Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.028 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb multibit geinstalleerd.
Als ik mijn prive sleutels exporteer en in een andere installatie weer importeer dan heb ik mijn " saldo " weer terug zie ik.

Is dit voldoende?
Ik exporteert mijn private keys naar mijn google drive.

moet je ook nog de wallet zelf kopieeren vanuit je userdata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:36:
Het hele bitcoin systeem is niet zo heel veel beter dan het huidige bankensysteem. Er is een kleine groep mensen (early adopters) die gigantische hoeveelheden in handen hebben gekregen, zonder welvaar te creëren.

Veel eerlijker zou zijn: Een cryptocurrency gebaseerd op de goudstandaard.

Hierbij is het onmogelijk voor makers om te pre-minen. Iedere bitcoin zou staan voor 1 gram goud, dit maakt de koers onmanipuleerbaar (tenzij je de goudprijs meemanipuleerd).

1 Bitcoin wordt uitgegeven door de Centrale Bitbank, open en transparant en gecontroleerd door leden.
Centraal, dan krijgen we dus corruptie, vroeger danwel later.

Zo is het altijd.

Gewoon geld was ooit ook gebacked door goud. En toen opeens niet meer.

Verder hebben we in de kelders van de federal reserve en fort Knox bergen met goud liggen. Goud van Nederland. Ergens staat op papier welk goud van wie is, maar niemand weet of die administratie wel helemaal klopt. De kans is heel groot dat er goud ligt daar waar meerdere landen aanspraak op denken te kunnen maken.

Recept voor oorlog..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Op dit moment mine ik met cgminer op 2 videokaarten (6950 en 5770). De pool waar ik in zit (give-me-coins) registreert in zijn dashboard minder hashes dan cgminer aan geeft. Meer mensen hier ervaring mee of weten hoe het zit?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:48:
Ik heb multibit geinstalleerd.
Als ik mijn prive sleutels exporteer en in een andere installatie weer importeer dan heb ik mijn " saldo " weer terug zie ik.

Is dit voldoende?
Ik exporteert mijn private keys naar mijn google drive.

moet je ook nog de wallet zelf kopieeren vanuit je userdata?
Waarom gebruik je geen wallet dienst van bijvoorbeeld blockchain? Zoveel gebruiksvriendelijker, naar mijn idee even veilig of veiliger en de kans op verlies van je coins is door geklungel nihil.

Hoe is bijvoorbeeld je encryptie geregeld met het exporteren van je private keys naar je google drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat LTC maar flink gaat stijgen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

w4rguy schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:05:
Op dit moment mine ik met cgminer op 2 videokaarten (6950 en 5770). De pool waar ik in zit (give-me-coins) registreert in zijn dashboard minder hashes dan cgminer aan geeft. Meer mensen hier ervaring mee of weten hoe het zit?
De website toont enkel de accepted hashrate, cgminer toont het totaal. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:48:
Ik denk niet dat het is bedacht om 'smerig rijk' van te worden.
Ik zie niet waarom er anders een logaritmische verdeling in zit. Dat heeft twee effecten: early-adopters kunnen de bulk van de coins minen in het begin, en later worden die snel meer waard door toenemende relatieve schaarste.

En het grappige is dat niet zo veel mensen het echt snappen, bijvoorbeeld in de media, en allemaal denken dat dat door de ingewikkelde wiskunde komt die het systeem veilig maakt -- dat terwijl de wiskunde kinderlijk eenvoudig is en geen enkele constraints aan het systeem oplegt.

Niettemin geeft dat verder niet, en doet het niet af aan of het nu iets nuttigs is of niet. Maar of het is puur toeval en een gunstige bijkomstigheid, of het is gewoon heel erg slim opgezet. Ik vermoed dat laatste.
W3ird_N3rd schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:56:
Ergens staat op papier welk goud van wie is, maar niemand weet of die administratie wel helemaal klopt. De kans is heel groot dat er goud ligt daar waar meerdere landen aanspraak op denken te kunnen maken.
Zijn daar ook bronnen voor, of denk je dat dat zou kunnen? Waarom zou de boekhouding niet gewoon tot op de gram kloppen?

[ Voor 37% gewijzigd door Zoijar op 25-11-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:36:
Veel eerlijker zou zijn: Een cryptocurrency gebaseerd op de goudstandaard.

Hierbij is het onmogelijk voor makers om te pre-minen. Iedere bitcoin zou staan voor 1 gram goud, dit maakt de koers onmanipuleerbaar (tenzij je de goudprijs meemanipuleerd).
Ontzettend oneerlijk systeem zou dat zijn. Het goud is namelijk min of meer al verdeeld in de wereld, maar of dat op een eerlijke manier is? Daarnaast zijn er een aantal landen die nog behoorlijk veel goud in de bodem hebben, deze zouden dan ook opeens een heel stuk rijker worden door toeval.

Hoe zit het met mensen die hebben belegd in goud? Goud gaat absoluut meer waard worden als er een nieuwe munt aan wordt gekoppeld namelijk.

Nee, dan liever hoe het nu is gegaan. Mensen die bereid waren om zich in te lezen, zich erin te verdiepen, de mogelijkheden van het systeem zagen en bereid waren risico te nemen zullen daar dan meer voor beloond worden. Dit lijkt mij een stuk eerlijker.

De begindagen van het minen waren volgens mij ook echt nog wel een stuk lastiger. Geen gepolijste software cliënten en een hoop geknutsel om tot iets beters te komen. Daarnaast was de bitcoin in deze tijd nog helemaal niets waard. De allereerste betaling werd pas na een kleine anderhalf jaar gedaan, 1 pizza voor 10.000 bitcoins pas vanaf deze periode begon de bitcoin werkelijke waarde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
iemand nog Quarkcoins gekocht? vandaag 455% omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:31

Ethirty

Who...me?

Zoijar schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:14:
Zijn daar ook bronnen voor, of denk je dat dat zou kunnen? Waarom zou de boekhouding niet gewoon tot op de gram kloppen?
Misschien klopt het wel, misschien is Knox wel leeg. En toch gelooft iedereen in de waarde van traditioneel geld, of er nu wel of geen goud achter zit. Volgens mij is de verhouding 1:1 tussen goud en geld allang opgerekt naar 1:10, wie zegt mij dat het ondertussen niet 1:100 of 1:1000000 is?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Ik vraag me af, is GPU mining (in mijn geval naar LTC met ~420 Kh/s op een R9 290) een goede benchmark om te kijken hoe koel de fan de GPU kan houden?

Met een oorverdovend lawaai houd de stock fan op 100% fansnelheid de GPU op 55 graden (in een krappe behuizing). Gezien het minen de GPU 100% belast, kan ik er dan van uit gaan dat met deze gedachte de GPU met gamen eigenlijk nooit warmer dan 55 graden zou kunnen worden als ook dan de fan op 100% draait?

Lijkt me voor deze kaart namelijk nog lekker koel, al kan ik ondertussen het tikken van het toetsenbord niet meer horen :P.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:54
BLACKfm schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:51:
Ik vraag me af, is GPU mining (in mijn geval naar LTC met ~420 Kh/s op een R9 290) een goede benchmark om te kijken hoe koel de fan de GPU kan houden?

Met een oorverdovend lawaai houd de stock fan op 100% fansnelheid de GPU op 55 graden (in een krappe behuizing). Gezien het minen de GPU 100% belast, kan ik er dan van uit gaan dat met deze gedachte de GPU met gamen eigenlijk nooit warmer dan 55 graden zou kunnen worden als ook dan de fan op 100% draait?

Lijkt me voor deze kaart namelijk nog lekker koel, al kan ik ondertussen het tikken van het toetsenbord niet meer horen :P.
Moet een stuk sneller kunnen :), check hier eens:
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

BLACKfm

o_O

Met de aanpassing gaat die nu wel over de 600. In ieder geval een stuk beter, maar ik zie dan wel een grote lag op me scherm zelf. Ik zou in ieder geval niet fatsoenlijk meer kunnen werken, maargoed, je bent wel wat efficienter bezig.

GPU wordt daarbij rond de 60 graden, maar nog steeds niks schokkends... Thanks for the tip!

Edit: Overigens zal die 'limiet' van 600 Kh/s wel liggen aan de relatief slechte hardware. De videokaart is tenslotte op een ITX bordje van asrock gepropt.

[ Voor 12% gewijzigd door BLACKfm op 25-11-2013 21:01 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

superpolm schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:28:
iemand nog Quarkcoins gekocht? vandaag 455% omhoog.
Jup, maar iets van 2400 om te testen, maar is wel lekker. Zal er nog wel meer instoppen. Misschien wat MEC inwisselen voor Quark.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bitcoinfonds haalt rendement van 4847%

www.telegraaf.nl/s/22087027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:21:
[...]

Ontzettend oneerlijk systeem zou dat zijn. Het goud is namelijk min of meer al verdeeld in de wereld, maar of dat op een eerlijke manier is? Daarnaast zijn er een aantal landen die nog behoorlijk veel goud in de bodem hebben, deze zouden dan ook opeens een heel stuk rijker worden door toeval.

Hoe zit het met mensen die hebben belegd in goud? Goud gaat absoluut meer waard worden als er een nieuwe munt aan wordt gekoppeld namelijk.

Nee, dan liever hoe het nu is gegaan. Mensen die bereid waren om zich in te lezen, zich erin te verdiepen, de mogelijkheden van het systeem zagen en bereid waren risico te nemen zullen daar dan meer voor beloond worden. Dit lijkt mij een stuk eerlijker.

De begindagen van het minen waren volgens mij ook echt nog wel een stuk lastiger. Geen gepolijste software cliënten en een hoop geknutsel om tot iets beters te komen. Daarnaast was de bitcoin in deze tijd nog helemaal niets waard. De allereerste betaling werd pas na een kleine anderhalf jaar gedaan, 1 pizza voor 10.000 bitcoins pas vanaf deze periode begon de bitcoin werkelijke waarde te krijgen.
Mensen die op dit moment geld hebben, hebben dit eerlijk verdient. Vertel me eens waarom de mensen hier, die nu bitcoins hebben gekocht het verdienen ineens miljonair te worden??? Het idee van een nieuwe valuta is dat deze ook eerlijk verdeeld zou moeten worden. Als je een crypto-currency met een goudstandaard start, dan verdeel je de valuta eerlijk. Mensen die nu veel geld hebben, hebben dan ook gewoon veel geld. Dat heet kapitalisme, de meeste van die mensen hebben er gewoon hard voor gewerkt.

Mensen hier vinden het maar gewoon dat de bitcoin de nieuwe valuta moet worden en dat zij allemaal miljonair kunnen worden.... mensen kijk eens naar jezelf, gaat niet gebeuren en dat zou ook niet mogen gebeuren. Gewoon werken/ondernemen om geld te verdienen... Dit is precies waarom iedereen de FIAT-valuta zo zat is, bankiers zijn ontiegelijk gretig en nemen risico's. Mensen die geen welvaart creeeren en bakken met geld verdienen. Mooie is om te zien dat als wij de kans krijgen, wij precies hetzelfde hopen... Geld krijgen zonder daarvoor bij te dragen aan het creëren van welvaart.

Bitcoin was bedoeld voor mensen om het betalen makkelijker te maken, het eindigt als voer voor (amateur-)speculanten is...De munt zal waarschijnlijk uiteindelijk ten onder gaan aan deze instelling van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:40
Lol :P

Het lijkt me dat iedereen die hier op G0T nog geen jaar geleden wat coins gekocht heeft, en deze nog niet verkocht heeft, hierop een rendement van 6000+% gehaald heeft...
Ben je echt geen fonds voor nodig hoor. :7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:14:
[...]

Mensen die op dit moment geld hebben, hebben dit eerlijk verdient.[..] Dat heet kapitalisme, de meeste van die mensen hebben er gewoon hard voor gewerkt.
Je verkondigt hier een aantal fundamentele onwaarheden. De rijkste mensen ter wereld hebben dit zeker niet verdiend door 'hard te werken' maar door toeval en geluk of criminaliteit/corruptie/oorlogsmisdaden. Miljoenen mensen die keihard werken, zijn niet rijk en zullen dat nooit worden. Dus kom aub niet aanzetten dat hard werken een correlatie met rijk zijn heeft.
Mensen hier vinden het maar gewoon dat de bitcoin de nieuwe valuta moet worden en dat zij allemaal miljonair kunnen worden.... mensen kijk eens naar jezelf, gaat niet gebeuren en dat zou ook niet mogen gebeuren. Gewoon werken/ondernemen om geld te verdienen... Dit is precies waarom iedereen de FIAT-valuta zo zat is, bankiers zijn ontiegelijk gretig en nemen risico's. Mensen die geen welvaart creeeren en bakken met geld verdienen. Mooie is om te zien dat als wij de kans krijgen, wij precies hetzelfde hopen... Geld krijgen zonder daarvoor bij te dragen aan het creëren van welvaart.

Bitcoin was bedoeld voor mensen om het betalen makkelijker te maken, het eindigt als voer voor (amateur-)speculanten is...De munt zal waarschijnlijk uiteindelijk ten onder gaan aan deze instelling van de mensen.
Je maakt een grote fout; je doet alsof fiat-geld straks in 1 klap niets meer waard is, en bitcoin het 'nieuwe geld' wordt. Dit zal een zeer geleidelijk proces zijn. De rijken van nu zullen straks ook vermogend zijn. Echter zullen er een hoop nieuwe rijken bijkomen.
Bovendien zul je op termijn zien dat de bitcoin stabieler wordt. Dat is een logisch gevolg van de groei van hoeveelheid transacties en betere verdeling van de coins over de wereldpopulatie. Het heeft de potentie om stabieler te worden dan welke munteenheid dan ook.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

SmiGueL schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:19:
[...]

Lol :P

Het lijkt me dat iedereen die hier op G0T nog geen jaar geleden wat coins gekocht heeft, en deze nog niet verkocht heeft, hierop een rendement van 6000+% gehaald heeft...
Ben je echt geen fonds voor nodig hoor. :7
Het voordeel van een fonds is dat je je niet druk hoeft te maken om het technische geneuzel wat bij bitcoin komt kijken, en je kunt je investeringen doen via de bekende kanalen. Uiteindelijk is ook dit weer goed voor de koers, want meer vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 25-11-2013 21:24 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Na een succesvolle bitcoin storting en euro withdrawal nu vandaag ook een euro storting op Kraken gedaan. Vanmorgen om 08.00 een paar honderd euro naar Kraken gestort vanaf Rabobank, vanmiddag om 15.00 was het op mijn account toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Zoijar schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:14:
[...]

Dat is een goede vraag, waar had ik het ook alweer gehoord. Maargoed, mensen maken fouten en hoeveel administraties kloppen er werkelijk tot de laatste cent? Hoeveel doofpotten zijn er in de wereld?

Met een dergelijke complexe adminstratie die helemaal niemand kan controleren (en die ook niemand komt controleren) is het bijna gegarandeerd dat er op den duur een keer een fout gemaakt gaat worden ergens. En als er eenmaal één fout is dan gaat dat zich als een olievlek uitspreiden.
Mensen die op dit moment geld hebben, hebben dit eerlijk verdient.
Hahahahahaha!

Sorry, maar serieus, er zijn zo verschrikkelijk veel mensen met verschrikkelijk veel geld terwijl ze het absoluut niet verdienen. Als ik er een paar moet noemen: Tell Sell, oplichters, smokkelaars van mensen/wapens, George W. Bush, dictators, slavendrijvers en fraudeurs.

En dan nog een paar slimme beurshandelaars, "verdienen" die nu echt hun miljoenen? Of jackpotwinnaars anders? Die hebben "niets" gedaan voor hun geld, alleen een risico genomen. Als jij short bent gegaan op SNS toen al praktisch zeker was dat de staat de bank zou nationaliseren, wat heb je dan bijgedragen aan de maatschappij? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 25-11-2013 21:30 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Mensen die op dit moment geld hebben, hebben dit eerlijk verdient. Vertel me eens waarom de mensen hier, die nu bitcoins hebben gekocht het verdienen ineens miljonair te worden??? Het idee van een nieuwe valuta is dat deze ook eerlijk verdeeld zou moeten worden. Als je een crypto-currency met een goudstandaard start, dan verdeel je de valuta eerlijk. Mensen die nu veel geld hebben, hebben dan ook gewoon veel geld. Dat heet kapitalisme, de meeste van die mensen hebben er gewoon hard voor gewerkt.

Het idee van rijkdom is ook dat het kan verschuiven of nieuwe rijken kunnen opstaan omdat ze het beter bedenken of doen dan een ander. Denk dot.com startups, Zuckerberg die een website begint en in een klap na een IPO stinkend rijk is. Denk fam Heijn, denk fam Brenninckmeier. Of van mij part de VOC.

Waarom zouden mensen die investeren en geloven in een nieuwe technologie daarvan niet rijk worden? Zoals eerder gezegd, als het instort zijn heel veel mensen veel geld kwijt. Denk je dat mining rigs bestaande uit 20 moederborden met elk 5-6 GPU's gratis zijn en geen electriciteit verbruiken?

Dit is wat iemand die een blog schreef over zijn Litcoin minen aan kosten maakte:

My costs were:
$16,056.10 on set up (hardware, equipment, shelving)
$5,075.00 on electricity, rent & internet access
$454.92 on credit card interest (approx)
Which is a total spend of $21,586.02.

Ik heb het er niet voor over. Waarom zou ik dan op net zo veel geld recht hebben?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Litecoin zojuist door de 10 dollar barriere gegaan op btc-e. Meteen richting 11.5 geknald. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:22:
[...]

Je verkondigt hier een aantal fundamentele onwaarheden. De rijkste mensen ter wereld hebben dit zeker niet verdiend door 'hard te werken' maar door toeval en geluk of criminaliteit/corruptie/oorlogsmisdaden. Miljoenen mensen die keihard werken, zijn niet rijk en zullen dat nooit worden. Dus kom aub niet aanzetten dat hard werken een correlatie met rijk zijn heeft.

[...]

Je maakt een grote fout; je doet alsof fiat-geld straks in 1 klap niets meer waard is, en bitcoin het 'nieuwe geld' wordt. Dit zal een zeer geleidelijk proces zijn. De rijken van nu zullen straks ook vermogend zijn. Echter zullen er een hoop nieuwe rijken bijkomen.
Bovendien zul je op termijn zien dat de bitcoin stabieler wordt. Dat is een logisch gevolg van de groei van hoeveelheid transacties en betere verdeling van de coins over de wereldpopulatie. Het heeft de potentie om stabieler te worden dan welke munteenheid dan ook.
1. Geld verdienen met criminialiteit/corruptie/oorlogsmisdaden wordt met de bitcoin in zijn huidige opzet alleen maar makkelijker.

2. Met de Bitcoin komt er 0 welvaart bij.... er wordt feitelijk niets geproduceerd behalve valuta. Dat betekent dat de huidige welvaart over meer eenheden valuta moeten worden verdeeld, waardoor er minder welvaart per valuta overblijft. Met andere woorden = alle valuta's worden minder waard behalve de Bitcoin. Als mensen meer Euro's en Dollars inwisselt voor Bitcoins, komen er meer Dollars en Euro's in de markt, waardoor inflatie optreed. Als de bitcoin gigantisch zou worden, gaat dit ten koste van de waarde van andere valuta. Met andere woorden: iedereen die geen Bitcoins heeft wordt armer, omdat de bitcoinhouders rijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bummer, Kraken is nogal stabiel. Die koers volgt nog niet :(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Dennahz schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:06:
[...]

Jup, maar iets van 2400 om te testen, maar is wel lekker. Zal er nog wel meer instoppen. Misschien wat MEC inwisselen voor Quark.
en stort ineens in elkaar naar 158% in de plus. kan snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Te weinig volume. Als het echt hard was gegaan had je juist mooi kunnen inslaan op kraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
ik begin moe te worden van al die huil reacties, "boehoe ik wil ook miljonair worden maar kan het me nu niet meer veroorloven om nu intestappen" reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
fuqua schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:34:
ik begin moe te worden van al die huil reacties, "boehoe ik wil ook miljonair worden maar kan het me nu niet meer veroorloven om nu intestappen" reactie.
Ja want daar staat het hier vol mee?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:44
Waarom zou men nu niet in kunnen stappen. Stel dat je 100 euro heb om in te leggen, als je dat vorig jaar gedaan had, had je nu 6000% profit gehad. als je nu instapt dan heb je volgend jaar gewoon 6000% profit :*)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

KeKNoRRiS schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:33:
Te weinig volume. Als het echt hard was gegaan had je juist mooi kunnen inslaan op kraken ;)
Ik heb er al genoeg voor het geld wat ik erin wilde steken. Met een handjevol probeer ik met koersschommelingen te spelen om het te laten groeien :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Spelen gaat waarschijnlijk beter op iets als btc-e, aangezien er daar veel meer en sneller verhandeld wordt.

EDIT: Ook grappig om te zien dat meteen toen de spike kwam, een andere valuta (XPM) die erg in de plus stond een flinke dip maakte (bijna 50% van de stijging), om daarna weer te herstellen naar ongeveer 75%.

Mensen die waarschijnlijk massaal gingen verkopen om LTC te kopeen :D

[ Voor 56% gewijzigd door KeKNoRRiS op 25-11-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Grote partij stapt in LTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ethirty schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:28:
Het idee van rijkdom is ook dat het kan verschuiven of nieuwe rijken kunnen opstaan omdat ze het beter bedenken of doen dan een ander. Denk dot.com startups, Zuckerberg die een website begint en in een klap na een IPO stinkend rijk is. Denk fam Heijn, denk fam Brenninckmeier. Of van mij part de VOC.
Dat is natuurlijk niet hetzelfde: die hebben stuk voor stuk iets opgezet of gedaan dat ook de economie helpt, iets dat feitelijke waarde en welvaart creeert. Een mining rig, hoeveel die ook kost, doet niks, voegt niks toe -- behalve dan transacties verifieren, maar dat vind ik (is) een kunstmatig iets.

Nogmaals, dat neemt niet weg dat nitcoin een interessant vershcijnsel is, maar we moeten ook kritisch blijven kijken naar de gebreken en gevaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 25-11-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Één ding wat ik niet begrijp, waar komt het verschil in prijs tussen de verschillende Exchanges vandaan? Dan zou je toch op een Exchange waar de bitcoin minder waar is in kunnen kopen, overschrijven naar een andere Exchange (al dan niet via je wallet) om daar dan weer te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
BTC-e is erg goedkoop, maar een deposit maken kost daar vrij veel (10% van de deposit dacht ik?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
gise schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:42:
Één ding wat ik niet begrijp, waar komt het verschil in prijs tussen de verschillende Exchanges vandaan? Dan zou je toch op een Exchange waar de bitcoin minder waar is in kunnen kopen, overschrijven naar een andere Exchange (al dan niet via je wallet) om daar dan weer te verkopen?
Een prijsverschil betekent vaak dat een van beide exchanges moeite heeft met deposits/withdrawals van of fiat-geld of bitcoins.

Zo is het vrij lastig om fiat-geld op BTC-e te krijgen en zijn er recentelijk meldingen van mensen bij wie de overboeking nooit is aangekomen. Daarom zijn er minder kopers op BTC-e, wat de koers drukt.

Als geld en coins frictieloos tussen exchanges konden stromen, dan waren de verschillen in koers lager dan de trade-fee.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoijar schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:41:
[...]

Dat is natuurlijk niet hetzelfde: die hebben stuk voor stuk iets opgezet of gedaan dat ook de economie helpt, iets dat feitelijke waarde en welvaart creeert. Een mining rig, hoeveel die ook kost, doet niks, voegt niks toe -- behalve dan transacties verifieren, maar dat vind ik (is) een kunstmatig iets.

Nogmaals, dat neemt niet weg dat nitcoin een interessant vershcijnsel is, maar we moeten ook kritisch blijven kijken naar de gebreken en gevaren.
Die mining rig is onderdeel van iets waar nu al $9,5mld in omgaat, iets wat anders niet mogelijk was. Hoe dan ook is het meer dan alleen een computer die electriciteit verbruikt.

Uiteraard moet je kritisch blijven, het is aan ieder voor zich om te bepalen of je er aan mee wil doen. Maar dan moet je niet zeuren als het wél slaagt. Dat zie je nu al, al die mensen (incl mezelf) die het 2 jaar terug maar raar vonden om er geld in te steken. Als ik er toen met €100 op had gegokt, had ik nu zitten grinniken ;)

Aan de andere kant, misschien stort het wel in en ben jij straks degene die "I told you so" kan zeggen ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gise schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:42:
Kwestie van vraag en aanbod op een gedifferentieerde markt. Als je een chinese bankrekening hebt, dan zou ik gaan handelen op btcchina, daar gingen de koers laatst belachelijk hard. Maar zie eerst maar eens zo'n rekening te krijgen.

De rest is lastig met hun validatie, vragen hoge fees, of je moet maanden op je geld wachten als je wil cashen. Tot dat niet gelijker wordt hou je verschillende exchanges met elk hun eigen koers.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ethirty schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:32:
Bummer, Kraken is nogal stabiel. Die koers volgt nog niet :(
Raar inderdaad.. dus ik heb ook nog maar een paar LTC'tjes gekocht. Voor de fun ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Dat kraken niets is gestegen komt omdat iemand een sell order had staan van 325 LTC tegen 8.89 euro en die zijn nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:31:
[...]

1. Geld verdienen met criminialiteit/corruptie/oorlogsmisdaden wordt met de bitcoin in zijn huidige opzet alleen maar makkelijker.

2. Met de Bitcoin komt er 0 welvaart bij.... er wordt feitelijk niets geproduceerd behalve valuta. Dat betekent dat de huidige welvaart over meer eenheden valuta moeten worden verdeeld, waardoor er minder welvaart per valuta overblijft. Met andere woorden = alle valuta's worden minder waard behalve de Bitcoin. Als mensen meer Euro's en Dollars inwisselt voor Bitcoins, komen er meer Dollars en Euro's in de markt, waardoor inflatie optreed. Als de bitcoin gigantisch zou worden, gaat dit ten koste van de waarde van andere valuta. Met andere woorden: iedereen die geen Bitcoins heeft wordt armer, omdat de bitcoinhouders rijker worden.
1. Ontken ik ook niet. Het is wellicht een nadeel van de Bitcoin, maar voor mij geen enkele reden om daar iets aan te doen. Ik hoef geen 100% open systeem, alleen omdat er wellicht een paar individuen misbruik van maken. Ik ruil graag een beetje veiligheid in voor meer vrijheid.

2. Iedereen heeft de kans om EUR en USD in te ruilen tegen Bitcoins, dus dat verhaal gaat niet op. Ik zie nu ook geen mensen met stapels guldens toch? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keiichi schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:36:
[...]

Waarom zou men nu niet in kunnen stappen. Stel dat je 100 euro heb om in te leggen, als je dat vorig jaar gedaan had, had je nu 6000% profit gehad. als je nu instapt dan heb je volgend jaar gewoon 6000% profit :*)
En over 2 jaar 36000000%.... Ergens gaat het toch mis schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Toch jammer dat zo'n sell order van >100LTC de hele handel op Kraken lamlegt :(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:08:
[...]

Toch zit je al op 1000000% sinds 3 jaar terug. ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:08:
[...]

nou... Als je dit leest: http://motherboard.vice.c...are-bitcoins-really-worth

Zeg nooit nooit. Iedereen had mij voor knettergek versleten toen de bitcoin om $10 stond dat ie nog wel > $600 waard zou worden. Al was het wel zo dat ik toen er niet in geloofde en het links liet liggen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik heb zojuist via bitonic voor 50 euro bitcoins gekocht , en deze naar multibit gestuurd. Hoelang duurt het voordat deze transactie is bevestigd :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Fastclaimer schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:18:
Ik heb zojuist via bitonic voor 50 euro bitcoins gekocht , en deze naar multibit gestuurd. Hoelang duurt het voordat deze transactie is bevestigd :o ?
Gemiddeld 10 minuten voor de eerste confirm. Je transactie moet in het volgende block zitten en die moet gemined worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Fastclaimer schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:18:
Normaalgesproken wordt er gemiddeld iedere 10 minuten een block gemined. Meestal krijg je de eerste bevestiging met het eerste block na de transactie. Multibit wacht tot je 3 bevestigingen hebt (dus ~30 minuten) voordat je de coins kunt spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Iemand het volgende toevallig al meegemaakt?

Vanuit mijn online wallet (Blockchain) is vanmiddag 0,05 BTC overgemaakt op een tijdstip waarvan ik zeker weet dat ik het niet zelf gedaan heb en zelfs niet online was.

Ook een totaal onbekend adres voor mij, in ieder geval zelf niet iets eerder naar over gemaakt.

Kan het zijn dat iemand hetzelfde adres heeft of dat iemand in mijn online wallet kan? In het laatste geval is het alleen raar dat niet alle BTC's zijn overgemaakt.

Benieuwd of iemand zoiets ook al heeft meegemaakt en of iemand nog iets weet om dit terug te draaien? (dat laatste zal overigens wel niet)

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
BTC lijkt wat te zakken, misschien een goed moment om later op de avond in te stappen! :) Ik wacht in ieder geval al even op een mooi moment om wat groter in te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik begin moe te worden van mensen die niet lezen. Het gaat niet om miljoenen, niet om miljarden, maar om biljoenen.

Overigens maakt me dat niet uit omdat ik het nou zo graag zou willen hebben. Oh ik zeg uiteraard geen nee als iemand me een paar miljoen wil doneren. En ik zeg ook geen nee als mijn baas me een flinke loonsverhoging wil geven. Maar in principe geloof ik er niet in dat ik gelukkiger word als ik rijk ben. Het gaat mij er meer om dat het volgens mij niet goed voor de samenleving als geheel en de economie is als je enorme extra ongelijkheid gaat creeeren met BTCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
Woodie2002 schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:22:

Vanuit mijn online wallet (Blockchain) is vanmiddag 0,05 BTC overgemaakt op een tijdstip waarvan ik zeker weet dat ik het niet zelf gedaan heb en zelfs niet online was.

Ook een totaal onbekend adres voor mij, in ieder geval zelf niet iets eerder naar over gemaakt.

Kan het zijn dat iemand hetzelfde adres heeft of dat iemand in mijn online wallet kan? In het laatste geval is het alleen raar dat niet alle BTC's zijn overgemaakt.

Benieuwd of iemand zoiets ook al heeft meegemaakt en of iemand nog iets weet om dit terug te draaien? (dat laatste zal overigens wel niet)
In ieder geval je wachtwoord veranderen! En wellicht de rest versturen naar een offline wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:18
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:21:
[...]

Normaalgesproken wordt er gemiddeld iedere 10 minuten een block gemined. Meestal krijg je de eerste bevestiging met het eerste block na de transactie. Multibit wacht tot je 3 bevestigingen hebt (dus ~30 minuten) voordat je de coins kunt spenderen.
Dacht dat ik het concept in mn hoofd had, maar zat er blijkbaar naast.

Als je je bitcoins gekocht hebt, dan zijn dat toch al bestaande bitcoins en hoeven deze niet meer gemined te worden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:06
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:44:
[...]

Een prijsverschil betekent vaak dat een van beide exchanges moeite heeft met deposits/withdrawals van of fiat-geld of bitcoins.

Zo is het vrij lastig om fiat-geld op BTC-e te krijgen en zijn er recentelijk meldingen van mensen bij wie de overboeking nooit is aangekomen. Daarom zijn er minder kopers op BTC-e, wat de koers drukt.
En hoe is dat afgelopen ? wordt het geld dan weer teruggestort ? Ik heb vrijdagavond ook een deposit gedaan en nog geen teken gehad dat het is aangekomen.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Mantus schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:25:
[...]

Als je je bitcoins gekocht hebt, dan zijn dat toch al bestaande bitcoins en hoeven deze niet meer gemined te worden? 8)7
Het minen is het vastleggen van de transactiehistorie. Dus pas als dat gebeurd is, is je transactie confirmed. Blijkbaar heb jij 3 confirmations nodig, dus in totaal moeten er ergens op de wereld 3 BTC gemined worden voor jouw transactie zeker genoeg is. Nogmaals: YouTube: How Bitcoin Works Under the Hood. Dit was voor mij de meest verhelderende uitleg van bitcoins.

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 25-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Mantus schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:25:
[...]

Klopt.

Maar het proces van minen heeft niet als doel om Bitcoins te maken, het heeft als doel om transacties te verifieren en vast te leggen in de blockchain, zodat deze achteraf niet meer verandert kunnen worden. De nieuw gecreerde Bitcoins zijn een beloning voor het rekenwerk van de miners.
DaCoTa schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:27:
[...]

Het minen is het vastleggen van de transactiehistorie. Dus pas als dat gebeurd is, is je transactie confirmed. Blijkbaar heb jij 3 confirmations nodig, dus in totaal moeten er ergens op de wereld 3 BTC gemined worden voor jouw transactie zeker genoeg is.
De block-reward is 25 BTC per block, niet 1 BTC.

[ Voor 25% gewijzigd door Rannasha op 25-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
DaCoTa schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:27:
[...]

Het minen is het vastleggen van de transactiehistorie. Dus pas als dat gebeurd is, is je transactie confirmed. Blijkbaar heb jij 3 confirmations nodig, dus in totaal moeten er ergens op de wereld 3 BTC gemined worden voor jouw transactie zeker genoeg is.
Maar dat betekent dan als uiteindelijk alle 21 miljoen bitcoins gemined zijn er ook geen transacties kunnen plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

In ieder geval je wachtwoord veranderen! En wellicht de rest versturen naar een offline wallet?
Dat zeker. Maar toch raar dat als iemand het wachtwoord zou hebben (zou niet weten hoe) niet alles heeft over gemaakt.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Mantus schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:29:
[...]

Maar dat betekent dan als uiteindelijk alle 21 miljoen bitcoins gemined zijn er ook geen transacties kunnen plaatsvinden?
Jawel, maar dan worden er transactionfees berekend. Dat is dan de beloning van het minen van bitcoins. Oftwel, als je niet bereid bent om een fee af te staan, of te weinig, dan wordt je transactie nooit bevestigd.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 25-11-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:28:
[...]

Klopt.

Maar het proces van minen heeft niet als doel om Bitcoins te maken, het heeft als doel om transacties te verifieren en vast te leggen in de blockchain, zodat deze achteraf niet meer verandert kunnen worden. De nieuw gecreerde Bitcoins zijn een beloning voor het rekenwerk van de miners.

[...]

De block-reward is 25 BTC per block, niet 1 BTC.
Dus het idee is dat het handelen en verplaatsen van bitcoins beloningen met zich mee brengt en dus de handel bevorderd? Maar dit stopt als alle 21 miljoen bitcoins unlocked zijn?

Als ik domme vragen begin te stellen hoor ik het wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Zo de BTC koers gaat hard onderuit nu. Waar gaat t heen? Ik heb net verkocht op €622, gaat nu naar €585...

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Mantus schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:32:
[...]

Dus het idee is dat het handelen en verplaatsen van bitcoins beloningen met zich mee brengt en dus de handel bevorderd?
Enkel het verifieren en vastleggen van de transacties. Zie het als het werk van een accountant.
Maar dit stopt als alle 21 miljoen bitcoins unlocked zijn?
De hoeveelheid nieuwe bitcoins die wordt uitgedeeld als beloning voor het minen neemt in stappen af. De beloning bevat echter ook alle transactie-fees die betaald zijn voor de transacties die in het block zijn opgenomen. De verwachting is dat als Bitcoin succesvol wordt, deze transactie-fees genoeg stijgen om de daling van de beloning in vorm van nieuwe coins tegen te gaan. Uiteindelijk zullen miners alleen nog maar transactie-fees opstrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BezurK schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:34:
Zo de BTC koers gaat hard onderuit nu. Waar gaat t heen? Ik heb net verkocht op €622, gaat nu naar €585...
Go***r, heb net gekocht op 606, snapte al niet waarom mijn balans zo hard zakte :') Mijn les: lekker bij LTC houden :(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
BezurK schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:34:
Meen je dat nou? Dat is echt niet 'hard' onderuit. De koers fluctueert gewoon heel erg, dat was al duidelijk. Gewoon afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Zow inmiddels men btc omgezet in USD op btc-e. Nu alleen nog even zien of ik nu nog LTC koop of een nachtje afwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
btc-e heeft nog niet echt gereageerd op de prijsdalingen. Volgens mij is iedereen te druk met het kijken naar de altcoins daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:35:
[...]

Enkel het verifieren en vastleggen van de transacties. Zie het als het werk van een accountant.

[...]

De hoeveelheid nieuwe bitcoins die wordt uitgedeeld als beloning voor het minen neemt in stappen af. De beloning bevat echter ook alle transactie-fees die betaald zijn voor de transacties die in het block zijn opgenomen. De verwachting is dat als Bitcoin succesvol wordt, deze transactie-fees genoeg stijgen om de daling van de beloning in vorm van nieuwe coins tegen te gaan. Uiteindelijk zullen miners alleen nog maar transactie-fees opstrijken.
Helder dank! Laatste vraag: als bitcoin houder, moet je ook meehelpen minen om de roulate op gang te houden want anders komt deze stil te liggen? Zo mine ik zelf, voor mijzelf en voor alle andere transacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 22:22
Mantus schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:47:
[...]

Helder dank! Laatste vraag: als bitcoin houder, moet je ook meehelpen minen om de roulate op gang te houden want anders komt deze stil te liggen? Zo mine ik zelf, voor mijzelf en voor alle andere transacties?
Bespaar je de moeite, momenteel is het minen van Bitcoins een ASICs only zaak. Nobel streven, maar zonde van je energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Foute judgement call van mij :') Als je voor €100 aan XBT koopt, dan zijn je tranactiekosten ook hoger. Met mijn verwachte verkoopprijs had ik net een euro verdient, nu ben ik er al 10 kwijt :o Daar gaat de winst die ik had opgebouwd met het traden van LTC :')

Enige pluspuntje, mijn lagere fee komt zo rap dichterbij :P

[ Voor 24% gewijzigd door Ethirty op 25-11-2013 22:53 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
718 coins op 780$ in de laat... niet bevorderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fornoo schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:52:
[...]

Bespaar je de moeite, momenteel is het minen van Bitcoins een ASICs only zaak. Nobel streven, maar zonde van je energie.
Het minen komt al steeds meer in handen van steeds minder mensen, dat lijkt me niet echt betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:56:
718 coins op 780$ in de laat... niet bevorderlijk.
Zou fijn zijn als je de bron erbij vermeld, net als je eerdere opmerking dat een grote jongen in LTC stapt. Nogal nietszeggend als je niet weet waar en hoeveel exact ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ethirty schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:59:
[...]

Zou fijn zijn als je de bron erbij vermeld, net als je eerdere opmerking dat een grote jongen in LTC stapt. Nogal nietszeggend als je niet weet waar en hoeveel exact ;)
die 718 was op mtgox, maar ze zijn er al doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:06
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:59:
[...]

Het minen komt al steeds meer in handen van steeds minder mensen, dat lijkt me niet echt betrouwbaar?
Het ligt eraan wat je mined , heb gister 30 Megacoins gemined en verkocht voor 0.0099 BTC verkocht.

Trade occured 3 minutes ago
Sold 30 MEC @ 0.00033 BTC for 0.0099 BT :)

[ Voor 10% gewijzigd door pwiebing op 25-11-2013 23:06 ]

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Geen idee nog wat ik van die Ripples moet denken, maar heb er laatst een paar gekocht. Ze zijn nu al 3x zoveel waard :o Altijd fijn met al die fouten die ik maak bij het handelen :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon even een tussendoor vraagje dan...

De difficulty bepaalt afaik hoeveel BTC er vrijkomt per tijd (daarom wordt die ook de hele bijgeschaafd).
De difficulty wordt bepaald adhv het huidige mining volume.
So far so good toch?

Wat zou er nou gebeuren als meerdere grote mining partijen stoppen met minen voor x tijd, dan daalt toch de difficulty (want er is minder mining volume)? En als ze nu opeens weer beginnen met minen krijgen ze dan niet tig gratis BTC (Want de difficulty wordt toch grofweg elke 2 weken bijgesteld, dus 13 dagen minen tegen een veel lagere difficulty betekent meer BTC)

Of gaat het naar beneden bijstellen van de difficulty zo langzaam dat dit niet lonend is?
Iemand die de denkfout bij deze redenering ziet?

Want ik zie idd ook steeds meer dat de mining capaciteit bij steeds minder partijen komt te liggen en die zouden dan dus met bovenstaande methode gewoon de hele markt kunnen verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:16:
Gewoon even een tussendoor vraagje dan...

De difficulty bepaalt afaik hoeveel BTC er vrijkomt per tijd (daarom wordt die ook de hele bijgeschaafd).
De difficulty wordt bepaald adhv het huidige mining volume.
So far so good toch?

Wat zou er nou gebeuren als meerdere grote mining partijen stoppen met minen voor x tijd, dan daalt toch de difficulty (want er is minder mining volume)? En als ze nu opeens weer beginnen met minen krijgen ze dan niet tig gratis BTC (Want de difficulty wordt toch grofweg elke 2 weken bijgesteld, dus 13 dagen minen tegen een veel lagere difficulty betekent meer BTC)

Of gaat het naar beneden bijstellen van de difficulty zo langzaam dat dit niet lonend is?
Iemand die de denkfout bij deze redenering ziet?

Want ik zie idd ook steeds meer dat de mining capaciteit bij steeds minder partijen komt te liggen en die zouden dan dus met bovenstaande methode gewoon de hele markt kunnen verstoren?
Difficulty wordt bepaald aan de hand van de snelheid waarmee de afgelopen 2016 blokken zijn gemined. Als deze snelheid hoger ligt dan de bedoeling is, dan duurt het dus minder dan 2 weken voor de difficulty is bijgesteld. Is de snelheid lager, dan duurt het langer.

Als een groep miners besluit te stoppen met minen, dan zullen de overige miners langer kunnen doorminen met hun huidige inkomen (immers, het inkomen van een miner hangt enkel af van z'n hashrate ten opzichte van difficulty en verandert niet meteen als de netwerk hashrate verandert). De miners die gestopt zijn zien hun inkomen tijdelijk dalen naar 0.

Na de difficulty-adjustment, zien de miners die gestopt zijn hun inkomen stijgen van 0 naar de nieuwe waarde die hoger is dan als ze niet waren gestopt (want de difficulty is omlaag). Miners die niet gestopt zijn zien hun inkomen ook stijgen. Kortom: Stoppers krijgen een tijdje niets terwijl niet-stoppers wel blijven verdienen. Na de adjustment verdienen stoppers en niet-stoppers hetzelfde. Kortom: Het is beter om bij de niet-stoppers te horen.

Daarnaast zal de nieuwe difficulty-periode veel korter duren omdat de stoppers opeens weer mee gaan doen en de netwerk hashrate dus veel hoger ligt dan de difficulty.

Het is in geen geval lonend voor miners om tijdelijk te stoppen om zo een lagere difficulty af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:57
Ethirty schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:13:
Geen idee nog wat ik van die Ripples moet denken, maar heb er laatst een paar gekocht. Ze zijn nu al 3x zoveel waard :o Altijd fijn met al die fouten die ik maak bij het handelen :')
Hoeveel heb je er? Ik heb er 4100. Ik weet alleen niet waar ik makkelijk kan zien wat ze waard zijn, er zijn geen goede grafieken voor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:24:
[...]
Difficulty wordt bepaald aan de hand van de snelheid waarmee de afgelopen 2016 blokken zijn gemined. Als deze snelheid hoger ligt dan de bedoeling is, dan duurt het dus minder dan 2 weken voor de difficulty is bijgesteld. Is de snelheid lager, dan duurt het langer.
Ok, daar zit dus mijn denkfout. Difficulty loopt niet op tijd, maar op geminede blokken. Dan wordt het idd een heel moeilijke operatie om het te doen op de manier die ik schetste (dan moet je te veel van de mining power in je bezit hebben)
Na de difficulty-adjustment, zien de miners die gestopt zijn hun inkomen stijgen van 0 naar de nieuwe waarde die hoger is dan als ze niet waren gestopt (want de difficulty is omlaag). Miners die niet gestopt zijn zien hun inkomen ook stijgen. Kortom: Stoppers krijgen een tijdje niets terwijl niet-stoppers wel blijven verdienen. Na de adjustment verdienen stoppers en niet-stoppers hetzelfde. Kortom: Het is beter om bij de niet-stoppers te horen.
Mijn gedachtengang ging uit van de grote miners (bijv een asicminer die in het verleden wel eens niet meer kon uitbreiden omdat ze anders richting >50% van de mining power zouden gaan inclusief alle problemen die dat met zich meebrengt).
Als je voldoende mining power hebt dan druk je alle niet-stoppers gewoon aan de kant als je de boel weer aanzet.

Maar doordat het niet op tijd maar op geminede blocks gaat moet je wel heel erg veel kleintjes aan de kant drukken om je 0 inkomsten te compenseren want in principe is je max inkomsten na deze exercitie dus 2016 blocks en dat is als je iedereen aan de kant hebt gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb er maar 1150, gekocht voor 1 LTC. Levert nu bij verkoop op Kraken zo'n €22 op als ik het goed heb uitgerekend. Alleen het volume is te laag veel te laag om de order ooit te vullen. Dus de prijs zal wel een flink eind afwijken van de markt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:41:
Mijn gedachtengang ging uit van de grote miners (bijv een asicminer die in het verleden wel eens niet meer kon uitbreiden omdat ze anders richting >50% van de mining power zouden gaan inclusief alle problemen die dat met zich meebrengt).
Als je voldoende mining power hebt dan druk je alle niet-stoppers gewoon aan de kant als je de boel weer aanzet.

Maar doordat het niet op tijd maar op geminede blocks gaat moet je wel heel erg veel kleintjes aan de kant drukken om je 0 inkomsten te compenseren want in principe is je max inkomsten na deze exercitie dus 2016 blocks en dat is als je iedereen aan de kant hebt gedrukt
Je drukt niemand aan de kant als grote miner die stopt en weer verdergaat na een difficulty-adjustment. Stel je hebt 50% van de mining power en je zet alles aan het begin van een difficulty-periode uit.

Het duurt nu 4 weken voordat de difficulty omlaag gaat. In die 4 weken, minen de niet-stoppers 2016 blokken. Als de stopper niet was gestopt (en er verder geen rekenkracht aan het netwerk toe wordt gevoegd), dan zouden de niet-stoppers ook 2016 blokken hebben gemined (immers hebben ze de helft van de rekenkracht van het netwerk en in 4 weken wordt door het gehele netwerk 4032 blokken gemined mits hashrate constant blijft).

De difficulty gaat nu omlaag met 50%. De niet-stoppers minen nu dus 2x zo snel. De stoppers doen weer mee en ook die minen 2x zo snel. In 1 week worden 2016 blocks gemined, de helft voor de stoppers, de helft voor de niet-stoppers. Merk op dat dit voor beide partijen betekent dat ze 2x zo snel minen als in de situatie waar niemand was gestopt. Na deze week met heel veel blokken gaat de difficulty weer omhoog naar de waarde die deze aan het begin van het hele verhaal had.

Eind-conclusie: In 5 weken tijd hebben de stoppers 1008 blokken gemined, de niet-stoppers 3024. Als de stoppers niet hadden gestopt, dan hadden ze in 5 weken tijd 2.5 x 1008 = 2520 blocks gemined (en de niet-stoppers ook).

Je kunt het hashrate percentage dat de stoppers hebben aanpassen en de berekening opnieuw doen, maar de conclusie blijft gelijk: Stoppen is slecht voor je inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Ripples zou ik ook wel willen, maar ben nog op zoek naar een goede exchange daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
boem, zojuist de hoogste piek in 24h, 850 dollar. gaat weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:49:
[...]
Je kunt het hashrate percentage dat de stoppers hebben aanpassen en de berekening opnieuw doen, maar de conclusie blijft gelijk: Stoppen is slecht voor je inkomsten.
Oeps, stond al verstopt in mijn antwoord dat ik dat nu ook begrijp, het gedeelte wat jij quotte was enkel een verdere uitleg van mijn 1e gedachtengang.

En ik betwijfel of het echt slecht is voor je inkomsten (mits je genoeg mining-power hebt), maar je gaat er in ieder geval geen echte winst op behalen (er tellen meer dingen mee als dat wanneer de difficulty daalt dat er meer mensen mee gaan minen dus de 1e 2016 blocks worden over meer mensen verdeeld, terwijl als jij het weer aangooit je een afschrik effect gaat krijgen waardoor er weer meer mensen gaan afhaken (tijdelijk of niet) waardoor je meer kans hebt om boven je eerdere mining-percentage te komen. Maar door die cap op max 2016 blocks die je kan krijgen kan je wel iets binnenhalen, maar je kan niet eerst 5000 blocks per week minen (vanwege difficulty) en daarna opeens voor x tijd 10.000 blocks per week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

G-PHREAK schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:04:
boem, zojuist de hoogste piek in 24h, 850 dollar. gaat weer prima :)
Er worden enorme orders op Mtgox er doorheen gejast.. mooi om te zien :9

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:07:
[...]

Volgens mij waren er een boel mensen die een automatische verkoop hadden staan op 850 dollar.. de teller bleef maar oplopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:07:
[...]

Grote orders zijn alleen interessant wanneer het kopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:57
Awsom schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:04:
Ripples zou ik ook wel willen, maar ben nog op zoek naar een goede exchange daarvoor
Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Ik zit te zoeken maar heb nog 1 ding niet duidelijk:

Ik heb Livecoin gedownload en die is aan het syncen wat blijkbaar in mijn gaval aardig wat uren gaat duren
Ik ben via coinotron aan het minen in een pool
Ik heb als het meezit morgen mijn eerste transactie aan Kraken gedaan en dan kan het feest beginnen

Hoe zorg ik nu dat ik wat ik wil weghalen van Kraken, in mijn wallet terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:42
Mantus schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:00:
Ik zit te zoeken maar heb nog 1 ding niet duidelijk:

Ik heb Livecoin gedownload en die is aan het syncen wat blijkbaar in mijn gaval aardig wat uren gaat duren
Ik ben via coinotron aan het minen in een pool
Ik heb als het meezit morgen mijn eerste transactie aan Kraken gedaan en dan kan het feest beginnen

Hoe zorg ik nu dat ik wat ik wil weghalen van Kraken, in mijn wallet terecht komt?
Via Funding > Withdraw, kun je kiezen om naar een wallet uit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
thaan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:12:
[...]

Via Funding > Withdraw, kun je kiezen om naar een wallet uit te betalen.
Oke, onnodige vraag dus, je koppelt niet een wallet aan een krakenaccount.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:42
Mantus schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:14:
[...]

Oke, onnodige vraag dus, je koppelt niet een wallet aan een krakenaccount.

Thanks!
Klopt, je kan op Kraken zelf uitbetalen naar wallets of wallets aanmaken om naar te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 13-09 22:57
Cryptsy heeft een nieuwe layout. Even wennen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
thaan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:16:
[...]

Klopt, je kan op Kraken zelf uitbetalen naar wallets of wallets aanmaken om naar te betalen.
Oh perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Als ik dit allemaal had voorzien, dan had ik al mijn hardware niet verkocht en zou ik dagelijks $30~$40 binnen harken dmv altcoins. :'(

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Wat ik me nu afvraag met die hoge koers, zijn er al tweakers die inmiddels "financieel onafhankelijk" zijn geworden door Bitcoin? Of hebben de meeste BTC ooit gekocht maar ook weer (te) snel verkocht bij een winst van 100% of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel_S
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26
Woodie2002 schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:22:

Helaas heb ik dit vorige week ook meegemaakt, ik heb tot nu toe nog geen idee hoe het is gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

MCXnow is (voorlopig) dicht, je hebt tot 20 december om je coins weg te halen: :(
mcxNOW is shutting down for a period of time

Withdraw all your coins before December 20th
mcxNOW has seen unprecedented growth in recent months and especially in the last few weeks. mcxNOW is a custom coded exchange built 100% by one man in C++ . This means if anything has to be modified then only one person can do it.
Unfortunately the growth has been too fast to match with the support requirement as only one person can currently do all support. This is a burden of 200 to 400 emails a day among many requests on IRC and through chat. This makes development of mcxNOW nearly impossible without neglecting valid user requests through support.
I am happy that in over 7 months mcxNOW has not been hacked or lost any coins and that the exchange has scaled well from 100 users upto a peak of about 3500 users online at once, it shows the design here is pretty good. However I never anticipated some aspects of running an exchange that are quite important (ie. support) so I need to work on this before allowing the site to grow.
I advise everyone to withdraw their coins and use other exchanges until mcxNOW returns. I will need at least one month, and perhaps as many as 3 before I can make the site live again. If you fail to withdraw coins before December 20th then you'll have to wait until the site is live again before withdrawing, whatever balance you hold will carry over. After December 20th passes a test version of mcxNOW will be put up that you can help test without using real coins, this will include the new gaming platform.
All existing mcxFEE holders will have the same mcxFEE balance when the site relaunches. I'm allowing people to trade mcxFEE up until December 20th in case they want to exit them.
I apologize for needing to do this, the stress and burden of running a successful exchange in the current way is just untenable for me now. I can barely sleep, I am getting health issues, etc. There truly is no alternative than some downtime. I apologize mainly to mcxFEE holders as they have invested in the exchange and will miss revenue in the downtime.
mcxNOW will be back and even better than before, I truly believe we have the best trading platform and cryptocommunity platform here but I need to work on these other facets before it becomes a real problem. I will use all the knowledge I have gathered over the last 7 months to make something bulletproof and easy to maintain.
Thank you for your support and hopefully we can see all of you back here relatively soon.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Tourniquet schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:33:
MCXnow is (voorlopig) dicht, je hebt tot 20 december om je coins weg te halen: :(
Echt dom als je iets goedlopends hebt... huur dan iemand in voor support. Paar maanden dicht is killing. Zou de grootste fout van zn leven kunnen zijn... naja.
Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.