Ik ben nog redelijke noob op bitcoin gebied, dus in onderstaand verhaal kunnen wat foutjes zitten.
Als je een bedrag verstuurd vanuit je QT wallet naar een ander adres, dan wordt er eerst een geheel bedrag verstuurd welke volgens mij gelijk staat aan een eerder ontvangen bedrag (correct me if I'm wrong dit gedeelte ben ik niet zeker over). Vervolgens gaat het juiste bedrag naar je opgegeven zend adres en het overige bedrag (het wisselgeld dus) gaat terug naar je wallet, maar dan wel naar een ander adres in je wallet! Dit adres is niet zichtbaar in de QT wallet.
Het wisselgeld komt dus niet op je originele zendadres terecht, maar op een ander adres die in je pool van je wallet zat. Dit adres heeft ook weer een andere private key. Is hier ook aan gedacht met het maken van deze kaart, of werkt deze op basis van 1 private key? Zo niet dan kan je bij elke transactie je wisselgeld missen.
Hiermee bedoel ik, dat als je de private key hebt geimporteerd in een wallet en je hebt er een transactie mee gedaan, dat je daarna het wisselgeld niet terugkrijgt op je kaart (maar wel op de wallet die gebruikt).
Ik kwam hier achter toen ik aan het experimenteren was om mijn adres over te zetten van de QT wallet naar de multibit wallet. In multibit bleek het wisselgeld te missen na het importeren van de private key.