Ik krijg sinds gisteravond geen melding meer van Whatsapp berichten totdat ik de app open. Meer mensen hier last van?
Die staan nu allemaal in het multitask-overzichtBatsu schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:30:
Hoe kan ik in de browser nu wisselen tussen schermen?
Sinds Lollipop lijkt dit verdwenen?
Thanks!weebl schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:35:
[...]
Die staan nu allemaal in het multitask-overzicht
het is echt effe wennen want sommige dingen zijn flink veranderd.
Zijn er nu mensen met Vodafone die toch gewoon de OTA krijgen of niet...? Of krijgt iedereen langzaam de update behalve mensen op het Vodafone netwerk ?
Je kunt dit uitschakelen:Batsu schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:30:
Hoe kan ik in de browser nu wisselen tussen schermen?
Sinds Lollipop lijkt dit verdwenen?
Chrome > Settings > Merge tabs and apps
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nope, niks binnen.JudgeTreve schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:45:
Zijn er nu mensen met Vodafone die toch gewoon de OTA krijgen of niet...? Of krijgt iedereen langzaam de update behalve mensen op het Vodafone netwerk ?
Iemand had wel gezegd dat als je je sim kaart eruit doet je de OTA wel krijgt als Vodafone klant, geen idee ik geloof het niet maar probeer het vanavond eens voor de grap.
Ah top! thanks, dat is beter voor mij ;-)jelmervos schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:46:
[...]
Je kunt dit uitschakelen:
Chrome > Settings > Merge tabs and apps
Ik zit op Vodafone maar ook nog niks ontvangen.JudgeTreve schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:45:
Mijn NVIDIA SHIELD tablet heeft inmiddels de OTA wel gekregen
Dit is sowieso mijn laatstse Nexus geweest, ik zie er nu helemaal geen voordelen meer van.
- Google Now launcher is beschikbaar voor goeie Android ervaring;
- Andere apparaten krijgen Android updates net zo snel, of soms nog sneller dus;
- Prijs is ook geen USP meer.
Want Android is niet meer dan een launcher?MunkleSon schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:59:
[...]
- Google Now launcher is beschikbaar voor goeie Android ervaring;
"sommige" andere apparaten krijgen "soms" updates wat sneller.- Andere apparaten krijgen Android updates net zo snel, of soms nog sneller dus;
Welke apparaten een update zullen krijgen is bij aankoop koffiedik kijken.
Het pluspunt van een Nexus device is niet hoe snel je ze krijgt, maar dat je ze gegarandeerd krijgt.
Onder KitKat kreeg ik nog in de stock mail app een notificatie als er een nieuwe mail binnenkwam in een subfolder van mijn exchange account.
Nu dit ondergebracht is in de Gmail app werkt dit niet meer. Ik krijg alleen nog maar notificaties van mail wat binnenkomt in Postvak IN, en niet meer vanuit andere mappen binnen mijn Exchange mailbox. Iemand ook deze ervaring en/of een oplossing?
Nu dit ondergebracht is in de Gmail app werkt dit niet meer. Ik krijg alleen nog maar notificaties van mail wat binnenkomt in Postvak IN, en niet meer vanuit andere mappen binnen mijn Exchange mailbox. Iemand ook deze ervaring en/of een oplossing?
Blender....
De Android ervaring op mijn Shield inc. Google Launcher is inderdaad nagenoeg hetzelfde als mijn Nexus. Dat Android meer dan een launcher is, snap ik wel hoorMatthiasDS schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:03:
Want Android is niet meer dan een launcher?
Ja, dus ze krijgen de updates niet het snelst. Dat ze gegarandeerd een update krijgen is wellicht nog een + maar er zijn nog maar weinig high end Androids die geen updates ontvangen.MatthiasDS schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:03:
"sommige" andere apparaten krijgen "soms" updates wat sneller.
Welke apparaten een update zullen krijgen is bij aankoop koffiedik kijken.
Het pluspunt van een Nexus device is niet hoe snel je ze krijgt, maar dat je ze gegarandeerd krijgt.
[ Voor 0% gewijzigd door MunkleSon op 20-11-2014 16:31 . Reden: TYPO ]
Heb hier ook last van. Daarnaast kan ik mijn telefoon ook niet meer in silent mode zetten, erg frustrerendRem_co schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:31:
Ik krijg sinds gisteravond geen melding meer van Whatsapp berichten totdat ik de app open. Meer mensen hier last van?
[ Voor 6% gewijzigd door Disrupt0r op 20-11-2014 16:48 ]
Ik had ook problemen met Whatsapp, maar dan alleen via UPC wifi op 2 verschillende adressen. UPC had hier vanochtend ook een storing, dus ik hoop stiekem dat het daar aan ligt.
Werkt de telefoon nog wel? Want het lijkt me sterk dat hij zo heet kan worden dat het glas barst, maar wel gewoon blijft werken.Madbee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:28:
Dag tweakers,
Ik heb eergisteren mijn Nexus 5 geupdate naar android 5.0.
Tijdens deze update werd de telefoon best warm, maar ik dacht het zal wel goed komen. een paar minuten later hoorde ik een tik. Toen ik ging kijken zat er een haarscheurtje in het glas. de barst is heel dun, maar ik stoor me er mateloos aan.
Ik heb de telefoon via marktplaats gekocht, en de originele koper heeft hem via coolblue. Ik heb hem al gemailed voor de factuur maar nog geen antwoord gehad.
hebben meer mensen dit ervaren? en valt dit op de garantie te gooien?
edit: voor de duidelijkheid, ik denk dus dat het glas is gebarsten door de hitte, hijs is niet gevallen!
Verwijderd
zijn er nog andere apps zoals notification toggle?
want dit werkt niet zo goed met android 5...
en liteflow werkt ook niet...
want dit werkt niet zo goed met android 5...
en liteflow werkt ook niet...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 17:21 ]
Heb net een restart gedaan van de telefoon en nu lijkt het probleem verholpen te zijn (whatsapp).uzuri schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:54:
Ik had ook problemen met Whatsapp, maar dan alleen via UPC wifi op 2 verschillende adressen. UPC had hier vanochtend ook een storing, dus ik hoop stiekem dat het daar aan ligt.
Als je de OTA d.m.v. een sideload installeert, komen de volgende updates dan nog steeds automatisch? Of moeten deze dan ook handmatig worden geflasht?
De volgende OTA wordt gewoon aangeboden. Zolang het een officiële versie betreft. Een preview/developer versie wordt niet geupdate.slockie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:59:
Als je de OTA d.m.v. een sideload installeert, komen de volgende updates dan nog steeds automatisch? Of moeten deze dan ook handmatig worden geflasht?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Van de trap gevallen recht op het scherm, hoesje mocht niet helpen.
Alles werkt gelukkig nog, alleen scherm ligt aan diggelen.
Volgende week maar eens laten maken. Toestel beviel me in ieder geval prima, en Lollipop werkte als een trein.
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Ja de telefoon werkt wel. Ik kwam wel net van buiten dus temperatuur verschil was er wel. Ik zal wel een pic van de barst nemen, het is duidelijk geen val schade.3raser schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:56:
[...]
Werkt de telefoon nog wel? Want het lijkt me sterk dat hij zo heet kan worden dat het glas barst, maar wel gewoon blijft werken.
De Google Launcher is niet voldoende om over een pure (Google-) Android ervaring te spreken. De Shield draait een nagenoeg stock versie, maar veel zijn er daar niet van. Sony heeft 1 van de meest geslaagde implementaties van een custom skin over Android, maar zelfs dan vind ik nog dat er teveel veranderd is en er sowieso teveel bloatware is toegevoegd.MunkleSon schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:31:
[...]
De Android ervaring op mijn Shield inc. Google Launcher is inderdaad nagenoeg hetzelfde als mijn Nexus. Dat Android meer dan een launcher is, snap ik wel hoor
De Shield is eerder de uitzondering.
... en? Ga je nu klagen over de halve dag later dat de OTA rollout begon voor de N5 en de N7 tov de Moto G? Waar zit de merite in "het snelst" zijn als we over dat soort marges spreken?[...]
Ja, dus ze krijgen de updates niet het snelst.
Noem mij 5 flagships van 2012 die al bevestigd zijn voor Lollipop. Mijn broef heeft het alvast staan op zijn N4, en de N7 en N10 van toen hebben hem ook al.Dat ze gegarandeerd een update krijgen is wellicht nog een + maar er zijn nog maar weinig high end Androids die geen updates ontvangen.
En...maakt niks uit zeker....?Mizgala28 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:48:
[...]
Nope, niks binnen.
Iemand had wel gezegd dat als je je sim kaart eruit doet je de OTA wel krijgt als Vodafone klant, geen idee ik geloof het niet maar probeer het vanavond eens voor de grap.
Sinds gisteren 5.0 via OTA binnen gekregen (Simyo). Wat een verschil zeg. Android is er echt op vooruit gegaan! Het material design ziet er prachtig uit. Vooral de lichtere kleuren zijn een verbetering.
Notificaties op je home screen is een vooruitgang, unlocken met je gezicht werkt leuk, net als Smart Unlock.
Wat me wel opvalt is dat de standaard galerij verdwenen is. Dit vind ik jammer want het nieuwe alternatief is naar mijn inziens te verweven met Google+. Toch maar eens een andere app hiervoor installeren.
Daarnaast valt mijn bluetooth verbinding in de auto regelmatig weg. Ook de radio heeft er dan last van. Dit is wel zorgelijk. Misschien dat het te maken heeft met Smart unlock...
Notificaties op je home screen is een vooruitgang, unlocken met je gezicht werkt leuk, net als Smart Unlock.
Wat me wel opvalt is dat de standaard galerij verdwenen is. Dit vind ik jammer want het nieuwe alternatief is naar mijn inziens te verweven met Google+. Toch maar eens een andere app hiervoor installeren.
Daarnaast valt mijn bluetooth verbinding in de auto regelmatig weg. Ook de radio heeft er dan last van. Dit is wel zorgelijk. Misschien dat het te maken heeft met Smart unlock...
If it does not kill u, it makes u stronger
Ik trek 'm nu ook OTA binnen. Finally 
Benieuwd naar mijn bevindingen gezien de reacties hier. We gaat het zien
Benieuwd naar mijn bevindingen gezien de reacties hier. We gaat het zien
Is de "systeem update" melding uit te schakelen? Ik kan op, later, klikken zoveel ik wil maar het blijft maar terug komen
Nope, beide bieden geen oplossing.bardi-1 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:05:
[...]
Misschien dit topic? IMAP instellingen ZonNet / Versatel
Of dit? https://basdekruijf.wordp...imap-gebruiken-met-tele2/
Iemand nog een oplossing voor het automatisch downloaden van bijlages via pop-accounts op Lollipop?
Ik begin mij te irriteren aan de lags in lollipop die ik niet had in kitkat
Ik heb het net even geprobeerd, en bij mij maakte het niet uits. Nog steeds geen update.
[ Voor 0% gewijzigd door Gwildor op 20-11-2014 20:42 . Reden: Typo ]
Ik ben dus niet de enige die het idee heeft dat hij lagged af en toe. Sommige apps draaien ook minder soepel.ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:40:
Ik heb nu pas door dat als je in het dropdownsettingsmenu (geen idee wat de echte naam is) op de naam klikt, je naar de settings gaat en op het icoon je de setting aan/uit schakelt.
Dat van die naam klikken had ik dus nog niet opgemerkt, in kitkat was dat met short en longpress.
Verder heb ik in settings > security > apps with usage access helemaal niets staan, ook geen uitleg ofzo. Nog even zoeken wat dat juist betekent dus.
En dan nog even bedanken voor die handleiding hier te posten, ben er nog maar net in begonnen, maar lees nu dus dat Google ook een nieuwe messenger app heeft voor SMS (naast hangouts). Die ga ik nu eens proberen, naast 8SMS die ik al gebruikte ipv hangouts.
Dat van die naam klikken had ik dus nog niet opgemerkt, in kitkat was dat met short en longpress.
Verder heb ik in settings > security > apps with usage access helemaal niets staan, ook geen uitleg ofzo. Nog even zoeken wat dat juist betekent dus.
En dan nog even bedanken voor die handleiding hier te posten, ben er nog maar net in begonnen, maar lees nu dus dat Google ook een nieuwe messenger app heeft voor SMS (naast hangouts). Die ga ik nu eens proberen, naast 8SMS die ik al gebruikte ipv hangouts.
+1 4.4.4 draaide echt soepeler..Slammz schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:04:
[...]
Ik ben dus niet de enige die het idee heeft dat hij lagged af en toe. Sommige apps draaien ook minder soepel.
Dit is mijn eerste werkdag met lollipop. Ik werk in een betonnen bunker(AMC) met wifi dus ik heb vliegtuigmodus met wifi aan.
Daarbij haal ik nu 5 kwartier schermaan tijd, maar was de batterij tegen 18.00 nog 15% over en ging ie in batterysaving. Ik bon onder de indruk van de schermaan tijd, maar juist de overige tijd zou verbeterd moeten zijn en lijkt nog niet zo. Nogmaals, het is pas de 2e dag dag lollipop erop staat, dus mogelijk dat er nog wat callibratie plaats vind, maar hij staat nu juist meer actief dan met kitkat.
Heb na de OTA en fabrieksherstel gedaan.
overzicht
ingeschakeld zijn
schermtijd
Daarbij haal ik nu 5 kwartier schermaan tijd, maar was de batterij tegen 18.00 nog 15% over en ging ie in batterysaving. Ik bon onder de indruk van de schermaan tijd, maar juist de overige tijd zou verbeterd moeten zijn en lijkt nog niet zo. Nogmaals, het is pas de 2e dag dag lollipop erop staat, dus mogelijk dat er nog wat callibratie plaats vind, maar hij staat nu juist meer actief dan met kitkat.
Heb na de OTA en fabrieksherstel gedaan.
overzicht
ingeschakeld zijn
schermtijd
[ Voor 63% gewijzigd door Megupe op 20-11-2014 21:33 . Reden: plaatjes ]
OTA update melding gehad. Eerst nog even batterij opladen en dan naar Lollipop
. Ben benieuwd hoe het bij mij uitpakt.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Sinds deze week ook in het bezit van een Nexus 5. Tweedehands gekocht, dus zonder headset... Nu ben ik dus op zoek naar simpele, maar goede oordopjes, waarmee ik in ieder geval het volume kan bedienen en kan pauzeren. Springen naar vorige/volgende nummer zou mooi meegenomen zijn, maar is geen must.
Iemand tips?
Iemand tips?
Tweedehands of niet, er is geen headset bij de nexus 5. Er is trouwens een apart topic voor accessoires, zie ook de topic warning.djoelzz schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:52:
Sinds deze week ook in het bezit van een Nexus 5. Tweedehands gekocht, dus zonder headset... Nu ben ik dus op zoek naar simpele, maar goede oordopjes, waarmee ik in ieder geval het volume kan bedienen en kan pauzeren. Springen naar vorige/volgende nummer zou mooi meegenomen zijn, maar is geen must.
Iemand tips?
Xiaomi Piston Design 2.0 Earphonesdjoelzz schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:52:
Iemand tips?
Yup, je hebt gelijk, had ik niet gezien. Zal mijn vraag daar stellen.Yohsoog schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:00:
[...]
Tweedehands of niet, er is geen headset bij de nexus 5. Er is trouwens een apart topic voor accessoires, zie ook de topic warning.
Thanks, ga ik checken.
Ik heb wat raars. Als ik mijn 4G uitzet krijg ik een uitroepteken bij het bereik. Nellen werkt gewoon. Ik zit nu ook gewoon op de 4G. Heb me telefoon ge-reboot en ook de sim eruit gehaald, schoon gemaakt en weer gereboot. Ligt het aan KPN of moet ik een nieuwe sim aanvragen?
Bedoel je met 4G uitzetten dat je de instellingen op 3G of 2G only zet? Of bedoel je iets anders?Dubrillion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:36:
Ik heb wat raars. Als ik mijn 4G uitzet krijg ik een uitroepteken bij het bereik. Nellen werkt gewoon. Ik zit nu ook gewoon op de 4G. Heb me telefoon ge-reboot en ook de sim eruit gehaald, schoon gemaakt en weer gereboot. Ligt het aan KPN of moet ik een nieuwe sim aanvragen?
Nee gewoon heel me internet. Alles doet het, maar heb even gegoogled. En normaal is je sim dan verrot. Bellen, SMS en 4G doet het best. Alleen dat uitroepteken staat er niet voor niks
Vaag, uitroepteken staat er dus ook als je alles aan hebt staan? Maar testen met een andere sim dan en kijken of het probleem opgelost is inderdaad.Dubrillion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:43:
Nee gewoon heel me internet. Alles doet het, maar heb even gegoogled. En normaal is je sim dan verrot. Bellen, SMS en 4G doet het best. Alleen dat uitroepteken staat er niet voor niks
Nee uitroepteken komt pas als in me internet uitzet. Het rare is dat alles gewoon werkt. Misschien gewoon een nieuwe sim. Deze heb ik al jaren volgens mij
Ik kreeg vandaag ook een uitroepteken bij mijn bereik EN en bij mijn WIFI. Uiteindelijk bleek de WIFI problemen te hebben, dus dat uitroepteken kon ik plaatsen. Met mijn bereik was verder niets aan de hand. Of zou het een waarschuwing zijn ivm dataverbruik?
Sim defect heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt. Heb ook al jaren dezelfde sim.Dubrillion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:51:
Nee uitroepteken komt pas als in me internet uitzet. Het rare is dat alles gewoon werkt. Misschien gewoon een nieuwe sim. Deze heb ik al jaren volgens mij
Get us updated als je probleem opgelost hebt en of dat met een nieuwe sim gelukt is!
Heb je een datalimiet ingesteld staan voor je abonnement op je telefoon? Of voor een specifieke app? Zo ja, dan kan de uitroepteken daardoor komen.djoelzz schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:55:
Ik kreeg vandaag ook een uitroepteken bij mijn bereik EN en bij mijn WIFI. Uiteindelijk bleek de WIFI problemen te hebben, dus dat uitroepteken kon ik plaatsen. Met mijn bereik was verder niets aan de hand. Of zou het een waarschuwing zijn ivm dataverbruik?
Ja dat heb ik (voor mijn telefoon), maar daar ben ik nog lang niet (net over de 10%).bardi-1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:56:
[...]
Heb je een datalimiet ingesteld staan voor je abonnement op je telefoon? Of voor een specifieke app? Zo ja, dan kan de uitroepteken daardoor komen.
Bij mij uiteindelijk wel gelukt. (als vodafone gebruiker)Gwildor schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:41:
[...]
Ik heb het net even geprobeerd, en bij mij maakte het niet uits. Nog steeds geen update.
Sim eruit gehaald, fabrieks reset gedaan, eerste opstart configuratie vragen skippen en de update was beschikbaar.
Misschien hetzelfde probleem als Dubrillion hier boven paar berichten terug.djoelzz schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:02:
[...]
Ja dat heb ik (voor mijn telefoon), maar daar ben ik nog lang niet (net over de 10%).
Uitroepteken betekent gewoon dat je geen data verbinding hebt, wat klopt als je deze uit zet. Tijdens het opbouwen van de verbinding zie je dit ook even
Nope, niks
Blijkbaar probleem met 5.0 zelf, kennis heeft hem op Moto X en nog paar anderen op Nexus 5 en ja je ziet lag, wel apart.ObiTewodros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:40:
Dus eigenlijk is het raadzaam nog even te wachten? Heb geen zin in lag, heb niet voor niks een toestel met flagship hardware gekochtMizgala28 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:33:
[...]
Nope, niks
[...]
Blijkbaar probleem met 5.0 zelf, kennis heeft hem op Moto X en nog paar anderen op Nexus 5 en ja je ziet lag, wel apart.
Bij de OTA update, wist hij dan alles? Weet dat niet meer van de vorige upgrades

En met Dalvik, dan moeten alle apps toch compatible zijn? Wat mis ik hier?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
OTA wist niks, behalve je oude android versie, want anders kun je geen nieuwe hebbenkuusj98 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:44:
[...]
Dus eigenlijk is het raadzaam nog even te wachten? Heb geen zin in lag, heb niet voor niks een toestel met flagship hardware gekocht
Bij de OTA update, wist hij dan alles? Weet dat niet meer van de vorige upgrades![]()
En met Dalvik, dan moeten alle apps toch compatible zijn? Wat mis ik hier?
Ja alle apps moeten compatible zijn met ART, Dalvik is nu helemaal weg, zelf kwam ik 1 app die nog steeds niet werkt (stomme game) en NOS die was in het begin heel traag onder ART (is al gefixt).
Zelfs zo belachelijk oude app als Facebook 3.9 (de nieuwste versie nu is 21

Valt mee dus.
Ik heb de laatste WhatsApp-update geïnstalleerd via de hier eerder gelinkte .apk, maar als ik m'n telefoon op 'Priority' zet blijft WA nog steeds herrie maken. Da's niet de bedoeling!
We are shaping the future
Ik heb de telefoon zo ingesteld dat hij na het ontgrendelen nog 10 minuten ontgrendeld blijft. Stel ik wil hem ondertussen opnieuw vergrendelen, hoe doe ik dat dan? Ben al even aan het zoeken, maar kan het niet vinden.
Aan/uit knop?djoelzz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:21:
Ik heb de telefoon zo ingesteld dat hij na het ontgrendelen nog 10 minuten ontgrendeld blijft. Stel ik wil hem ondertussen opnieuw vergrendelen, hoe doe ik dat dan? Ben al even aan het zoeken, maar kan het niet vinden.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hoe dan? Kort inhouden = scherm uitschakelen (maar niet vergrendelen). Lang inhouden = toestel uitschakelen.
Er zijn 2 opties:djoelzz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:41:
[...]
Hoe dan? Kort inhouden = scherm uitschakelen (maar niet vergrendelen). Lang inhouden = toestel uitschakelen.
1) je toestel zelf in standby laten gaan, dan telt de tijd die je ingevuld hebt
2) de optie om te vergrendelen met de aan/uit knop, die staat er onder
Gisteren ook de update gehad. Ik heb eigenlijk 1 ding; Voorheen werd het Wifi icoontje rood als je wel verbinding had met een netwerk maar dan geen internet heb. Dit gebeurd nu niet meer. Iemand een idee hoe dit terug te krijgen is?
Dat is vreemd, als ik hier op mijn Nexus 4 de aan/uit knop indruk gaat het scherm uit en is die ook meteen vergrendeld.djoelzz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:41:
[...]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
is daar het uitroeptekentje niet voor?Sjrd83 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:54:
Gisteren ook de update gehad. Ik heb eigenlijk 1 ding; Voorheen werd het Wifi icoontje rood als je wel verbinding had met een netwerk maar dan geen internet heb. Dit gebeurd nu niet meer. Iemand een idee hoe dit terug te krijgen is?
Klopt. En als dat uitroepteken zichtbaar is dan gaat hij over op "mobiele gegevens" (3G/4G) voor internet.
Iemand dezelfde problemen als hierboven?Quincy2003 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:37:
Eerder deze week de OTA update ge-sideload op mijn Nexus 5. Alles werkt goed, ook in combinatie met de Moto 360.
Eén van de features waar ik momenteel erg tevreden over ben is het Smart Lock.
Wat minder (gewoon niet) werkt is mijn zakelijke Exchange mail, contactpersonen en agenda. Iedere keer krijg ik de melding 'Exchange Services' is gestopt.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
En nog belangrijker, een oplossing?
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
vraagje: voorheen kon je de on/off knop ingedrukt houden en dan kon je kiezen om uit te schakelen, trilstand etc. Nu krijg je alleen de optie om de telefoon uit te schakelen. Wat is een snelle manier om de telefoon snel op trilstand te zetten en weer terug? Was altijd wel handig namelijk voor in de bios etc.
Kan liggen aan slechte wifi en/of mobiele netwerk signaal. Schakel eens voor een tijdje wifi uit en kijk of het helpt.Matuna schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:34:
Tis van dat, ik zit denk ik met een battery drain als ik zo eens kijk hoe andere mensen een dag tot anderhalf halen met Lollipop.
Niets speciaal van gebruik ofz beetje Whatsapp, Messenger e.d.
Gps staat op accu besparing, helderheid op 50%
Iemand een idee waar te gaan zoeken?
[afbeelding]
Volume toets aanraken en dan op het belletje (links) drukken.Paulus07 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:32:
vraagje: voorheen kon je de on/off knop ingedrukt houden en dan kon je kiezen om uit te schakelen, trilstand etc. Nu krijg je alleen de optie om de telefoon uit te schakelen. Wat is een snelle manier om de telefoon snel op trilstand te zetten en weer terug? Was altijd wel handig namelijk voor in de bios etc.
Had dit probleem ook na sideloaden, heb back-up gemaakt van m'n bestanden en toen schone flash(ROM) geïnstalleerd en alles zelf geïnstalleerd + terugzetten data en nu werkt het perfect.Quincy2003 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:27:
[...]
Iemand dezelfde problemen als hierboven?
Ben na deze methode ook meteen van alle lag af die ik ervaarde.
Zo...vanmorgen genoeg van het wachten.....telkens geen update...
Factory reset gedaan...simkaart er uit...(Voda) en bij de eerste opstart: update beschikbaar.....
Nu Android 5.0 aan het installeren....en een schone telefoon is ook nooit weg....(na een jaar intensief gebruik)
Let's wait and see....
Factory reset gedaan...simkaart er uit...(Voda) en bij de eerste opstart: update beschikbaar.....
Nu Android 5.0 aan het installeren....en een schone telefoon is ook nooit weg....(na een jaar intensief gebruik)
Let's wait and see....
Dat kan kloppen, maar dan zul jij ook geen time out op de vergrendeling ingesteld hebben.MegaTronics schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:03:
[...]
Dat is vreemd, als ik hier op mijn Nexus 4 de aan/uit knop indruk gaat het scherm uit en is die ook meteen vergrendeld.
Wifi signaal is goed als ik aan de bureau zit. Mijn mobiel signaal daarentegen trekt op niet veel door het gebouw wat ook de reden is dat wifi aantstaat. + Wifi toont altijd aan bij de batterystats doordat bij Wifi -> Geavanceerd -> Scannen altijd beschikbaar aanstaat. Vink ik dit af merk ik geen verschil..ObiTewodros schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:37:
[...]
Kan liggen aan slechte wifi en/of mobiele netwerk signaal. Schakel eens voor een tijdje wifi uit en kijk of het helpt.
Top, thxdjoelzz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:39:
[...]
Volume toets aanraken en dan op het belletje (links) drukken.
omdat ik altijd een gehackte email/exchange gebruikte om de enforced pin unlock te omzeilen, en dit met de nieuwe gmail weer een stuk lastiger was, ben ik gaan zoeken naar een andere exchange client.Quincy2003 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:27:
[...]
Iemand dezelfde problemen als hierboven?
Nine is echt erg goed, helaas niet gratis, maar als je het veel gebruikt zijn geld echt wel waard!
https://play.google.com/s...ls?id=com.ninefolders.hd3
Bedankt voor de reactie's. Daar lijkt het op: http://www.androidpolice....adds-a-for-no-connection/basst85 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:09:
[...]
Klopt. En als dat uitroepteken zichtbaar is dan gaat hij over op "mobiele gegevens" (3G/4G) voor internet.
Maar als ik al verbinding heb met een netwerk en de internet valt wel switch hij niet en geeft hij ook geen !.
Heb de mijne eergisteren terug gestuurd na nog net geen jaar gebruik. Om de haverklap spontane reboots. De ene keer tijdens het bellen, de andere keer bij het browsen maar ook regelmatig als de telefoon gewoon op tafel lag "niets" te doen. Ik ben benieuwd of ze iets kunnen vinden, ik mis de Nexus 5 nu al.
Loop nu met een Nokia 3109 rond...
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
OMG......Nokia 3109............waar is de tijd gebleven........ma9ma schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:54:
Heb de mijne eergisteren terug gestuurd na nog net geen jaar gebruik. Om de haverklap spontane reboots. De ene keer tijdens het bellen, de andere keer bij het browsen maar ook regelmatig als de telefoon gewoon op tafel lag "niets" te doen. Ik ben benieuwd of ze iets kunnen vinden, ik mis de Nexus 5 nu al.
Goed...na de update nu maar meteen een factory reset er achter aan......
De 30 seconden dat ik Android 5.0 zag, vond ik het er wel strak uitzien.....
Als alles goed gaat ben ik over een 10 minuten wel weer in de lucht.....
Wat ik wel grappig vond was dat toen de Nexus 5 na de update opnieuw opgestart was hij meteen zei; update beschikbaar.....haha.......ja right!
Wat ik wel grappig vond was dat toen de Nexus 5 na de update opnieuw opgestart was hij meteen zei; update beschikbaar.....haha.......ja right!
wellicht een kleine fix, op AOSP lopen de builds ook al op naar _r7JudgeTreve schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:59:
Goed...na de update nu maar meteen een factory reset er achter aan......
Volgens mij als volgt: Power knop indrukken zodat scherm uit gaat, dan gelijk scherm weer aan zetten zodat je op het lockscreen zit. Onderaan zie je een icoontje met een 'open' slotje. Klik daarop en hij locked de telefoon. Dan kan je het scherm weer uitzettendjoelzz schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:21:
Overigens lijkt het me makkelijker om hem direct te locken met de power button en dan Smart Lock op locatie in te stellen voor bv thuis, werk, school etc.
We raken wat off-topic, maar een goed alternatief waarbij ook de afgedwongen security te omzeilen is, vind ik MailWise.Prulleman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:46:
[...]
omdat ik altijd een gehackte email/exchange gebruikte om de enforced pin unlock te omzeilen, en dit met de nieuwe gmail weer een stuk lastiger was, ben ik gaan zoeken naar een andere exchange client.
Nine is echt erg goed, helaas niet gratis, maar als je het veel gebruikt zijn geld echt wel waard!
https://play.google.com/s...om.syntomo.email&hl=nl_NL
Gisteravond een update naar Lollipop gehad maar ik vond het allemaal vrij traag draaien. Toen bedacht ik om het OS cache geheugen te swipen, dit process duurde vrij lang waardoor ik de telefoon een reboot gaf tijdens het legen van de cache met als gevolg mount errors en een niet startende telefoon. Vervolgens root access aan moeten zetten, data kwijt..... lang leve de cloud!!!!!! .... en de cache.img opnieuw moeten kopieren naar de telefoon.
De telefoon startte weer en draait nu lekker snel na een verse installatie. Lang leve mijn ongeduldigheid.... not.. Maar ik ben tot nu toe tevreden qua performance, ook geen rare hangs/lag die ik voor de factory reset wel had. Ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt hoe snel ik het issue weer hersteld had, welliswaar mijn Eigen schuld maar toch
De telefoon startte weer en draait nu lekker snel na een verse installatie. Lang leve mijn ongeduldigheid.... not.. Maar ik ben tot nu toe tevreden qua performance, ook geen rare hangs/lag die ik voor de factory reset wel had. Ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt hoe snel ik het issue weer hersteld had, welliswaar mijn Eigen schuld maar toch
Goed......Android 5 up and running.....
Ziet er strak uit...performance goed (wel minder)...alles teruggezet....
Nu het veld in en ............ test.....
Ziet er strak uit...performance goed (wel minder)...alles teruggezet....
Nu het veld in en ............ test.....
Op XDA zijn de exchange connectors voor Gmail 5.0 ook al 'gepatched' te krijgen:Prulleman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:46:
[...]
omdat ik altijd een gehackte email/exchange gebruikte om de enforced pin unlock te omzeilen, en dit met de nieuwe gmail weer een stuk lastiger was, ben ik gaan zoeken naar een andere exchange client.
http://forum.xda-develope...p=56828174&postcount=1012
Zelf nog niet geprobeerd, maar een goede oplossing voor het 'enforced pin probleem' (hetzij deze apk, hetzij een 3rd party app) zorgt er o.a. voor dat ik mijn upgraden naar Lollipop nog heel even uitstel.
Best veel keren dat je telefoon ingeschakeld is terwijl je scherm dat niet is. Misschien eens kijken wat je telefoon ingeschakeld houdt? Bij mij ligt die verhouding ongeveer 1:1. ik heb bijna geen wakelocks dus idle ook bijna geen verbruik. 's nachts met alleen telefoon aan (dus geen WiFi of 4G dataverbinding) kom ik op 0-1% verbruik over 8 uur.Matuna schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:34:
Tis van dat, ik zit denk ik met een battery drain als ik zo eens kijk hoe andere mensen een dag tot anderhalf halen met Lollipop.
Niets speciaal van gebruik ofz beetje Whatsapp, Messenger e.d.
Gps staat op accu besparing, helderheid op 50%
Iemand een idee waar te gaan zoeken?
[afbeelding]
De OTA update geïnstalleerd paar dagen terug.
Lollipop ziet er zeker wel strak uit en er zitten mooie slimme dingen in.
Iets wat ik direct mistte id de snelle silent mode via de power button.
Ik zit nu wel met een mega battery drain; echt belachelijk slechte accu tijd van 13% bij 1u20m screentijd.
Sync uit, GPS uit, WiFi sleepmode etc. Kan echt niet de bedoeling zijn.
Facebook App heb ik al lang het raam uit gemikt omdat die te schandalig veel met je telefoon doet terwijl je dat niet weet/wil dus dat kan het ook niet zijn.
De volgende stap is dus factory reset
Ik zit nu wel met een mega battery drain; echt belachelijk slechte accu tijd van 13% bij 1u20m screentijd.
Facebook App heb ik al lang het raam uit gemikt omdat die te schandalig veel met je telefoon doet terwijl je dat niet weet/wil dus dat kan het ook niet zijn.
¯\_(ツ)_/¯
Overigens...de eerste sms die ik verstuur komt gewoon aan......Vodafone RED........hmhm
Voor ieder die wel sms problemen heeft, pas de telefoonnummers van je contacten aan, zodat +31 er voor weg is (en je dus 06********) overhoud. En dan een andere app gebruiken als google messenger/hangouts. Deze apps zijn zo "aardig" om er weer +31 voor te zetten.
Zelf gebruik ik Textra, en dit blijkt goed te werken
Zelf gebruik ik Textra, en dit blijkt goed te werken
Is de OTA voor Vodafone uitgesteld? Ik heb nog geen update naar 5.
Door Google ja, omdat er een SMS-bug met Voda optreed.wvkreg schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:36:
Is de OTA voor Vodafone uitgesteld? Ik heb nog geen update naar 5.
nieuws: Vodafoneklanten met Nexus 5 en Android Lollipop kunnen niet sms'en
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hier staat niet dat de update is uitgesteld toch, alleen dat er problemen met sms zijn..
Ik kreeg de OTA 2 dagen na het bericht dat het uitgesteld was dus tja...
¯\_(ツ)_/¯
Zat hier ook mee (wel via sideload) en heb net een factory reset gedaan. Benieuwd of het helpt.beschuitfluiter schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:47:
De OTA update geïnstalleerd paar dagen terug.
Same problem here, laat ff horen hoe het gaatMatuna schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:10:
[...]
Zat hier ook mee (wel via sideload) en heb net een factory reset gedaan. Benieuwd of het helpt.
Is er iemand die de Gallery app van KitKat heeft kunnen installeren op Lollipop? Eerder in dit topic kwam er een apk voorbij, die krijg ik er niet op. De Install knop werkt gewoon weg niet. Daarna via de playstore deze geprobeerd: https://play.google.com/s...ils?id=com.radcam.gallery
Werkt ook niet. Error. Can't install of iets dergelijks Error "-505"
Werkt ook niet. Error. Can't install of iets dergelijks Error "-505"
Ik blijf na de OTA gesideload te hebben toch een beetje het gevoel hebben dat het allemaal wat vloeiender kan, en dat de batterij met Flitsmeister + Google Maps navigatie sneller leeg is dan op KitKat.
Als ik een facttory reset wil doen, is een backup en restore via Helium genoeg om mijn telefoon (en misschien N7 2013 ook nog) na de factory reset weer exact zo te krijgen als voorheen, alleen dan met schone cache etc?
Als ik een facttory reset wil doen, is een backup en restore via Helium genoeg om mijn telefoon (en misschien N7 2013 ook nog) na de factory reset weer exact zo te krijgen als voorheen, alleen dan met schone cache etc?
Ik heb de mijne nu helemaal geinstalleerd;
- Alleen whatsapp geinstalleerd
- Naast gmail ook nog een exchange account gekoppeld; beide via push laten syncen dus niet om de xx minuten ofzo
- Locatieservices uit
- WiFi scannen uit
- toetstonen en -trillingen uit
- zwarte pixel als background
En hij zit nu aan de lader om volledig op te laden. Zal morgen wel eens update geven over hoe dat ie het gedaan heeft accu-technisch. Ben benieuwd, anders gaat ie toch echt terug naar KitKat
- Alleen whatsapp geinstalleerd
- Naast gmail ook nog een exchange account gekoppeld; beide via push laten syncen dus niet om de xx minuten ofzo
- Locatieservices uit
- WiFi scannen uit
- toetstonen en -trillingen uit
- zwarte pixel als background
En hij zit nu aan de lader om volledig op te laden. Zal morgen wel eens update geven over hoe dat ie het gedaan heeft accu-technisch. Ben benieuwd, anders gaat ie toch echt terug naar KitKat
¯\_(ツ)_/¯
@Slammz: Probeer deze eens: https://android.googlecod...eZOuXwQ5A%3A1416573402850
Stock Gallery app; werkt gewoon bij mij. Tenminste; photo browsing. Edit ed. werken niet meer omdat bepaalde libraries niet meer beschikbaar zijn.
Stock Gallery app; werkt gewoon bij mij. Tenminste; photo browsing. Edit ed. werken niet meer omdat bepaalde libraries niet meer beschikbaar zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 21-11-2014 13:40 ]
Als je via de Foto's app op de drie lijntjes drukt en dan "op apparaat" drukt, dan heb je je albums zoals in de oude gallery app weer
¯\_(ツ)_/¯
Die link krijg ik niet open ( op me nexus 5 iig)Krypt schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:39:
@Slammz: Probeer deze eens: https://android.googlecod...eZOuXwQ5A%3A1416573402850
400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.
Btw ik gebruikte de foto edit functie juist heel vaak, soort mini lightroom ff snel in de gallery. Dus als dat niet werkt blijf ik wel bij quickpic. Ik wil ook die nieuwe Photos app niet omdat hij niet werkt als Google+ disabled is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.