Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.040 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mortare schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:25:
[...]

Kun je dat eens uitleggen, ben redelijk noob nog in het traden.
Zoals ik het lees betaal je 0.20 % op het einde van de maand?

Dan heeft hij toch beetje winst?
De fee gaat er meteen al af.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
[...]

Je betaalt transactiefees op het moment dat de transactie wordt uitgevoerd. De basis-fee is 0.2%, maar die gaat omlaag naarmate je meer handelt, gebaseerd op je totale handelsvolume van de vorige 30 dagen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

En dan te bedenken dat ik mijn 100 LTC voor $2 per stuk heb verkocht in Juni.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Ethirty

Who...me?

Servowire schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:29:
Ouch :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:25
[...]

Je betaalt per transactie. Stel je koopt voor 50 EUR, dan betaal je 0,10 EUR fee, en koop je voor 49,90 aan currency. Bij verkoop precies hetzelfde

[ Voor 4% gewijzigd door firecaps30 op 27-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Servowire schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:29:
Ja ik had er ook ooit 144, van de zomer ook ingewisseld voor BTC. Niet dat die heel slecht gaan, maar toch. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de waarde LTC op kraken 18 en hier bijv 22 usd?
http://bitcoinwisdom.com/markets/btce/ltcusd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

r.e.s schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:07:
[...]

Mijn punt op dit moment is dat de verhouding daadwerkelijke goederen die je kunt kopen en waarde bitcoins op dit moment nogal scheef is. En dat het daardoor op dit moment nogal speculatief is. Bij LiteCoins is dit nog extremer (wat kun je daar op dit moment mee kopen?). De recente koersstijgingen hebben dan ook niet zozeer te maken met meer productaanbod van je bitcoin maar een stijging van het benoemen van bitcoins in de media en de bekendheid in Azie. Als we eerlijk durven te zijn zouden we moeten zeggen dat het een mooi concept is waar veel mensen in geloven (en waar early adopters een aanzienlijk belang in hebben) maar waarvan het nog helemaal niet zeker is of het de toekomst is. Er hoeft maar iets te gebeuren (hack, wetgeving, technische beperking etc) en alles stort als een kaarten huis in elkaar of stijgt als een malle (acceptatie amazon, ebay, bol.com etc).
Ik ben het overigens eens met je stelling hoor. Maar het stadium "puur speculatief" is de bitcoin mijns inziens wel voorbij. Zeker met de bekendheid en adoptie in Azië zal de non-speculatieve waarde van de bitcoin stijgen.

En hoewel het natuurlijk moreel gezien discutabel is, heeft het criminele en illegale circuit er (net als mijn pizza voorbeeld) voor gezorgd dat de non-speculatieve waarde is gestegen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Waarom niet? Andere markt, andere prijzen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De prijs op Kraken is in euro's, de BTC-E prijs die je linkt in dollars.

Daarnaast is geld uitwisselen tussen de verschillende exchanges niet altijd even makkelijk, waardoor prijsverschillen ontstaan.

Een exchange waar je heel moeilijk of tegen hoge kosten euro's kunt storten, zal een lagere koers hebben, want er zijn minder kopers die die exchange gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Quote uit de post-warning:
Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin
:p

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:26
MaxxMark schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:32:
[...]

Ik ben het overigens eens met je stelling hoor. Maar het stadium "puur speculatief" is de bitcoin mijns inziens wel voorbij. Zeker met de bekendheid en adoptie in Azië zal de non-speculatieve waarde van de bitcoin stijgen.

En hoewel het natuurlijk moreel gezien discutabel is, heeft het criminele en illegale circuit er (net als mijn pizza voorbeeld) voor gezorgd dat de non-speculatieve waarde is gestegen.
Ik zal mijn reactie aanpassen, bitcoins is niet volledig speculatief maar bestaat hier nog wel voor een groot gedeelte uit.

Iemand overigens een verklaring waarom de koers nu keihard omhoog gaat ( van 700 -> 725 in amper een een half uur)? Verwachte toch een dipje na de 700 grens :P

[ Voor 7% gewijzigd door r.e.s op 27-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rannasha (nu wel goed? ;)

Jij weet echt alles volgens mij ;)
Kan ik jou niet inhuren voor een 1 LTC? hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
gise schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:23:
Nou, we zijn door de €700,00 grens heen hoor op Kraken, momenteel op €709
725 al. Toch te vroeg geweest met verkopen ben ik bang. Toch maar weer wat inkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Haha Kraken ging net even door naar 1000 dollar, de eerste?: https://www.kraken.com/market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:35:
@ Rannasha (nu wel goed? ;)

Je kan ook gewoon het topic lezen. De vraag over de prijsverschillen komt ongeveer 2x per dag langs de laatste week ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:35:
[...]

725 al. Toch te vroeg geweest met verkopen ben ik bang. Toch maar weer wat inkopen?
Als ik de buy orders bekijken zijn het allemaal erg lage volumes. Ik wacht nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ja.
Valt ook wel mee. Wel veel.
Altcoins vind ik eng :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Urithar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:26:
[...]

Een gratis biertje is fijn, dus niet niks ;). Fee valt wel mee ( €0.08040 transfer + €0.07404 transfer + eventueel 0.09 Sepa terugboeken =0,24444 )
Ik bedoel meer dat je nog geen 3€ winst hebt als je een munt op €21 verkoopt en op €18 terugkoopt. Je hebt dan wel meer LTC, maar je hebt geen €3 winst. Je hebt nog steeds €21 (min fees).

Je maakt winst als je nu op €21 weer kun verkopen wat je op €18 hebt aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
MrAcid schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
[...]

Ik bedoel meer dat je nog geen 3€ winst hebt als je een munt op €21 verkoopt en op €18 terugkoopt. Je hebt dan wel meer LTC, maar je hebt geen €3 winst. Je hebt nog steeds €21 (min fees).

Je maakt winst als je nu op €21 weer kun verkopen wat je op €18 hebt aangekocht.
Huh?

Als je dezelfde hoeveelheid LTC terugkoopt die je eerder verkocht hebt, hou je weldegelijk 3 euro (min fees) over.

Dat dit nog geen winst is, ben ik met je eens, want als je doel is om je aantal euro's te maximalizeren, dan heb je enkel bereikt dat je worst-case scenario (LTC -> 0) 3 euro minder dramatisch is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
MrAcid schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:
[...]

Ik had hem iets versimpeld voor het forum, maar compleet, puur naar LTC kijkende:
2 LTC in bezit. Verkocht voor €42 (2x21).
2 LTC gekocht voor 37.02 (2x18.51)
2 LTC en €4,83 (4,98- 0,15 transfer kosten) in bezit.
Natuurlijk nog geen echte winst gezien de LTC minder waard is. Maar vond het idee van een gratis biertje wel leuk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Urithar op 27-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:52

Player1S

Probably out in the dark

Is het uberhaubt nog interessant om met een gewone PC mee te doen met minen? Overal lees ik dat die tijd voorbij is (ben dus eigenlijk te laat) maar dat je eventueel nog mee kunt doen in een pool.

Nu hoef ik echt geen grof geld er mee te verdienen. Wat ik zo lees doet 1 Bitcoin zo'n 616 euro. Leuk om dat een keer bij te kunnen schrijven maar ik verwacht niet dat ik maandelijks dat bedrag kan incasseren. Als ik nu zou starten, zou het leuk zijn als ik ergens in maart, april, mei dat voor het eerst heb (mits de koers zo blijft).

Of zou de winst niet opwegen tegen het extra stroomverbruik?

Sorry als ik naar de bekende weg vraag maar heb openings post door genomen en verschillende sites bezocht maar ben benieuwt naar persoonlijke ervaringen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Bitcoin net door de muur van 970$ heen (540 Coins in een keer opgekocht). Er ligt een nieuwe muur van ''slechts'' 480 coins te wachten op de 1000$!

Toch wil ik erop wijzen dat alternatieve valuta veel sterker stijgen dan de bitcoin. Sommige valuta worden ook gesteund door een redelijk grote community en zijn zelfs te verhandelen op de grote exchange beurzen.

Ik denk dat het logisch is dat als je de grote slag wil slaan, dat je early adopter moet zijn. Dit kan nog bij sommige alternatieve coins. Ik zou graag willen verwijzen naar:

http://coinmarketcap.com/

hier zie je dat voor sommige alternatieve crypto's de marktwaarde sterk is gestegen en niet alleen door het bijminen van geld. Veel zullen er niet overleven wellicht, maar je maakt wel gigantische klappen als je voor 10 euries nu valuta kan kopen die nu nog 0,00001 cent waard is, met de kans dat het 1 cent waard kan worden. Kijk dan heb je 10.000 procenten winst ;). Kans is klein, maar inleg hoeft maar minimaal te zijn!

Ik heb ondertussen:
Feathercoins FTC, Litecoins LTC en Terracoins TRC (omdat deze ook op BTC-e verhandeld worden)
Megacoins MEC (dotcom kan altijd nog wel eens iets bereiken, wellicht de nieuwe munt van 'de dark web')
Freicoins (vernieuwend met demmurage en crowdfunded)
Tickets TIX (retegoedkoop)

Op cryptsy is alles makkelijk te verhandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:07
Heb je voor al deze coins dan apparte wallets nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
mortare schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:55:
Heb je voor al deze coins dan apparte wallets nodig ?
nee, cryptsy maakt alle wallets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
MSI2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:53:
Toch wil ik erop wijzen dat alternatieve valuta veel sterker stijgen dan de bitcoin. Sommige valuta worden ook gesteund door een redelijk grote community en zijn zelfs te verhandelen op de grote exchange beurzen.
De meeste altcoins zijn redelijk gelijk gebleven aan het begin van de huidige bitcoin-rally. Wat je nu ziet is vooral een inhaalslag. Lange-termijn grafieken van bijvoorbeeld LTC/BTC laten nog steeds zien dat LTC terrein verliest op lange termijn.
Megacoins MEC (dotcom kan altijd nog wel eens iets bereiken, wellicht de nieuwe munt van 'de dark web')
Dat Kim Dotcom achter MEC zit is een gerucht dat volledig onbewezen is.

Feit blijft dat de huidige altcoins niets wezenlijks bieden dat Bitcoin niet heeft. Er is zeker ruimte voor een concurrerende crypto-currency, maar voorlopig is die er niet, want je hebt enkel Bitcoin-klonen met enkele niet relevante parameters die zijn aangepast.

Leuk voor speculatie en pump-and-dump schemes, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54

MonkeySleeve

It's just Monkey business

MSI2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:56:
[...]

nee, cryptsy maakt alle wallets voor je.
Maar wat is Kraken dan? Dacht dat dit ook voor wallets was...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
MonkeySleeve schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:57:
[...]

Maar wat is Kraken dan? Dacht dat dit ook voor wallets was...
Zowel Crpytsy als Kraken zijn exchanges, ruilbeurzen.

Je kunt er je coins voor langere tijd parkeren, maar dat is over het algemeen af te raden.

Een wallet dient een stukje software op je computer / smartphone te zijn (of eventueel een paper wallet voor lange-termijn storage). Het hele idee van een webservice als wallet is een security-flaw waiting to happen (of liever gezegd: dat is al een aantal keer gebeurd en er zijn duizenden Bitcoins al verloren door webwallets met matige beveiliging).

[ Voor 36% gewijzigd door Rannasha op 27-11-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:07
Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:58:
[...]

Je kunt er je coins parkeren, maar dat is over het algemeen af te raden.
Dus als ik alle coins offline wil hebben heb ik voor iedere coin toch een apparte wallet nodig die voor deze ontwikkeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:58:
[...]

Je kunt er je coins voor langere tijd parkeren, maar dat is over het algemeen af te raden.

Een wallet dient een stukje software op je computer / smartphone te zijn (of eventueel een paper wallet voor lange-termijn storage). Het hele idee van een webservice als wallet is een security-flaw waiting to happen (of liever gezegd: dat is al een aantal keer gebeurd en er zijn duizenden Bitcoins al verloren door webwallets met matige beveiliging).
Ah ok moet dus nog een stuk software hebben :) Duidelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door MonkeySleeve op 27-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Het totaal overzicht wat bijvoorbeeld Kraken voor je maakt, waar je kunt zien wat de current waarde is van alles wat je er hebt staan. Hoe krijg ik gemakkelijk zo'n dynamisch overzicht als ik alle coins die ik heb naar offline wallets zet? Is er ergens een site die dit voor je doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
mortare schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:59:
[...]

Dus als ik alle coins offline wil hebben heb ik voor iedere coin toch een apparte wallet nodig die voor deze ontwikkeld is?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
mikeelroy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:31:
[...]

Je betaalt per transactie. Stel je koopt voor 50 EUR, dan betaal je 0,10 EUR fee, en koop je voor 49,90 aan currency. Bij verkoop precies hetzelfde
Is 't niet andersom? Betaal je niet €50,10 voor €50 aan currency?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:00:
[...]

Is 't niet andersom? Betaal je niet €50,10 voor €50 aan currency?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zijn zoveel mensen bezig met gekke alt coins, koop gewoon 0.1 bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
In ieder geval, ik heb met mijn tickets van 10 euries er 40. Als ik dat met een bitcoin zou moeten doen, moet ie naar 4000 dollar stijgen ;) .. hier is ie van 0.0000038 naar 0.00000120 BTC maar hoeven te stijgen ;).

Voor mensen met een kleine portemonnee (<20 euro) die echt spannend willen spelen, zou ik dan ook echt dit aanraden :) Nogmaals... stop er geen honderden euros in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:04:
Hoezo zijn zoveel mensen bezig met gekke alt coins, koop gewoon 0.1 bitcoin.
Omdat altcoins veel interessanter zijn door de lage waarde. LTC bijvoorbeeld van 17€ naar 25€. Zoveel stijgt BTC lang niet in deze korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:04:
In ieder geval, ik heb met mijn tickets van 10 euries er 40. Als ik dat met een bitcoin zou moeten doen, moet ie naar 4000 dollar stijgen ;) .. hier is ie van 0.0000038 naar 0.00000120 BTC maar hoeven te stijgen ;).

Voor mensen met een kleine portemonnee (<20 euro) die echt spannend willen spelen, zou ik dan ook echt dit aanraden :) Nogmaals... stop er geen honderden euros in!
Vind persoonlijk met zulke bedragen geen reet aan.
Zit er nu met 500 in, en dan is je winst wat leuker (of groter verlies uiteraard haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:07:
Klopt het dan als ik dat (Rassisha) of anderen..

Zodra ik een buy order doet die exact matcht met bijvoorbeeld:

€20.00000 20.000
€21.00000 7.489
€21.25000 12.700
€21.97000 3.000
€21.98000 2.933
€22.80000 10.000
€22.90000 18.880

Dus ik doe een buyorder van 2.933

dat hij ook exact die er tussen uit pikt?
Ok, een orderboek moet je voorstellen als 2 rijen mensen: kopers en verkopers. Die rijen staan tegenover elkaar, in volgorde van hun koop- en verkoopbedrag. Vooraan de kooprij staat dus meneer K die het meeste biedt voor de bitcoins (of welk handelwaar dan ook) die hij wilt kopen. Hij kijkt direct tegen de voorkant van de verkooprij aan, waar meneer V voorop staat die het minste wil hebben voor zijn bitcoins. Verder heeft elke koper een bepaalde hoeveelheid geld in zijn zak, en elke verkoper een bepaalde hoeveelheid bitcoins.

Op het moment dat koper K net zoveel of meer biedt voor bitcoins dan de vraagprijs van verkoper V dan schudden ze elkaar de hand en vindt er een transactie plaats. Na die transactie zal een van de twee (of beide) meneren al zijn euros geruild hebben voor bitcoins of andersom en verlaat hij de rij.

Iemand die tegen marktwaarde koopt zal vooraan de kooprij gaan staan en net zo lang kopen van verkopers tot hij het gewenste bedrag gespendeerd heeft. Of het gewenste aantal bitcoins heeft ontvangen. En andersom gaat een verkoper tegen marktwaarde vooraan in de verkooprij staan en doet zaken met de kopers, op volgorde, tot hij zijn doel heeft bereikt.

Iemand die een limit order plaatst gaat gewoon op de juiste plek in de juiste rij staan.

In jouw voorbeeld, vooraan staat een meneer met 20 LTE die zijn waar verkoopt voor €20 euro per stuk. Als jij er 2.933 wil hebben dan koop jij die van hem en houdt hij er 17.067 over. Had je er 30 willen kopen, dan koop je eerst al zijn waar, maar hij kan er maar 20 leveren dus verlaat hij de rij en koop je die van de volgende in de rij. Die er vervolgens ook maar 7.489 kan leveren, etc.. Dit doe je totdat jouw order volledig is gevuld of je zakken zijn geleegd.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2013 15:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:12:
[...]

Ok, een orderboek moet je voorstellen als 2 rijen mensen: kopers en verkopers. Die rijen staan tegenover elkaar, in volgorde van hun koop- en verkoopbedrag. Vooraan de kooprij staat dus meneer K die het meeste biedt voor de bitcoins (of welk handelwaar dan ook) die hij wilt kopen. Hij kijkt direct tegen de voorkant van de verkooprij aan, waar meneer V voorop staat die het minste wil hebben voor zijn bitcoins. Verder heeft elke koper een bepaalde hoeveelheid geld in zijn zak, en elke verkoper een bepaalde hoeveelheid bitcoins.

Op het moment dat koper K net zoveel of meer biedt voor bitcoins dan de vraagprijs van verkoper V dan schudden ze elkaar de hand en vindt er een transactie plaats. Na die transactie zal een van de twee (of beide) meneren al zijn euros geruild hebben voor bitcoins of andersom en verlaat hij de rij.

Iemand die tegen marktwaarde koopt zal vooraan de kooprij gaan staan en net zo lang kopen van verkopers tot hij het gewenste bedrag gespendeerd heeft. Of het gewenste aantal bitcoins heeft ontvangen. En andersom gaat een verkoper tegen marktwaarde vooraan in de verkooprij staan en doet zaken met de kopers, op volgorde, tot hij zijn doel heeft bereikt.

Iemand die een limit order plaatst gaat gewoon op de juiste plek in de juiste rij staan.

In jouw voorbeeld, vooraan staat een meneer met 20 LTE die zijn waar verkoopt voor €20 euro per stuk. Als jij er 2.933 wil hebben dan koop jij die van hem en houdt hij er 17.067 over. Had je er 30 willen kopen, dan koop je eerst al zijn waar, maar hij kan er maar 10 leveren dus verrlaat hij de rij en koop je die van de volgende in de rij. Die er vervolgens ook maar 7.489 kan leveren, etc.. Dit doe je totdat jouw order volledig is gevuld of je zakken zijn geleegd.
Mooie analogie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:31:
[...]

Ja ik had er ook ooit 144, van de zomer ook ingewisseld voor BTC. Niet dat die heel slecht gaan, maar toch. :P
Zie nu dat ik die 144.71 LTC op 22 juni heb verkocht voor 0.033 BTC/LTC. Die 4.77543 BTC zijn nu meer waard dan die 144 LTC dus met terugwerkende kracht toch geen spijt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou de reden zijn dat de LTC vanaf 12u zo gestegen zijn ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:37:
Wat zou de reden zijn dat de LTC vanaf 12u zo gestegen zijn ineens?
Ik gok dat mensen de potentie van LTC in zijn gaan zien en besluiten in te stappen ;) .. maar goed, dat is speculatie

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
w4rguy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:39:
[...]

Ik gok dat mensen de potentie van LTC in zijn gaan zien en besluiten in te stappen ;) .. maar goed, dat is speculatie
Welke potentie?

LTC prijzen (en die van andere alt-coins) zijn puur speculatie. Market-cap is vrij laag, dus het is makkelijk te manipuleren.

De BTC prijs is ook voor een flink deel speculatie, maar daar zit in ieder geval nog een snel groeiende economie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

w4rguy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:39:
[...]

Wat is volgens jou de potentie van LTC, behalve om snelle winsten mee te halen met speculeren? Lees ook even http://www.reddit.com/r/B...e_to_a_litecoin_advocate/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dv2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 21:16

dv2

Shit, wou vanmiddag LTC kopen via litecoin.nl maar deze zijn dus allemaal uitverkocht en de prijs blijft maar stijgen. Ik wil nu geld overmaken naar mijn kraken account om daar mijn euro's te traden voor ltc.

wel heb ik hier een paar vraagjes over; ik ben Tier 2 geverifieerd, is dit voldoende? Hoelang gaat deze transactie duren voordat ik mijn euro's daadwerkelijk kan traden voor ltc? En is enkel het IBAN nummer genoeg en de reference in de beschrijving (Rabobank)?

Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dv2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:45:
Shit, wou vanmiddag LTC kopen via litecoin.nl maar deze zijn dus allemaal uitverkocht en de prijs blijft maar stijgen. Ik wil nu geld overmaken naar mijn kraken account om daar mijn euro's te traden voor ltc.

wel heb ik hier een paar vraagjes over; ik ben Tier 2 geverifieerd, is dit voldoende? Hoelang gaat deze transactie duren voordat ik mijn euro's daadwerkelijk kan traden voor ltc? En is enkel het IBAN nummer genoeg en de reference in de beschrijving (Rabobank)?

Ja, is voldoende. Twee dagen ongeveer. En ja, dat is genoeg (zie ook de omschrijving bij Kraken).

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 27-11-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
dv2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:45:

Vooruit ik ben in een goede bui, MAAR dit kan je allemaal makkelijk zelf vinden op de site.

- TIER 2 is prima, tenzij je hele grote bedragen gaat verhandelen (zie website voor de limieten)
- Als je het voor 5 uur overmaakt dan kan je binnen 24 uur handelen, anders 48
- Nee, je hebt een persoonlijke code die je moet opgeven. Krijg je te zien als je een SEPA overboeking doet Nevermind, verkeerd gelezen. Je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dv2

dv2

Phyxion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:46:
[...]

Ja, is voldoende. Twee dagen ongeveer. En ja, dat is genoeg (zie ook de omschrijving bij Kraken).
Bedankt! Wat is dan slimmer, nu overmaken en 2 dagen wachten of wachten tot litecoin.nl weer voorraad heeft? Of gaat dit geen verschil maken (ivm transactie tijd van mijn litecoin wallet naar kraken)? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dv2

dv2

EJPostema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:48:
[...]

Vooruit ik ben in een goede bui, MAAR dit kan je allemaal makkelijk zelf vinden op de site.

- TIER 2 is prima, tenzij je hele grote bedragen gaat verhandelen (zie website voor de limieten)
- Als je het voor 5 uur overmaakt dan kan je binnen 24 uur handelen, anders 48
- Nee, je hebt een persoonlijke code die je moet opgeven. Krijg je te zien als je een SEPA overboeking doet Nevermind, verkeerd gelezen. Je hebt gelijk
Super, nu is het helemaal duidelijk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5uOzJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Tourniquet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:42:
[...]

Wat is volgens jou de potentie van LTC, behalve om snelle winsten mee te halen met speculeren? Lees ook even http://www.reddit.com/r/B...e_to_a_litecoin_advocate/ ;)
snelle winsten zijn zinloos Daar verdien je lang niet zoveel aan als op de lange termijn. Ik geloof in de LTC dat hij in de toekomst verder stijgt. Hij is laagdrempeliger om in te stappen dan de BTC. Het enige wat nog mist zijn grote sites die charts ondersteunen. Er zijn al exchanges die ze op grote schaal verhandelen. 2 Jaar geleden verklaarden we iedereen die heil zag in BTC ook voor gek. Ik zeg het je, dit kan je veel opleveren, trust me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5uOD0.png

Voelt een beetje als oud en nieuw dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

*O* $1000 op MtGox *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en meteen door naar de 1030$ .. whats going on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Phyxion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:46:
[...]

Voor ING:

Die reference code is dan Betalingskenmerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee gewoon mededeling. Volgens mij kun je in het kenmerk geen letters invullen, alleen cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
MonkeySleeve schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:58:
[...]

Voor ING:

Die reference code is dan Betalingskenmerk?
Ja.

edit: of mededeling. Dat grote tekst-vak iig.

[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 27-11-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

w4rguy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:51:
[...]

snelle winsten zijn zinloos Daar verdien je lang niet zoveel aan als op de lange termijn. Ik geloof in de LTC dat hij in de toekomst verder stijgt. Hij is laagdrempeliger om in te stappen dan de BTC. Het enige wat nog mist zijn grote sites die charts ondersteunen. Er zijn al exchanges die ze op grote schaal verhandelen. 2 Jaar geleden verklaarden we iedereen die heil zag in BTC ook voor gek. Ik zeg het je, dit kan je veel opleveren, trust me :)
Maar wat vind je dan van de argumenten van Erik Voorhees uit die Reddit post? Ik zit ook gedeeltelijk in LTC hoor, daar niet van. Maar échte voordelen zie ik niet in de munt ten opzichte van BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:59:
[...]

Ja.

edit: of mededeling. Dat grote tekst-vak iig.
.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:59:
Nee gewoon mededeling. Volgens mij kun je in het kenmerk geen letters invullen, alleen cijfers.
Mededeling dus, toppie bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Laatst online: 14-09 11:05
MonkeySleeve schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:00:
[...]

[...]

Mededeling dus, toppie bedankt :)
Heb 2x geld overgemaakt (ook via ING), 1x met code in 'mededeling-veld' en 1x in 'referentie-veld'. De code in het referentie-veld zetten zorgde ervoor dat geld eerder beschikbaar was op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik wil graag wat geld van mijn kraken account afhalen maar moet bij bank gegevens het adres van mijn bank invullen (ING). Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan? Welk adres moet ik hier invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Niek.NET schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:05:
Ik wil graag wat geld van mijn kraken account afhalen maar moet bij bank gegevens het adres van mijn bank invullen (ING). Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan? Welk adres moet ik hier invullen?
Hiervandaan, ging bij mij prima. Volgende betaling ben ik nu op aan het wachten, ook van Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Laatst online: 14-09 11:05
zoeken op Google gaf dit (bron: ING website):
code:
1
2
3
4
ING
Bijlmerdreef 109
1102 BW Amsterdam
Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
ING
Bijlmerdreef 109
1102 BW Amsterdam
Netherlands

Te vinden op: http://www.ing.nl/particu...talen/betalen/buitenland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Tourniquet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:59:
[...]

Maar wat vind je dan van de argumenten van Erik Voorhees uit die Reddit post? Ik zit ook gedeeltelijk in LTC hoor, daar niet van. Maar échte voordelen zie ik niet in de munt ten opzichte van BTC.
Ik kan die nu niet lezen, op kantoor wordt reddit geblokkeerd (en maar goed ook denk ik). En als er geen voordeel is ten opzichte van BTC, waarom zou die dan niet naast BTC kunnen bestaan? Het is denk ik goed om een alternatieve munt te hebben voor als de ander faalt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:30
Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

w4rguy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:08:
[...]

Ik kan die nu niet lezen, op kantoor wordt reddit geblokkeerd (en maar goed ook denk ik). En als er geen voordeel is ten opzichte van BTC, waarom zou die dan niet naast BTC kunnen bestaan? Het is denk ik goed om een alternatieve munt te hebben voor als de ander faalt ...
Dit is die post:
Hello [redacted],

Thanks for reaching out. Now, hopefully I don't come across as rude or elitist, but I need to be honest. Litecoin is not interesting to me. It offers no significant benefit over Bitcoin whatsoever. It has a little value purely as a backup blockchain in case some critical flaw destroys Bitcoin's blockchain (assuming the same flaw doesn't affect LTC). Other then that, why should anyone care about it? Don't tell me it has "faster confirmation times"... zero-conf Bitcoin transactions work for just about everything, and for those times when security is important, waiting for the 2.5 min LTC block is only 1/4th as secure, so the "advantage" is trivial. Does that justify a $350 million market cap? Consider me skeptical.

Understand that there is huge advantage - a massive technological and societal utility - in the current world moving toward Bitcoin. There is no advantage in a Bitcoin world moving toward Litecoin. I know Litecoin fans like to say it's silver to Bitcoin's gold, and while it's a cute comparison, it doesn't really mean anything. Bitcoin's divisibility eliminates the need for a less valuable unit to partner with. In other words, the mBTC is the silver to BTC's gold.

Here's my suspicion... the only reason you are suggesting to me that Coinapult (or any business) should accept Litecoin is that there's a chance the announcement of the acceptance will drive the LTC price higher. There's no significant added utility for the company, for me, or for you, beyond that speculative interest.

Litecoin, and the other alts, are 99.9999% speculation. To be sure, much of Bitcoin's price is also due to speculation about future value, but at least this is based on a reasonable assessment of the potential of the system vs. its competition (fiat currency and the global banking network). Speculating on altcoins, in general, is pure greater fool theory in action, because there is no significant fundamental utility, no "improvement delta" over Bitcoin itself. People are going to get burned with them, and it's unfortunate because Bitcoin is seeing returns of 10,000% per year and apparently that's just not enough for some people =)

Altcoins are the penny stocks of the Bitcoin world, and perhaps their greatest virtue is that they distract the most superficial speculators away from Bitcoin itself. Should they exist? Yes. I'm glad people experiment in every way with this technology. But don't let speculative experiments at the margin distract from the most mind-blowingly awesome monetary system mankind has ever seen - Bitcoin proper.

Cheers, -Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
w4rguy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:08:
[...]
Het is denk ik goed om een alternatieve munt te hebben voor als de ander faalt ...
Het probleem is dat LTC zo sterk op BTC lijkt dat als BTC faalt, het ontzettend waarschijnlijk is dat LTC ook faalt.

Mogelijke oorzaken van falen:
- Wetgeving, verbod, enz... De overheden zullen BTC en LTC gelijk behandelen wat dat betreft.
- Technische oorzaak (een exploit of iets dergelijks)... BTC en LTC zijn intern vrijwel exact hetzelfde. Het enige verschil is het hash-algoritme. Als er een zwakte in SHA256 gevonden wordt, dan heeft BTC een probleem (en heel veel andere commerciele en financiele diensten ook, SHA256 is nogal wijdverspreid), maar LTC niet. Maar dit is slechts een miniem onderdeel van het hele bouwwerk en BTC kan, met wat pijn en moeite, overgezet worden naar een ander hash-algoritme.
- Smaak, irrationele redenen. Kan zijn dat mensen het LTC logo mooier vinden ofzo? Maar het lijkt me aannemelijker dat de first-mover advantage van BTC zwaarder weegt.

Nogmaals: Er is zeker plaats voor een concurrerende crypto-currency, maar dan wel graag een die wezenlijk anders is en niet een kloon met vrijwel exact dezelfde zwaktes en geen noemenswaardige voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:12:
[...]

Het probleem is dat LTC zo sterk op BTC lijkt dat als BTC faalt, het ontzettend waarschijnlijk is dat LTC ook faalt.

Mogelijke oorzaken van falen:
- Wetgeving, verbod, enz... De overheden zullen BTC en LTC gelijk behandelen wat dat betreft.
- Technische oorzaak (een exploit of iets dergelijks)... BTC en LTC zijn intern vrijwel exact hetzelfde. Het enige verschil is het hash-algoritme. Als er een zwakte in SHA256 gevonden wordt, dan heeft BTC een probleem (en heel veel andere commerciele en financiele diensten ook, SHA256 is nogal wijdverspreid), maar LTC niet. Maar dit is slechts een miniem onderdeel van het hele bouwwerk en BTC kan, met wat pijn en moeite, overgezet worden naar een ander hash-algoritme.
- Smaak, irrationele redenen. Kan zijn dat mensen het LTC logo mooier vinden ofzo? Maar het lijkt me aannemelijker dat de first-mover advantage van BTC zwaarder weegt.

Nogmaals: Er is zeker plaats voor een concurrerende crypto-currency, maar dan wel graag een die wezenlijk anders is en niet een kloon met vrijwel exact dezelfde zwaktes en geen noemenswaardige voordelen.
zoals megacoin?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Goed verhaal, wel mee eens ja. Heb zelf een klein beetje LTC, voor de leuk, maar ik zit 99% in Bitcoin. Ik zie ook niet in welk opzicht LTC "beter" zou zijn dan BTC of iets zou toevoegen. Misschien dat de koers nog wat explosiever omhoog kan wegens een nog hoger gehalte speculanten, maar ja, dat vind ik allemaal niet zo solide.
Yep. Ik heb ook wat NMC en PPC (geen bakken vol) omdat die beide nog wel wat leuke bijzonder eigenschappen hebben waar ik wel wat in zie. De rest beschouw ik als wanhoopspoging van lui die de BTC trein gemist hebben en het nu met hun eigen CloneCoin komen in de hoop alsnog early adopter te zijn.

Als die lui gewoon allemaal hun geld in BTC hadden gestoken waren ze beter afgeweest. Geldt nu nog steeds trouwens. Gezien de kleine marktacceptatie en de geringe fractie die Bitcoin momenteel nog van bijvoorbeeld het paypal volume, staat het staat nog steeds in de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Scrypt maakt daarintegen juist een enorm verschil. Voor de LTC zijn geen ASIC's op de markt. De munt ontwikkelt zich dus heel anders omdat de hash-snelheid van het netwerk niet ineens 80% in een maand toeneemt (wat bij BTC wel gebeurd is in oktober). Al ben ik het met je eens dat hij mee beweegt met de BTC en ik hoop dat dat wat wordt afgezwakt.

[ Voor 9% gewijzigd door w4rguy op 27-11-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:08:
[...]

ING
Bijlmerdreef 109
1102 BW Amsterdam
Netherlands

Te vinden op: http://www.ing.nl/particu...talen/betalen/buitenland/
Die had ik ook nog nodig inderdaad, maar nog een vraagje;

Ze vragen om mijn IBAN en een BIC. Mijn IBAN is dan NL68INGB + mijn rekening nummer, en BIC is alleen INGBNL2A?

Dacht eigelijk dat die twee hetzelfde waren :P

[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySleeve op 27-11-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Hoop dat de Litecoins nog een beetje doorstijgen. Kan ik ze later mooi inwisselen voor bitcoins. In verhouding verdien ik er nu nog even iets meer aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Megacoin is een Litecoin-kloon. Paar getalletjes aangepast (bijvoorbeeld hoeveelheid coins per block en tijd tussen geminede blocks) en klaar. Geldt voor vrijwel alle altcoins (er zijn er tientallen) trouwens.
w4rguy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:19:
Scrypt maakt daarintegen juist een enorm verschil. Voor de LTC zijn geen ASIC's op de markt. De munt ontwikkelt zich dus heel anders omdat de hash-snelheid van het netwerk niet ineens 80% in een maand toeneemt (wat bij BTC wel gebeurd is in oktober). Al ben ik het met je eens dat hij mee beweegt met de BTC en ik hoop dat dat wat wordt afgezwakt.
En wat is het probleem van ASICs? De toename van de hashsnelheid op het Bitcoin netwerk zorgt niet voor een gigantische toename in de hoeveelheid coins die op de markt komt, dankzij de difficulty die telkens meeverschuift.

Het feit dat je voor Bitcoin mining specifieke hardware nodig hebt maakt het moeilijker voor een kwaadwillende partij om het netwerk aan te vallen. Je haalt niet zomaar even voor >4 petahash aan ASICs in huis, daar gaat een heel ontwerp en productie proces overheen. GPUs, die voor scrypt-mining worden gebruikt, zijn daarentegen al in hele grote getale aanwezig op de markt, omdat de gaming markt nog altijd stukken groter is dan de markt voor scrypt-mining.

Scrypt-mining is vooral leuk voor mensen die GPUs hadden ingekocht voor Bitcoin en door de introductie van ASICs met de gebakken peren zaten. Ja, het is even zuur dat die mooie winstprognoses van toen voor GPU-miners weg zijn, maar op de lange termijn is het goed voor een crypto-coin dat mining zich verplaatst van hobbyisten met game-hardware naar professionele organisaties die specialistische hardware leveren.

Maar het scrypt/sha256 verschil is maar een klein dingetje. De belangrijke principes zijn exact hetzelfde: p2p transaction ledger, transacties ondertekenen dmv public/private keypairs, crypto-puzzels oplossen om transacties vast te leggen, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Rannasha schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:30:
[...]

Megacoin is een Litecoin-kloon. Paar getalletjes aangepast (bijvoorbeeld hoeveelheid coins per block en tijd tussen geminede blocks) en klaar. Geldt voor vrijwel alle altcoins (er zijn er tientallen) trouwens.
Megacoin is geen litecoin-kloon. Kimoto heeft de Bitcoin-code omgezet naar scrypt.
Megacoin is de enige scrypt-coin die geen litecoin-kloon is.
Althans, dat dacht ik te hebben gelezen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
DeMoN schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:44:
[...]

Megacoin is geen litecoin-kloon. Kimoto heeft de Bitcoin-code omgezet naar scrypt.
Megacoin is de enige scrypt-coin die geen litecoin-kloon is.
Althans, dat dacht ik te hebben gelezen.
Alleen is bij megacoin dus zo'n 20% van alle coins op dit moment in de handen van de maker. Megacoin voegt echt niks bijzonders toe, behalve veel mogelijkheden tot speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 13-09 21:55
Een vriend van me heeft in maart ofzo toen voor rond de €55 1 BTC gekocht. In de tussentijd heeft hij zijn laptop geformatteerd, waar z'n wallet op stond. (geen backups etc. :( )

Er is zeker geen manier om toch nog dit terug te krijgen? Of zou z'n HDD scannen naar wallet.dat met een programma als Getdataback nog zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Pusherman_ schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:48:
Een vriend van me heeft in maart ofzo toen voor rond de €55 1 BTC gekocht. In de tussentijd heeft hij zijn laptop geformatteerd, waar z'n wallet op stond. (geen backups etc. :( )

Er is zeker geen manier om toch nog dit terug te krijgen? Of zou z'n HDD scannen naar wallet.dat met een programma als Getdataback nog zin hebben?
Hij zal balen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als de data nog niet is overschreven kan hij het mogelijk nog terughalen. Heb zelf wel eens Stellar Phoenix gebruikt volgens mij, maar dat is meer iets voor in andere topics

Er zijn ook specialistische bedrijven die dit voor je kunnen doen, als zij hiervoor minder rekenen dan 600 euro en ze kunnen het recoveren heeft hij alsnog winst toch? :P

[ Voor 33% gewijzigd door gise op 27-11-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03

Met de huidige koers zou ik dat nog wel even proberen ja, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Als de data op zijn systeempartitie stond heeft ie pech vrees ik, dan zal die data al (meerdere keren) overschreven zijn met andere data. Maar zeker even proberen, je maakt zeker een kans dat er iets wordt gevonden met recovery tools!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ah ja die had ik gesubmit :P. Maar blijkbaar geen credits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
690 euro was toch iets te vroeg om weer wat te verkopen :)

Ik wacht weer op een correctie en sla dan weer wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:59:
690 euro was toch iets te vroeg om weer wat te verkopen :)

Ik wacht weer op een correctie en sla dan weer wat in.
Ik zou persoonlijk niet rekenen op een correctie. De hele wereld weet dalijk dat bitcoins de 1000 dollar hebben aangetikt. Dat ding vliegt naar de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je kan ook redeneren dat veel mensen gaan cashen nu hij over de 1000 heen is, wat leidt tot een koersval.

Maar ik vind het wel grappig om te zien die grenswaarden de hele tijd. Gisteren op Kraken ook al, schommelt ie de hele tijd net onder de 660 met een hoop orders op 659.9999 enzo, schiet ie er ineens dik overheen zodra de grens doorbroken wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:03:
[...]

Ik zou persoonlijk niet rekenen op een correctie. De hele wereld weet dalijk dat bitcoins de 1000 dollar hebben aangetikt. Dat ding vliegt naar de maan.
Mwah ik vermoed dat er best nog wel wat mensen gaan hun winst gaan pakken en de boel dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:05:
Je kan ook redeneren dat veel mensen gaan cashen nu hij over de 1000 heen is, wat leidt tot een koersval.
Lijkt mij ook veel waarschijnlijker inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Fivel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:33:
Winst veilig gesteld, wie weet wat er vannacht gaat gebeuren. Daarna maar even afwachten wat de koers gaat doen: toppen rond $1000 gevolgd door correctie, of na $1000 vrolijk verder omhoog.
Ik heb een groot deel van mijn inzet maar eens teruggehaald. Kijken of ik met de rest mijn eigen volume kan verhogen. Top gehaald, kleine correctie denk ik. Niets om over naar huis te schrijven. Kan nog nauwelijks laag weer inkopen ;-)

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:05:

Maar ik vind het wel grappig om te zien die grenswaarden de hele tijd. Gisteren op Kraken ook al, schommelt ie de hele tijd net onder de 660 met een hoop orders op 659.9999 enzo, schiet ie er ineens dik overheen zodra de grens doorbroken wordt.
Er lijkt alleen totaal geen sprake te zijn van een sellwall. Er zijn ontzettend weinig verkooporders te zien waarm ensen zeggen: "Ik verkoop 1000 bitcoins voor 1000 USD" o.i.d.

Het gebeurt gewoon niet. LTC is de sellwall op dit moment gigantisch. Moet je maar eens goed kijken rond de 30 USD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ik had sowieso al verwacht dat hij na 1000 dollar een flinke dip zou hebben van mensen die een automatische sell hadden ingesteld op deze magische grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:08:
ik had sowieso al verwacht dat hij na 1000 dollar een flinke dip zou hebben van mensen die een automatische sell hadden ingesteld op deze magische grens.
Ja, maar dát valt dus reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 13:23
Het begint er echt op te lijken dat de bitcoin is doorgebroken voor de "normale" mensen. :) Zelf heb ik ook achterlijke winstpercentages gehaald de afgelopen week, dus dat zit wel goed. Alle altcoins stijgen gewoon mee met BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
BDmartijn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:38:
Ik zit bij de ING, daar ben ik vast niet de enige bij toch?
Ik zit ook bij ING en gewoon 0,09 afgeschreven.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niekgerfen schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:11:
Het begint er echt op te lijken dat de bitcoin is doorgebroken voor de "normale" mensen. :) Zelf heb ik ook achterlijke winstpercentages gehaald de afgelopen week, dus dat zit wel goed. Alle altcoins stijgen gewoon mee met BTC
Overigens lijken LTC's op dit moment wel véél interessanter dan BTC's.

Kijk er zo tegenaan:

Je hebt op dit moment voor 1 BTC ongeveer 30 LTC.

Als LTC drie USD stijgt, levert dat je 90 USD op. Dat soort stijgingen (3 USD) zie ik bij LTC op dit moment véél frequenter dan 90USD bij de bitcoin.

Of mis ik nu iets? :+

De LTC trein rijdt als nooit tevoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
goed, ik zie de charme van allerlei altcoins wel in puur als investering - little investment big return (potentieel in ieder geval). Maar nu ben ik al 2 uur aan het uitzoeken hoe je bijv. gewoon wat Litecoins kunt kopen...en daar heb je een flinke handleiding voor nodig.

Kan dat nou echt niet simpeler? Ik heb CC, paypal, bankrekening beschikbaar. Maar daar Litecoins mee te kopen lijkt niet echt 'point and click'. Je zou toch denken dat er wel een infrastructuur aanwezig is om simpele aan/verkoop te faciliteren.

Iemand tips? litecoins.nl is iig op dit moment geen optie (aldus henzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:17:
goed, ik zie de charme van allerlei altcoins wel in puur als investering - little investment big return (potentieel in ieder geval). Maar nu ben ik al 2 uur aan het uitzoeken hoe je bijv. gewoon wat Litecoins kunt kopen...en daar heb je een flinke handleiding voor nodig.

Kan dat nou echt niet simpeler? Ik heb CC, paypal, bankrekening beschikbaar. Maar daar Litecoins mee te kopen lijkt niet echt 'point and click'. Je zou toch denken dat er wel een infrastructuur aanwezig is om simpele aan/verkoop te faciliteren.

Denk even na.

BTC ==> LTC.

???

Profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
majic schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:17:

http://www.mistercoin.nl/litecoins-kopen-hoe-en-waar/
Pagina: 1 ... 40 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.