MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:14:
[...]
Mensen die op dit moment geld hebben, hebben dit eerlijk verdient. Vertel me eens waarom de mensen hier, die nu bitcoins hebben gekocht het verdienen ineens miljonair te worden??? Het idee van een nieuwe valuta is dat deze ook eerlijk verdeeld zou moeten worden. Als je een crypto-currency met een goudstandaard start, dan verdeel je de valuta eerlijk. Mensen die nu veel geld hebben, hebben dan ook gewoon veel geld. Dat heet kapitalisme, de meeste van die mensen hebben er gewoon hard voor gewerkt.
Mensen hier vinden het maar gewoon dat de bitcoin de nieuwe valuta moet worden en dat zij allemaal miljonair kunnen worden.... mensen kijk eens naar jezelf, gaat niet gebeuren en dat zou ook niet mogen gebeuren. Gewoon werken/ondernemen om geld te verdienen... Dit is precies waarom iedereen de FIAT-valuta zo zat is, bankiers zijn ontiegelijk gretig en nemen risico's. Mensen die geen welvaart creeeren en bakken met geld verdienen. Mooie is om te zien dat als wij de kans krijgen, wij precies hetzelfde hopen... Geld krijgen zonder daarvoor bij te dragen aan het creëren van welvaart.
Bitcoin was bedoeld voor mensen om het betalen makkelijker te maken, het eindigt als voer voor (amateur-)speculanten is...De munt zal waarschijnlijk uiteindelijk ten onder gaan aan deze instelling van de mensen.
Het idee van rijkdom is ook dat het kan verschuiven of nieuwe rijken kunnen opstaan omdat ze het beter bedenken of doen dan een ander. Denk dot.com startups, Zuckerberg die een website begint en in een klap na een IPO stinkend rijk is. Denk fam Heijn, denk fam Brenninckmeier. Of van mij part de VOC.
Waarom zouden mensen die investeren en geloven in een nieuwe technologie daarvan niet rijk worden? Zoals eerder gezegd, als het instort zijn heel veel mensen veel geld kwijt. Denk je dat mining rigs bestaande uit 20 moederborden met elk 5-6 GPU's gratis zijn en geen electriciteit verbruiken?
Dit is wat iemand die een blog schreef over zijn Litcoin minen aan kosten maakte:
My costs were:
$16,056.10 on set up (hardware, equipment, shelving)
$5,075.00 on electricity, rent & internet access
$454.92 on credit card interest (approx)
Which is a total spend of $21,586.02.
Ik heb het er niet voor over. Waarom zou ik dan op net zo veel geld recht hebben?