Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.021 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:18:
True, maar feit blijft. De bank heeft ooit dat geld geleend tegen een lage rente bij de ECB, dat geld lenen zij jou uit tegen een rente welke voor je een bepaalde periode kan vast zetten.
In die tijd kan de rente waarvoor ze kunnen lenen van de ECB omhoog schieten maar dat gehele bedrag is op dat moment al geleend voor een rente welke op dat moment gold.
Dat ligt helemaal aan de afspraken, of het variabele rente is of vast, en ook dat kunnen zij of jij gewoon converteren via (fixed-floating) interest rate swaps eventueel icm credit default swaps om het risico af te dekken... het komt erop neer dat geld uitlenen een risico mee brengt, en risico nemen levert geld op, daar risico afkopen/verzekeren geld kost.

En dat is, en zal zo blijven, ongeacht of je met dollars, euro's of bitcoins werkt. Geld kost geld, en verzekeren kost geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 23-11-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:15:
Vraagje over wallets: Ik ben momenteel bezig met Litecoins en wil binnenkort (als ik eindelijk Tier 2 verified ben op Kraken) wat Bitcoin valuta kopen om mee te spelen.

Hoe kan ik dit het beste regelen qua wallet? ik heb op dit moment een programma geïnstalleerd staan, Wallet QT waar ik mijn Litecoins naar kan uit laten betalen als ik eenmaal genoeg heb gemaakt, op dit moment heb ik er nog niks in staan dus kan nog makkelijk mijn wallet en strategie veranderen :P

Is er ook een manier om centraal, al mijn digitale valuta op te slaan in één systeem/wallet?
Uiteraard kan ik alles bij een exchange stallen maar dit lijkt mij minder veilig, ook al gaat het in mijn geval maar om kleine bedragen
Volgens mij heb je voor elke valuta sowieso een aparte wallet nodig. Ik ben er nog geeneen tegen gekomen die er meerdere ondersteund.

Zelf heb ik bedacht dat je sowieso 2 wallets moet gebruiken (afhankelijk van je saldo): een "betaal" wallet en een "spaar" wallet (offline). Stukje risico spreiding in geval van een hack of malware. Loopt wel hard op naar mate je meer valuta's hebt. En je moet al je wachtwoorden en encryptie sleutels ook nog ergens veilig bewaren. Duidelijk nog niet geschikt voor de gewone man.

[ Voor 7% gewijzigd door Ethirty op 23-11-2013 17:30 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:54

KoudeAardbei

Moderator

http://www.coingraph.info/mobile

Zal komende dagen worden uitgebreid, maar tot die tijd:
- BTC koersen
- LTC koersen
- Elke 5 seconden update

Wellicht interessant als je geen zin hebt in apps en/of je kraken ook wil bekijken :+
Aan- en/of opmerkingen via PB of op IRC: Telecoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Oke, dus dan heb ik 4 wallets nodig.

XBT Betaal
XBT Static (spaar)

LTC Betaal
LTC Static (spaar)

Nice die mobiele website! komt er ook een app van beschikbaar? vind ik persoonlijk makkelijker opstarten in plaats van een website. Heb gister even gekeken naar het app aanbod op iOS en WP8 maar wat een onoverzichtelijke meuk zit er tussen, ook veel apps die gratis lijken maar als je dan wat opties wil dan moet je al gauw betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
@TelefoniQ: Goed bezig! Nu nog even fixen dat ik in kan vullen hoeveel van elk ik heb, en de totale actuele waarde weergeven.

[ Voor 68% gewijzigd door dicespark op 23-11-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
De functies van de bank:

- Geld veilig opslaan = kan de bitcoin community overnemen (al is hier wel nog wat werk voor nodig).

- Geld verplaatsen (betalingen doen) = dat is kosteloos en sneller met de bitcoin (geen bank voor nodig).

- Investeren in ondernemers = daarin bemiddeld crowdfunding steeds beter.

- Het verzorgen van hypotheken = Hiervoor is er geen digitaal alternatief.

Een bank creëert overigen helemaal geen welvaart op zich. Sterker nog het onttrekt een hoop welvaart doordat zij het monopolie hebben op geld van de ECB. Voor 0.25% lenen bij de ECB en voor 4 a 5% uitlenen aan de consument voor een Hypotheek. Of voor 7% van een persoonlijke lening. Het verschil tussen die 0.25 en 4 tot 7% is wat het de maatschappij kost om een bankensysteem te faciliteren. De winsten van banken zeggen genoeg over hoe lucratief dat hele systeem is.

Oh ja, en met die 3.75 tot 6.75% winst percentage nemen de meeste banken natuurlijk geen genoegen. In plaats daarvan willen ze 10 tot 100% winsten, daarom speculeren ze de prijzen van graan, rijst en mais tot het plafond. Wij betalen daarbij dus ook nog veel te veel voor onze dagelijkse producten om deze winstmarges te kunnen garanderen. Totdat de bubbels barsten en ook dan betalen wij de prijs en het systeem start een nieuwe cyclus. Geen gezeik, iedere bankier rijk!

In Bitcoin we trust! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litecoins
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10-2017
Heb vanmiddag om 14.30 uur litecoins overgemaakt naar kraken.com.
Er staat nog steeds niets op mijn balance!
Inmiddels heb ik 97 bevestigingen, dit is volgens mij niet helemaal normaal!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

bnijssen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:36:
@TelefoniQ: Goed bezig! Nu nog even fixen dat ik in kan vullen hoeveel van elk ik heb, en de totale actuele waarde weergeven.
Mm... in totaal of per munt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KoudeAardbei schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:32:

- BTC koersen
- LTC koersen
- Elke 5 seconden update

Wellicht interessant als je geen zin hebt in apps en/of je kraken ook wil bekijken :+
Handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

litecoins schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:13:

Iemand enig idee?
Ben je wel verified en heb je niet je dag/maand max overschreden? Anders wordt je account bevroren en moet je contact opnemen met support.

@TelefoniQ: nice! Veel makkelijker dan 4 widgets en een notifier
*bookmarkt op telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 23-11-2013 18:22 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litecoins
litecoins schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:13:

Iemand enig idee?
Heb ik het ubehaubt goed gedaan?

Kraken.com
Funding
Deposit
Litecoin-> dit litecoinadres gekopierd.

Daarna naar mijn eigen offline litecoinwallet en de litecoins naar het gekopieerde adres verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litecoins
litecoins schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:22:
[...]

Heb ik het ubehaubt goed gedaan?

Kraken.com
Funding
Deposit
Litecoin-> dit litecoinadres gekopierd.

Daarna naar mijn eigen offline litecoinwallet en de litecoins naar het gekopieerde adres verzonden.
Ben verified 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Op basis van site van TelefoniQ en de Kraken koers een totaaloverzichtje gemaakt in Excel

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/AX2SeSH4TxvObpDK8X8WMu-il3HWJniG2O6huM097Y90iFJgVR9QUC_izQAd5Z9tTA=w1808-h807

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je kan je posts ook editen hoor ;)

Tier-2 mag $2000/dag storten, dus dat is heel grof 200LTC. Als je daaronder blijft zou ik zeker even contact met Kraken zelf zoeken. Meer gestort --> ook contact zoeken en snel tier-3 aanvragen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Nog nooit met kraken gewerkt. Is het gunstiger dan BTC-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litecoins
Maar de vraag is nu eigenlijk of ik het goed heb gedaan? Dat vind ik het belangrijkst!
Wanneer het wat later komt is het niet erg, als het maar goed is gegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:02:
[...]

De coins gaan nooit terug tenzij je ze zelf terugstuurt.

Een wallet bevat geen coins. Een wallet bevat de sleutels (private keys) om coins te kunnen beheren. Als een wallet niet kan syncen, dan weet de wallet niet hoeveel coins je precies tot je beschikking hebt, maar anderen kunnen nog steeds coins naar jouw adres sturen.

Als je over een jaar pas weer een gesynchroniseerde wallet hebt, dan staan de coins nog steeds voor je klaar (mits het netwerk dan nog bestaat, wat bij altcoins niet zeker is).
kan ik de coins in een ander gedownloade wallet weer tevoorschijn halen? ik kan nog steeds niet syncen en wil even een nieuwe versie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
superpolm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:48:
[...]

kan ik de coins in een ander gedownloade wallet weer tevoorschijn halen? ik kan nog steeds niet syncen en wil even een nieuwe versie downloaden.
Ja, als je het wallet-bestand (in Bitcoin-Qt heet dat wallet.dat) backuped en naar de andere wallet kopieert.

Gooi sowieso het origineel niet weg tot je de nieuwe wallet werkend hebt gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rannasha op 23-11-2013 18:49 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:49:
[...]

Ja, als je het wallet-bestand (in Bitcoin-Qt heet dat wallet.dat) backuped en naar de andere wallet kopieert.

Gooi sowieso het origineel niet weg tot je de nieuwe wallet werkend hebt gekregen.
ga ff zoeken bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tammerat schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:26:
[...]

Op basis van site van TelefoniQ en de Kraken koers een totaaloverzichtje gemaakt in Excel

[afbeelding]
Ik ben ook aan het stoeien met Excel, maar dan niet totaal bezittingen zoals jij maar meer gericht op rendement. Dus start budget, huidige winst op basis van koers, tabelletje met winstverwachting per verkoopprijs. Moet alleen nog een manier vinden op de ledger van Kraken makkelijk over te nemen. Leuk tijdverdrijf in de tijd dat je je geld meer waard ziet worden :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had willen kopen toen de bitcoin op 350 EUR stond. Net in dat dipje.

Toen blokkeerde Rabobank mijn transactie, zonder duidelijk aan te geven dat het geblokkeerd was (foutcode was 958 dacht ik, omschrijving "iDEAL-storing").

Elke keer als de bitcoin stijgt heb ik zoiets van... "Als ik toen wel had kunnen kopen...". Staat nu alweer rond de 650 :o

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:57:
[...]

Ik ben ook aan het stoeien met Excel, maar dan niet totaal bezittingen zoals jij maar meer gericht op rendement. Dus start budget, huidige winst op basis van koers, tabelletje met winstverwachting per verkoopprijs. Moet alleen nog een manier vinden op de ledger van Kraken makkelijk over te nemen. Leuk tijdverdrijf in de tijd dat je je geld meer waard ziet worden :)
Stuur maar een PB als je denkt dat je de api daarvoor nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litecoins
litecoins schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:40:
Maar de vraag is nu eigenlijk of ik het goed heb gedaan? Dat vind ik het belangrijkst!
Wanneer het wat later komt is het niet erg, als het maar goed is gegaan.....
6 nieuwe reacties, en niemand die mij tussendoor even een antwoordt kan geven op de vraag of ik het wel goed heb overgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

litecoins schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:03:
[...]

6 nieuwe reacties, en niemand die mij tussendoor even een antwoordt kan geven op de vraag of ik het wel goed heb overgemaakt?
Ja, je hebt het goed gedaan voor zover ik kan zien. Maar je hebt verder niet gereageerd op de randvoorwaarden voor een succesvolle transactie. En niemand hier werkt voor Kraken, dus nogmaals: beter hun een berichtje sturen ;)

edit: ik zie staan dat je vanaf een offline wallet heb overgeboekt. Die heb je neem ik aan wel eerst "online" gezet?

[ Voor 11% gewijzigd door Ethirty op 23-11-2013 19:07 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
litecoins schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:03:
[...]

Heb je de coins naar het juiste adres gestuurd?

JA -> Contact zoeken met Kraken.
NEE -> Jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:57:
[...]

Ja, dat heb ik ook, maar vond ik iets minder interessant om te posten. Ik heb de api van Kraken geprobeerd, maar die krijg ik niet in Excel. Ja, dan moet ik VBA gaan gebruiken en dat gaat me net te ver.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Even een vraagje met betrekking tot de Bfgminer versie 3.6.0

Ik zie dat als er wordt gemined een 1: xx/xx/xxMH/s staat, maar ook een OCL0: xx/xx/xxMH/s staat. Ik mine voor de grap met de videokaart om het uit te proberen, maar waar staat de 1 nu voor en de OCL 0? Bij welke van de 3 getallen moet ik kijken om erachter te komen hoeveel MH/s ik nu doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanuki schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:58:

Toen blokkeerde Rabobank mijn transactie, zonder duidelijk aan te geven dat het geblokkeerd was (foutcode was 958 dacht ik, omschrijving "iDEAL-storing").

Elke keer als de bitcoin stijgt heb ik zoiets van... "Als ik toen wel had kunnen kopen...". Staat nu alweer rond de 650 :o
Het is schandalig dat ze dit soort geintjes flikken. Heb je rechtsbijstandsverzekering? Door een fout van de Rabobank ben jij geld misgelopen. Ja zal juridisch allemaal wel afgedekt zijn, maar proberen kun je altijd met zo'n verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:24:
[...]

Het is schandalig dat ze dit soort geintjes flikken. Heb je rechtsbijstandsverzekering? Door een fout van de Rabobank ben jij geld misgelopen. Ja zal juridisch allemaal wel afgedekt zijn, maar proberen kun je altijd met zo'n verzekering.
Meen je dit nou serieus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ineens een mooie hijack session-warning op Kraken, mensen dit al eens overkomen? Heb direct het wachtwoord aangepast en een 2-step-verification ww aangemaakt voor trades..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:39:
Krijg ineens een mooie hijack session-warning op Kraken, mensen dit al eens overkomen? Heb direct het wachtwoord aangepast en een 2-step-verification ww aangemaakt voor trades..
Als je sessie is verlopen en je probeert de oude sessie opnieuw te openen (met F5) dan geeft hij die melding.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Ik ben geen jurist, dus heb geen idee van de kans van slagen. Maar als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het proberen, niet?

Ik ben zelf niet getroffen door een dergelijke actie, maar vind het zeer kwalijk wat hier gebeurt. Het voelt echt als een aanval op bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Tanuki schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:58:

Ik wou kopen rond 400 euro, kon ik niet meer betalen via iDeal omdat het geblokkeerd was. Geen idee waardoor internet bankieren was geblokkeerd. Achteraf was dat een leuk instap moment geweest. Later toen de koers rond de 500 euro stond nog wat gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:
[...]
Ja. Ik ben geen jurist, dus heb geen idee van de kans van slagen. Maar als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het proberen, niet?

Ik ben zelf niet getroffen door een dergelijke actie, maar vind het zeer kwalijk wat hier gebeurt. Het voelt echt als een aanval op bitcoin.
Tja, dit soort dingen heb ik ook altijd met de staatsloterij als de hoofdprijs er niet uitgaat. Ik had het winnende lot willen kopen, maar sommige bedrijven met automatische incasso incasseren dan 1 of 2 dagen te vroeg waardoor ik het winnende staatslot niet kan pinnen.

En door de jaren heen zijn dat toch heel wat hoofdprijzen die mij door mijn neus geboord zijn. En allemaal door die bedrijven, ik ga ze aanklagen (@ferdius : Kan jij even het geld voor een advocaat voorschieten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Prachtig al die zure reacties op sites zoals NUjij.nl. Allemaal lui die maar wat roepen en geen flauw benul hebben waar ze over praten. 'Piramidespelen, kettingbrieven, opgezet door de US overheid, criminaliteit, luchtbel bla bla bla'. Ik erger me aan de ene kant dood aan, maar aan de andere kant besef ik ook dat we de huidige kansen te danken hebben aan de onwetende meerderheid. Als de Bitcoin onmiddellijk een wereldwijd succes was geweest dan was de koers waarschijnlijk direct gestabiliseerd, en was er niets te verdienen geweest met handel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:39:
Ik zit hier op een internet verbinding die af en toe besluit dat het tijd is voor een nieuw IP adres, de verbinding er uit gooit en een minuut later weer online is met een nieuw IP adres. Dat triggert in mijn geval de hijack-waarschuwing van Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
Ik wil eigenlijk wat diversifying door wat andere coins te kopen, bijv litecoin maar wellicht ook andere currencies op deze lijst: http://coinmarketcap.com/. Waar kan ik de wat minder bekende currencies kopen, te betalen via bitcoins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gomez12 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:51:
[...]

Tja, dit soort dingen heb ik ook altijd met de staatsloterij als de hoofdprijs er niet uitgaat. Ik had het winnende lot willen kopen, maar sommige bedrijven met automatische incasso incasseren dan 1 of 2 dagen te vroeg waardoor ik het winnende staatslot niet kan pinnen.

En door de jaren heen zijn dat toch heel wat hoofdprijzen die mij door mijn neus geboord zijn. En allemaal door die bedrijven, ik ga ze aanklagen (@ferdius : Kan jij even het geld voor een advocaat voorschieten?)
Die vergelijking gaat helaas mank, omdat het niet aantoonbaar is, dat jij het winnende staatslot had willen kopen. Pure kolder dus.

Als ik naar de winkel ga en ik wil een iPad kopen van 500 maar er is een pinstoring de rest van de dag. Vervolgens moet ik de dag erna terugkomen en kost dezelfde iPad opeens 510 euro, dan is het vrij aannemelijk dat ik door de pinstoring 10 euro schade heb opgelopen. Ik moet dan wel kunnen aantonen dat ik geprobeerd heb te pinnen ten tijde van de storing en dat er sprake was van een prijsstijging van de iPad. Met Bitcoins is het niet anders.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Falch schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:54:
Ik wil eigenlijk wat diversifying door wat andere coins te kopen, bijv litecoin maar wellicht ook andere currencies op deze lijst: http://coinmarketcap.com/. Waar kan ik de wat minder bekende currencies kopen, te betalen via bitcoins?
Cryptsy.com is de meest uitgebreide alt-coin exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:59:
[...]

Cryptsy.com is de meest uitgebreide alt-coin exchange.
Thx, Ik zal eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wellicht een tip: wat investeren in de MEC (Megacoin). Begint wat meer waarde te krijgen.
Is ook nog wel redelijk te minen. Met mijn beperkte configuratie (291 KH/s) krijg ik toch al (omgerekend) zo'n € 2,50,- - € 3,- per dag. Al is de difficulty toch al wat opgelopen. Volgende week nog maar wat quadcores ertegenaan gooien.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennahz op 23-11-2013 22:02 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Een van de currencies waar ik naar aan het kijken ben ja, Megacoin.

Is er ook een offline wallet voor megacoin te vinden.

Toch een gemis dat er geen wallets zijn om meerdere soorten cryptocurrencies te managen, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Falch schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:03:
Een van de currencies waar ik naar aan het kijken ben ja, Megacoin.

Is er ook een offline wallet voor megacoin te vinden.

Toch een gemis dat er geen wallets zijn om meerdere soorten cryptocurrencies te managen, voor zover ik weet.
Ja hoor, gewoon via hun website.
Had ook liever een gecombineerde app gehad, maar ja. Ben nu bezig om er nog 100 te kopen met de winst van m'n BTC.

+ dan nog tussen de 30 ~ 40 per dag minen.

Gaat sneller dan de BTC momenteel met de waarde van de MEC (in verhouding). Ben aan het wachten totdat m'n BTC op de exchange staan en kan steeds iets minder kopen met hetzelfde bedrag... ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wat is de beste (of goede) IOS / Android app om de XBT / LTC koers in de gaten te houden? Bij voorkeur met graph..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 12:05
die zoek ik dus ook (IOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:12
Coinbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor bitcoin op Android gebruik ik Bitcoin widget. Verschillende exchanges en fiat en een grafiek voor een dag of week. Niet heel uitgebreid maar makkelijk op te zetten en te volgen. Gewoon meerdere widgets aanmaken voor meer grafiekjes.

Litecoin widget doet alleen een actuele koers van 2 exchanges, daar zoek ik nog wat beters voor.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:20:
[...]

Dat is alleen voor jouw persoonlijke wallet toch? Als iemand een andere wallet aanmaakt, heeft hij zijn eigen private key, maar wel het zelfde wallet addres.
Hoe zou een bot het doen die private keys genereert, daarbij het address zoekt, en vervolgens op blockchain kijkt of op dat address saldo staat en indien er saldo opslaat de privatekey + address wegschrijft naar een .txt? Ik zou wel geinteresseerd zijn in zo'n script, alleen al gewoon om het idee.. Ben jammer genoeg niet zo'n goede programmeur :P

Hoe lang zou het duren om 64^16 random values te genereren van 64 characters (lees: alle mogelijke private keys :P ) ?

[ Voor 5% gewijzigd door Bobmeister op 23-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Awsom schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:37:
[...]

Hoe zou een bot het doen die private keys genereert, daarbij het address zoekt, en vervolgens op blockchain kijkt of op dat address saldo staat en indien er saldo opslaat de privatekey + address wegschrijft naar een .txt? Ik zou wel geinteresseerd zijn in zo'n script, alleen al gewoon om het idee.. Ben jammer genoeg niet zo'n goede programmeur :P

Hoe lang zou het duren om 64^16 random values te genereren van 64 characters (lees: alle mogelijke private keys :P ) ?
Als je zo'n programma schrijft met perfecte efficientie en je een Dyson Sphere om de zon heen bouwt om alle energie van de zon op te vangen en die dan om te zetten om dit perfect programma te draaien op een computer die vele malen efficienter is dan wat we nu kunnen maken, en je dit vervolgens laat draaien tot de zon aan z'n einde komt over 4-5 miljard jaar, zelfs dan is de kans op een collission (dwz, een eerder gegenereerd adres vinden) bizar klein.

De key-space is zo onvoorstelbaar groot dan alleen zwaktes in de manier waarop keys gegenereerd worden (bv: buggy PRNG of brainwallets) een collission mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:42:
[...]

Als je zo'n programma schrijft met perfecte efficientie en je een Dyson Sphere om de zon heen bouwt om alle energie van de zon op te vangen en die dan om te zetten om dit perfect programma te draaien op een computer die vele malen efficienter is dan wat we nu kunnen maken, en je dit vervolgens laat draaien tot de zon aan z'n einde komt over 4-5 miljard jaar, zelfs dan is de kans op een collission (dwz, een eerder gegenereerd adres vinden) bizar klein.

De key-space is zo onvoorstelbaar groot dan alleen zwaktes in de manier waarop keys gegenereerd worden (bv: buggy PRNG of brainwallets) een collission mogelijk maken.
Hmm interessant.. En waar koop je zo'n Dyson Sphere (www.Dyson.com)? :+

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:43:
[...]

Hmm interessant.. En waar koop je zo'n Dyson Sphere? :+
tweakers.net/pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

btcReport
Coinbits
Bitcoin Ticker (ziet er niet uit, maar wel gratis alerts in te stellen)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Tourniquet schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:49:
[...]

btcReport
Coinbits
Bitcoin Ticker (ziet er niet uit, maar wel gratis alerts in te stellen)
Coinbits gebruikte ik al inderdaad.. ik mis alleen BTCChina daarop, kan dat kloppen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
rickiii schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:06:
[...]

Nee een bankrekening werkt anders. [irrelevant verhaal]
Ja duh, en een fysieke portemonnee ook weer anders. Maar we hebben het hier over je vermogen onder box 3, en bitcoins horen daar net zo goed onder, ongeacht hoe het werkt. Als ik jou een tientje leen dan valt dat nog steeds onder mijn vermogen (en niet de jouwe). Als ik een schatkist vul met 100k en begraaf dat ergens dan is dat nog steeds mijn vermogen. Geef ik de schatkaart aan jou met het idee dat jij het gaat gebruiken dan wordt het een schenking en moet ik dat zelfs vast laten leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2013 22:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Niet zo druk om maken. De Bitcoin is er juist om die hele rompslomp van banken, overheid, enz te voorkomen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:51:
[...]

Ja duh, en een fysieke portemonnee ook weer anders. Maar we hebben het hier over je vermogen onder box 3, en bitcoins horen daar net zo goed onder, ongeacht hoe het werkt. Als ik jou een tientje leen dan valt dat nog steeds onder mijn vermogen (en niet de jouwe). Als ik een schatkist vul met 100k en begraaf dat ergens dan is dat nog steeds mijn vermogen.
Volgens mij is hiervoor nog helemaal geen regelgeving (crypto currency). Sowieso is het niet controleerbaar of je nu wel of geen Bitcoins hebt. Wat niet weet wat niet deert? :)
Dennahz schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:55:
Niet zo druk om maken. De Bitcoin is er juist om die hele rompslomp van banken, overheid, enz te voorkomen.
_/-\o_ Wat heeft de overheid bovendien precies gedaan om aanspraak te kunnen op een deel van mijn BTC-winst? Niets IMHO.

[ Voor 20% gewijzigd door FaceDown op 23-11-2013 22:56 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:55:
[...]

Volgens mij is hiervoor nog helemaal geen regelgeving (crypto currency). Sowieso is het niet controleerbaar of je nu wel of geen Bitcoins hebt. Wat niet weet wat niet deert? :)
Dan daarbij: ook al zou je het willen opgeven. Hoe wil de belastingdienst de waarde gaan bepalen? Even kijken op een exchange? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:55:
[...]

Volgens mij is hiervoor nog helemaal geen regelgeving (crypto currency).
Hoeft bij mijn weten oom niet, het is gewoon iets dat een waarde representeert
Sowieso is het niet controleerbaar of je nu wel of geen Bitcoins hebt.
In feite ook niet wat je in je aan cash in je matras stopt, maar dat betekent nog niet dat je het niet op hoeft te geven. Belastingontduiking is gewoon strafbaar.
Wat heeft de overheid bovendien precies gedaan om aanspraak te kunnen op een deel van mijn BTC-winst? Niets IMHO.
Oh please :Z. Als je denkt dat belastingen onnodig zijn ben je gewoon ronduit naïef. Je winst is overigens niet direct belastbaar, net zoals bij winst uit aandelen. Er wordt gewoon een fictief rendement belast dmv vermogenrendementsheffing. Je kan het niet eens zijn met de belastingregels maar dat is hier off topic en staat ook compleet los van het al dan niet hebben van bitcoins.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2013 23:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:51:
[...]

Coinbits gebruikte ik al inderdaad.. ik mis alleen BTCChina daarop, kan dat kloppen?
Ik heb 'm er wel op. btcnCNY heet ie. (al hangt de prijs al sinds vanmorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:57:
[...]

Dan daarbij: ook al zou je het willen opgeven. Hoe wil de belastingdienst de waarde gaan bepalen? Even kijken op een exchange? 8)
Je geeft niet op hoeveel bitcoins je hebt, je geeft op wat de waarde is (in euro's) van je totale vermogen. Daar vallen ook dingen als aandelen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:05:
[...]

Je geeft niet op hoeveel bitcoins je hebt, je geeft op wat de waarde is (in euro's) van je totale vermogen. Daar vallen ook dingen als aandelen onder.
Dus je geeft je muziekinstallatie, tv, auto etc ook op? :)
.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:02:
[...]
In feite ook niet wat je in je aan cash in je matras stopt, maar dat betekent nog niet dat je het niet op hoeft te geven. Belastingontduiking is gewoon strafbaar.

[...]

Oh please :Z. Als je denkt dat belastingen onnodig zijn ben je gewoon ronduit naïef. Je winst is overigens niet direct belastbaar, net zoals bij winst uit aandelen. Er wordt gewoon een fictief rendement belast dmv vermogenrendementsheffing. Je kan het niet eens zijn met de belastingregels maar dat is hier off topic en staat ook compleet los van het al dan niet hebben van bitcoins.
OK laten we er maar over ophouden. Bepaal jij zelf of je ze opgeef, dan doe ik dat ook. :)

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 23-11-2013 23:08 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik probeer ook niet te vertellen wat men moet doen, ik leg gewoon uit hoe de regels in elkaar zitten :). Hoe je dat invult moeten je idd zelf weten, maar ga niet net doen alsof de regels niet gelden alleen maar omdat het niet te controleren is of omdat er een technisch verhaal achter zit, want zo werkt het nou eenmaal niet :)
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:07:
[...]

Dus je geeft je muziekinstallatie, tv, auto etc ook op? :)
Nee, en dat hoeft ook niet. Hier heeft iemand anders al iets over gezegd in de draad vandaag, iets over of je het puur als waardeinvestering bezit of ook als gebruiksvoorwerp. Ik stel voor dat je de regeltjes gewoon eens doorleest als je je belastingaangifte invult volgend jaar.

Vermogenrendementsheffing geldt overigens sowieso pas vanaf 21k (42k bij financieel partnerschap), dus wellicht dat het voor jou en vele anderen hier sowieso niet van toepassing is.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bitonic via Ideal;
Your iDEAL-payment has not been setup because of a temporary technical error at the bank
ABNAMRO???

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Probeer het eens met kleinere bedragen. Maar kans is dat de ABN ook mee doet aan bitcoin-pesten :(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doe ik iets verkeerd op Kraken.com

Nadat ik deze week geld had gestort via SEPA (stond er heel snel op) wilde ik LTC kopen.
Ik plaats een order (type: simpel), geef aan hoeveel LTC ik wil hebben (dicht tegen mijn max EUR budget).
Vervolgens kies ik voor 'Market price' en na het klikken klik ik meteen op de grote groene knop.

Het vreemde is dat mijn order direct gecancelled wordt wegens 'Insufficient funds' (wat niet klopt) maar enkele minuten later staat op het tabblad 'overview', onder het kopje balances wel het gewenste bedrag aan LTC en dat mijn EUR zijn afgeschreven. Heeft de transactie toch plaatsgevonden :?

De twee transacties die ik daarna deed gingen precies hetzelfde.

(Op Kraken zelf en internet geen info gevonden)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:14:
Probeer het eens met kleinere bedragen. Maar kans is dat de ABN ook mee doet aan bitcoin-pesten :(
Eerder vanavond via bitconity -> ABN AMRO geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:42:
[...]

Net een beetje zitten rekenen, en ik kan me nu een stuk beter voorstellen hoe groot die key-space is... Als je elke 2 seconden 100.000 random keys genereert, heb je volgens mijn (simpele) berekening maar liefst 50,246,171,000,000,000 computers nodig om álle mogelijke keys te berekenen in één jaar. En dat is dan nog zonder extra tijd voor random keys die toevallig dubbel gegenereert zijn. :+

/edit: moar cijfertjes :9~

Er van uit gaand dat een computer die zo'n berekening kan maken $500 kost, zou dat in totaal $25,123,086,000,000,000,000 kosten. Dat is 1,395,726 keer zoveel als de Amerikaanse staatsschuld :P

Zouden al die computers die er nodig zijn evenveel kosten als de huidige totale Amerikaanse staatsschuld, dan zou elke computer maximaal $0,000358 mogen kosten :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Bobmeister op 23-11-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik zie mensen hier vaker over Megacoin spreken. Wat zijn de redenen om deze coin als interessant te zien, behalve omdat deze een stijgende waarde lijkt te tonen.

Interessant artikeltje: http://cryptolife.net/in-depth-altcoin-analysis-megacoin/
Als wat hier staat klopt, dan is er slechts een erg kleine groep die heel veel baat heeft bij de waarde toename. De alleged 1miljoen die satoshi zou kunnen hebben valt dan nog mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:18:
Volgens mij doe ik iets verkeerd op Kraken.com

Nadat ik deze week geld had gestort via SEPA (stond er heel snel op) wilde ik LTC kopen.
Ik plaats een order (type: simpel), geef aan hoeveel LTC ik wil hebben (dicht tegen mijn max EUR budget).
Vervolgens kies ik voor 'Market price' en na het klikken klik ik meteen op de grote groene knop.

Het vreemde is dat mijn order direct gecancelled wordt wegens 'Insufficient funds' (wat niet klopt) maar enkele minuten later staat op het tabblad 'overview', onder het kopje balances wel het gewenste bedrag aan LTC en dat mijn EUR zijn afgeschreven. Heeft de transactie toch plaatsgevonden :?

De twee transacties die ik daarna deed gingen precies hetzelfde.

(Op Kraken zelf en internet geen info gevonden)
Market price is de actuele koers en die schommelt, dus kan best zijn dat je er dan net overheen gaat. Probeer eens limit of stel in dat je voor €x wil, dan rekent het systeem uit hoeveel LTC je daarvoor krijgt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:26:
[...]

Market price is de actuele koers en die schommelt, dus kan best zijn dat je er dan net overheen gaat. Probeer eens limit of stel in dat je voor €x wil....
Bedankt! Ik ga het proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
BDmartijn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:24:
Ik zie mensen hier vaker over Megacoin spreken. Wat zijn de redenen om deze coin als interessant te zien, behalve omdat deze een stijgende waarde lijkt te tonen.

Interessant artikeltje: http://cryptolife.net/in-depth-altcoin-analysis-megacoin/
Als wat hier staat klopt, dan is er slechts een erg kleine groep die heel veel baat heeft bij de waarde toename. De alleged 1miljoen die satoshi zou kunnen hebben valt dan nog mee
Ik denk dat vooral Kim Dotcom erg gebaat is bij een koersexplosie van Megacoin :+

geen idee of hij achter Megacoin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
G-PHREAK schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:35:
[...]

Ik denk dat vooral Kim Dotcom erg gebaat is bij een koersexplosie van Megacoin :+

geen idee of hij achter Megacoin zit?
Het is wellicht niet heel toevallig dat hij ook de site Me.ga wilde opzetten ipv megaupload.
Goed, ik zie zelf wel een long term potential voor deze crypto currencies, hopelijk overleeft de Bitcoin het, maar ongetwijfeld dat er nu ook een grote groep minder gezonde coins tussen zitten dus om zomaar van de ene op de ander te springen lijkt een groot risico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
BDmartijn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:39:
[...]

Het is wellicht niet heel toevallig dat hij ook de site Me.ga wilde opzetten ipv megaupload.
Goed, ik zie zelf wel een long term potential voor deze crypto currencies, hopelijk overleeft de Bitcoin het, maar ongetwijfeld dat er nu ook een grote groep minder gezonde coins tussen zitten dus om zomaar van de ene op de ander te springen lijkt een groot risico..
En de site van zijn toko is mega.co.nz, en de site van Megacoin is megacoin.co.nz met een vergelijkbaar logo.. dan is het wel duidelijk volgens mij :)
Gezien zijn verleden weet ik niet of hij goede bedoelingen heeft met zijn megacoins en zal het waarschijnlijk vooral om zijn eigen portemonnee gaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk op 23-11-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als ik die blogpost hierboven kan geloven blijf ik er ver vandaan :p

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Nog een feelgood filmpje voor de fans.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=G314jRumV_8]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoudeAardbei schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:32:

- BTC koersen
- LTC koersen
- Elke 5 seconden update

erg handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik krijg het een beetje van Kraken! Ik wil nu eindelijk wel eens wat kunnen omzetten naar EUR. Bijvoorbeeld gisteravond.... en nog steeds niet gevalideerd. Je zou er bijna voor overstappen naar een andere site....

Zo had ik nu bijvoorbeeld toch een beetje winst kunnen creëren met de huidige koers. Heel vervelend hoor. Ik geef ze nog 1 dag, anders klaag ik ze aan. Even m'n rechtsbijstand raadplegen.... :+

En over die megacoin: ach, veel geld stop ik er niet in hoor, maar er is ongetwijfeld wel winst te behalen. Kim zorgt er wel voor dat de coin veel waarde krijgt :) Het is wel één van de professioneler opgezette coins.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennahz op 24-11-2013 09:28 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

En weer gezellige verhalen op nu.nl

http://www.nu.nl/tech/363...bitcoin-en-silk-road.html

vv "mogelijk verband" en " suggereren" zijn natuurlijk moeilijke woorden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door letatcest op 24-11-2013 10:57 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Je bent me net voor.

Wel weer redelijk speculatief. Er wordt in het stukje zelfs genoemd dat een en ander gebaseerd is op aannamens en niet op concrete bewijzen.

Uiteraard neemt iedereen die het stukje leest het wel weer voor compleet waar aan.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dennahz schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:14:
En over die megacoin: ach, veel geld stop ik er niet in hoor, maar er is ongetwijfeld wel winst te behalen. Kim zorgt er wel voor dat de coin veel waarde krijgt :) Het is wel één van de professioneler opgezette coins.
Uhm, heb jij die blog ook gelezen? Professioneel opgezette scam zal je bedoelen :+

Wat ik ervan begrijp is het een litecoin clone zonder eigen innovaties is. De bulk van de coins is de eerste 48u gemined door 1-3 personen en dat zijn de enige mensen die er rijk van gaan worden. Ook het feit dat 50% van de coins al in de eerste 5 maanden gemined worden is geen goed teken, tenzij je er vroeg bij was en er daarna snel uitstapt.

De altcoin markt vind ik maar een tricky business. Er zijn er zoveel en slechts een paar die een fatsoenlijke opzet hebben. Leuk misschien voor high-risk speculatie, maar er zullen daar meer verliezers dan winners zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Dennahz schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:14:
Ik krijg het een beetje van Kraken! Ik wil nu eindelijk wel eens wat kunnen omzetten naar EUR. Bijvoorbeeld gisteravond.... en nog steeds niet gevalideerd. Je zou er bijna voor overstappen naar een andere site....

Zo had ik nu bijvoorbeeld toch een beetje winst kunnen creëren met de huidige koers. Heel vervelend hoor. Ik geef ze nog 1 dag, anders klaag ik ze aan. Even m'n rechtsbijstand raadplegen.... :+
Heb je ze al gemaild? Tier 1 en 2 zou bijna instant moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:00:
[...]
De altcoin markt vind ik maar een tricky business. Er zijn er zoveel en slechts een paar die een fatsoenlijke opzet hebben. Leuk misschien voor high-risk speculatie, maar er zullen daar meer verliezers dan winners zijn.
Eens. En potentieel geven ze de Bitcoin ook nog een slechte naam. Volgens mij is er ook niets te verdienen met altcoins tov Bitcoins. Je ziet bijv de koers van de LTC heel aardig die van de XBT volgen. Sure misschien staat de LTC over een jaar wel op 10x de koers van nu. Maar dan zal dat bij XBT waarschijnlijk ook het geval zijn. Je kunt dus beter je geld in XBT steken, want die heeft tenminste nog het beste toekomstperspectief. Voor ondernemers is er geen enkele reden om een altcoin als betaalmiddel te gaan accepteren. De altcoins liften alleen (waarschijnlijk tijdelijk) mee op het succes van de Bitcoin.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bitcoin is tot nu toe ook de enige met real world toepassingen. Pas zodra je met een coin ook daadwerkelijk iets kan kopen krijgt het pas echt waarde. Ik zie uiteindelijk max 3-5 coins dat stadium halen, maar veel altcoins halen het einde van volgend jaar waarschijnlijk niet eens.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:50:
Bitcoin is tot nu toe ook de enige met real world toepassingen. Pas zodra je met een coin ook daadwerkelijk iets kan kopen krijgt het pas echt waarde. Ik zie uiteindelijk max 3-5 coins dat stadium halen, maar veel altcoins halen het einde van volgend jaar waarschijnlijk niet eens.
Verwacht alleen dat Litecoin en Bitcoin, en heeeel misschien megacoin het gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
rickiii schreef op zondag 24 november 2013 @ 07:57:
Nog een feelgood filmpje voor de fans.

[video]
Te gek filmpje! Het voelt wel bijzonder om onderdeel te zijn van deze revolutie. Ik denk ook serieus dat het de wereld gaat veranderen. Bitcoin is niet meer te stoppen.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
Ik heb ook gelezen dat al deze andere altcoins eigenlijk slechts derivatives zijn van de bitcoin. Dus dan zou ik haast gaan denken, als geen bitcoin, dan valt de rest ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BDmartijn schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:01:
Ik heb ook gelezen dat al deze andere altcoins eigenlijk slechts derivatives zijn van de bitcoin. Dus dan zou ik haast gaan denken, als geen bitcoin, dan valt de rest ook?
Bitcoin is de eerste SHA-256 coin, litecoin de eerste Scrypt coin. Eigenlijk alle andere coins, zijn daarvan afgeleid. Sommige coins hebben daadwerkelijk verbeteringen ingebouwd, anderen zijn niet meer dan goedkope kopieën die vooral in het voordeel werken voor de mensen die er vroeg bij waren.

Dus ja en nee. Als bitcoin morgen omvalt verwacht ik dat het vertrouwen in de rest ook onherstelbaar beschadigd wordt.

Maar aan de andere kant zag ik op een video (die ik hier eerder postte) iemand ook zeggen dat je het concept van bitcoin ook veel meer als protocol kan zien waar services bovenop gebouwd kunnen worden (denk eerste implementatie van mail vs tegenwoordig, denk begin http vs wat we nu allemaal doen met het web).

Dus ik denk dat crypto currency in zijn algemeenheid een toekomst heeft. Welke gaat winnen kan niemand voorspellen, maar bitcoin en litecoin zijn grote kanshebbers er op langere termijn er nog steeds te zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

KoudeAardbei schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:51:
[...]

Verwacht alleen dat Litecoin en Bitcoin, en heeeel misschien megacoin het gaan halen..
Megacoin.. alleen de naam al. Lijkt een munt uit een hele slechte sci-fi B-film. Dit zal nooit uitgroeien tot een serieus wereldwijd betaalmiddel. Voornamelijk omdat het omgeven is door negatieve geruchten en geen enkel voordeel biedt boven Litecoin.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:13:
[...]
Maar aan de andere kant zag ik op een video (die ik hier eerder postte) iemand ook zeggen dat je het concept van bitcoin ook veel meer als protocol kan zien waar services bovenop gebouwd kunnen worden (denk eerste implementatie van mail vs tegenwoordig, denk begin http vs wat we nu allemaal doen met het web).
Ik blijf dat een raar verhaal vinden. Er zit nu $800 x 12.000.000 in Bitcoin. Zoveel geld voor alleen een protocol? Of moet de boel eerst in elkaar donderen voordat het 'alleen' een protocol wordt? Het is een aardige theorie, maar niet meer dan dat in mijn optiek.

Ik hoop trouwens dat die panic sells en winstnemingen wat minder worden naar de toekomst toe, zodat de groei nog sneller kan plaatsvinden. Je mag toch verwachten dat men op een gegeven moment ziet dat de Bitcoin steeds weer snel herstelt van die dips. Dan is een panic sell toch het domste wat je kunt doen...
Zelfde geldt eigenlijk voor winstnemingen. De beroemde Noor heeft een appartement voor 100.000 euro gekocht van z'n bitcoins, een paar maanden geleden. Had hij gewacht tot nu, dan had het een villa van 500.000 kunnen zijn. Laat dat een les zijn >:)

[ Voor 28% gewijzigd door FaceDown op 24-11-2013 12:18 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
FaceDown schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:15:
[...]

Ik blijf dat een raar verhaal vinden. Er zit nu $800 x 12.000.000 in Bitcoin. Zoveel geld voor alleen een protocol? Of moet de boel eerst in elkaar donderen voordat het 'alleen' een protocol wordt? Het is een aardige theorie, maar niet meer dan dat in mijn optiek.
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Om het een "internet of money" te laten zijn, moet er juist veel waarde in zitten. Ik zie het als de toekomst voor een soort universeel onderliggend betaalsysteem. Het zou de wereldwijde handel compleet universeel kunnen maken zónder dat mensen lokaal per sé er mee hoeven te betalen. Als er aanbieders komen die snel en direct kunnen wisselen kun je bijvoorbeeld handel met china drijven in euro's, en ontvangen zij van jou Yuan. Zonder dat je het door hebt. EUR -> XBT - CNY. Direct en zonder dure banken die er tussen zitten. Dat is zeker wel de toekomst. Maar dan moet de XBT wel waarde hebben, en dat krijgt het dan natuurlijk vanzelf.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:13:
[...]

Bitcoin is de eerste SHA-256 coin, litecoin de eerste Scrypt coin. Eigenlijk alle andere coins, zijn daarvan afgeleid. Sommige coins hebben daadwerkelijk verbeteringen ingebouwd, anderen zijn niet meer dan goedkope kopieën die vooral in het voordeel werken voor de mensen die er vroeg bij waren.

Dus ja en nee. Als bitcoin morgen omvalt verwacht ik dat het vertrouwen in de rest ook onherstelbaar beschadigd wordt.

Dus ik denk dat crypto currency in zijn algemeenheid een toekomst heeft. Welke gaat winnen kan niemand voorspellen, maar bitcoin en litecoin zijn grote kanshebbers er op langere termijn er nog steeds te zijn.
Sowieso zijn het allen afgeleiden van het Bitcoin concept. Maar zo bedoelde ik het niet. Maar juist in de vorm van een financiele derivative. Bijvoorbeeld papieren die hun waarde ontlenen aan bijv graanhandel. Zo ook voor de altcoins.
Als er geen graan is, dan zijn deze papieren derivatives van graan niets waard. Als de bitcoin geen waarde meer heeft dan zou een derivative altcoin ook geen waarde meer kunnen hebben.
Ik heb me er verder niet voldoende in verdiept, maar als dit zo werkt, dan lijkt het mij te volgen dat de altcions slechts waarde hebben zolang de bitcoin er is.
Ik ken zelf ook niet echt plaatsen waar andere coins bruikbaar zijn, slechts op exchanges. Zelfs de litecoin zie ik nergens direct toepasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mooi stukje op FastMovingTargets door Erwin Blom: http://fastmovingtargets....grijpelijk-en-onbegrensd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

FaceDown schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:15:
[...]

Wat er nu gebeurt is ook enorm complex. Destijds had niemand kunnen voorspellen dat kranten en tijdschriften het ooit lastig zouden krijgen, of de platenindustrie. Nu consumeert iedereen digitaal, alleen door de uitvinding van het web.

Het is wachten op slimme mensen die toepassingen voor crypto currencies bedenken. Betalen met XBT als "protocol" naar mensen over de hele wereld zonder tussenkomst van traditionele banken zou een hele mooie zijn (24/7 instant betalingen tegen lage fees)

Probeer je eens voor te stellen wat er gebeurt als traditionele banken geen bestaansrecht meer hebben en fiat waardeloos wordt. Dat zou betekenen dat iedereen die geen bitcoins heeft ineens niks meer kan en slechts de mensen die vroeg instappen de hele markt gaan beheersen. Dat zie ik de banken niet toelaten. Dus bitcoin als complete vervanging van fiat zie ik nooit gebeuren. Maar om het betrouwbaar te maken en waarde te geven moet er nu wel veel fiat ingepompt worden. Anders accepteert niemand het als ruilmiddel, kan je net zo goed weer met schelpen en knopen gaan ruilen :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zag ik net ook langskomen idd. Dat laatste filmpje had ik nog niet gezien. Zeer interessant:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VDO7TDMlxsY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Die man zegt denk ik beter wat ik ook probeerde te zeggen :P

De techniek achter bitcoin is wat straks nieuwe dingen mogelijkheden gaat geven, niet de bitcoin op zich als valuta.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ethirty schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:33:
Probeer je eens voor te stellen wat er gebeurt als traditionele banken geen bestaansrecht meer hebben en fiat waardeloos wordt.
Fiat kan niet waardeloos worden; dat is het hele idee van fiat-geld. Als ik een schuld bij jou heb en aan kom zetten met euro's dan moet je die aannemen -- of niet, maar dan is het niet mijn probleem meer. Als ik met bitcoins aan kom kan je zeggen wissel die eerst maar om; dat spul hoef ik niet.
Dat zou betekenen dat iedereen die geen bitcoins heeft ineens niks meer kan en slechts de mensen die vroeg instappen de hele markt gaan beheersen. Dat zie ik de banken niet toelaten.
Niet alleen de banken niet: de staat niet. Dat is het hele idee achter fiat-geld.

Verder kan het natuurlijk wel groot worden, en wat niet is kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoijar schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:51:
[...]

Fiat kan niet waardeloos worden; dat is het hele idee van fiat-geld. Als ik een schuld bij jou heb en aan kom zetten met euro's dan moet je die aannemen -- of niet, maar dan is het niet mijn probleem meer. Als ik met bitcoins aan kom kan je zeggen wissel die eerst maar om; dat spul hoef ik niet.
Hyperinflatie? Biljetten van 50M DM voor een brood? Het gaat allemaal om vertrouwen in de waarde van een munt eenheid, toch?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat doet iedereen toch moeilijk over het betalen met een bitcoin en dat dat de toekomst bepaalt van de munt? Wat een onzin xD. Zelfs al zouden bedrijven het accepteren, de koers (en de handelaren op de markt) zijn dusdanig instabiel dat het voor geen enkele ondernemer goed zou zijn om met de bitcoin te betalen of andere cryptocoin.

Als je nu een tv koopt voor 500 euro bij de mediamarkt en je betaalt met bitcoin. Met de huidige koers betaal je dan 0.85 bitcoin. Prina,de mediamarkt heeft 0.85 bitcoin maar als de markt zo weer een hikje heeft en zakt naar 500 euro per bitcoin heeft de mediamarkt omgerekend nog maar 425 euro. Dus zonder iets te doen, hebben ze 75 euro verlies geleden! En op de bitcoin markt is zo'n wisseling niet heel ongebruikelijk.

Waar het echter wel voor gebruikt kan worden is voor mensen die in aandelen willen handelen. De bitcoin is ook gewoon een aandeel. 1 bitcoin is 1 aandeel. Je kunt nu aandelen kopen (bitcoin kopen of minen) en als de koers hoog staat besluiten uit te laten betalen. En of dat nou met bitcoin of litecoin of megacoin is maakt in principe niet uit. Het vertrouwen dat je in het aandeel hebt, dat maakt uit.

Megacoin heeft een bepaald verhaal wat hem onbetrouwbaar maakt, ik ga er in ieder geval niet in investeren als 50% van de munten nu al zijn uitgegeven. Litecoin daarintegen beweegt mee met bitcoin. Mensen die nu de bitcoin te duur vinden om in te stappen en een alternatief zoeken zullen (denk ik) snel bij litecoin uit komen. Plus, als bitcoin gekraakt of onbetrouwbaar wordt is litecoin de eerste alternatief. Mogen jullie raden wat die koers gaat doen als bitcoin weg valt ;).

Het idee dat je snel kunt omwisselen van bepaalde valuta zie ik wel voor me. Maar, doen we dat niet al bij wisselkantoren? Waarom nog een tussenstap maken met een andere "valuta"? Als je een bitcoin-wisselkantoor krijgt gaan de fees ook enorm omhoog. En wederom, ik denk dat de koers teveel wisselt om voor een bedrijf rendabel te zijn. Voor jullie beeld: Als alle KLM vliegtuigen 1 week aan de grond zitten zijn zij failliet. Als zij hun volledige vermogen in bitcoin steken en de koers dondert onderuit zij zij ook gelijk failliet. Wie zou in zoiets investeren? :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:19

Bob

w4rguy schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:09:
Wat doet iedereen toch moeilijk over het betalen met een bitcoin en dat dat de toekomst bepaalt van de munt? Wat een onzin xD. Zelfs al zouden bedrijven het accepteren, de koers (en de handelaren op de markt) zijn dusdanig instabiel dat het voor geen enkele ondernemer goed zou zijn om met de bitcoin te betalen of andere cryptocoin.

Als je nu een tv koopt voor 500 euro bij de mediamarkt en je betaalt met bitcoin. Met de huidige koers betaal je dan 0.85 bitcoin. Prina,de mediamarkt heeft 0.85 bitcoin maar als de markt zo weer een hikje heeft en zakt naar 500 euro per bitcoin heeft de mediamarkt omgerekend nog maar 425 euro. Dus zonder iets te doen, hebben ze 75 euro verlies geleden! En op de bitcoin markt is zo'n wisseling niet heel ongebruikelijk.

Waar het echter wel voor gebruikt kan worden is voor mensen die in aandelen willen handelen. De bitcoin is ook gewoon een aandeel. 1 bitcoin is 1 aandeel. Je kunt nu aandelen kopen (bitcoin kopen of minen) en als de koers hoog staat besluiten uit te laten betalen. En of dat nou met bitcoin of litecoin of megacoin is maakt in principe niet uit. Het vertrouwen dat je in het aandeel hebt, dat maakt uit.

Megacoin heeft een bepaald verhaal wat hem onbetrouwbaar maakt, ik ga er in ieder geval niet in investeren als 50% van de munten nu al zijn uitgegeven. Litecoin daarintegen beweegt mee met bitcoin. Mensen die nu de bitcoin te duur vinden om in te stappen en een alternatief zoeken zullen (denk ik) snel bij litecoin uit komen. Plus, als bitcoin gekraakt of onbetrouwbaar wordt is litecoin de eerste alternatief. Mogen jullie raden wat die koers gaat doen als bitcoin weg valt ;).

Het idee dat je snel kunt omwisselen van bepaalde valuta zie ik wel voor me. Maar, doen we dat niet al bij wisselkantoren? Waarom nog een tussenstap maken met een andere "valuta"? Als je een bitcoin-wisselkantoor krijgt gaan de fees ook enorm omhoog. En wederom, ik denk dat de koers teveel wisselt om voor een bedrijf rendabel te zijn. Voor jullie beeld: Als alle KLM vliegtuigen 1 week aan de grond zitten zijn zij failliet. Als zij hun volledige vermogen in bitcoin steken en de koers dondert onderuit zij zij ook gelijk failliet. Wie zou in zoiets investeren? :P
Nooit over bitpay gehoord?
Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.