Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.015 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Bob schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:32:
[...]

Fees worden toegewezen aan de vinder van de nieuwe block.

Bitcoin waardeloos als er geen coins meer gemined worden? Leg uit plz. Is goud ook niets meer waard de dag dat er geen goud meer wordt ontgonnen?
Goud is waarde vast, je kan het vast houden, een bitcoin is een virtueel iets, je kunt het niet vast pakken. Geen nieuwe input is misschien de verkeerde benaming, maar op dat moment gaan mensen denk ik oppotten. (het is een zeepbel die dan knapt) Of het is het moment waarop de bitcoin een vaste waarde/koers gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

ThinClientQ schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:40:
[...]

Mag ik vragen welke Exchange dit snel doet? Ik heb ook wel interesse.
Ik doe het hier: https://www.miningpool.co/stats/MEC/ .
Met een PC of 5 :)

Heb ook al iets van 7K aan SKC (hopelijk krijgt dat nog eens waarde) en wat kleingeld in LTC. Dat blijven minen heeft weinig zin voor mij, want heb geen snelle GPU. Ben een week bezig voor 1 LTC :p

Nooit op één paard wedden.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 22-11-2013 14:48 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

pcprutser schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:46:
[...]

Goud is waarde vast, je kan het vast houden, een bitcoin is een virtueel iets, je kunt het niet vast pakken. Geen nieuwe input is misschien de verkeerde benaming, maar op dat moment gaan mensen denk ik oppotten. (het is een zeepbel die dan knapt) Of het is het moment waarop de bitcoin een vaste waarde/koers gaat krijgen.
Een logisch gevolg zou zijn dat de waarde stijgt (deflatie) omdat het aanbod daalt (er gaan namelijk ook constant coins verloren).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

@MegaCoin geinteresseerden: https://www.cryptsy.com/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bob

pcprutser schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:46:
[...]

Goud is ook maar waard wat de mensen er voor willen geven. Slechts 10 procent wordt industrieel gebruikt, de rest zit in juwelen, 'hebben' of speculatie. En waarde vast? Bekijk eens wat grafieken. Uiteraard is bitcoin nog veel volatieler, het is een gloednieuwe, nooit eerder geteste technologie die veel te vroeg media aandacht aan het krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik heb even het forum doorzocht en google maar ik kan nergens een site vinden waar je bijvoorbeeld megacoins kan kopen en verkopen met Ideal of paypal, weet iemand waar ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rutger465 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:06:
ik heb even het forum doorzocht en google maar ik kan nergens een site vinden waar je bijvoorbeeld megacoins kan kopen en verkopen met Ideal of paypal, weet iemand waar ik dat kan doen?
voor zover ik weet kan dat (met Megacoins) nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Hoe cool is dit :)
Afbeeldingslocatie: http://piper.pw/galleryThumbs-newenc/piperGal1.jpg
Piper is a Raspberry Pi powered bitcoin paper wallet printer [...] Simply press the button to print a new paper wallet. You can even choose to have your keys stored internally, and you can back up your keys by simply plugging in a USB flash drive.
Werkt zo te zien ook voor litecoins

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 22-11-2013 15:15 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klooi sinds gisteren ( 21-nov) rond op BTC-e.
Best grappig.
Begonnen met 0.25 BTC en heb er met handelen(lees: klooien en geluk) in NMC en PPC in 12 uur tijd 0.33 BTC van weten te maken. :D

Verder heb ik ook een account op Kraken maar das wat geavanceerder en moet ik nog uitzoeken. :P

Ik wilde mijn 'winst' van 0.08 bitcoin storten op blockchain.info maar die is al de hele down... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bob schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:51:
[...]

Goud is ook maar waard wat de mensen er voor willen geven. Slechts 10 procent wordt industrieel gebruikt, de rest zit in juwelen, 'hebben' of speculatie. En waarde vast? Bekijk eens wat grafieken. Uiteraard is bitcoin nog veel volatieler, het is een gloednieuwe, nooit eerder geteste technologie die veel te vroeg media aandacht aan het krijgen is.
Waarom te vroeg? Ik vind het eigenlijk vrij op tijd. Het is een paar jaar actief, waardoor men de veiligheid van het systeem goed heeft kunnen testen. De infrastructuur is goed opgebouwd, met zeer veel computers wereldwijd in het netwerk. Er zijn verschillende 'grote' exchanges actief wereldwijd. Er zijn mogelijkheden voor Henk en Ingrid om eenvoudig Bitcoins te kopen (hoewel het opslaan en beheren nog enige technische kennis vergt) en er zijn enkele grote partijen die ze als betaalmiddel accepteren.
Lijkt mij een prima moment voor veel media-aandacht. Wat de Bitcoin nu nodig heeft is market cap; een hoop geld wat erin wordt gepompt. Natuurlijk trekt dit ook veel speculanten en handelaars aan, maar that's part of the game. Alleen met veel waarde kan Bitcoin ooit een succesvolle munt worden. De koers zal zich vanzelf stabiliseren waardoor de interesse van speculanten af zal nemen en het nut als betaalmiddel toe zal nemen. Tot zover mijn theorie ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hoe gaaf is dit, Richard Branson gelooft ook in Bitcoin. _/-\o_

http://www.virgin.com/richard-branson/bitcoins-in-space

"Bitcoin, the virtual currency, has really captured the imagination recently as one of the world’s most innovative businesses looking to the future."

[ Voor 40% gewijzigd door Tourniquet op 22-11-2013 15:30 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool inderdaad! Weer positieve aandacht.
Mooie site ook trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nice! _O_

Ook wel een beetje eigen belang denk ik, want er zijn volgens mij nu meer Bitcoin miljonairs die hun geld aan zoiets willen uitgeven dan "traditionele" rijken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ethirty schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:34:
Nice! _O_

Ook wel een beetje eigen belang denk ik, want er zijn volgens mij nu meer Bitcoin miljonairs die hun geld aan zoiets willen uitgeven dan "traditionele" rijken.
Het leuke is dat het bijna dom is om niet iets in Bitcoin te investeren, want de verwachtingen zijn zo hoog, dat de koers zomaar eens zou kunnen ontploffen. En als je alleen geld erin stopt wat je zou kunnen missen loop je eigenlijk nauwelijks risico.
Ik heb mijn inleg al ruim verdubbeld in de afgelopen 2 weken. Dus ik zou zelfs mij inleg eruit kunnen halen en risicoloos verder kunnen 'spelen'.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Bericht van BitcoinAverage (https://bitcoinaverage.com/)
Hi All

I've suspended all integrations we have with BitcoinCharts.com, because their API is providing insane data randomly for all exchanges they have. This time it affected EUR ask/bid rates via bitcoin.de data.
Unfortunately this means that we will loose integration with several exchanges that don't have public APIs, they are:
  • campbx
  • bitcoin_de
  • btcmarkets
  • bitnz
  • anx_hk
  • fybsg
  • fybse
I'll check campbx, they used to have API which is not really effective, but probably I could do something about it. For others I have no solution as they provide no data.

Alex at BitcoinAverage.

upd:
bitcoincharts.com reply is: "This can happen from time to time during high loads."
I don't think we can use their data if it's unreliable "by design". So I'll try to reach out to bitcoin.de and other smaller exchanges to let them know that they have fallen out of our scope.
https://bitcointalk.org/i...190.msg3664197#msg3664197

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2015
Ik heb mijn inleg al ruim verdubbeld in de afgelopen 2 weken. Dus ik zou zelfs mij inleg eruit kunnen halen en risicoloos verder kunnen 'spelen'.
Dat zal ik dan maar doen... "speelt" een stuk relaxter!
Ik spreek uit eigen ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
ik hoop dat bitcoin en litecoin nog gaat zakken. ze zijn beide sinds gister stabiel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitcoin Gets a Cautious Nod From China’s Central Bank

Die heeft er zelf dus ook wel een aantal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:48:
ik hoop dat bitcoin en litecoin nog gaat zakken. ze zijn beide sinds gister stabiel! :(
Indeed, precies vanaf het moment dat ik de mijne welke ik voor 280 had gekocht heb verkocht, blijft hij stabiel. Baal wel een beetje als hij nu niet nog een keer naar beneden duikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Met het nieuws van virgin een dip verwachten? Dit weekend verwacht ik eerder een piek om onder andere die reden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Magicw00b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:54:
[...]

Indeed, precies vanaf het moment dat ik de mijne welke ik voor 280 had gekocht heb verkocht, blijft hij stabiel. Baal wel een beetje als hij nu niet nog een keer naar beneden duikt :+
toevallig blijft het stabiel op het moment dat ik veel geld heb gestort op kraken :( :(
zit te wachten tot de litecoins dalen maar dat schiet ook niet op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:48:
Ja, ik merk het ook. Had al een dag een order open staan voor LTC, maar hij bleef er alsmaar net boven. Zit er net een klein dipje in heb ik ze toch nog net te pakken. Had ze liever voor minder gehad, maar ik hoop op een koers van €20 voor het eind van het jaar, dus ik ben een beetje aan het inslaan O-)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Super Seven schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:46:
[...]

Dat zal ik dan maar doen... "speelt" een stuk relaxter!
Ik spreek uit eigen ervaring :)
Neuh ik was al bereid om die inleg kwijt te raken dus ik laat deze er nu lekker in zitten. Zeker gezien de opwaartse lijn waar we nog altijd in zitten.
Ik heb vanmiddag een fractie van een BTC verkocht op Kraken voor EUR om te speculeren en daar heb ik nu al spijt van want ik ben alweer EUR 20 misgelopen daardoor. :( Weer een bewijs voor mezelf dat je er beter op langere termijn in kunt blijven zitten dan proberen gebruik te maken van de koersfluctuaties.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
Bitstamp koers blijft ook maar lekker oplopen zeg!

De amerikanen zijn zeker weer wakker geworden? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Virtual Reality op 22-11-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Kraken all time high weer :)

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Grr, mijn verificatie voor tier 2 blijft maar duren. Al twee dagen nu ruim. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:56:
[...]

toevallig blijft het stabiel op het moment dat ik veel geld heb gestort op kraken :( :(
zit te wachten tot de litecoins dalen maar dat schiet ook niet op .
Op BTC-e stijgt de Bitcoin toc EUR en daalt de Litecoin tov de Bitcoin behoorlijk.
Dan denk ik: nu jusit goedkope Litecoins kopen met dure Bitcoins en wachten tot de Litecoin weer stijgt?
Of denk ik nu weer raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:01:
Wel vreemd, bij mij was dit echt instant. Ik heb het dinsdag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:01:
bij mij 5 minuten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
niet voor LTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Gewoon kopen, ik ben ook net ingestapt. Met alle berichtgeving zal hij echt nog wel even doorklimmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
mrnn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:02:
Gewoon kopen, ik ben ook net ingestapt. Met alle berichtgeving zal hij echt nog wel even doorklimmen!
Trolll :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
haha, ik weet dat het niet echt zekerheid biedt maar het is wel mijn verwachting, Ik ben net ingestapt en ga voor de lange termijn.

EDIT: laag is ook een relatief begrip, of hij nu laag staat weet je volgende week pas...

[ Voor 14% gewijzigd door mrnn op 22-11-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

mrnn schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:09:
[...]

haha, ik weet dat het niet echt zekerheid biedt maar het is wel mijn verwachting, Ik ben net ingestapt en ga voor de lange termijn.
Ik zou toch minimaal 10% van je spaargeld inzetten hoor! ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Dennahz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:11:
[...]

Gewoon 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Criminelis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:01:
[...]

Wel vreemd, bij mij was dit echt instant. Ik heb het dinsdag gedaan.
Bij een collega van me ook vrijwel instant.
Uit hun support mail:
Ruby (Kraken Support)
Nov 21 15:31 (PST)

Hi,

You asked us about how long it would take to verify your account. Verification times can vary a lot from person to person. Right now Verification can take up to 3 business days regardless of tier. We are currently experiencing a very heavy volume of new accounts and we are working diligently to verify everyone as quickly as possible. We greatly appreciate your patience. There may not be any problem with your application, but it probably requires manual review. If we need anything further from you, we will contact you as soon as we've had a chance to look over your application.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Dennahz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:11:
[...]

Ik zou alles doen... succes gegarandeerd 8)7

Gewoon duidelijk bepalen wat je kan missen en ga daar mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

De BTC heeft nu al veel veerkracht getoond, alle panic sales en mass dumps zijn binnen no-time weer goedgemaakt. Dat schept op een gegeven moment natuurlijk ook vertrouwen en doet de koers alleen nog maar verder stijgen. Als mensen maar vaak genoeg zien dat ze hadden moeten kopen en nog niet hadden moeten verkopen, dan leren ze vanzelf wel :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Zojuist maar eens 20 LTC gekocht.. ik heb zo'n vaag vermoeden dat die koers ook wel eens kan gaan exploderen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nope, maar ik zou daar nu van inkopen (doe ik nu ook). LTC gaat sinds ik hiermee begonnen ben elke dag wel weer een keer richting de 7.5€.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ook LTC gekocht ja is een mooi moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
over 2 jaar stijgt LTC zeker wel tot 200/300.

reken maar uit. als je nu 20 LTC hebt

20x250 = 5000 euro.
4900 euro winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

sanane schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:19:

20x250 = 5000 euro.
4900 euro winst...
Tsja, dat is puur koffiedik kijken. Het kan ook naar 2 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

20x250 = 5000 euro.
4900 euro winst...
Geef mij zo'n glazen bol. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bob

20x250 = 5000 euro.
4900 euro winst...
Hup naar de bank en leen zoveel je kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:18
Ik heb alle vertrouwen in LTC heb er 40 :) Ga ik volgende week nog wat bij halen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
"Bitcoin is een hype"
Zou zomaar kunnen maar daarmee is wel de weg vrij om eens anders over geld zoals we dat nu kennen te gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Tja dat is ook wel de telefgraaf...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Magicw00b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:28:
"Bitcoin is een hype"
Zou zomaar kunnen maar daarmee is wel de weg vrij om eens anders over geld zoals we dat nu kennen te gaan denken.
Een "bescheiden" 18% denkt dat de Bitcoin een succes gaat worden. Nou, DFT, als 18% van de wereldbevolking morgen in Bitcoin stapt dan denk ik niet dat je nog van een hype kunt spreken.

Het zijn best onzin-polls natuurlijk. Mensen zijn van nature bang voor verandering. Voor elke grote verandering zal de overgrote meerderheid denken dat het een mislukking zal worden. Puur omdat men niet anders gewend is en men het liefst alles bij het oude laat.

Van de andere kant zorgt dit natuurlijk ook voor mooie kansen. Als de hele wereld overtuigd was van het toekomstige succes van Bitcoin, dan zat iedereen er al in, en was 1BTC al onbetaalbaar geworden (en het te verwachten rendement op een investering dus nihil).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

"Bitcoin is een hype"
De bezoekers van de telegraaf...
The man who reads nothing at all is better educated than the man who reads nothing but newspapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

"Bitcoin is een hype"
Het lijkt wel alsof "the powers that be" een tegenoffensief aan het starten zijn tegen dit fenomeen dat schopt tegen de benen van hun bestaan. Het ene na de andere negatieve artikel van de "oude garde" komt hier langs.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als nieuweling ben ik me in aan het lezen. Maar als je nu long term wil gaan, hoe bewaren jullie je coins dan? Aankopen, en transfer naar offline wallet? En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
Want de Telegraaf is ook zo goed in het herkennen van hypes *kuch* Hyves *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Schrammy89 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:35:
Want de Telegraaf is ook zo goed in het herkennen van hypes *kuch* Hyves *kuch*
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:35:
Als nieuweling ben ik me in aan het lezen. Maar als je nu long term wil gaan, hoe bewaren jullie je coins dan? Aankopen, en transfer naar offline wallet? En dan?
Encrypten met TrueCrypt, ook extern (als usb/dropbox) opslaan. En wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:13:
[...]

[...]

Bij een collega van me ook vrijwel instant.
Uit hun support mail:

[...]
ik geloof die mail wel, maar er is geen enkel logische reden waarom sommigen instant of binnen 5min verified worden, ik denk eerder dat er iemand daar bij kraken is die maar alles goedkeurd om de wachtrij intekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

fuqua schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:41:
[...]

ik geloof die mail wel, maar er is geen enkel logische reden waarom sommigen instant of binnen 5min verified worden, ik denk eerder dat er iemand daar bij kraken is die maar alles goedkeurd om de wachtrij intekorten.
Of ze houden steekproeven. Die Exchanges worden vaak maar door een paar man gerund. Denk je echt dat ze alle tier 1&2 klanten handmatig checken. Dat wordt pas belangrijk vanaf tier 3 zodra er officiele documenten bij komen interessant.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
mat.hi.as schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:38:
[...]

Encrypten met TrueCrypt, ook extern (als usb/dropbox) opslaan. En wachten.
Mkay. En wat ik dan niet snap, wat als je ze aankoopt bij bijvoorbeeld Kraken, en ze daar gewoon laat staan (niet dat ik dat van plan ben). Loop je dan permanent risico, of als de site weg valt, of wat. Ik probeer het principe gewoon te begrijpen, ik kan er niet echt bij op welke "naam" de coins staan. Ik mis iets, maar weet niet wat zeg maar, ook na een dagje lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
De voorraad litecoins gaat snel op de Nederlandse websites....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
UltraSub schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:48:
[...]

Mkay. En wat ik dan niet snap, wat als je ze aankoopt bij bijvoorbeeld Kraken, en ze daar gewoon laat staan (niet dat ik dat van plan ben). Loop je dan permanent risico, of als de site weg valt, of wat. Ik probeer het principe gewoon te begrijpen, ik kan er niet echt bij op welke "naam" de coins staan. Ik mis iets, maar weet niet wat zeg maar, ook na een dagje lezen.
Tsjah, zolang ze bij iets als Kraken staan, heb je het niet zelf in de hand. Er zijn al meerdere exchanges (kleiner, dat wel) opeens weggegaan, met alle BTC/geld wat er op stond. Dat is een risico wat je loopt. Als je dat niet wilt, kun je je wallet het beste offline opslaan. Ik kan je niet verder uitleggen wat je mist, als je zelf niet weet wat het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat is dus het risico, wat ik al dacht.
Aankopen en transfer offline dus. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
[...]

Ben me er zelf ook nog over het inlezen maar volgens mij is het zo:
Als je ze op Kraken laat staan en de site verdwijnt ben je ze kwijt.
Maar je kan vanaf Kraken een withdraw doen naar een address (wallet dus) en op die manier kan je ze naar een offline wallet overzetten.

Als ik het fout heb, verbeter mij aub.

Heb zelf enkele uren geleden 100 euro naar Kraken gestort, ben eens benieuwd wanneer het op Kraken staat. Krijg je een mail als het aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je moet het zien als een bankrekening bij een vaag bedrijf die je maar op zijn blauwe ogen moet geloven. Als er iets gebeurt met het bedrijf is er nergens iets te halen omdat het anoniem is.

Als je je coins offline opslaat heb jij ze altijd in je bezit en ben je dus niet afhankelijk van die vage exchanges. Nadeel is dan wel dat je niet lekker snel kan traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dan je dan niet kan handelen. Wil je snel inspelen op koersfluctuaties, zul je een deel moeten stallen op een exchange. Bij de allergrootste exchanges lijkt mij dat risico nog aanvaardbaar. (Afhankelijk van hoeveel je stalt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Bitcoins staan op een adres. Wie de bijbehorende private key van dat adres heeft, beheert de coins (d.w.z. kan ze uitgeven, etc).

Als je zelf een lokale wallet hebt (zoals MultiBit of Bitcoin-Qt of Armory etc) met daarin adressen, zitten daarin ook de private keys van die adressen. Dus dan kun je je geld uitgeven.

Als je een online wallet hebt, of een account bij een exchange waarop je je coins parkeert, heb je niet de private keys (die beheren zij) dus je hebt ook geen controle over je geld.

Het is gewoon een onnodig risico. Lokale wallet aanmaken (of desnoods handmatig wat random private keys genereren met een lokale kopie van bitaddress.org), dat ding in een truecrypt containertje stoppen (tegen diefstal), en op meerdere plekken backuppen (tegen verlies/harddisk crash etc), ook buitenshuis opslaan (tegen brand/inbraak etc), en je bent veilig. Ik heb zelf een truecrypt containertje met daarin mijn pensioen naar een paar random webmail adressen gestuurd, zodat het op meerdere plekken bewaard staat, hartstikke veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mooie reactie op http://www.iex.nl/column/...-niets-waard/default.aspx :D
Meneer Tak, U weet zeker dat de bitcoin een waarde nul heeft.
Dan heb ik nu een gouden kans voor U.
U gaat 1 bitcoin short, ik ben de tegenpartij en ben bereid dat via de redactie van IEX allemaal keurig te regelen.
Looptijd onbeperkt, tot 1 van beiden de handdoek in de ring werpt.

Het vak van columnist gaat anders te makkelijk worden, bij een fout standpunt komt men er zonder kleerscheuren van af. (net als een bankier?)

En als U gelijk heeft, dan kom ik er later op terug en zal Uw inzicht des te meer geprezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Zo, mijn litecoin miners draaien op Azure :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1DRYWUv.png

Met dank aan Gise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Is dat nog wel interessant dan qua kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Inderdaad, hoeveel betaal je hiervoor? Kun je niet beter kijken naar XPM (Primecoin)? Is een coin die nog alleen maar met CPU gemined kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Nu beschikbaar 169,72062014 bitcoins
Wow, mensen verkopen massaal aan Bitonic.nl terug met die hoge koers!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
DeMoN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:28:
Of ze kopen gewoon veel in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat denk ik eerder. Er staat weer een begin van een piek voor de deur :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phyxion schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:22:
Als je voor Azure moet betalen absoluut niet. Als je gratis Azure tegoed hebt via bijvoorbeeld een MSDN subscription is het wel geinig om te hebben draaien, gratis centjes bij elkaar harken :9 (heeeul langzaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
LED-Maniak schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:29:
Dat denk ik eerder. Er staat weer een begin van een piek voor de deur :P
Als het daarna maar weer instort. Heb net wat geld naar kraken overgemaakt. Paar lite coins en een halve bitcoins ga ik er van kopen. Maar dan moet de prijs wel even zakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Moet zeggen dat de koers vandaag de hele dag al vrij stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heb je net nog gekeken dan? Hij is weer zo'n 50 euro hoger ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Iemand hier ervaring met euro's overmaken naar BTC-e?

Hoe lang is dat doorgaans onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jace / TBL schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:39:

Niet ervaring maar zou normaal gesproken 1-2 dagen moeten zijn (Kraken wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:39:
Heb je net nog gekeken dan? Hij is weer zo'n 50 euro hoger ofzo.
Voor BTC-begrippen is dat extreem stabiel :+

Pfff die volumes op Kraken voor LTC; transacties van 0,1 LTC. Da's ook de moeite niet...

[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 22-11-2013 17:43 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
change: +3.92% high: 569.50 low: 510.00 over de afgelopen 12 uur..
dat vind ik voor BTC best stabiel idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

DeMoN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:28:
Mensen kopen juist. Vanmiddag waren het er nog bijna 300!

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
G-PHREAK schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:43:
change: +3.92% high: 569.50 low: 510.00 over de afgelopen 12 uur..
dat vind ik voor BTC best stabiel idd :P
Je zegt het goed, -over de afgelopen 12 uur-. Hij is wel al weer een aantal maal leuk heen en weer gevlogen. Als je dus aan daytraden doet dan had je een veelvoud van die 3.92%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:09:
[...]

Je zegt het goed, -over de afgelopen 12 uur-. Hij is wel al weer een aantal maal leuk heen en weer gevlogen. Als je dus aan daytraden doet dan had je een veelvoud van die 3.92%. :)
Dat is maar de vraag. Achteraf gezien is het altijd makkelijk om aan te wijzen waar je had moeten kopen en verkopen, maar op het moment zelf weet je natuurlijk nooit wat de koers gaat doen. Daarom is day trading altijd tricky en lastig.
Bijvoorbeeld op dit moment; BTC @ USD 760. Kopen of verkopen? Zeg het maar...

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
FaceDown schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:11:
[...]

Dat is maar de vraag. Achteraf gezien is het altijd makkelijk om aan te wijzen waar je had moeten kopen en verkopen, maar op het moment zelf weet je natuurlijk nooit wat de koers gaat doen. Daarom is day trading altijd tricky en lastig.
Bijvoorbeeld op dit moment; BTC @ USD 760. Kopen of verkopen? Zeg het maar...
Dat is inderdaad sterk de vraag en het leuke van het spel! Ik baseer mijn eerdere post overigens op de ervaring van vandaag en niet de gokjes in de grafieken.

Risicospreiding is natuurlijk belangrijk. Je hoeft niet all-in. Ik koop dus constant in stapjes aan en vaak is dat dan 50% budget als ik twijfel.

Ik heb gewoon orders open staan op een bedrag waarvan ik denk dat reëel is om aan te kopen. Deze orders worden ook uitgevoerd, terwijl de grafieken dit nauwelijks tot niet weergeven(en dan heb ik het over snelle dips van 20 euro).

Zojuist dus een klein deel aangekocht. Er is een kleine kans dat hij weer ineens omhoog schiet. Kans is groter dat hij toch nog even gaat dalen naar, pak hem beet: 550 euro.

Strategie heeft mij vandaag geen windeieren gelegd en kan dus dalijk weer wat eten met btc bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Goed artikel

http://www.washingtonpost...tcoin-isnt-like-a-segway/

Ik hoop ook dat mensen realiseren dat wanneer we straks Bitcoin gebruiken voor al het internationaal betalingsverkeer, smart property en allerlei innovatieve transacties, dit uitstekend kan voor €0,50 cent per bitcoin. Alternatieve gedistribueerde blockchains kunnen ingezet worden voor verschillende doeleinden. De prijs is niet rechtevenredig met het succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Goede reactie ook:
Very well said. Here are some things which no one would ever have believed but have now become true.

When email came out, if you told someone, 'Some day the post-office is going to be nearly bankrupt because no one will bother to send letters any more, they will just use email and electronic payments." They would have thought your were nuts.

When the idea of online shopping came along, if you said "Someday entire shopping malls will sit empty and decayed, because the bulk of Christmas shopping will happen purely online." Not only would they have ridiculed such a statement, they did.

How about the idea that every single video rental store would go out of business because people would just stream movies directly off the Internet? That happened.

Here's one, what if you said, back in 1999, that in a little over a decade print media would be dying. That hardly anyone would subscribe to magazines or newspapers any more, because they would consume most of their media online.

All of these things, which if you said 10-15-20 years ago people would have called you nuts, have come to pass. These technological innovations have been unbelievably disruptive and only a few visionary people could see that it was happening in its infancy.

Right now, all of these bitcoin enthusiasts jumping up and down are doing so because they have the vision to see just how big a deal this is. People who are criticizing this technology while in it's very, very, early stages are completely missing the vision of what it can (and likely will) become.

Let's be clear about one thing right away. Digital currency is the future. It may not be bitcoin. Bitocoin has all kinds of problems and it may become the Napster or MySpace of digital currencies.

However, in 5 years time, the idea of waiting 7 days for a deposit or wire-transfer to clear is going to seem as absurd as it is today to write a letter on stationary.
Zegt denk ik alles over het potentieel dat zoveel mensen nu nog niet inzien.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dit is nog wel een leuke link:
http://bitcoinrichlist.com/top100

Bijzonder om te zien hoeveel mensen een rond getal hebben(10k tbc). Ik ben erg benieuwd hoeveel eigenaren van die adressen er niet meer bij kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
rickiii schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:27:
Goed artikel

Ik hoop ook dat mensen realiseren dat wanneer we straks Bitcoin gebruiken voor al het internationaal betalingsverkeer, smart property en allerlei innovatieve transacties, dit uitstekend kan voor €0,50 cent per bitcoin. Alternatieve gedistribueerde blockchains kunnen ingezet worden voor verschillende doeleinden. De prijs is niet rechtevenredig met het succes.
Zeer goed artikel, laten we eerlijk zijn de technologie om "geld" te versturen is geniaal. Alleen zie ik het nog niet gebeuren dat een munt die aan continue deflatie onderhevig is gebruikt gaat worden om salarisen uit te betalen, leningen af te sluiten. Kan zijn dat ik ergens iets over het hoofd zie maar ik denk dat dat niet kan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Phyxion schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:22:
krijn1985 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:23:
Inderdaad, hoeveel betaal je hiervoor? Kun je niet beter kijken naar XPM (Primecoin)? Is een coin die nog alleen maar met CPU gemined kan worden.
Nee is niet interessant qua kosten/baten, maar ik heb een gratis MSDN Ultimate abonnement waarmee ik 10 servers fulltime kan laten crunchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Avalaxy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:57:
[...]

[...]

Nee is niet interessant qua kosten/baten, maar ik heb een gratis MSDN Ultimate abonnement waarmee ik 10 servers fulltime kan laten crunchen.
Hmz hier ook een MSDN subscriptie eens kijken of daar ook wat mee te doen is.

Edit: lijkt er wel op, bedankt voor de tip!

[ Voor 6% gewijzigd door Magicw00b op 22-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Magicw00b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:55:
[...]Kan zijn dat ik ergens iets over het hoofd zie maar ik denk dat dat niet kan gaan werken.
Zie het als een protocol.
Zoiets wat SEPA nu is, maar dan mag iedereen meedoen, zonder registratie of opstartkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Dat is het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Dan kun je er toch best salarissen mee uitbetalen?

[ Voor 17% gewijzigd door rickiii op 22-11-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:14:
Ik klooi sinds gisteren ( 21-nov) rond op BTC-e.
Best grappig.
Begonnen met 0.25 BTC en heb er met handelen(lees: klooien en geluk) in NMC en PPC in 12 uur tijd 0.33 BTC van weten te maken. :D

Verder heb ik ook een account op Kraken maar das wat geavanceerder en moet ik nog uitzoeken. :P

Ik wilde mijn 'winst' van 0.08 bitcoin storten op blockchain.info maar die is al de hele down... :?
Ik zit er sinds een paar dagen ook op. heb een paar 100 feathercoins gekocht en zit te denken om ook van die peercoins te kopen. je kan alleen pas na 3 dagen registreren uit laten betalen. nog meer altcoins op het oog om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

http://coinmarketcap.com/

lijstje met een aantal crypto currencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Jace / TBL schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:39:

Heb een paar x gestort, duurde zo'n 15min max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
rickiii schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:04:
[...]

Dan kun je er toch best salarissen mee uitbetalen?
Klopt dat kan ook, maar aangezien hij aan deflatie onderhevig is ga ik dan elke maand minder XBT krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Magicw00b op 22-11-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

rickiii schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:27:
Goed artikel

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt denk ik. Wereldwijd betalingsverkeer afhandelen wordt volgens mij heel moeilijk als er 12 miljoen muntjes zijn van €0,50. Daarvoor moet er toch flink kapitaal in de munt zitten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Magicw00b schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:13:
Klopt dat kan ook, maar aangezien hij aan deflatie onderhevig is ga ik dan elke maand minder XBT krijgen.
Je gaat er vanuit dat je nog steeds salaris in euro's krijgt, wat wordt omgerekend naar Bitcoin tijdens uitbetaling.
Zie het zo; je krijgt elke maand 1 XBT salaris.

In feite heb je nu ook een soort 'deflatie' van je geld, in de vorm van rente op je spaarrekening (wat minus aftrek van inflatie in normale marktomstandigheden (lees normale rente) geld op zou moeten leveren). Dat heb je dan ook, alleen wordt de XBT zelf meer waard.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
FaceDown schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:13:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt denk ik. Wereldwijd betalingsverkeer afhandelen wordt volgens mij heel moeilijk als er 12 miljoen muntjes zijn van €0,50. Daarvoor moet er toch flink kapitaal in de munt zitten.
Ik denk dat hij bedoeld dat het dan alleen als transport medium gebruikt gaat worden, stel ik stuur van Amsterdam naar New York 100USD, dat duurt met SEPA minimaal een dag. Als je die 100USD met de snelheid van een email moet kunnen versturen moet er dus een dienst onstaan die razendsnel die 100USD in Amsterdam in "bitcoin" verpakt en vervolgens en vervolgens in New York uitpakt en weer omzet naar die USD. :?
Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.