waar kan litecoin kopen met ideal uberhaupt? alle ideal mogelijkheden zijn bitcoins
Litecoins is deze 48 uur wel het dubbele waard geweest van wat het nu is.
Verwijderd
Ik ga voor de Litecoin. Heb het gevoel dat ik voor de Bitcoin de boot gemist heb.snoekds20 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:06:
ben aan het denken... bitcoin of litecoin kopen..
http://www.litecoins.nl/ maar die zijn op. En veel duurder dan marktprijzen las ik hier onlangs.greatchampion schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:07:
waar kan litecoin kopen met ideal uberhaupt? alle ideal mogelijkheden zijn bitcoins
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als ik deze chart zo zie lijkt LTC me geen geweldige investering:
http://www.ltc-charts.com...pair=ltc-btc&market=btc-e
en das weer juist de uitdaging... twijfelllllfrennek schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:12:
BTC en LTC zijn nu beide iets hoger, zou sws even wachten.
Ja en dan ligt het eraan koop je ltc met BTC, EUR of USD. Of verkoop je BTC op goed moment voor EUR en koop je er LTC voor als de koers laag is.joost18 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:15:
BTC en LTC zijn nu beide iets hoger, zou sws even wachten.
So many ways.
Vreemd, ben enkele dagen tier 2, maar heb geen Euro optie. :-sVerwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:04:
[...]
Na het invullen van Tier 1 had ik:
Bitcoin (XBT)
Ripple (XRP)
Litecoin (LTC)
Namecoin (NMC)
Ven (XVN)
Na het invullen van Tier 2 had ik:
Euro (EUR)
US Dollar (USD)
Bitcoin (XBT)
Ripple (XRP)
Litecoin (LTC)
Namecoin (NMC)
Ven (XVN)
Nu inmiddels geld overgemaakt (SEPA). Ben benieuwd hoe snel het erop staat.
Hier bekijk je koers t.o.v. de BTC.frennek schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:12:
Als je met euro's gaat inkopen/verkopen kun je beter deze bekijken.
Als een BTC nu plots 0.00001 euro waard wordt, dan stijgt jouw grafiek meters boven je beeldscherm uit.
Lijkt op dikke winst, maar als je bij je het uitbetalen in BTC je duizenden BTC daarna uitcashed tegen 0,00001 euro, blijkt dat het alsnog niets waard is.
*Smi heeft ook het idee dat de LTC koers lichtelijk afhangt van de BTC, dit omdat het uitwisselen van LTC-BTC veeeeeel makkelijker is dan van USD-LTC of andersom.
[ Voor 29% gewijzigd door SmiGueL op 20-11-2013 15:28 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
De mining hardware vliegt qua prijs ook de pan uit. Ik heb een leuke partij ASIC block eruptors ingekocht voor 9,50/s en alles van de hand gedaan voor 25/s. Volgens mij was dat de beste manier om er winst uit te trekken.
Mining hardware heeft z'n waarde ook in BTC, niet in EUR.Edmin schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:25:
De mining hardware vliegt qua prijs ook de pan uit. Ik heb een leuke partij ASIC block eruptors ingekocht voor 9,50/s en alles van de hand gedaan voor 25/s. Volgens mij was dat de beste manier om er winst uit te trekken.
Dus als je die BTC had vastgehouden, en daarna verkocht dan was het niet veel anders geweest.
Maar altijd mooi meegenomen inderdaad.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ja dus? Dan blijkt dat BTC toch een betere investering is geweest (wat je dus ziet op de LTC/BTC graph). Ik denk dat er met LTC vooral gehandeld wordt tussen LTC en BTC en niet zozeer met echt geld.SmiGueL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:21:
[...]
Hier bekijk je koers t.o.v. de BTC.
Als je met euro's gaat inkopern/verkopen kun je beter deze bekijken.
Als een BTC nu plots 0.00001 euro waard wordt, dan stijgt die grafiek meters boven je beeldscherm uit.
Lijkt op dikke winst, maar als je je duizenden BTC daarna uitcashed tegen 0,00001 blijkt dat het alsnog niets waard is.
Dus real currency <-> BTC <-> LTC
Enige waarom LTC nog wel populair is, is omdat er een behoorlijke mining comunity op zit.
Wat zijn de verwachtingen van jullie in het algemeen over LTC? Gaat het naast BTC bestaan of zal het uiteindelijk van het toneel verdwijnen ?
En na een dag wachten is de prijs van BTC op Kraken de 450 weer voorbij en kan ik weer zwarte cijfers schrijven
das een goeie.. ik denk ja denk dus niet gefundeerd dat het ernaast blijft bestaan en wie weet groter groeitfuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:33:
Wat zijn de verwachtingen van jullie in het algemeen over LTC? Gaat het naast BTC bestaan of zal het uiteindelijk van het toneel verdwijnen ?
Ik zit nog 400 in het rood.
Mocht het weer zwart worden dan stap ik uit.
Veel teveel afleiding en stress dit
Ik denk dat er wel ruimte is voor meerdere cryptocurrencies, maar zolang er geen onherstelbare flaws in BTC gevonden worden zal LTC voorlopig in de schaduw van BTC blijven.fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:33:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Litecoin is zo groot aan het worden, ik verwacht dat het naast bitcoin zal blijven bestaan.fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:33:
Met BTC kan je zelfs al bij thuisbezorgd betalen, dus wordt op het moment in veel webshops geïmplementeerd. Dit zie ik niet snel gebeuren met LTC.fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:33:
Wellicht dat LTC een aantal voordelen heeft ten opzichte van BTC, dat weet ik zelf niet.
Dan heb je nog een lange weg te gaanWouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:35:
ik heb bitcoins vanaf een lokaale wallet naar mijn kraken account gestuurd hoelang gaat het duren voor ik het binnen heb?
Laat dit een waarschuwing voor anderen zijn: investeer niet lichtzinnig voor korte termijn in bitcoin!Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:35:
Zodra ik geen verlies meer heb in EUR verkoop ik m'n BTC > EUR en koop ik LTC via Kraken.
Ik verwacht dat die munt nog wel gigantisch gaat stijgen in waarde. Als in > 100 EUR voor 1 LTC. Misschien niet nu, maar wel binnen een jaar.
Ik verwacht dat die munt nog wel gigantisch gaat stijgen in waarde. Als in > 100 EUR voor 1 LTC. Misschien niet nu, maar wel binnen een jaar.
Dit is inderdaad wat ik mij afvraag, waarom is LTC ontstaan ? wat heeft het meer of beter te bieden van BTC ?frennek schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:36:
[...]
Wellicht dat LTC een aantal voordelen heeft ten opzichte van BTC, dat weet ik zelf niet.
Als je net als mij 2 dagen geleden bent ingestapt is dat best lastig om te falen met al die downies.Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
[...]
Laat dit een waarschuwing voor anderen zijn: investeer niet lichtzinnig voor korte termijn in bitcoin!
ik vind dit (transactietijd) nog allemaal in de kinderschoenen staan, dat kan toch allemaal sneller met muis klikkerdeklakpocket schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
ik heb bitcoins vanaf een lokaale wallet naar mijn kraken account gestuurd hoelang gaat het duren voor ik het binnen heb?
doubt itDennahz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
Zodra ik geen verlies meer heb in EUR verkoop ik m'n BTC > EUR en koop ik LTC via Kraken.
eind van de week dusWouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:39:
[...]
Valt wel mee op zich, daar hoeft ie alleen de 465 voor te halen.
Zojuist via MultiBit naar Kraken bitcoins gestuurd. Duurde een minuut of 20 tot half uur.pocket schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
Ik denk dat eerst acceptatie moet zijn voor Bitcoin, dat is nu nog steeds erg mager.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:39:
[...]
....... is wat ik een aantal jaar geleden zei tegen BTC.
Ik ga all-in op LTC
Daarnaast, wat heeft een winkel o.i.d. eraan om naast Bitcoin ook Litecoin te accepteren.
Het zou wel snel kunnen gaan als het gesupport wordt door bitpay bijvoorbeeld.
In het Bitcoin systeem is de transactie waarschijnlijk al lang goedgekeurd, maar Kraken verplaatst het vervolgens misschien nog naar een eigen wallet, waardoor jij langer moet wachten.pocket schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
Als je wil weten wat de status van je transactie in het Bitcoin netwerk is kun je kijken op https://blockchain.info/ en doe een Search op het Bitcoin-adres waar je naartoe stuurde.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
Om dezelfde redenen waarom mensen verwachtingen hebben van BTC. En LTC is de grootste tweede speler, met nog enorme groeipotentie (en al een gigantische community).Avalaxy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:42:
[...]
Want? Waarom verwacht je er zoveel van? Is er iets dat er op wijst dat het dat ook waard is?
Naar mijn idee is de reden helemaal niet hetzelfde. BTC wordt op een hoop plekken al geaccepteerd, LTC bij mijn weten nergens.
Waarom zouden ze het niet doen? Wanneer het zo ver zou komen dat er één exchangerate komt voor XBT en LTC is dat geen enkel probleem. Vergelijk het gewoon met het kunnen afrekenen in USD of EUR bij een shop.sheepsonn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:41:
[...]
Ik denk dat eerst acceptatie moet zijn voor Bitcoin, dat is nu nog steeds erg mager.
Daarnaast, wat heeft een winkel o.i.d. eraan om naast Bitcoin ook Litecoin te accepteren.
Het zou wel snel kunnen gaan als het gesupport wordt door bitpay bijvoorbeeld.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Volgens die site staan er geen transacties open kan ik er dan vanuit gaan dat ze in een wallet van kraken zitten?rickiii schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:42:
[...]
In het Bitcoin systeem is de transactie waarschijnlijk al lang goedgekeurd, maar Kraken verplaatst het vervolgens misschien nog naar een eigen wallet, waardoor jij langer moet wachten.
Als je wil weten wat de status van je transactie in het Bitcoin netwerk is kun je kijken op https://blockchain.info/ en doe een Search op het Bitcoin-adres waar je naartoe stuurde.
Verwijderd
Enkel 'winkelacceptatie' maakt cryptocurrency een groeier? Dat is natuurlijk onzin, de BTC groeide al jaren gestaag nog voor er plekken waren waar je er iets mee kon, puur op basis van ideologische gronden.Avalaxy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:44:
Naar mijn idee is de reden helemaal niet hetzelfde. BTC wordt op een hoop plekken al geaccepteerd, LTC bij mijn weten nergens.
Ik denk dat het zeker nog 1 - 2 jaar duurt voordat LTC op een fatsoenlijk niveau zit.
Wat heb je aan een coin waar je niets mee kan dan?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:45:
[...]
Enkel 'winkelacceptatie' maakt cryptocurrency een groeier? Dat is natuurlijk onzin, de BTC groeide al jaren gestaag nog voor er plekken waren waar je er iets mee kon, puur op basis van ideologische gronden.
Bitcoin was dan ook niet 1 van de tientallen altcoins.Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:45:
[...]
Enkel 'winkelacceptatie' maakt cryptocurrency een groeier? Dat is natuurlijk onzin, de BTC groeide al jaren gestaag nog voor er plekken waren waar je er iets mee kon, puur op basis van ideologische gronden.
cryptocurrency is betaalmiddel van toekomst, maakt niet uit of het BTc of LTC zijn of nog een andere
dat is mijn visie.. of deze uitkomt tja..
dat is mijn visie.. of deze uitkomt tja..
In het begin kon je ook niks met Bitcoins, hoezo is het dan toch gestart? hoezo heeft het dan toch waarde gekregen?sheepsonn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:47:
[...]
Wat heb je aan een coin waar je niets mee kan dan?
Het gaat om vraag en aanbod, zolang er vraag is naar BitCoins en andere currency zal de waarde toenemen, ook al zou je er niks mee kunnen kopen, je kan het altijd weer terug verhandelen naar euro's / dollars
ik denk meer dat LTC groeit omdat BTC groeid, het heeft in mijn ogen niet echt meerwaarde tov BTC.
Maar zoals je de afgelopen dagen ziet: BTC omhoog=LTC omhoog.
Ik denk dat het puur komt omdat mensen het als het zilver van de btc zien zonder dat er echt verschil in zit.
Ik ben er overigens wel voor
keuze vrijheid is altijd goed.
Maar zoals je de afgelopen dagen ziet: BTC omhoog=LTC omhoog.
Ik denk dat het puur komt omdat mensen het als het zilver van de btc zien zonder dat er echt verschil in zit.
Ik ben er overigens wel voor
Vertrouwen is er iig wel in LTC: http://www.coindesk.com/l...0m-market-capitalization/
Omdat ik m'n Pizza Tonno er mee kan betalen en in China zelfs een huis.gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:49:
[...]
In het begin kon je ook niks met Bitcoins, hoezo is het dan toch gestart? hoezo heeft het dan toch waarde gekregen?
Het gaat om vraag en aanbod, zolang er vraag is naar BitCoins en andere currency zal de waarde toenemen, ook al zou je er niks mee kunnen kopen, je kan het altijd weer terug verhandelen naar euro's / dollars
en dadelijk hetzelfde met LTCsheepsonn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:51:
[...]
Omdat ik m'n Pizza Tonno er mee kan betalen en in China zelfs een huis.
ik denk dat het succes van litecoins vooral komt doordat bitcoins zon vlucht hebben genomen en de 'early adopters' er rijk van geworden (kunnen) zijn. en dat veel mensen hopen dat dit met litecoins of andere altcoins ook gebeurd
Ja en hoe meer mensen dat denken, hoe meer het waard wordt.thedon46 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:54:
ik denk dat het succes van litecoins vooral komt doordat bitcoins zon vlucht hebben genomen en de 'early adopters' er rijk van geworden (kunnen) zijn. en dat veel mensen hopen dat dit met litecoins of andere altcoins ook gebeurd
Precies, het is vooral hopen nu.green-tea schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:54:
[...]
Ja en hoe meer mensen dat denken, hoe meer het waard wordt.
Ik heb er ook een aantal hoor dus van mij mag het over een jaar best €100 waard zijn, alleen denk ik het niet.
laat ik nu zo'n persoon zijn.green-tea schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:54:
[...]
Ja en hoe meer mensen dat denken, hoe meer het waard wordt.
-
[ Voor 100% gewijzigd door green-tea op 20-11-2013 15:58 ]
Theoretisch klinkt het allemaal leuk, maar wees realistisch. dit is veelste ingewikkeld om als betaalmiddel te werken. Ik zie dit meer als een systeem om je vermogen in op te slaan en de daarbij een leuke % stijging.
Het heeft alleen toekomt als betaalmiddel internationaal,tweedehands, en zwart werken/vermogensbelasting ontwijken.
Hypotheek gaat niet werken want veelste instabiel en je kunt niet zomaar bitcoins erbij toveren in tegenstelling tot euro's.
Ik denk niet dat het over 10 jaar stabiel genoeg is om het bruikbaar te maken.
Het heeft alleen toekomt als betaalmiddel internationaal,tweedehands, en zwart werken/vermogensbelasting ontwijken.
Hypotheek gaat niet werken want veelste instabiel en je kunt niet zomaar bitcoins erbij toveren in tegenstelling tot euro's.
Precies, als iedereen vetrouwen krijgt in litecoin, zal iedereen ze kopen waardoor de waarde stijgt. Als iedereen de valuta dumpt dan zal de waarde ook snel inzakken
Ja het is nu easy-money. Het fluctueert nu als een gek wat het boeiend maakt om er wat geld in te stoppen.
Vervang 'betaalmiddel' door 'communicatiemiddel' en dezelfde uitspraak gold in 1990 voor email.saveljos schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:00:
Theoretisch klinkt het allemaal leuk, maar wees realistisch. dit is veelste ingewikkeld om als betaalmiddel te werken.
Het is het zilver onder de digitale currency, waar BTC het goud is. Er komen uiteindelijk meer van op de markt tegen een lagere prijs. Er zijn nog tientallen currencies uit de grond gekomen, maar overall lijkt LTC de nummer 2 qua vertrouwen en verhandelbaarheid. De manier van minen is vooralsnog ook minder te beinvloeden doordat ASIC's (nog) niet werken. De koers is de laatste maanden ook met iets van 600% gestegen en staat nu waar BTC een jaar terug stond.fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
[...]
Dit is inderdaad wat ik mij afvraag, waarom is LTC ontstaan ? wat heeft het meer of beter te bieden van BTC ?
Dus nu maar hopen dat LTC doorzet en binnen een jaar door €100 schiet

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 20-11-2013 16:09 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Even schaamteloos pluggen hier.
ik wou mijn vader BTC cadeau doen, maar zag niet echt een mooie >$200 oplossing en wou niet een usb stickje geven. Dus ik ben gaan zoeken of ik niet iets kon (laten) maken wat zowel mooi, als veilig, als niet te duur was.
Uiteindelijk heb ik zelf plastic wallets ontworpen en laten drukken. De keys worden aangemaakt met BIP38 techniek, wat betekend dat je de private key én een wachtwoord nodig hebt om de wallet leeg te halen. Ik krijg om me heen heel erg veel positieve reacties op de wallet, en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben er over aan het denken om ze te koop aan te gaan bieden.
ik wou mijn vader BTC cadeau doen, maar zag niet echt een mooie >$200 oplossing en wou niet een usb stickje geven. Dus ik ben gaan zoeken of ik niet iets kon (laten) maken wat zowel mooi, als veilig, als niet te duur was.
Uiteindelijk heb ik zelf plastic wallets ontworpen en laten drukken. De keys worden aangemaakt met BIP38 techniek, wat betekend dat je de private key én een wachtwoord nodig hebt om de wallet leeg te halen. Ik krijg om me heen heel erg veel positieve reacties op de wallet, en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben er over aan het denken om ze te koop aan te gaan bieden.

Dat de achterliggende proof-of-work constructie op Scrypt is gebaseerd i.p.v. Sha256 hashes, zodat je het niet op dedicated hardware (ASIC en FPGA enzo) kunt minen. Waardoor het een alternatief is voor mensen met GPU's die vroeger bitcoins konden minen maar nu buitenspel staan.fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:38:
Dit is inderdaad wat ik mij afvraag, waarom is LTC ontstaan ? wat heeft het meer of beter te bieden van BTC ?
En dat de block frequentie 4x zo hoog is als bij Bitcoin (2.5 minuten ipv 10 minuten) waardoor transacties sneller geconfirmed worden (al gaat er statistisch gezien daardoor ook iets meer miningwerk verloren).
Ingewikkeld? Momenteel misschien wel. Maar straks heb je je (wisselgeld-)wallet op je mobiel en kun je (bijv) door het scannen van een QR code of gebruik NFC chip of whatever je geld overmaken. De techniek staat nog in de kinderschoenen natuurlijk maar ontwikkelt zich in zeer rap tempo. Het zou dom zijn om te denken dat we over 20 jaar nog met papiergeld en muntjes staan af te rekenensaveljos schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:00:
Theoretisch klinkt het allemaal leuk, maar wees realistisch. dit is veelste ingewikkeld om als betaalmiddel te werken. Ik zie dit meer als een systeem om je vermogen in op te slaan en de daarbij een leuke % stijging.
Verder maken we nu de geboorte van 'digitaal geld' mee. Als de beurzen straks groter worden, en beter en sneller onderling communiceren dan zal de koers zichzelf ook stabiliseren en op termijn speculatie nagenoeg onmogelijk maken. Dat wordt nu vooral mogelijk gemaakt door de zeer kleine transactievolumes en de kleine exchanges.
En het feit dat je niet zomaar 'bitcoins erbij kunt toveren' is een groot voordeel van de bitcoin, en geen nadeel. Want wie wordt er beter van dat de centrale banken onbeperkt geld kunnen bijdrukken? Juist; diezelfde banken, ten koste van alle geldeigenaren.
Groetjes, FaceDown.
Erg mooi! Ben zelf ook opzoek naar precies z'n soort design (zwart met in het midden een qr code, liefst ook nog wat rode accenten) maar dan eerder met mijn eigen adres erop zodat ik geld er op kan zetten.
Dat is het hele idee, iedere pas heeft een uniek adres, beschermd door een wachtwoord welke alleen jij weet.Basekid schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:13:
Erg mooi! Ben zelf ook opzoek naar precies z'n soort design (zwart met in het midden een qr code, liefst ook nog wat rode accenten) maar dan eerder met mijn eigen adres erop zodat ik geld er op kan zetten.
Mike van Casascius coins heeft een techniek ontwikkeld waardoor de user een intermediate key kan aanmaken met zijn wachtwoord, en daaruit kan ik dan een adres+private key maken zonder dat ik het wachtwoord nodig heb.
Dus ook al zou ik complete lijsten bijhouden van adressen + private keys, hier kan een aanvaller nog niks mee zonder de wachtwoorden (die ik niet heb).
Knap. Waar zit de private key juist? In het plastic? En het wachtwoord geef je er apart bij I guess?Maxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:10:
Even schaamteloos pluggen hier.
[afbeelding]
Private key staat op de achterkant, wachtwoord heb ik niet, die weet alleen jij.Bob schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:16:
[...]
Knap. Waar zit de private key juist? In het plastic? En het wachtwoord geef je er apart bij I guess?
Ok dus mining gaat sneller en kan via de gpu. Niet meteen dingen waarvan je zou zeggen dat ze tenvoordele zijn voor de eindgebruiker toch ?Jace / TBL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:12:
[...]
Dat de achterliggende proof-of-work constructie op Scrypt is gebaseerd i.p.v. Sha256 hashes, zodat je het niet op dedicated hardware (ASIC en FPGA enzo) kunt minen. Waardoor het een alternatief is voor mensen met GPU's die vroeger bitcoins konden minen maar nu buitenspel staan.
En dat de block frequentie 4x zo hoog is als bij Bitcoin (2.5 minuten ipv 10 minuten) waardoor transacties sneller geconfirmed worden (al gaat er statistisch gezien daardoor ook iets meer miningwerk verloren).
Snellere transacties misschien wel, maar hoeveel in uren/min scheelt dit tenopzichte van BTC of is dit verwaarloosbaar ?
Aanvulling: je zou het ook zonder wachtwoorden kunnen doen hoor, maar dan moet je er op vertrouwen dat ik je keys niet bewaar. Ik zelf zou dat niet doen, dus ben ik op zoek gegaan naar een techniek waarmee dat ook niet hoeft.
Ohja, stom van mij. De pas zonder private key is als deposit adres te gebruiken, en met private key kun je withdrawen natuurlijkMaxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:16:
[...]
Dat is het hele idee, iedere pas heeft een uniek adres, beschermd door een wachtwoord welke alleen jij weet.
Mike van Casascius coins heeft een techniek ontwikkeld waardoor de user een intermediate key kan aanmaken met zijn wachtwoord, en daaruit kan ik dan een adres+private key maken zonder dat ik het wachtwoord nodig heb.
Dus ook al zou ik complete lijsten bijhouden van adressen + private keys, hier kan een aanvaller nog niks mee zonder de wachtwoorden (die ik niet heb).
Juist wel, je kan met je huis tuin en keuken pc'tje, met een GPU erin geld maken. Ik ben sinds vanmorgen begonnen, gaat allen nog niet zo snel.. moet nog wat finetunen.fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:17:
[...]
Ok dus mining gaat sneller en kan via de gpu. Niet meteen dingen waarvan je zou zeggen dat ze tenvoordele zijn voor de eindgebruiker toch ?
Heb 0,00143740 LTC gemined tot nu doe
Dus je kan alleen wallets maken als iemand zijn (versleutelde) private en public keys geeft? Met andere woorden; het maken van een voorraad van die kaartjes is niet mogelijk?Maxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:17:
[...]
Private key staat op de achterkant, wachtwoord heb ik niet, die weet alleen jij.
Groetjes, FaceDown.
In dit geval dus met private key + wachtwoord. Welke je aan niemand af geeft.Basekid schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:18:
[...]
Ohja, stom van mij. De pas zonder private key is als deposit adres te gebruiken, en met private key kun je withdrawen natuurlijk
@facedown duidelijk, Afwachten wat er gebeurt zodra alles wat beter werkt.
@maxbet Leuk! Komt er ook een 5,- versie? Of is dat het geld niet waard?
Netjes! Dus al zeker 0,4 cent verdiend! En hoeveel heb je aan stroom verstookt?gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:20:
[...]
Juist wel, je kan met je huis tuin en keuken pc'tje, met een GPU erin geld maken. Ik ben sinds vanmorgen begonnen, gaat allen nog niet zo snel.. moet nog wat finetunen.
Heb 0,00143740 LTC gemined tot nu doe
Groetjes, FaceDown.
Ik zou wel een voorraadje kunnen maken, maar dan valt je beveiliging tegen mij weg (de wachtwoorden).FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:21:
[...]
Dus je kan alleen wallets maken als iemand zijn (versleutelde) private en public keys geeft? Met andere woorden; het maken van een voorraad van die kaartjes is niet mogelijk?
dus dan maak ik gewoon zelf een bult adressen + keys aan en laat ik die drukken, dan is het aan jullie om te vertrouwen dat ik die keys niet bewaar. Maar er is geen enkele manier hoe ik dat kan aantonen.
Niks aan stroom verstookt, ik heb gratis toegang tot virtuele machines bij een cloud provider (maximaal 5 machines tegelijk)FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:22:
[...]
Netjes! Dus al zeker 0,4 cent verdiend! En hoeveel heb je aan stroom verstookt?
Heb sinds vanmorgen dus 1 VM draaien als test, vanavond finetunen en de andere 4 inrichten. Zo kan ik dus gratis een beetje geld bijmaken
Er staat niks op, je moet de pas zelf funden. Ik gebruik ze voornamelijk als gift-card, en zet dan het bedrag er op wat ik ze wil geven.saveljos schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:22:
@facedown duidelijk, Afwachten wat er gebeurt zodra alles wat beter werkt.
Wat is er te fine-tunen aan aan virtuele gpu.gise schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:24:
[...]
Niks aan stroom verstookt, ik heb gratis toegang tot virtuele machines bij een cloud provider (maximaal 5 machines tegelijk)
Heb sinds vanmorgen dus 1 VM draaien als test, vanavond finetunen en de andere 4 inrichten. Zo kan ik dus gratis een beetje geld bijmaken
configuratie van de mining software. threads, intensity, etc.
[ Voor 23% gewijzigd door gise op 20-11-2013 16:26 ]
Maar hoe kun je nu iemand geld geven op zo'n pasje als je hun keys niet weet? Ik snap er weinig van geloof ikMaxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:24:
[...]
Er staat niks op, je moet de pas zelf funden. Ik gebruik ze voornamelijk als gift-card, en zet dan het bedrag er op wat ik ze wil geven.
Groetjes, FaceDown.
geven kan je altijd door gewoon dat adres te gebruiken om te depositen (je vult dat adres als send-to adres in) maar de withrdaw from lukt alleen als je de juiste wachtwoorden invoert via een wallet programma (zo ver ik het snap)FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:27:
[...]
Maar hoe kun je nu iemand geld geven op zo'n pasje als je hun keys niet weet? Ik snap er weinig van geloof ik
De QR code (en de tekst daaronder ook trouwens) is het adres. Dat is alles wat je nodig hebt om er geld heen te sturen. Je vult gewoon in je wallet programma in wat je wilt verzenden, vult het adres op de kaart in en klaar is kees.FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:27:
[...]
Maar hoe kun je nu iemand geld geven op zo'n pasje als je hun keys niet weet? Ik snap er weinig van geloof ik
De private key en het wachtwoord heeft degene die de kaart leeg wil halen nodig.
Ja maar als het een 'gift-card' is dan wil je die toch cadeau doen? Hoe moet je daar dan een adres op zetten als je dat niet van tevoren weet? Of moet iemand z'n public en private keys doorgeven zodat je het pasje kan maken en jij er vervolgens geld op kan zetten? Klinkt me vreemd in de oren. Bovendien zou ik never nooit mijn private keys weggeven, versleuteld of onversleuteld.Basekid schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:28:
[...]
geven kan je altijd door gewoon dat adres te gebruiken om te depositen (je vult dat adres als send-to adres in) maar de withrdaw from lukt alleen als je de juiste wachtwoorden invoert via een wallet programma (zo ver ik het snap)
Groetjes, FaceDown.
Tof idee hoor. Ik had al bedacht dat zo rond de feestdagen de bitcoin wel eens in waarde kon gaan stijgen omdat het een leuk alternatief kado is. :-)Maxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:28:
[...]
De QR code (en de tekst daaronder ook trouwens) is het adres. Dat is alles wat je nodig hebt om er geld heen te sturen. Je vult gewoon in je wallet programma in wat je wilt verzenden, vult het adres op de kaart in en klaar is kees.
De private key en het wachtwoord heeft degene die de kaart leeg wil halen nodig.
PSN: Marselaar
Hoe krijg je het wachtwoord toegespeeld dan?
Dus ik kan ook een pasje maken met jouw bankrekeningnummer erop en vervolgens 5 euro overmaken op je bankrekening. Wat is dan precies het nut van het pasje?Maxbet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:28:
[...]
De QR code (en de tekst daaronder ook trouwens) is het adres. Dat is alles wat je nodig hebt om er geld heen te sturen. Je vult gewoon in je wallet programma in wat je wilt verzenden, vult het adres op de kaart in en klaar is kees.
Groetjes, FaceDown.
Of de waarde keldert net voor het uitpakken van de cadeau's en je geeft iemand 0,50 euro ipv de bedoelde 100.tammerat schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:30:
[...]
Tof idee hoor. Ik had al bedacht dat zo rond de feestdagen de bitcoin wel eens in waarde kon gaan stijgen omdat het een leuk alternatief kado is. :-)
Groetjes, FaceDown.
Nee want met een chipknip kun je wachtwoordloos betalen. En met dit pasje niet.snoekds20 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:32:
voorheen chipknip
Groetjes, FaceDown.
Aghja, ik geef/krijg ook wel eens Decemberkalenders, hier kun je hetmee vergelijken. Behalve dat een bitcoin altijd waarde blijft houden en waarschijnlijk veel meer dan zo'n kraskaart.FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:32:
[...]
Of de waarde keldert net voor het uitpakken van de cadeau's en je geeft iemand 0,50 euro ipv de bedoelde 100.
Ik zal er iets verder op in gaan.FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:30:
[...]
Ja maar als het een 'gift-card' is dan wil je die toch cadeau doen? Hoe moet je daar dan een adres op zetten als je dat niet van tevoren weet? Of moet iemand z'n public en private keys doorgeven zodat je het pasje kan maken en jij er vervolgens geld op kan zetten? Klinkt me vreemd in de oren. Bovendien zou ik never nooit mijn private keys weggeven, versleuteld of onversleuteld.
BIP38 beschrijft intermediate keys, die maak jij als besteller van een pasje aan. Deze intermediate key maak je aan door een wachtwoord op te geven. De key die hier uit komt stuur je naar mij. Ik maak vervolgend vanuit die key een adres en private key. Voor de duidelijkheid: ik kan vanuit deze key dus niet je wachtwoord herleiden.
Ik heb op dit moment wel je adres en private key en adres, maar niet je wachtwoord. (Dit is verifieerbaar, maar daar kom ik in de echte aankondiging nog op terug).
Jij krijgt de pas binnen en verifieert of jouw wachtwoord echt bij deze pas hoort (dit kan zonder de pas te importeren, nogmaals hier kom ik later op terug) en als alles klopt maak je je Bitcoin(s) over naar het adres op de voorkant van de pas.
Geef je de pas af aan iemand anders hoef je alleen de pas en het wachtwoord af te geven en diegene heeft volledige controle over de pas en wat er op staat.
Ik kreeg ook al een bericht van iemand die 2 exact dezelfde wou, hij wou er 1 meenemen op reis, en 1 thuis achter laten. Op het moment dat hij bestolen zou worden kan de dief alsnog niks met de pas en kan hij gewoon de keys naar hem toe laten sturen. Op deze manier hoeft hij ook niet alles in zijn hot wallet te houden.
Volgens mij is het de bedoeling dat jij zelf een public key en versleutelde private key aan Maxbet doorgeeft, die laat er een pasje van maken, jij deposit BTC naar de public key en geeft het pasje + wachtwoord voor de private key kado aan iemand. Op die manier kan Maxbet er niets mee omdat hij het ww niet heeft. Jij hebt dat wel maar omdat je de BTC aan iemand wil weggeven maakt dat niet uit. Is dat het idee Maxbet?FaceDown schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:31:
[...]
Dus ik kan ook een pasje maken met jouw bankrekeningnummer erop en vervolgens 5 euro overmaken op je bankrekening. Wat is dan precies het nut van het pasje?
edit: ja dus, alleen wist ik niet dat je de public key zelf kon herleiden aan de hand van de encrypte private key.
[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 20-11-2013 16:41 ]
Zo ongeveer ja, behalve dat ik de adressen aanmaak, zo zit de gebruikte techniek nou eenmaal in elkaar (en het is volgens mijn zienswijze ook nog weer eens veiliger, zou je een keylogger op je pc hebben dan heeft die niet je keys. Ik kan namelijk oneindig veel adressen uit die key maken. Hierdoor zal een aanvaller nooit hetzelfde adres + private key aanmaken als wat er bij mij uitkomt, en komt het wachtwoord welke hij heeft kunnen stelen ook niet overeen met het adres welke ik aanmaak.Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:40:
[...]
Volgens mij is het de bedoeling dat jij zelf een public key en versleutelde private key aan Maxbet doorgeeft, die laat er een pasje van maken, jij deposit BTC naar de public key en geeft het pasje + wachtwoord voor de private key kado aan iemand. Op die manier kan Maxbet er niets mee omdat hij het ww niet heeft. Jij hebt dat wel maar omdat je de BTC aan iemand wil weggeven maakt dat niet uit. Is dat het idee Maxbet?
Voor meer (technische) informatie: https://en.bitcoin.it/wiki/BIP_0038
Kan de ontvanger vervolgens zijn wachtwoord dan weer wijzigen?Tourniquet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:40:
[...]
Jij hebt dat wel maar omdat je de BTC aan iemand wil weggeven maakt dat niet uit.
PSN: Marselaar
Nee, maar moet iemand die zo'n pas van jou krijgt bang zijn dat je de funds die je er zelf op zet steelt?tammerat schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:43:
[...]
Kan de ontvanger vervolgens zijn wachtwoord dan weer wijzigen?
Het blijft ingewikkeld. Wel interessant!
Is z'n pas dan puur een deposit/betaal kaart? of kan je er ook geld van overhevelen naar je eigen multibit account ofzo. Want dat wachtwoord moet je toch ergens kunnen invullen...
Is z'n pas dan puur een deposit/betaal kaart? of kan je er ook geld van overhevelen naar je eigen multibit account ofzo. Want dat wachtwoord moet je toch ergens kunnen invullen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.