accepteren tegenwoordig grote transacties al met 3 of minder confirmations.

In de toekomst kun je je een point-of-sale systeem voorstellen dat de transacties doorstuurt naar alle grote mining pools. De kans dat je dan je supermarkt-aankoop nog kunt double-spenden is heel erg klein, zelfs als je goed je best doet.
Nu weet ik niet of er een altcoin is die wel overschrijvingen binnen een minuut (liever: enkele seconden) kan bevestigen, maar ik denk dat ik daar dan liever mijn geld op in zet dan op BTC (als we het over de lange termijn hebben)
Er zijn altcoins met kortere block-tijden (volgens mij is vrijwel iedere altcoin dat), maar wat de boel veilig maakt is niet het aantal blocks dat gemined is sinds de transactie, maar de verstreken tijd. Altcoins met supersnelle blocks bieden dan ook geen extra veiligheid.

Kortom: Het veel genoemde "6 blokken" is een theoretische waarde die leuk is voor vrijwel absolute zekerheid. In de praktijk is 1 blok meer dan genoeg en hoef je in veel gevallen niet eens op het eerste blok te wachten als je redelijk goed verbonden bent met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Heb je wel eens geprobeerd hoe het werkt, in de praktijk met Bitcoin een Humble Bundle kopen? Zodra ze je transactie zien (vrijwel direct dus, veel minder dan een minuut) krijg je meteen je bundle. Nul confirmations nodig. Thuisbezorgd doet het ook zo trouwens.

Dat kan ook makkelijk bij dat soort bedragen, want als een transactie er geldig uitziet (d.w.z. van een adres waar genoeg coins op staan en waar vandaan niet ook al een andere transactie nog pending is waardoor er niet genoeg coins over zouden blijven) kun je er al 99.9% zeker van zijn dat het goed zit. Eventuele pogingen om daarmee te cheaten (wat dus pas aan het licht zou komen doordat zo'n transactie nooit geconfirmed wordt) kosten in de praktijk veel meer geld dan het oplevert, want dan moet je al hele rare dingen uithalen met gespoofde blocks minen (die dan later door het netwerk worden geforked door correcte blocks) waar je *heel veel* dure rekenkracht voor nodig hebt.

Dus als bakker of supermarkt of humble bundle of pizzaverkoper kun je makkelijk transacties accepteren met 0 confirmations. Totaal verwaarloosbaar risico. Pas als we het gaan hebben over auto's of huizen (of deposits naar een exchange van honderden BTCs) is het terecht dat er even 3-6 confirmations worden afgewacht.
Om nog maar te zwijgen over wanneer je je boodschappen in de supermarkt wilt betalen. Dat gaat gewoon niet als je zo lang moet wachten tot 'het netwerk' de betaling accepteert.
Daar hoef je dus niet op te wachten. Gewoon -bleep- klaar, meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik denk dat er wel een markt is voor wallets met een double-spend alert. Op die manier kun je binnen enkele seconden, hooguit minuten, herkennen wanneer iemand iets probeert dubbel uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik weet dat de developpers daar ook al mee bezig zijn. In de tussentijd draaien wij dus zelf meerdere nodes over de wereld om dat risico tot het minimum te beperken.

Het blijft echter wel lastig hoor. Recent duurde het heel lang voordat transacties zonder fee in een block werden opgenomen. Na 48 uur begonnen de mempools de transactie alweer te vergeten (lang leven blockchain.info....), dus dat was voor ons zaak om de transacties "levend" te houden.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
komkommer schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:32:
Ik weet dat de developpers daar ook al mee bezig zijn. In de tussentijd draaien wij dus zelf meerdere nodes over de wereld om dat risico tot het minimum te beperken.

Het blijft echter wel lastig hoor. Recent duurde het heel lang voordat transacties zonder fee in een block werden opgenomen. Na 48 uur begonnen de mempools de transactie alweer te vergeten (lang leven blockchain.info....), dus dat was voor ons zaak om de transacties "levend" te houden.
Je URL in je handtekening werkt niet naar de merchant informatie.

Werken jullie ook met Woocommerce? Is het zonder kennis via jullie eenvoudig om bitocins te accepteren in WooCommerce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jace / TBL schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:21:

Dat kan ook makkelijk bij dat soort bedragen, want als een transactie er geldig uitziet (d.w.z. van een adres waar genoeg coins op staan en waar vandaan niet ook al een andere transactie nog pending is waardoor er niet genoeg coins over zouden blijven) kun je er al 99.9% zeker van zijn dat het goed zit.
Ik had me niet gerealiseerd dat je voor die eerste bevestiging ook al veel zekerheid kunt hebben en dat het (te)veel moeite kost dit te omzeilen. Ik had het me makkelijker voorgesteld en dan waren er vast genoeg mensen geweest die even een gratis broek op zouden willen halen in de winkel. Gehackte OV-chipkaarten, ook niet de meest waardevolle dingen, waren ook een tijdje redelijk populair, toch? ;)

De anonimiteit van BTC is dus niet echt een veiligheidsrisico, gelukkig maar. Als heel de wereld nou even jullie posts leest kan het totale vertrouwen weer wat omhoog en kunnen we eindelijk definitief door die $500 (Gox) heen. Ik ben toch maar weer eventjes ingestapt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Damocles.NL schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:34:
[...]
Je URL in je handtekening werkt niet naar de merchant informatie.
Ah, bedankt voor het melden!
Werken jullie ook met Woocommerce? Is het zonder kennis via jullie eenvoudig om bitocins te accepteren in WooCommerce?
Om dit topic een beetje schoon te houden is het denk ik netter als je ons even mailt met deze vraag.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ook een erg interessante video: (wel om de achtergrondherrie heenluisteren, is opgenomen in een restaurant)

"If you look at Bitcoin as money for the internet, you are missing the big picture. Bitcoin is the internet of money"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
komkommer schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:44:
[...]

Ah, bedankt voor het melden!

[...]

Om dit topic een beetje schoon te houden is het denk ik netter als je ons even mailt met deze vraag.
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Loopt echt bizar hard op bitonic.nl na een paar keer proberen toch nog 1,1 BTC weten te bemachtigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Een andere vraag naar aanleiding van YouTube: BitCoin Ponzi Scheme, ik begrijp dat ongeveer de helft van de bitcoins zijn gemined in de eerste paar jaar, voor het populair was. De vroeger miners zijn nu (als ze het niet hebben uitgegeven) miljonairs.

Waarom is het systeem niet zo opgezet om de coins veel geleidelijker vrij te geven? Early adopters zouden nog steeds een voordeel hebben, maar de coins zouden geleidelijker over meer mensen verdeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
W3ird_N3rd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:04:
Een andere vraag naar aanleiding van YouTube: BitCoin Ponzi Scheme, ik begrijp dat ongeveer de helft van de bitcoins zijn gemined in de eerste paar jaar, voor het populair was. De vroeger miners zijn nu (als ze het niet hebben uitgegeven) miljonairs.

Waarom is het systeem niet zo opgezet om de coins veel geleidelijker vrij te geven? Early adopters zouden nog steeds een voordeel hebben, maar de coins zouden geleidelijker over meer mensen verdeeld worden.
De vroege goudzoekers, of de vroege registreerders van populaire domeinnamen, of de vroege kopers van aandelen Google, zijn ook multimiljonair geworden. Mee eens dat het ook wel wat geleidelijker had gekund, maar zo werkt het op zich met early adopters. En niemand had toen verwacht dat het zo'n vaart zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
De makers van Zerocoin (http://zerocoin.org/) hebben via Twitter aangegeven een nieuwe versie te hebben ontwikkeld waarbij het grootste bezwaar van proof sizes met 98% is gereduceerd. Ze zijn nog bezig met het opschonen van de code en zullen het over een paar maanden vrijgeven als altcoin.

[ Voor 16% gewijzigd door rickiii op 17-11-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
rickiii schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:10:
De makers van Zerocoin (http://zerocoin.org/) hebben via Twitter aangegeven een nieuwe versie te hebben ontwikkeld waarbij het grootste bezwaar van proof sizes met 98% is gereduceerd. Ze zijn nog bezig met het opschonen van de code en zullen het over een paar maanden vrijgeven als altcoin.
Nice! Prima zaak als dit goed van de grond komt. Zerocoin is trouwens niet zozeer een altcoin, maar meer een protocol bovenop Bitcoin, om bitcoins te kunnen mixen zonder op een escrow of derde partij o.i.d. te hoeven vertrouwen. Lijkt me een welkome aanvullen.

Overigens zie ik meer heil in CoinJoin, maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

W3ird_N3rd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:04:

Jaarlijks komen er nu nog steeds 10 procent munten bij, wat toch wel veel is. De oorspronkelijke maker van Bitcoin heeft heel veel waardes met de natte vinger ingesteld, waarvan een groot deel heel erg ok blijkt te zijn. Ook met de block rewards valt het mee imo. Starten met 25 BTC/block en dubbel zo lang wachten met het halveren van de beloning was misschien beter geweest, maar goed, dan zat hij er slechts een factor twee naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jace / TBL schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:08:
[...]

De vroege goudzoekers, of de vroege registreerders van populaire domeinnamen, of de vroege kopers van aandelen Google, zijn ook multimiljonair geworden. Mee eens dat het ook wel wat geleidelijker had gekund, maar zo werkt het op zich met early adopters. En niemand had toen verwacht dat het zo'n vaart zou lopen.
Klopt, maar early adopters hebben normaal niet meteen 50% van de wereldvoorraad in handen. Bijvoorbeeld 10% was ook mogelijk geweest en had misschien tot iets minder speculatie kunnen leiden.

Aan de andere kant, dit was waarschijnlijk ook niet zo makkelijk te voorspellen in 2009. Maar het doet je wel afvragen wat ze in het filmpje zeggen over een ponzi-achtig scheme waarbij de bedenkers uiteindelijk uitcashen.

Aan de andere kant, je kan helemaal niet op grote schaal uitcashen. Als je nu 200 bitcoins in één keer zou dumpen flikkert de koers waarschijnlijk als een malle naar beneden. En als de early adopters/ontwerpers geleidelijk zo nu en dan een paar duizend euro cashen vind ik eigenlijk dat ze het gewoon verdiend hebben ook..

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 17-11-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:25:
[...] Zerocoin is trouwens niet zozeer een altcoin, maar meer een protocol bovenop Bitcoin...
Zo was het bedoeld, maar in discussies met Bitcoin ontwikkelaars kwamen ze niet veel verder en hebben nu besloten om een altcoin uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
rickiii schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:09:
Zo was het bedoeld, maar in discussies met Bitcoin ontwikkelaars kwamen ze niet veel verder en hebben nu besloten om een altcoin uit te brengen.
Oh ok, dat heb ik dan gemist. Nou ja, werkt ook op zich, en uiteindelijk was het ook niet zo wenselijk dat er een fork moest komen of wat (kleine) wijzigingen in het protocol.

Wat is het idee nu, dat je bitcoins kunt swappen naar zerocoins, en daarna weer terug, en door de opzet van Zerocoin bestaat er geen link meer tussen je oude en nieuwe bitcoins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
rickiii schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:09:
[...]

Waar is die altcoin te vinden? Of is die nog niet beschikbaar?
Op de site van zerocoin staat namelijk alleen een request om het protocol toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:40:
[...] Wat is het idee nu, dat je bitcoins kunt swappen naar zerocoins, en daarna weer terug, en door de opzet van Zerocoin bestaat er geen link meer tussen je oude en nieuwe bitcoins?
Ja inderdaad.
Lees anders ook even de website.
How Zerocoin works

Zerocoin operates like a distributed laundry where the laundry is implemented within the Bitcoin network itself.

Zerocoin achieves this by creating a separate anonymous currency that operates side-by-side with traditional Bitcoin on the block chain. Zerocoins can be thought of literally as coins. They’re issued in a fixed denomination (for example, 1 BTC), and any user can purchase a zerocoin in exchange for the correct quantity of bitcoin. This purchase is done by placing a special new “Zerocoin Mint” transaction into the block chain.

Once a Mint transaction has been accepted by the Bitcoin peers, the same user can redeem her zerocoin back into bitcoins. She simply embeds a (preferably new) destination Bitcoin address into a “Zerocoin Spend” transaction, then sends it into the network. If the transaction checks out, the Bitcoin peers will treat it just like a normal Bitcoin transfer – meaning that she’ll receive the full bitcoin value of the coin (minus transaction fees) at the destination address.

The key to this process is to ensure that the bitcoins received at the end of this process are completely unlinked to the bitcoins that were used in the beginning. This is accomplished using a variety of cryptographic components, including digital commitments and zero-knowledge proofs. The end result is that it is mathematically infeasible to link the particular bitcoins used at the beginning and end of this process, other than through educated guesswork.

For a more detailed explanation of the Zerocoin system you can see the original research paper or this blog post that gives a high-level summary.
Afbeeldingslocatie: http://zerocoin.org/media/images/zerocoin_blockchain.png

Je kunt ook deze video kijken voor een introductie (deel voor Zerocoin begint op ongv 32min)
LED-Maniak schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:53:
[...] Waar is die altcoin te vinden? Of is die nog niet beschikbaar?
Op de site van zerocoin staat namelijk alleen een request om het protocol toe te voegen.
LED-Maniak schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:53:
[...]
Waar is die altcoin te vinden? Of is die nog niet beschikbaar?
Die zal ergens in de komende maanden worden uitgebracht. Ze zijn nu vooral bezig met opschonen van de code.
We're going to release it as an alt-coin. It will take a few months to get it to that point. Bitcoin can do what it wants.
Zie deze tweet van Matthew Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
Zo, ook maar eens 0.13370581 BTC gekocht! Had natuurlijk al veel eerder gemoeten, maar helaas heb ik nu pas besloten om het te doen. Agh, ik zie het vanzelf wel. Op een of andere minesite had ik van een paar jaar geleden nog 0.00xx bitcoin, maar omdat ze niet uitbetalen onder de 0.01 schiet dat ook niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0.1337 is dat toeval? ;)

Ik heb zelf maar ff wat LTC en NMC gehaald, je weet maar nooit wat die paar tientjes later terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:43:
0.1337 is dat toeval? ;)

Ik heb zelf maar ff wat LTC en NMC gehaald, je weet maar nooit wat die paar tientjes later terugverdienen.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om LTC te kopen. Nergens waar ik die gewoon met iDeal/PayPal kan kopen? Via de exchanges wordt ik nog niet veel wijzer helaas. Dit terwijl ik toch al redelijk wat ingelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Damocles.NL schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:44:
[...] Ik krijg het maar niet voor elkaar om LTC te kopen. Nergens waar ik die gewoon met iDeal/PayPal kan kopen? Via de exchanges wordt ik nog niet veel wijzer helaas. Dit terwijl ik toch al redelijk wat ingelezen heb.
http://www.litecoins.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:54
Best redelijk aan de prijs, je kunt gewoon een BTC kopen (of een deel daarvan) en dan via btc-e litecoins kopen, zijn ze omgerekend €3.18/stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Ik voerde 50 euro in bij bitonic, en het werd 0.13370 nog wat. Dus ik vond het mooier om 0.1337 ervan te maken :+. Hoelang duurt het eigenlijk voordat ze in je wallet komen? Op de site van bitonic stond dat je zoveel bevestigingen moet krijgen, en die heb ik ondertussen. Maar ik heb mn BTC nog niet in mn wallet/client (MultiBit op Mac)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
mat.hi.as schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:46:
[...]

Ik voerde 50 euro in bij bitonic, en het werd 0.13370 nog wat. Dus ik vond het mooier om 0.1337 ervan te maken :+. Hoelang duurt het eigenlijk voordat ze in je wallet komen? Op de site van bitonic stond dat je zoveel bevestigingen moet krijgen, en die heb ik ondertussen. Maar ik heb mn BTC nog niet in mn wallet/client (MultiBit op Mac)?
MultiBit pikt soms de transacties niet op. Gebruik even de "Reset Blockchain and Transactions" optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Litecoins lijkt me ook wel een leuke optie, die zijn tenminste nog te betalen. Maar een normale litecoin wallet is er nog niet? Google levert geen duidelijke grote site op.

edit: al gevonden, heb btc-e gebruikt. Ga denk ik die site gebruiken als mn wallet omdat het alle vormen van coin accepteert.

[ Voor 27% gewijzigd door Basekid op 17-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Waarom zou je nu LTC willen kopen?

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/031x0K2j073A/Schermafbeelding%202013-11-17%20om%2020.06.21.png

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Omdat ie nu lekker laag staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ernemmer schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:07:
[...]

Omdat ie nu lekker laag staat
Buy the dip strategie? Zou kunnen, maar ik zou m'n geld nu vooral op BTC zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Tourniquet schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:08:
[...]

Buy the dip strategie? Zou kunnen, maar ik zou m'n geld nu vooral op BTC zetten. :P
Met de hoge prijs van dit moment nog kopen? Ik heb 1 BTC, twijfel om op dit moment nog bij te kopen. Ik kan het geld wel missen, maar ben bang dat hij komende week naar beneden gaat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Rannasha schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:52:
[...]

MultiBit pikt soms de transacties niet op. Gebruik even de "Reset Blockchain and Transactions" optie.
Bedankt. Dat heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Basekid schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:55:
Litecoins lijkt me ook wel een leuke optie, die zijn tenminste nog te betalen. Maar een normale litecoin wallet is er nog niet? Google levert geen duidelijke grote site op.

edit: al gevonden, heb btc-e gebruikt. Ga denk ik die site gebruiken als mn wallet omdat het alle vormen van coin accepteert.
Bitcoin is net zo betaalbaar als Litecoin. Het hele idee van digitale currencies is dat je ze probleemloos op kunt delen. Je kunt net zo makkelijk voor 10 euro aan Bitcoin kopen als je voor 10 euro aan Litecoin kunt kopen.

Anyway, een exchange als wallet gebruiken is een slecht idee. Als er dan iets met de exchange gebeurt ben je je coins kwijt. Je hebt geen manier om backups te maken en de beveiliging in eigen handen te houden. Coins die je niet ergens geinvesteerd hebt en niet aan het traden bent, horen in een wallet op je computer / usb stick / paper wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Mee eens. Het mooie van Bitcoin is dat je niet meer hoeft te vertrouwen op derde partijen!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hm daar hebben jullie wel gelijk in.

Denk dat ik dan Multibit ga gebruiken voor BTC en de litecoin - wallet app voor litecoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vanavond weer bitcoin-pizza gegeten. :9 Dit keer betaald via de Blockchain-app voor iOS dmv scannen QR-code bij thuisbezorgd.nl. Ging gesmeerd! En inderdaad wordt de betaling direct verwerkt zonder confirmations. Natuurlijk gelijk weer mijn saldo aangevuld door bij te kopen (had ik al eerder vanmiddag gedaan waardoor ik door koersstijging effectief nog €0,40 "korting" had ook. 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Deze grafiek vertekent... de LTC zijn niet erg gezakt de laatste tijd. Omdat de BTC sneller stijgt daalt de waarde van 1 LTC t.o.v de BTC.

Dit is wat bruikbaarder om een idee te krijgen van de trend.
http://www.cryptocoinchar...ir/ltc/usd/btc-e/3-months

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

BAVAROIS schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:21:
[...]

Deze grafiek vertekent... de LTC zijn niet erg gezakt de laatste tijd. Omdat de BTC sneller stijgt daalt de waarde van 1 LTC t.o.v de BTC.

Dit is wat bruikbaarder om een idee te krijgen van de trend.
http://www.cryptocoinchar...ir/ltc/usd/btc-e/3-months
Hoezo vertekend, dat is een LTC/USD chart. Als je 3 maanden geleden voor hetzelfde bedrag BTC en LTC had gekocht waren je bitcoins nu meer waard geweest in dollars, dat wilde ik aantonen met mijn LTC/BTC-grafiek.

Met andere woorden, bitcoin is de betere investering geweest. Ik zou niet weten waarom dat nu zou moeten gaan veranderen? Een ander verhaal is het als je zelf wil gaan minen, dan is litecoin of een andere altcoin wel de betere keus.

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 17-11-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
nog enkele vraagje:

Kan ik mijn bitcoin adres (nadat ik deze op papier heb) verwijderen uit mijn blockchain.info wallet ?
Dus archiveren en nadien wissen ? Hij geeft dan de melding dat de funds weg zijn.
Kan ik die nadien weer via de QR codes terug inscannen en weer beschikbaar maken via blockchain.info ?
En kan ik intussen wel nog BTC ontvangen op dat adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 18:58
In de TS staat dat MultiBit of Electrum de beste 'starters' Wallet zijn is dat op dit moment nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
ChrisdeW schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:38:
In de TS staat dat MultiBit of Electrum de beste 'starters' Wallet zijn is dat op dit moment nog steeds zo?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:29:
nog enkele vraagje:

Kan ik mijn bitcoin adres (nadat ik deze op papier heb) verwijderen uit mijn blockchain.info wallet ?
Dus archiveren en nadien wissen ? Hij geeft dan de melding dat de funds weg zijn.
Kan ik die nadien weer via de QR codes terug inscannen en weer beschikbaar maken via blockchain.info ?
Niet alleen het bitcoin-adres! De bijbehorende private key is belangerijk!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ok super dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Heb beide op papier,
Dus kan ik ze dan gewoon wissen ?
Heb ze ook nog in Multibit staan.

En volgens de site geeft die aan dat ik dan geen funds meer op^die account kan ontvangen maar is dat wel zo ?

Thnx
komkommer schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:43:
[...]

Niet alleen het bitcoin-adres! De bijbehorende private key is belangerijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:29:
nog 1 vraagje:

Dus archiveren en nadien wissen? Hij geeft dan de melding dat de funds weg zijn.
Ja "archiveren en nadien wissen" zou voldoende moeten zijn. En dan zijn de funds niet weg, maar via jouw online wallet kun je ze dan niet meer uitgeven. Je kunt de public key laten staan zodat je wel ziet hoeveel erop staat, maar je kunt het dan niet meer uitgeven via Blockchain.info.

En daarna weer inscannen en beschikbaar maken is mogelijk en ontvangen op een BTC adress is altijd mogelijk... daarvoor hoeft de verzender alleen de public key te weten. Het saldo wordt bijgehouden in de gedistribueerde database (blockchain).

Wees overigens voorzichtig met adressen die je via online websites hebt aangemaakt. Ik zou ze per definitie niet vertrouwen als adres voor grote bedragen (>€50) aangezien je niet kunt garanderen in hoeverre ze hun systemen beveiligd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Interview van Tros met iemand van bitonic

Na al het fucking retarded commentaar in de media over Bitcoin (ook met vermeende 'experts' wat in de praktijk communicatieve randdebielen bleken), eindelijk iemand die eens het gewoon snapt en fatsoenlijk antwoord kan geven d:)b

@Komkommer: als jij het was, kudos, en anders voor je collega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
KloyenZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:48:
Heb beide op papier,
Dus kan ik ze dan gewoon wissen ?
Heb ze ook nog in Multibit staan.

En volgens de site geeft die aan dat ik dan geen funds meer op^die account kan ontvangen maar is dat wel zo ?

Thnx

[...]
Op een geldig adres kan altijd geld ontvangen worden. Het maakt niet uit of de private key opgeslagen is op een computer, paper wallet, in de cloud of overal verwijdert is.

Zolang je een backup hebt van de private keys kun je ze gerust verwijderen op een van de locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Maar begrijp ik het goed, als je de private key en public key gewoon op papier hebt staan dan kan je die eigenlijk bij elke wallet gewoon importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Damocles.NL schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:51:
Maar begrijp ik het goed, als je de private key en public key gewoon op papier hebt staan dan kan je die eigenlijk bij elke wallet gewoon importeren?
Klopt. Enkel de private key is genoeg. De public key (eigenlijk het bitcoin adres, de public key is iets anders) kan berekend worden uit de private key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
zojuist getest maar kon niet meer importeren nadat ik deze verwijderd had.
Geen idee hoe dat komt. Heb de backup maar terug gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Rannasha schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:52:
[...] De public key (eigenlijk het bitcoin adres, de public key is iets anders) kan berekend worden uit de private key.
Klopt.

A Bitcoin address is a 160-bit hash of the public portion of a public/private ECDSA keypair.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8gXl2IN.png

Bron: https://en.bitcoin.it/wik...rsion_1_Bitcoin_addresses

[ Voor 11% gewijzigd door rickiii op 17-11-2013 21:04 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.