Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste
Acties:
  • 580.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 15:41
Tourniquet schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:53:
Hier iemand ervaring met de exchange mcxnow.com? Ik heb er gisterenochtend een deposit gedaan van een kleine hoeveelheid bitcoins, maar deze zijn nog niet aangekomen in mijn account.
Ja ik handel daar dagelijks voor de fun. Ik heb altijd (doe elke week wel 1 deposit die kant op) binnen een paar uur mijn bitcoins op mijn account staan. Wat zegt http://blockchain.info over jouw transactie?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:33

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ibidem schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:54:
[...]

Ja ik handel daar dagelijks voor de fun. Ik heb altijd (doe elke week wel 1 deposit die kant op) binnen een paar uur mijn bitcoins op mijn account staan. Wat zegt http://blockchain.info over jouw transactie?
Dat is deze transactie geweest: https://blockchain.info/n...24f0ae43348aff0ba38958cea (vanaf Bitstamp naar mcxnow)

Die van 0.1 BTC is naar mijn mcxnow deposit-adres. Heb ondertussen ook een mail gestuurd naar mcxnow.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 11:28

Dennahz

Life feels like hell should.

sheepsonn schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:50:
[...]

Voor de fun kan je 't doen, maar als je er iets mee wilt verdienen zou ik het niet doen.
Hier kun je uitrekenen wat je return of investment is (ongeveer).
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Met de huidige difficulty zal je dus een maandje of 4 moeten minen wil je die dingen terugverdiend hebben. Echter zal de difficulty nog wel verder stijgen waardoor het nog langer duurt.

Maar inderdaad, het is best leuk :).
In je eentje misschien, maar met een pool? Misschien even lang, maar je krijgt dan wel continu wat binnen i.p.v in één keer :)

Een stickje of 10~20 kan dan toch wel iets interessants zijn? Zuipen ook niet echt veel stroom enzo. Of kan je dan beter direct een duurder apparaat kopen om te minen?

Ben wel voor het zelf minen, voelt wel goed als je dat 'zelf' voor elkaar hebt gekregen met je eigen spul :p Is even een investering, maar meestal haal je dat er na een tijdje wel uit, denk ik :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-08 14:17
Dennahz schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:50:
[...]

In je eentje misschien, maar met een pool? Misschien even lang, maar je krijgt dan wel continu wat binnen i.p.v in één keer :)

Een stickje of 10~20 kan dan toch wel iets interessants zijn? Zuipen ook niet echt veel stroom enzo. Of kan je dan beter direct een duurder apparaat kopen om te minen?

Ben wel voor het zelf minen, voelt wel goed als je dat 'zelf' voor elkaar hebt gekregen met je eigen spul :p Is even een investering, maar meestal haal je dat er na een tijdje wel uit, denk ik :)
Voordeel van pool minen is inderdaad dat je telkens kleine stukjes bitcoin krijgt, het gaat in theorie even snel als dat je zelf zou gaan minen. Wanneer je solo gaat minen met zo'n usb stick zal 't wel even gaan duren tot je een bitcoin vindt!

Stroomkosten heb je inderdaad nauwelijks. Maar toch denk ik dat je beter een gpu kan kopen en altcoins kan gaan minen. En die vervolgens traden voor Bitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:39
sheepsonn schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:14:
[...]

Voordeel van pool minen is inderdaad dat je telkens kleine stukjes bitcoin krijgt, het gaat in theorie even snel als dat je zelf zou gaan minen. Wanneer je solo gaat minen met zo'n usb stick zal 't wel even gaan duren tot je een bitcoin vindt!

Stroomkosten heb je inderdaad nauwelijks. Maar toch denk ik dat je beter een gpu kan kopen en altcoins kan gaan minen. En die vervolgens traden voor Bitcoins.
Daar ben ik ook even mee bezig geweest, maar de hoge energieprijs hier om NL maakt het al snel onaantrekkelijk. Ik keek dan maar een setup van 3x een AMD 7950, maar dat kost al snel €1500 (bij een verbruik van 6000 kWh per jaar) om 24/7 te laten draaien. Plus dan nog eens de aanschafkosten van de setup zelf, wat ongeveer €1000 is.

Heb nog niet gekeken maar het ruilen van LTC naar BTC, wellicht dat het dan toch interessant is.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
(als dit offtopic is verwijder het maar)

maar zijn er hier al mensen die een butterfly labs jalapeno hebben ?
ik heb de mijne recent ontvangen en ik ben eens benieuwd of er hier nog mensen zijn die het hebben ?

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-08 12:26
Jevon schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:05:
[...]

Daar ben ik ook even mee bezig geweest, maar de hoge energieprijs hier om NL maakt het al snel onaantrekkelijk. Ik keek dan maar een setup van 3x een AMD 7950, maar dat kost al snel €1500 (bij een verbruik van 6000 kWh per jaar) om 24/7 te laten draaien. Plus dan nog eens de aanschafkosten van de setup zelf, wat ongeveer €1000 is.

Heb nog niet gekeken maar het ruilen van LTC naar BTC, wellicht dat het dan toch interessant is.
Mocht je nog een altcoin zoeken voor cpu mining. (die nog niet op een index is dus waarde unknown), zou ik eens naar skeincoin kijken. ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Biersteker schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:47:
[...]

Mocht je nog een altcoin zoeken voor cpu mining. (die nog niet op een index is dus waarde unknown), zou ik eens naar skeincoin kijken. ;)
Bedankt voor de tip. Waarom zou je dan precies naar die coin gaan kijken? Er zijn zoveel coins! Momenteel mine ik Worldcoins. Denk dat ik idd beter voor een relatief nieuwe munt ga en dan op een aantal pc's flink ga minen met CPU/GPU. Als de tijd daar is koop ik dan een degelijke GPU en kan dan gewoon mee met de tijd gaan i.p.v. te laat in te stappen.

Heb al eens gekeken naar die stickjes, maar zelfs met 10 krijg je maar een (geschatte) cent of 14 per dag (dollar), dus dat is ook niet echt de moeite. Niet dat ik winst wil hebben, maar verlies erop maken is ook zo zonde :)

En ik wil hier niet een topic van maken waar ik al m'n vragen wil stellen zonder er ook maar enige vorm van eigen moeite in te steken. Ben er al een dag of 2/3 continu mee bezig, want wil echt serieus beginnen. Als de vragen hier storen, zeg het gerust :) Zelf denk ik dat het wel interessant kan zijn voor mede-beginners!

Misschien is het een idee om een speciaal alt-coins topic te maken en dit topic over Bitcoins te laten gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Dennahz op 11-11-2013 19:26 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Dennahz schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:17:
[...]
Waarom zou je dan precies naar die coin gaan kijken?
De reden dat ik het mine is omdat het een nieuw algoritme coin is, en niet de zoveelste scrypt clone is met met een ander genesis block. Wat dat betreft zijn er niet zoveel verschillende coins. (SHA256 , Scrypt, SHA3, Scrypt-Jane, en nu dus een Skein algo) Het is een gok, maar omdat de coin zeer nieuw is, is het op dit moment de coin waar je in potentie het meest op kan pakken, en omdat hij CPU only is, kan je het naast GPU mining draaien. Maar het is natuurlijk een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
Ik mine al een tijdje FTC (Feathercoin), ook een gok, wie weet over en paar jaar :).
Dus ik kijk ook niet wat de waarde nu is, maar wat het (hopelijk) over een paar jaar waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt een activatie op bitcoin.de? Dus dat zij een bank-verificatiecode sturen?

En is het mogelijk om te handelen in BTC <--> EUR zonder meteen uit te betalen? Oftewel heb je ook een accountbalans in EUR? Zo kun je handelen zonder vertragingen met bankrekeningen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-08 17:10
Hmm ik heb nog eens €150 extra op kraken gezet omdat ik hoopte dat hij verder zou crashen. Ik heb 2 BTC gekocht voor €150 per stuk, en zou dus een 3e willen voor die prijs. Ik vind het eigenlijk zonde om voor de huidige prijs extra te kopen, want dan heb ik zoiets van 'zonde van mn geld, want eerder had ik meer gehad voor die prijs' :9 Ik zit nu dus te twijfelen wat ik moet doen met dat geld... Laten staan met een buy limit order rond €150, kopen voor de huidige rate of het gewoon weer terugstorten naar de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:30:
Hoe lang duurt een activatie op bitcoin.de? Dus dat zij een bank-verificatiecode sturen?

En is het mogelijk om te handelen in BTC <--> EUR zonder meteen uit te betalen? Oftewel heb je ook een accountbalans in EUR? Zo kun je handelen zonder vertragingen met bankrekeningen..
Ik heb afgelopen vrijdag mijn account aangemaakt en kreeg einde van de middag vandaag mijn verificatiecode. Dat van dat handelen weet ik niet, ik heb er net 0,1 BTC naar overgemaakt om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Avalaxy schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:33:
Hmm ik heb nog eens €150 extra op kraken gezet omdat ik hoopte dat hij verder zou crashen. Ik heb 2 BTC gekocht voor €150 per stuk, en zou dus een 3e willen voor die prijs. Ik vind het eigenlijk zonde om voor de huidige prijs extra te kopen, want dan heb ik zoiets van 'zonde van mn geld, want eerder had ik meer gehad voor die prijs' :9 Ik zit nu dus te twijfelen wat ik moet doen met dat geld... Laten staan met een buy limit order rond €150, kopen voor de huidige rate of het gewoon weer terugstorten naar de bank.
Ik heb er ook eentje van 150, maar heb er toch één duurder bijgekocht. Je weet nooit naar welk punt ze terugzakken. 25 euro verwachten ik bijvoorbeeld ook niet meer.

Was het lastig om op Kraken geverifieerd te raken? Ik heb niet zo'n zin in spullen inscannen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 19:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vooralsnog zullen LTC en PPC de opvolgers worden van de BTC. Alle andere coins zijn leuk om te traden. Ik snap dat er een hoop zijn die graag een eigen coin op de markt willen plaatsen, maar zonder echte openbaarheid zal het niet veel worden behalve traden voor btc/ltc/ppc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoe trade je die dingen voor BTC? Zijn er dan echt mensen die bereid zijn altcoins te kopen (in ruil voor BTC)? (ik heb geen enkel verstand van of ervaring met altcoins)
drvinnie schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:05:
[...]

Was het lastig om op Kraken geverifieerd te raken?
Nee, echt totaal niet. Fijnste ervaring tot nu toe. Je hebt verschillende tiers, en de eerste paar tiers bestaan alleen maar uit een paar gegevens invullen (je adres bv.). Met alleen de eerste tier (nauwelijks werk) kun je al tot $1000 per dag of $5000 per maand handelen, met de tweede tier (ook nauwelijks werk) $2000/$10.000, en vanaf tier 3 moet je pas je passport en een utility bill insturen, daarna zijn de limits $20.000/$100.000. Vervolgens heb je nog een tier die bedoeld is voor bedrijven, met uiteraard nog hogere limieten.

Zelf ben ik tot de een na laatste tier (3) geverifieerd.

[ Voor 73% gewijzigd door Avalaxy op 11-11-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44
drvinnie schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:05:
[...]

Ik heb er ook eentje van 150, maar heb er toch één duurder bijgekocht. Je weet nooit naar welk punt ze terugzakken. 25 euro verwachten ik bijvoorbeeld ook niet meer.

Was het lastig om op Kraken geverifieerd te raken? Ik heb niet zo'n zin in spullen inscannen eigenlijk.
Ligt aan het limiet wat je verhandeld per maand, tot 2000 dollar hoef je niks in te sturen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1pp3r
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-12-2021
Zelf denk ik dat het wel interessant kan zijn voor mede-beginners!
Zeker weten! Met al die termen die zo ineens naar u gegooid worden wordt het soms ingewikkeld.

Ik had hier zelf ook een vraagje over: Die USB sticks waarover gesproken werd, heeft iemand daar een voorbeeld van of is er iemand die kan vertellen of deze makkelijk in NL of BE te verkrijgen zijn? Ik heb anders geen idee naar wat ik precies zou moeten zoeken, een duwtje in de juiste richting waardeer ik altijd :) Kunnen deze dan ook ingezet worden voor het minen van altcoins?

@CedricD: bedankt om mij nog aan Plus500 te herinneren, zo heb ik toch nog een 'piece of the pie' kunnen meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 15-08 15:41
r1pp3r schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 01:41:
[...]

Zeker weten! Met al die termen die zo ineens naar u gegooid worden wordt het soms ingewikkeld.

Ik had hier zelf ook een vraagje over: Die USB sticks waarover gesproken werd, heeft iemand daar een voorbeeld van of is er iemand die kan vertellen of deze makkelijk in NL of BE te verkrijgen zijn? Ik heb anders geen idee naar wat ik precies zou moeten zoeken, een duwtje in de juiste richting waardeer ik altijd :) Kunnen deze dan ook ingezet worden voor het minen van altcoins?

@CedricD: bedankt om mij nog aan Plus500 te herinneren, zo heb ik toch nog een 'piece of the pie' kunnen meepakken.
Ik heb zelf een twintigtal van deze USB sticks in gebruik. Per dag haal ik zo'n 0.0080 BTC binnen via BTC Guild. Dit is minus mijn stroomkosten welke ong 0.30ct EUR per dag zullen zijn.

Tip: Kijk eens in de V&A :+

De USB sticks minen op basis van SHA256 en kan dus ingezet worden om coins te minen die op basis van dit algoritme werken. Denk aan BTC, Terracoins e.d.

Coins op basis van scrypt (LTC, WDC, XPM e.d.) werken alleen op basis van b,.v. GPU mining.

DM me anders voor meer info!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
r1pp3r schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 01:41:
[...]

Zag dat iemand ze op marktplaats had staan:
http://link.marktplaats.nl/743188930

geen idee of deze verkoper betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:32:
[...]

Dat is deze transactie geweest: https://blockchain.info/n...24f0ae43348aff0ba38958cea (vanaf Bitstamp naar mcxnow)

Die van 0.1 BTC is naar mijn mcxnow deposit-adres. Heb ondertussen ook een mail gestuurd naar mcxnow.
Heb ze inmiddels in mijn account gekregen nadat ik ze een mail had gestuurd. Met excuses voor de vertraging. Goed opgelost dus, hopelijk was dit een incident...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 15:17
Bitonic heeft weer 250 BTC binnen....
Ik wil graag enkele BTC kopen, nu zie ik dat er ook een Referral systeem is...
Iemand interesse om dit samen te doen? (DM?)

https://bitonic.nl/news/12/Referral-programma+actief%21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bitcoin.de handel je 'indirect' doordat eerst een betaling moet worden gedaan P2P en dan pas de bitcoins worden overgezet. Meerdere dagen vertraging....?

Totaal onhandig dus. Werken andere exchanges ook zo? Of zijn er exchanges waar je tevens een accountbalans in EUR, USD e.d. hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:28:
Bij bitcoin.de handel je 'indirect' doordat eerst een betaling moet worden gedaan P2P en dan pas de bitcoins worden overgezet. Meerdere dagen vertraging....?

Totaal onhandig dus. Werken andere exchanges ook zo? Of zijn er exchanges waar je tevens een accountbalans in EUR, USD e.d. hebt?
Bij mtgox bijvoorbeeld blijft USD / EUR / BTC gewoon daar staan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:28:

Bij de meeste exchanges (Gox, Stamp, Kraken, BTC-e) heb je een balans in BTC / USD / EUR / etc... in je account en kun je daarmee orders plaatsen.

Bitcoin.de is meer een soort marktplaats dan een exchange.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sheepsonn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:30:
[...]

Bij mtgox bijvoorbeeld blijft USD / EUR / BTC gewoon daar staan inderdaad.
En bij bitstamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Weet iemand hier iets van de hashbuster micra?

Wordt aangeboden op bitcointalk maar kan er weinig ovwr vinden...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Doen jullie zelf de technische analyse of gebruiken jullie tradebots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 26-07 05:21

Mentalist

[avdD]

floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:22:
TA is imho ook niet echt ergens op gebaseerd. Je kan altijd een langere of kortere periode nemen om een trendbreuk wel of niet waar te nemen.

Met bitcoin is het gewoon kopen als het laag staat, of zelfs gewoon nu kopen. Over 5 jaar ben je òf miljonair, òf blut.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Wat :{ technische analyse, tradebots, fuck die shit (excusez le mot).

Gezond verstand, dát is wat ik zelf doe. En aangezien ik Bitcoin begrijp, zie ik ook hoe revolutionair het in elkaar zit, en waarom het een gigantische potentie heeft qua acceptatie en wereldwijde toepassing. Daarom ben ik eraan begonnen. Voor de ultra lange (liefst oneindige) termijn bovendien. Ik hoop dat ik mijn bitcoins nooit meer hoef terug te ruilen voor euro's maar op den duur gewoon hiermee mijn dagelijkse zaken kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Jace / TBL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:03:
[...]

Wat :{ technische analyse, tradebots, fuck die shit (excusez le mot).

Gezond verstand, dát is wat ik zelf doe. En aangezien ik Bitcoin begrijp, zie ik ook hoe revolutionair het in elkaar zit, en waarom het een gigantische potentie heeft qua acceptatie en wereldwijde toepassing. Daarom ben ik eraan begonnen. Voor de ultra lange (liefst oneindige) termijn bovendien. Ik hoop dat ik mijn bitcoins nooit meer hoef terug te ruilen voor euro's maar op den duur gewoon hiermee mijn dagelijkse zaken kan betalen.
Ik deel je mening en heb precies om dezelfde reden een X aantal bitcoins opgeslagen met een buy & hold strategie.

Traden is meer om te profiteren van de dagelijkse schommelingen en op die manier kun je ook weer meer BTC vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:05:
[...]

Ik deel je mening en heb precies om dezelfde reden een X aantal bitcoins opgeslagen met een buy & hold strategie.

Traden is meer om te profiteren van de dagelijkse schommelingen en op die manier kun je ook weer meer BTC vergaren.
Precies, paar keer verkopen / kopen in de week en je kunt weer een bestelling plaatsen @ thuisbezorgd. Heeft iemand dit al eens gedaan overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
sheepsonn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:07:
[...]

Precies, paar keer verkopen / kopen in de week en je kunt weer een bestelling plaatsen @ thuisbezorgd. Heeft iemand dit al eens gedaan overigens?
Ik betaal liever met Euro's, geef nog niet graag Bitcoin uit aangezien ik denk dat we nog pas aan de vooravond staan van veel hogere prijzen (is slechts een onderbuik gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
sheepsonn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:07:
Yep, gelijk vorige week na het nieuws. De pizza's smaakten uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:08:
Ik betaal liever met Euro's, geef nog niet graag Bitcoin uit aangezien ik denk dat we nog pas aan de vooravond staan van veel hogere prijzen (is slechts een onderbuik gevoel)
Wat ik in zo'n geval doe, zowel om het signaal af te geven dat ik Bitcoins prefereer boven Euro's, als om uberhaupt de Bitcoin-economie te stimuleren, is dan wel gewoon met bitcoins betalen, en gelijk diezelfde hoeveelheid bitcoins bijkopen op een exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Technische analyse is m.i. niet echt toepasbaar op de bitcoin koers, die is daarvoor veeel te volatiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Jace / TBL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:10:
[...]

Wat ik in zo'n geval doe, zowel om het signaal af te geven dat ik Bitcoins prefereer boven Euro's, als om uberhaupt de Bitcoin-economie te stimuleren, is dan wel gewoon met bitcoins betalen, en gelijk diezelfde hoeveelheid bitcoins bijkopen op een exchange.
Welke exchange gebruik je?
Ik heb accounts op Mtgox, Bitstamp, Kraken, BTE-e etc. maar de volumes in EUR zijn best wel laag en Bitstamp is volgens mij alleen USD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:11:
[...]

Ik heb accounts op Mtgox, Bitstamp, Kraken, BTE-e etc. maar de volumes in EUR zijn best wel laag en Bitstamp is volgens mij alleen USD?
Bitstamp is USD ja, maar je kunt gewoon in Euro's storten en opnemen. Heb zondag trouwens een shoarmaschotel via thuisbezorgd betaald met BTC. Stimuleren idd! Het direct terugkopen is een goede ja, Jace / TBL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Tourniquet schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:15:
[...]

Bitstamp is USD ja, maar je kunt gewoon in Euro's storten en opnemen. Heb zondag trouwens een shoarmaschotel via thuisbezorgd betaald met BTC. Stimuleren idd! Het direct terugkopen is een goede ja, Jace / TBL!
Als je Euro's stort kun je dan van tevoren zien tegen welke Dollar koers het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:17:
[...]

Als je Euro's stort kun je dan van tevoren zien tegen welke Dollar koers het is?
Dit staat op hun site:

Your SEPA deposit will be credited in 1 - 3 business days. All funds transferred in EUR will be converted to USD, free of charge. Check our current exchange rates here.

Bitstamp zit in Slovenië, dus de bank onder het linkje is waarschijnlijk gewoon hun eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Tourniquet schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:21:
[...]

Dit staat op hun site:

Your SEPA deposit will be credited in 1 - 3 business days. All funds transferred in EUR will be converted to USD, free of charge. Check our current exchange rates here.

Bitstamp zit in Slovenië, dus de bank onder het linkje is waarschijnlijk gewoon hun eigen bank.
Thanks, het wordt tijd voor een goede Europese exchange in Nederland of Duitsland i.p.v. in al die Oostblok landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

En dan te bedenken dat ik in totaal al zo'n 40 bitcoins heb weggegeven aan Tweakers ... af en toe heb ik daar toch wel wat spijt van.

Ik weet nog na de eerste crash toen hij terug onder de 10 dollar zakte dat ik dacht .... ik wil wel wel een paar duizend euro willen investeren maar het is gewoon te riskant.

Ik denk wel dat de koers uiteindelijk weer halveert maar als je eenn grafiek op 4 jaar plot en dan de gemiddelde koers neemt zie je toch een geleidelijke stijging.

De hoge prijs zorgt weer voor een stuk meer aandacht en dat zorgt weer voor meer startups. Ik ben benieuwd wanneer het eerste echte grote internet bedrijf aan bord komt. Dat kan toch niet uitblijven?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Kain_niaK schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:38:
En dan te bedenken dat ik in totaal al zo'n 40 bitcoins heb weggegeven aan Tweakers ... af en toe heb ik daar toch wel wat spijt van.

Ik weet nog na de eerste crash toen hij terug onder de 10 dollar zakte dat ik dacht .... ik wil wel wel een paar duizend euro willen investeren maar het is gewoon te riskant.

Ik denk wel dat de koers uiteindelijk weer halveert maar als je eenn grafiek op 4 jaar plot en dan de gemiddelde koers neemt zie je toch een geleidelijke stijging.

De hoge prijs zorgt weer voor een stuk meer aandacht en dat zorgt weer voor meer startups. Ik ben benieuwd wanneer het eerste echte grote internet bedrijf aan bord komt. Dat kan toch niet uitblijven?
Dat kan ik me wel voorstellen maar als je er al 40 hebt weggegeven dan heb je er waarschijnlijk veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:11:
Bitstamp.net en bitcoin.de, en Bitstamp is inderdaad USD, maar met fatsoenlijke wisselkoersen waar ze verder geen provisie vanaf snoepen. En gratis deposit en bijna gratis withdrawals (in tegenstelling tot die gekken van MtGox en Btc-E die het gore lef hebben om 1% voor een SEPA withdrawal te rekenen, dus voor 25K kun je even 250 euro aftikken).

MtGox is niet meer van toepassing (de laatste paar pogingen kreeg ik mijn fiat daar niet meer vandaan), Kraken heeft geen volume. BTC-E had destijds alleen hele verrotte fiat opties (OKPay en dat soort crap), inmiddels geloof ik ook SEPA maar nog steeds veuls te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Tourniquet schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:21:
Dit staat op hun site:

In de praktijk is het meestal binnen 1 dag zelfs (zowel deposits als withdrawals). Gebruik bitstamp nu al best een tijd, en heb er tot nu toe alleen maar goeie ervaringen mee, zowel bij kleine als grote bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Kain_niaK schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:38:

Baidu niet groot genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Bedankt, dan ga ik ook over op Bitstamp.

BTC-E is echt belachelijk met € 15 deposit fee
En MtGox duurt 8 weken voor een SEPA withdrawal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Jace / TBL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:43:
[...]

In de praktijk is het meestal binnen 1 dag zelfs (zowel deposits als withdrawals). Gebruik bitstamp nu al best een tijd, en heb er tot nu toe alleen maar goeie ervaringen mee, zowel bij kleine als grote bedragen.
Klopt, laatste deposit deed ik rond 17:00 NL-tijd en stond er om 14:30 de volgende dag al op. Gebruik Bitstamp nu ruim een half jaar naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Verwachten jullie een grote correctie of zijn dit de nieuwe normale niveaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
Hier een interessante podcast over Bitcoin (2 afleveringen per week) YouTube: Let's Talk Bitcoin!

[ Voor 4% gewijzigd door Floesh op 12-11-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:47:
Hier een interessante podcast over Bitcoin (2 afleveringen per week) YouTube: Let's Talk Bitcoin!
Staat in de openingpost. Dat is veruit mijn favoriete podcast: http://letstalkbitcoin.com/
Vergeet niet 'fooien' te geven. De productie kwaliteit, discussies en onderwerpen in de afleveringen zijn bijna altijd van hoge kwaliteit.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Slechts een klein dochterbedrijf van Baidu accepteert Bitcoins. Veel Aziatische bedrijven zijn ondergebracht in dergelijke giga-bedrijven, maar opereren vrjiwel geheel autonoom. Zo ook bij Baidu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
rickiii schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:52:
[...]

Staat in de openingpost. Dat is veruit mijn favoriete podcast: http://letstalkbitcoin.com/
Vergeet niet 'fooien' te geven. De productie kwaliteit, discussies en onderwerpen in de afleveringen zijn bijna altijd van hoge kwaliteit.
Ok sorry, deel je mening m.b.t. kwaliteit en dat mag beloond worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
floesh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:46:
Verwachten jullie een grote correctie of zijn dit de nieuwe normale niveaus?
"correctie" is ook zo'n analysten term.

Ik denk dat Bitcoin momenteel nog zwaar ondergewaardeerd zijn in verhouding tot het potentieel als wereldwijde geld- en betalingsvorm, dus als er al een "correctie" komt is dat keihard omhoog.

Maar aangezien er nogal veel kortetermijn handelaars in Bitcoin zitten die geen idee hebben wat het eigenlijk is en alleen maar dollartekens in hun ogen hebben, zal de koers nog wel een tijdje flink op en neer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Jace / TBL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:55:
[...]

"correctie" is ook zo'n analysten term.

Ik denk dat Bitcoin momenteel nog zwaar ondergewaardeerd zijn in verhouding tot het potentieel als wereldwijde geld- en betalingsvorm, dus als er al een "correctie" komt is dat keihard omhoog.

Maar aangezien er nogal veel kortetermijn handelaars in Bitcoin zitten die geen idee hebben wat het eigenlijk is en alleen maar dollartekens in hun ogen hebben, zal de koers nog wel een tijdje flink op en neer gaan.
De gigantische stijging de laatste maand is gewoon een keiharde hype. De prijs stijgt doordat bitcoin veel aandacht krijgt..

Ondergewaardeerd? Ik vind het momenteel eerder overgewaardeerd. Want wat kun je nou met bitcoins? Je kunt eten bestellen sinds vorige week, je kunt op enkele websites elektronica bestellen, maar je water- en gasrekening kun je niet betalen met bitcoins. Ook je hypotheek kun je er nog niet mee aflossen, en boodschappen doen bij de AH en afrekenen met bitcoins zit er ook nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Awsom schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:04:
Ondergewaardeerd? Ik vind het momenteel eerder overgewaardeerd. Want wat kun je nou met bitcoins? Je kunt eten bestellen sinds vorige week, je kunt op enkele websites elektronica bestellen, maar je water- en gasrekening kun je niet betalen met bitcoins. Ook je hypotheek kun je er nog niet mee aflossen, en boodschappen doen bij de AH en afrekenen met bitcoins zit er ook nog niet in.
Je vergeet iets. Afbeeldingslocatie: http://matis-digital.com/meuk/smile/images/smokey.gif Afbeeldingslocatie: http://matis-digital.com/meuk/smile/images/snuiven.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
De afgelopen dagen heeft de waarde al meerdere keren de ~€220 (support) getest maar kwam er niet voorbij. Inmiddels zien we weer een trend omhoog en zit hij bijna weer op de hoogte van het vorige record. Ik denk niet dat die grote crash er nog komt, ik vermoed dat dit het was maar dat de waarde nu gewoon zo sterk is dat hij niet onder de €220 kan komen zonder significant nieuws dat de bitcoin onderuit haalt (al lijkt zelfs dat de waarde nauwelijks te deren). De vraag is of hij bóven de ~€295 (resistance) uit kan komen. Ik blijf in ieder geval bullish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat is er zo magisch aan de €295?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Niet veel. Behalve dan dat het een psychologische grens is vanwege de vorige recordhoogte. Voor veel mensen is dat dus een sell-signaal. Ook zit je bij de psychologische grens van $400, wat zal leiden tot een hoop take profits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:21:
Wat is er zo magisch aan de €295?
Dat is het 40 dagen fibonacci retracement level! Of dat soort technische analisten quatsch ;(

Resistance, support, gimme a break... Het is gewoon een kwestie van chinezen die keihard losgaan versus angsthazen die bij ieder negatief bericht gaan panic sellen.

Zoals destijds het bericht dat je je dollars niet meer fatsoenlijk van MtGox kon halen. Wat gaan ze doen: panic sellen op MtGox :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat is wat ik bedoelde, er is wel een psychologische grens, maar die ligt denk ik veel meer in de BTC/USD koers (en dan is het nog de vraag naar welke exchange je moet kijken) en niet iets met euro's.

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 12-11-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Klopt, maar 298 euro is toevallig zo'n 400 dollar :) Ik kijk persoonlijk eigenlijk naar BTC/EUR omdat ik dan ten minste direct zie wat m'n portfolio waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:23:
Niet veel. Behalve dan dat het een psychologische grens is vanwege de vorige recordhoogte. Voor veel mensen is dat dus een sell-signaal. Ook zit je bij de psychologische grens van $400, wat zal leiden tot een hoop take profits.
Mwa, elke exchange heeft inmiddels een soort eigen koers met kleine weerstanden en dat beïnvloed elkaar dan weer. Bitstamp had net op $350 een behoorlijke wall in het orderboek van $200.000 maar als Gox dan vijf dollar stijgt is die in no-time weg. Al denk ik dat eigenlijk de Chinese exchanges nu leidend zijn dus het kan ook handig zijn http://bitcoinity.org/markets/btcchina/CNY in de gaten te houden. :P
Avalaxy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:28:
Klopt, maar 298 euro is toevallig zo'n 400 dollar :) Ik kijk persoonlijk eigenlijk naar BTC/EUR omdat ik dan ten minste direct zie wat m'n portfolio waard is.
Maar dan kijk je naar MtGox? Is niet echt reëel om daar de waarde van je portfolio aan af te meten aangezien je daar je geld nauwelijks (iig niet binnen 2 maanden) vandaan kunt halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Tourniquet op 12-11-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Weet iemand een goed artikel/filmpje over trading bots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
@Tourniquet: true, alleen is de data voor Kraken zo goed als useless, gewoon te weinig volume. Mijn ervaring is dat Kraken de prijs van Mt Gox wel aardig volgt (loopt meestal wel ietsjes achter qua prijs). Grote stijgingen in de prijs zie ik dus meestal ook wel terug op Kraken.

Maar m'n uitspraken gaan dan ook slechts over de Mt Gox prijs, andere exchanges gedragen zich toch weer anders.

Aan de mensen die op Kraken zitten: weet iemand of/hoe het mogelijk is je BTC daar weg te halen? Ik heb het nog niet kunnen vinden. En daarmee bedoel ik niet verkopen, maar gewoon zelf beheren :)

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 13-11-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01

fynrd1

Fooled by Randomness

Jace / TBL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:26:
[...]

Dat is het 40 dagen fibonacci retracement level! Of dat soort technische analisten quatsch ;(

Resistance, support, gimme a break... Het is gewoon een kwestie van chinezen die keihard losgaan versus angsthazen die bij ieder negatief bericht gaan panic sellen.

Zoals destijds het bericht dat je je dollars niet meer fatsoenlijk van MtGox kon halen. Wat gaan ze doen: panic sellen op MtGox :F
Tuurlijk, zo simpel is het. Jij komt er wel :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Awsom schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:04:
[...]

De gigantische stijging de laatste maand is gewoon een keiharde hype. De prijs stijgt doordat bitcoin veel aandacht krijgt..

Dat is waar, maar in tegen stelling tot bijvoorbeeld aandelen ... kun je ook effectief iets doen met bitcoin.
Miners die er vroeg genoeg bij waren en hun bitcoins netjes hebben opgespaard kunnen steeds meer dingen online kopen met hun bitcoins. De drugshandel gaat weer lekker verder met Silkroad 2, dus ook daar is er een (kleine) vraag naar bitcoins. En zo komen er geleidelijk steeds meer diensten en producten bij die je kunt kopen met bitcoins. Sommige gaan fout, andere zijn alleen maar voor de prestige.
Maar als je de naar de reacties van 4 jaar geleden keek dan moet de critici toch toegeven dat de bitcoin nog altijd standhoudt.

In mijn ogen is het wachten op paypal of ebay of google of facebook of amazon of microsoft of valve of een grote wereldwijde speler die betalingen met bitcoin zal accepteren.

Ik heb echt geen idee of de kritische massa al bereikt is maar in de afgelopen 2, 3 jaar is er wel gigantische veel geld al in het succes van de bitcoin gestopt. Als technologie is het nog piepjong maar het heeft tot nu toe de meeste testen vrij succesvol doorstaan. Wat er ook gebeurd, zolang er een paar miners overblijven (en met alle investeringen lijkt me dat meer dan waarschijnlijk) is er nu eindelijk een echte (semi) anonieme (mits juist gebruik) digitale standaard voor betalingen online. P2P geld ... dat we daar niet eerder aan gedacht hadden. Maar het bestaat nu en zolang elke computer de mogelijkheid heeft een verbinding op te zetten met elke computer op het internet zal het blijven bestaan. Wat de koers in de toekomst ook mogen zijn, naarma de bitcoin economie groter word word de koers steeds minder relevant. Wanneer iemand in bitcoin word betaald en een groot deel van zijn spullen in bitcoins kan betalen, waarom zou die nog dollar of euro's nodig hebben.

En daarna is het natuurlijk afwachten wat alle landen gaan doen, want er is nog nooit een instrument geweest om zo massaal belastingen te ontduiken als de bitcoin. Je kunt letterlijk naakt voor de rechter verschijnen met een belasting schuld van 1 miljoen: Sorry meneer de rechter, heb helemaal niks meer ... met stiekem een adresje in hoofd waar 1000 btc op staan. En dan naakt het land waar je een schuld hebt verlaten. Probeer dat maar eens met goud of zilver te doen. Of met het huidige banksysteem, zelfs een kluisje in zwitserland word moeilijk.

Ooit waren er 2 mensen met een email adres ... en dat was het dan. Die hadden exact hetzelfde probleem. Wat voor nuttigs was er aan email, de eerste 50 000 gebruikers? Een heleboel mensen dachten vast dat het een stuk minder nuttig was dan dat we nu over email denken. Geef de bitcoin wat tijd, rome is niet op een dag gebouwd. De allereerste echte online currency heeft een hoop tijd nodig voor het volwassen is maar het is goed op weg. Verdraaid goed op weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 13-11-2013 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 bitcoint kan je kopen voor 267 € bij bitstamp, is dat slim om ze nu nog te kopen? en zijn ze even veel waard als je ze terug verkoopt?

ik ken er namelijk nog niet veel van. alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat kan niemand voor je beslissen. Je kunt ze nu kopen en dan is het mogelijik dat de koers in een dag 10% daalt. Of het is mogelijk dat ze over 3 maanden in waarde verdubbelt zijn. Niemand kent de toekomst en de enige gouden regel is: Investeer niet meer dan je wilt verliezen. Ik zou op dit moment niet kopen want hij staak op piek niveau. Maar voor het zelfde geld stijgt hij in een ruk door naar de 1000 euro. Wie zal het zeggen?

Hou er ook rekening mee dat het 1000 keer lastiger is om btc om te zetten in euro's dan anderom.
Voor het zelfde geld koop je ze nu, drie maanden later zijn ze een stuk meer waard ... maar voor dat je ze hebt kunnen verkopen crash hij volledig. Of nog erger, je verkoopt met flinke winsts maar daarna worden ze nog meer waard ... en het bedrijf dat je euro's nu heeft doet opeens moeilijk. Of nog erger ... word gehackt ... of gaan failliet ... of het geld word in beslag genomen. Al die dingen zijn de laatste jaren al gebeurd.
Bedenk een ding goed ... elke euro die een speculant kan winnen met de bitcoin word door iemand anders verloren. En de meeste day traders verliezen al op de gewone beurs .... en die is meestal nog niet eens zo volatiel als de bitcoin koers.

Mocht de bitcoin ooit terug naar 10 dollar crashen dan zal er een gigantische klaagzang mannelijk op het internet te horen zijn. T'is allemaal mogelijk ... niemand kent de toekomst. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Kain_niaK op 13-11-2013 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

De prijzen zijn vandaag echt insane, 391 dollar vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-08 00:32

Bob

Gisteren m'n stevigste aankoop in bitcoin gedaan tot nu toe, voor 80 euro eten op pizza.be. Het blijft zalig, je krijgt de betaalpagina voor je neus met een simpele qr code en link, na het uitvoeren van de transactie reageert die pagina binnen 1 a 2 seconden en klaar! (bitpay zit erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
XzeroD schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:40:
De prijzen zijn vandaag echt insane, 391 dollar vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 16:41
Hier staan goeie artikelen over bitcoins:
www.banklessblog.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Deze raad ik aan om je euro's in bitcoins om te zetten:
https://bitonic.nl/

Voordelig, snel en makkelijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 13-11-2013 10:17 . Reden: referral eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
Nice referal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik weet nog niet goed wat ik van Bitcoin moet denken.
In de basis geloof ik nog steeds niet in een systeem gebaseerd op deflatie (vermits het aantal bitcoins als ik me niet vergis ongeveer lineair stijgt en op een bepaald moment zelfs stopt, terwijl wil het ooit algemeen aanvaard word er een exponentiele groei nodig is, en zelfs daarna ik hoop dat er nog steeds welvaartsstijging is)
Het blijft interessanter om je geld bij te houden dan om het te investeren of zelfs uit te geven.

Toch gezien er ook langzaam meer real-life zaken bitcoin beginnen te aanvaarden heb ik niet het gevoel dat het direct zal verdwijnen, dus heb ik vorige week ook maar de gok gewaagd en een aantal bitcoins gekocht met geld dat ik zou kunnen missen mocht het fout gaan.

Vervolgens de bitcoins veilig willen stellen in een eigen wallet, maar geen transaction fee opgegeven (er stond als waarschuwing dat het enkele dagen kan duren in dat geval, maar dat is geen probleem vermits ik ze wel een tijdje langer wil houden)
Daarmee eigenlijk ook meteen tegen een aantal technische problemen aangelopen die men in de toekomst nog zal moeten oplossen voor bitcoins echt werken.
1. Na een paar dagen was de transactie nog steeds niet confirmed, en later stond er op blockchain.info dat het een dubbele transactie betrof die nooit confirmed ging worden.
MtGox support gemailed, geen antwoord hierop gekregen, maar vandaag zag ik wel een 2de transactie verschijnen die wel confirmed was.
Ik zit nu dus echter met een unconfirmed transactie in mijn wallet. Volgens wat ik tot nu toe gelezen heb zal deze niet vanzelf verdwijnen, en zou ik een nieuwe wallet moeten aanmaken of mijn wallet handmatig aanpassen.
Dat is allesinds verre van gebruiksvriendelijk.

2. Fundamenteel is er niemand die zekerheid kan bieden over hoe lang het duurt voor een transactie confirmed is. Ik ben wel benieuwd wat de kost zal zijn van een transactie in de toekomst, en ik vraag me ook wel af hoe huidige winkelsystemen dit afhandelen.
Is er een transactiekost waarbij een transactie binnen 1 seconde geconfirmeerd kan worden, of gaat men er vanuit dat de betaling succesvol is voor deze geconfirmeerd is? (En is in dat geval fraude niet erg makkelijk door dezelfde bitcoins 2x of meer op hetzelfde moment uit te geven?)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Adion schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:07:
[...] Fundamenteel is er niemand die zekerheid kan bieden over hoe lang het duurt voor een transactie confirmed is. Ik ben wel benieuwd wat de kost zal zijn van een transactie in de toekomst,
Transacties gaan met de snelheid van het internet en iedere partij kan de transacties controleren op validiteit. Er wordt op dit moment gewerkt door Bitcoin-QT ontwikkelaars aan een manier in de software client om mediaan fees te koppelen aan de tijd dat het kost om in een block te worden opgenomen.
en ik vraag me ook wel af hoe huidige winkelsystemen dit afhandelen.
Is er een transactiekost waarbij een transactie binnen 1 seconde geconfirmeerd kan worden, of gaat men er vanuit dat de betaling succesvol is voor deze geconfirmeerd is? (En is in dat geval fraude niet erg makkelijk door dezelfde bitcoins 2x of meer op hetzelfde moment uit te geven?)
Het double-spend probleem wordt opgelost door proof-of-work. Dus als het gaat om bedragen of een Green Address waar je het risico durft te nemen dat iemand het niet doet, hoef je niet te wachten op een confirmatie (block) van een miner die tijd en energie heeft besteed aan het garanderen dat de transactie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
@Adion:
Het probleem is dat je Bitcoins hebt gekocht op MtGox. Niet alleen zijn ze daar duurder, maar MtGox heeft de laatste tijd veel technische problemen bij het versturen van de coins, waar je inderdaad last van hebt gehad.

De onbevestigde transactie hoort na een aantal dagen vanzelf te verdwijnen, omdat nodes transacties die niet bevestigd worden, maar een beperkte tijd in het geheugen houden.

Wat betreft de bevestigings-tijd: De minimale tijd die nodig is voor een eerste bevestiging is de tijd die het duurt voordat iemand in het netwerk een nieuw block gemined heeft. In deze blocks worden de transacties opgenomen en dankzij de cryptografische basis waarop dit gebeurt, kan het block daarna niet meer aangepast worden. Het doel van het Bitcoin-netwerk is om de moeilijkheidsgraad van het minen zo aan te passen dat er gemiddeld iedere 10 minuten een block gevonden wordt.

Echter is opname in een block niet de enige manier om iets aan zekerheid te krijgen over een transactie. Omdat de geschiedenis van alle transacties openbaar beschikbaar is, kunnen clients zodra ze een transactie binnenkrijgen controleren of deze transactie geldig is en geen coins spendeert die al eerder zijn gespendeerd. Op die manier is het heel erg lastig om dezelfde coins 2x uit te geven, zelfs als de winkelier niet wacht op een bevestiging. Voor kleine bedragen die in winkels gangbaar zijn is het niet economisch om een systeem op te zetten dat tegelijk met het afrekenen van je boodschappen een andere transactie probeert te plaatsen met dezelfde coins.

Het toevoegen van een transactie-fee is vrijwel altijd voldoende om een transactie in het volgende block opgenomen te krijgen. Omdat er in blocks beperkt plaats is, worden transacties zonder fee niet direct behandeld en moet je soms een dag wachten tot zo'n transactie opgenomen is. De standaard fee is echter zo laag dat het de moeite van het wachten niet waard is om een transactie zonder fee te versturen. De meeste bitcoin-software kiest zelf de juiste fee als je een transactie verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
http://translate.google.c...2F2013_11_11_184911.shtml

Industriele mining rigs twv 12 miljoen dollar in aanbouw met steun van de Chinese overheid.
Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
BAM! We zitten alweer op een nieuwe Alltime High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Inderdaad, en ik zou het graag geloven en nog voor een paar duizend euro bitcoins bijkopen :P Maar laten we dat toch maar niet doen. Ik ben er bang voor dat als het echt in de log fase (zoals in dat filmpje) terecht gaat komen dat overheden flink in gaan grijpen. Helemaal uitbannen zal je het nooit kunnen (zoals torrents), maar dat zal de waarde flink gaan drukken dan.

edit: laat ik deze post over 3-4 jaar maar eens teruglezen nog :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 13-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Bartske schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:41:
Ik ben er bang voor dat als het echt in de log fase (zoals in dat filmpje) terecht gaat komen dat overheden flink in gaan grijpen.
Ik hoor dat vaker, maar dat is toch apart. Want voor wie werkt de overheid nu eigenlijk, voor ons, of voor de banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Misschien zie ik de overheid onterecht als een technofobische instantie, maar ik denk dat zij bang zijn dat niemand dan meer belasting gaat betalen oid. (moet ook zeggen dat ik niet zo heel veel verstand van economie heb ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 13-11-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
Dat lijkt me inderdaad de grootste angst, het is niet te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

DW2005 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:48:
http://translate.google.c...2F2013_11_11_184911.shtml

Industriele mining rigs twv 12 miljoen dollar in aanbouw met steun van de Chinese overheid.
Leuk!
Leuk? Helemaal niet leuk!
Zo haal je heel de fun eruit voor de doorsnee burger. Het is, zoals altijd, een spel voor de groten geworden. Erg jammer is dat. M.a.w.: zij bepalen uiteindelijk wie bitcoins krijgt en wie niet.

Overigens vraag ik me af wanneer de "SKC" waarde gaat krijgen, tot nu toe is er niet zo heel veel interesse voor, terwijl er toch al aardig wat mensen aan het minen zijn. Is ook niet zomaar een kloon als de andere munten. Toch nog even onder de aandacht brengen -> https://bitcointalk.org/index.php?topic=322828.0 . Ik mine nu met 6 computers :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Dennahz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:22:
[...]
Zo haal je heel de fun eruit voor de doorsnee burger. Het is, zoals altijd, een spel voor de groten geworden. Erg jammer is dat. M.a.w.: zij bepalen uiteindelijk wie bitcoins krijgt en wie niet.
En wat is daar precies het probleem mee? Als Bitcoin ooit breed geaccepteerd wil worden, dan moeten de groten mee gaan doen en moet het meer worden dan een hobby-project van een geek-community. Dergelijke grootschalige planning zijn juist een goed teken dat serieuze partijen met Bitcoin bezig zijn. Natuurlijk is het jammer dat je niet meer met een maandje minen de nieuwste videokaart terug kunt verdienen, maar minen om geld te verdienen is nooit het doel geweest van Bitcoin.

Uiteindelijk zal minen slechts marginaal winstgevend zijn, want in een efficiente markt gaat dat nou eenmaal zo. En dat betekent dat miners die schaalvoordelen hebben beter af zijn dan kleinschalige hobby-miners.
Overigens vraag ik me af wanneer de "SKC" waarde gaat krijgen, tot nu toe is er niet zo heel veel interesse voor, terwijl er toch al aardig wat mensen aan het minen zijn. Is ook niet zomaar een kloon als de andere munten. Toch nog even onder de aandacht brengen -> https://bitcointalk.org/index.php?topic=322828.0 . Ik mine nu met 6 computers :)
Misschien omdat het weer de volgende altcoin is die niets wezenlijks toevoegt. Het alternatieve Proof-of-Work algoritme heeft geen echt voordeel boven SHA256. Het claimt energie-zuiniger te zijn, maar dat voordeel wordt teniet gedaan door de ASICs die er zijn voor SHA256 en die ordes van grootte zuiniger zijn dan CPU/GPU miners.

Verder zijn er de gebruikelijke kleine wijzigingen aan block-target, coins-per-block en dat soort variabelen, die eigenlijk niets uitmaken.

Kortom: Niets nieuws onder de zon en deze coin zal wellicht wat aandacht genieten in het begin, maar zal uiteindelijk dezelfde kant op gaan als FTC, CNC, GLD, YAC, SXC, BTB, CGB, WDC, DGC, enz... en eindigen in de marge van een van de altcoin-exchanges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Dennahz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:22:
Nou nee, dat bepalen zij helemaal niet.

Zij zullen zelf best een significant deel van de nieuwe block rewards vangen met hun monsterapparatuur, maar daarmee hebben ze nog steeds niets te zeggen over alle bitcoins in circulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Hoe meer grote spelers er mee doen hoe meer in waarde het zal stijgen in de nabije toekomst en hoe stabieler het uiteindelijk wordt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
400!

Edit: oh die had hij al een paar keer aangetikt zie ik. :+

[ Voor 88% gewijzigd door sheepsonn op 13-11-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ach, misschien baal ik er gewoon van dat ik thuis niet meer kan minen voor Bitcoins en nooit meegedaan heb vanaf het begin :) Voor mij is dit vooral leuk om te zien hoeveel coins ik kan minen en hoeveel resultaat je kan hebben met meerdere PC's, zoals bij de Skeincoin. Al heb je er waarschijnlijk helemaal niks aan straks.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
Dennahz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:18:
Ach, misschien baal ik er gewoon van dat ik thuis niet meer kan minen voor Bitcoins en nooit meegedaan heb vanaf het begin :) Voor mij is dit vooral leuk om te zien hoeveel coins ik kan minen en hoeveel resultaat je kan hebben met meerdere PC's, zoals bij de Skeincoin. Al heb je er waarschijnlijk helemaal niks aan straks.
Dat is ook het leuke natuurlijk, als je nu bitcoins gaat minen heb je over een maand misschien 0.03 gemined, dat geeft natuurlijk geen voldoening. Daarom zullen 'alt-coins' nog wel blijven bestaan en ook wel stijgen in populariteit. Ik denk dat er wel plaats is voor meer dan 1 'coin'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

sheepsonn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:27:
[...]

Dat is ook het leuke natuurlijk, als je nu bitcoins gaat minen heb je over een maand misschien 0.03 gemined, dat geeft natuurlijk geen voldoening. Daarom zullen 'alt-coins' nog wel blijven bestaan en ook wel stijgen in populariteit. Ik denk dat er wel plaats is voor meer dan 1 'coin'.
Sowieso wel. Ik ben het ermee eens dat er teveel coins zijn. Als beginner (want dat ben ik nog steeds) heb je veel te veel keuze.

Ik ga door met de SKC totdat ik er 2000 heb. Tot hoever minen jullie een nieuwe munt altijd? Als jullie het al doen ... :) Daarna ga ik me focussen op de LTC. Al denk ik niet dat het nog nut heeft om daar met de CPU te minen (*6 pc's). Heb er wel 2 tot m'n beschikking met een redelijke videokaart.

Ach, t'is voor mij vooral gewoon voor de fun. Het is gewoon jammer dat die fun-factor wordt weggehaald door die apparaten, maar ik begrijp ook wel dat het meer is dan alleen fun :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 13-11-2013 13:40 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00
Interessant fenomeen hoor, en ik krab me vooral heel erg achter de oren over het feit dat ik een tijdje geleden hier niet voor de lol een paar tientjes in geinvesteerd heb ;)

Maar wat ik me afvroeg: als je bitcoins enkel op je harddisk hebt staan en deze crasht, dan ben je ze kwijt. Prima, gebeurt ook met "fysiek" geld. Maar... in tegenstelling tot traditionele valuta is er een limiet aan het aantal bitcoins. Betekent dit dat er (omdat er altijd wel ergens iemand zo stom is om er een paar kwijt te raken) in de loop van de tijd gewoon steeds minder bitcoins zullen zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

sheepsonn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:27:
[...]
Daarom zullen 'alt-coins' nog wel blijven bestaan en ook wel stijgen in populariteit. Ik denk dat er wel plaats is voor meer dan 1 'coin'.
Als er een alt-coin komt die een echte meerwaarde bied mssn. Nu dus niet, het zijn soms stomweg klonen, soms met kleine toevoeging, te klein om iets waard te kunnen zijn.

@ posttoast: Ja, maar voorlopig worden er nog relatief veel per jaar gemined, wat het verlies door lompe gebruikers waarschijnlijk wel ruim compenseert :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bob op 13-11-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00
Bob schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:05:
[...]

Als er een alt-coin komt die een echte meerwaarde bied mssn. Nu dus niet, het zijn soms stomweg klonen, soms met kleine toevoeging, te klein om iets waard te kunnen zijn.

@ posttoast: Ja, maar voorlopig worden er nog relatief veel per jaar gemined, wat het verlies door lompe gebruikers waarschijnlijk wel ruim compenseert :)
Ja, nóg wel. Maar er zit een plafond aan toch? Krijg je dan niet de rare situatie dat het lucratief wordt om grote hoeveelheden BitCoins van anderen te laten "verdwijnen"? Om daarmee de waarde van je eigen coins te doen stijgen? Dus in plaats van het beroven van de bank blaas je de boel op zeg maar.

Beetje een extreem voorbeeld, maar ik probeer het concept te snappen en dit stukje wil nog niet zo goed lukken ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 13:55

DeMoN

Pastafari

De meeste bekende altcoin is nog altijd wel de LTC. LTC heeft het voordeel dat het wordt gezien als het kleine broertje van de BTC. Daarom denk ik dat de LTC over een jaar flink hoger zal staan, echter kan ik dit niet goed beargumenteren op basis van techniek, want van wat ik ervan heb begrepen is de techniek van LTC aardig gelijk aan die van BTC. LTC moet het voornamelijk van zijn naamsbekendheid hebben.
Diezelfde naamsbekendheid is echter wel waar BTC het nu zo goed op doet.

Ook denk ik dat de mensheid nu nog moet wennen aan een digitale valuta, het is nog best wel geek-only die BTC. Vraag maar eens op de gemiddelde familieverjaardag of de mensen wel eens van BTC hebben gehoord, ze kijken je aan alsof je met 'domme zaken' bezig bent, 'want dat is toch allemaal nep joh, hoe kan dat nou'...
Als de overheden niets tegen digitale valuta's gaan doen wordt BTC groter, lijkt me wel redelijk om te stellen.

M.a.w, het blijft groeien, totdat het ook gemeengoed is zoals ieder andere valuta en ook door non-geeks gebruikt kan worden. Aangezien LTC dan wellicht nog steeds als het kleine broertje wordt gezien en mensen makkelijk inzien wat LTC is en de naam kennen.. tsja, zal LTC dan ook niet als de zilveren variant van de BTC ooit enorm veel meer waard zijn dan nu?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

posttoast schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:12:
[...]

Ja, nóg wel. Maar er zit een plafond aan toch? Krijg je dan niet de rare situatie dat het lucratief wordt om grote hoeveelheden BitCoins van anderen te laten "verdwijnen"? Om daarmee de waarde van je eigen coins te doen stijgen? Dus in plaats van het beroven van de bank blaas je de boel op zeg maar.

Beetje een extreem voorbeeld, maar ik probeer het concept te snappen en dit stukje wil nog niet zo goed lukken ;)
En hoe zou je andere mensen hun coins laten verdwijnen? Moest dat gaan zou iedereen onmiddellijk vertrouwen verliezen in bitcoin.
DeMoN schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:18:

M.a.w, het blijft groeien, totdat het ook gemeengoed is zoals ieder andere valuta en ook door non-geeks gebruikt kan worden. Aangezien LTC dan wellicht nog steeds als het kleine broertje wordt gezien en mensen makkelijk inzien wat LTC is en de naam kennen.. tsja, zal LTC dan ook niet als de zilveren variant van de BTC ooit enorm veel meer waard zijn dan nu?
Buiten naamsbekendheid heeft bitcoin nog een heel groot voordeel: je kan er echt iets mee doen. Met litecoin kan je amper iets doen, en technisch is er heel weinig verschil. De waarde is ook al enkele maanden in elkaar aan het zakken.
http://www.cryptocoinchar...pair=ltc-btc&market=btc-e
Ik gebruik het enkel om m'n GPU nog wat te laten minen, wat ik mine zet ik direct om naar bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
Bob schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:25:
[...]

En hoe zou je andere mensen hun coins laten verdwijnen? Moest dat gaan zou iedereen onmiddellijk vertrouwen verliezen in bitcoin.

[...]

Buiten naamsbekendheid heeft bitcoin nog een heel groot voordeel: je kan er echt iets mee doen. Met litecoin kan je amper iets doen, en technisch is er heel weinig verschil. De waarde is ook al enkele maanden in elkaar aan het zakken.
http://www.cryptocoinchar...pair=ltc-btc&market=btc-e
Ik gebruik het enkel om m'n GPU nog wat te laten minen, wat ik mine zet ik direct om naar bitcoin.
Tegenover BTC daalt hij ja, je kunt beter deze gebruiken:
http://www.cryptocoinchar...pair=ltc-usd&market=btc-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Die is ook niet al te geweldig he :) Op 6 maand een return van 300 procent als je voor bitcoin was gegaan, 33 procent als je voor litecoin was gegaan.
Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.