Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.022 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

w4rguy schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:09:
Wat doet iedereen toch moeilijk over het betalen met een bitcoin en dat dat de toekomst bepaalt van de munt? Wat een onzin xD. Zelfs al zouden bedrijven het accepteren, de koers (en de handelaren op de markt) zijn dusdanig instabiel dat het voor geen enkele ondernemer goed zou zijn om met de bitcoin te betalen of andere cryptocoin.
Het volume van transacties is nog te laag en er zijn in verhouding nog teveel speculanten. De koers moet nog stabiliseren. Dit trekt vanzelf recht.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Bob schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:11:
[...]

Nooit over bitpay gehoord?
Voor een lijst: https://en.bitcoin.it/wiki/Merchant_Howto

En binnenkort ook Circle

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bob schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:11:
[...]

Nooit over bitpay gehoord?
Ik ken het systeem, maar dat haalt niet weg dat ik als ondernemer er geen vertrouwen in zou hebben. Kijk naar de hogeschool in cyprus die bitcoin accepteert voor collegegeld. Da's leuk.Moet je gewoon nu je collegegeld betalen met de koers van 600 euro per bitcoin. Als zometeen de waarde instort heb je 2 situaties.

Situatie 1: Cyprus heeft de bitcoins nog gestored staan. Als de koers 250 euro per bitcoin is vangen ze nog maar de helft van het benodigde collegeld (!). De liquiditeit is zo hoog dat ze bij 2k studenten 500k euro verloren hebben.

Situatie 2: De koers staat laag, resultaat: NIEMAND betaalt collegegeld totdat de koers stijgt. De hogeschool heeft geld nodig om aan de rekeningen te kunnen voldoen. Ze dwingen de studenten op tijd te betalen maar een groot gedeelte van de studenten heeft het geld niet zomaar liggen want ze vertrouwden in de bitcoin. Een kale kip kun je niet plukken, de hogeschool heeft geen constante stroom van inkomsten en gaat failliet...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb me inmiddels met een paar tientjes op de markt begeven bij Kraken, maar nu ik zie dat ik op Bitonic kan kopen (à €605 per XBC) en met winst verkopen op Kraken voor €610 vraag ik me af hoe realistisch die koersen daar eigenlijk zijn...

Is dat allemaal te wijten aan het lage volume?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:47
w4rguy schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:18:
[...]

Ik ken het systeem, maar dat haalt niet weg dat ik als ondernemer er geen vertrouwen in zou hebben. Kijk naar de hogeschool in cyprus die bitcoin accepteert voor collegegeld. Da's leuk.Moet je gewoon nu je collegegeld betalen met de koers van 600 euro per bitcoin. Als zometeen de waarde instort heb je 2 situaties.

Situatie 1: Cyprus heeft de bitcoins nog gestored staan. Als de koers 250 euro per bitcoin is vangen ze nog maar de helft van het benodigde collegeld (!). De liquiditeit is zo hoog dat ze bij 2k studenten 500k euro verloren hebben. Je kent het systeem dus niet!

Situatie 2: De koers staat laag, resultaat: NIEMAND betaalt collegegeld totdat de koers stijgt. De hogeschool heeft geld nodig om aan de rekeningen te kunnen voldoen. Ze dwingen de studenten op tijd te betalen maar een groot gedeelte van de studenten heeft het geld niet zomaar liggen want ze vertrouwden in de bitcoin. Een kale kip kun je niet plukken, de hogeschool heeft geen constante stroom van inkomsten en gaat failliet... Dat klopt, maar er moet dan gewoon betaald worden voor een bepaalde data. In de tussenliggende tijd mag je zelf weten wanneer je het overmaakt. Als je verwacht dat de koers gaat stijgen, maar je moet nu betalen, dan betaald je toch met gewoon geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

en je verwacht dat iedereen dat heeft? Groot risico neem je daar ;). Je merkt het nu al nadat hogescholen het aantal termijnen waarin betaald mag worden heeft verlaagd. Ik denk dat het aan een ieder is om te handelen als een aandelenmarkt. Bepaal zelf je risico's en denk na bij wat de markt doet. Maar om als bedrijf het risico naar jezelf toe te trekken lijkt me niet verstandig. Of je moet ook je prijzen in bitcoin berekenen. Bijvoorbeeld, collegegeld is altijd 3BTC. OF een broodje kroket 0.01 BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel websites afgestruimd, en aan veel mensen gevraagd of het uberhaupt wel legaal is om bitcoins ( net als bitonic.nl ) of litecoins ( litecoins.nl ) legaal te verkopen.

Hoe is dit mogelijk? Moet daar geen BTW aan afgedragen te worden? Kan iedereen dit?

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:40:
Ik heb al veel websites afgestruimd, en aan veel mensen gevraagd of het uberhaupt wel legaal is om bitcoins ( net als bitonic.nl ) of litecoins ( litecoins.nl ) legaal te verkopen.

Hoe is dit mogelijk? Moet daar geen BTW aan afgedragen te worden? Kan iedereen dit?

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken :X
Ik mag jou alles verkopen wat ik wil, behalve illegale goederen. Als ik 100 bitcoins zou hebben (I wish) en jij wil ze voor de juiste prijs van mij kopen kunnen we ook rechtstreeks zaken doen. Zolang ik het maar netjes tegen de fiscus zeg hoeveel ik eraan verdien en netjes mijn belastingen betaal. Prive valt het onder box 3, als ik handel ga drijven zal het vallen onder omzetbelasting. BTW is geloof ik niet relevant (want geen goederen of diensten), zeker niet zolang er nog geen regelgeving is (ik ben geen jurist, maar zo heb ik het tot nu toe begrepen).

Exchanges als MtGox, Bitstamp en Kraken worden gezien als financiële instellingen en die dienen dan ook te voldoen aan strengere regelgeving (persoonsgegevens vastleggen etc). Hun inkomsten uit fees zullen ze netjes moeten opgeven.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

http://www.loper-os.org/?p=1009
Interessant stuk over Bitcoin's killswitch. Is een van de manieren waarop Bitcoin waardeloos zou kunnen worden, als de maker en zijn 'gang' opeens cashen. 2 miljoen van de 9 miljoen Bitcoins zijn daadwerkelijk in omloop, de rest staat stil. Als die coins allemaal de markt op worden gedumpt, dan zakt de koers tot onder de bodem om vervolgens nooit meer te herstellen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Net voor 10 euro wat Bitcoins gekocht, even kijken wat het is }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DeMoN schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:55:
Interessant stuk over Bitcoin's killswitch. Is een van de manieren waarop Bitcoin waardeloos zou kunnen worden, als de maker en zijn 'gang' opeens cashen. 2 miljoen van de 9 miljoen Bitcoins zijn daadwerkelijk in omloop, de rest staat stil. Als die coins allemaal de markt op worden gedumpt, dan zakt de koers tot onder de bodem om vervolgens nooit meer te herstellen.
Dat is toch niet anders dan elk willekeurig aandeel. Of dat nu Ahold is, Apple of Facebook. Zodra die massaal gedumpt worden stort de koers ook in. En als alle aandelen wereldwijd ineens gedumpt worden storten de DOW, NASDAC en AEX ook in ;)

Nu zie je al dat slechts 1000BTC dumpen al een invloed heeft op de koers, als ze alles ineens zouden dumpen zakt de koers zo snel dat ze er alsnog niks mee verdienen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Scatman_II schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:29:
Ik heb me inmiddels met een paar tientjes op de markt begeven bij Kraken, maar nu ik zie dat ik op Bitonic kan kopen (à €605 per XBC) en met winst verkopen op Kraken voor €610 vraag ik me af hoe realistisch die koersen daar eigenlijk zijn...

Is dat allemaal te wijten aan het lage volume?
Op exchange A kopen en vervolgens op exchange B voor meer verkopen is prima te doen, het heet arbitrage.

Er zijn een aantal valkuilen waar je rekening mee moet houden:
- Bijkomende kosten. Kraken heeft vrij lage fees (0.2% trade, €0,09 withdrawal), maar deze fees gaan nog wel van je potentiele winst af.
- Koersschommelingen. In de periode dat je op Bitonic coins koopt en ze naar Kraken stuurt, kan de koers zo >€10 veranderen, waardoor eventuele winst verdwenen is (of juist gegroeid is). Om effectief arbitrage uit te voeren moet je zowel coins als euros klaar hebben staan zodat je beide transacties vrijwel tegelijk kunt uitvoeren.
- In het geval van Kraken: beperkte markt-diepte. Vaak kun je op Kraken met een 5 BTC order (buy of sell) de prijs al €10 verschuiven omdat er nog vrij weinig wordt gehandeld (wordt steeds beter trouwens). Hierdoor kun je slechts kleine hoeveelheden arbitrage-handel doen.

Er is weldegelijk een klein beetje winst te halen met arbitrage tussen exchanges, maar je mag blij zijn als je na aftrek van kosten 1% over houdt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
DeMoN schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:55:
Klopt, maar er zijn hier wel wat problemen. Ten eerste moeten die coins tegelijkertijd op de markt gebracht worden. Welke markt is dit? Moet een handelsbeurs zijn oid om echt actief de koers te beinvloeden. Als je het dan vervolgens om zeep hebt gebracht, zullen de handelsbeurzen ook ophouden te bestaan. Gevolg, je kan nooit je geld uit het systeem krijgen.

Daarnaast zal de prijs ook gigantisch instorten, dus krijg je bijna niets voor je coins. Lijkt me een slechte tactiek.

Er zijn ook geen wallets meer met meer dan een miljoen coins, volgens zijn de adressen waar 100.000+ coins op staan op een hand te tellen.

Je zou je ook kunnen afvragen hoeveel van die 9 miljoen coins verloren zijn. Ik denk dat echt een significant deel van de bitcoins al verloren is, ga maar uit van meer dan 10% van de totale hoeveelheid coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Iemand hier ervaring met Ripple? Hoe zien jullie het potentieel daarvan? Het zou de betaling tussen verschillende valuta's makkelijker moeten maken door via Ripples gelijk EUR, USD, YEN of XBT te betalen aan iemand. Een beetje zoals hier eerder werd besproken dat de rol van bitcoin zou kunnen worden (als protocol, niet als valuta)

Als ik het goed begrijp zit oa de ontwikkelaar van eDonkey erachter, die toevallig ook MtGox heeft opgezet, en financieel gesteund door oa Andreessen Horowitz (Skype investeerder), Lightspeed Ventures (Nicira investeerder), Founder's Fund (van PayPal mede-oprichter) en Google Ventures, geen kleine jongens dus.

http://www.technologyrevi...o-build-a-better-bitcoin/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
frennek schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:14:
[...]
Klopt, maar er zijn hier wel wat problemen. Ten eerste moeten die coins tegelijkertijd op de markt gebracht worden. Welke markt is dit? Moet een handelsbeurs zijn oid om echt actief de koers te beinvloeden. Als je het dan vervolgens om zeep hebt gebracht, zullen de handelsbeurzen ook ophouden te bestaan. Gevolg, je kan nooit je geld uit het systeem krijgen.

Daarnaast zal de prijs ook gigantisch instorten, dus krijg je bijna niets voor je coins. Lijkt me een slechte tactiek.
De truc zal dan ook zijn om niet in 1x alles te dumpen, maar gewoon in batches van 1000 BTC oid, dan krijg je in het begin nog een heleboel geld maar dat word steeds minder hoe meer mensen ook gaan dumpen (maar de 1e 50.000 oid moet je wel onder de radar door kunnen verkopen en dat is gewoon cashen) naast dat je alle winkels die BTC accepteren af kan gaan om je BTC om te ruilen voor gangbare goederen.

De truc is juist dat je het systeem om zeep helpt door je geld uit het systeem te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Opiniestuk van Bob van Luijt:

De opkomst van de Bitcoin is onvermijdelijk

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Gomez12 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:34:
[...]

De truc zal dan ook zijn om niet in 1x alles te dumpen, maar gewoon in batches van 1000 BTC oid, dan krijg je in het begin nog een heleboel geld maar dat word steeds minder hoe meer mensen ook gaan dumpen (maar de 1e 50.000 oid moet je wel onder de radar door kunnen verkopen en dat is gewoon cashen) naast dat je alle winkels die BTC accepteren af kan gaan om je BTC om te ruilen voor gangbare goederen.

De truc is juist dat je het systeem om zeep helpt door je geld uit het systeem te halen
Die wallet van Sakonogwat wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Als daar langzaamaan coins uit verdwijnen, gaat de enorm prijs zakken (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:23:
Iemand hier ervaring met Ripple?
Weinig ervaring behalve het versturen en ontvangen van XRP

Zie ook mijn post van een paar dagen geleden:
rickiii in "Bitcoin topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor de grap 1LTC omgezet in XRP, iets gunstiger dan de EUR/XRP koers :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ripple vind ik maar een raar systeem. Totaal anders opgezet dan echte crypto currencies. Alle ripple coins zijn namelijk al gemaakt, maar de makers hebben het merendeel dus gewoon zelf in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:23:
Iemand hier ervaring met Ripple? Hoe zien jullie het potentieel daarvan? Het zou de betaling tussen verschillende valuta's makkelijker moeten maken door via Ripples gelijk EUR, USD, YEN of XBT te betalen aan iemand. Een beetje zoals hier eerder werd besproken dat de rol van bitcoin zou kunnen worden (als protocol, niet als valuta)

Als ik het goed begrijp zit oa de ontwikkelaar van eDonkey erachter, die toevallig ook MtGox heeft opgezet, en financieel gesteund door oa Andreessen Horowitz (Skype investeerder), Lightspeed Ventures (Nicira investeerder), Founder's Fund (van PayPal mede-oprichter) en Google Ventures, geen kleine jongens dus.

http://www.technologyrevi...o-build-a-better-bitcoin/
Ik heb er 4100 :) Ik hoor er alleen eigenlijk vrijwel niks over, zal wel komen omdat het nog in beta is. Kan nooit kwaad om ze te hebben iig, zoveel geld heb ik er niet ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

frennek schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:36:
Ripple vind ik maar een raar systeem. Totaal anders opgezet dan echte crypto currencies. Alle ripple coins zijn namelijk al gemaakt, maar de makers hebben het merendeel dus gewoon zelf in handen.
Van wat ik ervan begrijp is dit een eerste poging om op basis van crypto currency een universeel betaal systeem op te zetten. Je hebt een kleine hoeveelheid nodig om je account te activeren (50 XRP, dat is iets van €0,50), maar ze geven ook regelmatig 1000'en XRP weg om de infrastructuur te "voeden". De XRP is dus veel meer bedoeld als "transactie valuta" dan dat ik ook daadwerkelijk iets kan kopen met XRP.

Het idee is dat ik jou straks gewoon YEN kan overmaken en jij automatisch EUR ontvangt tegen de meest gunstige koers en met minimale vertraging of kosten. Precies datgene wat me bij Bitcoin ook aanspreekt als je het als transactie systeem bekijkt ipv als valuta.

Misschien kan je straks als bedrijf Ripples uitgeven ipv aandelen, en daarmee kan je handelen (vergelijkbaar met coloured coins). Dan werkt de blockchain dus meer als een transactie overzicht.

Ik weet het ook niet, maar het wekt meer vertrouwen dan veel altcoins. En voor die paar euro hoef ik niet wakker te liggen. Ermee speculeren op de Bitcoin markt levert me toch ook niks op :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:54

KoudeAardbei

Moderator

Voor die liefhebbers nu ook een dollar versie

Dollar:
http://www.coingraph.info/mobile/usd/
Euro:
http://www.coingraph.info/mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook handig zijn als je op de knoppen kan klikken zodat je op de website uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:23:
[...]

Zou ook handig zijn als je op de knoppen kan klikken zodat je op de website uitkomt.
Ga er mee bezig, momentje
Opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door KoudeAardbei op 24-11-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Ik heb een klein vraagje aan de kenners.

Waar moet je bij het aankopen van een grafische kaart, voor het minen van bitcoins meer op letten?

Is dat de geheugen grootte (GB), of is dat de geheugen snelheid (GHz).

Ik wil namelijk eens als hobby wat in elkaar knutselen gewoon omdat het kan zeg maar ;)

Maar nu weet ik dus niet waar je op moet letten, ik dacht zelf aan de geheugen snelheid (GHz). Of is het een combinatie van beide?

Je kan namelijk kaartjes kopen van 1GB RAM met een geheugen snelheid van 4,5 GHz
Club3D Radeon HD 7750 royalQueen

of een kaart met 4GB aan RAM maar met maar een geheugen snelheid van 1,6 GHz
Club3D Radeon HD 7750 4GB

Ik hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven.

Alvast bedankt.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

defixje schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:34:

Waar moet je bij het aankopen van een grafische kaart, voor het minen van bitcoins meer op letten?
Als je het voor de lol wil proberen maakt het eigenlijk niks uit. Het gaat je meer kosten dan het je ooit oplevert ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Ethirty op 24-11-2013 18:45 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
defixje schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:34:

Is dat de geheugen grootte (GB), of is dat de geheugen snelheid (GHz).

Ik wil namelijk eens als hobby wat in elkaar knutselen gewoon omdat het kan zeg maar ;)

Maar nu weet ik dus niet waar je op moet letten, ik dacht zelf aan de geheugen snelheid (GHz). Of is het een combinatie van beide?

Je kan namelijk kaartjes kopen van 1GB RAM met een geheugen snelheid van 4,5 GHz
Club3D Radeon HD 7750 royalQueen

of een kaart met 4GB aan RAM maar met maar een geheugen snelheid van 1,6 GHz
Club3D Radeon HD 7750 4GB

Ik hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven.

Alvast bedankt.
Nu een kaart kopen is echt maximaal geldverspilling, haal dan een oude kaart van V&A op tweakers, je gaat in geen miljard jaar je geld eruit halen al zou de stroom gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff... 150 miljoen dollar transfer...

http://www.tweaktown.com/...th-of-bitcoins/index.html

"Whatever has happened, and whoever has bought these Bitcoins, some serious money just changed hands."

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:52:
Pfff... 150 miljoen dollar transfer...
Here’s who (probably) did that massive $150,000,000 Bitcoin transaction
http://www.washingtonpost...0000-bitcoin-transaction/
Staat ook in de update van de Tweaktown link dat het waarschijnlijk Bitstamp was.
Wel mooi om te zien dat grote spelers in de Bitcoin-economie minder privacy hebben dan kleine visjes.
Laten we hopen dat dat zo blijft.

[ Voor 22% gewijzigd door rickiii op 24-11-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
Omhoog met die litecoins :(

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
geduld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Is er een site die de prijzen weergeeft voor koop/verkoop met iDeal; met bijv sites als bitonic, btcdirect, btcnext etc. Zo is snel te zien welke site goedkoopst is, of waar je het meeste voor een BTC kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

_O-
Ik rommel tussendoor wat in de marge met litecoins. Ik zal er niet rijk van worden, maar is toch leuk om 3-4% rendement te halen met tussendoor handelen, terwijl ik wacht op een prijsexplosie. Dan praat ik over minder dan €0,50 winst, gewoon om het Forex systeem een beetje te leren snappen. Buy low, sell high :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag nog wel even wachten, wil er nog wat kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:10:
[...]

Mag nog wel even wachten, wil er nog wat kopen. :P
Kopen? Special price for you :P

Vind het met die fluctuerende koersen lastig mijn werkelijke rendement te bepalen. Ik kan misschien 1 transactie winst maken, maar als de rest van de coins te duur zijn ingekocht tov de koers, dan sta je alsnog in de min.

[ Voor 37% gewijzigd door Ethirty op 24-11-2013 19:13 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Heeft iemand een tip waar ik litecoins het beste kan aanschaffen. Las dat BTC-E.com misschien niet de beste manier was omdat ze veel premie rekenen als je euro's stort en daarmee ltc koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met een collega mogelijk op de zaak een hardware miner gereed maken.

Asic's zijn beter dan GPU's, hoewel een X4 Crossfire setup ook niet mis is. Stroom is niet zo'n probleem aangezien het op de zaak komt te staan. Wat zijn redelijk krachtige, x1 slots grootte, AMD kaarten die echt ideaal zijn voor minen? Cpu is verder niet zo interessant aangezien die toch uit z'n neus eet.

Op dit moment doet een single HD6870 hier 257M/hash's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nogmaals, zolang je niet minimaal zoiets opzet heeft het geen nut. Kan je beter op de markt gaan speculeren.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8248/8654192610_527acef28a_o.jpg

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:15:
Ik ga met een collega mogelijk op de zaak een hardware miner gereed maken.

Asic's zijn beter dan GPU's, hoewel een X4 Crossfire setup ook niet mis is. Stroom is niet zo'n probleem aangezien het op de zaak komt te staan. Wat zijn redelijk krachtige, x1 slots grootte, AMD kaarten die echt ideaal zijn voor minen? Cpu is verder niet zo interessant aangezien die toch uit z'n neus eet.

Op dit moment doet een single HD6870 hier 257M/hash's.
Bitcoin minen moet je niet doen met een GPU. Ik heb hier zo'n USB Block Erupter ding draaien dat $25 heeft gekost (incl verzending uit de VS) en dat 330 MHash/s doet.

GPUs zijn voor Litecoin en andere Scrypt-altcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Rannasha schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:20:
[...]

Bitcoin minen moet je niet doen met een GPU. Ik heb hier zo'n USB Block Erupter ding draaien dat $25 heeft gekost (incl verzending uit de VS) en dat 330 MHash/s doet.

Denk jij dat je de inverstering er uit gaat halen? Welke apparaten halen trouwens de investering er nu nog uit, met die bizarre diffuculty als je nu gaat beginnen, vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:51
Captain Obvious schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:12:
Heeft iemand een tip waar ik litecoins het beste kan aanschaffen. Las dat BTC-E.com misschien niet de beste manier was omdat ze veel premie rekenen als je euro's stort en daarmee ltc koopt?
kraken.com

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:15:
Stroom is niet zo'n probleem aangezien het op de zaak komt te staan.
Ik vind dat zo'n slappe houding, heh... ja, dan is het wel rendabel als je stroom jat van iemand anders. Je kan ook wat computers mee naar huis nemen en verkopen...

@onder, ah, ok mijn excuses dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 24-11-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:51
Had JISM geen eigen bedrijf?

Zakelijk stroom kost zo'n beetje de helft..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Captain Obvious schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:12:
BTC-e heeft een minimum storting van €2000,- en pakken 1% fee... verder duurt transactie daar langer dan bij kraken.com verder is verificatie bij kraken wat makkelijker. Dus alleen als je een flink bedrag en geduld hebt is btc-e het proberen waard.

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Nu 10 LTC kopen of nog even wachten? Twijfels twijfels...

Zal hij stijgen of dalen vanavond? :)

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
BAVAROIS schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:40:
[...]

BTC-e heeft een minimum storting van €2000,- en pakken 1% fee... verder duurt transactie daar langer dan bij kraken.com verder is verificatie bij kraken wat makkelijker. Dus alleen als je een flink bedrag en geduld hebt is btc-e het proberen waard.
Nou als student zijnde heb ik geen €2000,- rondslingeren die ik in litecoin zou willen investeren. Wat ik heb gelezen is dat je wel via bitstamp.com btc kan kopen en die vervolgend bij btc-e.com kunt laten omzetten naar ltc, weet niet of jij/iemand anders daar ervaring mee hebt?

Ik zal zeker kraken.com eens bekijken thanks voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Captain Obvious schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:45:
[...]

Nou als student zijnde heb ik geen €2000,- rondslingeren die ik in litecoin zou willen investeren. Wat ik heb gelezen is dat je wel via bitstamp.com btc kan kopen en die vervolgend bij btc-e.com kunt laten omzetten naar ltc, weet niet of jij/iemand anders daar ervaring mee hebt?

Ik zal zeker kraken.com eens bekijken thanks voor de tip ;)
Ik heb toevallig gisteren btc gekocht bij bitstamp en daar toen ltc mee gekocht op btc-e. Werkt allemaal prima, alleen als je een nieuwe gebruiker bent bij btc-e moet je drie dagen wachten voordat je iets mag withdrawen, dus je kunt je ltc dan nog niet direct overmaken naar je eigen pc.

Heb net even kraken bekeken en dat ziet er wel wat netter uit dan btc-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
JDTeunis schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:48:
[...]

Ik heb toevallig gisteren btc gekocht bij bitstamp en daar toen ltc mee gekocht op btc-e. Werkt allemaal prima, alleen als je een nieuwe gebruiker bent bij btc-e moet je drie dagen wachten voordat je iets mag withdrawen, dus je kunt je ltc dan nog niet direct overmaken naar je eigen pc.

Heb net even kraken bekeken en dat ziet er wel wat netter uit dan btc-e.
Ja precies, ik zit nu ook te kijken en kraken ziet er een stuk beter uit, heb voor de zekerheid bij allebei een account aangemaakt. Je moet dus ook bij bitstamp.com bitcoins kopen en dan kun je bij kraken.com litecoins hiermee kopen toch? Sorry als ik domme vragen stel maar dit is allemaal erg nieuw voor mij :P

duurt het trouwens lang om je valideren bij bitstamp.com?

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Obvious op 24-11-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Obvious schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:53:
[...]

Ja precies, ik zit nu ook te kijken en kraken ziet er een stuk beter uit, heb voor de zekerheid bij allebei een account aangemaakt. Je moet dus ook bij bitstamp.com bitcoins kopen en dan kun je bij kraken.com litecoins hiermee kopen toch? Sorry als ik domme vragen stel maar dit is allemaal erg nieuw voor mij :P

duurt het trouwens lang om je valideren bij bitstamp.com?
Bij Kraken.com kan je ook direct Litecoins kopen. Wel eerst geld storten via SEPA (of de andere opties die je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee, voor het eerst dat ik reageer in bitcointopic. Hebn u al 2 dagen bezig gehouden met bitcoins terwijl ik eigenlijk moet studeren. Maar dit is echt zo intressant, heb echt honderden paginas/filmpjes bekeken! Beschik wel over wat geld om te investeren maar ik vind te prijs te hoog(zat te denken max 1000 euro). Dat zal iedereen wel hebben gedacht. 1 dollar per bitcoin? Te hoog, 10 per coin te hoog, 100 per coin te hoog, maar nu op 900..
Moet wel toegeven dat ik slecht kan tegen fluctuaties in koersen als ik dit zo allemaal zie, maar waarschijnlijk heeft iedereen dit. Wat ik ook lees van 1 bitcoin kan 100.000 waard worden of 1 miljoen haha, het is misschien mogelijk.
Ik twijfel of ik er aan moet beginnen, btc, ltc of alt coins?
Ik zie op bitcointalk ook allemaal ALT coins met giveaways, gratis coins. Is dit wel te vertrouwen of wordt je pc straks dan gehackt.
Vragen aan jullie: zijn jullie bezig met alt coins?
Wachten jullie dat beurs weer zakt naar bijv 100 dollar en dan weer kopen?(nu is instapmoment wel heel hoog..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:15:
Wat ik ook lees van 1 bitcoin kan 100.000 waard worden of 1 miljoen haha, het is misschien mogelijk.
of 1 euro, of drie bananen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Koortens
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:11:
[...]

Bij Kraken.com kan je ook direct Litecoins kopen. Wel eerst geld storten via SEPA (of de andere opties die je hebt).
Ik gebruik zelf tegenwoordig Bitplaats voor het kopen en verkopen van Bitcoins. Ik moet zeggen een snelle partij en, tot op heden, geen problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:11:
[...]

Ok thanks, SEPA is gewoon overmaken met de gegevens die ze je geven?
Want er staat dat ik contact met m'n bank moet opnemen of iets? En als ik de litecoins eenmaal heb gekocht neem ik aan dat ik ze gewoon naar mijn encrypted wallet kan withdrawen of zit daar ook nog een wachttijd op net als bij btc-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:20:
Nogmaals, zolang je niet minimaal zoiets opzet heeft het geen nut. Kan je beter op de markt gaan speculeren.
[afbeelding]
Tja.... kom ik aan met mijn X4 crossfire setupje ..... :P
Rannasha schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:20:
[...]

Cool. Ik zal eens speuren op ebay. Die dingen plug je gewoon via je USB poort op waarop er gehashed worden kan?
LED-Maniak schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:37:
Zakelijk stroom kost zo'n beetje de helft..
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:15:
hee, voor het eerst dat ik reageer in bitcointopic. Hebn u al 2 dagen bezig gehouden met bitcoins terwijl ik eigenlijk moet studeren. Maar dit is echt zo intressant, heb echt honderden paginas/filmpjes bekeken! Beschik wel over wat geld om te investeren maar ik vind te prijs te hoog(zat te denken max 1000 euro). Dat zal iedereen wel hebben gedacht. 1 dollar per bitcoin? Te hoog, 10 per coin te hoog, 100 per coin te hoog, maar nu op 900..
Moet wel toegeven dat ik slecht kan tegen fluctuaties in koersen als ik dit zo allemaal zie, maar waarschijnlijk heeft iedereen dit. Wat ik ook lees van 1 bitcoin kan 100.000 waard worden of 1 miljoen haha, het is misschien mogelijk.
Ik twijfel of ik er aan moet beginnen, btc, ltc of alt coins?
Ik zie op bitcointalk ook allemaal ALT coins met giveaways, gratis coins. Is dit wel te vertrouwen of wordt je pc straks dan gehackt.
Vragen aan jullie: zijn jullie bezig met alt coins?
Wachten jullie dat beurs weer zakt naar bijv 100 dollar en dan weer kopen?(nu is instapmoment wel heel hoog..)
Mijn advies: Nu Bitcoin kopen. Bitcoin is de enige munt met een goed toekomstperspectief en bovendien 'de' Cryptomunt. Je kunt nu gaan wachten op een dip waarmee je wellicht 50 euro per coin bespaart, maar het kan net zo goed zijn dat het huidige niveau nooit meer bereikt wordt. Verder, mocht de Bitcoin echt nog ettelijke keren over de kop gaan, dan is het absoluut irrelevant of je deze voor 600 of 650 gekocht hebt. Laat je ook niet bang maken door de fluctuaties die voor gaan komen. Je ziet veel paniekverkopen, maar steeds komt de koers (tot nu toe) steeds weer hoger terecht. Degene die hun Bitcoins vasthouden zijn er tot nu toe altijd het beste uit gekomen.
Uiteraard is het wel zo dat er een mogelijkheid is dat de waarde op de een of andere manier gewoon 0 wordt. Stop er daarom alleen geld in dat je kunt missen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Obvious schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:23:
[...]

Ok thanks, SEPA is gewoon overmaken met de gegevens die ze je geven?
Want er staat dat ik contact met m'n bank moet opnemen of iets? En als ik de litecoins eenmaal heb gekocht neem ik aan dat ik ze gewoon naar mijn encrypted wallet kan withdrawen of zit daar ook nog een wachttijd op net als bij btc-e?
Je maakt het dan over naar de rekening van Kraken, zij vullen dan je saldo aan (zie ook de FAQ op de website). Als je éénmaal Litecoins hebt gekocht, kan je deze versturen naar de je wallet. Vanmiddag nog gedaan, had het binnen 5 minuten in mijn wallet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Weet iemand waar je een simpele uitleg kan vinden over hoe je die grafieken van Kraken moet lezen, met name die dikke balken en dunne verticale strepen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Iemand enig idee hoe je precies een investering kan gaan berekenen?

Zou graag wat usb block erupters gaan halen, maar betwijfel of ik het met de difficulty er wel uit ga halen, die investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DennisM6 schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:36:
Iemand enig idee hoe je precies een investering kan gaan berekenen?

Zou graag wat usb block erupters gaan halen, maar betwijfel of ik het met de difficulty er wel uit ga halen, die investering.
http://www.bitcoinx.com/profit/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:35:
Weet iemand waar je een simpele uitleg kan vinden over hoe je die grafieken van Kraken moet lezen, met name die dikke balken en dunne verticale strepen?
http://stockcharts.com/sc...roduction_to_candlesticks

Of welke grafieken bedoel je precies? :$

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 24-11-2013 20:41 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
GRRRRR! Kraken, fijn hoor. Nog steeds geen tier 2 verificatie, heb ze gisteren maar weer gemailed, maar volgens mij werken ze daar alleen door de week. Wilde al LTC kopen op €4. Irritant als je hem dan ziet stijgen. Wilde zo dicht mogelijk bij 0 instappen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
DennisM6 schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:27:
[...]

Denk jij dat je de inverstering er uit gaat halen? Welke apparaten halen trouwens de investering er nu nog uit, met die bizarre diffuculty als je nu gaat beginnen, vraag ik mij af.
Nee, ik haal mijn "investering" er niet uit. Maar de USB Block Erupter is een vrij iconisch apparaat voor Bitcoin en gezien ze niet meer gemaakt worden heb ik er 2 weken geleden eentje besteld voor de gadget-factor en het ding hangt nu aan mijn server/NAS-machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Het zou de munt erg goed doen als Exchanges hun basis-eenheid aanpassen naar mBTC ipv hele BTC's. Mensen vinden 850 dollar duur, en de handel is erg dun. Mensen moeten in kleinere eenheden gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

UltraSub schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:44:
GRRRRR! Kraken, fijn hoor. Nog steeds geen tier 2 verificatie, heb ze gisteren maar weer gemailed, maar volgens mij werken ze daar alleen door de week. Wilde al LTC kopen op €4. Irritant als je hem dan ziet stijgen. Wilde zo dicht mogelijk bij 0 instappen. :|
Idem hier. Heel vervelend, heel onprofessioneel. Heel veel mensen die geld misgelopen zijn door hun traagheid! :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwachten jullie nog een crash?
Wil instappen alleen vind hem erg hoog nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dennahz schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:48:
[...]

Idem hier. Heel vervelend, heel onprofessioneel. Heel veel mensen die geld misgelopen zijn door hun traagheid! :(
Dan wens ik je succes bij de andere Exchanges :P

Heel veel mensen hebben binnen een paar minuten een account geopend en geverifieërd gekregen. Dus gaat schijnbaar alleen op individueel niveau fout.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:51:
Niemand die nu BTC heeft verwacht een crash, anders zouden ze wel EUR of USD hebben ipv BTC. Toen de bitcoin op $200 stond stelden veel mensen dezelfde vraag trouwens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:51:
dan koop je toch n paar peercoins voor 2$ p/s. 2 na grootste crypto currency. Bij de wall street journal wordt er ook al over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

superpolm schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:56:
[...]

dan koop je toch n paar peercoins voor 2$ p/s. 2 na grootste crypto currency. Bij de wall street journal wordt er ook al over gesproken.
Dat is dus onzin. Er is geen enkele (goede) reden om iets anders te kopen dan Bitcoin. Als je 50 euro in een of andere RubbishCoin stopt, dan kun je dat bedrag net zo makkelijk in Bitcoin stoppen.

Het blijft een hardnekkig misverstand dat je hele Bitcoins zou moeten kopen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

FaceDown schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:58:
[...]

Dat is dus onzin. Er is geen enkele (goede) reden om iets anders te kopen dan Bitcoin. Als je 50 euro in een of andere RubbishCoin stopt, dan kun je dat bedrag net zo makkelijk in Bitcoin stoppen.

Heb anders net extra MegaCoin gekocht.

5 dagen geleden voor de grap 0.2 hiervan gekocht, bekijk net de waarde, 0,6 BTC.
Dus net maar weer een sloot extra MEC gekocht, verwachtingen zijn dat deze wellicht over niet te lange tijd op de 1 dollar staat. Mij hoor je niet klagen, heb er nu een paar duizend.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
FaceDown schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:58:
[...]

Dat is onjuist. Rubbishcoins hebben meer kans om snel te stijgen. Het is hetzelfde als bij aandelen, slechte bedrijven (penniestocks) laten eerder grote uitslagen zien (percentueel gezien). Voor de lange termijn zou ik Bitcoin adviseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

FaceDown schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:56:
[...]

Niemand die nu BTC heeft verwacht een crash, anders zouden ze wel EUR of USD hebben ipv BTC. Toen de bitcoin op $200 stond stelden veel mensen dezelfde vraag trouwens.
Een crash kan altijd, op zich ook logisch dat de markt gaat stabiliseren corrigeren nu de koers zo hard stijgt. Maar het kan net zo goed pas bij de $2000 grens :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
DeMoN schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:01:
[...]

Heb anders net extra MegaCoin gekocht.

5 dagen geleden voor de grap 0.2 hiervan gekocht, bekijk net de waarde, 0,6 BTC.
Dus net maar weer een sloot extra MEC gekocht, verwachtingen zijn dat deze wellicht over niet te lange tijd op de 1 dollar staat. Mij hoor je niet klagen, heb er nu een paar duizend.
Heb er van de week ook een paar gekocht, vandaag 77% in de plus :p. Misschien zijn die rubbish coins minder bekend maar kunnen veel harder stijgen... en dalen waarschijnlijk. Tis allemaal natuurlijk gokwerk.

http://coinmarketcap.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Het is idd gokwerk, maar ik verwacht dat die coin echt nog flink gaat stijgen de komende tijd. Wat zeggen we, binnen de week op een dollar? Moet te doen zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

waar koop je Megacoin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik koop ze via Bter.com :) Transfer BTC/LTC via Kraken naar m'n wallet aldaar. En eenmaal ik de MEC gekocht heb gaan ze naar m'n lokale wallet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Even ter verificatie voordat ik geld ga overmaken naar kraken.
Ik zelf zit bij de ING. Eigenlijk heb ik alleen de naam van hun bank nodig samen met IBAN + de reference die ik in de mededeling moet zetten om een succesvolle deposit te doen toch? Ze geven meer informatie maar dat kan ik nergens invullen. En hoe lang heeft het ongeveer bij jullie geduurd voordat jullie het geld op jullie account hadden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Obvious schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:27:
Ik zelf zit bij de ING. Eigenlijk heb ik alleen de naam van hun bank nodig samen met IBAN + de reference die ik in de mededeling moet zetten om een succesvolle deposit te doen toch? Ze geven meer informatie maar dat kan ik nergens invullen. En hoe lang heeft het ongeveer bij jullie geduurd voordat jullie het geld op jullie account hadden staan?
Heb drie keer geld overgemaakt. allemaal aan het einde van de middag. De volgende dag stond het er 's avonds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
ik denk zolang je de iban en het nummer wat je in de omschrijving moet neerzetten correct is komt het goed.

ik zelf heb gister ochtend geld overschreven (maar ja weekend enzo) dus ik verwacht het maandag of dinsdag op kraken staat. tevens heb ik dus alleen de adres gegevens van engeland ingevuld niet de adres gegevens van hun bank in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Voor een SEPA-overschrijving is IBAN genoeg. Naam van de begunstigde (Kraken) helpt ter verificatie. Daarnaast de reference in de beschrijving toevoegen zodat Kraken weet dat het van jou komt.

ING verstuurt SEPA-overschrijvingen normaal gesproken na 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Rannasha schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:33:
[...]

Voor een SEPA-overschrijving is IBAN genoeg. Naam van de begunstigde (Kraken) helpt ter verificatie. Daarnaast de reference in de beschrijving toevoegen zodat Kraken weet dat het van jou komt.

ING verstuurt SEPA-overschrijvingen normaal gesproken na 1 werkdag.
Ok bedankt, ga ik proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:02:
[...]

Een crash kan altijd, op zich ook logisch dat de markt gaat stabiliseren corrigeren nu de koers zo hard stijgt. Maar het kan net zo goed pas bij de $2000 grens :+
Crash != Correctie

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ik zit overigens te twijfelen om te investeren in de overige altcoins, naar wat ik lees, merk ik op dat het gros van de mensen die in de altcoins zitten dit alleen doen voor te minen en wat ze daar dan mee verdienen in bitcoins zelf steken.

dus ik vraag me dan af of het wel verstandig is om geld direct in een altcoin te steken of toch maar beter bij de bitcoin blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MSI2 schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:02:
[...]

Dat is onjuist. Rubbishcoins hebben meer kans om snel te stijgen. Het is hetzelfde als bij aandelen, slechte bedrijven (penniestocks) laten eerder grote uitslagen zien (percentueel gezien). Voor de lange termijn zou ik Bitcoin adviseren...
Je kunt dus net zo goed in het casino terecht. Altcoins heeft niets met beleggen te maken, het is puur gokken. Vaak weet je niet eens wie erachter zit en heeft een private partij een zeer groot deel van de coins zelf in handen. Waarschijnlijk zitten ze gewoon te wachten totdat ze op een moment in een keer zoveel mogelijk kunnen cashen en de koers naar 0 reduceren. Maar ieder z'n keuze natuurlijk. De opwaartse trend van Bitcoin is al fenomenaal.. waarom moet het NOG sneller? Wake up and smell the scam ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

fuqua schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:35:
ik zit overigens te twijfelen om te investeren in de overige altcoins, naar wat ik lees, merk ik op dat het gros van de mensen die in de altcoins zitten dit alleen doen voor te minen en wat ze daar dan mee verdienen in bitcoins zelf steken.

dus ik vraag me dan af of het wel verstandig is om geld direct in een altcoin te steken of toch maar beter bij de bitcoin blijf.
Veel altcoins kun je goedkoop inkopen en later de winst van nemen. Als je laag inkoopt neemt je winst meer toe. Als je nu 1 BTC koopt en hij stijgt 20 dollar, heb je 20 dollar winst. Als je 20LTC koopt voor 7 dollar per LTC (140 dollar) en hij stijgt 2 dollar heb je 180 dollar winst ;). Je kunt makkelijker je potentiële winst vergroten. Vooral op de lange termijn kijken.

Daarnaast is het gewoon zo dat altcoins alleen nog een beetje minebaar zijn. Bitcoin is niet meer te minen zonder dure en speciale apparatuur. altcoins daarintegen zijn goed te doen en als je nu coins mined kun je daar ook later de winst van pakken. Het gaat allemaal om de lange termijn ;). Valt mij op dat veel handelaren in BTC korte termijn kijken (al lijkt dat nu te stabiliseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

In een markt die nu overspoelt wordt met speculanten die het concept niet doorhebben maar wel een graantje willen meepikken? Dan zou ik het best een correctie willen noemen ;)
Wil niet zeggen dat de waarde daarna net zo hard weer stijgt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou echt niemand hier die zich zorgen maakt over dat het weleens gewoon een piramidespel zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:49:
Is er nou echt niemand hier die zich zorgen maakt over dat het weleens gewoon een piramidespel zou kunnen zijn?
En wat zou die piramide dan precies moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een gedeelte van mn XBT om te spelen/speculeren met altcoins. Heb van 0.25 XBT al 0.36 weten te maken via de altcoins.
Het andere gedeelte gedeelte XBT heb ik weggezet.
Mijn derde storting heb ik gebruikt om LTC mee te kopen (gisteren). En ja, werd hij stond € 0,80 hoger per LTC dan eerder deze week. maar dat boeit me weinig... wie wie van de mensen die dit voorjaar XBT hebben gekocht balen er nu nog van dat de € 150 of of € 175 per bitcoin hebben betaald?

Voorlopig blijft het lachen als je een deel van je centen gewoon 6 maanden laat staan.
Dan is het verlies van speculeren met de altcoins te verwaarlozen (heb je wel leuk kunnen spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Er is echt een partij massaal aan het dumpen. Net ineens 1000 bitcoins in de verkoop... dat is wat je eigenlijk niet wil zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
MSI2 schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:57:
Er is echt een partij massaal aan het dumpen. Net ineens 1000 bitcoins in de verkoop... dat is wat je eigenlijk niet wil zien...
waar zie je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:50:
[...]

En wat zou die piramide dan precies moeten zijn?
Het is misschien geen piramidespel in een klassieke vorm, maar de enige die er beter van worden zijn diegene die het eerste zijn ingestapt.
Laag 1: oprichter Bitcoin begint met minen en heeft hierdoor een enorm gedeelte van de Bitcoins in handen
Laag 2: de eerste groep gaat minen, dit is nog aantrekkelijk want de moeilijkheidsgraad is nog niet zo hoog. Samen met laag 1 hebben zij feitelijk bijna alle Bitcoins in handen.
Laag 3: de tweede groep gaat minen, maar de moeilijkheidsgraad is inmiddels dusdanig dat er flinke investeringen nodig zijn om nog te kunnen minen
Laag 4: nu wordt het leuk, want minen is niet meer te doen dus de enige manier om mee te doen is om Bitcoins te kopen van de mensen uit laag 1 en 2. Dit is wat de mensen uit dit topic nu massaal aan het doen zijn. De enige die er beter van worden zijn de mensen die vroeg zijn ingestapt. Voor de mensen die in deze laag zitten zijn er steeds meer nieuwe mensen nodig om de 'waarde' van de Bitcoin omhoog te krijgen.
Laag 5: de groep die laag 4 nodig heeft om winst te maken met de Bitcoins. Feitelijk gaan deze hetzelfde doen als de mensen in laag 4
Laag 6: hetzelfde als 5
Enzovoort

Dit spel klapt als er geen mensen meer zijn om in te stappen en de enige die er beter van zijn geworden zijn de mensen in laag 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
MSI2 schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:57:
Hij trekt de lightcoin maximaal met zich mee. Niet chill dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:03:
[...]

Het is misschien geen piramidespel in een klassieke vorm, maar de enige die er beter van worden zijn diegene die het eerste zijn ingestapt.
Laag 1: oprichter Bitcoin begint met minen en heeft hierdoor een enorm gedeelte van de Bitcoins in handen
Laag 2: de eerste groep gaat minen, dit is nog aantrekkelijk want de moeilijkheidsgraad is nog niet zo hoog. Samen met laag 1 hebben zij feitelijk bijna alle Bitcoins in handen.
Laag 3: de tweede groep gaat minen, maar de moeilijkheidsgraad is inmiddels dusdanig dat er flinke investeringen nodig zijn om nog te kunnen minen
Laag 4: nu wordt het leuk, want minen is niet meer te doen dus de enige manier om mee te doen is om Bitcoins te kopen van de mensen uit laag 1 en 2. Dit is wat de mensen uit dit topic nu massaal aan het doen zijn. De enige die er beter van worden zijn de mensen die vroeg zijn ingestapt. Voor de mensen die in deze laag zitten zijn er steeds meer nieuwe mensen nodig om de 'waarde' van de Bitcoin omhoog te krijgen.
Laag 5: de groep die laag 4 nodig heeft om winst te maken met de Bitcoins. Feitelijk gaan deze hetzelfde doen als de mensen in laag 4
Enzovoort

Dit spel klapt als er geen mensen meer zijn om in te stappen en de enige die er beter van zijn geworden zijn de mensen in laag 1 en 2.
is dat niet voor elke aandeel te zeggen ? (pump and dump sceme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
http://bitcoin.clarkmoody.com/ orderboek. Iemand Manipuleert de koers echt gigantisch. Uit het niets worden er gigantische orders ingelegd en verdwijnen weer (Inkoop afgewisseld met verkoop). Lijkt erop dat een grote partij zijn Bitcoins is aan het verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:03:
[...]

Enzovoort

Als iedereen tot doel heeft om winst te maken en te speculeren, ja, dan lijkt het op een piramide spel. Echter dit is niet de opzet van het systeem. Het idee is uiteindelijk niet om er winst mee te maken, maar dat het een nieuwe currency is die vooral handig is bij internationale betalingen.

Ook op de EU/USD wordt enorm gespeculeerd, wie zijn hier de winnaars/losers? Over het algemeen winnen de banken, verliezen de bedrijven en betalen wij toch wel de rekening.

Maar goed, zoals ook eerder opgemerkt, eigenlijk is het niet de essentie van de bitcoin of andere coins om een speculatieve functie te vervullen, maar ppl's greed leid daar wel toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
MSI2 schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:05:
[...]

http://bitcoin.clarkmoody.com/ orderboek. Iemand Manipuleert de koers echt gigantisch. Uit het niets worden er gigantische orders ingelegd en verdwijnen weer (Inkoop afgewisseld met verkoop). Lijkt erop dat een grote partij zijn Bitcoins is aan het verschuiven.
ah klote, ik weet nog altijd niet hoe ik die order boek precies moet aflezen. sum = de som in euro's ? en de size in BT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

lauyylauyy schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:04:
[...]

Hij trekt de lightcoin maximaal met zich mee. Niet chill dit :P
Mwoh, meetrekken. Litecoin schommelt nu al een paar dagen tussen de 8 en 10.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
fuqua schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:12:
[...]

ah klote, ik weet nog altijd niet hoe ik die order boek precies moet aflezen. sum = de som in euro's ? en de size in BT ?
Sum is cumulatief in BTC, size is van dat ene bod de grootte in BTC.
Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.