Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Mijn SEPA betaling van vanochtend is ook bij Kraken binnengekomen. Om een uur of 9 overgemaakt, en was om 4 uur vanmiddag binnen, netjes!

Rabobank overigens. Ik heb gisteren nog met ze aan de lijn gehangen vanwegen het niet kunnen betalen bij Bitonic. Volgens de dame waren er geen blokkades naar bepaalde bedrijven en zal het wel gelegen hebben aan de lage batterij spanning van m'n RandomReader .... yeah right! 8)7 Heb daarna nog niet weer geprobeerd.

Wat me trouwens wel verbaasd op Kraken is dat er zo weinig volume is! Ik heb in het afgelopen uur op Bitonic toch zeker 100 coins voorbij zien vliegen, en dan heb ik het alleen nog maar over het absolute verschil; tegelijk kopen en verkopen zie je natuurlijk niet :) Het volume van het vorige uur (19:00) op Kraken is 9... Ik dacht dat iedereen hier wild aan het traden was daar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

LED-Maniak schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:35:
Ik vraag mij nog steeds af wat de nederlandse regering er van gaat vinden als ik al mijn geld in december omzet in bitcoin en in januari weer naar euro's. Officieel is het toch nog niet erkend als munteenheid of waarde object toch? Belastingontduiking zou het dan ook niet kunnen zijn?
Volgens mij wordt het wel degelijk als bezit gezien, je zult dus de waarde op 1 januari moeten opgeven in Box 3.

Lees dit even: http://phedny.wordpress.c...5/bitcoin-en-belastingen/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LED-Maniak schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:35:
Ik vraag mij nog steeds af wat de nederlandse regering er van gaat vinden als ik al mijn geld in december omzet in bitcoin en in januari weer naar euro's. Officieel is het toch nog niet erkend als munteenheid of waarde object toch? Belastingontduiking zou het dan ook niet kunnen zijn?
Zo vraag ik mij ook af wat de belastingdienst ervan zou vinden als ik 5000 bitcoins omzet naar euro's en op mijn rekening zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

PilatuS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:37:
Zo vraag ik mij ook af wat de belastingdienst ervan zou vinden als ik 5000 bitcoins omzet naar euro's en op mijn rekening zou zetten.
Dan zullen ze even vragen hoe je aan 5k bitcoins kwam. Als je dat kan aantonen is er niks aan de hand. Het is allemaal niet zo lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
PilatuS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:37:
[...]

Exact. Wat zullen die mensen doen die nu voor tonnen aan bitcoins hebben?

Als je het zomaar op je rekening zet zal er toch ergens een belletje moeten rinkelen. De oorsprong van het geld is zeer lastig te traceren natuurlijk.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoijar schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:38:
[...]

Dan zullen ze even vragen hoe je aan 5k bitcoins kwam. Als je dat kan aantonen is er niks aan de hand. Het is allemaal niet zo lastig :)
En wat als ik dat niet meer kan aantonen omdat ik ze gekocht heb toen de bitcoin net bestond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:23
reactie's op deze artikel staat alles wel in denk ik.
nieuws: Nederlanders moeten belasting betalen over geld verdiend in Bitcoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

PilatuS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:39:
En wat als ik dat niet meer kan aantonen omdat ik ze gekocht heb toen de bitcoin net bestond ?
Dat is dan niet zo slim dat je geen transactie-overzicht hebt bijgehouden. Ergens heb je toch betaald voor die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:31:
[...]

Hier ook, komt wel weer goed joh. ;)

----------------
Handig om te lezen voor de nieuwkomers die zich begeven op de BTC-exchanges: Don't be a sheep!
Goed artikel, inderdaad. Ik volg het hele BTC gebeuren al een poos maar handel er zelf nog helemaal niet in. Voornamelijk om die redenen.

Wat ik mij eigenlijk afvroeg. Ik snap iets niet wat betreft het minen. Er is sinds een paar maanden een enorme markt ontstaan in specifieke mining apparatuur. ASIC processors in USB vorm of stand alone die schijnbaar enorme resultaten behalen. Zo is er binnenkort de Butterfly Monarch. Een insteekkaart die "maar" 350 watt verstookt maar 600 GHash/s haalt. Deze kost grofweg omgerekend €4500. Dat klinkt veel, maar als ik de wiskunde doe (http://www.bitcoinx.com/profit/) zou zo'n apparaat zichzelf binnen 19 dagen terugverdienen (uitgaande van $0,50 per kWh en 500w totaal verbruik). Op jaarbasis levert zo'n ding met de huidige koers en difficulty zo'n $72.000 op. Dan vraag ik mij direct af: "where is the catch"? Als die dingen zo enorm lucratief zijn, waarom sluiten de fabrikanten niet zelf honderden van die dingen aan om zelf lekker te minen? Waarom die apparatuur verkopen voor zon relatief klein bedrag? Als deze ROI echt waar is, zonder "catch" (behalve de logische risico's van de BTC koers) dan is dit een droom investering. Welk bedrijf kan een ROI op jaarbasis verwachten van zo'n 1400%?

Wie legt mij dat uit?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:37
BezurK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:42:
[...]

...

Als die dingen zo enorm lucratief zijn, waarom sluiten de fabrikanten niet zelf honderden van die dingen aan om zelf lekker te minen?

...
En je denkt dat ze dat nog niet doen :P ? Afgelopen jaar zijn er gigantische lever'problemen' geweest met Butterflylabs miners. Waarschijnlijk heeft BFL zelf eerst lekker zitten minen (het geld om het apparaat te maken was immers al binnen) en heeft het na een maand of wat de apparaten in batches verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:41
Ik probeer (weer) de Qt wallet op mijn pc te zetten alleen hij geeft na een tijdje deze fout:

Systeemfout: Data corrupt

Wat nu?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
[...]

Goed artikel, inderdaad. Ik volg het hele BTC gebeuren al een poos maar handel er zelf nog helemaal niet in. Voornamelijk om die redenen.

Wat ik mij eigenlijk afvroeg. Ik snap iets niet wat betreft het minen. Er is sinds een paar maanden een enorme markt ontstaan in specifieke mining apparatuur. ASIC processors in USB vorm of stand alone die schijnbaar enorme resultaten behalen. Zo is er binnenkort de Butterfly Monarch. Een insteekkaart die "maar" 350 watt verstookt maar 600 GHash/s haalt. Deze kost grofweg omgerekend €4500. Dat klinkt veel, maar als ik de wiskunde doe (http://www.bitcoinx.com/profit/) zou zo'n apparaat zichzelf binnen 19 dagen terugverdienen (uitgaande van $0,50 per kWh en 500w totaal verbruik). Op jaarbasis levert zo'n ding met de huidige koers en difficulty zo'n $72.000 op. Dan vraag ik mij direct af: "where is the catch"? Als die dingen zo enorm lucratief zijn, waarom sluiten de fabrikanten niet zelf honderden van die dingen aan om zelf lekker te minen? Waarom die apparatuur verkopen voor zon relatief klein bedrag? Als deze ROI echt waar is, zonder "catch" (behalve de logische risico's van de BTC koers) dan is dit een droom investering. Welk bedrijf kan een ROI op jaarbasis verwachten van zo'n 1400%?

Wie legt mij dat uit?
Dit is dus precies wat ik mijzelf ook afvraag.
"If something sounds too good to be true, it probably is." Dat idee heb ik erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
coins gestuurd naar Kraken, om er vanaf te raken.....

Drie kwartier geleden verstuurd... nog 0 confirmations.

Geen flauw idee wanneer de transactie verwerkt wordt. Op blockchain.info gaat m'n queue position de hele tijd heen en weer tussen ergens in de 200 en ergens in de 400.

Geschatte tijd tot verwerking staat al sinds het begin op 3 minuten.

En dit moet de nieuwe betaalstandaard gaan worden? Laat me niet lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:24:
[...]

Vreemd, ze hadden ook pas sinds vrijdag problemen volgens mij. Je bent wel verified? Anders even contact opnemen.
Mja, op tickets reageren ze niet echt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:15
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:56:

Geen flauw idee wanneer de transactie verwerkt wordt. Op blockchain.info gaat m'n queue position de hele tijd heen en weer tussen ergens in de 200 en ergens in de 400.

Had je wel de fee erbij gedaan? Anders kan het lang duren inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Spannende verhalen over het naar je wallet zetten en van je wallet naar je euro's. Ga dit draadje is goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
mat.hi.as schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:01:
[...]

Had je wel de fee erbij gedaan? Anders kan het lang duren inderdaad :)
Ik kan er geen fee bij doen. Multibit doet er automatisch een fee bij.

Dus het antwoord op je vraag is ja; er zit een fee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
welke coin is nog leuk om te minen met usb erupters anders dan bitcoins ? ik zit een beetje rond te kijken en maak mijn 0,09btc af hal er nog een usb erupter bij en wil dan switchen naar wat anders..

iemand een idee wat nog leuk is om nu in te stappen ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41

Bob

Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:56:

Niet moeilijk, er is nog geen enkele block gevonden de laatste drie kwartier. Ofwel doe je een bitcoin transactie naar iemand die niet maalt om confirmations (bvb thuisbezorgd) en is het instant, ofwel gaat het om echt wel wat geld en dan moet je toch rekenen op 1 a 2 uur. SEPA duurt 1 a 2 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Bob schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
[...]

Niet moeilijk, er is nog geen enkele block gevonden de laatste drie kwartier. Ofwel doe je een bitcoin transactie naar iemand die niet maalt om confirmations (bvb thuisbezorgd) en is het instant, ofwel gaat het om echt wel wat geld en dan moet je toch rekenen op 1 a 2 uur. SEPA duurt 1 a 2 dagen ;)
Dat moet je uitleggen? Hoe kan er in 3 kwartier geen block gevonden zijn... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Bob schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
[...]

Ideal is instant. CC is instant.

Dit was toch de revolutie? Het zat toch allemaal zoveel beter in elkaar.

Sorry maar een totaal onduidelijke (en potentieel erg lange) verwerkingstijd vind ik nou niet echt bijzonder fantastisch ofzo. Maargoed, ik zal het wel niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

vistu schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
[...]

Er wordt GEMIDDELD elke 10 minuten een blok gevonden, maar toevallig de laatste 51 minuten niet. Vlak daarvoor nog 2 blokken binnen 1 minuut: https://blockchain.info
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:08:
[...]

Ideal in instant. CC is instant.

Sorry maar een totaal onduidelijke (en potentieel erg lange) verwerkingstijd vind ik nou niet echt bijzonder fantastisch ofzo. Maargoed, ik zal het wel niet snappen.
Verwerking door de nodes is vrijwel instant. Alleen de exchange waar jij heen hebt gestuurd wil blijkbaar 1 of meerdere confirmaties hebben zodat ze er zeker van zijn dat je geen double spent hebt gedaan.

Check anders even dat filmpje uit de OP "How bitcoin works under the hood", misschien snap je het dan wat beter. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Tourniquet op 20-11-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

vistu schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:05:
[...]

De tijd nodig om een block te vinden is statistiek. Er is dus een verwachte waarde, maar een effectieve waarde zal daar altijd van afwijken. Dus bvb (fictief) de kans dat na een half uur geen block is gevonden is 20 procent. De kans dat een block na 45 minuten niet gevonden is, is (weer fictief) nog maar 10 procent.
Voor wat echte cijfers: http://mining.bitcoin.cz/stats/graphs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 16:30
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:08:
[...]

Ideal in instant. CC is instant.

Niet waar. Voor jouw lijkt het instant maar ondertussen zit de andere kant nog wel even op zijn geld te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Bob schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:09:
[...]

De tijd nodig om een block te vinden is statistiek. Er is dus een verwachte waarde, maar een effectieve waarde zal daar altijd van afwijken. Dus bvb (fictief) de kans dat na een half uur geen block is gevonden is 20 procent. De kans dat een block na 45 minuten niet gevonden is, is (weer fictief) nog maar 10 procent.
Voor wat echte cijfers: http://mining.bitcoin.cz/stats/graphs/
Check, logisch eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik hou de bitcoins al een tijdje bij, en nu heb ik een vraag:

Als ik een bitcoin wallet installeer, dan ontstaat er een vrij groot bestand (aan blockchain data?). Gaat dit bestand qua grootte toenemen over de tijd? Is dit dan wellicht een 'nadeel' van bitcoin?

Is dit bij litecoin beter?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

TRG schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:11:
Ik hou de bitcoins al een tijdje bij, en nu heb ik een vraag:

Als ik een bitcoin wallet installeer, dan ontstaat er een vrij groot bestand (aan blockchain data?). Gaat dit bestand qua grootte toenemen over de tijd? Is dit dan wellicht een 'nadeel' van bitcoin?

Is dit bij litecoin beter?
Ligt aan het programma wat je gebruikt, als je zou kijken op de site van bitcoin: http://bitcoin.org/en/choose-your-wallet zou je het allemaal netjes op rij zien staan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke exchange sites heb je nog meer?
Ik snap de ballen niet van kraken.com ..

Bij new order snap ik het al niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:20:
Welke exchange sites heb je nog meer?
Ik snap de ballen niet van kraken.com ..

Bij new order snap ik het al niet meer :(
Dat werkt op elke exchange het zelfde:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou jij of een ander, me even kort kunnen vertellen hoe het werkt op kraken?
Via sepa geld erheen sluisen snap ik nog.

Vervolgens wil ik bijv 0.5 bitcoin kopen
Welke stappen moet ik dan doen?

Bij new order neem ik aan?
En dan? . Moet iets met XRP aanklikken e.d :S

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Zou je er wel aan beginnen als je geen idee hebt waar je mee bezig bent? Zo moeilijk is het allemaal ook weer niet.

Koop gewoon op bitonic.nl :P

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 20-11-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:24:

Als je daar al niet uitkomt vraag ik me af of het verstandig is om hier aan te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar bij advanced heb ik vrij veel opties..
En ik lees hier vaker dat kraken vrij onoverzichtelijk is, dus ik zal niet de enige zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zoals op de landingspagina staat is Kraken voor mensen met een Forex-achtergrond. Dat je het niet begrijpt betekent dus niet dat het onoverzichtelijk is, maar dat je kennelijk geen forex-achtergrond hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipv nu 5 minuten hierover te zeven had je ook ff kort kunnen vertellen hoe of wat.
Never mind, als het teveel gevraagd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:24:

Als je gewoon wilt kopen, en zelf wilt weten wanneer je ze verkoopt. Klik dan op Intermediate.

Buy XBT / EUR

Amount: hoeveel wil je er?

Limit price: Klik op limit(niet market). Typ in hoeveel je voor 1 coin wilt betalen.

En there you go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Blok 270658 is net gevonden na 1 uur en 10 minuten. Ruim 65K aan BTC en ruim 0.7BTC aan fees! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:28:
Ipv nu 5 minuten hierover te zeven had je ook ff kort kunnen vertellen hoe of wat.
Never mind, als het teveel gevraagd is
En dan? Heb ik iemand van z'n geld af geholpen terwijl diegene geen idee heeft waar hij mee bezig is :P Nee dat is lekker ethisch verantwoord :z

[ Voor 45% gewijzigd door Avalaxy op 20-11-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:29:
Blok 270658 is net gevonden na 1 uur en 10 minuten. Ruim 65K aan BTC en ruim 0.7BTC aan fees! :D
Geinig, ik zie net dat ik nu ook 1 confirmation heb. Had echt geen idee dat er een blok voor gevonden moest worden. Weer wat geleerd :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoppertje1997
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 12:46
Mutybay schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:29:
[...]

Als je gewoon wilt kopen, en zelf wilt weten wanneer je ze verkoopt. Klik dan op Intermediate.

Buy XBT / EUR

Amount: hoeveel wil je er?

Limit price: Klik op limit(niet market). Typ in hoeveel je voor 1 coin wilt betalen.

En there you go
Ik heb de optie niet om EUR te kiezen komt dit om het feit dat er nog geen geld op staat? Of heeft dit met andere redenen te maken. Ben al wel tier 2

Alvast bedankt voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Phyxion schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:30:
[...]

Geinig, ik zie net dat ik nu ook 1 confirmation heb. Had echt geen idee dat er een blok voor gevonden moest worden. Weer wat geleerd :+
Ook voor jou, check het filmpje "How Bitcoin works under the hood". Erg leerzaam, kan het iedereen aanraden die meer over de techniek wil weten. Toen ik wist hoe het precies werkte ben ik het concept ook veel meer gaan waarderen omdat je dan pas echt snapt hoe ingenieus het bedacht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
hoppertje1997 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:33:
[...]

Ik heb de optie niet om EUR te kiezen komt dit om het feit dat er nog geen geld op staat? Of heeft dit met andere redenen te maken. Ben al wel tier 2

Alvast bedankt voor de reply
Naast Buy/Sell staat knopje. Komt er tabje down waar je alles kan selecteren. Zou kunnen komen omdat er geen geld opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:34:
[...]

Ook voor jou, check het filmpje "How Bitcoin works under the hood". Erg leerzaam, kan het iedereen aanraden die meer over de techniek wil weten. Toen ik wist hoe het precies werkte ben ik het concept ook veel meer gaan waarderen omdat je dan pas echt snapt hoe ingenieus het bedacht is. :)

[video]
Hoe is dat in godsnaam schaalbaar?

Als dit straks mainstream wordt en iedereen moet ALLE transacties die OOIT gedaan zijn downloaden en controleren... hoe kan dat nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:37:
[...]

Als dit straks mainstream wordt en iedereen moet ALLE transacties die OOIT gedaan zijn downloaden en controleren... hoe kan dat nou :P
Er komen natuurlijk steeds meer computers die steeds sneller worden (zie wet van Moore). Vooralsnog lijkt het aardig te werken en er zijn al gigantisch veel transacties tov een paar jaar geleden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Wie legt mij dat uit?
Oplopende difficulty... Daar hou je in je berekening geen rekening mee (misschien een idee om een goede calculator in de TS te zetten) Hoe meer miningpower des te sneller stijgt de difficulty, die is op dit moment 609M. Als je bijvoorbeeld naar http://mining.thegenesisblock.com gaat kun je daar eenvoudig mee spelen, dor bijv een increase in difficulty op te geven, maar ook bijvoorbeeld wanner je begint met minen. Zo'n Monarch heb je natuurlijk nog niet thuis draaien tegen de tijd dat je dat hebt heb is t al weer een heel anders verhaal..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
[...]

Ik heb wel eens gelezen dat het niet noodzakelijk is dat elke miner de volledige transactie log hoeft te hebben, maar slechts een 'recent' gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Phyxion schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:30:
[...]

Hoe gaat dat werken als in 2030 alle blokken gevonden zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Magicw00b schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:47:
[...]

Hoe gaat dat werken als in 2030 alle blokken gevonden zijn? :?
Sowieso is dat pas rond 2130. Volgens mij worden miners naarmate het systeem groeit ook steeds meer beloond door de transaction fee's, dus zullen miners daar ook voldoende aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Ah 100 jaar verschil, dat ga ik niet meer meemaken :o
Maar het klink vrij logisch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik snap nog steeds dat verwerken van die transacties niet.

Ik wacht al 1.5 uur op een eerste bevestiging van een transactie met fee.

M'n queue position verandert echt continu. Net stond ie op 48, dan worden er blocks gevonden met 700 transacties... mijne zit daar dan niet bij (what the fuck betekent die queue position dan)...
en m'n queue position staat weer op 700nogwat.

Dit slaat echt helemaal nergens op :')

Estimated Confirmation Time 5 minutes (queue position 95)
*refresh*
Estimated Confirmation Time 5 minutes (queue position 114)
*refresh*
Estimated Confirmation Time 5 minutes (queue position 146)

Echt briljant dit systeem. Ben super onder de indruk.

[ Voor 23% gewijzigd door Wouter op 20-11-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:55:
Ik snap nog steeds dat verwerken van die transacties niet.

Ik wacht al 1.5 uur op een eerste bevestiging van een transactie met fee.

M'n queue position verandert echt continu. Net stond ie op 48, dan worden er blocks gevonden met 700 transacties... mijne zit daar dan niet bij (what the fuck betekent die queue position dan)...
en m'n queue position staat weer op 700nogwat.

Dit slaat echt helemaal nergens op :')

Estimated Confirmation Time 5 minutes (queue position 95)
*refresh*
Estimated Confirmation Time 5 minutes (queue position 114)
*refresh*
Estimated Confirmation Time 5 minutes (queue position 146)

Echt briljant dit systeem. Ben super onder de indruk.
Loop jij je niet gewoon te frustreren omdat je je spaargeld hebt zien verdampen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Magicw00b schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:09:
[...]

Loop jij je niet gewoon te frustreren omdat je je spaargeld hebt zien verdampen? ;)
Ten eerste valt dat wel mee. Ik sta op 0.8% verlies van mijn spaargeld (omdat ik er maar 10% heb ingestopt).

En nee, ik ben geirriteerd omdat mijn transactie niet wordt verwerkt... ik heb geen enkele garantie dat dat ooit zal gebeuren en er is niets dat ik eraan kan doen.

Het geld is weg bij mij. Het geld is niet bij de ander. Het zit vast in het netwerk omdat niemand het wil verwerken.

Dat vind ik geen goed systeem. Dat vind ik een ongelofelijk achterlijk systeem zelfs :')

[ Voor 24% gewijzigd door Wouter op 20-11-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarom stop je er dan ook zoveel geld in zonder het eerst te proberen op kleine schaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Zozo... hoop mensen hebben voor Kraken.com gekozen, --> veel vraag dus hoge prijs op de charts!
Heb 3x met rabo overschrijving betaald, werkt daar prima. (binnen 24u)
1x naar MtGox... duurde 3 dagen

Iemand recente ervaring met BTC-e? Is erg lucratief om je euro's een beetje te verdelen over de exchanges om van prijsverschillen te profiteren. Ik heb daar een banktransfer naartoe gestuurd, verwachte transactieperiode is 3-7 werkdagen... moet ik dan eerder denken aan 3 of aan 7 werkdagen?

Overigens kosten de LTC bij kraken ook flink meer dan bij bijvoorbeeld BTC-e
Kraken: Buy: 7.5 Sell 7.45
BTC-e: Buy 5.45 Sell 5.34

8)7

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:10:
[...]

Ten eerste valt dat wel mee. Ik sta op 0.8% verlies van mijn spaargeld.

En nee, ik ben geirriteerd omdat mijn transactie niet wordt verwerkt... ik heb geen enkele garantie dat dat ooit zal gebeuren en er is niets dat ik eraan kan doen.

Het geld is weg bij mij. Het geld is niet bij de ander. Het zit vast in het netwerk omdat niemand het wil verwerken.

Dat vind ik geen goed systeem. Dat vind ik een ongelofelijk achterlijk systeem zelfs :')
Het probleem zit niet in het systeem, maar het is een bekende bug in multibit.
Zoek ff op multibit en reset in dit topic en check je transactie op blockchain.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik hoor hier regelmatig genoemd worden dat het laatste blok ergens rond 2140 gevonden gaat worden, maar ik vraag me eigenlijk af hoe het hele systeem overeind blijft als quantum computing een beetje gemeengoed wordt. De meeste standaard encryptie kan dan op de schop.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:22:
Ik hoor hier regelmatig genoemd worden dat het laatste blok ergens rond 2140 gevonden gaat worden, maar ik vraag me eigenlijk af hoe het hele systeem overeind blijft als quantum computing een beetje gemeengoed wordt. De meeste standaard encryptie kan dan op de schop.
https://en.bitcoin.it/wik...reak_Bitcoin.27s_security

En dit plaatje kom ik ook vaak tegen, maar ik weet er zelf te weinig van om te oordelen of dit waar is :P :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fYFBsqp.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 20-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

.oisyn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:22:
Difficulty omhoog, en als het echt gekraakt is, sja, dan is bitcoin niets meer waard.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:10:
[...]

Ten eerste valt dat wel mee. Ik sta op 0.8% verlies van mijn spaargeld (omdat ik er maar 10% heb ingestopt).

Mooi toch, beetje risico. ;)
Wouter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:35:
Mwoah... ik kan wel iets missen. Zie het niet graag gebeuren, maar het zou geen ramp zijn.

En met die 0.9% die de Rabobank me biedt; dan probeer ik maar eens wat met risico :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:15
Caballeros schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:20:
[...]

Het probleem zit niet in het systeem, maar het is een bekende bug in multibit.
Zoek ff op multibit en reset in dit topic en check je transactie op blockchain.info
Als dat het inderdaad is: menubar -> tools -> Reset blockchains and transactions. Ik heb ook zoiets gehad, toen ik mn aankoop deed bij Bitonic. Toen ik dat deed had ik hem ook gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Awsom schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:42:
[...]

Mooi toch, beetje risico. ;)

[...]
Ik ben van mening veranderd toen het slechter ging O-)

Transactie is er eindelijk door, na 164 minuten op "5 minutes" gestaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:46:
[...]
Tijd om uit te stappen voor je, denk ik. Blijkbaar past het risicoprofiel van de bitcoin niet bij jou.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Toch wel handig die ingestelde limits. Je bent niet thuis en in een klein dipje heb ik nog wat LTC opgekocht. Sta in ieder geval weer op 0 winst ipv in het rood :')

Voor de grap eens zitten rekenen wat ik zou verdienen als LTC over een jaar voor BTC prijzen zou gaan (puur fantasie), maar damn... :o

In de loop van de week maar eens kijken, vasthouden voor de lange termijn of proberen op de golven wat geld te verdienen. Vind het eigenlijk tot nu toe wel leuk, beetje meer "Tweakers" dan traditioneel beleggen. En ondertussen mine ik langzaam door, nu zo'n 1,1 LTC bij elkaar gevonden. Toch weer gratis euro's :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

tammerat schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:50:
[...]

Tijd om uit te stappen voor je, denk ik. Blijkbaar past het risicoprofiel van de bitcoin niet bij jou.
Hij kijkt op te korte termijn. Als je verder dan een paar dagen terug kijkt zit er al tijden een stijgende lijn in het koersverloop. Gewoon geduldig afwachten en niet zenuwachtig worden van elke neerwaartse beweging. De gokkers verdienen juist aan mensen die zenuwachtig worden. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

tammerat schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:50:
[...]

Ergens vind ik het ook wel jammer wat ik de laatste dagen zie.

Ik heb een aantal bitcoins voor <$200 gekocht, deels speculatie, maar vooral om uit te geven.

Nu zien we de prijs flink stijgen, leuk voor mij omdat ik nu 3x koopkracht heb met wat ik gekocht heb, maar bitcoin zit steeds meer (zat het al, maar nu helemaal) bomvol speculanten.

Maar ik kan me daar ook geen oplossing voor verzinnen. Zou je het minen makkelijker maken (geen hogere difficulty), dan krijg je hyperinflatie als de interesse in de coin even afzwakt omdat je het geld niet meer uit het systeem kan halen. Tevens gaan mensen gewoon keihard doorminen en loop je het risico dat mensen een te groot deel van de moneysupply in handen krijgen, evenals inflatie.

Ik kan me gewoon geen enkel systeem buiten centrale regulatie verzinnen wat een stabiele koers voor een munt op kan leveren. Zover ik me kan bedenken is dat bij een decentrale munt/betaaleenheid gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Wouter, ik snap dat het een beetje frustrerend is voor iemand die gewend is om de meeste betalingen met Ideal te doen en soms Credit Cards of PayPal. Maar als je een grootgebruiker bent van betaalsystemen zul je vaker in aanraking komen met de grote problemen die er eigenlijk inzitten. Banken werken niet in het weekend, bedragen kunnen ongewest teruggestort worden of tegengehouden en er zitten hoge kosten aan.

Ideal is uniek in de wereld en enorm gebruiksvriendelijk tov Paypal en Credit Cards.... maar de rest van de wereld heeft dat niet. Achter de schermen moet veel gebeuren om jou die ervaring te geven.

Bitcoin is volgens mij op veel gebieden meest efficiente gedistribueerde betalingsysteem dat er bestaat. Dat doet het door te stoppen met vertrouwen op een derde partij en te geloven in "game theory" waarbij consensus zorgt voor de kwaliteit van het systeem. Het is niet perfect, maar echt een enorme aanvulling op de huidige opties.

De problemen die jij ermee hebt zouden consumenten inderdaad geen last van moeten hebben, maar met betere client-software en diensten van bedrijven kunnen die wel worden weggewerkt.

[ Voor 21% gewijzigd door rickiii op 20-11-2013 23:36 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

W3ird_N3rd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:58:
[...]

Ergens vind ik het ook wel jammer wat ik de laatste dagen zie.

Ik heb een aantal bitcoins voor <$200 gekocht, deels speculatie, maar vooral om uit te geven.

Nu zien we de prijs flink stijgen, leuk voor mij omdat ik nu 3x koopkracht heb met wat ik gekocht heb, maar bitcoin zit steeds meer (zat het al, maar nu helemaal) bomvol speculanten.

Maar ik kan me daar ook geen oplossing voor verzinnen. Zou je het minen makkelijker maken (geen hogere difficulty), dan krijg je hyperinflatie als de interesse in de coin even afzwakt omdat je het geld niet meer uit het systeem kan halen. Tevens gaan mensen gewoon keihard doorminen en loop je het risico dat mensen een te groot deel van de moneysupply in handen krijgen, evenals inflatie.

Ik kan me gewoon geen enkel systeem buiten centrale regulatie verzinnen wat een stabiele koers voor een munt op kan leveren. Zover ik me kan bedenken is dat bij een decentrale munt/betaaleenheid gewoon onmogelijk.
Valt wel mee denk ik. Als de munt zo groot moet worden, dan vind ik dat prima. De koers fluctueert nu zo, omdat de volumes heel klein zijn en de markten ook. Verkoop er 1000 (stelt dus echt niks voor) en de koers dondert al naar beneden. Hoe 'groter' Bitcoin wordt, hoe kleiner de impact van dit soort verkopen. Ruil maar eens een tien miljoen Euro tegen USD in. Doet echt niets met de koers :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:03:
[...]
Ruil maar eens een tien miljoen Euro tegen USD in. Doet echt niets met de koers :)
Dat heeft vooral met de volumes te maken, maar ook met regulerende instanties, anders zou de basiskoers ook veel harder schommelen. Dat wordt gecorrigeerd door rente aanpassingen waardoor fluctuaties gedempt worden.

Dat hele aspect van traditionele valuta is er nu helemaal niet, het is puur vraag en aanbod. Verklaart ook waarom de verschillende trading sites zulke verschillende koersen hebben. China: veel volume, hoge prijzen; Kraken laag volume, lagere prijzen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5673109/Photo%2020-11-13%2023%2016%2005.png
Als je naar deze grafiek kijkt (4h candle) dan zitten we nu weer een beetje op de stijgende lijn van afgelopen week en hebben we een piek gehad doordat het bij de US Senate aan bod is geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door pposthoorn op 20-11-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor mensen die meer willen snappen van handelen op Kraken (of in cryptocurrency in het algemeen)
http://www.xe.com/currencytrading/
Wikipedia: Foreign exchange market

Ik snap zelf nu ook beter wat Forex nu eigenlijk inhoudt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Je kunt op zoveel manieren naar die grafieken kijken.
Bottom line is dat niemand het kan voorspellen.

Zijn er ook genoeg die zeggen dat deze voortzetting van de stijgende lijn zoals hij voor de piek gold, verdacht veel lijkt op de 'return to normal' hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.marketoracle.co.uk/images/2009/Mar/Money-Week_clip_image001.jpg

Maar dat wordt vervolgens weer tegengesproken door mensen die zeggen dat dit pas de bear trap is van het grafiekje en dat het nog veel verder omhoog gaat...

Tja... je kunt het toch niet voorspellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter op 20-11-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, niemand weet vooraf of we net een bear trap (get in!) of bull trap (get out!) hebben meegemaakt of dat we al in de blow off fase zitten. Blijft toch speculeren, Forex trading is sowieso high risk

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
[...]

Wie legt mij dat uit?
Houd er rekening mee dat deze kaarten enkel nog in pre order zijn, en dat als het net zo gaat als bij eerdere BFL producten het nog lange tijd kan duren voor dat er leveringen komen (eerste batch monarch's is geloof ik al 2x uitgesteld nu, en sinds augustus zijn er eenn hoop gepreorderd waardoor je als je nu besteld in een lange wachtrij komt.

Als voorbeeld bij de vorige generatie asic's waren ze in september van dit jaar nog orders aan het uitleveren geplaatst in 2012. Veel klanten boos omdat ze dachten de kosten nooit meer terug te verdienen, al is dat misschien nu weer anders gezien de sterke koersstijging de laatste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:46:
[...]

Transactie is er eindelijk door, na 164 minuten op "5 minutes" gestaan te hebben.
Wat was de transaction id? Of adres, ook goed. Ben benieuwd wat er zo speciaal aan die transactie was dat het zo lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wie is hier nog meer bezig met Litecoin mining en op welke manier? Ik zit momenteel op 0,059 Litecoins per dag, ben gisternacht gestart. Verwacht dus minimaal 1 bitcoin te kunnen minen deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:49:
Wie is hier nog meer bezig met Litecoin mining en op welke manier? Ik zit momenteel op 0,059 Litecoins per dag, ben gisternacht gestart. Verwacht dus minimaal 1 bitcoin te kunnen minen deze maand
Met welke hashrate zit je te minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Totaal 78 Khash/s. volgens mij is dat niet heel snel, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:49:
Ik zit nu op 1,1 LTC in iets meer dan een week. Gebruik uitsluitend CPU mining op servers in een datacenter die toch niet zoveel te doen hebben. Zit zo rond de 150-180 kHash, cumulatief. Zoek nog naar een handige manier om sneller capaciteit bij te kunnen schalen 's nachts en in het weekend, ben daar nog niet helemaal uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Ethirty op 21-11-2013 00:06 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:56:
[...]

Ik zit nu op 1,1 LTC in iets meer dan een week. Gebruik uitsluitend CPU mining op servers in een datacenter die toch niet zoveel te doen hebben. Zit zo rond de 150-180 kHash, cumulatief.
Nice! ik zelf gebruik momenteel ook alleen CPU mining, heb nu 12 single core VM's in de cloud draaien (Windows Azure)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:58:
[...]

Nice! ik zelf gebruik momenteel ook alleen CPU mining, heb nu 12 single core VM's in de cloud draaien (Windows Azure)
Dat schiet niet echt op dan :p Ik heb nu 5 quad cores vol aan het werk in een private cloud en nog 2 servers waar ik de helft van de fysieke cores inzet. Bij elkaar zo'n 26 cores uit mijn hoofd :o

#team_UTC+1

• Avalaxy
gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:58:
[...]

Kun je me sturen hoe je dat doet? Ik heb nog azure resources over die ik er wel aan wil spenderen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Op Windows gewoon minerd draaien (zoek even naar pooler's cpuminer). Ben je binnen 10 minuten aan de gang (mits je al een pool account ergens hebt).

#team_UTC+1

• gise
  • Niet online
Klopt, mijn config is:

Start.bat:
minerd --algo=scrypt --url=stratum+tcp://coinotron.com:3334 --userpass=gise87.1:1

Bij Azure moet je dan gewoon nieuwe VM aan maken, new > quick config, kiezen voor de kleinste VM (XS)
Heb eerst geprobeerd met zwaardere configs maar na testen bleek het rendabeler om meer kleine VMs te hebben dan minder grotere

[ Voor 4% gewijzigd door gise op 21-11-2013 00:08 ]

• Bob

Bob

gise schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:07:
Klopt, mijn config is:

Start.bat:
minerd --algo=scrypt --url=stratum+tcp://coinotron.com:3334 --userpass=gise87.1:1

Bij Azure moet je dan gewoon nieuwe VM aan maken, new > quick config, kiezen voor de kleinste VM (XS)
Heb eerst geprobeerd met zwaardere configs maar na testen bleek het rendabeler om meer kleine VMs te hebben dan minder grotere
Welke versie van minerd? Bij mij exit die direct als ik dat uitvoer.

• gise
  • Niet online
Ga ik morgen even voor je nakijken en DM sturen, zojuist pc afgesloten :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:40:
Je kunt op zoveel manieren naar die grafieken kijken.
Bottom line is dat niemand het kan voorspellen.

Zijn er ook genoeg die zeggen dat deze voortzetting van de stijgende lijn zoals hij voor de piek gold, verdacht veel lijkt op de 'return to normal' hier:

[afbeelding]

Maar dat wordt vervolgens weer tegengesproken door mensen die zeggen dat dit pas de bear trap is van het grafiekje en dat het nog veel verder omhoog gaat...

Tja... je kunt het toch niet voorspellen.
Het kan allebei kloppen.

Fear-capitulation-despair kan gelijktijdig een hele kleine bear trap zijn. Return to the mean kan een nieuwe take off worden.

"Public" kan een stel geeks op een publiek forum zijn zoals nu, in een later stadium kan een nieuwe bel met Jan Modaal als "public" ontstaan, die veel groter zal zijn.

Maar opnieuw, je weet het nooit zeker.

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:10:
Even schaamteloos pluggen hier.

ik wou mijn vader BTC cadeau doen, maar zag niet echt een mooie >$200 oplossing en wou niet een usb stickje geven. Dus ik ben gaan zoeken of ik niet iets kon (laten) maken wat zowel mooi, als veilig, als niet te duur was.

Uiteindelijk heb ik zelf plastic wallets ontworpen en laten drukken. De keys worden aangemaakt met BIP38 techniek, wat betekend dat je de private key én een wachtwoord nodig hebt om de wallet leeg te halen. Ik krijg om me heen heel erg veel positieve reacties op de wallet, en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben er over aan het denken om ze te koop aan te gaan bieden.

[afbeelding]
Wow ziet er goed uit. Inderdaad leuk om cadeau te geven.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Hmm, deze laptop doet het nog geweldig met LTC, 6KH/s. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie een share heeft.

Mijn PC gaat met ongeveer 45 (i5-2500K, zonder overclock momenteel). In een account van mij in een pool staat al 0,56LTC, heb ik waarschijnlijk in april gemined. Ging een stuk makkelijker toen :P

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Maxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:45:
[...]

Nee, maar moet iemand die zo'n pas van jou krijgt bang zijn dat je de funds die je er zelf op zet steelt?
nee, maar zo'n mooi pasje gaan de mensen meermaals willen gebruiken. Je gaf het zelf al aan met die éne gozer die 2 identieke passen wou. Die wil die dingen gaan gebruiken en niet enkel als gift geven. (ok, hij is dan ook de enige die het paswoord heeft)

Op dezelfde manier zou ik gratis zo 100 van die dingen kunnen uitdelen met het wachtwoord erbij en 6 maand later zelf even gaan kijken... wedden dat ik er meer geld zou uithalen dan ik er moet instoppen?

Ik vind het een erg leuk idee, maar ik zou er toch ERG duidelijke disclaimers bijzetten als ik jou was.

• pocket
  • Laatst online: 29-08 09:58
Het lukt me niet om bitcoins naar kraken te zetten, als ik het probeer blijft de transactie vast staan bij "peer Seen by one peer" transactie komt ook niet op blockchain te staan. Hij lijkt wel gewoon vast te hangen iemand een idee?

Ik heb hem via een backup terug kunnen zetten en heb het daarna nogmaals geprobeerd maar met het zelfde effect ;( iemand een idee?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

dbzdragon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:46:
[...]

Wow ziet er goed uit. Inderdaad leuk om cadeau te geven.
BTC Next heeft ook een vorm van zo'n pasje: https://www.btcnext.nl/#Btccard gecontroleerd en al door een notaris. Wist al wel dat ze dat hadden maar door het interview met de oprichter wat eerder werd geplaatst hier werd ik er weer op geattendeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door gws24 op 21-11-2013 01:14 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

pocket schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:11:
Het lukt me niet om bitcoins naar kraken te zetten, als ik het probeer blijft de transactie vast staan bij "peer Seen by one peer" transactie komt ook niet op blockchain te staan. Hij lijkt wel gewoon vast te hangen iemand een idee?

Ik heb hem via een backup terug kunnen zetten en heb het daarna nogmaals geprobeerd maar met het zelfde effect ;( iemand een idee?
Welke wallet gebruik je?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• pocket
  • Laatst online: 29-08 09:58
MultiBit

• Wouter
  • Niet online
Ennnnn.... uitgestapt. Met 4.7% verlies. Nog te overzien.

Max van $2k aan muntjes via Kraken verkocht (wacht nog op Tier 4), en het merendeel voor een wat lagere prijs via Bitonic.

En wat heeft Wouter nu geleerd?

- Niet meer onbezonnen instappen terwijl de koers omhoog schiet :P

Ik verwacht eigenlijk dat de koers de komende tijd in golven met steeds lagere pieken een beetje omlaag sukkelt. Misschien stap ik later wel weer in. Bekijk het nu eerst even een tijdje zonder stress (8>

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter op 21-11-2013 01:26 ]

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Aangezien Multibit automatisch een fee toevoegt kan het daar niet aan liggen. Als je eerder al veel transacties hebt gedaan kan het liggen aan het feit dat er veel dust (kleine hoeveelheden) in je balance zit waardoor je transactie nu veel inputs heeft en miners houden daar niet zo van maar de transactie wordt uiteindelijk wel doorgevoerd. Gisteren zelf ook zoiets gehad met 2 bitcent die ik verstuurde en blijkbaar 5 inputs had (dust van vorige transacties) waardoor het 2 uur duurde voordat de transactie uiteindelijk werd opgepikt.

[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 21-11-2013 01:29 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wouter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:25:
Ennnnn.... uitgestapt. Met 4.7% verlies. Nog te overzien.

Max van $2k aan muntjes via Kraken verkocht (wacht nog op Tier 4), en het merendeel voor een wat lagere prijs via Bitonic.

En wat heeft Wouter nu geleerd?

- Niet meer onbezonnen instappen terwijl de koers omhoog schiet :P

Ik verwacht eigenlijk dat de koers de komende tijd in golven met steeds lagere pieken een beetje omlaag sukkelt. Misschien stap ik later wel weer in. Bekijk het nu eerst even een tijdje zonder stress (8>
Tja, dat weet je nooit..

Maar ik denk dat het dom is geweest van je. Ik heb namelijk net weer iets gekocht met bitcoin. En het universum kennende gaat de koers de komende dagen dus weer verdubbelen, puur zodat ik me weer dom kan voelen. :+ 7(8)7

• Wouter
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:29:
[...]

Tja, dat weet je nooit..

Maar ik denk dat het dom is geweest van je. Ik heb namelijk net weer iets gekocht met bitcoin. En het universum kennende gaat de koers de komende dagen dus weer verdubbelen, puur zodat ik me weer dom kan voelen. :+ 7(8)7
Ja; iedereen denkt er vast wat over. Maar ik werd er veel te zenuwachtig van :P

Koersen die per dag met 50% op en neer schieten zijn ook niet echt normaal meer. Het zal er vast deels mee te maken hebben gehad dat een aantal nieuwe millionairs de verleiding die dingen te dumpen niet meer kon weerstaan. Maar als de koers een paar dagen zo onvoorspelbaar blijft, verliezen mensen (vooral instappers... en die zijn er op dit moment erg veel) vertrouwen en kan er wel eens een sneeuwbaleffect naar beneden ontstaan.

Zulke extreme schommelingen geven mij in ieder geval geen 'kopen! kopen! kopen!' -signaal.
Ik kijk het wel even aan.

Ik heb nu op het hoogste punt van de dag verkocht. Misschien schiet ie over 5 uur er opeens voorbij, maar ik vond het wel even mooi geweest :P Als ik weer koop, is het in ieder geval niet meer tijdens een sterke klim.

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Wouter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:37:
[...]

Als ik weer koop, is het in ieder geval niet meer tijdens een sterke klim.
Nee, een van de eerste beginselen van het handelen is volgensmij toch wel; Kopen als ie laag staat en verkopen als ie hoog staat.

In jouw geval ben je (net zoals ik) op een hoog moment ingestapt, alleen jij met een groot bedrag, en ik met weinig om het eerst een beetje te leren kennen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wouter schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:37:
[...]

Ja; iedereen denkt er vast wat over. Maar ik werd er veel te zenuwachtig van :P

Koersen die per dag met 50% op en neer schieten zijn ook niet echt normaal meer. Het zal er vast deels mee te maken hebben gehad dat een aantal nieuwe millionairs de verleiding die dingen te dumpen niet meer kon weerstaan. Maar als de koers een paar dagen zo onvoorspelbaar blijft, verliezen mensen (vooral nieuwe instappers... en die zijn er op dit moment erg veel) vertrouwen en kan er wel eens een sneeuwbaleffect naar beneden ontstaan.

Zulke extreme schommelingen geven mij in ieder geval geen 'kopen! kopen! kopen!' -signaal.
Ik kijk het wel even aan.

Ik heb nu op het hoogste punt van de dag verkocht. Misschien schiet ie over 5 uur er opeens voorbij, maar ik vond het wel even mooi geweest :P Als ik weer koop, is het in ieder geval niet meer tijdens een sterke klim.
Ik heb er net zo'n gevoel bij. Ik kocht een paar coins voor <$200 en ik heb ze niet verkocht, maar ook niets bijgekocht. Ik zag iedereen in het topic kopen-kopen-kopen als een malle wat voor mij meer een signaal was om me niet in de menigte te mengen.

Ook achteraf gezien: rond de $600 had ik al niet staan te kijken als de handel zou klappen en zou ik verkocht kunnen hebben, terwijl we nu weer op $600 staan. Dan had ik ze dus voor meer terug moeten kopen. (als ik in bitcoin wil blijven)

Het geeft ook veel spanning, als ik een beurshandelaar was zou ik nooit meer durven te slapen denk ik. Ik laat mijn coins voorlopig maar staan, koop er af en toe iets van en we zien de komende jaren wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 21-11-2013 01:48 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.