Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Daar ga je toch niet mee akkoord? neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom niet? 1 BTC voor 200 euro lijkt me een prima deal. Die 2600 euro ga je nooit krijgen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Ik wil jou baas zijn als jij je zo makkelijk aan de kant laat zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Inderdaad, heeft heel weinig zin om te gaan zeiken over die 2600 EUR, gaan ze nooit geven :P

Toch leuk, 400 euro verdiend zonder iets te hoeven doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

G-PHREAK schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:22:
Waarom niet? 1 BTC voor 200 euro lijkt me een prima deal. Die 2600 euro ga je nooit krijgen van ze.
Zeg dat je je rechtsbijstandverzekering in gaat schakelen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
verzenden schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:14:
Hoe meer ik leer over het Bitcoin systeem hoe meer ik er van overtuigd raak dat het wel eens volmaakt zou kunnen zijn.
Niks is volmaakt. Er zijn overigens nog flink wat issues met Bitcoin waardoor het niet duidelijk is hoe schaalbaar het is. Het netwerk kan slechts 7 transacties per seconde aan!!! En anoniem is het ook niet, dus overheden kunnen alle transacties van niet-goedgekeurde adressen illegaal maken. Hoe gaan miners geld verdienen als de fees op een gegeven moment niet genoeg blijken te zijn? Wordt Bitcoin alleen iets voor rijke mensen? Gaat de volgende revolutie een boycot van Bitcoin worden en stapt iedereen massaal over op OccupyCoin om de waarde van de rijken te verminderen? Er is nog veel onduidelijk over de toekomst van Bitcoin en als men wil dat het een succes blijft, moet er hard gewerkt worden om zulke scenarios te voorkomen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Over kraken en de soms snelle en soms langzame aanmelding (ik wacht al 4 dagen op tier 2 en 3). Ik had een mailtje naar support gestuurd, dit is het antwoord:
You asked us about how long it would take to verify your account. Verification times can vary a lot from person to person. Right now Verification can take up to 3 business days regardless of tier. We are currently experiencing a very heavy volume of new accounts and we are working diligently to verify everyone as quickly as possible. We greatly appreciate your patience. There may not be any problem with your application, but it probably requires manual review. If we need anything further from you, we will contact you as soon as we've had a chance to look over your application.

You can check your Verification status under Account >Get Verified. Here's what the different kinds of status mean:

Verified – you’ve passed the verification process at the given tier You can now fund your account account and trade within the limits of that tier.

Processing – if your application has been "Processing" at a given tier for a while, this means it requires manual review. In most cases, manually reviewed applications are passed without needing further input from users. Our automated systems are pretty smart, but sometimes an application requires manual review by a human.

Pre-Verified – If you are "Pre-Verified" for a tier, this means that you've successfully completed the verification process for this tier, so there's nothing more for you to do. But we aren't ready yet to offer this level of service in your area. Your "area" means your country of residence, or, for US residents, your state of residence. In most cases, we can't offer this level of service in your area because we are still in the process of completing the legal requirements for operation in your area. When you first create your Kraken account, we send you an email with the subject "Account for Kraken confirmed" that explains what services we can currently offer in your area - you may want to refer to this email for further information. We allow users to get pre-verified so they are ready to go as soon as we are, and will send an email notification at that time. We're sorry for the inconvenience. We are working as hard as we can to complete the legal requirements as soon as possible, but unfortunately it's a slow and unpredictable bureaucratic process. For residents of most US states, it will probably be at least 2-3 months before we are ready to offer deposits and trading in USD or any other national currency (tier 2 and higher).
Oftewel, soms is het simpel en automatisch, soms is het minder simpel en is het handmatig. Helaas val ik dus in de 2e kategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 17:21

BLACKfm

o_O

Hallo,

Ik ben gisteren in de bitcoin wereld gestapt en heb bij bitonic .11 bitcoins gekocht (deed eerst .01, en toen dat lukte ook nog .1). Nu draai ik eindelijk winst en wil ik de boel weer terugsturen c.q. uitbetaald krijgen.

Ik heb multibit als wallet en wil dus mijn .11 bitcoins verzilveren. Ik moet echter rekening houden met een minersfee. Dus ik stuur dan maar 0,10999 op. Ik krijg echter steeds de melding van Multibit dat dat mijn saldo niet toereikend is.

Wat doe ik verkeerd?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Technische vraag:

Weet iemand hoe je de OP_CHECKSIG functie handmatig kan laten uitvoeren? Ik heb het geprobeerd te scripten in C++ en Python, maar ik kom niet op het goede uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Je probeert uit te stappen 😜

sorry kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Tja, op .11 bitcoins zal ik geen rijk man worden. Ik ben me gewoon aan het oriënteren en even aan het experimenteren hoe het werkt...

Als ik ze kan kopen en weer kan verkopen dan is het balletje rond, maar die laatste stap gaat dus niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

BLACKfm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:06:
Tja, op .11 bitcoins zal ik geen rijk man worden. Ik ben me gewoon aan het oriënteren en even aan het experimenteren hoe het werkt...

Als ik ze kan kopen en weer kan verkopen dan is het balletje rond, maar die laatste stap gaat dus niet goed :(
Volgens mij moet je gewoon alles wat je hebt naar Bitonic sturen. Multibit stelt zelf de fee in.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
mijn gedachte ook ja, volgensmij zit bij 0,10999 de fee er nog niet correct in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Maar als ik alles stuur verwacht de ontvangende partij 0.11 bitcoins, maar wordt er daadwerkelijk 0.10999 verstuurd. Dan gaat het toch fout?

Hoe dan ook, als ik 0.11 of 0.10999 stuur, het wordt niet geaccepteerd. Ik probeer wel een lager bedrag..

Edit: Zucht, werkt bitonic weer niet :S...

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 23-11-2013 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
kun je nergens instellen dat hij de fees automatisch inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
rickiii schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:35:
[...]

Niks is volmaakt. Er zijn overigens nog flink wat issues met Bitcoin waardoor het niet duidelijk is hoe schaalbaar het is. Het netwerk kan slechts 7 transacties per seconde aan!!! En anoniem is het ook niet, dus overheden kunnen alle transacties van niet-goedgekeurde adressen illegaal maken. Hoe gaan miners geld verdienen als de fees op een gegeven moment niet genoeg blijken te zijn? Wordt Bitcoin alleen iets voor rijke mensen? Gaat de volgende revolutie een boycot van Bitcoin worden en stapt iedereen massaal over op OccupyCoin om de waarde van de rijken te verminderen? Er is nog veel onduidelijk over de toekomst van Bitcoin en als men wil dat het een succes blijft, moet er hard gewerkt worden om zulke scenarios te voorkomen.
Ik deel je mening maar vermoed dat je desondanks >100 BTC bezit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

gijsvogel schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:13:
Multibit heeft daar geen instelling voor, als ik dat zo lees zit dat hard in het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
gijsvogel schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:13:
Dat is nu juist het probleem, volgens mij doet multibit een automatische fee van 0,0001 bitcoin. Als je 0,1099 probeert te versturen zullen de bitjes wel gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

BLACKfm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:11:
Maar als ik alles stuur verwacht de ontvangende partij 0.11 bitcoins, maar wordt er daadwerkelijk 0.10999 verstuurd. Dan gaat het toch fout?

Hoe dan ook, als ik 0.11 of 0.10999 stuur, het wordt niet geaccepteerd. Ik probeer wel een lager bedrag..

Magicw00b schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:18:
[...]

Dat is nu juist het probleem, volgens mij doet multibit een automatische fee van 0,0001 bitcoin. Als je 0,1099 probeert te versturen zullen de bitjes wel gaan vliegen.
Zie daar het verschil

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
NEWSNIGHT: Bitcoin -- the future, or a bubble waiting to burst?: http://youtu.be/VvIaD8LryZ0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
iemand ervaring met StrongCoin als onlinewallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Laatst online: 09-09 19:44
Haha wat een persoon...

http://link.marktplaats.nl/746804661
BITCOIN HEEFT DE 1000 DOLLAR AANGETIKT EN DIT IS PAS HET BEGIN!!
:+ :+ :+ :+

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Over een paar jaar denken we, 'hadden we die maar gekocht'... ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:26:
[...]

Zeg dat je je rechtsbijstandverzekering in gaat schakelen.
Grapjas, een rechter maakt hier gehakt van. 2600 is een prijs waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat hij niet klopt, het ontbinden van de verkoop is dan een normale oplossing.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:10:
[...]

Grapjas, een rechter maakt hier gehakt van. 2600 is een prijs waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat hij niet klopt, het ontbinden van de verkoop is dan een normale oplossing.
Wat is 'redelijk' voor een Bitcoin? Wat is 'redelijk' op een financiële markt? Zo simpel als jij zegt ligt het niet. En zal de site de moeite doen om zich voor een rechter te verantwoorden, of nemen ze hun verlies en zorgen ze dat ze hun zaakjes beter voor mekaar hebben in de toekomst? Dat laatste lijkt me een stuk slimmer, gezien de business waar ze in zitten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het voor mijn geld, gestort op BTC-E (gisteravond), daar verwerkt wordt?

OF heeft iemand alternatieven om snel aan BTC / LTC te komen? Bitonic heeft nl. totaal geen voorraad meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:25:
Hoe lang duurt het voor mijn geld, gestort op BTC-E (gisteravond), daar verwerkt wordt?
Dat zal waarschijnlijk pas na het weekend zijn, want banken werken niet in het weekend.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:29:
[...]

Dat zal waarschijnlijk pas na het weekend zijn, want banken werken niet in het weekend.
En er zijn niet toevallig ideal / creditcardmogelijkheden bij BTC-E, die het bedrag 'instantly' op je rekening doen verschijnen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Die koers gaat weer lekker extreem omhoog zo, mijn 75 euro van gisteren is nu al 87 euro waard. :+ Spelletje was leuker geweest als ik enkele duizenden euro's had liggen om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
floesh schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:15:
[...]
Ik deel je mening maar vermoed dat je desondanks >100 BTC bezit ;-)
Bitcoins kun je niet bezitten. Ze zijn niet geregistreerd op naam en ze hebben geen fysieke vorm dus zijn niet locatie gebonden. Je kunt alleen de informatie hebben om ze te beheersen. De private keys... en zolang die niet geregistreerd staan of algemeen beschouwd worden als jouw eigendom, is er weinig dat je kunt doen om er aanspraak op te maken, totdat je ze gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 23-11-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
superpolm schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:21:
wat gebeurt er met je coins als de wallet niet kan syncen met netwerk? gaan weer terug naar mcxnow.com?
iemand antwoord op mn vraag? heb nog steeds problemen met Worldcoin wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
superpolm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:58:
[...]

Wat bedoel je precies? Bitcoins gaan volgens mij nooit terug.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
superpolm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:58:
[...]

De coins gaan nooit terug tenzij je ze zelf terugstuurt.

Een wallet bevat geen coins. Een wallet bevat de sleutels (private keys) om coins te kunnen beheren. Als een wallet niet kan syncen, dan weet de wallet niet hoeveel coins je precies tot je beschikking hebt, maar anderen kunnen nog steeds coins naar jouw adres sturen.

Als je over een jaar pas weer een gesynchroniseerde wallet hebt, dan staan de coins nog steeds voor je klaar (mits het netwerk dan nog bestaat, wat bij altcoins niet zeker is).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
tammerat schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:00:
[...]

Wat bedoel je precies? Bitcoins gaan volgens mij nooit terug.
ik heb Worldcoins verstuurd naar mn wallet maar de munten komen niet aan want de wallet kan niet connecten. Meer mensen hebben er last van las ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:14:
[...]

Wat is 'redelijk' voor een Bitcoin? Wat is 'redelijk' op een financiële markt? Zo simpel als jij zegt ligt het niet. En zal de site de moeite doen om zich voor een rechter te verantwoorden, of nemen ze hun verlies en zorgen ze dat ze hun zaakjes beter voor mekaar hebben in de toekomst? Dat laatste lijkt me een stuk slimmer, gezien de business waar ze in zitten.
Je gaat echt never nooit die 2600 euro krijgen, pak een site als bitcoinwisdom erbij en iedereen kan zien dat dat onredelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een account aangemaakt voor een vraagje. Interessant topic, keep up the good work!
Ik zit nu al enige tijd op een aantal bitcoins in een prive wallet en wil er een deel dit weekend verkopen. Probleem is dat Bitonic en BTCNext ze (voorlopig) niet meer inkopen en dat brokers gedetailleerde informatie willen hebben -wat dit weekend niet meer verwerkt kan worden.

Ik heb in het topic nog geen broker kunnen vinden die geen uitgebreide (persoons)registratie nodig heeft, waar ik dit weekend dus een aantal coins kan verkopen (op btc-e na, maar die zit 50 euro onder de marktprijs op het moment; Kraken wacht ik op verdere verificatie en zit ik op een limiet). Weet iemand een broker die via SEPA betalingen kan uitbetalen, maar geen persoonsregistratie vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

m19 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:08:
[...]

Je gaat echt never nooit die 2600 euro krijgen, pak een site als bitcoinwisdom erbij en iedereen kan zien dat dat onredelijk is.
Je begrijpt me niet geloof ik. Extreme kortstondige fluctuaties zijn geen uitzondering in de financiele markten. Dus het is helemaal niet zo duidelijk dat die prijs fout was. Wellicht was 'ie in een fractie van een seconde juist correct en deed de aanbieder het aanbod. Dat jij gevoelsmatig denkt dat de prijs onjuist was, doet er totaal niet toe.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

LOL @ paniekverkopen op Kraken. Allemaal mensen die straks spijt hebben. Jammer dat ik nu geen fiat heb daar..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

BLACKfm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:11:

Multibit heeft als standaard 0,0001 btc als fee ingesteld staan. Mocht je transactie echter groter worden dan een x aantal bytes, en dat kan gebeuren als je veel inputs hebt, dan kan het zo zijn dat multibit een iets hogere fee berekend zoals 0,0002 of 0,0003.

Als eerste moet je dus proberen 0,1099 te versturen naar bitonic (of wie dan ook) en als dat niet lukt ga je naar 0,1098 en als dat niet lukt (zelden) naar 0,1097. Let wel op dat je bij bitonic dan ook moet aangeven dat je 0,1099 verkoopt (of 0,1098/0,1097) en niet 0,11 want zij krijgen maar 0,1099 binnen!

Edit: Als het goed is geeft multibit het ook aan als de fee niet genoeg als je probeert te versturen.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 23-11-2013 10:24 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:14:
[...]

Je begrijpt me niet geloof ik. Extreme kortstondige fluctuaties zijn geen uitzondering in de financiele markten. Dus het is helemaal niet zo duidelijk dat die prijs fout was. Wellicht was 'ie in een fractie van een seconde juist correct en deed de aanbieder het aanbod. Dat jij gevoelsmatig denkt dat de prijs onjuist was, doet er totaal niet toe.
Leuk dat je dat zegt. In de praktijk blijkt dat de rechter kijkt naar redelijkheid qua verwachtingen. Was de prijs naar alle redelijkheid aannemelijk. En dat was het in dit geval dus totaal niet. Daarom wordt dat hiet gepost. Maar succes bij de rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

We Are Borg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:22:
[...]

Leuk dat je dat zegt. In de praktijk blijkt dat de rechter kijkt naar redelijkheid qua verwachtingen. Was de prijs naar alle redelijkheid aannemelijk. En dat was het in dit geval dus totaal niet. Daarom wordt dat hiet gepost. Maar succes bij de rechter
Ik ben niet de persoon in kwestie hoor. Maar goed, hij zal waarschijnlijk z'n halve bitcoin accepteren. Bij mij waren ze er niet zo makkelijk er vanaf gekomen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:14:
Nog een rede om beter te reguleren en toezicht te houden. Bv. "In 2009, the Securities and Exchange Commission (SEC) approved new exchange rules that would stop erroneous trades from being executed. The SEC rules allow an exchange to break a trade if the price differs from the consolidated last sale price by more than a specified percentage amount. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Doet Bitonic het bij jullie ook niet, of ligt het aan m'n browser van het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Rannasha schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:02:
[...]

De coins gaan nooit terug tenzij je ze zelf terugstuurt.

Een wallet bevat geen coins. Een wallet bevat de sleutels (private keys) om coins te kunnen beheren. Als een wallet niet kan syncen, dan weet de wallet niet hoeveel coins je precies tot je beschikking hebt, maar anderen kunnen nog steeds coins naar jouw adres sturen.

Als je over een jaar pas weer een gesynchroniseerde wallet hebt, dan staan de coins nog steeds voor je klaar (mits het netwerk dan nog bestaat, wat bij altcoins niet zeker is).
ok bedankt, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mr.Joker schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:28:
Doet Bitonic het bij jullie ook niet, of ligt het aan m'n browser van het werk?
Doet het inderdaad niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 13:29
Werkt terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn wel verschrikkelijk duur zeg. Gelijkwaardig aan 895 dollar per bitcoin 8)7

Eventuele kortetermijnwinst ben je compléét kwijt als je daar bitcoins koopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:47:
[...]
Zijn wel verschrikkelijk duur zeg.
Relatief t.o.v. een exchange?
Je kunt ook zelf het werk doen en een account aanmaken, geld opsturen, wachten en daar kopen.
Bitonic heeft ook concurrenten trouwens... al minstens 4 in Nederland.

[ Voor 85% gewijzigd door rickiii op 23-11-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:22:
LOL @ paniekverkopen op Kraken. Allemaal mensen die straks spijt hebben. Jammer dat ik nu geen fiat heb daar..
Het heeft m'n trailing stop getriggerd helaas

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:47:
[...]

Zijn wel verschrikkelijk duur zeg. Gelijkwaardig aan 895 dollar per bitcoin 8)7

Eventuele kortetermijnwinst ben je compléét kwijt als je daar bitcoins koopt.
Sja je kan ze ook bij een exchange kopen. Moet je wel eerst geld overmaken wat minimaal een dag duurt. En zijn ze dan nog steeds duur? Je betaalt extra voor het nu willen hebben zeg maar :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:55:
[...]

Het heeft m'n trailing stop getriggerd helaas
En daarom werk ik dus niet met trailing stops. Het is de afgelopen weken steeds geweest dat de koers naar beneden schiet maar zich daarna vrij vlot of heel vlot weer herstelt. Zo'n 'stop loss' order doet dus meer kwaad dan goed.
Maar het zijn wel weer mooie inkomsten voor andere speculanten natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 23-11-2013 10:57 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou niet snel je bericht aanpassen hé. :').

Leg mij eens uit wat het verschil is in bitcoins.

Antwoord: net als met aandelen, ís er geen verschil tussen "bitcoin 24" en "bitcoin 280.482" en "bitcoin 3 miljoen". Allen zijn exact hetzelfde product.

Als je via BTC-E (exchange 1) nog geen 700 dollar betaalt voor één bitcoin, en bij een andere "exchange" haast 900, dan is die tweede vele malen duurder voor hetzelfde 'eindproduct'. Dan ben je dus gek als je daar je geld uitgeeft, als er manieren zijn om het via BTC-E ook 'vrijwel instantly' te verkrijgen.

BItonic is dus iets waar je nooit aan moet willen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:00:
[...]

Nou niet snel je bericht aanpassen hé. :').

Antwoord: net als met aandelen, ís er geen verschil tussen "bitcoin 24" en "bitcoin 280.482" en "bitcoin 3 miljoen". Allen zijn exact hetzelfde product.

Als je via BTC-E (exchange 1) nog geen 700 dollar betaalt voor één bitcoin, en bij een andere "exchange" haast 900, dan is die tweede vele malen duurder voor hetzelfde 'eindproduct'. Dan ben je dus gek als je daar je geld uitgeeft, als er manieren zijn om het via BTC-E ook 'vrijwel instantly' te verkrijgen.

BItonic is dus iets waar je nooit aan moet willen beginnen.
Behalve als de koers kortstondig even flink dropt en je hebt geen geld op exchanges staan, dan kan je even snel kopen om het later weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:00:

De finance-term daarvoor is 'fungible'. En als een fungible product op meerdere markten wordt verhandeld, dan krijg je 'arbitrage' traders die van die prijsverschillen gebruik maken. De markt trekt zo de prijs automatisch recht. Ons hele financiele systeem hangt op het geen-arbitrage-principe, dat de markten vanzelf recht worden getrokken. Dus dat op zich is geen rede om bij bitcoin weg te blijven: dat gebeurt overal, hetzij kortstondig omdat men er meteen opduikt (vooral software is daar erg goed in... als je dat op "echte" markten wilt doen zal je er binnen een paar (een...) milliseconde bij moeten zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 23-11-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:10:
[...]

De finance-term daarvoor is 'fungible'. En als een fungible product op meerdere markten wordt verhandeld, dan krijg je 'arbitrage' traders die van die prijsverschillen gebruik maken. De markt trekt zo de prijs automatisch recht. Ons hele financiele systeem hangt op het geen-arbitrage-principe, dat de markten vanzelf recht worden getrokken. Dus dat op zich is geen rede om bij bitcoin weg te blijven: dat gebeurt overal, hetzij kortstondig omdat men er meteen opduikt (vooral software is daar erg goed in... als je dat op "echte" markten wilt doen zal je er binnen een paar (een...) milliseconde bij moeten zijn)
Ja, en dan krijg je leuke zaken als de flashcrash van 2010. Het ding is: op de bitcoinmarkt heb je alle tijd om te kijken wie het goedkoopst is, de markten verlopen veel rustiger (vaak verschillen in tienden in een half uur).

Je moet dan wel leip zijn om bij bitonic te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Waarom kan ik mijn BTC niet verkopen op Bitonic?
Ik heb mijn iban ingevuld maar krijg de melding dat ik de juiste opmaak niet heb ingevuld! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NrG! schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:32:
Ik heb mijn iban ingevuld maar krijg de melding dat ik de juiste opmaak niet heb ingevuld! 8)7
Waarschijnlijk omdat je een punt in plaats van een komma gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

rickiii schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:55:
[...]

Bitcoins kun je niet bezitten. Ze zijn niet geregistreerd op naam en ze hebben geen fysieke vorm dus zijn niet locatie gebonden. Je kunt alleen de informatie hebben om ze te beheersen. De private keys... en zolang die niet geregistreerd staan of algemeen beschouwd worden als jouw eigendom, is er weinig dat je kunt doen om er aanspraak op te maken, totdat je ze gebruikt.
Interessant! Maar hoe zit het dan met de belastingdienst, die verwacht dat je ze netjes opgeeft in box 3?

Als je dit niet doet en zolang je niets doet met je "kennis" is er niets aan de hand. Maar stel dat je op een gegeven bitcoins gaat omruilen voor euro's, dan heb je wel wat uit te leggen denk ik? Ben benieuwd wanneer dit soort dingen in de praktijk gaan spelen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:37:
[...]

Waarschijnlijk omdat je een punt in plaats van een komma gebruik.
Er zitten geen punten en komma's in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Ik zit er aan te denken om 10 usb miners te kopen van 334MH/s per stuk.

Alleen de vraag is, is het nog rendabel om er 10 aan het werk te zetten? Ik wil graag bitcoins minen ipv van kopen.

Ik zie op diverse fora staan dat het niet meer rendabel is :(

[ Voor 14% gewijzigd door StephanL op 23-11-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:10:
Ik heb in het topic nog geen broker kunnen vinden die geen uitgebreide (persoons)registratie nodig heeft, waar ik dit weekend dus een aantal coins kan verkopen (op btc-e na, maar die zit 50 euro onder de marktprijs op het moment; Kraken wacht ik op verdere verificatie en zit ik op een limiet). Weet iemand een broker die via SEPA betalingen kan uitbetalen, maar geen persoonsregistratie vereist?
SEPA betekend nu eenmaal dat ze aan regels moeten voldoen anders kunnen ze geen bankrekening hebben om het aan je over te maken. Dus je bent of gedwongen een premium te betalen zoals bij Bitonic of je moet gegevens achterlaten.

Gaat lekker met de litecoins :9 Nu spijt dat ik gister een paar verkocht heb :') Ga dit weekend wat proefjes doen met buy/sell acties die me wat rendement geven en toch voldoende LTC in mijn voorraad geeft om ook lange termijn voordeel te hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

NrG! schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:32:
Geen spaties gebruiken en kijk ook even of er per ongelijk bij het kopieren een spatie voor of achter gekomen is.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tourniquet schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:04:
[...]

Interessant! Maar hoe zit het dan met de belastingdienst, die verwacht dat je ze netjes opgeeft in box 3?
Natuurlijk bezit je wel je bitcoins, net zoals het "geld" dat op je bankrekening staat ook van jou is. Dat daar een technisch verhaal achter zit en dat het feitelijk niets meer is dan een getalletje in de database van de bank doet daar niets aan af. De rekening representeert een waarde waar jij iets mee kan. Dat is met een bitcoin wallet net zo.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-11-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:57:
[...]

Natuurlijk bezit je wel je bitcoins, net zoals het "geld" dat op je bankrekening staat ook van jou is. Dat daar een technisch verhaal achter zit en dat het feitelijk niets meer is dan een getalletje in de database van de bank doet daar niets aan af. De rekening representeert een waarde waar jij iets mee kan. Dat is met een bitcoin wallet net zo.
Maar accepteert de Belastingdienst dan wel bitcoins? Als ik nu 20.000 euro steek in een auto en ik kan deze later voor 21.000 weer verkopen, en ik heb tussentijds een aangifte gedaan waarbij mijn bezit 20.000 euro lager is, dan kunnen ze achteraf neem ik aan toch niet komen van "Maar je had een auto die 21.000 euro waard was". Met een huis en spaargeld kan dat wel. Maar ik hoef neem ik aan ook niet op te geven dat ik een van Gogh aan de muur heb hangen van een paar miljoen (als voorbeeld) evenals dat ik wellicht 200 bitcoins zou bezitten a 250.000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 23-11-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Zit mezelf eens goed in te lezen.
Als ik hier het orderbook van bitstamp bekijk: https://www.bitstamp.net/market/order_book/
dan zie je veel meer verkoop staan dan aankoop (en dit verschil is de afgelopen uren alleen maar groter geworden). Is dit nu een indicatie van een grote sell-out (bubble) of juist een te verwachten hogere koers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:54

KoudeAardbei

Moderator

Bezig met CoinGraph , wat willen jullie zien?

Voornamelijk opgezet dat je grafieken kunt vergelijken zometeen tussen LTC , andere alt's en BTC (totaal niet duidelijk hoe de grafieken zich verhouden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BLACKfm schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:01:
[...]

Maar accepteert de Belastingdienst dan wel bitcoins? Als ik nu 20.000 euro steek in een auto en ik kan deze later voor 21.000 weer verkopen, en ik heb tussentijds een aangifte gedaan waarbij mijn bezit 20.000 euro lager is, dan kunnen ze achteraf neem ik aan toch niet komen van "Maar je had een auto die 21.000 euro waard was". Met een huis en spaargeld kan dat wel. Maar ik hoef neem ik aan ook niet op te geven dat ik een van Gogh aan de muur heb hangen van een paar miljoen (als voorbeeld) evenals dat ik wellicht 200 bitcoins zou bezitten a 250.000 euro.
Het is heel simpel, als je het hebt als belegging/investering/valuta dan moet je het opgeven, als je het hebt als gebruiksvoorwerp niet.

Als je dus een auto voor 20k koopt om in rond te rijden hoef je hem niet op te geven, heb je hem zodat je hem later kan verkopen en verder staat hij enkel ergens in een garage, dan moet je hem wel opgeven.
Heb je 10k potjes pindakaas omdat je heel erg van pindakaas houdt, dan hoef je het niet op te geven, heb je ze omdat je ze door wilt verkopen, dan wel.

Uiteraard is er wel wat grijs gebied, maar BTC zitten heel duidelijk in het gebied dat je ze gewoon moet aangeven bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik bedenk me net dat er al eerder (in mei) een belastingsdienst/wel of niet opgeven/hoe zit het dan met brainwallets/ discussie is geweest, ongeveer vanaf hier: Stephan224 in "Bitcoins - Virtueel Geld"

Ik ga 'm even teruglezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleMan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:07:
Als ik hier het orderbook van bitstamp bekijk: https://www.bitstamp.net/market/order_book/
dan zie je veel meer verkoop staan dan aankoop (en dit verschil is de afgelopen uren alleen maar groter geworden). Is dit nu een indicatie van een grote sell-out (bubble) of juist een te verwachten hogere koers?
Ik vind het een interessante vraag, heb het antwoord er niet op. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super handige topic, thanks iedereen! Ik ben begin vorige week ingestapt via Kraken en tot nu toe ben ik hier zeer blij mee. Er is alleen 1 ding wat ik niet snap.. Als de prijs van een BitCoin per trading market zo verschillend is (het verschil tussen BitStamp en BCT-E is soms wel 100 Dollar) is het dan niet mogelijk om simpelweg BitCoins te verschuiven van de ene markt naar de andere? Dus koop een BitCoin op BTC-E en verkoop hem weer op BitStamp.. Of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso enorm mee oppassen, want degene die deze orders inlegt kan ook de intentie hebben het book te manipuleren.

maar op zich heb je gelijk ja, als het valide orders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met het manipuleren van de book?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:55:
Super handige topic, thanks iedereen! Ik ben begin vorige week ingestapt via Kraken en tot nu toe ben ik hier zeer blij mee. Er is alleen 1 ding wat ik niet snap.. Als de prijs van een BitCoin per trading market zo verschillend is (het verschil tussen BitStamp en BCT-E is soms wel 100 Dollar) is het dan niet mogelijk om simpelweg BitCoins te verschuiven van de ene markt naar de andere? Dus koop een BitCoin op BTC-E en verkoop hem weer op BitStamp.. Of denk ik nu te simpel?
Ja dit kan... heb het nu 1x gedaan met bitonic... coins gekocht op kraken en +10% verkocht bij bitonic
(is nu niet de moeite overigens)

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
JelleMan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:07:
Hey,

Verkoop/koop verhoudingen zeggen veel. Als er grote vraag is, gaat uiteraard de prijs ook omhoog. Echter verschillen deze verhoudingen nogal per site. Via deze site zijn live-koersen goed te volgen: http://bitcoin.clarkmoody.com/ . Data is rechtstreeks afkomstig van Mt. Gox. Je krijgt ook regelmatig een update over de bid/ask verhoudingen. De meest recente:

got 1799 ask vs. 10440 bids. Dat betekent dat er op dit moment 5x zoveel vraag is als aanbod op Mt.Gox. Echter door het beperkte volume kunnen grote orders snel en ingrijpende veranderingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
Heb gisteravond m'n storting op BTC-e gekregen. Woensdag gestort met ING, vrijdag dus op de site... ruim twee dagen. Valt me niet tegen.

Mijn ervaringen met SEPA betalingen:
Mt.Gox 3 dagen
BTC-e 2 dagen
Kraken 18 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
.oisyn schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:57:
[...]
Nee een bankrekening werkt anders. Daar is de waarde gekoppeld aan jouw identiteit op basis van een contract. Bij Bitcoin is er geen contract op jouw naam, tenzij je ze bij een exchange hebt staan gekoppeld aan identificerende kenmerken. De vergelijking met fysiek materiaal gaat niet op, want het is puur informatie dat op meer plekken tegelijk kan zijn. Het is meer een soort van schatkaart, waarop de locatie van een schat staat. Die kun je kopieren.... maar iedereen die een kopie van de kaart heeft is niet automatisch in het bezit van de schat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hier is een optimistisch plaatje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LR7qrA8.png

Bron: http://bitcoinowl.com/exp...h-bitcoin-value-explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:57:
Wat bedoel je precies met het manipuleren van de book?
je kunt je orders die nog niet uitgevoerd zijn uithalen (cancellen / verwijderen / annuleren).
dus als je wilt dat de koerst omlaag gaat, dan ram je d'r een boel verkoop orders in.
dan lijkt het alsof er sell-off plaats gaat vinden.

maar je annuleert je orders op het moment dat je uitgevoerd gaat worden.

moet je natuurlijk wel snel genoeg zijn; automatisch.

puur manipulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

BAVAROIS schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:03:
Heb gisteravond m'n storting op BTC-e gekregen. Woensdag gestort met ING, vrijdag dus op de site... ruim twee dagen. Valt me niet tegen.

Mijn ervaringen met SEPA betalingen:
Mt.Gox 3 dagen
BTC-e 2 dagen
Kraken 18 uur
Bedankt voor de info! Minimaal deposit van €2000 toch en 1% fee?

En heb je die deposit kunnen doen zonder uploaden van ID en "utility bill"?

[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 23-11-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn sepa naar btce was 3 dagen deze week.
maandag overgemaakt, donderdag ochtend op me account.

maar waren natuurlijk wel drukke dagen.
ze geven aan 2 tot 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:39:
Ik vind het een interessante vraag, heb het antwoord er niet op. Iemand anders?
Iha zijn alleen de eerste paar levels tot aan een bepaald, fuzzy volume interessant. Alles dieper in het boek zegt weinig. Merk ook op dat men vaak zegt "de bitcoin is x waard" maar dat is meestal de prijs van de laatste handel. Eigenlijk moet je het over een bid/ask hebben; voor hoeveel kan je het verkopen en kopen. Als je dan een prijs wilt bepalen kan je een soort volume gewogen gemiddelde van het boek nemen; daar zijn tientallen verschillende manieren voor om aan de hand van een orderboek vast te stellen wat het nou echt waard is. Laatste handel zegt ook niet altijd wat namelijk. Stel dat je bv 100 btc wilt kopen, dan is de gemiddelde prijs die je betaalt het volume gewogen gemiddelde met een cap van 100 van de 'ask' -- dat is voor jou op dat moment "de prijs". Voor iemand die er 10.000 wil is de prijs waarschijnlijk hoger.

[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 23-11-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb net die uitermate interessante "How bitcoins work under the hood" video uit de startpost bekeken.
Daar vond ik eindelijk antwoord op de vraag "wat als alle bitcoins zijn gemined, stoppen de miners dan en stort het netwerk in?"

Maar wat ik me daarnaast nog afvroeg is hoe het zit met je wallet-address. Er werd in de video uitgelegd dat je eigenlijk onbeperkt adressen (public/private keys) kunt aanmaken en dat er niet wordt gecontroleerd of zo'n adres al bestaat omdat de kans te klein is dat het al is uitgegeven.
Met dat stukje wiskunde ben ik niet bekend, maar het is in theorie dan toch mogelijk dat er over de hele wereld gezien 2 dezelfde walletadressen worden uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mr. Jinx schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:58:
Maar wat ik me daarnaast nog afvroeg is hoe het zit met je wallet-address. Er werd in de video uitgelegd dat je eigenlijk onbeperkt adressen (public/private keys) kunt aanmaken en dat er niet wordt gecontroleerd of zo'n adres al bestaat omdat de kans te klein is dat het al is uitgegeven.
Met dat stukje wiskunde ben ik niet bekend, maar het is in theorie dan toch mogelijk dat er over de hele wereld gezien 2 dezelfde walletadressen worden uitgegeven?
Ja dat vond ik ook moeilijk te bevatten omdat je zou denken dat het in theorie zou kunnen. Maar de kans is zooooooo klein dat het verwaarloosbaar is. Hier wordt het ook uitgelegd:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CaiJKZdjDsk]
(ongeveer vanaf minuut 7:45)

Deel 1 van die video is overigens ook interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 16:02
(26*2 +10)^33 = 1.4 e+59

Dus er zijn behoorlijk wat verschillende adressen. Zelfs als ze overal zomaar worden aangemaakt (bitadress.org bijvoorbeeld) dan blijft het nog ontiegelijk kleine kans dat je een eerder gemaakte wallet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
mat.hi.as schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:08:
(26*2 +10)^33 = 1.4 e+59

Dus er zijn behoorlijk wat verschillende adressen. Zelfs als ze overal zomaar worden aangemaakt (bitadress.org bijvoorbeeld) dan blijft het nog ontiegelijk kleine kans dat je een eerder gemaakte wallet krijgt.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe "random" het algoritme is dat de adressen genereert. Algoritmes die echte random combinaties van cijfers&letters genereren is een wiskundige discipline op zich.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
CapTVK schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:24:
[...]
Hangt er natuurlijk vanaf hoe "random" het algoritme is dat de adressen genereert. Algoritmes die echte random combinaties van cijfers&letters genereren is een wiskundige discipline op zich.
Dat is wel weird zeg. Dat het überhaupt mogelijk is. Het zal je maar gebeuren, je installeert multibit en genereert een adres, even syncen en hup, 15 btc van iemand anders er op?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

tammerat schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:08:
[...]

Dat is wel weird zeg. Dat het überhaupt mogelijk is. Het zal je maar gebeuren, je installeert multibit en genereert een adres, even syncen en hup, 15 btc van iemand anders er op?
Zou het niet uit te buiten zijn door een bot te bouwen die telkens nieuwe adressen voor je aanvraagt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tammerat schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:08:
[...]

Dan nog heb je de private key niet en kun je er niks mee.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
G-PHREAK schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:19:
[...]

Dan nog heb je de private key niet en kun je er niks mee.. toch?
Dat is alleen voor jouw persoonlijke wallet toch? Als iemand een andere wallet aanmaakt, heeft hij zijn eigen private key, maar wel het zelfde wallet addres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
Tourniquet schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:24:
[...]

Bedankt voor de info! Minimaal deposit van €2000 toch en 1% fee?

En heb je die deposit kunnen doen zonder uploaden van ID en "utility bill"?
Ja, ze hebben net ergens deze week hun minimum deposit verhoogd van €500 tot €2000
En je kunt inderdaad storten zonder ID/Utility bill en daarmee coins kopen. Je kunt ze niet transferren daarvoor moet je geverifieerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:20:
[...]
Dat is alleen voor jouw persoonlijke wallet toch? Als iemand een andere wallet aanmaakt, heeft hij zijn eigen private key, maar wel het zelfde wallet addres.
Private key en wallet adres zijn aan elkaar gekoppeld. Met een private key kun je het adres maken. En je kunt ook berichten tekenen, die alleen met de public key geverifieerd kunnen worden.

Elke nieuwe wallet genereert een nieuwe unieke private key (random getal met wat bewerkingen)
Men neme deze private key en voert er een algoritme op uit en voila, je hebt je wallet adres.

private key en wallet adres (public key) zijn aan elkaar gekoppeld
Een wallet kan overigens meerdere private keys en dus adressen hebben...

Het genereren van die private key is zo random, dat de kans dat je dezelfde als daarvoor had 1 op de 2^48 is

[ Voor 7% gewijzigd door rickiii op 23-11-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-07-2024
True schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:11:
[...]

Zou het niet uit te buiten zijn door een bot te bouwen die telkens nieuwe adressen voor je aanvraagt?
Je kan je niet voorstellen hoe gigantisch klein die kans is, die kans is zo verwaarloosbaar dat het eigenlijk nihil is.

Je hebt het over een string van 34, deze 34 kunnen bestaan uit letters of cijfers, in kleine of grote letters.
Cijfer 1: 26 (kleine letters)+26(grote letters)+10(cijfers) = 62 mogelijkheden
Cijfer 2: 26 (kleine letters)+26(grote letters)+10(cijfers) = 62 x 62 mogelijkheden
Cijfer 3: 62 x 62 x 62 mogelijkheden.
Na 6 cijfers heb je al 56,8 miljard mogelijkheden, na 7 cijfers 3,63 biljoen, tegen de tijd dat je op 34 zit, zitten we bij een getal wat ik niet meer kan uitspreken, maar zou je het uitschrijven gok ik dat je een afstand van hier tot aan de zon nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Blaater schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:41:
[...]

Je kan je niet voorstellen hoe gigantisch klein die kans is, die kans is zo verwaarloosbaar dat het eigenlijk nihil is.

Je hebt het over een string van 34, deze 34 kunnen bestaan uit letters of cijfers, in kleine of grote letters.
Cijfer 2: 26 (kleine letters)+26(grote letters)+10(cijfers) = 62 x 62 mogelijkheden
Na 6 cijfers heb je al 56,8 miljard mogelijkheden, na 7 cijfers 3,63 biljoen, tegen de tijd dat je op 34 zit, zitten we bij een getal wat ik niet meer kan uitspreken, maar zou je het uitschrijven gok ik dat je een afstand van hier tot aan de zon nodig hebt.
Natuurlijk is die klas vreselijk klein. Maar was het ook niet zo dat een team van miners 6(kan ook 3 geweest zijn) keer achter elkaar een block had gemined?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 16:02
True schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:43:
[...]

Natuurlijk is die klas vreselijk klein. Maar was het ook niet zo dat een team van miners 6(kan ook 3 geweest zijn) keer achter elkaar een block had gemined?
De kans dat je een baksteen ziet zweven op 10 cm hoogte is groter dan de kans dat je een juiste wallet kiest.
Blaater schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:41:
[...]

Moet je groot schrijven, is een 1 met 60 nullen (62^34)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Magicw00b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:28:
[...]

Klopt , maar waarom krijg je rente op je spaargeld, omdat de bank jou spaargeld investeert waardoor ze jou daar een fee voor geven in de vorm van rente.
Je geeft geld aan de bank en de bank gaat dat investeren. Omdat de economie als geheel de afgelopen tientallen jaren consistent is blijven groeien krijg je rente, want met jouw investering kan de bank een graantje meepikken van die groei.

Niet meer nodig met bitcoins. De waarde van alle bitcoins versus de waarde van de economie zal, uitgaande van een groeiende economie en volledige acceptatie van bitcoin, ook stijgen. Dus krijg je meer koopkracht zonder rente.

Feitelijk hetzelfde dus: je pikt met je kapitaal een graantje mee van de groeiende economie.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Dat is toch alleen maar een beschrijving van inflatie/deflatie? Groei van economie, wordt geld bijgedrukt waardoor het minder waard wordt, etc.

De bank verdient geld doordat jij inderdaad je geld bij hun stalt, hun beleggen daarmee en behalen daarmee een rendement dat veel hoger ligt dan de rente die ze jou betalen. Daarnaast leent een bank ook geld aan consumenten, voorbijvoorbeeld de aanschaf van een huis waarbij ze zelf heel goedkoop lenen bij de ECB, en voor een periode van 30 jaar een hogere rente van jou terug ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Vraagje over wallets: Ik ben momenteel bezig met Litecoins en wil binnenkort (als ik eindelijk Tier 2 verified ben op Kraken) wat Bitcoin valuta kopen om mee te spelen.

Hoe kan ik dit het beste regelen qua wallet? ik heb op dit moment een programma geïnstalleerd staan, Wallet QT waar ik mijn Litecoins naar kan uit laten betalen als ik eenmaal genoeg heb gemaakt, op dit moment heb ik er nog niks in staan dus kan nog makkelijk mijn wallet en strategie veranderen :P

Is er ook een manier om centraal, al mijn digitale valuta op te slaan in één systeem/wallet?
Uiteraard kan ik alles bij een exchange stallen maar dit lijkt mij minder veilig, ook al gaat het in mijn geval maar om kleine bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

gise schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:54:
waarbij ze zelf heel goedkoop lenen bij de ECB, en voor een periode van 30 jaar een hogere rente van jou terug ontvangen
En het risico op een default dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Zoijar schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:16:
[...]

En het risico op een default dragen.
True, maar feit blijft. De bank heeft ooit dat geld geleend tegen een lage rente bij de ECB, dat geld lenen zij jou uit tegen een rente welke voor je een bepaalde periode kan vast zetten.
In die tijd kan de rente waarvoor ze kunnen lenen van de ECB omhoog schieten maar dat gehele bedrag is op dat moment al geleend voor een rente welke op dat moment gold.
Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.