Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.037 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:40
bitcoinwisdom laad nooit grafiek voor mij op werk computer in chrome iemand anders zelfde probleem ? (thuis en op iphone zonder probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

krijn1985 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:07:
[...]

Wat je hier zegt klopt niet. Of je nu voor 100E bitcoin koopt of MEC bij een prijsstijging van 2% heb je met allebei evenveel winst. Maakt dus niks uit of je nu 1 of 100 coins hebt.
Klopt, alleen door de fee's heb je een hogere koers nodig om er wat aan over te houden. (of zit ik nou heel moeilijk te denken..)

[ Voor 5% gewijzigd door pcprutser op 27-11-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:54
fuqua schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:12:
bitcoinwisdom laad nooit grafiek voor mij op werk computer in chrome iemand anders zelfde probleem ? (thuis en op iphone zonder probleem)
Probeer eens control+f5. En anders even je systemadministrator contacten ;) kan zijn dan het een oude versie van Chrome is of er het een en ander wordt geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ls789 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:15:
[...]

Probeer eens control+f5. En anders even je systemadministrator contacten ;) kan zijn dan het een oude versie van Chrome is of er het een en ander wordt geblokkeerd
wat doet control f5 anders dan normaal f5 ? is de laatste versie van chrome zelf geinstalleerd, hij laad de pagina maar half, alles op de grafiek en order boek na. zelfde in IE overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Phyxion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:07:
650€ dus.

Basically altijd het laagste bedrag gaat voor.
Ok, maar je ben je het er dan mee eens dat deze opmerking uit de docs van Kraken (en alle andere info die er op internet te vinden is over limit orders for that matter) dan een beetje vreemd is?
Limit: Buy (or sell) at a fixed price (or better).

The advantage of limit orders over market orders is that they can ensure a better average fill price, since the bids or asks used to fill the order will be at the limit (or better).
Want blijkbaar zullen sell (ask) orders nooit voor "beter" worden verkocht dan de limit prijs. Althans, ik kan me geen situatie voorstellen waarbij een sell order inderdaad voor méér dan het opgegeven minimum gevuld wordt.

[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2013 12:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
krijn1985 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:48:
Bij kraken is de fee van 9E weer ongedaan gemaakt. Mijn balance is dus weer netjes 0E en nog wat LTC die ik heb.
Hier gelukkig ook. Gelukkig slechts een foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:18:
[...]

Ok, maar je ben je het er dan mee eens dat deze opmerking uit de docs van Kraken (en alle andere info die er op internet te vinden is over limit orders for that matter) dan een beetje vreemd is?

[...]

Want blijkbaar zullen sell (ask) orders nooit voor "beter" worden verkocht dan de limit prijs. Althans, ik kan me geen situatie voorstellen waarbij een sell order inderdaad voor méér dan het opgegeven minimum gevuld wordt.
Klopt inderdaad, dat is ook vreemd. Het zou aan de ene kant logischer zijn dat als jij iets aanbiedt voor 10€ en iemand wil er 12€ voor geven dat het 12€ wordt. Aan de andere kant, jij vraagt er natuurlijk ook maar 10€ voor. Uit eigen ervaring weet ik dat het bij Kraken in ieder geval 10€ wordt en niet 12€.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:36
pcprutser schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:15:
[...]

Klopt, alleen door de fee's heb je een hogere koers nodig om er wat aan over te houden. (of zit ik nou heel moeilijk te denken..)
Maakt ook niet uit als het percentage hetzelfde is. Je kunt inderdaad prima geld verdienen met alt coins (deze week zijn verschillende met meer dan 100% gestegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Phyxion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:22:
[...]

Klopt inderdaad, dat is ook vreemd. Het zou aan de ene kant logischer zijn dat als jij iets aanbiedt voor 10€ en iemand wil er 12€ voor geven dat het 12€ wordt. Aan de andere kant, jij vraagt er natuurlijk ook maar 10€ voor. Uit eigen ervaring weet ik dat het bij Kraken in ieder geval 10€ wordt en niet 12€.
ik begrijp de verwarring niet zo, daarom noemt het toch een LIMIT order. als iemand een btc te koop heeft staan voor 10 euro (limit order dan he) en jij een limit buy order van 12 euro dan match het niet.
je krijgt precies wat je vraagt, had je een verkoop market order staan dan was het wel een match geweest. dan werd je gekoppeld aan de hoogste opkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
We hebben het over een situatie waarbij een sell order lager is dan een buy order. Draai die 10 en 12 eens om en redeneer dan hoe de order gematcht moet worden.

Zoals ik het zie zijn deze opties mogelijk:
[list=1]• Order wordt altijd gevuld voor het laagst mogelijke bedrag
• Order wordt altijd gevuld voor het hoogst mogelijke bedrag
• Prijs wordt gemiddeld
• Degene die de order als eerst plaatst heeft mazzel
• Degene die de order als eerst plaatst heeft pech
• Exchange steekt het verschil in zijn zak

Phyxion beweert optie 1, maar dat strookt niet helemaal met de terminologie die iedereen gebruikt. Dat geldt ook voor 2 en 6, alleen 3, 4 en 5 komen overeen met de algemeen geldende definitie van limit orders. Wat betreft zijn ervaring op Kraken is alleen 1 en 5 mogelijk, de rest niet. Oftewel, misschien is het antwoord dan ook wel gewoon optie 5? :)

[ Voor 98% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2013 12:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Wat betreft limit orders op Kraken (en de meeste andere exchanges die ik ben tegengekomen):

Als een ask (bid) order wordt geplaatst die lager (hoger) is dan de beste bid (ask), dan wordt deze order eerst gematched met de beste bid (ask), daarna met de eerstvolgende, etc... tot de order volledig is uitgevoerd of er geen match meer gemaakt kan worden.

De persoon die dus als laatste een limit order maakt profiteert van deze eventuele korting.

Als voorbeeld:
Ik plaats een bid van 670 euro voor 1 BTC. Iemand anders plaatst een ask van 1 BTC voor 660 euro. De order wordt uitgevoerd op 670 euro, ik betaal 670 euro (+fee) en de verkoper krijgt 670 euro (-fee).

Ik heb zojuist nog een limit-order geplaatst op Kraken met een verkoopprijs dusdanig dat mijn hele order direct opgevuld zou worden met de bestaande bids. Achteraf narekenen van de hoeveelheid ontvangen euros wees meteen uit dat ik meer heb gekregen dan BTC-aantal keer mijn limit-bedrag.

De alt-coin exchange Cryptsy steekt het verschil in zo'n geval in eigen zak (althans dat was vroeger zo, geen idee of het nog steeds zo is).

edit: Kraken doet dus aan optie 5 op het lijstje van .oisyn. Wat de achterliggende reden voor deze keuze is weet ik niet, maar het is wel de keuze die je het vaakst ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 27-11-2013 12:37 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Voltage ALL TIME HIGH Voltage :)

http://bitcoinity.org/markets/kraken/EUR

Nu is mijn vermoeden dat de koers *tijdelijk) gaat dalen zodra die de 700 aantikt, wat denken jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
r.e.s schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:41:
Voltage ALL TIME HIGH Voltage :)

http://bitcoinity.org/markets/kraken/EUR

Nu is mijn vermoeden dat de koers *tijdelijk) gaat dalen zodra die de 700 aantikt, wat denken jullie :)
Heb ik ook, verkoop de helft van mn coins op 700 (heb er heel weinig ;) )
En dna lager weer inkopen en op naar de 800 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:43:
[...]

haha same here, ik heb hem gezet op 699 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Vind het maar absurd dat de prijs zo hoog is gekomen :D is niet erg :) had nog ergens 3BTC staan is toch een leuk zakcentje :D nu mijn mining rigs weer aangezet :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:43:
[...]

Moet ie wel eerst gaan zakken. Ik zit zelf te wachten op een dipje maar hij komt maar niet en ondertussen blijft ie maar stijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:00:
[...]

Moet ie wel eerst gaan zakken. Ik zit zelf te wachten op een dipje maar hij komt maar niet en ondertussen blijft ie maar stijgen 8)7
Zo zit ik ook al dagen, had eerder in moeten kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Phyxion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:02:
[...]

Zo zit ik ook al dagen, had eerder in moeten kopen :+
dat zeggen we allemaal :9

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Wow LTC through the roof, richting de 20 euro lijkt het...

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zij ik ook toen ie 500€ was, toen was ie 600 nu 700, dus ben vanmorgen maar ingestapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:18:
[...]

[...]

Stel ik verkoop voor 650 limit, maar er is geen limit bieder voor die prijs, maar wel voor 670 market , dan verkoop ik voor 670. Idem voor kopen: ik buy limit 650, maar er is aanbod voor 630 market, dan koop ik voor 630. Limit werkt altijd in je voordeel, nooit in je nadeel. Stel je allebei een limit in, dan komt er geen transactie.

Dit werkt overigens alleen bij lage volumes, anders zorgt de marktwerking er wel voor dat de buy/sell prijzen gelijk worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
RamO schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:06:
Wow LTC through the roof, richting de 20 euro lijkt het...
wow idd. Zat 5 min geleden nog te twijfelen om een aankoop te doen voor 16 :P
.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:00:
[...]

En dat klopt idd. Maar de verwachtingen zijn dat dit wel gebeurd bij de 1000 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als kraken wat sneller had geweest dan hadden meerdere van ons (waaronder ikzelf) ook daadwerkelijk eerder in kunnen stappen.

Edit: wow, LTC schiet inderdaad ineens hard verder omhoog!

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 27-11-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ethirty schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:08:
[...]

Stel ik verkoop voor 650 limit, maar er is geen limit bieder voor die prijs, maar wel voor 670 market , dan verkoop ik voor 670. Idem voor kopen: ik buy limit 650, maar er is aanbod voor 630 market, dan koop ik voor 630. Limit werkt altijd in je voordeel, nooit in je nadeel. Stel je allebei een limit in, dan komt er geen transactie.

Dit werkt overigens alleen bij lage volumes, anders zorgt de marktwerking er wel voor dat de buy/sell prijzen gelijk worden.
Sorry, try again. Lees met name even .oisyn in "Bitcoin topic - deel 2" en Rannasha in "Bitcoin topic - deel 2" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
gise schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:10:
[...]

Als kraken wat sneller had geweest dan hadden meerdere van ons (waaronder ikzelf) ook daadwerkelijk eerder in kunnen stappen.

Precies, ik wilde voor 4 instappen, uiteindelijk voor 11 geworden, en dan nog maar omdat ik via bitonic eerst btc heb gekocht en gewisseld voor LTC op Kraken.
En heb de hele ochtend weer geprobeerd op bitonic BTC te kopen, maar iedere keer veel te rap weg. Als het gelukt was had ik weer kunnen profiteren van de stijging in LTC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
De hele markt is puur gebasseerd op de speculatie dat dit wel eens een breed geaccepteerde valuta zou kunnen worden. Zolang bedrijven deze nieuwe valuatie nog niet omarmen kan de koers alle kanten op gaan.

Mijn voorspelling is dat wanneer er geen grote veranderingen met bitcoins plaats vinden (ala amazon die het accepteerd of paypal) de koers met 2 a 3 maanden daalt naar 550. Reden hiervoor is dat mensen hun geld terug gaan halen en/of hun winst pakken.

Een andere vraag, stel dat 1 bitcoin 20.000 euro zou vertegenwoordigen. Hoe kan men dan nog steeds makkelijk betalingen verrichten en het zelfs omrekenen? Stel ik wil een cd kopen voor 5 euro dan zou ik 0,00005 bitcoin moeten betalen. Dit lijkt me niet makkelijk rekenen.

Overigens is bovenstaande niet als flame bedoelt richting de bitcoin community maar meer als stof voor discussie/nadenken.

[ Voor 7% gewijzigd door r.e.s op 27-11-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
gise schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:10:
Wilde gisteren voor 1k inkopen @ market maar werd m'n order gecanceld vanwege "market price protection". Uiteindelijk heb ik er 36 gekocht voor ~15 :/. Had natuurlijk ook gewoon even een limit order kunnen openen, maar soit.
r.e.s schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:14:
Een andere vraag, stel dat 1 bitcoin 20.000 euro zou vertegenwoordigen. Hoe kan men dan nog steeds makkelijk betalingen verrichten en het zelfs omrekenen? Stel ik wil een cd kopen voor 5 euro dan zou ik 0,00005 bitcoin moeten betalen. Dit lijkt me niet makkelijk rekenen.
mBTC en µBTC. Jij rijdt op de snelweg toch ook niet 120000 meter per uur?

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

De hele markt is puur gebasseerd op de speculatie dat dit wel eens een breed geaccepteerde valuta zou kunnen worden. Zolang bedrijven deze nieuwe valuatie nog niet omarmen kan de koers alle kanten op gaan.

Mijn voorspelling is dat wanneer er geen grote veranderingen met bitcoins plaats vinden (ala amazon die het accepteerd of paypal) de koers met 2 a 3 maanden daalt naar 550. Reden hiervoor is dat mensen hun geld terug gaan halen en/of hun winst pakken.

Een andere vraag, stel dat 1 bitcoin 20.000 euro zou vertegenwoordigen. Hoe kan men dan nog steeds makkelijk betalingen verrichten en het zelfs omrekenen? Stel ik wil een cd kopen voor 5 euro dan zou ik 0,00005 bitcoin moeten betalen. Dit lijkt me niet makkelijk rekenen. En zo
Tsja, daar heb je mBTC voor. Het probleem met BTC (en andere altcoins) is dat iedereen het blijft omrekenen naar USD/EUR omdat dat gewoon altijd de base-currency blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik was te snel met reageren, maar wilde eigenlijk gelijk kijken of mijn eigen gedachten klopten. Kennelijk niet dus? :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je gedachtengang klopte wel maar het was niet echt waar de discussie over ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat maakt nou juist helemaal niks uit, omdat het toch allemaal digitaal zijn. Wat maakt het jou uit of je in 1, 2, 100 of 100.000 nummers achter de komma moet betalen?

Het zou dan wel handiger zijn als er dan andere notaties zouden komen. mBTC en uBTC bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Er wordt regelmatig gesproken over het weergeven van bedragen in mBTC (millibitcoins) of uBTC (microbitcoins) zodra de prijzen op resp. $1000USD/BTC en $1.000.000/BTC staan.

Ik denk dat zodra de $1000USD grens bereikt wordt, je kunt verwachten dat een aantal websites en wallets hun standaard-eenheid veranderen naar mBTC - $1USD = 1mBTC. De prijzen op een exchange kunnen dan worden weergeven als $10USD voor 10mBTC

Bitcoin wordt welliswaar internationaal gebruikt, maar ik denk dat we het tegen die tijd meer zullen zien.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dv2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 21:16

dv2

Ik wil graag litecoins gaan kopen, maar zit nog even te twijfelen hoe.

Ik heb een geverifieerd account op kraken.com waar ik dus ook via SEPA kan storten. Als ik die optie klik krijg ik al hun gegevens te zien (IBAN, BIC, adress etc) Kan ik daar nu gewoon geld naar overmaken via internetbankieren zodat de euro's daar terecht komen? En is kraken wel de beste plek voor litecoins (ik hoorde dat ze een lager volume hebben dan bijvoorbeeld Bitstamp, maar dit account is nog niet geverifieerd)?

Andere optie is natuurlijk Bitcoins kopen via Bitonic en dan omwisselen naar litecoins, maar deze hebben maar een beperkt aanbod en stukje duurder.
Wat is nu mijn beste optie om aan litecoins te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
dv2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:24:
Ik wil graag litecoins gaan kopen, maar zit nog even te twijfelen hoe.

Ik heb een geverifieerd account op kraken.com waar ik dus ook via SEPA kan storten. Als ik die optie klik krijg ik al hun gegevens te zien (IBAN, BIC, adress etc) Kan ik daar nu gewoon geld naar overmaken via internetbankieren zodat de euro's daar terecht komen? En is kraken wel de beste plek voor litecoins (ik hoorde dat ze een lager volume hebben dan bijvoorbeeld Bitstamp, maar dit account is nog niet geverifieerd)?

Andere optie is natuurlijk Bitcoins kopen via Bitonic en dan omwisselen naar litecoins, maar deze hebben maar een beperkt aanbod en stukje duurder.
Wat is nu mijn beste optie om aan litecoins te komen?
je vragen zijn al vaak beantwoord, lees een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dv2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 21:16

dv2

fuqua schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:25:
[...]

je vragen zijn al vaak beantwoord, lees een paar pagina's terug.
Excuses, ik heb al vrij veel van dit topic gelezen, maar ik ben nog nergens tegengekomen hoe ik nu precies het geld kan storten naar kraken en of dit de beste optie is.
Ik ga het topic nog eens doorspitten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
dv2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:28:
[...]

Excuses, ik heb al vrij veel van dit topic gelezen, maar ik ben nog nergens tegengekomen hoe ik nu precies het geld kan storten naar kraken en of dit de beste optie is.
Ik ga het topic nog eens doorspitten! :Y)
ik heb die vragen nog beantwoord vandaag (deze morgen dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

<snip>

Overigens is bovenstaande niet als flame bedoelt richting de bitcoin community maar meer als stof voor discussie/nadenken.
Dit moet naar mijn mening wel enigszins genuanceerd worden vind ik. Ik heb hier ook eens over na zitten denken. Mijn beredenering was ook dat het puur speculatie is; vraag en aanbod die de koers doet stijgen en die de bitcoin intrinsiek meer waard laat worden. Indien dat het geval is kan de boel klappen door verkoop van grote hoeveelheden bitcoins (het monitizen van je winsten) En hoewel hier een kern van waarheid in zit realiseerde ik me dat dit niet helemaal waar is.

Bitcoins worden al in de markt gebruikt om dingen te kunnen aanschaffen en hoewel dat nog niet heel breed gedragen wordt, gebeurt het wel. Met dergelijke aanscahffen wordt de waarde van de bitcoin dus ook bepaalt door geleverde diensten of verkochte goederen.

Stel; je koopt op 'thuisbezorgd' je pizza met een bitcoin. De pizzaboer steekt dan tijd (dienst) in de aangekochte grondstoffen (fysieke bronnen) en levert jou uiteindelijk jouw pizza (daadwerkelijk product). Hiervoor betaal jij een deel van een bitcoin. De waarde van de geleverde dienst wordt in die situatie feitelijk 'embedded' in de waarde van de bitcoin. Ofwel de bitcoin is naast zijn feitelijke waarde in waarde gestegen door de geleverde dienst van de pizzaboer.

Zodra dit meer en meer gebeurt zal de waarde van de bitcoin dus hoger worden zonder dat het puur speculatief is.

Overigens ben ik geen econoom en heb ik ook geen verstand van financiele markten, dus als iemand er een andere kijk op heeft.. :>

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
haha kraken blijft maar hangen op 699.99 bitcoin, allee door de 700 en we doen een wave ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
CoInVoice: https://coinvoice.com/

Handig als je normaal voor je diensten in dollars betaald wordt, maar liever Bitcoin wil hebben.
Beter voor mensen in landen die liever niet hun eigen onbetrouwbare valuta willen.
(EUR en USD zijn nog relatief stabiel vergeleken met veel andere landen)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

LTC blijft ook maar stijgen, ik plaats een order van 18€. Op het moment dat ik op Submit klik is het al 19€. Maar weer weggehaald en 20€ erop gezet, staat het inmiddels alweer op 21€ 8)7

En 22€ 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 27-11-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

fuqua schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:33:
haha kraken blijft maar hangen op 699.99 bitcoin, allee door de 700 en we doen een wave ! :D
All aboard the LTC train! 22 euro wtf, dit is echt een psychologische bubbel poehee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RamO schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:38:
[...]

All aboard the LTC train! 22 euro wtf, dit is echt een psychologische bubbel poehee
25€ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En het stomme is dat LTC nog geen praktisch nut heeft. Ik geloof heel sterk dat ze een kans op een plek in de markt naast bitcoin kunnen krijgen en zit er ook in voor de lange termijn, maar iets in mij wil ook gewoon cashen en opnieuw investeren. Deze koers gaat nergens meer over :o

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik heb gisteren een LTC gekocht op €11. Ik ben blij ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Frans92 op 27-11-2013 13:40 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
ik heb vorige week 15 ltc gekocht voor 5,5 per stuk.. bizarrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
had een sell op 25e staan voor LTC... weghalen of laten staan...
Lastig dit soort dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
op btc-e gewoon 16,5 hoor? Waar haal je de 25 vandaan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
kraken gaat hard idd op het moment 25 even aangetikt nu weer omlaag

vorige week 5ltc gekocht voor 5eu per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

ls789 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:42:
[...]

op btc-e gewoon 16,5 hoor? Waar haal je de 25 vandaan :P?
Kraken.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

RamO schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:38:
[...]

Waar is Litecoin €22? Op BTC-e nu €16,80. Of bedoel je dollar?

edit: Oh... Kraken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 27-11-2013 13:43 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
kraken.com ... ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43

Bob

Ivm LTC door Erik Voorhees, top bitcoin dude: http://www.reddit.com/r/B...e_to_a_litecoin_advocate/

[ Voor 3% gewijzigd door Bob op 27-11-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

This is your destination. Get off now. Volgens mij begint Kraken nu te zakken. Niet heel raar overigens.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:48
Heb sinds 2 dagen 10 ltc staan , gekocht voor 11$. Nu wil ik nog 25 euro extra investeren maar zou niet weten in welke coin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Fastclaimer schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:44:
Heb sinds 2 dagen 10 ltc staan , gekocht voor 11$. Nu wil ik nog 25 euro extra investeren maar zou niet weten in welke coin :9
Namecoin doet het wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
Heb mijn 15 LTC 15min geleden voor EUR 20,- verkocht. Ik denk ook dat het weer gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen orderbook en recent trades op kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:46:
Precies dat. Het orderbook zijn alle orders die nog open staan, de recent trades zijn recentelijk uitgevoerde orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:46:
Orderbook is openstaande orders, recent trades voltooide orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dan nog niet snap..
Als ik kijk bij welke er nog open staan, dan staan er ook veel gunstigere verkoop orders nog toen de koers iets lager was.

Welke volgorde hanteert kraken dan?
Als je slim bent kijk je toch in het orderbook welke verkoop combi het laagste staat, en dan koop je snel die?
Of moet je perse dat volume ook kopen dan wilt hij je matchen aan die "goedkope" verkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ondertussen mine ik nog lekker LTC door, gaat niet heul snel maar in afgelopen week 0,4 LTC gemined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb 30 LTC gekocht voor 4 euro nogwat.. :+
Laat ze mooi nog even rijpen.. die koers zal nog flink stijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gise schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:49:
ondertussen mine ik nog lekker LTC door, gaat niet heul snel maar in afgelopen week 0,4 LTC gemined
Ja leuk is dat. Hier inmiddels 1,8 8)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Ernemmer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:43:
[...]

Dit duurt ongeveer 8 tot 10 dagen.
Thanks, dan zal ik nog ff geduld moeten opbrengen... heb zaterdag het spul opgestuurd.

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:48:
Als ik kijk bij welke er nog open staan, dan staan er ook veel gunstigere verkoop orders nog toen de koers iets lager was.

Als je slim bent kijk je toch in het orderbook welke verkoop combi het laagste staat, en dan koop je snel die?
Of moet je perse dat volume ook kopen dan wilt hij je matchen aan die "goedkope" verkoop ?
Of beter gezegd, in het orderbook hoe weet je wat er nog open staat?
Als ze allemaal open staan, hoe kan je dan de "lagere koers" orders eruit pikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Zo te zien gaat het nog even duren voordat de prijs gaat stijgen bij Kraken: nog zo'n 10.000 bitcoins op 700 euro in de verkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:16
fuqua schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:33:
Ga uw gang, inmiddels op 700 rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
pcprutser schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:54:
Zo te zien gaat het nog even duren voordat de prijs gaat stijgen bij Kraken: nog zo'n 10.000 bitcoins op 700 euro in de verkoop..
10.000? 10 bedoel je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
pcprutser schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:54:
Jupz, heb mn winst gepakt op 699,5 op de helft van mn coins.
Ik denk dat iedereen op een gegeven moment zn geduld verliest en alles gaat cancelen. Misschien zakt het dan weer wat in en kan ik laag inkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:52:
[...]

Of beter gezegd, in het orderbook hoe weet je wat er nog open staat?
Als ze allemaal open staan, hoe kan je dan de "lagere koers" orders eruit pikken ?
Alles in het orderbook staat open. De laagste koers is gewoon degene met de laagste prijs. Vrij logisch toch?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Grr, irritante amerikaanse/europese notatie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Shit.. Net te laat BTC gekocht. Nu met die LTC spike is het niet interessant om te traden. Iedereen wil nu LTC natuurlijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:48:

Beurzen 101.

Ik heb een orderbook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
BID (aantal -- prijs)
 1 -- 10
 4 -- 9
10 -- 8

ASK (aantal -- prijs)
 2 -- 11
 1 -- 12
 7 -- 13

"bid" (NL: bied) orders zijn openstaande koop-orders. Momenteel is er dus interesse bij kopers om 1 eenheid te kopen voor prijs 10, 4 eenheden voor prijs 9, enz... "ask" (NL: laat) orders zijn openstaande verkoop-orders.

Als ik nu een order plaats kan dat op 2 manieren:
1) Market (NL: bestens) order
2) Limit (NL: limiet) order

Een market-order betekent dat ik de order hoe dan ook wil uitvoeren tegen de best mogelijke prijs. Als ik een verkoop-order van 2 eenheden plaats als market-order, wordt gekeken wat de beste koop-orders zijn die hier tegenover staan. Momenteel is dat 1 eenheid voor prijs 10 en 1 eenheid voor prijs 9. Ik ontvang 19 voor mijn 2 eenheden en de bid-kant van het orderbook ziet er nu zo uit:

code:
1
2
3
BID
 3 -- 9
10 -- 8

Een limit-order is een order die niet per se direct uitgevoerd wordt, maar in het orderbook terechtkomt. Als de limit-order matched met een of meer orders die er al staan, dan wordt mijn limit-order (gedeeltelijk) uitgevoerd. Wat niet direct uitgevoerd wordt komt in het orderbook terecht.

Als ik een koop-order voor 3 eenheden met prijs 11 als limit-order plaats, dan zal het orderbook er (tijdelijk) zo uit zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
BID (aantal -- prijs)
 3 -- 11
 1 -- 10
 4 -- 9
10 -- 8

ASK (aantal -- prijs)
 2 -- 11
 1 -- 12
 7 -- 13

Omdat er nu matchende koop- en verkoop-orders zijn worden deze uitgevoerd. Het nieuwe orderbook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
BID (aantal -- prijs)
 1 -- 11
 1 -- 10
 4 -- 9
10 -- 8

ASK (aantal -- prijs)
 1 -- 12
 7 -- 13

Ik heb 2 eenheden weten te kopen en mijn order voor de derde staat nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ben ik even blij dat de LTC even naar 25€ ging, 10 ingekocht op 20 en 10 verkocht voor 25, mooi 50€ winst in een minuut :+ Inmiddels een 140€ winst op Kraken, valt waarschijnlijk tegen in vergelijking met de rest hier, maar toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Phyxion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:58:
Ben ik even blij dat de LTC even naar 25€ ging, 10 ingekocht op 20 en 10 verkocht voor 25, mooi 50€ winst in een minuut :+ Inmiddels een 140€ winst op Kraken, valt waarschijnlijk tegen in vergelijking met de rest hier, maar toch leuk :)
ik heb er 65 euro in zitten en nu is het ruim 185 euro.. ik stap er pas uit als ik er een auto van kan kopen (lees goede middenklasser). En anders jammer van de 65 euro. Who cares :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik baal een beetje dat ik niet op €25 de LTC verkocht heb.. Was toch weer een mooie €4.50 winst geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bij Bitonic voor 200 euro BTC gekocht. Half uur geleden. Nu pas 1 confirmation. Gisteren ging dat veel sneller. Hoe komt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
ls789 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:00:
[...]

ik heb er 65 euro in zitten en nu is het ruim 185 euro.. ik stap er pas uit als ik er een auto van kan kopen (lees goede middenklasser). En anders jammer van de 65 euro. Who cares :D
true, ik denk op lange termijn dat de LTC nog wel flink gaat stijgen BTC zal de stijging denk ik minder hard zijn.

zelf 35 ltc geinvesteerd en 50 eu BTC en tikte net 195eu aan op kraken totaal bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ethirty schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:51:
[...]

Ja leuk is dat. Hier inmiddels 1,8 8)
Kinders toch ... hier 2.77 en gemiddeld 0.8 per dag doordeweeks. Zal nog iets gaan stijgen, van het weekend nog een worker er bij plaatsen :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Dit is een hele goede post van Erik Voorhees en ik ben het vrijwel volledig eens met de inhoud van de post.

Erik Voorhees is de oprichter van SatoshiDice, de eerste populaire Bitcoin-gok-site en lange tijd ook de grootste. SatoshiDice was innovatief omdat je geen accounts of registratie nodig had, het gebruikte informatie van de blockchain om te bepalen of je won of niet. Daarnaast heeft het het concept 'provable fairness' bekendheid gegeven, dit is een methode waarmee je kunt controleren of een goksite de boel niet aan het manipuleren is, met dank aan cryptografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
UltraSub schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:02:
Bij Bitonic voor 200 euro BTC gekocht. Half uur geleden. Nu pas 1 confirmation. Gisteren ging dat veel sneller. Hoe komt zoiets?
Confirmations is een kans-proces. De moeilijkheidsgraad wordt regelmatig bijgesteld zodat het gemiddeld 10 minuten duurt per block. Maar omdat het minen een loterij is, kan het gebeuren dat er 2 blocks binnen een minuut gevonden worden, maar ook dat er 30+ minuten tussen 2 blocks zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

en woppa LTC weer naar 18.5, het fluctueert als een gek zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Laatst online: 23:03
Hebben meer mensen dat ze lang moesten wachten op een tier 2 verification bij kraken?

Want jammer genoeg wacht ik nu bijna 1 dag. Anders had ik mooi kunnen instappen met LTC's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
therobber schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:02:
[...]

true, ik denk op lange termijn dat de LTC nog wel flink gaat stijgen BTC zal de stijging denk ik minder hard zijn.

zelf 35 ltc geinvesteerd en 50 eu BTC en tikte net 195eu aan op kraken totaal bij elkaar :)
jup, en in het ergste geval ben je 85euro armer over een jaar xD kost allemaal teveel moeite om voor luttele 100 euro steeds te verkopen en te kopen etc. Bovendien ben ik bang dat met LTC de koers niet meer op 5 euro zal gaan staan.. verkoop ik de handel voor 100 winst xD en vervolgens stijgt dat kreng alleen maar haha dat is zuurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:02:
[...]

Dit is een hele goede post van Erik Voorhees en ik ben het vrijwel volledig eens met de inhoud van de post.

Erik Voorhees is de oprichter van SatoshiDice, de eerste populaire Bitcoin-gok-site en lange tijd ook de grootste. SatoshiDice was innovatief omdat je geen accounts of registratie nodig had, het gebruikte informatie van de blockchain om te bepalen of je won of niet. Daarnaast heeft het het concept 'provable fairness' bekendheid gegeven, dit is een methode waarmee je kunt controleren of een goksite de boel niet aan het manipuleren is, met dank aan cryptografie.
Afaik heeft hij SatoshiDice in het begin gekocht van een andere Bitcointalk member ;)

Erik heeft het overigens weer verkocht voor 126315 BTC, wat een behoorlijk bedrag is vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
MaxxMark schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:31:
[...]
Dit moet naar mijn mening wel enigszins genuanceerd worden vind ik. Ik heb hier ook eens over na zitten denken. Mijn beredenering was ook dat het puur speculatie is; vraag en aanbod die de koers doet stijgen en die de bitcoin intrinsiek meer waard laat worden. Indien dat het geval is kan de boel klappen door verkoop van grote hoeveelheden bitcoins (het monitizen van je winsten) En hoewel hier een kern van waarheid in zit realiseerde ik me dat dit niet helemaal waar is.

Bitcoins worden al in de markt gebruikt om dingen te kunnen aanschaffen en hoewel dat nog niet heel breed gedragen wordt, gebeurt het wel. Met dergelijke aanscahffen wordt de waarde van de bitcoin dus ook bepaalt door geleverde diensten of verkochte goederen.

Stel; je koopt op 'thuisbezorgd' je pizza met een bitcoin. De pizzaboer steekt dan tijd (dienst) in de aangekochte grondstoffen (fysieke bronnen) en levert jou uiteindelijk jouw pizza (daadwerkelijk product). Hiervoor betaal jij een deel van een bitcoin. De waarde van de geleverde dienst wordt in die situatie feitelijk 'embedded' in de waarde van de bitcoin. Ofwel de bitcoin is naast zijn feitelijke waarde in waarde gestegen door de geleverde dienst van de pizzaboer.

Zodra dit meer en meer gebeurt zal de waarde van de bitcoin dus hoger worden zonder dat het puur speculatief is.

Overigens ben ik geen econoom en heb ik ook geen verstand van financiele markten, dus als iemand er een andere kijk op heeft.. :>
Mijn punt op dit moment is dat de verhouding daadwerkelijke goederen die je kunt kopen en waarde bitcoins op dit moment nogal scheef is. En dat het daardoor op dit moment nogal speculatief is. Bij LiteCoins is dit nog extremer (wat kun je daar op dit moment mee kopen?). De recente koersstijgingen hebben dan ook niet zozeer te maken met meer productaanbod van je bitcoin maar een stijging van het benoemen van bitcoins in de media en de bekendheid in Azie. Als we eerlijk durven te zijn zouden we moeten zeggen dat het een mooi concept is waar veel mensen in geloven (en waar early adopters een aanzienlijk belang in hebben) maar waarvan het nog helemaal niet zeker is of het de toekomst is. Er hoeft maar iets te gebeuren (hack, wetgeving, technische beperking etc) en alles stort als een kaarten huis in elkaar of stijgt als een malle (acceptatie amazon, ebay, bol.com etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
tomcool schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:05:
Hebben meer mensen dat ze lang moesten wachten op een tier 2 verification bij kraken?

Want jammer genoeg wacht ik nu bijna 1 dag. Anders had ik mooi kunnen instappen met LTC's :9
Bij mij ging het vrijwel direct, maar dat was een tijdje geleden.

Een medewerker van Kraken over verificatie-queues op Bitcointalk:
In a word, the queue looks ugly. As I've said before, we had a sudden, unexpected, and highly explosive jump in our new account rate, and it hasn't let up. We're reacting as fast as we can by hiring people to help, but of course this takes time because highly trustworthy people need to be found and trained. The queue of support tickets is also ugly. It's hard to estimate turnaround times at this point, but verification can take up to a week (5 business days) and possibly more. Some support tickets may likewise take a week or more to respond to.

So we are taking measures to improve the situation and in the meantime we are helping people as fast as we can. We appreciate everyone's patience as we go through some growing pains here and we assure you that things will get much better given a little time.
(bron: https://bitcointalk.org/i...799.msg3728296#msg3728296)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dan als ik dat (Rassisha) of anderen..

Zodra ik een buy order doet die exact matcht met bijvoorbeeld:

€20.00000 20.000
€21.00000 7.489
€21.25000 12.700
€21.97000 3.000
€21.98000 2.933
€22.80000 10.000
€22.90000 18.880

Dus ik doe een buyorder van 2.933

dat hij ook exact die er tussen uit pikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:07:

€20.00000 20.000
€21.00000 7.489
€21.25000 12.700
€21.97000 3.000
€21.98000 2.933
€22.80000 10.000
€22.90000 18.880

Bij limit of market price neemt ie sowieso eerst die van 20.00000 en dan 2.933 van de 20.000 stuks die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:07:
:(

€20.00000 20.000
€21.00000 7.489
€21.25000 12.700
€21.97000 3.000
€21.98000 2.933
€22.80000 10.000
€22.90000 18.880

Nee. Als je met dit orderbook een market-order om te kopen plaatst van 2.933 eenheden, dan krijg je 2.933 eenheden voor €20 per stuk, want dat is de beste verkoop-order in het boek. Als je meer dan 20 eenheden koopt met een market-order, dan wordt eerst de verkoop-order van €20 opgemaakt, daarna gaat de exchange verder met de order van €21, enz... tot jouw order volledig uitgevoerd is.

Als je een limit-order plaatst, kies je zelf de prijs. Als deze prijs hoger is dan de laagste verkoop-order in het boek, dan wordt je order geheel of gedeeltelijk uitgevoerd en krijg je de boel voor een prijs lager dan wat je hebt ingevuld. Als je order niet volledig of helemaal niet direct uitgevoerd kan worden, dan wordt deze in het orderbook geplaatst waar deze blijft staan totdat iemand anders een matchende order plaatst of je je order annuleert.

edit:
In ander nieuws: 25 euro verschil in prijs tussen Kraken en Bitstamp (als je USD->EUR omrekent). Net nu ik door mijn fiat-geld-voorraad op Bitstamp heen ben :( Wachten tot m'n nieuwe SEPA overboeking morgen aankomt bij Stamp.

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 27-11-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Nou toch net 3 euro verdiend door wat LTC te verkopen op 21 en weer te kopen op 18 :P.
Gratis biertje verdient voor komend weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Urithar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:15:
Nou toch net 3 euro verdiend door wat LTC te verkopen op 21 en weer te kopen op 18 :P.
Dan heb je nog niks verdiend...

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 27-11-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
MrAcid schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:19:
[...]

Dan heb je nog niks verdiend...
idd :D om nog maar over de transaction fee's te zwijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Is het normaal dat ik mijn eigen order niet zie staan in het order book?

nvm: die hoeveelheid bij een prijs is de totale hoeveelheid die gevraagd wordt zeker? niet van 1 order

[ Voor 42% gewijzigd door joachim op 27-11-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
kryptz schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:22:
Is het normaal dat ik mijn eigen order niet zie staan in het order book?
Volgens mij wordt dit op één hoop gegooid.

Dus als in totaal 1000 mensen 100 bitcoins willen verkopen voor €700,- zie je alleen dat staan en niet alle individuele orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Nou, we zijn door de €700,00 grens heen hoor op Kraken, momenteel op €709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ben een beetje met LTC aan het spelen sinds gisteren....
Al een rendement van 50%. In 1 dag!!

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
r.e.s schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:21:
[...]

Fees zijn erg laag bij Kraken, 0.2% of lager (afhankelijk van je volume de afgelopen 30 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:07
[...]

Kun je dat eens uitleggen, ben redelijk noob nog in het traden.
Zoals ik het lees betaal je 0.20 % op het einde van de maand?

Dan heeft hij toch beetje winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
[...]

Een gratis biertje is fijn, dus niet niks ;). Fee valt wel mee ( €0.08040 transfer + €0.07404 transfer + eventueel 0.09 Sepa terugboeken =0,24444 )

[ Voor 16% gewijzigd door Urithar op 27-11-2013 14:27 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.