back to reality now...
Lijkt einde feest nu ja.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

[ Voor 64% gewijzigd door gijsvogel op 19-11-2013 02:34 ]
Investors should remember that excitement and expenses are their enemies. And if they insist on trying to time their participation in equities, they should try to be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.
- Warren Buffett
Vond het wel mooi om mee te maken vanaf de zijlijn. Had liever zelf een ritje gemaakt maar ach. Morgen mijn aandelenposities versterken die serieus slaag hebben gekregen vandaag, ik vermoed dat dit circus er wat mee te maken had. Daar gaat het om bedrijven waar ik een zekere vorm van vertrouwen in heb.
- Warren Buffett
Vond het wel mooi om mee te maken vanaf de zijlijn. Had liever zelf een ritje gemaakt maar ach. Morgen mijn aandelenposities versterken die serieus slaag hebben gekregen vandaag, ik vermoed dat dit circus er wat mee te maken had. Daar gaat het om bedrijven waar ik een zekere vorm van vertrouwen in heb.
[ Voor 38% gewijzigd door Th1x4nG op 19-11-2013 02:37 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Over een half uur staat hij weer op 600 euro
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
tering, dit gaat wel echt serieus naar beneden... *pop*
So true.Th1x4nG schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:34:
Investors should remember that excitement and expenses are their enemies. And if they insist on trying to time their participation in equities, they should try to be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.
- Warren Buffett
Na de val van Silk Road zat ik naar bitonic te staren. Twee bitcoins voor €152. Ik twijfelde, en luisterde helaas niet naar Buffett.
Nu zijn we stevig aan het zakken, de vraag is, hoe ver zakt het voor het weer gaat stijgen.
Niet dat het voor mij veel uitmaakt, ik kan toch alleen maar op bitonic kopen, en die hebben nu meestal niks.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Stelt tot zover niks voor. Hij staat alsnog veel hoger dan waar hij gister mee begon. Zo'n drop naar 530 op Bitstamp is toch een drop van 20%... maar hij ging dan ook wel absurd hard omhoog. Ach, mij maakt het even niet uit. Heb voor het eerst in tijden een keer mijn bitcoins verkocht en dat was voordat hij weer naar beneden viel
Als je slim bent niet, maar genoeg mensen handelen uit paniek en vrezen dat het verder zakt tot 400, 300 of zelfs 0 en misschien wel nooit meer er bovenop komt.TheJoe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:39:
Zou je nu verkopen nu het zo daalt?
Wat natuurlijk in theorie kan.
Daarnaast hebben een aantal mensen bij b.v. Kraken iets van stop-loss en die gaan volautomatisch het schip in.
Huidige bodem lijkt rond de 500 te liggen en we vinden de weg omhoog weer..
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 19-11-2013 02:42 ]
Jammer dat we bij de downwards geen gifjes of flash krijgen op bitcoinity
Shit he, ik had net voor de val een coin gekocht op realgg. Ik denk dat ik morgen mijn coin ontvang. Krijg ik dan de rate op het moment van aanschaf of de rate op het moment dat zij hem naar mij sturen?
Dom dom dom. Laag kopen, hoog verkopen. Waar staat ie nu? Juist, laagTheJoe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:39:
Hehe, nog iemand het tekstje gezien bij 900?gijsvogel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:42:
Jammer dat we bij de downwards geen gifjes of flash krijgen op bitcoinity
Koers lijkt uit te vlakken nu. Ik ben benieuwd waar ze staat tegen de tijd dat ik opsta. Heb vanavond alvast veel inspiratie opgedaan voor mijn thesis.
btcchina is offline hehe
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
nee geen tekstje gezien...Th1x4nG schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:45:
[...]
Hehe, nog iemand het tekstje gezien bij 900?![]()
Koers lijkt uit te vlakken nu. Ik ben benieuwd waar ze staat tegen de tijd dat ik opsta. Heb vanavond alvast veel inspiratie opgedaan voor mijn thesis.

Oh, dit is wel interessant voor de mensen die nog wakker zijn: http://www.reddit.com/r/B...g_out_free_bitcoin_today/
(8 PM PST is geloof ik 5 AM onze tijd)
Boom Baby
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
@gijsvogel: Stond iets in de aard van "no gif here, even I didn't expect this to happen"
haha, ik had al het idee dat hij geen tijd had om iets nieuws te regelen voor de grote spike.Th1x4nG schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:47:
@gijsvogel: Stond iets in de aard van "no gif here, even I didn't expect this to happen"
China lijkt weer op dreef. Moest ik kunnen Bitcoins verhandelen in pakweg Trader Workstation, zou ik er zeer voor te vinden zijn.
Bedankt voor de link. Ik ben het aan het proberen.Avalaxy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:46:
Oh, dit is wel interessant voor de mensen die nog wakker zijn: http://www.reddit.com/r/B...g_out_free_bitcoin_today/
Prijs stijgt weer. Bekend patroon.. alle buy orders worden gevuld. Bull trap. En straks gaat die weer omlaag. Ik vraag me af hoe erg men is geschrokken.
[ Voor 17% gewijzigd door rickiii op 19-11-2013 03:03 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ha... Doe maarTheJoe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:39:
Even serieus: Vandaag een hele hearing geweest op Amerikaanse TV, waar het allemaal redelijk positief was. Stel dat haalt mensen over (En dat gaat het zeker doen), dan hebben die een paar dagen nodig om hun geld op een exchange te krijgen. Je mag best die lift mislopen, maar als ik jou was zou ik ze toch nog maar even behouden. Deze week zal erg interessant worden.
Nu maar kijken hoe ver hij weer naar beneden knalt. Zonet net toch even 15% kunnen pakken in een paar minuten. Vind het nu wel weer mooi en ik zet ze weer even weg. We gaan wel zien wat er gebeurt. Mijn inleg is er al lang uit en om alles er nu uit te halen.. Meh.
[ Voor 19% gewijzigd door Adanteh op 19-11-2013 02:54 ]
aaargh, ik probeer ergens nog wat te kopen, maar nergens wat!
Zie de post van Avalaxy hierboven. Misschien kun je een BTC krijgen.gijsvogel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:54:
aaargh, ik probeer ergens nog wat te kopen, maar nergens wat!
[–]bitcoin4free[S] 1 point 23 minutes ago
Hey guys, thank you for your support! It looks like coinbase is down for the time being! Keep signing up and we will redeem as long as it is before 8pm pst! We are going to start giving out random amounts for the last run. Some small, and some BIG!
Het gaat om een mBTC. Met 'big' heeft hij mijn interesse wel geprikkeld. Signed up in elk geval. 
Volgens mij is het amusement er inmiddels een beetje uit. Ga eens slapen, night night guys.
Volgens mij is het amusement er inmiddels een beetje uit. Ga eens slapen, night night guys.
[ Voor 32% gewijzigd door Th1x4nG op 19-11-2013 03:08 ]
Meh, maar 0.0008 BTC gehad van dat Cycle gebeuren. Ah well, het is iets. Misschien is het some day genoeg waard om er een lekker etentje van te betalen
Iemand al gecontroleerd of er geen malware/spyware inzit zoals een keylogger, voor je het weet is hij 3 BTC kwijt aan rondsturen, en heeft hij het 100-voudige terug na een dag.Avalaxy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 03:23:
Meh, maar 0.0008 BTC gehad van dat Cycle gebeuren. Ah well, het is iets. Misschien is het some day genoeg waard om er een lekker etentje van te betalen
Als het er in zit betekent het niet dat je het vindt. Maar ik denk dat het wel legit is, ze stoppen niet een hoop tijd in het bouwen van iets om daarna hun reputatie volledig kapot te maken. Het is gewoon een marketingtruc (die niet eens zo duur is, aangezien iedereen 50 cent krijgt met de huidige koers).
Bij mij kunnen ze overigens niks, payments kunnen alleen vanaf mijn IP uitgevoerd worden, en alleen met two-step verification.
Bij mij kunnen ze overigens niks, payments kunnen alleen vanaf mijn IP uitgevoerd worden, en alleen met two-step verification.
[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 19-11-2013 03:33 ]
Ik heb 0.0006 BTC gekregen -/- 0.0001 transaction fee. Ach ja, was het proberen waard. Ik hoop niet dat er keyloggers zijn. Het ziet er redelijk legit uit. Ik vraag me alleen af wat ze willen bereiken met dat browser platform.Avalaxy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 03:23:
Coinbase ligt er iig aardig uit al de hele nacht. Ik vraag me af of ze niet gewoon cloud hosting gebruiken. Dan zou het een kwestie zijn van meer servers opstarten en klaar is kees. Juist bij iets wat zoveel flexibiliteit vereist is dat handig.
Moet je verplicht op je coinbase account inloggen met de coinbase app binnen cycle?dbzdragon schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 03:34:
[...]
Ik heb 0.0006 BTC gekregen -/- 0.0001 transaction fee. Ach ja, was het proberen waard. Ik hoop niet dat er keyloggers zijn. Het ziet er redelijk legit uit. Ik vraag me alleen af wat ze willen bereiken met dat browser platform.
Die crasht bij mij namelijk alleen maar.

Zou wel handig zijn, als je gewoon je coinbase login in hun programma in moet tikken.. Geen keylogger nodig, je hebt je login al gegeven aan het programma zelf!
Nou, er zal nog iets meer tijd overheen gaan (paar dagen?) voor we echt aan de despair kunnen denk ik.
Maar het kan best gebeuren.
[edit]
Ik heb 0,0009 BTC op coinbase gekregen van cycle.
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 19-11-2013 05:53 ]
Er lijkt nu in ieder geval een soort van stabilisatie te zijn.
Lekker rond de 1000 dollar op btcchina.
Het handelen in ups en down blijft voor mij een kunst maar toch wel 20% gehaald vanacht.
(als ik er nou echt een bedrag in had gestopt had ik ook nog eens echt wat verdiend)
Ik heb overigens ongeveer de hele uitzending live gevolgd en ik vond het helemaal niet gek. Volgens mij staan de meeste mensen daar best open voor Bitcoins!
Lekker rond de 1000 dollar op btcchina.
Het handelen in ups en down blijft voor mij een kunst maar toch wel 20% gehaald vanacht.
(als ik er nou echt een bedrag in had gestopt had ik ook nog eens echt wat verdiend)
Ik heb overigens ongeveer de hele uitzending live gevolgd en ik vond het helemaal niet gek. Volgens mij staan de meeste mensen daar best open voor Bitcoins!
[ Voor 5% gewijzigd door joost18 op 19-11-2013 04:29 ]
Idd een wtf op de vroege morgen..
Was uitgestapt om 23:00, dit had ik niet overleeft
Was uitgestapt om 23:00, dit had ik niet overleeft
Verwijderd
Volgende week zitten we op 1200 of hoger, is nu echt veel in het nieuws geweest en stond zelfs even op nummer 1 bij google trends.
http://www.google.com/trends/
http://www.google.com/trends/
Zo, dat was een aardige maandag om de week mee te beginnen. Ben benieuwd wat de rest van de week brengt
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Iemand enig idee waarom Chinezen niet massaal kopen op MtGox om te verkopen op BTCChina? Dat zou de koersen gelijk trekken.
Groetjes, FaceDown.
China heeft redelijk strenge regels op het gebied van valute-exchange, waardoor het niet makkelijk is voor Chinezen om hun Yuan om te wisselen voor Dollars om die daarna op MtGox (of beter nog: Bitstamp) te storten.FaceDown schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 07:42:
Iemand enig idee waarom Chinezen niet massaal kopen op MtGox om te verkopen op BTCChina? Dat zou de koersen gelijk trekken.
Dat is een van de redenen die soms genoemd wordt voor de snelle groei van de Bitcoin-koers in China: Een manier voor Chinezen om hun lokale Yuan om te zetten in Dollars of Euros op een buitenlandse rekening, door op BTCChina Bitcoins te kopen, die te verkopen op Bitstamp (of Gox als ze graag >3 maand op hun geld willen wachten) en dat dan op de buitenlandse rekening te laten storten.
Wat vinden jullie de mooiste charts app voor iphone? De site http://bitcoinwisdom.com/ is een beetje te onduidelijk op zo'n klein scherm.
Ik zit echt te twijfelen of ik nou bitcoins of litecoins zal komen. De lite gaat nu ook alweer omhoog en staat inmiddels op de 9€
Het grappige is dat iedereen het over bitcoins heeft, maar litecoins zijn de afgelopen dagen nog veel harder gestegen! IMO is het risico bij litecoins wel (nog) groter.green-tea schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:06:
Ik zit echt te twijfelen of ik nou bitcoins of litecoins zal komen. De lite gaat nu ook alweer omhoog en staat inmiddels op de 9€
Groetjes, FaceDown.
Zie dat ook wel binnen korte tijd minimaal € 100,00 waard zijn.
Ik zit nu te denken om voor 250 euro bitcoins te kopen en deze om te wisselen tegen LiteCoins. We zien wel wat er gebeurd
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Wat een slopende nachten zijn dit man.. Wallen van 3 meter..
Gisterochtend voor 5.55 USD 2k ltc gekocht, inmiddels alweer verkocht :-/ Denk niet dat ik er weer terug koop.
Ik weet nog hoe t voelde om 10.000 LTC te kopen voor 600 dollar, ze voor 2000 dollar van de hand te doen, en een paar weken later te zien dat ik er 50.000 voor had kunnen vangen..
Ach ja.. we kunnen het helaas niet voorspellen
Gisterochtend voor 5.55 USD 2k ltc gekocht, inmiddels alweer verkocht :-/ Denk niet dat ik er weer terug koop.
Ik weet nog hoe t voelde om 10.000 LTC te kopen voor 600 dollar, ze voor 2000 dollar van de hand te doen, en een paar weken later te zien dat ik er 50.000 voor had kunnen vangen..
Ach ja.. we kunnen het helaas niet voorspellen
[ Voor 88% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-11-2013 08:45 ]
Precies. Litecoins zijn nog veel meer een speculatief instrument dan Bitcoins. Bitcoins hebben al een redelijk ontwikkelde infrastructuur, Litecoins niet. En gezien Litecoins geen enkel praktisch voordeel bieden boven Bitcoins, is het onwaarschijnlijk dat Bitcoin zijn first-mover-advantage zal verliezen aan Litecoin.FaceDown schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:27:
[...]
Het grappige is dat iedereen het over bitcoins heeft, maar litecoins zijn de afgelopen dagen nog veel harder gestegen! IMO is het risico bij litecoins wel (nog) groter.
pfff.. als je dus vergeet 0.0000001 btc toe te voegen als fee..Geschatte bevestigingstijd 23 uur (wachtrijpositie 4203)
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
LTC is going down down down! Dat is mooi kan ik die vanmiddag kopen voor leuke prijs als het mee zit.Basekid schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:53:
Hm zover ik zie is er vanacht niet heeeeeel veel gebeurt? LTC gaan we lekker de goede kant op
edit : Wisselt gewoon enorm.
[ Voor 4% gewijzigd door green-tea op 19-11-2013 09:00 ]
Mag ik vragen waar jullie de dollarprijs van btc china bekijken? Ik zie alleen maar yuan overal en ik heb geen zin om het om te moeten rekenen als dat niet nodig is...
Tevens gaat het allemaal wel erg lekker met die btc op gox.. Wil eigenlijk nog een keer verkopen en laag inkopen tijdens zon dip al ben ik er niet echt actief genoeg voor. Iemand tips?
Tevens gaat het allemaal wel erg lekker met die btc op gox.. Wil eigenlijk nog een keer verkopen en laag inkopen tijdens zon dip al ben ik er niet echt actief genoeg voor. Iemand tips?
Hier bovenaan staat de Dollar prijs van BTCChina.Marce schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:18:
Mag ik vragen waar jullie de dollarprijs van btc china bekijken? Ik zie alleen maar yuan overal en ik heb geen zin om het om te moeten rekenen als dat niet nodig is...
http://bitcoinwisdom.com/
Die reacties op nujij.nl.. het is een bubbel! Het is een piramidespel! Het zijn allemaal graaiers!
En ondertussen maar klagen over de crisis, maar kansen die voor het oprapen liggen gewoon laten liggen.. sja
Groetjes, FaceDown.
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom er van die prijsverschillen zijn bij de verschillende exchanges. Je kan nu dan toch het beste:
Geld storten bij Bitstamp
Bitcoins kopen bij Bitstamp
Bitcoins overzetten naar MtGox of BTCChina
Daar je Bitcoins verkopen voor EUR/USD
Zal niet kunnen, maar waarom dan enorme verschil?
BTCChina heb je een Chinese rekening voor nodig, en withdrawal bij Mt.Gox duurt maanden....
Maar in theorie wel, ja.
Maar in theorie wel, ja.
Work hard & be brave.
Bitcoin heeft last van geografische scheidingen tussen de Exchanges; Wij kunnen niet handelen op BTCChina omdat we geen Chinese bankrekening hebben. De Chinezen kunnen moeilijk aan dollars en euro's komen zodat ze niet op Bitstamp en MtGox kunnen handelen. Het uitbetalen op MtGox duurt weer erg lang zodat kopen op Bitstamp en verkopen op MtGox ook niet werkt etc... Als dit allemaal veel soepeler zou lopen zouden we een veel stabielere wereldwijde koers zien, en wellicht ook een veel hogere.Damocles.NL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:28:
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom er van die prijsverschillen zijn bij de verschillende exchanges. Je kan nu dan toch het beste:
Groetjes, FaceDown.
Ok. Maar als je een vriend in China hebt en je stuurt die bitcoins naar hun BTCChina account en laat die het verkopen dan voila toch?FaceDown schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:31:
[...]
Bitcoin heeft last van geografische scheidingen tussen de Exchanges; Wij kunnen niet handelen op BTCChina omdat we geen Chinese bankrekening hebben. De Chinezen kunnen moeilijk aan dollars en euro's komen zodat ze niet op Bitstamp en MtGox kunnen handelen. Het uitbetalen op MtGox duurt weer erg lang zodat kopen op Bitstamp en verkopen op MtGox ook niet werkt etc... Als dit allemaal veel soepeler zou lopen zouden we een veel stabielere wereldwijde koers zien, en wellicht ook een veel hogere.
Dat dacht ik twee weken geleden ook. Investeer alleen als je het bedrag ook eventueel kunt missen wanneer het toch de verkeerde kant opgaat! Het kan nog steeds beide kanten opRMX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:35:
Is het slim om nu nog in te stappen? Lijkt me vrij laat in de game niet?
En je hoeft natuurlijk niet gelijk een hele bitcoin aan te schaffen. Je kan op met 0.1 of nog minder beginnen
[ Voor 13% gewijzigd door creapYYY op 19-11-2013 09:38 ]
I know! Ik heb een tijd geleden als gespeeld hiermee en een beetje winst gemaakt. Echter door de SEPA transactie kosten van BTC-E ongeveer break-even gespeeld. Ik vind de transactiekosten nogal hoog daar. Welke exchange raden jullie aan? Bitstamp bijvoorbeeld? Doe het liefste SEPA richting de Exchange ipv Bitonic bijvoorbeeld.creapYYY schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:37:
[...]
Dat dacht ik twee weken geleden ook. Investeer alleen als je het bedrag ook eventueel kunt missen wanneer het toch de verkeerde kant opgaat! Het kan nog steeds beide kanten op
En je hoeft natuurlijk niet gelijk een hele bitcoin aan te schaffen. Je kan op met 0.1 of nog minder beginnen
En dan zit je Chinese vriend met een stapel Yuan, terwijl jij Euros/Dollars hebt geinvesteerd. Hoe wissel je die Yuan weer terug? De Chinese regering stelt hele strenge eisen aan valuta-handel tussen reguliere valuta. Dat is precies een van de redenen waarom de BTC prijs in China hoger ligt: Bitcoin biedt een manier om Yuan om te wisselen voor Dollars of Euros om die vervolgens op een buitenlandse rekening te stallen.Damocles.NL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:34:
[...]
Ok. Maar als je een vriend in China hebt en je stuurt die bitcoins naar hun BTCChina account en laat die het verkopen dan voila toch?
Bitstamp werkt over het algemeen best goed. Mijn SEPA transactie was vorige week binnen 24 uur aangekomen. Ze hadden gisteren problemen met hun software, waardoor nieuwe stortingen traag verwerkt werden, maar dat hoort vandaag opgelost te zijn.RMX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:41:
[...]
I know! Ik heb een tijd geleden als gespeeld hiermee en een beetje winst gemaakt. Echter door de SEPA transactie kosten van BTC-E ongeveer break-even gespeeld. Ik vind de transactiekosten nogal hoog daar. Welke exchange raden jullie aan? Bitstamp bijvoorbeeld? Doe het liefste SEPA richting de Exchange ipv Bitonic bijvoorbeeld.
In tegenstelling tot BTC-E, moet je bij Bitstamp wel identificatie-documenten insturen voordat je kunt handelen.
[ Voor 37% gewijzigd door Rannasha op 19-11-2013 09:44 ]
Kraken vraagt €0,09 voor een een SEPA uitbetaling. Als je dat niet uit je winst kan betalen moet je nog niet uitstappen
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
LOL. Dat is wel te doen inderdaad. Mijn account word daar nog geverifieerd, en zal ik gebruiken voor LTC. BTC doen ze sowieso niet!Ethirty schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:42:
Kraken vraagt €0,09 voor een een SEPA uitbetaling. Als je dat niet uit je winst kan betalen moet je nog niet uitstappen
[edit] Ik zie dat Bitcoins hier XBT heten. Waarom is dat eigenlijk?
[ Voor 8% gewijzigd door RMX op 19-11-2013 09:44 ]
Officiele valutacode voor BTC; Wikipedia: ISO 4217 (staat niet in dat artikel btw, maar dat is wel het idee)RMX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:43:
[...]
LOL. Dat is wel te doen inderdaad. Mijn account word daar nog geverifieerd, en zal ik gebruiken voor LTC. BTC doen ze sowieso niet!
[edit] Ik zie dat Bitcoins hier XBT heten. Waarom is dat eigenlijk?
[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 19-11-2013 09:47 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Thnx! Weer wat geleerd. Even mijn account laten verifieren bij Kraken, en een jaarsalaris SEPA-enDeMoN schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:47:
[...]
Officiele valutacode voor BTC; Wikipedia: ISO 4217
Ik krijg om de maand een bericht van de Rabobank dat de rente wederom verlaagd word, dus heeft ook weinig nut om het daar te laten staan..
Is er iemand met BTC/LTC en een Rabobank rekening? Werkt een stuk sneller dan SEPA
Mijn Kraken account werd zojuist bijna instant geverifieerd, wel tier2 overigens. Nu dus een sepa doen en dan een dag wachten tot die beschikbaar komt...
Ach, het is ook heel hard omhoog gegaan. Dergelijke dalingen zijn tijdens deze rally wel vaker voorgekomen. Gox en Bitstamp staan nog steeds $100 boven de koers van gisteren om deze tijd, dus we kunnen niet al teveel klagen.sanane schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:53:
het zakt weer hard..
Hier ook maar even weer een SEPAtje naar Bitstamp gestuurt.
Mijn Tier2 word nog geverifieerd. Raar dat dit niet meteen werkt..mrnn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:
Mijn Kraken account werd zojuist bijna instant geverifieerd, wel tier2 overigens. Nu dus een sepa doen en dan een dag wachten tot die beschikbaar komt...
Bij mij duurde het maar 10min maxRMX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:57:
[...]
Mijn Tier2 word nog geverifieerd. Raar dat dit niet meteen werkt..
Dit is echt prachtig!
https://satoshicircle.com/
Had er 0.001900 opgezet. En nu na 14x draaien 3x zoveel haha. Leuk voor de verveling.
https://satoshicircle.com/
Had er 0.001900 opgezet. En nu na 14x draaien 3x zoveel haha. Leuk voor de verveling.
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 19-11-2013 10:12 . Reden: referral-spam zuigt ]
een sepa overschrijving bij ING is toch niets anders dan een buitenlandse oveschrijving? Waarvoor heb ik dan die banknaam en bankadres nodig? Aan IBAN en BIC (en natuurlijk mn referencemrnn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:
SEPA is een buitenlandse overschrijving binnen Europa. Hiervoor heb je in principe alleen een IBAN nodig. Ik heb gemerkt dat Kraken alsnog om een banknaam / bankadres vraagt als je geld terug laat storten, maar mijn overboeking van ING naar Bitstamp ging met enkel IBAN en naam van de begunstigde.mat.hi.as schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:59:
[...]
een sepa overschrijving bij ING is toch niets anders dan een buitenlandse oveschrijving? Waarvoor heb ik dan die banknaam en bankadres nodig? Aan IBAN en BIC (en natuurlijk mn reference) heb ik toch genoeg?
En het stijgt meteen weer, direct 35$ erbij.sanane schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:53:
het zakt weer hard..
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Inderdaad. Was een mooi moment om net in te stappen!Phyxion schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:01:
[...]
En het stijgt meteen weer, direct 35$ erbij.
Beetje hetzelfde als mijn bloeddruk met deze berichten continuPhyxion schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:01:
[...]
En het stijgt meteen weer, direct 35$ erbij.
Denk dat ik het maar even laat voor wat het is. Veel te stressvol om er voortdurend op te letten.
Kraken zakt lekker door. Helaas duurt is de SEPA nog niet verwerkt.
Het nieuwste Bitcoin-briefje:

Hoe gaan winkels die bitcoin hanteren hier eigenlijk mee om? Zijn de bitcoin-prijzen realtime omgerekend naar echte valuta of is nu een pizza bij Thuisbezorgd omgerekend 20.000 euro?
(Ik vermoed de eerste, lijkt me het meest logisch)
En is het niet link voor winkels om zo'n ... euh ... flexibele munt te hanteren?
Ik kan begrijpen dat beleggers graag ermee speculeren, maar hoe kan iets dat zo fluctueert gebruikt worden in bedrijfsvoering?

Hoe gaan winkels die bitcoin hanteren hier eigenlijk mee om? Zijn de bitcoin-prijzen realtime omgerekend naar echte valuta of is nu een pizza bij Thuisbezorgd omgerekend 20.000 euro?
En is het niet link voor winkels om zo'n ... euh ... flexibele munt te hanteren?
Ik kan begrijpen dat beleggers graag ermee speculeren, maar hoe kan iets dat zo fluctueert gebruikt worden in bedrijfsvoering?
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 19-11-2013 10:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gekoppeld aan de euro (in het geval van thuisbezorgd)anandus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:10:
Het nieuwste Bitcoin-briefje:
[afbeelding]
Enig idee hoe lang een SEPA bij Kraken duurt?green-tea schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:05:
Kraken zakt lekker door. Helaas duurt is de SEPA nog niet verwerkt.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
De ene zegt 12 uur de andere 24-48.leejoow schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:10:
[...]
Enig idee hoe lang een SEPA bij Kraken duurt?
Ik denk dat ik de helft van mn bitcoins verkoop zodat ik mn 100 euro investeringsgeld terug heb, en nog eens 100 euro over heb om daarmee door te gaan.
Ik zou wachten tot de chineze wakker zijn net als gisteren. Dan verkopen in nederland heb je volgende dag je geld.Basekid schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:14:
Ik denk dat ik de helft van mn bitcoins verkoop zodat ik mn 100 euro investeringsgeld terug heb, en nog eens 100 euro over heb om daarmee door te gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 19-11-2013 10:15 ]
Die zijn up and running nu, 5:20 pm daar. De Amerikanen moeten nog wakker worden!green-tea schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:15:
[...]
Ik zou wachten tot de chineze wakker zijn net als gisteren. Dan verkopen in nederland heb je volgende dag je geld.
My bad. Hoelaat was de run gister?mat.hi.as schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:17:
[...]
Die zijn up and running nu, 5:20 pm daar. De Amerikanen moeten nog wakker worden!
[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 19-11-2013 10:18 ]
Thuisbezorgd (en veel andere Bitcoin-accepterende winkels) maken gebruik van de payment-provider BitPay. Bij BitPay kun je als winkelier je prijzen in euro (of een andere ondersteunde valuta) opgeven. Zodra een klant met Bitcoin wil betalen, rekent BitPay de prijs om naar Bitcoins en zet deze voor korte tijd vast. Als de klant de betaling verder afrondt, dan betaalt hij dus de vastgestelde prijs in Bitcoins. Na betaling door de klant, betaalt BitPay de winkelier het oorspronkelijk opgegeven bedrag in euro.anandus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:10:
Het risico van fluctuerende omwisselkoersen ligt dus geheel bij BitPay. De winkelier geeft een bedrag in euro op en krijgt dat bedrag op z'n rekening (minus kosten, ik geloof dat BitPay 1% rekent). De winkelier hoeft geen Bitcoin wallet te hebben of uberhaubt te weten wat Bitcoin is.
Ik ga er van uit dat BitPay een grote hoeveelheid Bitcoins heeft op een exchange en dat ze zodra er een betaling binnenkomt, ze dezelfde hoeveelheid Bitcoins op de exchange verkopen. Zo hoeven ze niet te wachten tot de coins van de klant binnen zijn en doorgestuurd zijn naar de exchange.
Zulke diensten moeten er ook meer komen voor gebruikers. Waarbij je met je bankrekening in euros direct in bitcoins kunt bestellen. Dat lijkt misschien nutteloos omdat je het nu gewoon met iDeal kunt doen, maar niet alle landen hebben zo'n dienst. Bitcoin kan de onderliggende infrastructuur worden voor een globaal iDeal waarbij bedrijven de risico's nemen en consumenten geen bitcoin hoeven te beheren als ze niet willen.Rannasha schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:23:
[...]
Thuisbezorgd (en veel andere Bitcoin-accepterende winkels) maken gebruik van de payment-provider ...
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
En als dat (goed) gaat gebeuren...rickiii schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:26:
[...]
Zulke diensten moeten er ook meer komen voor gebruikers. Waarbij je met je bankrekening in euros direct in bitcoins kunt bestellen. Dat lijkt misschien nutteloos omdat je het nu gewoon met iDeal kunt doen, maar niet alle landen hebben zo'n dienst. Bitcoin kan de onderliggende infrastructuur worden voor een globaal iDeal waarbij bedrijven de risico's nemen en consumenten geen bitcoin hoeven te beheren als ze niet willen.
Inderdaad, voor slimme ondernemers die wat risico kunnen lopen liggen er heel veel gouden kansen voor het opzetten van allerlei bitcoin-gerelateerde services.rickiii schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:26:
[...]
Zulke diensten moeten er ook meer komen voor gebruikers. Waarbij je met je bankrekening in euros direct in bitcoins kunt bestellen. Dat lijkt misschien nutteloos omdat je het nu gewoon met iDeal kunt doen, maar niet alle landen hebben zo'n dienst. Bitcoin kan de onderliggende infrastructuur worden voor een globaal iDeal waarbij bedrijven de risico's nemen en consumenten geen bitcoin hoeven te beheren als ze niet willen.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Helemaal mee eens. In Nederland hebben we het relatief goed wat banken betreft, overboekingen zijn gratis en zijn binnen een dag gedaan. Daarnaast is er iDeal voor directe betalingen. Andere landen lopen op dat gebied nog een stuk achter. Vooral Amerika. Geld overboeken kost daar geld. Sterker nog, in veel gevallen betaal je een fee om een wiretransfer te ontvangen. De enige wijdverspreide directe betaalmogelijkheden online zijn creditcards en PayPal, beiden met hoge kosten en fraudegevoeligheid.rickiii schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:26:
[...]
Zulke diensten moeten er ook meer concurrerende diensten komen voor gebruikers. Waarbij je met je bankrekening in euros direct in bitcoins kunt bestellen. Dat lijkt misschien nutteloos omdat je het nu gewoon met iDeal kunt doen, maar niet alle landen hebben zo'n dienst. Bitcoin kan de onderliggende infrastructuur worden voor een globaal iDeal waarbij bedrijven de risico's nemen en consumenten geen bitcoin hoeven te beheren als ze niet willen.
Er is een grote potentiele markt voor Bitcoin als smeermiddel voor betalingen. En dan niet per se van de ene Bitcoin-gebruiker naar de andere, maar als een onderliggend protocol dat gebruikt wordt voor USD->USD betalingen. Net zoals TCP/IP een onderliggend protocol is voor web-browsing en email.
Dat Bitcoin "the money of the internet" wordt genoemd, is al vaak gehoord. Recentelijk hoorde ik iemand Bitcoin "the internet of money" noemen en dat is wel een rake vergelijking.
WTF, LTC op 7 euro... zat een uur geleden op de 6,2 euro te twijfelen om wat te kopen.. $%#$%^@ vervelend dit!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Was inderdaad een lucratief dipje zojuist..DeMoN schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:32:
WTF, LTC op 7 euro... zat een uur geleden op de 6,2 euro te twijfelen om wat te kopen.. $%#$%^@ vervelend dit!
Dank voor de uitlegRannasha schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:23:
[...]
Thuisbezorgd (en veel andere Bitcoin-accepterende winkels) maken gebruik van de payment-provider BitPay.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.