Wat doet iedereen toch moeilijk over het betalen met een bitcoin en dat dat de toekomst bepaalt van de munt? Wat een onzin xD. Zelfs al zouden bedrijven het accepteren, de koers (en de handelaren op de markt) zijn dusdanig instabiel dat het voor geen enkele ondernemer goed zou zijn om met de bitcoin te betalen of andere cryptocoin.
Als je nu een tv koopt voor 500 euro bij de mediamarkt en je betaalt met bitcoin. Met de huidige koers betaal je dan 0.85 bitcoin. Prina,de mediamarkt heeft 0.85 bitcoin maar als de markt zo weer een hikje heeft en zakt naar 500 euro per bitcoin heeft de mediamarkt omgerekend nog maar 425 euro. Dus zonder iets te doen, hebben ze 75 euro verlies geleden! En op de bitcoin markt is zo'n wisseling niet heel ongebruikelijk.
Waar het echter wel voor gebruikt kan worden is voor mensen die in aandelen willen handelen. De bitcoin is ook gewoon een aandeel. 1 bitcoin is 1 aandeel. Je kunt nu aandelen kopen (bitcoin kopen of minen) en als de koers hoog staat besluiten uit te laten betalen. En of dat nou met bitcoin of litecoin of megacoin is maakt in principe niet uit. Het vertrouwen dat je in het aandeel hebt, dat maakt uit.
Megacoin heeft een bepaald verhaal wat hem onbetrouwbaar maakt, ik ga er in ieder geval niet in investeren als 50% van de munten nu al zijn uitgegeven. Litecoin daarintegen beweegt mee met bitcoin. Mensen die nu de bitcoin te duur vinden om in te stappen en een alternatief zoeken zullen (denk ik) snel bij litecoin uit komen. Plus, als bitcoin gekraakt of onbetrouwbaar wordt is litecoin de eerste alternatief. Mogen jullie raden wat die koers gaat doen als bitcoin weg valt

.
Het idee dat je snel kunt omwisselen van bepaalde valuta zie ik wel voor me. Maar, doen we dat niet al bij wisselkantoren? Waarom nog een tussenstap maken met een andere "valuta"? Als je een bitcoin-wisselkantoor krijgt gaan de fees ook enorm omhoog. En wederom, ik denk dat de koers teveel wisselt om voor een bedrijf rendabel te zijn. Voor jullie beeld: Als alle KLM vliegtuigen 1 week aan de grond zitten zijn zij failliet. Als zij hun volledige vermogen in bitcoin steken en de koers dondert onderuit zij zij ook gelijk failliet. Wie zou in zoiets investeren?