Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:42:
[...]
LTC heeft wel het voordeel dat het betaalbaardere units zijn. Natuurlijk maakt dat objectief gezien geen ene reet uit, maar gevoelsmatig is de investering in LTC voor mensen veel minder groot. Dat zou de populariteit op korte termijn wel ten goede kunnen komen.
Maar het aantal eenheden van LTC is nu 2 keer zo hoog en het maximum is uiteindelijk zelfs 4 keer hoger dan Bitcoin (en dus minder zeldzaam) Dus per unit zouden ze 2 keer minder waar zijn als BTC en sneller hun waarde kwijt raken, als je de bruikbaarheid in het netwerk niet meetelt.

Als cryptocurrency een succes wil worden, moeten we er meer mee kunnen dan handelen. De liquiditeit, gebruikskosten en kwaliteit van het betaalnetwerk bepaalt dan de waarde van de munt. Om deze discussie van Bitcoin vs Altcoins goed te kunnen voeren moet je een meting kunnen doen op de kwaliteit van het netwerk. Er zijn veel parameters beschikbaar voor Bitcoin:

- Statistieken van de blockchain (https://blockchain.info/charts)
- Aantal en kwaliteit exchanges (http://bitcoincharts.com/markets/)
- Bedrijven die het accepteren (https://bitpay.com/directory & http://coinmap.org)
- Gebruikersgemak door software ondersteuning en marketing materiaal
- Aantal (en reputatie van) mensen die geinvesteerd hebben (sociale acceptatie)
- .... etc

Ik verwacht dat hier nog wel studies naar gedaan worden om een goed model te maken, waarmee je kunt inschatten welke cryptocurrency (hoeveel) meer waardevol is dan de andere.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:54
rickiii schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:02:
[...]

Maar het aantal eenheden van LTC is nu 2 keer zo hoog en het maximum is uiteindelijk zelfs 4 keer hoger dan Bitcoin (en dus minder zeldzaam) Dus per unit zouden ze 2 keer minder waar zijn als BTC en sneller hun waarde kwijt raken, als je de bruikbaarheid in het netwerk niet meetelt.
klopt. Alleen stel een bitcoin is uiteindelijk (wat je veel leest omdat mensen graag speculeren ;)) 20.000 per coin waard is.. dan is een LTC wel een stuk minder waard maar alsnog aardig wat. Stel dit is 2.000 euro per coin.. nou tel uit je winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ls789 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:12:
[...]

klopt. Alleen stel een bitcoin is uiteindelijk (wat je veel leest omdat mensen graag speculeren ;)) 20.000 per coin waard is.. dan is een LTC wel een stuk minder waard maar alsnog aardig wat. Stel dit is 2.000 euro per coin.. nou tel uit je winst
Stel het zakt terug naar $2 en blijft daar voor altijd hangen. Tel uit je verlies.

Willekeurig getallen bedenken is niet echt zinvol. Daarmee krijg je misschien mensen mee en wordt het een self fulfilling prophecy, maar dat kun je voor elke cryptocurrency zeggen. Er zullen toch kwaliteiten moeten worden benoemd die een bewezen toegevoegde waarde hebben.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:54
rickiii schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:18:
[...]

Stel het zakt terug naar $2 en blijft daar voor altijd hangen. Tel uit je verlies.

Willekeurig getallen bedenken is niet echt zinvol. Daarmee krijg je misschien mensen mee en wordt het een self fulfilling prophecy, maar dat kun je voor elke cryptocurrency zeggen. Er zullen toch kwaliteiten moeten worden benoemd die een bewezen toegevoegde waarde hebben.
Ligt er natuurlijk maar net aan wat voor bedrag je er in stopt.. ikzelf heb voor 100 euro aan litecoins en kan er of een leuk zakcentje mee verdienen op termijn of ik ben 100 euro kwijt (wat ik vrijwel niet merk). Rijk zal ik er ook niet van worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:01:
(de kleinste eenheid waarin een bitcoin op te delen is, een honderdmiljoenste van een bitcoin)
Kleine nuance: de kleinste eenheid op dit moment. Er is geen enkele technische reden waarom bitcoins niet verder op te delen zijn, alleen wordt dat nu nog niet ondersteund.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Is er eigenlijk al iemand aan het knutselen met de API van Kraken? Ik zit zo eens de help door te lezen en het is erg goed gedocumenteerd. Zou toch gaaf zijn om een kleine trading bot te programmeren :) }:O

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

[...]

Ik verwacht dat hier nog wel studies naar gedaan worden om een goed model te maken, waarmee je kunt inschatten welke cryptocurrency (hoeveel) meer waardevol is dan de andere.
Klopt.. maar dan nog heb je slechts een inschatting op basis van technische gegevens. Sentiment wordt hierin niet meegenomen. Zie de VHS - Video2000 affaire (zo oud ben ik al). Wat technisch het beste is, wint niet altijd uiteindelijk.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
ls789 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:12:
[...]

Dan kan je toch net zo goed een fractie van een bitcoin kopen? Het geld wat je erin stopt is gelijk en het rendement blijft waarschijnlijk hetzelfde. Dat de litecoin net zo hard stijgt als de bitcoin ligt er meer aan dat van alle cryptocurrencies de bitcoin eigenlijk de enige crypto munt is die is gekoppeld aan 'normale' currencies. De overige cryptocurrencies zijn gekoppeld aan de bitcoin.

Als je kijkt naar de btc/ltc koers (of welke munt dan ook) zie je dat deze behoorlijk stabiel is. Vooral bij de oprichting van een nieuwe munt zie je soms grote verschuivingen ontstaan (wat dus vooral in de beginperiode is). Als je snel kan handelen tussen de diverse currencies kan je soms dus grote winsten boeken door slim te traden tussen deze munten. Als lange termijn investering is het echt een gok of een munt meerwaarde biedt t.o.v. de bitcoin.

Kijk eens naar de LTC/BTC chart vanaf 1 januari: http://www.ltc-charts.com...pair=ltc-btc&market=btc-e
Tot de bitcoin crash in april is de litecoin gigantisch gestegen en waren er in die periode dus behoorlijke winsten te behalen. Echter is het vanaf dat moment bergafwaarts gegaan. Als je rond juli dit jaar in litecoins had geïnvesteerd (via bitcoins) zou dat nu betekenen dat je er ongeveer de helft voor terug zou krijgen. Natuurlijk is het wel gestegen t.o.v. de Dollar, maar bitcoins zelf had een betere investering geweest.

De litecoin heeft ook gewoon niet zoveel meerwaarde t.o.v. de bitcoin, terwijl er munten zijn die wel iets bijzonders hebben. Peercoin bijvoorbeeld heeft wel eigenschappen die de bitcoin niet heeft en kan daardoor mogelijk wel interessanter worden in de toekomst. Vooralsnog heb ik het gevoel dat de LiteCoin voornamelijk is geïntroduceerd door en voor de voormalige bitcoin miners die met videokaarten aan het minen waren (voor het ASIC tijdperk dus), een alternatief te bieden waar ze nog wel competitief en nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Nog een punt waarom de litecoin een slechte investering is t.o.v. de bitcoin. Op dit moment zijn meer dan 50% van de bitcoins gemined, maar slechts 20% van de litecoins. De inflatie ligt dus nog een stuk hoger, dus er is geen logische rede waarom de litecoin binnenkort meer waard zou moeten worden.

Natuurlijk kan het zo zijn dat litecoins opeens wel flink gaan stijgen t.o.v. de bitcoin, waarschijnlijk doordat mensen het idee hebben dat de litecoin nog wel betaalbaar is en 1 bitcoin nu al zo duur en daarom denken dat een litecoin nog wel een betaalbare investering is. Er is echter geen enkele rede waarom 4 litecoins straks evenveel waard moeten zijn als 1 bitcoin alleen omdat het min of meer dezelfde techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
http://www.wired.com/wire...itcoin-and-deflation/all/

Mooi artikel over het deflatie probleem van Bitcoin.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Waarom investeren in megacoins waarschijnlijk een slecht idee is:
http://cryptolife.net/in-depth-altcoin-analysis-megacoin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Heb je de comments ook gelezen? Nee? Even doen.

Inmiddels heb ik dikke winst met MEC, voor mij dus sowieso geen slechte investering.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Waarom zou er een reden zijn voor Litecoin om te blijven bestaan naast Bitcoin? Het maakt het systeem alleen maar ingewikkelder. Er zijn oneindig veel bitcoins te verdelen, alleen is daar wel eerst deflatie voor nodig. Zolang iedereen maar in mBTC of uBTC (of zelfs satoshi's) gaat rekenen, dat zou betekenen dat er 21,000,000,000,000,000 eenheden zijn te verdelen, meer dan genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik snap dat probleem niet zo. Ik kan nu ook meer verdienen als ik m'n geld op de bank laat staan (rente) dan wanneer ik het uitgeef. Dat is in feite net zo goed inflatie.
Wellicht zouden de retailprijzen wel licht continu meestijgen in een Bitcoinwereld..? Ik ben niet economisch genoeg onderlegd om de gevolgen te overzien (en volgens mij niemand ter wereld momenteel), maar zolang er sprake is van vraag en aanbod, zal er altijd een bepaalde balans ontstaan. Ik zie niet voor me dat niemand meer iets uitgeeft, en dat de economie daarom instort. Er blijft namelijk ook vraag naar brood, tv's, auto's, kleding etc.
Ik denk dat we teveel vastgeroest zijn in het oude systeem, dat we zijn gaan geloven dat geld steeds minder waard moet worden, en dat we moeten kunnen lenen om de economie draaiende te houden. Volgens mij is alle verandering mogelijk, als het maar geleidelijk gaat. Vergelijk het met de hypotheekrenteaftrek. Ineens afschaffen zou rampzalig zijn, maar als je het geleidelijk doet gaat het prima. Toch hoor je ook verhalen van 'je merkt er niks van' tot 'de economie stort in elkaar'.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DeMoN schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:58:
[...]

Inmiddels heb ik dikke winst met MEC, voor mij dus sowieso geen slechte investering.
Winst heb je pas als je verkocht hebt. Het risico zit 'm er juist in dat het opeens in elkaar kan klappen (net als Bitcoin). Alles wat je er dan in hebt zitten ben je kwijt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
DeMoN schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:58:
[...]

Ja, heb jij die comments ook gelezen? Er lijkt een volstrekte cult rondom de MegaCoin te hangen. Leuk dat je dikke winst hebt met MEC, maar kijk even logisch naar de opzet van de MegaCoin. Waarom is er een inflatie model aan gekoppeld zodat in zo'n 5 maanden tijd 50% van de coins gemined zijn? Dit is alleen maar enorm voordelig voor de oprichters en zijn vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:01:
[...]

Winst heb je pas als je verkocht hebt. Het risico zit 'm er juist in dat het opeens in elkaar kan klappen (net als Bitcoin). Alles wat je er dan in hebt zitten ben je kwijt.
Alleen is dat risico bij Megacoin dus net even iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2015
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:00:
[...]

Ik snap dat probleem niet zo. Ik kan nu ook meer verdienen als ik m'n geld op de bank laat staan (rente) dan wanneer ik het uitgeef.
Daarom zullen de banken de rente voorlopig ook laag houden, zelfs als er economisch herstel komt/is.
Deflatie is een groot gevaar voor de economie in het algemeen en dus ook voor de cryptocoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:04:
[...]

Alleen is dat risico bij Megacoin dus net even iets groter.
Juist. Het kwalijke is dat er zoveel van die OnzinCoins zijn, dat het nu wachten is tot de eerste in elkaar gaan klappen. Dit zal negatief nieuws opleveren dat zeker een effect gaat hebben op de Bitcoin koers. Buiten dat gaan veel mensen er geld op verliezen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:05:
[...]

Daarom zullen de banken de rente voorlopig ook laag houden, zelfs als er economisch herstel komt/is.
Deflatie is een groot gevaar voor de economie in het algemeen en dus ook voor de cryptocoins.
En waarom is deflatie erg? Omdat het desastreus is voor je export. Bij een wereldwijde munt heb je dat probleem dus niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:03:
[...]

Ja, heb jij die comments ook gelezen? Er lijkt een volstrekte cult rondom de MegaCoin te hangen. Leuk dat je dikke winst hebt met MEC, maar kijk even logisch naar de opzet van de MegaCoin. Waarom is er een inflatie model aan gekoppeld zodat in zo'n 5 maanden tijd 50% van de coins gemined zijn? Dit is alleen maar enorm voordelig voor de oprichters en zijn vriendjes.
Als ik die afbeelding zo zie zijn in de eerste 24 uur al bijna 4M coins gemined met een ~600 kHash/s kaartje. 8)7 (van de 18M totaal nu)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 25-11-2013 14:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:07:
[...]

En waarom is deflatie erg? Omdat het desastreus is voor je export. Bij een wereldwijde munt heb je dat probleem dus niet.
Nee, ook voor je interne markt.
Mensen geven nou eenmaal nu niets uit als ze denken dat het morgen goedkoper is. Heel normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:09:
[...]

Mensen geven nou eenmaal nu niets uit als ze denken dat het morgen goedkoper is. Heel normaal gedrag.
Als ik vandaag moet tanken ga ik vandaag tanken. Zelfde met brood en je kan nog wel een en ander verzinnen. Als je iets vandaag niet koopt dan wil dat zeggen dat je het niet echt nodig hebt, en onze wereld kan wel wat minder overconsumptie gebruiken, dus daar lig ik niet van wakker.

Trouwens, een van onze (tweakers) favoriete producten is eentje dat deflationair is als je het begrip wat uitrekt. Smartphones. Je kan blijven wachten, want morgen is hij ofwel goedkoper ofwel is er een betere te koop voor hetzelfde geld. En toch worden ze verkocht. Zo'n groot probleem is het dus blijkbaar niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:09:
[...]

Als ik niet vandaag m'n tv koop maar morgen is deze goedkoper, want dan pak ik een dag rente mee. Toch kopen mensen tv's. Zelfde verhaal.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Bob schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:17:
[...]

Als ik vandaag moet tanken ga ik vandaag tanken. Zelfde met brood en je kan nog wel een en ander verzinnen. Als je iets vandaag niet koopt dan wil dat zeggen dat je het niet echt nodig hebt, en onze wereld kan wel wat minder overconsumptie gebruiken, dus daar lig ik niet van wakker.

Trouwens, een van onze (tweakers) favoriete producten is eentje dat deflationair is als je het begrip wat uitrekt. Smartphones. Je kan blijven wachten, want morgen is hij ofwel goedkoper ofwel is er een betere te koop voor hetzelfde geld. En toch worden ze verkocht. Zo'n groot probleem is het dus blijkbaar niet he.
Ben het met je eens. Het is echt niet verkeerd om iets beter over aankopen na te denken. Waarschijnlijk zal de economie hierdoor wel wat klappen krijgen, maar wellicht is dit wel noodzakelijk. We zijn nu afhankelijk van overconsumptie om de economie overeind te houden. Logisch dat wij ermee doorgaan om de economie overeind te houden, maar bizar als je het schouwspel van een afstand bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:05:
[...]

Juist. Het kwalijke is dat er zoveel van die OnzinCoins zijn, dat het nu wachten is tot de eerste in elkaar gaan klappen. Dit zal negatief nieuws opleveren dat zeker een effect gaat hebben op de Bitcoin koers. Buiten dat gaan veel mensen er geld op verliezen.
Bitcoin was 2 jaar geleden ook een onzincoin. Tis allemaal koffiedik kijken. Het leuke van die penny stocks is dat als je er geld op verliest het meestal niet veel is. Maar als die prijs ineens 100x over de kop gaat kan je toch een leuk centje verdienen.

[ Voor 16% gewijzigd door superpolm op 25-11-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
superpolm schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:23:
[...]

Bitcoin was 2 jaar geleden ook een onzincoin. Tis allemaal koffiedik kijken
Ja, maar toen was er nog geen voorkennis waar het allemaal toe zou leiden. In dat opzicht kan er dus maar echt maar één de eerste zijn. Het is nu in ieder geval wel erg lucratief om een nieuwe coin te beginnen en die flink te hypen met een zeer goed uitziende website+wallet erbij, omdat in deze cryptocurrency hype er toch wel mensen bereid zijn er geld in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Bob schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:17:
[...]

Klopt helemaal alleen draait de economie wel voor een behoorlijk deel op deze overproductie.
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013
[...]
Als ik niet vandaag m'n tv koop maar morgen is deze goedkoper, want dan pak ik een dag rente mee. Toch kopen mensen tv's. Zelfde verhaal.
Doe mij die bank ook eens want die van mij geeft heel weinig rente. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
DeMoN schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:01:
[...]

Heb anders net extra MegaCoin gekocht.

5 dagen geleden voor de grap 0.2 hiervan gekocht, bekijk net de waarde, 0,6 BTC.
Dus net maar weer een sloot extra MEC gekocht, verwachtingen zijn dat deze wellicht over niet te lange tijd op de 1 dollar staat. Mij hoor je niet klagen, heb er nu een paar duizend.
Bij welke prijs denk je je Megacoins weer te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat we teveel vastgeroest zijn in het oude systeem, dat we zijn gaan geloven dat geld steeds minder waard moet worden, en dat we moeten kunnen lenen om de economie draaiende te houden.
Precies, zie waar we nu terecht zijn gekomen met al dat lenen, grote schuldencrisis en alles en iedereen koopt met geleend geld. Gewoon een aankoop doen met het geld dat je op dat moment hebt is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Klinkt best logisch, toch?
http://cryptolife.net/bitcoin-is-crashing-buckle-up/

En als dat al zo zou zijn, gaat LTC dan mee?

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 25-11-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
superpolm schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:23:
[...]

Bitcoin was 2 jaar geleden ook een onzincoin. Tis allemaal koffiedik kijken. Het leuke van die penny stocks is dat als je er geld op verliest het meestal niet veel is. Maar als die prijs ineens 100x over de kop gaat kan je toch een leuk centje verdienen.
Het verschil is dat Bitcoin de eerste in z'n klasse was, er was nog niet eerder iets vergelijkbaars uitgebracht.

Alle altcoins (onzincoins is een leuke term hiervoor trouwens) hebben die eigenschap niet. Ze zijn voor een groot gedeelte een copy/paste van de Bitcoin source-code met hier en daar een paar parameters die zijn gewijzigd. Vrijwel geen enkele altcoin biedt een toegevoegde waarde bovenop wat Bitcoin biedt. De paar uitzonderingen, bijvoorbeeld Namecoin, hebben een specifiek doel en zijn niet bedoelt voor algemeen gebruik.

Als cryptocurrencies de toekomst zijn, dan is het niet onwaarschijnlijk dat het niet Bitcoin is dat de leidende currency wordt. Maar dan wordt het vervangen door een currency die wezenlijk meer biedt. En niet door Litecoin of Megacoin of een van de tig andere Bitcoin-klonen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in litecoins, een leuk nieuwsitem!
'Litecoin is bitcoin 2.0' -must read :)

http://www.ibtimes.co.uk/...ypto-currency-virtual.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:21:
[...]

Met zo'n miniem prijsverschil wel ja. Als tv prijzen de komende maand elke dag met €10,- afnemen, wacht iedereen braaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:38:
Klinkt best logisch, toch?
http://cryptolife.net/bitcoin-is-crashing-buckle-up/

En als dat al zo zou zijn, gaat LTC dan mee?
Het klinkt logisch als je gelooft in chart astrology technische analyse, waar patroontjes in het verleden voorspellende waarde hebben voor wat er gaat gebeuren.

Het klinkt ook logisch als je 5 dagen in het verleden leeft (de datum waarop het artikel is geschreven) en daarom de koersontwikkeling van de afgelopen dagen (die volledig tegen de voorspelling ingaat) hebt gemist. Zie Bitcoinwisdom.com, de site waar de plaatjes uit het artikel vandaan lijken te komen. Klik op "1d" in de grafiek om dezelfde weergave te krijgen.

En ja, als BTC/USD (of BTC/EUR) keldert, dan gaat LTC/USD minstens net zo hard mee. Op lange termijn grafieken zie je dat LTC langzamerhand steeds meer terrein verliest ten opzichte van BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Nou zelf ook maar is een account aangemaakt op Kraken, binnen een uurtje verified tier 2, en het geld wat ik gistermiddag had overgemaakt stond net al op mijn account, best snel :).
Die 50 euro kan ik wel missen, mooi leergeld als het misgaat met de koers en mooi meegenomen als ik winst maak :). Toch is naar die Litecoins kijken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Urithar op 25-11-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Urithar schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:55:
Nou zelf ook maar is een account aangemaakt op Kraken, binnen een uurtje verified tier 2, en het geld wat ik gistermiddag had overgemaakt stond net al op mijn account, best snel :).
Die 50 euro kan ik wel missen, mooi leergeld als het misgaat met de koers en mooi meegenomen als ik winst maak :)
Kijk, zo moet je het aanpakken.
Spelen met geld wat je kan missen met kans op winst!
En bij verlies valt het ook weer te overzien.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nou, ik zit nog steeds maar te wachten op m'n Tier 2, al 4 dagen nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
gise schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:00:
Nou, ik zit nog steeds maar te wachten op m'n Tier 3, al 4 dagen nu :(
Dat is normaal. Tier 3 wordt sowieso handmatig gecheckt. Ik weet niet hoeveel ze hebben gewerkt tijdens het weekend, maar ik heb hier eerder gelezen dat het lang duurde voordat er mails terug werden gestuurd vanuit Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Die 50 euro kan ik wel missen, mooi leergeld als het misgaat met de koers en mooi meegenomen als ik winst maak :). Toch is naar die Litecoins kijken :P
Exact hetzelfde gedaan, nu is het 64 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

gise schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:00:
Nou, ik zit nog steeds maar te wachten op m'n Tier 2, al 4 dagen nu :(
Idem, maar ik heb al m'n coins daar weggehaald. Ik check over een week nog wel een keer als ik m'n dikke winsten uit de andere coins ga terugboeken :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
mat.hi.as schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:01:
[...]

Dat is normaal. Tier 3 wordt sowieso handmatig gecheckt. Ik weet niet hoeveel ze hebben gewerkt tijdens het weekend, maar ik heb hier eerder gelezen dat het lang duurde voordat er mails terug werden gestuurd vanuit Kraken.
Foutje, bedoelde Tier 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
BezurK schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:47:
Is er eigenlijk al iemand aan het knutselen met de API van Kraken? Ik zit zo eens de help door te lezen en het is erg goed gedocumenteerd. Zou toch gaaf zijn om een kleine trading bot te programmeren :) }:O
Ja, ik bouw een Kraken-app voor Windows Phone. Ik heb laatst nog een heel document met feedback naar Kraken gestuurd om de API te verbeteren en ik ben met ze aan het kijken naar nieuwe functionaliteit die de API moet hebben.

Verder is oizopower (weet niet of dat zn nick hier ook is... iig wel op IRC) bezig met de API.

Trading bot lijkt me idd ook heel leuk om te bouwen, misschien doe ik dat nog eens tzt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
DiedB schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:08:
[...]

Exact hetzelfde gedaan, nu is het 64 euro :P
Grappig toevallig ook vandaag 50 euro gestort om mee te spelen op Kraken.

Nu staat het geld er nog niet op maar vroeg ik mij alvast het volgende af.

Stel 1 bitcoin kost 100 euro
En ik wil een halve bitcoin kopen voor 50 euro, verkopen wanneer die daalt naar 30 euro of stijgt naar 75 euro.

Waarom geeft de limit price altijd de prijs voor een hele bitcoin (100) aan (en niet een halve als ik 50 euro invul)

En moet ik hem dan ook fixed price zetten?

En vul ik dan bij stop price gewoon = 30 euro in
En bij profit price = 75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Dennahz schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:12:
[...]

Idem, maar ik heb al m'n coins daar weggehaald. Ik check over een week nog wel een keer als ik m'n dikke winsten uit de andere coins ga terugboeken :p
Bij mij was het binnen 2 uur geregeld (hotmail adres), zeker geen rare namen op gegeven? Ik heb in iedergeval zoveel mogelijk informatie als mogelijk opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

superpolm schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:32:
[...]

Bij welke prijs denk je je Megacoins weer te verkopen?
Goede vraag, weet ik ook nog niet. Als ze richting de dollar gaan word ik wel zenuwachtig. Ik snap ook wel dat het een risicovolle coin is. Dus als ze daar in de buurt komen is het misschien een mooie tijd om het om te zetten naar BTC. Probleem is dat ik nu al gierig word, heb nu 2,5 BTC aan MEC (terwijl ik voor 0,7 BTC aan MEC heb gekocht). Moet daarom wel een limit voor mezelf zetten, ding zal denk ik nooit vele dollars waard worden. Misschien wel, maar erg riskant.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
gezien dit artikel: Study: 45 percent of Bitcoin exchanges end up closing

wat denken jullie van bitcoin.de?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
r.e.s schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:19:
[...]

Grappig toevallig ook vandaag 50 euro gestort om mee te spelen op Kraken.

Nu staat het geld er nog niet op maar vroeg ik mij alvast het volgende af.

Stel 1 bitcoin kost 100 euro
En ik wil een halve bitcoin kopen voor 50 euro, verkopen wanneer die daalt naar 30 euro of stijgt naar 75 euro.

Waarom geeft de limit price altijd de prijs voor een hele bitcoin (100) aan (en niet een halve als ik 50 euro invul)
Je geeft de rate op waarvoor je 'm wilt verkopen. Je verkoopt 0.5 bitcoins @ 100 euro/bitcoin (of voor 50 euro aan bitcoins @ 100 euro/bitcoin). Het getal helemaal rechts is wat je ervoor gaat krijgen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
echt waar he, val telkens van mn stoel als ik lees hoe snel het gaat bij anderen, maandag account gemaakt pas vrijdag avond tier 2 verified, zaterdag geld overgemaakt via sepa en staat er nog niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

r.e.s schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:20:
[...]

Bij mij was het binnen 2 uur geregeld (hotmail adres), zeker geen rare namen op gegeven? Ik heb in iedergeval zoveel mogelijk informatie als mogelijk opgeven.
Nope, gewoon eigen naam en e-mailadres kraken@domein.nl . Wellicht is dat het probleem....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Mijn tweede support ticket op de 4e dag bij kraken werd gezien en toen is mijn tier 2 verified geraakt. Gewoon support ticket aanmaken en vriendelijk nogmaals vragen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Menesis schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:22:
gezien dit artikel: Study: 45 percent of Bitcoin exchanges end up closing

wat denken jullie van bitcoin.de?
Het artikel vind ik nou niet echt relevant, BTC is voorlopig nog wel even een cowboywereld. Dus er zullen "exchanges" opgericht worden in zolderkamertjes en tja die kunnen vrij snel klappen / misbruikt worden.

Dat is gewoon de huidige onvolwassenheid van BTC.
Hetzelfde had je tig tig jaar geleden toen banken nog net nieuw waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
DeMoN schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:20:
[...]

Goede vraag, weet ik ook nog niet. Als ze richting de dollar gaan word ik wel zenuwachtig. Ik snap ook wel dat het een risicovolle coin is. Dus als ze daar in de buurt komen is het misschien een mooie tijd om het om te zetten naar BTC. Probleem is dat ik nu al gierig word, heb nu 2,5 BTC aan MEC (terwijl ik voor 0,7 BTC aan MEC heb gekocht). Moet daarom wel een limit voor mezelf zetten, ding zal denk ik nooit vele dollars waard worden. Misschien wel, maar erg riskant.
Denk ook dat ik tegen die tijd een zooi verkoop om winst te pakken. En een paar laten staan voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

superpolm schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:32:
[...]

Denk ook dat ik tegen die tijd een zooi verkoop om winst te pakken. En een paar laten staan voor het geval dat.
De truuk is om dit te doen voor de rest op hetzelfde idee komt, want dan is 'ie gecrasht ;) Niemand heeft Megacoins om er over 10 jaar z'n brood mee te gaan kopen bij de bakker.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:40:
[...]

De truuk is om dit te doen voor de rest op hetzelfde idee komt, want dan is 'ie gecrasht ;) Niemand heeft Megacoins om er over 10 jaar z'n brood mee te gaan kopen bij de bakker.
En als je te laat bent heb je gewoon pech. Dat is het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

superpolm schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:52:
[...]

En als je te laat bent heb je gewoon pech. Dat is het spelletje.
Sja persoonlijk vind ik beleggingen geen spelletje. Ik stop geen geld in Bitcoins (alleen) voor de fun, met het idee dat ik er niks van terug ga zien.
Met megacoins ben je gewoon aan het gokken imho :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Holy crap...

ff een verkooporder van 200 bitcoins ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Je bent nieuw? 200 is namelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:59:
Holy crap...

ff een verkooporder van 200 bitcoins ineens.
Zeg maar 650.

Da's nog niks.. paar dagen geleden was er een buy order van 1700.

Wel funest voor de stabiliteit want we donderen weer naar beneden... Maar goed weer een kleine 1000 coins beter verdeeld moeten we maar denken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door FaceDown op 25-11-2013 16:02 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke site houden jullie t laatste bitcoin nieuws bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:01:
[...]

Zeg maar 650.

Da's nog niks.. paar dagen geleden was er een buy order van 1700.

Wel funest voor de stabiliteit want we donderen weer naar beneden...
De makers moeten zich echt een ongeluk lachen over hoe gretig er gekocht wordt. Ff twee ton in minder dan 10 seconde op je bankrekening. En waarschijnlijk nog zo'n beetje bijna eindeloze reserves om te herhalen }:O .

Overigens ben ik zelf ook een van de schapen die er in meegaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:04:
[...]

De makers moeten zich echt een ongeluk lachen over hoe gretig er gekocht wordt. Ff twee ton in minder dan 10 seconde op je bankrekening. En waarschijnlijk nog zo'n beetje bijna eindeloze reserves om te herhalen }:O .

Overigens ben ik zelf ook een van de schapen die er in meegaat ;)
De makers waarvan? Bitcoin? Je denkt dat zij dat geld krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
G-PHREAK schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:09:
[...]

Reken maar erop dat zij de eerste waren die op de makkelijkste mining levels hun voorraad hebben opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:38
G-PHREAK schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:09:
[...]

Is er eigenlijk gepremined bij Bitcoin? Bij veel van die onzincoins wel en dat is precies de reden dat ze ingestort zijn, maar is dat bij bitcoin eigenlijk ook gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:11:
[...]

Reken maar erop dat zij de eerste waren die op de makkelijkste mining levels hun voorraad hebben opgebouwd.
En je denkt dat wanneer je zo'n systeem ontwikkelt, je dat doet om snel geld te maken? Dat ze eigenlijk geloven dat alles binnen nu en een paar weken in elkaar dondert, en dat ze liever ouderwetse euro's en dollars hebben waar ze stiekem toch meer in geloven?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
De waarde is de laatste dagen redelijk stabiel valt me op. Ik ben echt benieuwd of het nog echt gaan stijgen, dan zal er eerst weer iets in het nieuws moeten komen denk ik. Een groot bedrijf of land dat het accepteert ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

thaan schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:11:
[...]

Is er eigenlijk gepremined bij Bitcoin? Bij veel van die onzincoins wel en dat is precies de reden dat ze ingestort zijn, maar is dat bij bitcoin eigenlijk ook gebeurd?
De begindagen van Bitcoin zijn vrij goed gedocumenteerd, o.a. wie de eerste blocks heeft gemined, wat er is gebeurd met de eerste blocks e.d. Kan zo niet even snel linkjes geven maar zijn wel te vinden op reddit etc.

Veel info is ook hier te vinden
https://www.mail-archive....etzdowd.com/msg09959.html
https://www.mail-archive....etzdowd.com/msg10142.html
en in bijbehorende discussies.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 13:46
DBreda schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:16:
De waarde is de laatste dagen redelijk stabiel valt me op. Ik ben echt benieuwd of het nog echt gaan stijgen, dan zal er eerst weer iets in het nieuws moeten komen denk ik. Een groot bedrijf of land dat het accepteert ofzo.
Ik denk dat dit de nieuwe bodem is voor de btc-waarde. Bij de volgende extreme stijging zal het in de duizenden euro's/dollars per btc gaan lopen. Of althans, dat hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Tourniquet schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:17:
[...]
De begindagen van Bitcoin zijn vrij goed gedocumenteerd, o.a. wie de eerste blocks heeft gemined, wat er is gebeurd met de eerste blocks e.d. Kan zo niet even snel linkjes geven maar zijn wel te vinden op reddit etc.

Veel info is ook hier te vinden
https://www.mail-archive....etzdowd.com/msg09959.html
https://www.mail-archive....etzdowd.com/msg10142.html
en in bijbehorende discussies.
Leuke quote in de eerste reactie in de 2e link:
As an amusing thought experiment, imagine that Bitcoin is successful and becomes the dominant payment system in use throughout the world. Then the total value of the currency should be equal to the total value of all the wealth in the world. Current estimates of total worldwide household wealth that I have found range from $100 trillion to $300 trillion. With 20 million coins, that gives each coin a value of about $10 million.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:16:
[...]

En je denkt dat wanneer je zo'n systeem ontwikkelt, je dat doet om snel geld te maken?
Nee, niet om snel geld te maken.
Maar ik kan niet geloven dat dit is opgericht zonder enig winstbejag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:21:
[...]

Nee, niet om snel geld te maken.
Maar ik kan niet geloven dat dit is opgericht zonder enig winstbejag.
Waarschijnlijk niet, maar wat is daar erg aan?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DaCoTa schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:20:
[...]

Leuke quote in de eerste reactie in de 2e link:

[...]
Inderdaad een interessante gedachte. Echter zou dit proces wel tientallen jaren of langer in beslag nemen. En hoe groot is de kans dat je die ene bitcoin tientallen jaren vast houdt?

Stel je voor dat de koers _echt_ ontploft en dat die ene bitcoin die je hebt 500.000 waard wordt. Op een gegeven moment wil je dat geld cashen want het risico dat je alles kwijt raakt wordt opeens veel groter. En 100 euro of 500.000 euro in een klap kwijt raken, da's nogal een verschil. Hoeveel mensen zijn er niet die honderden coins hadden en deze inmiddels allang gecasht hebben, of geruild tegen een fiets, pizza of wat dan ook?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:23:
[...]

Niets :)
Ik wou dat ik deze uitvinding op mijn naam had kunnen zetten.

Ik kan alleen slecht tegen die berichten dat het een nobele O-) opzet zou zijn.
Er is in mijn ogen niets nobels aan de cryptocoins, zeker niet het gros aan altcoins na de bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:23:
[...]

Dat veel mensen niet zitten te wachten om op een systeem over te schakelen waarbij de oprichter genoeg geld heeft om een compleet continent op te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Sissors schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:30:
[...]

Dat veel mensen niet zitten te wachten om op een systeem over te schakelen waarbij de oprichter genoeg geld heeft om een compleet continent op te kopen.
Daar zit eigenlijk ook wel wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:16:
[...]
En je denkt dat wanneer je zo'n systeem ontwikkelt, je dat doet om snel geld te maken? Dat ze eigenlijk geloven dat alles binnen nu en een paar weken in elkaar dondert, en dat ze liever ouderwetse euro's en dollars hebben waar ze stiekem toch meer in geloven?
Waarom niet?
BTC heeft maar 1 voordeeltje boven cash-geld (en dat is het kunnen versturen zonder extreem tijdsverlies alhoewel dat met x confirmaties alsnog niet instant is)

En vanuit cash-geld zijn we naar giraal geld gegaan (omdat cash-geld niet alles was) en van giraal geld naar fiat-geld. Ik zie totaal geen reden waarom hetzelfde verloop niet met BTC zou gebeuren...

Ook al zou BTC de nieuwe wereld-currency worden, je hebt nog steeds banken etc nodig voor geld lenen / hypotheken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Het hele bitcoin systeem is niet zo heel veel beter dan het huidige bankensysteem. Er is een kleine groep mensen (early adopters) die gigantische hoeveelheden in handen hebben gekregen, zonder welvaar te creëren.

Veel eerlijker zou zijn: Een cryptocurrency gebaseerd op de goudstandaard.

Hierbij is het onmogelijk voor makers om te pre-minen. Iedere bitcoin zou staan voor 1 gram goud, dit maakt de koers onmanipuleerbaar (tenzij je de goudprijs meemanipuleerd).

1 Bitcoin wordt uitgegeven door de Centrale Bitbank, open en transparant en gecontroleerd door leden. Een fatsoenlijke cooperatie, zou ik zeggen. De centrale Bitbank (een daadwerkelijk bestaand en aanspreekbaar instituut) geeft alleen een bitcoin uit als hiervoor de prijs van 1 gram goud is betaald en daadwerkelijk ook (notariele controle) een gram goud in de centrale kluis is gelegd.

De Bitbank moet overigens wel beheerd worden, daarvoor dient een transactietaks te worden geheven (0,0000001 bitcoin ofzo). Op deze manier zouden we een valuta hebben die transparant en eerlijk is. Mensen kunnen hun bitcoin altijd inwisselen voor goud (+verzendkosten), aangezien de precieze hoeveelheid goud in de kluis zit. Klinkt omslachtig maar feit is dat niet veel mensen de behoefte zullen hebben om hun bitcoin in te wisselen door het vertrouwen dat de Bitbank opbouwt.

Dit zou de grootste problemen van de Bitcoin dan ook wegnemen:

De hoop op deflatie: waardoor niemand ermee betaalt, maar iedereen het eerder als een staatslot ziet: Een kans of een fortuin...

Het onbekende en instabiliteit: waardoor ''jan met de pet'' weinig, waarschijnlijk nooit, vertrouwen zal krijgen in deze munt. Dit is ook de reden waarom iedere ondernemer die bitcoins aanneemt zijn bitcoins meteen zal inwisselen voor FIAT-valuta. Bitcoins ga je niet op je balans zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

Maar dat Apple zoveel geld heeft is geen enkel probleem?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:37:
[...]

Als Bitcoin echt een succes gaat worden is het vermogen van Apple wisselgeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Non-argument wat mij betreft, er zijn nu ook zat mensen die een factor X meer hebben in de lokale valuta dan jij dat hebt. Heb jij daar ook een heel groot probleem mee?
[...]

Dat dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MSI2 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:36:
[..]
Het onbekende en instabiliteit: waardoor ''jan met de pet'' weinig, waarschijnlijk nooit, vertrouwen zal krijgen in deze munt. Dit is ook de reden waarom iedere ondernemer die bitcoins aanneemt zijn bitcoins meteen zal inwisselen voor FIAT-valuta. Bitcoins ga je niet op je balans zetten.
Je denkt te korte termijn. In het begin had ook niemand (op een paar nerds na) vertrouwen in e-mail. Zelfs niet in computers. Iedereen een computer in huis? Je zou heel hard zijn uitgelachen 25 jaar geleden. Nu heeft niet iedereen een computer thuis, maar ook in z'n broekzak, auto en TV.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:39:
[...]

Als Bitcoin echt een succes gaat worden is het vermogen van Apple wisselgeld!
Nou en? Laat iemand maar stinkend rijk zijn. Die mensen zijn er nu ook wel. En geld verdelen aan de hand van de goudvoorraad? Wat hopeloos ouderwets. Goud wordt juist overbodig door Bitcoin.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met Electrum? Ik heb een lokale wallet waar ik een wachtwoord op heb ingesteld, maar het verbaast me dat dat wachtwoord niet nodig is om de wallet te openen. Wat voor zin heeft dat wachtwoord dan überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:26:
[...]

Inderdaad een interessante gedachte. Echter zou dit proces wel tientallen jaren of langer in beslag nemen. En hoe groot is de kans dat je die ene bitcoin tientallen jaren vast houdt?

Stel je voor dat de koers _echt_ ontploft en dat die ene bitcoin die je hebt 500.000 waard wordt. Op een gegeven moment wil je dat geld cashen want het risico dat je alles kwijt raakt wordt opeens veel groter. En 100 euro of 500.000 euro in een klap kwijt raken, da's nogal een verschil. Hoeveel mensen zijn er niet die honderden coins hadden en deze inmiddels allang gecasht hebben, of geruild tegen een fiets, pizza of wat dan ook?
Alles cashen? Nee dat zou ik persoonlijk nooit doen en ik denk dat veel er zo over denken. Waarom zou je alles cashen als je tegelijkertijd ook geloofd in het nut van de bitcoin? En waarom zou je alles cashen als je weet dat het nog meer waard kan worden? Je haalt in één keer alle groeipotentie van je vermogen in bitcoins onderuit.

Ik heb best een leuke hoeveelheid bitcoins verzameld en het is nu meer geld waard dan dat ik ooit heb gehad (als student zijnde is dat snel natuurlijk ;)), maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu alles te verkopen. Op zijn tijd 10% eruit halen is een veel betere tactiek. Je tast je groeipotentie niet enorm aan en je haalt er zo toch wat geld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
[...]

Dan is dat meteen duidelijk : Bitcoins zijn een commercieel concept, net zoals een bedrijf (apple) dat is. Dat hele gezwam dat Bitcoins 'eerlijk' zijn klopt natuurlijk van geen kant. Het is opgericht om een kleine groep mensen smerig rijk te laten worden. Dat andere mensen er daarna een betaalmiddel bij hebben is slechts noodzaak geweest (tenslotte : waarde van bitcoin neemt niet toe tenzij veel mensen het gebruiken.).

Ik had liever een systeem gezien waarbij de stabiliteit groter was én waarbij er niet zo obviously sprake is van een extreme winst voor early adopters (En dan bedoel ik de mensen en de directe kring daar om heen van bedenkers/oprichters van de bitcoin).

Wat dat betreft zou ik meteen investeren in het concept wat hier boven wordt aangehaald : Fysiek goud wat mijn virtuele currency dekt. perfect : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:41:
Heeft iemand ervaring met Electrum? Ik heb een lokale wallet waar ik een wachtwoord op heb ingesteld, maar het verbaast me dat dat wachtwoord niet nodig is om de wallet te openen. Wat voor zin heeft dat wachtwoord dan überhaupt?
Uitgifte van Bitcoin? Ik heb multibit en die kun je ook openen zonder wachtwoord. Je hoeft je wachtwoord pas te geven als je coins gaat versturen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:40:
[...]

Je denkt te korte termijn. In het begin had ook niemand (op een paar nerds na) vertrouwen in e-mail. Zelfs niet in computers. Iedereen een computer in huis? Je zou heel hard zijn uitgelachen 25 jaar geleden. Nu heeft niet iedereen een computer thuis, maar ook in z'n broekzak, auto en TV.
Helemaal juist. Kijk eens naar dit filmpje hoe de visie op mobiele telefonie in 1999 was: YouTube: Mobiel Bellen in 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

majic schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:42:
[...]

Dan is dat meteen duidelijk : Bitcoins zijn een commercieel concept, net zoals een bedrijf (apple) dat is. Dat hele gezwam dat Bitcoins 'eerlijk' zijn klopt natuurlijk van geen kant. Het is opgericht om een kleine groep mensen smerig rijk te laten worden. Dat andere mensen er daarna een betaalmiddel bij hebben is slechts noodzaak geweest (tenslotte : waarde van bitcoin neemt niet toe tenzij veel mensen het gebruiken.).

Ik had liever een systeem gezien waarbij de stabiliteit groter was én waarbij er niet zo obviously sprake is van een extreme winst voor early adopters (En dan bedoel ik de mensen en de directe kring daar om heen van bedenkers/oprichters van de bitcoin).

Wat dat betreft zou ik meteen investeren in het concept wat hier boven wordt aangehaald : Fysiek goud wat mijn virtuele currency dekt. perfect : )
Ik denk niet dat het is bedacht om 'smerig rijk' van te worden. Het kan best zijn bedacht aan de hand van een ideologie. En ik vind het prima dat die early adopters (die tenslotte ook risico hebben gelopen) er vervolgens rijk van worden. Liever dat, dan banken, die er niets voor hoeven doen en eigenlijk gewoon geld stelen van de bevolking.
Laat de shift in rijkdom maar lekker plaatsvinden naar techneuten :) Ruilen voor goud? Ouderwets.. dat gaat nooit gebeuren.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:48:
En ik vind het prima dat die early adopters (die tenslotte ook risico hebben gelopen) er vervolgens rijk van worden.
Da's dan weer een beetje te kort door de bocht, volgens mij zijn de early adopters "gratis" rijk geworden door die dingen gewoon te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

.oisyn schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:56:
[...]

Da's dan weer een beetje te kort door de bocht, volgens mij zijn de early adopters "gratis" rijk geworden door die dingen gewoon te minen.
Minen, of coins kopen aan 0.001 euro per stuk. Wat maakt het uit. Punt is dat ze er tijd/moeite/geld in hebben gestoken terwijl anderen dat niet gedaan hebben. En plus: ik heb het niet uitgerekend, maar ik ben er redelijk zeker van dat het op veel momenten interessanter was om te kopen dan te minen (rekening houdende met dat mining hardware ook geld kost).

[ Voor 19% gewijzigd door Bob op 25-11-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bob schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:57:
[...]

Minen, of coins kopen aan 0.001 euro per stuk. Wat maakt het uit. Punt is dat ze er tijd/moeitelgeld in hebben gestoken terwijl anderen dat niet gedaan hebben.
Precies. En bovendien had iedereen dat kunnen doen. Bijna niemand had er echter interesse in. Bad luck dus. Het hele systeem bestaat inmiddels wel dankzij die early adopters. Dus zonder hun was de hele Bitcoin er überhaupt niet geweest.

Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die de eerste aandelen Apple of Microsoft hebben gekocht 'oneerlijk' rijk zijn geworden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Welk systeem we ook aanhouden:
Met flinke sommen geld (virtueel of echt) is corruptie zo geboren. Nu zijn het de bankiers, straks een andere groep. Cryptocoins gaat dat niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
.oisyn schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:41:
Als je coins wil versturen word er wel gevraagd naar je wachtwoord. En ik dacht dat je ook je private keys niet kon bekijken zonder ww.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik wil een paar litecoins gaan aanschaffen, wat is een slimme manier om ze aan te schaffen. Ik zat zelf te denken om op bitonic wat te kopen en daarna omzetten naar litecoins op btc-e. Verder heb ik nog een vraag over bitcoin-qt. Hoeveel ruimte nemen de blocks in beslag op je hardeschijf, laatste keer dat ik bitcoin-qt gebruikte waren het aardig wat mb's. Ik heb alleen een laptop tot mijn beschikking en die heeft niet zo een grote harde schijf, ik heb ong. 10 gb tot mijn beschikking ga ik het daarmee redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Stenii schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:21:
Ik wil een paar litecoins gaan aanschaffen, wat is een slimme manier om ze aan te schaffen. Ik zat zelf te denken om op bitonic wat te kopen en daarna omzetten naar litecoins op btc-e. Verder heb ik nog een vraag over bitcoin-qt. Hoeveel ruimte nemen de blocks in beslag op je hardeschijf, laatste keer dat ik bitcoin-qt gebruikte waren het aardig wat mb's. Ik heb alleen een laptop tot mijn beschikking en die heeft niet zo een grote harde schijf, ik heb ong. 10 gb tot mijn beschikking ga ik het daarmee redden?
Daar ga je het met gemak mee redden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Waarom zou je de gehele blockchain willen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Bitcoin-qt heeft inmiddels 12 GB nodig om de hele blockchain op te slaan. Je kunt beter een light-client als Multibit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Je maakt een geintje neem ik aan? Het vermogen van Apple is een schijntje vergeleken bij wat voor een bedragen het hier om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sissors schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:02:
[...]

Je maakt een geintje neem ik aan? Het vermogen van Apple is een schijntje vergeleken bij wat voor een bedragen het hier om gaat.
Dat weet niemand. Niemand weet hoeveel coins er in de handen zijn van de early adopters, en hoeveel daadwerkelijk nog toegankelijk is. Misschien heeft Satoshi wel 1 miljoen coins en is ie 3 jaar geleden onder een auto gekomen zonder zijn wachtwoord te hebben opgeschreven?

Tevens weet niemand hoeveel bergen goud bepaalde Egyptische rijken nog van de Pharao's hebben liggen, hoeveel bepaalde sheiks precies op hun bankrekeningen hebben, etc etc.

Ik zie de problemen hier niet zo van in. Extreem rijken zullen er altijd zijn. That's life.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:30:
[...]

Bitcoin-qt heeft inmiddels 12 GB nodig om de hele blockchain op te slaan. Je kunt beter een light-client als Multibit gebruiken.
Dat is 13,8 GB om precies te zijn. ;)
Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.