Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
fuqua schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:12:
[...]

ah klote, ik weet nog altijd niet hoe ik die order boek precies moet aflezen. sum = de som in euro's ? en de size in BT ?
Ask = waarvoor mensen hun bitcoin willen verkopen/kopen
Size = hoeveel bitcoins het betreft
Sum = totale hoeveelheid orders boven een bepaalde prijs. Met andere woorden: alle size bij elkaar optellen tot een bepaald prijsniveau.

Daar is weer zo'n gigantische verkooporder: 500 bitcoins for 802 in de laat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:04:
[...]

is dat niet voor elke aandeel te zeggen ? (pump and dump sceme)
Een aandeel vertegenwoordig waarde en ja die waarde is soms discutabel maar zeker niet gebaseerd op lucht. Dit is een zero-sum game elke euro/dollar/etc die erin gaat vloeit er bij de top van de piramide weer uit. Per saldo vertegenwoordigd de Bitcoin dus geen enkele waarde.

Dat het een nieuwe munteenheid is, is helemaa bizar. Het is gebaseerd op niets en een handvol gebruikers heeft het gros van de Bitcoins in handen. Niet echt aantrekkelijk voor de gemiddelde burger om daarin in te stappen is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Iemand is goed aan het dumpen ja. Telkens orders van 150+ BTC tegen de laagste prijs verkopen :o

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Vrouwen en kinderen eerst! ;) ... orderboek volgen werkt echt op de zenuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:22
Zolang de groot bitcoin bezitters hun coins langzaam verkopen zal dat de bitcoin an sich geen kwaad doen in mijn optiek. De coins worden meer verspreid en dit zal het systeem juist versterken.

Toch heb ik zelf twee punten waar niemand een antwoord op kan geven:

- Zal een deflationair systeem werken? Zal de munt ook uitgegeven gaan worden?

- Wat als de groot bitcoin bezitters besluiten hun munten ineens te verzilveren? Slaat dat niet alle vertrouwen op een dusdanige manier weg, dat het hele concept van een ongereguleerde valuta in de prullenbak verdwijnt? Stel je voor dat de munt inderdaad tot 100.000 EUR stijgt en de stop wordt eruit getrokken. Dan zijn de rapen gaar, vooral voor de mensen die er inderdaad laat zijn ingestapt. Ergo dood aan de bitcoin...

Maar iedereen denkt natuurlijk net voor die crash uit te stappen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:16:
Per saldo vertegenwoordigd de Bitcoin dus geen enkele waarde.
Je kunt met bitcoins spullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:19:
[...]

Met waardebonnen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn ook alleen geldig bij partijen die er vertrouwen in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

FaceDown schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:26:
[...]

Mijn advies: Nu Bitcoin kopen. Bitcoin is de enige munt met een goed toekomstperspectief en bovendien 'de' Cryptomunt. Je kunt nu gaan wachten op een dip waarmee je wellicht 50 euro per coin bespaart, maar het kan net zo goed zijn dat het huidige niveau nooit meer bereikt wordt. Verder, mocht de Bitcoin echt nog ettelijke keren over de kop gaan, dan is het absoluut irrelevant of je deze voor 600 of 650 gekocht hebt. Laat je ook niet bang maken door de fluctuaties die voor gaan komen. Je ziet veel paniekverkopen, maar steeds komt de koers (tot nu toe) steeds weer hoger terecht. Degene die hun Bitcoins vasthouden zijn er tot nu toe altijd het beste uit gekomen.
Uiteraard is het wel zo dat er een mogelijkheid is dat de waarde op de een of andere manier gewoon 0 wordt. Stop er daarom alleen geld in dat je kunt missen.
Hier sta ik volledig achter, goed geschreven.

Misschien kan dit in de TS als advies aan iedereen die nog geen BTC heeft maar ze misschien wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:21:
[...]

Die zijn ook alleen geldig bij partijen die er vertrouwen in hebben.
En bitcoin niet ? :/ Dat lijkt me nou juist het hele euvel met zowel waardebonnen als bitcoins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als de groot bitcoin bezitters besluiten hun munten ineens te verzilveren?
Bedoel je dat groot bitcoin bezitters ineens alle munten verzilveren?
Waarom en in welke situatie zouden ze dat doen?
Zolang de BTC waarde blijft stijgen zullen ze er eerder voor kiezen om beetje bij beetje te verzilveren ipv alles in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:19:
[...]

Omdat de ontvanger dit direct omzet in geld. Dus feitelijk gaan we van euro naar Bitcoin naar euro waarin de Bitcoin enkel als waardeloze omzetter gebruikt wordt. De euro vertegenwoordigd de werkelijke waarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:24:
[...]

Omdat de ontvanger dit direct omzet in geld. Dus feitelijk gaan we van euro naar Bitcoin naar euro waarin de Bitcoin enkel als waardeloze omzetter gebruikt wordt. De euro vertegenwoordigd de werkelijke waarde!
De Bitcoin maakt de transactiesnelheid beter en kosten bij internationale betalingen lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Misschien eerst even verdiepen in het concept van crypto currency voor je vergelijken probeert te gaan trekken met het traditionele monetaire stelsel. Dit is iets nieuws en revolutionairs en daar is nog geen draaiboek voor.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Die dump, is dat niet die ene gozer die gestopt is met zijn mining werkzaamheden? Had in totaal 12500 BTC volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:29:
Dit is iets nieuws en revolutionairs en daar is nog geen draaiboek voor.
Dat is gelijk ook het probleem, het idee is goed, de afkomst vaag en manipulatie ligt op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien eerst even verdiepen in het concept van crypto currency voor je vergelijken probeert te gaan trekken met het traditionele monetaire stelsel. Dit is iets nieuws en revolutionairs en daar is nog geen draaiboek voor.
Het is niet nieuws. Het is een piramidespel en die eindige altijd op dezelfde manier.

In ieder geval succes ermee. Ben benieuwd wanneer de eerste berichten komen dat de overheid had moet ingrijpen om zijn burgers te beschermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:34:
[...]

Het is niet nieuws. Het is een piramidespel en die eindige altijd op dezelfde manier.

In ieder geval succes ermee. Ben benieuwd wanneer de eerste berichten komen dat de overheid had moet ingrijpen om zijn burgers te beschermen :)
vind jij de euro ook een piramidespel?

als jij alles wat op basis van vertrouwen werkt een piramidespel vind dan moet dat haast wel

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jullie hebben zo te zien het volste vertrouwen in onze banken. Good luck with that :+

Het is open source en het kan voor veel meer dingen gebruikt gaan worden dan speculatie. Maar als je de basis al niet verkend heb, heeft het weinig zin om dat uit te gaan leggen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Weet iemand toevallig of ik ergens relatief eenvoudig wat market data van mtgox kan downloaden?
Ik zoek bvb de 'slotprijs' per minuut (of uur of dag) van de afgelopen dagen/weken.

Dit om eens te kijken of ik iets moois kan doen met een MACD indicator.

Het mag gewoon een csv of xls of text file zijn of jquery of wat dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Even los van hoe dit verhaal gaat eindigen. Inderdaad, het kan uitkomen op helemaal niets voor de mensen die er nu geld in steken en zodoende een piramide spel.
Echter, de potentie van het systeem, goedkoop internationaal veilig en snel geld te kunnen overboeken is wel revolutionair en dit zullen de banken als ze kunnen ook wel op een of andere manier gaan integreren. Het nadeel hiervan zou zijn dat de droom van gedecentraliseerd geld verloren gaat. Maar of het nu de bitcoin wordt of niet, of iedereen die er nu in zit uiteindelijk er wat armer van wordt, een nieuwe trend is gezet en deze manier van geld overmaken op basis van P2P ipv vertrouwen op de naam van een grote bank is toch een stap in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

pposthoorn schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:38:
Weet iemand toevallig of ik ergens relatief eenvoudig wat market data van mtgox kan downloaden?
Ik zoek bvb de 'slotprijs' per minuut (of uur of dag) van de afgelopen dagen/weken.

De meeste Echanges hebben wel een API. Kan je doen met alle data wat je wil.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
JohnStaakke schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:32:
Die dump, is dat niet die ene gozer die gestopt is met zijn mining werkzaamheden? Had in totaal 12500 BTC volgens mij.
Heb je een bron? Zou mooi koopmoment zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58
Sinds ik van BitCoin hoorde wilde ik het al eens onderzoeken en kijken of ik er iets van kan bemachtigen. Toen kon dat alleen via Minen.
Nu zie je steeds meer 'beursen' waar je BitCoins kan kopen. Voor een hele BitCoin betaal je ongeveer 600 euro?
Ik heb het gevoel dat dit naar een nieuwe internet bubble toe gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
pposthoorn schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:38:

Je kunt BTC-e ook koppelen aan MT4, dat maakt dat alles vanzelf gemakkelijk. Echter, succes met traditionele signals in deze markt ;)
Ander is er bitcoincharts waar je de data ook af kan plukken (onderaan, raw data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

[...]

Misschien moeten ze de AEX ook verbieden dan. Ook een piramidespel. |:(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

BDmartijn schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:40:
[...]

Je kunt BTC-e ook koppelen aan MT4, dat maakt dat alles vanzelf gemakkelijk. Echter, succes met traditionele signals in deze markt ;)
Ander is er bitcoincharts waar je de data ook af kan plukken (onderaan, raw data).
Kijk, raw data knopje bij bitcoincharts, dat is precies wat ik zocht, thanks. Kan ik even wat proberen op zondag avond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BDmartijn schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:38:

Echter, de potentie van het systeem, goedkoop internationaal veilig en snel geld te kunnen overboeken is wel revolutionair en dit zullen de banken als ze kunnen ook wel op een of andere manier gaan integreren. Het nadeel hiervan zou zijn dat de droom van gedecentraliseerd geld verloren gaat.
Een internationale virtuele munt met stabiele koers en PayPal gaat al peentjes zweten, ook creditcards krijgen het zwaar maar wat is de waarde, het zal nooit enige betaalmiddel worden En wat is het gedecentraliseerde systeem waard?
Minen gaat alleen nog lucratief zijn bij stijgende koers en inkomsten door transacties.
Het hele systeem gaat nogal uit van steeds grotere rekenkracht en wanneer alles gemined is waar gaat het dan op draaien?
Zelfde als de banken nu doen? Iedereen over op digitaal en pinnen en daarna langzaam maar zeker de kosten voor je betaalrekening verhogen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
DennisM6 schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:51:
[...]

Nu een kaart kopen is echt maximaal geldverspilling, haal dan een oude kaart van V&A op tweakers, je gaat in geen miljard jaar je geld eruit halen al zou de stroom gratis zijn.
Het gaat mij er alleen om waar je naar moet kijken. Lees mijn vraag nog een keer, en hopelijk kan iemand gewoon antwoord geven op mijn vraag?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:47:
[...]

Een internationale virtuele munt met stabiele koers en PayPal gaat al peentjes zweten, ook creditcards krijgen het zwaar maar is het een munt? En wat is het gedecentraliseerde systeem waard?
Het nadeel van de huidige centrale macht bij nationale/europese/federale banken is dat zij beslissen over de geld voorraad en daarmee de economie sterk kunnen beinvloeden. Uiteraard ten voordele van de algehele bevolking, of toch niet?

Dat een virtuele munt een risico kan worden voor Paypal en CCs is ook vaker genoemd. Echter, bitcoin is er in ieder geval nog niet. Met deze koersen is het een speculatie spel (waar het hier ook vooral over gaat nu), echter als er nog een factor 10 of 100 aan fiat in gaat, dan zou ook de koers kunnen stabiliseren. Hopelijk dat in deze periode de grootbezitters ook wat uitcashen, want 1 miljoen bij een kleine groep garandeert geen stabiliteit en heeft iets weg van centralisatie, dan wel een groot aandeelhouder met veto oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:47:
[...]

Een internationale virtuele munt met stabiele koers en PayPal gaat al peentjes zweten, ook creditcards krijgen het zwaar maar is het een munt? En wat is het gedecentraliseerde systeem waard?
Op dit moment is het iets waar alle banken de kriebels van krijgen, getuige de berichten dat ze transacties actief blokkeren. Traditionele economen die het niet begrijpen roepen dat het een scam is. Waarschijnlijk riepen die jaren terug ook dat het internet geen nut had :+

Alles is mogelijk met crypto currency. Het is een gedecentraliseerd transactieboek waar je in feite allerlei soorten transacties in kan vastleggen. Van geld tot aandelen, transacties of iets anders wat nog bedacht moet worden.

Of en wat het uiteindelijk brengt weet niemand, maar het gaat de bank sector wel op zijn kop zetten. One way or the other :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Alhoewel ik ook denk dat het een soort van pyramidespel is is de rit tot de laatste crash toch wel een rit waar heel veel geld op valt te verdienen...

De kunst is alleen om net voor de crash eruit te stappen ("iedereen" die dat niet red en laat is ingestapt, tja die gaat pijn voelen)
En als je dus bent ingestapt op 100 euro en je verwacht dat de crash morgen is dan kan je alsnog 500 euro winst (per BTC) hebben, verwacht je dat de crash pas komt bij 1000 euro dan kan je of 900 euro winst hebben of je kan 100 euro verlies hebben, dat is het spelletje.

Het enige nadeel aan cryptocoins vind ik dat de early starters (met hun grote vermogens) bijna per definitie de markt zullen laten crashen als zij vinden dat ze moeten gaan cashen, want de verdeling tussen early adopters en late adopters is wmb te scheef gecombineerd met het dat BTC geen impliciete waarde heeft (waar een Euro / US nog impliciete waarde heeft gekregen doordat EU / overheden erachter staan) leidt wmb tot niets anders dan 1 grote cash-out actie. Maar tot die tijd valt er leuk op te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:22
[...]

Bedoel je dat groot bitcoin bezitters ineens alle munten verzilveren?
Waarom en in welke situatie zouden ze dat doen?
Zolang de BTC waarde blijft stijgen zullen ze er eerder voor kiezen om beetje bij beetje te verzilveren ipv alles in een keer.
Dat bedoel ik inderdaad.

Uiteraard is het, vanuit persoonlijk financieel oogpunt, logisch om die zee aan bitcoins geleidelijk te liquideren.

Helaas weten we niet wat de paar mensen met verreweg de meeste coins in bezit van plan zijn. Het is een aanname dat degene met de meeste munten er het beste mee voor hebben. Wellicht hebben ze er net zo veel plezier in om de boel flink te saboteren. Hoe je het ook went of keert dat blijft een zwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben zelf al een tijdje geinteresseerd om wat geld in bitcoins te stoppen, gewoon voor de leut (iets van €100 ofzo). Het lastige is, ik heb geen cc, alleen paypal. Zijn er andere manieren beschikbaar dan die second life lindens --> btc?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het is allemaal veel te complex voor een piramide spel. De bedenker van litecoin was een (ongetwijfeld goed betaalde) Google engineer, die nu bij een bitcoin startup werkt. Er worden miljoenen ingepompt door hele slimme Venture capitalists. Denk je echt dat iedereen er zo ver in zou stappen als het alleen een piramide spel is?

Massaal dumpen heeft geen zin. De koers zou zo snel kelderen, dat ze er zelf "niks" aan over houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Ethirty op 24-11-2013 23:02 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:54:
[...]
Op dit moment is het iets waar alle banken de kriebels van krijgen, getuige de berichten dat ze transacties actief blokkeren.
Ik vermoed zomaar dat er heel weinig banken de transacties blokkeren enkel op het feit dat het om BTC gaat. Ik vermoed eerder dat gewone beveiligingssystemen van de banken rood uitslaan en daardoor transacties gaan blokkeren.

Simpel voorbeeldje : Alle transacties van >20k euro moeten gemeld worden bij overheid, dus als iemand momenteel 34 BTC koopt dan moet dat gemeld worden, als er genoeg van losse meldingen in het systeem komen te staan (richting 1 rekening over een langere periode) dan zou het mij niets verbazen als er allemaal standaard rode vlaggen omhoog schieten (en zeker als het particulier geld betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gomez12 schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:03:
[...]

Ik vermoed zomaar dat er heel weinig banken de transacties blokkeren enkel op het feit dat het om BTC gaat. Ik vermoed eerder dat gewone beveiligingssystemen van de banken rood uitslaan en daardoor transacties gaan blokkeren.

Simpel voorbeeldje : Alle transacties van >20k euro moeten gemeld worden bij overheid, dus als iemand momenteel 34 BTC koopt dan moet dat gemeld worden, als er genoeg van losse meldingen in het systeem komen te staan (richting 1 rekening over een langere periode) dan zou het mij niets verbazen als er allemaal standaard rode vlaggen omhoog schieten (en zeker als het particulier geld betreft)
Nee, specifiek iDeal betalingen aan Nederlandse wisselkantoren (bijv bitonic) worden geweigerd. En wat ik begreep ging dat maar om betalingen van een paar honderd euro.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:04:
[...]

Nee, specifiek iDeal betalingen aan Nederlandse wisselkantoren (bijv bitonic) worden geweigerd. En wat ik begreep ging dat maar om betalingen van een paar honderd euro.
Omdat de banken wel op hun klompen aan kunnen voelen wie de schuld krijgt als de boel straks klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:01:
Het is allemaal veel te complex voor een piramide spel. De bedenker van litecoin was een (ongetwijfeld goed betaalde) Google engineer, die nu bij een bitcoin startup werkt. Er worden miljoenen ingepompt door hele slimme Venture capitalists. Denk je echt dat iedereen er zo ver in zou stappen als het alleen een piramide spel is?
Waarom zou een Venture capitalist er niet in stappen? Er valt goud te verdienen zolang je de koers heel goed in de gaten houd...
Massaal dumpen heeft geen zin. De koers zou zo snel kelderen, dat ze er zelf "niks" aan over houden.
Je hebt massaal dumpen en je hebt massaal dumpen... 100.000 BTC op de markt gooien laat hem crashen, maar 2000 batches van 50 verspreid over x tijd gaat onder de radar door totdat een nieuwsgierig persoon naar de blockchain gaat kijken en als dat nieuws uitkomt dan heeft die persoon groot geld gekregen maar de rest gaat asap verkopen uit angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:06:
[...]

Omdat de banken wel op hun klompen aan kunnen voelen wie de schuld krijgt als de boel straks klapt.
Dat weet ik ook wel, maar dat heeft niks met bitcoin an sich te maken en alles met de banken zelf :+

Jij vind het kennelijk geen enkel probleem dat de banken graaien wat ze kunnen en altijd maar meer van jouw zuurverdiende centjes willen. En als ze het verkeerd doen vragen ze de overheid om geld, die dat *tada* betalen van de rest van je centjes. En wie worden daar rijk van. De top van het management van de banken. Klinkt bekend? Lijkt wel een piramide spel :+
Gomez12 schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:11:
[...]

Waarom zou een Venture capitalist er niet in stappen? Er valt goud te verdienen zolang je de koers heel goed in de gaten houd...
Ze stappen in startups rondom de bitcoin. Bitcoin pinautomaten, dienstverleners etc. Vast ook wel rechtstreeks in bitcoin zelf maar dus ook in het hele idee eromheen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ethirty op 24-11-2013 23:15 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Heel die discussie over piramidespel wordt wel een beetje oud en de prijs is ook niet relevant.
Er staat overal heel duidelijk aangegeven:

Cryptocurrencies zijn nog in experimentele fase.
Investeer niet meer dan je bereid bent om kwijt te raken

Het is niet alleen technisch nog steeds riskant, maar er speelt inderdaad ook een enorme Keynesian Beauty Contest met het idee dat iedereen denkt dat ze op tijd kunnen uitstappen als ze willen. En ook al is het per definitie geen piramidespel, het lijkt er inderdaad wel verdacht veel op.

Afbeeldingslocatie: http://www.atg.wa.gov/uploadedImages/Another/News/Press_Releases/Press_Release_Archives/Pyramid_graph.gif

Ja de vroege investeerders hebben hun investering enorm in waarde zien stijgen, maar het is geen zero sum game. Het doel is om Bitcoin een eigen plek in de markt te geven, waarmee de investering zich afbetaalt. In hoeverre die plek realistisch is moet nog blijken. Bitcoin (cryptocurrency) is een technologie om te gebruiken... het zal dus blijven bestaan en gebruikt kunnen worden onafhankelijk van de prijs.

Het nut van cryptocurrency is groot en heeft zich inmiddels bewezen. Als je denkt dat je er winst op kunt maken, ga vooral je gang, maar iedereen die er nu geld in heeft zitten moet zich realiseren dat het binnen een paar dagen voorbij kan zijn en dat je alle waarde kwijt bent. Tegen de tijd dat vertrouwen wegzakt heb je 9 van de 10 gevallen geen tijd om te liquideren. En als je dat nu nog niet snapt, dan wordt dit een goede les voor je.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:13:

Ze stappen in startups rondom de bitcoin. Bitcoin pinautomaten, dienstverleners etc. Vast ook wel rechtstreeks in bitcoin zelf maar dus ook in het hele idee eromheen.
Het is nu al lastig om internetbankieren veilig te maken, hoe zie je dat met bitcoins?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:19:
[...]

Het is nu al lastig om internetbankieren veilig te maken, hoe zie je dat met bitcoins?
Een extra laag maken. Kijk maar eens naar online wallets. Is heel gebruiksvriendelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:19:
[...]

Dat moet nog makkelijker gemaakt worden voor de gewone man, het is nu nog te ingewikkeld. Verder is het transparanter dan de bank, want je kan alle transacties zelf controleren. Weet jij wat de bank met je geld doet als het 2 dagen duurt om naar je buurman over te maken?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:23:
[...]

Dat moet nog makkelijker gemaakt worden voor de gewone man, het is nu nog te ingewikkeld. Verder is het transparanter dan de bank, want je kan alle transacties zelf controleren. Weet jij wat de bank met je geld doet als het 2 dagen duurt om naar je buurman over te maken?
Ik snap het principe aardig en op mijn bankrekening staat alleen maar het bedrag wat ik elke maand moet betalen.
Ze rekenen daar inmiddels ook al een aardige vergoeding voor, pasje en rekening toch zo'n 4 Euro in de maand.
Toch twijfel ik aan het systeem van de bitcoin, wie gaan de transacties controleren wanneer er nog maar weinig mensen minen?

Exchanges die spontaan verdwijnen met de buit, minepools die ineens gehacked zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:30:
[...]
Toch twijfel ik aan het systeem van de bitcoin, wie gaan de transacties controleren wanneer er nog maar weinig mensen minen?
Op een bepaald moment worden er geen coins meer uitgekeerd door minen, maar dan innen de miners de transaction fee. Het minen is dan alleen nog maar om de blockchain vast te stellen. Zie ook YouTube: How Bitcoin Works Under the Hood.

Ook interessant: http://bitcoin.stackexcha...g-a-block-going-to-change

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 24-11-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:30:
[...]

Exchanges die spontaan verdwijnen met de buit, minepools die ineens gehacked zijn?
Voor alle bitcoins gemined zijn, zijn wij er allang niet meer. En met toenemende moeilijkheidsgraad en waarde zal het voorlopig nog wel even interessant blijven. Tenzij de meerderheid het vertrouwen verliest.

Er gaat inmiddels bijna $9,5mld in bitcoins om. Interessant voor criminelen om dat te bemachtigen. Niet anders dan ergens een hele grote stapel cash opslaan. Je kan het beveiligen, maar er zullen altijd mensen zijn die het proberen te stelen. Overvallen op geldtransporten gaan over aanzienlijk kleinere bedragen en zijn ook niet makkelijk uit te voeren. Toch zijn ze met enige regelmaat in het nieuws.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet hooggeleid maar 1 bitcoin zou 400.000 worden als de maker van bitcoin de rijkste man ter wereld wil worden. Stel voor hij heeft 200.000 btc en wilt 80 miljard cashen. Dan moet hij wachten tot 400.000 per coin. Hoe denken jullie erover? Wat is een logische stap voor de maker om te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Het valt me op dat veel mensen die dit roepen hebben vaak zelf niet de papers gelezen en echt begrepen hoe het werkt. Het is niks nieuws: het is gewoon een gedistribueerde database. Op deze schaal in deze functie nog niet eerder toegepast, dat is waar, maar geld blijft geld. Rente zal volgen, opties, investeerders en banken, zelf fractional reserve. Dus wat is na het verdiepen nou eigenlijk het verschil met "het traditionele monetaire stelsel"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:33
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:17:
Ben niet hooggeleid maar 1 bitcoin zou 400.000 worden als de maker van bitcoin de rijkste man ter wereld wil worden. Stel voor hij heeft 200.000 btc en wilt 80 miljard cashen. Dan moet hij wachten tot 400.000 per coin. Hoe denken jullie erover? Wat is een logische stap voor de maker om te cashen.
Als ik 10.000+ BTC zou hebben, zou ik al minimaal een maand bezig zijn om langzaam uit te stappen, en evt een 10% BTC te houden. In deze wereld heb je op dit moment meer aan 5 miljoen euro dan aan 10.000+BTC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 13:19
Voor de mensen die denken dat het om een piramidespel zou kunnen gaan hoor ik graag wat de argumenten zijn? Zelf zie ik het zo: Mensen die de Bitcoin begrijpen minen of kopen deze. Opvallend is dat deze groep voornamelijk uit IT'ers bestaat of inmiddels bestond, veelal geen domme mensen. Mensen die in een piramidespel trappen zijn wel dom denk ik dan.

Bij banken is het zo dat de grootste de smerigste spelletjes spelen en de sluwste worden beloond. Wat ik mooi vind aan het Bitcoin systeem is dat vertrouwen en misschien ook wel intelligentie beloond worden, dus degene die het eerst begonnen zijn verdienen het meeste gevolgd door de eerste die het begrijpen. Al het moois wat de Bitcoin ons als mensheid kan brengen gun ik het deze early adopters van harte. Dit in tegenstelling tot het huidig systeem van rijke bankiers die elke ethische regel aan hun laars lappen en echt over de rug van anderen rijk worden.

En natuurlijk zullen er met de tijd wat mensen cashen maar volgens mij realiseert elke groot Bitcoin bezitter dat er niemand bij gebaat is om dit in grote aantallen te doen. Tot nu toe krabbelt de koers steeds terug na elke dump wat betekend dat grote hoeveelheden Bitcoins herverdeeld worden en er weer minder groot Bitcoin bezitters overblijven. Deze dumpjes bieden weer mogelijkheden voor de handelaren onder ons of is een mooi moment om weer wat BTC bij te kopen.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Toch niet voor niks Matlab opdrachten gemaakt al die jaren :9 Met Matlab zelf een MACD grafiekje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5673109/forums/MACD_testje.png

Dit is de koers van de afgelopen maand en dan de 'slotkoers' van elk heel uur.

Het idee is dat als de histogram van negatief naar positief switcht je in een stijgende lijn zit en als hij van positief naar negatief switcht je in een dalende lijn zit. Morgen kijken of ik daar een leuke strategie rond kan maken.
Nu slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Ik lees regelmatig "goedkoop internationaal veilig en snel geld kunnen overboeken" als hét pluspunt van bitcoins, maar hoe vaak doet een normaal mens dit? Alsof we massaal zuchtend en steunend geld naar het buitenland aan het overboeken zijn en bitcoins ons komen verlossen.
En dat overheden er zogenaamd geen grip op zouden hebben..., kom op hé. Den Haag zou deze week nog een wetsvoorstel in kunnen dienen waarin bijv. acceptatie (door webshops) en transactie's verboden worden onder het mom van valsemunterij. Je bent echt afhankelijk van overheden of ze het fenomeen gedogen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je online in Bitcoins kunt inkopen en ook weer spullen ervoor kunt verkopen dan is er wel degelijk een virtueel internationaal ruilmiddel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Nieuws over Ripple: Ripple is officially open source: https://ripple.com/forum/viewtopic.php?t=3718&p=18013

Onee oud, maar stond ineens op de frontpage van hacker news.

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 25-11-2013 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
[...]

Ja op dit moment nog wel en ja het gaat inderdaad in elkaar storten als het merendeel van de mensen is 'ingestapt' en een grote groep besluit dan om bitcoins uit te cashen.

Het punt is nu alleen dat als het einde van het zogenaamde piramidespel in zicht gaat zijn, de bitcoin wellicht wel nummer 1 betaalmiddel gaat worden. Er is dan geen rede meer om je bitcoins terug om te zetten in dollars/euro's. Dat wordt dan zelfs een heel slecht idee, omdat bedrijven dan de bitcoin gaan hanteren als 'vaste' prijs voor de producten en ipv dat de bitcoin dan meer waard wordt t.o.v. de euro, wordt de euro minder waard t.o.v. de bitcoin. Niemand die nog terug zal gaan dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 07:35:
[...]

Ja op dit moment nog wel en ja het gaat inderdaad in elkaar storten als het merendeel van de mensen is 'ingestapt' en een grote groep besluit dan om bitcoins uit te cashen.

Het punt is nu alleen dat als het einde van het zogenaamde piramidespel in zicht gaat zijn, de bitcoin wellicht wel nummer 1 betaalmiddel gaat worden. Er is dan geen rede meer om je bitcoins terug om te zetten in dollars/euro's. Dat wordt dan zelfs een heel slecht idee, omdat bedrijven dan de bitcoin gaan hanteren als 'vaste' prijs voor de producten en ipv dat de bitcoin dan meer waard wordt t.o.v. de euro, wordt de euro minder waard t.o.v. de bitcoin. Niemand die nog terug zal gaan dan natuurlijk.
Er zijn verschillende problemen hiermee. De eerste (en het meest practische) probleem is de hoeveelheid beschikbare Bitcoins deze is eindig (dat is deel van de opzet) en als de hele wereld het gaat beruiken is er wss te weinig Bitcoin en wordt de waarde te hoog om practisch vna nut te zijn. Dit is nu al ten dele. Niemand gaat 0.1 Bitcoin voor een biertje betalen wanneer dat 60 Dollar blijkt te zijn.

Het tweede is stabiliteit. Zelfs als alle Bitcoins op de markt zijn zal dit nog hevig fluctueren door vraag en aanbod. Dit zorgt voor een markt waarbij ofwel producten dagelijks of zelfs per uur veel van waarde veranderen of constant deze waarde moet worden geupdate en aangepast worden.

Het laatste is waarschijnlijk ook het eerste probleem wat naar voren zal komen en dat is het succes van Bitcoin. Banken en overheden kijken momenteel naar de ene virtuele valuta en beoordelen het. Als Bitcoin echt impact gaat maken op een schaal die nodig is om merkbaar te zijn op internationaal handelsniveau, dan wordt dit virtuele aandeel ten gronde gericht. Het probleem ervan is dat het een open munt is zonder regulatie en controle. Banken en overheden staan dit nooit toe. Overheden zullen inzicht willen om criminele practijken zoals geld witwassen en verborgen spaargeld opt e kunnen sporen. Banken zullen deel willen nemen om te profiteren van rente. Dit betekend regulatie en controle door de overheidsorganen en banken.
Uiteindelijk betekend dit dat ofwel Bitcoin wordt 'gestabiliseerd' wat eigenlijk alleen kan door het zo aan te passen dat er meer Bitcoins komen en dat het gekoppeld wordt aan een systeem waarmee de waarde valt uit te vlakken. Of door Bitcoin te verbieden en een tegenhanger uit te brengen.

That said; Ik vond Bitcoin altijd een beetje een 'cheap shot'. Met de komst van de Euro, de positie van de Dollar en de groei van de Yen is het niet moeilijk te zien dat over 100 jaar de wereld sowieso klaar is voor 1 munt wereldwijd. De makers van Bitcoin hebben dit gewoon gezien en bieden nu de potentie tot zo'n munt aan; Nobel maar ik ken eigenlijk geen nobele mensen want het zijn...tja mensen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Auredium schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:37:
[...]

Er zijn verschillende problemen hiermee. De eerste (en het meest practische) probleem is de hoeveelheid beschikbare Bitcoins deze is eindig (dat is deel van de opzet) en als de hele wereld het gaat beruiken is er wss te weinig Bitcoin en wordt de waarde te hoog om practisch vna nut te zijn. Dit is nu al ten dele. Niemand gaat 0.1 Bitcoin voor een biertje betalen wanneer dat 60 Dollar blijkt te zijn.

Het tweede is stabiliteit. Zelfs als alle Bitcoins op de markt zijn zal dit nog hevig fluctueren door vraag en aanbod. Dit zorgt voor een markt waarbij ofwel producten dagelijks of zelfs per uur veel van waarde veranderen of constant deze waarde moet worden geupdate en aangepast worden.
Je kan ook transacties uitvoeren met 0.001of 0.0000001 bitcoin, je bent niet gelimiteerd aan ondeelbare stukjes. Tegen die tijd zal de miners fee wel omlaag moeten.

Hoe kan jij nu al zeggen wat er gaat gebeuren als alle BTC er zijn? Ten eerste is dat nog véél te ver weg, ten tweede is de koers nu al stukken stabieler dan pakweg een week geleden. Gister de koers van MtGox in een notendop: 600 begin, 580, 620, 600. Thats it. Ongeveer 4% schommeling. Vorige week ging dat van 600, 450, 550, 450 in één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
mat.hi.as schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:57:
[...]

Je kan ook transacties uitvoeren met 0.001of 0.0000001 bitcoin, je bent niet gelimiteerd aan ondeelbare stukjes. Tegen die tijd zal de miners fee wel omlaag moeten.

Hoe kan jij nu al zeggen wat er gaat gebeuren als alle BTC er zijn? Ten eerste is dat nog véél te ver weg, ten tweede is de koers nu al stukken stabieler dan pakweg een week geleden. Gister de koers van MtGox in een notendop: 600 begin, 580, 620, 600. Thats it. Ongeveer 4% schommeling. Vorige week ging dat van 600, 450, 550, 450 in één dag.
this speculatie aan zijn einde, niet meer dan dat. maar een punt heeft hij wel betreft de banken en overheid, wat gaan die als bitcoin geaccepteerd word bedrijven en de massa, dat is waar ik beniewd naar ben.

banken zullen fel gekant zijn hier tegen, nsa vriendjes inschakelen om de status quo terug te krijgen ? of zal dit de geschiedenis ingaan als de eerst banks vs bitcoin wars ? :)

ik weet het niet, ik weet wel dat er spannende tijden zijn aangebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fuqua schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:08:
[...]

this speculatie aan zijn einde, niet meer dan dat. maar een punt heeft hij wel betreft de banken en overheid, wat gaan die als bitcoin geaccepteerd word bedrijven en de massa, dat is waar ik beniewd naar ben.

banken zullen fel gekant zijn hier tegen, nsa vriendjes inschakelen om de status quo terug te krijgen ? of zal dit de geschiedenis ingaan als de eerst banks vs bitcoin wars ? :)

ik weet het niet, ik weet wel dat er spannende tijden zijn aangebroken.
Waarom zou een bank hier tegen zijn? Als zij gaan handelen in de munt kunnen ze er ook winst uit halen ;)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
w4rguy schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:29:
[...]

Waarom zou een bank hier tegen zijn? Als zij gaan handelen in de munt kunnen ze er ook winst uit halen ;)
Banken vrezen het ergste, omdat zij een zeer groot probleem hebben als iedere burger zo'n 50% van zijn/haar vermogen in bitcoins stopt. De banken hebben simpelweg niet zoveel geld in kas zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:56:
[...]

Banken vrezen het ergste, omdat zij een zeer groot probleem hebben als iedere burger zo'n 50% van zijn/haar vermogen in bitcoins heeft zitten. De banken hebben simpelweg niet zoveel geld in kas zitten.
De bank hoeft toch ook niet te cashen? Dat doe je via de exchange, die moet het geld in kas hebben. Als je het over maakt naar een bank, krijgt de bank het geld. Of bedoel je in contanten? Geen enkele bank heeft zoveel contanten, ook niet vergeleken met de euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
w4rguy schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:29:
[...]

de banken hebben tevens controle over de geldpersen, het gaat niet zo zeer om het geld, maar om de macht.
als bitcoin doorbreekt verliezen banken hun macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fuqua schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:02:
[...]

de banken hebben tevens controle over de geldpersen, het gaat niet zo zeer om het geld, maar om de macht.
als bitcoin doorbreekt verliezen banken hun macht.
De Nederlandsche Bank heeft dat (overheidsinstelling)... niet een ING/Rabo/ABN etc. Dat zou zeer onwenselijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2015
Het valt mij op dat er hier veel gesproken word over een " nobel, eerlijk virtueel betaalmiddel VS de graaiende banken"
Als ik eerlijk ben kan ik dit betaalmiddel en de manier waarop het in de markt gezet wordt ook niet eerlijk vinden. De early adoptors profiteren er al van terwijl de "onwetende mensch" nu al te laat is om in te kunnen stappen met een redelijk aantal. Dit zal de tweedeling in de maatschappij alleen maar vergroten.

Ik denk dat er in de diepe, donkere krochten van de cryptocoins er net zoveel sluwe spelletje gespeeld worden als bij die gemene banken. Ik denk dat mensen zich vergissen in de nobele gedachten van cryptocoins investors, er komt een punt waarin iedereen casht. Dat punt ligt alleen voor iedereen ergens anders. Iedereen zal zich op een gegeven moment afvragen: wat heb ik xx.xxx.xxx in de verre toekomst als ik nu xxx.xxx kan cashen.

Ander puntje lijkt mij de belasting. Het lijkt leuk om belasting te ontduiken maar als dit op grote schaal gaat gebeuren dan komen we toch in de problemen.

Over bovenstaande: begrijp me niet verkeerd, ik stap ook in en uit de cointrein en pak zo een centje mee alleen heb ik zo mijn bedenkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:07:
Het valt mij op dat er hier veel gesproken word over een " nobel, eerlijk virtueel betaalmiddel VS de graaiende banken"
Als ik eerlijk ben kan ik dit betaalmiddel en de manier waarop het in de markt gezet wordt ook niet eerlijk vinden. De early adoptors profiteren er al van terwijl de "onwetende mensch" nu al te laat is om in te kunnen stappen met een redelijk aantal. Dit zal de tweedeling in de maatschappij alleen maar vergroten.

Ik denk dat er in de diepe, donkere krochten van de cryptocoins er net zoveel sluwe spelletje gespeeld worden als bij die gemene banken. Ik denk dat mensen zich vergissen in de nobele gedachten van cryptocoins investors, er komt een punt waarin iedereen casht. Dat punt ligt alleen voor iedereen ergens anders. Iedereen zal zich op een gegeven moment afvragen: wat heb ik xx.xxx.xxx in de verre toekomst als ik nu xxx.xxx nu kan cashen.

Ander puntje lijkt mij de belasting. Het lijkt leuk om belasting te ontduiken maar als dit op grote schaal gaat gebeuren dan komen we toch in de problemen.

Over bovenstaande: begrijp me niet verkeerd, ik stap ook in en uit de cointrein en pak zo een centje mee alleen heb ik zo mijn bedenkingen.
Ik snap je bedenkingen en het is inderdaad nog een groot raadsel waar het naartoe gaat. Vooralsnog is de bitcoin nog vooral een middel om te speculeren, maar dit zou kunnen omslaan als er bedrijven/diensten ontstaan die alleen nog maar bitcoins accepteren. In dat geval wordt de motivatie om terug te stappen naar een 'normale' valuta een stuk minder.

Een ander punt is dat dit systeem is opgezet door een hoop enthousiastelingen die ook echt toekomst zien in de bitcoin en maken dus een groot deel uit van de early adopters. Een significant deel van de bitcoins is dan ook in de handen van deze mensen en die zijn er niet direct op uit om het systeem omver te werpen.

Daarnaast is de druk om uit te cashen ook een stuk minder groot als je heel vroeg bent ingestapt. Als je ingelegde vermogen zo'n factor 100 is gegroeid en bijvoorbeeld je inleg al veilig hebt gesteld, word je niet meer zo zenuwachtig van een koersval van 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:19

Bob

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:07:

Ik denk dat er in de diepe, donkere krochten van de cryptocoins er net zoveel sluwe spelletje gespeeld worden als bij die gemene banken. Ik denk dat mensen zich vergissen in de nobele gedachten van cryptocoins investors, er komt een punt waarin iedereen casht. Dat punt ligt alleen voor iedereen ergens anders. Iedereen zal zich op een gegeven moment afvragen: wat heb ik xx.xxx.xxx in de verre toekomst als ik nu xxx.xxx nu kan cashen.
Als er iets nieuws is waarin gehandeld kan worden gaan er ALTIJD mensen zijn die eerder en later op de kar springen. Moest iemand een handelsproduct lanceren en roepen: 'hallo, nog niemand heeft dit gekocht en nu kunnen jullie allemaal tegelijk en super eerlijk inkopen', dan zou iedereen eens raar kijken en doorlopen. Het is dankzij de early adopters dat het product zijn initiële waarde krijgt. En uiteraard zit een groot deel van de investeerders er in om uiteindelijk eens terug uit te cashen, we zitten in een vrije markt in een vrije wereld. Niemand is verplicht om aan charity te doen. Ik vind het gewoon bizar dat sommige mensen zeggen dat 'het niet eerlijk is' als ze zien dat anderen ogenschijnlijk zonder veel moeite gigantische winsten binnen halen. Ze halen die enkel binnen omdat ze de ballen en de kennis hadden om in een heel erg vroeg stadium iets te kopen dan anderen niet hebben gekocht.

Iemand wil nu bitcoins kopen? Prima, dan betaal, exact als 1 jaar geleden, de marktprijs. Geen enkel verschil. De prijs kan stijgen of zakken, exact als 1 jaar geleden. Ik zie niet hoe het eerlijker zou kunnen. Een laatste poging tot inleving: moesten de overheden een nieuwe vlottende munt lanceren, die sowieso breed geaccepteerd zou worden en een selecte groep krijgt eerst de kans om die aan te kopen, dan zou dat inderdaad heel erg oneerlijk zijn, omdat men al zeker is van de acceptatie. In het geval van bitcoin was er nul zekerheid, het was (en blijft trouwens) een zuivere gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Bob schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:22:
[...]

Als er iets nieuws is waarin gehandeld kan worden gaan er ALTIJD mensen zijn die eerder en later op de kar springen. Moest iemand een handelsproduct lanceren en roepen: 'hallo, nog niemand heeft dit gekocht en nu kunnen jullie allemaal tegelijk en super eerlijk inkopen', dan zou iedereen eens raar kijken en doorlopen. Het is dankzij de early adopters dat het product zijn initiële waarde krijgt. En uiteraard zit een groot deel van de investeerders er in om uiteindelijk eens terug uit te cashen, we zitten in een vrije markt in een vrije wereld. Niemand is verplicht om aan charity te doen. Ik vind het gewoon bizar dat sommige mensen zeggen dat 'het niet eerlijk is' als ze zien dat anderen ogenschijnlijk zonder veel moeite gigantische winsten binnen halen. Ze halen die enkel binnen omdat ze de ballen en de kennis hadden om in een heel erg vroeg stadium iets te kopen dan anderen niet hebben gekocht.
Ze gaan hun gang, maar het is wel een hele goede reden waarom bitcoins nooit het betaalmiddel gaat worden wat mensen hier denken. Dat het leven en de verdeling van geld niet eerlijk is weten we. Maar bitcoins trekt dat wel tot in het absurde door.

Als bitcoins de standaard worden dan hebben mensen niet 10k verdient door als één van de eerste met een GPU te minen, maar honderden miljoenen ofzo. De 'inner circle' heeft geen miljoenen door aan het begin lekker veel voor zichzelf te pakken, geen miljarden, maar honderden miljarden, of zelfs biljoenen.

Wat mij zelf ook zo verbaasd is de populariteit van BTCs bij dezelfde mensen die privacy belangrijk vinden. Terwijl vooral voor de gewone persoon je privacy de deur uitgooit met BTCs. Tuurlijk je kan aparte adressen gebruiken voor elke betaling, maar ook op die adressen moet het geld zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bob schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:22:
[...]

Iemand wil nu bitcoins kopen? Prima, dan betaal, exact als 1 jaar geleden, de marktprijs. Geen enkel verschil. De prijs kan stijgen of zakken, exact als 1 jaar geleden. Ik zie niet hoe het eerlijker zou kunnen. Een laatste poging tot inleving: moesten de overheden een nieuwe vlottende munt lanceren, die sowieso breed geaccepteerd zou worden en een selecte groep krijgt eerst de kans om die aan te kopen, dan zou dat inderdaad heel erg oneerlijk zijn, omdat men al zeker is van de acceptatie. In het geval van bitcoin was er nul zekerheid, het was (en blijft trouwens) een zuivere gok.
'Niet eerlijk' is een van de standaardkreten van huilies waar bijvoorbeeld NUjij.nl vol mee zit. Ze komen allemaal om van de economische malaise, en het is allemaal de schuld van Rutte, de euro, banken, Brussel, Den Haag etc etc. Ondertussen is de bitcoin een zeer oneerlijk piramidespel.
Dat iedereen die erin stapt ook grote risico's loopt, daar gaan ze in het gemak aan voorbij. Dus mocht Bitcoin een succes worden, dan zijn wij allemaal graaiers en waarschijnlijk mede-veroorzakers aan hun ellende. En dat terwijl zij precies dezelfde kansen hadden als degenen die wel zijn ingestapt. Ze hebben alleen hun tijd verdaan met zeuren en klagen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Ik vind het gewoon bizar dat sommige mensen zeggen dat 'het niet eerlijk is' als ze zien dat anderen ogenschijnlijk zonder veel moeite gigantische winsten binnen halen. Ze halen die enkel binnen omdat ze de ballen en de kennis hadden om in een heel erg vroeg stadium iets te kopen dan anderen niet hebben gekocht.
Zoals ik zei: ik stap ook in en uit die trein. Ik heb die gigantische winst al behaald en gecasht!
Ik denk alleen dat jij je vergist in het aantal digibeten. Die hebben nu sowieso al een achterstand maar die zal hierdoor zeker verder groeien.
Daarnaast is de druk om uit te cashen ook een stuk minder groot als je heel vroeg bent ingestapt. Als je ingelegde vermogen zo'n factor 100 is gegroeid en bijvoorbeeld je inleg al veilig hebt gesteld, word je niet meer zo zenuwachtig van een koersval van 50%.
Klopt zeker maar er komt, denk ik, toch steeds weer een punt dat men casht voor real money en naar de audi dealer rent (omdat die voorlopig geen bitcoins accepteert.)

Ik doe zeker mee maar ik blijf kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:39:
[...]

'Niet eerlijk' is een van de standaardkreten van huilies waar bijvoorbeeld NUjij.nl vol mee zit. Ze komen allemaal om van de economische malaise, en het is allemaal de schuld van Rutte, de euro, banken, Brussel, Den Haag etc etc. Ondertussen is de bitcoin een zeer oneerlijk piramidespel.
Dat iedereen die erin stapt ook grote risico's loopt, daar gaan ze in het gemak aan voorbij.
Precies. Hun huis had wel kunnen afbranden doordat ze een GPU miner aanzette! Of over welke risicos heb jij het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sissors schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:35:
[...]

Ze gaan hun gang, maar het is wel een hele goede reden waarom bitcoins nooit het betaalmiddel gaat worden wat mensen hier denken. Dat het leven en de verdeling van geld niet eerlijk is weten we. Maar bitcoins trekt dat wel tot in het absurde door.

Als bitcoins de standaard worden dan hebben mensen niet 10k verdient door als één van de eerste met een GPU te minen, maar honderden miljoenen ofzo. De 'inner circle' heeft geen miljoenen door aan het begin lekker veel voor zichzelf te pakken, geen miljarden, maar honderden miljarden, of zelfs biljoenen.

Wat mij zelf ook zo verbaasd is de populariteit van BTCs bij dezelfde mensen die privacy belangrijk vinden. Terwijl vooral voor de gewone persoon je privacy de deur uitgooit met BTCs. Tuurlijk je kan aparte adressen gebruiken voor elke betaling, maar ook op die adressen moet het geld zijn gekomen.
En nu zijn er geen mensen op de wereld met honderden miljoenen? Denk je dat die mensen die honderden miljoenen allemaal verdiend hebben met 100 uur per week hard werken? Vergeet niet dat de mensen die nu bitcoins hebben misschien 0,00001% van de wereldbevolking vertegenwoordigen. Stel dat dat de 'nieuwe rijken' worden? :) Het is geen ondenkbaar scenario, hoewel een groot deel hiervan alweer tijdens de rit hun bitcoins van de hand zal doen. Stel jouw ene bitcoin is straks 200.000 euro waard. Wil jij dan nog steeds het risico lopen dat het in een klap naar 0 gaat? Of koop je er toch liever een huisje van?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:51
Dat je hier met een 'beleggingsproduct' bezig bent waar geen bijsluiter bij zit en 7 op een schaal van 7 is qua risico? Mensen horen alleen de grote pieken. De dalen hoor je niets over.

Heel gevaarlijk voor jantje om de hoek!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sissors schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:44:
[...]

Precies. Hun huis had wel kunnen afbranden doordat ze een GPU miner aanzette! Of over welke risicos heb jij het precies?
Het risico dat hun investering opeens 0 euro waard is. Dat risico is enorm bij Bitcoin, en was alleen maar groter toen het net begon, en niemand enig idee kon hebben van het succes dat het nu al behaald heeft. En enorme risico's worden nu eenmaal ook soms rijkelijk beloond in deze wereld.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

LED-Maniak schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:45:
Dat je hier met een 'beleggingsproduct' bezig bent waar geen bijsluiter bij zit en 7 op een schaal van 7 is qua risico? Mensen horen alleen de grote pieken. De dalen hoor je niets over.

Heel gevaarlijk voor jantje om de hoek!
Het is algemeen bekend dat de Bitcoin momenteel heel risicovol is. Daar maakt niemand een geheim van en de media al helemaal niet. Die bijsluiter lijkt me dus volledig overbodig.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
[b]En dat terwijl zij precies dezelfde kansen hadden als degenen die wel zijn ingestapt. Ze hebben alleen hun tijd verdaan met zeuren en klagen.
En daar sla jij de plank mis.
Ze hebben zeker niet dezelfde kansen als wij, die wel kennis hebben van deze munt.
Ik zie het precies zo als Sissors. Een happy few zal extreem rijk worden als het feestje doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:48:
[...]

En daar sla jij de plank mis.
Ze hebben zeker niet dezelfde kansen als wij, die wel kennis hebben van deze munt.
Ik zie het precies zo als Sissors. Een happy few zal extreem rijk worden als het feestje doorgaat.
Iedere boerenlul kan een bitcoin kopen bij bitonic.nl met ideal. Wat is daar zo moeilijk aan?

En degenen die het echt niet kunnen.. sja jammer dan. Het leven is nou eenmaal niet 100% eerlijk. Nooit geweest en zal nooit zo zijn. De Bitcoin gaat hier niets aan veranderen maar zal het ook niet erger maken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:51
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:47:
[...]

Het is algemeen bekend dat de Bitcoin momenteel heel risicovol is. Daar maakt niemand een geheim van en de media al helemaal niet. Die bijsluiter lijkt me dus volledig overbodig.
Voor jou ja.

Ik vroeg mijn ouders er gisteren nog naar en het enige dat ze wisten is dat het nieuw en revolutionair was en dat de koers alleen maar heel hard omhoog gaat.

Onderschat niet hoeveel mensen instappen met het gevoel "het kan alleen omhoog" en zonder ervaring op emotie aan het spelen zijn. Genoeg voorbeelden in dit topic ook.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
En nu zijn er geen mensen op de wereld met honderden miljoenen? Denk je dat die mensen die honderden miljoenen allemaal verdiend hebben met 100 uur per week hard werken?
Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist.
In mijn vriendenkring zitten twee Quote 500 gasten en die werken zich behoorlijk een slag in de rondte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

LED-Maniak schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:50:
[...]

Voor jou ja.

Ik vroeg mijn ouders er gisteren nog naar en het enige dat ze wisten is dat het nieuw en revolutionair was en dat de koers alleen maar heel hard omhoog gaat.

Onderschat niet hoeveel mensen instappen met het gevoel "het kan alleen omhoog" en zonder ervaring op emotie aan het spelen zijn. Genoeg voorbeelden in dit topic ook.
Mooi toch? Maakt de koers alleen nog maar hoger. En vooralsnog heeft het voor niemand echt verkeerd uitgepakt. Er is in dit topic ook al tientallen keren gezegd; stop alleen geld erin dat je kunt missen. Als mensen zo dom zijn om hun hele spaargeld erin te duwen; eigen schuld als het mis gaat. Zo waren er ook voor de crisis mensen zo dom om 6, 7, of 8 keer hun jaarsalaris aan hypotheek te nemen. Ook hier geldt: Eigen schuld. Het zou geen taak van de overheid moeten zijn om mensen te beschermen tegen hun domheid en hebzucht.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist.
In mijn vriendenkring zitten twee Quote 500 gasten en die werken zich behoorlijk een slag in de rondte.
Wow 2 mensen.. ja nu haal je m'n hele stelling onderuit. Quote 500 in Nederland is nog een lachertje. Echt stinkend rijk word je in de wereld niet door hard werken. Dat wordt je door geluk en intelligentie. Jobs en Gates zijn niet rijk geworden door hard werken, maar door een slim idee en het geluk dat ze pioniers waren en de omstandigheden net goed waren voor hun plannen.

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 25-11-2013 10:56 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:53:
Mooi toch? Maakt de koers alleen nog maar hoger. En vooralsnog heeft het voor niemand echt verkeerd uitgepakt. Er is in dit topic ook al tientallen keren gezegd; stop alleen geld erin dat je kunt missen. Als mensen zo dom zijn om hun hele spaargeld erin te duwen; eigen schuld als het mis gaat. Zo waren er ook voor de crisis mensen zo dom om 6, 7, of 8 keer hun jaarsalaris aan hypotheek te nemen. Ook hier geldt: Eigen schuld. Het zou geen taak van de overheid moeten zijn om mensen te beschermen tegen hun domheid en hebzucht.
Volgens mij snap jij het niet....maar ik zal het wel verkeerd hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Super Seven op 25-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:53:
Wow 2 mensen.. ja nu haal je m'n hele stelling onderuit. Quote 500 in Nederland is nog een lachertje. Echt stinkend rijk word je in de wereld niet door hard werken. Dat wordt je door geluk en intelligentie.
Je hebt fysiek hard werken en hard werken maar oke, jij wint.

[ Voor 22% gewijzigd door Super Seven op 25-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Super Seven schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:48:
Een happy few zal extreem rijk worden als het feestje doorgaat.
Klopt, maar wat is daar precies mis mee?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zie dat Megacoin inmiddels aardig hard gaat met +183.95 % over de afgelopen 24h

Niet dat ik zoveel vertrouwen heb in deze coin maargoed, heb er 50 gratis gekregen dus laat die koers maar lekker stijgen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk op 25-11-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Lastige vraag misschien : Maar is het interessant om nu voor een relatief klein bedrag (100 euro) te investeren? Ik weet dat er geen zekerheden zijn maar er zitten hier waarschijnlijk wel mensen die een betere trendverwachting kunnen voorspellen dan ikzelf.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
En dan? Misschien om te spelen maar zou zeker beginnen met minimaal 1000e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relived
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 04:10
Ben wel benieuwd in welke alt-coins naast Bitcoin jullie investeren?
Heb nu wel een aantal LTC coins gekocht, maar Megacoins en PPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Versteegrob schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:24:
Waarom zeker minimaal 1000 euro? Er is niks mis met 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:24:
Wat een onzin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Inderdaad. Investeer een bedrag dat je zeker zou kunnen missen. Als je er zenuwachtig van wordt of je ligt er 's nacht wakker van dan heb je er teveel in gestopt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:54
Relived schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:28:
ik heb zelf ook LTC gekocht. Ik zie in deze coin meer toekomst dan de andere :) waarom? Geen idee. Ik hoop dat LTC ooit net als Bitcoins ineens explosief stijgen. Dat gaat alleen denk nog wel even duren :) Geen verkeerde investering in ieder geval.. het is vrij ''goedkoop'' in vergelijking tot Bitcoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
gewoon wat je kunt missen, als alles toch naar de klote gaat dat je er geen nacht van wakker ligt.

voor de 1 is dat 10 euro de ander 100 etc etc. dit moet je als een absolute basis lijn aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Relived schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:28:
Ik heb wat btc's, ik speel wat met ltc's
Heb gistermiddag om +/- 17:00 wat PPC's gekocht op BTC-e en dat begon toen wat te zakken, toch gehouden en inmiddels leuk winstje gemaakt.
On the long run? Ik gok meer op BTC en LTC. Waarom?? geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ls789 schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:32:
[...]

ik heb zelf ook LTC gekocht. Ik zie in deze coin meer toekomst dan de andere :) waarom? Geen idee. Ik hoop dat LTC ooit net als Bitcoins ineens explosief stijgen. Dat gaat alleen denk nog wel even duren :) Geen verkeerde investering in ieder geval.. het is vrij ''goedkoop'' in vergelijking tot Bitcoins
Ik verwacht dat dat nooit zal gaan gebeuren. Je ziet eerder dat de LTC de XBT volgt. Een explosieve stijging van XBT zal waarschijnlijk eenzelfde stijging van LTC betekenen. Ik zie de LTC de XBT in 'inhalen'. Daarvoor zou de LTC namelijk meerwaarde moeten bieden boven XBT en dat doet het niet, in tegendeel zelfs.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:54
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:37:
[...]

Ik verwacht dat dat nooit zal gaan gebeuren. Je ziet eerder dat de LTC de XBT volgt. Een explosieve stijging van XBT zal waarschijnlijk eenzelfde stijging van LTC betekenen. Ik zie de LTC de XBT in 'inhalen'. Daarvoor zou de LTC namelijk meerwaarde moeten bieden boven XBT en dat doet het niet, in tegendeel zelfs.
begrijp me niet verkeerd ;) BTC zal altijd meer waard blijven. Ik denk alleen over een jaar dat ltc 200-300 waard is en btc 1200-2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ls789 schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:40:
[...]

begrijp me niet verkeerd ;) BTC zal altijd meer waard blijven. Ik denk alleen over een jaar dat ltc 200-300 waard is en btc 1200-2000?
Als je dat denkt dan moet je alles op LTC zetten ;)

LTC heeft wel het voordeel dat het betaalbaardere units zijn. Natuurlijk maakt dat objectief gezien geen ene reet uit, maar gevoelsmatig is de investering in LTC voor mensen veel minder groot. Dat zou de populariteit op korte termijn wel ten goede kunnen komen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:42:
[...]

Als je dat denkt dan moet je alles op LTC zetten ;)

LTC heeft wel het voordeel dat het betaalbaardere units zijn. Natuurlijk maakt dat objectief gezien geen ene reet uit, maar gevoelsmatig is de investering in LTC voor mensen veel minder groot. Dat zou de populariteit op korte termijn wel ten goede kunnen komen.
Daarom denk ik dat het ook een goed idee is om bij een koers boven de 1000 dollar over te stappen naar prijs per mBTC. Het maakt geen reet uit, maar het kan zomaar een nieuwe boost betekenen. 0.01 BTC kopen klinkt zo nietig, terwijl 10 mBTC een stuk beter 'klinkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

frennek schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:53:
[...]

Daarom denk ik dat het ook een goed idee is om bij een koers boven de 1000 dollar over te stappen naar prijs per mBTC. Het maakt geen reet uit, maar het kan zomaar een nieuwe boost betekenen. 0.01 BTC kopen klinkt zo nietig, terwijl 10 mBTC een stuk beter 'klinkt'.
Ben ik het wel mee eens, maar lijkt me echt een enorme operatie. Exchanges, wallet software, websites, alles zou moeten worden aangepast. En wat als de koers straks weer naar €10 daalt? Of naar €100.000 stijgt ( :9 )? Zit je weer met hetzelfde probleem.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
FaceDown schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:56:
[...]

Ben ik het wel mee eens, maar lijkt me echt een enorme operatie. Exchanges, wallet software, websites, alles zou moeten worden aangepast. En wat als de koers straks weer naar €10 daalt? Of naar €100.000 stijgt ( :9 )? Zit je weer met hetzelfde probleem.
Zo'n operatie is het ook weer niet. Het is enkel de weergave van bedragen die aangepast moet worden. Intern rekent veel software al in satoshis (de kleinste eenheid waarin een bitcoin op te delen is, een honderdmiljoenste van een bitcoin), omdat ze zo enkel met gehele getallen hoeven te rekenen. Daarna wordt het resultaat omgerekend naar bitcoins, maar die omrekening kan net zo makkelijk naar milibits gedaan worden.

Bitcoin-qt heeft overigens al een optie om aantallen in milibits weer te geven.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.